Ben ik uiteraard mee bezig.RandomNick schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:50:
[...]
Misschien verstandiger om dit met je WG te bespreken. Het lijkt er in elk geval op dat de Fleetmanager goed verdient aan zijn intermediate rol. Als ze aantoonbaar veel duurder zijn dan anderen zullen de meeste werkgevers dit toch interessant vinden om te weten.
Ik heb een ID.4 op basis van de sw van de ID.7 en bij mij heeft het een jaar geduurd voordat de trekhaak geleverd en gemonteerd (PON de Meern) werd. Softwarematig kunnen de dealers te trekhaak inleren. Het metaal is goed leverbaar alleen de kabelset is nog een probleem.mark322 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:45:
[...]
Wat de dealer bij mij aangaf was dat ze én nog problemen hadden met het inleren van de trekhaak én dat de trekhaak leverproblemen heeft. Ze kunnen hem pas bestellen nadat chassis nummer bekend is, en dan begint de wachttijd pas.
Of dat dan klopt geen idee, maar ik had geen zin in gedoe, dus maar gewoon met besteld.
Tja.... 🤨
In het insectrijke Frankrijk was de neus van de wagen vorige week bezaaid met lijkjes. Tussendoor wel getracht zoveel mogelijk te verwijderen, maar helaas in de brandende zon toch redelijk wat ingebrande ellende in de blanke lak op de neus. Dat wordt dus een middagje met de DAP aan de slag.
Volgende week tik ik de 20K km's aan in 6 maanden. Gaat hard.
Volgende week tik ik de 20K km's aan in 6 maanden. Gaat hard.
Catch my drift?
Hoe doen ze dat in de fabriek dan? Zijn neem ik aan dezelfde kabelsets.......... of krijgen die voorrang tov de after market business.......A.Geerts schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:59:
[...]
Ik heb een ID.4 op basis van de sw van de ID.7 en bij mij heeft het een jaar geduurd voordat de trekhaak geleverd en gemonteerd (PON de Meern) werd. Softwarematig kunnen de dealers te trekhaak inleren. Het metaal is goed leverbaar alleen de kabelset is nog een probleem.
Vrijdag een proefrit in de ID7 Tourer... Ben benieuwd. Rijd momenteel een Model Y en ga me voornamelijk focussen op de rij-assistentie ivm AutoPilot van Tesla en kijken of ik kan wennen aan '2 pedal drive' .
Daarnaast ben ik benieuwd of Phone as Key werkt op de ID7? Iemand ervaring mee?
Daarnaast ben ik benieuwd of Phone as Key werkt op de ID7? Iemand ervaring mee?
@dedominee met de app kun je wel de auto openen en sluiten, maar niet rijden.
Ik ben toch malle pietje niet!
Jammer, loop je dus toch elke dag met zo'n KeyFob in je zak / jas. Is dat iets wat ze wel willen doen of zijn ze daar in het geheel niet mee bezig? Idem voor 1 pedal driving... onbegrijpelijk dat ze dat niet aanbieden (voor mij althans).
Zijn voor mij in ieder geval 2 behoorlijke minpunten in de overweging voor de ID7 Tourer als nieuwe lease bak. Wel vind ik hem prachtig om te zien en ook van binnen erg mooi / luxe.
Zijn voor mij in ieder geval 2 behoorlijke minpunten in de overweging voor de ID7 Tourer als nieuwe lease bak. Wel vind ik hem prachtig om te zien en ook van binnen erg mooi / luxe.
@dedominee Phone as Key werkt bij VW volgens mij alleen nog maar op de meest recente Passat. Het openen en sluiten van de auto via de app vraagt een bewuste handeling, en de auto opent niet 'uit zichzelf' wanneer de telefoon in de buurt van de auto komt. Zie ook deze VW pagina.The Legend schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:09:
@dedominee met de app kun je wel de auto openen en sluiten, maar niet rijden.
Edit: excuses voor de mosterd na de maaltijd...
[ Voor 4% gewijzigd door MJMaverick op 07-05-2025 13:15 ]
Ik rijd al 3 jaar met two pedal drive tot 10km/u afremmen dat went zo. KeyFob...... zo groot is die sleutel ook weer niet. Autopilot ala Tesla zul je niet vinden op de ID.7.dedominee schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:14:
Jammer, loop je dus toch elke dag met zo'n KeyFob in je zak / jas. Is dat iets wat ze wel willen doen of zijn ze daar in het geheel niet mee bezig? Idem voor 1 pedal driving... onbegrijpelijk dat ze dat niet aanbieden (voor mij althans).
Ik heb geen andere EV gereden, maar als je een beetje normaal anticipeert in het verkeer kun je ook met de ID7 prima one pedal driven
Het is jammer dat je in de ID.7 de regeneratie niet in kleine stapjes kunt instellen met flippers achter het stuur. Dat is wel een gemis tov de EV6. Die had ook One Pedal Drive, maar dat mis ik totaal niet. Gebruikte dat ook zelden. Gevoel van een botsautootje. Al zweren anderen er weer bij.
Zijn vaak ook de wagens waar het soms irritant is om achter te rijden omdat het remlicht constant aan en uit gaat.
Zijn vaak ook de wagens waar het soms irritant is om achter te rijden omdat het remlicht constant aan en uit gaat.
Catch my drift?
Ik geraak niet gewoon aan die One Pedal Drive. Ik vind het maar niets. Ik laat dan ook heel graag mijn voet los van de gaspedaal om wat uit te bollen en ik gebruik ook bijna altijd cruise control. Ieder zijn ding neem ik aan :-)
Zet de auto ook even in de B tijdens de proefrit, het is geen OPD, maar het komt best wel en de buurt qua regeneratie (c.q. afremmen).dedominee schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:14:
edit: geen ipv een
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Kan je het op een andere manier instellen/aanpassen?DaMenaz schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:38:
Het is jammer dat je in de ID.7 de regeneratie niet in kleine stapjes kunt instellen met flippers achter het stuur.
Ik heb deze flippers nu in de Enyaq en heb ze in 120k km hoogstens 5x gebruikt. Rij bijna altijd in de B stand, en dat is praktisch one pedal driving behalve dat je de laatste 5 meter even bijremt. Werkt helemaal prima. Als je een beetje normaal rijdt dan vallen de oplichende remlichten ook echt wel mee, had laatst in het donker een fiets achterop, en kon het toen goed zien. Het remlicht kom pas als je het pedaal flink loslaat. Als je rustig loslaat en geleidelijk afremt op deze manier zie je het echt niet vaak. Sowieso laat je pedaal niet steeds schieten, behalve als je je bijrijders misselijk wilt hebben. Ik weet het niet 100% zeker, maar ik meen me te herinneren dat je de mate van afremmen in B kan instellen.DaMenaz schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:38:
Het is jammer dat je in de ID.7 de regeneratie niet in kleine stapjes kunt instellen met flippers achter het stuur. Dat is wel een gemis tov de EV6. Die had ook One Pedal Drive, maar dat mis ik totaal niet. Gebruikte dat ook zelden. Gevoel van een botsautootje. Al zweren anderen er weer bij.
Alleen stand D of B. D is uitrollen met lichte regeneratie. B is flink regenereren. Via de rechter stengel met de rijstanden. Elke MEB heeft dat zo.DorkoTheBeast schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:37:
[...]
Kan je het op een andere manier instellen/aanpassen?
Catch my drift?
Thx...Ik heb gaan testrijden en D gebruikt... Vond ik prima.... Ik ben niet zo voor OPD...DaMenaz schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:32:
[...]
Alleen stand D of B. D is uitrollen met lichte regeneratie. B is flink regenereren. Via de rechter stengel met de rijstanden. Elke MEB heeft dat zo.
ID.7 Rijdt echt wel heel goed...Niet het gevoel dat je met een grote wagen aan het rijden bent...
Enkel het stuur vond ik niet super met die touch
Spijtig genoeg op bijna alle nieuwe EV's (Mercedes, Polestar en VW)
Wil misschien enkel nog eens testrijden met nieuwe Enyaq 85..(sorry voor het vloeken
Voordeel van Enyaq is open dak gaat echt open en is minder lang...
Volgens mij is het afhankelijk van de drive mode (eco/normaal/sport), dus als je een individueel profiel hebt moet dat een van de instellingen zijn.RandomNick schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:46:
[...]
Ik weet het niet 100% zeker, maar ik meen me te herinneren dat je de mate van afremmen in B kan instellen.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
En met Travel-Assist / IQ.Drive + B stand kom je in de dagelijkse files met ingeschakelde ACC (op bijv. 100Km/h) gewoon aan 'Zero Pedal Drive'DaMenaz schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:32:
[...]
Alleen stand D of B. D is uitrollen met lichte regeneratie. B is flink regenereren. Via de rechter stengel met de rijstanden. Elke MEB heeft dat zo.
Instellingen van de ACC staan daarbij bij mij dan als volgt:
:strip_exif()/f/image/RMdia1zC7ZlkII6rNKiZIfBu.jpg?f=fotoalbum_large)
Éérste keer dat je de auto daarmee 'volledig op eigen houtje' op een file laat inrijden met de kortst mogelijke ACC afstand is wel een beetje 'eng' (en zweeft je voet ook nog angstvallig boven het rempedaal) maar als je eenmaal weet waar de camera's en sensoren gecombineerd toe in staat zijn.....
[ Voor 50% gewijzigd door Will_M op 07-05-2025 19:39 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Klopt. Ik moet ook echt opletten als ik weer overstap in een ‘domme’ auto. 😂😂
Catch my drift?
Die knoppen wen je aan met een aantal weken. Werkt best innovatief, touch, swipe of press, na ruim een half jaar zou ik nog steeds zeggen liever wat ik in mijn '21 Octavia had, maar dit is niet verkeerd.DorkoTheBeast schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:57:
[...]
Thx...Ik heb gaan testrijden en D gebruikt... Vond ik prima.... Ik ben niet zo voor OPD...
ID.7 Rijdt echt wel heel goed...Niet het gevoel dat je met een grote wagen aan het rijden bent...
Enkel het stuur vond ik niet super met die touch
Spijtig genoeg op bijna alle nieuwe EV's (Mercedes, Polestar en VW)
Wil misschien enkel nog eens testrijden met nieuwe Enyaq 85..(sorry voor het vloeken)
Voordeel van Enyaq is open dak gaat echt open en is minder lang...
Is weinig OPD aan ...Will_M schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:58:
[...]
En met Travel-Assist / IQ.Drive + B stand kom je in de dagelijkse files met ingeschakelde ACC (op bijv. 100Km/h) gewoon aan 'Zero Pedal Drive'
Instellingen van de ACC staan daarbij bij mij dan als volgt:
[Afbeelding]
Éérste keer dat je de auto daarmee 'volledig op eigen houtje' op een file laat inrijden met de kortst mogelijke ACC afstand is wel een beetje 'eng' (en zweeft je voet ook nog angstvallig boven het rempedaal) maar als je eenmaal weet waar de camera's en sensoren gecombineerd toe in staat zijn.....
Heb je het over de basis Autopilot van Tesla? Want dat heeft tegenwoordig bijna iedere auto in dat segment en dan nog meer uitgebreid ook.Surfroy01 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:31:
[...]
Autopilot ala Tesla zul je niet vinden op de ID.7.
Basic AP van Tesla is alleen adaptive cruise control icm lane centering.
Bij diverse andere merken krijg je dan ook automatic lane change en parking erbij. Bij Tesla moet je daarvoor €3800 extra betalen en maar weinigen betalen dat extra.
Full Self Drive is buiten de VS de moeite niet waard.
Enige dat aan de B stand afwijkt van echt OPD is dat ie 5km/u blijft doorrollen en niet daadwerkelijk gaat stilstaan
Geen idee? 🤷 je zou het denken.Surfroy01 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:27:
[...]
Hoe doen ze dat in de fabriek dan? Zijn neem ik aan dezelfde kabelsets.......... of krijgen die voorrang tov de after market business.......
Tja.... 🤨
Waarschijnlijk gebruiken ze alle kabelsets voor nieuw te leveren auto’s en is er dus geen voorraad ‘over’. Dat lijkt ook het geval te zijn met het panoramadak. Als mijn ster in het dak uitscheurt en het dak moet vervangen heeft dat een onbekende levertijd

Ik krijg sinds een tweetal weken op de VW Navi geen verkeersinfo meer... Ik dan daar ook geen setting voor vinden... Iemand anders daar al mee te maken gehad?
Misschien is het juist niet dezelfde kabelset en hebben ze in de fabriek twee verschillende sets voor wel/geen trekhaak. Ook is het allemaal makkelijker te installeren als alle bumpers en panelen er nog niet op zitten. En het is voor VW zelf meer omzet als de trekhaak in de fabriek wordt geinstalleerd ipv dat de dealer dat later doet.Surfroy01 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:27:
[...]
Hoe doen ze dat in de fabriek dan? Zijn neem ik aan dezelfde kabelsets.......... of krijgen die voorrang tov de after market business.......
Net bij de dealer langs geweest voor een offerte. Die fleet manager verdient denk ik heel makkelijk zijn geld,. ik moet met een offerte komen, die gaat hij bij diverste lease maatschappijen uitzetten en dan wordt ie besteld. Overigens levertijd op dit moment mid juli zo'n 2 maanden dus. Voor vloeibare brandstof varianten is dat 3,5 maand. VW wil blijkbaar zoveel mogelijke EV's op de weg krijgen, volgens verkoper omdat ze boetes kunnen krijgen als er teveel CO2 bijdragende voertuigen verkocht worden.
Toch straf. Midden maart besteld en laatste datum (2 weken geleden) was ook midden juli.Surfroy01 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:46:
Net bij de dealer langs geweest voor een offerte. Die fleet manager verdient denk ik heel makkelijk zijn geld,. ik moet met een offerte komen, die gaat hij bij diverste lease maatschappijen uitzetten en dan wordt ie besteld. Overigens levertijd op dit moment mid juli zo'n 2 maanden dus. Voor vloeibare brandstof varianten is dat 3,5 maand. VW wil blijkbaar zoveel mogelijke EV's op de weg krijgen, volgens verkoper omdat ze boetes kunnen krijgen als er teveel CO2 bijdragende voertuigen verkocht worden.
Was oorspronkelijk eind mei.
We wachten (geduldig) af.
Hier eind januari een Tourer besteld, levering voorzien voor eind april. Ziet er echter naar uit dat het midden juni zal worden.
laat de dealer anders via PON ook even een lease offerte maken dan kun je ze die meteen onder de neus duwen bij je fleetmanagerSurfroy01 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:46:
en check ook even of ze nog voorraad modellen hebben in de gewenste config daar kunnen ze wellicht ook nog een leuke korting op geven (spreek uit ervaring
Lease?The_one007 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:35:
Hier eind januari een Tourer besteld, levering voorzien voor eind april. Ziet er echter naar uit dat het midden juni zal worden.
Alle fabrikanten moeten vanaf dit jaar veel meer zero emission voertuigen verkopen om boetes te voorkomen. Daar hebben ze vorig jaar hard tegen gelobbyd. Ook riepen ze dat er onvoldoende vraag was, iets wat gezien de groei aan EV verkopen in Europa gewoonweg een leugen was.Surfroy01 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:46:
VW wil blijkbaar zoveel mogelijke EV's op de weg krijgen, volgens verkoper omdat ze boetes kunnen krijgen als er teveel CO2 bijdragende voertuigen verkocht worden.
Het gevolg van die lobby dat het waarschijnlijk over 3 jaar gemiddeld mag worden. Als een fabrikant in 2025 nog niet voldoende EVs verkoopt, moeten ze in 2026/27 dus extra gaan verkopen.
In elk geval sta je als klant die een EV wil kopen nu dus behoorlijk sterk. Misschien dat de druk eind dit jaar wat afzwakt, maar dan komt dat in 2027 weer terug. Tenzij ze dan weer door lobbyen om de 2030 en 2035 doelstellingen te vertragen.
Zit er verschil tussen lease of privé leveringen?
Nee.Surfroy01 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:30:
Zit er verschil tussen lease of privé leveringen?
Edit: een LM kan natuurlijk een dealer zeggen dat een levering (of het op kenteken zetten) later moet gebeuren, maar in principe kan het even snel. Vanaf het moment dat de bestelling bij PON NL ligt tot het moment dat de auto bij de afleverende garage staat is beiden exact hetzelfde.
[ Voor 45% gewijzigd door True op 08-05-2025 20:52 ]
Eigenlijk moesten ze dat al veel langer, maar nu pas worden er consequenties aan verbonden.bilgy_no1 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:33:
[...]
Alle fabrikanten moeten vanaf dit jaar veel meer zero emission voertuigen verkopen om boetes te voorkomen.
Ze weten het al meer dan 10 jaar.
Yep, de tegenlobby van de fossiele bouwers (dus ook VW, maar Toyota het meest) is al jaren bezig met rekken, rookschermen en idd leugens.Daar hebben ze vorig jaar hard tegen gelobbyd. Ook riepen ze dat er onvoldoende vraag was, iets wat gezien de groei aan EV verkopen in Europa gewoonweg een leugen was.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Klopt. Waar ik op doelde is dat de norm per dit jaar is aangescherpt. Om die norm te kunnen behalen moeten fabrikanten significant meer EVs verkopen dan in voorgaande jaren.Puppetmaster schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:01:
[...]
Eigenlijk moesten ze dat al veel langer, maar nu pas worden er consequenties aan verbonden.
Ze weten het al meer dan 10 jaar.
[...]
Yep, de tegenlobby van de fossiele bouwers (dus ook VW, maar Toyota het meest) is al jaren bezig met rekken, rookschermen en idd leugens.
Vorig jaar hadden ze de target voor 2024 al in beeld en toen gingen ze op de rem trappen. Zoveel mogelijk EV verkopen doorschuiven naar 2025. Smerige spelletjes, smeriger lobby.
Yep, heb ik ook, eind nov vorig jaar 1/2 jaar oude ID7 first edition gekocht, na een paar dagen kwam ik er pas achter dat files / wegafsluitingen e.d. niet in de navi werden weergegeven.Zoomzoom schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:31:
Ik krijg sinds een tweetal weken op de VW Navi geen verkeersinfo meer... Ik dan daar ook geen setting voor vinden... Iemand anders daar al mee te maken gehad?
Over paar weken 3e werkplaats afspraak om dit op te lossen, 1e 2X is het ze niet gelukt...
Voor de rest probleemloze en erg fijne en verfijnde, comfortabele auto.
[ Voor 9% gewijzigd door KoezzyEV op 09-05-2025 10:38 ]
Hallo allemaal,
Ik heb vorige maand de ID.7 sedan LE (met zwart dak, velgen en spiegels dus) in de kleur stonewashed blue besteld. Ik probeer al een tijdje duidelijke foto’s te vinden. Deze zijn echter niet te vinden op het web. Waarschijnlijk komt de sedan in deze kleur dus zeer weinig voor. Heeft iemand van jullie deze combinatie? Zo ja dan zou ik er graag een foto van zien.
Ik heb vorige maand de ID.7 sedan LE (met zwart dak, velgen en spiegels dus) in de kleur stonewashed blue besteld. Ik probeer al een tijdje duidelijke foto’s te vinden. Deze zijn echter niet te vinden op het web. Waarschijnlijk komt de sedan in deze kleur dus zeer weinig voor. Heeft iemand van jullie deze combinatie? Zo ja dan zou ik er graag een foto van zien.
Hier op de site van Volkswagen hebben ze hem staan: https://www.volkswagen.nl...klapbaar--climate-controlAvaan schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:53:
Hallo allemaal,
Dat is naar mijn persoonlijke mening zo op de foto's toch écht wel een hele mooie kleurRetrail schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:20:
[...]
Hier op de site van Volkswagen hebben ze hem staan: https://www.volkswagen.nl...klapbaar--climate-control
@koomen75
Op die interieurfoto's is overigens ook goed te zien dat de zitting van de Ergo-Active stoelen te verlengen is. Ik vraag me daarmee dus (nogmaals) af óf dat de standaard stoelen in de LE (non Pro) deze feature ook hebben. Op de afbeedlingen welke ik gevonden kan krijgen hebben de standaard stoelen in de basis LE uitvoering deze verlenging niet, ook al zei de dealer tegen je dat ze op de elektrische verstelling ná gewoon gelijk zijn.
Zojuist proefrit gemaakt. Viel me absoluut niet tegen. Qua looks en interieur natuurlijk fantastisch, maar ook het gemis van OPD vond ik meevallen. In B stand remt hij prima af tot bijna 0. Travel assist viel me ook mee. Het is geen Autopilot van Tesla maar werkt goed genoeg.Surfroy01 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:31:
[...]
Ik rijd al 3 jaar met two pedal drive tot 10km/u afremmen dat went zo. KeyFob...... zo groot is die sleutel ook weer niet. Autopilot ala Tesla zul je niet vinden op de ID.7.
I told you 😊dedominee schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:02:
[...]
Zojuist proefrit gemaakt. Viel me absoluut niet tegen. Qua looks en interieur natuurlijk fantastisch, maar ook het gemis van OPD vond ik meevallen. In B stand remt hij prima af tot bijna 0. Travel assist viel me ook mee. Het is geen Autopilot van Tesla maar werkt goed genoeg.
Ik heb zelf ook een proefrit gemaakt vanmiddag. Wat een superfijne auto. Voelt echt als twee stappen omhoog tov de Enyaq, die toch ook zeker niet verkeerd is. Stuurt strakker, is lager en daardoor een fijner gevoel 'in de auto' in plaats van 'op de bok'. Nog een half jaartje wachten, maar heel blij met wat er aan komt.
Ben het vergeten te testen, maar werkt de HUD ook met Google Maps? En weet iemand of het panorama dak in 'privacy stand' ook zonwerend is?
@Will_M
Ik heb de standaardstoelen niet gezien, maar op basis van de handleiding zou ik niet zeggen dat de stoelen dezelfde verstelmogelijkheden hebben. Er lijkt geen lendensteunverstelling te zijn, de zitting kan niet worden gekanteld, en er staat ook niets bij over een verlengbare zitting.
Ik heb de standaardstoelen niet gezien, maar op basis van de handleiding zou ik niet zeggen dat de stoelen dezelfde verstelmogelijkheden hebben. Er lijkt geen lendensteunverstelling te zijn, de zitting kan niet worden gekanteld, en er staat ook niets bij over een verlengbare zitting.
/f/image/qtXWCaVBkr0Co3ceyQ6zo2bF.png?f=fotoalbum_large)
Ja.dedominee schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:46:
Ben het vergeten te testen, maar werkt de HUD ook met Google Maps? En weet iemand of het panorama dak in 'privacy stand' ook zonwerend is?
Ja, zonwering zit in de glas niet in de film-laag die 'dimbaar' is.
[ Voor 10% gewijzigd door True op 09-05-2025 16:00 ]
Passat1 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:51:
@Will_M
[Afbeelding]
Ik stelde de vraag eigenlijk ook meer vanwege de discussie welke hier afgelopen week nog gevoerd werd naar aanleiding van een vraag van @koomen75 waarbij hij de LE (non Pro) als énige ID.7 kon bestellen in het portal van z'n WG / LM én waarin je dus geen andere stoelen kunt laten plaatsen tijdens het bestelproces.
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 09-05-2025 17:23 ]
Google maps in combinatie met IPhone heeft niet de augmented reality.dedominee schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:46:
Nou, een paar duizend kilometer verder en de storing is weer terugThe Legend schreef op donderdag 17 april 2025 @ 23:10:
Dinsdag en woensdag heeft de ID7 bij een VW dealer gestaan om de ‘storing airco’ te fixen. Onze VAG-specialist werkt samen met een dealer net over de grens. Helaas bleken daar wat mensen op vakantie, want ze konden na 2 dagen nog steeds niks zeggen over de oorzaak van het probleem. Omdat we morgen met de auto op vakantie gaan, heeft onze garage de auto weer opgehaald en zelf het CO2 (R744, warmtepomp) afgetapt en weer bijgevuld en tevens de ventielen vervangen. Bleek 410 gram in te zitten wat 470 gram zou moeten zijn. Geen duidelijk lek gevonden. Airco werkt nu in iig, nu ff testen de komende kilometers naar Frankrijk, en dan na de vakantie weer aftappen om te kijken of hij nog heeft gelekt of niet.
Hoi!
Vandaag bij mijn LM een bestelling geplaatst voor een ID7 Tourer Pro LE in Stonewashed Blue met Interieur Plus pakket en de standaard 19" velgen. Bedankt iedereen voor de zee aan informatie in deze thread!
Initieel getwijfeld tussen de Enyaq en de ID7 maar na een proefrit was ik snel om. Qua afwerking en materiaalgebruik etc. is de ID7 echt een slag beter. Achterin ook een stuk meer ruimte. Kofferbak viel mij wel iets tegen, eigenlijk scheelt het niet zoveel met de Enyaq. Verder vond ik de augmented reality erg fijn en de lagere rijpositie is ook meer mijn ding (maar dat is persoonlijk). Met die prijsverlaging per 1 april hebben ze een hele sterke deal in handen, ik denk dat er volgend jaar een stuk meer ID7s in NL rijden
Wel jammer van de wat saaie kleuren die VW beschikbaar stelt. Helemaal omdat het al niet zo'n spannende auto is. De 20" velgen staan een stuk stoerder, maar ik zag op de rangetool van VW dat het toch wel wat KM's kost, daarom uiteindelijk niet gedaan (linkje hier).
Nu begint het grote wachten!
Vandaag bij mijn LM een bestelling geplaatst voor een ID7 Tourer Pro LE in Stonewashed Blue met Interieur Plus pakket en de standaard 19" velgen. Bedankt iedereen voor de zee aan informatie in deze thread!
Initieel getwijfeld tussen de Enyaq en de ID7 maar na een proefrit was ik snel om. Qua afwerking en materiaalgebruik etc. is de ID7 echt een slag beter. Achterin ook een stuk meer ruimte. Kofferbak viel mij wel iets tegen, eigenlijk scheelt het niet zoveel met de Enyaq. Verder vond ik de augmented reality erg fijn en de lagere rijpositie is ook meer mijn ding (maar dat is persoonlijk). Met die prijsverlaging per 1 april hebben ze een hele sterke deal in handen, ik denk dat er volgend jaar een stuk meer ID7s in NL rijden
Wel jammer van de wat saaie kleuren die VW beschikbaar stelt. Helemaal omdat het al niet zo'n spannende auto is. De 20" velgen staan een stuk stoerder, maar ik zag op de rangetool van VW dat het toch wel wat KM's kost, daarom uiteindelijk niet gedaan (linkje hier).
Kofferbak banana box test is 10:25 tegen 11:26 met de Tourer, scheelt inderdaad niet heel veel. Ben wel benieuwd naar het verschil onder de plank/rolgordijn eigenlijk.Leid372 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:04:
Hoi!
Initieel getwijfeld tussen de Enyaq en de ID7 maar na een proefrit was ik snel om. Qua afwerking en materiaalgebruik etc. is de ID7 echt een slag beter. Achterin ook een stuk meer ruimte. Kofferbak viel mij wel iets tegen, eigenlijk scheelt het niet zoveel met de Enyaq. Verder vond ik de augmented reality erg fijn en de lagere rijpositie is ook meer mijn ding (maar dat is persoonlijk). Met die prijsverlaging per 1 april hebben ze een hele sterke deal in handen, ik denk dat er volgend jaar een stuk meer ID7s in NL rijden![]()
Op papier heeft de ID7 meer liters, maar dat is met de achterbank op die ‘speciale’ stand. Ik weet niet of je dan als passagier nog OK zit (niet getest) en ik vraag mij af hoe vaak je dat in de praktijk gaat gebruiken. Hoe dan ook heb je in beiden auto’s enorm veel ruimte. De ID7 is echt een lel van een auto, zal nog ff wennen worden met inparkerenTrue schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:34:
[...]
Kofferbak banana box test is 10:25 tegen 11:26 met de Tourer, scheelt inderdaad niet heel veel. Ben wel benieuwd naar het verschil onder de plank/rolgordijn eigenlijk.
Weet je zeker dat de liters die VW communiceert over de kofferbak met de achterbank op standje buikkramp, dat is namelijk nieuw voor mij.Leid372 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 18:27:
[...]
Op papier heeft de ID7 meer liters, maar dat is met de achterbank op die ‘speciale’ stand. Ik weet niet of je dan als passagier nog OK zit (niet getest) en ik vraag mij af hoe vaak je dat in de praktijk gaat gebruiken. Hoe dan ook heb je in beiden auto’s enorm veel ruimte. De ID7 is echt een lel van een auto, zal nog ff wennen worden met inparkeren
Ik heb het in de praktijk wel gebruikt. Toen ik vier mensen naar het treinstation bracht voor een Australië vakantie van drie weken met ditto koffers.
Ik denk dat je als je een uur naar Schiphol moet je blij bent dat je uit kunt stappen (dus autovakantie is een no-no), maar dat je nog steeds beter zit t.o.v. een uur achterin de gemiddelde C-segmenter - het is vooral anders, omdat je wat meer rechterop zit terwijl je in kleinere auto's ook een vergelijkbare hoek hebt in de rug (als de normale stand), maar het vooral de beenruimte is die veel beperkter is.
“De kofferbak is 605 liter groot, dat is overigens wel als de leuning nogal rechtop in de bagagestand staat. In de meer comfortabele stand kan er 60 liter minder mee en de bank kan uiteraard ook plat (dan mag er 1.714 liter mee).”True schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 20:24:
[...]
Weet je zeker dat de liters die VW communiceert over de kofferbak met de achterbank op standje buikkramp, dat is namelijk nieuw voor mij.
Ik heb het in de praktijk wel gebruikt. Toen ik vier mensen naar het treinstation bracht voor een Australië vakantie van drie weken met ditto koffers.
Ik denk dat je als je een uur naar Schiphol moet je blij bent dat je uit kunt stappen (dus autovakantie is een no-no), maar dat je nog steeds beter zit t.o.v. een uur achterin de gemiddelde C-segmenter - het is vooral anders, omdat je wat meer rechterop zit terwijl je in kleinere auto's ook een vergelijkbare hoek hebt in de rug (als de normale stand), maar het vooral de beenruimte is die veel beperkter is.
https://www.autoblog.nl/nieuws/briljante-range-ruimte-vw-id-7-tourer-test-6937531
En in de Enyaq kan 585 liter.
Neem aan dat je een Tourer kiest omdat je tot het dak kunt laden indien nodig.
Als je nog meer liters wilt vervoeren dan in een ID.7 past, dan is een tankwagen een betere keuze. 😄
Als je nog meer liters wilt vervoeren dan in een ID.7 past, dan is een tankwagen een betere keuze. 😄
Catch my drift?
Er is ook nog een productieplanning. Waarom zouden ze een auto bouwen en naar Nederland halen die pas over 2 maanden mag rijden? Die auto wordt zo kort mogelijk op de gewenste leverdatum gebouwd.True schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:51:
[...]
Vanaf het moment dat de bestelling bij PON NL ligt tot het moment dat de auto bij de afleverende garage staat is beiden exact hetzelfde.
En Pon is met 1 hoofdletter. 😉
Emden bóven Zwickau geldt al sinds een jaartje of watFlieger schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 21:33:
[...]
Er is ook nog een productieplanning. Waarom zouden ze een auto bouwen en naar Nederland halen die pas over 2 maanden mag rijden? Die auto wordt zo kort mogelijk op de gewenste leverdatum gebouwd.
Nee hoor, als je pre-covid een verwachtte leverdatum had rond begin november kon je met een vervelende LM gewoon tot 2 januari wachten voor die op kenteken stond. Het risico lopen dat een auto niet op tijd geleverd kan worden wil een LM niet, daar zitten ook contracten aan met de contractant. Sinds covid met de matige levertijden in de autobranche, wachtten LMs niet meer in die laatste of laatste twee maanden maar leveren ze direct uit. Daarnaast heb je natuurlijk ook de bijtellingsregels die afgelopen jaren elk jaar veranderen en daardoor vervelender zijn voor de berijder in een volgend jaar.Flieger schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 21:33:
[...]
Er is ook nog een productieplanning. Waarom zouden ze een auto bouwen en naar Nederland halen die pas over 2 maanden mag rijden? Die auto wordt zo kort mogelijk op de gewenste leverdatum gebouwd.
Om terug te komen, een LM wil zo snel mogelijk die auto beschikbaar hebben, maar wil zelf kunnen kiezen wanneer die op kenteken komt. Je zult her en der ook nog steeds wel lezen dat iemand van de ene naar de andere leaseauto wisselt en nog maanden moet wachten op z'n auto die klaar is. Veelal wordt die dan nog niet op kenteken gezet.
Ik weet zo niet of het boekhoudkundig of puur op afschrijving ('kenteken leeftijd') wordt gedaan, maar gedaan werd en wordt het zeer zeker.
Ik weet niet of je in België woont of in Nederland, maar in Nederland is dit zeker niet de werkwijze.True schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:12:
[...]
Nee hoor, als je pre-covid een verwachtte leverdatum had rond begin november kon je met een vervelende LM gewoon tot 2 januari wachten voor die op kenteken stond. Het risico lopen dat een auto niet op tijd geleverd kan worden wil een LM niet, daar zitten ook contracten aan met de contractant. Sinds covid met de matige levertijden in de autobranche, wachtten LMs niet meer in die laatste of laatste twee maanden maar leveren ze direct uit. Daarnaast heb je natuurlijk ook de bijtellingsregels die afgelopen jaren elk jaar veranderen en daardoor vervelender zijn voor de berijder in een volgend jaar.
Om terug te komen, een LM wil zo snel mogelijk die auto beschikbaar hebben, maar wil zelf kunnen kiezen wanneer die op kenteken komt. Je zult her en der ook nog steeds wel lezen dat iemand van de ene naar de andere leaseauto wisselt en nog maanden moet wachten op z'n auto die klaar is. Veelal wordt die dan nog niet op kenteken gezet.
Ik weet zo niet of het boekhoudkundig of puur op afschrijving ('kenteken leeftijd') wordt gedaan, maar gedaan werd en wordt het zeer zeker.
Dat zelfde geldt in NL ook (nog steeds) doordat de particulier welke een 'tweedehands' auto aan schaft liever een auto van bijvoorbeeld 01-01-2020 koopt dan dat 'ie een auto van één dag ouder (én dus van 31-12-2019) aanschaft.Flieger schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:36:
[...]
Ik weet niet of je in België woont of in Nederland, maar in Nederland is dit zeker niet de werkwijze.
Deze scheiding op kenteken is daarom één van de redenen waarom veel NL 'ex-lease' wagens direct naar het buitenland geëxporteerd worden en dus ook niet op de NL occasion markt belanden.
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 09-05-2025 22:52 ]
Flieger schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:36:
[...]
Ik weet niet of je in België woont of in Nederland, maar in Nederland is dit zeker niet de werkwijze.
offtopic:
In Nederland is dit jarenlang pre-covid echt wel degelijk de werkwijze geweest en nog steeds als je nog niet mag wisselen naar je volgende leaseauto.
Hier heb je nog wat voorbeelden, maar kom gerust zelf met wat meer info anders dan: 'nee is niet zo'
In Nederland is dit jarenlang pre-covid echt wel degelijk de werkwijze geweest en nog steeds als je nog niet mag wisselen naar je volgende leaseauto.
Hier heb je nog wat voorbeelden, maar kom gerust zelf met wat meer info anders dan: 'nee is niet zo'
Voorbeelden van iets dat niet gebeurt is wat lastiger. Om de rentekosten zo laag mogelijk te houden is het voor iedereen in de keten interessanter om te tijd tussen productie en afleveren zo kort mogelijk te houden.True schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:47:
[...]
offtopic:
Dat er aan het einde van het jaar geen auto’s geregistreerd worden vanwege ‘bouwjaar’ en bijbehorende afschrijving klopt. Maar je begon met de stelling ‘Vanaf het moment dat de bestelling bij Pon ligt tot het moment dat de auto bij de afleverende garage staat is beiden exact hetzelfde.’
Bij bestelling A zegt klant/LM dat hij pas in oktober wil/mag rijden vanwege verlopen leasecontract. Bij bestelling B zegt klant/LM dat hij zsm wil rijden want zijn leasecontract loopt al uit. Beide auto’s worden vandaag besteld. Auto A komt dan echt pas richting september/oktober van de band kan ik je vertellen.
In beide gevallen is de LM overigens "De Lachende Derde" doordat de NL overheid een afschrijving van de BPM over de looptijd groter dan de leasetermijnen berekend en er dus, door de LM's, een restant terug gevorderd kan worden als zo'n auto voor het einde van de BPM afschrijving / termijn geëxporteerd is.Flieger schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:57:
[...]
Voorbeelden van iets dat niet gebeurt is wat lastiger. Om de rentekosten zo laag mogelijk te houden is het voor iedereen in de keten interessanter om te tijd tussen productie en afleveren zo kort mogelijk te houden.
Dat er aan het einde van het jaar geen auto’s geregistreerd worden vanwege ‘bouwjaar’ en bijbehorende afschrijving klopt. Maar je begon met de stelling ‘Vanaf het moment dat de bestelling bij Pon ligt tot het moment dat de auto bij de afleverende garage staat is beiden exact hetzelfde.’
Bij bestelling A zegt klant/LM dat hij pas in oktober wil/mag rijden vanwege verlopen leasecontract. Bij bestelling B zegt klant/LM dat hij zsm wil rijden want zijn leasecontract loopt al uit. Beide auto’s worden vandaag besteld. Auto A komt dan echt pas richting september/oktober van de band kan ik je vertellen.
EV's en BPM (met daarover nog de BTW) .....
Flieger schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:57:
[...]
Voorbeelden van iets dat niet gebeurt is wat lastiger. Om de rentekosten zo laag mogelijk te houden is het voor iedereen in de keten interessanter om te tijd tussen productie en afleveren zo kort mogelijk te houden.
offtopic:
Het wordt wel erg OT zo, maar de vraag was of er verschil zit in leveringen, in principe zit dat er niet. De vraag was niet met allerlei kaders geduid - tevens zijn het voorbeelden dat er iets anders gebeurd, niet dat het niet gebeurd.
Overigens zijn in dit specifieke topic al minimaal twee scenario's voorbij gekomen dat de auto bij de dealer staat maar dat de berijder nog maanden moet wachten op ophalen omdat hij nog niet mag van de LM. Als wat jij zegt waar zou zijn, hadden ze de auto wel later geproduceerd.
Punt blijft (om terug te komen op de initiële vraag): LM of particulier als de bestelling bij Pon ligt voor z.s.m. leveren of leveren op x-datum gaan beide leveringen even snel - daar is niets anders aan.
Het wordt wel erg OT zo, maar de vraag was of er verschil zit in leveringen, in principe zit dat er niet. De vraag was niet met allerlei kaders geduid - tevens zijn het voorbeelden dat er iets anders gebeurd, niet dat het niet gebeurd.
Overigens zijn in dit specifieke topic al minimaal twee scenario's voorbij gekomen dat de auto bij de dealer staat maar dat de berijder nog maanden moet wachten op ophalen omdat hij nog niet mag van de LM. Als wat jij zegt waar zou zijn, hadden ze de auto wel later geproduceerd.
Punt blijft (om terug te komen op de initiële vraag): LM of particulier als de bestelling bij Pon ligt voor z.s.m. leveren of leveren op x-datum gaan beide leveringen even snel - daar is niets anders aan.
Gisteren een offerte gekregen van een standaard LE maar met 20”, wit, trekhaak, comfort en assistance pakket. De laatste 3 hebben ze verrekent met korting ( ik betaal de helft) benieuwd of mijn WG dit accepteert.
Dus 50% korting op de trekhaak en de twee pakketten? Dat is toch een aardig bedragje bij elkaar. Goed om te weten waar de ruimte zit...Surfroy01 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:19:
Gisteren een offerte gekregen van een standaard LE maar met 20”, wit, trekhaak, comfort en assistance pakket. De laatste 3 hebben ze verrekent met korting ( ik betaal de helft) benieuwd of mijn WG dit accepteert.
Een stomme vraag misschien maar kan je in de vw navigatie instellen welke laadpalen hij moet kiezen? bv enkel q8?
En is die vw navigatie goed. mijn huidige van BMW heeft me al een paar keer slecht genavigeerd zodat ik in rondjes bleef rijden
En is die vw navigatie goed. mijn huidige van BMW heeft me al een paar keer slecht genavigeerd zodat ik in rondjes bleef rijden
[ Voor 36% gewijzigd door DorkoTheBeast op 10-05-2025 09:59 . Reden: extra ]
Verbruik in comfort valt mij goed mee (15,5 kWh/100km met dakkoffer over 171 km met snelweg tussen 105 en 115). Auto volgeladen met 4 personen en hond van 40kg en zijn spulletjes in de koffer.
Overschakelen op eco geeft op de verwachtte range maar een verschil van 5km of zo, dat verschil is mij de moeite niet waard. Of verbetert datwanneer je in Eco blijft rijden? Iemand daar ervaring mee?
Overschakelen op eco geeft op de verwachtte range maar een verschil van 5km of zo, dat verschil is mij de moeite niet waard. Of verbetert datwanneer je in Eco blijft rijden? Iemand daar ervaring mee?
[ Voor 4% gewijzigd door GefBE op 10-05-2025 10:16 ]
Stond de driftmode aan?DorkoTheBeast schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:58:
Zoals al vaker aangegeven in dit draadje bevalt de fabrieksnavi mij prima. De eerste auto sinds Carplay waar ik niet Google Maps gebruik.
Merken laadpaal kiezen kan wel, maar ik dacht zeer beperkt. Misschien dieper in het systeem. Nog niet naar gezocht.
[ Voor 12% gewijzigd door DaMenaz op 10-05-2025 10:22 ]
Catch my drift?
Als je een bepaalde snelheid blijft rijden maakt gewicht veel minder uit. ECO doet vooral wat met het gasrespons, airco en wat andere zaken. Dort weinig als je een constante snelheid rijdt op de snelweg. Je kunt zien wat het verschil is bij individual.GefBE schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:15:
Verbruik in comfort valt mij goed mee (15,5 kWh/100km met dakkoffer over 171 km met snelweg tussen 105 en 115). Auto volgeladen met 4 personen en hond van 40kg en zijn spulletjes in de koffer.
Halverwege de enorme lijst objecten die je kan tonen, stond opeens Ionity. Klik, aan. FastNed hoort bij de default lijst, Tesla kan je alleen bij het navigeren aanklikken. Voorverwarmen werkt dan echter wel gewoon.DaMenaz schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:21:
[...]
Stond de driftmode aan?
Zoals al vaker aangegeven in dit draadje bevalt de fabrieksnavi mij prima. De eerste auto sinds Carplay waar ik niet Google Maps gebruik.
Merken laadpaal kiezen kan wel, maar ik dacht zeer beperkt. Misschien dieper in het systeem. Nog niet naar gezocht.
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Bij de standaard LE (de enige die in mijn lease budget pasten) kun je de navigatie upgraden uit de shop voor circa €700. Is de navi dat waard? Zo ja ga ik het zeker overwegen.DaMenaz schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:21:
[...]
Stond de driftmode aan?
Eén jaar, drie jaar, onbeperkt? Op de totale waarde van de auto is het verwaarloosbaar. Maar stel dat je een unlimited data abo op je smartphone hebt dan werkt Google maps of Apple flattedground ook prima. Zelfs met de hud. Voorverwarmen van je accu en laadstops zul je dan echter zelf moeten activeren.Avaan schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:17:
[...]
Bij de standaard LE (de enige die in mijn lease budget pasten) kun je de navigatie upgraden uit de shop voor circa €700. Is de navi dat waard? Zo ja ga ik het zeker overwegen.
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Die keuze kan ik niet voor je maken. Als je sowieso Carplay/AA hebt, dan is 700,- een boel geld.
Als je iets niet hebt, kun je het ook niet missen. 🤓
Als je iets niet hebt, kun je het ook niet missen. 🤓
Catch my drift?
Ligt iets genuanceerder, ruilen de oude fiat 500 van mijn vrouw mee in.bilgy_no1 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:58:
[...]
Dus 50% korting op de trekhaak en de twee pakketten? Dat is toch een aardig bedragje bij elkaar. Goed om te weten waar de ruimte zit...
Aha. Er is geloof ik ook een €2000 inruilpremie momenteel. Wellicht hebben ze die dan daarin meegerekend. Ik zag ook al mensen hier met €2500 korting.Surfroy01 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:57:
[...]
Ligt iets genuanceerder, ruilen de oude fiat 500 van mijn vrouw mee in.
Kwestie van scherp onderhandelen dus...
Ik was een beetje klaar mee om met de all-weather mat te slepen naar zolder. Heb er twee gaten in geboord en 'm opgehangen aan twee schroeven.
Hij is voor alledaags gebruik voor mij gewoon onpraktisch, spullen gaan alle kanten op op het plastic.
Hij is voor alledaags gebruik voor mij gewoon onpraktisch, spullen gaan alle kanten op op het plastic.
![]() |
Bij mij ligt hij er altjd in. Met het bagagenet erover gespannen. Voorkomt in bijna alle gevallen dat de boel gaat schuiven.
Maar ligt er inderdaad ook voornamelijk in omdat hij anders gruwelijk in de weg ligt. 😆
Maar ligt er inderdaad ook voornamelijk in omdat hij anders gruwelijk in de weg ligt. 😆
Catch my drift?
Voor de mensen welke hier, net zoals ondergetekende, sinds medio April ook een niet meer correct werkende 'Shop App' in de auto hadden na de update naar v4.1.11 van die App: Inmiddels is sinds dit weekend v4.1.14 live gezet én daarmee werkt alles inmiddels weer zoals ooit bedoeld (ná 3 iteraties).
[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 11-05-2025 13:56 ]
Voor degene die zich afvragen hoe de standaard stoelen zijn en het standaard geluid klinkt, een review van Battery Life op YT is coming.
http://youtube.com/post/U...0CxS0?si=E19GNGzY63w3FkqH
http://youtube.com/post/U...0CxS0?si=E19GNGzY63w3FkqH
Ik moest net even naar de winkel en had mijn portemonnee even snel in het vak met de draadloze telefoonlader gelegd. Viel me op dat het Qi-logo op het scherm rood was. Toen ik het logo aantikte gaf hij een waarschuwing dat er een bankpas of creditcard op de lader lag en dat de pas daardoor kon beschadigen.
Netjes. 👌
Netjes. 👌
Catch my drift?
Een collega van me vond dat smalle vakje (in z'n ID.4 / ID sw v.3.2) ooit wel handig om het hoesje met al z'n laadpassen in op te bergen....DaMenaz schreef op zondag 11 mei 2025 @ 12:21:
Ik moest net even naar de winkel en had mijn portemonnee even snel in het vak met de draadloze telefoonlader gelegd. Viel me op dat het Qi-logo op het scherm rood was. Toen ik het logo aantikte gaf hij een waarschuwing dat er een bankpas of creditcard op de lader lag en dat de pas daardoor kon beschadigen.
Netjes. 👌
Gevolg: 'Meneer kon nie meer laden, nie..... '
Ik heb om m'n iPhone's altijd van die 'Magsafe' hoesjes van Apple zitten en daarmee krijg ik die melding ook regelmatig als het toestel per ongeluk niet helemaal recht in die QI laadopening geplaatst is.
[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 11-05-2025 13:57 ]
Mijn afspraak staat gepland... Maar als het bij jouw al 2x niet gelukt is...KoezzyEV schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:35:
[...]
Yep, heb ik ook, eind nov vorig jaar 1/2 jaar oude ID7 first edition gekocht, na een paar dagen kwam ik er pas achter dat files / wegafsluitingen e.d. niet in de navi werden weergegeven.
Over paar weken 3e werkplaats afspraak om dit op te lossen, 1e 2X is het ze niet gelukt...
Voor de rest probleemloze en erg fijne en verfijnde, comfortabele auto.
Ah yes. Dank voor het melden. Ik had de update ook gehad en geïnstalleerd maar het hielp nog niets. Nu na een 3e x resetten van de auto naar fabrieksinstellingen en opnieuw aanmelden is het gelukt en heb ik nu eindelijk wel toegang. De shop is niet zo uitgebreid als ik had gedacht maar uiteindelijk ging het me met name om Spotify. Ik heb ook de wellness en spelletjes/airconsole apps geïnstalleerd. Wat zijn de ervaringen van anderen met de apps die beschikbaar zijn?Will_M schreef op zondag 11 mei 2025 @ 09:44:
Voor de mensen welke hier, net zoals ondergetekende, sinds medio April ook een niet meer correct werkende 'Shop App' in de auto hadden na de update naar v4.1.11 van die App: Inmiddels is sinds dit weekend v4.1.14 live gezet én daarmee werkt alles inmiddels weer zoals ooit bedoeld (ná 3 iteraties).
Ik ben wel benieuwd naar welke apps er überhaupt zijn. Is er ergens een link om dat te zien voor aanschaf van een auto?SlushyCarpet schreef op zondag 11 mei 2025 @ 20:20:
[...]
Ah yes. Dank voor het melden. Ik had de update ook gehad en geïnstalleerd maar het hielp nog niets. Nu na een 3e x resetten van de auto naar fabrieksinstellingen en opnieuw aanmelden is het gelukt en heb ik nu eindelijk wel toegang. De shop is niet zo uitgebreid als ik had gedacht maar uiteindelijk ging het me met name om Spotify. Ik heb ook de wellness en spelletjes/airconsole apps geïnstalleerd. Wat zijn de ervaringen van anderen met de apps die beschikbaar zijn?
https://www.vwbedrijfswag...en-apps/myvolkswagen.html
weet alleen niet of je daarvoor al een account nodig hebt...
Connectiviteit en mobiele online diensten:
https://connect-shop.volkswagen.com/articleOverview
Deze drie kosten jou (eventueel) geld:
VW Connect Plus
Connected Travel Assist
VW Connect
https://connect-shop.volkswagen.com/articleOverview
Deze drie kosten jou (eventueel) geld:
VW Connect Plus
Connected Travel Assist
VW Connect
Verdomd, ik kan hier zowaar een kaart update downloaden ?! Van de week eens proberen.resusaapje schreef op zondag 11 mei 2025 @ 22:32:
Dit weekend nog aan geïrriteerd dat de HORNBACH Enschede er niet in stond en die is in maart 2022 geopend.
[ Voor 13% gewijzigd door True op 11-05-2025 22:44 ]
Voor beide links moet je al een account hebben helaas.resusaapje schreef op zondag 11 mei 2025 @ 22:32:
Ik was vooral benieuwd naar Deezer (Muziek streaming app) en of je inmiddels ook al Teams kunt gebruiken. Daarover las ik een persbericht van vorig jaar dat zoiets zou komen.
Zijn beide (uiteraard?) niet beschikbaar bij VW (Spotify is dat dan weer wel) maar de beide Apps welke je noemt zijn wel via Apple Carplay of Android Auto te gebruiken..bilgy_no1 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 07:57:
[...]
Voor beide links moet je al een account hebben helaas.
Ik was vooral benieuwd naar Deezer (Muziek streaming app) en of je inmiddels ook al Teams kunt gebruiken. Daarover las ik een persbericht van vorig jaar dat zoiets zou komen.
Ik was dus ook vooral benieuwd naar de ontwikkeling van dat ecosysteem; of app ontwikkelaars het al een beetje in de gaten hebben... Ik heb nu een Tesla en Deezer lijkt al jarenlang totaal niet geinteresseerd om daar een app voor te ontwikkelen. Wel hebben ze er een voor Android Automotive (dat is dus de native auto-software). Omdat ik hier las dat native Spotify betere kwaliteit geeft dan via Android Auto zou het mooi zijn als het er ook voor Deezer al is (heb een voordelig abo via de telecomprovider; vandaar dat ik daar zit).Will_M schreef op maandag 12 mei 2025 @ 08:06:
[...]
Zijn beide (uiteraard?) niet beschikbaar bij VW (Spotify is dat dan weer wel) maar de beide Apps welke je noemt zijn wel via Apple Carplay of Android Auto te gebruiken..
Hier het persbericht dat ik erover vond:
https://www.automotiveint...able-for-vw-vehicles.html
Samenwerking met Harman voor de Harman Ignite Store. Nieuwe apps zouden komen van Booking, Shelly, Bloomberg en dus MS Teams.
Ook interessant is dus dat die app shop Android Automotive OS compliant is. Betekent dit dat VW Cariad software nu ook is gebaseerd op Android Automotive? Dan zou de AAOS Play Store ook in VW auto's moeten kunnen draaien?
Hoe is die Spotify app tov Spotify op Android Auto? En is de VW navigatie een beetje bruikbaar? Up to date, file informatie etc?
Mijn voorkeur gaat naar de Spotify app van VW omdat deze full screen pakt en deze bovendien als snelkoppeling te plaatsen is in het menu. Verder is het gewoon spotify met een licht aangepaste UI. Ik moet er verder nog wel ervaring mee opdoen.dedominee schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:17:
Hoe is die Spotify app tov Spotify op Android Auto? En is de VW navigatie een beetje bruikbaar? Up to date, file informatie etc?
De file informatie is tot dusver gewoon up to date geweest inderdaad, net als wegafsluitingen e.d.
Enige nadeel van de native Spotify app is dat je een beetje geduld moet hebben. Verbinding is in het menu niet al te snel, dus niet te snel doorklikken. Doe je het rustig, dan gaat het wel goed.
Catch my drift?
Voordeel van de Spotify app is dat deze de databundel (en antenne) van de auto gebruikt, kan in het buitenland nog wel eens helpen ten opzichte van CarPlay. In elk geval fijn om iets te kiezen te hebben.
PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming
Zoals @jorritTyb en @DaMenaz eerder al aangaven schijnt de geluidskwaiteit van de app in de auto beter te zijn dan wanneer er via CarPlay of Android Auto naar Spotify geluisterd wordt.dedominee schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:17:
Hoe is die Spotify app tov Spotify op Android Auto? ...
Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers