Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 31-07 23:37
NewYerk schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:09:
[...]

Die 2 van mij zijn ook geannuleerd! Tot 2027 voor mij totaal niet zinvol! Veel te lange terugverdientijd. Was uiteindelijk toch een impulsaankoop, na alles eens goed berekend te hebben. Wat wel goed geregeld is, is dat je aanbetaling vlot wordt teruggestort. :)
De terugverdientijd die HW op de site zet voelt misleidend.:

"Met een gemiddeld verbruik schatten wij in dat de terugverdientijd ongeveer 6 jaar is met een stroomprijs van €0,35"

De stroomprijs is tegenwoordig gemiddeld 0,25 incl btw.

Dus de terugverdientijd is inderdaad veel te lang en HW zal de prijs van de batterij moeten verlagen om een redelijke terugverdientijd te hebben en te concurreren met Duravolt.

Voor 1400 eur is dit een miskoop.

Zolang HW niet gaat concurreren, zal ik de batterij na aankoop meteen retour doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Henkoes op 15-11-2024 07:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

@HomeWizard_NL Schuiven we al op naar binnenkort levering met al die annuleringen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkoes schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:33:
[...]

De terugverdientijd die HW op de site zet voelt misleidend.:

"Met een gemiddeld verbruik schatten wij in dat de terugverdientijd ongeveer 6 jaar is met een stroomprijs van €0,35"

De stroomprijs is tegenwoordig gemiddeld 0,25 incl btw.

Dus de terugverdientijd is inderdaad veel te lang en HW zal de prijs van de batterij moeten verlagen om een redelijke terugverdientijd te hebben en te concurreren met Duravolt.

Voor 1400 eur is dit een miskoop.

Zolang HW niet gaat concurreren, zal ik de batterij na aankoop meteen retour doen.
Je zit in de maart batch neem ik aan?

Die TVT slaat inderdaad helemaal nergens op. Wat me verbaasd is dat het al een paar x op dit topic is aangegeven en @HomeWizard_NL er ook niet op reageerd. Overigens is dit wat Zonnepanelen bedrijven doen om de TVT gunstiger te laten zijn. Misleiding die schijnbaar ongestraft mag.

Ik zie de markt ook goedkopere accu's gaan leveren. Ik zie hier ook openlijk bestellingen geannuleerd worden. Deze batterij kost gewoon geld ook in gebruik. Met een TLB van 10 ct ga ik hem niet terugverdienen. De markt beweegt zich naar een kant dat langzaam er wel een TVT komt ipv kosten. Mij kost de batterij nu 5 cent per cycli. Kan eigenlijk beter de boete blijven betalen. Goedkoper. Ga ik hem afzeggen? Denk ik over na. Of mijn doel ervaring opdoen zwaarder weegt dan de TVT. We hebben nog ff. Ieder heeft zijn motiveringen voor wel graag willen hebben en andere weer van niet.

Daarnaast nu de concurrentie aan het ontstaan is.... ik noem de Duravolt als voorbeeld. Is @HomeWizard_NL bereid om toch iets aan de prijs te gaan doen? De markt ziet er inmiddels verandend (ontstaat keus) uit en voordat jullie gaan uitleveren zit er al snel een gat van 7 a 8 maanden tussen lancering en daadwerkelijk hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Devke op 15-11-2024 08:19 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurneus
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-08 19:17
Jullie wten toch wel dat een batterij niet op te laden is, en dat het een thuis accuis? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scheurneus schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:23:
Jullie wten toch wel dat een batterij niet op te laden is, en dat het een thuis accuis? ;)
Oplaadbare batterij bestaat ook toch 😉

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-07 11:08
Devke schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:12:
[...]

Die TVT slaat inderdaad helemaal nergens op. Wat me verbaasd is dat het al een paar x op dit topic is aangegeven en @HomeWizard_NL er ook niet op reageerd. Overigens is dit wat Zonnepanelen bedrijven doen om de TVT gunstiger te laten zijn. Misleiding die schijnbaar ongestraft mag.
De TVT zal naast je contract ook sterk afhangen van je gedrag en je apparatuur; wel/geen warmtepomp, EV, wasdroger etc.
Geen idee of je al een bestelling hebt lopen maar het lijkt me wijs eerst een jaar een simulatie te draaien.
Daarnaast, houd sites als Solar Magazine in de gaten. Als de politieke windvaan weer eens de andere kant op wijst - zie recente terugdraaien van btw maatregelen - dan ziet je TVT er weer anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
[...]

Ik zie de markt ook goedkopere accu's gaan leveren. Ik zie hier ook openlijk bestellingen geannuleerd worden. Deze batterij kost gewoon geld ook in gebruik. Met een TLB van 10 ct ga ik hem niet terugverdienen. De markt beweegt zich naar een kant dat langzaam er wel een TVT komt ipv kosten. Mij kost de batterij nu 5 cent per cycli. Kan eigenlijk beter de boete blijven betalen. Goedkoper. Ga ik hem afzeggen? Denk ik over na. Of mijn doel ervaring opdoen zwaarder weegt dan de TVT. We hebben nog ff. Ieder heeft zijn motiveringen voor wel graag willen hebben en andere weer van niet.

Daarnaast nu de concurrentie aan het ontstaan is.... ik noem de Duravolt als voorbeeld. Is @HomeWizard_NL bereid om toch iets aan de prijs te gaan doen? De markt ziet er inmiddels verandend (ontstaat keus) uit en voordat jullie gaan uitleveren zit er al snel een gat van 7 a 8 maanden tussen lancering en daadwerkelijk hebben.
Bij een hoop mede Tweakers begint langzaam het kwartje te vallen.
Mijn punt was altijd dat het dure hobby was met weinig hobby gehalte, maar zeker een terugverdientijd die niet realistisch was in een onzekere toekomst zowel aan de markt kant en overheidskant ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sonero schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:58:
[...]

De TVT zal naast je contract ook sterk afhangen van je gedrag en je apparatuur; wel/geen warmtepomp, EV, wasdroger etc.
Geen idee of je al een bestelling hebt lopen maar het lijkt me wijs eerst een jaar een simulatie te draaien.
Daarnaast, houd sites als Solar Magazine in de gaten. Als de politieke windvaan weer eens de andere kant op wijst - zie recente terugdraaien van btw maatregelen - dan ziet je TVT er weer anders uit.
Jazeker. Staat er 1 in bestelling. Hobbydoel met de hoop dat het systeem ook wat opener komt te staan en het al een partij is die wat langer meedraait. Zal geen rommel zijn in mijn beleving. Service ook prima.

Ik heb al een hele tijd een simulatie lopen. Dan zie ik onder de streep een kleine min. Ik heb hem zo gemaakt even dat ik bedragen zie. Zie hieronder.

Geen winstgevend project. De boete moet omhoog.... of salderen er compleet af etc. Dan wordt het een ander verhaal. Ik reken nu in mijn situatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mmXtIGwPlVGHTGjJgVDNmTEgh4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Km0pqSJNRJLFf0flCWk7Wdqy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2Pi3f45AUwi5cdSXdskEUwSn_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pHTp2MFw5Z1BUTOqiLzh5QQd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!
mongkut schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:01:
[...]

Bij een hoop mede Tweakers begint langzaam het kwartje te vallen.
Mijn punt was altijd dat het dure hobby was met weinig hobby gehalte, maar zeker een terugverdientijd die niet realistisch was in een onzekere toekomst zowel aan de markt kant en overheidskant ;)
Dit kwartje was allang gevallen bij de mede tweakers. Neem de tijd om de dik 150 pagina's door te lezen en je ziet het al vaker roepen. Ieder heeft echter zijn eigen motiveringen. Ik noem er een paar:

- milieu ontlasten
- terugleverboete besparen
- hobby
- ervaring gaan opdoen met een batterij
- eigenopwek meer zelf van gaan verbruiken
- wat minder afhankelijk zijn van het net
- financieel gewin proberen te behalen TVT
- een combinatie van dit alles
- etc.

Gelukkig willen we niet allemaal hetzelfde doel anders reden we allemaal in hetzelfde merk auto met dezelfde kleur op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
Devke schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:15:
[...]

Jazeker. Staat er 1 in bestelling. Hobbydoel met de hoop dat het systeem ook wat opener komt te staan en het al een partij is die wat langer meedraait. Zal geen rommel zijn in mijn beleving. Service ook prima.

