Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:16

Superflip

*pwiet*

MJMaverick schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:06:
[...]

Zoals @jorritTyb en @DaMenaz eerder al aangaven schijnt de geluidskwaiteit van de app in de auto beter te zijn dan wanneer er via CarPlay of Android Auto naar Spotify geluisterd wordt.
Kan ik ook beamen, en het verschil is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-M
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-05 15:09
Emacee schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:41:
Voordeel van de Spotify app is dat deze de databundel (en antenne) van de auto gebruikt, kan in het buitenland nog wel eens helpen ten opzichte van CarPlay. In elk geval fijn om iets te kiezen te hebben.
En hoeveel is die databundel dan? Ik vermoed niet onbeperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlushyCarpet
  • Registratie: Februari 2025
  • Nu online
Mark-M schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:13:
[...]

En hoeveel is die databundel dan? Ik vermoed niet onbeperkt.
De dealer heeft me beloofd dat dit onbeperkt is. Dus daar reken ik op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:17
De app is alleen wel ontzettend traag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:01
SlushyCarpet schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:52:
[...]

De dealer heeft me beloofd dat dit onbeperkt is. Dus daar reken ik op :).
Laatst op vakantie ook de hele tijd NL radio geluisterd via de geïntegreerde internetradio via de bundel. Ben nog niet afgesloten inderdaad. 😄

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:29
Superflip schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:07:
[...]

Kan ik ook beamen, en het verschil is groot!
Ben benieuwd. Had laatst tijdens een proefrit het HK systeem getest en vond het nog niet helemaal overweldigend maar dat was via bluetooth Android Auto Spotify. Ben benieuwd hoeveel beter dit straks is onze eigen auto komt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koomen75
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12:41
Rick2506 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 11:57:
Voor degene die zich afvragen hoe de standaard stoelen zijn en het standaard geluid klinkt, een review van Battery Life op YT is coming.
http://youtube.com/post/U...0CxS0?si=E19GNGzY63w3FkqH
Er staat nu een filmpje live met info over o.a. de standaard stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2506
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10:29
koomen75 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 18:48:
[...]

Er staat nu een filmpje live met info over o.a. de standaard stoelen.
Thnx! Het is allemaal smaak gevoelig en wat je belangrijk vindt uiteindelijk natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Hoe ervaren jullie de stoelkoeling? Ik merk er bijna niks van. In mijn vorige wagen voelde je duidelijk een koude stroom. Alsof je een natte kont kreeg. 😆
De ID.7 koelt amper.

[ Voor 9% gewijzigd door DaMenaz op 12-05-2025 20:00 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:30

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Zelfde ervaring hier. Maar gek genoeg deed deze het naar mijn herinnering uitstekend toen de auto net nieuw was..

Overigens had ik laatst ook het idee dat ik er weer meer van voelde toen ik met jas aan in de auto zat dan wanneer ik zonder jas in de auto zit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ik vind 'm ook ietwat tegenvallen, lijkt inderdaad minder dan 'voor de winter'. Als die alsnog voorkomt dat ik een zweet rug krijg zonder dat ik de airco in de zomer op standje vrieskast moet zetten vind ik het alsnog een aanwinst.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
VW Id.7 with manual seats and standard sound system - Still good? - Battery Life
AI samenvatting want techniek moet ons dienen:
De video bespreekt een Volkswagen ID.7 testauto met handmatige stoelen en het standaard geluidssysteem. De stoelen zijn niet elektrisch verstelbaar, missen ventilatie, massagefuncties en geheugeninstellingen. Het standaard geluidssysteem heeft slechts een eenvoudige 3-band equalizer zonder subwoofer en surround sound, maar klinkt acceptabel. Door het ontbreken van de subwoofer is de bagageruimte groter. De ambient lighting biedt minder kleuropties dan de premiumversie, maar kan tegen betaling worden geüpgraded. De handmatige stoelen bieden voldoende zijdelingse steun, maar voelen warmer aan en missen verstelbare zithoogte en lengteverstelling. De spreker mist de ventilatie en massage bij lange ritten, maar vindt de stoelen over het algemeen prima. De premium geluidsinstallatie en stoelen zijn beter, maar of de extra kosten het waard zijn, hangt af van persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:57

The Legend

*Plop*

Hier ook niet enthousiast over de stoelventilatie. Wel opmerkelijk dat BatteryLife vaststelt dat de standaard velours bekleding aanmerkelijk warmer aanvoelt dan de geperforeerde bekleding.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 09:14
DaMenaz schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 17:34:
Bij mij ligt hij er altjd in. Met het bagagenet erover gespannen. Voorkomt in bijna alle gevallen dat de boel gaat schuiven.
Maar ligt er inderdaad ook voornamelijk in omdat hij anders gruwelijk in de weg ligt. 😆
Die tip van het opgespannen net werkt bij mij ook prima...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoomzoom
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 09:14
Luqq schreef op maandag 12 mei 2025 @ 18:21:
[...]

Ben benieuwd. Had laatst tijdens een proefrit het HK systeem getest en vond het nog niet helemaal overweldigend maar dat was via bluetooth Android Auto Spotify. Ben benieuwd hoeveel beter dit straks is onze eigen auto komt :)
Ik had eerst via Bluetooth met Android Auto echt k...geluid. Maar dat lag dus aan een instelling op mijn Samsung telefoon... Een of andere bug met AA. Na aanpassing klonk het prima. Helaas weet ik niet meer exact wat het was maar ik geloof dat je audio normalization in Spotify en/of AA moest uitzetten... op internet was de bug en oplossing wel te vinden. Zoek op AA audio quality...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 22:59
DaMenaz schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:00:
Hoe ervaren jullie de stoelkoeling? Ik merk er bijna niks van. In mijn vorige wagen voelde je duidelijk een koude stroom. Alsof je een natte kont kreeg. 😆
De ID.7 koelt amper.
Ik ben er zeker van dat in mijn auto de koeling lang niet altijd werkt.

In de week deed alleen het zitgedeelte het en de rug niet.

[ Voor 7% gewijzigd door MrSnowflake op 13-05-2025 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Zoomzoom schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:30:
[...]

Ik had eerst via Bluetooth met Android Auto echt k...geluid. Maar dat lag dus aan een instelling op mijn Samsung telefoon... Een of andere bug met AA. Na aanpassing klonk het prima. Helaas weet ik niet meer exact wat het was maar ik geloof dat je audio normalization in Spotify en/of AA moest uitzetten... op internet was de bug en oplossing wel te vinden. Zoek op AA audio quality...
Volgens mij kan je best de EQ uitzetten op je telefoon. Daar heb ik in het verleden altijd wel negatieve gevolgen van ervaren in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:52
Kan je een usb-stick met mp3/flac insteken en daarvan afspelen?

Op mijn bmw gaat dit perfect maar tijdens de proefrit met de Polestar 4 ging dit niet en er moest eerst een app geinstalleerd zijn zei men daar....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7u5t1c3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-05 16:02
DaMenaz schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:00:
De ID.7 koelt amper.
Vreemd, dat klopt niet volgens mij, ik vind hem vaak te koud op stand 3, natte kont/rug gevoel. De droog functie na het sporten is echt top. Gebruik de ventilatie vaak, totaal geen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:49
DorkoTheBeast schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:28:

Op mijn bmw gaat dit perfect maar tijdens de proefrit met de Polestar 4 ging dit niet en er moest eerst een app geinstalleerd zijn zei men daar....
Geen probleem mee gehad hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DorkoTheBeast schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:28:

Als je met onderstaande rekening houdt dan moet de muziek gewoon gaan spelen:
  • MP3-Files (.mp3) with bitrates of 32 to 320 kbit/s or VBR
  • WMA-Files (.wma) up to 9.2 mono/stereo without DRM
  • AAC-Files (.m4a, .m4b, .mp4, .aac).
  • Playlists M3U, PLS, ASX and WPL.
  • Playlists not larger than 20 kB and no more than 1000 items.
.ALAC / .FLAC / .OGG / ..... Gaan dus niet werken :'(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlushyCarpet
  • Nu online
Voor de mensen die thuis op kunnen laden, ik ben wel benieuwd wat jullie persoonlijke beleid is op dat vlak? Plug je de auto altijd in thuis zodra de auto thuis staat? Of hang je de auto alleen aan de lader wanneer je onder x % zit? Ik weet niet zeker wat qua accuslijtage 'verstandig' is. Ik heb nu panelen + laadpaal dus ergens is het wel chill om de auto altijd tot 80% te laden waardoor je altijd range genoeg hebt en je lekker kunt voor-climatiseren maar wellicht is het handig om pas te gaan laden zodra je de 20% capaciteit bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:40
SlushyCarpet schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:51:
Voor de mensen die thuis op kunnen laden, ik ben wel benieuwd wat jullie persoonlijke beleid is op dat vlak? Plug je de auto altijd in thuis zodra de auto thuis staat? Of hang je de auto alleen aan de lader wanneer je onder x % zit? Ik weet niet zeker wat qua accuslijtage 'verstandig' is. Ik heb nu panelen + laadpaal dus ergens is het wel chill om de auto altijd tot 80% te laden waardoor je altijd range genoeg hebt en je lekker kunt voor-climatiseren maar wellicht is het handig om pas te gaan laden zodra je de 20% capaciteit bereikt?
Bij ons is het random. Ene keer direct na een rit of een aantal uren voor dat we hem nodig hebben.
Op dit moment kijk ik nog niet of we smart kunnen laden, want met de PV-panelen salderen we nog steeds volledig met Greenchoice.
Gaan wel kijken of we komend jaar dit smart gaan doen met max PV-opbrengst van de panelen.
We hebben nog 1,5 jaar de tijd hiervoor.
Misschien dat we een extra 30kWh batterij gaan aanschaffen, maar dat zien we in de loop van het jaar wel weer.
O ja, als we thuis opladen starten we niet de voorclimatisering van de batterij. Tot op heden maar 1 x bij een laadstation geladen en verder alleen thuis. Wordt ook geadviseerd door de leasemaatschappij.
Voordeel is als mbv je PV-panelen laad je per kWh het volle pond terug krijgt van je leasemaatschappij. Zij kunnen niet zien of je uit het net je stroom krijgt of via je panelen. Krijg €0,32 per kWh dan. Dat is vele malen meer dan wat Chreenchoice nu ons per kWh uitkeerd. 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Wimhaw op 13-05-2025 13:20 ]

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Ik plug hem meestal in als in thuis kom en niet meer weg moet. Mijn vrou wniet, dus vaak laadt hij maar 2-3x/week. en ik heb in Home Assistant een automatisatie gemaakt zodat ik hem enkel kan laden als ik voldoende zonneproductie heb.

We laden thuis ook gewoon op de "gereduceerde laadsnelheid", dat is 1,6 á 1,7kW. Werkt perfect voor ons gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door MrSnowflake op 13-05-2025 13:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09:06
Heb geen lader thuis maar wel in de straat.

Lease btw. Mijn baas zegt altijd laad als je kan laden niet als je moet. je weet nooit welke range je morgen nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:09

Tarin

Just plain weird.

Ik laad thuis naar 80% als de auto onder de 40% zit; als er een langere rit of druk weekeinde in de planning zit naar 100%.
Zo hoef ik normaal gesproken niet onderweg te laden, tenzijn ik bij elkaar meer dan 500km rijd zonder tussendoor thuis te zijn.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 20:22

resusaapje

h less

Ik heb geen eigen parkeerplek, dus als de buren voor mijn huis staan, laad ik niet 8)
Is of komt er een plek vrij (drie parkeerplekken staan voldoende dichtbij), zet ik hem neer en laad tot 90%.

Al zes jaar laad ik altijd tot 93% (Tesla) of 90% (VW, want stappen van 10) en merk geen centje pijn.
Laden deed ik bij zonneschijn zo langzaam mogelijk, zodat alle en alleen zonnepower de auto inging. Op andere momenten zsm, dus typisch 11kW.
Nu met de VW kan ik niks instellen aan de autokant en aan de laderkant vind ik het teveel gedoe, dus altijd 8kW (bekend probleem bij VW's)

Overigens, hoe langzamer je laadt, hoe groter het verlies:
https://www.anwb.nl/auto/...uisladen-elektrische-auto

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niveus
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:18
Na flink wat meelezen zojuist besteld: volledig “basic” limited edition tourer (fiscale waarde 48,7k).

Getwijfeld tussen de verschillende versies van de ID7 en een kale A6 etron avant (~61k) en uiteindelijk gekozen voor maximale range + ruimte for buck.

En aangezien er hier best weinig info is over de limited edition: stuur me over ongeveer 3,5 maand gerust een dm als je meer wil weten over deze uitvoering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renedg73
Niveus schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:02:
Na flink wat meelezen zojuist besteld: volledig “basic” limited edition tourer (fiscale waarde 48,7k).

Getwijfeld tussen de verschillende versies van de ID7 en een kale A6 etron avant (~61k) en uiteindelijk gekozen voor maximale range + ruimte for buck.

En aangezien er hier best weinig info is over de limited edition: stuur me over ongeveer 3,5 maand gerust een dm als je meer wil weten over deze uitvoering.
heb gisteren de ID7 Tourer Pro Limited in zwart door gezet naar lease maatschappij met trekhaak.
ben benieuwd naar levertijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Qua accuslijtage moet je eigenlijk twee dingen voorkomen met de soort accu's in auto's (de meesten incl de id.7).
  • Snelladen zonder accukoeling (dat doet de id.7 uit zich zelf).
  • Laden boven de 90% en dan 'idle' laten staan.
Thuis direct eraan hangen is dan geen probleem als je tot 80% laad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
renedg73 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:20:
[...]

Heb geen lader thuis maar wel in de straat.

Lease btw. Mijn baas zegt altijd laad als je kan laden niet als je moet. je weet nooit welke range je morgen nodig hebt.
Onder de noemer: ABC, always be charging. Toen ik 'm net had deed ik dat ook. Maar nu enkel op werk en muv echt veel kilometers in het weekend red ik het daarmee altijd met de id.7. Met de zomerbanden en deze temperaturen kan ik naar Parijs rijden op een accu, het is van de zotte. Maar ABC is met een id.7 eigenlijk al niet meer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Laatst online: 11:31
Niet in het kader van accuslijtage, maar overweeg ook om de piekmomenten op het net te vermijden. Oftewel, half forensend Nederland komt thuis en plugt de auto in, terwijl ook de piepers en spruiten op de inductiekookplaat staan... Netbeheerders klagen er nu al over en komen dan met onzalige proefballonnetjes zoals een capaciteitstarief.

Als je een dynamisch stroomcontract neemt kun je bovendien erg voordelig laden door het slim te plannen. Afgelopen zondag kreeg ik zelfs geld toe om de auto vol te laden 🎰🎰🎰...

Ook als je bij een standaard contract zit kun je de piekbelasting ontwijken door het laden pas te laten starten na middernacht bijvoorbeeld. Dat is nog steeds ruim genoeg tijd voor een volle batterij (of 80-90%).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Vanochtend meerdere trailers met blinkende nieuwe ID.7’s gespot op de A28. Hopelijk voor de wachtenden een inhaalslag qua transport.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick2506
DaMenaz schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:31:
Vanochtend meerdere trailers met blinkende nieuwe ID.7’s gespot op de A28. Hopelijk voor de wachtenden een inhaalslag qua transport.
Damn! Kan niet wachten😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

bilgy_no1 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:09:
[...]

Niet in het kader van accuslijtage, maar overweeg ook om de piekmomenten op het net te vermijden. Oftewel, half forensend Nederland komt thuis en plugt de auto in, terwijl ook de piepers en spruiten op de inductiekookplaat staan... Netbeheerders klagen er nu al over en komen dan met onzalige proefballonnetjes zoals een capaciteitstarief.

Als je een dynamisch stroomcontract neemt kun je bovendien erg voordelig laden door het slim te plannen. Afgelopen zondag kreeg ik zelfs geld toe om de auto vol te laden 🎰🎰🎰...

Ook als je bij een standaard contract zit kun je de piekbelasting ontwijken door het laden pas te laten starten na middernacht bijvoorbeeld. Dat is nog steeds ruim genoeg tijd voor een volle batterij (of 80-90%).
Ik rijd met een zakelijke EV op 'redelijk vaste dagen en tijden' naar klanten van m'n werkgever en werk de andere dagen vanuit huis. Voor mij is het dus vrij simpel om tijdens dagen zoals vandaag (qua weer) m'n auto op juist dit soort dagen weer thuis naar 80* op te laden tijdens kantooruren middels o.a. m'n eigen PV zodat ik de week, qua verbruik van de BEV, volledig kan uitzingen.

Dit heeft overigens niets met een VW ID.x te maken maar is IMHO meer een algemeen iets wat beter elders besproken kan worden.... Iets met thuisladen van je EV, en zo :P

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 13-05-2025 20:35 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Nu online
renedg73 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:14:
[...]

heb gisteren de ID7 Tourer Pro Limited in zwart door gezet naar lease maatschappij met trekhaak.
ben benieuwd naar levertijd
13 weken liet mijn dealer weten. Mijn aanvraag staat nu bij diverse lease maatschappijen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolksvagen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08:34
Ik laad thuis op afhankelijk van de voorziene ritten de dag erna. Ik hang hem eigenlijk nooit aan de stekker boven de 40% behalve als ik weet dat ik een lange rit moet maken. Was wel anders toen ik hem net had. Toen hing ik hem vanwege actieradius stress het liefst al bij 75% aan de lader maar met de ID7 hoef je je in Nederland eigenlijk nooit zorgen te maken.
bilgy_no1 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:09:
[...]
Netbeheerders klagen er nu al over en komen dan met onzalige proefballonnetjes zoals een capaciteitstarief.
Piektarieven gaan we sowieso krijgen maar dat heeft te maken met de onzaligmakende energiemix die in Den Haag/ EU gecreëerd is en de keuze voor complete elektrificatie. Zie recent de gevolgen in Spanje. Gelukkig heeft Frankrijk een paar kerncentrales waardoor ze konden helpen de boel weer op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoezzyEV
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-05 07:04
Zoomzoom schreef op zondag 11 mei 2025 @ 19:33:
[...]

Mijn afspraak staat gepland... Maar als het bij jouw al 2x niet gelukt is...
Mijn volgende afspraak 26 juni, ben benieuwd of ze het dan kunnen fixen en ook benieuwd of ze, en hoe, de jouwe aan de praat krijgen...

Nog andere hier op 't forum met dit probleem? (dat de navi geen files, verkeersinfo weergeeft dus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
Will_M schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:57:
[...]

Ik rijd met een zakelijke EV op 'redelijk vaste dagen en tijden' naar klanten van m'n werkgever en werk de andere dagen vanuit huis. Voor mij is het dus vrij simpel om tijdens dagen zoals vandaag (qua weer) m'n auto op juist dit soort dagen weer thuis naar 80* op te laden tijdens kantooruren middels o.a. m'n eigen PV zodat ik de week, qua verbruik van de BEV, volledig kan uitzingen.

Dit heeft overigens niets met een VW ID.x te maken maar is IMHO meer een algemeen iets wat beter elders besproken kan worden.... Iets met thuisladen van je EV, en zo :P
Inderdaad: overdag laden op je eigen PV is ook "off peak" en dus beter dan (grofweg) 17:00-21:00 in de zomer en 16:00-23:00 in de winter.

Je hebt verder helemaal gelijk: dit gaat hier een beetje off-topic, maar dan was de vraag zelf ook al over het randje.

Wat VW nu goed doet is met een overtuigende auto veel bestuurders voor het eerst aan een EV te krijgen. Dan is het toch wel goed om op zo'n algemene vraag wat van die best practices te delen. Ik had natuurlijk ook naar dat betreffende topic kunnen verwijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:22
KoezzyEV schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:56:
[...]

...

Nog andere hier op 't forum met dit probleem? (dat de navi geen files, verkeersinfo weergeeft dus).
Waarschijnlijk ten overvloede, maar staat locatie delen met VW wel aan in de auto? Volgens mij is dat nodig omdat de auto anders ALLE verkeerinfo van heel Europa moet binnenhalen, en dat doen ze nu.
En heb je de optie "Online verkeersinformatie" aan staan? Dat kan via de app (Instellingen - Mobiele online diensten) of via myvolkswagen.net (Privacyinstellingen).

Nogmaals, waarschijnlijk heb je dat al gecheckt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0ENH
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-05 20:42
Weet iemand of je de meldingen kunt uitzetten wanneer je het stuur niet vasthoudt?
mijn manier van stuur vasthouden (met name op langere snelweg ritten) triggert naar mijn gevoel te vaak de waarschuwingen en zou deze melding graag uit willen zetten als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlushyCarpet
  • Nu online
K0ENH schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:52:
Weet iemand of je de meldingen kunt uitzetten wanneer je het stuur niet vasthoudt?
mijn manier van stuur vasthouden (met name op langere snelweg ritten) triggert naar mijn gevoel te vaak de waarschuwingen en zou deze melding graag uit willen zetten als het kan.
Dat lijkt mij niet kunnen/mogen vanwege regelgeving (en terecht wat mij betreft). Hij moet je hand kunnen registreren. Ik geef wel toe dat ik de randjes aan het opzoeken ben van zo min mogelijk vasthouden en niet die waarschuwing triggeren. Ik vind Travelassist fijn maar het is niet heiligmakend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
SlushyCarpet schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:01:
[...]

Dat lijkt mij niet kunnen/mogen vanwege regelgeving (en terecht wat mij betreft). Hij moet je hand kunnen registreren. Ik geef wel toe dat ik de randjes aan het opzoeken ben van zo min mogelijk vasthouden en niet die waarschuwing triggeren. Ik vind Travelassist fijn maar het is niet heiligmakend
Bij mij is TA al ruim drie jaar heilig. >:)
Heb het niet fout zien gaan en ik laat vooral de auto rijden als het redelijkerwijs kan.
(Voor de ID.7 was het een Octavia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0ENH
SlushyCarpet schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:01:
[...]

Het is ook geen kwestie van niet vasthouden.. maar ik hou mijn stuur redelijk losjes vast en dat wordt vaak niet gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johansen
  • Laatst online: 27-05 17:49
Ik hang m’n ID.7 altijd aan de laadpaal. Standaard tot 80% (met 77kw accu is dat 420 km). Ik heb zonnepanelen en een energiecontract met Tibber. Als ik de auto aansluit op mijn laadpunt gaat Tibber (dankzij Tibber Pulse) zelf een laadplan maken wat voor mij het meest gunstige is vwb tarieven en zonneschijn. Afgelopen zondag kreeg ik zelfs betaald voor het laden (tarief was -27,5 cent per kWh). Ik heb deze maanden dus eigenlijk geen brandstofkosten, echt bizar. Zeker als je er zelfs geld mee verdiend. 🤣 Ik heb de auto particulier gekocht en dus geen baas die mij een pasje geeft om te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flail
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:15
johansen schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 12:58:
Ik hang m’n ID.7 altijd aan de laadpaal. Standaard tot 80% (met 77kw accu is dat 420 km). Ik heb zonnepanelen en een energiecontract met Tibber. Als ik de auto aansluit op mijn laadpunt gaat Tibber (dankzij Tibber Pulse) zelf een laadplan maken wat voor mij het meest gunstige is vwb tarieven en zonneschijn. Afgelopen zondag kreeg ik zelfs betaald voor het laden (tarief was -27,5 cent per kWh). Ik heb deze maanden dus eigenlijk geen brandstofkosten, echt bizar. Zeker als je er zelfs geld mee verdiend. 🤣 Ik heb de auto particulier gekocht en dus geen baas die mij een pasje geeft om te laden.
Heb je dan een slim laadpunt dat aangestuurd wordt door Tibber, of is Tibber verbonden met de auto zelf zodat Tibber via de auto het laadproces kan starten/stoppen?

Ik heb nu zelf een Model 3 met een "domme" laadpaal (Alfen), maar omdat de auto wordt aangestuurd door Tibber werkt het ook zoals jij omschrijft. Ideaal. Ben dus benieuwd of dat met een ID.7 ook zou werken met een domme paal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Flail Een Alfen is verre van een domme paal...

Ik gebruik evcc in combinatie met mijn Alfen, maar je kan hem ook zo in Home Assistant hangen en via die weg het laden aansturen hoe jij het wil hebben. Bijv. met EV Smart Charging (bij dynamische tarieven) of zelf wat schrijven.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flail
JanHenk schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:15:
@Flail Een Alfen is verre van een domme paal...

Ik gebruik evcc in combinatie met mijn Alfen, maar je kan hem ook zo in Home Assistant hangen en via die weg het laden aansturen hoe jij het wil hebben. Bijv. met EV Smart Charging (bij dynamische tarieven) of zelf wat schrijven.
Goeie opmerking, en zeker een leuke rabbit hole om eens in te duiken!

Met "dom" in deze context bedoelde ik meer dat Tibber geen mogelijkheid heeft om ermee te verbinden.
Dus zonder evcc ben ik dan aangewezen op de auto zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick2506
Flail schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:31:
[...]

Goeie opmerking, en zeker een leuke rabbit hole om eens in te duiken!

Met "dom" in deze context bedoelde ik meer dat Tibber geen mogelijkheid heeft om ermee te verbinden.
Dus zonder evcc ben ik dan aangewezen op de auto zelf.
Er is een heel forum voor dit topic: josduisings in "Thuisladen van je EV deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:04
Flail schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:12:
[...]

Ik heb nu zelf een Model 3 met een "domme" laadpaal (Alfen), maar omdat de auto wordt aangestuurd door Tibber werkt het ook zoals jij omschrijft. Ideaal. Ben dus benieuwd of dat met een ID.7 ook zou werken met een domme paal.
Ben ik ook wel benieuwd naar, al is dat nu nog niet van toepassing voor mij. :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
[...]

Volkswagen is in ieder geval opgenomen in de Tibber app, gewoon via de API (Connect). Net als je huidige Tesla dus.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mikew
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 27-05 22:33
Gaan we dan toch eindelijk die 600 km zien komen in de buurt pro business tourer
Moet zeggen begint bijna een sport te worden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J_yvO026GNdfST0meWiBXqdgX9c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njUDB100SLSoyMOzpR7M8V4G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:30

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Bij mij, ondanks het betere weer, het omgekeerde. De laatste tijd een wat zware voet gehad en hij staat nu op 410km bij 100%. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Heeft er iemand foto's van id.7 tourer gtx in aquamarine blauw? (met zwart dak).

Zou eens verschil willen zien met de gewone versie zonder zwart dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luqq
DorkoTheBeast schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:06:
Heeft er iemand foto's van id.7 tourer gtx in aquamarine blauw? (met zwart dak).

Zou eens verschil willen zien met de gewone versie zonder zwart dak
Geen GTX maar heb laatst wat fotos geplaatst van een id7 Tourer in aquamarine met zwart dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Luqq schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:21:
[...]

Geen GTX maar heb laatst wat fotos geplaatst van een id7 Tourer in aquamarine met zwart dak.
In dit topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Nu online
Heb nu goekdeuring van werkgever om de een LE tourer met wat opties (trekhaak/comfort/assistance/witte lak/20") met 4500 euro 'korting' te leasen (past dan in het pakket). Maar nu zie ik dat een Pro met standaard naast nog meer heeft dan de LE en geen meerkosten voor witte lak (vreemd) maar 5200 'korting' behoeft, dus deze maar weer even in de race gegooid bij de werkgever.... dus voor 700 euro meer een volledige Pro wit met trekhaak en 20". Fingers crossed.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:19

Rannasha

Does not compute.

Rannasha schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:44:

Nu moet hij nog de oven in en ergens in mei hoort hij afgebakken te zijn.
Vandaag gebeld door de dealer. Volgende week zaterdag kunnen we hem ophalen. Prima volgens de planning. Zin in!

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:14
Rannasha schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:36:
[...]

Vandaag gebeld door de dealer. Volgende week zaterdag kunnen we hem ophalen. Prima volgens de planning. Zin in!
Ik ook *O*
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerkro
  • Registratie: December 2010
Rannasha schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:36:
[...]

Nice! Heel veel plezier met het ophalen!

ik ben inmiddels beland bij stap 3 in het VW nieuws, ben benieuwd wanneer hij richting NL gaat komen.
het is nu een week geleden dat ik de melding kreeg dat er begonnen is met de bouw van mijn auto.

Voorlopige leverweek 24, ik hoop dat ze dat gaan halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0ENH
Mikew schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:07:
Gaan we dan toch eindelijk die 600 km zien komen in de buurt pro business tourer
Moet zeggen begint bijna een sport te worden

[Afbeelding]
Dat is wel heel netjes _/-\o_
Ik sta hier met een pro s met 80% op 416 km, wel op de 20' sloffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renedg73
YouTube: Volkswagen ID.7 electric assembly from scratch, full assembly in China

ID7 assembly van plaat staal/aluminium to complete auto

[ Voor 30% gewijzigd door renedg73 op 15-05-2025 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:04
Mooi filmpje!
Ik had begrepen dat “onze” ID.7’s uit Emden Duitsland komen. Zal daar wel ook ongeveer zo gaan. :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:27
Gerkro schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:25:
[...]

Nice! Heel veel plezier met het ophalen!

ik ben inmiddels beland bij stap 3 in het VW nieuws, ben benieuwd wanneer hij richting NL gaat komen.
het is nu een week geleden dat ik de melding kreeg dat er begonnen is met de bouw van mijn auto.

Voorlopige leverweek 24, ik hoop dat ze dat gaan halen!
Oh dat gaat lekker snel.
Ik heb leverweek 22 maar staat nog op status 1. Denk dat dat te maken heeft met mijn leasecontract wat pas later afloopt. Zal eens een mailtje sturen naar de dealer of dat klopt en waarom er dan nog steeds leverweek 22 staat.

Stap 4 is op transport naar dealer BTW.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Bedankt, had gezocht op aquamarine :-)

Ik ga er misschien sommigen op de tenen trappen maar vind ID.7 stukken beter rijden dan Q4 en Enyaq...

[ Voor 18% gewijzigd door DorkoTheBeast op 15-05-2025 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
AartJW schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:40:
[...]

Oh dat gaat lekker snel.
Ik heb leverweek 22 maar staat nog op status 1. Denk dat dat te maken heeft met mijn leasecontract wat pas later afloopt. Zal eens een mailtje sturen naar de dealer of dat klopt en waarom er dan nog steeds leverweek 22 staat.

Hoe kan je die status zien? Mijn auto wordt volgende week gemaakt als het goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Nu online
Zag net op de A20 vlak voor de afslag Westerlee bij Wittebrug een trailer met blauwe id.7 erop iemand van hier iets besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2506
AartJW schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:40:
[...]

Oh dat gaat lekker snel.

Die stappen zijn dan blijkbaar afhankelijk van de dealer! Mijn id7 komt via pouw en daar is stap 4 dat het chassisnummer bekend is en vanochtend kreeg ik stap 5 en dat is dat de auto bijna bij de dealer binnenkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
Luqq schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:06:
[...]

Hoe kan je die status zien? Mijn auto wordt volgende week gemaakt als het goed is.
Heb van de dealer toegang gekregen naar het leveringsportal. Daarop zie je wat je besteld hebt, welke fase hij is en je leverweek. Bij mij is er echter nog niks gewijzigd sinds de eerste mail. De uitleg per stap staat hier: https://kennisbank.syntec...dgebase/document/home/157

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eV-xyuEoxsdicFmiOTMEI_uYeOQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CerrxVS1SdtwoytFcjCwipHY.jpg?f=fotoalbum_large

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DorkoTheBeast schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:04:
[...]

Bedankt, had gezocht op aquamarine :-)

Ik ga er misschien sommigen op de tenen trappen maar vind ID.7 stukken beter rijden dan Q4 en Enyaq...
Dat is ook niet vreemd hè, de ID.7 poogt een E-segment te zijn, Q4 en Enyaq zijn dat niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:11
GVeldhuizen schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:58:
Beste allen,

Weten jullie hoe ik de plug&charge aan krijg. In sommige gevallen toch wel handig voor mij. Als ik dit probeer in te stellen op mijn telefoon bij laadfuncties en tarief/Plug & Charge en de provider kies (We charge in mijn geval), moet ik de voorwaarden controleren. Als ik dan installeren kies, krijg ik een foutmelding 'Er is iets misgegaan' en krijg daar een lange code te zien en of ik de klantenservice wil contacten als zich dit vaker voordoet. Iemand dit ook al eens voorgehad?
Mijn wagen draait op 4.1. Heb een betaald Elli/wecharge abonnement.

Met dank.
Is dit bij jou nog opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LovBask
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 11:25
Weet iemand of hoofdsteun rechts voor eruit kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luqq
AartJW schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:20:
[...]

Heb van de dealer toegang gekregen naar het leveringsportal. Daarop zie je wat je besteld hebt, welke fase hij is en je leverweek. Bij mij is er echter nog niks gewijzigd sinds de eerste mail. De uitleg per stap staat hier: https://kennisbank.syntec...dgebase/document/home/157

[Afbeelding]
Oeh interessant! Straks maar eens even mijn dealer lastigvallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoezzyEV
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-05 07:04
MJMaverick schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:26:
[...]

Waarschijnlijk ten overvloede, maar staat locatie delen met VW wel aan in de auto? Volgens mij is dat nodig omdat de auto anders ALLE verkeerinfo van heel Europa moet binnenhalen, en dat doen ze nu.
En heb je de optie "Online verkeersinformatie" aan staan? Dat kan via de app (Instellingen - Mobiele online diensten) of via myvolkswagen.net (Privacyinstellingen).

Nogmaals, waarschijnlijk heb je dat al gecheckt...
Yep had ik allemaal al gecheckt, maar dankjewel voor meedenken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
True schreef op zondag 11 mei 2025 @ 22:42:
[...]

Verdomd, ik kan hier zowaar een kaart update downloaden ?! Van de week eens proberen.
Dit weekend nog aan geïrriteerd dat de HORNBACH Enschede er niet in stond en die is in maart 2022 geopend.
Dit werkt blijkbaar niet, ik had al 25.1 en de download was van ik meen 24.10. Helaas ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koomen75
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12:41
Heeft iemand al uitgezocht of je met de tourer meer hoofdruimte hebt op de achterbank? Ik heb lange kids die nog groeien... en twijfel tussen sedan en tourer. Ik vind de sedan eigenlijk mooier maar vind hoofdruimte op achterbank belangrijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikew
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 27-05 22:33
koomen75 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:55:
Heeft iemand al uitgezocht of je met de tourer meer hoofdruimte hebt op de achterbank? Ik heb lange kids die nog groeien... en twijfel tussen sedan en tourer. Ik vind de sedan eigenlijk mooier maar vind hoofdruimte op achterbank belangrijker.
ja zeker voor tourer kiezen zelf 1 zoon die over de 195 is die goed in de tourer zit en minder in de sedan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
In de meeste tourer reviews wordt wel aangegeven dat de hoofdruimte aanzienlijk meer is in de tourer door langere daklijn en glazendak boven je hoofd. Zie deze review op 17:55 (hij is189cm):
YouTube: Driving the electric Passat - VW ID7 Tourer REVIEW

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:19

Rannasha

Does not compute.

Ik heb in beiden eventjes achterin gezeten en hoewel er een merkbaar verschil is, is het ook geen dag en nacht tussen de twee. Met 1,97m vond ik de sedan wat aan de krappe kant bovenin (hoewel dat niet bijzonder relevant is, gezien ik normaalgesproken niet achterin zit en mijn kinderen qua lengte niet in de buurt gaan komen) en de Tourer ging prima, maar had geen overweldigende hoeveelheid ruimte. Beide tests heb ik wel gedaan door kunstmatig rechterop te zitten dan je standaard doet. Tijdens een daadwerkelijke rit hang je toch wat meer onderuit gezakt, wat scheelt in de hoofdruimte.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
De ‘sedan’ is een hatchback. Dat is niet om bijdehand te doen, maar wel om aan te geven dat de scharnieren, versteviging, etc van de achterklep in het dak boven de achterbank zitten. En dat kost ruimte.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johansen
[...]

Heb je dan een slim laadpunt dat aangestuurd wordt door Tibber, of is Tibber verbonden met de auto zelf zodat Tibber via de auto het laadproces kan starten/stoppen?

Tibber stuurt het laadpunt aan en is in dezen dus in de lead voor het starten van het laden. In het Easee laadpunt heb ik Tibber ingesteld als de “Operator” van het laadpunt. Het enige wat de auto zelf bepaalt, is het maximale percentage (80%) van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
johansen schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 23:43:
[...]

Tibber stuurt het laadpunt aan en is in dezen dus in de lead voor het starten van het laden. In het Easee laadpunt heb ik Tibber ingesteld als de “Operator” van het laadpunt. Het enige wat de auto zelf bepaalt, is het maximale percentage (80%) van de accu.
Beide opties kunnen. Tibber verkoopt laadpunten die ze kunnen aansturen, maar je kunt ook je auto verbinden met Tibber zodat langs die weg wordt gestuurd. Dat werkt ook met VW.

@Flail zie bijv hier:
https://tibber.com/nl/slimme-bediening/slim-opladen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flail
bilgy_no1 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 00:04:
[...]

Beide opties kunnen. Tibber verkoopt laadpunten die ze kunnen aansturen, maar je kunt ook je auto verbinden met Tibber zodat langs die weg wordt gestuurd. Dat werkt ook met VW.

@Flail zie bijv hier:
https://tibber.com/nl/slimme-bediening/slim-opladen
Goed om te weten dat dat beide werkt! Het staat inderdaad genoemd op hun site, maar dat staat er ook bij Volvo terwijl het daar niet meer werkt. In het verleden wel maar zij hebben de benodigde api uitgekleed oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:57

The Legend

*Plop*

Voor de mensen die een subwoofer hebben besteld bij ARS24:
unfortunately we only received a small number of the missing woofers yesterday, so we were only able to deliver the oldest orders.
The other woofers are already in production and unfortunately still need some time.
So there is no fixed date, 16 June is only an indication, I think that we will receive the woofers before then.
I'm sorry for the inconvenience, but the request is unfortunately very high.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_one007
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 27-05 14:08
Intussen staat mijn ID7 al 4 weken op een parking in Duitsland.

Volgens de dealer heeft België héél veel productieslots bekomen bij VW, waardoor het transport naar België niet kan volgen. De wagens die niet op het transport mee kunnen worden op tijdelijke overloopparkings in de buurt gestockeerd, waarna ze met mondjesmaat naar België getransporteerd worden. Ook die ID4 heeft blijkbaar hetzelfde probleem.

Ondertussen blijven de transporten van de fabriek ook doorgaan, waardoor er nu vaak wagens geleverd worden die pas anderhalve maand later dan die van mij werden besteld (die van mij werd eind januari besteld).

[ Voor 3% gewijzigd door The_one007 op 16-05-2025 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
The_one007 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:48:
Intussen staat mijn ID7 al 4 weken op een parking in Duitsland.

Volgens de dealer heeft België héél veel productieslots bekomen bij VW, waardoor het transport naar België niet kan volgen. De wagens die niet op het transport mee kunnen worden op tijdelijke overloopparkings in de buurt gestockeerd, waarna ze met mondjesmaat naar België getransporteerd worden. Ook die ID4 heeft blijkbaar hetzelfde probleem.

Ondertussen blijven de transporten van de fabriek ook doorgaan, waardoor er nu vaak wagens geleverd worden die pas anderhalve maand later dan die van mij werden besteld (die van mij werd eind januari besteld).
Hier staat hij ook op de parking.
Ook voor België.

Vorige week kwaliteitscontrole geweest.
Verwacht wordt dat transport naar België begin juni gaat plaatsvinden.
Midden juli/eind juli afleveren.

Nog eventjes geduld dus. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Zo, effe door de wasstraat getrokken. Wat is dat rood toch mooi assie schoon is ;)

Wel een gedoe om zover te komen: auto in neutraal, ruitenwissers uit, spiegels inklappen, achterklep deactiveren, voeten onder de stoel, zitten op je handen. En dan drie minuten ontspannen in een auto in paniek: voorwerp te dichtbij! ik zie niks! voorwerp te dichtbij! ik zie niks! ik beweeg! voorwerp te dichtbij! aaaargh!

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05 21:34
resusaapje schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 21:25:
Zo, effe door de wasstraat getrokken. Wat is dat rood toch mooi assie schoon is ;)

Wel een gedoe om zover te komen: auto in neutraal, ruitenwissers uit, spiegels inklappen, achterklep deactiveren, voeten onder de stoel, zitten op je handen. En dan drie minuten ontspannen in een auto in paniek: voorwerp te dichtbij! ik zie niks! voorwerp te dichtbij! ik zie niks! ik beweeg! voorwerp te dichtbij! aaaargh!
Ik zet ‘m alleen in neutraal en de regensensor uit. Spiegels laat ik uitgeklapt en van het deactiveren van het openen van achterklep wist ik het bestaan niet. In de twee maanden bezit altijd goed gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:14

Een speciale autowasstraat stand zou wel handig zijn waarbij met een druk alle benodigde standen worden uitgeschakeld en eventueel weer aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollingstone
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 06:58
Hallo ID.7 rijders,
Ik heb vandaag een proefrit gemaakt en dat beviel erg goed. Op 1 ding na: Lane Centering werkte niet. Ik reed een Limited Pro S met interior en exterior pack. Maar de ID.7 ging met ACC aan 'zweven' tussen de belijning op de snelweg en op een 60km/u weg raakte hij in een bocht al buiten de zijlijn. Geen Lane Centering dus, maar alleen Lane Assist? Ik heb de verkoper gevraagd, maar die wist het niet, alle opties leken aan te staan in het menu (Travel Assist en Lane Assist) en ACC deed het perfect.

Heb ik een optie over het hoofd gezien? Heeft de ID.7 wel Lane Centering (en dus min of meer self-drive op de snelweg, mits je je handen af en toe aan het stuur houdt?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolksvagen
Ja je had de Traffic assist aan moeten zetten, hij houdt je dan keurig in het midden van de baan (of iets meer naar links of rechts als je hem daar een tijdje heen stuurt) en acc is dan ook actief. Hoef je alleen hand aan je stuur te houden en dan rijdt ie verder redelijk autonoom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolksvagen
Flieger schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 21:44:
[...]

Ik zet ‘m alleen in neutraal en de regensensor uit. Spiegels laat ik uitgeklapt en van het deactiveren van het openen van achterklep wist ik het bestaan niet. In de twee maanden bezit altijd goed gegaan.
Idem bij mij, alleen in neutraal en regensensor uit en probleemloos erdoorheen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bdbfz
  • Laatst online: 11:49
rollingstone schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 23:55:
Hallo ID.7 rijders,
Ik heb vandaag een proefrit gemaakt en dat beviel erg goed. Op 1 ding na: Lane Centering werkte niet. Ik reed een Limited Pro S met interior en exterior pack. Maar de ID.7 ging met ACC aan 'zweven' tussen de belijning op de snelweg en op een 60km/u weg raakte hij in een bocht al buiten de zijlijn. Geen Lane Centering dus, maar alleen Lane Assist? Ik heb de verkoper gevraagd, maar die wist het niet, alle opties leken aan te staan in het menu (Travel Assist en Lane Assist) en ACC deed het perfect.

Heb ik een optie over het hoofd gezien? Heeft de ID.7 wel Lane Centering (en dus min of meer self-drive op de snelweg, mits je je handen af en toe aan het stuur houdt?)
Dat klinkt als rijden met ACC + lane assist, niet als rijden met Travel assist. De "mode" knop aan de linkerkant van het stuur schakelt tussen die standen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter

Als je 'm gewoon op slot doet of houdt hoef je niets met de achterklep die is dan op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johansen
Wolksvagen schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 00:08:
[...]

Idem bij mij, alleen in neutraal en regensensor uit en probleemloos erdoorheen
Ik deactiveer ook altijd Auto Hold (conform de handleiding) aangezien de auto door de wasstraat getrokken wordt. Dus Auto Hold uit, regensensor uit en de auto in N zetten (en soms nog even de melding over de wegrolbeveiliging wegklikken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johansen
rollingstone schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 23:55:
Hallo ID.7 rijders,

De auto heeft zeker weten Lane Centering. Ik gebruik Travel Assist zeer regelmatig, en de auto wordt netjes in het midden gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

True schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:46:
[...]

Als je 'm gewoon op slot doet of houdt hoef je niets met de achterklep die is dan op slot.
Een ander soort wasstraat ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark322
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:32
Net bevestiging van de dealer dat m’n pro limited edition bestelling door is gekomen van de lease maatschappij, en dat hij vandaag de bestelling door gaat zetten!

Gaat om pro limited, white met zwart dak en de 19 inch velgen, inclusief trekhaak en interior pro pakket.

Hij wist me ook te melden dat ze vanuit Volkswagen door hebben gekregen dat als er 1000 limited edities verkocht zijn de prijzen weer gecorrigeerd gaan worden. En ik nam dan aan weer terug omhoog. Dus als je twijfelt zou ik snel zijn. Ze waren al aardig onderweg richting de 1000 namelijk.

Nu wachten, huidige lease loopt pas oktober af.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hjomn
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:48
Zag ergens anders dit filmpje langskomen. Geeft een kijkje in de keuken van de ID.7 assemblage in Emden.

https://youtu.be/qU0If_05YWg?si=4TXH-bVp9BX-VbDT
Pagina: 1 ... 40 ... 42 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers