Dank, klinkt logisch. Inderdaad laad ik vrijwel altijd tot 80%. Ik zal het eens opnieuw berekenen als ik tot 100% laad.JanHenk schreef op maandag 20 juli 2026 @ 12:11:
@Passat1 Je hebt niet tot 100% doorgeladen met jouw methode, althans de laatste keer niet. Het is wel aan te raden om dat even te doen en ook een paar uurtjes de tijd te geven om cellen te balanceren. Kan flink verschil maken. De benadering van de SoC kan, juist als je vaak / alleen tot 80% aan het laden bent, onnauwkeurig worden.
Desalniettemin is de degradatie in het eerste jaar het hoogst en stabiliseert capaciteit daarna. Volkswagen houdt de buffercapaciteit overigens juist gelijk. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Kia of Tesla. Allen hebben evengoed last van degradatie, met name in het eerste jaar.
Nee. Werkt helaas ook niet.LOTG schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:54:
@N0EL Werkt die van electraverse wel dan? Welke gegevens heb je daar dan ingevuld? VIN?
Ik neem aan van niet gezien er ook een foutmelding in de app staat.
De eerste dag met de nieuwe auto zit er op en ik moet toegeven dat ik erg blij ben. De juiste stoel positie is gevonden en het zit en rijdt heel veel beter dan mijn Model Y.
De software werkt eigenlijk ook best goed. Alle functies werken en ook Spotify werkt heel goed. Ik heb het gratis jaartje data geactiveerd maar ook even getest via de hotspot op mijn telefoon. Dat werkt ook prima.
Alles wat in de app zit werkt zoals het zou moeten en als alles zo blijft worden we goede vrienden...
De software werkt eigenlijk ook best goed. Alle functies werken en ook Spotify werkt heel goed. Ik heb het gratis jaartje data geactiveerd maar ook even getest via de hotspot op mijn telefoon. Dat werkt ook prima.
Alles wat in de app zit werkt zoals het zou moeten en als alles zo blijft worden we goede vrienden...
Inmiddels is het maandag en heb de ID.7 nog niet terugThe Legend schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:43:
Dat gaan ze allemaal in drie dagen doen?
Alles is gefixt en vervangen, maar euvel met de voetgangersbeveiliging schijnt een dingetje te zijn. Auto staat dus al een week bij de garage. Maar goed; liever dat ze de tijd nemen en alles goed fixen dan dat ik over een paar weken weer aan de beurt ben.
Vraagje over de MY27.
Hebben jullie een sleutelkaart bij de auto gekregen? Deze heb je straks nodig om de digitale sleutel te kunnen activeren en als nood te gebruiken.
Hebben jullie een sleutelkaart bij de auto gekregen? Deze heb je straks nodig om de digitale sleutel te kunnen activeren en als nood te gebruiken.
Even een kleine, vroege impressie vanuit Zuidwest-Frankrijk 🇨🇵 met een kleine 2500 km op de teller van de ID.7 Pro S Limousine.
Een zeer fijne en ruime reiswagen, fijne stoelen en veel ruimte. Voor mij was de reis naar hier de eerste lange trip met een elektrische auto, en het was een eitje. Lekker met het verkeer mee, 130-135 waar het kan. Met 100% lading uit Arnhem vertrokken en vervolgens drie keer een kwartier gestopt om te laden (Fastned Gentbrugge, Engie Vianeo Aire de Ressons Ouest A1, Allego Aire de Boutroux A10), overal plek zat en het laden ging snel. Tijdens de reis naar hier is de acculading niet onder de 50% gekomen, niettemin ging het laden met zo'n 145 kW. Het bekende cliché: ruim voordat alle gezinsleden klaar waren om in te stappen was de auto allang weer startklaar.
Hier in de buurt een paar flinke stukken gereden en gisteren van 27 tot 87% geladen bij Total Energies Bressuire, dat ging aanvankelijk met 187 kW en het zakte langzaam weg naar 95 kW. Prima. In totaal zo'n 20 minuten aan de paal gestaan.
Wat valt op: de vering is wel erg hard vind ik, misschien komt dat ook door de 20" Trondheim velgen. Jarenlang met Franse en Japanse auto's gereden en daarmee was de vering wel echt gerieflijker. De instelling staat al op 'Comfort' maar de vering is plankhard. Ik heb geen dynamic chassis control. Op de snelwegen gaat het prima, maar op de Franse binnendoorwegen met al die drempels is het wel wennen.
Het verbruik ligt rond de 15,5 kWh.
De eigen Spotify app werkt hier in Frankrijk nauwelijks, gelukkig gaan het met Android Auto beter. De eigen navi van de auto werkt prima.
Een zeer fijne en ruime reiswagen, fijne stoelen en veel ruimte. Voor mij was de reis naar hier de eerste lange trip met een elektrische auto, en het was een eitje. Lekker met het verkeer mee, 130-135 waar het kan. Met 100% lading uit Arnhem vertrokken en vervolgens drie keer een kwartier gestopt om te laden (Fastned Gentbrugge, Engie Vianeo Aire de Ressons Ouest A1, Allego Aire de Boutroux A10), overal plek zat en het laden ging snel. Tijdens de reis naar hier is de acculading niet onder de 50% gekomen, niettemin ging het laden met zo'n 145 kW. Het bekende cliché: ruim voordat alle gezinsleden klaar waren om in te stappen was de auto allang weer startklaar.
Hier in de buurt een paar flinke stukken gereden en gisteren van 27 tot 87% geladen bij Total Energies Bressuire, dat ging aanvankelijk met 187 kW en het zakte langzaam weg naar 95 kW. Prima. In totaal zo'n 20 minuten aan de paal gestaan.
Wat valt op: de vering is wel erg hard vind ik, misschien komt dat ook door de 20" Trondheim velgen. Jarenlang met Franse en Japanse auto's gereden en daarmee was de vering wel echt gerieflijker. De instelling staat al op 'Comfort' maar de vering is plankhard. Ik heb geen dynamic chassis control. Op de snelwegen gaat het prima, maar op de Franse binnendoorwegen met al die drempels is het wel wennen.
De eigen Spotify app werkt hier in Frankrijk nauwelijks, gelukkig gaan het met Android Auto beter. De eigen navi van de auto werkt prima.
Vergeet niet dat de auto met 4 mensen ook makkelijk 2600 kg weegt als dat niet meer is. Geen autovering is bestemd voor drempels met die gewichten.Maarten Koning schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:05:
Even een kleine, vroege impressie vanuit Zuidwest-Frankrijk 🇨🇵 met een kleine 2500 km op de teller van de ID.7 Pro S Limousine.
Misschien kun je voor je volgende bericht ChatGPT vragen iets gematigerder te schrijven
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
Toch hulde voor de VW navigatie. Ben nu in Italië en vandaag tot 2 keer toe ik denk bij elkaar een half uur file in CH omzeilt op aanraden navigatie. Laadpunten kijk ik een beetje aan, veelal skip ik die geadviseerd worden omdat ik nog verder kan. Op de kaart kijken en die aanklikken als nieuwe tussenstop.
Vandaag staan laden en erboven hing een groot digitaal bord met de prijs, jouw actueel laadsnelheid en hoeveel % geladen. Leuke gimmick. Kun je ook actueel zien wat welk merk aan snelheid heeft. Stond een Benz die sneller was, de rest langzamer 😂
Vandaag staan laden en erboven hing een groot digitaal bord met de prijs, jouw actueel laadsnelheid en hoeveel % geladen. Leuke gimmick. Kun je ook actueel zien wat welk merk aan snelheid heeft. Stond een Benz die sneller was, de rest langzamer 😂
Dan ga ik daar nog even achteraan. Ik heb die er niet bij gekregen.N0EL schreef op maandag 20 juli 2026 @ 20:52:
Ja. Een sleutelkaart. Werkt helaas nog niet.
Dank, misschien moet ik er gewoon maar aan wennen.True schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:10:
[...]
Vergeet niet dat de auto met 4 mensen ook makkelijk 2600 kg weegt als dat niet meer is. Geen autovering is bestemd voor drempels met die gewichten.
Ehh, deze begrijp ik niet helemaal, Chat GPT gebruik ik niet en ik vond mijn opmerking al best genuanceerd 🙂Misschien kun je voor je volgende bericht ChatGPT vragen iets gematigerder te schrijven
Bij de Hapro Max 3. staat het verticale deel tussen de 1e en de 2e fiets in. Als je alleen de drager erop hebt zitten gaat zelfs de achterklep nog open.WoC schreef op maandag 20 juli 2026 @ 09:30:
[...]
Ik zie ook dat afstand wel kort is. Ik heb de XLC Azura Xtra LED en volgens mij is daar voldoende ruimte (nog niet met een fiets getest). Heb jij echt zoveel minder ruimte met jouw XLC?[Afbeelding]
Mooi overigens dat de 360 camera netjes blijft werken en ook nog wel redelijk de extra lengte in kan schatten.
Een MTB past prima op de 1e plek, zonder dat de achteruit van de wagen in gevaar komt.
Het heeft lang geduurd maar er is nog iemand met een harde vering. Heel vervelend voor u.Maarten Koning schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:05:
Ik rijd met 19inch en de wagen is vele malen harder dan een Enyaq sportline (1,5cm verlaagd) met 21inchers. Het ligt niet aan de velgmaat.
Helaas gebeurd er voor non-DCC rijders niets tav het onderstel in eender welke setting. Ik rijd Individual met alleen de besturing aangepast naar Sport. Dan geeft hij nog wat weerstand.
Echter, er zijn ook bestuurders die dit niet ervaren met het non-dcc onderstel. Het zou kunnen dat er slechtere schokbrekers zitten op sommige wagens. Hopelijk hebt u een dealer die met u mee wil denken.
Het verbruik is inderdaad een groot pluspunt van de wagen, ik blijf me er ook na 7mnd over verbazen hoeveel zuiniger hij is tav van de Kia Soul. En als de weg spiegelglad is dan is het inderdaad een heerlijke, ruime reiswagen waarmee het kilometers vreten is.
Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
:strip_exif()/f/image/pjMtaChNipXapAIl7jQTrGpa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PxPYK6QrhjxqBpPENsr7f1l7.jpg?f=fotoalbum_large)