Het grote Volkswagen ID.7 topic

Pagina: 1 ... 136 137 Laatste
Acties:

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:10
Hoe krijgen ze het bij VW toch voor elkaar...

Ik update net de app naar 4.2.1 en met geen mogelijkheid verbinding met de auto meer te krijgen. App werkt niet meer :(

• id72025
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 23-07 22:27
Blommie01 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 17:59:

Ik update net de app naar 4.2.1 en met geen mogelijkheid verbinding met de auto meer te krijgen. App werkt niet meer :(
Hier geen update, wel zelfde probleem..

Ah connect storing

https://support.volkswage...n-connect-lopende-storing

[ Voor 13% gewijzigd door id72025 op 23-07-2026 18:19 ]

• Blommie01
Dan was het waarschijnlijk toeval aan mijn kant.

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:11
Helsie schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 12:43:
[...]

Ik weet niet of het technisch mogelijk is dat de auto web radio stations aan DAB kan linken? Ik heb het idee dat ik wel eens Qmusic non stop hier in Frankrijk heb geluisterd terwijl het niet via tunein liep... 🤔 Ik had gewoon Qmusic als DAB station geselecteerd staan in de radio.
Dat is precies wat hij doet, DAB voorkeur, dan FM en anders WEB. Je kan bij een MY27 alleen geen lijstje met puur web aanleggen/zien.

Rij maar eens aan lange tunnel in waar ook FM geen dekking heeft. Bijv die in Amsterdam. Daar merkte dat hij gewoon door ging over 5G. Er komt dan ook WEB op je scherm te staan (full screen radio weergave).

ID.7 MY27

• id72025
  • Laatst online: 23-07 22:27
Blommie01 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 17:59:

Hier werkt het weer!

• Blommie01
Hier ook!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En hier werkt het niet. App is geüpdatet en laat niks meer over de auto zien (acculading en klimatisering optie)... Voor de update nog wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Helsie op 23-07-2026 19:39 ]

• tjaf
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:28
bdbfz schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 18:02:
[...]

Ik had hetzelfde symptoom op mijn airco op 3 juli (in Frankrijk, bij 35 a 40 graden). Vandaag bij de werkplaats geweest: gekend softwareprobleem. Een fix/softwareupdate is er nog niet, die zou er tegen begin volgend jaar pas zijn!? Voorlopige fix: foutmelding wissen (wat je ook met OBD11 of VCDS kan). Mijn airco doet het weer, en als het nog eens zou gebeuren hang ik er mijn VCDS kabel aan. Die had ik sowieso niet mee op vakantie, maar nu leg ik die misschien toch maar in de auto. Al zei de dealer dat hij het al op 5 auto's gezien had, maar nog nooit 2 keer op dezelfde.
Tiens. Toevallig doet mijn airco het ook niet meer sinds maandag. De fout melding zegt "de airco werkt niet goed. Contacteer de werkplaatst". Hij blaast nog , maar geen koude lucht. Dealer heeft pas eind september tijd om er naar te kijken. |:( Als het effectief op te lossen is met een simpele code reset zou het wel stom zijn om de rest van de zomer zonder airco te moeten tuffen. Anderzijds las ik ook wel anderen die effectief met een lek of te weinig koelvloeistof zaten. Ik ga maar eens wat andere garages bellen in de hoop dat er iemand sneller naar kan kijken.

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16:49
Niet helemaal ID.7 gerelateerd (in mijn geval wel), maar zijn er hier ook gebruikers die ABRP samen met Tronity gebruiken? Zo ja. Is het koppelen gelukt? Ik krijg steeds een "Authorization Error".

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:37
tjaf schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 19:41:
[...]

Tiens. Toevallig doet mijn airco het ook niet meer sinds maandag. De fout melding zegt "de airco werkt niet goed. Contacteer de werkplaatst". Hij blaast nog , maar geen koude lucht. Dealer heeft pas eind september tijd om er naar te kijken. |:( Als het effectief op te lossen is met een simpele code reset zou het wel stom zijn om de rest van de zomer zonder airco te moeten tuffen. Anderzijds las ik ook wel anderen die effectief met een lek of te weinig koelvloeistof zaten. Ik ga maar eens wat andere garages bellen in de hoop dat er iemand sneller naar kan kijken.
De foutmelding in geval van de softwarefout is ook effectief "niveau koelvloeistof te laag", dus volgens mij niet te onderscheiden van echt tekort aan koelmiddel. Alleen, als het echt te weinig is, gaat de error meteen terugkomen na wissen. Als het de software fout is, komt het niet (meteen) terug.

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:41
N0EL schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 20:17:
Niet helemaal ID.7 gerelateerd (in mijn geval wel), maar zijn er hier ook gebruikers die ABRP samen met Tronity gebruiken? Zo ja. Is het koppelen gelukt? Ik krijg steeds een "Authorization Error".
Volgens mij lagen de servers van het VW connect er vandaag uit en kon Tronity niet altijd een goede verbinding maken.

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16:49
Ik heb dit ABRP <> Tronity probleem helaas al een paar dagen.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Net als vorig jaar weer de zomervakantie naar Italië gereden met de ID.7.
Vorig jaar schreef ik er dit: True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" over dat was ook mijn eerste zomervakantie rit in een EV en direct ook 1500 km heen én terug. Dit jaar dus rit #2 van deze lengte.

Ik kan eigenlijk wel weer hetzelfde zeggen, maar dat zal niet echt veel toevoegen zowel in dit topic als in de ander relevante topics: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 of Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

Zaken die mij nog opvielen naast wat ik vorig jaar al beschreven heb:
  • Via de app de auto koelen is leuk, maar werkt natuurlijk alleen als jij en de auto beiden bereik hebben, is niet altijd even evident gebaseerd op je bestemming (saillant detail i.v.m. 24 mnd 'gratis' We Connect Plus - kom ik later op terug).
  • ACC / TA snelheidswijzigingen gebaseerd op bordherkenning werkt 99% foutloos in Duitsland en dat vind ik wel opmerkelijk op de heenweg merkte ik het op, op de terugweg heb ik snelheidsaanpassingen gebaseerd op bordherkenning ingeschakeld en dat werkt in DE echt gewoon erg goed, het zou mooi zijn als het in NL op minimaal de snelweg evengoed zou werken. Ook de combinatie van 'onbeperkt' (ik cruise 150-160 in DE) naar een vast geplaatst bord van 120/130 is er een pre-navi-integrated herkenning (geef het een naam) waardoor de auto al voor je afremt vóór het bord.
  • TA met name m.b.t. lane assist werkt in de baustelles (in DE dus) ook eigenlijk uitmuntend, vloeiend, geleidelijk en met subtiel stuurgedrag om correct binnen de gele belijning te blijven, dat is in NL ook echt niet zo.
  • Rettungsgasse vormen en auto's voor je volgen met TA werkt ondanks het over de belijning rijden zonder dat de auto/TA vervelend of moeilijk doet.
  • Tweemaal een mini-hartaanval gehad door een spook FA-melding (beiden in DE): #1 was een heuvelachtige deel van de autobahn waarbij ik de heuvel afging, ik op het 'dal' afreed en er na het dal een digitaal verkeersbord in de middengeleider stond en de weg naar rechts toe glooide hierdoor dacht de FA/TA dat er voor mij een object/auto stil stond. De FA-melding duurde nog geen kwartseconde ik reed ~150 km/u. #2 waren hobbels op de snelweg ik denk dat ik mogelijk een milliseconde airtime had en de auto ook helemaal van het padje was ook hier reed ik ~150 km/u (zonder gekheid denk ik dat er binnen een paar weken op die plek 120 borden staan vergelijkbaar wegdek in DE is in mijn ervaring altijd aangekondigd met 120, daarna 100 en hobbel-bord (RVV J01) en daarna een einde snelheidsbeperking-bord). Ik wil benadrukken dat beiden echt geen standaardsituaties zijn *kuch* Tesla *kuch*, ik ben er van overtuigd dat wanneer je Richtgeschwindigkeit aanhoudt (of lager) je deze twee situaties niet zult treffen.
  • At random dat de webradio het niet meer deed tijdens de vakantie (en toevallig ook Spotify niet) ook weer in NL werkt de webradio nog niet ook hier ben je toch wel weer overgeleverd aan de grillen van Volkswagen (ook hier een We Connect Plus waar ik op terugkom).
Verder meer van hetzelfde zoals de meeste lezers hier het zelf ook al wel ervaren hebben: een geweldige reiswagen en geen centje pijn. Ik rij lekker 150 in DE tot ik wil pauzeren doe dat binnen 30km bij en 150+ kW snellader en als ik weer wil rijden kan ik dat wederom doen totdat ik weer wil pauzeren ook met mijn rechtervoet. In Oostenrijk en Italië zijn de bergweggetjes ook heerlijk rijden en in lokaal Italië laat ik netjes de lokale bewoners voor gaan om daarna in het kielzog te zitten omdat je met een EV gewoon constant koppel hebt en je dan weet hoe hard je kunt met iemand voor je neus. Heerlijk rijden, maar mijn vrouw is er geen fan van.

Bij benadering (heb niet gereset maar gebaseerd op foto van voor vertrek en km/verbruik na terugkomst) met 18,0 kWh/100km waarvan in DE maximum of ~150-160 km/u, AUS maximum, IT max +10 (snelweg). En vrij actief de app gebruikt om te koelen van ~35°C -> 22°C. Wat een efficient bakbeest blijft het.
Mogelijk dat ik voor het laden en/of de reis nog een post in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 of Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa maak want dat is hier namelijk offtopic ;)

Het enige wat ik nog zou willen is gemakkelijk en veilig kunnen schakelen tussen de twee 12V standen (constant of alleen met geschakeld contact) om zo mijn Anker 521 PowerHouse - 256Wh (en indirect mijn 12V koelbox) efficiënter van stroom te voorzien.

In november heb ik de ID.7 twee jaar en dan vervalt mijn We Connect Plus. De vraag is, heb ik het nodig. Nu ik nog even zoek blijkt dat klimatiseren gewoon werkt zonder 'Plus' dus daar hoef ik het niet voor te doen. Enkel gebruik ik nu geen AA omdat VW het voor mij volledig mogelijk maakt om zonder AA alles tot mijn beschikking te hebben: Spotify, Navi (met verkeersupdates), webradio. Alle drie kan ik ook met AA doen. En als ik zo kijk in: https://connect-shop.volkswagen.com/manageContracts lijkt het alsof ik Spotify heb en dit niet aan 'Plus' hangt zijn anderen die de auto al 24 maand hebben en dit kunnen bevestigen?
Want een echte plus (hà) is de rijstrookbegeleiding (en dat vind mijn vrouw ook een pre ..) en die is bij native VW echt wel uitmuntend.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• TimB.
  • Nu online
True schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 21:49:
  • Via de app de auto koelen is leuk, maar werkt natuurlijk alleen als jij en de auto beiden bereik hebben, is niet altijd even evident gebaseerd op je bestemming (saillant detail i.v.m. 24 mnd 'gratis' We Connect Plus - kom ik later op terug).
Kan je hier iets specifieker in zijn?🙂 Wanneer werkt het niet? Ik vind het in mijn huidige Tesla Model Y een erg belangrijke feature op vakantie en werkt altijd in welke uithoeken we ook hebben gezeten tot nu toe🙂.

Werkt het voorverwarmen- en koelen in NL wel altijd via de app?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
TimB. schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 22:13:
[...]

Kan je hier iets specifieker in zijn?🙂 Wanneer werkt het niet? Ik vind het in mijn huidige Tesla Model Y een erg belangrijke feature op vakantie en werkt altijd in welke uithoeken we ook hebben gezeten tot nu toe🙂.

Werkt het voorverwarmen- en koelen in NL wel altijd via de app?
Dat staat verderop in de post nogmaals benoemd. :>
Edit: en het gaat overigens niet om het land, maar om bereik. Als je geen internetdekking hebt op je telefoon of in de auto kun je klikken wat je wilt maar dan is er gewoon geen verbinding te maken. Heeft niets met het merk of met de auto te maken.

[ Voor 22% gewijzigd door True op 23-07-2026 22:49 ]

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:38
@True die geleidelijke snelheidsovergang werkt bij mij in NL ook goed, maar ik neem aan dat je specifiek vanaf onbegrensd bedoelt?

Zelfde geld voor het volgen van een auto voor mij in het geval van wegwerkzaamheden waarbij je tegen het verkeer in moet rijden. Ik had gedacht dat die daar lastig over zou doen maar werkt perfect zelf zonder richting aangeven.

Wat betreft WeConnectPlus, dat heet bij MY27 anders. Zit daar de connected travel assist in? Ik ben zelf wel erg benieuwd wat voor impact dat zou hebben als die er niet meer is op de TA.

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:40
MacPoedel schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 14:40:
[...]

Bij mij is dat al zo lang als ik de auto heb (mei 2026). Ze zullen me niet serieus nemen omdat ik Herbie (The Love Bug) als profielfoto heb.

En ja, lijkt op de T-Roc van mijn schoonmoeder, eerder vorig model dan het nieuwe.
Herbie is gevlucht, de Tourer is terug. Bijzonder

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:40

resusaapje

h less

Inter18 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 12:08:
Honey, I shrunk the car?
[Afbeelding]

Wat is dit eigenlijk voor model?
Dat plaatje van die blauwe cross-polo heb ik al sinds de auto vijf maanden werd. Het gekke is dat het juiste plaatje ondertussen wél in de widget werd getoond. Ook na software updates, reboots etc. Pas een jaar geleden werd ook die vervangen door de cross-polo. Slechts wanneer de server er uit ligt, krijg ik een ander plaatje: een grijze tourer van achteren gezien.

[ Voor 17% gewijzigd door resusaapje op 24-07-2026 08:36 ]

Een keer wat anders: [img]https://www.wotstars.com/sigs/ps/1074726049[/img]

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
@True en dan heb je na twee jaar ook nog deze die een investering vraagt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dVwU2OWZBoTwSWMhGC1Pgsd6sCo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zupZnAlU5x55LojbnxpOjKF5.png?f=fotoalbum_large

Catch my drift?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 23:49:
@True en dan heb je na twee jaar ook nog deze die een investering vraagt:

[Afbeelding]
For some reason, loopt die nog een maand of 9 langer door:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UmgzQTlAsl7WGhXOik2-u0LlCyo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rh4yZxuuTcnF5VE9RpkbP10D.png?f=fotoalbum_large

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:40

resusaapje

h less

True schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 00:00:
[...]

[Afbeelding]
Huh? Bofferd! 8)

Wel even elke week checken of het aanvinkvakje nog wel aangevinkt staat, want anders heb je nog niks aan je bof ;)

Een keer wat anders: [img]https://www.wotstars.com/sigs/ps/1074726049[/img]

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:50
True schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 21:49:
En als ik zo kijk in: https://connect-shop.volkswagen.com/manageContracts lijkt het alsof ik Spotify heb en dit niet aan 'Plus' hangt zijn anderen die de auto al 24 maand hebben en dit kunnen bevestigen?
Bevestigen gaat niet lukken. Ik kan het echter wel ontkennen. Enkele weken geleden was hier een gelijkaardige vraag en ik heb het toen getest. Spotify werkt niet zonder Connect Plus.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Invictus66 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 08:40:
[...]

Bevestigen gaat niet lukken. Ik kan het echter wel ontkennen. Enkele weken geleden was hier een gelijkaardige vraag en ik heb het toen getest. Spotify werkt niet zonder Connect Plus.
Dat was enkel voor de MY27 toch? Zie de laatste pinned post in het topic.

• Invictus66
True schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 08:42:
[...]

Dat was enkel voor de MY27 toch? Zie de laatste pinned post in het topic.
Ik heb geen MY27, dus dat kan ik niet testen.
Even terug gezocht, het was een reactie op een post van jou ;)
Invictus66 in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"

• LionofJudah68
  • Laatst online: 11:17
tjaf schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 19:41:
[...]

Lekker dan met de weersverwachting van komende week. Bij mij moest de compressor/pomp vervangen worden. Ik kreeg trouwens geen foutmelding, alleen warme lucht. Mijn dealer had het ook erg druk, gelukkig een andere dealer in de regio gevonden waar ik wel snel terecht kon.

Succes.

• K0ENH
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:26
Waren er hier nu al auto's naar de garage geweest voor de terugroep actie op de portieren -> 57K4?

Ik heb voor as woensdag een afspraak staan bij de garage en ben wel even benieuwd of dit bij iedereen vooralsnog soepel verlopen is, dit aangezien we de week erna op vakantie gaan ...

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:50
Over het VW Connect Plus: Gezien dat maar twee jaar gratis is, lease ik de auto ook maar twee jaar. Neem daarna gewoon een nieuwe, veel goedkoper.

/s

Wel erg vervelend om alle airco-storingen te lezen. Vanwege mijn vorige auto (Volvo V60 D6) krijg ik daar PTSS van. Die versleet 7 aircopompen in 10 jaar tijd :X Aan de andere kant hoop ik dat de mijne het in de leaseperiode nog opgeeft, gezien ik de auto daarna privé wil overnemen.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Aan degene met airco-storingen:

Hebben jullie toevallig ook de warmtepomp (R-744)? Mogelijk een gemene deler...

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Invictus66
JanHenk schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 10:19:

Nope, hier geen warmtepomp met een auto die een falende airco had.

• LionofJudah68
  • Laatst online: 11:17

Ik wel.

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:05

Oceria

I've been in between....

Nu weer beter nieuws na alle airco leed: mijn my26 pro s le ++ zonder warmtepomp met 80% weggezet op Schiphol en nu (volgens de app in ieder geval) na 3 weken nog 77% over. In de zomer dus 1% verlies per week. Niet slecht, toch?

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Oceria schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 11:12:
Nu weer beter nieuws na alle airco leed: mijn my26 pro s le ++ zonder warmtepomp met 80% weggezet op Schiphol en nu (volgens de app in ieder geval) na 3 weken nog 77% over. In de zomer dus 1% verlies per week. Niet slecht, toch?
Aanname:
  • HV-accu wordt niet gebruikt om contact te houden met servers van VW.
  • Er is geen herhalend voorklimatiseren gepland geweest.

• BigGreen

Nee geen warmtepomp.
Moet wel zeggen dat die van mij weer werkt (zonder tussenkomst van de garage).
Geen idee wat het was en hopelijk komt het niet meer terug.

• tinus1979
  • Registratie: Juli 2026
  • Nu online
Weten jullie of je ook geluid kunt instellen dat als je bij de auto wegloopt, deze op automatisch vergrendelen bij weglopen staat, dat je dan iets hoort? Nu moet je altijd even omkijken of deze automatisch wel afsluit.

• tjaf

Geen warmtepomp.

• tjaf
tinus1979 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 12:22:
Weten jullie of je ook geluid kunt instellen dat als je bij de auto wegloopt, deze op automatisch vergrendelen bij weglopen staat, dat je dan iets hoort? Nu moet je altijd even omkijken of deze automatisch wel afsluit.
Ja dat kan. Ik weet nu even niet meer van buiten waar exact. Maar de mijne piept 1x als hij heeft kunnen sluiten en 2x als het sluiten niet lukte. Maar spijtig genoeg is ook dat niet 100% betrouwbaar. Soms doet ie gewoon niets, geen enkel biepje en ook niet afsluiten. Alsof ie niet detecteert dat de sleutel buiten bereik is. Dus ik merk dat ik nog steeds vaak omkijk of de spiegels ingeklapt zijn.

• tinus1979
  • Nu online
tjaf schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 12:28:
[...]

Ja dat kan. Ik weet nu even niet meer van buiten waar exact. Maar de mijne piept 1x als hij heeft kunnen sluiten en 2x als het sluiten niet lukte. Maar spijtig genoeg is ook dat niet 100% betrouwbaar. Soms doet ie gewoon niets, geen enkel biepje en ook niet afsluiten. Alsof ie niet detecteert dat de sleutel buiten bereik is. Dus ik merk dat ik nog steeds vaak omkijk of de spiegels ingeklapt zijn.
Dan ga ik nog eens bij de instellingen kijken. Inderdaad 100% betrouwbaar is het inderdaad niet, zo heel af en toe sluit ie bij mij ook niet automatisch.

• Blommie01
De dag begon goed met de finishing touch voor het geluid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2BSes8bFI5GqFjaQU4VMg_SK9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7TeA5y1TZzk6ZmlnWectVEzg.jpg?f=fotoalbum_large
Maar toen ik net in de auto stapte stonden alle schermen op zwart. Ik heb een reset (15 seconden de powerknop inhouden) maar nu komt hij maar half terug.

Er is een gastgebruiker geladen en het scherm achter mijn stuur laat niets zien. HUD werkt ook niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2TWcJcQjKRamcEFh0zWFuprHODU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TCiQTTxQ4GwrlM9MXRVLQW8i.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik naar profielen ga zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DcnUmXq1WeBccsqAOPKoICQLBEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kdtkMjaixQ4nBqjRf61owlhq.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee wat te doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Blommie01 op 24-07-2026 13:58 ]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Blommie01 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 13:49:

[Afbeelding]
Maar toen ik net in de auto stapte stonden alle schermen op zwart. Ik heb een reset (15 seconden de powerknop inhouden) maar nu komt hij maar half terug.

Er is een gastgebruiker geladen en het scherm achter mijn stuur laat niets zien. HUD werkt ook niet.

[Afbeelding]

Als ik naar profielen ga zie ik dit:

[Afbeelding]

Iemand een idee wat te doen?
MY27 zie ik, volgens mij ben je de eerste in het topic die een aftermarket subwoofer installeert in een MY27.

• Blommie01
True schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 13:59:
[...]

MY27 zie ik, volgens mij ben je de eerste in het topic die een aftermarket subwoofer installeert in een MY27.
Dat geloof ik graag... Subwoofer zit er nog niet in hoor....

Ik wil eerst alles weer normaal werkend hebben alvorens ik hem in bouw.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Blommie01 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:00:
[...]

Dat was niet duidelijk. ;)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:55

-tom-562

Oliesjeik

Blommie01 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:00:
[...]

Heb je de set met DSP? Of had je al HK audio?
Ik heb dezelfde sub met DSP in mijn ID.4 (zonder HK), fenomenaal geluid :7 :*)

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• pc-freakz
True schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 00:00:
[...]

[Afbeelding]
Iets wat in de MY27 niet bestaat trouwens is de Wellness app!

Ook kan je geen tijdsduur van de massage instellen, die is altijd 10-15 minuten (niet getimed, maar is redelijk kort).

ID.7 MY27

• pc-freakz
tinus1979 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 12:22:
Kan zeker, heb het ook aangezet. Zit volgens mij bij keyless entry stuk (swipen bij instellingen - dat zijn meerdere tabbladen).

Hij piept bij mij als ik een deur/kofferbak open laat en weg loop. Ook als je een (2e) sleutel er in laat. Vaak zeer nuttig, soms irritant als je meerdere keren moet lopen om je kofferbak te vullen bijv.

ID.7 MY27

• pc-freakz
True schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 11:32:
[...]

Aanname:
  • HV-accu wordt niet gebruikt om contact te houden met servers van VW.
  • Er is geen herhalend voorklimatiseren gepland geweest.
HV accu kan je wel instellen dat hij die gebruikt om de 12V accu op peil te houden, dus indirect wel. Voordeel is dat je nooit lage (12V) accu melding krijgt (op online diensten), maar wel wat % kan verliezen (met name in de winter denk ik).

ID.7 MY27

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:38
pc-freakz schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:28:
[...]

Hij staat bij mij anders standaard tussen de icoontjes, niet eens hoeven te installeren.

• Blommie01
-tom-562 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:25:
[...]

Heb je de set met DSP? Of had je al HK audio?
Ik heb dezelfde sub met DSP in mijn ID.4 (zonder HK), fenomenaal geluid :7 :*)
Ik heb al HK audio...
Inmiddels doet de auto het weer.... Dealer gaf aan dat hij na 15 min zelf een gehele reset doet. Advies is voor nu gewoon doorrijden en als het nog een keer gebeurt naar de dealer om het uit te laten lezen.....

• pc-freakz
LOTG schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:38:
[...]

Hij staat bij mij anders standaard tussen de icoontjes, niet eens hoeven te installeren.
Hmm, zelf niet gezien en ook een MY25 rijder die even het verschil wou zien kwam hem niet tegen. Ik heb alleen die gekke app waar je een profiel kan kiezen. Niet Wellness waarbij hij je cockpit een soort massagesalon zou moeten maken inclusief 'muziek' en zo.

Zal het nog eens voor een 3e keer opzoeken.

ID.7 MY27

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:21
pc-freakz schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:28:
[...]

Ook kan je geen tijdsduur van de massage instellen, die is altijd 10-15 minuten (niet getimed, maar is redelijk kort).
Hier wel Welness app en diverse tijden in te stellen. Wellicht even in de shop kijken, daar staat ie ook tussen.

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:21
Blommie01 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 13:49:

[Afbeelding]
Vond je het geluid echt zo matig? Heb ook HK in MY27 en vind het echt uitstekend klinken. Mooie volle, strakke bass en dan heb ik die zelfs nog maar net een tikje boven neutraal staan.

• tinus1979
  • Nu online
pc-freakz schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:31:
[...]

Kan zeker, heb het ook aangezet. Zit volgens mij bij keyless entry stuk (swipen bij instellingen - dat zijn meerdere tabbladen).

Hij piept bij mij als ik een deur/kofferbak open laat en weg loop. Ook als je een (2e) sleutel er in laat. Vaak zeer nuttig, soms irritant als je meerdere keren moet lopen om je kofferbak te vullen bijv.
Ja klopt, dat heb ik wel, maar dacht meer dat als je wegloopt de auto dan sluit en dan ook een geluid geeft zodat je weet dat hij dicht is.

• Blommie01
AvantBlack schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 15:11:
[...]

Vond je het geluid echt zo matig? Heb ook HK in MY27 en vind het echt uitstekend klinken. Mooie volle, strakke bass en dan heb ik die zelfs nog maar net een tikje boven neutraal staan.
Hij zit er in en het is de moeite waard. De bas is veel dieper en voelbaar. Niet te vergelijken met de originele woofer.

Inbouwen was trouwens zo gebeurd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1IQ4Zj4_5JmB95PKXkbG9_q5xs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hrif24ccsjyQVH1rNwKIyrHL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Blommie01 op 24-07-2026 16:00 ]

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:44
Zonet keek ik even naar de historie van de id.7. Deze conceptcar uit 2019 (!) komt ons vrij bekend voor, binnen en buiten ;)
Dít is de Volkswagen ID. Space Vizzion! - AutoWeek

• BigGreen
t0mmiiiii schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:31:
Zonet keek ik even naar de historie van de id.7. Deze conceptcar uit 2019 (!) komt ons vrij bekend voor, binnen en buiten ;)
Dít is de Volkswagen ID. Space Vizzion! - AutoWeek
Die 2 (EV) skateboards in de kofferbak gevonden lijken me wel handig
Pagina: 1 ... 136 137 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1