Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:12
Heeft iemand ervaring met de slimladen app van eneco icm met de VW ID7 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbAoR_SwCfVAwbAHT44GlTFiUdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVojKDHTCXRh24W7qIbXt03i.jpg?f=fotoalbum_large krijg de bovenstaande melding in de app.
Onbeheerd laden. Met uitleg erbij.
Hij ziet de auto, want het aantal km'rs komt ook overeen met de VW app.
Heeft iemand wel een volledig slimladen app van eneco? Zo ja hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen?

[ Voor 18% gewijzigd door Wimhaw op 23-05-2025 20:17 ]

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• K0ENH
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-09 09:44
True schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 19:46:
Heeft iemand toevallig nog voor/na foto's van die Disskin folie?
dit is met folie, vantevoren geen foto gemaakt aangezien ik meteen na aflevering de folie heb geplakt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbQ5-FVPUvrV5H0L-Sun9O_sw-c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yAFfu6E0mx7Ajv2Oc5BI4dep.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unVKzS4s8ituM63jxHnhLtIDQkY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/174qgaZ7TKTKFCC3AVpUkwdf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door K0ENH op 23-05-2025 20:16 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Rick2506
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-08 08:59
Zoooo daar is tie dan, eindelijk😃

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7whjXIclbKuuVamCI6lbNtbRczA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zu9OD3nM8ceYr1QaotLjCL0F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jwRGe0k8ba3lHrCckcMviw0VUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dG7P4BqbV6Rr6Q8NRDxIt2Du.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Poll: Ben je er bij de tweede ID.7 meeting op 14 of 21 juni?
Heb je een ander idee laat het weten.
Qua locatie zal het gebaseerd op animo wat centraler kunnen worden dan het mooie Twente en kunnen we opschuiven naar Amersfoort/Apeldoorn.

Nee - ik wacht nog op levering of heb een matig ander excuus
Beide zijn mogelijk
14 juni
21 juni
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407094&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 186% gewijzigd door True op 23-05-2025 20:51 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:21
Wimhaw schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 20:14:
Heeft iemand wel een volledig slimladen app van eneco? Zo ja hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen?
Heb je je laadpaal gekoppeld aan de app?

https://enecoslimladen.ze...o-SlimLaden-app-gebruiken

https://www.eneco-emobility.com/thuis/contact

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolksvagen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17:19
The Legend schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 19:41:
[...]

@True lijkt wel gelijk te hebben dat de MEB-warmtepomp tamelijk nutteloos is. Ik heb er in de winter nauwelijks wat van gemerkt, en dat komt dus (kennelijk) doordat de WP helemaal niets doet met de buitenlucht, maar alleen wat warmte uit de accu haalt als die ‘over’ is. Maar dat is eigenlijk alleen het geval na het snelladen. Als je sochtends koud wegrijdt, verbruikt de verwarming nog steeds precies evenveel als zonder warmtepomp. Als je alleen maar ritten van meer dan 50km maakt zal het wellicht iets doen, maar voor de rest heeft dat ding bar weinig effect.
Kijk dit filmpje eens https://youtu.be/c10Ck84QgEI
en lees mn post hierover van 18 maart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
Laadpaal is inderdaad netjes gekoppeld aan de app. Heb speciaal bij eneco om de code gevraagd.

Dan is de vraag of ID7 de app ondersteund of de app de ID7. Heeft iemand daar antwoord op?

Anders bel ik ze wel van de week! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
Wolksvagen schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 22:17:
[...]

Op een volle batterij 0-100% scheelt het max 30km aangezien gemiddeld je op 70% gebruik zit (10-80% laden) haal je de investering van de batterij zelf er nooit uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Wolksvagen schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 22:17:
[...]

Dat had ik destijds al gedaan, heb ik op gereageerd dat hun statement na de tests incorrect is en daarna ging jij op de man verder i.p.v. met argumenten te komen waarom een WP in het MEB-platform wél zo efficient is dat het de investering wél waard zou zijn (los van de mensen die 'm nodig hebben om in de winter hun woon-werkverkeer te doen zonder te snelladen).

En ik heb geen steekhoudende argumenten gezien dat dit inderdaad de investering waard is. Dat i.c.m. het huidige prijspeil van de WP als optie (occasions en 1st editions uitgesloten) ben ik van mening dat elke koper (of leaser) zich toch echt wel een keer extra achter de oren moet krabben eer ze dat vinkje zetten in de configurator.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastia
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 13-08 11:33
Nog een kleine week en ik ruil mijn bijna 6 jaar oude Tesla model 3 in voor een ID7 Tourer pro S Business Stonewashed blue met black style pakket met interieur en exterieur pakket plus. Lang nagedacht over de overstap van Tesla naar de ID7. Ik verwacht meer comfort dan in de Tesla model 3. Denk alleen wel dat ik een aantal dingen (AWD, het af en toe snel kunnen optrekken, eenvoudig opladen bij de supercharger, het mooie en snel werkende scherm) ga missen. Ben benieuwd naar ervaringen van andere ID7 tourer rijders:
- Is de overstap van de Tesla model 3 anderen goed bevallen? Wat wordt er gemist en wat wordt er niet gemist?
- Eerder zag ik ergens in dit forum dat er standaard een alarm klasse 3 op de auto zit, maar zie ook alarm klasse 1 staan. Dit is van belang voor de autoverzekering. Kan iemand me vertellen welke alarm klasse er op de pro s business zit en waar ik dat kan terugvinden?
- Heeft iemand ervaring met we charge by Elli van Volkswagen? Of is het handiger voor de vakantie 1 of 2 maanden een Tesla abonnement af te sluiten

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• R632
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 20-09 17:58
Bastia schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 23:23:
Nog een kleine week en ik ruil mijn bijna 6 jaar oude Tesla model 3 in voor een ID7 Tourer pro S Business Stonewashed blue met black style pakket met interieur en exterieur pakket plus. Lang nagedacht over de overstap van Tesla naar de ID7. Ik verwacht meer comfort dan in de Tesla model 3. Denk alleen wel dat ik een aantal dingen (AWD, het af en toe snel kunnen optrekken, eenvoudig opladen bij de supercharger, het mooie en snel werkende scherm) ga missen. Ben benieuwd naar ervaringen van andere ID7 tourer rijders:
- Is de overstap van de Tesla model 3 anderen goed bevallen? Wat wordt er gemist en wat wordt er niet gemist?
- Eerder zag ik ergens in dit forum dat er standaard een alarm klasse 3 op de auto zit, maar zie ook alarm klasse 1 staan. Dit is van belang voor de autoverzekering. Kan iemand me vertellen welke alarm klasse er op de pro s business zit en waar ik dat kan terugvinden?
- Heeft iemand ervaring met we charge by Elli van Volkswagen? Of is het handiger voor de vakantie 1 of 2 maanden een Tesla abonnement af te sluiten

Ik kom vanaf een M3. Comfort is echt vele malen beter bij de ID7. Ik heb in die 5 jaar nooit lekker in de stoel van de M3 gezeten, welke instelling dan ook en op de autobahn >130km/h voelde het als een bolderkar op steroids, bij de ID7 daarentegen heerlijke stoelen, verder voel je je volledig in controle, de auto "plakt" op de weg ipv dat deze stuitert. Verder werkte de travel assist echt top. Ja in de sprint legt de ID7 het af tegen de M3 maar nog steeds is ie vlot zat zodra het verkeerslicht op groen springt ;) Enige jammere is dat je zo'n grote sleutel op zak moet hebben voor het openen/sluiten en dat het vergrendelen bij weglopen niet altijd werkt. Bij de M3 je telefoon als sleutel is veel comfortabeler en vergrendelen bij weglopen werkte altijd. Ik ben super blij met de ID7, wil voor geen goud meer terug naar de M3

Tesla chargen kan nog steeds maar de navigatie neemt deze niet mee als mogelijke laadstops. Ik heb nog maar een paar keer langs de weg hoeven laden, dat ging zonder problemen, navigatie plant deze zelf in en je bent zo weer op weg dus in dat opzicht geen heimwee naar Tesla chargers behalve dat deze vaak op een locatie zijn met meer voorzieningen dan bij een tankstation. Wat dat charge by Elli als voordeel heeft is me niet duidelijk, ik heb een laadpas van de LM en die werkt gewoon overal, als je geen laadpas hebt dan zou Elli iets zijn om te overwegen. In de navigatie kun je de voorkeur voor charge bij Elli opgeven.

Scherm van de ID7 werkt vlot, startscherm is te personaliseren met snelkopelingen, mis daar niets tov Tesla. Alleen de app op de telefoon bij VW erg beperkt (vergrendelen,ontgrendelen, clima aan/uit/tijdschema, laadstatus bekijken, laad limiet instellen) maar goed, wat heb je aan op afstand toeteren }:O Op afstand de Tesla camera's kunnen bekijken vond ik een grappige feature maar deed ik in de praktijk niets mee. De ID7 kun je wel op afstand, terwijl je er vlakbij staat, weg laten rijden uit een parkeervak als er rechts en links individuen iets te dicht naast jou zijn gaan staan maar daar heb je om de een of andere reden een andere app voor nodig.

[ Voor 24% gewijzigd door R632 op 24-05-2025 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:35
R632 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 09:27:
[...]
Tesla chargen kan nog steeds maar de navigatie neemt deze niet mee als mogelijke laadstops. Ik heb nog maar een paar keer langs de weg hoeven laden, dat ging zonder problemen, navigatie plant deze zelf in en je bent zo weer op weg dus in dat opzicht geen heimwee naar Tesla chargers behalve dat deze vaak op een locatie zijn met meer voorzieningen dan bij een tankstation.
Ik heb 5.4 en heb oa Tesla, Fastned en Ionity al als laadstop gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolksvagen
True schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 22:48:
[...]

Dat had ik destijds al gedaan, heb ik op gereageerd dat hun statement na de tests incorrect is en daarna ging jij op de man verder i.p.v. met argumenten te komen waarom een WP in het MEB-platform wél zo efficient is dat het de investering wél waard zou zijn (los van de mensen die 'm nodig hebben om in de winter hun woon-werkverkeer te doen zonder te snelladen).

En ik heb geen steekhoudende argumenten gezien dat dit inderdaad de investering waard is. Dat i.c.m. het huidige prijspeil van de WP als optie (occasions en 1st editions uitgesloten) ben ik van mening dat elke koper (of leaser) zich toch echt wel een keer extra achter de oren moet krabben eer ze dat vinkje zetten in de configurator.
Ten eerste reageer ik op The Legend en reageer jij alsof ik mijn reactie aan jou gericht heb.

Ten tweede was geen sprake van op de man spelen. Lees het gerust even na. Behalve als je iemand met een andere mening als een persoonlijke aanval beschouwt.

Punt is wel dat hier inmiddels een keer of 10 iemand heeft gezegd dat ie een warmtepomp heeft gekozen en jij telkens opnieuw met dezelfde reactie komt. Onnodig, iedereen kan de discussie rond 18 maart terugzoeken en argumenten voor en tegen lezen en z’n eigen mening vormen. Dit is ook mn laatste reactie op dit onderwerp, ik hoop van jou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R632
True schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 20:42:
Poll: Ben je er bij de tweede ID.7 meeting op 14 of 21 juni?
Heb je een ander idee laat het weten.
Qua locatie zal het gebaseerd op animo wat centraler kunnen worden dan het mooie Twente en kunnen we opschuiven naar Amersfoort/Apeldoorn.

Nee - ik wacht nog op levering of heb een matig ander excuus
Beide zijn mogelijk
14 juni
21 juni
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Mooie Twente is prima hoor (verblijf daar ook, prachtige regio), maar als eerder gepost in het overleg mbt meeting #2 door Westers georienteerden: ID7 reist zo fijn dat centraler totaal geen probleem is, dus let's go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:58

The Legend

*Plop*

Ik kan beide dagen helaas niet. Voetbaltoernooien van de kinderen :/

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Wimhaw schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 20:14:
Heeft iemand ervaring met de slimladen app van eneco icm met de VW ID7 [Afbeelding] krijg de bovenstaande melding in de app.
Onbeheerd laden. Met uitleg erbij.
Ja, het werkt hier, al was het wel een beetje gedoe. Heb jij de paal gekoppeld aan de app? Mijn ervaring is dat je soms een paar minuten geduld moet hebben voordat het werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 18:57
Vandaag een proefrit gemaakt in de ID7 Tourer en de Tiguan Hybride. Ik rij momenteel een ID4 first dus het gevoel van ID7 was al snel vertrouwd. Ik was vooral benieuwd naar de lagere zit dan bij de ID4. Het valt me alleszins mee. Volgens de verkoper is dit ook maar iets van zes cm.
De Tiguan verraste me positief. Voor mijn gevoel zit ik hier wat hoger dan in de ID4. Het elektrisch rijden was best oké.

Tijdens het proefrijden werd mijn ID4 uitgelezen. Er moet een cel in de accu vervangen worden. Nu zit ik minimaal drie weken opgescheept met een ID7 sedan, opzich geen straf😆

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:49

Rannasha

Does not compute.

Vanochtend onze ID.7 Tourer opgehaald. We waren nog geen 5 minuten weg bij de dealer en een vogel met een gevoel voor humor vond het nodig om een flinke flans op de achterportier te droppen. Maar goed, de rit naar huis een flink aantal dingen geprobeerd. Binnenkort maar eens rustig gaan zitten om alle instellingen na te lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vy6BXJCnRvhpHH-UopRy2rOBKfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DGnwMGJuwgfuBSLRZEX3OBQB.jpg?f=fotoalbum_large

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:36
Rannasha schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 22:21:
Vanochtend onze ID.7 Tourer opgehaald. We waren nog geen 5 minuten weg bij de dealer en een vogel met een gevoel voor humor vond het nodig om een flinke flans op de achterportier te droppen. Maar goed, de rit naar huis een flink aantal dingen geprobeerd. Binnenkort maar eens rustig gaan zitten om alle instellingen na te lopen.

[Afbeelding]
Gave kleur! Aquamarine blauw ziet er in dit licht echt heel anders uit dan je zou verwachten van de configurator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Arms2Short schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 22:33:
[...]

Gave kleur! Aquamarine blauw ziet er in dit licht echt heel anders uit dan je zou verwachten van de configurator
Niets ten nadele van hierboven, maar het is dan ook wel een beetje een slechte foto met de zon vol reflecteren in de camera. Mijn aquamarine ziet er nooit zo 'fel' en 'helder' blauw uit in het echt, maar dat komt misschien omdat mijn ID.7 de Franse zon nog niet gezien heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:49

Rannasha

Does not compute.

Arms2Short schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 22:33:
[...]

De look van deze lak is erg afhankelijk van het licht. In de schaduw ziet het er vrij duf uit, maar met een lekker fel zonnetje erop, komt het goed tot leven.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:36
Zonde, want in dit licht is de kleur echt super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R632
True schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 22:36:
[...]

Niets ten nadele van hierboven, maar het is dan ook wel een beetje een slechte foto met de zon vol reflecteren in de camera. Mijn aquamarine ziet er nooit zo 'fel' en 'helder' blauw uit in het echt, maar dat komt misschien omdat mijn ID.7 de Franse zon nog niet gezien heeft.
Franse zon heb ik niet maar onder de Twentse zon ziet de aquamarine er hier net zo fraai uit. O+

Ik had ook een blauwe M3 maar (niks te maken met de lak) vond de hoek waaronder je er naar keek bepalend of het mooi was of niet. De M3 oogde onder bepaalde hoek als sportscar, maar vanaf een ander hoek als een donald duck met een platgeslagen neus, de Model S dan tig keer fraaier. De ID7 niet spannend qua ontwerp maar wel mooi onder elke hoek en grotere range bij zelfde batterij capaciteit.

[ Voor 28% gewijzigd door R632 op 24-05-2025 23:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOmpu8P1IP6I6ElTsHVXaMPOtk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZD0c2FCqqm57DdjXEmch1pSO.jpg?f=fotoalbum_large

Ook hier blije eigenaar van een ID7 Tourer Pro Business.

Gisteren afgeleverd en kort ritje gemaakt!
Vandaag even een en ander goed instellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:31

resusaapje

h less

BigGreen schreef op zondag 25 mei 2025 @ 09:09:
[Afbeelding]

Ook hier blije eigenaar van een ID7 Tourer Pro Business.

Gisteren afgeleverd en kort ritje gemaakt!
Vandaag even een en ander goed instellen.
Wat een enorme spoiler. Helpt dat een beetje op topsnelheid?

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigGreen
resusaapje schreef op zondag 25 mei 2025 @ 09:45:
[...]

Wat een enorme spoiler. Helpt dat een beetje op topsnelheid?
Niet voor topsnelheid maar voor verbruik :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastia
Na bovenstaande berichten zie ik steeds meer uit naar de ID7. Een vraag staat nog wel open. Dit in kader van het afsluiten van een verzekering. Heeft de ID tourer pro S business een alarm? En welke alarm klasse is dat dan? Voor promovendum een alarm klasse 3 (dus met hellingshoekdetectie) nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlushyCarpet
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21-09 22:53
Prachtige wagen. Geniet ervan. Zijn dat trouwens 20" of 21" velgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R632
Bastia schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:40:
Na bovenstaande berichten zie ik steeds meer uit naar de ID7. Een vraag staat nog wel open. Dit in kader van het afsluiten van een verzekering. Heeft de ID tourer pro S business een alarm? En welke alarm klasse is dat dan? Voor promovendum een alarm klasse 3 (dus met hellingshoekdetectie) nodig.
Zoekend in dit topic vind ik terug: alarm klasse 3 is standaard aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastia
Beste R 632, Dat heb ik ook ergens gezien in dit topic. Ik kan het alleen nergens terugvinden op de volkswagenwebsite bij de specificatie van de ID7. Daar zie ik alleen ergens alarm klasse 1 staan. Zou misschien nog terug te vinden zijn in het boekje bij de auto. Ga de vraag toch nog eens voorleggen bij de dealer of de volkswagenimporteur zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastia
Dit kan ik terugvinden in een engelstalig instructieboekje:

If there is no valid vehicle key in the vehicle or if it is not detected, a corresponding message will be shown on
the ID. Display. This may occur if the vehicle key is disrupted by another radio signal or is covered by another
item such as an aluminium suitcase.
Depending on the vehicle equipment level, the vehicle may have an anti-theft alarm.
The anti-theft alarm monitors the doors, bonnet and the boot lid.
The anti-theft alarm is automatically activated when the vehicle is locked.
If the vehicle is not opened electronically with a valid vehicle key, the anti-theft alarm is triggered and emits acoustic
and visual warning signals for up to 5 minutes.
When does the system trigger an alarm?
—When a door that was unlocked mechanically with the vehicle key is opened.
—When the bonnet is opened.
—When the boot lid is opened.
—When an invalid vehicle key is used.
—If there is movement inside the vehicle(in vehicles with interior monitoring)
(→ Interior monitoring system and
anti-tow alarm).
—If the vehicle is lifted or towed (vehicles with anti-tow alarm)
(→ Interior monitoring system and anti-tow alarm).
—If the vehicle is transported on a car ferry or by rail(vehicles with anti-tow alarm or interior monitoring)
(→ Interior
monitoring system and anti-tow alarm).
—If a bicycle carrier that is connected to the anti-theft alarm system is removed.
—If a trailer that is connected to the anti-theft alarm system is removed.
—If the 12-volt vehicle battery is disconnected.
—If the rear window is broken.
—If a device is connected to the diagnostic connection when the anti-theft alarm system is active.
Switching off the alarm
1. Unlock the vehicle using the unlocking button on the vehicle key.
2. Grip the door handle .
3. Switch on the ignition.
To switch on the ignition, place the vehicle key in the area provided for it when performing an emergency start(→ Starting the engine).
The anti-theft alarm will not function correctly if the 12-volt vehicle battery is weak or
discharged.

Ik kan hieruit helaas niet horen of bovenstaande dus ook het geval is op de ID7 tourer pro S business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
SlushyCarpet schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:42:
[...]

Op de achterband staat 255/40/R20, dus 20”.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
R632 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:56:
[...]

Zoekend in dit topic vind ik terug: alarm klasse 3 is standaard aanwezig
Net even gecheckt bij SCM met mijn kenteken. Hij heeft in elk geval geen enkel certificaat. Zegt nog steeds niet wat er in zit, maar voor de verzekering is er niks aantoonbaar bij SCM.
Kijk ik verder op type, dan zit er blijbaar wel Klasse 3 op waarvoor een certificaat kan worden aangevraagd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2w8L_Gb2hNDh2lSRkigeoJMaSz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dl3YqyFxBDliLbNXQ0AW13er.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door DaMenaz op 25-05-2025 13:00 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_one007
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11:31
Na intussen al vijf weken op de parking in de fabriek in Duitsland te staan, zou mijn ID7 binnen een drietal weken eindelijk van de parking naar België getransporteerd worden. Daarna volgt het transport naar de dealer, en heeft de dealer nog tweetal weken nodig om alles op orde te krijgen (inclusief de keuring gezien de auto geleverd wordt met een trekhaak). Als alles goed gaat, zal de wagen de eerste week van juli overhandigd worden (besteld op 29 januari).

[ Voor 3% gewijzigd door The_one007 op 25-05-2025 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2506
  • Laatst online: 03-08 08:59
SlushyCarpet schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:42:
[...]

Dank u, dat gaat zeker lukken! Dit zijn 20” velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxwork
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 03-08 14:37
The_one007 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 13:13:
Na intussen al vijf weken op de parking in de fabriek in Duitsland te staan, zou mijn ID7 binnen een drietal weken eindelijk van de parking naar België getransporteerd worden. Daarna volgt het transport naar de dealer, en heeft de dealer nog tweetal weken nodig om alles op orde te krijgen (inclusief de keuring gezien de auto geleverd wordt met een trekhaak). Als alles goed gaat, zal de wagen de eerste week van juli overhandigd worden (besteld op 29 januari).
Ik hoop het voor jou, mijn garage weet enkel dat die van mij er nog steeds staat en niets meer. Echt een domper op heel het ID7 verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerkro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:47
Ow bovenstaande berichten maken wel dat ik mij een beetje zorgen begin te maken over de levering van mijn ID.7....

Is er iemand in NL die ervaring heeft met de tijd die er tussen zit van het bericht dat de VW in stap 4 is aangekomen (wordt beschreven door de honeymoon site als "Uw Volkswagen ID.7 heeft een chassisnummer gekregen!", maar volgens andere berichten zou dat betekenen dat de auto op transport is vanuit de fabriek) en de tijd dat hij bij de dealer binnen is gekomen...?

Ik zou er toch wel serieus vervelend van worden als ik er achter kom dat de auto een week of wat staat te wachten op de parkeerplaats net over de grens in Duitsland.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlushyCarpet
Dat is toch raar dat dat zo enorm kan verschillen? Ik kom welliswaar uit Nederland maar heb de auto mid-februari besteld en 30 april (kon vanaf 23 april) op kunnen halen. Is daar een verklaring voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlushyCarpet
Gerkro schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:51:
Ow bovenstaande berichten maken wel dat ik mij een beetje zorgen begin te maken over de levering van mijn ID.7....

Is er iemand in NL die ervaring heeft met de tijd die er tussen zit van het bericht dat de VW in stap 4 is aangekomen (wordt beschreven door de honeymoon site als "Uw Volkswagen ID.7 heeft een chassisnummer gekregen!", maar volgens andere berichten zou dat betekenen dat de auto op transport is vanuit de fabriek) en de tijd dat hij bij de dealer binnen is gekomen...?

Ik zou er toch wel serieus vervelend van worden als ik er achter kom dat de auto een week of wat staat te wachten op de parkeerplaats net over de grens in Duitsland.....
In mijn geval zat er 4 dagen tussen stap 4 en 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxwork
SlushyCarpet schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:02:
[...]

Dat is toch raar dat dat zo enorm kan verschillen? Ik kom welliswaar uit Nederland maar heb de auto mid-februari besteld en 30 april (kon vanaf 23 april) op kunnen halen. Is daar een verklaring voor?
Van wat geweten is lijkt dit puur voor BE bestellingen te zijn. Belgie had ineens veel slots kunnen bemachtigen, zijn dus allemaal tegelijk geproduceerd en het transport naar Belgie zou niet kunnen volgen.

Het leukste is dat het normale transport nog doorgaat, dus diegene die eerder geproduceerd zijn staan op overflow parkings en worden pas meegenomen als er plaats is.

Dus resultaat is dat mijn bestelling van 30/01 later geleverd wordt als mensen die in februari / maart bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyO
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14:55
Even een vraagje voor mn mede ID.7 rijders, afgelopen weken heb ik nu al twee keer gehad dat bij het inschakelen de auto alle voorkeursinstellingen lijkt te vergeten van het scherm, dus kleuren staan weer standaard op blauw en de indeling is weer terug bij af. Ben ik de enige of komt dit vaker voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerkro
SlushyCarpet schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:04:
[...]

In mijn geval zat er 4 dagen tussen stap 4 en 5.
Dat geeft de burger moed, dank je wel! Bij mij is hij afgelopen woensdagavond laat op stap 4 gekomen dus ik hoop ergens deze week stap 5 en spoedig daarna een afhaal afspraak _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlushyCarpet
RudyO schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:20:
Even een vraagje voor mn mede ID.7 rijders, afgelopen weken heb ik nu al twee keer gehad dat bij het inschakelen de auto alle voorkeursinstellingen lijkt te vergeten van het scherm, dus kleuren staan weer standaard op blauw en de indeling is weer terug bij af. Ben ik de enige of komt dit vaker voor?
Ik weet het niet eerlijk gezegd. Ik dacht ook zoiets geconstateerd te hebben maar twijfelde of ik het niet gewoon niet-opnieuw ingesteld had na de reset terug naar fabrieksinstellingen een week dáárvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlushyCarpet
Een tweetal constateringen/vragen. Komt jullie dat bekend voor?

1. Laden
Ik had gisteren de auto thuis aan de lading gehangen en bij 59% kreeg ik ineens de melding dat het laden afgebroken was. Lampje naast de laadpoort was dan ook rood. Daarna heb ik de laadsessie maar gestopt en weer opnieuw geactiveerd en een tijdje later werd deze weer gestopt (maar niet per se afgebroken). Dus ik heb de handeling nogmaals gedaan en toen is de auto doorgeladen tot 80%. Alles bij elkaar geen halszaak maar ik snapte niet waarom het laden ineens niet meer goed zou gaan.

2. 4G connectie
Gisteren lekker onderweg, cruisen in de achterhoek. Valt me op dat rondom Vorden ineens de verbinding met Spotify niet meer best werkt en dat de 4G connectie op 1 streepje stond wat eigenlijk zoveel inhield als: Geen verbinding. Komen jullie dat veel tegen? Is de dekking op bepaalde plekken zo matig? Met de mobiele telefoon heb ik verder prima verbinding dus het zal wellicht iets zijn tussen de auto en de telefoonmasten waar het mee verbinden kan/mag denk ik maar ik weet niet of het voor anderen ook herkenbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proostyves
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:47
Voxwork schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:15:
[...]

Van wat geweten is lijkt dit puur voor BE bestellingen te zijn. Belgie had ineens veel slots kunnen bemachtigen, zijn dus allemaal tegelijk geproduceerd en het transport naar Belgie zou niet kunnen volgen.

Het leukste is dat het normale transport nog doorgaat, dus diegene die eerder geproduceerd zijn staan op overflow parkings en worden pas meegenomen als er plaats is.

Dus resultaat is dat mijn bestelling van 30/01 later geleverd wordt als mensen die in februari / maart bestellen.
Dit lijkt mij een algemeen probleem te zijn in België en zich niet te beperken tot de ID.7.
Mijn vorige Volkswagen (ID.4) heeft er 3 maanden over gedaan om na productie bij de dealer te geraken (eind aug '23 tot eind nov '23).
Hoorde van collega's dat dit bij Skoda vergelijkbaar was een half jaar geleden.
Destijds stond de parking bij de importeur vol en was er vooral een probleem om deze van daaruit naar de dealer te brengen, dus ik vermoed dat ze nu deze gewoon in Duitsland laten staan.

Ik moet nog enkele maanden wachten om een nieuwe lease te bestellen wegens verandering van werkgever dus hoop dat er tegen dan nog leuke acties lopen in België en de tourer in budget gaat. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVeldhuizen
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21-09 20:30
Bastia schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 23:23:

@Bastia Ik heb met mijn ID.7 eerder met vakantieritten gebruik gemaakt van Tesla supercharger. In maart getest met maandje elli naar Denemarken en besloten dat ook te doen naar Italië deze zomer. Waarom?:
  • Tesla SC geeft bij mij vaak lage laadsnelheid. Ionity is beduidend sneller
  • Inmiddels zijn er meer niet-Tesla laadplekken dan Tesla supercharger, voor het stoppen onderweg zocht ik een andere oplossing.
  • Elli met Ionity is echt een goede prijs nu (39 cent meen ik, goedkoper dan in mijn eigen straat).
  • Met een elli/we charge kun je ook voor 45 cent laden bij straatladen, en dat gebruik ik met vakantie ook veel. Gegarandeerd een redelijke prijs (in mijn straat kost normaal laden nl 53 of 58 cent).
  • Je kunt in de wagen makkelijker selecteren en voorkeur geven voor Ionity dan voor Tesla.
  • Je kunt plug en charge doe met elli.
Ik overweeg nu om helemaal 100% over te schakelen op we charge, gedurende het hele jaar vanwege deze goede prijs

Hopelijk helpt deze info je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7u5t1c3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 13:18
RudyO schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:20:
Ik heb dit ook enkele keren gehad, na diverse dealer bezoeken voor software checks etc. kwamen ze er achter dat ik de verkeerde 12V accu in de auto had zitten(!) Nu heb ik een voorraad auto, dus mogelijk is dit door Pon gedaan (aanname).

De accu hebben ze vervangen voor een nieuwe juiste accu en ik heb geen issues meer gehad. Mogelijk het navragen waard?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dukesbury
  • Laatst online: 20-09 01:02
De mijne is net toegekomen bij de dealer (bestelling december, stond al 6 weken te wachten op transport |:( ). Als alles goed zit mag ik 'm 11 juni afhalen! Dat wordt spannend! :D

Besteld model:
  • Tourer Business Premium
  • Glacier White Metallic
  • Black Style Pack
  • Trekhaak
  • 20" Montreal velgen (All Season Banden, verplichting op 't werk)
  • Net-laadkabel voor huishoud-stopcontact
Ik ben'm nog niet tegengekomen in deze kleuren hier.

[ Voor 4% gewijzigd door dukesbury op 26-05-2025 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxwork
proostyves schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:29:
[...]

Dit lijkt mij een algemeen probleem te zijn in België en zich niet te beperken tot de ID.7.
Mijn vorige Volkswagen (ID.4) heeft er 3 maanden over gedaan om na productie bij de dealer te geraken (eind aug '23 tot eind nov '23).
Hoorde van collega's dat dit bij Skoda vergelijkbaar was een half jaar geleden.
Destijds stond de parking bij de importeur vol en was er vooral een probleem om deze van daaruit naar de dealer te brengen, dus ik vermoed dat ze nu deze gewoon in Duitsland laten staan.

Ik moet nog enkele maanden wachten om een nieuwe lease te bestellen wegens verandering van werkgever dus hoop dat er tegen dan nog leuke acties lopen in België en de tourer in budget gaat. O-)
Bedankt voor de info, triest dat de garages zich dan van "den domme" houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:20
GVeldhuizen schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:52:
[...]
[list]
• Tesla SC geeft bij mij vaak lage laadsnelheid. Ionity is beduidend sneller
• Inmiddels zijn er meer niet-Tesla laadplekken dan Tesla supercharger, voor het stoppen onderweg zocht ik een andere oplossing.
Welke TSC laadpalen gebruik je?
Alleen bij V2 laders (die met twee kabels) zou je een lagere snelheid hebben, echter is dat wel uitstervend/uitfaserend.
De rest is allemaal 250 kW, wat meer is dan de ID.7 zelf aankan.

Er zijn idd meer snellaad aanbieders, maar per locatie heeft Tesla vaak de meeste palen.
Ivm het voorkomen van ladestau is dat wel fijn.
Bij mijn weten is het netwerk van Tesla ook nog steeds het grootste 200+kW netwerk.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
@Puppetmaster @GVeldhuizen ,
Beste is denk ik als je op vakantie gaat meerdere laadpassen van verschillende aanbieders te nemen. De gratis versie dan. Is misscien wat prijziger per kWh, maar dan heb je geen maandtarief.
Althans dat ga wij doen, want hier in NL laden we gratis.
Onze leasemaatschappij betaald niet in het buitenland behalve als mijn vrouw voor haar bedrijf op pad moet naar het buitenland.
Komende zomer gaan we naar Zweden/Noorwegen en dan gaan we zeker net voor de grens naar Duitsland de auto opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Ray471
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 12:02
Voor de liefhebber. Ik heb afscheid genomen van mijn ID7 Tourer. De custom made verlagingsset is er onderuit en staat te koop op Marktplaats. Interesse? -> PM.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJ4SNoWmYBqzqtztj75F2FVwnJg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hhn6roEUaNxaRDJElkRXLY6d.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1DDjcbWhxXgoiFmgLSHBe__R2LE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tkuuJPebsuOliKHQJdAKvM56.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Wimhaw schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:00:
Beste is denk ik als je op vakantie gaat meerdere laadpassen van verschillende aanbieders te nemen. De gratis versie dan. Is misscien wat prijziger per kWh, maar dan heb je geen maandtarief.
Onze leasemaatschappij betaald niet in het buitenland behalve als mijn vrouw voor haar bedrijf op pad moet naar het buitenland.
Komende zomer gaan we naar Zweden/Noorwegen en dan gaan we zeker net voor de grens naar Duitsland de auto opladen.
Niet vergeten ook een extra jerrycan vol te gooien!

:+

Lollig, wij gaan ook naar DK/S/N

Ik beperk me tot laad-en-andere-apps: tesla, FastNed, Ionity, MTC, MerNorway, Bilkraft, Mobility+, CircleK. Dan moet het wel lukken toch?

[ Voor 8% gewijzigd door resusaapje op 26-05-2025 15:23 ]

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Chips, ik zag dit uit een ooghoek en schrok me wild _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QjuGM_G-qlE_g8ZHgEnR_k1jB9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uVmer8OAteGPlC20U1zNswSu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
resusaapje schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:21:
[...]

Niet vergeten ook een extra jerrycan vol te gooien! 8) 8) 8) Zullen we doen _/-\o_ _/-\o_

:+

Lollig, wij gaan ook naar DK/S/N

Ik beperk me tot laad-en-andere-apps: tesla, FastNed, Ionity, MTC, MerNorway, Bilkraft, Mobility+, CircleK. Dan moet het wel lukken toch?
Gaan jullie in die volgorde? Zijn we ook van plan.
We gaan met de vouwwagen en pakken op de heenweg de brugbij Kopenhagen en na drie,5 week touren in S en N nemen we het veer aan de zuidkant van N naar DK.

Zo te zien rijden we wat zuiniger met het rechtervoetje :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqI4i9QKqN9t2HyIXFmiVhYYzAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ofuD4XcQOdeJr5QAqCC7SwnF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Wimhaw op 26-05-2025 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartpl1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:17
SlushyCarpet schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:11:
Een tweetal constateringen/vragen. Komt jullie dat bekend voor?

1. Laden
Ik had gisteren de auto thuis aan de lading gehangen en bij 59% kreeg ik ineens de melding dat het laden afgebroken was. Lampje naast de laadpoort was dan ook rood. Daarna heb ik de laadsessie maar gestopt en weer opnieuw geactiveerd en een tijdje later werd deze weer gestopt (maar niet per se afgebroken). Dus ik heb de handeling nogmaals gedaan en toen is de auto doorgeladen tot 80%. Alles bij elkaar geen halszaak maar ik snapte niet waarom het laden ineens niet meer goed zou gaan.

2. 4G connectie
Gisteren lekker onderweg, cruisen in de achterhoek. Valt me op dat rondom Vorden ineens de verbinding met Spotify niet meer best werkt en dat de 4G connectie op 1 streepje stond wat eigenlijk zoveel inhield als: Geen verbinding. Komen jullie dat veel tegen? Is de dekking op bepaalde plekken zo matig? Met de mobiele telefoon heb ik verder prima verbinding dus het zal wellicht iets zijn tussen de auto en de telefoonmasten waar het mee verbinden kan/mag denk ik maar ik weet niet of het voor anderen ook herkenbaar is.
Bij publieke laadpalen heb ik met mijn ID4 ook meermaals meegemaakt dat het laden afgebroken werd, knap irritant.
Gelukkig is dat bij thuisladen en bij laden op mijn werk nooit echt een issue geweest in de afgelopen 3,5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Wimhaw schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:35:
[...]

Gaan jullie in die volgorde? Zijn we ook van plan.
We gaan met de vouwwagen en pakken op de heenweg de brugbij Kopenhagen en na drie,5 week touren in S en N nemen we het veer aan de zuidkant van N naar DK.
Exact de route die wij gaan volgen. Maar dan zonder volgwagen. Gewoon lekker decadent overal een hotel.
Zo te zien rijden we wat zuiniger met het rechtervoetje :+
Mooi niet! :o De extra motor, bredere patta's en het meergewicht zijn genoeg om niet verder te komen. Ik rij eigenlijk altijd op CC met toegestane snelheid.

Ben benieuwd wat zuiniger gaat zijn: een GTX of een Pro met aanhang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
Beste is denk ik als je op vakantie gaat meerdere laadpassen van verschillende aanbieders te nemen.
Ja uiteraard meerdere apps, creditcard en een gratis Shell recharge pasje mee.
Maar een maandabonnement kan al snel uit als je onderweg >100 kWh laadt en dat doe je al gauw op een beetje een reis. ;)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Hier al gekeken?
https://www.epass24.com

Sweden – The Swedish Transport Agency is the governmental organisation responsible for the Swedish road toll system. Congestion taxes are issued in Stockholm and Gothenburg and bridge tolls are charged in Skuru, Motala and Sundsvall.

Norway – The road toll system in Norway is divided into five regions with individual toll operators; Fjellinjen, Ferde, Vegamot, Vegfinans and Bompengeselskap Nord. They act under the control and supervision by the Norwegian Public Roads Administration (Statens Vegvesen).

Ferry connections in Norway are operated by ferry operators (autopassferje.no). These companies also operate on behalf of the Norwegian Public Roads Administration. It is possible to automatically pay for ferry tickets with Epass24. For further information please visit https://autopassferje.no/kundeservice.

Denmark – A/S Storebælt operates the 18 km long bridge across the Great Belt (Storebælt) that links together the eastern and western parts of Denmark. Fjordforbindelsen Frederikssund is responsible to manage bridge tolls over the expressway that crosses Roskilde Fjord via Crown Princess Marys Bridge.

France – SANEF, Société des Autoroutes du Nord et de l’Est de la France operates motorways in the North and East of France as a result of concessions given by the French Government. Its network is 1743 km long.

Portugal – Ascendi has six Portuguese road concessions and operates 672 km of motorways across the country.

These organisations have all appointed Epass24 to handle road toll charges issued, mainly to foreign registered vehicles.

In Sweden and Norway, Epass24 also provides an automatic payment solution for road user charging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-09 16:45

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

V-Ray471 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:18:
Voor de liefhebber. Ik heb afscheid genomen van mijn ID7 Tourer. De custom made verlagingsset is er onderuit en staat te koop op Marktplaats. Interesse? -> PM.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die heb je ook niet lang gehad. Waarom ging hij weg? Wissel van baan/contract of niet tevreden/defecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:50

MLLL

Palm Treo 650

Ga je voor die paar euro echt dat soort fratsen uithalen?!
Vakantie kost geld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolksvagen
Puppetmaster schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:52:
[...]

Welke TSC laadpalen gebruik je?
Alleen bij V2 laders (die met twee kabels) zou je een lagere snelheid hebben, echter is dat wel uitstervend/uitfaserend.
De rest is allemaal 250 kW, wat meer is dan de ID.7 zelf aankan.

Er zijn idd meer snellaad aanbieders, maar per locatie heeft Tesla vaak de meeste palen.
Ivm het voorkomen van ladestau is dat wel fijn.
Bij mijn weten is het netwerk van Tesla ook nog steeds het grootste 200+kW netwerk.
Haalt de stekker van een tesla laadpaal het bij een id7? Ik mijd ze een beetje omdat ik bang ben dat het alleen lukt als je in het parkeervak naast de laadpaal die je gaat gebruiken gaat staan en dan houd je twee laadplekken bezet. Dat wordt je op drukke vakantiereisdagen denk ik niet in dank afgenomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-Ray471
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 12:02
KMdijkens schreef op maandag 26 mei 2025 @ 16:25:
[...]

Die heb je ook niet lang gehad. Waarom ging hij weg? Wissel van baan/contract of niet tevreden/defecten?
Bijna een jaar. Wissel intern van auto. Nieuwe collega neemt deze over, ik kan een andere kiezen. Zit te wachten op nieuws over 'Neue Klasse' van BMW (EV opvolger van 3 serie) of de nieuwe CLA wanneer ie beschikbaar is als shooting brake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
resusaapje schreef op maandag 26 mei 2025 @ 16:03:
[...]
Exact de route die wij gaan volgen. Maar dan zonder volgwagen. Gewoon lekker decadent overal een hotel.

Ben benieuwd wat zuiniger gaat zijn: een GTX of een Pro met aanhang!
Ook lekker decadent..... ach valt denk ik wel mee.
Wij gaan met de sleurhut, omdat we camperen leuker vinden dan hotels of andere verblijven.
Geen caravan te klein bed, te lage binnenruimte(met mijn bijna 2m), te veel luchtweerstand en daardoor te kleine actieradius tov vouwwagen.
Denk dat je GTX ver uit zuiniger is dan met onze sleurhut erachter. Als we 250km op 1 lading tussen 10 en 80% halen ben ik al blij. Een klein half uurtje wachten om weer op te laden hebben we geen probleem mee. Geen haast op vakantie en met 1 of 2 honden hadden we met de peutauto's ook al een break van ca. 30min. per 250/300km.
Voor ons zit er weinig tijdsverschil in tov van vorige zomervakanties :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
MLLL schreef op maandag 26 mei 2025 @ 16:56:
[...]

Ga je voor die paar euro echt dat soort fratsen uithalen?!
Vakantie kost geld....
Ja we gaan daar laden, want rond de grens moeten we sowieso laden en dan doe ik het liefst in NL dan dat ik ons buurland ga spekken.
En je hebt gelijk vakantie kost geld, zeker als je naar Scandinavië gaat. Dat zijn niet de goedkoopste landen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puppetmaster
Wolksvagen schreef op maandag 26 mei 2025 @ 17:19:
[...]

Haalt de stekker van een tesla laadpaal het bij een id7? Ik mijd ze een beetje omdat ik bang ben dat het alleen lukt als je in het parkeervak naast de laadpaal die je gaat gebruiken gaat staan en dan houd je twee laadplekken bezet. Dat wordt je op drukke vakantiereisdagen denk ik niet in dank afgenomen
Ja, je blokkeert bij V3 laders wel een plek idd. Soms kan je dat vermijden door de meest rechtse te nemen als daar een plek naast is. Het is ook een keuze van Tesla geweest om de laders vrij te stellen aan alle EV’s, ongeacht waar de laadpoort zit en wat de max laad snelheid is. Dit is daarvan een gevolg.
Bij V4 laders gaat het gewoon goed, die is lang genoeg. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Puppetmaster schreef op maandag 26 mei 2025 @ 19:58:
[...]

Ja, je blokkeert bij V3 laders wel een plek idd. Soms kan je dat vermijden door de meest rechtse te nemen als daar een plek naast is. Het is ook een keuze van Tesla geweest om de laders vrij te stellen aan alle EV’s, ongeacht waar de laadpoort zit en wat de max laad snelheid is. Dit is daarvan een gevolg.
Het kan soms ook zo ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1E6QPpdJVftI9J5pwtKmJpxNgyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pu8bxKPUbi7Oc7Ua1iZrUeet.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Puppetmaster schreef op maandag 26 mei 2025 @ 19:58:
[...]

Ik heb er ook een beetje schijt aan zolang er nog minimaal één andere plek vrij is. Dan kan iemand met de poort aan de 'juiste' kant nog altijd komen laden en als ik dan echt die laatste twee plekken bezet houdt voor één auto ga ik er wel direct vandoor.
Ook mijn idee, ze kunnen ook specifieke auto's weigeren of de V3 niet publiek maken, maar daar heeft Tesla niet voor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16:10
VdV Hoogkerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Laatst online: 15:48
Fijn om te lezen dat de ID.7 zo’n heerlijke reisauto is. Maar voor veel van dit soort ervaringen is een speciaal topic.
https://gathering.tweaker...list_messages/2083132/419

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:43

Tarin

Just plain weird.

Maar met die (V4 toch?) laders kan je ook prima in het vak laden, die kabels zijn lang zat.

Er zijn opstellingen waar je bij de V3 laders slechts 1 extra plek blokkeert:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SaYIxhm9Z3v-eXJF-fhfuvd5FHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D9kPaQXPbV8ykPJIi0xkMsB0.jpg?f=fotoalbum_large

maar als ze zo opgesteld zijn als die V4, met een paar hobbels om te voorkomen dat je je auto in z'n achteruit tegen een paal jorist, wordt het lastiger - hier kan je dwars in het eerste vak en op de strepen gaan staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8dR6CsLgw0-cpTNonOP8hINOsk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6fUlRKswYIMiFjGoRNiVutmE.jpg?f=user_large

en anders doe je zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/noDALt0F5368XTRKw5YnlCxrUD8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/G7LxN6rXU917zcnS3KCFV05T.jpg?f=user_large

wat overigens officieel door Tesla afgezegend is.

Ik probeer snelladen altijd bij Tesla te doen, omdat het mijn baas 14 cent ex btw per kWh scheelt maar vooral ook omdat ze (samen met ionity) de enige zijn met minstens 8 laadpunten die vrijwel altijd de maximale snelheid van de ID.7 halen - veel laadmogelijkheden hier zijn 6-10 aansluitingen verdeeld over 60% dubbele 150kW en 40% 300kW-palen, dus als die drukker bezet zijn krijg je maar de helft.

[ Voor 10% gewijzigd door Tarin op 27-05-2025 08:11 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cirolf
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 14:45
Hi tweakers,

Eind juni gaan m'n vriendin en ik met de tent naar het zuiden van Frankrijk. We hebben een camping geboekt voor enkele dagen en bij de reservatie moest ik aangeven of ik aan elektriciteitsaansluiting wilde bij de test. Ik heb nee aangegeven maar kan dit nog veranderen. Ik ben immers onderweg met een powerbank van 77KWH.

Nu vroeg ik mij af, wat zijn de mogelijkheden van de ID7 tijdens een kampeertrip met de tent en wat zijn jullie ervaringen?
- Kan ik de USB poorten gebruiken om dingen op te laden als de auto gewoon geparkeerd staat?
- Ik weet dat bepaalde kia's en hyundai's een accessoire hebben waardoor de laadpoort feitelijk een stopcontact kan worden.Zoals hier

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Cirolf schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:55:
Hi tweakers,

Eind juni gaan m'n vriendin en ik met de tent naar het zuiden van Frankrijk. We hebben een camping geboekt voor enkele dagen en bij de reservatie moest ik aangeven of ik aan elektriciteitsaansluiting wilde bij de test. Ik heb nee aangegeven maar kan dit nog veranderen. Ik ben immers onderweg met een powerbank van 77KWH.

Nu vroeg ik mij af, wat zijn de mogelijkheden van de ID7 tijdens een kampeertrip met de tent en wat zijn jullie ervaringen?
- Kan ik de USB poorten gebruiken om dingen op te laden als de auto gewoon geparkeerd staat?
- Ik weet dat bepaalde kia's en hyundai's een accessoire hebben waardoor de laadpoort feitelijk een stopcontact kan worden.Zoals hier

De ID.7 biedt helaas geen opties om andere apparaten aan de accu te hangen - er is geen V2L (Vehicle to Load)-optie voorzien.
De 12V- en USB-poorten leveren kort na het uitschakelen van het contact geen stroom meer - daar is met het verplaatsen van een zekering wel iets aan te doen dacht ik, maar dan is het mogelijk zaak ook het geptimaliseerde batterijgebruik in te schakelen, omdat je anders misschien de 12V-accu leegtrekt (als dat afdoende helpt).

Volgens deze post (ID.4 en ID.7 zijn hier gelijk) moet daarvoor zekering nummer 52 (de enige verticale) van plek 15 (contact) naar plek 30 (altijd-aan) verzet worden.

Dit zonder enige garantie! Niet dat je na 3 week op de camping met een lege 12V-accu staat..
Wel apart trouwens, voor de ID.Buzz is een 230V-aansluiting optioneel, en ik kon het destijds in de Passat ook als optie aanvinken..

[ Voor 13% gewijzigd door Tarin op 27-05-2025 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
Cirolf schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:55:
Hi tweakers,

Naar mijn weten ondersteunt de ID7 helaas nog geen V2L, V2H of V2G. Is wel erop voorbereid maar werkt niet in NL .Zie webstite van VW: https://www.volkswagen.nl...schikbaar-op-id-modellen/
V2H en V2G mag het nog niet vanwege bepaalde NL-wetgeving, Waarom V2L niet werkt weet ik niet. Schijnt dat ze in China met de Aziatische laadaansluiting de ID4 wel als V2L hebben. Hier een filmpje op YT. YouTube: Volkswagen V2G and V2L working for VW ID cars

Kwam net dit filmpje tegen voor de ID4 om continu stroom te hebben op de 12V aansluiting. YouTube: VW ID.4 12v Outlet From Switched Power To 12v Constant Battery Powered.

[ Voor 13% gewijzigd door Wimhaw op 27-05-2025 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cirolf
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 14:45
Tarin schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:07:
[...]

De ID.7 biedt helaas geen opties om andere apparaten aan de accu te hangen - er is geen V2L (Vehicle to Load)-optie voorzien.
De 12V- en USB-poorten leveren kort na het uitschakelen van het contact geen stroom meer - daar is met het verplaatsen van een zekering wel iets aan te doen dacht ik, maar dan is het mogelijk zaak ook het geptimaliseerde batterijgebruik in te schakelen, omdat je anders misschien de 12V-accu leegtrekt (als dat afdoende helpt).

Volgens deze post (ID.4 en ID.7 zijn hier gelijk) moet daarvoor zekering nummer 52 (de enige verticale) van plek 15 (contact) naar plek 30 (altijd-aan) verzet worden.

Dit zonder enige garantie! Niet dat je na 3 week op de camping met een lege 12V-accu staat..
Wel apart trouwens, voor de ID.Buzz is een 230V-aansluiting optioneel, en ik kon het destijds in de Passat ook als optie aanvinken..
Dus als ik het goed begrijp is het mogelijk om via een omweg ervoor te zorgen dat ik permanent stroom heb uit de 12V batterij maar niet uit de grote batterij? Dat is niet echt de bedoeling. Ik wist dat V2L een long shot was maar had gehoopt om de auto wel te kunnen gebruiken als "powerbank" om wat toestellen op te laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimhaw
Cirolf schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:30:
[...]

Dus als ik het goed begrijp is het mogelijk om via een omweg ervoor te zorgen dat ik permanent stroom heb uit de 12V batterij maar niet uit de grote batterij? Dat is niet echt de bedoeling. Ik wist dat V2L een long shot was maar had gehoopt om de auto wel te kunnen gebruiken als "powerbank" om wat toestellen op te laden.
Misschien bestaat er de mogelijkheid om de 12V te gebruiken terwijl de bijbehorende batterij vauit de 77kWh batterij wordt gevoed, maar dat weet ik niet zeker. Heb zoiets gelezen bij een forum van ID4 dat het mogelijk is maar er stond niet bij hoe het eea ingesteld moet worden.
Heb nu zelf de vraag bij VW NL neergelegd, want ik wil onze koelbox tijdens de reisdagen continu, ook tijdens pauzes, aan de 12V leggen. Ben benieuwd met wat voor antwoord ze komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Wimhaw schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:30:
[...]

Misschien bestaat er de mogelijkheid om de 12V te gebruiken terwijl de bijbehorende batterij vauit de 77kWh batterij wordt gevoed, maar dat weet ik niet zeker. Heb zoiets gelezen bij een forum van ID4 dat het mogelijk is maar er stond niet bij hoe het eea ingesteld moet worden.
Heb nu zelf de vraag bij VW NL neergelegd, want ik wil onze koelbox tijdens de reisdagen continu, ook tijdens pauzes, aan de 12V leggen. Ben benieuwd met wat voor antwoord ze komen.
Ik hoop dus dat dat eerste precies is wat geoptimaliseerd batterijgebruik doet..
En voor het tweede kan je dus een zekering verplaatsen, maar dat heeft voor die toepassing weinig zin als je dan de 12V-accu leegtrekt..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

The Legend schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:44:
Mijn wagen staat weer bij de dealer voor de reparatie van de airco / warmtepomp. Ik ben een beetje bang dat dit zo’n eindeloos verhaal gaat worden: monteur kan niet zien waar het probleem vandaan komt -> berichtje naar VW sturen -> dag wachten.. -> probeer dit eens -> werkt niet -> berichtje sturen.. etc. Lees spookverhalen over ID3’s die maanden bij de garage staan :X
Nou, de auto is weer terug *O*

Het bleek een hogedruk-aircoslang die lekte. Die is onder garantie vervangen. Maar weer testen of het probleem nu wegblijft.

Verder is de ster in het panodak gevuld. Het uitboren ging gelukkig goed en het dak is heel gebleven. Hopelijk ben ik nu even verlost van problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GTAm
  • Laatst online: 20-09 21:55
Hallo, ik heb hier al redelijk wat gelezen over mijn toekomstige ID7 Tourer. Deze werd een weekje geleden besteld.
Een zwarte Pro S Tourer Business Premium.
Enkel nog een trekhaak erbij gedaan.
Ben benieuwd naar de ervaringen tov mijn huidige Passat Variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolksvagen
[quote]The Legend schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 19:58:
[...]
Verder is de ster in het panodak gevuld. Het uitboren ging gelukkig goed en het dak is heel gebleven. Hopelijk ben ik nu even verlost van problemen.
Veroorzaakt door steenslag of is er iets op gevallen? Blijft het verduisteren van glas dan gewoon werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Wolksvagen schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:26:
[quote]The Legend schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 19:58:
[...]

[...]

Veroorzaakt door steenslag of is er iets op gevallen? Blijft het verduisteren van glas dan gewoon werken?
Steenslag, het zit in de 20cm van het glas direct na de rand van de voorruit waar nog niet het glas zit met de PDLC-laag dus die is gelukkig niet aangetast (waren ze wel bang voor begreep ik toen ik hem ophaalde, dat dit door het uitboren problemen zou geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertbelgie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 13:21
Weet er iemand of en hoe de "manoeuvreerremfunctie" permanent uit te schakelen is?
Nu reset dit elke keer bij opstart, heel irritant.
Dat de snelheidswaarschuwing en lane assist resetten dankzij europa kan ik nog inkomen, maar de remfunctie slaat nergens op.

Ook het zakken van de spiegels bij achteruitrijden wil niet werken bij mij. Knopje van de spiegels staat reeds in R positie.

Verder ben ik na een paar weken heel tevreden van deze wagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:36
bertbelgie schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:57:
...

Ook het zakken van de spiegels bij achteruitrijden wil niet werken bij mij. Knopje van de spiegels staat reeds in R positie.

Verder ben ik na een paar weken heel tevreden van deze wagen.
Wanneer het knopje van de spiegels in de R positie staat moet eenmalig de spiegel zo gezet worden dat de stoeprand/parkeervak rand goed zichtbaar is. Als daarna het knopje weer in de neutrale stand gezet wordt dat de eerder ingestelde positie als 'achteruitrijpositie' opgeslagen worden. Als het goed is zal daarna iedere keer wanneer de auto in z'n achteruit gezet wordt én de spiegelknop op R gezet wordt de ingestelde positie aangenomen worden.

Hth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
Wij hebben voor Noorwegen een Skyttelpass toll tag gebruikt: https://skyttelpass.no/
Werkte ook fijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Omdat mijn ID.7 zo'n 1.000km per week rijdt, komt de 30K al aardig snel dichterbij. Bij mijn EV6 was dat de stand voor de eerste servicebeurt. Bij VW zie ik echter alleen staan dat er na 2 jaar een inspectie nodig is. Dat telt de auto ook braaf af. In mijn geval zou dat dan betekenen dat de auto voor het eerst een garage ziet bij 90.000km. Klopt dat? Los van sensoren die al eerder gaan piepen omdat remmen versleten zijn of omdat de wissers aan vellen aan de arm hangen. Niet echt fris bijvoorbeeld voor het interieurfilter.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlushyCarpet
DaMenaz schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:10:
Omdat mijn ID.7 zo'n 1.000km per week rijdt, komt de 30K al aardig snel dichterbij. Bij mijn EV6 was dat de stand voor de eerste servicebeurt. Bij VW zie ik echter alleen staan dat er na 2 jaar een inspectie nodig is. Dat telt de auto ook braaf af. In mijn geval zou dat dan betekenen dat de auto voor het eerst een garage ziet bij 90.000km. Klopt dat? Los van sensoren die al eerder gaan piepen omdat remmen versleten zijn of omdat de wissers aan vellen aan de arm hangen. Niet echt fris bijvoorbeeld voor het interieurfilter.
Geen idee. Lijkt me wel een belletje naar de dealer waard. Ik maak lang jouw kilometers niet maar ben wel gewoon benieuwd naar het antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
Puppetmaster schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:50:
[...]

Wij hebben voor Noorwegen een Skyttelpass toll tag gebruikt: https://skyttelpass.no/
Werkte ook fijn. :)
Wat me tegenvalt is dat bij beide passen en misschien ook bij andere passen op detailniveau al je autogegevens moet invoeren.
Had gehoopt op wat minder zoekwerk van de autogegevens.
Vind persoonlijk dat merk, type, kenteken, naam adres gegevens van aanvrager ruim voldoende zou moeten zijn. Maar beide willen ook laadgewicht maximale trekgewicht en allerlei andere gegevens weten die ik echt op moet zoeken. Iets te veel van het goede. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
DaMenaz schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:10:
Klopt service beurt is pas na 2 jaar en maak je geen zorgen over de remmen want die slijten nauwelijks.
Hiervoor een enyaq gehad en na 4 jaar nauweliks slijtage aan remschijven en de trommelremmen achter hebben nog minder onderhoud nodig (op z'n hoogst beetje bijstellen na 2 jr).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
BigGreen schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:57:
[...]

Klopt service beurt is pas na 2 jaar en maak je geen zorgen over de remmen want die slijten nauwelijks.
Hiervoor een enyaq gehad en na 4 jaar nauweliks slijtage aan remschijven en de trommelremmen achter hebben nog minder onderhoud nodig (op z'n hoogst beetje bijstellen na 2 jr).
Thanks. Ik maak me ook geen zorgen om de remmen (lees maar). Maar bv een interieurfilter wil ik op enig moment wel een keer ververst hebben. :)

KIA gaf 30K op. De dealer daar zei dat het verstandig was elke 15K even langs te komen. Haha, dacht het ook. Stealers. |:(

[ Voor 10% gewijzigd door DaMenaz op 28-05-2025 12:02 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
DaMenaz schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:00:
[...]

Thanks. Ik maak me ook geen zorgen om de remmen (lees maar). Maar bv een interieurfilter wil ik op enig moment wel een keer ververst hebben. :)

KIA gaf 30K op. De dealer daar zei dat het verstandig was elke 15K even langs te komen. Haha, dacht het ook. Stealers. |:(
https://club.autodoc.nl/m...r/interieurfilter/vw/id-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16:10
Tsja 5 jaar gratis onderhoud dat moet ergens vandaan komen he..........

Je kunt je LM toch vragen of je elk jaar interieur filter mag laten vervangen? Overigens doe je ook gegarandeerd geen 90Kkm met je eerste set banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Voordat we 3 pagina's verder zijn: mijn vraag was niet hoe of waarom ik een dealer kan bellen of waar ik onderdelen kan bestellen. Mijn vraag ging enkel over de onderhoudsintervallen.
Banden worden elk half jaar gewisseld.

[ Voor 12% gewijzigd door DaMenaz op 28-05-2025 13:32 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-08 11:56
SlushyCarpet schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:14:
[...]

Geen idee. Lijkt me wel een belletje naar de dealer waard. Ik maak lang jouw kilometers niet maar ben wel gewoon benieuwd naar het antwoord :)
ik heb nu nog een audi q4 en die ging inderdaad pas na 2 jaar voor zijn eerste beurt met 85000km op de teller

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gerkro
Net een belletje van Pouw, de auto kan vanaf 9 juni geleverd worden (kan helemaal niet want dan is het Pinksteren) maar vanaf 11 juni rij ik mijn eerste VW.....

Ben heel benieuwd en heb er heel veel zin in!

Al met al best snel gegaan, het had dus 61 dagen kunnen zijn, maar wordt nu 63 dagen vanaf bestelling tot aan levering, chappo VW!
Ik had voordat ik wist dat de ID.7 binnen mijn lease budget viel nog even bij een Ioniq5 gekeken maar die had een levertijd van 5 tot 7 maanden, je zou dan bijna vergeten zijn dat je iets besteld had ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
Gerkro schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:02:
Net een belletje van Pouw, de auto kan vanaf 9 juni geleverd worden (kan helemaal niet want dan is het Pinksteren) maar vanaf 11 juni rij ik mijn eerste VW.....
Je weet toch dat 2de Pinsterdag dealers open zijn, net zoals de 2de paasdagen. 8)
Als ze dan willen leveren zou ik zeggen doen, want dan heb je de rest van de dag de tijd om op pad te gaan met je nieuwe bolide 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-09 21:30
DaMenaz schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:31:
Voordat we 3 pagina's verder zijn: mijn vraag was niet hoe of waarom ik een dealer kan bellen of waar ik onderdelen kan bestellen. Mijn vraag ging enkel over de onderhoudsintervallen.
Banden worden elk half jaar gewisseld.
De informatie die je zoekt staat op pagina 19 van de prijslijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerkro
Wimhaw schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:06:
[...]

Je weet toch dat 2de Pinsterdag dealers open zijn, net zoals de 2de paasdagen. 8)
Als ze dan willen leveren zou ik zeggen doen, want dan heb je de rest van de dag de tijd om op pad te gaan met je nieuwe bolide 8)
Hij gaf aan van niet, maar ik ga nu meteen bellen, thnx voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GTAm
  • Laatst online: 20-09 21:55
Aangezien ik nog "in verwachting" ben: zit er in de kofferruimte een aansluiting voor een koelbox?
Of hoe moeten we die aansluiten voor een lange trip?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:49

Metten

ik hou het graag simpel

GTAm schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 20:00:
Aangezien ik nog "in verwachting" ben: zit er in de kofferruimte een aansluiting voor een koelbox?
Of hoe moeten we die aansluiten voor een lange trip?
Die zit er gewoon in en de kofferbak is ook de enige plek waar je een standaard 12V aansluiting gaat vinden - voorin zijn het slechts USB-C aansluitingen.
Pagina: 1 ... 42 ... 66 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1