Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
dedominee schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:41:
[...]

Hoop op een deal met Pixel Watch 3. Begint wel te kriebelen nu. Ga mijn Pixel 8 inruilen voor een Pixel 9 Pro denk ik.
Ik zou er niet te veel op hopen. Het lijkt er nu op dat het vooral digitale trial periodes zijn die je er gratis bij krijgt en mogelijk een opslag upgrade voor dezelfde prijs. Voor echte deals zal je denk ik moeten wachten op black friday. (Zelf heb ik dat geduld niet, dus deze sukkel gaat bij release gelijk bestellen)
As previously hinted at by code leaks, buyers of the Pixel 9 will get six months of Google One AI Premium worth $120, which not only features the company’s more sophisticated Gemini Advanced AI model, but 2TB of cloud storage and other benefits too. This is upped to 12 months for the Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL and Pixel 9 Pro Fold, worth an even greater $240.

Additionally, Google looks set to take a leaf out of Samsung’s book by initially offering 256GB models for the same price as the 128GB one. That’s a saving of around 60 bucks, if the company sticks to previous pricing models.

There will also apparently be a trade-in bonus available, with carriers reportedly offering €150 (~$164) off the Pixel 9 or €200 (~$218) off the Pixel Pro or Pro XL if you surrender an old handset at the same time.

[ Voor 42% gewijzigd door Mad-Matt op 06-08-2024 11:03 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Noresponse schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:15:
Lees net de bevestiging op GSMarena dat wat ik al verwacht.
De proccesor tensor 4 is nog geen 3% beter in multi core dan de tensor 3. In single core is het verschil 10%.
Ik ben dan ook wel blij dat ik alsog vorige maand voor de 8 pro ben gegaan met de EK deals voor 460 Euro.
De modem is overigens wel energy zuiniger met wel 50% en de camera setup voor ultrawide en zoom is 50MP in plaats van 48 MP.
Voor de rest ook qua processor lijkt alles het zelfde.
Vanaf de Pixel 8 is de 9 geen echte upgrade (behalve de modem dan). Maar ik heb een Pixel 7 Pro en ben aan een nieuw abo toe, dus ik wil als er een leuke deal is wel voor een P9PXL gaan. Misschien een Fold, maar die vind ik nog eigenlijk veel te duur voor wat ze te bieden hebben. En Google is zo te zien van het paspoort format afgestapt en naar de smallere formfactor gegaan zoals Samsung.

Ik kijk wel wat de initial reviews en handson reports te melden hebben. De nieuwere Tensor die volgend jaar komt zou wel een grotere stap moeten zijn, maar omdat ie zo nieuw is, is ie misschien ook wat buggier. Dus liever de eerste versie overslaan en wachten tot er over 2 jaar een verbeterde versie daarvan uitkomt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:46
mphilipp schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:24:
[...]

Vanaf de Pixel 8 is de 9 geen echte upgrade (behalve de modem dan).
Wat versta jij dan wel onder een echte upgrade?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

victor1701 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:48:
[...]
Wat versta jij dan wel onder een echte upgrade?
Nouja...in principe maakt iedereen dat voor zichzelf uit, maar als de 'nieuwe' Tensor maar 3% sneller is, ga je daar niet veel van merken. Dan zijn het meer de software tweaks, die je op je P8 ook al krijgt. Het is niet alsof je het heel erg gaat merken. Behalve misschien de nieuwe modem als je last hebt van connectieproblemen.
Ik denk sowieso dat het niet heel zinvol is om elk jaar een nieuwe te nemen. En de laatste jaren zijn de chips al zodanig snel dat je ook met een Pixel 6 niet heel snel power tekort komt. Dus ja....dan moet je kijken welke verbeteringen er zijn doorgevoerd om een upgrade te rechtvaardigen. Of je moet gewoon graag een nieuwe willen :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01

codex

Geen OpenAI agent :)

mphilipp schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:59:
[...]

Nouja...in principe maakt iedereen dat voor zichzelf uit, maar als de 'nieuwe' Tensor maar 3% sneller is, ga je daar niet veel van merken. Dan zijn het meer de software tweaks, die je op je P8 ook al krijgt. Het is niet alsof je het heel erg gaat merken. Behalve misschien de nieuwe modem als je last hebt van connectieproblemen.
Ik denk sowieso dat het niet heel zinvol is om elk jaar een nieuwe te nemen. En de laatste jaren zijn de chips al zodanig snel dat je ook met een Pixel 6 niet heel snel power tekort komt. Dus ja....dan moet je kijken welke verbeteringen er zijn doorgevoerd om een upgrade te rechtvaardigen. Of je moet gewoon graag een nieuwe willen :+
Als je veel selfies maakt is het waarschijnlijk wel een upgrade 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
[...]

Klopt maar de geruchten zijn dat de nieuwe tensor 4 chip nu geen 9 maar 8cores heeft omdat er meer ruimte wordt vrij gemaakt voor een veel krachtigere gpu en een veel krachtiger AI core. De gpu zorgt voor betere prestaties bij games en alles wat je op je scherm doet. De google AI core draagt zorg voor het bewerken van al je fotos die je on the fly maakt en alle Google assistent mogelijkheden. Dus sneller fotos maken en mooiere fotos. Hopelijk aanzienlijke betere portrait fotos.

Tevens gaan de pro modellen van pixel 9 alle cameras een 50 megapixel gloednieuwe samsung lens bevatten met grotere lenzen dat weer resulteerd in betere, mooiere en scherpere fotos. Dus niet alleen de hoofd camera ook de wide angle en tele lens cameras gaan in kwaliteit omhoog. De pixel 9 pro modellen krijgen ook een 42 megapixel front camera met auto focus flinke stap omhoog van een 10 megapixel lens op de pixel 8.

Wat de daadwerkelijke kwaliteit gaat worden van de fotos die je met een pixel 9 kunt maken is even afwachten totdat de eerste professionele reviews binnen zijn.

Maar je hebt gelijk het is voor iedereen een beetje anders wat nou echt een upgrade is

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Laten we eerst de officiële presentatie maar afwachten, niet alles wat hier gezegd wordt klopt denk ik.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
CLB schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:25:
Laten we eerst de officiële presentatie maar afwachten, niet alles wat hier gezegd wordt klopt denk ik.
Klopt maar sommige dingen zoals de nieuwe camera lensen , uiterlijk van de telefoons zelf zijn zeker 80% betrouwbaar.

Dinsdag 13 augustus om 19:00 uur lekker youtube op je tv opstarten en life meekijken naar de presentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

victor1701 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:19:
[...]
Wat de daadwerkelijke kwaliteit gaat worden van de fotos die je met een pixel 9 kunt maken is even afwachten totdat de eerste professionele reviews binnen zijn.
Dat sowieso. Het is al eerder gebleken bij bv iPhone dat de nieuwe (betere) sensor zich niet meteen vertaalde in betere foto's omdat de software niet (goed) was aangepast aan de nieuwe sensor.
Maar je hebt gelijk het is voor iedereen een beetje anders wat nou echt een upgrade is
Daarom. Ik ben eigenlijk nog steeds erg tevreden over de fotokwaliteit van de P7P. Dus ik ben erg benieuwd wat de P9P zou kunnen toevoegen. Misschien snellere verwerking, want ik moet vaak nog even een paar tellen wachten (first world problem).

We gaan het zien. En ik ben nog steeds erg benieuwd naar de Fold2.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

victor1701 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:30:

Dinsdag 13 augustus om 19:00 uur lekker youtube op je tv opstarten en life meekijken naar de presentatie.
En een adtje nemen elke keer als AI geroepen wordt :+

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 13:05
[...]

Voor mij is het vooral de zuinigheid die ik als verbetering zou zien.

Gamen doe ik niet op mijn telefoon, dus momenteel is die snel zat. Maar als hij de huidige taken zuiniger kan uitvoeren, betekent dat een betere batterijduur!

Dat en de warmteproductie van mijn Pixel 7 Pro zijn de enige minpunten naar mijn mening.

Als de nieuwe processor zuiniger is, dan gaat de batterij dus langer mee, en zou hij minder warm moeten worden. We gaan het zien! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:04
Tsja, de launch deal lijkt niet wat ik had gehoopt. Mijn vrouw heeft een nieuw toestel nodig. Ik heb twee opties, mijn 8 pro gaat naar haar en ik bestel de 9 pro. Of, wij zijn in Duitsland nu, ik koop voor haar een 8 voor 589 met gratis pixel buds erbij. #firstworldproblems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Currry schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:21:
Tsja, de launch deal lijkt niet wat ik had gehoopt. Mijn vrouw heeft een nieuw toestel nodig. Ik heb twee opties, mijn 8 pro gaat naar haar en ik bestel de 9 pro. Of, wij zijn in Duitsland nu, ik koop voor haar een 8 voor 589 met gratis pixel buds erbij. #firstworldproblems
Dat ligt er aan wat je vrouwt wilt. wil ze een kleine telefoon met minder werkgeheugen en een enkele goede camera lens dan zit je bij de pixel 8 goed. 6,2 inch scherm, 8 GB werk geheugen en een 50 Megapixel hoofd camera en een 12 megapixel ultra wide lens.

Anderzijds de pro heeft 3 lensen aan de achterkant een 50, een 48 ulta wide en een 48 megapixel telelens. de pro heeft een grotere 6.7 inch scherm en 12 GB werk geheugen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:37
Pixel 9 Pro te preorderen bij Belsimpel voor € 1099,- zonder enkele preorder bonus: https://www.belsimpel.nl/google-pixel-9-pro/

[ Voor 0% gewijzigd door pelt op 08-08-2024 11:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
pelt schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:03:
Pixel 9 Pro te preorderen bij Belsimpel voor € 1099,- zonder enkele preorder bonus: https://www.belsimpel.nl/google-pixel-9-pro/
Ik vind het belachelijk dat er niets bij zit, zelfs schandalig en toch ga ik hem kopen #firstworldproblems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Kreeg ook al een e-mail, ik wil alleen de XL. Ben benieuwd of die ook al meteen leverbaar is. Op de site van Belsimpel in elk geval nog niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ben ik de enige die geen prijs ziet? Ik krijg de pagina die zegt dat ie verwacht wordt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mad-Matt schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:08:
Ik vind het belachelijk dat er niets bij zit, zelfs schandalig en toch ga ik hem kopen #firstworldproblems
Simpelweg een placeholder, gewoon nog even rustig afwachten :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchGoat
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-08 22:46
mphilipp schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:12:
[...]

Ben ik de enige die geen prijs ziet? Ik krijg de pagina die zegt dat ie verwacht wordt... :?
Deze was toen ik 5 minuten geleden op de link klikte wel zichtbaar, inmiddels niet meer. Denk een medewerker iets te enthousiast met het publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

mphilipp schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:12:
[...]

Wel apart, de eerste keer dat ik klikte stond er een prijs bij, die is weg gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:37
Nu inderdaad weer weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Deze kwam ik via via tegen: M'n frans is alleen niet zo best

https://www.dealabs.com/b...emium-2to-offerts-2834431

[ Voor 7% gewijzigd door Mad-Matt op 08-08-2024 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:29
6 maanden? Karig, doe het dan in ieder geval een jaartje.

Had gehoopt op de Pixel Watch 3 als pre-order bonus, mijn P7Pro doet het nog prima, maar mijn originele Pixel Watch is ondertussen wel aan vervanging toe.

Met de geringe restwaarde van zowel de Pixel telefoon als de watch begin ik zelfs te twijfelen om over te stappen naar de Galaxy reeks. Die hebben wel altijd goede (pre-order) aanbiedingen en houden hun waarde een stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Ik heb jaren Samsung gehad, de restwaarde na een paar jaar is ook niets. Mijn S21 Ultra levert nog 200 op ofzo. Ik kies mn telefoon ook uit op het plezier wat ik ermee heb, niet de restwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb 'm even door de vertaler gehaald:

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/RurEpaKi65.png/raw

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:04
victor1701 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:30:
[...]

Dat ligt er aan wat je vrouwt wilt. wil ze een kleine telefoon met minder werkgeheugen en een enkele goede camera lens dan zit je bij de pixel 8 goed. 6,2 inch scherm, 8 GB werk geheugen en een 50 Megapixel hoofd camera en een 12 megapixel ultra wide lens.

Anderzijds de pro heeft 3 lensen aan de achterkant een 50, een 48 ulta wide en een 48 megapixel telelens. de pro heeft een grotere 6.7 inch scherm en 12 GB werk geheugen.
Nou mijn overweging is anders. Is dit een reden voor mij voor een nieuwe of niet. Mijn vrouw krijgt gewoon iets, die zou nog niet weten hoe of wat verder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Currry schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:29:
[...]

Nou mijn overweging is anders. Is dit een reden voor mij voor een nieuwe of niet. Mijn vrouw krijgt gewoon iets, die zou nog niet weten hoe of wat verder. ;)
Euh sorry maar ik weet niet wat jouw beweeg redenen zijn. Ik zou zo wie zo nog heel even wachten met je keuze tot 13 augustus 19:00 uur want dan wordt door google officieel de pixel 9 lijnup gepresenteerd. Daarna weet je de prijzen en eventueel extra acties zoals gratis extra smart watch of eurbuds die er misschien bij kunt krijgen bij de aanschaf van de pixel 9. En waarschijnlijk gaan de prijzen van de pixel 8 lijn ook nog wat zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Je zou toch zeggen dat Google ook wat aan sponsoring doet om de aankoop wat te stimuleren. Als je ziet wat Samsung allemaal doet om de prijzen icm een abo zo laag mogelijk te houden. Tenminste, het valt mij op dat je bij een Samsung telefoon de meeste korting krijgt icm een abo. Ik keek bv naar de Flip 6 en als je een Vodafone abo neemt met alles onbeperkt, gaat er zomaar ruim €400 van de toestelprijs af. Apple 'geeft' het minste weg zo te zien...die verkopen toch wel.
Het is natuurlijk een keten van kortingen: Samsung draagt wat bij, Vodafone doet wat en Mobiel.nl of Belsimpel doet wat. Maar het loopt lekker op zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Je merkt inderdaad dat Google niet enorm veel doet om verder in de markt te komen, maar ik gok ook dat het aandeel winst uit smartphones bij Google niet zo veel is dat ze er echt heel veel om geven. Dat zal bij Samsung anders zijn
]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn providers die dat pushen, daar heeft een fabrikant niet veel over te zeggen altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Mooi, Belsimpel nu met een mail dat ze iets te enthousiast waren met de pre-order mail. Pre-order gewoon vanaf de launch dag mogelijk, volgende week dinsdag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

De mail in kwestie:
Beste *naam*,
Update over de Google Pixel 9 Pro-lancering.
Vanmorgen waren we zo enthousiast over de Google Pixel 9 Pro-geruchten dat we je per abuis een e-mail stuurden dat je het toestel al kan bestellen. Dit is op dit moment helaas nog niet mogelijk. Onze excuses voor de verwarring!

Productlancering Google Pixel 9 Pro

Op 13 augustus 2024 lanceert Google de Google Pixel 9 Pro. Uiteraard kan je het toestel vanaf dan bestellen bij Belsimpel! De Google Pixel 9 pro belooft je smartphone-ervaring revolutionair te verbeteren met zijn innovatieve functies, waardoor we enorm uitkijken naar deze lancering.
Google Pixel Watch 2 winactie
Omdat je je hebt aangemeld om op de hoogte te blijven, ontvang je exclusief alle informatie rondom de lancering. Daarnaast maak je nog steeds kans op een Google Pixel Watch 2 t.w.v. €300,-!

Hoe gaat het verder?

Op de dag van lancering ontvang jij van ons als eerste bericht zodra de nieuwe Pixel 9 Pro beschikbaar is. Zo heb jij dit toestel als een van de eersten in huis!

We houden je op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Belsimpel

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

CLB schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:19:
Dat zijn providers die dat pushen, daar heeft een fabrikant niet veel over te zeggen altijd.
Hoe het exact zit, weet ik niet, maar het valt mij op dat er bij Samsung altijd erg veel extra wordt gedaan. Als Linksom of rechtsom, Samsung doet dat door ofwel de inkoopsprijs laag te houden, of expliciet te sponsoren icm met de grote providers en/of winkels. Iemand moet het betalen, en de winkels heten geen Sinterklaas.
Als zij het zelf doen, komt het uit de marge. Maar het valt mij op dat bv Mobiel.nl en Belsimpel elkaar niet veel ontlopen. Mobiel.nl is altijd wel goedkoper, behalve bij de Pixel omdat Belsimpel als enige de deal had met Google. Je kon toen nergens anders de nieuwe Pixel vandaan halen.

Ik heb een mooie spreadsheet gemaakt waar ik alle info in stop. Die heb ik ooit gemaakt toen je het nog niet verplicht zop'n overzicht kreeg op de site van de winkel die je precies liet zien wat je voor het toestel betaalt na die 2 jaar abo+toestel. Ik gebruik 'm alsnog om de verschillende toestellen naast elkaar te zetten bij de verschillende winkels. Dan zie je de verschillen. En zo zie je precies dat Apple niets doet. Zeker in vergelijking met Samsung.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

Eigenlijk wel een beetje knullig om de prijs bij het artikel te laten staan in de database achter de zoekfunctie en op de artikelpagina te vermelden dat de prijs onbekend is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpW9lxh14wzH3ocsfdBgovPxdU4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2fsviFdGNcDMB1R4ceSctv4G.png?f=fotoalbum_large
Vraag mij wel af of dit inderdaad de prijs gaat zijn. Als ik op leaks af ga verwacht ik 999 voor de Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 8 Pro was ook beschikbaar vanaf 1099 euro, dus dat zegt denk al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:08
Ergens wel jammer, maar ook begrijpelijk dat Pro versie richting de 1099,- gaat.
Maar dan moet er wel echt een goede chip in zitten. De vingerprint moet ultrasone zijn en het scherm on-par met Samsung etc.

Met andere woorden. Het moet qua hardware gelijkwaardig zijn aan andere telefoons in deze prijsklasse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:09
Dubrillion schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 08:23:
Ergens wel jammer, maar ook begrijpelijk dat Pro versie richting de 1099,- gaat.
Maar dan moet er wel echt een goede chip in zitten. De vingerprint moet ultrasone zijn en het scherm on-par met Samsung etc.

Met andere woorden. Het moet qua hardware gelijkwaardig zijn aan andere telefoons in deze prijsklasse.
De huidige Tensor chip komt niet eens in de buurt van de meest recente Snapdragon chip op snelheid en efficientië. Dus wat dat betreft vraagt Google high-end prijzen voor midrange hardware.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:38
codex schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 07:29:
Eigenlijk wel een beetje knullig om de prijs bij het artikel te laten staan in de database achter de zoekfunctie en op de artikelpagina te vermelden dat de prijs onbekend is:
[Afbeelding]
Vraag mij wel af of dit inderdaad de prijs gaat zijn. Als ik op leaks af ga verwacht ik 999 voor de Pro.
De leaks waren toch juist 1099? Wel met een "gratis" geheugen upgrade ter waarde van 100 euro, maar daar zakt de prijs uiteraard niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 08:25:
[...]

De huidige Tensor chip komt niet eens in de buurt van de meest recente Snapdragon chip op snelheid en efficientië. Dus wat dat betreft vraagt Google high-end prijzen voor midrange hardware.
Ik moet zeggen dat ik prima tevreden ben met de Pixel 8 tensor chip. Natuurlijk zou ik een goede update willen. Maar dan aan de kant van het modem en batterij besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

TheRicolaa10 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 08:25:
De huidige Tensor chip komt niet eens in de buurt van de meest recente Snapdragon chip op snelheid en efficientië.
Klopt, maar mis je die snelheid? Mijn P7P is blijkbaar volgens de benchmark net zo snel als de chip in mijn Samsung Note 20 die ik daarvoor had. Maar die voldeed qua snelheid e.d.ook prima. Het enige waar je een modernere chip voor zou willen is dat ie zuiniger is met je accu, want snelheid...dan moet je bijzondere dingen doen om dat tekort te komen op hedendaagse flagship phones.
Dus wat dat betreft vraagt Google high-end prijzen voor midrange hardware.
Dat is inderdaad waar. Maar de Pixels blinken weer uit in andere dingen zoals de fotokwaliteit en de AI dingetjes die erbij zitten. Dus ja, het is afwegen wat je belangrijker vindt inderdaad. Twee jaar geleden was de P7P nog wat redelijker geprijsd, maar nu ga je zo te zien S24 Ultra prijzen betalen voor een P9PX.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:09
mphilipp schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:22:
[...]

Klopt, maar mis je die snelheid?
Niet per se, ik heb nu nog een Pixel 5, ook een midrange chip en voldeed prima aan mijn wensen qua gebruik. Echter, die was destijds geen 1100 euro. Voor dat bedrag heb je andere verwachtingen.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Ik had Belsimpel gevraagd wat de verwachte leverdatum van de XL is, ik kreeg reactie dat dit bij hun ook nog niet bekend is. Het is dus afwachten, ik hoop dat het na de launch bekend is.

Zelfde zal dus opgaan voor de non Pro versie, vermoed ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dat is wel bekend natuurlijk, maar iets wat ze niet mogen noemen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Ik begin toch mijn twijfels te krijgen voor de Pixel 9. Als modem en processor nauwelijks verbeteren schiet ik er niks mee op en dat valt me nu juist zo tegen bij de P8P. Met 2 apparaten op hotspot, Android auto aan met navigatie en een muziekje wordt hij binnen 5 min zo heet dat ik waarschuwingen krijg. Mijn iPhone 12 pro kon dat met 2 vingers in de neus.

Ook de AI functies...ze beloven van alles maar veel dingen blijven US only of beloofde features blijven uit.

Neig nu eigenlijk meer naar een S24U.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beide mooi, beide voor- en nadelen, ieder z'n keuze toch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:38
-TheNose- schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:14:
Ik begin toch mijn twijfels te krijgen voor de Pixel 9. Als modem en processor nauwelijks verbeteren schiet ik er niks mee op en dat valt me nu juist zo tegen bij de P8P. Met 2 apparaten op hotspot, Android auto aan met navigatie en een muziekje wordt hij binnen 5 min zo heet dat ik waarschuwingen krijg. Mijn iPhone 12 pro kon dat met 2 vingers in de neus.

Ook de AI functies...ze beloven van alles maar veel dingen blijven US only of beloofde features blijven uit.

De modem zou juist een grote upgrade moeten zijn ten opzichte van voorgaande Pixel's, als we de geruchten mogen geloven. In hoeverre dit ook daadwerkelijk invloed heeft op batterijgebruik en/of bereik zal sowieso afwachten zijn tot de reviews (of later als daadwerkelijk veel gebruikers hem in handen hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:27

De tijd dat er grote stappen in 1 jaar tijd gemaakt worden is al wel een aantal jaar voorbij toch? Ik denk dat als je een pixel 8 pro hebt dat je met een 9 geen grote stappen gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Rox92 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 00:35:
[...]
De tijd dat er grote stappen in 1 jaar tijd gemaakt worden is al wel een aantal jaar voorbij toch? Ik denk dat als je een pixel 8 pro hebt dat je met een 9 geen grote stappen gaat maken.
Ik hoorde laatst dat Google een hele eigen chip wilde maken en die had eigenlijk nu al lang klaar moeten zijn. Helaas lukt dat niet, dus hebben we wederom Samsung moeten verzoeken een licht geüpdate versie van de vorige chip te maken. De Pixel 10 zou dan de echte nieuwe Google Tensor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ja die Tensor maak ik me het minst druk om, ben geen gamer. Het modem is echt drama, slechtere ontvangst, meer warmte, veel batterij gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Toevallig kwam ik net dit artikel tegen: https://www.androidplanet...el-9-pro-fold/abonnement/

Het artikel zelf is niet zo interessant maar onderaan de pagina hebben ze een overzicht van de specificaties van de telefoons met wat opvallende dingen.
Zo staat er dat alleen de 1 tb versie 16 gb ram krijgt en dat de pro en pro xl alleen verkrijgbaar zijn met 256 gb opslag en meer.

Laat die presentatie maar komen. Ben heel benieuwd wat het nou allemaal word :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:43

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik hou het ook even in de gaten. Krijg nu zakelijk een iPhone voor het eerst, kan ik privé eens weer een Pixel proberen…

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Vannacht al bijna een mooie S24U aanbieding gescoord, moet hard mijn best doen de komende 3 dagen nog te wachten.

Benieuwd naar de uiteindelijke specs en naar de valse beloftes van features "die later komen gaan", volgens mij mist de P8P er ook nog een paar.

Wil stiekem graag dat de 9pro helemaal fantastisch wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door -TheNose- op 10-08-2024 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Beetje vaag artikel, verwijzen naar een prijsvergelijker waar de Pixel 9 nog niet eens in staat, want nog niet leverbaar en de deals zijn volgens mij nog lang niet bekend. En zo te zien hebben ze een deal met GSMWeb, die voor bv de Samsung S24 echt niet de goedkoopste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
mphilipp schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:47:
[...]

Beetje vaag artikel, verwijzen naar een prijsvergelijker waar de Pixel 9 nog niet eens in staat, want nog niet leverbaar en de deals zijn volgens mij nog lang niet bekend. En zo te zien hebben ze een deal met GSMWeb, die voor bv de Samsung S24 echt niet de goedkoopste is.
Ik heb de boel een beetje in de gaten gehouden en kwam juist uit bij GSMWeb omdat die de goedkoopste is/ was voor de S24. Waar zie je deze goedkoper en iemand ervaring met bestellen bij GSMWeb?

OT; een Pixel lijkt me wel eens leuk na jarenlang Samsung, maar voor zover ik gelezen heb over de specs zouden deze weinig upgrades bevatten tov voorganger.

Ik kijk uit naar de release!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat 'artikel' van Android Planet is geen artikel natuurlijk.
Combinatie van placeholder, geruchten en alvast een pagina voor SEO-doeleinden, meer niet.

Wordt vast en zeker aanstaande week aangepast, met alle kloppende info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

poekiepoes12 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:23:
Ik heb de boel een beetje in de gaten gehouden en kwam juist uit bij GSMWeb omdat die de goedkoopste is/ was voor de S24. Waar zie je deze goedkoper en iemand ervaring met bestellen bij GSMWeb?
Het is altijd moeilijk vergelijken, maar in mijn geval ben ik best wel wat goedkoper bij Belsimpel en volgens mij is Mobiel.nl nog een paar euro goedkoper. Maar ik heb Ziggo Internet en heb nu een Vodafone abo. Dus krijg je extra korting.
In het kort komt het erop neer dat ik bij Belsimpel na 2 jaar €876 voor een S24Ultra 256Gb betaal en €52,50 per maand (€30 voor het toestel; €156 eenmalig). Na 2 jaar ben ik in totaal €1416 kwijt (abo+toestel)
Bij GSMWeb betaal ik €1062 voor het toestel en in totaal €1722 over 2 jaar (abo_toestel)
Abonnement is Vodafone Red 40Gb (is 20Gb, maar verdubbelen vanwege Ziggo), onbeperkt bellen

Dat is niet een kwestie van een paar tientjes, maar komt door mijn Ziggo abo, dus voor jou kan het anders uitpakken. Als ik jou was, zou ik even snel in een spreadsheetje alle kosten op een rijtje zetten:
  • eenmalige toestelbijdrage
  • maandelijkse bijdrage
  • abo/mnd
  • wat betaal je uiteindelijk voor het toestel
  • wat ben je onder de streep na 2 jaar kwijt
Dat is veel makkelijker dan heen en weer schakelen tussen websites, want dan zie je het niet zo goed meer.

[edit]
Over korting gesproken: ik keek ook nog even voor de gein naar een Samsung Flip 6 en daar krijg je gewoon €412 korting als je een Vodafone onbeperkt abo neemt. Toestel kost los €1290, maar met zo'n abo 'slechts' €871. Mobiel.nl was een paar euro goedkoper zelfs.

[ Voor 8% gewijzigd door mphilipp op 10-08-2024 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Ik heb altijd abonnementen zonder toestel, scheelt maandelijks een hoop en ik kan kiezen welk toestel ik wil zonder maandelijks ervoor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 20:23
Net mijn iPhone 11 Pro Max laten vallen en het scherm gebarsten. Zus heeft een Pixel 7 en ben altijd al onder de indruk geweest van van de foto's.

Maar het belangrijkste voor mij is video. Maar de 8 pro lijkt erg mooie video's te maken en niet echt onder te doen voor de iPhones. Met 3 dagen wachten maar eens zien wat de 9 pro brengt.

Ik hoop het meest nog op 4K video met 120fps (voor sport en kinderen filmen in slowmotion) maar de focus ligt bij fabrikanten al tijden niet bij video dus ik ben bang dat dat niet gaat komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anduuuw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-09 23:32
Ik zit dus ook op de 12 PM, en zat te kijken naar een Pixel voor de android ervaring en wist wel dat er op hardware ingeleverd gaat worden, ik wil juist de Fold 2 proberen dat is dan helemaal iets nieuws. Nu de hardware toch nogal tegen gaat vallen meer als voorheen denk ik toch maar wachten op de one plus 2, of iets met Snapdragon gen 4 / mediatek 9400 (wellicht ook vooruitgang in accu tech wat nu in honor 6 zit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anduuuw
Rox92 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 00:35:
[...]

Op SOC gebied gaan we voor android telefoons, uplift zien van Single core +- 35%, multicore 30%. Leaks laten bijna een 50% verschil zien tussen aankomende tensor G4 en snapdragon 8g4. Bizar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Anduuuw schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:57:
[...]

Ik zit dus ook op de 12 PM, en zat te kijken naar een Pixel voor de android ervaring en wist wel dat er op hardware ingeleverd gaat worden, ik wil juist de Fold 2 proberen dat is dan helemaal iets nieuws. Nu de hardware toch nogal tegen gaat vallen meer als voorheen denk ik toch maar wachten op de one plus 2, of iets met Snapdragon gen 4 / mediatek 9400 (wellicht ook vooruitgang in accu tech wat nu in honor 6 zit)
Mag ik vragen waar je de extra performance daadwerkelijk voor nodig hebt? Heb een 11PM en performance is volgens mij al tijden geen issue meer.

Zuiniger voor batterij, begrijpelijk. Maar kwa snelheid? Waar heb je het voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anduuuw
Waah schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:24:
[...]

Mag ik vragen waar je de extra performance daadwerkelijk voor nodig hebt? Heb een 11PM en performance is volgens mij al tijden geen issue meer.

Zuiniger voor batterij, begrijpelijk. Maar kwa snelheid? Waar heb je het voor nodig?
Persoonlijk, hou ik van emulators/gamen op mijn toestellen, en nu er ook meer windows op ARM machines verkrijgbaar zijn(hoop ik dat we dergelijke emulators/bootloaders) kunnen krijgen voor android toestellen.

Wil ik lang met een toestel gaan wil ik op dat moment een snel toestel halen (de iPhone 12 PM haalt nu nog steeds bijna even hoge score als S24U, SC). Ben ook nog nooit zolang met een toestel geweest!

voor mij persoonlijk, het is een ook wel een hobby, wil soms ook iets nieuws proberen. Ik hou ik ook eenmaal van nieuwe tech, toen apple met de M1 kwam, ondanks al mijn persoonlijke overtuigen van het bedrijf was ik weer echt enthousiast wat een SOC eruit kon persen dat ik toch heb gespaard voor een M1 laptop. Nu zit ik ook aan andere producten van het eco systeem.
Tdlr, Goede vraag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TheNose-
Waah schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:24:
[...]

Snelheid is alleen voor gamen lijkt me, maar de efficiëntie ligt vele malen hoger met daarbij betere warmte ontwikkeling en batterijduur. Die dingen zijn voor mij juist belangrijk, gamen doe ik al een tijdje niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Mad-Matt schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:31:
Ik heb altijd abonnementen zonder toestel, scheelt maandelijks een hoop en ik kan kiezen welk toestel ik wil zonder maandelijks ervoor te betalen.
Dat is bij veel online shops niet zozeer meer het geval. Meestal wordt het toestel sterk goedkoper als je naast het toestel een sim only afsluit. Ik heb zelfs wel eens goedkoop toestel meebesteld met m'n sim only en het toestel op MP gezet. Paar tientjes verdiend.

Met de Pixel 8a was het laatst helemáál feest. I.c.m. sim only van €8,- per maand en inruil van de oude Pixel 2 van m'n vrouw, betaalde ik € 194,- bij. Ik ben nog steeds op zoek waar dat addertje onder het gras nu precies zat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
nerovectra schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:36:
[...]
Met de Pixel 8a was het laatst helemáál feest. I.c.m. sim only van €8,- per maand en inruil van de oude Pixel 2 van m'n vrouw, betaalde ik € 194,- bij. Ik ben nog steeds op zoek waar dat addertje onder het gras nu precies zat ...
Zonde van je tijd om het uit te zoeken, daarmee wordt het toestel eigenlijk weer duurder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Nu online
Binnetie schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:05:
[...]

Zonde van je tijd om het uit te zoeken, daarmee wordt het toestel eigenlijk weer duurder ;)
En je sim only is goedkoper dan de vorige. Moet ik dan echt álle details vermelden? 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mad-Matt schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:31:
Die snap ik niet, Toestel mét abo kun je ook uitkiezen. En je krijgt een behoorlijke korting (soms). Bovendien kun je er ook voor kiezen om het toestel meteen af te rekenen. Kost niet extra's. En als ik bij Belsimpel bijvoorbeeld hetzelfde (sim only) abo kies als wat ik bij toestel+abo zou nemen, betaal ik precies hetzelfde.

Volgens mij leven er een hoop verkeerde ideeën over een toestel+abo. Ik hoor vaker zeggen dat het niet gunstiger is, maar ik kan vanuit de praktijk zeggen dat het wél gunstiger is. Die Flip 6 krijg je gewoon met dik €400 korting. Koop maar eens een losse met zoveel korting. Ik gebruik nog steeds mijn spreadsheet, maar alle info staat ook gewoon bij de webwinkels op de pagina. Sommigen maken het wat lastiger te lezen: Mobiel.nl doet het in een grijs op wit klein lettertype, maar Belsimpel heeft een heel duidelijk overzicht. Je kunt daar precies zien wat je voor het toestel betaalt en wat je na 2 jaar kwijt bent.
En je bepaalt zelf hoeveel je vooraf al voor je toestel betaalt. Dus concreet: voor een losse Pixel 8 Pro 256Gb betaal je los €809 en icm een abo €663. In één keer afgerekend, zonder maandelijkse kosten voor het toestel. Abo €22,50 Vodafone Red 20Gb (wordt 40 vanwege Ziggo) en onbeperkt bellen. Volgens mij is dat best voordelig. Of zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 19:54
mphilipp schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 18:02:
[...]

Die snap ik niet, Toestel mét abo kun je ook uitkiezen. En je krijgt een behoorlijke korting (soms). Bovendien kun je er ook voor kiezen om het toestel meteen af te rekenen. Kost niet extra's. En als ik bij Belsimpel bijvoorbeeld hetzelfde (sim only) abo kies als wat ik bij toestel+abo zou nemen, betaal ik precies hetzelfde.

Volgens mij leven er een hoop verkeerde ideeën over een toestel+abo. Ik hoor vaker zeggen dat het niet gunstiger is, maar ik kan vanuit de praktijk zeggen dat het wél gunstiger is. Die Flip 6 krijg je gewoon met dik €400 korting. Koop maar eens een losse met zoveel korting. Ik gebruik nog steeds mijn spreadsheet, maar alle info staat ook gewoon bij de webwinkels op de pagina. Sommigen maken het wat lastiger te lezen: Mobiel.nl doet het in een grijs op wit klein lettertype, maar Belsimpel heeft een heel duidelijk overzicht. Je kunt daar precies zien wat je voor het toestel betaalt en wat je na 2 jaar kwijt bent.
En je bepaalt zelf hoeveel je vooraf al voor je toestel betaalt. Dus concreet: voor een losse Pixel 8 Pro 256Gb betaal je los €809 en icm een abo €663. In één keer afgerekend, zonder maandelijkse kosten voor het toestel. Abo €22,50 Vodafone Red 20Gb (wordt 40 vanwege Ziggo) en onbeperkt bellen. Volgens mij is dat best voordelig. Of zie ik iets over het hoofd.
Ja daar trapte ik ook bijna in. Zakelijk Abo zeker?

663 *1,21 = 803. BTW vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
martijn k. schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 23:21:
[...]

Nee hoor gewoon voor particulieren. Zie onderstaand screenshot (dit is i.c.m. kpn abbo).
Ik vermoed dat ze commissie krijgen voor het afsluiten van een abbo en daarom korting geven op een toestel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcgZATS5AJ5M9rQ2hhf5c7VSpek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SFe6mZr7Wl6bdbuguSpxA33F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

martijn k. schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 23:21:
[...]

Nee. Ik ben particulier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Ik begin toch langzaam te twijfelen aangezien de S24 Ultra nu goedkoper is dan de 9 Pro. Ik vind het kleine formaat wel erg fijn. Lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Laatst online: 13-09 12:58

KingCrash

Angry Rabbit

Nou nog maar 1 dagje wachten voordat we alle specs zeker weten.
Toestel (9pro) gaat er zeker wel komen, als vervanger van mijn PIxel6 waarvan de accu nu wel erg slecht wordt.
Ben alleen nog benieuwd naar zaken als
-qi2 compatibel
-aan te sluiten via ubs-c op monitor (Samsung Dex variant).

Iemand hier al berichten van gezien?

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
KingCrash schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:54:
Nou nog maar 1 dagje wachten voordat we alle specs zeker weten.
Toestel (9pro) gaat er zeker wel komen, als vervanger van mijn PIxel6 waarvan de accu nu wel erg slecht wordt.
Ben alleen nog benieuwd naar zaken als
-qi2 compatibel
-aan te sluiten via ubs-c op monitor (Samsung Dex variant).

Iemand hier al berichten van gezien?
Hoop dat Google ooit gewoon het maakt dat als je een Pixel phone op een monitor aansluit dat je dan ChromeOS laad. Als antwoord op Dex.

Zelf wil ik ook graag overstappen. Heb nu een Fold 4 maar wil graag naar de Pixel 9 Pro, hebben ze in het verleden ook leuke trade in deals gehad?

[ Voor 11% gewijzigd door Pukson op 12-08-2024 17:32 ]

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• codex

codex

12k inmiddels, denk dat ik toch afhaak :+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/se6GGcUHP0uNnxqp5u-oS5vqD14=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4FTJMND8w2bcfgwjZV419xib.png?f=fotoalbum_large
Even zonder dollen, de levertijd is ook aangepast op de pre-order pagina. Ben benieuwd of dit is om wat zekerheid in te bouwen of dat er al een indicatie is afgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
codex schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:48:
12k inmiddels, denk dat ik toch afhaak :+ [Afbeelding]
Even zonder dollen, de levertijd is ook aangepast op de pre-order pagina. Ben benieuwd of dit is om wat zekerheid in te bouwen of dat er al een indicatie is afgegeven.
Oei, dan haak ik ook af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
codex schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:48:
12k inmiddels, denk dat ik toch afhaak :+ [Afbeelding]
Waarschijnlijk een veilige marge. Net als de prijs, die heeft ook een veilige marge. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Vanavond om 19.00u wordt hij gepresenteerd, ik verwacht eigenlijk niets nieuws meer na de leaks. Maar dan kunnen we hem bestellen en zien we de uitleverdata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Mad-Matt schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:31:
Vanavond om 19.00u wordt hij gepresenteerd, ik verwacht eigenlijk niets nieuws meer na de leaks. Maar dan kunnen we hem bestellen en zien we de uitleverdata.
Vraag me vooral af of de Fold 2 Pixel 9 Fold nu naar Nederland komt. Zit al paar jaar foldables te eyeballen, maar wil niet naar Samsung of een Chinese maker over stappen.

Ook Qi2 wel interessant of dat er op zit. Al is dat het minst waarschijnlijk voor de Fold natuurlijk. Maar mocht ik die toch niet nemen....

Kan elk jaar een nieuwe telefoon uit kiezen, omdat ze allemaal doorschuiven naar vrouw en 2 kinderen, en dat zijn al een paar jaar pixels

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah

Linkje naar de livestream alvast :+

Nog niet ALLES is bekend natuurlijk. Ik zou de gedetailleerde specs graag zien en de uitzonderingen op cameragebied....
Zoals:
Krijgen we 10-bit HDR op 4k 60fps? (ipv 4k 30fps)
Krijgen we de beste stabilisatie op 4k (ipv 1080p 30fps)
Moet je nog steeds video's naar de cloud uploaden voor night mode etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lodu
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-09 14:46
Ik hoop dat ze t opladen versnellen, dat is het enige (naast de prijs) wat mij weerhoudt om van mijn oneplus 9 pro naar de 9 pro xl te gaan.

In 15 minuten van 20 naar 80 is echt geweldig wanneer je het nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Nu online
lodu schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:41:
Ik hoop dat ze t opladen versnellen, dat is het enige (naast de prijs) wat mij weerhoudt om van mijn oneplus 9 pro naar de 9 pro xl te gaan.

In 15 minuten van 20 naar 80 is echt geweldig wanneer je het nodig hebt.
Dat snellere laden gaat, denk ik, niet gauw gebeuren. Mijn Pixel 6 Pro zit volgens accubattery na drie jaar draadloos opladen nog op 89%. Het lijkt erop dat Google dat laatste belangrijk vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

nerovectra schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:04:
[...]
Dat snellere laden gaat, denk ik, niet gauw gebeuren. Mijn Pixel 6 Pro zit volgens accubattery na drie jaar draadloos opladen nog op 89%. Het lijkt erop dat Google dat laatste belangrijk vindt.
Ja, volgens mij is dat (super)snel laden helemaal niet goed voor de accu. Gewoon niet helemaal vol tot 100% laden, want de laatste 20% duurt het langste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lodu
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-09 14:46
mphilipp schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:20:
[...]

Ja, volgens mij is dat (super)snel laden helemaal niet goed voor de accu. Gewoon niet helemaal vol tot 100% laden, want de laatste 20% duurt het langste.
Ik heb n half jaar geleden voor 65 euro mijn accu laten vervangen, toen zat hij op 85 procent volgens zo'n app. Dat was na 2.5 jaar gebruik.

Laad inderdaad altijd tot 80% en de helft van de tijd draadloos.

Zal ook wel schelen dat de accu van mijn oneplus eigenlijk bestaat uit twee accu's, dus in werkelijkheid laadt een individuele accu niet op 65W.

Het is inderdaad niet goed voor je accu maar het is mij die 65 euro wel waard, ik vergeet nl. nog wel eens op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
nerovectra schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:04:
[...]

Volgens mij zijn daar al wat onderzoeken naar geweest. Snelladen hoeft weinig effect te hebben. Volledig vol en leeg laden is wel problematisch voor li-ion accu's. Tussen 20 en 80% houden is belangrijker dan wel of niet snelladen.

Het liefst zou ik zien dat ik op de telefoon gewoon kon kiezen voor snelladen als dat beschikbaar is, maar niet "default".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Nu online
Waah schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:55:
[...]

Volgens mij zijn daar al wat onderzoeken naar geweest. Snelladen hoeft weinig effect te hebben. Volledig vol en leeg laden is wel problematisch voor li-ion accu's. Tussen 20 en 80% houden is belangrijker dan wel of niet snelladen.

Het liefst zou ik zien dat ik op de telefoon gewoon kon kiezen voor snelladen als dat beschikbaar is, maar niet "default".
We gaan wèl een beetje off-topic 😂

Zo'n accu in twee delen kan zonder extra schade twee keer zo snel laden. Nadeel is weer dat het wat ruimte en daarmee capaciteit kost. En minder capaciteit is weer gunstig voor de duur van het opladen.

En inderdaad, het "hoeft niet erg nadelig te zijn", maar snelladen heeft op geen enkele manier een positief effect op het beperken van snellere degradatie.

Adaptive charging zal inderdaad zeker schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

lodu schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:51:
[...]
Het is inderdaad niet goed voor je accu maar het is mij die 65 euro wel waard, ik vergeet nl. nog wel eens op te laden.
Ik hang 'm gewoon elke ochtend aan de zuurstof als ik uit bed kom. Tegen de tijd dat ik alles gedaan heb is zo'n 30 min verstreken en zit ik weer op 80%.Soms iets minder, maar dat is niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
Gewoon de Pixel 8 pro aan de lader als ik mijn nest in ga (aangepast opladen heb ik aan staan). En in de ochtend er vanaf. Vrijwel nooit nodig om bij te laden met mijn gebruik (5uur sot minimaal)

[ Voor 10% gewijzigd door Golf2vr6 op 13-08-2024 13:31 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Golf2vr6 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:28:
Gewoon de Pixel 8 pro aan de lader als ik mijn nest in ga (aangepast opladen heb ik aan staan). En in de ochtend er vanaf. Vrijwel nooit nodig om bij te laden met mijn gebruik (5uur sot minimaal)
Ik doe exact hetzelfde, met geen enkel toestel (behalve Flip5) veel problemen gehad met accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 19:41
Samsung maakt mijn het een beetje moeilijk.
Ik zie dat je nu een watch 7 krijgt bij aanschaf van een S24 (+ of Ultra).

Zelf twijfel ik of een pixel als op volger voor mijn pixel 7 neemt.
Heb weinig klachten, maar baal wel eens als ik mijn telefoon even niet aan raakt opeens een boel berichten krijgt. En jammer dat je appjes niet kan groeperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Hoe bedoel je appjes groeperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Nu online
Op Samsungs kun je in je app-drawer mapjes gebruiken. Is ook wel nodig met al die apps waar je niet op zit te wachten, of die na een firmware update ineens verschenen zijn. 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
ooh zo, ik dacht met appjes whatsapp berichten. Maar je kan dus geen mapjes maken om apps in te zetten. Dat is wel apart. Dat gebruik ik enorm veel op mn samsung. Ik dacht dat dit inherent was aan Android, maar dat is dus niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Nu online
De waarden schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:50:

Heb weinig klachten, maar baal wel eens als ik mijn telefoon even niet aan raakt opeens een boel berichten krijgt. En jammer dat je appjes niet kan groeperen.
Die notificaties na ontgrendelen of oppakken heb ik op m'n P6P alleen bij gmail, zoals het hoort. De rest moet zeker op te lossen zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
  • Nu online
Mad-Matt schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:07:
ooh zo, ik dacht met appjes whatsapp berichten. Maar je kan dus geen mapjes maken om apps in te zetten. Dat is wel apart. Dat gebruik ik enorm veel op mn samsung. Ik dacht dat dit inherent was aan Android, maar dat is dus niet het geval?
Je kunt dat op je home screen wèl, maar niet in de app drawer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 14:21

SebasFM

BOFH

De waarden schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:50:

Beetje offtopic maar wil toch even reageren. Bij de enige winkel die ik snel tegenkwam die de gratis watch 7 meelevert, is de prijs van de S24+ wel ~250 duurder dan bij de goedkoopste (en betrouwbare) winkel in de pricewatch. De smartwatch lijkt mij dan ook een beetje sigaar uit eigen doos?

Vanavond maar eens kijken wat de Pixel 9 Pro daadwerkelijk gaat kosten en of ik de overstap van iPhone wil gaan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

nerovectra schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:06:
[...]

Op Samsungs kun je in je app-drawer mapjes gebruiken. Is ook wel nodig met al die apps waar je niet op zit te wachten, of die na een firmware update ineens verschenen zijn. 🤗
Dan neem je toch Nova, of een andere launcher in elk geval? Ik doe dit al sinds mijn galaxy S2. Qua batterij merk je geen verschil en performance merk ik ook niks van. Qua gebruiksvriendelijkheid tot dusver ongeëvenaard.

Hopen dat de support blijft bij Nova, maar dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
SebasFM schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:09:
[...]

Beetje offtopic maar wil toch even reageren. Bij de enige winkel die ik snel tegenkwam die de gratis watch 7 meelevert, is de prijs van de S24+ wel ~250 duurder dan bij de goedkoopste (en betrouwbare) winkel in de pricewatch. De smartwatch lijkt mij dan ook een beetje sigaar uit eigen doos?

Vanavond maar eens kijken wat de Pixel 9 Pro daadwerkelijk gaat kosten en of ik de overstap van iPhone wil gaan maken.
Dat heb ik dus ook, of een S24 Ultra voor 999 (belsimpel) of een 9 Pro. (9 Pro is kleiner wat erg fijn is, maar de S24 Ultra is gewoon beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Nu online
Mad-Matt schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:10:
[...]

Dat heb ik dus ook, of een S24 Ultra voor 999 (belsimpel) of een 9 Pro. (9 Pro is kleiner wat erg fijn is, maar de S24 Ultra is gewoon beter)
Dat lijkt nogal prematuur om dat nu al te roepen. Ik heb nog niet eens een hands-on van de P9 voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
nerovectra schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:12:
[...]

Dat lijkt nogal prematuur om dat nu al te roepen. Ik heb nog niet eens een hands-on van de P9 voorbij zien komen.
Nou, ik denk dat je dat op bepaalde punten kan roepen;
Camera's (10x optische zoom, 200mp camera)
Snapdragon chip
256gb vs 128gb
Snellere laadmogelijkheden.

Maar goed, op de camera na niet direct zaken die ik heel belangrijk vind, maar als hij (9P) duurder is, wel iets om over na te denken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
  • Nu online
Mad-Matt schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:15:
[...]

Nou, ik denk dat je dat op bepaalde punten kan roepen;
Camera's (10x optische zoom, 200mp camera)
Snapdragon chip
256gb vs 128gb
Snellere laadmogelijkheden.

Maar goed, op de camera na niet direct zaken die ik heel belangrijk vind, maar als hij (9P) duurder is, wel iets om over na te denken
Ik zou even goed kijken naar wat die specs je opleveren. Op papier delft een Pixel het onderspit tegen vrijwel alle concurrenten. Maar resultaat van foto's en prestaties is vaak belangrijker dan specs op "papier".

Heeft een S24 ultra 10x? Ik zou liever een 4x hebben, anders zijn je S24 ultra foto's op 5x niet om aan te gluren.
Pagina: 1 2 ... 28 Laatste

Let op:
Berichten over accessoires horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires
Berichten mbt prijzen en levertijden horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen