Daarom filter ik gewoon alles onder de 50kW er uit in mijn navi, in de uitzonderingsgevallen dat ik met 11kW wil laden bij een bestemming zoek ik het wel even specifiek uit.Will_M schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:08:
@True
Dat doorgeven van de status (of überhaupt aanwezigheid) van een paal is voor zover ik weet iets wat de aanbieder van de paal moet realiseren. Dat zelfde geldt ook voor de palen waar je kunt 'staatladen' aan 11kWh en daar loopt die synchronisatie ook niet altijd even lekker vanuit de aanbieder (hier bij mij in het dorp staan al tuim twee jaar twee palen, met dus 4 laadplekken op amper 20 meter van m'n eigen privé laadpaal en die dingen zijn in de VW navigatie niet te vinden. 100 meter verderop staat ook zo'n setje van twee palen, 4 laadplekken, en die laten zichzelf wél altijd zien met tevens een correcte status. Die dingen zijn allemaal gelijktijdig door de gemeente in combinatie met Alfen en Vattenfall geplaatst). In de App van de ANWB zijn de palen dan wél weer te vinden maar daar worden er ook maar twee laadplekken van de vier getoond.
Aan de andere kant: Misschien is ook maar goed dan niet ALLE laadplekken in de VW navigatie getoond worden, met de snelheid van aanwas van die dingen wordt de kaart al snel één groot 'bolletjes festijn'.....
Met de ID.7 geldt ABC niet meer (always be charging), nergens voor nodig.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente