VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
En helaas deze dealer is 2de pinksterdag gesloten, nou ja die 2 dagen kom ik wel door!Wimhaw schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:06:
[...]
Je weet toch dat 2de Pinsterdag dealers open zijn, net zoals de 2de paasdagen.![]()
Als ze dan willen leveren zou ik zeggen doen, want dan heb je de rest van de dag de tijd om op pad te gaan met je nieuwe bolide
Maar heb het toch geprobeerd 😉
En anders vraag ik me af of hij wel op kenteken gezet had kunnen worden 😉. Sterkte met wachten nog even.Gerkro schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:21:
[...]
En helaas deze dealer is 2de pinksterdag gesloten, nou ja die 2 dagen kom ik wel door!
Maar heb het toch geprobeerd 😉
Er is 12V, maar ik kreeg het idee dat die alleen powered is als de auto "aan" staat.GTAm schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 20:00:
Aangezien ik nog "in verwachting" ben: zit er in de kofferruimte een aansluiting voor een koelbox?
Of hoe moeten we die aansluiten voor een lange trip?
Kan er naast zitten, maar ik wilde mijn bandenspanning controleren met een compressor op 12V, en die deed niets, totdat ik op de "engine start" knop had gedrukt.
Correct, zie ook deze posts van een maandje geleden: Het grote Volkswagen ID.7 topic die gaan over de zekering die mogelijk ook in de ID.7 aangepast kan worden voor continu spanning.Vinslo schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:41:
[...]
Er is 12V, maar ik kreeg het idee dat die alleen powered is als de auto "aan" staat.
Kan er naast zitten, maar ik wilde mijn bandenspanning controleren met een compressor op 12V, en die deed niets, totdat ik op de "engine start" knop had gedrukt.
Als het beter weer is zal ik eens gaan kijken of ik dit bij mij ook kan testen.
Massagefunctie opnieuw (even) aan en daarna weer uit?SlushyCarpet schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:14:
Vanmiddag toch de eerste storing gehad. De massagefunctie van de passagiersstoel liep vast tijdens de rit en één kussen bleef onprettig opgepompt. Het restarten van de auto loste het helaas niet op. Een tijdje thuis laten staan en toen kwam het na een uur (of 2) alsnog wel goed. Jammer dat er geen manier leek te zijn om dit geforceerd te herstarten/te fixen. Iemand anders al bekend met zo'n situatie?
Nee helaas. Op dat moment kun je het niet starten/stoppen en ook geen andere massageoptie kiezen. Ook de fysieke knop op de stoel deed helaas niets. Stilstaan en wachten heeft geholpen maar het lijkt een wat random oplossing. Ik houd het in de gaten. Het is in ieder geval een functie waar we veel gebruik van maken.id72025 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 08:17:
[...]
Massagefunctie opnieuw (even) aan en daarna weer uit?
Volgens hoofdstuk. Ook na bovenstaand bezoek aan de VW-dealer blijft de auto wispelturig met laden.DaMenaz schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:11:
[...]
Terugkoppeling.
Auto weer terug. Allerlei diagnoses en proeflaadsessies gedaan. Niks uitgekomen. Zaken gereset en de accu een tijd afgekoppeld geweest. Afspraak over 2 weken om te bespreken of er verschil is.
Daarom deze week na contact met Eneco (waar ik zelf een backoffice en serviceovereenkomst mee heb) een monteur van Alfen laten komen. Die heeft mijn lader voorzien van de laatste software (en meteen wifi aangezet). Lader had geen bedrade aansluiting op mijn netwerk (deden ze destijds niet). Installatie was destijds via werk. Nu is de hele installatie van mij.
Lader gaf geen problemen. Wel heeft de monteur ontdekt dat de lader geen P1-info krijgt. De kabel die destijds is aangelegd (toen een Vestel lader die later is omgeruild voor de Alfen Eve Single Pro) en via een P1-splitter van Eneco in de meterkast aan zijn info moet komen, heeft dus nooit gefunctioneerd. Ook is het een verkeerd type kabel. Daarmee werkt ook mijn extra betaalde active load balancing niet... Blijkt ook wel, want ik probeerde voor het eerst solar charging via de app van Alfen en dat werkt ook niet. De lader is nu halfblind. Monteur van Alfen was een goede vent.
Dus nu bij Eneco gevraagd om een monteur voor de P1-aansluiting. Monteur destijds van BAM was ook een ontzettende dwaas. Toen hij weg ging, stond de lader in storing en moest hij later nog een keer terugkomen. HIj had geen tijd het netjes af te maken (maar wel om een half uur te gaan zitten kleien...).

Bovenstaande is niet bedoeld als offtopic, maar om aan te geven dat het probleem dus niet in de ID.7 lijkt te zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door DaMenaz op 30-05-2025 14:54 ]
Catch my drift?
Zelfde gehad maar dan bij bestuurdersstoel. Door de dealer opgelost, onder de stoel zitten twee stekkers. Van de gele afblijven (is van airbag) die andere even los en vast maken. VW is niet zo heel goed in stekkertjes aandrukkenSlushyCarpet schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:02:
[...]
Nee helaas. Op dat moment kun je het niet starten/stoppen en ook geen andere massageoptie kiezen. Ook de fysieke knop op de stoel deed helaas niets. Stilstaan en wachten heeft geholpen maar het lijkt een wat random oplossing. Ik houd het in de gaten. Het is in ieder geval een functie waar we veel gebruik van maken.
:strip_exif()/f/image/UI0DMw09oIsBNPcCkxgi0stg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door RudyO op 30-05-2025 19:47 ]
Amazon heeft ze ook en op voorraadThe Legend schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:29:
Voor de mensen die een subwoofer hebben besteld bij ARS24:
[...]
Ik ben toch malle pietje niet!
Ze hebben hier bij ons een 2-aderige aangelegd. Smart laden met PV-panelen krijg ik niet werkend. Heb de Eneco slimladen app met dezelfde laadpaal. De app leest uit en maakt connectie met de auto om laad niveau te controleren.
Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024
Beter in een ander topic vragen.
Catch my drift?
Whow, thanks voor de tip! Dat kon een korte zoektocht en vraag aan copilot me helaas niet vertellen. Ook goed om te weten om de gele niet aan te rakenRudyO schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:43:
[...]
Zelfde gehad maar dan bij bestuurdersstoel. Door de dealer opgelost, onder de stoel zitten twee stekkers. Van de gele afblijven (is van airbag) die andere even los en vast maken. VW is niet zo heel goed in stekkertjes aandrukken[Afbeelding]
Geen foutmeldingen? Ik verwacht eigenlijk dat je ergens een defect hebt.elsenbram schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 13:55:
Na lang wachten (5 maanden) eindelijk mijn ID7 Pro S Business Premium ontvangen, heerlijke wagen. Na 2 dagen merk ik echter op dat het multifunctioneel stuur niet meer oplicht en dat ik ook Travel Assist niet meer kan inschakelen. Iemand enig idee?
- 20A zekering in boven positie is: 12V aansluiting werkt alleen bij ingeschakeld contact (standaard bij levering auto)
- 20A zekering in onder positie is: 12V aansluiting werkt continu (dus geen ingeschakeld contact nodig)
:strip_exif()/f/image/i0SDRVjDZQqXagMTGEStJWZU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb er geen YouTube filmpje van gemaakt, want dat voegt m.i. toch weinig toe.
PS volgens mij is dat rode ding (linksonder) zo'n zekering-verwijder-tool, maar daar kun je niet bij. Er zit er nog eentje (wit) in de zekeringkast onder de motorkap.
[ Voor 6% gewijzigd door True op 31-05-2025 16:31 ]
He-le-maal niemand?Adjo schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 18:26:
Hallo allemaal, binnenkort haal ik mijn ID.7 Tourer op. Hij is Grenadill Black met een matmetallic 'hockeystick' . Ik overweeg een ceramische coating aan te laten brengen. Zijn er mensen met ervaringen en tips over dit onderwerp?
Ik merk inmiddels dat er nogal wat prijsverschillen zijn; de ene detailer doet het voor 600 (met Sonax en 4 jaar garantie) de ander voor 1250 (met Swisstec en 6 jaar garantie). Normaal gesproken zou ik voor de goedkoopste kiezen, maar wat is wijsheid?
@The Legend z'n posts in dit topic zoeken, ik meen dat hij dat gedaan heeft.Adjo schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 15:46:
[...]
He-le-maal niemand?
Ik merk inmiddels dat er nogal wat prijsverschillen zijn; de ene detailer doet het voor 600 (met Sonax en 4 jaar garantie) de ander voor 1250 (met Swisstec en 6 jaar garantie). Normaal gesproken zou ik voor de goedkoopste kiezen, maar wat is wijsheid?
Hoe maak je contact via wifi met de Alfen?DaMenaz schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 12:16:
2-aderig. En nu verbinding met de Alfen via wifi.
Beter in een ander topic vragen.
Zit er een wifi module in?
[Alfen Laadpaal] Ervaringen & DiscussieWimhaw schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 16:22:
[...]
Hoe maak je contact via wifi met de Alfen?
Zit er een wifi module in?
(+pb)
Catch my drift?
Klopt die ik besteld heb wordt ook door ARS verzonden maar wel rond 21 juni ipv. Van eind juli zoals op de site van ARS24Luqq schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 08:07:
[...]
Linkje? De enige die ik zie worden ook door die ARS24 verzonden.
https://www.amazon.nl/dp/..._mob_b_fed_asin_title_0_0
@Adjo ik heb een Gyeon Syncro EVO coating laten aanbrengen. Doet qua bescherming tegen krassen en steenslag natuurlijk niet veel, maar met name het wassen gaat een heel stuk makkelijker. Koste me 1100 euro inclusief 2 sets velgen (wassen, polijsten, coating en alle voorbereidingen ed).
Eens! Ik laat het weten zodra ik de sub heb😃The Legend schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 18:59:
@Rick2506 rond 21 juni verzenden (al moet ik dat nog zien) is toch wel wat anders dan ‘op voorraad’
@Adjo ik heb een Gyeon Syncro EVO coating laten aanbrengen. Doet qua bescherming tegen krassen en steenslag natuurlijk niet veel, maar met name het wassen gaat een heel stuk makkelijker. Koste me 1100 euro inclusief 2 sets velgen (wassen, polijsten, coating en alle voorbereidingen ed).
Thanks voor je info @The Legend Wil je hier ook delen welke detailer dat was en waar? Heb je het gelijk gedaan toen je hem ophaalde?The Legend schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 18:59:
@Rick2506 rond 21 juni verzenden (al moet ik dat nog zien) is toch wel wat anders dan ‘op voorraad’
Kleine 1-pitter hier in de buurt: car cleaning Twente. Inderdaad direct laten doen. Binnenkort laat ik bij hem denk ik de steenslag ook bijwerken.Adjo schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 21:17:
[...]
Thanks voor je info @The Legend Wil je hier ook delen welke detailer dat was en waar? Heb je het gelijk gedaan toen je hem ophaalde?
Bevalt prima en begint nu wat beter te wennen na 850km.
Was even bang dat deze auto zou aanvoelen als een slagschip (bijna 25cm langer dan mijn Enyaq) maar dat valt me alleszins mee. Parkeren gaat super makkelijk eigenlijk.
Gelukkig nog wat instellingen hier in het forum gevonden om te wijzigen die ik zelf niet zo gauw kon vinden.
Dank allen....
:strip_exif()/f/image/RtN0Ug7lmbV7MU5YqAfF6oPN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1kiaa09TOfURWrQ2gpOjojqu.jpg?f=fotoalbum_large)
Catch my drift?
Nog niet gelukt!DaMenaz schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:24:
Even je naam wijzigen in BigBlue. 👌
Luchtvering rijdt wel heerlijk, vooral in de comfortstand. Daarna nog een ritje in de ID7 en besloten eens lekker op mijn verstand af te gaan. Het gaat dus een Pro S Tourer worden. Enige jammere vind ik de zwarte bogen bij
de Limited Edition dus kijken of ik dat kan laten wrappen.
Heeft er iemand een idee welke sneeuwkettingen er passen op een VW ID 7 ? Is de Alpen zijn sneeuwkettingen verplicht bij sneeuwrijk weer.
Verwacht je heel slecht weer de komende maanden daar?joinke schreef op maandag 2 juni 2025 @ 00:04:
Hallo beste VW ID 7 liefhebbers,
Heeft er iemand een idee welke sneeuwkettingen er passen op een VW ID 7 ? Is de Alpen zijn sneeuwkettingen verplicht bij sneeuwrijk weer.
Ik zou gewoon even je bandenmaat opzoeken en google is je vriend om uit te vinden welke er passen.
Gevonden maar de prijs valt zwaar tegen: +400 euro voor een setjeSurfroy01 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:18:
[...]
Verwacht je heel slecht weer de komende maanden daar?
Ik zou gewoon even je bandenmaat opzoeken en google is je vriend om uit te vinden welke er passen.

https://www.sneeuwketting...3%2B&tyresize=255%2F40-20
Bovendien is de manier van monteren net iets anders/Ingewikkelder dan bij mijn VW passat.
Ik heb een setje origineel Skoda (traditionele) kettingen voor mijn Enyaq (zelfde bandenmaat) en ik krijg ze er gewoon niet op geprutst. Wat een ellende is dat. Er is nul ruimte in de wielkasten. Daardoor sowieso al lastig monteren. Maar tevens door beperkte ruimte ook kleine schakels, die gewoon blijven haken in het profiel van de band etc.

Even marktplaats in de gaten houden, komt regelmatig een passende set loopvlakkettingen op en dan toehappen in de zomer
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Gepland laden gaat tot nu toe goed op 11 kW. En de Alfen heb ik via wifi nu verbonden met de Homewizard P1-dongle, waardoor de ID.7 nu op bier zonneprik kan laden!DaMenaz schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:26:
[...]
Volgens hoofdstuk. Ook na bovenstaand bezoek aan de VW-dealer blijft de auto wispelturig met laden.
Daarom deze week na contact met Eneco (waar ik zelf een backoffice en serviceovereenkomst mee heb) een monteur van Alfen laten komen. Die heeft mijn lader voorzien van de laatste software (en meteen wifi aangezet). Lader had geen bedrade aansluiting op mijn netwerk (deden ze destijds niet). Installatie was destijds via werk. Nu is de hele installatie van mij.
Lader gaf geen problemen. Wel heeft de monteur ontdekt dat de lader geen P1-info krijgt. De kabel die destijds is aangelegd (toen een Vestel lader die later is omgeruild voor de Alfen Eve Single Pro) en via een P1-splitter van Eneco in de meterkast aan zijn info moet komen, heeft dus nooit gefunctioneerd. Ook is het een verkeerd type kabel. Daarmee werkt ook mijn extra betaalde active load balancing niet... Blijkt ook wel, want ik probeerde voor het eerst solar charging via de app van Alfen en dat werkt ook niet. De lader is nu halfblind. Monteur van Alfen was een goede vent.![]()
Dus nu bij Eneco gevraagd om een monteur voor de P1-aansluiting. Monteur destijds van BAM was ook een ontzettende dwaas. Toen hij weg ging, stond de lader in storing en moest hij later nog een keer terugkomen. HIj had geen tijd het netjes af te maken (maar wel om een half uur te gaan zitten kleien...).![]()
Bovenstaande is niet bedoeld als offtopic, maar om aan te geven dat het probleem dus niet in de ID.7 lijkt te zitten.

Vooral blij dat het niet aan de auto lag!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JJCNpVsmYQntjBimLdXofenl.jpg?f=user_large)
Catch my drift?
Welke regio woon je? Handige info voor mensen zodat ze weten of ze langs kunnen komen om je te helpen met het bevestigen van de netten.Rick2506 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:13:
Wellicht hele domme vraag maar heb in mijn ID7 2 netten meegeleverd gekregen waarvan ik vermoed dat er 1 voor de scheiding tussen achterbank en bagageruimte is en 1 voor over eventueel bagage heen te spannen. kan iemand dit bevestigen?
Correct je krijgt er eentje in een tasje die is voor achter de voorstoelen bij gestapelde bagage met de banken plat (je ziet hiervoor ook de haakjes op de vloer achter de voorstoelen en weggewerkte openingen in het dak tussen de lampjes/handvatten in het dak). Daarnaast heb je nog een netje voor achterin die je aan de zijkant kunt spannen.Rick2506 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:13:
Wellicht hele domme vraag maar heb in mijn ID7 2 netten meegeleverd gekregen waarvan ik vermoed dat er 1 voor de scheiding tussen achterbank en bagageruimte is en 1 voor over eventueel bagage heen te spannen. kan iemand dit bevestigen?
Op YouTube staan er wel filmpjes hoe je ze kunt monteren, of je gaat er voor terug naar de dealer, die kan het je ook uitleggen - betaal je immers afleverkosten voor
Ik woon in omgeving Zwolle!mark322 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:15:
[...]
Welke regio woon je? Handige info voor mensen zodat ze weten of ze langs kunnen komen om je te helpen met het bevestigen van de netten.
Thnx! Hier ben ik mee geholpen en dit vermoeden had ik al wel, en ja ik kan natuurlijk naar de dealer maar dit is makkelijker zo vanaf de pcTrue schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:32:
[...]
Correct je krijgt er eentje in een tasje die is voor achter de voorstoelen bij gestapelde bagage met de banken plat (je ziet hiervoor ook de haakjes op de vloer achter de voorstoelen en weggewerkte openingen in het dak tussen de lampjes/handvatten in het dak). Daarnaast heb je nog een netje voor achterin die je aan de zijkant kunt spannen.
Op YouTube staan er wel filmpjes hoe je ze kunt monteren, of je gaat er voor terug naar de dealer, die kan het je ook uitleggen - betaal je immers afleverkosten voor
Of even filteren op afbeeldingen in dit topic en een paar minuten alle posts met een afbeelding door, dan kom je er geheid een stuk of 3 à 4 tegen (niet het net achter de voorstoelen trouwens).Rick2506 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:42:
[...]
Ik woon in omgeving Zwolle!
[...]
Thnx! Hier ben ik mee geholpen en dit vermoeden had ik al wel, en ja ik kan natuurlijk naar de dealer maar dit is makkelijker zo vanaf de pc
Ik heb ook 2 netten. Eentje voor scheiding tussen achterbank/bagageruimte en de ander die zit links om wat extra opslag ruimte te creeren in de holte aldaar.Rick2506 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:13:
leuk die software (die wij toch niet krijgen),
maar kijk eens naar de knoppen op het stuur!
(die wij ook niet krijgen)
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Catch my drift?
Zeker!DaMenaz schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:09:
Die knoppen wist je. Of ken je merken met een terugroepactie om andere knoppen op het stuur te monteren?
Zie hier
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Je zou kunnen testen of deze mod ook werkt op de ID.7
YouTube: VW ID.4's Big Problem SOLVED - Real Steering Wheel Buttons!
Ach als je weet (na gewenning) hoe je ze moet gebruiken gaat het eigenlijk prima. En nee ik werk niet bij VW of PON 🫡resusaapje schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:42:
[YouTube: VW Travel Assist 3.0 mit Ampelerkennung]
maar kijk eens naar de knoppen op het stuur!![]()
Is een dure grap inderdaad en loopvlakkettingen is niet alleen maar hosanna, ze kunnen er af lopen en nemen veel ruimte in beslag in de kofferbak.joinke schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:19:
[...]
Gevonden maar de prijs valt zwaar tegen: +400 euro voor een setje![]()
https://www.sneeuwketting...3%2B&tyresize=255%2F40-20
Bovendien is de manier van monteren net iets anders/Ingewikkelder dan bij mijn VW passat.
Vreemde is dat merken zoals König Weissenfels, RUD, Pewag diverse niet loopvlakkettingen hebben die qua maat en binnenspeling conform instructieboekje VW zouden moeten passen (9mm speling), maar dat keuzehulpmodules er van uit gaan dat je 0mm speling mag hebben en dus aan loopvlakkettingen vast zit.
Complicatie is dat het natuurlijk een zware en sterke auto is die de keuze nog meer beperkt.
Op deze site kan je heel veel informatie vinden over sneeuwkettingen voor de ID7 https://www.meinid.com/th...hneeketten-id7/?pageNo=10.
Zat mensen die gewone kettingen hebben geprobeerd die gewoon pasten. Probleem is alleen dat de leveranciers aangeven dat het niet past terwijl VW aangeeft dat het wel past. Diverse mensen hebben van de leveranciers bevestigd gekregen dat bepaalde kettingen passen maar op de websites van die leveranciers is dat niet terug te vinden. Blijft daar een beetje een keuze op eigen risico dus.
Enfin ik heb na bevestiging per mail van een leverancier die contact had gehad met König gekozen voor König reflex cross 251 voor mn 255/45/19 band, ook duur maar wel €100 goedkoper, geen loopvlakketting en weliswaar een groot vierkant maar heel plat pakket dat je precies rechtop langs de zijkant van je kofferbak kan zetten. Zou op website König ook aangepast worden dat deze ook op id7 past maar is tot op dag van vandaag niet gedaan.
Toch een beetje op eigen risico dus!
Zou dat dan hier een Tiguan stuur zijn?K0ENH schreef op maandag 2 juni 2025 @ 19:49:
[...]
Je zou kunnen testen of deze mod ook werkt op de ID.7
YouTube: VW ID.4's Big Problem SOLVED - Real Steering Wheel Buttons!
Daar lijkt de atlas wel wat op.
Wel interessant als een handig bedrijf dat kan aanbieden, net als stalks voor je Model 3 highland.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Waarom zouden we de software niet krijgen?resusaapje schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:42:
[YouTube: VW Travel Assist 3.0 mit Ampelerkennung]
maar kijk eens naar de knoppen op het stuur!![]()
Wat we hier nu missen is verkeerslicht herkenning, toch?
Het is maar een reactie onder YT, maar toch…
@deurkl
11 maanden geleden
I talked to a guy from Cariad (I’m a software engineer) and was very surprised to hear that the software now being put onto the cars (MIB4) is already end-of-life, the Cariad team is working on Android Automative for MIB5 (which is already on the new PPE Q6 e-tron and Porsches in a different UI) and thus porting the current MIB4 interface to Android, which will be made available in Q3 25 (after the summer work holiday). This does mean however that current ID.7, 4 etc. and the new Tiguan’s, Golfs etc. sold TODAY won’t get further software updates beyond necessary security fixes. I was completely shocked, they are being sold right now!
YouTube: VW Id.7 owners review after 6 months / 12.000 km
Zou VW het elektrische vlaggenschip in de steek laten? Heb mijn twijfels, want ze hebben al superveel krediet verloren toen ze een hele groep op mib3 lieten zitten (id4, Enyaq). Toen hebben ze de hardware erop aangepast.
Dat ze naar Android automotive gaan is al in 2021/2022 bevestigd, dus wachten op die software. Dan gaan updates vast makkelijker (Google kennende).
Waarom zou VW geld stoppen in iets wat geen geld oplevert?Tukker87 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 07:34:
[...]
Waarom zouden we de software niet krijgen?
Zou VW het elektrische vlaggenschip in de steek laten? Heb mijn twijfels, want ze hebben al superveel krediet verloren toen ze een hele groep op mib3 lieten zitten (id4, Enyaq). Toen hebben ze de hardware erop aangepast.
Dat ze naar Android automotive gaan is al in 2021/2022 bevestigd, dus wachten op die software. Dan gaan updates vast makkelijker (Google kennende).
Helemaal gezien deze toekomst:
https://insideevs.com/new...swagen-deal-gross-profit/
Ik rij deze wagen nog vier jaar en daar verwacht ik geen enkele update. Met uitzondering van wellicht de betaalde add-ins zoals de navigatie, de spotify app, de games, etc.
Cariad war einmal...
https://www.autopreneur.d...n-probleme-transformation
Citaten uit die pagina:
De software in de ID.7 wordt door klanten omschreven als de beste die VW ooit heeft gehad.
"Zonder ons zou geen enkel voertuig van de band rollen. Maar dat ziet niemand."
De tewerkstellingsgarantie loopt tot 2029. Wat volgt daarna?
Er zijn 3 scenario's in beeld:
3. Sluipende afwikkeling: Taken zullen tot 2029 volledig afvloeien
De meeste insiders verwachten scenario 3
[ Voor 24% gewijzigd door resusaapje op 03-06-2025 09:23 ]
- De foutmeldingen blijven toch met enige regelmaat komen.
- Regelmatig in het midden van de autostrade dat hij in 'noodtoestand' gaat; 4 pinkers, luide beep en de ID.Light die rood wordt.
- Toch wel erg veel rammeltjes vanuit het dashboard.
- Zitting achterbank komt los
Waar ik wel heel positief over was:
- Draaicirkel
- Verbruik
- Zit- en laadruimte
Ik ga terug lekker privé rijden en heb voor de C40 Twin Ultimate gekozen; wat kleiner want de ruimte minder nodig, meer power en een infotainment/navigatiesysteem dat bruikbaar is.
Dat is wel erg jammer zeg. Dat zijn toch zeker ook allemaal garantie-zaken en die gewoon opgelost moeten worden. Reed je deze particulier of in de lease?Superflip schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:27:
In September neem ik na een jaar afscheid van de ID.7 Tourer, en ik ga hem niet missen:
- Regelmatig in het midden van de autostrade dat hij in 'noodtoestand' gaat; 4 pinkers, luide beep en de ID.Light die rood wordt.
- Draaicirkel
- Verbruik
- Zit- en laadruimte
Ik ga terug lekker privé rijden en heb voor de C40 Twin Ultimate gekozen; wat kleiner want de ruimte minder nodig, meer power en een infotainment/navigatiesysteem dat bruikbaar is.
Hmmmm ken 2 mensen met een C40 ennuh........ die zijn niet al te positief. Hopelijk wordt jij dat wel. Blijkbaar heb je 1 van de eerste ID.7 serie met de nodige kinderziektes gekregen.........Superflip schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:27:
In September neem ik na een jaar afscheid van de ID.7 Tourer, en ik ga hem niet missen:
- Draaicirkel
- Verbruik
- Zit- en laadruimte
Ik rij prive met een android/google aangestuurde EV (Renault Megane) ennuh......... is ook niet alles hoor. Of het moet aan Renault liggen.Tukker87 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 07:34:
[...]
Waarom zouden we de software niet krijgen?
@deurkl
11 maanden geleden
I talked to a guy from Cariad (I’m a software engineer) and was very surprised to hear that the software now being put onto the cars (MIB4) is already end-of-life, the Cariad team is working on Android Automative for MIB5 (which is already on the new PPE Q6 e-tron and Porsches in a different UI) and thus porting the current MIB4 interface to Android, which will be made available in Q3 25 (after the summer work holiday). This does mean however that current ID.7, 4 etc. and the new Tiguan’s, Golfs etc. sold TODAY won’t get further software updates beyond necessary security fixes. I was completely shocked, they are being sold right now!
YouTube: VW Id.7 owners review after 6 months / 12.000 km
Mijn vraag aan jullie..... weet iemand waar die + 1 speaker zich bevind en is dat een Sub of heeft het standaard geluidssysteem geen sub?
Hmm ik vind dit toch wel problematisch. Niet dat updates nou alles zijn, maar zoiets als een feature update van Travel Assist (met het stoppen voor een stoplicht) zou ik dus enigszins pissed om zijn als ik die misloop.resusaapje schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:08:
[...]
Waarom zou VW geld stoppen in iets wat geen geld oplevert?
Helemaal gezien deze toekomst:
https://insideevs.com/new...swagen-deal-gross-profit/
Ik rij deze wagen nog vier jaar en daar verwacht ik geen enkele update. Met uitzondering van wellicht de betaalde add-ins zoals de navigatie, de spotify app, de games, etc.
Cariad war einmal...
https://www.autopreneur.d...n-probleme-transformation
Citaten uit die pagina:
De software in de ID.7 wordt door klanten omschreven als de beste die VW ooit heeft gehad.
"Zonder ons zou geen enkel voertuig van de band rollen. Maar dat ziet niemand."
De tewerkstellingsgarantie loopt tot 2029. Wat volgt daarna?
Er zijn 3 scenario's in beeld:
3. Sluipende afwikkeling: Taken zullen tot 2029 volledig afvloeien
De meeste insiders verwachten scenario 3
Ik zat te overwegen om op die LE actie toe te happen, maar ik ga toch maar verder afwachten. Sowieso zit ik niet op hete kolen, dus geen groot probleem. Maar ik houd de ID.7 wel op mijn volg-lijst...
En dit geeft overigens ook aan waarom VW (en eigenlijk iedere autofabrikant) tegenwoordig wel een robuust update programma moet hebben. Kopers verwachten dit steeds meer. Er is nu dus wel een kans dat ik uiteindelijk voor een andere auto kies en VW een verkoop misloopt.
[ Voor 8% gewijzigd door bilgy_no1 op 03-06-2025 11:47 ]
Een speciale private leasing opzet van 12 maanden via werkgever. Weinig zin om veel gedoe voor de paar maanden dat ik nog moet, de planningen in de werkplaatsen zitten vol en de papierwinkel heb ik ook geen zin in. Dat we dit jaar ook geen nieuwe EV's mogen bestellen via deze formule speelt ook mee om terug particulier te gaan rijden, anders was ik mss voor de A6 e-tron gegaan.SlushyCarpet schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:35:
[...]
Dat is wel erg jammer zeg. Dat zijn toch zeker ook allemaal garantie-zaken en die gewoon opgelost moeten worden. Reed je deze particulier of in de lease?
De short-list was: BMW i4, Porsche Taycan Sport Turismo of the (E)C40. Dat ik een mooie full-option Twin op de kop kan tikken heeft meegespeeld in de beslissing. Ik laat de portefeuille spreken.Surfroy01 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:55:
[...]
Hmmmm ken 2 mensen met een C40 ennuh........ die zijn niet al te positief. Hopelijk wordt jij dat wel. Blijkbaar heb je 1 van de eerste ID.7 serie met de nodige kinderziektes gekregen.........
Uiteraard wel mee test gereden en ik moet zeggen dat het rijcomfort, vooral op mindere wegen, hoger lag dan bij de ID.7. Zeker bij verkeersdrempels en putten vind ik de ID.7 hard. Zelf kan ik alleen maar tevreden XC40 rijders, dus hopelijk kan ik dat ook zijn.
We zullen het zienSurfroy01 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:56:
[...]
Ik rij prive met een android/google aangestuurde EV (Renault Megane) ennuh......... is ook niet alles hoor. Of het moet aan Renault liggen.
[ Voor 6% gewijzigd door Superflip op 03-06-2025 11:50 ]
De "+" is helaas geen ".", en dus staat die plus NIET voor een sub. Dit is volgens mij de aanduiding voor de centrale speaker in het dashboard.Gerkro schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:32:
Ik heb voor mijn configuratie niet gekozen voor het Harman Kardon systeem, maar dan als nog geeft de brochure aan dat er 8 + 1 speakers in zouden moeten zitten.
Mijn vraag aan jullie..... weet iemand waar die + 1 speaker zich bevind en is dat een Sub of heeft het standaard geluidssysteem geen sub?
- - Infotainment systeem. Ik lees dat het goed is, maar tegelijkertijd lijk ik ook regelmatig te lezen dat het vast loopt. Ik kom zelf van een Tesla en dat systeem was fenomenaal. Hoe verhoud dit systeem zich t.o.v. het systeem van VW?
- - Is de range en het verbruik van de 77 kWh echt zo goed als wordt geadverteerd? En nee, ik bedoel niet WLTP, maar de EV database real range van 470-475 km.
- - Het is een grote en zware auto, dat is natuurlijk voor de snelweg en dergelijk heel fijn. Maar is deze auto ook nog een beetje te besturen in krap stadsverkeer? En kan ik normaal manoeuvreren in de parkeergarage?
- - Een concurrent waar ik ook naar kijk is de Skoda Enyaq 85. Die valt qua wat ik zoek in dezelfde range, maar is iets goedkoper. Zijn er mensen die ervaring met beide hebben en kunnen vertellen waarom de ID.7 een betere keuze zou zijn?
Klinkt logisch op zich, ben benieuwd hoe het klinkt. Ik hecht niet mega veel waarde aan het geluid in de auto, als het thuis maar goed klinkt.MJMaverick schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:55:
[...]
De "+" is helaas geen ".", en dus staat die plus NIET voor een sub. Dit is volgens mij de aanduiding voor de centrale speaker in het dashboard.
Ben toch over het algemeen aan het bellen als ik in de auto zit.
Maar toch bedankt voor de reactie en de verduidelijking
- Het infotainment ansich is niet slecht en reageert snel. De navigatie vind ik persoonlijk ondermaats omdat de voorgestelde routes ver van de optimale zijn.hansvanhengel schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:59:
Recent heb ik een mooie offerte ontvangen voor een tweedehands VW ID.7 Touring, maar ik twijfel nog heel erg, dus ik dacht, ik vraag hier nog even rond. Waar ik dan over twijfel?Alvast enorm bedankt voor jullie inzicht.
- - Infotainment systeem. Ik lees dat het goed is, maar tegelijkertijd lijk ik ook regelmatig te lezen dat het vast loopt. Ik kom zelf van een Tesla en dat systeem was fenomenaal. Hoe verhoud dit systeem zich t.o.v. het systeem van VW?
- - Is de range en het verbruik van de 77 kWh echt zo goed als wordt geadverteerd? En nee, ik bedoel niet WLTP, maar de EV database real range van 470-475 km.
- - Het is een grote en zware auto, dat is natuurlijk voor de snelweg en dergelijk heel fijn. Maar is deze auto ook nog een beetje te besturen in krap stadsverkeer? En kan ik normaal manoeuvreren in de parkeergarage?
- - Een concurrent waar ik ook naar kijk is de Skoda Enyaq 85. Die valt qua wat ik zoek in dezelfde range, maar is iets goedkoper. Zijn er mensen die ervaring met beide hebben en kunnen vertellen waarom de ID.7 een betere keuze zou zijn?
- De range met de kleine batterij is prima. 475 haal je met 2 vingers in de neus, zeker in de zomer.
- Dankzij de korte draaicirkel merk je hier niets van, stuurt als een kleine auto. Parkeergarages zijn geen probleem.
- Ik heb een jaar de Enyaq 80 Coupé Sportline gereden voor de ID.7. Vormgeving interieur en exterieur vond ik bij de Enyaq 10x beter, de ID.7 is maar een saaie burgerbak. Verbruik is wat hoger vanwege SUV vorm. Als je vaak zware dingen vervoert is de koffer handiger bij de ID.7, bij de Enyaq moet je best hoog tillen. Verder zeer gelijkend.
-infotainmentsysteem erg tevreden over. Loopt nooit vast. Voor navi gebruik ik CarPlay, nu 1 keer op vakantie geweest in buitenland en toen wel mede de navi van auto geprobeerd. Viel mij niet tegen, zeker qua info over laadpunten maar mijn verwachtingen waren niet hooggespannen.hansvanhengel schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:59:
Recent heb ik een mooie offerte ontvangen voor een tweedehands VW ID.7 Touring, maar ik twijfel nog heel erg, dus ik dacht, ik vraag hier nog even rond. Waar ik dan over twijfel?Alvast enorm bedankt voor jullie inzicht.
- range varieert tussen winter(banden) en zomer tussen 425 en 525km zou ik zeggen. Dus ja, die range die je noemt klopt
- de id7 is echt een bizar wendbare auto. Ik had hiervoor een Superb combi die iets kleiner was maar ongeveer twee keer zoveel ruimte nodig heeft om te draaien. Denk dat m’n id7 wendbaarder is de gemiddelde compacte auto
- heb geen ervaring met Enyaq maar wel met Skoda Superb. Id7 is in alles minimaal een klasse beter
In dat geval is het goed genoeg.Gerkro schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 13:04:
[...]
Klinkt logisch op zich, ben benieuwd hoe het klinkt. Ik hecht niet mega veel waarde aan het geluid in de auto, als het thuis maar goed klinkt.
Ben toch over het algemeen aan het bellen als ik in de auto zit.
Maar toch bedankt voor de reactie en de verduidelijking
Betreft dit een herwaardering? De Pro Business begint toch bij 61k?BigGreen schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 18:04:
[...]
Is van het moment van op kenteken zetten en verandert niet.
Die van mij werd deze week op kenteken gezet voor 53,680 (een Pro business)
[Afbeelding]
Inmiddels verzonden via Amazon!Rick2506 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 18:22:
[...]
Klopt die ik besteld heb wordt ook door ARS verzonden maar wel rond 21 juni ipv. Van eind juli zoals op de site van ARS24
https://www.amazon.nl/dp/..._mob_b_fed_asin_title_0_0
Nice, de mijne ook
Ja prijs is aangepast vanwege de LE versies.FlipModeNL schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:18:
[...]
Betreft dit een herwaardering? De Pro Business begint toch bij 61k?
Het was dit of bestelling opnieuw doen en weer achteraan in de rij aansluiten.
De LE kwam uit vlak na mijn bestelling.
Mijn feedback op je vragen.hansvanhengel schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:59:
Infotainment systeem: Nog nooit vastgelopen herken dit probleem dus niet.
Bereik: afhankelijk van je voet. Hoe rustiger je optrekt en dergelijke hoe hoger je bereik. 400+km zou dan haalbaar moeten zijn.
Behendigheid in stadsverkeer. De auto heeft een relatief kleine draaicirkel en is zeer manoeuvreerbaar in kleine ruimtes ondanks zijn lengte van bijna 5m. Camera's zijn prima na wat gewenning.
Enyaq 85 heeft een iets kleinere range ,ondanks dezelfde batterij formaat. Komt omdat de CW waarde een stuk hoger licht. Verder is deze minder comfortabel mits je ook het interieurpakket hebt. Standaard stoelen ID7 heb ik geen ervaring mee.
Heb destijds ook een proefrit gehad in de Enyaq en de ID7 was veruit beter en rijdt ook fijner. Althans mijn mening!
Ik hoop vooral dat de range wat mee valt, gezien het mijn eerste EV is en ik het eerste jaar thuis geen laadpaal zal hebben.
Evt kan je ook laden met een granny lader.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
De range van de ID.7 is best oke naar mijn mening. Maar een heel jaar zonder laden ga je niet redden hoor.The_one007 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 21:02:
Na 6 weken op de parking van de fabriek in Duitsland te hebben gestaan is mijn ID7 eindelijk op weg naar België. Op te halen op donderdag 19/06!
Ik hoop vooral dat de range wat mee valt, gezien het mijn eerste EV is en ik het eerste jaar thuis geen laadpaal zal hebben.
De kinderen worden een stuk groter en we krijgen ook een hond waardoor de P2 aan de kleine kant begint te raken.
We kijken overigens naar een ID.7 Tourer GTX exclusive (https://www.finn.no/mobility/item/410822157?ci=18) (wonen in Noorwegen).
Ben benieuwd naar: plek voor een hondenhok achterin, comfort (P2 heeft 20 inch optie en maakt best wat herrie). Andere zaken positief/negatief t.o.v. de P2
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Niet met de P2 gereden, maar het is echt een andere klasse. Er is plek voor een hondenhok achterin. Het comfort is fenomenaal. Geluidsisolatie is uitstekend, bandengeluid is zeer gering.Rene schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:22:
Wij hebben momenteel (prive) een Launch Edition LRDM Polestar 2. Zijn er hier mensen die van een LRDM P2 naar een ID.7 tourer zijn gestapt?
De kinderen worden een stuk groter en we krijgen ook een hond waardoor de P2 aan de kleine kant begint te raken.
We kijken overigens naar een ID.7 Tourer GTX exclusive (https://www.finn.no/mobility/item/410822157?ci=18) (wonen in Noorwegen).
Ben benieuwd naar: plek voor een hondenhok achterin, comfort (P2 heeft 20 inch optie en maakt best wat herrie). Andere zaken positief/negatief t.o.v. de P2
Als je naar occasions kijkt zou ik ook kijken naar een A6 etron en de mogelijkheden daarin die zou in Noorwegen ook nog wel eens erg interessant geprijsd kunnen zijn.
Tnx, A6 heb ik naar gekeken maar wordt snel te duur. Zeker als ik een Quattro versie wil.True schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:47:
[...]
Niet met de P2 gereden, maar het is echt een andere klasse. Er is plek voor een hondenhok achterin. Het comfort is fenomenaal. Geluidsisolatie is uitstekend, bandengeluid is zeer gering.
Als je naar occasions kijkt zou ik ook kijken naar een A6 etron en de mogelijkheden daarin die zou in Noorwegen ook nog wel eens erg interessant geprijsd kunnen zijn.
Heb ook naar een EQB en ix1/3 gekeken. Qua prijs hier hetzelfde als een tourer GTX maar dan wel 50% minder bagageruimte en tot bijna 200km minder bereik. (Dan kan ik eigenlijk de Polestar blijven rijden).
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Laatst klachten gehad van verschillende buren op de camping dat de wagen elke 2 minuten dat storend geluid maakt en zij hier van wakker lagen.
En het klopt wel, eens je er op let is het echt enorm storend.
[ Voor 18% gewijzigd door Larsue op 05-06-2025 20:30 ]
Ik denk dat dat de reactie op de nabijheid van de sleutel is. Je kan een aantal van die dingen uitschakelen (openen, voorverwarmen, ...).Larsue schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:29:
Maakt jullie ID7 ook steeds dat “brrr - compressor” geluid als de wagen geparkeerd staat?
Laatst klachten gehad van verschillende buren op de camping dat de wagen elke 2 minuten dat storend geluid maakt en zij hier van wakker lagen.
En het klopt wel, eens je er op let is het echt enorm storend.
Als het de sleutel is dan kun je het voorkomen door de sleutel in een metalen doos of blik te doen. Schermt het sleutelsignaal af.bdbfz schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:47:
[...]
Ik denk dat dat de reactie op de nabijheid van de sleutel is. Je kan een aantal van die dingen uitschakelen (openen, voorverwarmen, ...).
Volgens mij zend de sleutel alleen signaal af als hij beweegt. Als die stil ligt dan doet niks. Daardoor kan het signaal ook niet meer gekopieerd worden om de auto zomaar mee te nemen.Wimhaw schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:55:
[...]
Als het de sleutel is dan kun je het voorkomen door de sleutel in een metalen doos of blik te doen. Schermt het sleutelsignaal af.
Aanvulling; dat is in ieder geval bij m’n golf 8 zo. Dus neem aan dat de id 7 dat ook heeft
[ Voor 9% gewijzigd door mark322 op 05-06-2025 21:26 ]
Catch my drift?
Ik meen dat er een YouTube filmpje van is.Jordy7058 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 06:32:
Even een vraagje. Heeft er iemand foto’s van het interieur van de Volkswagen ID7 Limited Edition? Ik bedoel niet de pro variant, maar echt het basis model.
Hoe alle persoonlijke instellingen zijn te koppelen zijn aan een gebruiker moet ik nog even ontdekken, dit geldt ook voor het gebruik van een aantal andere rijhulpsystemen en de parkassist (lukt me nog niet helemaal dit goed voor mijn thuisparkeerplek op te slaan). Hoop dat ik daar wat meer handvaten voor krijg tijdens de elektrisch volkswagen-gebruikerstraining.
De app is nog niet te vergelijken met de Tesla app: Is nog redelijk beperkt en minder intuïtief, park assist gaat middels aparte app (zou mooi zijn als dit geïntegreerd wordt in de we connect app). Maar ik denk/hoop dat daar de komende tijd ook nog verbeteringen in eorden doorgevoerd.
Hoop in de vakantie wat meer te kunnen ervaringen hoe het gaat wat betreft daadwerkelijk actieradius, verbruik en snelladen. Ben alleen nog niet helemaal uit over welke laadpassen/abonnementen ik hiervoor tijdens de vakantie ga afsluiten ?Tesla/Elly/toch nog een andere?
Auto heeft alarm klasse 3 (met hellingshoekdetectie. Alleen niet MSC gecertificeerd. Dit is blijkbaar voor een aantal verzekeraars een verplichting. Dus na enig zoeken en afwegen toch maar voor verzekering via Volkswagen gegaan. Was nog even een zoektochtje, VW was iets duurder maar wel.met 5 jaar nieuwwaarde garantie en belofte dat alles via VW geregeld wordt. Hoop het nooit te hoeven gebruiken, maar toch gerusstellende gedachts.
Iemand ervaring met de Elektrisch Volkswagen-gebruikerstraining? Hoop mn wat meer te leren over de specifieke kenmerken van de Volkswagen rijhulpsystemen, instelling hiervan en wat meer uitleg over de Park-assist. Het elektrisch rijden denk ik wel onder de knie te hebben na 6 jaar Tesla rijden.
Tot zover mijn ervaring en dus nog kleine vraag over de training.
Klinkt goed hoor. Toevallig dezelfde spec als ik besteld heb, en kom ook vanaf een model 3 (2023), heb je een foto van de auto? Ben wel benieuwd!Bastia schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:51:
Nu bijna 2 weken mogen genieten van de ID7 tourer. Heerlijke auto. Tot nu toe nog geen spijt van overstap M3 2019 naar ID7 tourer pro S business met interieur en exterieur plus pakket en trekhaak. Helemaal blij met de kleurkeuze: Stonewashed bleu met black style pakket en zwarte 19 inch wielen. Zit enorm comfortabel in vergelijking met de M3, een zee aan ruimte voor de passagiers op de 2e rij, bekleding voelt fijn (zal ook zomers prettiger voor de blote benen zijn na een middagje parkeerterrein in een zonnig Italië), heerlijk stil in vergelijking met de M3, trekt niet zo snel op als de M3 maar snel genoeg, HUD is fantastisch (je hebt toch de ogen iets meer gericht op de weg), enorm tevreden met het geluidssysteem, scherm is snel genoeg en goed naar eigen wens in te delen, glazen dak is mooi en heeft grappige feature waarmee je de zon iets meer buiten kan houden, die elektrisch uitklapbare trekhaak is heerlijk (niet meer op de knietjes om hem te monteren en niet bang zijn dan de onderkant trekhaken een drempel raakt), ook de elektrisch klep is wel prettig, travelassist lijkt goed te werken en tot nu toe nog geen Phantom breaking ervaren (toch altijd een schrikmoment in de Tesla).
Hoe alle persoonlijke instellingen zijn te koppelen zijn aan een gebruiker moet ik nog even ontdekken, dit geldt ook voor het gebruik van een aantal andere rijhulpsystemen en de parkassist (lukt me nog niet helemaal dit goed voor mijn thuisparkeerplek op te slaan). Hoop dat ik daar wat meer handvaten voor krijg tijdens de elektrisch volkswagen-gebruikerstraining.
De app is nog niet te vergelijken met de Tesla app: Is nog redelijk beperkt en minder intuïtief, park assist gaat middels aparte app (zou mooi zijn als dit geïntegreerd wordt in de we connect app). Maar ik denk/hoop dat daar de komende tijd ook nog verbeteringen in eorden doorgevoerd.
Hoop in de vakantie wat meer te kunnen ervaringen hoe het gaat wat betreft daadwerkelijk actieradius, verbruik en snelladen. Ben alleen nog niet helemaal uit over welke laadpassen/abonnementen ik hiervoor tijdens de vakantie ga afsluiten ?Tesla/Elly/toch nog een andere?
Auto heeft alarm klasse 3 (met hellingshoekdetectie. Alleen niet MSC gecertificeerd. Dit is blijkbaar voor een aantal verzekeraars een verplichting. Dus na enig zoeken en afwegen toch maar voor verzekering via Volkswagen gegaan. Was nog even een zoektochtje, VW was iets duurder maar wel.met 5 jaar nieuwwaarde garantie en belofte dat alles via VW geregeld wordt. Hoop het nooit te hoeven gebruiken, maar toch gerusstellende gedachts.
Iemand ervaring met de Elektrisch Volkswagen-gebruikerstraining? Hoop mn wat meer te leren over de specifieke kenmerken van de Volkswagen rijhulpsystemen, instelling hiervan en wat meer uitleg over de Park-assist. Het elektrisch rijden denk ik wel onder de knie te hebben na 6 jaar Tesla rijden.
:strip_exif()/f/image/rRL9scmpF4LwkE2nuNsvd557.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HBsTTd56DJSEaGIMBYkgrEnv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cnixvyjwvpb1TY73vuQNaEIC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ErgjQhQYMep0OXhrsf5PpHKq.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is 'm dan na de glascoating. Ik heb trouwens dat lelijke witte ID7 logo midden op de achterkant laten verwijderen door de detailer. Ziet er superstrak uit.
Kreeg nog als tip mee om de coating ook door te geven aan de verzekering. Dan is ie ook gedekt bij schade.
[ Voor 3% gewijzigd door Adjo op 06-06-2025 10:33 ]
Catch my drift?
Nee, Pouw Deventer. Die platen interesseren me helemaal niks, Detailer vroeg nog of hij ze moest vervangen door 'luxe platen'. neuh...DaMenaz schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:49:
Mooi! Ook geleverd door Hoogenboom? Gelet op de gestanste platen? Vond dat echt een afknapper dat ze geen luxe platen monteren.
Bij mij irriteerde het vooral omdat de plaat achter niet goed gedrukt is en het gele door het zwart komt. Ziet er gewoon niet uit. Voor zover dat kan met een kentekenplaat.
Catch my drift?
Gestanste platen hebben lagere weerstandscoëfficiëntDaMenaz schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:49:
Mooi! Ook geleverd door Hoogenboom? Gelet op de gestanste platen? Vond dat echt een afknapper dat ze geen luxe platen monteren.
@True doelt daarmee waarschijnlijk op onderstaande filmpje:Jordy7058 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 06:32:
Even een vraagje. Heeft er iemand foto’s van het interieur van de Volkswagen ID7 Limited Edition? Ik bedoel niet de pro variant, maar echt het basis model.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ja, alleen de 'Sinds Laden' verbruiksindicator kun je niet geforceerd terug stellen zonder te gaan laden, 'Sinds Start' & 'Lange Tijd' wel.Adjo schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:22:
Vraag: kun je de het (langdurig) verbruik van de wagen resetten?
'Vroegâh' in de ICE VAG's liep die 'Lange Tijd' tot max. 99 uur, 59 minuten en 59 seconden.... Daarna viel 'ie vanzelf weer op '0'. In de EV's telt 'ie gewoon netjes verder als je dat zou willen.
[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 06-06-2025 13:42 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Check even de voorwaarden van je VW verzekering met betrekking tot schade aan je panoramadak. Toen ik vorig jaar aan het vergelijken was, viel me op dat de eigen VW all risk verzekering géén dekking biedt bij schade aan het panodak.Bastia schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:51:
Nu bijna 2 weken mogen genieten van de ID7 tourer. Heerlijke auto. Tot nu toe nog geen spijt van overstap M3 2019 naar ID7 tourer pro S business met interieur en exterieur plus pakket en trekhaak. Helemaal blij met de kleurkeuze: Stonewashed bleu met black style pakket en zwarte 19 inch wielen. Zit enorm comfortabel in vergelijking met de M3, een zee aan ruimte voor de passagiers op de 2e rij, bekleding voelt fijn (zal ook zomers prettiger voor de blote benen zijn na een middagje parkeerterrein in een zonnig Italië), heerlijk stil in vergelijking met de M3, trekt niet zo snel op als de M3 maar snel genoeg, HUD is fantastisch (je hebt toch de ogen iets meer gericht op de weg), enorm tevreden met het geluidssysteem, scherm is snel genoeg en goed naar eigen wens in te delen, glazen dak is mooi en heeft grappige feature waarmee je de zon iets meer buiten kan houden, die elektrisch uitklapbare trekhaak is heerlijk (niet meer op de knietjes om hem te monteren en niet bang zijn dan de onderkant trekhaken een drempel raakt), ook de elektrisch klep is wel prettig, travelassist lijkt goed te werken en tot nu toe nog geen Phantom breaking ervaren (toch altijd een schrikmoment in de Tesla).
[edit]
Ik zie dat de voorwaarden zijn aangepast en ze nu wel dekking bieden.
https://edge.sitecoreclou...ancial-Services/VWA25.pdf
[ Voor 3% gewijzigd door The Legend op 06-06-2025 14:39 ]
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1