Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Adjo schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:49:
• - Ik krijg de laatste dagen steeds de melding "Geen wifiverbinding met externe hotspot aanwezig." Android auto is wel gewoon actief.
Dit komt doordat je de auto met de thuis WiFi hebt verbonden. Als je dan wegrijd heeft hij geen verbinding meer. Super irritant dat daarvoor die melding altijd komt. Ik heb de auto van de WiFi gegooid hierom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:08
Aanstaande zaterdag proefrit geboekt met de iD.7. Budget laat het toe om de LE Pro te rijden, maar pakketten worden puzzelen..
zowel het interieur als exterieur pakket zijn volgens “Nice to have”, maar zonder is de auto ook al erg compleet.

Paar dingen waar ik op ga letten tov de XC40 waar ik nu in rijd is het verbruik. Zelfs met dit weer rijd ik rond de 19-20 kWh/100 km.
Daarnaast hoe het met het gezin past.

Begrijp ik het goed dat de LE acties tot juli duren? Want dan zou ik wat haast moeten maken wat betreft een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:35

Adjo

my first vectrex...

Shivs schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 07:32:
[...]

Dit komt doordat je de auto met de thuis WiFi hebt verbonden. Als je dan wegrijd heeft hij geen verbinding meer. Super irritant dat daarvoor die melding altijd komt. Ik heb de auto van de WiFi gegooid hierom.
Ik ben me niet bewust dat ik de auto
gekoppeld heb aan wifi. Misschien de dealer? Wat kan ik zien of de auto gekoppeld is aan een wifi account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:30
Dahal schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:20:
Begrijp ik het goed dat de LE acties tot juli duren? Want dan zou ik wat haast moeten maken wat betreft een keuze.
VW zegt zelf:

ID. Limited Editions: Volkswagens Slimme Keuze

Ben jij op zoek naar een elektrische auto met nét dat beetje extra? Maak dan kennis met de Volkswagen ID. Limited Editions: speciaal uitgeruste uitvoeringen van de ID.3, ID.4, ID.7 en ID.7 Tourer, nu tijdelijk extra aantrekkelijk geprijsd. Tot 703 km** rijbereik en een stoer Black Edition-pakket met zwarte 19 inch ‘Bergen’-velgen, zwart dak en getinte ruiten achter. Tijdelijk al vanaf € 29.990*. Zo krijg je nog meer Volkswagen voor je geld. Ontdek Volkswagens Slimme Keuze.

*Deze actie geldt t/m 30 juni 2025. Actie voorwaarden zijn van toepassing.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:57
DaMenaz schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:10:
[...]

VW zegt zelf:

ID. Limited Editions: Volkswagens Slimme Keuze

Ben jij op zoek naar een elektrische auto met nét dat beetje extra? Maak dan kennis met de Volkswagen ID. Limited Editions: speciaal uitgeruste uitvoeringen van de ID.3, ID.4, ID.7 en ID.7 Tourer, nu tijdelijk extra aantrekkelijk geprijsd. Tot 703 km** rijbereik en een stoer Black Edition-pakket met zwarte 19 inch ‘Bergen’-velgen, zwart dak en getinte ruiten achter. Tijdelijk al vanaf € 29.990*. Zo krijg je nog meer Volkswagen voor je geld. Ontdek Volkswagens Slimme Keuze.

*Deze actie geldt t/m 30 juni 2025. Actie voorwaarden zijn van toepassing.
Ik heb bij het bestellen van mijn ID7 LE te horen gekregen dat ze er 1000 "beschikbaar" hadden. Waarschijnlijk is 30 juni een ijkpunt en wordt hij bij het niet halen "wegens succes verlengd" en bij het wel halen is de aanbieding helaas voorbij maar maken ze graag een andere bijna net zo goede aanbieding :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Ben benieuwd of het er echt 1.000 zijn. Kan best natuurlijk, maar het is ook een van de oudste verkooptrucs in het boekje. Zeker omdat het gewoon over configureerbare en bestelbare units gaat en niet om een voorraad van 1.000 door PON bestelde wagens in 1 uitvoering en 3 kleuren.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Adjo schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:43:
[...]

Ik ben me niet bewust dat ik de auto
gekoppeld heb aan wifi. Misschien de dealer? Wat kan ik zien of de auto gekoppeld is aan een wifi account?
Het kan natuurlijk zijn dat de dealer voor het instellen van de auto hem aan de wifi van de showroom heeft gekoppeld. Je kan even kijken of er bekende netwerken zijn en die verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:54:
Ben benieuwd of het er echt 1.000 zijn. Kan best natuurlijk, maar het is ook een van de oudste verkooptrucs in het boekje. Zeker omdat het gewoon over configureerbare en bestelbare units gaat en niet om een voorraad van 1.000 door PON bestelde wagens in 1 uitvoering en 3 kleuren.
Inderdaad, ik denk ook niet dat de LE modellen vaste productieslots zijn zoals de 1st editions dat waren. Destijds kon de dealer mij ook gewoon aangeven dat er x-aantal voor NL waren en dat mijn dealer er 4 had waarvan er al 3 zonder kijken door mensen geclaimd waren (nog voor de Tourer te zien was in NL). Ik heb overigens uiteindelijk geen 1st edition genomen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Weet je toevallig wat het verschil is tussen de 1st en de niet 1st? Ik heb uiteindelijk een auto gekregen die al in bestelling stond en volgens mij is het een 1st edition, maar ik ben er nooit achter gekomen wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Shivs schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:11:
Weet je toevallig wat het verschil is tussen de 1st en de niet 1st? Ik heb uiteindelijk een auto gekregen die al in bestelling stond en volgens mij is het een 1st edition, maar ik ben er nooit achter gekomen wat het verschil is.
De 1st edition had een fiscaal aantrekkelijke catalogusprijs (voor zakelijke rijders erg interessant) met alle opties. Er staat volgens mij ook 1st edition op de zijkant van de wagen (op de motorkap) - althans wel bij de andere ID.X modellen ik weet zo niet of at ook bij de ID.7 het geval is.
Ander kenmerk is dat de wagen in juni/juli geleverd is eventueel augustus*, maar veel later dan dat kan niet - toen waren ze al uitgeleverd.

*for the record 2024 dus, gezien we inmiddels al weer bijna 1 jaar de MY25s hebben rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Als je de 1st Edition beleving wilt, dan moet je gewoon even de infotainment rebooten. :+

Het was een uitvoering met een aantal pakketten en 20" die zo een voordeel opleverde van € 4.250,-. 140 exemplaren (Tourer). Plakkers ter ere van het voordeel zitten er zo te zien niet op.

Verder een kwestie van Google:
https://www.volkswagen.nl...n-id7-tourer-1st-edition/
https://www.poncenter.nl/...-elektrische-stationwagon
https://autopoppe.nl/veel...an-id7-tourer-1st-edition
https://www.pouw.nl/volks...te-en-alles-erop-en-eraan
etc.

https://www.autozine.nl/v...d7-tourer-als-1st-edition

[ Voor 30% gewijzigd door DaMenaz op 11-06-2025 11:40 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-09 14:53
Imhotep schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:01:
Zijn er hier ID.7 eigenaars die ook met de nieuwe Renault Scenic hebben gereden of de Mercedes EQB 250+ en hiervan de ervaring willen delen.

Zelf zoek ik een nieuwe lease auto en dit wordt voor mij de eerste EV.
Hierdoor heb ik de neiging om vooral naar actieradius te kijken, terwijl dat wellicht niet helemaal noodzakelijk is. De 3 modellen die zowel binnen het budget als smaak vallen zijn;
VW ID.7 Pro Limetid Edition
Mercedes EQB 250+ AMG line
Renault Scenic Iconic

uiteraard hebben ze allemaal voor- en nadelen, maar de belangrijkste voor mij zijn onderstaande.
Model auto, voorkeur is een SUV en daaraan voldoen de EQB en Scenic
rijbereik, hierin hebben de Scenic en ID.7 beide het voordeel
Prijs: De Scenic is een flink stuk goedkoper waardoor de bijtelling voordeliger is
zit comfort: de ID.7 heeft goede stoelen i.c.m. met massage en stoel ventilatie.

Wat voor de rest positief opvalt aan de ID.7 tijdens een proefrit was de stilte tijdens het rijden, comfort van de stoelen, maar vooral ook de kracht van de motor.

Binnenkort gaan we op een zaterdag in alle 3 een proefrit maken zodat we een goed vergelijk hebben, maar alle ervaringen die jullie kunnen delen zijn welkom, zowel positief als negatief uiteraard.
Geen ervaring met de Scenic wel al bijna 3 jaar met een Megane. Bereik is best wel een ding, winter 280 zomer 380 (WLTP 470). Maar grootste punt vind ik wel de software. Opzich goed maar de OTA updates zijn drama. En ik heb een eerste versie die kan niet de grote software update hebben qua software die onlangs is uitgerold voor de vanaf '24 modellen. Dan rijd je dus met een auto die nog geen 3 jaar oud is en niet meer essentiële updates kan krijgen. Geen idee hoe ze dat met de nieuwe versies gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Dan heb ik duidelijk geen 1st edition, hij is later geleverd, geen warmtepomp, etc. Wel bijzonder, want ik meen ergens gezien te hebben dat 1st edition bij de auto stond, misschien in de VW app. Ik zal eens zoeken en kijken of ik gek ben of dat het een consistentie probleempje is bij VW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Shivs schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:44:
Dan heb ik duidelijk geen 1st edition, hij is later geleverd, geen warmtepomp, etc. Wel bijzonder, want ik meen ergens gezien te hebben dat 1st edition bij de auto stond, misschien in de VW app. Ik zal eens zoeken en kijken of ik gek ben of dat het een consistentie probleempje is bij VW.
Wat ik al aangaf: als je het infotainment reboot dan staat er kort een 1st logo.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik denk (hoop) dat er ná de limited edition wel weer nog wat 'aanbiedingen' beschikbaar zijn of dat de reguliere versies een beetje in prijs worden verlaagd..?

Het is in ieder geval een bekende verkooptactiek om iets 'beperkt beschikbaar' te maken, zodat je als potentieel geïnteresseerde urgentie voelt om nu te bestellen. Maar puntje bij paaltje willen ze gewoon wel verkopen en dat ook wel na afloop van de 'limited edition' naar mijn mening.

Ik heb in 2021 milieu-investeringsaftrek geclaimd op de aankoop van mijn Enyaq (das war einmal). Om desinvesteringsbijtelling te voorkomen moet ik wachten tot 1 januari 2026 met de verkoop (lees: inruil) van mijn auto. Kan ook een keuze zijn natuurlijk om die bijtelling te nemen en nu deze limited edition 'deal' te nemen. Maar ik verwacht persoonlijk over een halfjaar ook nog wel een prima deal te kunnen doen.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
JanHenk schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:51:
Ik denk (hoop) dat er ná de limited edition wel weer nog wat 'aanbiedingen' beschikbaar zijn of dat de reguliere versies een beetje in prijs worden verlaagd..?
Ik was al blij dat mijn ID.7 bij aflevering net zo duur was als bij bestelling. _O-
Mijn EV6 werd tussen bestellen en aflevering (2 jaar later, hallo Corona en Poetin) zo'n 6K duurder. Dat maakte voor Arval niet uit, want er zat prijsprotectie op, maar helaas had de fiscus daar geen boodschap aan....

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
DaMenaz schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:57:
[...]

Ik was al blij dat mijn ID.7 bij aflevering net zo duur was als bij bestelling. _O-
Mijn EV6 werd tussen bestellen en aflevering (2 jaar later, hallo Corona en Poetin) zo'n 6K duurder. Dat maakte voor Arval niet uit, want er zat prijsprotectie op, maar helaas had de fiscus daar geen boodschap aan....
Best een behoorlijke stijging.
Dus het tekenen van een bestelling met de bijhorende prijs betekent dus niet dat die prijs vastligt? Zou ikzelf toch niet accepteren :)
Maar ja Arval is een leasingmaatschappij en die zullen wel betere voorwaarden hebben dan ons wellicht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
stanny schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:36:
[...]

Best een behoorlijke stijging.
Dus het tekenen van een bestelling met de bijhorende prijs betekent dus niet dat die prijs vastligt? Zou ikzelf toch niet accepteren :)
Als je goed leest, dan zie je dat de overeengekomen prijs bij aankoop wel vastlag. Ook voor particulieren. De catalogusprijs is in die periode met 6K gestegen. Daar kijkt de fiscus naar op moment van kentekenen. Niet naar wat er 2 jaar eerder op een koopcontract stond. Trust me, is uitgebreid onderzocht.

[ Voor 5% gewijzigd door DaMenaz op 11-06-2025 12:41 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0ENH
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-09 09:44
DaMenaz schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:47:
[...]

Wat ik al aangaf: als je het infotainment reboot dan staat er kort een 1st logo.
dat gaat volgens mij niet helemaal op.
laats ook een keer het systeem moeten rebooten bij mijn id.7 en toen kreeg ik ook het 1st logo te zien.
en mijne is echt geen 1st edition, wel voorraad auto maar dit jaar geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
K0ENH schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:54:
[...]

dat gaat volgens mij niet helemaal op.
laats ook een keer het systeem moeten rebooten bij mijn id.7 en toen kreeg ik ook het 1st logo te zien.
en mijne is echt geen 1st edition, wel voorraad auto maar dit jaar geleverd
Lees iets verder terug. :F

Zie je mij zeggen dat alleen de 1st Edition dat logo krijgt? Nee, in tegendeel. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door DaMenaz op 11-06-2025 13:18 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stanny
  • Niet online
DaMenaz schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:40:
[...]

Als je goed leest, dan zie je dat de overeengekomen prijs bij aankoop wel vastlag. Ook voor particulieren. De catalogusprijs is in die periode met 6K gestegen. Daar kijkt de fiscus naar op moment van kentekenen. Niet naar wat er 2 jaar eerder op een koopcontract stond. Trust me, is uitgebreid onderzocht.
Ok op die manier. Ik was in de war vanwege de prijsprotectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K0ENH
DaMenaz schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:16:
[...]

Lees iets verder terug. :F

Zie je mij zeggen dat alleen de 1st Edition dat logo krijgt? Nee, in tegendeel. ;)
8)7 idd lezen is een kunst.
Ik meende te lezen dat je zei dat je het daar aan zag.... maar naar ik nu begrijp heeft elke id.7 dit dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Yes. Zit in de software.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastiaanarda
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:41
Ik ben mij ook aan het oriënteren voor een nieuwe lease auto. Mijn huidige XC40 P8 loopt nog tot december. Dus levering nieuwe auto zal in nov/dec moeten plaatsvinden voor de bijtelling van dit jaar.

De twijfel is tussen een ID.7 Pro S limited of een Polestar P4 dual.
Gezien ik nu ook een snelle dual motor heb, is de polestar wel interessant (en de looks zijn ook wel erg gaaf) ookal is hij een stuk duurder als je hem net zo uitgerust wilt hebben als de ID.7.

Ik neem aan dat wanneer ik een limited edition bestel(komende week) Ik gewoon de bijtelling krijg over het bedrag wat nu in de configurator staat? En niet straks als die LE actie afgelopen is over de "normale" prijs?

Zijn er mensen op dit forum welke ook naar de P4 gekeken hebben? Kom online vrij weinig vergelijk tegen tussen deze 2 auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
sebastiaanarda schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 14:22:
Ik neem aan dat wanneer ik een limited edition bestel(komende week) Ik gewoon de bijtelling krijg over het bedrag wat nu in de configurator staat? En niet straks als die LE actie afgelopen is over de "normale" prijs?
Omdat VW deze echt als een aparte tijdelijke uitvoering (Limited Edition) in de prijslijst heeft staan, zit je waarschijnlijk wel goed. De fiscus kijkt dan naar de laatst bekende nieuwprijs.

Zou je nu een gewone reguliere Business bestellen en deze is bij kentekenen straks 3K duurder, dan ben jij fiscaal ook over 3K meer bijtelling kwijt.
Zijn er mensen op dit forum welke ook naar de P4 gekeken hebben? Kom online vrij weinig vergelijk tegen tussen deze 2 auto's.
Niet live. Wel in reviews (oa Kris Rifa, Autoblog) waar de P4 aardig wordt afgefakkeld qua rijden.
Persoonlijk vind ik het een gemankeerd en lelijk ontwerp. Maar dat is dus maar een mening.

[ Voor 24% gewijzigd door DaMenaz op 11-06-2025 14:29 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:43

Superflip

*pwiet*

Mijn vrouw heeft hem op de short-list staan. Interieur is zeker mooier bij de P4, zetels vind ik persoonlijk ook beter bij de P4. Achteraan zit je als een koning (zeker bij het Plus package).

Het grote nadeel van de P4 is het praktische, de kofferbak is namelijk niet zo praktisch in dagdagelijks gebruik (nml ook geen skiluik). De P4 is ook enorm breed, dat was bij ons nog de grootste afknapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Niet online
Ik ben mij ook aan het oriënteren voor een nieuwe lease auto. Mijn huidige XC40 P8 loopt nog tot december. Dus levering nieuwe auto zal in nov/dec moeten plaatsvinden voor de bijtelling van dit jaar.

Gezien ik nu ook een snelle dual motor heb, is de polestar wel interessant (en de looks zijn ook wel erg gaaf) ookal is hij een stuk duurder als je hem net zo uitgerust wilt hebben als de ID.7.

Ik heb de P4 ook testgereden en werd er niet wild van, het vrouwtje zei zelfs resoluut neen >:)
De software was echt brak, veel dingen die gewoon niet werkten. Volgens de verkoper lag dat aan de testsoftware van het demomodel… right :+
Verder werd ik ook gewoon zeeziek van de camera die als achteruitkijkspiegel dient, dat ding versprong regelmatig om een betere hoek te geven aan wat je zag, maar daar kan mijn brein dus niet mee om :)
Naar rijervaring zelf was het ook maar gewoon, als ik het me goed herinner ook vrij ongefilterd in de ophanging.
De koffer vond ik ook maar iets bizar. Er zit geen achterruit in, maar wel een heel dikke constructie waardoor het laadvolume niet optimaal aanwezig is, waar je bij een auto met achterruit wel gewoon kan duwen tot tegen het glas, zat daar bij de P4 naar mijn gevoel een 10 tal cm verlies. Niet onoverkomelijk, maar vreemd.

De ID7 scoort zeker ook niet op alles veel beter, maar het totale plaatje klopte gewoon voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0ENH
Wij zijn gaan kijken en hadden een proefrit vervolgens gepland.
In de tussentijd gaan kijken en proefrijden met de id.7 en toen was het hier ook wel duidelijk dat de voorkeur naar de ID.7 ging.
De vrouw wilde niet eens meer gaan proefrijden met de Polestar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:18
Surfroy01 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:43:
[...]

Geen ervaring met de Scenic wel al bijna 3 jaar met een Megane. Bereik is best wel een ding, winter 280 zomer 380 (WLTP 470). Maar grootste punt vind ik wel de software. Opzich goed maar de OTA updates zijn drama. En ik heb een eerste versie die kan niet de grote software update hebben qua software die onlangs is uitgerold voor de vanaf '24 modellen. Dan rijd je dus met een auto die nog geen 3 jaar oud is en niet meer essentiële updates kan krijgen. Geen idee hoe ze dat met de nieuwe versies gaan doen.
Dat zal dan met de ID modellen vooralsnog niet echt anders gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanarda
Bovenstaande punten doen mij ook erg twijfelen. Ook het ontbreken van een skiluik.
Ik heb een proefrit gemaakt in beide P4 uitvoeringen en kwam idd een beetje misselijk uit de auto. Maar dacht dat dit meer kwam door de manier van rijden. Die digitale binnenspiegel zal daar misschien ook aan hebben bijgedragen.
Een collega is weer super blij met zijn P4, zeker na de software updates werkt bij hem alles foutloos. En vind die spiegel juist weer prettig. Maar er zijn zoveel negatieve verhalen over de software van die P4..

Ik heb ook de BMW i5 touring proef gereden. Erg fijn auto, zeker ook een hele mooie voorkant/neus, alleen wel erg kaal. Met mijn lease budget en bijtelling ben ik over de 5 jaar looptijd 10k extra kwijt tov de ID.7, en dan heb je nog geen massage stoelen met ventilatie en geen panorama dak...

Na 5 jaar Passat GTE zonder enige problemen gereden te hebben, denk ik dat het toch een ID.7 gaat worden. Maar dan de volgende vraag, wordt het Aquamarine of Stonewashed blue...

Het gat naar de GTX versie is nu met LE actie te groot voor het geringe extra vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
JanHenk schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:51:

Het is in ieder geval een bekende verkooptactiek om iets 'beperkt beschikbaar' te maken, zodat je als potentieel geïnteresseerde urgentie voelt om nu te bestellen. Maar puntje bij paaltje willen ze gewoon wel verkopen en dat ook wel na afloop van de 'limited edition' naar mijn mening.

Ik heb in 2021 milieu-investeringsaftrek geclaimd op de aankoop van mijn Enyaq (das war einmal). Om desinvesteringsbijtelling te voorkomen moet ik wachten tot 1 januari 2026 met de verkoop (lees: inruil) van mijn auto. Kan ook een keuze zijn natuurlijk om die bijtelling te nemen en nu deze limited edition 'deal' te nemen. Maar ik verwacht persoonlijk over een halfjaar ook nog wel een prima deal te kunnen doen.
De autofabrikanten moeten veel meer EVs gaan verkopen om boetes te gaan verkopen. Dikke kans dat je tegen het eind van het jaar, of anders volgend jaar, mooie deals kunt scoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Niet online
sebastiaanarda schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:19:Maar dan de volgende vraag, wordt het Aquamarine of Stonewashed blue...
Hier stonewashed blue.
Aquamarine blue was mij te fel blauw of zo, als d zon er in zit. Moeilijk uit te leggen vind ik, maar stonewashed blue kwam mij minder fel en aanwezig over.
Nu goed, les gouts et les couleurs… ik denk dat de enige die een juist oordeel over de kleur kan vellen, jijzelf bent ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
Ik ben voor zwart gegaan. Niet dat ik een fan ben van zwart (kan soms wel janken na een rit in de regen), maar omdat ik het een maf gezicht blijf vinden dat ik anders een auto had die van onder naar boven zwart-kleur-aluminium-zwart was. Daarom zwarte lak en de bogen gewrapt (toen was er nog geen black pack).
De misses wilde graag aquamarine. Had ik ook mooi gevonden, maar dan op de hele auto en niet de helft.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanarda
stanny schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:23:
[...]

Hier stonewashed blue.
Aquamarine blue was mij te fel blauw of zo, als d zon er in zit. Moeilijk uit te leggen vind ik, maar stonewashed blue kwam mij minder fel en aanwezig over.
Nu goed, les gouts et les couleurs… ik denk dat de enige die een juist oordeel over de kleur kan vellen, jijzelf bent ;)
Ja ik heb ze beide binnen in de showroom gezien. Ik vind die aquamarine erg mooi in het donker. Maar ben bang dat hij met de zon erop te "blauw" is. En de stonewashed vond ik weer iets te licht/zilver. Denk dat ik dit besluit maar aan de vrouw moet overlaten. (Heeft ze ook het gevoel invloed te hebben 😜)
Ik zie echt nooit ID.7 rondrijden omgeving Den Haag, en de demo auto's welke ik gereden heb waren wit of zwart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Niet online
sebastiaanarda schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:41:
[...]

Ja ik heb ze beide binnen in de showroom gezien. Ik vind die aquamarine erg mooi in het donker. Maar ben bang dat hij met de zon erop te "blauw" is. En de stonewashed vond ik weer iets te licht/zilver. Denk dat ik dit besluit maar aan de vrouw moet overlaten. (Heeft ze ook het gevoel invloed te hebben 😜)
Ik zie echt nooit ID.7 rondrijden omgeving Den Haag, en de demo auto's welke ik gereden heb waren wit of zwart....
Zo ervaarde ik dat aquamarine dus ook.
En ja, hier kies ik de auto en mevrouw het kleur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
[...]

Toch beter kijken hoor, want ik woon in de buurt van Den Haag met een aquamarine Blue ID7 Tourer.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerkro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06:33
En ik heb hem binnen…. Wat een wagen…. Wat een genot om in te rijden.
Maar…. Die achteruitrijcamera…. Waar is dat mis gegaan 😂 zo’n mooie luxe wagen maar dan een camera van 2019 er in stoppen… maar goed hij doet wat hij moet doen, zorgen dat ik nergens tegenaan rij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlushyCarpet
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18-09 11:48
Gerkro schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:07:
En ik heb hem binnen…. Wat een wagen…. Wat een genot om in te rijden.
Maar…. Die achteruitrijcamera…. Waar is dat mis gegaan 😂 zo’n mooie luxe wagen maar dan een camera van 2019 er in stoppen… maar goed hij doet wat hij moet doen, zorgen dat ik nergens tegenaan rij
Ten eerste, van harte gefeliciteerd. Die opmerking over de achteruitrijcamera lees ik meermaals maar kan me er zelf niet helemaal in herkennen. Misschien ben ik niet kritisch genoeg maar ik heb eigenlijk prima beeld volgens mij. Idem voor vooruitrij camera enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanarda
Wimhaw schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:53:
[...]

Toch beter kijken hoor, want ik woon in de buurt van Den Haag met een aquamarine Blue ID7 Tourer.
Haha ik ga het extra in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stanny
  • Niet online
wat ik bedenk bij die camera: mijn huidige wagen (BMW 3 uit 2021) heeft naar mijn gevoel dezelfde kwaliteit camera, alleen word dat beeld op een veel kleiner scherm weergegeven. Zou het niet kunnen dat die camera op zich vergelijkbaar is met andere merken, maar dat het beeld op scherm gewoon veel groter is waardoor de resolutie er maar brak uit komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
SlushyCarpet schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:09:
[...]

Ten eerste, van harte gefeliciteerd. Die opmerking over de achteruitrijcamera lees ik meermaals maar kan me er zelf niet helemaal in herkennen. Misschien ben ik niet kritisch genoeg maar ik heb eigenlijk prima beeld volgens mij. Idem voor vooruitrij camera enzo.
Simpel gezegd; de vorige generatie VAG (mijn ervaring is een Octavia uit '21) had een betere achteruitrijcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
stanny schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:13:
wat ik bedenk bij die camera: mijn huidige wagen (BMW 3 uit 2021) heeft naar mijn gevoel dezelfde kwaliteit camera, alleen word dat beeld op een veel kleiner scherm weergegeven. Zou het niet kunnen dat die camera op zich vergelijkbaar is met andere merken, maar dat het beeld op scherm gewoon veel groter is waardoor de resolutie er maar brak uit komt?
Mogelijk is het óók de resolutie, maar het is niet enkel de resolutie, het is ook lichtinval wat funest is bijv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tjaf
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:19
Fully agree ivm de camera. Ik ben heel blij met mijn ID.7, maar de camera is duidelijk een stevige downgrade tov de Skoda Superb waar ik van kwam. En die had een bijna even groot scherm. Die camera op mijn superb was veel scherper en beter belicht. De camera op de ID7 is prima bruikbaar, maar zeker geen top klasse en duidelijk veel minder kwalitatief dan die er op mijn vorige Skoda Superb zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:31
De camera is idd een stuk minder dan in de Model 3, wel jammer. Hij doet wat hij moet doen en de bumpercam vóór is dan weer een plus tov de model 3 :)

Mbt kleur;
Stonewashed en aquamarine was ook hier het dilemma; gekozen voor de laatste juist vanwege het “petrol” effect in de zon.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07TjUIAJULfXBmFujBo34ksUFYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L5Z9TuPmJL1Cw5S7qOCeYbuW.jpg?f=fotoalbum_large

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-09 16:45

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Shivs schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:11:
Ik heb een first edition, zoals al aangegeven betreft het gewoon een fiscaal aantrekkelijke full option variant van een ID.7 pro.

Er zitten geen badges (of iets anders in die richting) op de auto waaruit blijkt dat het een first edition betreft.
Het infotainment scherm geeft bij het opstarten tijdelijk even "1st" weer, maar hiervan is al gebleken dat dit bij heel veel mensen (ook zonder 1st edition) voorkomt. Ofwel dat zegt ook niets.

Behalve de lagere fiscale waarde is er dus niets bijzonders aan een 1st edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
@Rainesh heb je toevallig al een achteruitrijcamera in de ID.7 vervangen voor een andere (zoals de vorige generatie VAG die duidelijk beter was) - of weet je of dit mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:23
Volgende week zaterdag mag ik onze ophalen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastiaanarda
Puppetmaster schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:53:
Stonewashed en aquamarine was ook hier het dilemma; gekozen voor de laatste juist vanwege het “petrol” effect in de zon.
[Afbeelding]
Thanks voor de foto. Ook goed te zien met de lichtere velgen. Vaak zie je ze alleen met die zwarte 19" in aquamarine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerkro
tjaf schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:41:
Fully agree ivm de camera. Ik ben heel blij met mijn ID.7, maar de camera is duidelijk een stevige downgrade tov de Skoda Superb waar ik van kwam. En die had een bijna even groot scherm. Die camera op mijn superb was veel scherper en beter belicht. De camera op de ID7 is prima bruikbaar, maar zeker geen top klasse en duidelijk veel minder kwalitatief dan die er op mijn vorige Skoda Superb zat.
Ik had hiervoor een Mercedes Benz CLA shooting brake uit 2021 en die camera was zo bizar scherp, oké het scherm was inderdaad kleiner maar dan nog.
En wat ik en meerdere al zeiden, hij doet wat hij moet doen en dat doet hij goed! Maar met zo’n luxe wagen lagen de verwachtingen misschien gewoon wat hoger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVeldhuizen
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-09 14:50
Deze vond ik vandaag: ben je ook gefrustreerd dat je nog op software 4.x blijft zitten, terwijl nieuwe kopers van wagens 5.x hebben en wil je elke mogelijkheid daar iets mee te doen aangrijpen? Dan kun je deze petitie tekenen. Of het zin heeft? Geen idee. Er gaan nu weer serieuzere berichten rond dat de ID.7 met software 4.x in juli overgaan naar 5.x. Er zijn mensen die de update zeggen gehad te hebben, ook in BE.

In elk geval:
Petition Volkswagen: Fair Software Update Rollout for VW ID​.​7, ID​.​3, ID​.​4, ID​.​5, and ID Buzz Owners
https://www.change.org/p/...edirect_reason=guest_user

[ Voor 76% gewijzigd door GVeldhuizen op 11-06-2025 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
GVeldhuizen schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:57:
Petition Volkswagen: Fair Software Update Rollout for VW ID​.​7, ID​.​3, ID​.​4, ID​.​5, and ID Buzz Owners

Kun je wat meer info delen anders dan enkel de link droppen met vier relevante woorden aan context?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
GVeldhuizen schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:57:

Lijkt me redelijk kansloos. Als ze betrouwbaar updates konden uitrollen zouden ze dat wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerkro
iets heel anders, heeft iemand een mooie oplossing waar de zonnebril gelaten kan worden, als in ergens meteen voor het grijpen? Vroeger heb ik eens iets gehad waar de handgreep in het dak vervangen kon worden door een zonnebril bakje.

Iemand tips of ideeën?
Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Gerkro schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:08:
iets heel anders, heeft iemand een mooie oplossing waar de zonnebril gelaten kan worden, als in ergens meteen voor het grijpen? Vroeger heb ik eens iets gehad waar de handgreep in het dak vervangen kon worden door een zonnebril bakje.

Iemand tips of ideeën?
Alvast bedankt.
Als je de handen niet te groot hebt in het vak van de deur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Avaan
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 18:22

Iemand tips of ideeën?
Alvast bedankt.
Ik heb bij mijn vorige 2 auto’s op aliexpress een zonnebrilbakje gekocht wat de handgreep vervangt. Dat ga ik bij mijn nieuw bestelde ook zeker doen. Deze bijvoorbeeld
https://a.aliexpress.com/_msKE2dp

[ Voor 12% gewijzigd door Avaan op 11-06-2025 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:31
Goed gevonden!
Ik leg hem gewoon in de midden console. :)

Hebben jullie ook last van de korte en niet uitschuifbare zonneklep?
Die was in m’n Model 3 een stuk langer én uitschuifbaar tot aan de B-stijl.

Bij de ID.7 hou je ca. 15cm tussen de klep en B-stijl open, waar ik precies achter zit met de zon van opzij…

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Iemand tips of ideeën?
Alvast bedankt.
Ik heb ook een brilhouder op de plek van de handgreep laten monteren door de dealer. Gewoon een generiek ding van aliexpress, cadeau gehad dus geen idee welke specifiek.

Bij de ID.7 scheen dat allemaal weer met speciale tools te moeten gebeuren. Die had de dealer nog niet toen ik mijn auto bracht dus moest toen twee weken later terug komen nadat de tool was besteld en binnengekomen.

Op de bon stond nog een specifieke vermelding dat het een niet officieel volkswagen product betrof en evt loskomen of andere neveneffecten voor eigen risico waren. (dealer gaf zelf aan dat zij hier voor de ID.7 nog geen officieel alternatief voor hadden, dus ach..)
Zit heel solide en heb niet het idee dat hij zomaar los kan komen. Zit er nu een maand of 4 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerkro
Avaan schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:17:
[...]

Ik heb bij mijn vorige 2 auto’s op aliexpress een zonnebrilbakje gekocht wat de handgreep vervangt. Dat ga ik bij mijn nieuw bestelde ook zeker doen. Deze bijvoorbeeld
Ja hier zat ik dus ook aan te denken en voor die paar cent heb ik er maar een besteld, dank jullie wel voor de tips!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:12
True schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:03:
@Rainesh heb je toevallig al een achteruitrijcamera in de ID.7 vervangen voor een andere (zoals de vorige generatie VAG die duidelijk beter was) - of weet je of dit mogelijk is?
Zover ik weet niet mogelijk. De module van de camera zit sinds een paar jaar in de camera (vierkante blok). Software updates kunnen beeld van de camera wel verbeteren maar bij ID series gaat dat OTA.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drakentemmer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:39
Puppetmaster schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:53:
De camera is idd een stuk minder dan in de Model 3, wel jammer. Hij doet wat hij moet doen en de bumpercam vóór is dan weer een plus tov de model 3 :)

Mbt kleur;
[Afbeelding]
Ik vind het een mooie kleur! Ik snap de argumenten dat het wellicht wat (te) fel is in direct zonlicht. Eerlijk is eerlijk, de kleur is dan wel degelijk anders en persoonlijk vind ik het wat minder mooi dan het donkerblauwe. Maar zeker niet storend. En hoeveel dagen hebben we nou zulk goed weer in NL :P Ik ga er in ieder geval ook voor, want volgens mij kiest iedereen voor stonewashed. Nagenoeg alle ID.7's die ik in regio Amsterdam zie zijn in deze kleurstelling, beetje suf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:04
[...]

Ik rij in en rond Den Haag met een Stonewashed Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:58

Metten

ik hou het graag simpel

Drakentemmer schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:38:
[...]

Ik vind het een mooie kleur! Ik snap de argumenten dat het wellicht wat (te) fel is in direct zonlicht. Eerlijk is eerlijk, de kleur is dan wel degelijk anders en persoonlijk vind ik het wat minder mooi dan het donkerblauwe. Maar zeker niet storend. En hoeveel dagen hebben we nou zulk goed weer in NL :P Ik ga er in ieder geval ook voor, want volgens mij kiest iedereen voor stonewashed. Nagenoeg alle ID.7's die ik in regio Amsterdam zie zijn in deze kleurstelling, beetje suf.
Binnenkort komt er een Aquamarine Blue bij in Amsterdam ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark-M
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 18-09 13:27

Iemand tips of ideeën?
Alvast bedankt.
of zoiets.. https://www.amazon.com.be..._product_top?ie=UTF8&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:35

Adjo

my first vectrex...

Vraag aan alle nieuwe rijders:
hebben jullie ook een profieldiepte van ca. 5,5 mm op je nieuwe banden? (in mijn geval de Hankook Ventus s1 evo3)
Dat zou bij zomerbanden tussen de 7 en 8 moeten zijn, lees ik overal op internet.

Navraag gedaan bij dealer: dit is vanwege co2 uitstoot (van de banden) en met minder profiel halen ze de WLTP normen. En dat alle nieuwe auto's inmiddels worden geleverd met ca. 5 mm profieldiepte.

[ Voor 30% gewijzigd door Adjo op 12-06-2025 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:00
Avaan schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:17:
[...]

Kijk even bij de comments van dit product. Er staat een foto + commentaar dat deze niet geschikt is voor de ID.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerkro
RandomNick schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 17:04:
[...]

Kijk even bij de comments van dit product. Er staat een foto + commentaar dat deze niet geschikt is voor de ID.7
Ah kak, nou ja 11 euro voor niks uitgegeven. Heb wel eens grotere miskopen gedaan 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stanny
  • Niet online
Gerkro schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 17:39:
[...]

Ah kak, nou ja 11 euro voor niks uitgegeven. Heb wel eens grotere miskopen gedaan 😉
Klacht indienen dat niet is zoals omschreven, kans dat je je centen toch terugziet

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• dukesbury
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:41
Vandaag was het zo ver!

Deze uitvoering ben ik nog niet tegengekomen op het forum, vandaar even een foto!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgSc2skmxILebemSkHV9gCnjTqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKNwD0ilCoMCURejp6ZuQwc4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door dukesbury op 12-06-2025 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloomans
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-08 19:35
BlackSpoTT schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:07:
[...]

Yup, alles aangevinkt, maar het valt me op dat ID.Light niet werkt zodra ik in de auto zit. Lijkt me dus een softwarematig dingetje.
Ik heb exact het zelfde probleem. Heel lichtje in de hoeken. En bij open en sluiten van auto zie ik wel iets gebeuren. De rest niet.
Hoe is het opgelost geraakt ?
Heb al afspraak bij dealer staan maar toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:13

The Legend

*Plop*

dukesbury schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 22:46:
Vandaag was het zo ver!

Deze uitvoering ben ik nog niet tegengekomen op het forum, vandaar even een foto!

[Afbeelding]
Dit is wit toch? :P Mooi! Ik vind deze wielen echt veel mooier dan die zwarte :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dukesbury
  • Laatst online: 18:41
The Legend schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 23:33:
[...]

Dit is wit toch? :P Mooi! Ik vind deze wielen echt veel mooier dan die zwarte :)
Klopt, dit is Glacier White Metallic met een black pack en de Montreal velgen.
Ik vond de zwarte velgen een beetje te maffiosi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:37
dukesbury schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 23:55:
[...]

Klopt, dit is Glacier White Metallic met een black pack en de Montreal velgen.
Ik vond de zwarte velgen een beetje te maffiosi :P
Mijn winterbanden-set werd met zwarte velgen geleverd. Ik vroeg of ik ze ook op de standaard eco-velgen konden, maar de dealer zei dat die niet afdoende gecoat waren. Dus maar akkoord gegaan met de zwarte. Levering was eind januari, dus ze zijn er ook direct onder gezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• resusaapje
  • Laatst online: 18:15

resusaapje

h less

bdbfz schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 06:49:
[...]

...maar de dealer zei dat die niet afdoende gecoat waren...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVxWVmELeB5v0DS4ttTK-s-MBe8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/2si7yv6Oj2iLBminyjwkz8o5.gif?f=user_large

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
bdbfz schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 06:49:
[...]

Mijn winterbanden-set werd met zwarte velgen geleverd. Ik vroeg of ik ze ook op de standaard eco-velgen konden, maar de dealer zei dat die niet afdoende gecoat waren. Dus maar akkoord gegaan met de zwarte. Levering was eind januari, dus ze zijn er ook direct onder gezet.
Als je dan de zwarte als winterset hebt en de mooie als zomerset kan ik er nog inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
True schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:41:
[...]

Als je dan de zwarte als winterset hebt en de mooie als zomerset kan ik er nog inkomen.
Ja, de standaardconfiguratie (met het exterieur pakket vermoed ik, misschien een ander pakket) was 20" met de "gewone" low-resistance velgen met run-flat zomerbanden. De winterbanden set kwam daar bovenop. Heb dus de combo van beide.

[ Voor 8% gewijzigd door bdbfz op 13-06-2025 09:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
In principe moeten deze velgen ook nog kunnen voor de liefhebbers: https://sales-vag.dutchdistri.nl/vw/id7 werd destijds door de Audi dealer naar deze website verwezen als ik nog wat anders zou willen onder een Q4 (gelukkig is het geen Q4 geworden :P ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Wat een gedoe - ik ben blij dat ik voor all-seasons ben gegaan, op de 'standaard' 20" Montreal velgen. Mijn strategie is om zo min mogelijk bezoekjes aan de werkplaats te brengen. Nu was dit mijn eigen keuze, maar is het niet vreemd dat in de zakelijke markt niet vaker voor all-season banden gekozen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:17
Vanwege de veiligheid? Zomerbanden zijn het grootste gedeelte van het jaar in Nederland nog altijd het veiligste en beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Allseason heeft in de praktijk in een groot gedeelte van het jaar toch wel aardig meerverbruik ten opzichte van 'normale' banden. En qua veiligheid is het ook suboptimaal.

Ik wissel zelf wielen, tussen all-seasons (paar maanden per jaar) en zomer (rest).

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Bij mij in de lease worden de banden gewoon gewisseld niet de velgen. Zowel zomer als winter op dezelfde 20" montreal dus.

[ Voor 3% gewijzigd door KMdijkens op 13-06-2025 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Metten schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:00:
Wat een gedoe - ik ben blij dat ik voor all-seasons ben gegaan, op de 'standaard' 20" Montreal velgen. Mijn strategie is om zo min mogelijk bezoekjes aan de werkplaats te brengen. Nu was dit mijn eigen keuze, maar is het niet vreemd dat in de zakelijke markt niet vaker voor all-season banden gekozen wordt?
Het is echt helemaal geen gedoe.
All-seasons voor meer kilometers is duurder en relatief onveiliger.

Als je kijkt naar de zakelijke markt is de auto:
  1. een secundaire arbeidsvoorwaarde
  2. noodzakelijk om je werk uit te voeren
  3. een combinatie van beiden
Bij B of C wil je als werkgever dat je werknemer altijd naar klanten kan - de €300 per jaar voor wisselen + opslag van een set banden is al terugverdient als de werknemer hierdoor 1x per drie jaar wél naar een klantafspraak kan en kan factureren als er sneeuw ligt.

Daarbij komt dat het economische aspect (voor de kostprijs van een full operational leasecontract) all weathers duurder zijn en ook zachter moeten zijn om in de winter ook nog een beetje te kunnen presteren - dit is voor een BEV (die zijn zwaarder) weer nadelig waardoor ze sneller slijten eigenlijk wil je dus 8 à 9 maanden hardere zomerbanden die uiterst veilig zijn en dan 3 à 4 maanden winterbanden die uiterst veilig zijn én zorgen dat er omzet gedraaid kan worden.

Als we dan ook de meeste leasecontracten in ons achterhoofd houden, meestal 4 jaar (soms 3, soms 5) en tegenwoordig meestal 25 - 35k kilometers per jaar. Draai je gewoon twee sets banden op in een gemiddeld contract. Of dit samen nu een zomer- + winterset zijn of dat dit twee zomersets zijn maakt qua kostprijs niet heel veel uit.

Resumerend, een WG wil veiligheid en zekerheid dat is nog altijd met een bandenwissel en de kostprijs van het wisselen is lager dan de winst/omzet die een werknemer daardoor kan maken.

Mijn 2cts is dat ik weken van te voren een bandenwissel plan, ik dan 's ochtends naar dealer (of waar je ze ook wisselt) ga dan daar een uurtje wat mails beantwoord op de laptop en ik dan door ga richting mijn werkgever of naar een opdracht/afspraak. Echt zeer weinig moeite - het enige hekelpunt is dat je sinds Covid (en daarvoor ook al we een beetje) echt wel even op tijd een afspraak moet plannen als je een goede wisseltijd wilt hebben die in jouw agenda past, maar als je dat weet en dat doet is het echt vrijwel geen moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0ENH
True schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:13:
[...]

Bij B of C wil je als werkgever dat je werknemer altijd naar klanten kan - de €300 per jaar voor wisselen + opslag van een set banden is al terugverdient als de werknemer hierdoor 1x per drie jaar wél naar een klantafspraak kan en kan factureren als er sneeuw ligt.

Daarbij komt dat het economische aspect (voor de kostprijs van een full operational leasecontract) all weathers duurder zijn en ook zachter moeten zijn om in de winter ook nog een beetje te kunnen presteren - dit is voor een BEV (die zijn zwaarder) weer nadelig waardoor ze sneller slijten eigenlijk wil je dus 8 à 9 maanden hardere zomerbanden die uiterst veilig zijn en dan 3 à 4 maanden winterbanden die uiterst veilig zijn én zorgen dat er omzet gedraaid kan worden.

Als we dan ook de meeste leasecontracten in ons achterhoofd houden, meestal 4 jaar (soms 3, soms 5) en tegenwoordig meestal 25 - 35k kilometers per jaar. Draai je gewoon twee sets banden op in een gemiddeld contract. Of dit samen nu een zomer- + winterset zijn of dat dit twee zomersets zijn maakt qua kostprijs niet heel veel uit.

Resumerend, een WG wil veiligheid en zekerheid dat is nog altijd met een bandenwissel en de kostprijs van het wisselen is lager dan de winst/omzet die een werknemer daardoor kan maken.

Mijn 2cts is dat ik weken van te voren een bandenwissel plan, ik dan 's ochtends naar dealer (of waar je ze ook wisselt) ga dan daar een uurtje wat mails beantwoord op de laptop en ik dan door ga richting mijn werkgever of naar een opdracht/afspraak. Echt zeer weinig moeite - het enige hekelpunt is dat je sinds Covid (en daarvoor ook al we een beetje) echt wel even op tijd een afspraak moet plannen als je een goede wisseltijd wilt hebben die in jouw agenda past, maar als je dat weet en dat doet is het echt vrijwel geen moeite.
Ik ben het hier wel mee eens, alleen het laatste punt met betrekking tot de snelheid verschilt extreem per garage/bandenboer.

Ik had voor mijn vorige lease auto een bandenboer waar de wissel van de banden op dezelfde set velgen en opnieuw monteren op de auto binnen 30 min gereed was en de leaseauto daarvoor duurde het wisselen van complete set zonder banden van de velgen te halen meer dan een uur...

Ik vind het belangrijker in elk geval dat wanneer de banden van de velgen gaan ze niet bekrast en beschadigd worden, daarom probeer ik toch altijd bij de lease maatschappij te kijken of ik in de winter niet een maatje kleiner mag rijden op een aparte set velgen om dat te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

True schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:13:
[...]

Dat is ook een manier om er tegenaan te kijken. Mijn overwegingen om voor allseason te gaan:
1) Gemak: Toegegeven, ik rij zelf niet zakelijk, maar heb de afgelopen 8 jaar braaf zomer/winterwissels gedaan. Ik vond het altijd gedoe om hiervoor naar de garage te moeten en de termijn bij het maken van een afspraak was telkens 3-5 weken. Daarnaast hoop ik met een nieuwe EV voorlopig niet vaak bij de dealer langs te hoeven voor onderhoud of APK dus elk bezoekje minder is me eigenlijk wel wat waard :)
2) Flexibiliteit: Allseasons zijn ontzettend verbeterd en zijn in de alles behalve de meest uitdagende winteromstandigheden in ieder geval veiliger dan reguliere winterbanden. In de afgelopen jaren heb ik toch echt het merendeel van de kilometers op de winterbanden gereden bij temperaturen boven de 7 graden. In de zomer zal het allicht iets minder zijn, maar a-merk
3) Kosten: Ik rij aanzienlijk minder kilometers dan zakelijk gebruikelijk is dus dit kwam eigenlijk beter uit, zeker vergeleken met de kosten voor een extra set velgen + winterbanden. De rolweerstand lijkt overigens bizar genoeg (volgens tyrereviews.com) vaak beter dan bij "reference summer tyres"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Metten schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:23:
[...]

Dat is ook een manier om er tegenaan te kijken. Mijn overwegingen om voor allseason te gaan:
1) Gemak: Toegegeven, ik rij zelf niet zakelijk, maar heb de afgelopen 8 jaar braaf zomer/winterwissels gedaan. Ik vond het altijd gedoe om hiervoor naar de garage te moeten en de termijn bij het maken van een afspraak was telkens 3-5 weken. Daarnaast hoop ik met een nieuwe EV voorlopig niet vaak bij de dealer langs te hoeven voor onderhoud of APK dus elk bezoekje minder is me eigenlijk wel wat waard :)
2) Flexibiliteit: Allseasons zijn ontzettend verbeterd en zijn in de alles behalve de meest uitdagende winteromstandigheden in ieder geval veiliger dan reguliere winterbanden. In de afgelopen jaren heb ik toch echt het merendeel van de kilometers op de winterbanden gereden bij temperaturen boven de 7 graden. In de zomer zal het allicht iets minder zijn, maar a-merk
3) Kosten: Ik rij aanzienlijk minder kilometers dan zakelijk gebruikelijk is dus dit kwam eigenlijk beter uit, zeker vergeleken met de kosten voor een extra set velgen + winterbanden. De rolweerstand lijkt overigens bizar genoeg (volgens tyrereviews.com) vaak beter dan bij "reference summer tyres"
M.i. all seasons zijn het alleen waard als je:
  • particulier bent - want zakelijk is de meerwaarde van winterzekerheid het waard
  • je relatief weinig kilometers rijdt - zodat je niet een winter- en zomerset maar half afgereden hebt terwijl de banden wel aan de datum zijn en hierom vervangen moeten worden
  • je iets meer zekerheid en veiligheid wilt dan een goede zomerband in koudere omstandigheden
  • je vooraf weet dat je bij echt winterse omstandigheden alsnog de straat niet uit zult komen
Én
  • aanname onderbouwd op achtergrond, maar niet met cijfers: je hogere slijtage in de warmere maanden door het zachtere rubber niet erg vindt t.o.v. zomerbanden
  • vervolg hierop je willens en wetens nog meer druk op de banden legt met een BEV die gemakkelijk 700 tot 800 kg zwaarder is dan een ICE en hierom naar alle waarschijnlijkheid meer slijtage hebt
Om die laatste twee punten zou ik met een (zware) BEV (die Insters, Springs, e-UPs e.d. daar gelaten) gewoon geen all seasons onder een BEV leggen. Ik zou als particulier eerst maar eens de andere particulieren afwachten die dat voortouw nemen en na een jaar of drie zullen zeggen: "kan prima" of "na 45k km in 3 jaar ben ik al toe aan nieuwe fijnstofgeneratoren".

Maar wat mij persoonlijk nog het meeste verbaasd is dat we het hier hebben over een auto van 55 tot 75k waarbij dat kleine beetje rubber is het enige wat ons op een veilige manier doet afremmen. Waarom wil je hier misschien een honderd of tweehonderd Euro per jaar op besparen op een bolide die al zo duur is (vind ik hè). Het is een zure appel om in te bijten, maar de combinatie zomer + winterbanden maken je ritten gewoon veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Het grootste verschil tussen een 'simpele' All-Season (M&S / Mud and Snow) band én een echte winterband komt vanzelf boven (frozen) water als je er een keer in besneeuwd berg/heuvelachtig terrein mee gaat rijden. Het verschil zit 'm dan vaak in het wel of niet hoeven omleggen van sneeuwkettingen voor de laatste paar honderd meter naar je hotel of chalet in de Alpenlanden tijdens de wintersport, All-Season banden laden zichzelf dan vrij snel vol met sneeuw in het profiel terwijl een echte winterband die sneeuw nog gewoon zelf kan 'lossen'.

Voor mensen welke alléén in Nederland rijden (en daar reken ik de meeste wegen in Zuid Limburg ook gewoon toe) zijn échte winterbanden vaak een overbodige aanschaf, de All-Seasons kunnen de omstandigheden hier in NL vaak genoeg gewoon aan... Sneeuwkettingen mág je hier in NL wettelijk gezien sowieso nooit en te nimmer omleggen.

Op veel plekken in de Alpenlanden mag je op bepaalde wegen waar een 'KettenPflicht' geldt ook alleen nog maar rijden als je én kettingen én vierwielaandrijving hebt.... In het geval van de ID.7 zou je daar dus alleen nog maar met de GTX kunnen komen.

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 13-06-2025 15:39 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Will_M schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:20:
Op veel plekken in de Alpenlanden mag je op bepaalde wegen waar een 'KettenPflicht' geldt ook alleen nog maar rijden als je én kettingen én vierwielaandrijving hebt.... In het geval van de ID.7 zou je daar dus alleen nog maar met de GTX kunnen komen.
Die is nieuw voor mij en kan ik ook niet terugvinden, o.a. niet op ADAC: https://www.adac.de/verke...winterreifen-schneekette/ heb jij hier een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

True schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:47:
[...]

Die is nieuw voor mij en kan ik ook niet terugvinden, o.a. niet op ADAC: https://www.adac.de/verke...winterreifen-schneekette/ heb jij hier een bron van?
Geen bron als zijnde een publicatie ergens op een website maar ik ben tijdens de wintermaanden al sinds kind vrij vaak in de regio Kitzbühl en het Brixen + Zillertal te vinden (leuke routes om te rijden over de Gerlospaß / Krimml tijdens de wintertijd) en daar staat dat al sinds jaren aangegeven bij veel hooggaande wegen middels een onderbord.

Opzich hoef je daar op die hooggaande wegen meestal ook niet te komen, tenzij je niet persé in de dal-stations op de gondel(s) wilt hoeven te gaan stappen óf als je chalet zich daar toevallig bevindt. De normale routes door het dal en zelfs de verbindinspassen kun je (meestal) gewoon rijden zónder kettingen (én/of AWD).

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 13-06-2025 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:17
De periodes dat het kouder dan 8 graden is (winterband temperaturen) worden steeds korter. Een goede zomerband is boven die temperatuur altijd beter en veiliger.

Eigenlijk moet een band goed plakken: veel grip, korte remweg. Maar lage rolweerstand en zuinigheid zijn ook steeds belangrijker en gaan niet echt hand in hand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bdbfz
Flieger schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:04:
De periodes dat het kouder dan 8 graden is (winterband temperaturen) worden steeds korter. Een goede zomerband is boven die temperatuur altijd beter en veiliger.

Eigenlijk moet een band goed plakken: veel grip, korte remweg. Maar lage rolweerstand en zuinigheid zijn ook steeds belangrijker en gaan niet echt hand in hand.
Naast grip is het profiel ook belangrijk en niet universeel. Een profiel dat het goed doet in sneeuw, doet het niet noodzakelijk goed in water, en wat daar goed voor is, werkt dan misschien weer niet optimaal op droog wegdek. Maar voor elke rit de ideale band kiezen is een luxe die ze enkel in de racewereld hebben... Voor ons zal het dus altijd een compromis blijven.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:ondanks dat de VW id7 ook banden heeft, is het behoorlijk off-topic deze hele banden discussie . Daarom vanaf hier weer graag door over de auto zelf. Mocht je verder willen over banden, start dan een nieuw topic :)

[ Voor 7% gewijzigd door We Are Borg op 13-06-2025 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat

[ Voor 100% gewijzigd door We Are Borg op 13-06-2025 17:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

We Are Borg schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:47:
[modbreak] ondanks dat de VW id7 ook banden heeft, is het behoorlijk off-topic deze hele banden discussie . Daarom vanaf hier weer graag door over de auto zelf. Mocht je verder willen over banden, start dan een nieuw topic :) [/]
Voor jou hier dan ook nog maar even een keer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johansen
  • Laatst online: 09:18

Ik heb geen seconde naar de P4 gekeken, maar wel met een hardloopmaatje meegegaan toen hij er een proefrit in ging maken. De interieurmaterialen zijn prima, maar wel heel erg clean. Ruimte is super, net zoals bij de ID.7. Maar het rijden viel me zo ontzettend tegen. Hele onrustige en bemoeierige assistentiesystemen, Lane change assist die de helft van de tijd halverwege opgeeft, en een verschrikkelijk infotainment systeem waar je heel erg diep in moet graven voor sommige functies. Daarbij nog de achteruitkijkspiegel waar je ogen steeds op moeten scherp stellen: ik vond het echt 10x niks. My 2 cents :)

Bjørn Nyland heeft een paar dagen geleden een 1000km challenge gedaan met de grote broer (P3), en hij heeft de assistentiesystemen en het infotainment behoorlijk afgefakkeld. Kan me voorstellen dat hier de nodige overeenkomsten zijn met de P4 systemen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:04
Wat een heerlijke auto voor de langere ritten.
Moest een langere rit van 500km maken en ook weer terug.
Wat ging dat makkelijk en laden ging meteen naar de maximum snelheid (iets dat in mijn Enyaq zelden lukte)
Zelfs het verbruik bleef laag met 15,4 kWh/100km waar in Duitsland toch best wel door heb gereden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTOwWtM50unkaqCHRa9c7OR1tC4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OM1vbtopgkDsQJ8NW4GGkzQg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyH4vsNWMLS4jOKZeI75l5Rk4x4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qJJym7v88BzZd98L1KYHF2AS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_W96oKai0brWFuWz599eEZH6j4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6uEsU2fzCgTu52litb26wzMM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LnK3fplv1glKgK45yUf-ElcIkaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JJluqbXip4YrBARrq3UPHTRt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanarda
johansen schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 22:06:
Maar het rijden viel me zo ontzettend tegen. Hele onrustige en bemoeierige assistentiesystemen, Lane change assist die de helft van de tijd halverwege opgeeft, en een verschrikkelijk infotainment systeem waar je heel erg diep in moet graven voor sommige functies. Daarbij nog de achteruitkijkspiegel waar je ogen steeds op moeten scherp stellen: ik vond het echt 10x niks. My 2 cents :)

Bjørn Nyland heeft een paar dagen geleden een 1000km challenge gedaan met de grote broer (P3), en hij heeft de assistentiesystemen en het infotainment behoorlijk afgefakkeld. Kan me voorstellen dat hier de nodige overeenkomsten zijn met de P4 systemen.
Dit is idd een punt waar ik me erg aan zou storen als het niet goed werkt.
Een collega had een Model Y 2024, en die stoorde zich zo aan die auto pilot dat hij de auto na 10k km heeft ingeleverd. Hij heeft toen een weekend lang die P4 kunnen rijden en was daar zo blij mee, dat hij die besteld heeft. Ondertussen heeft hij hem 15k km gereden en is er nog steeds heel tevreden over. Voorheen reed hij altijd Volvo.

Ik heb besloten om voor de ID.7 limited te gaan in Aquamarine op 20". Dacht als Pro S, maar bij de dealer vroegen ze of ik dat wel echt "nodig" had.
Terechte vraag. Nu met mijn volvo is de reëel snelweg range tussen de 200-300km. Range in de stad interesseert mij totaal niet, want dan kan je toch altijd tussen door en thuis laden.

Volgens EV database in koud weer op de snelweg 340 voor de Pro en 375 voor de Pro S. Is dat volgens jullie makkelijk haalbaar? Of moet je dan netjes 110 rijden richting de wintersport?

Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een actieve subwoofer? En dan vooral de kabeldoorvoer naar de accu? Kwam bijvoorbeeld onderstaande tegen, maar vind het ook wel leuk om zelf een kist te knutselen.

https://www.bassbrothers....vw-id-7-med-harman-kardon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:13

The Legend

*Plop*

sebastiaanarda schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:17:
[...]

Dit is idd een punt waar ik me erg aan zou storen als het niet goed werkt.
Een collega had een Model Y 2024, en die stoorde zich zo aan die auto pilot dat hij de auto na 10k km heeft ingeleverd. Hij heeft toen een weekend lang die P4 kunnen rijden en was daar zo blij mee, dat hij die besteld heeft. Ondertussen heeft hij hem 15k km gereden en is er nog steeds heel tevreden over. Voorheen reed hij altijd Volvo.

Ik heb besloten om voor de ID.7 limited te gaan in Aquamarine op 20". Dacht als Pro S, maar bij de dealer vroegen ze of ik dat wel echt "nodig" had.
Terechte vraag. Nu met mijn volvo is de reëel snelweg range tussen de 200-300km. Range in de stad interesseert mij totaal niet, want dan kan je toch altijd tussen door en thuis laden.

Volgens EV database in koud weer op de snelweg 340 voor de Pro en 375 voor de Pro S. Is dat volgens jullie makkelijk haalbaar? Of moet je dan netjes 110 rijden richting de wintersport?

Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een actieve subwoofer? En dan vooral de kabeldoorvoer naar de accu? Kwam bijvoorbeeld onderstaande tegen, maar vind het ook wel leuk om zelf een kist te knutselen.

350km op de snelweg is met een Pro net te doen van 100%-bijna leeg maar dan moet je zeker niet harder dan 105 op de TA gaan rijden denk ik. En als het nat is haal je dat denk ik al niet.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionofJudah68
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 11:16
sebastiaanarda schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:17:
[...]

Ik vraag me af wat de meerwaarde van deze oplossing is tov de sub van ARS. Zeker in verhouding tot prijs en inbouw gedoe.
Wilde zelf een after-market DSP versterker voor alle speakers laten inbouwen maar dat kan niet icm HK. Besloten om voor de ARS sub te gaan en zelf de deuren te dempen en de speakers en tweeters uit te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanarda
LionofJudah68 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:32:
[...]

Ik vraag me af wat de meerwaarde van deze oplossing is tov de sub van ARS. Zeker in verhouding tot prijs en inbouw gedoe.
Wilde zelf een after-market DSP versterker voor alle speakers laten inbouwen maar dat kan niet icm HK. Besloten om voor de ARS sub te gaan en zelf de deuren te dempen en de speakers en tweeters uit te wisselen.
Ik weet niet of de HK versterker krachtig genoeg is om een grotere subwoofer goed aan te sturen.
Wellicht dat de ARS oplossing ook prima is, maar heb zelf nog een een versterker, subwoofer en kabels liggen.
Kan natuurlijk eerst de sub aansluiten op de HK versterker en kijken of dat wat is.
Maar als er iemand is die al een kabel route weet richting de 12V accu hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord88
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-09 15:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-H7gMXgpE1QJnFXbyT4IoUYeo20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLaD2elqaXpEleHI8yiaBsaD.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een aanvraag bij Ayvens lopen voor een ID.7 pro limited editie maar zie in op de site een levertijd van 24 weken?? zie screenshot

Is dit ook jullie ervaring op dit moment of geldt deze lange levertijd alleen bij deze leasemaatschappij?

ik zag in deze link op tweakers andere levertijden, maar ben benieuwd naar de laatste info.

https://docs.google.com/s...LZLiKor0/edit?gid=0#gid=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolksvagen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-09 23:27
The Legend schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 11:47:
[...]

350km op de snelweg is met een Pro net te doen van 100%-bijna leeg maar dan moet je zeker niet harder dan 105 op de TA gaan rijden denk ik. En als het nat is haal je dat denk ik al niet.
Heb jij 20” velgen? Ik heb het net even op mn laadpas teruggezocht en haalde naar wintersport (bij 7 graden en droog weer) circa 380-390km van 100-0% bij snelheden wisselend tussen 110kmu - 130kmu met 19” velgen
Pagina: 1 ... 45 ... 65 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1