“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
@jvangCLB schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 07:32:
Ik heb wat artikelen geschreven over gebruiken van Screenshots, Studio en Gemini Live in het Nederlands, die kan ik even linken als je wil Anduuuw?
Graag een PM!
Kan je trouwens ook Nederlands als secundaire taal, denk aan gboard of spelcontrole? Ik maak nogal wat spelfouten vaak 😜
Ja. Ik heb op mijn Fold zowel Engels als Nederlands, en als ik swipe om te typen dan herkent ie de juiste taal in 9 van de 10 gevallen.Anduuuw schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:41:
[...]
@jvang
Graag een PM!
Kan je trouwens ook Nederlands als secundaire taal, denk aan gboard of spelcontrole? Ik maak nogal wat spelfouten vaak 😜
Heb ik ook wel oren naarCLB schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 07:32:
Ik heb wat artikelen geschreven over gebruiken van Screenshots, Studio en Gemini Live in het Nederlands, die kan ik even linken als je wil Anduuuw?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Zou ik ook wel willenCLB schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 07:32:
https://www.androidplanet...lleren-pixel-screenshots/
Graag!!!!CLB schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 07:32:
Neehoor, werkt afzonderlijk van elkaarMrProper schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:30:
Graag...ik heb Gemini nu in Nederlands werkende maar als ik systeemtaal moet aanpassen voor screenshots gaat Gemini ook enkel in het Engels werken zeker?
Zo kun je met Gemini Live babbelen in het Nederlands.
[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 06-09-2024 11:09 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat is niet de bedoeling. Heb je je toestel al opnieuw opgestart? Was het een 'fresh install' of heb je apps over gezet vanaf je iPhone?GekkeGerrit83 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:10:
Bijna een dag de Pixel in gebruik, alle updates gedraaid. Heel veel apps starten gewoon niet op, of duurt verschrikkelijk lang. Bijvoorbeeld Funda, start gewoon niet op, Ziggo app, waze.... Logo staat in beeld en verder gebeurd er niets.... Kom van iPhone, als dit mn eerste Android ervaring is, ben ik niet heel optimistisch....
[ Voor 99% gewijzigd door M!chiel op 06-09-2024 15:22 ]
Ben er al achter voor een deel, op 4G werkt het wel, zodra op Wifi werkt en groot deel van de apps niet meer, even de Ziggo modem opnieuw starten, kijken of dat effect heeft.M!chiel schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:21:
[...]
Dat is niet de bedoeling. Heb je je toestel al opnieuw opgestart? Was het een 'fresh install' of heb je apps over gezet vanaf je iPhone?
Ben er al achter, DHCPv6 in modem op Stateless gezet, probleem opgelost. Waren meer mensen met hetzelfde probleem😋
[ Voor 12% gewijzigd door GekkeGerrit83 op 06-09-2024 15:40 ]
Volgens mij gaat vrijwel je hele telefoon naar Engels, toen ik het even probeerde.MrProper schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:30:
[...]
Graag...ik heb Gemini nu in Nederlands werkende maar als ik systeemtaal moet aanpassen voor screenshots gaat Gemini ook enkel in het Engels werken zeker?
Ik wil gewoon iemand kunnen bellen zonder eerst mijn scherm te moeten unlocken. Maw "handsfree" bellen. Dit kon prima met de assistent. Dit is wat ik onlangs bedoelde met twee halfbakken assistenten tegelijk in plaats van 1 goed werkende.
[ Voor 30% gewijzigd door Tweakriez op 06-09-2024 18:51 ]
Al gevraagd aan Gemini hoe je dit instelt? HeheTweakriez schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 18:48:
Ik merk wel iets dat ik erg irritant vind. Als ik in de auto zit kan ik "hey google" blijven roepen. Als hij dan eindelijk eens reageert moet ik eerst mijn scherm unlocken om wat gedaan te krijgen. Dit is zeer irritant natuurlijk. Is dit een bijkomend "voordeel" van Gemini?
Ik wil gewoon iemand kunnen bellen zonder eerst mijn scherm te moeten unlocken. Maw "handsfree" bellen. Dit kon prima met de assistent. Dit is wat ik onlangs bedoelde met twee halfbakken assistenten tegelijk in plaats van 1 goed werkende.
Maar ik lees toch wel hier en daar dat er een instelling is die je hiervoor aan kan zetten. Of dit taal-afhankelijk is weet ik niet. Ik wacht nog op mijn 9 Pro.
Je kan iets aanzetten mbt de assistent om bepaalde zaken over te nemen ja. Maar dit euvel blijft tenzij Gemini volledig uitgezet wordt. Beetje raar lijkt me.prodygee schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 19:24:
[...]
Al gevraagd aan Gemini hoe je dit instelt? Hehe
Maar ik lees toch wel hier en daar dat er een instelling is die je hiervoor aan kan zetten. Of dit taal-afhankelijk is weet ik niet. Ik wacht nog op mijn 9 Pro.
-edit-
Vroeger ooit met Nova launcher gewerkt. Maar vond dat too much. Kan ik niet aan dat ik zoveel kan aanpassen. 😅
Is het ook mogelijk om emoji's universeel te maken system wide? Dit is nu bijvoorbeeld bij WhatsApp en Chrome verschillend.
[ Voor 30% gewijzigd door 4acesNL op 06-09-2024 21:53 ]
YouTube: Google Pixel 9 Pro XL Speaker Issue: Crackling & Hissing! 😱📱
https://www.reddit.com/r/...pixel_9_pro_xl/?rdt=41450
Als ik de telefoon schud, hoor ik ook onderin wel wat bewegen ...
Deze vanavond mogen ontvangen en nog bezig om hem af te configureren.
Maar toestel ziet er mooi uit en voelt goed in de hand..
Qua gewicht vindt ik het wel meevallen. Maar als ik mijn nothing phone 1 pak dan merk je pas hoe licht die is.
Heb toestel op Engels staan (heb ik meestal ) en heb een Amerikaans Google account.
Dus zonder issues heb ik gemini advanced kunnen activeren en Gemini live met de mooie ai stemmen.
Ook gewoon pixel studio en screenshots direct aanwezig.
Nieuwe zaken al reimagine werken best goed.
Gemini live vindt ik ook cool. Praat heel makkelijk om wat dingen te doen voor de vakantie straks .
Adviezen over restaurants hotels etc.
Jammer dat het niet meteen een planning list naar Google keep kan doen.
Maar voor nu best wel nice.
Ben geen gamer. Maar toch even asphalt geïnstalleerd en dat ziet er best goed uit op zon grot scherm.
Kan ook met foldable overweg. Boven de race. Onder een track overview.
Wel is het irritant dat de wireless coils op een lagere plek zitten.
Heb een one plus wireless stand waar mijn OP 8 pro en nothing phone het prima op doen.
Maar de fold niet. Die moet je een centimeter naar boven dien wilt ie laden.
Ook in de tesla nooit issues met andere phones. Maar hier pakt ie hem ook niet lekker.
Voor nu heb ik de one plus oplader even op zijn kant gelegd. En dan kan ik de fold er wel tegen laten leunen en zie ik dat hij laadt.
Wel benieuwd of hij morgen wel vol is.
Voor nu is dit het enige grote minpunt.
Morgen word het verder apps configureren en homescreen instellingen en de hele dag gebruiken.
Dan wat meer data over de batterijduur
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Mijn hele beeld van Android was echt verouderd en dat blijkt maar weer, die 'snelheid' van iPhone merk ik wel een klein beetje. Maar de Fold is absoluut niet traag, dus dit zal wel loslopen.
Zelf ben ik wel een beetje overdonderd door alle opties en settings van Android & de telefoon. Eerlijkheid gediend te zeggen dat ik me ook nog nooit echt in Android verdiept hebt, dus ook dit zal wel veranderen de aankomende periode.
De telefoon voelt kwalitatief stevig aan, vergelijkbaar met de iPhone. Ja, het is een zware jongen, maar zeker niet oncomfortabel.
De reden om voor de Pixel te kiezen wat toch echt het volledig scherm aan de buitenkant & de software waar Google zo om geroemd wordt.
Ik heb een gratis Galaxy Watch 7 uit de kast getrokken maar dat valt nog wel tegen, het lijkt gewoon niet echt heel lekker samen te werken en de eerste de beste fitness app die ik open zegt 'koppel een Galaxy device' lekker dan!
Heb echt het gevoel 2 verschillende werelden te hebben tussen de Watch & de phone. Dat was echt beter met de iPhone & Apple Watch.
MAAR, wellicht dat deze zelfde samenwerking heerlijk loopt met een Pixel Watch & Pixel Buds. Misschien dat ik deze binnenkort ook maar eens aanschaf.
YouTube slurpt veel batterij. Lijkt me niet kloppen. Stond ook voor zo een 6 uur op de achtergrond te draaien. Ga ik even naar kijken.
Btw. Op de iPhone je heb je een soort track pad als je op de spatiebalk drukt. Dit vond ik wel altijd verrekte handig. Heeft Android een gelijksoortig iets?
Heb je die back-tap feature aan staan misschien?gac schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 18:22:
Inmiddels heb ik al weer een paar weken de Pixel9 Pro XL in bezit. Erg blij mee! Alleen heb ik sinds vandaag meerdere keren gehad dat de lamp spontaan aan bleek te staan als ik deze uit m'n broekzak haalde. Iemand een idee van de oorzaak? Zelf dacht ik aan een bepaalde gesture maar die lijken toch niet te werken als het toestel gelockt is. Iemand nog suggesties?
Nee, die staat uit zo te zien. Ik zoek nog even verder.prodygee schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 19:40:
[...]
Heb je die back-tap feature aan staan misschien?
Materialen en afwerking is toch echt bij de 15 pro Max van een beter niveau hoor! Ik heb ze allebei momenteel..4acesNL schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 10:34:
Ik moet zeggen dat de Pixel 9 lekkerder in de hand ligt dan mijn iPhone 15 pro Max. Heb ik het niet over de grote. Maar gevoel van materiaal. Ook het glas zelf voelt fijner om overheen te glijden met den vingers. Gaat dit straks gewoon mijn main foon worden. Gekkenhuis. 😅
YouTube slurpt veel batterij. Lijkt me niet kloppen. Stond ook voor zo een 6 uur op de achtergrond te draaien. Ga ik even naar kijken.
Btw. Op de iPhone je heb je een soort track pad als je op de spatiebalk drukt. Dit vond ik wel altijd verrekte handig. Heeft Android een gelijksoortig iets?
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
De iPhone had weg introductieprijs van 1229? En de pixel 9 899. Die ruim 400 euro moet wel ergens in zitten lijkt mepdavie2311 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 23:53:
[...]
Materialen en afwerking is toch echt bij de 15 pro Max van een beter niveau hoor! Ik heb ze allebei momenteel..
Hoi!
Zo werkt de Google camera, altijd al zo geweest.WouterL schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 20:06:
Bij het maken van fotos met de Pixel valt het mij op dat de foto na de verwerking een stuk minder mooi wordt dan daarvoor. Iemand anders ook deze mening toegedaan?
Nieuwe Lebara sim kaart erin, alles overgezet en het is opgelost. Ondanks dat de simkaart nog geen half jaar oud was, lag het dus toch daar aan.Hijdaar95 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 07:22:
[...]
Ik denk dat je hier moet zijn: https://www.lebara.nl/nl/service/swap.html
MrMobile heeft de Pixel 9 Pro Fold review online gezet
Nee gelukkig niet. Ik hoor alleen aan de bovenkant de lenzen rammelen, vanwege de OIS.Neo-- schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 23:25:
Ervaart iemand dezelfde problemen als dat ik ervaar?
YouTube: Google Pixel 9 Pro XL Speaker Issue: Crackling & Hissing! 😱📱
https://www.reddit.com/r/...pixel_9_pro_xl/?rdt=41450
Als ik de telefoon schud, hoor ik ook onderin wel wat bewegen ...
Ja, in de zak van de aandeelhouders van Apple.EWK schreef op zondag 8 september 2024 @ 06:46:
[...]
De iPhone had weg introductieprijs van 1229? En de pixel 9 899. Die ruim 400 euro moet wel ergens in zitten lijkt me
Kun je dat toelichten? Ik bedoel, betere materialen klinkt een beetje als het verkooppraatje dat Apple consumenten al jaren wijs probeert te maken, waardoor we tegenwoordig opgezadeld zitten met relatief zware en kwetsbare materialen ipv praktisch plastic.pdavie2311 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 23:53:
[...]
Materialen en afwerking is toch echt bij de 15 pro Max van een beter niveau hoor! Ik heb ze allebei momenteel..
Verder is er volgens mij niks mis met mijn P9PXL qua afwerking. Geen scherpe randjes, geen kiertjes of wat dan ook. Wat doet Apple daarin nóg beter?
Mijn Pro Max heeft titanium rand en ook gewoon de achterkant en bouwkwaliteit van de iPhone is echt goed. Neemt niet weg dat de 9 Pro XL ook netjes in elkaar zit hoor. Mooie matte achterkant alleen de glimmende randen hadden ook mat mogen zijn of ook van titanium. Nogmaals, niks mis met de 9 Pro hoor!KlaasjeNL schreef op zondag 8 september 2024 @ 09:31:
[...]
Kun je dat toelichten? Ik bedoel, betere materialen klinkt een beetje als het verkooppraatje dat Apple consumenten al jaren wijs probeert te maken, waardoor we tegenwoordig opgezadeld zitten met relatief zware en kwetsbare materialen ipv praktisch plastic.
Verder is er volgens mij niks mis met mijn P9PXL qua afwerking. Geen scherpe randjes, geen kiertjes of wat dan ook. Wat doet Apple daarin nóg beter?
Apple weet precies wat ze aan het doen zijn met hun marketing team.
Die strip titanium stelde niks voor meen ik me uit teardowns te herinneren. Apple weet een vlieg in de soep nog als "amazing" te verkopen en mensen te laten eten.pdavie2311 schreef op zondag 8 september 2024 @ 09:37:
[...]
Mijn Pro Max heeft titanium rand en ook gewoon de achterkant en bouwkwaliteit van de iPhone is echt goed. Neemt niet weg dat de 9 Pro XL ook netjes in elkaar zit hoor. Mooie matte achterkant alleen de glimmende randen hadden ook mat mogen zijn of ook van titanium. Nogmaals, niks mis met de 9 Pro hoor!
Heb al in de instellingen gezocht maar kan niks vinden.
/f/image/vsrC4lk7YeTBzpiy9WroXiSo.png?f=fotoalbum_large)
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Dat is wel erg Darkside zegDarkSide schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 23:42:
Zo even een hele vlugge indruk van de dood.
Ingesteld op je homescreen misschien als snelkoppeling?gac schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 18:22:
Iemand een idee van de oorzaak?
Wat nog steeds gek zou zijn, want je scherm moet gewoon uitblijven. Screenprotector geplakt?
Lijkt me logisch toch ook, instapmodel vs het beste wat Apple biedtpdavie2311 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 23:53:
Materialen en afwerking is toch echt bij de 15 pro Max van een beter niveau hoor!
Pixel 9 vs 9 Pro is ook weer net iets anders natuurlijk. Het is natuurlijk wel heerlijk dat de Pixel 9-serie wel heel veel lijkt op de toestellen uit Cupertino, hulde aan Apple. Zijn ook mooie devices met die strakke randen en ikzelf vind de 9-serie weer een stuk toffer dan voorgaande modellen. Enige wat vaker genoemd is dat Google er best voor had mogen kiezen om de randen niet te polijsten, dat is een stuk mooier bij de 9 Pro Fold. Bij het camera-eiland is de bovenkant gelukkig wel weer afgewerkt met een matte finish. Helaas zien we al teveel shinyness vanaf de Pixel 6-serie, terwijl de eerst getoonde render jaren geleden anders deed denken:KlaasjeNL schreef op zondag 8 september 2024 @ 09:31:
Verder is er volgens mij niks mis met mijn P9PXL qua afwerking.
Geen scherpe randjes, geen kiertjes of wat dan ook. Wat doet Apple daarin nóg beter?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ioVHKJXD9nKRz0dFkAgchM8O.jpg?f=user_large)
Fullscreen-icoontje van je video rechtsonder even indrukken?mrfatmen schreef op zondag 8 september 2024 @ 10:55:
Weet iemand of ik deze kan weghalen?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ja, maar dan is het echt fullscreen. Heb graag de suggesties, videos en reacties onder de video inplaats van er naast.CLB schreef op zondag 8 september 2024 @ 11:21:
[...]
Fullscreen-icoontje van je video rechtsonder even indrukken?
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Maar die heb ik wel. Niet onder het kopje pro. Maar gewoon rechts onder bij settings.
Iso. Sluitertijd, witbalans, focus zijn daar aanwezig.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ah dat begreep ik niet uit je bericht. Reacties staan er trouwens wel onder. Denk dat het zo werkt op foldables, omdat je anders uitgerekte fullscreenvideo's te zien krijgt. Zal straks de OnePlus Open even checken voor je.mrfatmen schreef op zondag 8 september 2024 @ 11:29:
Ja, maar dan is het echt fullscreen.
Heb graag de suggesties, videos en reacties onder de video inplaats van er naast.
Dat ging over de Pixel 9, waarbij dat inderdaad niet aanwezig is.DarkSide schreef op zondag 8 september 2024 @ 11:36:
Las of zag ergens dat het jammer was dat er geen pro mode op de camera app was bij de pixels?
Suggesties kan niet voor zover ik weet.mrfatmen schreef op zondag 8 september 2024 @ 11:29:
[...]
Ja, maar dan is het echt fullscreen. Heb graag de suggesties, videos en reacties onder de video inplaats van er naast.
Je kan wel de telefoon half folden. En dan heb je boven full screen video. En onder play controls. Die kan je weg klikken en dan kan je door comments scrollen.
Zelf vind ik dat wel fijn .
Verder geen problemen met de suggesties rechts. Vindt dat ook wel fijn.
Wel jammer is dat je hem half moet folden. Het liefst had ik hem plat met boven video en onder comments
Onder suggesties kan wel.
:strip_exif()/f/image/4os1Cap7dlS9nnbTudICqYcR.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan comments klikken
:strip_exif()/f/image/dQycMHM4YJkXIENn9q8NhQ7T.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door DarkSide op 08-09-2024 11:48 ]
Nee, ook geen snelkoppeling en geen screenprotector. Het rare is dat dit alleen gisteren leek op te treden, en dan een keer of 4-5.CLB schreef op zondag 8 september 2024 @ 11:21:
[...]
Ingesteld op je homescreen misschien als snelkoppeling?
Wat nog steeds gek zou zijn, want je scherm moet gewoon uitblijven. Screenprotector geplakt?
Maar goed, ik zal dit topic niet verder vervuilen met een issue dat waarschijnlijk niet Pixel 9 gerelateerd is. En mocht dat toch zo blijken, dan zal ik het hier laten weten.
Verwijderd
Is de iPhone 15 Pro max anders dan de normale 15 Pro? Want if so, vind ik het echt reuze meevallen.pdavie2311 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 23:53:
[...]
Ook beide toestellen in huis.
Persoonlijk ben ik van mening dat Apple met haar marketingpraat het ontwerplandschap verpest. Ik ben blij met mijn P9PXL hoor, maar het wordt zo wel een grote eenheidsworst. De rechte randen zijn strak, maar maken het toestel ook "bulky". Verder vind ik de hoeken veel te rond waardoor je wat werkruimte verliest en vooral het maximaliseren of minimaliseren van websites en video's soms irritant wordt. De "premium materialen" zorgen ervoor dat elke telefoon nu in een hoesje moet. Qua ontwerp verlang ik terug naar de OnePlus One, hoewel al die chromen lijstjes van mij gestolen kunnen worden. In de auto industrie zie je al enige tijd chromen lijsten verdwijnen en de telefoonindustrie mag snel volgen. Maar waarschijnlijk wachten we allemaal op Apple...CLB schreef op zondag 8 september 2024 @ 11:21:
Pixel 9 vs 9 Pro is ook weer net iets anders natuurlijk. Het is natuurlijk wel heerlijk dat de Pixel 9-serie wel heel veel lijkt op de toestellen uit Cupertino, hulde aan Apple.
Er zijn wel opties en mods volgens mij
Het was ook sarcastischKlaasjeNL schreef op zondag 8 september 2024 @ 17:26:
Persoonlijk ben ik van mening dat Apple met haar marketingpraat het ontwerplandschap verpest.
Ik heb ze ook beiden hier liggen, en vindt ze erg closepdavie2311 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 23:53:
[...]
Misschien is Lawnchair iets voor je? Die is gebaseerd op de Pixel Launcher, maar niet zo uitgebreid als Nova. Beta versie 14 staat nu in de playstore: https://x.com/lawnchairapp/status/18328637483376313954acesNL schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:48:
-edit-
Vroeger ooit met Nova launcher gewerkt. Maar vond dat too much. Kan ik niet aan dat ik zoveel kan aanpassen. 😅
Verwijderd
Betalen met de Rabobank pinpas is hier daarentegen geen enkel probleem. Heb je de pas via de Rabobank app geëxporteerd? Werkt echt perfect hier namelijk.
@GekkeGerrit83
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Hierna komen ook alle notificaties binnen dus dat heeft hij snachts ook niet gedaan.
Dit al 5 nachten achter elkaar ook vanochtend na een factory reset gister.
Zoektocht op google geeft slechts een paar van deze gevallen.
Denk dat deze omgeruild moet worden.
Hoop dat ik niet lang zonder telefoon zit dan.
Had ik gedaan, merk geen verschilAMD1800 schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:36:
@GekkeGerrit83 deze instelling toepassen zou wel eens kunnen helpen bij het detecteren van je vingerafdruk.
Heel vreemd. Bij mij is dit juist het eerste toestel waar ik enorm tevreden ben over de werking van de vingerafdrukscanner in het scherm. Nu voor het eerst de screenprotector er niet na een aantal dagen afgehaald uit frustratie. (Wellicht dat er verschil per merk in zit).GekkeGerrit83 schreef op maandag 9 september 2024 @ 07:24:
Mijn ervaring na 3 dagen spelen met de Pixel 9 PRO XL, komende van IPhone 15. Algemene indruk is goed, scherm erg goed. Toestel zelf ziet er gewoon mooi uit, vind zelf wel de plaatsing van de simkaart iets apart, het gaatje van de microfoon zit er klem naast, kan me voorstellen dat je daar in zit te prikken om de sim kaart erin te krijgen. Maar dan toch de punten waar ik me mateloos aan irriteer, en dat heeft mij ook doen besluiten de telefoon retour te sturen. Het eerste is de vingerprintsensor, i.c.m. een screenprotector moet ik bijna door het scherm heen duwen om het te laten werken, heb wel in de instellingen aangegeven dat er een screenprotector op zit, maar merk geen verschil. Na 3 dagen geen enkele verbetering, ja dan mis je de FaceID erg snel!! FaceID op de pixel werkt alleen in goed verlichte omgeving, en dan nog niet altijd vlekkeloos. Het tweede wat ik niet werkend heb gekregen is contactloos betalen (Rabobank) pas toegevoegd, ook in de Rabo App Google pay ingesteld, maar bij iedere transactie krijg ik een rood uitroepteken in beeld, en wordt de transactie geweigerd. Van alles geprobeerd, kreeg het niet voor elkaar. Zo zijn er nog wel enkele kleine dingen die wat minder fijn werken, maar dat zal wel werken, maar als zulke bassale zaken als ontgrendelen en betalen al niet soepel werken ben ik er wel snel klaar mee.
Rabo app werkt hier ook perfect. In de Rabo app het oude toestel uit de registratie gehaald en ook via de app daarna het nieuwe toestel de kaart voor Google Pay laten registreren.
Ik heb nooit screen protectors gebruikt, maar ga het bij de p9p toch doen. Ik heb mijn huidige telefoon welgeteld twee keer laten vallen met twee keer een kras op het scherm als resultaat, erg zonde. Eenmaal op de stoeprand gevallen, andere keer tegen een metalen balkje. Kleine, maar voelbare krasjes als resultaat.NeWSJuNK schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:30:
Ik begrijp die screen protectors ook niet. Gebruik mijn telefoons altijd zonder en nooit een krasje of wat ook. Gewoon normaal met je toestel omgaan. Dus eraf met die rommel en een case gebruiken.
// TODO: Schrijf een signature
Dit is hetzelfde als zeggen dat je altijd zonder gordel in de auto zit want als je normaal rijdt gebeurt er niksNeWSJuNK schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:30:
Ik begrijp die screen protectors ook niet. Gebruik mijn telefoons altijd zonder en nooit een krasje of wat ook. Gewoon normaal met je toestel omgaan. Dus eraf met die rommel en een case gebruiken.
Die screenprotectors zijn er just voor als je je toestel per ongeluk laat vallen
Het heeft mij in het verleden zeker al eens gered bij een ongelukkige val
Ik heb ook geen problemen met de fingerprint readerGekkeGerrit83 schreef op maandag 9 september 2024 @ 07:24:
Mijn ervaring na 3 dagen spelen met de Pixel 9 PRO XL, komende van IPhone 15. Algemene indruk is goed, scherm erg goed. Toestel zelf ziet er gewoon mooi uit, vind zelf wel de plaatsing van de simkaart iets apart, het gaatje van de microfoon zit er klem naast, kan me voorstellen dat je daar in zit te prikken om de sim kaart erin te krijgen. Maar dan toch de punten waar ik me mateloos aan irriteer, en dat heeft mij ook doen besluiten de telefoon retour te sturen. Het eerste is de vingerprintsensor, i.c.m. een screenprotector moet ik bijna door het scherm heen duwen om het te laten werken, heb wel in de instellingen aangegeven dat er een screenprotector op zit, maar merk geen verschil. Na 3 dagen geen enkele verbetering, ja dan mis je de FaceID erg snel!! FaceID op de pixel werkt alleen in goed verlichte omgeving, en dan nog niet altijd vlekkeloos. Het tweede wat ik niet werkend heb gekregen is contactloos betalen (Rabobank) pas toegevoegd, ook in de Rabo App Google pay ingesteld, maar bij iedere transactie krijg ik een rood uitroepteken in beeld, en wordt de transactie geweigerd. Van alles geprobeerd, kreeg het niet voor elkaar. Zo zijn er nog wel enkele kleine dingen die wat minder fijn werken, maar dat zal wel werken, maar als zulke bassale zaken als ontgrendelen en betalen al niet soepel werken ben ik er wel snel klaar mee.
Als tip: stel dezelfde vinger 3x in dan zal de telefoon vanuit (bijna) elke hoek je afdruk herkennen
Er zit toch een case om ? Heb mijn telefoon al zo vaak per ongeluk laten vallen. Ja je kunt eens een keer pech hebben. Thats life .sq1990 schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:43:
[...]
Dit is hetzelfde als zeggen dat je altijd zonder gordel in de auto zit want als je normaal rijdt gebeurt er niks
Die screenprotectors zijn er just voor als je je toestel per ongeluk laat vallen
Het heeft mij in het verleden zeker al eens gered bij een ongelukkige val
Ja dat is zeker waar maar mocht het scherm op een niet vlak oppervlak vallen dan kan dat best nadelig zijn voor het scherm 😅NeWSJuNK schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:55:
[...]
Er zit toch een case om ? Heb mijn telefoon al zo vaak per ongeluk laten vallen. Ja je kunt eens een keer pech hebben. Thats life .
Als je het niet weet, zie je het niet.Rox92 schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:34:
Momenteel op vakantie en ik vind de magische gum op de pixel telefoon toch erg goed werken.
Ik heb ook een beetje met de 'add me' functie gewerkt. Is ook leuk; je moet alleen een beetje plannen en goed kijken hoe je gaat staan/zitten. Wel grappig dat de ene reviewer het maar een gimmick vond en dacht dat ie het verder nooit meer zou gebruiken en een ander vond het weer geweldig handig. Ik ben van de laatste categorie. Wij gaan veel met z'n 2en op pad/vakantie en dan haat ik het om iemand te vragen om een foto te maken. Niet omdat ik mensenschuw ben, maar omdat ze er 9 van de 10 keer niets van bakken. En het zijn dan niet eens ingewikkelde foto's. Dus ik denk dat we hier veel plezier aan gaan beleven.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Vodafone moet nog contact opnemen met dichtstbijzijnde winkel, maandag dus om 1 uur ff terugbellen.
Had Vodafone deal van gratis upgrade naar 256gb en €200 extra inruil dus terugsturen en nieuwe bestellen is geen optie.
Als ik heb ter plekke om kan ruilen wil ik wel de treinreis naar de Vodafone winkel doen
Even terugbellen om 1 uur of dat inderdaad rond is.
Exact, en daarom vind ik de functie behoorlijk geslaagd.mphilipp schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:44:
[...]
Als je het niet weet, zie je het niet.
Ik heb ook een beetje met de 'add me' functie gewerkt. Is ook leuk; je moet alleen een beetje plannen en goed kijken hoe je gaat staan/zitten. Wel grappig dat de ene reviewer het maar een gimmick vond en dacht dat ie het verder nooit meer zou gebruiken en een ander vond het weer geweldig handig. Ik ben van de laatste categorie. Wij gaan veel met z'n 2en op pad/vakantie en dan haat ik het om iemand te vragen om een foto te maken. Niet omdat ik mensenschuw ben, maar omdat ze er 9 van de 10 keer niets van bakken. En het zijn dan niet eens ingewikkelde foto's. Dus ik denk dat we hier veel plezier aan gaan beleven.
Helaas vind ik de best take functie minder goed werken. Het leek mij met kinderen erg handig maar vaak vind hij geen matchende foto's terwijl ik wel meerdere fotos gemaakt heb.
Gaat iets niet goed
/f/image/lOLETQx6Pq6AATx3CoYvzOgS.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Pukson op 09-09-2024 13:06 ]
Add me op Stadia: Gloogle
Ik heb trouwens Gemini advanced kunnen claimen maar krijg de live niet aan de praat. Systeem taal en taal van de assistant staan op English US. Iemand een idee?
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Gebruik je GBoard? bij mij werkt het niet met SwiftkeyCK3v1N schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:15:
De Pixel 9 Pro Xl vandaag mogen ontvangen. De telefoon geeft echt een premium gevoel. De software vind ik echter buggy. Redelijk wat app freezes en glitches. Iets dat ik op mijn Pixel 6 niet heb. Telefoon ging tijdens het overzetten ook van 60% naar 7%. Al bij al geen wauw gevoel naar 3 jaar P6.
Ik heb trouwens Gemini advanced kunnen claimen maar krijg de live niet aan de praat. Systeem taal en taal van de assistant staan op English US. Iemand een idee?
Ik heb al eens bluetooth en wifi gereset in de settings, maar het blijft slecht.
Herkennen jullie de slechtere bluetooth range ook?
(voor de rest geweldig toestel
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Mijn Pixel 9 heeft duidelijke mindere wifi ook dan mijn S22. Op slaapkamer en in de tuin standaard minder bereik. Bluetooth nog geen idee van.Beefhead schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:16:
Me valt op dat de bluetooth range van mijn P9PXL een stuk minder is dan dat ie op mijn P6 was. Merk het vooral doordat mijn horloge al disconnect als ik de kamer uitloop, terwijl ik voorheen door het hele huis kon lopen zonder dat de verbinding wegviel.
Ik heb al eens bluetooth en wifi gereset in de settings, maar het blijft slecht.
Herkennen jullie de slechtere bluetooth range ook?
(voor de rest geweldig toestel)
Bij mij werkte live pas na een reboot.CK3v1N schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:15:
De Pixel 9 Pro Xl vandaag mogen ontvangen. De telefoon geeft echt een premium gevoel. De software vind ik echter buggy. Redelijk wat app freezes en glitches. Iets dat ik op mijn Pixel 6 niet heb. Telefoon ging tijdens het overzetten ook van 60% naar 7%. Al bij al geen wauw gevoel naar 3 jaar P6.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Ik heb ook nog geen meldingen/mail van de bezorgdienst.Mad-Matt schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:24:
Nou geen melding/mail van een pakketdienst, dus ik gok pas morgen op zn vroegst de Pro op de mat
Verwacht hem ook niet meer morgen te krijgen.
Heb hem in de pre order staan bij KPN, maar zal wel woensdag pas worden. Hoop ik
Na een korte chat met Google is alles ineens verwerkt en aangepast, hij zou vandaag moeten komen.Wes1987 schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:41:
[...]
Ik heb ook nog geen meldingen/mail van de bezorgdienst.
Verwacht hem ook niet meer morgen te krijgen.
Heb hem in de pre order staan bij KPN, maar zal wel woensdag pas worden. Hoop ik
Dus hopelijk kan ik vanmiddag mee gaan praten met de ervaringen
Hier ook sinds vanochtend 7:52, aangekomen in uw regio.Mad-Matt schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:19:
[...]
Na een korte chat met Google is alles ineens verwerkt en aangepast, hij zou vandaag moeten komen.
Dus hopelijk kan ik vanmiddag mee gaan praten met de ervaringen
Ben benieuwd of hij dan idd vandaag komt... met DHL is het altijd maar afwachten hier...
Klopt, ben blij dat ik thuis ben, anders is het altijd de gok of hij in de zeikregen voor de deur is gelegd, of in de blauwe container. Of dat het een zeldzaam moment is en hij daadwerkelijk de moeite heeft gedaan om hem bij de buren af te geven.martijn k. schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:43:
[...]
Hier ook sinds vanochtend 7:52, aangekomen in uw regio.
Ben benieuwd of hij dan idd vandaag komt... met DHL is het altijd maar afwachten hier...
(optie 1 is het meest voorgekomen)
Lekker de hele dag voor het raam turen. Story of my life op dit soort dagen.Mad-Matt schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:47:
[...]
Klopt, ben blij dat ik thuis ben, anders is het altijd de gok of hij in de zeikregen voor de deur is gelegd, of in de blauwe container. Of dat het een zeldzaam moment is en hij daadwerkelijk de moeite heeft gedaan om hem bij de buren af te geven.
(optie 1 is het meest voorgekomen)
Retourdoosje en geen telefoon
Mad-Matt schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:27:
DHL voor de deur!
Retourdoosje en geen telefoon

En ik weet zeker dat hij mn telefoon nu vergeten is af te leveren aangezien die volgens de website onderweg naar mij is en rond deze tijd geleverd zou worden. Niet de eerste keer dat DHL dit doet 😢
Random reboots zelfs in safe mode en Vodafone vertikt het om hem om te ruilen.
Dynamax gaan we maar niet doen, die stellen bijna zeker geen probleem vast en sturen de telefoon weer terug na 3 weken ben ik bang voor.
Benieuwd hoe dit verloopt.
Maandagochtend exemplaar blijkbaar.
Correctie, DHL heeft in alle wijsheid besloten om 2 aparte pakketbezorgers te sturen.Mad-Matt schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:34:
[...]
En ik weet zeker dat hij mn telefoon nu vergeten is af te leveren aangezien die volgens de website onderweg naar mij is en rond deze tijd geleverd zou worden. Niet de eerste keer dat DHL dit doet 😢
Hij is dus binnen!
Berichten over accessoires horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires
Berichten mbt prijzen en levertijden horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen