Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mad-Matt schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:33:
[...]

Correctie, DHL heeft in alle wijsheid besloten om 2 aparte pakketbezorgers te sturen.
Hij is dus binnen!
Retourpakket komt DHL Express en telefoon met DHL Parcel, zijn twee aparte trajecten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
EagleTitan schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:36:
[...]

Retourpakket komt DHL Express en telefoon met DHL Parcel, zijn twee aparte trajecten.
Past perfect in de wereld met minder uitstoot en terugbrengen van het verbruik van fossiele brandstoffen O-)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-07 08:07
Mad-Matt schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:37:
[...]

Past perfect in de wereld met minder uitstoot en terugbrengen van het verbruik van fossiele brandstoffen O-)
Totaal off-topic

Hier rijd DHL op stroom.

[ Voor 3% gewijzigd door Golf2vr6 op 10-09-2024 11:49 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Golf2vr6 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:48:
[...]

Totaal off-topic

Hier rijd DHL op stroom.
Hier allemaal ingehuurde ZZP'ers met dieselbusjes.

backup van mn samsung is bijna klaar, (just in case) en zo eens alles over zetten op de Pixel, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes1987
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-07 00:38
Mad-Matt schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:19:
[...]

Na een korte chat met Google is alles ineens verwerkt en aangepast, hij zou vandaag moeten komen.
Dus hopelijk kan ik vanmiddag mee gaan praten met de ervaringen :)
ah, dat is nice. Ik weet nog niks vanuit KPN, ik heb na het Google Event gepre-orderd. KPN heeft me daarna 4x dezelfde mail gestuurd met een bevestiging dat ik mijn toestel heb gereserveerd. Op verschillende dagen die mail gehad.... maar tot dusver is het stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Opgestart, alles overgezet en het is wennen!

Ik ben jarenlang Samsung gewend en dit is net even anders, eerste 2 grote wenpunten;
- Geen apps kunnen groeperen en je bibliotheek
- de knopjes onderin je scherm voor terug en openstaande apps zitten omgedraaid

Verder nog stoeien met alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:19
Mad-Matt schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:26:

Ik ben jarenlang Samsung gewend en dit is net even anders, eerste 2 grote wenpunten;

Je kunt wel apps groeperen in je home screen, maar niet in de app launcher.

hier ook binnen (9 pro), alles overgezet, enkel nog whatsapp wat altijd lang duurt.

Hij is een stukje kleiner dan mijn Pixel 6, iets smaller en een stukkie korter. Wel fijn.

Voelt heel premium aan, vind hem fijner in de hand liggen dan dat de 6 deed.

Scherm direct op 120hz gezet(smooth display aan) en de max resolutie ingesteld, dat laatste schijnt niet zo veel accu te kosten. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Met welke app kan je fotos met ai bewerken? (Pixel studio werkt hier, dus leuke AI plaatjes aan het maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-07 00:27

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat ik het meest miste aan mijn Samsung was de edge menu's. Ik heb daar op de P7P een app voor gebruikt die niet meer lekker werkte op de P9PXL, dus ben ik nu naar Panels (sidebar, edge gestures) en daar ben ik heel blij mee. Je kunt dan vanuit elke app de apps oproepen diie je op je panel(s) hebt staan. Ik heb er maar een paar op die ik echt heel veel gebruik en dat vind ik erg handig.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:26

Van welke Samsung kom je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- Andere launcher installeren, Pixel Launcher is wat karig qua opties
- Simpelweg geen navigatieknoppen meer gebruiken, maar veegbewegingen, meer screen-estate is toch top
Mad-Matt schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:15:
Met welke app kan je fotos met ai bewerken? (Pixel studio werkt hier, dus leuke AI plaatjes aan het maken)
Wat versta je daar precies onder? In Google Foto's kun je bijvoorbeeld aan de slag met de Magische Gum?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
S21 ultra.

Hoe install je een andere launcher en waar vind je ze? ( Ik weet het, kan ook google gebruiken, maar gok dat jullie direct goede links hebben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Niagara en Nova zijn vrij populair

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Simpelweg in de Play Store, veelal gratis en met een eenmalige betaling kun je vaak wat extra features unlocken. Zelf zweer ik al een tiental jaren bij Apex Launcher, maar die is inmiddels officieel gestopt. Beetje vreemd allemaal, want ik had zelfs een betaalde Pro-licentie. Dus ik bewaar m'n gemodde apk-bestandje goed.

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 10-09-2024 16:55 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 15:57
Mad-Matt schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:32:
[...]

S21 ultra.

Hoe install je een andere launcher en waar vind je ze? ( Ik weet het, kan ook google gebruiken, maar gok dat jullie direct goede links hebben)
Ik gebruik zelf al jaren Nova Launcher (app in app store), alleen wil ik eerst zonder proberen. Kijken hoe dat bevalt en anders gaat Nova er gewoon weer op 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-07 12:54
Action Launcher draai ik al jaren. Vooral de covers functie houdt mn "desktop" opgeruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 16:14
Wes1987 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:39:
[...]

ah, dat is nice. Ik weet nog niks vanuit KPN, ik heb na het Google Event gepre-orderd. KPN heeft me daarna 4x dezelfde mail gestuurd met een bevestiging dat ik mijn toestel heb gereserveerd. Op verschillende dagen die mail gehad.... maar tot dusver is het stil...
Hier hetzelfde wat betreft KPN. Ik denk steeds, ok, daar zal je hem hebben > NOPE. 😖

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Ik had Pixel studio een uurtje werkend en nu geeft hij aan "preview".

Zijn er al mensen die hem full time werkend hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtiaan
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-07 19:56
Goedenavond allemaal,

Ik heb een probleem met het registreren van scherm aanrakingen op mijn Pixel 9 Pro XL en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb het eerste toestel al teruggestuurd, maar dit probleem doet zich ook voor bij het tweede (nieuwe) toestel.

In de hoekjes van het scherm lijken aanrakingen niet te registreren, zie ook deze touch registratie mogelijk gemaakt door de developer opties:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fc4kb2XDrh1SDyueqSoCkGG_h2U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5EqgNchWyo6WiI8ZRKSZnU16.png?f=fotoalbum_large

Het toestel heeft natuurlijk afgeronde hoeken, maar de aanrakingen worden hierbij niet geregistreerd op plekken waar het scherm wel aanwezig is en iets laat zien.

Dit probleem doet zich natuurlijk het meest voor in apps waar er knoppen in de hoeken zitten. Zoals het opnemen van een voice memo in WhatsApp, het versturen van een foto op Snapchat, het minimaliseren van een fullscreen video en het minimaliseren van het keyboard.

Op Reddit lijken hier ook meer mensen last van te hebben: Link

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Golf2vr6

Voor dat laatste maar een antwoord. Gebaren! ff wennen en je wilt nooit meer anders.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:26
xtiaan schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:02:
Goedenavond allemaal,

Ik heb een probleem met het registreren van scherm aanrakingen op mijn Pixel 9 Pro XL en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb het eerste toestel al teruggestuurd, maar dit probleem doet zich ook voor bij het tweede (nieuwe) toestel.

In de hoekjes van het scherm lijken aanrakingen niet te registreren, zie ook deze touch registratie mogelijk gemaakt door de developer opties:
[Afbeelding]

Het toestel heeft natuurlijk afgeronde hoeken, maar de aanrakingen worden hierbij niet geregistreerd op plekken waar het scherm wel aanwezig is en iets laat zien.

Dit probleem doet zich natuurlijk het meest voor in apps waar er knoppen in de hoeken zitten. Zoals het opnemen van een voice memo in WhatsApp, het versturen van een foto op Snapchat, het minimaliseren van een fullscreen video en het minimaliseren van het keyboard.

Pro XL.
Ik heb dit niet, maar de aanraak gevoeligheid is merkbaar lager.
Als ik in de dev settings test wat jij getest heb, lukt het om tot "de laatste pixel" te komen met wat meer druk van mijn vinger.
Ik gebruik van dag 1 een glazen schermbeveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:29
xtiaan schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:02:
Goedenavond allemaal,

[Afbeelding]

Ik heb dit net even geprobeerd en heb ongeveer hetzelfde. Als ik hem normaal vasthoudt en het probeer krijg ik dezelfde deadspots als jij, maar als ik hem neerleg en met het puntje van mijn vinger doe, registreert hij het wel. Ook even geprobeerd met een touch-pen en kan de hoeken gebruiken.

Het lijkt te komen door het aanraken van de alu rand van het toestel, zodra je vinger het metaal raakt, valt de touch daar weg.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-07 10:57
Mad-Matt schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:54:
Ik had Pixel studio een uurtje werkend en nu geeft hij aan "preview".

Zijn er al mensen die hem full time werkend hebben?
Preview is normaal.

Nickname does not reflect reality

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
toch gewoon klote dat het hier niet werkt.

• EagleTitan
  • Niet online
Mad-Matt schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:57:
[...]

toch gewoon klote dat het hier niet werkt.
Maar wat werkt er dan niet? Iedereen heeft de (preview) badge in de app staan, dus dat is niet het probleem.

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
EagleTitan schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:58:
[...]

Maar wat werkt er dan niet? Iedereen heeft de (preview) badge in de app staan, dus dat is niet het probleem.
Ik heb een paar AI plaatjes kunnen maken, maar nu is de knop "grijs" en kan ik na de tekst invoer niet op het vinkje klikken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
Mad-Matt schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:19:
[...]

Ik heb een paar AI plaatjes kunnen maken, maar nu is de knop "grijs" en kan ik na de tekst invoer niet op het vinkje klikken
Staat je toetsenbord op Engels? Als ik hem op Nederlands heb staan, blijft submit-knop ook grijs.

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
EagleTitan schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:21:
[...]

Staat je toetsenbord op Engels? Als ik hem op Nederlands heb staan, blijft submit-knop ook grijs.
Dat was het! Thanks (wel stom zeg dat het op Engels moet staan)

[ Voor 5% gewijzigd door Mad-Matt op 11-09-2024 11:10 ]

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:59
chaoscontrol schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 23:31:
[...]

Ik heb dit net even geprobeerd en heb ongeveer hetzelfde. Als ik hem normaal vasthoudt en het probeer krijg ik dezelfde deadspots als jij, maar als ik hem neerleg en met het puntje van mijn vinger doe, registreert hij het wel. Ook even geprobeerd met een touch-pen en kan de hoeken gebruiken.

Het lijkt te komen door het aanraken van de alu rand van het toestel, zodra je vinger het metaal raakt, valt de touch daar weg.
Dit is interessant, lijkt hardware matig dus. OnePlus heeft ook bij een van haar toestellen ooit hetzelfde gehad. Door het aanraken van de rand registreerde het scherm niet meer goed.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Paar AI plaatjes uit Studio:

Mediteranium garden:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RzdTFJn/4f769e14-7217-4488-b880-4b54237830e4.jpg

Cute blue dragon breathing fire:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ZM6H9hJ/25413084-94d6-462a-a344-092ac4b9f269.jpg

Polestar 2 racecar in Red Bull Racing F1 colors.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MNZ2fYC/9f706ba7-4f7d-4f49-a9d5-9b81bc3a21b7.jpg

Seat Leon Cupra ST in flat dark green on track:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Jdkgqr5/a92a364c-2508-4041-a7ac-98a932998b38.jpg/

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:59
Was dat een ontwerp fout, of betrof het individuele / een sporadisch aantal toestellen bij Oneplus?

Hier enkel de PRO XL of ook gebruikers last bij een reguliere 9 (PRO)
zunrob schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:51:
[...]

Dit is interessant, lijkt hardware matig dus. OnePlus heeft ook bij een van haar toestellen ooit hetzelfde gehad. Door het aanraken van de rand registreerde het scherm niet meer goed.

[ Voor 9% gewijzigd door foekebooij op 11-09-2024 14:23 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

foekebooij schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:08:
Was dat een ontwerp fout, of betrof het individuele / een sporadisch aantal toestellen bij Oneplus?

Hier enkel de PRO XL of ook gebruikers last bij een reguliere 9 (PRO)

[...]
Denk dat er nog weinig reguliere 9-pro bezitters zijn

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Op m'n 9 Pro merk ik geen deadspots, ook niet aan de randen of hoekjes

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07 23:02
Ik heb een Pixel 9 hier en merk dat het scherm niet helemaal flush is rechts van de USB-C poort. Daar lijkt het bijna alsof er een glazen screenprotector op ligt terwijl de andere hoek gewoon vlak is.

Hoe zit dat bij andere Pixel 9 (Pro(XL)) eigenaren?

To be, or not to be...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:19
Mad-Matt schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:01:
Op m'n 9 Pro merk ik geen deadspots, ook niet aan de randen of hoekjes
Hier ook geen deadspots (9 pro)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hijdaar95
Ansenyi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:50:
Ik heb een Pixel 9 hier en merk dat het scherm niet helemaal flush is rechts van de USB-C poort. Daar lijkt het bijna alsof er een glazen screenprotector op ligt terwijl de andere hoek gewoon vlak is.

Hoe zit dat bij andere Pixel 9 (Pro(XL)) eigenaren?
Pro XL. afstand (hoogte) van scherm tot behuizing is overal gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-06 13:41
Vanmiddag mijn Google pixel 9 pro xl ontvangen. Bijna alles geïnstalleerd behalve mijn games en ik kon Pixel Studio niet vinden.

Ik vind het een heel mooi toestel en de kleur porcelein is erg mooi. Ik ga de tijd nemen om er aan te wennen en mijn iPhone gaat echt de deur uit.😊 Alles instellen ging prima en had een clean install gedaan. Google pay ook gemakkelijk kunnen toevoegen. Dus mijn eerste indruk is zeer positief. Ben wel benieuwd naar de batterij life en kan nog steeds bijna niet geloven dat ik dit toestel voor 336 Euro heb kunnen kopen. 🎉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-07 20:15
Wat ik wel echt een verademing vind. Afkomende van een iPhone is het multi-tasken. 2 apps tegelijk open houden is heel fijn.

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Mad-Matt schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:02:
Paar AI plaatjes uit Studio:

Mediteranium garden:
[Afbeelding]

Cute blue dragon breathing fire:
[Afbeelding]

Polestar 2 racecar in Red Bull Racing F1 colors.
[Afbeelding]

Seat Leon Cupra ST in flat dark green on track:
[Afbeelding]
Hoe krijg jij pixel studio werkend? Is toch niet te vinden op mijn pro XL. Ook in de playstore niet..

• rnldhfmmm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19-07 21:35
Je zal de APK's moeten downloaden.
https://www.androidplanet...lleren-pixel-screenshots/

• 038Robijno

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Nergens problemen mee zover. Heb het op m'n vorige telefoon ook vaak zat gedaan (losse APK's geinstalleerd), nooit issues gehad

• NeWSJuNK
  • Laatst online: 09:26
Ff andere vraag, werkt de Samsung watch ultra een beetje met de Pixel ?

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:06

m0nk

16-09-2003 15.15

NeWSJuNK schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:12:
[...]

Ja, ik gebruik de Ultra icm de Fold.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-07 20:07
Eerlijk is eerlijk. Waar ik eerst zeer ontevreden was over de batterijduur, haal ik nu met een gevarieerd gebruik op 4G/Wi-FI, AA, Spotify, waze etc.. een SOT van 8 à 9u. Het lijkt erop dat het toestel me wat heeft leren kennen ;).

• uwedp
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:36
Ondertussen dalen de prijzen van andere smartphones, en straks is het blackfriday tegen dat je je pixel 9 pro krijgt...
Altijd op de bron van download letten, maar APKMirror is een zeer goede website op dat gebied ja.
Is zusterwebsite van Android Police als je die toevallig kent. Nooit downloaden van schimmige websites svp!
NeWSJuNK schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:12:
Net zoals met elke andere Android-smartphone, dus prima ja. In combinatie met een Galaxy-toestel kun je wel echt alle functies gebruiken van de smartwatch, dat wel. In de praktijk mis je stiekem weinig tot niks vind ik.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-07 22:23
elaho schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:30:
Vanmiddag mijn Google pixel 9 pro xl ontvangen. Bijna alles geïnstalleerd behalve mijn games en ik kon Pixel Studio niet vinden.

Ik vind het een heel mooi toestel en de kleur porcelein is erg mooi. Ik ga de tijd nemen om er aan te wennen en mijn iPhone gaat echt de deur uit.😊 Alles instellen ging prima en had een clean install gedaan. Google pay ook gemakkelijk kunnen toevoegen. Dus mijn eerste indruk is zeer positief. Ben wel benieuwd naar de batterij life en kan nog steeds bijna niet geloven dat ik dit toestel voor 336 Euro heb kunnen kopen. 🎉
Ik twijfel nog steeds om van mijn Iphone over te stappen. Bevalt goed dus?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
Het is altijd even wennen. Maar als je de tijd erin steekt ga je wel merken dat er een hoop handigheidjes aan Android zitten. Om maar wat te noemen. Het toetsenbord vind ik fijner. Echt multi-tasking, is eigenlijk te bizar dat dit niet op een iPhone kan. Iets simpels als kopiëren en plakken gaat beter. Ik heb het gevoel dat het systeem slimmer is en zo ook van je gebruik leert.

De afwerking van de Pixel 9 vind ik fijner dan die van de iPhone 15 Pro Max.

USB-c poort voelt degelijker aan.

[ Voor 13% gewijzigd door 4acesNL op 12-09-2024 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Erik1805 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:10:
[...]

Ik ben sinds een paar weken van iPhone (Sinds de 4) overgestapt en het bevalt wel goed!
Veel dingen zijn beter of minstens net zo goed als bij iPhone maar er zijn zeker wel een aantal dingen die ik mis of omslachtiger werken dan dat ik voorheen gewend was.

Speel wel met de gedachte om hem in te ruilen voor een Galaxy Fold.
Gaat ineens een wereld voor mij open met Android :+

Al met al, absoluut worth it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elaho
Erik1805 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:10:
[...]

Ja bevalt zeer goed zelfs. Wel even beetje wennen hoe dingen werken maar is zo gewend. En het leuke is je hebt een compleet nieuwe ervaring ipv weer een iPhone te kopen die bijna hetzelfde is als zijn voorganger. Ik moet nog wat YouTube filmpjes bekijken met handige features op de pixel pro zodat ik alles uit mn toestel kan halen. :)

Edit: Ook zeer tevreden met de accu duur trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door elaho op 12-09-2024 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
Het enige waar ik misschien spijt van hebt is dat ik niet voor de Pro variant ben gegaan ivm telelens.

Het zou een telefoon worden voor ernaast. Maar ik wil hem eigenlijk een tijd als main rocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:06

m0nk

16-09-2003 15.15

Voor de mensen met de P9PFold. Is het grote scherm bij jullie naast de crease/vouw wel helemaal vlak? Of zit er ook een lichte buiging in het scherm net naast de vouw?

Zie ook: https://www.reddit.com/r/...center_crease_on_pixel_9/

Ik heb dit ook, niet echt last van maar vraag me af of dit normaal is. Lijkt alsof het scherm naast de vouw iets naar beneden loopt en dan licht naar boven weer. Lastig te omschrijven..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn XL toch te koop aanbieden. Ik ga denk ik, mits ik hem oke verkoop voor een fold!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07 11:56
m0nk schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:06:
Voor de mensen met de P9PFold. Is het grote scherm bij jullie naast de crease/vouw wel helemaal vlak? Of zit er ook een lichte buiging in het scherm net naast de vouw?

Ik heb dit ook, niet echt last van maar vraag me af of dit normaal is. Lijkt alsof het scherm naast de vouw iets naar beneden loopt en dan licht naar boven weer. Lastig te omschrijven..
Bij mij is het vlak voor zover ik kan zien. Ook in het licht even mee gespeeld, maar ik kan geen deukje zien naast de vouw.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:03

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Cfk6BbV7HTKVU1Sk0OUG9hopyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VOEduR1JWPd4dnubEgVe6eZM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rf8X5dk_41YM2yNQK855uPJYVzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NQfeIMfgw3beEVw3G3D8iiuo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oi6GPAjvXl3N-VKH1pynFnfLKLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gqdc7k6MO4G5AWfEbtsZFRVV.jpg?f=fotoalbum_large

Daar is mijn Google Pixel 9 Pro Grijsgroen 512 GB. Het instellen mag beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Heeft iemand al de 3 maanden gratis YouTube premium kunnen claimen? Ik kan niet vinden zowel in YouTube als in mn instellingen hoe ik dit kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Ik kon eerst met Gemini Live in het nederlands praten en makkelijk switchen door dan bv. terug Engels te praten, maar nu blijft de Engelse stem mij verkeerd verstaan en lukt niets meer in het nederlands. Ik heb Engels als eerste taal en Nederlands als tweede taal ingesteld. Als ik switch verdwijnt de Live knop.. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seapip
  • Laatst online: 12-06 21:36
m0nk schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:06:

Zelfde hier, zo lang er niks kapot gaat, ga ik er nog niet achteraan kwa garantie/verzekering 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• seapip
  • Laatst online: 12-06 21:36
elaho schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:47:
Heeft iemand al de 3 maanden gratis YouTube premium kunnen claimen? Ik kan niet vinden zowel in YouTube als in mn instellingen hoe ik dit kan doen.
Profiel pagina->get YouTube premium->eerste 3 maanden staan er dan als gratis.

Overigens draai ik gewoon dit: review: YouTube Vanced valt en YouTube ReVanced staat op - Een gesprek met de...

Extra functionaliteit zoals intro skips, sponsorblocks en die recente software ambilight uitzetten maakt de ervaring een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Laatst online: 19-07 18:05

Mimiix

Professioneel Prutser

Weet iemand een winkel waarin je de fold in omgeving Arnhem Apeldoorn Zwolle kan uitproberen ?

[ Voor 10% gewijzigd door Mimiix op 13-09-2024 23:59 ]

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
Mimiix schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 23:58:
Weet iemand een winkel waarin je de fold in omgeving Arnhem Apeldoorn Zwolle kan uitproberen ?
Mediamarkt zwolle

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pukson
  • Laatst online: 23:57
seapip schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:46:
[...]

Profiel pagina->get YouTube premium->eerste 3 maanden staan er dan als gratis.

Overigens draai ik gewoon dit: review: YouTube Vanced valt en YouTube ReVanced staat op - Een gesprek met de...

Extra functionaliteit zoals intro skips, sponsorblocks en die recente software ambilight uitzetten maakt de ervaring een stuk prettiger.
Werkt ook goed maar tip vanuit mij, via vpn YT premium afsluiten. Betaal 20 per jaar. Dan heb je overal met je account geen reclames etc

Add me op Stadia: Gloogle

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:43
Moet je natuurlijk een abbo op een VPN hebben, wat het nog duurder maakt. Moet je wrs ook nog een fake identiteit maken voor desbetreffend land? Voordeel van deze 'officiele' manier is natuurlijk dat de api overal werkt (bv Garmin Watch), iets wat met Revanced jammer genoeg niet werkt voor zover ik weet.

[ Voor 35% gewijzigd door CK3v1N op 14-09-2024 09:41 ]

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:07
Vraagje, alle AI functies werken hier in Nederland ?

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Laatst online: 23:57
CK3v1N schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:40:
Moet je natuurlijk een abbo op een VPN hebben, wat het nog duurder maakt. Moet je wrs ook nog een fake identiteit maken voor desbetreffend land? Voordeel van deze 'officiele' manier is natuurlijk dat de api overal werkt (bv Garmin Watch), iets wat met Revanced jammer genoeg niet werkt voor zover ik weet.
Gratis VPN uit playstore en anders proton vpn maandje, je kan gewoon met je eigen Google account inloggen en dan yt premium afsluiten. Echt easy.

Add me op Stadia: Gloogle

• Golf2vr6
Pukson schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 12:11:
[...]

Gratis VPN uit playstore en anders proton vpn maandje, je kan gewoon met je eigen Google account inloggen en dan yt premium afsluiten. Echt easy.
Ik niet, maar ik denk dat dat komt omdat ik al een keer eerder een half jaar proef heb gehad.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prodygee
  • Laatst online: 17-07 22:36
P9 Pro Beige 256GB is binnen! Nu instellen maar. Zeer benieuwd en klaar voor de overstap!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOXOv0kbDve3LG-uN6ozqgbri6c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aShawGyzdhdNN8JUrxSc9gpp.jpg?f=fotoalbum_large

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:43
Ik heb de telefoon nu van maandag in gebruik en ben over het algemeen tevreden. Ik lees wel van veel mensen dat hun sot veel hoger ligt (10+ uren) tegen de mijne (6tal uren). Ik heb dus even geprobeerd bepaalde apps in de achtergrond te blokkeren. Helaas merkt ik onder 'batterij' dat deze nog steeds batterij gebruiken in de achtergrond, ondanks dat dit uitgeschakeld is. Iemand enig idee hoe dit komt of ik nog andere zaken moet aanpassen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhFm02pFUlLZoG3ekWMOqskDbFA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zZi7roHQMiDkgsqwiERm348B.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCqgQlel5vz_evk00CslSvILkHY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Vqkz9WfMN5RcZ20o64uTtd23.png?f=fotoalbum_large

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:02

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 23:01
Hier sinds vanochtend in bezig van een Pixel 9 Pro! Komend vanaf een Samsung Galaxy S21-FE.

Mijn vriendin heeft al een jaartje een Pixel 7a. Ik dus was al wel enigzins bekend met de 'opgeruimdheid' van Google's Pixel versie van Android en dat was ook één van de redenen dat ik dit keer voor een Pixel telefoon wilde gaan, zeker toen ik hoorde dat de accuduur van de Pixel 9 series stukken beter zou zijn dan die van voorgaande series.

Een paar dingen die me tot nu toe opvallen:
  • Ik had bewust voor de non-XL versie van de Pro gekozen omdat ik een niet al te grote telefoon in m'n broekzak wil. Toch 'voelt' de P9P wel érg klein aan (vooral smal), vergeleken met de S21-FE. Het scheelt elkaar nauwelijks, maar toch is het scherm wel nauwer. Zeker omdat ik de fonts altijd wat groter wil hebben is het toch een andere ervaring met relatief korte tekstregels. Hopelijk wen ik eraan :) (voorheen heb ik meerdere Sony Xperia 5's gehad, ook niet de meest brede phones
  • Hoe groot de hekel aan Samsung's bloatware ook was, stiekem realiseer ik me nu wel dat de OneUI skin visueel (qua fonts en ronde quick settings) toch wel wat eleganter voelde
  • Ik had er nog niet bij stil gestaan dat je bij de standaard launcher van de Pixel genoegen moet nemen met een niet verwijderbare Google balk en een niet verwijderbare datumwidget in de linker bovenhoek. Toch maar eens Nova of Lawnchair uitproberen.
De camera, accuduur, etc. moet ik nog ondervinden. Het is toch altijd best wel een werkje om alles weer ingericht te krijgen, zeker op een 'andere' phone qua UX. En dan nog dingen als de betaalpassen in Google Wallet, bank, authenticators, etc.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypto_Exfil
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 01-05 21:29
Knip, hiervoor hebben we Vraag & Aanbod (V&A).

[ Voor 87% gewijzigd door 13art op 15-09-2024 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
dave1972 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 11:46:
Iemand hier een antwoord op ? Is namelijk best een belangrijke detail voordat ik hem eventueel aanschaf.

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
dave1972 schreef op zondag 15 september 2024 @ 09:10:
[...]

Iemand hier een antwoord op ? Is namelijk best een belangrijke detail voordat ik hem eventueel aanschaf.
Pixel Studio werkt hier prima. Gemini heb ik ingesteld maar niet gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Laatst online: 01:51
dave1972 schreef op zondag 15 september 2024 @ 09:10:
[...]

https://www.androidplanet...lleren-pixel-screenshots/

Dit artikel kan je wellicht ook helpen :) @CLB heb jij alle AI features getest en werkend bevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodygee
  • Laatst online: 17-07 22:36
Na wat gerommel met overzetten van data zodat vrouwlief op haar iPhone nog samen met mij kan werken, zeeeeer tevreden tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik heb nu nog een S21+ en ik twijfel nog tussen een S24 ultra en een Pixel 9 Pro XL. Ik hou van grote telefoons dus qua formaat zijn ze beide prima maar ik hecht wel waarde aan een goede 4G/5G verbinding en een geweldige accuduur. En daar twijfel ik nog over bij de Pixel.

Hoe ervaren gebruikers de nieuwe Pixel op die punten? Is er bijvoorbeeld nog verschil in battery drain tussen wifi en 4G/5G? Ik zit elke dag zo'n drie kwartier in trein en tram dus gebruik onderweg is wel belangrijk. Ik heb ervaren dat telefoons soms aardig snel leeg kunnen raken als je de GPS gebruikt (op reis) of als je onderweg een brakke verbinding hebt (zoals het stuk net voor/na A'dam Sloterdijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bereik en batterijduur is hier ruim voldoende. Ook op 4/5G is het voldoende maar wel aanzienlijk minder batterijduur dan als ik thuis zit met wifi.

Mijn pixel gaat daarentegen wel op V&A en ga toch een galaxy fold of s24 ultra proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dave1972 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 11:46:
Gerjannn schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:25:
@CLB heb jij alle AI features getest en werkend bevonden?
Niet alles werkt hier in Nederland nee, maar de vraag van Dave is ook vrij globaal eerlijk gezegd. Wat moet er per se voor 'm werken, wat niet, wat is er zelf al uitgezocht aangezien het al een paar keer de revue is gepaseerd is in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
CLB schreef op zondag 15 september 2024 @ 19:10:
[...]

[...]

Niet alles werkt hier in Nederland nee, maar de vraag van Dave is ook vrij globaal eerlijk gezegd. Wat moet er per se voor 'm werken, wat niet, wat is er zelf al uitgezocht aangezien het al een paar keer de revue is gepaseerd is in dit topic.
Wat werkt er dan niet ? Zou je mij dat kunnen vertellen ?

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
  • Laatst online: 06:55
Weet iemand of je de fold kan instellen als normale mobiel?
Chrome/Brave ziet het als een tablet met tabs, maar ik zie liever de mobiele versie zonder tabs..
Tabs verdwijnen natuurlijk na een paar keer scrollen, maar ik heb liever helemaal geen tabs..
Bij mijn fold4 waren er geen tabs..

En of immersive mode mogelijk is, via adb is het me niet gelukt..
shell settings put global policy_control immersive.status=*

[ Voor 7% gewijzigd door yannienl op 16-09-2024 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-07 10:57
Beta kernel van Sultan is er voor de 9-serie, voor de geïnteresseerden met root (staat op Telegram).
Eindelijk is de telefoon nu even smooth als de 8 ook was :)
En ook iets sneller (GB6 multi 4900) maar dat boeit mij niet zo heel veel. Microstutters wel en dat is nu stukken beter. Benieuwd hoe dat op Android 15 gaat zijn.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 15:12
Zijn er Tweakers die van de 8 Pro naar de 9 Pro zijn gegaan? Goede ervaringen? Heb je je 8 Pro ingeleverd via de Google shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-07 19:40

JanAd

Wind’s howling

Wackmack schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:55:
Zijn er Tweakers die van de 8 Pro naar de 9 Pro zijn gegaan? Goede ervaringen? Heb je je 8 Pro ingeleverd via de Google shop?
Yep, de 8Pro binnen de familie verkocht.
Zeer tevreden met de nieuwe 9Pro. Ik ben vooral gewisseld owv het formaat en dat bevalt me 100%.
Maar verder overall de bouwkwaliteit, het scherm, de vormgeving. De look & feel. O+
De camera is zoals altijd uitstekend. Ontvangst van Wifi en modem lijken ook beter te zijn.
Batterij is bij mij nooit een probleem geweest.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dave1972 schreef op zondag 15 september 2024 @ 23:58:
Wat werkt er dan niet ? Zou je mij dat kunnen vertellen ?
Er zijn zoveel AI-functies, dat ik zeker niet alles weet en dingen mis, maar een van de grote dingen is 'call notes', waarmee je een gespreksverslag kunt lezen na een telefoontje.
Wackmack schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:55:
Zijn er Tweakers die van de 8 Pro naar de 9 Pro zijn gegaan? Goede ervaringen?
Hier ook, daarvoor de 7 Pro, daarvoor de 6 Pro... Dat zijn nog steeds hele mooie toestellen, maar die verbleken bij de 9 Pro. De feel daarvan is toch weer een stukje meer premium en het formaat is stiekem heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-07 21:35
Hier ook, daarvoor de 7 Pro, daarvoor de 6 Pro... Dat zijn nog steeds hele mooie toestellen, maar die verbleken bij de 9 Pro. De feel daarvan is toch weer een stukje meer premium en het formaat is stiekem heel fijn.
Daar sluit ik mij volledig bij aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Cloclo100 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:50:
Ik kon eerst met Gemini Live in het nederlands praten en makkelijk switchen door dan bv. terug Engels te praten, maar nu blijft de Engelse stem mij verkeerd verstaan en lukt niets meer in het nederlands. Ik heb Engels als eerste taal en Nederlands als tweede taal ingesteld. Als ik switch verdwijnt de Live knop.. Wat doe ik verkeerd?
Niemand😅?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 15:12
CLB schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:50:
[...]

Er zijn zoveel AI-functies, dat ik zeker niet alles weet en dingen mis, maar een van de grote dingen is 'call notes', waarmee je een gespreksverslag kunt lezen na een telefoontje.

[...]

Dat klinkt heel goed! Gaat de 8 pro naar de vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
Ik kom toch wel tot een schokkende ontdekking, de 9 pro fold zwarte achtergrond op het grote scherm is niet zwart.. Het scherm staat dus altijd volledig aan zoals een lcd..
Ook geprobeerd met Nova launcher waardoor de bovenste statusbalk hetzelfde is als de wallpaper (ook weer niet zo bij pixel launcher), maar ook dan staat het scherm volledig aan..

Daarnaast, ik weet niet precies hoe het zou moeten werken, maar adaptive refresh rate lijkt ook niet te werken..
Via developer options heb ik show refresh rate aangezet en scherm time out op 10 minuten, maar hij blijft gedurende 10 minuten gewoon 120hz ipv terugvallen naar 1 oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Ik heb nu de 3 menuknoppen uit staan en doe nu alles met gestures. Alleen ik heb geen idee hoe ik "cirlce to search" activeer. Weet iemand dit?

(ik gebruik dit zelf bijna dagelijks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:46
Mad-Matt schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:36:
Ik heb nu de 3 menuknoppen uit staan en doe nu alles met gestures. Alleen ik heb geen idee hoe ik "cirlce to search" activeer. Weet iemand dit?

(ik gebruik dit zelf bijna dagelijks)
https://support.google.com/android/answer/14508957?hl=nl-nl
Houd de navigatiehandgreep lang ingedrukt in de modus Navigatie met gebaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Laatst online: 17-07 07:48
yannienl schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:02:
Ik kom toch wel tot een schokkende ontdekking, de 9 pro fold zwarte achtergrond op het grote scherm is niet zwart.. Het scherm staat dus altijd volledig aan zoals een lcd..
Ook geprobeerd met Nova launcher waardoor de bovenste statusbalk hetzelfde is als de wallpaper (ook weer niet zo bij pixel launcher), maar ook dan staat het scherm volledig aan..

Daarnaast, ik weet niet precies hoe het zou moeten werken, maar adaptive refresh rate lijkt ook niet te werken..
Via developer options heb ik show refresh rate aangezet en scherm time out op 10 minuten, maar hij blijft gedurende 10 minuten gewoon 120hz ipv terugvallen naar 1 oid..
Hier net even een test gedaan en de refresh rate gaat hier binnen een paar seconden naar 1. Zodra ik het scherm weer aanraak schiet hij weer naar 120 om daarna weer snel naar 1 te zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_dijkstra
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-07 13:28
Heeft iemand net als ik ook problemen met de GPS?

Ik heb een Pixel 9 Pro Fold en als ik bijvoorbeeld Android Auto gebruik dan kan er slecht een fix gevonden worden. Als deze er dan is dan loopt de locatie regelmatig achter tov waar ik op dat moment rij.

Ik heb draadloos Android Auto en heb de telefoon in mijn broekzak. Uit de broekzak halen helpt uiteraard, maar ook dan is er niet altijd een goede locatie update.

Als ik de app GPS Test gebruik is het nagenoeg onmogelijk om een accuracy onder de 15m te krijgen, terwijl mijn collega 2 of 3 meter heeft en naast mij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
cryonic90 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:49:
[...]

Hier net even een test gedaan en de refresh rate gaat hier binnen een paar seconden naar 1. Zodra ik het scherm weer aanraak schiet hij weer naar 120 om daarna weer snel naar 1 te zakken.
Ik kijk nu weer staat ie op 60 terwijl het 120 is..
Daarna adaptive uit en weer aangezet gelijk naar 120 en na een seconde al naar 1-4..
Nu weer 60 al weer 20 seconde..

Werkt dus voor geen meter haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannienl
jan_dijkstra schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:59:
Heeft iemand net als ik ook problemen met de GPS?

Ik heb een Pixel 9 Pro Fold en als ik bijvoorbeeld Android Auto gebruik dan kan er slecht een fix gevonden worden. Als deze er dan is dan loopt de locatie regelmatig achter tov waar ik op dat moment rij.

Ik heb draadloos Android Auto en heb de telefoon in mijn broekzak. Uit de broekzak halen helpt uiteraard, maar ook dan is er niet altijd een goede locatie update.

Als ik de app GPS Test gebruik is het nagenoeg onmogelijk om een accuracy onder de 15m te krijgen, terwijl mijn collega 2 of 3 meter heeft en naast mij zit.
Ik zal het donderdag eens testen, ik gebruik normaal de navi van de auto zelf ivm range en laadpalen..
Maar ik krijg wel van flitsmeister steeds een melding van zwakke gps..
De telefoon ligt dan in de draadloze lader dus gewoon redelijk open in de auto..

Update
Heilige poep! Maps even geopend maar de gps zit totaal verkeerd, is constant in beweging en dan heb ik het niet over een paar meter, maar gewoon in een range van 25-50 meter..

[ Voor 8% gewijzigd door yannienl op 17-09-2024 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
yannienl schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:06:
[...]

Ik kijk nu weer staat ie op 60 terwijl het 120 is..
Daarna adaptive uit en weer aangezet gelijk naar 120 en na een seconde al naar 1-4..
Nu weer 60 al weer 20 seconde..

Werkt dus voor geen meter haha
Is het die launcher die het voorkomt? Dat de telefoon het ziet als een app die dat nodig heeft, zoals een spel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannienl
Hijdaar95 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:15:
[...]

Is het die launcher die het voorkomt? Dat de telefoon het ziet als een app die dat nodig heeft, zoals een spel?
Lijkt me niet, de standaard pixel launcher vertoont hetzelfde gedrag..
Tellie ook al een paar keer uitgezet en een paar keer herstart, zelfde verhaal..
Heb het als feedback doorgegeven, mocht dat ooit gelezen worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Laatst online: 18-07 20:26
yannienl schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:02:

Hmm, geinig. Bij mij zakt ie niet verder terug dan 30hz op het grote scherm. Daarentegen tikt ie zelden de 120hz aan, maar 99% van de tijd 60hz.

Maar ik heb het idee dat de teller niet helemaal klopt. Want als ik mijn telefoon dichtklap dan toont mijn coverscreen ook 30hz, terwijl de coverscreen alleen 60 of 120 kan doen (het is geen LTPO scherm namelijk). Als ik het kleine scherm gebruik dan toont het wel 120hz als ik scroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
chengbondkwok schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:29:
[...]

Hmm, geinig. Bij mij zakt ie niet verder terug dan 30hz op het grote scherm. Daarentegen tikt ie zelden de 120hz aan, maar 99% van de tijd 60hz.

Maar ik heb het idee dat de teller niet helemaal klopt. Want als ik mijn telefoon dichtklap dan toont mijn coverscreen ook 30hz, terwijl de coverscreen alleen 60 of 120 kan doen (het is geen LTPO scherm namelijk). Als ik het kleine scherm gebruik dan toont het wel 120hz als ik scroll.
Op mijn fold4 toont hij wel de juiste cijfers..
Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste

Let op:
Berichten over accessoires horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires
Berichten mbt prijzen en levertijden horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen