VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
En helaas deze dealer is 2de pinksterdag gesloten, nou ja die 2 dagen kom ik wel door!Wimhaw schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:06:
[...]
Je weet toch dat 2de Pinsterdag dealers open zijn, net zoals de 2de paasdagen.![]()
Als ze dan willen leveren zou ik zeggen doen, want dan heb je de rest van de dag de tijd om op pad te gaan met je nieuwe bolide
Maar heb het toch geprobeerd 😉
En anders vraag ik me af of hij wel op kenteken gezet had kunnen worden 😉. Sterkte met wachten nog even.Gerkro schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:21:
[...]
En helaas deze dealer is 2de pinksterdag gesloten, nou ja die 2 dagen kom ik wel door!
Maar heb het toch geprobeerd 😉
Vanmiddag toch de eerste storing gehad. De massagefunctie van de passagiersstoel liep vast tijdens de rit en één kussen bleef onprettig opgepompt. Het restarten van de auto loste het helaas niet op. Een tijdje thuis laten staan en toen kwam het na een uur (of 2) alsnog wel goed. Jammer dat er geen manier leek te zijn om dit geforceerd te herstarten/te fixen. Iemand anders al bekend met zo'n situatie?
Er is 12V, maar ik kreeg het idee dat die alleen powered is als de auto "aan" staat.GTAm schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 20:00:
Aangezien ik nog "in verwachting" ben: zit er in de kofferruimte een aansluiting voor een koelbox?
Of hoe moeten we die aansluiten voor een lange trip?
Kan er naast zitten, maar ik wilde mijn bandenspanning controleren met een compressor op 12V, en die deed niets, totdat ik op de "engine start" knop had gedrukt.
Correct, zie ook deze posts van een maandje geleden: Het grote Volkswagen ID.7 topic die gaan over de zekering die mogelijk ook in de ID.7 aangepast kan worden voor continu spanning.Vinslo schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:41:
[...]
Er is 12V, maar ik kreeg het idee dat die alleen powered is als de auto "aan" staat.
Kan er naast zitten, maar ik wilde mijn bandenspanning controleren met een compressor op 12V, en die deed niets, totdat ik op de "engine start" knop had gedrukt.
Als het beter weer is zal ik eens gaan kijken of ik dit bij mij ook kan testen.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Massagefunctie opnieuw (even) aan en daarna weer uit?SlushyCarpet schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:14:
Vanmiddag toch de eerste storing gehad. De massagefunctie van de passagiersstoel liep vast tijdens de rit en één kussen bleef onprettig opgepompt. Het restarten van de auto loste het helaas niet op. Een tijdje thuis laten staan en toen kwam het na een uur (of 2) alsnog wel goed. Jammer dat er geen manier leek te zijn om dit geforceerd te herstarten/te fixen. Iemand anders al bekend met zo'n situatie?
Nee helaas. Op dat moment kun je het niet starten/stoppen en ook geen andere massageoptie kiezen. Ook de fysieke knop op de stoel deed helaas niets. Stilstaan en wachten heeft geholpen maar het lijkt een wat random oplossing. Ik houd het in de gaten. Het is in ieder geval een functie waar we veel gebruik van maken.id72025 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 08:17:
[...]
Massagefunctie opnieuw (even) aan en daarna weer uit?
Volgens hoofdstuk. Ook na bovenstaand bezoek aan de VW-dealer blijft de auto wispelturig met laden.DaMenaz schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:11:
[...]
Terugkoppeling.
Auto weer terug. Allerlei diagnoses en proeflaadsessies gedaan. Niks uitgekomen. Zaken gereset en de accu een tijd afgekoppeld geweest. Afspraak over 2 weken om te bespreken of er verschil is.
Daarom deze week na contact met Eneco (waar ik zelf een backoffice en serviceovereenkomst mee heb) een monteur van Alfen laten komen. Die heeft mijn lader voorzien van de laatste software (en meteen wifi aangezet). Lader had geen bedrade aansluiting op mijn netwerk (deden ze destijds niet). Installatie was destijds via werk. Nu is de hele installatie van mij.
Lader gaf geen problemen. Wel heeft de monteur ontdekt dat de lader geen P1-info krijgt. De kabel die destijds is aangelegd (toen een Vestel lader die later is omgeruild voor de Alfen Eve Single Pro) en via een P1-splitter van Eneco in de meterkast aan zijn info moet komen, heeft dus nooit gefunctioneerd. Ook is het een verkeerd type kabel. Daarmee werkt ook mijn extra betaalde active load balancing niet... Blijkt ook wel, want ik probeerde voor het eerst solar charging via de app van Alfen en dat werkt ook niet. De lader is nu halfblind. Monteur van Alfen was een goede vent.
Dus nu bij Eneco gevraagd om een monteur voor de P1-aansluiting. Monteur destijds van BAM was ook een ontzettende dwaas. Toen hij weg ging, stond de lader in storing en moest hij later nog een keer terugkomen. HIj had geen tijd het netjes af te maken (maar wel om een half uur te gaan zitten kleien...).

Bovenstaande is niet bedoeld als offtopic, maar om aan te geven dat het probleem dus niet in de ID.7 lijkt te zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door DaMenaz op 30-05-2025 14:54 ]
Catch my drift?
Zelfde gehad maar dan bij bestuurdersstoel. Door de dealer opgelost, onder de stoel zitten twee stekkers. Van de gele afblijven (is van airbag) die andere even los en vast maken. VW is niet zo heel goed in stekkertjes aandrukkenSlushyCarpet schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:02:
[...]
Nee helaas. Op dat moment kun je het niet starten/stoppen en ook geen andere massageoptie kiezen. Ook de fysieke knop op de stoel deed helaas niets. Stilstaan en wachten heeft geholpen maar het lijkt een wat random oplossing. Ik houd het in de gaten. Het is in ieder geval een functie waar we veel gebruik van maken.
:strip_exif()/f/image/UI0DMw09oIsBNPcCkxgi0stg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door RudyO op 30-05-2025 19:47 ]
Amazon heeft ze ook en op voorraadThe Legend schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:29:
Voor de mensen die een subwoofer hebben besteld bij ARS24:
[...]
Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers