Ik verwijs naar mijn eerdere comment... Android Auto, sinds nu ongeveer 2 maanden valt de verbinding met Android Auto telkens even voor ongeveer 5 seconden weg, dat was met gebruik van een Pixel 9. Soms iedere paar minuten, dan gaat het een half uur goed en dan begint het weer. Ook het GPS signaal was niet best ineens.
Ik dacht eerst dat het aan de headunit lag, maar toen ik een oudere niet up-to-date Pixel 6a gebruikte was het stabiel en ook GPS werkte prima, daarna met een Samsung Galaxy A55 met Play Services van december 2025 erop en het werkte zonder problemen. Ook een iPhone 13 getest van iemand en dan uiteraard draadloos Carplay... geen problemen. Hmmm, dan toch geen probleem met de draadloze verbinding naar de headunit maar een probleem met de Pixel 9 was mijn gedachte.
Ik heb een nieuwe Pixel 10 Pro gekocht ipv Pixel 9 met de gedachte dat het weer normaal zou werken, dat heeft het 2 dagen gedaan omdat na instellen daar ook de Play Services van december 2025 nog op stond. Maar helaas nadat ik het toestel een keer een reboot had gegeven was op de achtergrond de maart 2026 Play Services update geïnstalleerd en de problemen met wegvallen heb ik nu ook met de P10 Pro en belabberde GPS... donders, zéér frustrerend dit!
Omdat ik toch graag stabiele AA wil gebruik ik nu in de auto weer de Galaxy A55, dat ging 2 dagen zonder problemen. Maar na een reboot was daar ook de laatste Play Services van maart 2026 op geïnstalleerd en verdomme nu viel die ook telkens even uit en ook GPS werkte aanzienlijk minder... dan begin ik toch echt een patroon te zien!
Vanochtend heb ik die Galaxy A55 een reset gegeven want daar gebruikte ik toch alleen maps en muziek op, kleine moeite want weinig opnieuw instellen... na die reset stond er weer de Play Services van december 2025 op en het is weer stabiel. Iedere dag zit ik circa 2 uur in de auto, dus genoeg tijd om de stabiliteit te testen.
Dan is het voor mij toch wel heel duidelijk, de Google Play Services update is het probleem... en ik ben blijkbaar niet de enige, want op Reddit zijn er ook al topics over. Het zal vast per headunit verschillen, dus niet iedereen zal er last van hebben hoop ik voor ze... maar moge het snel gefixed worden.