Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:05

m0nk

16-09-2003 15.15

Fold terug gestuurd, zat me te irriteren aan de lichte bolling/curve in het linkerscherm. Zoals ook in dit topic:
https://www.reddit.com/r/...center_crease_on_pixel_9/

Voelde het licht met mijn vinger en met donkere achtergrond zag ik ook een lichte bolling in het scherm. Heel subtiel wel maar voldoende dat ik het continue zag.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:40
m0nk schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:36:
Fold terug gestuurd, zat me te irriteren aan de lichte bolling/curve in het linkerscherm. Zoals ook in dit topic:
https://www.reddit.com/r/...center_crease_on_pixel_9/

Voelde het licht met mijn vinger en met donkere achtergrond zag ik ook een lichte bolling in het scherm. Heel subtiel wel maar voldoende dat ik het continue zag.
Bij mij gelukkig direct na de vouw plat..
Maar ik heb ook wel wat dingen waardoor ik flink heb getwijfeld om hem in te ruilen voor een fold6..
Uiteindelijk toch vanwege de verhouding (bijna vierkant), geen bloatware en een breder coverscherm toch besloten om hem te houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:05

m0nk

16-09-2003 15.15

yannienl schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:42:
[...]

Bij mij gelukkig direct na de vouw plat..
Maar ik heb ook wel wat dingen waardoor ik flink heb getwijfeld om hem in te ruilen voor een fold6..
Uiteindelijk toch vanwege de verhouding (bijna vierkant), geen bloatware en een breder coverscherm toch besloten om hem te houden..
Ja snap ik, verder een prima toestel. Ik was ook aan het twijfelen maar gezien de prijs en dat niet platte scherm terug gestuurd. Was het scherm vlak geweest dan had ik hem nu nog.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannienl
m0nk schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:47:
[...]

Ja snap ik, verder een prima toestel. Ik was ook aan het twijfelen maar gezien de prijs en dat niet platte scherm terug gestuurd. Was het scherm vlak geweest dan had ik hem nu nog.
Had je dan niet beter om een nieuwe kunnen vragen?
Wat wordt nu je keuze, fold6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:29
Het enige wat me eigenlijk nog weerhoud om de 9pro XL te kopen is het schokkende inzoomen etc in de camera interface. Voor die hoeveelheid knaken mag dit gewoon niet meer.

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-07 15:56
jan_dijkstra schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:59:
Heeft iemand net als ik ook problemen met de GPS?

Ik heb een Pixel 9 Pro Fold en als ik bijvoorbeeld Android Auto gebruik dan kan er slecht een fix gevonden worden. Als deze er dan is dan loopt de locatie regelmatig achter tov waar ik op dat moment rij.

Ik heb draadloos Android Auto en heb de telefoon in mijn broekzak. Uit de broekzak halen helpt uiteraard, maar ook dan is er niet altijd een goede locatie update.

Als ik de app GPS Test gebruik is het nagenoeg onmogelijk om een accuracy onder de 15m te krijgen, terwijl mijn collega 2 of 3 meter heeft en naast mij zit.
Dit had ik ook toen ik met de telefoon in de broekzak op de motor zat (ook wireless AA naar een HUD) heel slecht een fix te krijgen en ook snel de fix weer kwijt. Dit was trouwens in België... In de auto met wired AA weer helemaal nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-07 23:06
Is er een mogelijkheid om het lettertype in apps (bijvoorbeeld Whatsapp) te wijzigen naar Google Sans (standaard lettertype). Ik merk dat de Google Pixel de Google Sans font gebruikt in haar huisstijl, maar in apps heeft het de Roboto font.

Is er misschien een workaround om dit te wijzigen? Bij Samsung kun je dat wel doen namelijk middels zFont 3 app.

Ik vind dit toch wel een behoorlijke minpunt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannienl
Yavi06 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:13:
Is er een mogelijkheid om het lettertype in apps (bijvoorbeeld Whatsapp) te wijzigen naar Google Sans (standaard lettertype). Ik merk dat de Google Pixel de Google Sans font gebruikt in haar huisstijl, maar in apps heeft het de Roboto font.

Is er misschien een workaround om dit te wijzigen? Bij Samsung kun je dat wel doen namelijk middels zFont 3 app.

Ik vind dit toch wel een behoorlijke minpunt...
Bij mijn fold4 heb je gewoon fontoptie bij instellingen zelf, had je geen app voor nodig..
Bij 9 pro fold ben ik de optie niet tegen gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-07 21:01
Zaterdag en zondag flink bezig geweest met het naar mijn zin inrichten van de Pixel 9 Pro. Het wat smalle scherm begint alweer te wennen. De batterij leek wel wat hard te gaan de eerste 2 dagen maar ja, veel pielen, veel uitproberen, etc.

Inmiddels heb ik ook mijn eerste ervaring met de batterijduur met de P9P in 'gewoon' gebruik. En die valt me helemaal niet tegen!!! Misschien zelfs wel boven verwachting :9

Maandagochtend bij het opstaan de P9P van de lader gehaald, dus op 100% Ik had kantoordag, met de trein van Almere naar Utrecht Leidsche Rijn, dus veel op 5g (trein wifi doe ik niet aan) en voor de test de telefoon ook op kantoor op 5g gehouden. Op kantoor is het bereik van Odido matigjes. In de trein heb ik wat radio geluisterd (via Bluetooth op een Aftershokz Areopex headset) en op de terugweg wat filmpjes gekeken. Op kantoor weinig met de telefoon bezig geweest. Het 'always on' scherm stond daarbij ook de hele tijd aan.

Toen ik eind van de middag (17:30) weer thuis kwam, had ik gewoon nog 70% batterij over!!!

Mijn S21-FE zat op dat moment, met gelijkaardig gebruik, al zeker rond de 30-40%. Die wilde ik op het werk eigenlijk ook altijd bij laden, 'bang' voor misschien een tegenvallende terugreis en dan zonder prik te komen zitten.

Bij de P9P dus een prachtig resultaat. En dat met de hele dag een verbinding via het Odido netwerk. Wel relatief weinig schermtijd (2,5 uur). Maar goed, bij vorige pixels hoorde ik vaak de klacht dat zelfs met weinig schermtijd, de telefoon op mobiel netwerk toch batterij slurpte.

Op dit moment, een goede 28 uur later en met gisteravond wat filmpjes, facebook, etc. resteert er nog 20% en ga ik hem maar eens opladen.

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 17-09-2024 10:55 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_dijkstra
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-07 15:11
yannienl schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:14:
[...]

Ik zal het donderdag eens testen, ik gebruik normaal de navi van de auto zelf ivm range en laadpalen..
Maar ik krijg wel van flitsmeister steeds een melding van zwakke gps..
De telefoon ligt dan in de draadloze lader dus gewoon redelijk open in de auto..

Update
Heilige poep! Maps even geopend maar de gps zit totaal verkeerd, is constant in beweging en dan heb ik het niet over een paar meter, maar gewoon in een range van 25-50 meter..
Precies dat ja, wat je in je update beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:04
jan_dijkstra schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:59:
[...]

Precies dat ja, wat je in je update beschrijft.
Dat had ik met mijn Pro XL ook, maar alleen bij het eerste gebruik van Google Maps. Hij zat aan de andere kant van de stad en bleef dat stug volhouden voor 5min tijdens het rijden.
Opeens sprong hij naar de goede locatie, daarna nooit meer gebeurd. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannienl
Hijdaar95 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:07:
[...]

Dat had ik met mijn Pro XL ook, maar alleen bij het eerste gebruik van Google Maps. Hij zat aan de andere kant van de stad en bleef dat stug volhouden voor 5min tijdens het rijden.
Opeens sprong hij naar de goede locatie, daarna nooit meer gebeurd. :?
Nu bij mij ook, hij gaf melding gps kalibreren, half uurtje later weer gekeken en nu blijft hij nauwkeurig op mijn huis staan..
@jan_dijkstra Heb je in maps ook kalibreren optie gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
eymey schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:53:
Zaterdag en zondag flink bezig geweest met het naar mijn zin inrichten van de Pixel 9 Pro. Het wat smalle scherm begint alweer te wennen. De batterij leek wel wat hard te gaan de eerste 2 dagen maar ja, veel pielen, veel uitproberen, etc.

Inmiddels heb ik ook mijn eerste ervaring met de batterijduur met de P9P in 'gewoon' gebruik. En die valt me helemaal niet tegen!!! Misschien zelfs wel boven verwachting :9

Maandagochtend bij het opstaan de P9P van de lader gehaald, dus op 100% Ik had kantoordag, met de trein van Almere naar Utrecht Leidsche Rijn, dus veel op 5g (trein wifi doe ik niet aan) en voor de test de telefoon ook op kantoor op 5g gehouden. Op kantoor is het bereik van Odido matigjes. In de trein heb ik wat radio geluisterd (via Bluetooth op een Aftershokz Areopex headset) en op de terugweg wat filmpjes gekeken. Op kantoor weinig met de telefoon bezig geweest. Het 'always on' scherm stond daarbij ook de hele tijd aan.

Toen ik eind van de middag (17:30) weer thuis kwam, had ik gewoon nog 70% batterij over!!!

Mijn S21-FE zat op dat moment, met gelijkaardig gebruik, al zeker rond de 30-40%. Die wilde ik op het werk eigenlijk ook altijd bij laden, 'bang' voor misschien een tegenvallende terugreis en dan zonder prik te komen zitten.

Bij de P9P dus een prachtig resultaat. En dat met de hele dag een verbinding via het Odido netwerk. Wel relatief weinig schermtijd (2,5 uur). Maar goed, bij vorige pixels hoorde ik vaak de klacht dat zelfs met weinig schermtijd, de telefoon op mobiel netwerk toch batterij slurpte.

Op dit moment, een goede 28 uur later en met gisteravond wat filmpjes, facebook, etc. resteert er nog 20% en ga ik hem maar eens opladen.
Dit beleef ik helaas niet met de fold..
Hij is echt snel leeg en dan doe ik er niet eens zo veel mee op dit moment..
Ik moet er wel bij zeggen dat wifi uitstaat en hij enkel gebruik maakt van 5G..

Dit zal wel te maken hebben met mijn eerdere posts over het binnenste scherm die niet zwart is en dus constant het hele scherm verlicht en de adaptive refresh rate die niet goed lijkt te functioneren..

Mijn fold4 ging makkelijk 2 dagen met redelijk gebruik mee, deze zonder al te veel gebruik niet eens een dag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-07 15:37
Niemand die wifi problemen heeft? Er zijn plaatsen in huis waar de wifi soms weg valt met de 9 Pro XL terwijl ik dit nooit had met mijn 7 Pro en ook andere devices hebben daar geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
springfield89 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:35:
Niemand die wifi problemen heeft? Er zijn plaatsen in huis waar de wifi soms weg valt met de 9 Pro XL terwijl ik dit nooit had met mijn 7 Pro en ook andere devices hebben daar geen last.
Ik heb problemen met 1 specifieke accesspoint. Daar wil de P9PXL gewoon geen stabiele verbinding mee opzetten. Misschien dat het komt doordat er nog twee andere accesspoints binnen bereik zijn, en die accesspoints 802.11ax ondersteunen terwijl het andere accesspoint slechts 802.11ac doet.
Verder geen issues met wifi gezien nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
De wifi is inderdaad slechter. Mijn Motorola Edge 30 Pro deed het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
EagleTitan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:45:
[...]

Ik heb problemen met 1 specifieke accesspoint. Daar wil de P9PXL gewoon geen stabiele verbinding mee opzetten. Misschien dat het komt doordat er nog twee andere accesspoints binnen bereik zijn, en die accesspoints 802.11ax ondersteunen terwijl het andere accesspoint slechts 802.11ac doet.
Verder geen issues met wifi gezien nog.
Ik heb 2 wifi punten en merk inderdaad dat de telefoon vreemd genoeg vaak voor die kiest, die verder weg staat 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
ik gebruik geen wifi, maar dit klinkt ook als reden dat mijn fold zo snel leeg is..
Hij moet dus constant hard werken voor een goeie verbinding en in mijn geval constant scannen voor nauwkeurige locatiebepaling..

Als ik wifiscanning uit zet dan werkt maps niet meer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Hier heb ik nog geen slechtere WIFI ervaring gemerkt. In ieder geval niet slechter (maar ook niet beter) dan met de Samsung Galaxy S21-FE.

Heb wel een redelijk eenvoudig rijtjes huis met 2x Unifi U6-Pro. Eentje in trapgat tussen eerste verdieping en zolder aan de muur, en eentje in de woonkamer, vlakbij de achterpui, aan plafond.

edit: Toch eens even vergeleken. Want ik zie wel dat, achter mijn thuiswerkplek op zolder, de P9P 1 streepje minder wifi-bereik geeft dan de S21-FE.

"Wifiman" meet op het accesspoint in het trapgat rond de -70 dBm, op de P9P, waar de Samsung rond de -60 zit.

Dus P9Pro lijkt inderdaad wel ietsje zwakker, in ieder geval qua ontvangst. Maar goed, niets waar ik me zorgen om maak.

[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 17-09-2024 13:23 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_dijkstra
  • Laatst online: 11-07 15:11
yannienl schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:12:
[...]

Nu bij mij ook, hij gaf melding gps kalibreren, half uurtje later weer gekeken en nu blijft hij nauwkeurig op mijn huis staan..
@jan_dijkstra Heb je in maps ook kalibreren optie gekregen?
Ja heb ik gehad. Voor de zekerheid nu net weer gekalibreerd. Straks even testen als ik weer naar huis rij.
Maar zoals ik zei, in de app GPS Test zijn de waarden significant slechter dan bij mijn collega.

Update: dit loste het probleem helaas niet op.

[ Voor 4% gewijzigd door jan_dijkstra op 17-09-2024 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:35
Geen wi-fi problemen hier, waar ik me het meest aan stoor is dat het scherm veel te fel dimt in bepaalde ruimtes. Ik heb automatische dimming op staan, maar die slaat de bal vaak mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Cloclo100 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:39:
Geen wi-fi problemen hier, waar ik me het meest aan stoor is dat het scherm veel te fel dimt in bepaalde ruimtes. Ik heb automatische dimming op staan, maar die slaat de bal vaak mis.
Die klacht herken ik wel ja. Op de automatische instelling dimt ie het scherm veel te ver terug. Overigens net wel buiten mogen ervaren hoe ontzettend goed her scherm nog zichtbaar blijft in de felle zon. Dat is dan wel weer fijn :D

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 17-09-2024 15:44 ]

• dirkfi
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:09
Ik ervaar zelf wat problemen met mijn normale Pixel 9. De verbinding binnen valt vaak weg, of alleen Edge in plaats van 5G. Zodra ik naar buiten loop heb ik direct weer 5G verbinding. Netwerk is Vodafone.

Iemand soortgelijke ervaringen of tips?

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:54
Ik herken de klachten van de wifi verbinding en het te donker scherm eerlijk gezegd ook.

Maar waar ik mij nog het meeste aan stoor is de stutter tijdens het scrollen op de browser, Reddit, Strava etc. Kan dit een slechte instelling zijn of hebben nog mensen hier last van. Draai trouwens de laatste update (geen beta)

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rnldhfmmm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-07 13:32
Mijn 9 pro xl ligt op dit moment bij Google in polen wegens spontane reboots, zelfs in safe mode.
Ben ik dan echt de enige met dit probleem tot nu toe?

• Cloclo100
CK3v1N schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:46:
Ik herken de klachten van de wifi verbinding en het te donker scherm eerlijk gezegd ook.

Maar waar ik mij nog het meeste aan stoor is de stutter tijdens het scrollen op de browser, Reddit, Strava etc. Kan dit een slechte instelling zijn of hebben nog mensen hier last van. Draai trouwens de laatste update (geen beta)
Ben even door Strava, socials, browsers etc gegaan. Geen lag.. heb wel animaties versneld in ontwikkelaarsinstellingen

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:32

Yes, ik herken stutter ook, merk het vooral in Chrome als ik een Tweakers nieuwsbericht lees of een forum. Echt heel irritant maar schijnt al jaren een issue te zijn.. https://www.reddit.com/r/...ng_is_unacceptable_for_a/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:20

Net een update binnen die in elk geval het WiFi probleem lijkt op te lossen:
https://support.google.co...d=12184583983346280526-EU

Wat betreft het stotteren, ik heb voorbij zien komen dat Google het in Android 15 wil aanpakken. Bèta gebruikers bevestigen dit ook, dus wellicht even afwachten.

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07 13:36
rnldhfmmm schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:49:
Mijn 9 pro xl ligt op dit moment bij Google in polen wegens spontane reboots, zelfs in safe mode.
Ben ik dan echt de enige met dit probleem tot nu toe?
Hier dezelfde klachten met de Pixel Pro, na chatten met Google gisteren teruggezet naar fabrieksinstellingen. Net klaar met alles terugzetten en tot nu toe geen reboot 🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rnldhfmmm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-07 13:32
Dat was ook mijn eerste stap maar helaas hielp dit niet.
S'nachts weggelegd in safe mode en toch weer reboot toen ik wakker werd.
Hopen dat ze wat vinden en hem omruilen maar zou mij niks verbazen als ze hem gewoon weer retour sturen omdat ze niks kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-07 15:37
codex schreef op donderdag 19 september 2024 @ 06:36:
[...]

Net een update binnen die in elk geval het WiFi probleem lijkt op te lossen:
https://support.google.co...d=12184583983346280526-EU

Wat betreft het stotteren, ik heb voorbij zien komen dat Google het in Android 15 wil aanpakken. Bèta gebruikers bevestigen dit ook, dus wellicht even afwachten.
Ik heb de september update al even dus dat heeft niet geholpen in mijn geval. Nu vraag ik mij eigenlijk af of het net door deze update komt? Want het is mij nog maar sinds kort opgevallen eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannienl
RonaldM schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:41:
[...]

Hier dezelfde klachten met de Pixel Pro, na chatten met Google gisteren teruggezet naar fabrieksinstellingen. Net klaar met alles terugzetten en tot nu toe geen reboot 🫣
Gek ook he?
Ik had andere kwalen dan jullie met mijn pro fold, maar ook na terugzetten fabrieksinstellingen doen de meeste dingen het nu gewoon prima..
Batterij loopt ook niet meer zo snel leeg..

Maar wat me toch mateloos irriteert is dat het grote binnenscherm gewoon niet zwart is, dit zie je heeeel duidelijk als je in een donkere kamer zit (in bed bijvoorbeeld).
Het gekke is, als je in accessibility onder color correction "grey scale" aanzet, dan is het scherm/wallpaper wel zwart wat weer ten gunste komt voor de batterijduur..
Maar ja, dan heb je weer geen kleur en is alles.. greyscale..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:29
Deze week de Pixel 9 Pro in handen gekregen. Wel even wennen aan het kleinere scherm dan de 7 Pro, maar wel heerlijk om met 1 hand de telefoon makkelijk te kunnen bedienen. Luxueus uiterlijk en alles werkt net even wat snappy-er dan de 7 Pro.

Wel opvallend dat de batterij zich goed houdt, behalve bij spotify. Vanmorgen 20 minuten reizen. Bluetooth, spotify en bijna 10% batterij weg. Of zou de Pixel zich nog moeten aanpassen aan het spotify gebruik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
Hier had ik dus vanmorgen ook een reboot op Pro XL, meteen de eerste en hopelijk de laatste keer.

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07 13:36
yannienl schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:24:
[...]

Gek ook he?
Ik had andere kwalen dan jullie met mijn pro fold, maar ook na terugzetten fabrieksinstellingen doen de meeste dingen het nu gewoon prima..
Batterij loopt ook niet meer zo snel leeg..
Het meest irritante is nog dat ik niet snap waarom. Een paar dagen gaat alles prima en dan zonder updates of iets gewoon in een reboot loop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Prosac schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:26:
Deze week de Pixel 9 Pro in handen gekregen. Wel even wennen aan het kleinere scherm dan de 7 Pro, maar wel heerlijk om met 1 hand de telefoon makkelijk te kunnen bedienen. Luxueus uiterlijk en alles werkt net even wat snappy-er dan de 7 Pro.

Wel opvallend dat de batterij zich goed houdt, behalve bij spotify. Vanmorgen 20 minuten reizen. Bluetooth, spotify en bijna 10% batterij weg. Of zou de Pixel zich nog moeten aanpassen aan het spotify gebruik?
Ik weet niet hoe veel er aan te passen valt, eerlijk gezegd. Ik lees dat vaker hier, maar het enige wat de telefoon zou kunnen 'aanpassen' is bepaalde minder gebruikte apps sneller sluiten, etc.

Op mijn P9P merk ik toevalligerwijs ook dat het "media gedrag" (noem het maar even zo) sterke invloed heeft op de accu. Ik luister 's ochtends tijdens het wandelen graag naar 3FM, waar ik hun app voor gebruik. Zo ver niks aan de hand. Maar als ik dan bij thuiskomst de headset uitschakel en verder niets doe (app stopt wel met spelen), blijft ie vervolgens wel de hele tijd 'wakker' op de achtergrond en draagt dan in de lijst van stroomslurpende apps het hardst bij aan het leeg lopen van de batterij.

Verder nog steeds best tevreden over de batterijduur. 24 uur haalt ie met gemak, bij gewoon gebruik van de telefoon (wat bij mij overigens neer komt op een uur of 3 schermtijd op een dag).

Ben wel benieuwd of er nog meer haalbaar is als ik "always on screen" uitzet. Aan de hand begin ik wel gehecht te raken aan die functie :9. En ik heb "now playing" nog aan staan. Dan zie ik op het always on screen ineens dat hij muziek heeft gedetecteerd. Daar valt mogelijk ook nog op te besparen.

• Phentaq
  • Laatst online: 12-07 14:21
Cloclo100 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:50:
Ik kon eerst met Gemini Live in het nederlands praten en makkelijk switchen door dan bv. terug Engels te praten, maar nu blijft de Engelse stem mij verkeerd verstaan en lukt niets meer in het nederlands. Ik heb Engels als eerste taal en Nederlands als tweede taal ingesteld. Als ik switch verdwijnt de Live knop.. Wat doe ik verkeerd?
Ik heb precies hetzelfde, krijg Gemini live niet werkend in het Nederlands, ondanks dat ik de stappenplan via androidplanet heb doorgelopen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-07 15:18
Phentaq schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:23:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, krijg Gemini live niet werkend in het Nederlands, ondanks dat ik de stappenplan via androidplanet heb doorgelopen. Iemand een idee?
Ik moest mijn telefoon een keer opnieuw opstarten voordat het werkte. Geen idee of dat in het stappenplan staat (heb ik niet gebruikt).

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phentaq
  • Laatst online: 12-07 14:21
Golf2vr6 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 07:37:
[...]

Ik moest mijn telefoon een keer opnieuw opstarten voordat het werkte. Geen idee of dat in het stappenplan staat (heb ik niet gebruikt).
Ik heb het al een aantal keer opnieuw opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:33
Werkt bij mij opeens ook niet meer.

Kon eerst switchen tussen allerlei talen door gewoon te zeggen "Can you speak Dutch" of "Can you speak German". Maar nu krijg ik als antwoord dat ie dat niet kan.

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:29
Ik geloof dat door het gebruik van mijn Pixel 9 Google erachter is gekomen dat ik betaalde YouTube met eh.. goede korting heb. Deze verloopt dus nu in Oktober. Ai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
4acesNL schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:26:
Ik geloof dat door het gebruik van mijn Pixel 9 Google erachter is gekomen dat ik betaalde YouTube met eh.. goede korting heb. Deze verloopt dus nu in Oktober. Ai!
Er was laatst een bericht over die buitenlandse Premium abonnementen. Google zit daar hoe dan ook achteraan. Kwestie van tijd waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-06 13:41
Ik heb de Google pixel 9 pro 256 gb porcelain nu ruim een week in gebruik en ben erg tevreden over het toestel. Soms nog even wennen omdat ik van de iPhone af kom. Maar batterijduur is echt een dikke prima. Games spelen gaat ook erg goed. Camera even wennen maar heeft veel mogelijkheden en maakt mooie foto’s. Ik heb het toestel voor 336 Euro gekocht met de Vodafone HC Aktie en voor dat geld heb ik nu een uitstekende smartphone en blij dat ik er voor naar Utrecht ben gegaan. Gemini vind ik trouwens erg handig en werkt gewoon in het Nederlands. Al met al zeer tevreden.😃👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
4acesNL schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:26:
Nee he haha had tijdje geleden al gelezen dat ze er dik op zitten..
Mijne loopt nog, ik heb ook nog niet die gemini advanced geactiveerd..

Als ik moet kiezen tussen gemini advanced en yt premium family met specifieke 'korting', tsja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ai! Tnx voor de info. Ik gebruik het wel vaak. dus de mede gebruikers maar even op den vingers tikken dat ze nu wel mee mogen lappen. Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
4acesNL schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:11:
Ai! Tnx voor de info. Ik gebruik het wel vaak. dus de mede gebruikers maar even op den vingers tikken dat ze nu wel mee mogen lappen. Haha
Kan je het niet nog een keer proberen?
Ff wachten tot de dag dat je wordt afgesloten en dan opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-07 23:21
Ik heb ook (eindelijk) mijn Pixel 9 Pro mogen ontvangen! Zijn er nog mensen hier die ook van plan zijn om GrapheneOS te draaien op hun telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:17
FricoRico schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:12:
Ik heb ook (eindelijk) mijn Pixel 9 Pro mogen ontvangen! Zijn er nog mensen hier die ook van plan zijn om GrapheneOS te draaien op hun telefoon?
Ik draai GrapheneOS op een mijn Pixel 9. Gaat heel soepel! Laat maar weten als je specifieke vragen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Laatst online: 22:21
Ik had altijd een custom rom poco X3 pro, ik werd alleen gek van safetynet dat constant verliep en gpay ermee stopt.

Hoe lossen jullie dat op?
M!chiel schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:26:
[...]

Ik draai GrapheneOS op een mijn Pixel 9. Gaat heel soepel! Laat maar weten als je specifieke vragen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:17
joostnl schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:52:
Ik had altijd een custom rom poco X3 pro, ik werd alleen gek van safetynet dat constant verliep en gpay ermee stopt.

Hoe lossen jullie dat op?

[...]
Google Pay (althans de betaalfunctie ervan) werkt niet op GrapheneOS, dus dat is wat je inlevert. Dat is ook ongeveer het enige, want Android Auto werkt sinds een jaartje en de meeste bankapps doen het gewoon. Betalen met een pasje kan nog altijd 😉 en Google kan dan ook niet meekijken.

Je kan mogelijk wel aan de slag met Magisk of zo om Gpay werkend te krijgen, maar dan ben je wel in een klap alle voordelen van GOS qua veiligheid en privacy weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Laatst online: 22:21
M!chiel schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:36:
[...]

Google Pay (althans de betaalfunctie ervan) werkt niet op GrapheneOS, dus dat is wat je inlevert. Dat is ook ongeveer het enige, want Android Auto werkt sinds een jaartje en de meeste bankapps doen het gewoon. Betalen met een pasje kan nog altijd 😉 en Google kan dan ook niet meekijken.

Je kan mogelijk wel aan de slag met Magisk of zo om Gpay werkend te krijgen, maar dan ben je wel in een klap alle voordelen van GOS qua veiligheid en privacy weer kwijt.
Bij ING gebruiken ze sinds deze zomer Google Pay om te betalen, met magisk kreeg ik een waarschuwing van de ING app dat ik niet stock was en niet gedekt bij hacken etc. Ik blijf voorlopig stock vandaar dat ik voor de pixel 9 gegaan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-07 09:45
Hoe zit het met de snelheid van fotograferen? Ervaar bij m'n P7P nog weleens dat ik bijvoorbeeld selfie maak, althans knop "indruk" en dat het zeker paar seconden duurt voordat foto echt wordt gemaakt, zeker als ik beweeg. Ook bij een bewegend onderwerp ben je vaak te laat (of de camera toch)

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Als ik door het topic lees. Ben dus niet de enige met minder wifi bereik.

Had een pixel 4a nu de p9p. Met de p9p is het net aan met de wifi terwijl de 4a altijd vol bereik had tot soms streepje minder. Bij de p9p is het totaal omgekeerd.

Hier hangen eap245 in huis.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• loentje48
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-07 21:19
Ik krijg mijn meldingen gewoon binnen, maar zie ze niet verschijnen op mijn startscherm.
Ik gebruik wel smartlauncher, zou het daar aan kunnen liggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:37

DarkSide

theres no place like ::1

Zo net terug van bijna 2 weken vakantie met de pixel fold.

Dit apparaatje is echt een fijne vakantie maatje.
Batterij gaat echt heel lang mee. En dan gewoon lekker rondlopen met maps en af en toe wat uitzoeken op het grote scherm. Veel foto's gemaakt en ook de add-me functie gebruikt wat dus echt wel handig is als je ergens bent waar niemand anders een groepsfoto kan maken.

Ook vaak gespeeld met foto bewerkingen op het grote scherm, Magic eraser om mensen uit een foto te halen etc. En natuurlijk wat spelen en geinen met de reimagine functie.
Ook wat spelen met Gemini live. Zowel NL en EN werkt. De laatste vind ik wat fijner.
Wat suggesties vragen over wat te doen in de buurt qua wandelingen bv. Dit werkt best ok al is het wel beperkt. Een simpele google search over things to do geeft veel meer resultaten bv om op in te zoomen en verder uit te werken. Maar de manier waarop je natuurlijk kunt spreken is wel cool.

Ook nog even wat bijgesprongen voor werk en dan is inloggen in wat portals echt wel fijn op zo'n groot scherm.

Verder nergens problemen met wifi gehad.
Enige min puntje is dat ik vind dat het scherm soms in de felle zon toch wat minder helder is dan ik had verwacht.

Maar al met al zeer tevreden over de performance en de batterij duur.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Hijdaar95
wari42 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:33:
Hoe zit het met de snelheid van fotograferen? Ervaar bij m'n P7P nog weleens dat ik bijvoorbeeld selfie maak, althans knop "indruk" en dat het zeker paar seconden duurt voordat foto echt wordt gemaakt, zeker als ik beweeg. Ook bij een bewegend onderwerp ben je vaak te laat (of de camera toch)
Dat is helaas nog steeds zo. Heb een Pro XL en mis ieder moment als mijn dochter paardrijdt. Zit bijna een seconde vertraging in.
Valt me behoorlijk tegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:49
Staat ie wel gewoon op 12mp? Dan is de vertraging echt minimaal (imho). Met super high res is dat idd anders.

Nickname does not reflect reality

• Hijdaar95
Brad Pitt schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:08:
Staat ie wel gewoon op 12mp? Dan is de vertraging echt minimaal (imho). Met super high res is dat idd anders.
Nee, staat inderdaad op 50MP. Ik ga 12MP uitproberen, zonder HDR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-06 13:41
Ik ben zeer tevreden met de Google 9 pro xl maar nu gaat deze naar een familielid en ik heb een iPhone 16 pro Max aangeschaft. Als ik het toestel naar fabrieksinstellingen wil terugzetten moet ik dan eerst mijn Google account verwijderen? Bij Samsung moest dat eerst maar bij Google zie ik dat niet in hun uitleg. Dit is mijn eerste ervaring met een Pixel.

Anoniem: 525104

elaho schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:36:
Ik ben zeer tevreden met de Google 9 pro xl maar nu gaat deze naar een familielid en ik heb een iPhone 16 pro Max aangeschaft. Als ik het toestel naar fabrieksinstellingen wil terugzetten moet ik dan eerst mijn Google account verwijderen? Bij Samsung moest dat eerst maar bij Google zie ik dat niet in hun uitleg. Dit is mijn eerste ervaring met een Pixel.
Hoop ik maar :+ mijn pixel 9 gisteren verkocht aan een Tweaker maar had ook enkel een fabriek reset gedaan.

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-07 09:45
Brad Pitt schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:08:
Wel slecht eigenlijk dat je een camera hebt met 50Mp en dat hij terug moet naar 12Mp voor zulke fotos te kunnen maken 🤔🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:32
Ik zag op Reddit een verwijzing naar Open Camera, dus even geprobeerd, en ik geef toch wel de voorkeur aan Open Camera qua (vooral mindere) processing. Google Camera haalt vooral erg veel contrast weg waardoor het veelal vlakke foto's worden. Wat is jullie mening?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edHt-eG4vyrP8SfKBOII4TkWcwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CjiL9KQfqtWVxfPXzW4WFDfC.jpg?f=fotoalbum_large
Google Camera

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6AhSFl6EEeW36KhqJgzxkRNGt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ctej1yto2FwOgpyTbWAdHE8o.jpg?f=fotoalbum_large
Open Camera

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HlhnWKe0mj88vhHNyOYLEouEwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bw0dUbpkxeHG7NBH97n6p9SY.jpg?f=fotoalbum_large
Google Camera

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41Jx3ZrraYqqE1_X07koWva2e9Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nN6G6aOm9RcuhQEmltmVh9wT.jpg?f=fotoalbum_large
Open Camera

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hijdaar95
Hijdaar95 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:24:
[...]

Nee, staat inderdaad op 50MP. Ik ga 12MP uitproberen, zonder HDR.
Heb 12MP met en zonder HDR geprobeerd. De foto's zijn nu gewoon niet goed genoeg.
Niet voor dit geld en niet voor deze reputatie. (Pro XL)
Ik denk er over na om het toestel te verkopen, want er zo gewoon te veel net niet punten.

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:22
Hijdaar95 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:17:
[...]

Heb 12MP met en zonder HDR geprobeerd. De foto's zijn nu gewoon niet goed genoeg.
Niet voor dit geld en niet voor deze reputatie. (Pro XL)
Ik denk er over na om het toestel te verkopen, want er zo gewoon te veel net niet punten.
Waarom zet je HDR uit dan? Probeer gewoon eens de out of the box instellingen. Ik heb nog de Pixel 8 maar ik herken absoluut niet dat de camera traag is. Tevens doen bijna alle telefoons aan binning van de volledige resolutie naar minder pixels. Dxomark geeft juist een hoge score aan de Pixel 9.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeRipper
Gerjannn schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:14:
Ik zag op Reddit een verwijzing naar Open Camera, dus even geprobeerd, en ik geef toch wel de voorkeur aan Open Camera qua (vooral mindere) processing. Google Camera haalt vooral erg veel contrast weg waardoor het veelal vlakke foto's worden. Wat is jullie mening?

