Ik will hier toch nog even op terugkomen.True schreef op zondag 7 december 2025 @ 19:53:
[...]
Vergelijken moet je dan doen met een EV van ook 2200 kg. Voor de volledigheid, ik heb DCC en rijdt voornamelijk op individual (comfort +2 stapjes naar rechts).
Drempels, rotondes, oneffenheden het rijdt eigenlijk allemaal uitstekend. Hij doet niet onder voor andere auto's. Het is geen sportieve auto, het is geen auto voor maximaal comfort qua slechtwegdek zoals de Franse auto's dat weleens geweest zijn. Maar het is een bovengemiddeld goed rijdende auto ook BiBeKo. Goed afgeveerd, goede wegligging. Nu maak ik in absolute cijfers niet super veel kilometers op wegen met drempels - dat zijn eigenlijk toch alleen de woonwijken zelf. Wijkontsluitingen is meestal 50 met her en der een fietspad. Ik heb nog geen negatieve ervaring gehad qua BiBeKo wegdek waar de ID7 mij een vervelend gevoel gaf. Ik kan er nog zo mee rijden als ik hiervoor kon met een Octavia '21, het gewicht merk je als EV iets meer. Maar het onderstel is daar goed op voorbereidt.
Als je de auto vind deinen en je hebt DCC moet je eigenlijk gewoon de instelling iets naar rechts aanpassen, problem solved.
Mijn wagen heeft idd geen DCC. Nu blijkt dat alhoewel de dealer zei dat de wagen waarmee ik proefgereden dat ook niet heeft, dat uiteindelijk wel heeft. Ow boy, dit wordt wat.
Nogmaals, ik lees hier zeer weinig klachten over rijcomfort maar mijn wagen geeft oneffenheden knalhard door, het interieur kraakt ervan.
Voorbeeld.
Komende van de van Brienenoordbrug rechtdoor over het nieuwe deel richting Den Haag, de A16
Op een gegeven moment is er een fly over metalen tussenstuken, de dwarsrichels. Bij iedere sectie gaat er een luide knal door het interieur en schudt de wagen. Op 1 van de richels stuiterde mijn voet van hetgas/stroompedaal en vervolgde de weg met een pijnlijke rug, zelfs de zeer goede stoelen vangen dit niet meer op. Het stuk na de fly-over is van zeer goede kwaliteit en daar evenaart de auto het comfort en de rust van de proefrit wagen, geweldig.
Dealer zegt 'product comfirm' maar dit rijgedrag heb ik nog nooit ervaren, en dat is inclusief circuit wagens.
De 19inch Conti allseasonscontacts staan op 2,6bar
Ik heb de wagen maar 'Guus' gedoopt, naar de 1e hit van Guus Meeuwis
Iedere suggestie is welkom,
.
:strip_exif()/f/image/2Fa2JXwFDzxwnvTvKzB1nJz5.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/pLwYOJXLOUjsGbc5EYYZTVSt.png?f=fotoalbum_large)