Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024
(of je moet in frankrijk 130 rijden waar dat mag, ipv 90-100)
Gewicht maakt ook niet zoveel uit, afhankelijk van rijgedrag, een deel van de energie die het kost om te accelereren verdien je weer terug bij regeneren.
Als het bij elkaar 20% scheelt zou ik het al veel vinden.
Bedenk je wel dat je veel snelweg gaat rijden, dus je gemiddelde snelheid en verbruik zal sowieso hoger zijn dan je woon-werk ritjes.
Ik heb vorig jaar tijdens een proefrit een testje gedaan met een Holtkamper Kyter achter een ID7 sedan. Als ik de wagen dit jaar weer uit de stalling haal ga ik nog wel een lange proefrit doen omdat het kanWimhaw schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:23:
Heeft al iemand verbruiksgegevens met aanhanger/vouwwagen van zo'n 750 kg en een redelijk vol bepakte auto?
Heb wel een YouTube review gezien van een 2, 70m hoge aanhanger van Bjorn. Haalde hiermee zo'n kleine 250km. Hoop dat het met een vouwwagen minimaal 100km meer rijkweidte haalt.
The Legend in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"
[ Voor 6% gewijzigd door The Legend op 27-04-2025 12:35 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Heb je hier toevallig een bron/verwijzing van? Dan kan ik gemakkelijk hetzelfde uitzoeken voor de ID.7 dan heb ik een beetje een zoekrichting.JanHenk schreef op zondag 27 april 2025 @ 09:04:
[...]
Werkt via het 12v circuit (je verwacht het niet), maar die wordt tijdens rijden voorzien vanuit HV-batterij via een DC-DC converter.
Die paar watt van de koelbox heeft geen merkbare impact op je range. Afhankelijk van het type koelbox dat je hebt, zal ie maximaal een keer 50W continu verbruiken (voor het meest onzuinige type, absorptie). Als jij continu 100 km/h rijdt met een verbruik van 15 kWh/100km, levert de HV batterij dus een vermogen (gemiddeld..) van 15.000 Watt. Die 50 Watt van de koelbox ga je dus echt niet merken.
Bij de Enyaq kun je overigens kiezen of je de sigarettenplug in de kofferbak wil schakelen op contact of altijd op spanning wil laten staan. Kwestie van een zekering omzetten. Zal bij de ID.7 waarschijnlijk net zo zijn. Standaard is ie geschakeld op contact, als ik me goed herinner.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ik zie dat volkswagen zelf ook iets aanbied maar helaas moet je daarvoor contact opnemen met de dealer... Nog altijd geen online webshop te vinden vanuit volkswagen zelf.
Zal wel iets met marges te maken hebben
In NL zijn de webshops van/voor VAG sinds een half jaartje of zo allemaal gesloten.MSoft06 schreef op zondag 27 april 2025 @ 14:54:
Ik zag eerder al in dit topic iemand met een link naar sunscreens maar heeft iemand daadwerkelijk deze aangeschaft of wellicht een ander merk?
Ik zie dat volkswagen zelf ook iets aanbied maar helaas moet je daarvoor contact opnemen met de dealer... Nog altijd geen online webshop te vinden vanuit volkswagen zelf.
Even zoeken naar zekering 52. Die heeft twee mogelijke posities; op de ene positie permanent op spanning en de andere alleen bij “contact “True schreef op zondag 27 april 2025 @ 14:36:
[...]
Heb je hier toevallig een bron/verwijzing van? Dan kan ik gemakkelijk hetzelfde uitzoeken voor de ID.7 dan heb ik een beetje een zoekrichting.

De gele, 20A, in verticale positie midden onder. Die kan ook één omhoog (in casu).
Hieronder nog een filmpje met uitleg voor een ID.4. Gezien dit voor ID.4 en Enyaq gelijk is, kan het haast niet missen of de ID.7 heeft exact hetzelfde. In de bovenste positie is ie op contact geschakeld, in de onderste positie (zoals afbeelding hierboven) op permanente spanning. Let op dat ie bij permentente spanning dus je 12V batterij ook leeg kan trekken. Mijn koelbox (Mestic MCC-35) heeft hier een beveiliging voor, die controleert de spanning van de 12V batterij.
YouTube: VW ID.4 12v Outlet From Switched Power To 12v Constant Battery Powered.
[ Voor 52% gewijzigd door JanHenk op 27-04-2025 21:14 ]
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Met onze Camp-Let achter de model 3 verbruikte die ca. 10% meer, maar volgens mij is die ook wat lager en gestroomlijnder dan de Holtkamper?The Legend schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:35:
[...]
Ik heb vorig jaar tijdens een proefrit een testje gedaan met een Holtkamper Kyter achter een ID7 sedan. Als ik de wagen dit jaar weer uit de stalling haal ga ik nog wel een lange proefrit doen omdat het kan
The Legend in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"
Ik verwacht bij een tourer minder effect omdat hij dan meer in het kielzog zit, of klopt dat niet?
[ Voor 8% gewijzigd door Puppetmaster op 27-04-2025 20:19 ]
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Met name die snelheid wordt een dingetje. De reis zonder vouwwagen naar Zuid-Frankrijk beviel nu prima, omdat ik wel gewoon een beetje door kon rijden (130-140). Als ik straks echt met 100 moet doorsukkelen wordt het wel ff slikkenJanHenk schreef op zondag 27 april 2025 @ 20:20:
Ik heb zo’n 20-25% meer verbruik met onderstaande combi. Alleszins goed te doen in ieder geval. Let wel, bij 100 tot 110 km/h.
[ Voor 4% gewijzigd door The Legend op 27-04-2025 21:04 ]
Heb het forum al afgezocht, maar antwoord niet echt kunnen vinden.
Mijn vraag, weet iemand het verschil tussen de stoelmassage aan de rugzijde op de Pro Limited met en zonder het IntPlus pakket?
Ik heb uit reviews begrepen dat IntPlus pakket ook massage aan het zitvlak geeft en ventilatie.
En dat je op het scherm extra programma's kunt kiezen als onderdeel van het IntPlus pakket.
Dit is me duidelijk.
Maar ik vraag me dus af hoe dit zit met de rugzijde, zit hier "technisch" hetzelfde systeem in?
Er zijn ook auto's uit de VAG met een soort opblaas kussentjes in de stoelen begreep ik.
Wat een minder goed systeem zou zijn.
Leasebudget technisch twijfel ik even tussen de Pro S Limited en de Pro Limited + IntPlus Pakket.
Ik luister doorgaans audioboeken, dus een beter geluidssysteem heeft voor mij weinig meerwaarde.
Alle ideeen / suggesties zijn welkom.
Ik weet niet wat het verschil is, maar het massagesysteem in het IntPlus pakket is volgens mij met lucht, je kunt als het stil is de ventielen ook wat horen ‘blazen’. Werkt zeer prettig wat mij betreft.!Nibble schreef op maandag 28 april 2025 @ 20:54:
Goedenavond.
Heb het forum al afgezocht, maar antwoord niet echt kunnen vinden.
Mijn vraag, weet iemand het verschil tussen de stoelmassage aan de rugzijde op de Pro Limited met en zonder het IntPlus pakket?
Ik heb uit reviews begrepen dat IntPlus pakket ook massage aan het zitvlak geeft en ventilatie.
En dat je op het scherm extra programma's kunt kiezen als onderdeel van het IntPlus pakket.
Dit is me duidelijk.
Maar ik vraag me dus af hoe dit zit met de rugzijde, zit hier "technisch" hetzelfde systeem in?
Er zijn ook auto's uit de VAG met een soort opblaas kussentjes in de stoelen begreep ik.
Wat een minder goed systeem zou zijn.
Leasebudget technisch twijfel ik even tussen de Pro S Limited en de Pro Limited + IntPlus Pakket.
Ik luister doorgaans audioboeken, dus een beter geluidssysteem heeft voor mij weinig meerwaarde.
Alle ideeen / suggesties zijn welkom.
En tijdens mijn proefrit in een Pro LE met Interieur Plus werden mn billen ook gemasseerd. Voelde wel minder intensief aan dan in mn rug, maar ja, die luchtkussentjes moeten op tegen >95kg....The Legend schreef op maandag 28 april 2025 @ 22:02:
[...]
Ik weet niet wat het verschil is, maar het massagesysteem in het IntPlus pakket is volgens mij met lucht, je kunt als het stil is de ventielen ook wat horen ‘blazen’. Werkt zeer prettig wat mij betreft.
Het systeem lijkt er standaard vanuit te gaan dat je op de eindbestemming ook kan laden en laat je bij wijze van spreken met 9% aankomen (en even daarvoor maar 5min. laden).
Ik heb het nog niet geprobeerd via de navigatie in de auto zelf maar als je de Volkswagen app gebruikt kun je dit wel zo instellen en daarna verzenden naar de auto.Flieger schreef op maandag 28 april 2025 @ 22:18:
Is het mogelijk om bij een lange rit gepland via navigatie ook in te stellen dat je met een x batterijpercentage/actieradius op je eindbestemming wil aankomen?
Het systeem lijkt er standaard vanuit te gaan dat je op de eindbestemming ook kan laden en laat je bij wijze van spreken met 9% aankomen (en even daarvoor maar 5min. laden).
Ja kan in ID software 5.0 in de settings van de navigatie. Je kunt dan aangeven met hoeveel km range je minimaal wilt aankomen op je bestemming of bij de laadstops. Zie hier de video (vanaf 12:30):Flieger schreef op maandag 28 april 2025 @ 22:18:
Is het mogelijk om bij een lange rit gepland via navigatie ook in te stellen dat je met een x batterijpercentage/actieradius op je eindbestemming wil aankomen?
YouTube: A full tour through VW ID Software 5.0
In de specifieke instellingen voor het plannen van laadstops kan je aangeven hoeveel range (in km) je bij een laadstop of bij aankomst wil hebben:Flieger schreef op maandag 28 april 2025 @ 22:18:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6w5g1duDxwTY53QAp3k3Hhwf.jpg?f=user_large)
En ik heb de missende weergave van de huidige hoogte in het navigatiescherm opgelost met een BMP388 temperatuur/luchtdruksensor, een ESP32C3 en een OLED-schermpje:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2X1cGbwoxWgidHEskfFfXoiz.jpg?f=user_large)
Hij doet elke 15 seconden een meting, geeft een grafiekje weer met rechts de legenda (hoogste/laagste meting) en links het aantal meters bergop/bergaf. Vind ik vooral hier in Duitsland een handige extra indicatie om het verbruik een beetje in de kunnen schatten, hoewel ik me sinds we thuis kunnen laden veel minder zorgen maak over waar en hoe lang we onderweg laden - alles hier in de omgeving laden we thuis en bij grotere afstanden is Tesla de goedkoopste aanbieder met onze DKV-pas.
Helemaal accuraat is het niet (wisselende weersomstandigheden zorgen voor afwijking) maar ik vind het fijn een indicatie te hebben.
Bij nader inzien had ik ook een app kunnen knutselen en GPS-gegevens kunnen gebruiken, maar dat heb ik nog nooit gedaan en elektronica kost tegenwoordig echt niks (dit kost bij elkaar nog geen tientje).
[ Voor 9% gewijzigd door Tarin op 29-04-2025 09:19 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ik was al bang dat ik de enige was die de hoogtemetingen in het huidige VW navigatiesysteem miste. De 'oude' MIB systemen hadden deze simpele, maar wel erg nuttige, informatie wel gewoon altijd in beeld en juist met een EV is die informatie vaak erg prettig om te hebben als je de NL landgrenzen oversteekt en de wegen niet altijd 100% horizontaal aangelegd zijn
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Will_M schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:23:
@Tarin
Ik was al bang dat ik de enige was die de hoogtemetingen in het huidige VW navigatiesysteem miste. De 'oude' MIB systemen hadden deze simpele, maar wel erg nuttige informatie, altijd wel gewoon altijd in beeld en juist met een EV is die informatie vaak erg prettig om te hebben als je de NL landgrenzen oversteekt en de wegen niet altijd 100% horizontaal aangelegd zijn
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ec99N5ftDyu4VYOqQZo6KmBf.jpg?f=user_large)
De eerste 2/3 van hier naar mijn ouders (een kleine 400km) slepen we die twee ton ruim 2000 hoogtemeters omhoog..
En nog net iets meer naar beneden, maar zoveel win je daar nu ook weer niet mee.
[ Voor 5% gewijzigd door Tarin op 29-04-2025 09:40 ]
Als ik mijn billen gemasseerd wil hebben ga ik wel naar de Thai toemarcelmg2 schreef op maandag 28 april 2025 @ 22:11:
[...]
En tijdens mijn proefrit in een Pro LE met Interieur Plus werden mn billen ook gemasseerd. Voelde wel minder intensief aan dan in mn rug, maar ja, die luchtkussentjes moeten op tegen >95kg....
Daar kan geen ID7 tegen op.
ik had onlangs een YT filmpje gezien waarin juist werd aangetoond dat de navigatie van de ID7 rekening hield met de hoogteverschillen op de route. De dalende route werd afgelegd met maar 1% verbruik.Will_M schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:23:
@Tarin
Ik was al bang dat ik de enige was die de hoogtemetingen in het huidige VW navigatiesysteem miste. De 'oude' MIB systemen hadden deze simpele, maar wel erg nuttige, informatie wel gewoon altijd in beeld en juist met een EV is die informatie vaak erg prettig om te hebben als je de NL landgrenzen oversteekt en de wegen niet altijd 100% horizontaal aangelegd zijn
Trekhaak? Ik heb een nieuwe Thule Easyfold XT, geen problemen op de ID.7. Ik denk dat je best fietsendrager-ervaringen zoekt, zonder je te beperken tot de ID.7.joinke schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:58:
Hallo, Ik wens een fietsendrager te installeren (3 plaatsen) op mijn ID 7. Iemand een idee van een goed en betaalbaar model? Tweedehands kopen of toch nieuw? Dankjewel!
Heb een Xlc Azura Xtra Led 2.0 moet zeggen prima fietsendrager waar je 2 fietsen op kan zetten. Ingeklapt kun je hem overal kwijt en redelijk te dragen. Al heel Europa meer doorgereden en nooit problemen en kan zelfs een derde fiets op met een extra adapter.joinke schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:58:
Hallo, Ik wens een fietsendrager te installeren (3 plaatsen) op mijn ID 7. Iemand een idee van een goed en betaalbaar model? Tweedehands kopen of toch nieuw? Dankjewel!
Interieur Plus pakket
Exterieur Plus pakket
Trekhaak
20" Montreal velgen
Het wordt de komende tijd vooral even alles uitvogelen hoe het zit en wat ik zelf prettig vind. Enige dat nog niet gelukt was, was om de shop te activeren in de auto. Het is me nog niet duidelijk waarom dat is maar hopelijk lost het zichzelf op.
:strip_exif()/f/image/HwfueQtP3CdCLGw0jfWrvnzI.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door SlushyCarpet op 30-04-2025 13:07 ]
Wellicht handig om te noemen of het gaat om een dakdrager, een achterklepdrager of een trekhaakdrager. Bij die laatste is de vraag simpel wat het gewicht is wat je op de trekhaak mag plaatsen minus het gewicht van de fietsen is het maximum gewicht dat je fietsendrager mag hebben. En dan is het gewoon zoeken en reviews bekijken - heeft weinig met de ID.7 te maken dan.joinke schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:58:
Mooi hoor! Staat er knap bij zo. Veel plezier gewenst.SlushyCarpet schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:07:
Ook ik heb vandaag onze nieuwe auto op mogen halen. Het is een (privé gekochte) ID 7 Tourer Business Pro in rood/zwart zoals je wel kunt zien met het lichte interieur. Qua opties is het meeste wel aangevinkt, dwz:
Interieur Plus pakket
Exterieur Plus pakket
Trekhaak
20" Montreal velgen
Het wordt de komende tijd vooral even alles uitvogelen hoe het zit en wat ik zelf prettig vind. Enige dat nog niet gelukt was, was om de shop te activeren in de auto. Het is me nog niet duidelijk waarom dat is maar hopelijk lost het zichzelf op.
[Afbeelding]
[ Voor 89% gewijzigd door KMdijkens op 30-04-2025 13:19 ]
Gefeliciteerd met deze mooie wagen.SlushyCarpet schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:07:
Ook ik heb vandaag onze nieuwe auto op mogen halen. Het is een (privé gekochte) ID 7 Tourer Business Pro in rood/zwart zoals je wel kunt zien met het lichte interieur. Qua opties is het meeste wel aangevinkt, dwz:
Interieur Plus pakket
Exterieur Plus pakket
Trekhaak
20" Montreal velgen
[Afbeelding]
Ik ben voornemens exact dezelfde te bestellen als opvolging van mijn iD.4 in de lease.
Alleen durf ik het niet aan om het interieur in de lichte kleur af te laten werken.
Lijkt me niet dat die schoon blijft na een paar jaar ritten met het gezin. Ben benieuwd wat je ervaringen daarmee gaan worden.
Veel plezier gewenst met je wagen.
Dankje! Ik was van de kleur overtuigd geraakt na het zien van de auto van Resusaapje. Ik geef toe dat ik dat lichte interieur ook nog wel spannend vind. Ik heb twee jongens van 8 en 6 maar heb de gok maar gewoon genomen. yolobartpl1 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:48:
[...]
Gefeliciteerd met deze mooie wagen.
Ik ben voornemens exact dezelfde te bestellen als opvolging van mijn iD.4 in de lease.
Alleen durf ik het niet aan om het interieur in de lichte kleur af te laten werken.
Lijkt me niet dat die schoon blijft na een paar jaar ritten met het gezin. Ben benieuwd wat je ervaringen daarmee gaan worden.
[ Voor 13% gewijzigd door DaMenaz op 30-04-2025 15:42 ]
Catch my drift?

Edit: Ah ja ik zie het, de rand om het middenconsole en de armleuningen in de portieren.
[ Voor 34% gewijzigd door KMdijkens op 30-04-2025 15:59 ]
Super gave auto! Geniet ervan.SlushyCarpet schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:07:
Interieur Plus pakket
Exterieur Plus pakket
Trekhaak
20" Montreal velgen
[Afbeelding]
De Disskin-folie die @mm1987 hier postte is echt een aanrader:KMdijkens schreef op woensdag 30 april 2025 @ 15:57:
Welke paneeltjes? Bij mij zitten de meeste vingers overigens altijd op dat scherm..
Edit: Ah ja ik zie het, de rand om het middenconsole en de armleuningen in de portieren.
mm1987 in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"
https://disskin.com/vw-pa...-pro-max-15-zoll-ab-2024/
Wel even de installatievideo bekijken, het werkt een beetje anders dan een semi-hardglazen screen protector voor je telefoon.
[ Voor 11% gewijzigd door Tarin op 30-04-2025 18:05 ]
Blijft het touchscreen goed werken met deze folie?Tarin schreef op woensdag 30 april 2025 @ 18:04:
[...]
De Disskin-folie die @mm1987 hier postte is echt een aanrader:
Wel even de installatievideo bekijken, het werkt een beetje anders dan een semi-hardglazen screen protector voor je telefoon.
Ik geloof je, maar die haptische knoppen eronder en op het stuur zijn net zo besmettelijk. Als ik dan toch aan het poetsen ben dan is dat scherm meenemen maar een kleine moeite natuurlijk.Tarin schreef op woensdag 30 april 2025 @ 18:04:
[...]
De Disskin-folie die @mm1987 hier postte is echt een aanrader:
Klopt, maar daar storen de vingerafdrukken me (veel) minder. En ik tip eigenlijk alleen af en toe op temperatuur instelling en de aan/uit-schakelaar (die doet bij een korte tik ook dienst als pause/play de media die afgespeeld wordt).KMdijkens schreef op woensdag 30 april 2025 @ 19:53:
[...]
Ik geloof je, maar die haptische knoppen eronder en op het stuur zijn net zo besmettelijk. Als ik dan toch aan het poetsen ben dan is dat scherm meenemen maar een kleine moeite natuurlijk.
Ik heb deze https://www.winparts.nl/i...024-6-delig/p2017783.html gekocht. Had ze ook in mn Seat Leon zitten en ook in de ID.7 zitten ze prima. Bijkomend voordeel ook dat de kinderen niks uit het raam kunnen gooien als de ramen open zijn 😉MSoft06 schreef op zondag 27 april 2025 @ 14:54:
Ik zag eerder al in dit topic iemand met een link naar sunscreens maar heeft iemand daadwerkelijk deze aangeschaft of wellicht een ander merk?
Die hadden wij ook in de Golf 7.5 en zijn dikke prima (ik had ze destijds omdat onze dochter nog te klein was om even een zonnebril op te doen als de zon haar stoorde), maar er is ook een setje van Windesa/Sonniboy waarbij het scherm voor de achterruit uit 1 stuk bestaat en dat vind ik net wat eleganter.RudyO schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:29:
[...]
Ik heb deze https://www.winparts.nl/i...024-6-delig/p2017783.html gekocht. Had ze ook in mn Seat Leon zitten en ook in de ID.7 zitten ze prima. Bijkomend voordeel ook dat de kinderen niks uit het raam kunnen gooien als de ramen open zijn 😉
Haal ik misschien toch nog tzt. Het blokkeert ook inkijk van buiten vrijwel volledig.
[ Voor 94% gewijzigd door mitsumark op 30-04-2025 22:39 ]
* resusaapje pinkt traantje weg van ontroeringSlushyCarpet schreef op woensdag 30 april 2025 @ 15:16:
[...]
Dankje! Ik was van de kleur overtuigd geraakt na het zien van de auto van Resusaapje. Ik geef toe dat ik dat lichte interieur ook nog wel spannend vind. Ik heb twee jongens van 8 en 6 maar heb de gok maar gewoon genomen. yolo
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Vraagje… bij het laden van de auto (ac) en het doelbereik is niet bereikt worstel ik altijd met m’n laadkabel.
De ene keer is het pas aanbieden en kabel kan uit de auto en de andere keer moet k mijn sleutel erbij pakken, ontgrendelen en dan komt de kabel vrij bij de auto.
Ik was in de verordening dat het naderen van de auto (heb ontgrendelen bij aankomt aan staan) voldoende zou moeten zijn maar dat is dus blijkbaar niet zo?
Hoe ervaren jullie dat?
:strip_exif()/f/image/GTFsb68FVhT8PFSq2J7Owhhv.jpg?f=fotoalbum_large)
Had laatst een proefrit met een heel nieuwe ID7 en daar werkte de shop ook niet, maar die gaf in ieder geval de warning dat je wat settings m.b.t. cloud-verbinding moest aanzetten, in hetzelfde stukje menu waar ook Car2X staat. Heb je daar al eens gekeken? Na het aanzetten van die settings kwamen ook alle OTA updates van apps ineens binnenstromen.SlushyCarpet schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:51:
Gisteren druk bezig geweest om alles in de auto te leren/in te stellen. Alleen het openen van de Shop lukt nog niet. Eerste wat ik zou willen is de Spotify app installeren maar het activeren van de Shop wil nog niet lukken. Na het raadplegen van o.a. MS copilot heb ik de auto herstart en de app op de telefoon geherinstalleerd maar dat heeft nog niet geholpen. Volgende optie is het resetten van de auto naar factory settings maar dan kan ik natuurlijk opnieuw beginnen. Iemand anders die hier wellicht al eerder tegenaan gelopen is?
[Afbeelding]
"Een idioot is iemand die steeds hetzelfde doet en dan een andere uitkomst verwacht."Soeltanofswing schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:44:
Hi all,
Vraagje… bij het laden van de auto (ac) en het doelbereik is niet bereikt worstel ik altijd met m’n laadkabel.
De ene keer is het pas aanbieden en kabel kan uit de auto en de andere keer moet k mijn sleutel erbij pakken, ontgrendelen en dan komt de kabel vrij bij de auto.
Ik was in de verordening dat het naderen van de auto (heb ontgrendelen bij aankomt aan staan) voldoende zou moeten zijn maar dat is dus blijkbaar niet zo?
Hoe ervaren jullie dat?
Ik ben geen idioot, want ik doe altijd hetzelfde en verwachte dezelfde uitkomst: Sleutel op zak, druppel bij laadpaal: ontkoppelt, kabel bij laadpaal lostrekken, kabel bij auto lostrekken. Great succes!
Toch merk ik dat af en toe de kabel bij de auto niet loskomt. Dan moet ik idd net als jij effe op de ontgrendelknop drukken.
Dus wat is er dan anders? Misschien dat de auto net iets verder van de sleutel staat? Misschien dat ik net iets meer tijd neem?
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
In het menu kun je instellen of de kabel automatisch moet ontgrendelen bij volledig opladen. Zou niet weten waarom je dat zou willen, maar het kan.
Catch my drift?
Ja, na gisterochtend een update van de shop te hebben geaccepteerd in de auto werkt de shop niet meer. Komt ook idd met deze melding. Ik snap dat soms niet van die autoleveranciers waarom software vaak zo slecht getest wordtSlushyCarpet schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:51:
Gisteren druk bezig geweest om alles in de auto te leren/in te stellen. Alleen het openen van de Shop lukt nog niet. Eerste wat ik zou willen is de Spotify app installeren maar het activeren van de Shop wil nog niet lukken. Na het raadplegen van o.a. MS copilot heb ik de auto herstart en de app op de telefoon geherinstalleerd maar dat heeft nog niet geholpen. Volgende optie is het resetten van de auto naar factory settings maar dan kan ik natuurlijk opnieuw beginnen. Iemand anders die hier wellicht al eerder tegenaan gelopen is?

Ik zag vanochtend weer een system update. Die laat ik maar lekker achterwege. If it ain't broke don't fix it.
[ Voor 6% gewijzigd door RGS op 01-05-2025 12:17 ]
RGS schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 12:15:
[...]
Ja, na gisterochtend een update van de shop te hebben geaccepteerd in de auto werkt de shop niet meer. Komt ook idd met deze melding. Ik snap dat soms niet van die autoleveranciers waarom software vaak zo slecht getest wordt
Ik zag vanochtend weer een system update. Die laat ik maar lekker achterwege. If it ain't broke don't fix it.

Toch een interessante nieuwe leasert. 😁
Catch my drift?
Wanneer je altijd een EVSE gebruikt met een vaste kabel, bijv. thuis waar de kabel aan de EVSE vast zit. Als je daarnaast nergens of zelden aan een non-snellader staat is het een praktische optieDaMenaz schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:58:
In het menu kun je instellen of de kabel automatisch moet ontgrendelen bij volledig opladen. Zou niet weten waarom je dat zou willen, maar het kan.
Ik heb ervaring met een Passat B8 met licht interieur in Alcantara. Zag er na 5 jaar en +160K nog als nieuw uit, alleen de bestuurdersstoel was iets donkerder. Beetje werk om het netjes te houden, dat wel, maar als je een beetje kan opvoeden kan dit prima. Ik was echt niet elk weekend aan het poetsen. Mijn kids waren nog onder de 10 jaar in die tijd.bartpl1 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:48:
[...]
Op de achterbank had ik wel twee simpele onderleggers op de plekken van de kids.
Foto's bij inleveren:
:strip_exif()/f/image/HlpBrcslSUmI0dxXPiO5HHx4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4zNEQqaa4fQAa3IZijV9j0jS.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door RandomNick op 02-05-2025 07:27 ]
Heel mooi!! Ik zou deze rood ook wel willen, maar krijg het thuisfront er niet in mee ("een brandweer auto is rood").SlushyCarpet schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:07:
Interieur Plus pakket
Exterieur Plus pakket
Trekhaak
20" Montreal velgen
[Afbeelding]
Hier exact hetzelfde. Na een update van de 'Shop' app afgelopen woensdag is de shop niet meer bereikbaar via de App. Alles wat er in de shop aangeboden wordt heb ik al dus dus het zal wel weer.....RGS schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 12:15:
[...]
Ja, na gisterochtend een update van de shop te hebben geaccepteerd in de auto werkt de shop niet meer. Komt ook idd met deze melding. Ik snap dat soms niet van die autoleveranciers waarom software vaak zo slecht getest wordt
Een vuilnisbak is grijs!RandomNick schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 07:28:
[...]
Heel mooi!! Ik zou deze rood ook wel willen, maar krijg het thuisfront er niet in mee ("een brandweer auto is rood").
Een schoorsteen is zwart!
Een kanarie is geel!
Handboeien zijn zilver!
Stikkende mensen zijn blauw!
Jouw hoofd is nu ook rood!
Ik vind het schitterend bij je passen!
Het is mijn auto!
TAATUU TAATUU!
Oamsn:
Ik heb mijn vrouw's (vrouwd'r?) mening een paar keer overruled omdat ik haar argumenten onzin vond. Al die keren had ik (mazzel dat ik) gelijk (had). Smaak kan verschillen, maar er zijn wel heul veul gedekt-getinte auto's in NL. Slechts 27 van alle ID.7's zijn rood. Kans dat je rode auto in een megagarage terugvindt is dan een stuk groter
[ Voor 27% gewijzigd door resusaapje op 02-05-2025 08:27 ]
De zwarte valt gewoon minder op op een parkeerplaats; gelukkig is de kont vrij goed herkenbaar.
Misschien dat die systeemupdate de shop weer fixed?RGS schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 12:15:
[...]
Ik kreeg gisteren ook een update voor onder anderen de shop, leuk midden in het scherm terwijl ik aan het afremmen was voor een verkeerslicht. Dat zouden ze een beetje eleganter kunnen instellen.. maar als ik net klaar ben met parkeren heb ik meestal ook geen zin om een changelog door te lezen voor ik op OK druk.
Vanmiddag kijk ik even of de shop bij ons nog werkt.
Dat wilde ik ook net toevoegen - als je wel eens of regelmatig meerijders met een spijkerbroek hebt ook iets om op te letten.Mickvanderveen schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 09:16:
[...]
Als je veel spijkerbroeken draagt is het niet aan te bevelen hoewel de lichte kleur wel prachtig is!
[ Voor 35% gewijzigd door Tarin op 02-05-2025 09:48 ]
Als je veel spijkerbroeken draagt is het niet aan te bevelen hoewel de lichte kleur wel prachtig is!bartpl1 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:48:
[...]
Wow, wat een sprekende combi dat zwart met deze tint rood.SlushyCarpet schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:07:
Interieur Plus pakket
Exterieur Plus pakket
Trekhaak
20" Montreal velgen
[Afbeelding]
Goede keus!
-prijs/bijtelling praktisch gelijk
-CLA is sneller, heeft meer range en is mooier van buiten
-ID7 is ruimer, iets luxer en dashboard is iets mooier.
Vergeet ik iets?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
CLA is alleen sneller in 350 variant, is die al bestelbaar?Shao Kahn schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:40:
OK, ik twijfel voor nieuwe lease nog tussen ID7 of nieuwe CLA.
-prijs/bijtelling praktisch gelijk
-ID7 is ruimer, iets luxer en dashboard is iets mooier.
Vergeet ik iets?
Als de ruimte van de CLA voldoende is, dan is de extra ruimte van de ID7 niet perse een pluspunt lijkt me, eerder een minpunt (25cm langer).
Wat zou je qua luxe missen in de CLA? Is dat niet beschikbaar (in een pakket), of budget niet voldoende?
EQE ook buiten budget?
[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 02-05-2025 10:53 ]
nee 350 niet beschikbaar, ik bedoelde op topsnelheid, al zei ik dat er niet bij. verder niet heel relevant natuurlijk al rijdt ik redelijk vaak ik DEmitsumark schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:49:
[...]
CLA is alleen sneller in 350 variant, is die al bestelbaar?
Als de ruimte van de CLA voldoende is, dan is de extra ruimte van de ID7 niet perse een pluspunt lijkt me, eerder een minpunt (25cm langer).
Wat zou je qua luxe missen in de CLA? Is dat niet beschikbaar (in een pakket), of budget niet voldoende?
EQE ook buiten budget?
EQE niet buiten budget, wel buiten wat ik aan auto wil uitgeven.
in een id 7 heb ik natuurlijk wel "premium" al hoor ik geen hele goede zaken over de HK. ik ben de Burmeister in de EQC gewend is dat is fenimenaal. ook mist ik de massage/ventilatie, die de ID7 wel heeft.
verder zit het meeste wel op die launch editie van de CLA
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Interessant! Komen steeds meer leuke EV's op de marktShao Kahn schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:15:
[...]
nee 350 niet beschikbaar, ik bedoelde op topsnelheid, al zei ik dat er niet bij. verder niet heel relevant natuurlijk al rijdt ik redelijk vaak ik DE
EQE niet buiten budget, wel buiten wat ik aan auto wil uitgeven.
in een id 7 heb ik natuurlijk wel "premium" al hoor ik geen hele goede zaken over de HK. ik ben de Burmeister in de EQC gewend is dat is fenimenaal. ook mist ik de massage/ventilatie, die de ID7 wel heeft.
verder zit het meeste wel op die launch editie van de CLA
Je bent echter imho wel appels met peren aan het vergelijken.
Ik heb de ID.7 genomen omdat mijn kinderen klaagden over het gebrek aan zitruimte achterin. Een vergelijkbare auto is de Merc EQE. Ik heb die geprobeerd: afgewezen. Achterin krapper dan een Tesla M3. Ik verwachter dus dat deze CLA achterin al helemaal geen zitruimte heeft. Geeft natuurlijk niks als je meestal in je eentje in de wagen zit. Een compacte slalombak is dan een prima optie.
Dan lees ik echter dat de Merc net zoveel vermogen heeft als de VW, net zo hard accelereert en een aardig ruimere draaicirkel heeft. De kostprijs is dan ook nog eens gelijk voor beide full-option modellen. (ik deed wel effe de Pro S Limited, dus Pro Limited is flink goedkoper, maar heeft dingen niet die de Merc wel heeft)
Voordeel van de Merc is de flink hogere (potentiële) laadsnelheid en de hogere topsnelheid.
Die topsnelheid zul je echter in de praktijk zelden uitproberen. Ter indicatie: met mijn Tesla M3 kon ik 231km/u halen. Mijn bereik stortte dan echter in naar 90km. D'oh!
150km/u is naar mijn smaak een ideaal tussen opschieten en bereik en dat halen ze beide prima. Uiteraard kan jij een andere mening hebben ;-)
Dus tja, wil je ster op je neus, of een pakhuis in je rug? Da's volgens mij de keuze
Kleine toevoeging. Met die extra lengte komt ook een langere wielbasis wat weer leidt tot meer comfort.mitsumark schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:49:
[...]
CLA is alleen sneller in 350 variant, is die al bestelbaar?
EQE ook buiten budget?
@resusaapje argument mbt topsnelheid ben ik niet met je eens. Zal van persoon tot persoon verschillen, maar heb mijn ID.7 nu toch al regelmatig tegen de begrenzer aangereden en dat frustreert wel. (Zeker omdat je voelt dat er motorisch nog genoeg in zit) Maar goed ik wist het van te voren en vond het toen al jammer. Zelf voor gekozen dus nu maar mee leven.
[ Voor 24% gewijzigd door KMdijkens op 02-05-2025 11:51 ]
Mooi en lelijk is subjectief. De neus van de CLA is net zo’n karretje van de Turbo Polyp op de kermis.Shao Kahn schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:40:
Verder vind ik de CLA wel geslaagd, alleen veel te klein in verhouding tot de Tourer. Is echt een ander segment.
Was ik ik de markt voor een Model 3 of i4, dan zou ik de CLA verkiezen.

[ Voor 43% gewijzigd door DaMenaz op 02-05-2025 16:11 ]
Catch my drift?
Echter voor mij viel de EQE ook al af ivm de kofferruimte en ruimte op de achterbank, ik kan me niet voorstellen dat de CLA daar meer heeft.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Precies. Het zijn niet te vergelijken concepten. De ene is een comfortabele, stille, langeafstandcruiser en de ander … heeft inmiddels vast wel een eigen topic.Spekkie99 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 16:17:
Misschien dat de CLA ook prettiger is om te rijden, de ID7 laatst gereden en dat is wel een comfort boot hoor.
[ Voor 8% gewijzigd door DaMenaz op 02-05-2025 16:35 ]
Catch my drift?
Ach, ik zit ook te wachten op de performance-update. De ID.3 GTX Performance haalt nu al meer uit dezelfde motor en het is volgens mij gewoon softwarematig. De tesla M3LR heeft zoiets ook: uit m'n hoofd 50pk extra voor €1200. Niet dat VW zeau onwijs handig met software en marketing is, maar goed...KMdijkens schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:49:
[...]
Kleine toevoeging. Met die extra lengte komt ook een langere wielbasis wat weer leidt tot meer comfort.
@resusaapje argument mbt topsnelheid ben ik niet met je eens. Zal van persoon tot persoon verschillen, maar heb mijn ID.7 nu toch al regelmatig tegen de begrenzer aangereden en dat frustreert wel. (Zeker omdat je voelt dat er motorisch nog genoeg in zit) Maar goed ik wist het van te voren en vond het toen al jammer. Zelf voor gekozen dus nu maar mee leven.
Wie weet, wie weet, een man mag dromen...
Gezien DCC toch deels software is én VW een kleine update heeft uitgebracht, ik dacht ik zeg het even als ik er niemand over hoor ligt het aan mij of mijn auto ..
Geinig, ik dacht maandag dat mijn banden half leeg waren. Heel vreemd. Paar dagen later alles weer zoals gewoon. Toeval?True schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 20:12:
Voor mij gevoel rijdt de auto sinds een dag of twee wat onrustiger over hobbels, DCC staat nog steeds hetzelfde (twee rechts van comfort). Ik kan het niet helemaal plaatsen.
Gezien DCC toch deels software is én VW een kleine update heeft uitgebracht, ik dacht ik zeg het even als ik er niemand over hoor ligt het aan mij of mijn auto ..
Ligt natuurlijk aan je km en looptijd, zie hiervoor ook: Keuze leaseauto - Deel 6 en eventueel: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 als je iets over je beleid kwijt wilt of daar vragen over hebt.Surfroy01 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 20:26:
Ik ga morgen proefrijden in een ID.7, ik dacht met een budget van 1150 euro per maand leasebedrag wel een leuke uitvoering te kunnen selecteren echter in de configurator van de werkgever kom ik niet verder dan een standaard limited edition in moonstone grey met 20"montreal velgen en een trekhaak, nouja eerst maar eens de proefrit.
Persoonlijk ben ik gaan shoppen voor mijn ID.7 dat maakte het echt mogelijk om voor schrikbarend minder een 69k fiscaal te kunnen leasen (True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" & True in "Keuze leaseauto - Deel 6")
Dit kan ik me bijna niet voorstellen. Ik kijk hiervoor vaak bij directlease en dit zit er echt ver onder. Zijn er meer mensen hier die leaseprijzen willen en kunnen delen?Surfroy01 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 20:26:
Ik ga morgen proefrijden in een ID.7, ik dacht met een budget van 1150 euro per maand leasebedrag wel een leuke uitvoering te kunnen selecteren echter in de configurator van de werkgever kom ik niet verder dan een standaard limited edition in moonstone grey met 20"montreal velgen en een trekhaak, nouja eerst maar eens de proefrit.
Ik snap niet hoe je aan dat bedrag komt want ik kom er met Ayvens en Directlease niet aan. Door de max 180km totaal op het contract kom je vrijwel altijd onder de 1000 euro uit met die configSurfroy01 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 20:26:
Wellicht kortere looptijden, hogere kilometrage en de troef; prijs inclusief brandstofvoorschot. Daarbij kan het een voorkeursleasemaatschappij zijn die slechte contracten heeft met PON bijv.Arms2Short schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 00:28:
[...]
Ik snap niet hoe je aan dat bedrag komt want ik kom er met Ayvens en Directlease niet aan. Door de max 180km totaal op het contract kom je vrijwel altijd onder de 1000 euro uit met die config
Hoe dan ook. Je moet wel echt voor de worst case scenario gaan wil je op die bedragen uitkomen voor een vrijwel basic limit model.True schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 00:52:
[...]
Wellicht kortere looptijden, hogere kilometrage en de troef; prijs inclusief brandstofvoorschot. Daarbij kan het een voorkeursleasemaatschappij zijn die slechte contracten heeft met PON bijv.
Echt niet, een niet courante LM kan al voldoende zijn. Zeker met die WG-portals ga je al snel nat.Arms2Short schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 00:55:
[...]
Hoe dan ook. Je moet wel echt voor de worst case scenario gaan wil je op die bedragen uitkomen voor een vrijwel basic limit model.
Ik meen dat er bij mij €300 zat tussen de laagste en hoogste offerte voor exact dezelfde ID.7 en parameters, ik zou het moeten nazoeken, maar er kan echt veel verschil tussen zitten.
[ Voor 100% gewijzigd door KMdijkens op 03-05-2025 01:27 ]
Ik kan enkel in de configuratie van Traxall een auto selecteren die binnen ‘hun’ bereiking past. Ik zag dat ze 1300 euro korting op de auto krijgen, daar moet ik het mee doen.
Ik moet zeggen de standaard heeft niet de qmatrix lights en dat vind ik op de achterkant zelfs een vooruitgang. Verder weet ik niet precies wat de verschillen zijn, dacht geen elektrische achterklep, valt mee te leven maar discovery pro ready, betekent dat geen navigatie? Hoe ga je dan je bereik meten en waar te laden met voorverwarmen etc. Zal het wel aan de dealer vragen vanmiddag.
Ook zag ik een Duitse review die na half jaar en 12Kkm erg tevreden was op een paar zaken na, elke keer oké moet aanklikken voor privacy en na 100% lading zet ie de volgende automatisch op 80% en je kunt niet verder dan 15% leeg rijden? Dat betekent dan effectief 65% range? Dat is dan wel krap. Ik rij geregeld ~300km voor werk in 1 ruk en wil dan niet hoeven te laden in de winter wanneer ik 120-130km/u rijdt.
Catch my drift?
DaMenaz schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 07:26:
Dat automatisch terug naat 80% is een setting die je kunt uitschakelen. Niet onder de 15% is dikke onzin. Dat kan gewoon.
Dat automatisch uitzetten van het laden naar 100% SOC kun je op meerdere manieren, voor meerdere vaste AC laadlocaties, aanpassen. Zelfs met een ingeschakeld 'Battery Care' programma zodat 'ie onderweg bij bijvoorbeeld DC Snelladers wel altijd maar tot max. 80% kan gaan laden.
Gisteravond vanaf Zuid-Frankrijk vertrokken om 19.15. Vanochtend om 7.45 waren we thuis. 12,5 uur reistijd inclusief 5 laadstops. 1196 kilometer gereden, 10.49 netto rijtijd, 111km/h gemiddeld, 19,7kWh/100km. Goed doorgereden. In Duitsland grote stukken 150. Vertrokken met 99%.Surfroy01 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 06:49:
Dank allen voor de antwoorden. Bij navraag blijkt het 48mnd met 35Kkm/jaar te zijn. Als ik uitga van 250 euro verbruikskosten per maand blijf ik nog onder de 1150 euro/maand met deze getallen en dan past een Pro. Ik kan niet shoppen, werkgever heeft dit uitbesteed aan Traxall. Wat ik ook nog ergens las, laadpaal ongeacht of je die selecteert of niet (ik heb er al 1) wordt ook meegenomen in leasebedrag vaak voor een paar mille.
Ik kan enkel in de configuratie van Traxall een auto selecteren die binnen ‘hun’ bereiking past. Ik zag dat ze 1300 euro korting op de auto krijgen, daar moet ik het mee doen.
Ik moet zeggen de standaard heeft niet de qmatrix lights en dat vind ik op de achterkant zelfs een vooruitgang. Verder weet ik niet precies wat de verschillen zijn, dacht geen elektrische achterklep, valt mee te leven maar discovery pro ready, betekent dat geen navigatie? Hoe ga je dan je bereik meten en waar te laden met voorverwarmen etc. Zal het wel aan de dealer vragen vanmiddag.
Ook zag ik een Duitse review die na half jaar en 12Kkm erg tevreden was op een paar zaken na, elke keer oké moet aanklikken voor privacy en na 100% lading zet ie de volgende automatisch op 80% en je kunt niet verder dan 15% leeg rijden? Dat betekent dan effectief 65% range? Dat is dan wel krap. Ik rij geregeld ~300km voor werk in 1 ruk en wil dan niet hoeven te laden in de winter wanneer ik 120-130km/u rijdt.
Laadstops:
1. Ionity Saint-Rambert - 41% naar 69% in 16 minuten (220km)
2. Ionity Aire de Gevrey-Chambertin - 4% naar 70% in 26 minuten (248km)
3. Fastned Aire de Loisy - 6% naar 52% in 14 minuten (243km)
4. Chargy Aire de Wasserbillig - 22% naar 65% in 16 minuten (124km)
5. Ionity Ohliger Heide (Solingen) - 13% naar 63% in 18 minuten (198km)
6. Thuis met 15% gearriveerd (163km)
Was weer een prettige rit, fijne reiswagen
Ik heb hem bij Athlon besteld (alleen nog wat handtekeningen), looptijd van 60 maanden / 35.000km per jaar, pro limited met interieur pakket plus, is het lease tarief € 947,90, “brandstof” voorschot €161,39 maakt totaal €1109,29. Alsof het niks isStannovic schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 23:29:
[...]
Dit kan ik me bijna niet voorstellen. Ik kijk hiervoor vaak bij directlease en dit zit er echt ver onder. Zijn er meer mensen hier die leaseprijzen willen en kunnen delen?
En ja uiteindelijk toch inclusief interieur pakket plus besteld.. want “waarom ook niet”. Nodig? Nee, leuk? Ja
m’n huidige lease moet nog tot oktober. Dus zal nog wel even duren voor ik hem daadwerkelijk mag ophalen.
[ Voor 24% gewijzigd door mark322 op 03-05-2025 09:53 ]
Ja hoor 1180 voor GTX! 5 jaar en 40000 exclusief vergoeding voor stroom gebruik bij XL leaseStannovic schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 23:29:
[...]
Nu
Dit kan ik me bijna niet voorstellen. Ik kijk hiervoor vaak bij directlease en dit zit er echt ver onder. Zijn er meer mensen hier die leaseprijzen willen en kunnen delen?
[ Voor 10% gewijzigd door Rick2506 op 03-05-2025 10:03 ]
[ Voor 29% gewijzigd door RGS op 03-05-2025 11:17 ]
LM | Looptijd | Kilometerage | Prijs ex btw ex brandstof |
---|---|---|---|
Alphabet | 60 | 30000 | € 1.159,00 |
Multilease | 60 | 25000 | € 1.062,00 |
ProMobility | 60 | 25000 | € 1.191,00 |
Dit zijn dan nog prijzen zonder een brandstofvoorschot die bij indicatie met €150 vermeld stond op de offertes.
M.b.t. die leaseprijzen, ga eens shoppen bij wat LMs en koppel die output (indien echt duidelijker lager) terug bij je WG. Als er echt 200€ verschil in zit gaan ze echt wel eens met Traxall bellen.Surfroy01 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 06:49:
Dank allen voor de antwoorden. Bij navraag blijkt het 48mnd met 35Kkm/jaar te zijn. Als ik uitga van 250 euro verbruikskosten per maand blijf ik nog onder de 1150 euro/maand met deze getallen en dan past een Pro. Ik kan niet shoppen, werkgever heeft dit uitbesteed aan Traxall. Wat ik ook nog ergens las, laadpaal ongeacht of je die selecteert of niet (ik heb er al 1) wordt ook meegenomen in leasebedrag vaak voor een paar mille.
M.i. moet de prijs voor Traxall apart berekent worden en niet bij de leaseprijs naar de werknemer inzitten, dit geeft een vertekend beeld.
[ Voor 38% gewijzigd door True op 03-05-2025 11:13 ]
Overigens net in een Capri proef gereden man man man iemand heeft het jaren 90 plastic fantastic uit de doos gehaald in het interieur, die wordt het sowieso niet.
Maar wat ik al schreef, het gaat om 48 maanden looptijd + 35Kkm/jaar wat mijn werkgever hanteert, maar dan nog denk ik dat een Pro moet kunnen.
Will be continued.
Ik heb vorige week de ID.7 LE in stonewashed blue besteld. Ik heb eigenlijk alles standaard gelaten op de metallic lak na dan. Dit is verplicht op mijn werk. In de garage hadden ze 2 luxere varianten staan. Ik heb dus niet kunnen zien hoe de ‘soul’ bekleding eruit ziet. De plaatjes in de configurator zijn erg onduidelijk. Heeft iemand deze standaard bekleding en hier misschien foto’s van?
[ Voor 3% gewijzigd door DaMenaz op 03-05-2025 13:30 ]
Catch my drift?
Volgens Direct Lease kun je met het bedrag van ruim €1150,- wat je eerder noemde ook een Pro-S (86kWh) Limited Edition gaan rijden iwaarbij je nog genoeg geld (€182,-!!) voor het maandelijkse brandstof-voorschot over houdt. Zelfs met Metallic lak, de termijn en het kilometrage wat je aangeeft. Incl. branstof-voorschot én interieurpakket plus kom je daar op €1137,- uit.Surfroy01 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 11:17:
Misschien is dat inderdaad nog een oplossing om toch zelf met voorbeelden te gaan werken naar Traxall toe.
Overigens net in een Capri proef gereden man man man iemand heeft het jaren 90 plastic fantastic uit de doos gehaald in het interieur, die wordt het sowieso niet.
Maar wat ik al schreef, het gaat om 48 maanden looptijd + 35Kkm/jaar wat mijn werkgever hanteert, maar dan nog denk ik dat een Pro moet kunnen.
Will be continued.
De Non-S (77kWh) past daar zelfs incl. brandstofvoorschot met zowel het interieur en exterieur plus pakket op basis van jouw gegevens (krijg je nog €2,-/Mnd. terug).
Bij mijn werkgever komen de lease prijzen in het Werkgevers Portal eigenlijk altijd 100% overeen met dát wat Direct Lease je voorrekent, ook al maakt m'n werkgever (eigen fleetowner / fleetsupport) de keuze tussen Alphabet en Athlon. Ik kan het nú niet verifiëren omdat ik nét een nieuwe auto heb en dat portal alléén opengesteld is als ik daadwerkelijk wat mág bestellen.
Ik zou, als ik jou was, dan ook eens met je werkgever gaan babbelen. Eigenlijk dat wat @True je ook al adviseerd.
[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 03-05-2025 16:16 ]
Winterbanden, eigen risico, vervangend vervoer, het maakt allemaal verschil.
Zie dat er inmiddels was gereageerd, excuus.
Is het budget van 1150 eur dan incl. of excl. brandstof en wat hangt er verder nog aan het contract?Surfroy01 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 11:17:
Misschien is dat inderdaad nog een oplossing om toch zelf met voorbeelden te gaan werken naar Traxall toe.
Will be continued.
Winterbanden, eigen risico, vervangend vervoer?
[ Voor 53% gewijzigd door KMdijkens op 03-05-2025 16:12 ]
Volgens mij gaf 'ie aan 48Mnd / 35K/jaar / Metallic Lak verplicht?KMdijkens schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:09:
Laat hem nou eerst maar vertellen wat zijn leasecontract inhoudt. Zo is het allemaal maar wat roepen en gissen. Als hij een contract voor 60dkm p jaar heeft en een looptijd van 1 jaar zien de prijzen er heel anders uit dan bij 10dkm p jaar en een looptijd van 6 jaar.
Winterbanden, eigen risico, vervangend vervoer, het maakt allemaal verschil.
Ik heb de berekeningen verder op basis van (extra) winterbanden én een Eigen Risico van €135,- (is minimum) zónder vervangend vervoer laten maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 03-05-2025 16:13 ]
Die lak is iemand anders die ook net een nieuwe ID.7 besteld heeftWill_M schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:12:
[...]
Volgens mij gaf 'ie aan 48Mnd / 35K/jaar / Metallic Lak verplicht?
Ik heb de berekeningen verder op basis van (extra) winterbanden én een Eigen Risico van €135,- (is minimum) zónder vervangend vervoer laten maken.
Na het wisselen even met dat klik ding getest in mijn auto en zowaar past het perfect. Heb ook maar een haakje en een kledinghanger besteld via de dealer, ik vind 't een handige en praktische toevoeging.
Ze staan op pag. 10 van de Enyaq accessoires brochure (Enyaq - accessoires brochure 2025V1).
/f/image/i6Xhah7HYfXKNNs5GJLyKhGU.png?f=fotoalbum_large)
Dank voor deze info! Ik heb dit setje nu bij mijn Enyaq en die kan dus straks mee naar de ID7 T.True schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:19:
Ik was laatst bij de dealer voor de zomerbanden en heb gelijk eens gevraagd naar het basishoudersysteem wat bij de Enyaq (en ik denk Elroq e.d.) beschikbaar is. Of zoiets ook op de ID.7 zou passen gezien VW er bar weinig voor wilt verkopen.
Na het wisselen even met dat klik ding getest in mijn auto en zowaar past het perfect. Heb ook maar een haakje en een kledinghanger besteld via de dealer, ik vind 't een handige en praktische toevoeging.
Ze staan op pag. 10 van de Enyaq accessoires brochure (Enyaq - accessoires brochure 2025V1).
[Afbeelding]
VW ID 7 Tourer, Pro Limited Edition (77 kWh) in Aquamarine Blue, met 20" Montreal velgen en natuurlijk de trekhaak.
Ter info voor anderen: Normcalculatie was 1137 excl brandstof op basis van 48 mnd en 30.000 km (incl winterbanden).
Nog een half jaartje wachten, want dan loopt het contract van mijn huidige wagen af. Kijk uit naar meer laadruimte, en blij weer gewoon een stationwagon te kunnen gaan rijden. De huidige Enyaq was indertijd een rationele keuze, maar heb ik eigenlijk nooit echt mooi gevonden.
Maar wel Enyaq als naam op GoT aannemen, gewaagd hoor.RandomNick schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:49:
Hier ook van de week besteld:
VW ID 7 Tourer, Pro Limited Edition (77 kWh) in Aquamarine Blue, met 20" Montreal velgen en natuurlijk de trekhaak.
Ter info voor anderen: Normcalculatie was 1137 excl brandstof op basis van 48 mnd en 30.000 km (incl winterbanden).
Nog een half jaartje wachten, want dan loopt het contract van mijn huidige wagen af. Kijk uit naar meer laadruimte, en blij weer gewoon een stationwagon te kunnen gaan rijden. De huidige Enyaq was indertijd een rationele keuze, maar heb ik eigenlijk nooit echt mooi gevonden.
Binnenkort je naam veranderen dan maar?
Ja, dat was ooit een beetje kortzichtig 😂. Als dat kan dan is dat zeker een optie. Zal er eens induiken.True schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:51:
[...]
Maar wel Enyaq als naam op GoT aannemen, gewaagd hoor.
Binnenkort je naam veranderen dan maar?
Bij Directlease kom ik met een Pro S op 1111 euro incl brandstof voorschot met montreal velgen, witte lak met interieur en trekhaak.
Bij Ayvens voor een Pro met bovenstaande accesoires op 970 excl brandstof voorschot.
Maar zelfs als ik toch de limited zou 'moeten' nemen dan wordt die het, auto rijd heerlijk, ruim, ziet er netjes uit, zuinig etc. Op de vraag wat Discovery ready betekent; geen VW navigatie (op zo'n auto.....) maar via je telefoon navigeren, ach prima niks mis mee. Op de vraag hoe gaat de accu voorverwarmd of gekoeld worden om te snelladen dan, wisten ze het antwoord niet........
De koppeling met de laadpaal ging snel. Laadpasje aanbieden om de auto lopen met kabel en erin doen. Toen ik weer bij de laadpaal was was de laadsessie al begonnen. Laad beginstand was 24% en opgeladen tot 60% om met 130km/h naar huis te kunnen rijden.
Laadvermogen liep snel op naar 132KWh en en een minuut of 5 later liep deze rerug naar 119kWh.Toen de andere auto's bij Fastnet Hoorn Noord Holland weg waren tikten we de 145kWh aan.
De maximale snelheid is daar 150kWh.
Dus dat ging zo slecht nog niet.
Daarna was het idd waar het kon en mocht met 130km/h naar huis gereden. Heerlijke tourauto die best wel redelijk rap is als het op versnellen aankomt.
Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1