Ik heb al een hele tijd een simulatie lopen. Dan zie ik onder de streep een kleine min. Ik heb hem zo gemaakt even dat ik bedragen zie. Zie hieronder.

Geen winstgevend project. De boete moet omhoog.... of salderen er compleet af etc. Dan wordt het een ander verhaal. Ik reken nu in mijn situatie.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die terug lever boete waar jij het over hebt die is toch altijd aanwezig als je terug levert of zet jij je omvormer uit als je HW tb vol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mongkut schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:21:
[...]

Die terug lever boete waar jij het over hebt die is toch altijd aanwezig als je terug levert of zet jij je omvormer uit als je HW tb vol is?
Nee zet ik niet uit. Maar wat ik niet het net in stop betaal ik geen boete over. De batterij vangt dat af. Daarnaast zou het dom zijn om hem uit te zetten daar terugleveren 16 ct oplevert dan nog (ipv 26 door de boete).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
U wordt op uw wenken bediend, want de afschaffing van de salderingsregeling per 1-1-2027 is inmiddels door de tweede kamer.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
Devke schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:21:
[...]

Dit kwartje was allang gevallen bij de mede tweakers. Neem de tijd om de dik 150 pagina's door te lezen en je ziet het al vaker roepen. Ieder heeft echter zijn eigen motiveringen. Ik noem er een paar:

- milieu ontlasten
- terugleverboete besparen
- hobby
- ervaring gaan opdoen met een batterij
- eigenopwek meer zelf van gaan verbruiken
- wat minder afhankelijk zijn van het net
- financieel gewin proberen te behalen TVT
- een combinatie van dit alles
- etc.

Gelukkig willen we niet allemaal hetzelfde doel anders reden we allemaal in hetzelfde merk auto met dezelfde kleur op de weg.
-Mileu ontlasten? hoe dan? die batterij is toch geen natuur product?
- terugleverboete besparen, hoe wil je dat doen, na 2,7 kW zit hij toch vol?
- eigenopwek? dat doe je toch overdag, als je stroom verbruik overdag.
- wat minder afhankelijk zijn van het net, dat is mooi, maar je moet toch je net kosten betalen en je extra verbruik.
- financieel gewin proberen te behalen TVT, dat is dus discutabel zoals ik lees waarom de lezers hier de bestellingen annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JanHenk schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:28:
U wordt op uw wenken bediend, want de afschaffing van de salderingsregeling per 1-1-2027 is inmiddels door de tweede kamer.
Goedkoper voor mensen met panelen is in stand houden 😜. Had ik liever ook gezien. We hebben nog 2 jaar. Een eerste kamer. Saldering schaffen ze al jaren af en we hebben het nog steeds. Time will tell.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
mongkut schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:31:
[...]

-Mileu ontlasten? hoe dan? die batterij is toch geen natuur product?
- terugleverboete besparen, hoe wil je dat doen, na 2,7 kW zit hij toch vol?
- eigenopwek? dat doe je toch overdag, als je stroom verbruik overdag.
- wat minder afhankelijk zijn van het net, dat is mooi, maar je moet toch je net kosten betalen en je extra verbruik.
- financieel gewin proberen te behalen TVT, dat is dus discutabel zoals ik lees waarom de lezers hier de bestellingen annuleren.
Als ik antwoord moet gaan geven op deze vragen dan begin ik toch te twijfelen aan de vele posts van je. Waar zijn die op gebasseerd dan? Ik wil niet lullig doen maar vind dit dan wel apart. Als je dit niet zelf kunt beantwoorden dan zit er weinig (product) kennis maar je breekt het product in bewoording wel vaak af 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
Devke schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:38:
[...]

Als ik antwoord moet gaan geven op deze vragen dan begin ik toch te twijfelen aan de vele posts van je. Waar zijn die op gebasseerd dan? Ik wil niet lullig doen maar vind dit dan wel apart. Als je dit niet zelf kunt beantwoorden dan zit er weinig (product) kennis maar je breekt het product in bewoording wel vaak af 🤔
Ik heb juist super veel product kennis over deze kwestie, wat ik altijd beweer dat je alleen met traden kan verdienen met een thuis accu.
Die andere zaken zoals milieu, net ontlasting, eigen opwek meer gebruiken, boeien bij mij niet zo.
Alles draait toch om het geld, bij de leverancier, en uiteraard aan mijn kant.
En wat hobby betreft dat heb je ook met traden (wel meer denk ik zo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:13
mongkut schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:48:
Die andere zaken zoals milieu, net ontlasting, eigen opwek meer gebruiken, boeien bij mij niet zo.
Wees gerust, ons boeit jouw ontlasting ook niet zo... :+

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
hoevenpe schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:00:
[...]

Wees gerust, ons boeit jouw ontlasting ook niet zo... :+
Mijn eigen ontlasting zit vol met goede stoffen voor het milieu :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik heb juist super veel product kennis over deze kwestie, wat ik altijd beweer dat je alleen met traden kan verdienen met een thuis accu.
Het verdien model met traden is met het aannemen van de saldeerwet de nek omgedraaid.
Je moet namelijk wel belasting betalen over wat je binnenhaalt maar wat je weer exporteert krijg je zonder belasting uitgekeerd.
De handels marge moet dan minstens zijn belasting + compensatie voor laad/ontlaad verlies. Met de huidige tarieven zit je dan al op minstens een marge van 15 cent om break-even te halen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:24
@mongkut ik heb er 3 besteld en zat bij de november levering (die helaas uitgesteld is).
Ik ga ze niet af bestellen en ga ze gewoon inzetten.
Als is het maar om mijn standby verbuik van de nachten op 0 te zetten.

Iedereen moet het zelf weten jou standpunt is me wel duidelijk.

Ik doe lekker wat ik zelf wil en ja misschien verdien ik het terug en misschien niet.

Maar welke zaken die je aanschaft verdien je terug allemaal?
Auto?
Fiets?
Je zak chips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mongkut
SpikeHome schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:07:
@mongkut ik heb er 3 besteld en zat bij de november levering (die helaas uitgesteld is).
Maar welke zaken die je aanschaft verdien je terug allemaal?
Auto?
Fiets?
Je zak chips?
Dat is bij deze producten niet de insteek lijkt mij.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:26

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Zojuist ook een exemplaar besteld. (HW)

Gezien de lage prijs (vind ik) en het gebruiksgemak lijkt me dit leuk als semi hobbymatig project.
De nachtperiode van voor tot en met najaar is afgedekt. een grotere accu krijg ik in de winter toch niet vol.

Ik doe dit....
Deels om het milieu te ontlasten, net als vele jaren geleden met zonnepanelen,
Nu (beperkt) terugleverboete te besparen, (daar is de accu voor)
Eigen opwek te gebruiken als er geen eigen opwek is, (daar is de accu voor)
Iets minder afhankelijk te zijn van het net, (daar is de accu voor)

Financieel gewin? nu nog niet, dat was ook bij panelen het geval, de pioniers van het eerste uur (werden door anderen voor gek uitgemaakt, ik ook, ben er om blijven lachten) deden het niet voor het geld,
sommige nu wel en dat is prima.

Verder boeit het me niet wat iemand er van vind, maar lees die meningen wel, tot mijn vermaak!

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
mongkut schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:09:
[...]

Dat is bij deze producten niet de insteek lijkt mij.
waarom bij een accu dan wel?
is ook gewoon een gebruikers artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
SpikeHome schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:11:
[...]

waarom bij een accu dan wel?
is ook gewoon een gebruikers artikel
Bij deze gebruikers producten heb je plezier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:35
Devke schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:32:
[...]

Goedkoper voor mensen met panelen is in stand houden 😜. Had ik liever ook gezien. We hebben nog 2 jaar. Een eerste kamer. Saldering schaffen ze al jaren af en we hebben het nog steeds. Time will tell.
Idd dat. Maar ook het gelijkheidsbeginsel. Afschaffen kan nog helemaal niet. Er zijn nog steeds veel mensen met een ferarismeter, die automatisch salderen. Dit moet voor die tijd ook nog worden “vervangen”. Gaan ze nooit lukken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mongkut
internet4me schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:39:
[...]

Idd dat. Maar ook het gelijkheidsbeginsel. Afschaffen kan nog helemaal niet. Er zijn nog steeds veel mensen met een ferarismeter, die automatisch salderen. Dit moet voor die tijd ook nog worden “vervangen”. Gaan ze nooit lukken…
Daar heb je volledig gelijk in.
Zolang deze meters nog in het wild staan en het is afgeschaft, start ik meteen een rechtszaak wegens het wanbeleid van de overheid vanwege dat gelijkheidsbeginsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mongkut schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:48:
[...]

Daar heb je volledig gelijk in.
Zolang deze meters nog in het wild staan en het is afgeschaft, start ik meteen een rechtszaak wegens het wanbeleid van de overheid vanwege dat gelijkheidsbeginsel.
Weinig kans denk ik.

In de vorige versie van de wet stond al een verplichting voor een meter met gescheiden tellers en hoewel ik de huidige versie niet door gelezen hebt zal het me zeer verbazen als dat er nu ook niet in staat.

De enige reden waarom er nu nog oude tellers voorkomen is omdat mensen plaatsing van zo'n meter konden weigeren. Dat is met een verplichting niet meer van toepassing en dan hebben de netwerkbeheerders dus nog 2 jaar om alle oude meters te verwijderen. Voldoende tijd dus en geen sprake van ongelijkheid waar je een beroep op kunt doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mongkut
hanev001 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:55:
[...]

Weinig kans denk ik.

In de vorige versie van de wet stond al een verplichting voor een meter met gescheiden tellers en hoewel ik de huidige versie niet door gelezen hebt zal het me zeer verbazen als dat er nu ook niet in staat.

De enige reden waarom er nu nog oude tellers voorkomen is omdat mensen plaatsing van zo'n meter konden weigeren. Dat is met een verplichting niet meer van toepassing en dan hebben de netwerkbeheerders dus nog 2 jaar om alle oude meters te verwijderen. Voldoende tijd dus en geen sprake van ongelijkheid waar je een beroep op kunt doen.
Ik hoop het (scheelt weer een hoop gedoe), maar gezien de arbeidsmarkt en de wetgeving in NL (GEEN verplichting bij netbeheerders binnen 2 jaar) vrees ik dat ik waarschijnlijk mijn messen moet gaan slijpen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mongkut schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:21:
[...]

Ik hoop het (scheelt weer een hoop gedoe), maar gezien de arbeidsmarkt en de wetgeving in NL (GEEN verplichting bij netbeheerders binnen 2 jaar) vrees ik dat ik waarschijnlijk mijn messen moet gaan slijpen.. :+
Wat bedoel je met geen verplichting bij netwerkbeheerders binnen 2 jaar?

De nieuwe salderingswet is onderdeel van het belastingplan voor 2025 en is aangenomen in de 2ekamer en wordt in december in de 1ekamer behandeld met de algemene verwachting dat deze ook daar wordt aangenomen.

De wet zal dan in gaan per 1-01-2025. Het salderen zelf stopt pas op 01-01-2027 maar de meter verplichting echter al over anderhalve maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkoes
[...]

Maart batch inderdaad.
Dus de vraag aan @HomeWizard_NL of ze inderdaad bereid zijn de prijs te verlagen zodanig dat de 6jaar terugverdientijd met een stroomtarief van 0,25€ mogelijk is.

Terugverdientijd boven de 7jaar vind ik te hoog.
Dan wordt het een retour product.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Henkoes schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:20:
Dus de vraag aan @HomeWizard_NL of ze inderdaad bereid zijn de prijs te verlagen zodanig dat de 6jaar terugverdientijd met een stroomtarief van 0,25€ mogelijk is.
Geef je geen kans, beter sowieso wachten tot 2027 en kijken wat dan voor een redelijke prijs op de markt is.

Die productlancering in juni was achteraf gezien een blunder, zorg dat je de eerste batch binnen een maand kunt leveren. Duurt gewoon te lang zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:26:
[...]

Geef je geen kans, beter sowieso wachten tot 2027 en kijken wat dan voor een redelijke prijs op de markt is.

Die productlancering in juni was achteraf gezien een blunder, zorg dat je de eerste batch binnen een maand kunt leveren. Duurt gewoon te lang zo.
Jij noemt het een blunder, ik zie dat niet. De levertijd was op het moment van bestellen bekend en als je dan achteraf vind dat het te lang duurt moet je eens in de spiegel kijken en over je koop gedrag nadenken.

Het is in feiten een kip en ei probleem.
Als je lanceert met een lange levertijd, krijg je het effect wat je nu hebt met mensen die zich bedenken.
Echter als je lanceert met een korte levertijd loop je het risico dat je al snel uitverkocht bent als het een succes is tenzij je een grote voorraad opbouwt en dat is een groot bedrijfs risico met een nieuw produkt.

De meldingen over annulering komen ook pas recent na de leververtraging, en ik vind dat een beetje oneerlijk naar HW, je kunt hun niet echt de schuld geven van problemen bij een toeleverancier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkoes
hanev001 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:38:
[...]

Jij noemt het een blunder, ik zie dat niet. De levertijd was op het moment van bestellen bekend en als je dan achteraf vind dat het te lang duurt moet je eens in de spiegel kijken en over je koop gedrag nadenken.

Het is in feiten een kip en ei probleem.
Als je lanceert met een lange levertijd, krijg je het effect wat je nu hebt met mensen die zich bedenken.
Echter als je lanceert met een korte levertijd loop je het risico dat je al snel uitverkocht bent als het een succes is tenzij je een grote voorraad opbouwt en dat is een groot bedrijfs risico met een nieuw produkt.

De meldingen over annulering komen ook pas recent na de leververtraging, en ik vind dat een beetje oneerlijk naar HW, je kunt hun niet echt de schuld geven van problemen bij een toeleverancier.
Mijn annulering/retour is gerelateerd aan de terugverdientijd en de nu goedkopere opties waarbij HW zich de markt uitprijst.

Vandaar de oproep om de prijs te verlagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Henkoes schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:46:
[...]

Mijn annulering/retour is gerelateerd aan de terugverdientijd en de nu goedkopere opties waarbij HW zich de markt uitprijst.

Vandaar de oproep om de prijs te verlagen.
Als terugverdientijd de enige motivatie is dan is mijn advies helemaal geen batterij te kopen omdat terugverdienen altijd een gok zal blijven. Daarnaast als je nu wat anders koopt zit je over een poosje weer met het zelfde probleem dat er een nieuw produkt op de markt komt dat beter en/of goedkoper is en wat je hebt gekocht of besteld in verhouding daarmee een teleurstelling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:55:
[...]

Als terugverdientijd de enige motivatie is dan is mijn advies helemaal geen batterij te kopen omdat terugverdienen altijd een gok zal blijven. Daarnaast als je nu wat anders koopt zit je over een poosje weer met het zelfde probleem dat er een nieuw produkt op de markt komt dat beter en/of goedkoper is en wat je hebt gekocht of besteld in verhouding daarmee een teleurstelling is.
Zonneplan verlaagde de prijs later ook van de Nexus. Rare oproep vind ik het niet. We zijn 7 a 8 maanden verder na lancering voordat de 1e batterij komt. Een trouwe klant (geduld voor het wachten) mag best beloond worden. Anders komen de goedkopere aanbieders en pies je nog naast de pot als leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

hanev001 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:55:
[...]

Dit dus, een PHEV of EV is ook goedkoper om te rijden, of kan dat zijn, uh, tot de wegenbelasting gelijk met benzine getrokken gaat worden, etc.

De ene keer valt het gunstiger dan de andere keer.
Volgens mij is dit al heel lang zo, heeft iets met politiek te maken?

Maar het idee om ene batterij op de markt te zetten die stekker klaar is blijft een mooi feit.
Geen omvormer nodig, alleen een wc-doos, mooi toch.

En er zullen er volgen, goedkoper en "beter" zijn, let maar op.

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
hanev001 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:38:
Een paar maanden levertijd kan ik inkomen, negen maanden voordat de eerste batterij daadwerkelijk in het wild te zien is mi 'vaporware'. De eerste batch, ook al is die klein, wil je snel de markt op krijgen.

Anders krijg je honderden pagina's discussie en teleurgestelde kopers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Nu online

fxs81

Julianadorp

hoevenpe schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:12:
[...]

Een paar maanden levertijd kan ik inkomen, negen maanden voordat de eerste batterij daadwerkelijk in het wild te zien is mi 'vaporware'. De eerste batch, ook al is die klein, wil je snel de markt op krijgen.

Tja, ik heb er 1 besteld op 31 juli wetende dat ik hem pas in maart volgend jaar kan krijgen. Dat er in die periode honderden pagina's in dit topic bij zouden komen had ik wel verwacht, maar ik snap je punt. Ik wacht ook nog steeds rustig af wat er allemaal komen gaat, annuleren kan altijd nog, duurt nog een paar maanden voordat het maart is. Ik ben dan ook niet teleurgesteld in HW, er is ook nog niets uitgeleverd dus we weten in feite ook nog niets concreets maar meer in sommige reacties die ik lees.

Ik hou inmiddels ook diverse andere stekker accu topics in de gaten, wie weet wat er allemaal nog komen gaat.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
hanev001 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:32:
[...]

Wat bedoel je met geen verplichting bij netwerkbeheerders binnen 2 jaar?

De nieuwe salderingswet is onderdeel van het belastingplan voor 2025 en is aangenomen in de 2ekamer en wordt in december in de 1ekamer behandeld met de algemene verwachting dat deze ook daar wordt aangenomen.

De wet zal dan in gaan per 1-01-2025. Het salderen zelf stopt pas op 01-01-2027 maar de meter verplichting echter al over anderhalve maand.
De tijd gaat zo snel, ik denk dat die wet nog op losse schroeven staat en dat de regering maandag nog geen eens zal halen, laat staan dat het nog worden afgefakkeld in de eerste kamer.
Wat die meters betreft, ik weet niet hoeveel er in het veld staan, maar de omwisseling kost vele uren en vooral handjes, vooral die handjes zal het probleem worden/zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

hoevenpe schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:12:
[...]

Als de accu de afgelopen week was bezorgd, dan krijg je pas teleurgestelde kopers. Die batterijen zullen totaal niet opladen omdat er geen zon is. en dan heb je zelfs voor dynamische tarieven dure stroom ook nog.
Dat zullen een hoop retourneringen worden, als jouw dure speeltje een halve maand niks doet.

[ Voor 7% gewijzigd door kmf op 15-11-2024 18:08 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mongkut schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:47:
[...]

De tijd gaat zo snel, ik denk dat die wet nog op losse schroeven staat en dat de regering maandag nog geen eens zal halen, laat staan dat het nog worden afgefakkeld in de eerste kamer.
Wat die meters betreft, ik weet niet hoeveel er in het veld staan, maar de omwisseling kost vele uren en vooral handjes, vooral die handjes zal het probleem worden/zijn.
Hoe kom je aan een omwisseling van vele uren?
Toevallig zijn bij mij vorige week de meters voor zowel stroom als gas gewisseld. Duurde nog geen half uur.

Of het kabinet wel of niet valt doet niet ter zake. De saldeerwet is onderdeel van het belastingplan 2025 en zal gewoon behandeld worden want het land moet wel door draaien tot dat er een nieuw kabinet is en de stem verhouding in de 2e kamer was zodanig dat er ook in de 1e kamer voldoende steun is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kmf schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:07:
[...]

Als de accu de afgelopen week was bezorgd, dan krijg je pas teleurgestelde kopers. Die batterijen zullen totaal niet opladen omdat er geen zon is. en dan heb je zelfs voor dynamische tarieven dure stroom ook nog.
Dat zullen een hoop retourneringen worden, als jouw dure speeltje een halve maand niks doet.
Waarom. Je koopt een NOM systeem dan weet je toch van te voren dat je in de periode november t/m februari nauwelijk zon opbrengst heb en een batterij weinig zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

hanev001 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:22:
[...]

Waarom. Je koopt een NOM systeem dan weet je toch van te voren dat je in de periode november t/m februari nauwelijk zon opbrengst heb en een batterij weinig zal doen.
ik denk dat veel mensen dat niet beseffen bij de pre-order, en toen het mij wel duidelijk was, was ik blij met de vertraging waardoor ik mijn pre-order kon opzeggen en het gereserveerde geld in twee eigengemaakte accu 's a 10kWh kan leggen welke ik zelf kan sturen op dynamische tarieven

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ehbrands
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 05-08 22:05
[...]

In een van je eerdere posts was een argument tegen de HW accu dat het een milieuvervuilend produkt is.
Heel consequent ben je niet. Boeit het milieu je nou wel of niet. Of wanneer het uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
* offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Proton_ op 15-11-2024 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
Ehbrands schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:33:
[...]

In een van je eerdere posts was een argument tegen de HW accu dat het een milieuvervuilend produkt is.
Heel consequent ben je niet. Boeit het milieu je nou wel of niet. Of wanneer het uitkomt?
Volgens mij begrijp je niet waar ik op doelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ehbrands
  • Laatst online: 05-08 22:05
mongkut schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:44:
[...]

Volgens mij begrijp je niet waar ik op doelde ;)
Leg eens uit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dit probleem zal ook de volgende herfst en winter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:19:
[...]

Hoe kom je aan een omwisseling van vele uren?
Toevallig zijn bij mij vorige week de meters voor zowel stroom als gas gewisseld. Duurde nog geen half uur.

Of het kabinet wel of niet valt doet niet ter zake. De saldeerwet is onderdeel van het belastingplan 2025 en zal gewoon behandeld worden want het land moet wel door draaien tot dat er een nieuw kabinet is en de stem verhouding in de 2e kamer was zodanig dat er ook in de 1e kamer voldoende steun is.
Val van het kabinet kan maar zo weer andere inzichten geven. 2 jaar de tijd voor aanpassingen. Geheel offtopic even..... van mij mogen ze ophoepelen. Tis 1 kleuterklas met 0 resultaten. Maar goed dat terzijde. Het kan zomaar weer eens anders worden. Hoevaak is de intentie van stoppen saldering al geweest? Daarnaast een beetje duidelijkheid voor consument en producten kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 05-08 22:30
[...]

idem voor gekochte zonnepanelen die doen ook weinig in de winter. Daar hoor je ook niemand klagen. Denk dat het dus wel zal meevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonero
Devke schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:16:
[...]

Val van het kabinet kan maar zo weer andere inzichten geven. 2 jaar de tijd voor aanpassingen. Geheel offtopic even..... van mij mogen ze ophoepelen. Tis 1 kleuterklas met 0 resultaten. Maar goed dat terzijde. Het kan zomaar weer eens anders worden. Hoevaak is de intentie van stoppen saldering al geweest? Daarnaast een beetje duidelijkheid voor consument en producten kan geen kwaad.
Kijk eens naar het argument dat gebruikt wordt: zonnepanelen veroorzaken congestie.
Nou nee, 15 jaar niets doen veroorzaakt congestie. Ruwweg 15 jaar geleden begonnen consumenten zonnepanelen te installeren, 10 jaar geleden kwam de EV op en 5 jaar geleden begon de warmtepomp populair te worden. De energiebedrijven legden zonneparken aan en plaatsten windmolens. Wat is er al die tijd aan opslag gedaan? Juist.
En nu krijgen diezelfde energiebedrijven bakken met subsidie voor het plaatsen van batterijparken. Terwijl de burger 3 miljard per jaar betaalt aan de netbeheerders vraag ik me af om welke reden de netbeheerders met datzelfde geld geen megabatterijen hadden kunnen bouwen.
Zie daar de gevolgen: met een energiemarkt die zo complex is dat de meest idiote tarieven en heffingen worden verzonnen, trekt de burger nogmaals de portemonnee en gaat de burger met zijn batterij het werk van de netbeheerders doen.

P.S. vergeet je niet straks je batterij aan te melden? Dan krijg jij straks een extra-speciaal heffings-tarief met vaste-klanten-korting bij je volgende energiecontract.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
Sonero schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 00:15:
[...]

Kijk eens naar het argument dat gebruikt wordt: zonnepanelen veroorzaken congestie.
Nou nee, 15 jaar niets doen veroorzaakt congestie. Ruwweg 15 jaar geleden begonnen consumenten zonnepanelen te installeren, 10 jaar geleden kwam de EV op en 5 jaar geleden begon de warmtepomp populair te worden. De energiebedrijven legden zonneparken aan en plaatsten windmolens. Wat is er al die tijd aan opslag gedaan? Juist.
En nu krijgen diezelfde energiebedrijven bakken met subsidie voor het plaatsen van batterijparken. Terwijl de burger 3 miljard per jaar betaalt aan de netbeheerders vraag ik me af om welke reden de netbeheerders met datzelfde geld geen megabatterijen hadden kunnen bouwen.
Zie daar de gevolgen: met een energiemarkt die zo complex is dat de meest idiote tarieven en heffingen worden verzonnen, trekt de burger nogmaals de portemonnee en gaat de burger met zijn batterij het werk van de netbeheerders doen.

P.S. vergeet je niet straks je batterij aan te melden? Dan krijg jij straks een extra-speciaal heffings-tarief met vaste-klanten-korting bij je volgende energiecontract.
En zo gaat het bij de boeren ook al jaren.
En nee ik ga geen batterijen aanmelden bij (energieleveren).
Ik heb zonnepanelen en 10 aangemeld.
Er staan er nu 12 en bestel er nog wat bij maar nee die ga ik niet aanmelden.
Ik probeer nu en in de toekomst zoveel mogelijk in het huis netwerk te verbruiken.
En de 2 stuks HomeWizard batterijen helpen een klein beetje om daarbij te helpen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WTDz2gNCPBfZ94u7qNSZZQjFLu8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nyZIHeMxQAiWBTe9cSklwVTH.jpg?f=fotoalbum_large

@mongkut
Het zwembad in de kelder maar leeg gehaald. (Op de foto ben ik)
De kosten gas en elektriciteit zal naar 5000~8000 euro per maand gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l5CYMU937Ia4IW1lxqr4CvoIvPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jEmtMd7RjcOCASDMXjtFmW3Y.jpg?f=fotoalbum_large
Nu een andere hobby gevonden zonnepanelen leggen en HomeWizard thuisbatterij.
Stukken goedkoper als zwemmen in de kelder.😜

[ Voor 25% gewijzigd door peterbier op 16-11-2024 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
@peterbier
Nou zwemmen in de kelder klinkt erg lekker. _/-\o_
Zwemmen in accuzuur weer niet :+

Op de energie kosten ben ik niet jaloers daar moeten wij met zijn 2e bijna 2maanden voor werken.

Zwembad veranderen in een zoutaccu

[ Voor 41% gewijzigd door SpikeHome op 16-11-2024 09:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik dacht dat dit het HomeWizard Plug-in Battery topic was? :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 48 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
knip

[ Voor 91% gewijzigd door teacher op 16-11-2024 21:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-08 20:56

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

weer eea offtopic weggeveegd.

Politiek en klimaatbeleid hebben hun eigen topics.
Gaan je gedachten niet over de HomeWizard accu? Deel ze dan elders.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe de HomeWizard batterij (en) op het HomeWizard display worden getoond of getoond kunnen worden.
Zal dat doormiddel van een batterij symbool met het aantal % zijn of gewoon een toevoeging als cirkel.
Ik ben benieuwd.
Volgens de email krijg ik de 1e batterij Januari/Februari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
peterbier schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:38:
Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe de HomeWizard batterij (en) op het HomeWizard display worden getoond of getoond kunnen worden.
Zal dat doormiddel van een batterij symbool met het aantal % zijn of gewoon een toevoeging als cirkel.
Ik ben benieuwd.
Volgens de email krijg ik de 1e batterij Januari/Februari.
Ik vermoed dat het SoC percentage en de huidige import/export toe te voegen zullen zijn.

Replace fear of the unknown with curiosity | 48 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Josh77
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 00:26
De batterij staat al in de app, het zou mooi zijn als je via een soort demo modus de batterij instellingen kon verkennen. Kunnen we misschien nog suggesties voor verbetering geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Josh77 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:59:
De batterij staat al in de app, het zou mooi zijn als je via een soort demo modus de batterij instellingen kon verkennen. Kunnen we misschien nog suggesties voor verbetering geven.
Dat kost ook weer extra ontwikkeltijd en ik vermoed dat ze daar nu juist een tekort aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh77
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 00:26
Ik ga er van uit dat de basis klaar is want ze zouden oorspronkelijk in November leveren en ze zouden ook wat screenshots van de batterij instellingen kunnen laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
Josh77 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 23:08:
Ik ga er van uit dat de basis klaar is want ze zouden oorspronkelijk in November leveren en ze zouden ook wat screenshots van de batterij instellingen kunnen laten zien.
Dat is klaar maar geen demo ofzo je moet echt de batterij koppelen voordat het verder gaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x5XbMZ9V96qG50Gc2UioMB1T80s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ynhq1OhwVqkEKqnBUIiqpRdx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• GrubLeo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 05-08 20:41
Hehe, tjongejonge. Ik heb het gehaald.

Ik heb alles tot hier gelezen maar ik val af en toe van mijn stoel als ik sommige posts lees.
Respect voor de Moderator 👍.
Gelukkig zit ik niet ook nog op X of Snapchat of Tiktok of meer van die onzin.

Maar goed.
Ik heb één HW thuisaccu in bestelling (misschien straks meer of iets anders slimmers).
Ik heb 28 panelen en een wp.
Ik ga met de fiets op vakantie (van het voorjaar nog naar de Noordkaap gefietst vanaf thuis. Kan ik sommige hier aanraden: wordt je nederig van) om CO2 te besparen.

Mijn argumentatie:
Ik ben begaan met het milieu en wil dat mijn kleinkinderen ook nog een beetje prettig op aarde kunnen leven.
Geen idee hoeveel mijn inspanning daaraan bijdraagt, maar ik doe hem wel.
En ik ga niet voor de financiële winst.

Bedankt voor alle info en discussie.

groeten, Leo.

Kia EV6, Peblar laadpaal, HW P1 meter en Batt., Nefit AW Split 7 B-S, Compress 3000i, Proline NXT HRC30, type 33 rads & home-made vents. 28 panelen 10KWpiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan14
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-05 06:27
NewYerk schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:09:
[...]

Die 2 van mij zijn ook geannuleerd! Tot 2027 voor mij totaal niet zinvol! Veel te lange terugverdientijd. Was uiteindelijk toch een impulsaankoop, na alles eens goed berekend te hebben. Wat wel goed geregeld is, is dat je aanbetaling vlot wordt teruggestort. :)
Inderdaad alles snel geregeld. Bij mij was het ook een impuls aankoop.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vind het wel grappig om te zien in wat voor welvaartsland we eigenlijk wonen. Allemaal mensen die een impulsaankoop van 1400 euro doen :)

Hier is het geen impulsaankoop. Ik denk niet dat het gaat lukken maar ik wil graag zo dicht mogelijk naar maximaal 2900 kWh import per jaar. Dat was ook de grens van het prijsplafond een paar jaar terug en het is ook een grens die gebruikt wordt voor de energiebelasting (hoewel de grens die daarboven zit exact hetzelfde prijspunt heeft.)
Niet nuttig verder, maar iedereen heeft zijn eigen eigenaardigheden he :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Laatst online: 00:56
@ArthurMorgan

Zo zijn er ook mensen die 15k hebben betaald voor een handelende Zonneplan accu waarvan de toekomst bijzonder onzeker is. Dat vind ik getuigen van meer financiële ballen dan een 1 HW-accu'tje, al is het geen wedstrijdje verplassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Johan14 schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:26:
[...]
Inderdaad alles snel geregeld. Bij mij was het ook een impuls aankoop.
Het leek me wel redelijk duidelijk dat dit een product is waar de terugverdientijd niet echt een factor is die je mee moet nemen :)
(iig voor de komende paar jaar, en daarna is het nog onzekerder)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 04-08 11:09
ArthurMorgan schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:48:
Ik vind het wel grappig om te zien in wat voor welvaartsland we eigenlijk wonen. Allemaal mensen die een impulsaankoop van 1400 euro doen :)
Voor mij was het ook een 'impulsaankoop', maar ik reken met 50 euro. Dat had ik namelijk ingecalculeerd als 'verlies' als ik me tussen juni 2024 en maart 2025 zou bedenken, bijvoorbeeld doordat er in de tussentijd een ander/beter alternatief op de markt zou zijn gekomen, of als ik bij nader inzien toch helemaal geen thuisbatterij zou willen hebben.

Voorlopig houd ik mijn plekje in de wachtrij nog gewoon vast, want tot nu toe hebben de alternatieven voor mij meer en/of zwaarwegender nadelen dan de HW-batterij!

[ Voor 5% gewijzigd door a2aan op 18-11-2024 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:48:

Hier is het geen impulsaankoop. Ik denk niet dat het gaat lukken maar ik wil graag zo dicht mogelijk naar maximaal 2900 kWh import per jaar. Dat was ook de grens van het prijsplafond een paar jaar terug en het is ook een grens die gebruikt wordt voor de energiebelasting (hoewel de grens die daarboven zit exact hetzelfde prijspunt heeft.)
Niet nuttig verder, maar iedereen heeft zijn eigen eigenaardigheden he :D
Hier weer een ander verhaal, ik wil voldoende watt op bepaalde fase hebben ivm wallbox/greenmode.
Eventueel 's-nachts batt laden en een fase ondersteunen waardoor de wallbox eerder in greenmode laad.
Draai nu de Batt SIM in HA om een en ander te bekijken.
Helaas zijn twee installaties met een 1 fase omvormer geleverd tijdens de bouw.
Heb zelf nog 8 panelen met micro-omvormers erbij geplaatst, incl balansmeter, en die zitten op drie verschillende WCD ingepugd, wegens verspreide ligging. Zo heeft ieder zijn eigen afwegingen...

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SatScan schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:15:
[...]

Hier weer een ander verhaal, ik wil voldoende watt op bepaalde fase hebben ivm wallbox/greenmode.
Eventueel 's-nachts batt laden en een fase ondersteunen waardoor de wallbox eerder in greenmode laad.
Draai nu de Batt SIM in HA om een en ander te bekijken.
Helaas zijn twee installaties met een 1 fase omvormer geleverd tijdens de bouw.
Heb zelf nog 8 panelen met micro-omvormers erbij geplaatst, incl balansmeter, en die zitten op drie verschillende WCD ingepugd, wegens verspreide ligging. Zo heeft ieder zijn eigen afwegingen...
De betekenis van wat je hier schrijft ontgaat me volkomen. Wat heeft de fase met het gebruik van een HW batterij te maken? Het is een 1 fase apparaat dat wordt aangestuurd vanaf de P1-poort van de meter en die geeft alleen de som van alle fasen af als sturing. Hij wordt ook uitsluitend geladen als je een overschot hebt aan zon produktie dus wat je noemt voor 's-nachts laden kan helemaal niet.

Maar misschien weet jij iets wat mij onbekend is dus indien mogelijk wat meer verduidelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaanTriple7 schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:55:
@ArthurMorgan

Zo zijn er ook mensen die 15k hebben betaald voor een handelende Zonneplan accu waarvan de toekomst bijzonder onzeker is. Dat vind ik getuigen van meer financiële ballen dan een 1 HW-accu'tje, al is het geen wedstrijdje verplassen.
15k? Was volgens mij 10k incl. BTW en is nu na een prijsverlaging en excl. BTW 7290 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Laatst online: 00:56
Taro schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:27:
[...]

15k? Was volgens mij 10k incl. BTW en is nu na een prijsverlaging en excl. BTW 7290 Euro.
Er waren 3 opties en de grootste batterij was volgens mij echt rond de 15k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaanTriple7 schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:53:
[...]

Nee. Ik heb nog gekeken voor de 20 kWh versie. Die zat op 10k. Daar zat nog een aanpassing in van de meterkast naar 3 fase. De voorbereiding die daarvoor gedaan moest worden door Zonneplan en de Netbeheerder dus. Daarnaast de 300 euro forfait en inclusief BTW. Daar zou 1700 euro BTW ongeveer weer van af gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaanTriple7 schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:53:
[...]

Nee. Ik heb nog gekeken voor de 20 kWh versie. Die zat op 10k. Daar zat nog een aanpassing in van de meterkast naar 3 fase. De voorbereiding die daarvoor gedaan moest worden door Zonneplan en de Netbeheerder dus. Daarnaast de 300 euro forfait en inclusief BTW. Daar zou 1700 euro BTW ongeveer weer van af gaan.

Heb het niet gedaan. Achteraf ook geen spijt van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoakz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-07 22:26
Hier de accu geannuleerd. Ik zie na 2027 wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
hoakz schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:06:
Hier de accu geannuleerd. Ik zie na 2027 wel weer.
Wellicht gaat HW de prijs verlagen.

Dan wordt de terugverdientijd wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
Henkoes schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 00:02:
[...]

De prijs zal 25-30 % moeten dalen wil het apparaat binnen de consumentenhorizon (5-7 jaar) terug te verdienen zijn.
De ontwikkelingen gaan hard en hopelijk kan HW het tempo bijhouden, het is nog steeds een mooi ecosysteem.
Het zou me niet verbazen als er binnen 2 jaar een XL versie uitkomt, zeg 5 kWh, voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkoes schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 00:02:
[...]

Vind ik eigenlijk ook. Na introductie ben je voordat hij geleverd wordt 8 maanden verder. De tijd haalt ze in. Ze zijn oorverdovend stil hierover dus dat gaat niet gebeuren. Ieder zal zijn eigen afweging moeten maken. Ik laat de order nog steeds staan maar kijk wel met de markt kritisch mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimBony
  • Laatst online: 05-08 14:43
Ik had zojuist een gedachtespinsel en wellicht biedt dit mogelijkheden voor de HomeWizard batterij.

Voor het gebruik van de batterij is een HomeWizard P1 meter verplicht. De P1 meter fungeert als een gatekeeper op de fase(n) en zodra er een overschot is op de zonneproductie, lees teruglevering, wordt de batterij aangestuurd om te gaan laden. Op die manier zal de combinatie P1 meter en batterij zoveel mogelijk NOM nastreven.

Zou het mogelijk zijn middels Home Assistant of Homey (of een ander programma) de waarde van de P1 meter te overschrijven? Dus ondanks dat er geen feitelijke overproductie van zonnestroom is, de P1 meter wel deze waarde mee te geven?
Wanneer de energietarieven dusdanig interessant zijn (en het verschil tussen dal en piek tarieven groot genoeg zijn) zou je de P1 meter een waarde kunnen geven die de batterij gaat doen laden. Zo lang HomeWizard een dergelijke functionaliteit niet zelf ondersteunt, kan het via deze omweg gedaan worden.

Ikzelf ben onvoldoende technisch onderlegt om in te schatten of dit mogelijk zou kunnen zijn. Zijn er tweakers die hier meer verstand van hebben en hier iets over kunnen zeggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JimBony schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:07:
Ik had zojuist een gedachtespinsel en wellicht biedt dit mogelijkheden voor de HomeWizard batterij.

Voor het gebruik van de batterij is een HomeWizard P1 meter verplicht. De P1 meter fungeert als een gatekeeper op de fase(n) en zodra er een overschot is op de zonneproductie, lees teruglevering, wordt de batterij aangestuurd om te gaan laden. Op die manier zal de combinatie P1 meter en batterij zoveel mogelijk NOM nastreven.

Zou het mogelijk zijn middels Home Assistant of Homey (of een ander programma) de waarde van de P1 meter te overschrijven? Dus ondanks dat er geen feitelijke overproductie van zonnestroom is, de P1 meter wel deze waarde mee te geven?
Wanneer de energietarieven dusdanig interessant zijn (en het verschil tussen dal en piek tarieven groot genoeg zijn) zou je de P1 meter een waarde kunnen geven die de batterij gaat doen laden. Zo lang HomeWizard een dergelijke functionaliteit niet zelf ondersteunt, kan het via deze omweg gedaan worden.

Ikzelf ben onvoldoende technisch onderlegt om in te schatten of dit mogelijk zou kunnen zijn. Zijn er tweakers die hier meer verstand van hebben en hier iets over kunnen zeggen?
Ik denk het niet. Je moet dan een sensor waarde overschrijven waar naar gekeken wordt. Die is readonly verwacht ik net zoals de batterij. ChatGPT zegt daarover:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRI6a1Id3iRI4KhOKBfv0Rd-Qj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3wI5XpmR5ampffJ1JFit0DXp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op woensdag 13 november 2024 @ 06:45:
[...]

https://www.homewizard.com/nl/plug-in-battery/

Laatste zegt inderdaad niet exact 'nieuw' maar het is wel mijn interpretatie op basis van de eerste zin ;) (Valt uiteraard over te discussieren of dat klopt, maar dat ga ik verder niet doen :P )
[...]

[...]

zelfde link
Je moet je afvragen in hoeverre men de de beschikking heeft van vervangend apparatuur, bij batterijcellen is het vaak gewoon te duur en blijkt het dus goedkoper te zijn om gewoon een nieuw pakket te nemen, is bv alleen de bms defect maar de batterijen nog in goede staat dan is het eenvoudig. Het heeft allemaal met de kostprijs te maken en de uren die je daarvoor kwijt bent.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:16:
[...]

Ik denk het niet. Je moet dan een sensor waarde overschrijven waar naar gekeken wordt. Die is readonly verwacht ik net zoals de batterij. ChatGPT zegt daarover:

[Afbeelding]
Als aanvulling heeft de P1 meter geen input over dynamische tarieven (zo ver ik weet) want dat zou je dan ook weer moeten koppelen aan je aanbieder.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 04-08 11:09
@Devke en @JimBony ik dacht dat ik wel eens gelezen heb dat het mogelijk is om je eigen P1 signaal te genereren op een eigen poort waar je de HW-dongle dan op aansluit. Op die manier houd je HomeWizard in wezen 'voor de gek'. Maar als je op dat Tweakniveau zit, dan is de HW-batterij misschien sowieso niet het meest geschikte product voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimBony
a2aan schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:20:
@Devke en @JimBony ik dacht dat ik wel eens gelezen heb dat het mogelijk is om je eigen P1 signaal te genereren op een eigen poort waar je de HW-dongle dan op aansluit. Op die manier houd je HomeWizard in wezen 'voor de gek'. Maar als je op dat Tweakniveau zit, dan is de HW-batterij misschien sowieso niet het meest geschikte product voor je.
Op de schaal van 1 tot 10 op Tweakniveau zit ik waarschijnlijk op 3 :+ Ik kan beter wachten op een door HomeWizard beschikbaar gestelde schakeling zoals ze dat nu ook op hun Energy Sockets hebben. Alle vertrouwen in dat ze die functie vroeg of laat zullen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Nu online
MacD007 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:19:
[...]

Als aanvulling heeft de P1 meter geen input over dynamische tarieven (zo ver ik weet) want dat zou je dan ook weer moeten koppelen aan je aanbieder.
Dat is ook niet nodig, die zitten wel in HA of Homey dus één van de twee kan wel vertellen wanneer ze de P1 meter moeten laten denken dat er teruglevering is 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!
a2aan schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:20:
Als je dat artikel ergens een x voorbij ziet komen weer... post hem gerust een x. De gedachte is interessant namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-08 21:47
Dus als ik 1 HW koop van 2,688 kWh kan dit dan mijn besparing zijn over 6.000 laad cycli?

Levensduur: 16 jaar (6.000 / 365 dagen)
Investering: 1425 euro (incl. Dongle)
Verwachte opbrengst: 2* x 6.000 = 12.000 x 0,27 (verwacht gem. tarief) = 3.240 euro

*Uitgaande de levensduur de batterij 2 kWh terug geeft en niet 2.688 kWh

Dat is dus 1.815 euro in 16 jaar of een besparing van 113 euro per jaar.

Klopt dit een beetje of vergeet ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Galvatron schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:28:
Dus als ik 1 HW koop van 2,688 kWh kan dit dan mijn besparing zijn over 6.000 laad cycli?

Verwachte opbrengst: 2* x 6.000 = 12.000 x 0,27 (verwacht gem. tarief) = 3.240 euro

Ja je vergeet dat je als je terugleverd ook een vergoeding had gekregen die je nu niet hebt.

Voorbeeld. Mijn kWh prijs is 26 ct. Mijn terugleverboete is 10 ct. De besparing kan per kWh die 10 ct maar zijn omdat ik anders nog steeds 16 ct had gekregen als die kWh het net op gefietst was.

Als jij geen terugleverboete hebt dan is je besparing zelfs 0.

[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 19-11-2024 13:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GM15
  • Laatst online: 10:56
Galvatron schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:28:

:-) Dit is wel heel creatief (of eerder recht-toe-recht-aan) , krijg jij hem 16 jaar iedere dag gevuld met overschot? Daarnaast (o.a.) wat @Devke aangeeft. En kun je je nog herinneren hoe de energiemarkt er 16 jaar geleden uitzag? Hoe zou hij er over 16 jaar uitzien?

Voor iedere individuele situatie zijn de cijfertjes anders maar ik zou de illusie laten varen dat je deze (met de huidige prijsstelling) ooit terugverdient. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Sonero schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 06:27:
[...]

De prijs zal 25-30 % moeten dalen wil het apparaat binnen de consumentenhorizon (5-7 jaar) terug te verdienen zijn.
De ontwikkelingen gaan hard en hopelijk kan HW het tempo bijhouden, het is nog steeds een mooi ecosysteem.
Het zou me niet verbazen als er binnen 2 jaar een XL versie uitkomt, zeg 5 kWh, voor dezelfde prijs.
Precies.
Dus als dit niet gebeurd dan gaat hij na levering weer retour. Of ze geven gewoon het voorschot terug.
Voor veel mensen was dit een impuls aankoop.

Ik was verleid door de 6/7jaar terugverdientijd.
Zolang die niet gehaald wordt met de daadwerkelijke energietarieven en niet de fictieve te hoog ingezette tarieven dan gaat dit retour en investeer ik het geld ergens anders in.

[ Voor 23% gewijzigd door Henkoes op 19-11-2024 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkoes
Devke schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:37:
[...]

Vind ik eigenlijk ook. Na introductie ben je voordat hij geleverd wordt 8 maanden verder. De tijd haalt ze in. Ze zijn oorverdovend stil hierover dus dat gaat niet gebeuren. Ieder zal zijn eigen afweging moeten maken. Ik laat de order nog steeds staan maar kijk wel met de markt kritisch mee.
Eens. Met de huidige prijs en afwezigheid van handelen staan ze 2-0 achter.
Handelen/goedkoop laden in de winter scheelt wel degelijk geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:54
Henkoes schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:55:
[...]

Precies.
Dus als dit niet gebeurd dan gaat hij na levering weer retour.
begrijp ik het goed dat je verwacht dat voor uitlevering de prijs die je moet betalen 25-30% lager is en zo niet dat je het terug stuurt?

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
stil schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:17:
[...]

begrijp ik het goed dat je verwacht dat voor uitlevering de prijs die je moet betalen 25-30% lager is en zo niet dat je het terug stuurt?
Nee dat de terugverdientijd redelijker moet zijn.
Percentage prijsverlaging laat ik aan HW over. Goedkoop opladen in de winter tijdens de nacht is een optie om de TVT te verlagen.

[ Voor 10% gewijzigd door Henkoes op 19-11-2024 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Henkoes schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:23:
[...]

Nee dat de terugverdientijd redelijker moet zijn.
Percentage prijsverlaging laat ik aan HW over. Goedkoop opladen in de winter tijdens de nacht is een optie om de TVT te verlagen.
Ik vind dit als een soort van chantage klinken.

Zo van : HW als je niet doet wat ik wil dan krijg je hem terug en dan blijven jullie met een onverkochte voorraad zitten.

Wat is er anders dan op het moment van bestellen, Niets, je opstelling is onredelijk.
Alleen de mensen die een verwachte levertijd in November hadden hebben grond tot annuleren wegens niet nakomen van de levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-08 21:47
GM15 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:24:
[...]

:-) Dit is wel heel creatief (of eerder recht-toe-recht-aan) , krijg jij hem 16 jaar iedere dag gevuld met overschot? Daarnaast (o.a.) wat @Devke aangeeft. En kun je je nog herinneren hoe de energiemarkt er 16 jaar geleden uitzag? Hoe zou hij er over 16 jaar uitzien?

Voor iedere individuele situatie zijn de cijfertjes anders maar ik zou de illusie laten varen dat je deze (met de huidige prijsstelling) ooit terugverdient. ;)
Precies, dank voor de input. Ik zocht naar een goede reden om er een aan te schaffen. De prijs moet inderdaad nog wel even zakken om het genoeg interessant te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimBony
hanev001 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:39:
[...]

Ik vind dit als een soort van chantage klinken.

Zo van : HW als je niet doet wat ik wil dan krijg je hem terug en dan blijven jullie met een onverkochte voorraad zitten.

Wat is er anders dan op het moment van bestellen, Niets, je opstelling is onredelijk.
Alleen de mensen die een verwachte levertijd in November hadden hebben grond tot annuleren wegens niet nakomen van de levertijd.
HomeWizard promoot zelf op haar website een terugverdientijd van 6 jaar. Daar gebruiken ze mijns inziens een belachelijk hoog stroomtarief voor om het iets rooskleuriger te doen lijken.
Dat de ROI 1 of 2 jaar meer wordt door veranderende omstandigheden lijkt mij niet zo'n punt. Maar het neigt nu eerder naar 2 tot 3x de voorgespiegelde termijn.

Wetende dat HomeWizard ook meeleest op dit forum is het best een eerlijk signaal om aan te geven dat ze zichzelf de markt uitprijzen. Dan kunnen zijzelf besluiten daar vooraf iets aan te doen.
Voor dergelijke producten is nog niet echt een constante prijsstandaard en speelt de perceptie van de (potentiële) koper een grote rol. De één vindt het duur, de ander goedkoop en weer een ander spot on. Aan de aanbieder is het vervolgens om daar zijn positie in te kiezen.

Roeptoeteren dat dit chantage is vind ik dan ook onterecht. Men had voor bestellen wellicht beter huiswerk moeten doen, maar HomeWizard had ook een reëlere verwachting kunnen schetsen.

Behalve, of in plaats van, een prijsverlaging zou een softwarematige spec. bump voor livegang ook een hoop kopers kunnen behouden. Meer mogelijkheden om de batterij optimaal in te zetten hebben namelijk ook invloed op de ROI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JimBony schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:50:
[...]

HomeWizard promoot zelf op haar website een terugverdientijd van 6 jaar. Daar gebruiken ze mijns inziens een belachelijk hoog stroomtarief voor om het iets rooskleuriger te doen lijken.
Dat de ROI 1 of 2 jaar meer wordt door veranderende omstandigheden lijkt mij niet zo'n punt. Maar het neigt nu eerder naar 2 tot 3x de voorgespiegelde termijn.

Wetende dat HomeWizard ook meeleest op dit forum is het best een eerlijk signaal om aan te geven dat ze zichzelf de markt uitprijzen. Dan kunnen zijzelf besluiten daar vooraf iets aan te doen.
Voor dergelijke producten is nog niet echt een constante prijsstandaard en speelt de perceptie van de (potentiële) koper een grote rol. De één vindt het duur, de ander goedkoop en weer een ander spot on. Aan de aanbieder is het vervolgens om daar zijn positie in te kiezen.

Roeptoeteren dat dit chantage is vind ik dan ook onterecht. Men had voor bestellen wellicht beter huiswerk moeten doen, maar HomeWizard had ook een reëlere verwachting kunnen schetsen.

Behalve, of in plaats van, een prijsverlaging zou een softwarematige spec. bump voor livegang ook een hoop kopers kunnen behouden. Meer mogelijkheden om de batterij optimaal in te zetten hebben namelijk ook invloed op de ROI.
Dat gegoochel met terugverdientijden slaat ook nergens op en is doorn in mijn oog. Echter zie je dit ook bij andere leveranciers. Daarnaast vraag voor de gein eens een offerte op van zonnepanelen. Ik heb er nog 1 liggen met een kWh prijs van 40 ct. De beste man snapte niet dat ik de offerte liet schieten. Alles om de prijs te rechtvaardigen. Op welke hoop je dit moet gooien? Ik noem het je klant beet nemen. De klant kan dan zelf bepalen of hij dat prima vind of niet. Als ze het door hebben. HW leest ook mee en er is al diverse keren om uitleg gevraagd. Die is er niet en die komt niet.

Bepaal voor jezelf of je eigen doelen behaald worden. Zoja lekker laten komen. Zonee. Cancellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:54
Devke schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:58:
[...]

Dat gegoochel met terugverdientijden slaat ook nergens op en is doorn in mijn oog. Echter zie je dit ook bij andere leveranciers. Daarnaast vraag voor de gein eens een offerte op van zonnepanelen. Ik heb er nog 1 liggen met een kWh prijs van 40 ct. De beste man snapte niet dat ik de offerte liet schieten. Alles om de prijs te rechtvaardigen. Op welke hoop je dit moet gooien? Ik noem het je klant beet nemen. De klant kan dan zelf bepalen of hij dat prima vind of niet. Als ze het door hebben. HW leest ook mee en er is al diverse keren om uitleg gevraagd. Die is er niet en die komt niet.

Bepaal voor jezelf of je eigen doelen behaald worden. Zoja lekker laten komen. Zonee. Cancellen.
Eigenlijk zeg je hier dus gewoon dat HW ons belazerd (beet nemen) met een veel te rooskleurige rekenmethode m.b.t. het terugverdienen :) . Of dat wij ons laten belazeren. Tsja. Best stevig. Mogelijk terecht. Zou het toch wel zeer wenselijk achten dat een leverancier die hier aanwezig is hier aanleiding in ziet om te reageren?

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:43
Ik denk dat Homewizard vooral met een grote bak popcorn dit topic leest. Discussies over fictieve argumenten van Homewizard, over fictieve concurrenten, over fictieve ontevreden kopers.

Concurrenten zoals Sessy zijn duurder en hebben hun prijzen alleen maar verhoogd, zoals Duravolt zijn ook niet leverbaar, nergens open/eerlijk over de specs, ook al prijsverhoging aangekondigd, Zonneplan is veel duurder, geen eigen controle, geen eigen verbruik.

Die accu gaat echt niet goedkoper worden, de eerste batch was in een half uur uitverkocht. Als concurrenten écht beter zijn stopt het geklaag vanzelf in dit topic, mensen gaan dan namelijk daadwerkelijk naar de concurrent en laten HW links liggen. "De markt uitprijzen"... wensdenken, het zou mij niet verbazen als er volgende zomer 300 euro bovenop gaat.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Laatst online: 08:27
Henkoes schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:59:
[...]

Eens. Met de huidige prijs en afwezigheid van handelen staan ze 2-0 achter.
Handelen/goedkoop laden in de winter scheelt wel degelijk geld.
Handelen is niet rendabel. Laten we als voorbeeld morgen (20 November 2024) nemen op de day ahead met laden uit het net en NOM ontladen (het meest gunstige handel programma op day ahead).

Ex belasting is het laagste punt €0.08, en de hoogste €0.14. je spread is dus €0.06.

Als je ''financieel'' rekent voor jezelf op de manier dat je in ieder geval geen verlies maakt wil je de kostprijs afschrijven over het aantal cycli. Dus laten we zeggen 1400 euro elke cycli is 2.7kWh met 6000 cycli. Grof gerekend is dat 1400/(2.7*6000)= €0.086 wat je per cycli kost. Je kan morgen dus geen winst maken.

En dan nemen we heel veel factoren nog niet mee. (De batterij gaat niet vol in enkel het laagste uur, teruglevering kost je 14ct belasting (saldering), geen verlies in de omzetting, geen afnemend vermogen van de batterij over tijd en dat je 100% van de volledige batterij kan gebruiken.)

Doe je hetzelfde met zonne energie, krijg je de volledige stroom prijs incl belastingen, in veel gevallen €0.20~0.26. (gerekend zonder saldering) Je spread is dan dus gelijk aan dit bedrag. Je winst per cycli ligt dus vele malen hoger.

En als je zegt, ''er zijn genoeg dagen met wel genoeg spread''. Het aantal winterdagen vorig jaar met een spread hoger dan €0.15 was 22, en waarbij het niet zonnig was is vorig jaar is maar 4. Je kon dus welgeteld op 4 dagen ''winst'' maken met je batterij met handelen door uit het net te laden en NOM te gebruiken.

Handelen op uur niveau is huidig gewoon een ''verkoop praat'' waar je geen enkele batterij mee terug kan verdienen.

Aanmerkingen:
Ik heb het hier niet over onbalans handelen.
Ik heb het ook niet over NOM binnen een dynamisch tarief laden en ontladen op de meest gunstige uren. Dit is namelijk wel iets waar we actief naar kijken.

Overigens de stroomprijs waarmee wij op de website rekenen voor de terugverdientijd de mediaan van de afgelopen 5 jaar. Onze verwachting is dat de prijs per kWh ook duurder gaat worden in de komende jaren. Je zal de prijs voor de komende jaren moeten weten wil je hier echt iets over kunnen zeggen, en als iemand die glazen bol heeft willen wij hem graag inzien :)

[ Voor 8% gewijzigd door HomeWizard_NL op 19-11-2024 16:40 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.