Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:02

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

The Legend schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 17:47:
Voor de geïnteresseerden: vandaag een tuinset opgehaald met een flinke huifaanhanger. Twee keer 32km (heen en terug) en twee keer bijna 29kWh/100km. Luchtweerstand van zo’n bak doet dus een hoop. Ga je met zoiets (of een caravan) op pad, dan zul je dus echt achter een vrachtwagen moeten duiken om nog een beetje range over te houden.
Morgen gaat er bij mij ook een aanhanger achter om een bankstel op te halen voor zwager. Zal dan ook even laten weten wat mijn verbruik was. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06:47
Surfroy01 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 17:36:
Proefrit in een witte Pro tourer gemaakt en ik ben om, die wordt het. Zelfs mijn vrouw vind hem oke! Nu met de Traxall in de clinche over waarom een Pro niet in het budget valt.

Bij Directlease kom ik met een Pro S op 1111 euro incl brandstof voorschot met montreal velgen, witte lak met interieur en trekhaak.

Bij Ayvens voor een Pro met bovenstaande accesoires op 970 excl brandstof voorschot.

Maar zelfs als ik toch de limited zou 'moeten' nemen dan wordt die het, auto rijd heerlijk, ruim, ziet er netjes uit, zuinig etc. Op de vraag wat Discovery ready betekent; geen VW navigatie (op zo'n auto.....) maar via je telefoon navigeren, ach prima niks mis mee. Op de vraag hoe gaat de accu voorverwarmd of gekoeld worden om te snelladen dan, wisten ze het antwoord niet........ :?
Als je in DE de goedkoopste versie samenstelt kom je dit tegen, het lijkt erop dat je tegen betaling je Ready to Discover kunt upgraden naar een Discover Pro na aankoop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3KoheGHb7TH4hJapTIp6kQzj8RI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jmOqi9OepaxxRYNah9uLLibh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-06 17:12
RandomNick schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:54:
[...]

Ja, dat was ooit een beetje kortzichtig 😂. Als dat kan dan is dat zeker een optie. Zal er eens induiken.
Ik heb een jaar geleden de switch gemaakt van Enyaq naar ID.7.
Goede keuze, hoewel ik ook goede herinneringen had aan de Enyaq (leuke vakanties en eerste elektrische auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-06 09:47
[quote]RandomNick schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:03:
[...]

Als je in DE de goedkoopste versie samenstelt kom je dit tegen, het lijkt erop dat je tegen betaling je Ready to Discover kunt upgraden naar een Discover Pro na aankoop:

[Afbeelding]
Thanks! Moet sowieso kijken hoe die Traxall hier mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Tukker87 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:15:
[...]

Ik heb een jaar geleden de switch gemaakt van Enyaq naar ID.7.
Goede keuze, hoewel ik ook goede herinneringen had aan de Enyaq (leuke vakanties en eerste elektrische auto).
Het is ook een prima auto hoor, maar heb er weinig emotie bij. Met de Passat die ik ervoor had was ik na 4 jaar nog steeds heel blij, hoop dat ik dat gevoel ook weer heb bij de ID7.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:24
True schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:19:
Ik was laatst bij de dealer voor de zomerbanden en heb gelijk eens gevraagd naar het basishoudersysteem wat bij de Enyaq (en ik denk Elroq e.d.) beschikbaar is. Of zoiets ook op de ID.7 zou passen gezien VW er bar weinig voor wilt verkopen.

Na het wisselen even met dat klik ding getest in mijn auto en zowaar past het perfect. Heb ook maar een haakje en een kledinghanger besteld via de dealer, ik vind 't een handige en praktische toevoeging.

Ze staan op pag. 10 van de Enyaq accessoires brochure (Enyaq - accessoires brochure 2025V1).
[Afbeelding]
DaMenaz in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"

😇

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• K0ENH
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-06 17:12
RandomNick schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:24:
[...]

Het is ook een prima auto hoor, maar heb er weinig emotie bij. Met de Passat die ik ervoor had was ik na 4 jaar nog steeds heel blij, hoop dat ik dat gevoel ook weer heb bij de ID7.
ID7 vind ik een heel ander niveau dan de Enyaq. Qua functies, luxe en afwerking. Ik stap na een jaar nog steeds in met een glimlach.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:14

The Legend

*Plop*

Net de Frunk geïnstalleerd. Netjes zoals in de instructie wordt vermeld een dekentje in de motorruimte gelegd om vallende onderdelen op te vangen… En jawel, ik krijg het voor elkaar om de meegeleverde moer stuiterend van het dekentje in de motorruimte te laten vallen |:( Onvindbaar natuurlijk, die krijg ik er nooit meer uit. Hopelijk kan dat geen kwaad en rammelt ‘ie onderweg er een keer uit :X

Met een vervangende moer wel de Frunk en gasveer kunnen plaatsen gelukkig :Y)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:45

resusaapje

h less

The Legend schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:13:
Net de Frunk geïnstalleerd. Netjes zoals in de instructie wordt vermeld een dekentje in de motorruimte gelegd om vallende onderdelen op te vangen… En jawel, ik krijg het voor elkaar om de meegeleverde moer stuiterend van het dekentje in de motorruimte te laten vallen |:( Onvindbaar natuurlijk, die krijg ik er nooit meer uit. Hopelijk kan dat geen kwaad en rammelt ‘ie onderweg er een keer uit :X

Pix or it didn't happen :+

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter

Heb je toevallig zo'n snake-eye camera? Want ik neem aan dat je een beetje een idee hebt waar je moet zoeken gezien de deken er voor een deel op lag?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Proefrit in een witte Pro tourer gemaakt en ik ben om, die wordt het. Zelfs mijn vrouw vind hem oke! Nu met de Traxall in de clinche over waarom een Pro niet in het budget valt.

Bij Directlease kom ik met een Pro S op 1111 euro incl brandstof voorschot met montreal velgen, witte lak met interieur en trekhaak.

Bij Ayvens voor een Pro met bovenstaande accesoires op 970 excl brandstof voorschot.

Maar zelfs als ik toch de limited zou 'moeten' nemen dan wordt die het, auto rijd heerlijk, ruim, ziet er netjes uit, zuinig etc. Op de vraag wat Discovery ready betekent; geen VW navigatie (op zo'n auto.....) maar via je telefoon navigeren, ach prima niks mis mee. Op de vraag hoe gaat de accu voorverwarmd of gekoeld worden om te snelladen dan, wisten ze het antwoord niet........ :?
Kan toch nog steeds onder het batterij-menu en dan accuoptimalisatie en dan op starten drukken? Of mis je dat menu dan ook compleet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

Ai!
Das wel minder…

Maar hoe bevalt de frunk? Kan je dr nog aardig wat in kwijt?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !Nibble
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 13-06 06:51

Ik weet niet of ik je goed begrijp en wellicht overbodig, ik post toch maar.
Gaat het jou om keuze Pro vs non-Pro (even los van de Limited ed.)?
In dat geval, kleine heads-up, het lijkt erop dat het interieur van de non-Pro er van binnen iets anders uitziet.
Dit viel me zowel op in de online VW configurator als in deze review: YouTube: VW ID7 Pro S Tourer - Warum kaufen alle dieses Auto? Im Giga-Test fi...
Versie lijkt wat kaler te zijn rond het dashboard en deurpanelen.
(misschien dat titel van de review video niet klopt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
The Legend schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:02:
[...]
1. Ionity Saint-Rambert - 41% naar 69% in 16 minuten (220km)
2. Ionity Aire de Gevrey-Chambertin - 4% naar 70% in 26 minuten (248km)
Mooie rit!
Detail vraagje; van je startpunt naar laad stop 1 was 220km he?
Als ik echter kijk naar van 1 naar 2, kom ik in Google maps (gewoon over de A7) op 289km ipv 248.
De overige stints kloppen wel met +_ een paar km.
Kan het zijn dat het 284 moest zijn ipv 248? :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Puppetmaster schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:36:
[...]