[Afbeelding]
Google Camera

[Afbeelding]
Open Camera

[Afbeelding]
Google Camera

[Afbeelding]
Open Camera
Ik vind de voorbeeld foto's van Open Camera juist te veel contrast. In de donkere stukken is er minder detail en wordt het meer een grote vlek. Ergens er tussenin zou misschien het beste zijn.

• Hijdaar95
GekkeRipper schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 22:19:
[...]

Waarom zet je HDR uit dan? Probeer gewoon eens de out of the box instellingen. Ik heb nog de Pixel 8 maar ik herken absoluut niet dat de camera traag is. Tevens doen bijna alle telefoons aan binning van de volledige resolutie naar minder pixels. Dxomark geeft juist een hoge score aan de Pixel 9.
Out of the box is 12MP met HDR. Die foto's worden inderdaad snel genoeg gemaakt, maar zijn gewoon niet mooi. Niet 1100€ mooi in ieder geval.
Ik heb die DXOmark review al eerder gelezen. Als ik alle tijd van de wereld heb om met instellingen te spelen, krijg ik ook mooie plaatjes. Als het "object" ook maar enige beweging heeft wordt het niks.
Als point and shoot camera is dit gewoon een teleurstelling. Althans mijn nederige meening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Hijdaar95 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 22:58:
[...]

Out of the box is 12MP met HDR. Die foto's worden inderdaad snel genoeg gemaakt, maar zijn gewoon niet mooi. Niet 1100€ mooi in ieder geval.
Ik heb die DXOmark review al eerder gelezen. Als ik alle tijd van de wereld heb om met instellingen te spelen, krijg ik ook mooie plaatjes. Als het "object" ook maar enige beweging heeft wordt het niks.
Als point and shoot camera is dit gewoon een teleurstelling. Althans mijn nederige meening.
Plaats eens een anonieme foto als je wil.

Bij bewegende objecten helpt het om mee te bewegen met het object dat je fotografeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-06 09:55
yannienl schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:03:
[...]

Nee he haha had tijdje geleden al gelezen dat ze er dik op zitten..
Mijne loopt nog, ik heb ook nog niet die gemini advanced geactiveerd..

Als ik moet kiezen tussen gemini advanced en yt premium family met specifieke 'korting', tsja..
Heb gisteren nog een family account met lekkere korting afgesloten. Gebruik alle ai funkties en gemini geactiveerd.
Het kan dus nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamayama123
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-09-2024
Pixel 9 pro xl nu bijna 3 weken in gebruik. vandaag voor de 2e keer wil hij niet ontgrendelen na het invoeren van de veiligheidscode. 1e keer opgelost via Mobiel.nl, waar hij is gekocht. nu gebeurt het weer... slecht, slecht slecht. :( :( :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 07:53
Hijdaar95 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 22:58:
[...]

En welke telefoon is volgens jou dan beter wat dit betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iestyn99 schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:20:
[...]

En welke telefoon is volgens jou dan beter wat dit betreft?
Ik wil niet heel lullig zijn maar ik herken wel wat hij zegt. Foto's maken van m'n 1 jarige was wat dat betreft toch wel makkelijker op m'n iPhone.

Er zijn veel dingen beter op Android maar dit is een punt die ik de iPhone wel geef tov de pixel of samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-07 12:55
Iemand in het bezit van een Google Pixel 9 Pro xl 128GB? Vraagje. Hoeveel geheugen neemt de kans Pixel af fabriek in beslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
zuukie schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:32:
Iemand in het bezit van een Google Pixel 9 Pro xl 128GB? Vraagje. Hoeveel geheugen neemt de kans Pixel af fabriek in beslag?
9 Pro Fold, systeem neemt 15gb in beslag..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
Anoniem: 525104 schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:36:
[...]

Ik wil niet heel lullig zijn maar ik herken wel wat hij zegt. Foto's maken van m'n 1 jarige was wat dat betreft toch wel makkelijker op m'n iPhone.

Er zijn veel dingen beter op Android maar dit is een punt die ik de iPhone wel geef tov de pixel of samsung.
Iphone heeft 10 jaar max 12MP gehad, dus geen vergelijking.
Zet je Pixel pro op 12MP, geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-07 08:18

JanAd

Wind’s howling

Cloclo100 schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:16:
[...]

Wel eentje uit 2015, maar nog altijd interessant om dit nog eens te lezen: review: Zin en onzin van veel megapixels

Hier trouwens helemaal geen klachten over de foto's. Zeer tevreden met de 9Pro.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cloclo100 schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:16:
[...]

Ja, kan maar zo, maar dan nog vind ik dat bij de Pixel op 12mp != iPhone 12 mp.

Bij de Pixel viel me op dat de foto's al snel pixelachtig werden zodra je enigszins inzoomt. Dit is niet het geval bij de iPhone 12, en zeker niet bij de iPhone 15, die volgens mij een camera van ongeveer 48 MP heeft en niet het probleem heeft van de sluitertjid.

Daarnaast vond ik dat de verwerking van de foto's bij de Pixel relatief lang duurde en dat gezichten soms onnatuurlijk glad werden gemaakt. Misschien is dit te corrigeren via de instellingen, maar na wat te hebben rondgekeken, vond ik weinig mogelijkheden om dit aan te passen.

Mijn overstap van iPhone naar Android was een beetje een gok, waarbij ik de Pixel boven een Samsung koos vanwege de camera, ondanks dat ik het Samsung-ecosysteem persoonlijk mooier vind. Inmiddels heb ik echter de Pixel ingeruild voor een Samsung S24 Ultra. Android bevalt zelf wel helemaal prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Anoniem: 525104 schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:48:
[...]

Ja, kan maar zo, maar dan nog vind ik dat bij de Pixel op 12mp != iPhone 12 mp.

Bij de Pixel viel me op dat de foto's al snel pixelachtig werden zodra je enigszins inzoomt. Dit is niet het geval bij de iPhone 12, en zeker niet bij de iPhone 15, die volgens mij een camera van ongeveer 48 MP heeft en niet het probleem heeft van de sluitertjid.

Daarnaast vond ik dat de verwerking van de foto's bij de Pixel relatief lang duurde en dat gezichten soms onnatuurlijk glad werden gemaakt. Misschien is dit te corrigeren via de instellingen, maar na wat te hebben rondgekeken, vond ik weinig mogelijkheden om dit aan te passen.

Mijn overstap van iPhone naar Android was een beetje een gok, waarbij ik de Pixel boven een Samsung koos vanwege de camera, ondanks dat ik het Samsung-ecosysteem persoonlijk mooier vind. Inmiddels heb ik echter de Pixel ingeruild voor een Samsung S24 Ultra. Android bevalt zelf wel helemaal prima!
Dan had ik gewoon de pixel teruggestuurd ( mits dat nog mogelijk was ) de iPhone gehouden en wachten op de S25 Ultra… Ik ben ook nog steeds in dubio hoor…de overstap wagen naar de pixel ( ik kom van de 15pro max ) of toch nog maar even wachten en voor de S25 Ultra gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door dave1972 op 23-09-2024 12:36 ]

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

dave1972 schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:33:
[...]

Dan had ik gewoon de pixel teruggestuurd ( mits dat nog mogelijk was ) de iPhone gehouden en wachten op de S25 Ultra… Ik ben ook nog steeds in dubio hoor…de overstap wagen naar de pixel ( ik kom van de 15pro max ) of toch nog maar even wachten en voor de S25 Ultra gaan.
De Pixel retourneren kon niet meer, maar all good. Vanwege al die pre-order bonusses en de extra 200,- inruil (oude iPhone X opgestuurd met barst) heb ik er toch nog wat aan overgehouden :+

Mijn iPhone 15 was al verkocht, dus dat was geen optie. Verder was ik wel benieuwd naar andere Android toestellen dus ben ik voor de S24 Ultra gegaan. De 25 krijgt weer een typisch rond design en dat vind ik opzich wel jammer. Vind dat boxy design wel wat hebben van de S24u.

Zijn wel een aantal dingen die bij de Pixel beter waren dan bij de Samsung; zoals notificaties. Maar andersom zijn er ook weer voordelen, oh well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:07

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Waar ik heel blij van wordt bij de 9 Pro is dat deze met draadloos opladen in de auto, en draadloos Android Auto, niet warm wordt, en niet leeg loopt. Ik heb meerdere telefoons gehad welke de warm worden melding geven en/of niet genoeg doorladen. Maar vandaag 2 uur rijden nog lekker 100% bij aankomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
majoh schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:57:
Waar ik heel blij van wordt bij de 9 Pro is dat deze met draadloos opladen in de auto, en draadloos Android Auto, niet warm wordt, en niet leeg loopt. Ik heb meerdere telefoons gehad welke de warm worden melding geven en/of niet genoeg doorladen. Maar vandaag 2 uur rijden nog lekker 100% bij aankomst.
Ik merkte ook al dat mijn P9P het best lekker doet met draadloos laden.

In de auto hebben we deze: https://www.gsmpunt.nl/ho...da-4ebd-9309-36a77718f055 . Met mijn Samsung S21-FE en met mijn vriendin haar Pixel 7a wordt er niet echt significant bij geladen.

Mijn vriendin tijdt altijd en gebruikt op haar Pixel 7A ook navigatie en Wireless Android Auto. En bij mij staat vaak de hotspot aan voor internet op de tablet van onze dochter.

Nu met de P9P en hotspot aan wordt er gewoon goed bij geladen! Ook thuis gaat draadloos laden op de bestaande QI lader van Xtorm goed en op de snelheid die ik verwacht (bij 15W ).

Ook op de dual wireless charging pad van Samsung (met 1 positie voor telefoon en 1 positie voor Smartwatch) gaat draadloos laden an sich goed edit: correctie, op de samsung lijkt het laden op maar 5W te gaan, alleen jammer dat het niet mogelijk lijkt om er softwarematig voor te zorgen dat het draadloos laden langzamer gaat (en daarmee de fan van de wireless charger uit).

Ik heb nu dus voor de slaapkamer ook nog deze gekocht: https://www.gsmpunt.nl/op...da-4ebd-9309-36a77718f055 . Samen met een hoesje van Spigen voor de P9P waar ook een magsafe ring in zit.

Deze draadloze lader werkt ook erg goed, alleen wat me wel zorgen baart is dat ie erg heet wordt. Zo heet dat ik m'n hand er eigenlijk bijna niet langer dan 6 tellen op wil houden. Ding voelt wel aan als van alulminium, dus misschein maakt dat juist wel dat ie erg goed passief koelt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:49
eymey schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:13:
[...]

Ik merkte ook al dat mijn P9P het best lekker doet met draadloos laden.

In de auto hebben we deze: https://www.gsmpunt.nl/ho...da-4ebd-9309-36a77718f055 . Met mijn Samsung S21-FE en met mijn vriendin haar Pixel 7a wordt er niet echt significant bij geladen.

Mijn vriendin tijdt altijd en gebruikt op haar Pixel 7A ook navigatie en Wireless Android Auto. En bij mij staat vaak de hotspot aan voor internet op de tablet van onze dochter.

Nu met de P9P en hotspot aan wordt er gewoon goed bij geladen! Ook thuis gaat draadloos laden op de bestaande QI lader van Xtorm en Ikea goed en op de snelheid die ik verwacht (bij 15W ).

Ook op de dual wireless charging pad van Samsung (met 1 positie voor telefoon en 1 positie voor Smartwatch) gaat draadloos laden an sich goed edit: correctie, op de samsung lijkt het laden op maar 5W te gaan, alleen jammer dat het niet mogelijk lijkt om er softwarematig voor te zorgen dat het draadloos laden langzamer gaat (en daarmee de fan van de wireless charger uit).

Ik heb nu dus voor de slaapkamer ook nog deze gekocht: https://www.gsmpunt.nl/op...da-4ebd-9309-36a77718f055 . Samen met een hoesje van Spigen voor de P9P waar ook een magsafe ring in zit.

Deze draadloze lader werkt ook erg goed, alleen wat me wel zorgen baart is dat ie erg heet wordt. Zo heet dat ik m'n hand er eigenlijk bijna niet langer dan 6 tellen op wil houden. Ding voelt wel aan als van alulminium, dus misschein maakt dat juist wel dat ie erg goed passief koelt :)
Mijn pixel 6 liep langzaam leeg in de auto op de draadloze lader, met navi en flitsmeister aan. De P9P laadt gewoon bij inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 09-07 15:12
De Pro XL is in de store nog per direct leverbaar. Fold helaas nog niet leverbaar. Ben benieuwd wanneer de Fold leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wackmack schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:09:
De Pro XL is in de store nog per direct leverbaar. Fold helaas nog niet leverbaar. Ben benieuwd wanneer de Fold leverbaar is.
Zwart is volgens mij per direct beschikbaar toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-07 15:18
Wackmack schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:09:
Daar is een topic voor:

[Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-07 17:18

Grudgie

PSN: Grudgie7

Zijn er hier mensen die van de Pixel 7 Pro naar de Pixel 9 of 9 Pro zijn gegaan ? Zit te twijfelen tussen 1 van de 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-07 11:18
Grudgie schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:19:
Zijn er hier mensen die van de Pixel 7 Pro naar de Pixel 9 of 9 Pro zijn gegaan ? Zit te twijfelen tussen 1 van de 2.
Dat ben ik wel, maar de 9 Pro is nog niet binnen. Ohja, en: https://dontasktoask.com/

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wes1987
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-07 14:50
Ja, ik! Ik ben naar de 9 Pro gegaan. En ik ben er erg blij mee. Qua gebruik merk ik niet heel veel verschil, op wat meer (AI) opties na. De batterijduur is er met de 9 Pro ook wel op vooruit gegaan.
Ik heb nooit signaal problemen gehad, waar je voor de 7 Pro wel eens over leest.
Overhitting op de 7 Pro heb ik in Nederland ook niet gehad, wel toen ik vorig jaar in de zomervakantie in Cyprus was. Foto's en filmpjes wilden toen niet meer, maar goed het was 45 graden...

Wat voor mij vooral de ervaring beter maakt is het formaat. Ik vind 6.7 inch gewoon te groot. Daarbij stoorde ik me ook altijd aan het curved scherm. De 9 Pro is qua formaat en vorm voor mij perfect
Verder voelt de 9 Pro gewoon een stuk meer premium aan dan de 7 Pro.
Ik ben dus van mening dat je voor de software geen overstap hoeft te maken naar de 9 Pro. Hardware matig moet je dan voor jezelf bepalen of je het compacte formaat en het Premium gevoel belangrijk vindt.

Ik wilde eigenlijk pas wachten tot de 10 Pro, omdat deze volgens de geruchten een TSMC soc krijgt op 3nm.
Maar toch heeft het compacte formaat de doorslag gegeven om toch voor de 9 Pro te gaan

[ Voor 19% gewijzigd door Wes1987 op 24-09-2024 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:52

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Ik weet niet of het nog een discussie is. Maar van het weekend een uur lang Android auto en spotify gebruikt in de auto via de kabel (dus ook opladen). En het toestel werd wel warm, maar niets wat ik niet van andere toestellen gewend ben

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-07 14:28
Het lukt mij niet gemini te upgraden terwijl dat wel bij de tips staat in de pixel-app. Krijg alleen een scherm met voorwaarden. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:24
Ik ben van de P7P naar de P9P gegaan. Erg blij met:
- Het prachtige heldere scherm. Ook bij warm weer perfect af te lezen
- Het rechte scherm. De afgeronde randen van de P7P kon ik niet aan wennen.
- Goede accuduur, beter dan de P7P ooit had.
- Het kleinere formaat is perfect, vond de P7P vanaf het begin eigenlijk al te groot. De P9P ligt perfect in de hand.
- Snelle vingerafdruksensor, ook mét screenprotector
- Geen oververhitting meer tijdens gebruik van Android Auto en draadloos opladen.
- Erg blij met de camera en de mogelijkheden. Persoonlijk vind ik ook de kleuren van de foto's wat meer natuurgetrouw. De P7P wil nog wel eens overdrijven.

Het toestel nu een dikke week in bezit, echt geen spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-07 17:18

Grudgie

PSN: Grudgie7

Berpie74 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:57:
[...]

Ik ben van de P7P naar de P9P gegaan. Erg blij met:
- Het prachtige heldere scherm. Ook bij warm weer perfect af te lezen
- Het rechte scherm. De afgeronde randen van de P7P kon ik niet aan wennen.
- Goede accuduur, beter dan de P7P ooit had.
- Het kleinere formaat is perfect, vond de P7P vanaf het begin eigenlijk al te groot. De P9P ligt perfect in de hand.
- Snelle vingerafdruksensor, ook mét screenprotector
- Geen oververhitting meer tijdens gebruik van Android Auto en draadloos opladen.
- Erg blij met de camera en de mogelijkheden. Persoonlijk vind ik ook de kleuren van de foto's wat meer natuurgetrouw. De P7P wil nog wel eens overdrijven.

Het toestel nu een dikke week in bezit, echt geen spijt van gehad.
Top! Goed om te lezen. Heb je er een hoesje om of zonder? Ik heb altijd mijn telefoons zonder hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:24
Grudgie schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:40:
[...]

Top! Goed om te lezen. Heb je er een hoesje om of zonder? Ik heb altijd mijn telefoons zonder hoesje.
Dit heb ik:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/80156100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:49
Ik gebruik hem zonder hoesje. Hij ligt een stuk stabieler in de hand dan de pixel 6 die ik hiervoor had. Vind het een mega fijn toestel, formaat is ook top, het iets kleiner dan een pixel 6 of 7 (mijn vrouw heeft de 7)

(heb een P9P)

Heb wel dbrand stickers en een screen protector besteld, maar dat duurt nog wel even voordat dat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Vraagje. Ik twijfel tussen de aanschaf van een Google Pixel 9 Pro xl en een Honor Magic 6 Pro. Wat zouden jullie mij adviseren en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CF-ROB
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-07 17:23
Ja, ik heb net als @Wes1987 de overstap naar de P9P gemaakt met nagenoeg dezelfde redenen. Kleiner formaat, vlak scherm.

Heb hem nu enkele dagen in gebruik en ben uitermate tevreden. Qua dagelijks gebruik is er natuurlijk weinig veranderd. Android blijft in dit geval Android, echter het kleinere formaat en geweldig mooie scherm zijn een flinke vooruitgang. Ook de camera's zijn toch wel een stuk beter in mijn beleving.

Ik heb er iig geen spijt van!

Edit: Ik gebruik een spigen backcover met MagSafe en de spigen screenprotector. Heb de camera protector ook nog besteld.

[ Voor 8% gewijzigd door CF-ROB op 24-09-2024 23:45 ]

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:20
zuukie schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:34:
Vraagje. Ik twijfel tussen de aanschaf van een Google Pixel 9 Pro xl en een Honor Magic 6 Pro. Wat zouden jullie mij adviseren en waarom?
Ik heb ook daartussen getwijfeld, maar de skin van de Honor schrok mij af. Daarnaast is de camera goed, maar las ik wat wisselende ervaringen. Voor mij is de camera best een prioriteit. Daarom heb ik de Pixel 9 Pro XL gekozen, geen moment spijt van gehad.

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:50
zuukie schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:34:
Ik weet dat de voorloper van die Honor, de 5 pro, hele mooie foto's maakt. Volgens mij maakt de Honor ook foto's in hogere megapixels. De pixels 9 hebben allemaal quad Bayer sensoren waardoor de foto uiteindelijk 12 MP groot is. De support van de Honor is maar 4 of misschien 5 jaar. De pixel heeft cleane android. De Honor voor zover ik weet niet. Ik heb vanwege dat laatste en de support voor de pixel 9 pro gekozen. Ik moet de telefoon nog ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
Toch maar de gok genomen en gisteren de pro XL gehaald. Ik kom van de 15pro Max. Ik moet zeggen dat de mate van soepelheid van het OS toch beter is dan van de Pro Max .Ik heb daar weliswaar de 18.1 beta op staan maar toch. Tot nu toe zeer tevreden over de Pixel.

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
Ik dacht dat het aan mij lag. Maar ik vind het ook vlotter aanvoelen allemaal dan op mijn iPhone 15 pro Max (ik heb een Pixel 9). De gewenning van iOS doet me steeds twijfelen. Maar ik voel de handigheid van Android steeds meer doorsijpelen. En iOS voelt toch wel redelijk oubollig aan ondertussen.

Kleine dingen zoals echte multi-tasking, Google maps widgets die niet meteen je hele telefoon overnemen. Het toetsenbord wat even wennen was die toch wel beter is dan iOS.

• zuukie
Bedankt voor de reacties. Misschien nog iemand die de keuze voor de Pixel 9 Pro xl ten opzichte van de Honor Magic 6 Pro wil of kan toelichten?
Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste

Let op:
Berichten over accessoires horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires
Berichten mbt prijzen en levertijden horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen