Het grote Volkswagen ID.7 topic

Pagina: 1 ... 134 135 Laatste
Acties:

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:19
pc-freakz schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:09:
[...]

Ik heb overigens al 2 dagen "Storing: digitale sleutel. Raadpleeg instructieboekje" in het klenine scherm als icoon en onder service/meldingen. Maar merkte tot dit issue van zojuist geen enkel verschil. Dacht dat heeft vast te maken met de sleutelkaart die nog in de auto lag maar niet gekoppeld is/werkt.
Heb je toevallig iets op een van de USB poorten aangesloten? Ik had deze melding ook dagenlang tot ik een USB-Stick verwijderde.

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:52
Scorpio_King schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:33:
[...]

Heb je toevallig iets op een van de USB poorten aangesloten? Ik had deze melding ook dagenlang tot ik een USB-Stick verwijderde.
Nee, ik doe niet mee aan de usb stick ellende hahaha. Er zit toevallig wel een usb-c kabel in, die er al in zit vanaf kilometerstand 10 (ophalen). Zal die er eens uithalen… je weet nooit…

Er uit gehaald. Zie niet direct verschil na sluiten. Maar wellicht pas na sluimerstand boordcomputer. Morgen eens kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door pc-freakz op 16-07-2026 17:38 ]

ID.7 MY27

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10:35
@pc-freakz
Inderdaad die heb ik ook.
In mijn oude ID.4 had ik echt een optie Internetradio en daar kon ik dan in zoeken.

Heb trouwens weer iets nieuws.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wa0eiyMd6njYXueEQKxS7NpZoe4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o9wIaja0nMV4h6CPwAA7XGnO.png?f=fotoalbum_large

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:52
N0EL schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:38:
@pc-freakz
Inderdaad die heb ik ook.
In mijn oude ID.4 had ik echt een optie Internetradio en daar kon ik dan in zoeken.

Heb trouwens weer iets nieuws.

[Afbeelding]
Die ken ik ook van de Enyaq. Meestal bij te lang rommelen in de auto met de radio aan. Schoonmaken of zo. Maar niet als hij een paar weken oud is ;) (al zegt dat niks over leeg raken natuurlijk)

ID.7 MY27

• aesch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:20
Inter18 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:07:
[...]

Als ik had geweten wat ik nu weet en heb ervaren. We zijn 7mnd verder en nog steeds schots en scheef. Ik duw je post even naar 'recent' zodat nieuwe bestuurders weten waar ze op moeten letten.

NB:

Mijn deuren zijn 2 keer afgehangen en nog steeds zakt de boel scheef
Hoe kan je controleren of een deur goed is afgehangen?

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:27
RandomNick schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:04:
[...]

Niet helemaal.
Ik heb een maandje een abbo bij zowel WeCharge (m.n. voor Ionity) en Tesla genomen.
In de VW navi kan ik wel 'Wecharge' aangeven maar dan gaat 'ie Tesla skippen.
Dus ik heb nu alleen Ionity als voorkeur opgegeven, maar dan krijg ik ook EnBW en anderen die ik liever vermijd om de kosten te drukken.

Ben er nog niet helemaal uit; maar plannen doe ik zoals ik het nu zie via de telefoon (ABRP of VW app)
Bij mij geeft ABRP premium op CarPlay nog de beste resultaten als je met een enkel alternatief netwerk (Tesla of bijv. Electra) wilt navigeren.

En voor wie net als ik eraan dacht op de camping de sleutels in de auto (veilig) te laten en de auto te sluiten/openen met de app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-flPhBsSghWcx8xXU2ftiZI4Ls=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MKEzIovyX4n8pOkPKKOr8xaV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugHLQedI5adbi-zXB7xBDzl15ec=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Wk3XGXkmNO1tzxNtml6Dw8bd.png?f=fotoalbum_large

Blij dat ik het niet gedaan heb! :+

~[edit]
Harde wake-up met de sleutel (knopje indrukken) heeft hem wakker gemaakt. “Keyless” entry deed het ook niet.

[ Voor 41% gewijzigd door Puppetmaster op 17-07-2026 10:56 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06:43

martijn v o

Certified by Enphase.

ik krijg hem niet op slot als de sleutel er nog in ligt.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

• Puppetmaster
Dat lukte me vanmiddag nog wel, maar blij dat ik hem eruit gehaald had!

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:46
martijn v o schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 21:25:
ik krijg hem niet op slot als de sleutel er nog in ligt.
Ik heb de auto per ongeluk met mijn sleutel er in op slot gedaan (door op handvat te duwen) op de ferry vorig weekend. Mijn vrouw had de reserve sleutel in haar handtas mee uit de auto genomen en daarom kreeg ik die wel op slot. Vond het toch niet zo'n fijn idee dus ben er nog terug om gelopen.

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:06
Puppetmaster schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 21:10:
[...]

Bij mij geeft ABRP premium nog de beste resultaten als je met een enkel alternatief netwerk (Tesla of bijv. Electra) wilt navigeren.

En voor wie net als ik eraan dacht op de camping de sleutels in de auto (veilig) te laten en de auto te sluiten/openen met de app:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Blij dat ik het niet gedaan heb! :+

[edit]
Harde wake-up met de sleutel (knopje indrukken) heeft hem wakker gemaakt. “Keyless” entry deed het ook niet.
Hoe zijn de sleutels veilig in de auto? Dat lijkt mij de slechtste plek, en al helemaal om de app dan als sleutel te gebruiken. Geen netwerk is geen auto dan, en mocht je auto als nog gestolen worden heb je een gigantisch probleem aangezien je verzekering als eerste vraagt naar de sleutels.

• Puppetmaster
Mja, een tent is ook gewoon rits open en de sleutels pakken.
Bij de auto moet je tenminste nog echt inbreken, bijv. Raampje intikken.
Dat leek me voor op de camping een iets hogere barrière ;)

• sidelo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-07 21:49
LOTG schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 21:41:
[...]

Hoe zijn de sleutels veilig in de auto? Dat lijkt mij de slechtste plek, en al helemaal om de app dan als sleutel te gebruiken. Geen netwerk is geen auto dan, en mocht je auto als nog gestolen worden heb je een gigantisch probleem aangezien je verzekering als eerste vraagt naar de sleutels.
Ik zou ze er toch uit halen, je auto is gewoon verzekerd alleen vraag ik me af wat de verzekeraar er van vind als je een inbreker de kans om de ramen in te slaan en de auto direct te starten en weg te rijden omdat de sleutel er in lag.

• LOTG
Puppetmaster schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 21:44:
Mja, een tent is ook gewoon rits open en de sleutels pakken.
Bij de auto moet je tenminste nog echt inbreken, bijv. Raampje intikken.
Dat leek me voor op de camping een iets hogere barrière ;)
Als je slaapt bedoel je? Ik heb altijd alle waardevolle spullen niet aan de kant van de rits (dus de binnentent en dan weg van de opening) en sowieso niet zo maar voor het grijpen. Het helpt ook wel als je een hond in je tent hebt slapen. Over dag heb ik ze altijd bij mij.

Maar jij denkt raampje intikken? Ik heb op een parkeerplaats in Frankrijk gestaan waar toen we terug kwamen de ramen van alle autos open stonden, bij het politiebureau wisten ze mij te vertellen dat ik niet de eerste en laatste was die dat jaar aangifte kwam doen. En het waren zeker geen oude roestbakken aangezien ik naast een redelijk nieuwe Audi stond met mijn destijds nieuwe Opel. Sowieso zijn sloten voor echte dieven een milde suggestie om het niet te proberen, als ze echt willen komen ze goed voorbereid.

Maar je verzekering wil graag bewijs dat je ze niet de auto cadeau gegeven hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door LOTG op 16-07-2026 21:53 ]

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:35
aesch schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:37:
[...]

Hoe kan je controleren of een deur goed is afgehangen?
Langs de auto kijken of alle lijnen recht lopen (achterpaneel-achterdeur-voordeur-voorpaneel) De vouw moet in 1 lijn lopen en niet naar boven/beneden springen en ook niet naar buiten springen/naar binnen vallen).

Hetzelfde geldt verticaal, als de deurr sponning boven netjes aangesloten ligt, staat de onderkant van de deur dan naar buiten of naar binnen in plaats van aangelijnd te liggen.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
MacPoedel schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 21:33:
[...]

Ik heb de auto per ongeluk met mijn sleutel er in op slot gedaan (door op handvat te duwen) op de ferry vorig weekend. Mijn vrouw had de reserve sleutel in haar handtas mee uit de auto genomen en daarom kreeg ik die wel op slot. Vond het toch niet zo'n fijn idee dus ben er nog terug om gelopen.
Dat zou ook alleen kunnen door detectie van de tweede sleutel in de tas van je vrouw.
Het zou niet mogen kunnen dat keyless entry op dat moment dan werkt als de enige sleutel in detectierange zich in de auto bevind.
Zou namelijk ook betekenen dat je nooit de auto op slot kunt doen tegen carjacking..

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:35
True schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:20:
[...]

Dat zou ook alleen kunnen door detectie van de tweede sleutel in de tas van je vrouw.
Het zou niet mogen kunnen dat keyless entry op dat moment dan werkt als de enige sleutel in detectierange zich in de auto bevind.
Zou namelijk ook betekenen dat je nooit de auto op slot kunt doen tegen carjacking..
Wat ik heb geprobeerd:

- Sleutel op de bestuurdersstoel

- Auto afsluiten via de telefoon

- Ik krijg de deuren NIET meer open, ondanks dat de sleutel op de stoel ligt, binnen bereik

- Ik heb de auto weer ontgrendeld met de app, wat denk ik hetzelfde reageert als met de 2e sleutel

Als ik je post goed lees dan bevestigt deze kleine test die denk ik

• Puppetmaster
Ja, met m’n test had ik de sleutel “gewoon” in het dashboardkastje.
Ging netjes op slot met de app.

Thnx! @LOTG

[ Voor 7% gewijzigd door Puppetmaster op 17-07-2026 10:25 ]

• SndR.7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12:03
SndR.7 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:22:
[...]

Afgelopen Vrijdag gebeld door de verkoper, de auto is aangekomen in Leusden en ik mag hem op 18 Juli gaan ophalen, ein-de-lijk _/-\o_

De verkoper vroeg of ik de VW app al had geïnstalleerd en aangemeld, hij zegt we koppelen hem bij de aflevering wel even want anders kan het voor storingen zorgen. Als ik het goed begreep gaat het dan niet via het chasissnummer.
Morgenochtend is het dan zover, 28 Feb besteld, morgen 10:00 ophalen.
Mijn eerste nieuwe wagen ooit (ben 38), zo blij als een klein kind, nu al :9

• LOTG
@SndR.7 Waarom zou je ook niet als je nieuw speelgoed krijgt?

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Is er verschil in laadsnelheid tussen bv Ionity en een SuC v4? Even drukte buiten beschouwing gelaten.

• Puppetmaster
Puur anecdotisch en mogelijk gebiased omdat ik erop lette: bij Tesla haalt hij de volle 200kW soms een enkele kW meer, bij ionity zie ik vaak 198 als max.
Ook heb ik het idee dat de curve wat langer hoger blijft bij Tesla.
Maar dat zijn dermate kleine verschillen dat dat denk ik geen invloed heeft op de sessie.

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:32

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

SndR.7 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 12:03:
[...]

Morgenochtend is het dan zover, 28 Feb besteld, morgen 10:00 ophalen.
Mijn eerste nieuwe wagen ooit (ben 38), zo blij als een klein kind, nu al :9
Groot gelijk! Mooi toch...hier 39 en ga hem niet volgende woensdag maar die week erna ophalen...ben blij dat ik op vakantie ben dan gaat de tijd nog een beetje snel!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:44
De navigatie is ook niet erg zuinig. Het bereik zonder navigatie: 467km. Na invoeren van een bestemming 808km verderop, is het het bereik plotseling 431km.

Een rit van een kleine 2km haalt het actuele bereik met 2km omlaag.

Is dit vanwege hoogteverschillen? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Flieger op 17-07-2026 14:44 ]

• awesterduin1984
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Ik sluit hier ook graag aan. Heb als nieuwe lease auto een stonewashed blue ID.7 Tourer 77kwh limited edition plus onderweg met trekhaak en 20 inch trondheim velgen.

Na meerdere testritten toch gekozen voor de ID.7. Skoda Elroq (hoge zit is niet voor mij), Zeekr 7gt (net niet zelfde ruimte of bouwkwaliteit), Mazda 6e (chaotische software, onrustig rijgedrag) en Xpeng P7+ (aldus mijn vrouw; te lelijk om voor de deur te zetten) zijn afgevallen. De lease auto bij mijn vorige werkgever was een ‘24 Tesla model 3 standard range.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Daarnaast ben ik benieuwd naar de nieuwe Google based software en naar het gebruik van de app als sleutel ( a la Tesla).
Pagina: 1 ... 134 135 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1