Op website staat t/m eind juni.mark322 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 15:58:
Net bevestiging van de dealer dat m’n pro limited edition bestelling door is gekomen van de lease maatschappij, en dat hij vandaag de bestelling door gaat zetten!
Gaat om pro limited, white met zwart dak en de 19 inch velgen, inclusief trekhaak en interior pro pakket.
Hij wist me ook te melden dat ze vanuit Volkswagen door hebben gekregen dat als er 1000 limited edities verkocht zijn de prijzen weer gecorrigeerd gaan worden. En ik nam dan aan weer terug omhoog. Dus als je twijfelt zou ik snel zijn. Ze waren al aardig onderweg richting de 1000 namelijk.
Nu wachten, huidige lease loopt pas oktober af.
Ik heb geluk gehad, mijn subwoofer is vandaag bezorgd en uiteraard gelijk geïnstalleerd wat een fluitje van een cent is. Ben er enorm blij mee, de subwoofer doet nu eindelijk mee met de bas voorin. Bij de originele subwoofer vroeg je je af of deze überhaupt wel aangesloten was, zo weinig verschil bij verzetten van de instellingen op de equalizer.The Legend schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:29:
Voor de mensen die een subwoofer hebben besteld bij ARS24:
[...]
Ik nu dus helemaal klaar voor ID7 car meeting #2 bij Van der Valk Hengelo 😎😉
:strip_exif()/f/image/S3rNHeHzKvzmIHdjnCrL3G15.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanuit deze hoek lijkt 't net een ID.3Will_M schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 18:14:
[...]
Gewoon lekker netjes 'met het handje' wassen .... Dan wordt een Rood/Zwarte ID.x óók wel weer netjes schoon, hoor![]()
[Afbeelding]
Welke schoepen heb je er trouwens onder?
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
True schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 18:15:
[...]
Vanuit deze hoek lijkt 't net een ID.3![]()
Welke schoepen heb je er trouwens onder?
Die 'schoepen': 20" Sanya (wat het standaard 'zomer wiel' is onder een Pro-S Business uitvoering van de ID.3).
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 17-05-2025 18:30 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Zo is dat. Maar stond naar dat bakbeest te kijken; daar valt wel heel veel te wassen. Dan maar naar de professionals om de hoekWill_M schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 18:14:
[...]
Gewoon lekker netjes 'met het handje' wassen .... Dan wordt een Rood/Zwarte ID.x óók wel weer netjes schoon, hoor![]()
[Afbeelding]

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Mazzel! Wanneer heb je besteld?R632 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 17:55:
[...]
Ik heb geluk gehad, mijn subwoofer is vandaag bezorgd en uiteraard gelijk geïnstalleerd wat een fluitje van een cent is. Ben er enorm blij mee, de subwoofer doet nu eindelijk mee met de bas voorin. Bij de originele subwoofer vroeg je je af of deze überhaupt wel aangesloten was, zo weinig verschil bij verzetten van de instellingen op de equalizer.
Ik nu dus helemaal klaar voor ID7 car meeting #2 bij Van der Valk Hengelo 😎😉
[Afbeelding]
Heb je bij de installatie de stoffen voering van de ruimte waar de sub in zit laten zitten?
Oh en wil je nog ff een foto posten van je equalizer settings?
[ Voor 3% gewijzigd door The Legend op 17-05-2025 20:53 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Thanks, ik ga nog wel een keer rijden dan!bdbfz schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:23:
[...]
Dat klinkt als rijden met ACC + lane assist, niet als rijden met Travel assist. De "mode" knop aan de linkerkant van het stuur schakelt tussen die standen.
De travel assist was by far superieur over alle alternatieven waar ik vorig jaar juni mee een proefrit gehad heb: BMW, Hyundai, Ford, Lexus, Nissan en Kia. Hoe VAG hun auto's subtiel binnen de belijning houdt zonder dat je het gevoel hebt in te moeten grijpen. Het is echt briljant.rollingstone schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:34:
[...]
Thanks, ik ga nog wel een keer rijden dan!
Eens! En vergeet Tesla niet. Mijn model 3 besluit op willekeurige momenten dat de snelheid toch wat omlaag moet. Op de snelweg van 120 naar 90 in een bocht, das best schrikken. Doen de VW’s echt stukken beter.True schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:41:
[...]
De travel assist was by far superieur over alle alternatieven waar ik vorig jaar juni mee een proefrit gehad heb: BMW, Hyundai, Ford, Lexus, Nissan en Kia. Hoe VAG hun auto's subtiel binnen de belijning houdt zonder dat je het gevoel hebt in te moeten grijpen. Het is echt briljant.
100% eens. Rij nu model 3 en komende week wordt onze bestelde id7 Tourer gemaakt en ik kan niet wachten, vooral op de rijhulpsystemen! Phantom braking, maar ook remmen voor bochten in 80-weggetjes gebeurt alles behalve soepel. En optrekken gaat dan weer veel te langzaamElectromonkey schreef op zondag 18 mei 2025 @ 08:22:
[...]
Eens! En vergeet Tesla niet. Mijn model 3 besluit op willekeurige momenten dat de snelheid toch wat omlaag moet. Op de snelweg van 120 naar 90 in een bocht, das best schrikken. Doen de VW’s echt stukken beter.
20 april besteld, was dus wel even wachten maar niet al te lang.The Legend schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 20:50:
[...]
Mazzel! Wanneer heb je besteld?
Heb je bij de installatie de stoffen voering van de ruimte waar de sub in zit laten zitten?
Oh en wil je nog ff een foto posten van je equalizer settings?
Stof heb ik er uitgehaald. De auto heeft drie pinnen die omhoog staan waar je de subwoofer overheen zet. De stof is dusdanig dat deze een bobbel vormt over een van deze pinnen. Was de keuze gat maken in stof of stof weglaten. Wil de "modificatie" tezijnertijd 100% ongedaan kunnen maken. Daarnaast zit je bij dagelijks gebruik ook niet tegen het metaal aan te kijken, liggen nog twee platen bovenop, dus who cares? Stof ligt nu stof te vangen op zolder.
Mij equalizer settings posten heeft niet zo veel zin, afhankelijk van type muziek loop ik daar mee te priegelen. Enige dat ik kan zeggen is dat de subwoofer nu niet meer op stand +9 staat een +2 of +3 is genoeg en in sommige gevallen zelfs een klein minnetje -1. CORRECTIE/UPDATE: na weer een dagje muziek luisteren heb ik de bas en subwoofer instellingen naar beneden bijgesteld, was me toch een beetje te veel, maar nog steeds van het goede
[ Voor 12% gewijzigd door R632 op 19-05-2025 19:23 ]
Wat me wel opviel was dat tijdens de testrit op kasseien weg er heel veel gekraak was in het interieur (dashboard enz...). Is dat normaal?
Nee (22 k in stilte afgelegd), ook o.a. met 120 kmh op die rampenweg tussen Charleroi en Couvin.DorkoTheBeast schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:30:
Wat me wel opviel was dat tijdens de testrit op kasseien weg er heel veel gekraak was in het interieur (dashboard enz...). Is dat normaal?
[ Voor 11% gewijzigd door DaMenaz op 18-05-2025 11:35 ]
Catch my drift?
2x proefrit gemaakt maar kan mij absoluut niet herinneren dat de auto kraakte, denk dat ik anders niet voor de id7 was gegaan.DorkoTheBeast schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:30:
Goedemiddag!
Ik lees al een tijdje mee en ga hopelijk komende week ook bestellen. Had eigenlijk een voorkeur voor één van de Zeekr modellen (001, 7X of 7GT) maar aangezien de leaseprijzen daarvan bij Ayvens dusdanig hoog zijn was het niet mogelijk om die te bestellen.
De ID.7 Tourer is wat mij betreft een prima alternatief en ziet er m.i. ook goed uit. Dacht in eerste instantie dat die te duur zou zijn maar nadat de LE aangekondigd was begin April zit deze toch ruim binnen budget.
Knoop is inmiddels doorgehakt qua kleur. Het gaat Aquamarine Blue worden met daarbij het Interieur Pack+ met zwart/grijze bekleding. De standaard velgen staan mij niet zo aan dus ik zit aan de Stijl 9 velgen te denken. Ik krijg alleen nergens een plaatje gevonden van een ID.7 (al dan niet de Tourer) met deze velgen.
Is er iemand die deze velgen aangeschaft heeft en daar een plaatje van kan/wil delen?
Ik lees al een tijdje mee en ga hopelijk komende week ook bestellen. Had eigenlijk een voorkeur voor één van de Zeekr modellen (001, 7X of 7GT) maar aangezien de leaseprijzen daarvan bij Ayvens dusdanig hoog zijn was het niet mogelijk om die te bestellen.
De ID.7 Tourer is wat mij betreft een prima alternatief en ziet er m.i. ook goed uit. Dacht in eerste instantie dat die te duur zou zijn maar nadat de LE aangekondigd was begin April zit deze toch ruim binnen budget.
Knoop is inmiddels doorgehakt qua kleur. Het gaat Aquamarine Blue worden met daarbij het Interieur Pack+ met zwart/grijze bekleding. De standaard velgen staan mij niet zo aan dus ik zit aan de Stijl 9 velgen te denken. Ik krijg alleen nergens een plaatje gevonden van een ID.7 (al dan niet de Tourer) met deze velgen.
Is er iemand die deze velgen aangeschaft heeft en daar een plaatje van kan/wil delen?
P2 Moon 19”
Kan ik ook bevestigen. Behalve binnen de stad. Ik had een "school run" traject dat met de Tesla perfect verliep. Met de veewee lukt de eerste 20m niet eensElectromonkey schreef op zondag 18 mei 2025 @ 08:22:
[...]
Eens! En vergeet Tesla niet. Mijn model 3 besluit op willekeurige momenten dat de snelheid toch wat omlaag moet. Op de snelweg van 120 naar 90 in een bocht, das best schrikken. Doen de VW’s echt stukken beter.
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Bij mij kraakt het handschoenkastje spijtig genoeg. Maandagochtend model zekerDorkoTheBeast schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:30:
inderdaad offtopic
[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 23-05-2025 19:48 ]
Dat is enkel wanneer je particulier koopt.bilgy_no1 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:06:
[...]
Minder mooi, minder comfortabel en minder veilig is toch echt afhankelijk van het merk, model op de eerste twee punten ook je eigen voorkeuren.
Geen enkel merk kan nog om de Chinese auto-industrie heen. VW heeft joint ventures in China en inmiddels ook een strategische samenwerking en een aandelenbelang in Xpeng. Die samenwerking gaat over de ontwikkeling van auto's in China voor de Chinese markt, maar het is wel tekenend dat Xpeng vooral de software en connected platform technologie levert. Iets waar VW al vanaf de start van het MEB platform mee worstelt.
Ik ben het wel met je eens. Ik kies ook liever een EU product dan dat er weer een industrie naar de knoppen gaat. Maar als je de uitrusting en technologie van een Smart #5 ziet en je bij de VW ID.7 Tourer voor vergelijkbare uitrusting nog eens €6000 extra kwijt bent (met nog steeds een kleinere batterij die veel langzamer laadt), dan voel ik die verleiding ook wel. En je moet dat extra geld ook maar kunnen missen.
En die Europese merken hebben ook hun eigen rampscenario gecreëerd. Veel te lang gewacht met echte investeringen in elektrificatie. Meer gefocust op lobbyen om de regels te vertragen dan op het ontwikkelen van concurrerende producten en het opbouwen van een lokale waardeketen. Dus ja, ik koop liever Europees, maar dan moet ik hopen dat het ten goede komt van de medewerkers en niet naar bonussen van topmensen (die de boel hebben vertraagd) of naar lobbyisten (die pleiten voor vertraging van essentiële uitstootrichtlijnen)?
Vergelijk de smart maar eens met de ID.7 in de lease dan schrik je misschien nog hoeveel duurder de Smart is.
En dat zie je wel bij meer aziatische EV's..
Ja goede kanttekening. Bij lease kunnen fabrikanten nog wel eens mooie deals maken met de leasemaatschappijen.K0ENH schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:53:
[...]
Dat is enkel wanneer je particulier koopt.
Vergelijk de smart maar eens met de ID.7 in de lease dan schrik je misschien nog hoeveel duurder de Smart is.
En dat zie je wel bij meer aziatische EV's..
Ik koop zelf meestal een voertuig, ook vanuit de zaak overigens. Vandaar mijn perspectief.
Al eens in een Zeekr 001 gereden?Wolksvagen schreef op maandag 19 mei 2025 @ 23:07:
[...]
Echt totaal mee oneens. Die Chinese auto’s zijn een plastic fantastic variant op echte auto’s met leuke gimmicks. Maar als je er dan in gaat zitten, en de stoelmassage voelt en de ventilatie en de knoppen en afwerking en alles dan is het gewoon onvergelijkbaar product.
Alsof je het disneykasteel vergelijkt met Versailles of een Swatch horloge met een IWC
De privilege is even duur als een GTX, onvergelijkbaar inderdaad...
Hier was de Zeekr 001 destijds ook kort een overweging. Ziet er oppervlakkig best aardig uit. Maar had ook wel wat kritiek punten. Vulling van de stoelen is ondermaats, daardoor hard. Achterbank staat enorm gekanteld om van hoofdruimte te kunnen voorzien met de sterk aflopende daklijn, bagageruimte is klein en onpraktisch door scherp aflopende daklijn. Werkelijk verbruik ligt ook veel hoger dan het opgegeven wltp. Veel meer dan bij de ID.7. Charge curve is wel heel goed, maar moet ook een stuk grotere batterij laden waar vervolgens dus veel minder efficient met die stroom wordt omgegaan. Verder best een aardige auto.mitsumark schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 00:50:
[...]
Al eens in een Zeekr 001 gereden?
De privilege is even duur als een GTX, onvergelijkbaar inderdaad...
Net gebeld met de dealer en vrijdag kan ik mijn ID7 ophalen. Toch best snel, 31 maart besteld.
Dat is super snel en bied hoop voor mijn bestelling, ik heb hem 9 april besteld....Rick2506 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:28:
Net gebeld met de dealer en vrijdag kan ik mijn ID7 ophalen. Toch best snel, 31 maart besteld.
Eerste post in dit topic: ID.7 Pro Limited Tourer besteld via VW Financial Services (private lease dus). Levertijd zodra ik de link naar Honeymoon ontving (12 mei) was 61 dagen, waarmee ik uitkom op 12 juli. Lijkt aan de korte kant, we gaan het zien
Zoals je in mijn post kan lezen, ik heb de auto binnen de 60 dagen dus het kan zeker wel!Metten schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:44:
Eerste post in dit topic: ID.7 Pro Limited Tourer besteld via VW Financial Services (private lease dus). Levertijd zodra ik de link naar Honeymoon ontving (12 mei) was 61 dagen, waarmee ik uitkom op 12 juli. Lijkt aan de korte kant, we gaan het zien
in de levertijden-tabel (link onderaan de pagina) is de kortst geregistreerde levertijd van een ID.7 64 dagen.Rick2506 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:02:
[...]
Zoals je in mijn post kan lezen, ik heb de auto binnen de 60 dagen dus het kan zeker wel!
Ik heb die van mij nog toegevoegd, zal Pouw nog even vragen om de exacte bestel datum om de data zuiver te houden.bdbfz schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:13:
[...]
in de levertijden-tabel (link onderaan de pagina) is de kortst geregistreerde levertijd van een ID.7 64 dagen.
[ Voor 18% gewijzigd door Rick2506 op 20-05-2025 10:38 ]
Mijn wagen staat weer bij de dealer voor de reparatie van de airco / warmtepomp. Ik ben een beetje bang dat dit zo’n eindeloos verhaal gaat worden: monteur kan niet zien waar het probleem vandaan komt -> berichtje naar VW sturen -> dag wachten.. -> probeer dit eens -> werkt niet -> berichtje sturen.. etc. Lees spookverhalen over ID3’s die maanden bij de garage staan

Dat “nu” is alweer eventjes (sinds 2010!) en je ziet dat Volvo’s steeds meer Chinese platform EV’s worden.stanny schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:16:
[...]
De eigenaar van Volvo is nu inderdaad Chinees, de Volvo-mindset blijft (voorlopig, hopelijk voor altijd) echt wel Europees. Wat wel een belangrijke nuance is imo.
Geely is voor 79% van de aandelen eigenaar, dwz dat dat deel van de winst naar een bedrijf gaat dat onder het dubieus te beschouwen regime va Xi valt.
Om samenwerking met China kan je ook als Europese autobouwer niet heen, echter gaat de winst dan iig nog naar Europa.
Dat heeft iig wel mijn voorkeur.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Een Van Mossel dealer heeft mij vandaag verteld dat levering bij bestelling nu juli-augustus is.Metten schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:44:
Heeft iemand enig idee hoe het zit met de fiscale waarde? Dit is de waarde op moment van op kenteken zetten, toch? Dus stel ik bestel nu een kale ID7 pro limited voor ~53,5K en de actie is over 10 weken afgelopen, kan de fiscale waarde dan zomaar 60K zijn?
Dat hoop ik niet eigenlijk. Maar ik ben er ook wel benieuwd naar. Ik heb de vraag even bij de dealer neergelegd.Stannovic schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:59:
Heeft iemand enig idee hoe het zit met de fiscale waarde? Dit is de waarde op moment van op kenteken zetten, toch? Dus stel ik bestel nu een kale ID7 pro limited voor ~53,5K en de actie is over 10 weken afgelopen, kan de fiscale waarde dan zomaar 60K zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door mark322 op 20-05-2025 17:14 ]
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, de fiscale/cataloguswaarde is van toepassing op de 'Limited edition' uitvoeringen. Als VW deze prijsverlaging al terug gaat draaien - en dat lijkt me niet waarschijnlijk - dan zullen ze simpelweg de Limited Edition uitvoeringen niet meer leverbaar laten zijn.Stannovic schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:59:
Is van het moment van op kenteken zetten en verandert niet.Stannovic schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:59:
Die van mij werd deze week op kenteken gezet voor 53,680 (een Pro business)
:strip_exif()/f/image/7fTaWHGBfANpCD4yzufiA2CK.jpg?f=fotoalbum_large)
“Zodra de auto is ingepland voor productie, wordt de prijs — afgezien van eventuele wijzigingen in BPM of btw-regels — niet meer aangepast. De fiscale waarde zal daarom naar verwachting gelijk blijven.Stannovic schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:59:
Het betreft een gelimiteerde uitvoering. Bij een aanpassing van de prijsstelling wordt automatisch overgestapt naar een andere uitvoering. Hierdoor blijft de catalogusprijs van deze specifieke uitvoering ongewijzigd.”
Zojuist dit terug gekregen van de dealer. Moet goedkomen dus.
Volg ik volledig hoor!Puppetmaster schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:47:
[...]
Dat “nu” is alweer eventjes (sinds 2010!) en je ziet dat Volvo’s steeds meer Chinese platform EV’s worden.
Geely is voor 79% van de aandelen eigenaar, dwz dat dat deel van de winst naar een bedrijf gaat dat onder het dubieus te beschouwen regime va Xi valt.
Om samenwerking met China kan je ook als Europese autobouwer niet heen, echter gaat de winst dan iig nog naar Europa.
Dat heeft iig wel mijn voorkeur.
Ik merk gewoon dat Volvo niet als Chinees aanvoelt omdat die toch in zekere mate een bepaalde kwaliteitsstandaard willen aanhouden.
Misschien een mooi voorbeeld van hoe Chinese technologie wel kwalitatief ingezet kan worden in tegenstelling tot vele dubieuze volledig Chinese alternatieven.
Maar opnieuw, ik deel je mening en hou het daarom ook het liefst bij Europese bouwers. Dus ook geen Amerikanen hier
Je kan via de settings invloed uitoefenen op de mate van koeling of warmte (rug en zitting). Dat scheelt echt!KMdijkens schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:07:
Zelfde ervaring hier. Maar gek genoeg deed deze het naar mijn herinnering uitstekend toen de auto net nieuw was..
Overigens had ik laatst ook het idee dat ik er weer meer van voelde toen ik met jas aan in de auto zat dan wanneer ik zonder jas in de auto zit..

Nee zeker niet!@DorkoTheBeast schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:30:
Parkeren is niet lastiger dan met bv een passat, ondanks de lengte van de id7.Leid372 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 18:27:
[...]
Op papier heeft de ID7 meer liters, maar dat is met de achterbank op die ‘speciale’ stand. Ik weet niet of je dan als passagier nog OK zit (niet getest) en ik vraag mij af hoe vaak je dat in de praktijk gaat gebruiken. Hoe dan ook heb je in beiden auto’s enorm veel ruimte. De ID7 is echt een lel van een auto, zal nog ff wennen worden met inparkeren
360 camera helpt prima, ook icm hud. Draaicirkel heel klein.
Tip is nog laadkabel achter de voorstoel, dan kun je de achterkant strak parkeren in korte (laad) parkeerplekken
Sinds kort een id7, rijd nu vrijwel 2000 km zonder problemen! Heerlijke comfortabele auto! Kan niet in alle situaties zijn gewicht verbloemen.. net als iedere andere elektrische auto.
Wat ik wel soms merk is dat als ik laad (11kw) tot 80%, de app dan soms aangeeft 90%, en bij wegrijden de auto bv 84%. Wie herkent dit?
Wat ik wel soms merk is dat als ik laad (11kw) tot 80%, de app dan soms aangeeft 90%, en bij wegrijden de auto bv 84%. Wie herkent dit?
Eens en herkenbaar. Wat ook prima werkt is, snelweg oprijden, 108 rijden (gaat prima waar je 100 mag) en dan travel assist activeren. 1 knop indrukken volstaat dan.True schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 19:35:
[...]
Die knoppen wen je aan met een aantal weken. Werkt best innovatief, touch, swipe of press, na ruim een half jaar zou ik nog steeds zeggen liever wat ik in mijn '21 Octavia had, maar dit is niet verkeerd.
Ik mag een nieuwe leasebak uitzoeken, en nu had ik net de Ford Capri besteld toen ik ineens zag dat de ID7 Tourer voor bijna hetzelfde bedrag mee naar huis mag. Tja, dan kan je maar 1 ding doen: Bestelling annuleren en als een blije puppy door de configurator heen voor de ID7.
Maar er viel mij iets op: Bij de Limited Edition staat qua stoelen niks over lendensteun, terwijl bij de Pro Limited Edition heel duidelijk stond dat er een elektrische lendensteun in zit. Doordat ik in m'n huidige (1st ID3 basiseditie) geen lendensteun heb, en tijdens lange ritten wel last van mn rug krijg wil ik die nu toch graag wel. Bij de dealer konden ze geen antwoord geven op de vraag of er wel of niet een lendensteun op zit, iemand van jullie die dit toevallig wel weet?
Maar er viel mij iets op: Bij de Limited Edition staat qua stoelen niks over lendensteun, terwijl bij de Pro Limited Edition heel duidelijk stond dat er een elektrische lendensteun in zit. Doordat ik in m'n huidige (1st ID3 basiseditie) geen lendensteun heb, en tijdens lange ritten wel last van mn rug krijg wil ik die nu toch graag wel. Bij de dealer konden ze geen antwoord geven op de vraag of er wel of niet een lendensteun op zit, iemand van jullie die dit toevallig wel weet?
Dat heeft mijne dus ook. Zelfs op vlakke wegen kraakt hij vrolijk. Extreem frustrerend. Daarom gaat hij ook terug.DorkoTheBeast schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:30:
Van wanneer heb je jouw id.7?
De Pro heeft elektrisch verstelbare stoelen dus die zijn wel anders dan de non-pro uitvoering en het lijkt ook niet als optie te bestellen. Voor meer info over de ‘instapper’ is deze video wellicht (deze man heeft sowieso zeer veel info over de ID.7):Badeen schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:15:
Ik mag een nieuwe leasebak uitzoeken, en nu had ik net de Ford Capri besteld toen ik ineens zag dat de ID7 Tourer voor bijna hetzelfde bedrag mee naar huis mag. Tja, dan kan je maar 1 ding doen: Bestelling annuleren en als een blije puppy door de configurator heen voor de ID7.
YouTube: VW Id.7 with manual seats and standard sound system - Still good?
Ik zat precies met hetzelfde! Geen verstelbare lendensteun is een dealbreaker voor mij gelet op mijn rugklachten. Bij twee dealers van verschillende autogroepen geweest, beiden konden het me niet vertellen, konden het blijkbaar niet nazoeken en hadden geen standaard LE staan.Badeen schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:15:
In de handleiding bij de handmatige verstelbare stoel staat geen opmerking over een verstelbare lendensteun (mijn eerdere post https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82375606)
Ook in de video eerder gedeeld door Rick2506 over de standaard LE zie ik geen lendensteun-verstellingsknop op de stoel zitten (niet de elektronische, maar ook geen hendel aand de zijkant van de rugleuning): http://youtube.com/post/U...0CxS0?si=E19GNGzY63w3FkqH
Al met al heeft mij dit doen concluderen dat er waarschijnlijk geen lendensteunverstelling zit op de standaard LE. Ik ben daarom voor de LE Pro gegaan. Wel een bak meer geld, ik heb er lang over getwijfeld, omdat ik het eigenlijk alleen voor de zetels doe (IQ light, travel assist etc. zijn natuurlijk ook leuk, maar niet noodzakelijk voor mij).
De ergo-active stoelen van de ID7 vond ik na een uitgebreide proefrit overigens ook beter zitten dan die AGR-stoelen in de Capri, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Zo dit word mijn eerste post in dit topic.
Na lang overwegen en uitzoeken toch gegaan voor de ID.7 Tourer. Hij is in bestelling bij de Leasemaatschappij echter zal de levering pas in December zijn, moet eerst mijn oude lease auto (ID.3) volledig tot aan einde contract rijden.
Man, man, man, dat gaat lang wachten worden....
Ik zal komende maanden jaloers moeten kijken naar de ID.7 die ik zie rijden ;-) Wat is het toch een gave wagen om te zien!
Hieronder de specificaties:
Volkswagen ID.7 Tourer Pro S Limited Edition
Aquamarine Blue met zwart dak
Exterieur Pakket Plus
Interieur Pakket Plus in donkergrijs met zwart
Warmtepomp
Trekhaak
Na lang overwegen en uitzoeken toch gegaan voor de ID.7 Tourer. Hij is in bestelling bij de Leasemaatschappij echter zal de levering pas in December zijn, moet eerst mijn oude lease auto (ID.3) volledig tot aan einde contract rijden.
Ik zal komende maanden jaloers moeten kijken naar de ID.7 die ik zie rijden ;-) Wat is het toch een gave wagen om te zien!
Exterieur Pakket Plus
Warmtepomp
Trekhaak
Stone Cold
Nu bijna 10KKm erop zitten met de GTX Tourer. Was een superfijne auto.
Ik loop wel regelmatig tegen een probleem aan. Als ik bij de auto aankom en hij ontgrendeld dan worden soms de buitenspiegels in een andere stand gezet (dus het spiegelglas zelf). Het is wel telkens ‘dezelfde’ andere stand bij beide spiegels. Corrigeren vervolgens met de L/R joystick verhelpt dit maar het is wel irritant.
Ik kan niet maar achterhalen wat dit veroorzaakt of wat de trigger is. Maken jullie die ook wel eens mee?
Ik loop wel regelmatig tegen een probleem aan. Als ik bij de auto aankom en hij ontgrendeld dan worden soms de buitenspiegels in een andere stand gezet (dus het spiegelglas zelf). Het is wel telkens ‘dezelfde’ andere stand bij beide spiegels. Corrigeren vervolgens met de L/R joystick verhelpt dit maar het is wel irritant.
Ik kan niet maar achterhalen wat dit veroorzaakt of wat de trigger is. Maken jullie die ook wel eens mee?
Stand van de spiegels is gekoppeld aan de geheugenfunctie van de stoelen. Dus als je de spiegels weer juist hebt gezet, even de SET-knop op de stoel ingedrukt houden en daarna op de knop met het cijfer van jouw geheugenstand drukken. Met de 'pong' wordt het bevestigd.RGS schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:15:
Nu bijna 10KKm erop zitten met de GTX Tourer. Was een superfijne auto.

Catch my drift?
Ik zit in dezelfde situatie: Ging de leasemaatschappij - en de dealer - erin mee om nu al te bestellen?Peter Huizenga schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:45:
Exterieur Pakket Plus
Warmtepomp
Trekhaak
Ik ga er vanuit van wel, ik heb namelijk een akkoord van mijn wagenparkbeheerder. Denk dat de auto ergens een poos komt te staan op een parkeer plaats o.i.d. Misschien wel goed om eens na te vragencvanmansom schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:02:
[...]
Ik zit in dezelfde situatie: Ging de leasemaatschappij - en de dealer - erin mee om nu al te bestellen?

Stone Cold
De ergo-active stoelenvan de ID.7 zijn ook AGR gecertificeerd. Maar dan zit er toch wel verschil in stoel.Passat1 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:22:
[...]
De ergo-active stoelen van de ID7 vond ik na een uitgebreide proefrit overigens ook beter zitten dan die AGR-stoelen in de Capri, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Stone Cold
Bedankt om te reageren..MrSnowflake schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:23:
[...]
Dat heeft mijne dus ook. Zelfs op vlakke wegen kraakt hij vrolijk. Extreem frustrerend. Daarom gaat hij ook terug.
Van wanneer heb je jouw id.7?
Ik heb nog niets besteld, was een testwagen... Ik snap niet dat je die dan meegeeft met potentiele kopers...
Was het een model met blauwe lijn doorheen het interieur en stoelbekleding? of met de witte/grijze lijn?DorkoTheBeast schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:19:
[...]
Bedankt om te reageren..
Ik heb nog niets besteld, was een testwagen... Ik snap niet dat je die dan meegeeft met potentiele kopers...
De reguliere LE heeft geen lendensteun, zie ook de huidige prijslijst: https://www.volkswagen.nl.../id7/id7---id7-tourer.pdfMetten schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:46:
[...]
De Pro heeft elektrisch verstelbare stoelen dus die zijn wel anders dan de non-pro uitvoering en het lijkt ook niet als optie te bestellen. Voor meer info over de ‘instapper’ is deze video wellicht (deze man heeft sowieso zeer veel info over de ID.7):
YouTube: VW Id.7 with manual seats and standard sound system - Still good?
:strip_exif()/f/image/3RIj4eXbRk2526M32aevQFED.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat de wijze waarop jij het leest wel de juiste is, ik was op het verkeerde spoor omdat er specifiek staat elektrisch instelbaar (en je heel vaak bij dit soort opties die woorden er dan niet bij hebt en dan zou je ineens een "normale" hebben). Dan wordt het dus de duurdere pro, aquamarijn blauw, wp, trekhaak. Kan me een slechtere combo voorstellenwyg schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:36:
[...]
De reguliere LE heeft geen lendensteun, zie ook de huidige prijslijst: https://www.volkswagen.nl.../id7/id7---id7-tourer.pdf [Afbeelding]
Ja, de lijst is inderdaad wel wat verwarrend. Ook als je bij de plus pakketen kijkt, lijkt het alsof je heel veel extra's krijgt, maar de LE's zijn al behoorlijk rijk uitgerust, juist met opties die ook in de plus pakketen worden beschreven. Zo even uit mijn hoofd wat je echt extra krijgt op de LE pro of pro S als je voor die plus pakketen kiest:
Interieur pakket plus
Interieur pakket plus
- bekleding deels in microfiber (ivm stoelventilatie)
- stoelventilatie voor
- achterbank verwarmbaar
- Harman Kardon speakerset + subwoofer
- zij-airbags achter
- adaptief onderstel
- progressieve stuurbekrachtiging[/i]
- panoramadak[/i]
Ik heb voor de show ook in een Capri proef gereden maar wat een triest interieur dan is de ID.7 echt veule malen mooier.Badeen schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:15:
Ik heb begrepen dat de LE stoelen qua vorm identiek aan de Pro LE stoelen zijn enkel alles handmatig en geen zitting verlenging.
Ik krijg net groen licht van mijn werkgever dat de Pro LE wit 20" trekhaak besteld gaat worden!
Even voor de goede orde - er is dus geen 6 maanden levertermijn vanuit VW, maar puur vanwege feit dat je huidige op moet rijden?Peter Huizenga schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:45:
Ik ga maandag een proefrit maken. als auto bevalt direct bestellen. indien niet, dan nieuwe CLA, of Superb sedan.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Ja als je nog twee pagina's leest zie je minimaal 10 bestellingen staan die snel geleverd worden of al zijn.Shao Kahn schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:33:
[...]
Even voor de goede orde - er is dus geen 6 maanden levertermijn vanuit VW, maar puur vanwege feit dat je huidige op moet rijden?
Ik ga maandag een proefrit maken. als auto bevalt direct bestellen. indien niet, dan nieuwe CLA, of Superb sedan.
CLA kan alleen DC laden op 800V. wat volgens mij bij lang niet alle DC laders kan. (alleen de laders aangeduidt met "L" in een zeshoek).Shao Kahn schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:33:
[...]
Even voor de goede orde - er is dus geen 6 maanden levertermijn vanuit VW, maar puur vanwege feit dat je huidige op moet rijden?
I know, daarom was ik zo confusedTrue schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:03:
[...]
Ja als je nog twee pagina's leest zie je minimaal 10 bestellingen staan die snel geleverd worden of al zijn.
Klopt, maar de keren dat ik snellaadt zijn in een jaar op 2 handen te tellen. het is wel een minusje ja. De kleine kofferbak opening vind ik een grotere minus.MrSnowflake schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:11:
[...]
CLA kan alleen DC laden op 800V. wat volgens mij bij lang niet alle DC laders kan. (alleen de laders aangeduidt met "L" in een zeshoek).

Mijn ID.7 tourer komt er ook aan!
Zou volgende week gehaald kunnen worden, maar ik kan pas de week erop. Zin in!
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Dát dus, en als je daarnaast dan ook nog heel eerlijk gaat kijken naar de praktijk en hoe vaak je daarmee met een ~80kWh accu aan een snellader moet gaan staan omdat je anders niet meer op je eindbestemming kunt komen (waar je meestal wel aan 11kW over meerdere uren kunt laden) dan zijn dat soort hoge laadvermogens niet eens zo'n heel groot pluspunt meer.MrSnowflake schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:11:
[...]
CLA kan alleen DC laden op 800V. wat volgens mij bij lang niet alle DC laders kan. (alleen de laders aangeduidt met "L" in een zeshoek).
ja! Dank dat je er nog naar vraagt @Ronvgs. Vraag gesteld aan Volkswagen/elli. Hun advies: eerst fabrieksreset en daarna auto in diepe slaap modus.
Met die combinatie heeft het gewerkt om te activeren en installeren.
Ik ben sinds december een tevreden berijder van een ID.7. Het is iedere dag weer een feestje om er mee op pad te gaan. Maar de afgelopen paar weken is er iets raars : als er 2 telefoons middels Bluetooth verbonden zijn met het entertainment system, begint de Bluetooth muziek van bijvoorbeeld spotify enorm te haperen. Er vallen stiltes, er zijn random skips, super irritant.
Iemand anders die dit herkent? Of is m'n Bluetooth brak en moet ik bij de garage zijn?
Het ligt in ieder geval niet aan mijn telefoon(s) want in onze andere auto, een T-roc, werkt alles prima.
Iemand anders die dit herkent? Of is m'n Bluetooth brak en moet ik bij de garage zijn?
Het ligt in ieder geval niet aan mijn telefoon(s) want in onze andere auto, een T-roc, werkt alles prima.
Er komt ook een CLA station. Te laat?Shao Kahn schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:37:
[...]
I know, daarom was ik zo confused
[...]
Klopt, maar de keren dat ik snellaadt zijn in een jaar op 2 handen te tellen. het is wel een minusje ja. De kleine kofferbak opening vind ik een grotere minus.
Catch my drift?
Weet je zeker dat je telefoons middels BT verbonden zijn en niet (per-ongeluk óók) via het WiFi netwerk van je auto middels Wireless Apple Carplay of Android Auto. In dat laatste geval gebruiken de telefoons meestal ook het 4G 'limited-data' netwerk van de auto om Spotify te benaderen en dus niet meer niet het eigen mobiele (5G?) netwerk van de telefoons.pveld schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 19:11:
Ik ben sinds december een tevreden berijder van een ID.7. Het is iedere dag weer een feestje om er mee op pad te gaan. Maar de afgelopen paar weken is er iets raars : als er 2 telefoons middels Bluetooth verbonden zijn met het entertainment system, begint de Bluetooth muziek van bijvoorbeeld spotify enorm te haperen. Er vallen stiltes, er zijn random skips, super irritant.
Dat weet ik zeker. Ik gebruik geen carplay. Zelfs de carplay koppeling is niet gemaakt. Ook zit de usb kabel niet in m'n telefoon om op te ladenWill_M schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 21:27:
[...]
Weet je zeker dat je telefoons middels BT verbonden zijn en niet (per-ongeluk óók) via het WiFi netwerk van je auto middels Wireless Apple Carplay of Android Auto.
Buiten een kleine minderheid aan Tesla superchargers zijn dat vrijwel alleen oude 50kW tripple chargers. Dus snap niet helemaal wat hier zo een grote issue is.MrSnowflake schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:11:
[...]
Is dat zo? Ik heb er nooit op gelet dus ik weet het niet heel goed. Maar ik weet wel dat toen Hyundai en Porsche met hun 800V architectuur kwamen er weinig laders waren die 800V konden halen, met als gevolg dat de auto's aan 400V veel trager konden laden.GoldenSample schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:53:
[...]
Buiten een kleine minderheid aan Tesla superchargers zijn dat vrijwel alleen oude 50kW tripple chargers. Dus snap niet helemaal wat hier zo een grote issue is.
Maar dat is natuurlijk wel al een paar jaar geleden.
En dit is hoe indianenverhalen de wereld in komen. Goedbedoelde halve waarheden op basis van verouderde informatie.MrSnowflake schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:53:
[...]
Is dat zo? Ik heb er nooit op gelet dus ik weet het niet heel goed. Maar ik weet wel dat toen Hyundai en Porsche met hun 800V architectuur kwamen er weinig laders waren die 800V konden halen, met als gevolg dat de auto's aan 400V veel trager konden laden.
Maar dat is natuurlijk wel al een paar jaar geleden.
We zijn inmiddels jaren verder en er is enorm veel bij gebouwd. Zeker in Duitsland maar ook in Frankrijk. Een jaar of 3 a 4 terug waren van het toch al lage aantal laders nog een significant deel niet geschikt. Die laders staan er veelal nogsteeds echter is er een factor zoveel bijgebouwd. Dus de kans dat je aan zo een lader komt te staan is, buiten een beperkt deel van de Tesla superchargers sowieso erg klein. In NL 85% van de Superchargers, nieuwe + meeste uitbreidingen zullen wel V4 & dus 800V geschikt zijn.
Overigens als je van 10-80% laad is een Ioniq5 over het algemeen nogsteeds vrijwel net zo snel, zoniet sneller als een Model 3/Y op een 400V Tesla supercharger. De laadcurve blijft lang hoog waar Tesla vrij agressief piekt op het begin.
[ Voor 4% gewijzigd door GoldenSample op 22-05-2025 16:16 . Reden: Incorrecte aanname dat V3 generatie in Europa al 800V kon doen en niet pas de V4 Tesla Superchargers ]
Ik heb gister de melding gekregen dat hij in stap 4 is beland, lees: hij heeft een chassisnummer gekregen/hij is op transport richting dealer.
Nog steeds geschatte afleverweek: 24.
Maar het komt nu echt dicht bij!
Nog steeds geschatte afleverweek: 24.
Maar het komt nu echt dicht bij!
Zijn er hier meer mensen waarbij het lijkt alsof de voetsteun naast de pedalen wat los zit/kraakt?
Telkens als ik mijn voet erop zet lijkt deze iets te bewegen en wat te kraken...
Telkens als ik mijn voet erop zet lijkt deze iets te bewegen en wat te kraken...
Is er veel bijgebouwd? Sure.GoldenSample schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:59:
[...]
En dit is hoe indianenverhalen de wereld in komen. Goedbedoelde halve waarheden op basis van verouderde informatie.
We zijn inmiddels jaren verder en er is enorm veel bij gebouwd. Zeker in Duitsland maar ook in Frankrijk. Een jaar of 3 a 4 terug waren van het toch al lage aantal laders nog een significant deel niet geschikt. Die laders staan er veelal nogsteeds echter is er een factor zoveel bijgebouwd. Dus de kans dat je aan zo een lader komt te staan is, buiten een beperkt deel van de Tesla superchargers sowieso erg klein.
Overigens als je van 10-80% laad is een Ioniq5 over het algemeen nogsteeds vrijwel net zo snel, zoniet sneller als een Model 3/Y op een 400V Tesla supercharger. De laadcurve blijft lang hoog waar Tesla vrij agressief piekt op het begin.
Maar zijn er nog steeds laders die slechts 400V geven? Ja
Kan je ergens eenvoudig zien of een lader 800V aan kan? Nee (afaik)
Is dit relevante informatie voor iemand die een gelimiteerde auto koopt? Ja
Ik stond vorig jaar nog bij een snellader die op 400V maar de helft gaf van de opgegeven waarde, het omgekeerde bestaat dus ook nog altijd. En zeker wanneer het druk is en je niet even snel kan wisselen van lader is het belangrijk dat je weet dat een 800v auto nu eenmaal minder palen ter beschikking heeft. Of dat een heel groot issue is weet ik niet, maar het wel relevante informatie.
Niet een beperkt deel van de Tesla superchargers, maar alle.GoldenSample schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:59:
[...]
buiten een beperkt deel van de Tesla superchargers sowieso erg klein.
En Tesla heeft over Europa het grootste netwerk met ca. 15000 laadpunten.
Voor een ionic 5 niet erg, die laadt daar wel, traag maar toch. De CLA kan er überhaupt niet laden.
Ionity heeft bijv. slechts ca. 5000 laadpunten, EnBW ca. 3500 en FastNed maar zo’n 2700 (uitgegaan van gem 8 punten per locatie).
Tijdje terug was de native spotify app brak, deze startte vaak niet goed op en was ik aangewezen op spotify via bluetooth. Dit ging inderdaad ook met veel skips en haperen, zeer irritant.pveld schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 19:11:
Ik denk dat ik toen ook 2 telefoons gekoppeld had, maar daar twijfel ik over.
Sowieso geen carplay, dat gebruik ik eigenlijk niet.
Crap, ik had incorrect in mijn hoofd dat een V3 supercharger al 800V deed in europaPuppetmaster schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 14:28:
[...]
Niet een beperkt deel van de Tesla superchargers, maar alle.
En Tesla heeft over Europa het grootste netwerk met ca. 15000 laadpunten.
Voor een ionic 5 niet erg, die laadt daar wel, traag maar toch. De CLA kan er überhaupt niet laden.
Ionity heeft bijv. slechts ca. 5000 laadpunten, EnBW ca. 3500 en FastNed maar zo’n 2700 (uitgegaan van gem 8 punten per locatie).

Volgens mij beginnen jullie af te dwalen (of topic), want de ID7 heeft geen 800V batterij systeem. Dat andere merken het hebben is zoals het is. We hebben te dealen met het huidig batterij systeem.GoldenSample schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:14:
[...]
Crap, ik had incorrect in mijn hoofd dat een V3 supercharger al 800V deed in europa. Echter was dat de V4 welke, mede door Elon's genialiteit wat meer tijd nodig had her en der. Alles wat nu nieuw gebouwd wordt is V4 en van de bestaande is ongeveer 15% V4 in Nederland.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024
En dat betreft tot heden alleen de V4’s in de VS (ivm de cybertruck). Er is nog geen V4 in Europa die 800V doet. Ook die nu nieuw geplaatst worden niet.GoldenSample schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:14:
[...]
Crap, ik had incorrect in mijn hoofd dat een V3 supercharger al 800V deed in europa. Echter was dat de V4 welke, mede door Elon's genialiteit wat meer tijd nodig had her en der. Alles wat nu nieuw gebouwd wordt is V4 en van de bestaande is ongeveer 15% V4 in Nederland.
[ Voor 3% gewijzigd door Puppetmaster op 23-05-2025 08:46 ]
✔️👍🏼Wimhaw schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 17:28:
[...]
Volgens mij beginnen jullie af te dwalen (of topic), want de ID7 heeft geen 800V batterij systeem. Dat andere merken het hebben is zoals het is. We hebben te dealen met het huidig batterij systeem.
Ondanks het lage laadvoltage van 400V
was ik prima tevreden met de ID.7 Pro Tourer vandaag. Met volle accu en 8°C op pad gegaan, rustig aan de berg over/door naar Nürnberg gereden (A71/A73) en op de terugweg na bijna 400km bij Coburg bij Tesla geladen van 20% naar 50% (16°C, 185kW aangetikt, bij 50% nog op 145kW, totaal 11 minuten - zo lang had ik nodig om een McFlurry te halen en op te eten). Toen de laatste 150km naar huis en met 20%/100km over thuis aan de lader gehangen. Verbruik ongeveer 15,5kWh/100km dus, bij 107km/h op de teller; de volgende rit die kant op probeer ik het (waar het mag) wat sneller, 127 ofzo. Helaas in de buurt van ons kantoor daar geen Tesla, wat wel de goedkoopste laadmogelijkheid is.
Ben benieuwd of het nog beter wordt als het 10°C warmer is en als ik over een jaar of twee andere zomerbanden uit kan kiezen (heb nu de Pirelli cinturato p7, standaard bij de 20" velgen, er schijnen efficiëntere banden te krijgen te zijn).
Ben benieuwd of het nog beter wordt als het 10°C warmer is en als ik over een jaar of twee andere zomerbanden uit kan kiezen (heb nu de Pirelli cinturato p7, standaard bij de 20" velgen, er schijnen efficiëntere banden te krijgen te zijn).
[ Voor 35% gewijzigd door Tarin op 23-05-2025 08:00 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Is er al iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten? Heeft de gewone LE nu wel of geen handmatige lendensteun?Surfroy01 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:02:
[...]
Ik heb voor de show ook in een Capri proef gereden maar wat een triest interieur dan is de ID.7 echt veule malen mooier.
Ik heb begrepen dat de LE stoelen qua vorm identiek aan de Pro LE stoelen zijn enkel alles handmatig en geen zitting verlenging.
Ik krijg net groen licht van mijn werkgever dat de Pro LE wit 20" trekhaak besteld gaat worden!
Volgens mij echt niet. Er werd eerder een handleiding gepost waar het overduidelijk niet in zit. Het staat ook duidelijk niet op de fotos of in de prijslijst. Ook dat filmpje wat recent werd gelinkt lijkt duidelijkheid te geven.Vewa schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:35:
[...]
Is er al iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten? Heeft de gewone LE nu wel of geen handmatige lendensteun?
Bij de Enyaq staat het overduidelijk wel (de handmatige).
Heb zelf de LE besteld en ga ervan uit dat er niks qua verstelbare lendensteun inzit. De zitting heeft natuurlijk wel een vaste vorm die dat enigszins doet.
Helaas wel ja, thanks.
Hoi, mijn naam is Karel.
Half April heb ik mijn id.7. tourer besteld, marine blue, black Edition. Ik heb het interieur plus pakket, trekhaak en de warmtepomp erbij genomen. Besloten hem te bestellen na een weekkend proefrijden, toen was ik om. Wat een heerlijke cruiser, en nog zuinig ook.
Ik heb nu een vrij kale ID.4, daarvoor de ID.3 first Edition en met name de Travel assist mis ik nog steeds.
Leuk dat er een aparte ID.7 topic is.
Groeten Karel
Half April heb ik mijn id.7. tourer besteld, marine blue, black Edition. Ik heb het interieur plus pakket, trekhaak en de warmtepomp erbij genomen. Besloten hem te bestellen na een weekkend proefrijden, toen was ik om. Wat een heerlijke cruiser, en nog zuinig ook.
Ik heb nu een vrij kale ID.4, daarvoor de ID.3 first Edition en met name de Travel assist mis ik nog steeds.
Groeten Karel
Welkom, vanwaar de keuze voor een warmtepomp?Dillennet1 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:13:
Hoi, mijn naam is Karel.
Groeten Karel
Beetje dezelfde vraag voor @Peter Huizenga eigenlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door True op 23-05-2025 12:18 ]
Hoi True,
Vooral warmtepomp genomen om in de koude winter wat minder hoeven te laden naar en van Oostenrijk, twijfelde er wel over, maar toch gedaan. Ik heb trouwens een Pro S besteld met de 86 kw batterij.
Groeten Karel
Vooral warmtepomp genomen om in de koude winter wat minder hoeven te laden naar en van Oostenrijk, twijfelde er wel over, maar toch gedaan. Ik heb trouwens een Pro S besteld met de 86 kw batterij.
Groeten Karel
Ik kan bevestigen dat de normale LE GEEN verstelbare lendesteun heeft, ook geen handmatige. et even de dealer gebeld, beste man heeft even gekeken bij het eerste blik LE die ze gister geleverd hebben gekregen.Vewa schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:35:
[...]
Is er al iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten? Heeft de gewone LE nu wel of geen handmatige lendensteun?
Het groeten is op Tweakers niet nodigDillennet1 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:20:
Hoi True,
Groeten Karel
Soms is het handig om de quote knop te gebruiken of een mention te doen met @ en dan de naam te typen, dan krijgen andere gebruikers een notificatie dat je specifiek op hen gereageerd hebt en is de context van je reactie helder.
Haha je bent wel consequent met aan iedereen vragen naar die warmtepompTrue schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:17:
[...]
Welkom, vanwaar de keuze voor een warmtepomp?
Beetje dezelfde vraag voor @Peter Huizenga eigenlijk.
Groot gelijk met die warmtepomp! Ik reed zo met twee laadstops probleemloos uit Oostenrijk naar huisDillennet1 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:20:
Hoi True,
Groeten Karel
Hallo allemaal, binnenkort haal ik mijn ID.7 Tourer op. Hij is Grenadill Black met een matmetallic 'hockeystick' . Ik overweeg een ceramische coating aan te laten brengen. Zijn er mensen met ervaringen en tips over dit onderwerp?
@True lijkt wel gelijk te hebben dat de MEB-warmtepomp tamelijk nutteloos is. Ik heb er in de winter nauwelijks wat van gemerkt, en dat komt dus (kennelijk) doordat de WP helemaal niets doet met de buitenlucht, maar alleen wat warmte uit de accu haalt als die ‘over’ is. Maar dat is eigenlijk alleen het geval na het snelladen. Als je sochtends koud wegrijdt, verbruikt de verwarming nog steeds precies evenveel als zonder warmtepomp. Als je alleen maar ritten van meer dan 50km maakt zal het wellicht iets doen, maar voor de rest heeft dat ding bar weinig effect.Wolksvagen schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 17:24:
[...]
Haha je bent wel consequent met aan iedereen vragen naar die warmtepomp
Heeft iemand toevallig nog voor/na foto's van die Disskin folie?
Ik heb de warmtepomp ook maar laten zitten - natuurlijk is tijd geld maar over de 5 jaar dat ik hem zal hebben heb ik er zeker geen €200 per retourtje Oostenrijk voor over als je er in het beste geval één laadstop per enkele reis minder mee hoeft te doen.
Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers