Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:47
Mede-auteur:
  • CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Google Pixel 9-serieGoogle heeft zijn Pixel 9-serie van telefoons aangekondigd. Daarbij valt op dat er nu ook een kleiner Pro-model is en dat de tweede generatie van de Pixel Fold ook in de Benelux verschijnt.
Het frame van de nieuwe Pixels is rondom platter en minder afgerond dan de voorgaande modellen. De camerabalk loopt niet meer van rand tot rand, maar vormt nu een horizontaal eiland.

Alle vier de telefoons worden aangedreven door Googles nieuwe Tensor G4-soc. Volgens Google gaat webbrowsing dankzij deze chip tot twintig procent sneller en starten apps tot zeventien procent vlotter. Verder zegt Google dat de stroomefficiëntie van de G4 verbeterd is ten opzichte van zijn voorgangers. Gecombineerd met een aangepaste vaporchamberkoeling moet dat zorgen voor consistentere prestaties.
.
Het basismodel in de serie is 6,3” groot, een tikje groter dan de 6,2”-Pixel 8. Deze Pixel 9 heeft een oledscherm dat vijfendertig procent helderder is dan dat van de Pixel 8, met een piekhelderheid van 2700cd/m2. De G4-soc wordt in dit model gekoppeld aan 12GB werkgeheugen. Met 4700mAh is de accu wat groter dan de 4575mAh-accu uit de Pixel 8 en Google belooft dan ook tot twintig procent meer accuduur. Laden gaat daarbij iets sneller; aan een 45W-lader moet de telefoon in dertig minuten voor vijfenvijftig procent vol zitten.

De hoofdcamera achterop het instapmodel van de nieuwe Pixel-serie lijkt hetzelfde als vorig jaar, met een resolutie van 50 megapixel en een diafragma van f/1.68. De ultrawide camera is opgekrikt naar een 48-megapixelvariant met een diafragma van f/1.7 en de selfiecamera is qua resolutie met 10,5 megapixel identiek aan die in de Pixel 8, maar heeft nu wel autofocus.

De twee Pro-modellen hebben schermdiagonalen van 6,3” en 6,8” met een piekhelderheid van 3000cd/m2. De accucapaciteiten zijn respectievelijk 4700mAh en 5060mAh. De kleine Pixel 9 Pro laadt net zo snel als de normale Pixel 9, maar het XL Pro-model doet dat iets sneller en moet binnen een half uur voor zeventig procent vol zitten.

In de twee Pro-modellen koppelt Google de Tensor G4 aan 16GB ram. Deze telefoons hebben dezelfde ultrawide en hoofdcamera als de Pixel 9 en voegen daar nog een 48-megapixeltelecamera met 5x-vergroting aan toe. De ultrawide laat met zijn diafragma van f/1.7 meer licht binnen dan de versie van vorig jaar, die nog een diafragma van f/2.2 had. Wel is de sensor wat kleiner. De nieuwe selfiecamera heeft een resolutie van 42 megapixel en een grotere beeldhoek van 103 graden.

Aan de softwarekant zegt Google het complete beeldverwerkingsalgoritme, de zogeheten HDR+-pipeline, vanaf de grond af opnieuw opgebouwd te hebben voor mooiere foto’s. Daarnaast is er een verbeterde panoramamodus met een eenvoudigere interface en Night Sight-ondersteuning voor betere beelden bij weinig licht.

Ook nieuw is de fotofunctie ‘Voeg toe’, om de fotograaf van een groepsfoto naderhand aan de foto toe te voegen. Een gebruiker neemt dan eerst een foto van de groep zonder zichzelf en wisselt vervolgens met iemand uit de groep van rol. Daarbij laat Google met een AR-overlay in de camera-app zien waar de persoon het beste kan gaan staan of zitten. De twee foto’s worden uiteindelijk samengevoegd tot een afbeelding met iedereen erin. Video Boost, de 50-megapixelmodus en de pro-modus blijven ook dit jaar voorbehouden aan de Pro-modellen. Nieuw bij Video Boost is de mogelijkheid om de beelden met AI te upscalen naar 8k. Daarnaast zou de feature twee keer zo snel moeten werken.

Meer lokale AI-features
Alle Pro-modellen krijgen toegang tot een nieuwe versie van het Gemini Nano-taalmodel, dat offline op de apparaten zelf draait. Dit is volgens Google de eerste keer dat het een multimodaal model lokaal draait, oftewel een model dat ondersteuning heeft voor zowel tekst, video als audio. Dat maakt nieuwe features mogelijk, zoals Pixel Screenshot. Daarbij kan de telefoon vragen beantwoorden op basis van de informatie uit screenshots die door de gebruiker zijn gemaakt. Het doet daarmee denken aan Microsofts uitgestelde Recall-feature, maar op de Pixel Pro's worden de screenshots niet automatisch continu gemaakt. De feature Call Notes maakt automatisch een transcriptie van een telefoongesprek, met de app Pixel Studio kunnen gebruikers met generatieve AI on-device afbeeldingen maken en de nieuwe Weer-app maakt via AI een samenvatting van de weersvoorspelling.

Alleen de weersamenvatting komt uit in de Benelux, alle andere AI-features op dit moment niet. Wat wel beschikbaar komt is Gemini Live, dat Google ook al tijdens I/O liet zien. Dit is een nieuwe gespreksinterface voor Gemini die natuurlijkere gesprekken moet opleveren. De functie is aanvankelijk alleen beschikbaar in het Engels voor Android-gebruikers met een abonnement op Gemini Advanced. De iOS-versie en ondersteuning voor andere talen komen later.

Beschikbaarheid en prijzen
De nieuwe Pixels zijn per direct voor te bestellen. De Pixel 9 en 9 Pro XL liggen vanaf 22 augustus in de winkel. De Pixel 9 Pro Fold volgt op 4 september en tot slot is de Pixel 9 Pro vanaf 9 september te koop.

Het instapmodel met 128GB kost 899 euro voor de Pixel 9, 1099 voor de kleine Pro en 1199 voor de Pro XL. De Pixel 9 Pro Fold begint bij 256GB en dat model kost 1899 euro. Daarmee zijn de Pixel 9 en Pixel 9 Pro XL honderd euro duurder dan hun voorgangers. Alle varianten krijgen zeven jaar lang software- en beveiligingsupdates en de Pro-modellen krijgen een jaar lang Googles One AI Premium-abonnement, met extra opslag en toegang tot het Gemini Advanced-model.

Google Pixel 9
Topics:
Google Pixel 9 (Pro)] Accessoires
Google Pixel 9 (Pro)] Ervaringen & Discussie
Google Pixel 9 (Pro)] Levertijden en Prijzen

Toestel
Google Pixel 9
Google Pixel 9 Pro
Google Pixel 9 Pro XL
Besturingssysteem

Android 14 + 7 OS-updates
Scherm

6,29 inch amoled
2424x1080 pixels
6,34 inch amoled
2856x1280 pixels
6,73 inch amoled
2992x1344 pixels
Processor

Tensor G4 met Titan M2-beveiligingschip
Processorsnelheid
onbekend
onbekend
onbekend
Videochip
onbekend
onbekend
onbekend
Werkgeheugen
12GB
16GB
16GB
Opslaggeheugen
128GB, 256GB
128GB, 256GB of 512GB
128GB, 256GB, 512GB of 1TB
Extern geheugen
Niet mogelijk
Niet mogelijk
Niet mogelijk
Batterij

Capaciteit: 4700 mAh
Bedraad opladen: 27 watt
Draadloos opladen: 15 watt

Capaciteit: 4700 mAh
Bedraad opladen: 27 watt
Draadloos opladen: 21 watt

Capaciteit: 5060 mAh
Bedraad opladen: 37 watt
Draadloos opladen: 23 watt

Frontcam
10,5 megapixel, 95°
42 megapixel, 103°
42 megapixel, 103°
Camera's

50 megapixel, 82°
48 megapixel ultragroothoek, 123°

50 megapixel, 82°
48 megapixel ultragroothoek, 123° macromodus
48 megapixel telelens, 22°
5x optische zoom

50 megapixel, 82°
48 megapixel ultragroothoek, 123° macromodus
48 megapixel telelens, 22°
5x optische zoom

Afmetingen

152.8 x 72.0 x 8.5 mm
(camerabar 12mm)
152.8 x 71.9 x 8.5 mm
(camerabar 12mm)
162.7 x 76.6 x 8.5 mm
(camerabar 12mm)
Gewicht

198 gram
199 gram
221 gram
Connectiviteit

Wifi 7 (802.11ax) met 2,4 GHz +
5 GHz + 6 GHz, Bluetooth 5.3
Dualband-GNSS, GPS, GLONASS, Galileo
NFC

NFC

NFC

Overig

5G-ondersteuning
Ultrasonische vingerafdrukscanner
Gezichtsherkenning voor unlock
IP68-rating & Gorilla Glass Victus
Verkrijgbaar in 4 kleurvarianten
Matte zijkanten en camera, glanzend design

5G-ondersteuning
IP68-rating & Gorilla Glass Victus 2
Glanzende zijkanten en camera, mat design

5G-ondersteuning
IP68-rating & Gorilla Glass Victus 2
Glanzende zijkanten en camera, mat design

Adviesprijs

Vanaf 899 euro
Vanaf 1099 euro
Vanaf 1199 euro
Google Pixel 9 Pro

[ Voor 159% gewijzigd door CLB op 14-08-2024 00:12 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt
Ik heb dit topic aangemaakt om dat ik enorm enthousiast ben over het idee van de 9 Pro. Eindelijk een android met top-line hardware in een klein formaat.
Dit is mijn eerste openingstopic in dit format, ik heb niet alles helemaal voor elkaar gekregen (zoals de tabel streepjes), dus als mensen tips hebben hoor ik het graag.

Zoals het er nu uitziet ga ik de 9 Pro direct bestellen als hij beschikbaar is, kleur ben ik alleen nog niet over uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
We hebben er weer zin in, ben ook wel benieuwd naar de 9 Pro inderdaad! Mag best iets kleiner dan de huidige 8 Pro die ik heb en de 7 Pro die ik daarvoor had en de 6 Pro die daarvoor weer in m'n broekzak zat. Ben wel benieuwd of ook het camerasysteem identiek is aan de Pro XL, of dat we daar toch verschillen in zien.

Designwise vind ik het ook wel weer geslaagd, nog even de kleuren afwachten inderdaad.
Een roze Pixel 9 is 'm net niet helemaal voor mij, maar die ziet er in dit filmpje best geinig uit.

Google Pixel 9

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 02-07-2024 11:00 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
Design bevalt mij ook erg goed, de Iphone 5 design is iets wat ik altijd erg mooi heb gevonden en deze rechts zijkanten doen me daar aan denken. Dus ik ben fan :)

Roze gaat hem niet worden voor mij, ik vind het jammer dat er geen blauwe (8 pro kleur) komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik hoop dat ze nu ook eindelijk wat aan de oplaadsnelheid gaan doen om de Chinese fabrikanten een beetje te kunnen bijbenen. Dat is wmb het grootste nadeel vooralsnog. En ergens hoop ik ook dat er op het basismodel met het kleinste scherm geen verdere concessies worden gedaan. Als je een kleiner scherm wil moet je vaak accepteren dat je ook qua andere specs een maatje kleiner moet gaan. Ik heb recent een nieuwe telefoon moeten uitzoeken en tot mijn frustratie moeten merken dat het kiezen van een maatje kleiner alleen kan als je ook mindere specs accepteert (Samsung Galaxy S23 in dit geval).

Gezien dat het basismodel met minder werkgeheugen komt en geen telelens heeft, vermoed ik dat Google op andere vlakken ook concessies zal doen in de specs, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
Dat is toch niets raars? Je hebt altijd een basis model met mindere specs dan het top model.
In dit geval is het juist fijn dat je voor de Pro kan gaan met het formaat van de 9, maar met betere specs. Je betaald alleen wat meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ik enigszins met je eens RoD, het mag echt wel veel sneller natuurlijk. Op persoonlijk vlak: ik gebruik nu al jaren Pixels en met een uitzondering daargelaten kom ik altijd makkelijk de dag door en laad ik 's nachts op.
Is natuurlijk eigenlijk een verkapte boodschap om te zeggen: ik wil het ook, maar ik doe het er maar mee...

Ik geloof niet dat Google opeens 100 watt opladen gaat toestaan, maar wat wishful thinking is altijd goed :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mad-Matt schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:40:
Dat is toch niets raars? Je hebt altijd een basis model met mindere specs dan het top model.
In dit geval is het juist fijn dat je voor de Pro kan gaan met het formaat van de 9, maar met betere specs. Je betaald alleen wat meer :)
Het is niet raar, maar het zou fijn zijn als de modellen met kleiner scherm ook eens als topmodel ingezet konden worden. Nu moet je altijd een compromis sluiten als je een iets kleiner schermformaat (laag in de 6") wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CLB schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:59:
Ben ik enigszins met je eens RoD, het mag echt wel veel sneller natuurlijk. Op persoonlijk vlak: ik gebruik nu al jaren Pixels en met een uitzondering daargelaten kom ik altijd makkelijk de dag door en laad ik 's nachts op.
Is natuurlijk eigenlijk een verkapte boodschap om te zeggen: ik wil het ook, maar ik doe het er maar mee...

Ik geloof niet dat Google opeens 100 watt opladen gaat toestaan, maar wat wishful thinking is altijd goed :)
Dat wil natuurlijk ook prima, maar nu ik 125w laden gewend ben en ik hem even 10 min in het stopcontact kan steken om weer een dag mee te kunnen, is terugvallen naar de huidige oplaadsnelheden van de Pixels wel een beetje jammer.

Essentieel is het niet, maar Google heeft nu al een aantal generaties weinig aan de laadsnelheid gedaan, en wmb wordt het nu wel eens tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ken het ja, was wel even wennen toen ik 'overstapte' naar de Pixels. Dus kom maar op Google!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-06 13:10
Ben vooral benieuwd hoe het formaat van de Pixel 9 zal zijn.
Bezit nu een pixel 5, en wil eigenlijk niet echt groter dan dat formaat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo 'klein' zijn ze er bijna niet meer, helaas:
Pixel 5: 144,7 x 70,4 x 8,0 mm
Pixel 9: 152,8 x 71,9 x 8,5 mm (aldus geruchten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:53
Nu ook een (nog onbevestigde) leak met scherm dat aan staat.

https://www.androidauthor...9-leak-screen-on-3456648/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
Pixel 9 kleuren:
Afbeeldingslocatie: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj2mvOaCmIYQyx8s9gS6gUYa4qY0cOXu7LCpD7S5zT5Nwby-LDVBPLXd9UC1jcBP_YNRJD94zOrtOuHaEBHEyPsT6qWoPfOANPkHAHCqn992bLMl1lRGIMPGS_XXTWQ1C-VQ8-3Ox87z2aXlieXOboO0THufWH7l3-7j13XyIlx6yAX1s0pgCcmely-OlJH/s1280/Pixel%209%20pro.png
Van links naar rechts: Peony, Porcelain, Obsidian, Jade.

De Pro en Pro XL komen in de kleuren;
Hazel, Obsidian, Porcelain en Rose
(Nog geen leaks van de kleuren verder. Al zijn het eerder gebruikte kleuren, je zou bij Hazel een bruinige kleur verwachten, maar de eerdere Pixels waren groenig)

De kleur van CLBs post is dus Peony, gezien de 2 camera's en de glanzende achterkant.

[ Voor 9% gewijzigd door Mad-Matt op 03-07-2024 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat zou een flinke verbetering zijn, zeker als het dezelfde is uit de S24 serie want die is echt uitstekend. Nu zou ik nog niet te vroeg juichen, want software telt ook mee. Er zijn namelijk ook optical scanners die beduidend beter werken dan die van Google, ik kan echter niet met zekerheid zeggen of dat door andere hardware komt of door een betere softwareimplementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Hoe is de face unlocks doorgaans op Pixels? Ik gebruikte dat nooit omdat het niet echt lekker werkte op de midranges die ik altijd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima, mits het niet schemerig (of donker) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:11
Na 4 jaar begint mijn OnePlus 8 pro toch wel op te raken. Ik vond de Pixel telefoons altijd erg interessant maar het design vond ik telkens maar niks, maar nu lijkt het ze toch gelukt te zijn om een mooie pixel 9 te maken. Wel heel benieuwd naar de prijs. Voorheen waren ze altijd stevig aan de prijs maar aangezien je 7 jaar lang updates krijgt verwacht ik er toch 7 jaar lang mee te kunnen doen. Dan is een hoge prijs wel te verantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
Persoonlijk vond ik de Pixels altijd wel aardig geprijsd. Onder de echte top merken (Samsung, Apple), maar wat hoger dan de Chinese merken.

Het is even wachten hoe de 9 ingezet wordt met de verandering met een kleine pro.

Edit:
Laatste geruchten qua prijzen is het volgende;
Pixel 9 $699
Pro $ 999
Pro XL $1199

[ Voor 40% gewijzigd door Mad-Matt op 10-07-2024 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Mad-Matt schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:11:
Persoonlijk vond ik de Pixels altijd wel aardig geprijsd. Onder de echte top merken (Samsung, Apple), maar wat hoger dan de Chinese merken.

Het is even wachten hoe de 9 ingezet wordt met de verandering met een kleine pro.

Edit:
Pixel 9 $699
Pro $ 999
Pro XL $1199
Als ik de 9 pro xl vergelijk met de 8 pro dus weer een prijsverhoging van 200 dollar ten opzichte van vorig jaar. :'( balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
Rox92 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 18:32:
[...]

Als ik de 9 pro xl vergelijk met de 8 pro dus weer een prijsverhoging van 200 dollar ten opzichte van vorig jaar. :'( balen!
Het zijn geruchten, hopelijk valt het mee. Maar ze moeten de Pro ergens tussen prakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 17:54

FongWan

The Stormrider ...

Wishful thinking maar ik hoop op de volgende zaken in de P9 series:

- qi2 en dat is niet alleen voor sneller laden maar vooral de magneten waardoor je vanalles kan doen, lees magsafe type accesoires
- ultrasoon fingerprintscanner

Dat zijn toch wel dingen die in deze update al meegenomem kunnen worden.

Voor echte verbeteringen qua chipset zaken is het echt nog wachten tot de P10 als ze dat redden om alles zelf te doen.

Ben benieuwd wat volgende maand brengt

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ultrasoon is al wel confirmed, ook al is het niet door Google zelf natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leongraumans
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-05 15:26
Mad-Matt schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:11:

Edit:
Pixel 9 $699
Pro $ 999
Pro XL $1199
Over de Europese prijzen gaan ook al enkele geruchten:

Google Pixel 9: Verfügbar in 4 Farben für alle Konfigurationen: Obsidian (Vulkanschwarz), Porzellan (Porzellan), Cosmo und Mojito .
128 GB: 899 Euro
256 GB: 999 Euro

Google Pixel 9 Pro:
128 GB: Obsidian, Porzellan, Hazel (Salbeigrün) und Pink (Pink). Preis: 1.099 Euro
256 GB: Obsidian, Porzellan, Haselnuss und Rosa. Preis: 1.199 Euro
512 GB: Obsidian und Hazel. Preis: 1.329 Euro

Google Pixel 9 Pro XL (Markenname muss bestätigt werden) :
128 GB: Obsidian, Porzellan und Haselnuss. Preis: 1.199 Euro
256 GB: Obsidian, Porzellan, Haselnuss und Rosa. Preis: 1.299 Euro
512 GB: Obsidian, Porzellan und Haselnuss. Preis: 1.429 Euro
1 TB: Obsidian. Preis: 1689 Euro

Google Pixel 9 Pro Fold (Handelsname muss noch bestätigt werden): Verfügbar in zwei Farben für alle Konfigurationen, Obsidian und Porzellan.
256 GB: 1.899 Euro
512 GB: 2.029 Euro

Bron: https://stadt-bremerhaven...s-sollen-die-preise-sein/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
poe, toch over de 1000 euro heen voor de kleine pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EDIT: Pagina 2 niet gezien, onze Leon (high five) was me voor :9

[ Voor 92% gewijzigd door CLB op 12-07-2024 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zwarte Pixel 9 en Pixel 9 Pro XL in een vermeende hands-onvideo
Ben het er wel mee eens, geef mij maar een volledig mat toestel svp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilp85
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-06 22:56
Hopelijk wordt het een efficiëntere chip qua batterijduur als mijn huidige pixel 6 pro. Maar ik ga ook all-in voor de pixel 9 pro. #hyped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik twijfel nog. Ik was all in voor de P9P, maar niet met deze prijzen... tenzij ze een goede pre-order of trade-in deal hebben. Ik heb momenteel een Pixel 6.

[ Voor 10% gewijzigd door Freekers op 13-07-2024 20:59 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:09
wilp85 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:34:
Hopelijk wordt het een efficiëntere chip qua batterijduur als mijn huidige pixel 6 pro. Maar ik ga ook all-in voor de pixel 9 pro. #hyped
En hopelijk wordt hij niet meer zo snel warm als de p6 (pro). Mijn 6pro wordt vaak warm waardoor hij mobiele data uitschakelt. Heel erg irritant :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Helemaal met je eens! Maar ik denk dat de meeste mensen er wel een hoesje omheen hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:34
De prijzen worden wel erg hoog. Maar ik wil wel een clean toestel. Das dus een iPhone of een pixel. Al die andere met skins etc zijn prima, maar voelt toch anders

Dus de.twijfel in naar het andere kamp over te stappen blijft. Prijs is niet heel relevant meer nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
gupfishy schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 23:51:
De prijzen worden wel erg hoog. Maar ik wil wel een clean toestel. Das dus een iPhone of een pixel. Al die andere met skins etc zijn prima, maar voelt toch anders

Dus de.twijfel in naar het andere kamp over te stappen blijft. Prijs is niet heel relevant meer nu
Ik snap je wel, na jaren Samsung wil ik ook wel wat bloatware vrij. Apple ga ik nooit doen, dus Pixel is 1 van de weinige die overblijft. En nu een kleine Pro, baal wat van de prijs, maar denk dat ik toch mn portemonnee trek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wat zijn hier de beweegredenen om nu al te zeggen dat je voor een Pixel 9 gaat?

Volgens mij zijn de camera's niet gewijzigd sinds de Pixel 6. Er zijn een paar (AI) editting opties bijgekomen, maar volgens mij niets wat de foto beter uit de camera laat komen.

Daarnaast zou ik voor €900 wel een Snapdragon of een zeer verbeterde Tensor SOC verwachten. Ik zou 'm niet direct durven kopen als er weer een Tensor in zit die flink achterloopt op de concurrentie.

Daarnaast zijn er bij launch vaak veel software bugs in de Pixel's.

Met andere woorden: waarom niet minstens wachten tot de feestdagen en proberen een goede deal te scoren? Tegen die tijd zullen de ergste bugs hopelijk opgelost zijn.

Ik snap overigens de aantrekkingskracht van deze nieuwe Pixel's wel hoor!

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
Omdat m'n S21 Ultra wel aan vervanging toe is, ik de kleine formfactor van de 9 Pro enorm aantrekkelijk vind en ik een enorm stuk ongeduld ben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
FeareX schreef op maandag 15 juli 2024 @ 07:11:
Wat zijn hier de beweegredenen om nu al te zeggen dat je voor een Pixel 9 gaat?

Volgens mij zijn de camera's niet gewijzigd sinds de Pixel 6. Er zijn een paar (AI) editting opties bijgekomen, maar volgens mij niets wat de foto beter uit de camera laat komen.

Daarnaast zou ik voor €900 wel een Snapdragon of een zeer verbeterde Tensor SOC verwachten. Ik zou 'm niet direct durven kopen als er weer een Tensor in zit die flink achterloopt op de concurrentie.

Daarnaast zijn er bij launch vaak veel software bugs in de Pixel's.

Met andere woorden: waarom niet minstens wachten tot de feestdagen en proberen een goede deal te scoren? Tegen die tijd zullen de ergste bugs hopelijk opgelost zijn.

Ik snap overigens de aantrekkingskracht van deze nieuwe Pixel's wel hoor!
Ik ga waarschijnlijk bij launch direct de pixel 9 pro xl kopen. Mijn telefoon abonnement loopt in oktober af dus combineer ik hem met een nieuw abonnement. De reden waarom ik voor deze ga zijn:
- eerste pixel telefoon die ik mooi vind qua design
- 7 jaar lang os updates
- geen bloatware.
- 16 gb ram
- pre order goodies (huidige smartwatch is aan het overlijden :P )

Mijn huidige telefoon is een OnePlus 8 pro met 12 gb ram, dus vandaar dat ik dan een telefoon wil met 16 gb ram. Een nieuwe telefoon met weer 12 gb ram voelt dan niet echt als een upgrade. Ook wil ik 7 jaar met de telefoon doen, dan kan ik de prijs naar mezelf nog enigzins verantwoorden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Rox92 op 15-07-2024 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:50
Ik moet nog maar zien of het een grote upgrade wordt m.b.t. bereik, accuduur en laadsnelheid.
De Tensor G4 is zoals de openingspost gesteld wordt een minimale upgrade t.o.v. de Tensor G3.

Tijdens mijn vakantie in Luxemburg viel de Pixel 8 wel behoorlijk door de mand met het geen bereik hebben, terwijl alle iPhones, Samsungs e.d. vol bereik hadden. Dit soort issues zullen blijven zolang de Tensor chipset in de Pixels gebruikt blijven worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-06 15:56
Gaaf dat er eindelijk een ''kleine'' Pro komt. helaas heb ik vorig jaar voor de Pixel 8 gekozen en zal ik moeten wachten op een Pixel 10 Pro. Tenzij ik mijn vriendin zo ver krijg om te verlengen met een 9 pro en deze gauw om wissel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
Nieuwe foto's gepubliceerd door NCC:

Fold:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7SgJMtcuvMOPYT-yXGo2tHnGlM=/i/2006830532.webp
Aparte camerabump.

Pro en regulier, zoals we inmiddels gewend zijn van de leaks:

9:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qUZhhSPOsduAX0-qTclANMuI-D4=/i/2006830524.webp

Pro
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FIbplBgZL__Xuk96YzMTk6bFPlw=/i/2006830522.webp

Pro XL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NS9DkUpnwde6WO9O3MVNd9MOPkQ=/i/2006830520.webp

Hele artikel:
nieuws: Keuringsdienst publiceert foto's van vermoedelijke Google Pixel 9-serie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Ben wel benieuwd naar de P9 pro, maar ben bang voor de tensor chip. 1 van de kinderen de telefoon is net kapot dus ik ben aan het kijken om mijn P8P door te schuiven en zelf voor de 9 of de S24U te gaan.
Ik ben van van de Pixel software tov Samsung OneUI (wat een zooitje), maar de Tensor G3 valt me echt zwaar zwaar tegen. Ik ben geen gamer maar ik heb regelmatig in de auto met hotspot navigatie en muziek aan dat die binnen 10 min te warm wordt en ik waarschuwingen krijg, dat had ik met mijn oude iPhone of S23U nooit.

Ook de ontvangst (Odido) is zwaar slechter dan ik met de S23U of iPhone 12 had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-06 15:28
FongWan schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:50:
- qi2 en dat is niet alleen voor sneller laden maar vooral de magneten waardoor je vanalles kan doen, lees magsafe type accesoires
Native qi2 zou fijn zijn, maar met een (bijv.) een Mous case heb je de magneten alsnog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
Laatste geruchten:

9: 899,00
Pro 1099,00
Pro xl 1199,00

Zijn prijzen gelekt uit Frankrijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
Mooie video over de Google pixel 9 pro xl, met op de achtergrond de gewone 9.

YouTube: Google Pixel 9 Pro XL vs Pixel 8 Pro - Hands-On LEAKED VIDEO🔥🔥

[ Voor 19% gewijzigd door Rox92 op 24-07-2024 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik vind de vorm echt heel mooi. Die strakkere randen en de camera bump.
Prachtig! Jammer dat ik pas over een jaar mag verlengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
Dubrillion schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:41:
Ik vind de vorm echt heel mooi. Die strakkere randen en de camera bump.
Prachtig! Jammer dat ik pas over een jaar mag verlengen!
Over een jaar komt de 10 en die schijnt echt veel verbeteringen te hebben, dus mooie timing voor jou denk ik.
Als ze niet met de kleine Pro kwamen, sloeg ik deze ook over voor de 10, maar ik ben mijn Samsung Ultra meer dan zat. (kl*te koelkast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Mad-Matt schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:26:
[...]

Over een jaar komt de 10 en die schijnt echt veel verbeteringen te hebben, dus mooie timing voor jou denk ik.
Als ze niet met de kleine Pro kwamen, sloeg ik deze ook over voor de 10, maar ik ben mijn Samsung Ultra meer dan zat. (kl*te koelkast)
Daarom ga ik al jaren voor de ''normale'' al had ik graag de specs van de Pro gehad. Ik hoef niet z'n koelkast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
Voor mij is een goede camera met (beperkte) optische zoom belangrijk. Vandaar dat ik met zo'n groot ding loop.

Nieuwe renders:
Afbeeldingslocatie: https://fdn.gsmarena.com/imgroot/news/24/07/pixel-9-more-renders-display-specs/inline/-1200/gsmarena_001.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fdn.gsmarena.com/imgroot/news/24/07/pixel-9-more-renders-display-specs/inline/-1200/gsmarena_002.jpg

Link met veel info: (en foto's. Te veel om hier te citeren)
https://www.91mobiles.com...design-specs-ai-features/

(info onderaan de site klopt echter niet met de plaatjes, zie de camera's van de Pro 50/50/50 genoemd, in de plaatjes is het 50/48/48)

[ Voor 84% gewijzigd door Mad-Matt op 25-07-2024 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes1987
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:53
Mad-Matt schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:36:
[...]

Ik snap je wel, na jaren Samsung wil ik ook wel wat bloatware vrij. Apple ga ik nooit doen, dus Pixel is 1 van de weinige die overblijft. En nu een kleine Pro, baal wat van de prijs, maar denk dat ik toch mn portemonnee trek
Wat je misschien kan doen is even wachten tot Black Friday. Dan is het toestel al even op de markt en misschien kun je dan een toffe deal scoren. Moet je alleen natuurlijk nog iets langer wachten. Voordeel is dan wel dat ook alle reviews live staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pelt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
Volgens mij is alles wel zo'n beetje gelekt. Staan ook al heel veel video / foto vergelijkingen op youtube. Al verwacht ik dat dat clickbait is. Vraag me alleen af wat de oplaad snelheid word.

Ook nog deze leuke hands-on / samenvatting gevonden van de xl versie:
YouTube: Огляд Google Pixel 9 Pro XL у мене в руках! Тепер це точно iPhone на...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
Het lijkt er inderdaad op dat alles wat een beetje belangrijk is gelekt is op de laadsnelheid na.

Hierbij dus ook de laatste lek met de kleurtjes:

Pro(XL):
https://m.gsmarena.com/go...all_colors-news-63852.php

9:
https://m.gsmarena.com/go...all_colors-news-63869.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Rox92 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 06:50:
Volgens mij is alles wel zo'n beetje gelekt. Staan ook al heel veel video / foto vergelijkingen op youtube. Al verwacht ik dat dat clickbait is. Vraag me alleen af wat de oplaad snelheid word.

Ook nog deze leuke review gevonden van de xl versie:
YouTube: Огляд Google Pixel 9 Pro XL у мене в руках! Тепер це точно iPhone на...
Die video viel me tegen; is simpelweg een samenvatting van alle leaks tot dusver. Enige verschil is dat hij een 'dummy' Pixel 9 Pro XL vasthoudt. Hij zet het toestel niet eens aan.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
Freekers schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:06:
[...]

Die video viel me tegen; is simpelweg een samenvatting van alle leaks tot dusver. Enige verschil is dat hij een 'dummy' Pixel 9 Pro XL vasthoudt. Hij zet het toestel niet eens aan.
Dat ben ik met je eens, een review kan je het mijn inziens niet noemen. Ik had het filmpje nog niet gezien toen ik hem postte. Ik heb het even aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
Kleuren van de Pro vallen mij wel wat tegen, had verwacht dat daar wat meer leuke kleuren zouden komen, maar ze zijn allemaal vrij saai. Tegen die tijd maar een DBrand sticker op doen.

Diverse sites hebben inmiddels Pixel 9 hoesjes te koop.

[ Voor 13% gewijzigd door Mad-Matt op 29-07-2024 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:08
Ook al vind ik hem echt mooier dan zijn voorgangers, ik twijfel toch wel erg. Ik zit nu in Frankrijk en het bereik van mijn Pixel 7 is dramatisch. Schakelt vaak terug naar H+ en daarna geen bereik, terwijl de Samsung die mee is dit probleem totaal niet heeft. Ook loopt ie echt bijzonder snel leeg nu ik voornamelijk mobiele data moet gebruiken, je ziet hem echt achteruit gaan.

Als laatste is de warmte echt een probleem. Scherm schakelt snel terug als de telefoon warm wordt waardoor je bijna niets ziet. En navigeren geeft hier continu de melding dat de telefoon te warm wordt. Had ik in Nederland nooit last van..

Slechte ervaring op dit moment, jammer.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
Dat zijn bekende berichten. De warmte generatie is iets waar ze schijnbaar mee aan de slag zijn geweest. dus hopelijk is dat een stuk beter.

Er zit een nieuwere modem in, de geruchten zijn dat het ontvangst wel wat verbeterd is, maar de hoeveelheid is onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:08
Mad-Matt schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:39:
Dat zijn bekende berichten. De warmte generatie is iets waar ze schijnbaar mee aan de slag zijn geweest. dus hopelijk is dat een stuk beter.

Er zit een nieuwere modem in, de geruchten zijn dat het ontvangst wel wat verbeterd is, maar de hoeveelheid is onbekend.
Ja precies, maar dat weerhoudt mij er wel van om hem direct te kopen. Even een beetje de kat uit de boom kijken in dit geval.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
Slaapje schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:58:
[...]

Ja precies, maar dat weerhoudt mij er wel van om hem direct te kopen. Even een beetje de kat uit de boom kijken in dit geval.
Ik denk dat ik dan de test voor je bent. Ik kan denk ik niet wachten (aangezien ik geen geduld heb) en de camera van m'n S21 ultra nu toch wel achteruit begint te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TheNose-
Oef de 9 pro met alle pro functies in een kleinere behuizing (heb nu de 8 pro) lijkt me echt een verademing. Vrees dat als de reviews goed zijn ik ook snel overstag zal gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
-TheNose- schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:45:
Oef de 9 pro met alle pro functies in een kleinere behuizing (heb nu de 8 pro) lijkt me echt een verademing. Vrees dat als de reviews goed zijn ik ook snel overstag zal gaan!
Dat is dus ook de reden dat ik zo enthousiast ben over deze line-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
YouTube: Google Pixel 9 Pro - MASSIVE OFFICIAL LEAK! 🔥🔥

Verder is ongeveer alles nu wel bekend, dus hierbij nog maar een paar kleurtjes.
Nog 2 weken tot de release.

Pixel 9 / Pro (XL):
Porcelain:
Afbeeldingslocatie: https://www.androidplanet.nl/wp-content/uploads/2024/07/google-pixel-9-4.jpg

Obsidian:
Afbeeldingslocatie: https://www.androidplanet.nl/wp-content/uploads/2024/07/google-pixel-9-2-1.jpg

9:
Green:
Afbeeldingslocatie: https://www.androidplanet.nl/wp-content/uploads/2024/07/google-pixel-9-1.jpg

Rose:
Afbeeldingslocatie: https://www.androidplanet.nl/wp-content/uploads/2024/07/google-pixel-9-3.jpg

Pro (XL)
Hazel:
Afbeeldingslocatie: https://www.androidplanet.nl/wp-content/uploads/2024/07/google-pixel-9-pro-3.jpg

Peony:
Afbeeldingslocatie: https://www.androidplanet.nl/wp-content/uploads/2024/07/google-pixel-9-pro-2.jpg

Green heeft veruit mijn voorkeur, maar helaas niet beschikbaar op de Pro.

[ Voor 78% gewijzigd door Mad-Matt op 31-07-2024 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
Mad-Matt schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:12:
YouTube: Google Pixel 9 Pro - MASSIVE OFFICIAL LEAK! 🔥🔥

Verder is ongeveer alles nu wel bekend, dus hierbij nog maar een paar kleurtjes.
Nog 2 weken tot de release.

Pixel 9 / Pro (XL):
Porcelain:
[Afbeelding]

Obsidian:
[Afbeelding]

9:
Green:
[Afbeelding]

Rose:
[Afbeelding]

Pro (XL)
Hazel:
[Afbeelding]

Peony:
[Afbeelding]

Green heeft veruit mijn voorkeur, maar helaas niet beschikbaar op de Pro.
Voor de pro/xl zijn het maar saaie kleuren inderdaad... Word dus kiezen tussen zwart of grijs...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Pwa_pRakIjvtkMUZUAmrv0wYTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRiwwYB4p43gZQ8sGPZZX0Pj.jpg?f=fotoalbum_large

Vanochtend gezien onderweg. Per direct vanaf de 13de verkrijgbaar. Een mooie opvolger van m'n Pixel 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vast en zeker pre-order, met uitlevering een stukje later, maar dat moeten we afwachten natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leongraumans
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-05 15:26
CLB schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:55:
Vast en zeker pre-order, met uitlevering een stukje later, maar dat moeten we afwachten natuurlijk :)
Is er al iets bekend over een eventuele pre-order actie? Ik las iets over een jaar gratis AI tooling, maar daar ben ik totaal niet in geïnteresseerd :)

bron: https://www.forbes.com/si...-bundled-offer-worth-240/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
leongraumans schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:32:
[...]

Is er al iets bekend over een eventuele pre-order actie? Ik las iets over een jaar gratis AI tooling, maar daar ben ik totaal niet in geïnteresseerd :)

bron: https://www.forbes.com/si...-bundled-offer-worth-240/
Dat is ook het enige wat ik heb gehoord, word ik ook niet echt enthousiast van.
Ik hoop buds of watch ofzo, kan ik weer doorverkopen.

Ook hoop ik stiekem dat er nog limited edition kleurtjes zijn als je bij google direct besteld zoals Samsung ook heeft, maar dat is ijdele hoop denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je ne sais pas, vast en zeker een jaartje AI erbij inderdaad in plaats van hardware, zou zonde zijn.
Limited Editions van Pixels heb ik volgens mij nog nooit gezien, alleen bij wat andere Google-apparatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lodu
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:34
Nog geen launch/release pagina's op NL (en ook BE) Google Stores

Wel op andere stores: Duitse, Franse en Engels bijvoorbeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
lodu schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:57:
Nog geen launch/release pagina's op NL (en ook BE) Google Stores

Wel op andere stores: Duitse, Franse en Engels bijvoorbeeld
Wel al een placeholder pagina op Belsimpel: https://www.belsimpel.nl/google-pixel-9-pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
Dit geeft geen hoop voor een goede pre-order bonus als je een watch2 kan winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:52
Gisteren al een voucher ter waarde van 100 euro gekregen bij Belsimpel, als ik verleng via hun en een Pixel kies. Ik kan niet wachten, we weer toe aan een nieuw toestel.

Ik de eerste instantie wel gedacht om te wachten op de P10 vanwege de nieuwe SoC, maar bedacht mij dat dit ook voor kinderziektes kan zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
codex schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:10:
Gisteren al een voucher ter waarde van 100 euro gekregen bij Belsimpel, als ik verleng via hun en een Pixel kies. Ik kan niet wachten, we weer toe aan een nieuw toestel.

Ik de eerste instantie wel gedacht om te wachten op de P10 vanwege de nieuwe SoC, maar bedacht mij dat dit ook voor kinderziektes kan zorgen.
Ik zag gister een filmpje dat men niet teveel van de nieuwe SoC moet verwachten. Google bepaalt zelf wat erin komt, dus het zou wel eens tegen kunnen vallen hoe revolutionair de nieuwe chip is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:54
codex schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:10:

Hoe kom je aan die voucher?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
remanus schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:31:
[...]

Hoe kom je aan die voucher?
Van Belsimpel gekregen via de mail. Ze willen mij blijkbaar overhalen mijn abonnement te verlengen. Zit al een tijdje in zo'n loop, omdat ik er verder niet op in ga, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
Inmiddels hier ook de posters gezien van de Pixel 9 in bushokjes.

Nieuw gerucht:
Pixel 9 zal geen android 15 hebben, maar nog 14. Dit omdat 15 nog niet gereed was toen de units klaar gemaakt werden.

[ Voor 51% gewijzigd door Mad-Matt op 01-08-2024 09:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Mad-Matt schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:56:
[...]

Dit geeft geen hoop voor een goede pre-order bonus als je een watch2 kan winnen
Zonder pre-order bonus (of goeie trade-in deal als trouwe Pixel gebruiker) wacht ik wel op Black Friday o.i.d. Pixels zakken historisch gezien hard in prijs na 2-3 maanden.
Mad-Matt schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:24:
Pixel 9 zal geen android 15 hebben, maar nog 14. Dit omdat 15 nog niet gereed was toen de units klaar gemaakt werden.
Misschien krijgen we meteen een Day 1 patch voor onze kiezen :*)
Mad-Matt schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:17:
[...]

Ik zag gister een filmpje dat men niet teveel van de nieuwe SoC moet verwachten. Google bepaalt zelf wat erin komt, dus het zou wel eens tegen kunnen vallen hoe revolutionair de nieuwe chip is
Ligt in een beetje in lijn met dit artikel: https://www.reddit.com/r/...4_is_almost_identical_to/
Het lijkt me ook nagenoeg onmogelijk om elk jaar opnieuw met een revolutionaire nieuwe SOC op de proppen te komen. Alhoewel de SoC in de 9 wel degelijk een sprongetje vooruit is: Nieuw modem en 1 core minder maar wel betere multi-core performance dankzij het laatste nieuwe ARM Cortex design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Freekers schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:31:
[...]

Zonder pre-order bonus (of goeie trade-in deal als trouwe Pixel gebruiker) wacht ik wel op Black Friday o.i.d. Pixels zakken historisch gezien hard in prijs na 2-3 maanden.

[...]

Misschien krijgen we meteen een Day 1 patch voor onze kiezen :*)

[...]

Ligt in een beetje in lijn met dit artikel: https://www.reddit.com/r/...4_is_almost_identical_to/
Het lijkt me ook nagenoeg onmogelijk om elk jaar opnieuw met een revolutionaire nieuwe SOC op de proppen te komen. Alhoewel de SoC in de 9 wel degelijk een sprongetje vooruit is: Nieuw modem en 1 core minder maar wel betere multi-core performance dankzij het laatste nieuwe ARM Cortex design.
Kan me niet voorstellen dat er geen pre-order bonus gedaan word. Vermoed dat die watch 2 verloot word onder mensen die zich daarop inschrijven en niet perse de telefoon ook kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Omdat mijn huidige telefoon gebroken is waardoor hij krom staat (het scherm is nog heel!), ben ik aan het rondkijken naar een waardige opvolger. Nu heb ik de Nokia X10, en die vind ik toch echt wel véél te groot. De 9 zal zo'n 1,5 cm kleiner zijn en bijna 1 cm smaller. Dat, in combinatie met 'clean android' maakt het wel een interessante optie. Nu nog even afwachten wat de prijs gaat doen, en in hoeverre de prijzen van de 8 hierop gaan reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Freekers schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:31:
[...]

Volgens mij kan je sinds kort in Nederland ook je Pixel inruilen via Trade-in. Of heb ik dat voorheen helemaal gemist!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dubrillion schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:15:
[...]

Volgens mij kan je sinds kort in Nederland ook je Pixel inruilen via Trade-in. Of heb ik dat voorheen helemaal gemist!?
Interessant, dat wist ik niet. Ze geven blijkbaar 170 euro voor mijn Pixel 6. Mwoah... niet geweldig als je het vergelijkt met de bizarre trade-in deals in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:15
Lees net de bevestiging op GSMarena dat wat ik al verwacht.

De proccesor tensor 4 is nog geen 3% beter in multi core dan de tensor 3. In single core is het verschil 10%.

Ik ben dan ook wel blij dat ik alsog vorige maand voor de 8 pro ben gegaan met de EK deals voor 460 Euro.

De modem is overigens wel energy zuiniger met wel 50% en de camera setup voor ultrawide en zoom is 50MP in plaats van 48 MP.

Voor de rest ook qua processor lijkt alles het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
Dat is inderdaad ook wat men had verwacht, een hele kleine verbetering. Maar goed. Ik hoef ook geen mega processor, zoveel zware dingen doe ik niet met mn telefoon. Gaat mij om een compacte telefoon met telefoon en weinig bloatware

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TheNose-
Mad-Matt schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:16:
Dat is inderdaad ook wat men had verwacht, een hele kleine verbetering. Maar goed. Ik hoef ook geen mega processor, zoveel zware dingen doe ik niet met mn telefoon. Gaat mij om een compacte telefoon met telefoon en weinig bloatware
1 generatie omhoog is altijd een kleine stap, bij alle grote merken. Het gaat mij ook voor 90% om de pro in een handzame behuizing ❤️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt
https://9to5google.com/2024/08/02/pixel-9-pre-order-leak/
Meanwhile, there will be a “memory upgrade,” similar to Samsung. As such, you can get the 256 GB models for the price of the 128 GB across the board. For 512 GB and 1 TB, you get a 100€ discount. This is the rumored European pricing:

Pixel 9 — 128 GB: 899 €
256 GB: 999 €
Pixel 9 Pro — 128 GB: 1,099 €
256 GB: 1,199 €
512 GB: 1,329 €
Pixel 9 Pro XL — 128 GB: 1,199 €
256 GB: 1,299 €
512 GB: 1,429 €
1TB: 1,689 €
There’s also a trade-in offer of 150€ for the Pixel 9 and 200€ for the Pixel 9 Pro/XL.

Finally, there’s also 3 months of YouTube Premium and 6 months of Fitbit Premium for new users, which is an existing offer. However, it’s notable that Fitbit Premium is not yet part of Google One after the company started testing that in the UK this March.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
Zou wel teleurstellend zijn... Maar de pre order bonus verschilt per land. Hopelijk in Nederland wel een mooie deal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
Rox92 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 08:41:
[...]

Zou wel teleurstellend zijn... Maar de pre order bonus verschilt per land. Hopelijk in Nederland wel een mooie deal.
Idd, niet heel spannend nee. De mem upgrade is in ieder geval iets. Digitale cadeautjes doen me niets eigenlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
Levering pixel telefoons vanaf 22 augustus.
De pixel fold pas vanaf 4 september.
Pixel buds pro 2 vanaf 26 september.

https://androidworld.nl/n...en-verschijnen-deze-maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
Gedver, ik had de hoop op levering direct na release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik zag nu in een filmpje van 9to5Google waar ze vertellen dat de 9 pro minder klein is dan wel eerst dachten en 6,4" is of zo. Dan is het verschil met mijn 8 pro al wat minder spectaculair helaas.
Dan is 1400€ na 10 maanden wel veel om weer uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
Pro heeft in alle leaks altijd een 6.3" scherm gehad en de reguliere een 6.2" scherm, gelijk aan de 8.
De body heeft dezelfde afmeting als de 8, alleen bij de Pro zijn de randjes dus wat kleiner.

(Pro is 1099, scheelt toch weer 300 euro ;) )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 10:37

KoensSocialL

Mezelf.

Kijk eens welke advertentie ik net tegenkwam op Instagram! De Fold lijkt dus wel uit te komen in België in tegenstelling tot eerdere geruchten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNe4QUBZ0tfD4mI8R24ELVEviKY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gl7dga5dApF5OCiJZEkppiLO.png?f=fotoalbum_large

K.W.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
Na mijn ervaring met de Flip5 hoef ik geen vouw telefoontjes meer. Het is op alle fronten een compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Mad-Matt schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:18:
[...]

Idd, niet heel spannend nee. De mem upgrade is in ieder geval iets. Digitale cadeautjes doen me niets eigenlijk
128GB in een flagship phone zou verboden moeten zijn in 2024. En die digitale cadeautjes zijn eerder trails dan wat anders :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
Freekers schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:09:
[...]

128GB in een flagship phone zou verboden moeten zijn in 2024. En die digitale cadeautjes zijn eerder trails dan wat anders :(
Eens, een trail op een dienst vind ik geen interessant aanbod. Die 128GB past wel prima in de Google filosofie, alles in de cloud.

De trade in vind ik wel interessant, maar ik betwijfel of je dat kunt regelen bij een abonnementverlening. Zal je wel bij Google zelf een toestel moeten kopen, als het al in Nederland beschikbaar wordt gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
Freekers schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:09:
[...]

Je hebt gelijk. Ik moet zeggen dat ik al 3 jaar doe met mijn S21 Ultra met 128gb en ik heb eigenlijk nooit echt problemen gehad. (Ik maak regelmatig back ups op een harddisk van mn foto's)

Ik vind de camera dan ook erg belangrijk om momenten vast te leggen, bellen doe ik eigenlijk maar heel beperkt. Verder surfen, appen en en simpel spelletje en dan heb ik mijn hoofdgebruik wel gehad.
opslag is voor mij daarom niet enorm belangrijk, camera's, formaat en soepel gebruik wel. Het is voor iedereen anders natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:18
Rox92 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 08:41:
[...]

Hoop op een deal met Pixel Watch 3. Begint wel te kriebelen nu. Ga mijn Pixel 8 inruilen voor een Pixel 9 Pro denk ik.
Pagina: 1 2 ... 26 Laatste

Let op:
Berichten over accessoires horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires
Berichten mbt prijzen en levertijden horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen