• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zN0acnEVyzBBwCtKxkr4_Ar2p4M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AdorNS16uP54SvYZz8xNjb2i.png?f=fotoalbum_large

What’s included

The April 2026 update includes bug fixes and improvements for Pixel users – see below for details

Apps
Fix for an issue where the Backup menu was missing from System settings in certain conditions*[2]
Fix for an issue that causes certain banking and third-party apps to crash in certain conditions*[1]

Display & Graphics
Fix for some games to crash in certain conditions*[4]

User Interface
Fix for an issue where the quick search bar is sometimes missing from the home screen in certain conditions*[1]

WiFi
Fix for Quick Share to crash during file transfers in certain conditions*[3]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Cheezus schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 07:58:
[...]

Het is alleen vervelend als je meerdere devices hebt (werk, privé) waarbij de knoppen steeds een andere volgorde hebben.. dan blijf je verkeerd drukken :P
Ik gebruik al 3 jaar een Samsung tab voor werk en een pixel telefoon prive, maar opmerkelijk genoeg gaat het echt helemaal vanzelf goed. Alleen in het begin drukte ik mis. Vroeger kon je op beiden de knoppen wisselen. Geen idee of je dat nog steeds kan doen.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 21:07

spaceboy

Op grote hoogte

MetalManic schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 12:44:
[...]

Haha, das lang geleden, ik denk ongeveer 6 telefoons geleden, dat ik rommelde met recovery en roms. Wat zijn kort gezegd anno 2026 de voordelen om dit nog te willen? En wat zijn de risico's waarom ik het niet meer zou willen? Huidige 9 pro xl kan denk ik weinig beter. Vroeger was dat anders, andere roms konden spectaculaire nieuwe features geven, dat zie ik nu niet meer gebeuren. Of ik moet je echt fout zien 😜
Wat dacht je van GrapheneOS? Maar ach, 99% van het gepeupel geeft geen zak om privacy (zelfs tweakers) dus ik snap wel dat het niet meer zo gebruikelijk is om van OS te wisselen. Google mag álles weten. Move on.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Nylato
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Ik heb sinds vandaag ineens problemen met mijn telefoon.

De power button lijkt niet meer te werken.
Iemand die dit ook heeft ?

Restart van de telefoon helpt niet. Online zie ik er niks over.
(Pixel 9pro XL)

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Heeft iemand het missen van de Now Playing functie op het lockscreen nog op kunnen lossen? Ik mis deze al een aantal dagen op het lockscreen, nu de update van april aan het installeren. Misschien dat het daarmee weer verholpen is.

edit: april update geinstalleerd en de widget op het lockscreen is terug. Zo simpel kan het af en toe zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Poulske op 16-04-2026 11:43 ]

• Sakerhetz
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:49
Poulske schreef op donderdag 16 april 2026 @ 08:17:
Heeft iemand het missen van de Now Playing functie op het lockscreen nog op kunnen lossen? Ik mis deze al een aantal dagen op het lockscreen, nu de update van april aan het installeren. Misschien dat het daarmee weer verholpen is.

edit: april update geinstalleerd en de widget op het lockscreen is terug. Zo simpel kan het af en toe zijn.
\a naar instellingen en typ vergrendelscherm , onder vergrendelscherm vind je de optie snelkoppelingen toevoegen aan vergrendelscherm en dan now play selecteren kan zowel links als rechts in het scherm:)

• blazer480
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-04 11:08
Beste Tweakers,

Ik heb sinds de Maart update dat mijn Pixel 9 Pro al opgeladen moet worden eind middag / begin avond. Voor de maart update haalde ik makkelijk 24 uur.

Blijkt dat het een issue is met processor niet in "rust" stand gaat:
https://www.androidpolice...have-cracked-the-problem/

Voor degene die er ook last van hebben, probleem is aangemeld bij Google en hoe meer stemmen / mensen met zelfde probleem er zijn, hoe eerder probleem opgepakt zal worden.

https://issuetracker.google.com/issues/502262230?pli=1

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:32
blazer480 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 16:05:
Beste Tweakers,

Ik heb sinds de Maart update dat mijn Pixel 9 Pro al opgeladen moet worden eind middag / begin avond. Voor de maart update haalde ik makkelijk 24 uur.

Blijkt dat het een issue is met processor niet in "rust" stand gaat:
https://www.androidpolice...have-cracked-the-problem/

Voor degene die er ook last van hebben, probleem is aangemeld bij Google en hoe meer stemmen / mensen met zelfde probleem er zijn, hoe eerder probleem opgepakt zal worden.

https://issuetracker.google.com/issues/502262230?pli=1
De laatste updates die Google heeft uitgebracht lijken voor diverse problemen te zorgen... maar het lijkt voornamelijk in de Google Play Services update te zitten. Op Reddit zijn er aardig wat klachten te vinden die sinds de Play Services update van februari/maart spelen. Onlangs was hier het bericht over de Samsung smartwatches... ik heb hier eerder in het topic ook al de verminderde GPS kwaliteit aangegeven en het wegvallen van de draadloze verbinding met AA. Ik dacht eerst dat het specifiek een toestel issue was, maar gebruik nu tijdelijk een Galaxy A55 om stabiel AA en GPS te hebben tijdens het rijden en dat werkte tot een paar dagen geleden goed. Toestel eergisteren een keer herstart waarbij op de achtergrond ook de Google Play Services update van maart werd geïnstalleerd en... boem, exact dezelfde problemen als met de Pixel 9 (en inmiddels een P10 Pro ook).

• Handjes
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:14
MicGlou schreef op donderdag 16 april 2026 @ 18:35:
[...]
ik heb hier eerder in het topic ook al de verminderde GPS kwaliteit aangegeven en het wegvallen van de draadloze verbinding met AA. Ik dacht eerst dat het specifiek een toestel issue was, maar gebruik nu tijdelijk een Galaxy A55 om stabiel AA en GPS te hebben tijdens het rijden en dat werkte tot een paar dagen geleden goed.
AA?

Waaraan merk je een minder stabiele verbinding? Kom er niet helemaal achter wat je bedoelt.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:32
Handjes schreef op donderdag 16 april 2026 @ 20:33:
[...]

AA?

Waaraan merk je een minder stabiele verbinding? Kom er niet helemaal achter wat je bedoelt.
Ik verwijs naar mijn eerdere comment... Android Auto, sinds nu ongeveer 2 maanden valt de verbinding met Android Auto telkens even voor ongeveer 5 seconden weg, dat was met gebruik van een Pixel 9. Soms iedere paar minuten, dan gaat het een half uur goed en dan begint het weer. Ook het GPS signaal was niet best ineens.

Ik dacht eerst dat het aan de headunit lag, maar toen ik een oudere niet up-to-date Pixel 6a gebruikte was het stabiel en ook GPS werkte prima, daarna met een Samsung Galaxy A55 met Play Services van december 2025 erop en het werkte zonder problemen. Ook een iPhone 13 getest van iemand en dan uiteraard draadloos Carplay... geen problemen. Hmmm, dan toch geen probleem met de draadloze verbinding naar de headunit maar een probleem met de Pixel 9 was mijn gedachte.

Ik heb een nieuwe Pixel 10 Pro gekocht ipv Pixel 9 met de gedachte dat het weer normaal zou werken, dat heeft het 2 dagen gedaan omdat na instellen daar ook de Play Services van december 2025 nog op stond. Maar helaas nadat ik het toestel een keer een reboot had gegeven was op de achtergrond de maart 2026 Play Services update geïnstalleerd en de problemen met wegvallen heb ik nu ook met de P10 Pro en belabberde GPS... donders, zéér frustrerend dit!

Omdat ik toch graag stabiele AA wil gebruik ik nu in de auto weer de Galaxy A55, dat ging 2 dagen zonder problemen. Maar na een reboot was daar ook de laatste Play Services van maart 2026 op geïnstalleerd en verdomme nu viel die ook telkens even uit en ook GPS werkte aanzienlijk minder... dan begin ik toch echt een patroon te zien!

Vanochtend heb ik die Galaxy A55 een reset gegeven want daar gebruikte ik toch alleen maps en muziek op, kleine moeite want weinig opnieuw instellen... na die reset stond er weer de Play Services van december 2025 op en het is weer stabiel. Iedere dag zit ik circa 2 uur in de auto, dus genoeg tijd om de stabiliteit te testen.

Dan is het voor mij toch wel heel duidelijk, de Google Play Services update is het probleem... en ik ben blijkbaar niet de enige, want op Reddit zijn er ook al topics over. Het zal vast per headunit verschillen, dus niet iedereen zal er last van hebben hoop ik voor ze... maar moge het snel gefixed worden.

• Handjes
Aah, sorry, Android Auto. Nog nooit als 'AA' afkorting gezien 🫤.

Wat bedoel je met 'uitvallen'? Zwart scherm oid?

Het lijkt inderdaad gelinkt te zijn aan de Play Services update. Ik heb er zelf geen last van eigenlijk.

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04 10:14

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Wat mij opvalt, nu de pixel 9 pro fold, eerder de pixel 7 pro. Is dat als ik op de cruisecontrol rij. Dat ik regelmatig van Waze een snelheids waarschuwing krijgt. De de snelheid verspringt steeds. Klinkt als niet stabiele gps wat hierboven ook aangegeven werd

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• Handjes
Sinds de update lijkt mijn telefoon veel sneller leeg te zijn. Ik heb het eerst een paar dagen aangekeken omdat hij wellicht aan het callibreren was, maar het blijft wat snel gaan.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Zijn er mensen hier die zijn overgestapt van een Pixel 7 naar een 9A? Mijn 7 begint langzaam aan te sterven :P
Op mijn short list staat nu een Pixel 7A of een Motorola Edge 60 Pro. Beiden ongeveer even duur.
Belangrijk voor mij zijn de camerakwaliteit en batterijduur, ik ben dik tevreden met de foto's van mijn Pixel 7, over de accuduur dan wat minder ;) In theorie is de camera van de 9A wat minder dan de Pixel 7, maar is dat daadwerkelijk zo?
Op papier zijn de specs van de Motorola wel een stuk beter (ik geef trouwens weinig om benchmarks, ik game niet op de telefoon o.i.d.)

Vaak bu'j te bang!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:10
jpm.lensen schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 17:42:
Wat mij opvalt, nu de pixel 9 pro fold, eerder de pixel 7 pro. Is dat als ik op de cruisecontrol rij. Dat ik regelmatig van Waze een snelheids waarschuwing krijgt. De de snelheid verspringt steeds. Klinkt als niet stabiele gps wat hierboven ook aangegeven werd
Ervaar ik hier ook met een Pixel 9 Pro (XL). Op een stuk met trajectcontrole verspringt de snelheid regelmatig tussen de 80 en 110 km/h, terwijl ik strak 100 op de cruise rijdt.

Verder overigens geen klachten over de GPS, ik kom netjes waar ik zijn moet :)
Pagina: 1 ... 29 30 Laatste

Let op:
Berichten over accessoires horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires
Berichten mbt prijzen en levertijden horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen