Kun je me ook vertellen waar en hoe ik dit doe?Will_M schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:39:
[...]
Ja, alleen de 'Sinds Laden' verbruiksindicator kun je niet geforceerd terug stellen zonder te gaan laden, 'Sinds Start' & 'Lange Tijd' wel.
'Vroegâh' in de ICE VAG's liep die 'Lange Tijd' tot max. 99 uur, 59 minuten en 59 seconden.... Daarna viel 'ie vanzelf weer op '0'. In de EV's telt 'ie gewoon netjes verder als je dat zou willen.
Hij is binnen!
Ook al even mee Duitsland in geweest, rijdt lekker!
Lekker stil en comfortabel!
Wel meer “slee” achtig tov de model 3, die meer rijdt als een kart.
Ook al even mee Duitsland in geweest, rijdt lekker!
Lekker stil en comfortabel!
Wel meer “slee” achtig tov de model 3, die meer rijdt als een kart.
:strip_exif()/f/image/edEXgsSOh8ECmvahQm403Hz1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Puppetmaster op 06-06-2025 15:27 ]
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Poah, nog een paar dagen en dan heb ik er ook zo'n een... maar dan met de 20" wielen.
Mooie wagen hoor!
Ik heb hem nog in de doos staan. Hoe makkelijk gaat die plastic rand eruit, moet dat met redelijk wat geweld of klikt dat er zo uit? Ik ben altijd bang om de boel af te breken
Ik ben toch malle pietje niet!
Ja vooral in lage bereik is deze sub veel meer aanwezig! In zijn geheel is het geluid voller, echt wel een aanwinst in mijn optiek
Ik bij Ames ook zo’n goedkope plaat gekregen. Heeft iemand wel de luxere plaat gekregen bij de dealer?DaMenaz schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:49:
Mooi! Ook geleverd door Hoogenboom? Gelet op de gestanste platen? Vond dat echt een afknapper dat ze geen luxe platen monteren.
Ik mocht er 40€ extra voor betalen. Kreeg wel blanco kentekenplaat houders er gratis bij, en ze gaan ook de “ID.7” verwijderen van de achterkant bij aflevering, als het goed is.Wolksvagen schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 17:32:
[...]
Ik bij Ames ook zo’n goedkope plaat gekregen. Heeft iemand wel de luxere plaat gekregen bij de dealer?
Kosten in rekening brengen voor luxe platen is echt onzin. €40 is helemaal absurd.
Ik heb ook geen typeaanduiding, dunne kentekenplaathouders en luxe platen. Nog steeds de mooiste ID.7 die ik ooit gezien heb. 😄
Ik heb ook geen typeaanduiding, dunne kentekenplaathouders en luxe platen. Nog steeds de mooiste ID.7 die ik ooit gezien heb. 😄
Hier bij Wittebrug gewoon luxe kentekenplaten.Wolksvagen schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 17:32:
[...]
Ik bij Ames ook zo’n goedkope plaat gekregen. Heeft iemand wel de luxere plaat gekregen bij de dealer?
Staat ook gewoon in de voorwaarden voor afleveringskosten.
Ik heb nu ook wat meer landelijk rondgereden, 80km wegen, en klopt mijn observatie dat autopilot daar niet werkt?
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Autopilot???? Dit is het ID.7 topic geen Tesla topic (niet dat Tesla wel autopilot heeft).Puppetmaster schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:28:
Ik heb nu ook wat meer landelijk rondgereden, 80km wegen, en klopt mijn observatie dat autopilot daar niet werkt?
Maar de Travel Assist werkt bij mij gewoon op de 60-, 80- of N-wegen in Nederland.
De 60-wegen met een extra onderbroken lijn voor fietsers werkt is wat onhandig met tegemoetkomend verkeer.
Wat had je precies verwacht en wat werkt er niet?
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Mooie auto! Veel plezier ermee.Adjo schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:31:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is 'm dan na de glascoating. Ik heb trouwens dat lelijke witte ID7 logo midden op de achterkant laten verwijderen door de detailer. Ziet er superstrak uit.
Kreeg nog als tip mee om de coating ook door te geven aan de verzekering. Dan is ie ook gedekt bij schade.
Maar.. ehh dan niet even een foto van de achterkant 😂
Het zelf van rijbaan verwisselen werkt alleen op de snelweg, inderdaad niet op 80 of 60 km wegen.Puppetmaster schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:28:
Ik heb nu ook wat meer landelijk rondgereden, 80km wegen, en klopt mijn observatie dat autopilotTravel Assist daar niet werkt?
Ja, travel assist iddTrue schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:47:
[...]
Maar de Travel Assist werkt bij mij gewoon op de 60-, 80- of N-wegen in Nederland.
Wat had je precies verwacht en wat werkt er niet?
Ik ze de CC aan, die heb ik standaard in travel assist modus, maar hij lijkt alleen lane assist te doen (Pong).
Weet je zeker dat je 'm nog in TA modus hebt? En je hebt de rijhulpsystemen ook niet aanpast?Puppetmaster schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:13:
[...]
Ja, travel assist idd
Ik ze de CC aan, die heb ik standaard in travel assist modus, maar hij lijkt alleen lane assist te doen (Pong).
Tja, das de vraag he? 
Ik zet hem op zo’n groen autootje tussen twee groene strepen.
Op de snelweg zag je dat dan ook in de HUD, echter daar bleef het nu wit.
Hij stuurt dan ook niet mee, lijkt dus gewoon lane assist.
Heb niks (bewust) aangepast.
[ Voor 6% gewijzigd door Puppetmaster op 06-06-2025 22:23 ]
Per ongeluk 1x op deze gedrukt? Dan wissel je naar standaard ACC zonder TA en dan krijg je dat inderdaad: wel afstandhouden en ping-pong en waarschuwing tussen de lijnen, maar geen 'rijhulp' om er binnen te blijven.Puppetmaster schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:49:
Tja, das de vraag he?
/f/image/qkYmUVItUVRMO3mJ5LFCn5Ol.png?f=fotoalbum_large)
Dat is een wissel-door-opties-knop voor: TA, ACC en limiter en weer opnieuw.
[ Voor 4% gewijzigd door True op 06-06-2025 22:29 ]
Ga ik morgen checken!
Thnx!
Thnx!
@ReneRene schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:22:
Wij hebben momenteel (prive) een Launch Edition LRDM Polestar 2. Zijn er hier mensen die van een LRDM P2 naar een ID.7 tourer zijn gestapt?
Ja ik. Van een PS2 LRDM Performance MY2022 naar een Id.7 Tourer GTX full option. Ik heb er geen dag spijt van gehad. Wat een baggerkwaliteit was die Polestar (3 jaar gereden) en wat een verademing is de VW. Weliswaar 136PK minder in de ID.7 maar vlot genoeg wat mij betreft.
Ik vond het vrij makkelijk gaan maar je moet inderdaad niet te bang zijn! Het zijn van die metalen veer achtige dingen waar die kap mee vast zit dus geen plastic wat af kan breken. Ik was echt zo klaar😅The Legend schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 17:25:
[...]
Ik heb hem nog in de doos staan. Hoe makkelijk gaat die plastic rand eruit, moet dat met redelijk wat geweld of klikt dat er zo uit? Ik ben altijd bang om de boel af te breken
In het YouTube filmpje wordt ook dat stuk bekleding eruit gehaald maar dat heb ik niet gedaan! Enige is dat je dan stukje bekleding weg moet snijden om die 3e pin te kunnen gebruiken (had ff foto moeten maken🫣)The Legend schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 17:25:
[...]
ja dat had ik idd wel even kunnen doenRandomNick schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:50:
[...]
Mooie auto! Veel plezier ermee.
Maar.. ehh dan niet even een foto van de achterkant 😂

Maar het ziet er strak uit, geloof me
[ Voor 7% gewijzigd door Adjo op 07-06-2025 11:41 ]
Een dagje later inmiddels, en je hebt het waarschijnlijk zelf ook al wel gevonden (hoop ik), maar:
Op het infotainment scherm:
- Hamburge-rmenu'tje / Bolletjes-menu'tje links bovenin
- Vol grijze Auto'tje (Voertuig).
- Kopje 'Gegevens' in het linker schermdeel.
- 'Lange Tijd' in het rechter schermdeel.
- Knopje '0.0'
- 'OK'
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Sub ingebouwd!
:strip_exif()/f/image/IHV69hsvQDZTFz7cQ8VTmXgX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f5aNl7iBW1oirYnUJfeVC0zJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mje4J0PbO5XgZzwo9h8vVPTN.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb het vilt dat onderin de bak zit uiteindelijk wel weggehaald. De sub bleef teveel wiebelen. Nu staat ie vast.
Qua geluid: heul veul meer bas. Je moet echt even goed pielen met de equalizer om het niet te overheersend te laten zijn. Met de HK sub had ik de sub op +7 staan en de 100hz ook nog opgeplust. Dat is echt veel te veel met de ARS sub. Die staat nu op 0 en de 100hz ook. En dan nog is het per bron (radio/car play) soms nog even pielen. Ook de hoge tonen moet ik nog even naar zoeken wat nu goed klinkt.
Maar als je bas wil voelen is dit sowieso een goede upgrade
:strip_exif()/f/image/IHV69hsvQDZTFz7cQ8VTmXgX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f5aNl7iBW1oirYnUJfeVC0zJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mje4J0PbO5XgZzwo9h8vVPTN.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb het vilt dat onderin de bak zit uiteindelijk wel weggehaald. De sub bleef teveel wiebelen. Nu staat ie vast.
Qua geluid: heul veul meer bas. Je moet echt even goed pielen met de equalizer om het niet te overheersend te laten zijn. Met de HK sub had ik de sub op +7 staan en de 100hz ook nog opgeplust. Dat is echt veel te veel met de ARS sub. Die staat nu op 0 en de 100hz ook. En dan nog is het per bron (radio/car play) soms nog even pielen. Ook de hoge tonen moet ik nog even naar zoeken wat nu goed klinkt.
Maar als je bas wil voelen is dit sowieso een goede upgrade
Net de vouwwagen opgehaald, in worst case omstandigheden: veel wind, regen en 13-14 graden. Verbruik viel dus niet mee. Heb even snelweg cruise snelheid 110km/u getest. Kwam op ongeveer 25kWh/100km over 30 kilometer met 103km/u gemiddeld.
Dat is dan 290km range van 100% naar 5% en 230km van 80% naar 5%. Dat betekent dat de manier zoals we dat in mei zonder vouwwagen deden niet haalbaar is. We moeten dan of kortere stints gaan rijden, of langere laadstops doen. Ik merk dat ik wat vaker kort (<15min) stoppen niet erg vind, maar dat moet eigenlijk geen 8x op 1200 kilometer worden
Komende weken nog eens een langere afstand testen bij hopelijk ook wat beter weer. Maar als je tegen de grenzen aan gaat plannen kan het plan wel in de prullenbak als het op de dag van vertrek toch kloteweer blijkt
Dat is dan 290km range van 100% naar 5% en 230km van 80% naar 5%. Dat betekent dat de manier zoals we dat in mei zonder vouwwagen deden niet haalbaar is. We moeten dan of kortere stints gaan rijden, of langere laadstops doen. Ik merk dat ik wat vaker kort (<15min) stoppen niet erg vind, maar dat moet eigenlijk geen 8x op 1200 kilometer worden
Komende weken nog eens een langere afstand testen bij hopelijk ook wat beter weer. Maar als je tegen de grenzen aan gaat plannen kan het plan wel in de prullenbak als het op de dag van vertrek toch kloteweer blijkt
Je bent redelijk pessimistisch, meestal is op langere stukken je verbruik lager plus de weersomstandigheden beter.
Desniettemin ga je die 1200km in 12 uur die je in de meivakantie had, niet halen
Dus wat dat betreft blijft het aanpassen.
Desniettemin ga je die 1200km in 12 uur die je in de meivakantie had, niet halen
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Kan komende dagen alsnog 😉Adjo schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:40:
[...]
ja dat had ik idd wel even kunnen doen
Maar het ziet er strak uit, geloof me
Dat was het dus idd!
Thnx @ true! 👍🏼
Ik weet alleen niet wanneer ik dat knopje aangeraakt moet hebben, kan het zijn dat hij na echt stilstaan/uitgestapt/enz zich reset?
Dan de post erboven!Luqq schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 12:13:
[...]
Hahaha bedankt, was een beetje in de war denk ik want wij hebben een aquamarine blue besteld
Die touchbuttons op het stuur pfffPuppetmaster schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 21:41:
[...]
Dat was het dus idd!
Thnx @ true! 👍🏼
Ik weet alleen niet wanneer ik dat knopje aangeraakt moet hebben, kan het zijn dat hij na echt stilstaan/uitgestapt/enz zich reset?
Ik zet regelmatig de stuurverwarming aan met mijn mouw van mijn jas.
Jaa, geweldig! Prachtige auto en kleur. Alleen jij hebt geen black pack/limited edition denk ik? Bij ons wordt die metalen trim aan de zijkant zwart, dus nog steeds iets anders.
Onze auto was net nog een beetje vertraagd maar hij is op 2 juni klaar met de fabriek, dus hopelijk mogen we hem binnenkort ophalen
Nee, klopt!
Ik de configurator moest het wel met black pack voor het pano dak (ext. pakket plus), maar iom de dealer kon het ook zonder.
Ook nog de LE korting erbij kunnen krijgen omdat dat minder dan 2wk na mn bestelling uitkwam.
Ik de configurator moest het wel met black pack voor het pano dak (ext. pakket plus), maar iom de dealer kon het ook zonder.
Ook nog de LE korting erbij kunnen krijgen omdat dat minder dan 2wk na mn bestelling uitkwam.
Ohh goede deal als je liever de black pack niet hebt dan! Is helemaal niet in me opgekomen, maar ik vond het ook wel wat hebben eigenlijk.Puppetmaster schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 21:49:
Nee, klopt!
Zie trouwens dat de link naar de configurator in mijn orderbevestiging niet meer werkt, ook al is de auto nog niet afgeleverd. Ik zie nu dat het assistance pakket nu assistance pakket 'IQ.Drive' hebben staan bij de optie pakketten maar het lijkt hetzelfde te zijn als wat er eerder te bestellen was. Prijslijst is ook niet veranderd qua update datum, maar wel qua layout van de pdf. Mijn auto is nu in ieder geval 200 euro goedkoper somehow lijkt het, omdat het exterieur pakket plus 2490 ipv 2690 is nu. Even kijken of dat nog te verrekenen is...
[ Voor 31% gewijzigd door Luqq op 07-06-2025 22:30 ]
Las op de bestelling via mijn LM dat de LE modellen t/m 30 juni te bestellen zijn. Ben benieuwd wat er dan met de prijs gaat gebeuren.
Zo. Nog drie weken en dan gaat het met de ID7 richting Noorwegen. Superveel zin in!
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Makkie, een echt laad walhalla 👍resusaapje schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 23:05:
Zo. Nog drie weken en dan gaat het met de ID7 richting Noorwegen. Superveel zin in!
Veel plezier! Wij gaan in augustus 3 weken Noorwegen doen met de Id7 (als ie idd in juli geleverd wordt) en benieuwd naar je ervaring maar idd genoeg laadpalen.resusaapje schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 23:05:
Zo eindelijk binnen, gelijk weekendje Berlijn, heerlijke reismobiel
Dillennet1 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:33:
Zo eindelijk binnen, gelijk weekendje Berlijn, heerlijke reismobiel
:strip_exif()/f/image/Q1XZwSBSRwUuNEBxcnqSTqg8.jpg?f=fotoalbum_large)
Gewoon per ongeluk als je RES indrukt denk ik, overkomt mij ook wel eens. Je krijgt er wel gevoel bij heb het nu echt minder dan 1x per maand.Puppetmaster schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 21:41:
[...]
Dat was het dus idd!
Thnx @ true! 👍🏼
Nederlandse dealer? Bij mijn dealer kon het zogenaamd niet.Puppetmaster schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 21:49:
Nee, klopt!
Ja, Century Groningen.
Hey, samenvatting van berijderservaringen
https://www.autoweek.nl/a...-id-topmodel-kan-het-wel/
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Jij staat er ook tussen als ik één afbeelding mij goed herinnerresusaapje schreef op zondag 8 juni 2025 @ 17:57:
Verschrikkelijk volk daar altijd in de comments.resusaapje schreef op zondag 8 juni 2025 @ 17:57:
Catch my drift?
Agh, het is bij dat artikel niet veel anders als bij alle andere artikelen over willekeurige EV's op welke site dan ook. Er wordt een item over een willekeurige EV gemaakt en de in de comments gaat het vervolgens bijna alleen maar over Tesla.DaMenaz schreef op maandag 9 juni 2025 @ 02:50:
[...]
Verschrikkelijk volk daar altijd in de comments.
Zaterdag zowel de Enyaq als de id7 tourer proef gereden en de id7 kwam er op alle vlak aanzienlijk beter uit (rijcomfort, stoelen, hud, ruimte etc.) Je voelt wel degelijk dat het zich in een hoger segment bevindt.
Nog even zien of het pack design plus (met of zonder panoramadak) nog binnen budget past en bestellen maar!
Top Motors Wevelgem (BE) had het over een levertermijn van slechts 8 weken 😮
Nog even zien of het pack design plus (met of zonder panoramadak) nog binnen budget past en bestellen maar!
Top Motors Wevelgem (BE) had het over een levertermijn van slechts 8 weken 😮
Steam/Battle.net ID: MaxDlius
Die van mij werd besteld rond 20 mei de productiedatum is de week van 23 juni. Dus dat zal wel kloppen.MaxDlius schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:12:
Top Motors Wevelgem (BE) had het over een levertermijn van selechts 8 weken 😮
Ik hoop stiekem dat de mijne pas na mijn verlof geleverd wordt, zodat we nog kunnen dieselen naar Zuid-Spanje. Maar het zal kantje-boordje zijn...
Denk dat dat tijdens de rit vanzelf duidelijk gaat worden, kan de wagen er achter blijven hangen tijdens het laden dan maakt het niet uit, maar moet hij er achterweg dan wordt de keuze al snel minder vaak maar langer laden.Dat is dan 290km range van 100% naar 5% en 230km van 80% naar 5%. Dat betekent dat de manier zoals we dat in mei zonder vouwwagen deden niet haalbaar is. We moeten dan of kortere stints gaan rijden, of langere laadstops doen. Ik merk dat ik wat vaker kort (<15min) stoppen niet erg vind, maar dat moet eigenlijk geen 8x op 1200 kilometer worden
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
De mijne is ook gepland die week - ik hoop toch juist dat hij klaar is voor die tijd want als er bij de oude iets mankeert draai ik zelf op voor de kostenGTAm schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:21:
[...]
Die van mij werd besteld rond 20 mei de productiedatum is de week van 23 juni. Dus dat zal wel kloppen.
Ik hoop stiekem dat de mijne pas na mijn verlof geleverd wordt, zodat we nog kunnen dieselen naar Zuid-Spanje. Maar het zal kantje-boordje zijn...
Wat is de geplande leverdatum voor jou? Bij mij komt de ‘afteller’ van honeymoon uit op 12 juli.
Ze kunnen het bij VW heel snel, mijne is door de LM 9 april besteld en ik zou hem vandaag al kunnen ophalen, als de dealer open zou zijn vandaag, maar nu wordt het woensdag.Metten schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:30:
[...]
De mijne is ook gepland die week - ik hoop toch juist dat hij klaar is voor die tijd want als er bij de oude iets mankeert draai ik zelf op voor de kosten
Wat is de geplande leverdatum voor jou? Bij mij komt de ‘afteller’ van honeymoon uit op 12 juli.
En dat zou vanaf de dag van bestellen 61 dagen zijn wat ik echt belachelijk snel vind!
Al moet ik zeggen dat wachten op een nieuwe wagen ongeveer altijd te lang duurt 😜
Zo te lezen komt @Metten uit België en dan bestaat helaas de kans dat het wat langer gaat duren doordat de Belgische importeur (d'Ieteren) de auto's middels vrachtwagens op laat/gaat halen in Duitsland. Dat transport traject middels vrachtwagens verloopt de laatste maanden een beetje 'problematisch' vanwege ondercapaciteit aan.... PersoneelGerkro schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:35:
[...]
Ze kunnen het bij VW heel snel, mijne is door de LM 9 april besteld en ik zou hem vandaag al kunnen ophalen, als de dealer open zou zijn vandaag, maar nu wordt het woensdag.
En dat zou vanaf de dag van bestellen 61 dagen zijn wat ik echt belachelijk snel vind!
Al moet ik zeggen dat wachten op een nieuwe wagen ongeveer altijd te lang duurt 😜
De Nederlandse importeur (PON) laat ze bij de fabriek direct op treinwagons zetten welke vervolgens direct in Leusden weer gelost kunnen worden....
Ach, vroeger werd VW als maatstaf gezien en werd die overal bij betrokken in de reacties.Will_M schreef op maandag 9 juni 2025 @ 09:22:
[...]
Agh, het is bij dat artikel niet veel anders als bij alle andere artikelen over willekeurige EV's op welke site dan ook. Er wordt een item over een willekeurige EV gemaakt en de in de comments gaat het vervolgens bijna alleen maar over Tesla.
Op EV gebied blijkt dat nu Tesla de maatstaf is , dus zo gek is het allemaal niet.
Ikzelf heb geen Tesla maar diesel lekker door met een BMW X3 35D.
Souplesse van een EV en een rijbereik van een krappe 900km, dat willen ze
D'Ieteren heeft ook een eigen spoor-aansluiting in Kortenberg, dus als dat gemakkelijker/goedkoper was, zouden ze dat daar net zo goed kunnen doen. En ze doen/deden het ook voor andere modellen, zoals te zien op Google Street View: Spoorwegstraat, Kortenberg, België.Will_M schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:41:
[...]
Zo te lezen komt @Metten uit België en dan bestaat de kans dat het wat langer gaat duren doordat de Belgische importeur (d'Ieteren) de auto's middels vrachtwagens op laat/gaat halen in Duitsland. Dat transport traject middels vrachtwagens verloopt de laatste maanden een beetje 'problematisch' vanwege ondercapaciteit aan.... Personeel
De Nederlandse importeur (PON) laat ze bij de fabriek direct op treinwagons zetten welke vervolgens direct in Leusden weer gelost kunnen worden....
Knip
[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 10-06-2025 08:32 . Reden: Net als in andere (EV) specifieke topics: ICE vs EV vergelijkingen zijn niet de bedoeling ]
Knip
[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 10-06-2025 08:33 . Reden: Offtopic ]
Knip
[ Voor 99% gewijzigd door Notna op 10-06-2025 08:33 . Reden: Zie voorgaande edit ]
In dit geval kan ik zeggen gelukkig van nietWill_M schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:41:
[...]
Zo te lezen komt @Metten uit België en dan bestaat helaas de kans dat het wat langer gaat duren doordat de Belgische importeur (d'Ieteren) de auto's middels vrachtwagens op laat/gaat halen in Duitsland. Dat transport traject middels vrachtwagens verloopt de laatste maanden een beetje 'problematisch' vanwege ondercapaciteit aan.... Personeel
Dealers willen geen trekhaken meer monteren - leveren van onderdelen is een crime en ze vinden het lastig om de software aan te passen. Als je een elektrische zwenkende trekhaak hebt is het sowieso fabriek.Metten schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:50:
[...]
In dit geval kan ik zeggen gelukkig van nietik heb hem bij A-point in Amsterdam besteld dus dat moet dan goedkomen. Worden trekhaken in de fabriek er op gezet of wordt dat altijd door de dealer gedaan?
Vandaag auto gewassen, paar tegenvallers weer ontdekt. Allereerst, de marter heeft nu permanente bewoning in het vooronder:
:strip_exif()/f/image/NYx5bimUSzpPzaLuHkq6cBlt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IcOgEiHj38XfxCIJNs7AQcNm.jpg?f=fotoalbum_large)

Verder nog een garantiepunt, maar ik weet niet hoe zorgwekkend dit is:
:strip_exif()/f/image/RW0793CteKHSs3dbJNjrilSb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M9LMbeL3bhJZtPyH3CfRAEvV.jpg?f=fotoalbum_large)
Rechts al zichtbare roestpuntjes en links blaasjes rond de motorkapsteunen
:strip_exif()/f/image/NYx5bimUSzpPzaLuHkq6cBlt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IcOgEiHj38XfxCIJNs7AQcNm.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/RW0793CteKHSs3dbJNjrilSb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M9LMbeL3bhJZtPyH3CfRAEvV.jpg?f=fotoalbum_large)

Kun je tegen die marter niet wat WP acties plannen met een homeassist koppeling? Wellicht dat dat beest dan door het geluid wel weg gaat - als je 'm inderdaad vaker treft.The Legend schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:03:
Vandaag auto gewassen, paar tegenvallers weer ontdekt. Allereerst, de marter heeft nu permanente bewoning in het vooronder:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die roestpuntjes zijn er wel heel snel zeg. 1st edition of niet, dat is amper een jaar ..
@The Legend
Dat 'bruine' wat je op die laatste foto ziet lijkt meer op een conserveringscoating dan dat 't op roest lijkt, dat op de derde foto heeft daar ook veel van weg maar daar kom je zelf vrij snel achter als je er even met een doekje met wasbenzine overheen gaat.... Even verder ingezoomed vanop een PC: Dat op de derde foto, da's wel degelijk roest dus ik zou als ik jou was eens gaan kijken wáár dat dat scharnier tegenaan gelopen is.
Had jij overigens laatst niet je auto laten 'coaten' door een Car-Care bedrijf, of ben ik dan in de war met iemand anders hier?
Die ellende met steenmarters welke je bekabeling lekker vinden is helaas iets algemeens wat op diverse plekken in NL tegenwoordig wel vaker voor komt. De enige goed werkende oplossing zonder destructief te worden is vaak een ultrasoon oplossing, maar daarmee erger je ook andere (huis)dieren zoals honden en katten doordat die dat geluid ook héél goed kunnen horen / waarnemen.....
Dat 'bruine' wat je op die laatste foto ziet lijkt meer op een conserveringscoating dan dat 't op roest lijkt, dat op de derde foto heeft daar ook veel van weg maar daar kom je zelf vrij snel achter als je er even met een doekje met wasbenzine overheen gaat.... Even verder ingezoomed vanop een PC: Dat op de derde foto, da's wel degelijk roest dus ik zou als ik jou was eens gaan kijken wáár dat dat scharnier tegenaan gelopen is.
Had jij overigens laatst niet je auto laten 'coaten' door een Car-Care bedrijf, of ben ik dan in de war met iemand anders hier?
Die ellende met steenmarters welke je bekabeling lekker vinden is helaas iets algemeens wat op diverse plekken in NL tegenwoordig wel vaker voor komt. De enige goed werkende oplossing zonder destructief te worden is vaak een ultrasoon oplossing, maar daarmee erger je ook andere (huis)dieren zoals honden en katten doordat die dat geluid ook héél goed kunnen horen / waarnemen.....
[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 09-06-2025 17:43 ]
Iew, das snel!The Legend schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:03:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Meteen de eigen bolide bekeken; gelukkig niets aangetroffen.
Wel iets anders: twee zwembadjes
:strip_exif()/f/image/rjjge0ktXDlWETMnpxbJzbde.jpg?f=fotoalbum_large)
Aan beide kanten

Ultrasoonkastje zat al onder de kap, dat heeft dus geen effect.Will_M schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:24:
@The Legend
Zijn er hier ID.7 eigenaars die ook met de nieuwe Renault Scenic hebben gereden of de Mercedes EQB 250+ en hiervan de ervaring willen delen.
Zelf zoek ik een nieuwe lease auto en dit wordt voor mij de eerste EV.
Hierdoor heb ik de neiging om vooral naar actieradius te kijken, terwijl dat wellicht niet helemaal noodzakelijk is. De 3 modellen die zowel binnen het budget als smaak vallen zijn;
VW ID.7 Pro Limetid Edition
Mercedes EQB 250+ AMG line
Renault Scenic Iconic
uiteraard hebben ze allemaal voor- en nadelen, maar de belangrijkste voor mij zijn onderstaande.
Model auto, voorkeur is een SUV en daaraan voldoen de EQB en Scenic
rijbereik, hierin hebben de Scenic en ID.7 beide het voordeel
Prijs: De Scenic is een flink stuk goedkoper waardoor de bijtelling voordeliger is
zit comfort: de ID.7 heeft goede stoelen i.c.m. met massage en stoel ventilatie.
Wat voor de rest positief opvalt aan de ID.7 tijdens een proefrit was de stilte tijdens het rijden, comfort van de stoelen, maar vooral ook de kracht van de motor.
Binnenkort gaan we op een zaterdag in alle 3 een proefrit maken zodat we een goed vergelijk hebben, maar alle ervaringen die jullie kunnen delen zijn welkom, zowel positief als negatief uiteraard.
Hierdoor heb ik de neiging om vooral naar actieradius te kijken, terwijl dat wellicht niet helemaal noodzakelijk is. De 3 modellen die zowel binnen het budget als smaak vallen zijn;
Renault Scenic Iconic
uiteraard hebben ze allemaal voor- en nadelen, maar de belangrijkste voor mij zijn onderstaande.
Prijs: De Scenic is een flink stuk goedkoper waardoor de bijtelling voordeliger is
zit comfort: de ID.7 heeft goede stoelen i.c.m. met massage en stoel ventilatie.
Wat voor de rest positief opvalt aan de ID.7 tijdens een proefrit was de stilte tijdens het rijden, comfort van de stoelen, maar vooral ook de kracht van de motor.
Binnenkort gaan we op een zaterdag in alle 3 een proefrit maken zodat we een goed vergelijk hebben, maar alle ervaringen die jullie kunnen delen zijn welkom, zowel positief als negatief uiteraard.
Still King
Fleetverantwoordelijke (ook dealer) zei "midden juli". Geen idee waar of hoe ik dat zelf zou kunnen opvolgen.Metten schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:30:
[...]
De mijne is ook gepland die week - ik hoop toch juist dat hij klaar is voor die tijd want als er bij de oude iets mankeert draai ik zelf op voor de kosten
Wij vertrekken 18 juli op reis. Met de huidige Passat diesel is geen optie meer want niet meer betrouwbaar. Dus een tijdelijke BMW 5 diesel (althans ook geen nieuwe) kunnen scoren.
Aangezien het onze eerste EV is en wij gewend zijn om de trip van 2000km in 1 keer te doen, lijkt mij die BMW geruststellender

Hier een ID.7 Tourer Pro Business rijder met 15k op de teller, die ook de Mercedes en de Renault heeft getest eind vorig jaar. Goed om te weten: Ik kwam van een Hyundai i20, dus alles was groter / ruimer.Imhotep schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:01:
Zijn er hier ID.7 eigenaars die ook met de nieuwe Renault Scenic hebben gereden of de Mercedes EQB 250+ en hiervan de ervaring willen delen.
Renault Scenic Iconic
De Renault was lekker compact, goede camera’s die handig meewerkte bij in en uitparkeren.
De Mercedes zat heerlijk, goed overzicht, maar de beperkte range was een tegenvaller.
De ID.7 Tourer was gelijk raak. Goede afwerking, veel power, geweldige zit en stille ritten. Allerbelangrijkste: de draaicirkel. Zoals gezegd kwam ik van een klein autootje af, dus was zo’n grote slee even slikken. Na 15k en menig krappe parkeergarage in verschillende binnensteden, stap ik elke keer relaxter uit de auto dan dat ik erin stapte.
Ja, je betaalt er zeker meer voor, maar tot nu toe is het elke euro meer dan waard geweest.
Zijn er irritaties? Ja, een paar:
- De ruitenwisser inclusief de sensor is niet je van het. Doet wat het moet doen, maar er zijn betere op de markt
- Soms krijg ik een random foutmelding waardoor de noodrem en lane assist eruit liggen. Ik heb het vermoeden dat dit locatie gebonden / bij vrieskou optreedt, maar het mysterie lost zich na enkele minuten vanzelf op
- Het is een flinke vuilvanger, vooral de achterruit. Gemiddeld sta ik toch iets vaker in de wasstraat dan voorheen
- Bij de ACC modus moet je het stuur aan blijven raken, anders krijg je waarschuwingen. Ik snap het, veiligheid, maar soms herkent hij de aanraking niet als lichtjes het stuur vasthoudt
Zoals gezegd, minor details, en staan in het niet van het rijgenot.
Als je de financiële ruimte hebt: Zeker doen!
Tja lees het topic zou ik zeggenImhotep schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:01:
[..]

Dit gebeurt bij mij steeds op dezelfde plekken waar wegwerkzaamheden zijn (o.a. N471 bij Rotterdam Airport waar ze verlengde A13/A16 aanleggen).BlackSpoTT schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:43:
[...]
- Soms krijg ik een random foutmelding waardoor de noodrem en lane assist eruit liggen. Ik heb het vermoeden dat dit locatie gebonden / bij vrieskou optreedt, maar het mysterie lost zich na enkele minuten vanzelf op
Eerder werd hier op het forum ook zo’n plek genoemd door meerdere leden (geloof tussen Utrecht en Amersfoort ofzo) en toen ik daar reed ging ook alles voor een paar seconde in storing.
Ik had de indruk dat daar misschien een soort stoorzenders staan vanwege de wegwerkzaamheden?! Geen idee of dat kan maar is elke keer op dezelfde plekken in Nederland.
Haha uiteraard al een maand bezig met alle informatie op verschillende sites en fora over deze auto's. En ook hier op tweakers zoals altijd. Alleen is het fijn wanneer gebruikers uit eigen ervaring hierover iets kunnen delen. En daarbij vertrouw en waardeer ik de verschillende meningen hier op tweakers meer dan op bijvoorbeeld Autoweek om iets te noemen.
Dus vandaar mijn vraag hier
Still King
Kamp van Zeist, oude Defensielocatie en heden COA/DJI locatie inderdaad. Flinke aanname, maar ik gok dat die DJI locatie wellicht ook gebruikt is of geweest is voor het tijdelijk huisvesten van beveiligde personen - vandaar de stoorzenders.Wolksvagen schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:23:
[...]
Dit gebeurt bij mij steeds op dezelfde plekken waar wegwerkzaamheden zijn (o.a. N471 bij Rotterdam Airport waar ze verlengde A13/A16 aanleggen).
Eerder werd hier op het forum ook zo’n plek genoemd door meerdere leden (geloof tussen Utrecht en Amersfoort ofzo) en toen ik daar reed ging ook alles voor een paar seconde in storing.
Ik had de indruk dat daar misschien een soort stoorzenders staan vanwege de wegwerkzaamheden?! Geen idee of dat kan maar is elke keer op dezelfde plekken in Nederland.
Klopt. Bij Soesterberg thv de telecommast. En ook als je vanaf Amsterdam de afslag neemt bij Vinkenveen. Dan gebeurt het als je langs The Harbour Club rijdt. Denk jammers van al die criminelen daar. 😂Wolksvagen schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:23:
[...]
Dit gebeurt bij mij steeds op dezelfde plekken waar wegwerkzaamheden zijn (o.a. N471 bij Rotterdam Airport waar ze verlengde A13/A16 aanleggen).
Catch my drift?
De grootste minpunten die men noemt zijn de MY24 sedans met de v4 software en de 1st editions (Tourers) met soms wat kinderziektes - dat zijn geen punten die je hebt als je de wagen nu koopt. Iedereen is lovend over het onderstel en het comfort (let op de meeste mensen rijden de wagen voor de LE-kortingen en hebben ook een adaptief onderstel). De twee andere minpunten die ietwat objectief te maken zijn, zijn de stuurknoppen en de 'rear' knop voor de ramen achter. En de SW van het infotainment is niet altijd even soepel, soms wil Spotify bijv. niet starten (bij mij althans) - dit had beter gekund.Imhotep schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:53:
[...]
Haha uiteraard al een maand bezig met alle informatie op verschillende sites en fora over deze auto's. En ook hier op tweakers zoals altijd. Alleen is het fijn wanneer gebruikers uit eigen ervaring hierover iets kunnen delen. En daarbij vertrouw en waardeer ik de verschillende meningen hier op tweakers meer dan op bijvoorbeeld Autoweek om iets te noemen.
Dus vandaar mijn vraag hier
Het is een geweldige reisauto voor lange ritten waar je uitgerust uit zult stappen, de laadcurve is uitstekend en de Cw-waarde en het frontaal oppervlak is goed wat het een auto maakt die echt erg ver kan op één acculading van 80% naar 10%.
Dit is simpelweg dé EV van VW waar de eerdere EVs nog probeersels waren. Alle andere zaken zijn subjectief en gebaseerd op gevoel/portemonnee.
Als ik morgen de auto tegen een boom rijdt bel ik eerst mijn vrouw om te zeggen dat ik dankzij de auto geen kreukels heb, dan de LM om te zeggen dat ze mogen gaan slepen en dan mijn garage met de vraag of ze kunnen kijken of ze een 2024 model in NL kunnen vinden in mijn kleur en full option (zonder WP) omdat ik 'm graag volgende week wil rijden. Het enige wat ik anders zou doen is de Pro nemen i.p.v. de Pro S omdat die extra kilometers mij de bijtelling niet waard is - komend vanaf een ICE was dit onnodige range anxiety.
De S heeft op papier wél een nog iets betere laadcurve. Maar om eerlijk te zijn is VAG nogal behoudend met de specificaties, dus zou me niet verbazen als het verschil in de praktijk nagenoeg nihil is.
Zijn ze beide al eens echt vergeleken qua laadcurve in de praktijk eigenlijk?
Ik heb overigens een Multimac Superclub gekocht voor onze drie kleine snotneuzen op de achterbank. Voor nu in de Enyaq, even proberen. 
Als het bevalt is de ID.7 Tourer toch weer een serieuze kandidaat voor opvolging
Waarom 7-zitters kopen als je ook gewoon een mooie station kan nemen
Als het bevalt is de ID.7 Tourer toch weer een serieuze kandidaat voor opvolging
Volgens mij komt dit uit de praktijk:Dit is de vergelijking naast elkaar:JanHenk schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:36:
De S heeft op papier wél een nog iets betere laadcurve. Maar om eerlijk te zijn is VAG nogal behoudend met de specificaties, dus zou me niet verbazen als het verschil in de praktijk nagenoeg nihil is.
Ja precies bij Soesterberg bedoelde ik. En ik heb het inderdaad ook bij Vinkenveen gehad.DaMenaz schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:07:
[...]
Klopt. Bij Soesterberg thv de telecommast. En ook als je vanaf Amsterdam de afslag neemt bij Vinkenveen. Dan gebeurt het als je langs The Harbour Club rijdt. Denk jammers van al die criminelen daar. 😂
Ik heb zelf de Scenic E-tech wel bekeken en proefgereden. Dit vooral ook te kúnnen vergelijken met de ID 7 en om een soort subjectief gevoel te kweken of ik de meerprijs kan terugherkennen. Ik vond de Scenic E-tech echt een goede EV voor het geld. Full option kom je daar uit rond de 55K en daar heb je een flinke auto voor met veel leuke luxe. Panoramadak (in delen te verduisteren), massagestoel (alleen bestuurder) en zulke zaken. Toch waren zowel mijn vrouw als ik minder onder de indruk dan dat we waren bij de ID 7 en dat zat em op de volgende punten:Imhotep schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:01:
Renault Scenic Iconic
- (Stuk) meer comfort vanuit het onderstel. Daar waar ik de Scenic ietwat stoterig vond bij oneffenheden vond ik de ID 7 merkbaar beweeglijker
- Prettigere aandrijving (achterwiel vs. voorwiel, smeuiger motor)
- Betere zithouding op de achterbank voor mijn opgroeiende kinderen. De bank op de Scenic vond ik wat laag waardoor je knieën zo omhoog komen
- Comfortstoelen voor beide inzittenden voorin
- Een erg goede HUD
- Meer praktische bagageruimte. Ik was onder de indruk van het aantal liters in de bagageruimte van de Scenic maar zag wel dat die grotendeels vanuit de hoogte komt.
Wat ik wel positief vond aan de Scenic (niet per se ten koste van de ID 7) was:
- Ziet er goed uit
- Leuk gestyleerd interieur en schermen midden in en achter het stuur.
Zou ik moeten schrapen om een (kale) ID 7 te kunnen betalen of voor dat geld ook een complete Scenic kunnen kopen dan weet ik nog niet wat ik zou kiezen. Gelukkig hoefde ik dat niet en werd het voor ons toch wel overtuigende de ID 7.
Ik weet niet in hoeverre evkx up-to-date is, hier lijkt die drop bij 30% er niet te zijn (ik meen temp. issue, wellicht gefixed ondertussen): YouTube: The best charging VW ever - VW Id.7 Pro S 91 kWhTrue schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:48:
[...]
Volgens mij komt dit uit de praktijk:Dit is de vergelijking naast elkaar:
Mijn oog is gevallen op de ID7 Tourer, maar kan pas vanaf 1 juli mijn nieuwe leaseauto uitzoekenSurfroy01 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 22:40:
Las op de bestelling via mijn LM dat de LE modellen t/m 30 juni te bestellen zijn. Ben benieuwd wat er dan met de prijs gaat gebeuren.
Ik ga er vanuit dat deze terug gaan naar de 'oude' prijzen. Dwz: vanaf € 58.000 voor de Business Pro hatchback. Misschien dat er afspraken te maken zijn met je werkgever/leasemaatschappij?Drakentemmer schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:27:
[...]
Mijn oog is gevallen op de ID7 Tourer, maar kan pas vanaf 1 juli mijn nieuwe leaseauto uitzoekenWeet iemand al iets over de prijzen na de actie?
Dit begrijp ik niet. Het gaat er toch om wanneer je huidige contract afloopt?Drakentemmer schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:27:
[...]
Mijn oog is gevallen op de ID7 Tourer, maar kan pas vanaf 1 juli mijn nieuwe leaseauto uitzoekenWeet iemand al iets over de prijzen na de actie?
En ik ga er van uit dat de actie in dezelfde of een andere vorm wordt doorgezet. Anders wordt een, in specificatie, vergelijkbare A6 wel bijzonder aantrekkelijk in vergelijking met een ID7.SlushyCarpet schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:53:
[...]
Ik ga er vanuit dat deze terug gaan naar de 'oude' prijzen. Dwz: vanaf € 58.000 voor de Business Pro hatchback. Misschien dat er afspraken te maken zijn met je werkgever/leasemaatschappij?
Ik heb de Scenic ook proef gereden, maar daar was ik met 20 minuten wel klaar mee. De ID.7 had ik namelijk eerder al gereden. Privé kwamen we van een Kia Niro, wat een notoire luidruchtige auto is, en de Scenic was vergelijkbaar luidruchtig. Natuurlijk hoor je de motor niet, maar het bandengeluid van de 20" banden was vervelend aanwezig. Daarnaast vond ik de zithouding niet prettig.Imhotep schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:01:
Het beste alternatief dat ik heb gereden destijds was de Kia EV6, een smaakgevoelige optie, maar qua kosten in de lease een beetje tussen de Scenic en de VW in. Dat was een erg prettige auto, maar ik vond de ID.7 zelf nog fijner.
Wie zegt dat ik momenteel een contract heb? Misschien ben ik wel een nieuwe werknemer en moet ik eerst mijn proeftijd doorkomen voordat er een auto van >50k besteld kan worden?LionofJudah68 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:01:
[...]
Dit begrijp ik niet. Het gaat er toch om wanneer je huidige contract afloopt?
Je kunt toch 2 weken van te voren een offerte laten maken!Drakentemmer schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:45:
[...]
Wie zegt dat ik momenteel een contract heb? Misschien ben ik wel een nieuwe werknemer en moet ik eerst mijn proeftijd doorkomen voordat er een auto van >50k besteld kan worden?
Die is meestal 14 dagen geldig dus kun je tot 13 juli beslissen!
Niemand, daarom stel ik de vraag. En dit is je antwoord, duidelijk.Drakentemmer schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:45:
[...]
Wie zegt dat ik momenteel een contract heb? Misschien ben ik wel een nieuwe werknemer en moet ik eerst mijn proeftijd doorkomen voordat er een auto van >50k besteld kan worden?
Ja, idd.!Nibble schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:13:
[...]
Ik weet niet in hoeverre evkx up-to-date is, hier lijkt die drop bij 30% er niet te zijn (ik meen temp. issue, wellicht gefixed ondertussen): YouTube: The best charging VW ever - VW Id.7 Pro S 91 kWh
Onderstaande plaatjes komen ook uit die video (dacht ik):
:strip_exif()/f/image/41Q92srQLSfB2AiMlzA4sCCN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Tgf9SiO1vCsSnrYhrKnZQq9X.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus stabiel op 200kW tot bijna 40%, da’s een erg nette curve.
[ Voor 21% gewijzigd door Puppetmaster op 10-06-2025 12:13 ]
De A6 is momenteel ook in de aanbieding en dat prijsverschil was voorheen ook al niet zo groot.LionofJudah68 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:06:
[...]
En ik ga er van uit dat de actie in dezelfde of een andere vorm wordt doorgezet. Anders wordt een, in specificatie, vergelijkbare A6 wel bijzonder aantrekkelijk in vergelijking met een ID7.
A6 moet je aardig wat opties aanvinken om ‘m vergelijkbaar te maken helaas. En dan heb je nog steeds een krappere wagen vol pianolak panelen.
Op papier lijkt het een aardig alternatief, maar je bent snel veel meer voor minder kwijt.
Op papier lijkt het een aardig alternatief, maar je bent snel veel meer voor minder kwijt.
[ Voor 24% gewijzigd door DaMenaz op 10-06-2025 20:31 ]
Catch my drift?
En een nog latere reactie van mijWill_M schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 12:44:
[...]
Een dagje later inmiddels, en je hebt het waarschijnlijk zelf ook al wel gevonden (hoop ik), maar:
Op het infotainment scherm:
- Hamburge-rmenu'tje / Bolletjes-menu'tje links bovenin
- Vol grijze Auto'tje (Voertuig).
- Kopje 'Gegevens' in het linker schermdeel.
- 'Lange Tijd' in het rechter schermdeel.
- Knopje '0.0'
- 'OK'

Ik had het inderdaad zelf ondertussen gevonden, toch dank dat je even de moeite nam het uit te leggen. Ik moest even die '0.0' knop door hebben....
Zeker, maar nu niet, want hij is een beetje vies van al die regen (met stof). En ik mag hem nog even niet wassen van de detailer....
Eerste ritten zitten erop. Ik kom van een Kia EV6 pro (uit 11-2021) en vind het in vrijwel alle opzichten een flinke stap vooruit. Behalve bv de app, daarin was Kia al veel verder...
Een paar zaken die me opvallen.
• - ik vind de vering best stevig, ook in comfort stand. Ik heb de 19" Hankook Ventus S1 evo3. Nu was ik eerst de bandenspanning gaan controleren, die stond nog 3.2 Bar (showroomstand?) dus meteen verlaagd naar 2.5 Maar ook dan nog best wel stevig. je voelt veel oneffenheden op de weg.
• - ik kreeg een storingsmelding van de ruitenwisser. Hij deed het wel gewoon. Melding was de volgende dag weer verdwenen. En idd wat iemand anders al schreef, ze komen wat ielig over in het gebruik, niet echt robuust.
• - Ik krijg de laatste dagen steeds de melding "Geen wifiverbinding met externe hotspot aanwezig." Android auto is wel gewoon actief.
Zijn er mensen met ervaringen van het gebruik van de wifi van de auto, Wat kun je het beste instellen?
Een paar zaken die me opvallen.
• - ik vind de vering best stevig, ook in comfort stand. Ik heb de 19" Hankook Ventus S1 evo3. Nu was ik eerst de bandenspanning gaan controleren, die stond nog 3.2 Bar (showroomstand?) dus meteen verlaagd naar 2.5 Maar ook dan nog best wel stevig. je voelt veel oneffenheden op de weg.
• - ik kreeg een storingsmelding van de ruitenwisser. Hij deed het wel gewoon. Melding was de volgende dag weer verdwenen. En idd wat iemand anders al schreef, ze komen wat ielig over in het gebruik, niet echt robuust.
• - Ik krijg de laatste dagen steeds de melding "Geen wifiverbinding met externe hotspot aanwezig." Android auto is wel gewoon actief.
Zijn er mensen met ervaringen van het gebruik van de wifi van de auto, Wat kun je het beste instellen?
Ik kreeg vandaag de storing Noodoproepfunctie, bezoek de werkplaats. Geparkeerd, half uur later nog eens en de storing popt weer op. Weer een half uur later rij ik weg, storing weg
Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1