Mooie rit!
Detail vraagje; van je startpunt naar laad stop 1 was 220km he?
Als ik echter kijk naar van 1 naar 2, kom ik in Google maps (gewoon over de A7) op 289km ipv 248.
De overige stints kloppen wel met +_ een paar km.
Kan het zijn dat het 284 moest zijn ipv 248? :)
Ik heb het ff gecheckt maar het is echt 248km. Was deze route: https://maps.app.goo.gl/PdLrgWL4CdRJT9nd9?g_st=ig

De snelste route door Lyon was afgesloten, vandaar dat we via de D383 en de A46 reden. Dat is echter nog steeds flink korter dan jouw 284, dus ik weet niet hoe je dan rijdt? :) Kortste route zou 236km zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Kort vraagje, ik ga zo voor de eerste keer een aanhanger achter de auto hangen. Heeft de auto nog een aparte aanhanger-modus? Zodat de pre-sense er niet in schiet met achteruit rijden en dergelijke? Gaat dat automatisch, moet ik dat zelf ergens aanzetten? Of is er überhaupt niet zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:14
KMdijkens schreef op zondag 4 mei 2025 @ 12:23:
Kort vraagje, ik ga zo voor de eerste keer een aanhanger achter de auto hangen. Heeft de auto nog een aparte aanhanger-modus? Zodat de pre-sense er niet in schiet met achteruit rijden en dergelijke? Gaat dat automatisch, moet ik dat zelf ergens aanzetten? Of is er überhaupt niet zoiets?
Van zodra er iets in de elektrische aansluiting van de trekhaak zit, worden er allerlei dingen automatisch uitgezet. Geen verschil tussen fietsendrager of aanhanger. Automatisch parkeren, dodehoek uitstap waarschuwing, parkeersensoren achteraan, ... gaat allemaal uit.
Dat het automatisch parkeren uitstaat wil ook zeggen dat je niet op het P icoon kan drukken om dan naar "camera" te schakelen. Terwijl de camera's wel gewoon aangaan wanneer je in R schakelt. Vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Oké top! Dankjewel 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:05
Vervolgvraag, hoe zit het dan met de rijhulpsystemen, werken die nog wel gewoon?
(lanekeeping, adaptive cruise, lane change, etc)
Met een caravan is bijvoorbeeld wat anders dan met een fietsendrager..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelstruike
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
The Legend schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:02:
[...]

Gisteravond vanaf Zuid-Frankrijk vertrokken om 19.15. Vanochtend om 7.45 waren we thuis. 12,5 uur reistijd inclusief 5 laadstops. 1196 kilometer gereden, 10.49 netto rijtijd, 111km/h gemiddeld, 19,7kWh/100km. Goed doorgereden. In Duitsland grote stukken 150. Vertrokken met 99%.

Laadstops:

1. Ionity Saint-Rambert - 41% naar 69% in 16 minuten (220km)
2. Ionity Aire de Gevrey-Chambertin - 4% naar 70% in 26 minuten (248km)
3. Fastned Aire de Loisy - 6% naar 52% in 14 minuten (243km)
4. Chargy Aire de Wasserbillig - 22% naar 65% in 16 minuten (124km)
5. Ionity Ohliger Heide (Solingen) - 13% naar 63% in 18 minuten (198km)
6. Thuis met 15% gearriveerd (163km)

Was weer een prettige rit, fijne reiswagen :Y)
Was dit via de route via de ingebouwde navigatie? Was aankomst percentage iedere keer redelijk kloppend?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

mitsumark schreef op zondag 4 mei 2025 @ 13:16:
Vervolgvraag, hoe zit het dan met de rijhulpsystemen, werken die nog wel gewoon?
Kan bevestigen dat travel assist en lane keeping gewoon nog werken. Lane change assist gebruik ik nooit dus ook niet op gelet. 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
!Nibble schreef op zondag 4 mei 2025 @ 09:03:
[...]

Ik weet niet of ik je goed begrijp en wellicht overbodig, ik post toch maar.
Gaat het jou om keuze Pro vs non-Pro (even los van de Limited ed.)?
In dat geval, kleine heads-up, het lijkt erop dat het interieur van de non-Pro er van binnen iets anders uitziet.
Dit viel me zowel op in de online VW configurator als in deze review: YouTube: VW ID7 Pro S Tourer - Warum kaufen alle dieses Auto? Im Giga-Test fi...
Versie lijkt wat kaler te zijn rond het dashboard en deurpanelen.
(misschien dat titel van de review video niet klopt...)
Thanks, het gaat mij om de limited editions modellen Pro en non Pro, het enige wat ik kan vinden qua interieur dat de stoelen type comfort zijn tov ergo active in de Pro en andere stof, misshien dat daardoor afwerking van dashboard ook anders is. Maar ik heb nog geen non-Pro ergens kunnen vinden op het web of bij dealer. Iedereen heeft de Pro staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Zou nog even terugkoppelen wat mijn verbruik was.

Totaal 76km gereden met aanhanger. Met belading, twee bankstellen (ca. 550kg incl. trailertje?) zat ik op een verbruik van 24,6 kwh/100km. Op de terugweg leeg zat ik rond de 18.2kwh/100km.
Heb overal netjes de max. snelheid gereden. Meer binnendoor wegen dan ik van te voren dacht. Daardoor een lagere gem. snelheid a 46kmh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
The Legend schreef op zondag 4 mei 2025 @ 11:18:
[...]
Dat is echter nog steeds flink korter dan jouw 284, dus ik weet niet hoe je dan rijdt? :) Kortste route zou 236km zijn.
Ja, idd!
Het was op de desktop, heb er een old-skool screenshot van gemaakt. :)
Heel merkwaardig, misschien iets wat er qua naam op leek?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aARGZzbtFmslzxAN3-TK1cZrQ7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7g5OO44nBaGg9XDTQfZeNncY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bdbfz
Puppetmaster schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:19:
[...]

Ja, idd!
[Afbeelding]
Begin je in het zuiden niet langs de verkeerde kant van de snelweg? Het lijkt erop dat je eerst verder naar het zuiden gaat voor je richting eindbestemming (noorden) gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
mitsumark schreef op zondag 4 mei 2025 @ 13:16:
Ben vrij zeker dat lane change niet werkt met iets op de AHK. Dat gebruikt de achterwaarts/schuin achterwaarts gerichte sensoren, en die kunnen niet gebruikt worden wanneer er iets achter de auto hangt.
De ACC/Lane assist/Travel assist werken zeker wel.
Je krijgt bij het starten op het schermpje te zien wat er niet werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Puppetmaster schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:19:
[...]

Ja, idd!
[Afbeelding]
Je hebt idd de IONITY richting zuiden gepakt ipv richting noorden dus nu maak je een extra lus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

appelstruike schreef op zondag 4 mei 2025 @ 14:12:
[...]

Was dit via de route via de ingebouwde navigatie? Was aankomst percentage iedere keer redelijk kloppend?
De route wel, de laadstops niet. Wat ik nu gedaan heb is via Pump de route laten berekenen met alleen Ionity zodat je goed kan zien waar ze zitten op de route. Vervolgens bekijk ik waar ik voor het eerst wil stoppen en verdeel ik de stops daarna. Dan laat ik de route berekenen in de VW app en voer ik handmatig de laadstops als VW zelf de verkeerde bedenkt. Daarna route versturen naar de auto en gewoon navigeren. Ik houd ongeveer 30km op de GOM als marge aan. Op een gegeven moment heb je door dat je met 60% accu makkelijk 200km aan 130-140km/u kunt rijden. Als ‘ie aan de lader hangt kijk ik dus ff hoe ver de volgende stop is en bedenk dan tot welk % ik moet laden.

Als het morgen een beetje aardig weer is ga ik de auto wassen en zal dan ook ff de frunk showen.

[ Voor 5% gewijzigd door The Legend op 04-05-2025 17:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
Surfroy01 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 14:57:
[...]

Thanks, het gaat mij om de limited editions modellen Pro en non Pro, het enige wat ik kan vinden qua interieur dat de stoelen type comfort zijn tov ergo active in de Pro en andere stof, misshien dat daardoor afwerking van dashboard ook anders is. Maar ik heb nog geen non-Pro ergens kunnen vinden op het web of bij dealer. Iedereen heeft de Pro staan.
Volgens mij staat bij de Pro LE ook dat er een 'comfort dashboard' in zit, al staat verder nergens uitgewerkt wat dat dan is.

Even opgezocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKoAaU4Qx_lwHcWGNTgl-IHdG3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cyZJBQbctECL3MXtzI4I5UDn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door RandomNick op 04-05-2025 19:10 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
RandomNick schreef op zondag 4 mei 2025 @ 18:55:
[...]

Volgens mij staat bij de Pro LE ook dat er een 'comfort dashboard' in zit, al staat verder nergens uitgewerkt wat dat dan is.

Even opgezocht:
[Afbeelding]
Ik zal het bij een dealer nog eens navragen maar krijg het idee dat zij het ook niet weten gezien mijn vraag over voorverwarmen accu zonder discovery navigatie. Denk dat ze enkel de Pro versie verkopen, wat logisch is. Moet ook nog met fleet manager in conclaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koomen75
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:21
Ik overweeg ook ID7 Tourer maar kan alleen een LE bestellen. Ben ook benieuwd naar:
- verschil stoelen met PRO
- geen navigatie dus ook geeen navigatie projectie in de HUD en benieuwd hoe je accu dan kan voorbrreiden op snelladen.
Volgende week proefrit maar zal wel in PRO zijn. Iemand al in een standaard LE gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjomn
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-06 19:29
Vanaf 28 april is de Sport Edition niet meer te zien in de configurator in België. Nog wel mijn slag kunnen slaan paar dagen vooraf, met leverdatum eind juli.

Betrof eigenlijk een gebruikelijk Business Pro, maar dan met Interieur Plus pakket en Black Pack. Wel minder gunstig geprijsd dan de Limited Editions in Nederland.

Daarmee wel benieuwd hoe lang de Nederlandse Limited Editions leverbaar blijven.

[ Voor 27% gewijzigd door hjomn op 05-05-2025 10:22 . Reden: Aangevuld ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

koomen75 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 08:11:
Ik overweeg ook ID7 Tourer maar kan alleen een LE bestellen. Ben ook benieuwd naar:
- verschil stoelen met PRO
- geen navigatie dus ook geeen navigatie projectie in de HUD en benieuwd hoe je accu dan kan voorbrreiden op snelladen.
Volgende week proefrit maar zal wel in PRO zijn. Iemand al in een standaard LE gezeten?
Klikje naar de prijs / optielijst ten behoeven van de ID.7 Limited modellen. De VW dealers hebben daarbij meestal alleen de wat beter aangeklede modellen in de showroom staan.

Ik rijd inmiddels al ruim 35 jaar auto waarbij het merendeel daarvan in VW's van allerlei pluimage plaats vond en ik zou je écht met klem willen adviseren om even ergens een langere proefrit in een ID.7 met de 'standaard' stoelen te gaan maken (PON in Leusden?). De ID.7 Limited (NON Pro versie) heeft af-fabriek géén optie tot de upgrade naar Ergo-Active stoelen en ik heb persoonlijk geen goede ervaringen met de standaard stoelen welke er in een willekeurige VW staan doordat het zitvlak meestal té kort en ook niet voldoende in te stellen is. Dat is niet erg voor een rondje rond de kerk maar gedurende langere ritten krijg ik dan serieus last van m'n benen (als in een soort van trombose). Je rijdt een leasewagen meestal gedurende een jaar of 4 á 5 / 160.000 Km en dan wil je er niet dagelijks 'gebroken' uit moeten gaan stappen doordat de standaard stoel niet goed bij je lichaamsbouw past.

Dat tweede deel aangaande die navigatie is op te lossen door het 'Comfort Pakket' á €1990,- als optie te selecteren, daar zit de Discover Pro navigatie in met nog wat handige features meer. Het voorverwarmen van de accu ten behoeven van het (snel)laden is ook zónder VW navigatie gewoon te doen middels het 'Batterij / Accu' menu echter houdt de auto dan geen rekening met je 'eigen' navigatie systeem (Apple / Google / You-Name-IT).

HUD zou volgens mij wél gedeeltelijk moeten kunnen acteren op navigatie van derden al zal het 'Augumented Reality' deel dan waarschijnlijk niet meegenomen worden (zou ik ook eens moeten gaan proberen in mijn auto, ik gebruik het on-board navigatie systeem van VW al sinds jaar en dag (RNS 510, iemand?) tot volle tevredenheid).

De Pheaton en Touareg laat ik qua standaard stoelen overigens even buiten beschouwing.... Die waren wel redelijk oké 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 05-05-2025 12:20 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
hjomn schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:19:
Vanaf 28 april is de Sport Edition niet meer te zien in de configurator in België. Nog wel mijn slag kunnen slaan paar dagen vooraf, met leverdatum eind juli.

Betrof eigenlijk een gebruikelijk Business Pro, maar dan met Interieur Plus pakket en Black Pack. Wel minder gunstig geprijsd dan de Limited Editions in Nederland.

Daarmee wel benieuwd hoe lang de Nederlandse Limited Editions leverbaar blijven.
Tot 31 juni staat er op de website VW.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxwork
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 04-06 08:16
Hi allen,

Heb een Tourer besteld 30 januari via de leasing. Oorspronkelijke geschatte leverdatum 14/04 (wat heel snel zou zijn) was een tweetal weken achteruit geduwt. De wagen zou op die moment al geproduceerd geweest zijn.

Nieuwe geschatte leverdatum 02/05.

Net via de dealer vernomen dat er logistieke problemen zouden zijn en dat er een 1000-tal wagens zouden vaststaan bij de fabriek en dat ze geen idee hebben wanneer deze naar België zou komen.

Nog iemand iets soortgelijks vernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koomen75
Will_M schreef op maandag 5 mei 2025 @ 11:35:
[...]

Klikje naar de prijs / optielijst ten behoeven van de ID.7 Limited modellen. De VW dealers hebben daarbij meestal alleen de wat beter aangeklede modellen in de showroom staan.

Ik rijd inmiddels al ruim 35 jaar auto waarbij het merendeel daarvan in VW's van allerlei pluimage plaats vond en ik zou je écht met klem willen adviseren om even ergens een langere proefrit in een ID.7 met de 'standaard' stoelen te gaan maken (PON in Leusden?). De ID.7 Limited (NON Pro versie) heeft af-fabriek géén optie tot de upgrade naar Ergo-Active stoelen en ik heb persoonlijk geen goede ervaringen met de standaard stoelen welke er in een willekeurige VW staan doordat het zitvlak meestal té kort en ook niet voldoende in te stellen is. Dat is niet erg voor een rondje rond de kerk maar gedurende langere ritten krijg ik dan serieus last van m'n benen (als in een soort van trombose). Je rijdt een leasewagen meestal gedurende een jaar of 4 á 5 / 160.000 Km en dan wil je er niet dagelijks 'gebroken' uit moeten gaan stappen doordat de standaard stoel niet goed bij je lichaamsbouw past.

Dat tweede deel aangaande die navigatie is op te lossen door het 'Comfort Pakket' á €1990,- als optie te selecteren, daar zit de Discover Pro navigatie in met nog wat handige features meer. Het voorverwarmen van de accu ten behoeven van het (snel)laden is ook zónder VW navigatie gewoon te doen middels het 'Batterij / Accu' menu echter houdt de auto dan geen rekening met je 'eigen' navigatie systeem (Apple / Google / You-Name-IT).

HUD zou volgens mij wél gedeeltelijk moeten kunnen acteren op navigatie van derden al zal het 'Augumented Reality' deel dan waarschijnlijk niet meegenomen worden (zou ik ook eens moeten gaan proberen in mijn auto, ik gebruik het on-board navigatie systeem van VW al sinds jaar en dag (RNS 510, iemand?) tot volle tevredenheid).

De Pheaton en Touareg laat ik qua standaard stoelen overigens even buiten beschouwing.... Die waren wel redelijk oké 8)
Stoelen is goed om te weten... ik ga wel proberen met die stoelen ergens proef te rijden.

Ik snap dat ik kan upgraden naar navigatie maar past niet in budget helaas. Heb zelfs normale ID7 (niet de tourer) in standaardkleur geprobeerd maar ook daar past navigatiepakket niet.

Bij dealer zeiden ze dat navigatie via telefoon niet werkt in combinatie met HUD. Als iemand dat kan testen zou ik wel fijn vinden. Heb zelf Android, dus benieuwd of dat werkt in combinatie met Android Auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 19:02
koomen75 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:40:
[...]
...

Bij dealer zeiden ze dat navigatie via telefoon niet werkt in combinatie met HUD. Als iemand dat kan testen zou ik wel fijn vinden. Heb zelf Android, dus benieuwd of dat werkt in combinatie met Android Auto.
Android Auto en Google Maps werken wel degelijk samen met het AR deel van de HUD vanaf versie 5.0 van de autosoftware. De turn-by-turn instructies (rechts, de pijltjes) heeft altijd al gewerkt.

[ Voor 9% gewijzigd door MJMaverick op 05-05-2025 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Stoelen is goed om te weten... ik ga wel proberen met die stoelen ergens proef te rijden.

Ik snap dat ik kan upgraden naar navigatie maar past niet in budget helaas. Heb zelfs normale ID7 (niet de tourer) in standaardkleur geprobeerd maar ook daar past navigatiepakket niet.

N=1 maar:

Zojuist dus ook maar even getest in mijn auto (een MY25 ID.3 Pro-S Business met ALLE mogelijke opties en pakketen welke VW daar af fabriek op kan en wil monteren) en Apple Wireless Carplay stuurt het HUD incl. Augumented Reality bij gebruik van Apple Maps volledig aan. Of dat dat ook met Google / Android toestellen en software gaat werken.... ???

Als een 'simpele' ID.3 (met exact dezelfde ID software v5.2 als dat de huidige ID.7 heeft) het al kan dan zou een nieuwe ID.7 het toch zéker ook wel moeten kunnen, dunkt me.

d:)b

N=2 dus inmiddels >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 05-05-2025 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

[...]

Je kunt het als software pakket ook achteraf aanschaffen. Nadeel: iets duurder. Voordeel: geen bijtelling.

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
[...]

Is mij al vaker opgevallen dat dealers niet alles weten van nieuwe auto’s. Had ik ook al toen ik mijn huidige privé EV kocht 3 jaar geleden, ik wist er meer van de verkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Surfroy01 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:53:
[...]

Is mij al vaker opgevallen dat dealers niet alles weten van nieuwe auto’s. Had ik ook al toen ik mijn huidige privé EV kocht 3 jaar geleden, ik wist er meer van de verkoper.
Helaas is dat tegenwoordig ook bijna niet meer te doen door/voor de dames/heren verkopers bij een dealer.

Het begint er al mee dat het merendeel van de nieuw te leveren auto's via een LM bestelt wordt waarbij de toekomstige berijder vaak niet eens weet dat er, buiten het portal van de LM, meerdere manieren zijn om er achter te komen wát er config-technisch allemaal mogelijk is. Voor een dealer is het daarmee ook niet meer interessant genoeg om het verkopend personeel pér nieuw model/uitvoering bij te laten scholen, zeker niet doordat de importeur vaak ook nog eens een duit in het zakje doet door bijvoorbeeld, net zoals nú in dit geval, zogenaamde 'Limited' edities aan te gaan bieden welke een door die importeur samengesteld pakket aan opties herbergen waarvan amper tot niet af te wijken is.... Tenzij je een vaak véél duurdere uitvoering gaat selecteren (en je daarmee als verkoper zijnde eigenlijk dus gedwongen UP-Selling vanuit de importeur(s) opgelegd krijgt).

Gelukkig zijn er dan altijd nog wel mensen op fora zoals deze welke wél die moeite willen nemen doordat ze vanuit het verleden weten dat het ook anders kán, vaak ook alleen al (óf maar?) vanwege een stukje persoonlijke interesse in de huidige / moderne Automotive sector >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 05-05-2025 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koomen75
Bedankt iedereen. Goed om te weten dat navigatie extern met HUD gewoon werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:24
koomen75 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:19:
Bedankt iedereen. Goed om te weten dat navigatie extern met HUD gewoon werkt.
Niet elke specifieke combi. Google Maps via Carplay niet bijvoorbeeld.

Catch my drift?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Frunk! @resusaapje @Puppetmaster

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O197HTVVm63BXJHHPEESd2mV6sU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZUcvBUlV5oK5HQnM3gky6Hb.jpg?f=fotoalbum_large

Niet megagroot, maar je kan er net wel wat praktische dingen in kwijt die je niet vaak nodig hebt maar wel voor het grijpen wil hebben.

Naast het moertje dat een nieuw leven leidt onder de motorkap, viel me nog iets vervelends op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qIkvudRBB3ucWwmJNPveVn7LLpA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wrZRT0IqwYdUYdBQsaQ5jKnj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2r1YiEgNFm1o8F7sY0Qpp2W87Ak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SCDWtcMIAxC3ldiZ4qpiahRH.jpg?f=fotoalbum_large

Als je de klep open doet zitten er links en rechts twee ‘openingen’ waar je richting binnenkant voorbumper kunt kijken. Daar zit zwart piepschuim achtig spul, dat bij mij compleet aangevreten lijkt :X Iemand dit al eens gecheckt?

En nog een vervelend dingetje dat me bij het wassen opviel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4bhAK5G4kADeGSDajvGn4TVoqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dfBaaFfu4YDtRggLWFH3Wdf4.jpg?f=fotoalbum_large

Ster in het panoramadak! :| Ik heb dat nog niet eerder gehad. Er zit een voelbaar putje, maar de ‘ster’ lijkt wel onder / in net glas te zitten. Zou dat onzichtbaar te repareren zijn? Anders moet het complete dak vervangen worden? }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:28
The Legend schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:02:

[Afbeelding]
code:
1

Niet megagroot, maar je kan er net wel wat praktische dingen in kwijt die je niet vaak nodig hebt maar wel voor het grijpen wil hebben.

Naast het moertje dat een nieuw leven leidt onder de motorkap, viel me nog iets vervelends op:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als je de klep open doet zitten er links en rechts twee ‘openingen’ waar je richting binnenkant voorbumper kunt kijken. Daar zit zwart piepschuim achtig spul, dat bij mij compleet aangevreten lijkt :X Iemand dit al eens gecheckt?

[Afbeelding]

Ster in het panoramadak! :| Ik heb dat nog niet eerder gehad. Er zit een voelbaar putje, maar de ‘ster’ lijkt wel onder / in net glas te zitten. Zou dat onzichtbaar te repareren zijn? Anders moet het complete dak vervangen worden? }:|

Auto gewassen, en helaas viel mij oog op het volgende
Dank voor het delen van de ervaring met en foto van de frunk. Onbegrijpelijk dat VW zoiets niet gewoon zelf inbouwt. De laadkabel en wat andere auto frutsels heb je dan mooi uit de weg.

Met deze oplossing valt me wel op dat het niet is afgesloten. Ik vermoed dat er dan best wat stof/roet/vocht bij die spullen komt. Wel iets om rekening mee te houden.

Wel raar van dat piepschuim. En hopelijk valt je dak te repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[Afbeelding]
code:
1

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Auto gewassen, en helaas viel mij oog op het volgende
Dat sterretje in dat glazen panoramadak zou ik z.s.m. laten repareren (vullen) door een bedrijf zoals bijvoorbeeld autotaalglas / carglass. Het compleet moeten laten vervangen van dat stukje glas (het gehele dak) zit niemand op te wachten, ongeacht je eigen verzekering/polisvoorwaarden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
bilgy_no1 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:11:
[...]

Dank voor het delen van de ervaring met en foto van de frunk. Onbegrijpelijk dat VW zoiets niet gewoon zelf inbouwt. De laadkabel en wat andere auto frutsels heb je dan mooi uit de weg.

Met deze oplossing valt me wel op dat het niet is afgesloten. Ik vermoed dat er dan best wat stof/roet/vocht bij die spullen komt. Wel iets om rekening mee te houden.

Hoe dan?
Ik tref niet zo veel vuil aan onder mijn motorkap. En die frunk sluit volgens mij ook zo beetje helemaal aan aan de bovenkant met de motorkap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

bilgy_no1 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:11:
[...]

Zoals @True zegt sluit de Frunk wel redelijk strak aan op de binnenkant van de klep. Moet wel zeggen dat ik de auto heb gewassen en meermaals heb afgespoten met de hogedrukreiniger, en dat er wel wat druppels in het deel linksvoor te zien waren. Maar goed, dat is ook wel met serieus spuiten gebeurd. Verwacht dat het met regen wel droog blijft. Maar zal het controleren bij de volgende regenrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_one007
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 17-06 17:35
Mijn ID7 Tourer is intussen een drietal weken geleden van de band gerold, maar staat blijkbaar nog steeds op de parking van de fabriek in Duitsland. De dealer gaf ook aan dat ze geen zicht hebben wanneer de auto effectief in transport zou gaan...

VW heeft recent blijkbaar een aantal transportproblemen waardoor auto's van verschillende modellen lang blijven staan. Zal eerder voor begin tot midden juni zijn volgens de dealer alvorens hij geleverd wordt... :|

[ Voor 10% gewijzigd door The_one007 op 05-05-2025 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom35
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 26-05 10:15
Heb hier wat aan het zoeken geweest maar zijn er hier mensen die een betaalbare dashcam werkende hebben gekregen op de usb aansluitingen ..Ik heb er een en had een nieuwe kabel gekocht met usbc verbinding maar die werkt blijkbaar toch niet goed daarmee..

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
True schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:14:
[...]

Hoe dan?
Ik tref niet zo veel vuil aan onder mijn motorkap. En die frunk sluit volgens mij ook zo beetje helemaal aan aan de bovenkant met de motorkap.
Bij mijn huidige auto zit er een afdichting voor de frunk aan de binnenkant van de motorkap. Op de plastic kappen rondom de frunk zit toch altijd wel wat stof.

Mijn vorige auto had een frunk met een deksel. Dat deksel werd ook wel vuil.

Het zal natuurlijk ook van het verdere ontwerp van de auto en de weersomstandigheden afhangen, maar het is dus vanuit die ervaring dat ik ernaar vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

bilgy_no1 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:17:
[...]

Bij mijn huidige auto zit er een afdichting voor de frunk aan de binnenkant van de motorkap. Op de plastic kappen rondom de frunk zit toch altijd wel wat stof.

Mijn vorige auto had een frunk met een deksel. Dat deksel werd ook wel vuil.

Het zal natuurlijk ook van het verdere ontwerp van de auto en de weersomstandigheden afhangen, maar het is dus vanuit die ervaring dat ik ernaar vraag.
Het zal zeker niet 100% schoon blijven verwacht ik, maar voor mijn gebruik is dat ook niet heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxwork
The_one007 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:55:
Mijn ID7 Tourer is intussen een drietal weken geleden van de band gerold, maar staat blijkbaar nog steeds op de parking van de fabriek in Duitsland. De dealer gaf ook aan dat ze geen zicht hebben wanneer de auto effectief in transport zou gaan...

VW heeft recent blijkbaar een aantal transportproblemen waardoor auto's van verschillende modellen lang blijven staan. Zal eerder voor begin tot midden juni zijn volgens de dealer alvorens hij geleverd wordt... :|
Bedankt, ik melde eerder in dit topic iets soortgelijks maar kwam niets van reactie op. Heb net hetzelfde gehoord gisteren. Staan een duizendtal wagens stil, waaronder de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 12-06 11:49
Hoi, ik gebruik nu heel graag de spotify app in de auto (dus geen spotify op de telefoon). Die werkt prima. Het enige grote probleem is dat nu en dan de auto om een of andere reden switched naar Android Auto en dat dan de spotify van mijn telefoon overneemt. Soms met dezelfde muziek maar soms ook met iets heel anders. Dit is erg vervelend. Is er een manier om er voor te zorgen dat Android Auto niet zomaar de muziek kan overnemen? In de instellingen op mijn smartphone staat 'Muziek automatisch starten' al uit. Dus daar zal het niet aan liggen.

Bedankt voor tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2506
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17-06 19:18
Voxwork schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 07:31:
[...]

Bedankt, ik melde eerder in dit topic iets soortgelijks maar kwam niets van reactie op. Heb net hetzelfde gehoord gisteren. Staan een duizendtal wagens stil, waaronder de mijne.
Geldt dit enkel voor België of is dit ook voor NL? Mijne zou ook al geproduceerd zijn namelijk en ik woon in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Rick2506 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 06:59:
[...]

Klopt weekje of 3 verwacht ik mijn gtx ook😇
Rode Tourer GTX 2025-05-02 op naam gezet, zie ik. Ben jij dat? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2506
resusaapje schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:54:
[...]

Rode Tourer GTX 2025-05-02 op naam gezet, zie ik. Ben jij dat? :9
Hoe kom jij aan die informatie haha? Nee ik heb een zwarte besteld, rood mocht niet van thuis helaas. Laatste update die ik van Volkswagen/Pouw heb gehad is dat de auto geproduceerd wordt, status 3. Dit bericht kreeg ik wel een week eerder dan initieel aangegeven maar goed dat is inmiddels ook alweer 2 weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:06
Gisteren even in een ID7 gezeten.

Zitcomfort prima.
Interieur saai maar daardoor acceptabel genoeg (ivm tot bc de nieuwe CLA, die ik dus nog overweeg met verlichte sterretjes enzo) , Standaard audio klinkt al aardig.
Vrijwel totaal gebrek aan knoppen.
Zeeën van ruimte.

Toch maar eens een proefrit maken. de gewilde versie zou in Aquamarine Blue zijn, die ik overigens vrijwel niet op de weg zie.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_one007
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 17-06 17:35
Rick2506 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:36:
[...]

Geldt dit enkel voor België of is dit ook voor NL? Mijne zou ook al geproduceerd zijn namelijk en ik woon in NL.
Bij mij is het alleszins één die besteld werd in België. Geen idee of dit ook voor NL geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
jorritTyb schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 07:50:
Hoi, ik gebruik nu heel graag de spotify app in de auto (dus geen spotify op de telefoon). Die werkt prima. Het enige grote probleem is dat nu en dan de auto om een of andere reden switched naar Android Auto en dat dan de spotify van mijn telefoon overneemt. Soms met dezelfde muziek maar soms ook met iets heel anders. Dit is erg vervelend. Is er een manier om er voor te zorgen dat Android Auto niet zomaar de muziek kan overnemen? In de instellingen op mijn smartphone staat 'Muziek automatisch starten' al uit. Dus daar zal het niet aan liggen.

Bedankt voor tips
In je Android instellingen (zoeken naar Android Auto) is een instelling dat die mag beginnen met het afspelen van muziek. Probeer die eens uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
True schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:19:
[...]

In je Android instellingen (zoeken naar Android Auto) is een instelling dat die mag beginnen met het afspelen van muziek. Probeer die eens uit te zetten.
Zoals ik hierboven al vertelde had ik die instelling al af staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxwork
Rick2506 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:36:
[...]

Je kan best eens luisteren waar je hem gekocht hebt, het is de delivery dienst van de garage die het mij liet weten. Als hij al even vaststaat zal het waarschijnlijk dezelfde oorzaak zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:50
Shao Kahn schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:34:
Gisteren even in een ID7 gezeten.

Zitcomfort prima.
Interieur saai maar daardoor acceptabel genoeg (ivm tot bc de nieuwe CLA, die ik dus nog overweeg met verlichte sterretjes enzo) , Standaard audio klinkt al aardig.
Vrijwel totaal gebrek aan knoppen.
Zeeën van ruimte.

Toch maar eens een proefrit maken. de gewilde versie zou in Aquamarine Blue zijn, die ik overigens vrijwel niet op de weg zie.
Ik heb een aquamarine blue besteld :D in Hengelo heeft de VW dealer een aquamarine blue Tourer als proefrit auto als je die kleur wil zien en rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rick2506
Voxwork schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:38:
[...]

Je kan best eens luisteren waar je hem gekocht hebt, het is de delivery dienst van de garage die het mij liet weten. Als hij al even vaststaat zal het waarschijnlijk dezelfde oorzaak zijn.
Zojuist even gebeld, auto heeft inmiddels een chassisnummer en verwachting is dat de auto deze week op transport gaat. Nog week of 2 geduld ongeveer dus #wachtenduurtlang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Rick2506 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:51:
[...]

Zojuist even gebeld, auto heeft inmiddels een chassisnummer en verwachting is dat de auto deze week op transport gaat. Nog week of 2 geduld ongeveer dus #wachtenduurtlang
Welke dealer heb je m besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rick2506
Luqq schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:11:
[...]

Welke dealer heb je m besteld?
Pouw Apeldoorn via XL Lease

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Luqq schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:40:
[...]

Ik heb een aquamarine blue besteld :D in Hengelo heeft de VW dealer een aquamarine blue Tourer als proefrit auto als je die kleur wil zien en rijden.
Er staat er hier één voor de deur in deze kleur. Ik was van plan om de lichtblauwe te bestellen, maar door een akkefietje met de LM kreeg ik een andere in donkerblauw. Toevallig kwam ik gisteren ergens de lichtblauwe tegen (naast die van mij) en mijn gevoel dat ik nu de mooiere kleur heb werd wel bevestigd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Luqq schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:40:
[...]

Ik woon in Maastricht dus Hengelo niet naast de deur, maar thanks!
Heb je een indicatie gekregen van totale levertijd?
Shivs schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:38:
[...]

Er staat er hier één voor de deur in deze kleur. Ik was van plan om de lichtblauwe te bestellen, maar door een akkefietje met de LM kreeg ik een andere in donkerblauw. Toevallig kwam ik gisteren ergens de lichtblauwe tegen (naast die van mij) en mijn gevoel dat ik nu de mooiere kleur heb werd wel bevestigd :-)
Mocht je een foto kunnen maken, graag, maar andermans auto fotograferen beetje apart :)
Natuurlijk vind ik online ook wel foto's maar veel markting dus belichting gefotoshopped.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luqq
Shao Kahn schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:12:
[...]

[...]

Mocht je een foto kunnen maken, graag, maar andermans auto fotograferen beetje apart :)
Natuurlijk vind ik online ook wel foto's maar veel markting dus belichting gefotoshopped.
Besteld op 17/4, eerste indicatie was 13/6. Vorige week gehoord dat de auto 21/5 gebouwd wordt en probably eerste week van juni bij de dealer is.

Hier nog wat fotos van dat demomodel:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGGuEmtA_uO08bowZP5ukBXvfPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s9L7xDwjwqOJI3yvmZCMXzzh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agKFjjeez9I5Eq071CdSSauotfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zELmr36smGGysx59u6sb6gfr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSEzXMPOFgVA6fegdGaCpBRSVwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N66kRCgBaLPjJroiuFg4sUM8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCFqDddpT5gN6-HLNkffV3xNpdE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XKa6WzB8vDMbBpRpe5kcDxrN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
Luqq schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:15:
[...]

Besteld op 17/4, eerste indicatie was 13/6. Vorige week gehoord dat de auto 21/5 gebouwd wordt en probably eerste week van juni bij de dealer is.

Hier nog wat fotos van dat demomodel:[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtige kleur. Ook mijn voorkeur op het moment. Dat lichtblauw ziet er niet onaardig uit, maar een beetje onuitgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
[...]

[...]

Hebben ze bij de dealers geen kleurstalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
bilgy_no1 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:21:
[...]

Hebben ze bij de dealers geen kleurstalen?
Op basis van alleen een kleurstaal zou ik niet zomaar een auto bestellen, het liefst zou ik de kleur toch ook nog even in het echt zien. :D Toch een hoop geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Luqq schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:15:
[...]

Hier nog wat fotos van dat demomodel:[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks,
Lijkt een kleur die erg afhanklijk is van lichtinval en dus op sommige dagen er anders uitziet dan op andere dagen. Dat mag ik wel. Rest vd kleuren vind ik iets te saai, maar dat heb ik al snel en is heel persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Luqq schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:27:
[...]

Op basis van alleen een kleurstaal zou ik niet zomaar een auto bestellen, het liefst zou ik de kleur toch ook nog even in het echt zien. :D Toch een hoop geld!
Ach ja. Voor mij is het vooral een gebruiksvoorwerp. Ik heb nog nooit bijbetaald voor een kleur, alleen vind ik de Moonstone Grey van VW echt een lelijke kleur. Gelukkig krijg je met de LE een upgrade naar een metallic kleur en dan is de EUR 190 voor Aquamarine of Kings Red nog wel acceptabel...

Bij Kings Red vind ik het vooral mooi dat het VW logo achterop niet zo uit de toon valt, wat ik bij sommige andere kleuren wel vind. Aan de andere kant vind ik de combinatie van rood met het zwarte dak er minder geslaagd uitzien.

Eerlijk gezegd en rationeel gezien zou ik dat extra geld gewoon moeten besparen en voor een van de inbegrepen metallic kleur moeten kiezen. Grenadill Black bijv. Als je de auto ooit weer verkoopt gaat het er vooral om dat je het vinkje bij 'metallic lak' aan kunt zetten... En als je leaset maakt het al helemaal niet uit; per definitie is dat toch niet je eigen auto...

[ Voor 16% gewijzigd door bilgy_no1 op 06-05-2025 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:42
jorritTyb schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 07:50:

Bedankt voor tips
Vreemd, bij mij werkt die spotify app echt voor geen meter. Tergend traag en als ik er dan uiteindelijk in geslaagd ben om een nummer of playlist op het scherm te krijgen moet ik 37 keer op play klikken voor hij uiteindelijk begint te spelen. Dat switchen naar spotify op mijn telefoon heb ik ook, maar ik gebruik momenteel enkel nog spotify op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
Invictus66 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:00:
[...]

Vreemd, bij mij werkt die spotify app echt voor geen meter. Tergend traag en als ik er dan uiteindelijk in geslaagd ben om een nummer of playlist op het scherm te krijgen moet ik 37 keer op play klikken voor hij uiteindelijk begint te spelen. Dat switchen naar spotify op mijn telefoon heb ik ook, maar ik gebruik momenteel enkel nog spotify op mijn telefoon.
Ik ben het met je eens dat de user interface niet zo vlot gaat. Maar de geluidskwaliteit van die spotify app is VEEL beter dan via bluetooth of android auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
Heel verhaal getikt maar kan ik hier niet terug vinden, anyhow, eindelijk een verkoper gesproken die het nodige wist te vertellen:
  • Comfort stoelen zijn identiek qua vorm aan de ergo active stoelen alleen niet elektrisch maar handmatig te verstellen en geen massage.
  • Trekhaak kan niet achteraf geinstalleerd worden vanwege europese wetgeving, er moet voor in de software gewerkt worden en dat mag enkel af fabriek.
  • Discovery software is naderhand in de webshop te verkrijgen (lees voor tig euro ergens wordt er een vinkje aangezet.....)
Ondanks dat een Pro LE op diverse LM online prima binnen mijn budget van 1132 euro/maand aangeboden wordt, kan ik via fleetmanager enkel de LE bestellen met metalic lak en montreal velgen voor 1128 euro/
maand...... nog in onderhandeling of ik de trekhaak zelf mag betalen zodat ie wel af fabriek meebesteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Surfroy01 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:15:
Heel verhaal getikt maar kan ik hier niet terug vinden, anyhow, eindelijk een verkoper gesproken die het nodige wist te vertellen:
  • Trekhaak kan niet achteraf geinstalleerd worden vanwege europese wetgeving, er moet voor in de software gewerkt worden en dat mag enkel af fabriek.
Dat is onzin. Trekhaak mag degelijk achteraf geplaatst worden. Dat er in de software dingen aangepast moet worden (dat er een trekhaak aanwezig is), dat klopt.

Maar vanwege europese wetgeving alleen af fabriek, kantenklare onzin.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Rainesh schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:12:
[...]

Dat is onzin. Trekhaak mag degelijk achteraf geplaatst worden. Dat er in de software dingen aangepast moet worden (dat er een trekhaak aanwezig is), dat klopt.

Maar vanwege europese wetgeving alleen af fabriek, klantenklare onzin.
Klantenklaar, lol, die kende ik nog niet _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Shao Kahn schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:31:
[...]

Thanks,
Lijkt een kleur die erg afhanklijk is van lichtinval en dus op sommige dagen er anders uitziet dan op andere dagen. Dat mag ik wel. Rest vd kleuren vind ik iets te saai, maar dat heb ik al snel en is heel persoonlijk.
Dat is die kleur zeker, gaat van donkergroen naar donkerblauw. Ik ben er erg over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Rainesh schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:12:
[...]

Maar vanwege europese wetgeving alleen af fabriek, kantenklare onzin.
Tsja ik heb er ook mijn bedenkingen bij maar specifiek voor EV’s schijnt het te gelden. En ik wilde de trekhaak bij de dealer achteraf laten monteren zodat ie uit de bijtelling is. Dus maakt het voor hem als verdien model niets uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Overigens als je zoekt op een trekhaak voor een ID7 tourer bij de bekende specialisten dan heeft nog geen 1 de juiste kabelset beschikbaar, zou dat de reden zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Surfroy01 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:24:
[...]

Tsja ik heb er ook mijn bedenkingen bij maar specifiek voor EV’s schijnt het te gelden. En ik wilde de trekhaak bij de dealer achteraf laten monteren zodat ie uit de bijtelling is. Dus maakt het voor hem als verdien model niets uit toch?
Nope ook niet. Heb even snel op een modeljaar 2026 ID7 gekeken en daar staat de trekhaak erbij.

Originele trekhaak (inc kabelboom) is gewoon te bestellen, onderdeelnummer is
14B 092 160 of
14B 092 160 A

Daar zit een svm code bij, dat gebruik je dan om je trekhaak origineel in te leren en dan komt het ook op de wagenkaart te staan als originele optie.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !Nibble
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 13-06 06:51
Surfroy01 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:15:
  • Comfort stoelen zijn identiek qua vorm aan de ergo active stoelen alleen niet elektrisch maar handmatig te verstellen en geen massage.
  • Discovery software is naderhand in de webshop te verkrijgen (lees voor tig euro ergens wordt er een vinkje aangezet.....)
Ondanks dat een Pro LE op diverse LM online prima binnen mijn budget van 1132 euro/maand aangeboden wordt, kan ik via fleetmanager enkel de LE bestellen met metalic lak en montreal velgen voor 1128 euro/
maand...... nog in onderhandeling of ik de trekhaak zelf mag betalen zodat ie wel af fabriek meebesteld wordt.
Kun je in je prijsopgaven de fiscale waarde zien?
Ik zit zelf bij een vrij kleine/lokale LM en de prijzen zijn wel hoger dan online aanbieders, maar ik zit met een vergelijkbaar budget (zelfs nog een hoger kilometrage 48/40000) en dan past LE Pro S (86 kWh) + trekhaak netjes in het budget met ik denk nog een beetje ruimte voor IntPlus of ExtPlus (weet nog niet of ik dat wil).
Wat ging er echter mis aan het begin, hoewel ik prijsopgaves vroeg voor de LE werden prijzen gehanteerd voor de normale versies. Kwam ik pas achter nadat ik offertes van verschillende uitvoeringen ging vergelijken en zag dat de fiscale waarde veel te hoog was bij sommige offertes. De LE versies stonden niet goed in hun software systeem bleek achteraf, hoewel de typeaanduiding gewoon LE in de naam had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Fiscale waarde is 48,860 euro, voor de LE.

Overigens heb ik niet met een LM te maken maar met een fleet manager. Die beheert oa het wagenpark van mijn werkgever. Deze FM zet de aanvraag uit bij diverse LM’s. Heb gevraagd of hij ook de Pro uit wil zetten maar zei meteen al de fiscale waarde ligt te hoog volgens regels van mijn werkgever. Wat nog steeds vreemd blijft omdat het leasebedrag wel uiteindelijk binnen budget valt.

[ Voor 82% gewijzigd door Surfroy01 op 06-05-2025 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Rainesh schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:35:
[...]

Nope ook niet. Heb even snel op een modeljaar 2026 ID7 gekeken en daar staat de trekhaak erbij.

14B 092 160 of
14B 092 160 A

Daar zit een svm code bij, dat gebruik je dan om je trekhaak origineel in te leren en dan komt het ook op de wagenkaart te staan als originele optie.
Interessant, ik zal nog eens een andere dealer benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Het kan ook nog zijn dat een auto welke af-fabriek zonder trekhaak geleverd wordt een trekgewicht van ‘0’ op het kentekenbewijs mee krijgt. Dan mag er vervolgens nadien ook geen trekhaak meer gemonteerd gaan worden. (Daar lopen veel mensen welke nu een tweedehands Tesla model 3 aanschaffen, welke net uit de lease terug komen, ook al tegen aan).

Misschien dat iemand hier met een ID.7 zonder trekhaak even op het kentekenbewijs / bij de RDW kan kijken of dat datzelfde ook voor de ID.7 geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Surfroy01 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:42:
Fiscale waarde is 48,860 euro, voor de LE.

Overigens heb ik niet met een LM te maken maar met een fleet manager. Die beheert oa het wagenpark van mijn werkgever. Deze FM zet de aanvraag uit bij diverse LM’s. Heb gevraagd of hij ook de Pro uit wil zetten maar zei meteen al de fiscale waarde ligt te hoog volgens regels van mijn werkgever. Wat nog steeds vreemd blijft omdat het leasebedrag wel uiteindelijk binnen budget valt.
offtopic:
Dat kan natuurlijk gewoon, je WG kan gerust zeggen dat je niets mag leasen in functie X met een fiscale waarde hoger dan bedrag Y.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Will_M schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:59:
Het kan ook nog zijn dat een auto welke af-fabriek zonder trekhaak geleverd wordt een trekgewicht van ‘0’ op het kentekenbewijs mee krijgt. Dan mag er vervolgens nadien ook geen trekhaak meer gemonteerd gaan worden. (Daar lopen veel mensen welke nu een tweedehands Tesla model 3 aanschaffen, welke net uit de lease terug komen, ook al tegen aan).

Misschien dat iemand hier met een ID.7 zonder trekhaak even op het kentekenbewijs / bij de RDW kan kijken of dat datzelfde ook voor de ID.7 geldt?
Was even zoeken: geen trekhaak, wel trekgewicht op kenteken (nergens trekhaak genoteerd én bij inzoomen kofferbak foto mist de knop links vóór de achterbankknop).
Edit: en nu de link .. https://www.tbvolkswagen.nl/voertuig/id7-pro-business-77-kwh

[ Voor 5% gewijzigd door True op 06-05-2025 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
True schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:15:
[...]

offtopic:
Dat kan natuurlijk gewoon, je WG kan gerust zeggen dat je niets mag leasen in functie X met een fiscale waarde hoger dan bedrag Y.
Klopt, maar je zou zeggen het gaat om het te betalen maandelijks lease bedrag wat maatgevend is. En die blijft binnen het toegestane budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puppetmaster

[Afbeelding]

Thnx!
Ziet er wel handig uit voor de laad kabel en een aantal zaken voor de vouwwagen die we momenteel ook in de frunk van de M3 hebben. 😊👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikew
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 07:07
[...]

[...]

Wealer sittard had een aquamarine blue staan , Heb zelf ook die kleur erg mooi zeker in volle zon
Zelf woon ik in de buurt van Maastricht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0ENH
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:01
Mikew schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:05:
[...]

Wealer sittard had een aquamarine blue staan , Heb zelf ook die kleur erg mooi zeker in volle zon
Zelf woon ik in de buurt van Maastricht
Ben hier afgelopen vrijdag nog geweest.. die hebben alleen een greystone staan en een witte als demo.

Dacht eerder in Heerlen dat ze de aqua hebben.. anders even bellen en vragen waar ze de aqua hebben staan zodat je kunt gaan kijken..
Zelf extra naar Venlo gereden om de grenadil te bekijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark322
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:17
Rainesh schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:35:
[...]

14B 092 160 of
14B 092 160 A

Wat de dealer bij mij aangaf was dat ze én nog problemen hadden met het inleren van de trekhaak én dat de trekhaak leverproblemen heeft. Ze kunnen hem pas bestellen nadat chassis nummer bekend is, en dan begint de wachttijd pas.

Of dat dan klopt geen idee, maar ik had geen zin in gedoe, dus maar gewoon met besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gerkro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 16:28
mark322 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:45:
[...]

Wat de dealer bij mij aangaf was dat ze én nog problemen hadden met het inleren van de trekhaak én dat de trekhaak leverproblemen heeft. Ze kunnen hem pas bestellen nadat chassis nummer bekend is, en dan begint de wachttijd pas.

Of dat dan klopt geen idee, maar ik had geen zin in gedoe, dus maar gewoon met besteld.
Dit is ook wat ik van zowel de LM als ook van Pouw Zwolle gehoord heb met het dringende advies, mocht je een trekhaak nodig hebben bestel hem dan meteen er bij. Anders kon er geen garantie gegeven worden wanneer de trekhaak geplaatst kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
mark322 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:45:
[...]

Dat bedoelde de verkoper denk ik die met EU wetgeving aan kwam kakken, als ze nog problemen hebben met het inleren dan kunnen ze (nog) niet geinstalleerd worden achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
K0ENH schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:33:
[...]

Ben hier afgelopen vrijdag nog geweest.. die hebben alleen een greystone staan en een witte als demo.

Dacht eerder in Heerlen dat ze de aqua hebben.. anders even bellen en vragen waar ze de aqua hebben staan zodat je kunt gaan kijken..
Zelf extra naar Venlo gereden om de grenadil te bekijken
Ik maandag, geen Aqua :).
Bel Heerlen wel even ja

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-06 16:26
Afgelopen weken de eerste lange reis naar Italië gehad met de ID.7 Tourer 1st.
Een fijne ervaring, de auto rijdt prettig, Travel Assist doet goed zijn werk en het laden gaat prima. Vooral overdag bij laadstops met toilet en koffiebreak hoefden we nooit te wachten op het laden. Bij de terugreis in de avond met slapende kinderen gingen we niet samen de auto uit, dan ben je wel aan het wachten op laden. Gelukkig door de grote actieradius maar 1 keer moeten wachten in de auto.

Ik had op de heenweg wel een keer last van de massagefunctie. Deze drukte na een programma ineens de twee onderste massageballen in mijn onderrug. Dat zat niet prettig, en bij een reset van de auto veranderde de positie helaas ook niet. De volgende dag was het weer 'normaal'.
Heb de dealer hierover kort gesproken en zij gaven aan om een keer langs te komen wanneer het probleem zich voordeed. Dit zal lastig worden want ik heb er nog nooit eerder last van gehad.

Vandaag weer een vaste woon-werk route en sinds gisteren avond merkte ik al dat ik geen nieuwe laadstatus in de auto kreeg.
Vanmorgen auto offline. Kan gebeuren, hopelijk is het snel opgelost.
Spotify was daarmee ook offline, als alternatief via Bluetooth Spotify streamen. Muziek viel vaak een seconde of meer weg. Iemand hier ook last van? Ik heb dit eerder gehad en dacht dat dit iets eenmaligs was.

Daarnaast wist de auto totaal niet waar ik reed. De eerste 10 minuten ging het goed, maar daarna dacht 'ie steeds dat ik 50-200 meter verder naar links reed. Op een gegeven moment het infotainment systeem opnieuw opgestart en toen dacht de auto dat ik thuis was en ging vrolijk van daar verder 'navigeren'.

Erg vreemd en onhandig. Ik zou denken dat GPS niet afhankelijk is van een internetverbinding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
Surfroy01 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:32:
[...]

Klopt, maar je zou zeggen het gaat om het te betalen maandelijks lease bedrag wat maatgevend is. En die blijft binnen het toegestane budget.
Misschien verstandiger om dit met je WG te bespreken. Het lijkt er in elk geval op dat de Fleetmanager goed verdient aan zijn intermediate rol. Als ze aantoonbaar veel duurder zijn dan anderen zullen de meeste werkgevers dit toch interessant vinden om te weten.
Pagina: 1 ... 38 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers