Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
JanHenk schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:11:
@easywoods Sorry, ik kan het echt niet vinden. Heb de vraag aan HW gesteld.
Voor nu is alleen laadpercentage instelbaar op de display.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Op het display is alleen nog % van de batterij te zien.
Ik had ook liever gehad hoeveel watt op of ontladen.
Misschien komt dat nog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLCMdfWl-rR4A4c5ubf3UO6x2Hw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8usDBus1WoRAux92YVSRryJs.jpg?f=fotoalbum_large

Batterij even handmatig gestart.
Alleen % op het display.
In de app geeft hij wel 800 watt aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o74Hfnkyy7rMZQWdkXx2taHWASA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tKtKRpQ1DmOeoHVrPz6pRUcT.jpg?f=fotoalbum_large

Ha @HomeWizard_NL je was me net voor

Acties:
  • +8 Henk 'm!
peterbier schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:25:
Op het display is alleen nog % van de batterij te zien.
Ik had ook liever gehad hoeveel watt op of ontladen.
Misschien komt dat nog.
[Afbeelding]

Batterij even handmatig gestart.
Alleen % op het display.
In de app geeft hij wel 800 watt aan.
[Afbeelding]

Ha @HomeWizard_NL je was me net voor
Het zou idd wel tof zijn als het een cirkel is met het aantal Watts in het midden en dan de ring in kleur groen (laden) of paars (ontladen) en dat de cirkel zelf het percentage weergeeft. Een half gekleurde cirkel wordt dan 50%. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22:13
asing schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:29:
[...]

Het zou idd wel tof zijn als het een cirkel is met het aantal Watts in het midden en dan de ring in kleur groen (laden) of paars (ontladen) en dat de cirkel zelf het percentage weergeeft. Een half gekleurde cirkel wordt dan 50%. :)
Ja, precies dat, nou ja bijna, ik zou blij worden van één cirkel met het actuele vermogen van de zonnepanelen, de andere met het actuele vermogen van de accu en dan de grote cirkel met het actuele totale vermogen dat dan (bijna) de hele dag op nul staat 😜
@HomeWizard_NL is dat geen goed idee? 👊🏼

[ Voor 7% gewijzigd door easywoods op 29-01-2025 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder325
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 18-03 23:06
Zo dag 2 vd accu, helaas wegens gebrek aan zon toch maar weer handmatig opgeladen.

Het ziet er toch echt naar uit dat 1 accu voor mijn huis te weinig zal zijn maar dat kan ik pas zeggen als er echt een keertje zonneschijn is.

Wat het wel zegt is dat ik de accu of accu’s niet vol zal krijgen in de winter.

Ik dacht gehoord te hebben tijdens het webinar dat de accu zelf zou gaan laden hetzij via de zon (voorkeur) of via het net.
Maar zoals het nu is, is het zo dat als de accu leeg is deze blijft wachten totdat er zon is….
De afgelopen tijd was er bijna geen zon dus dat zou dan betekenen dat de accu misschien wel een maand op 0% staat…
Zakt deze dan bij niet laden niet door de ondergrens van 8% restlading heen vraag ik me af 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nee, zo af en toe zal hij een beetje bijladen om op niveau te blijven.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 21:14
Devke schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 18:07:
[...]

Ik vat hem ff niet. Als hij de batterij waarden uitleest dan moet hij die toch goed in HA plotten?

Ik kan hem wel rechttrekken met een nieuwe sensor en dan het verschil eraf laten halen zodat ze gelijk lopen maar liever........ 😜
Je installeert je accu. De tellers beginnen te lopen. Staan inmiddels op, zeg 35 export, 40 import. Nu voeg je hem toe aan HA.

Je gaat lekker verder met je accu. Inmiddels zegt de accu 55 export en 62 import.
HA geeft dan als export 55-35 = 20 weer, en geeft als import 62-40 = 22 weer.

Dat bedoel ik. Als "nulpunt" is de eerste ontvangen waarde op de sensor genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:21

fxs81

Julianadorp

easywoods schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:10:
[...]

I know, ik gebruik het display ook maar heb ook nog geen accu vandaar m’n nieuwsgierigheid of het actuele vermogen van de accu op één van de drie ringen te tonen is 😉
Ah op die manier, ik ging er eigenlijk van uit dat al die waardes zichtbaar zouden zijn maar dat is dus nog niet verwerkt. Hopelijk komt dat nog, zou dat ook wel graag in kunnen stellen.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Nu de gegevens in Home Assistant staan heb ik de eerste grafiek gemaakt waarmee je per batterij goed kunt zien wat hij nou doet. Het is op basis van Apexcharts en gebruikt de bestaande Homewizard sensoren.

RTE ga ik morgen eens naar kijken die zou ik zelf als 4e waarde willen zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxs6IYLFaq1SJtJRTLdC1WiZT6Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ztrfeCMrwVC3fFQFbcA1GAPW.png?f=user_large

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
type: custom:apexcharts-card
stacked: true
header:
  show: true
  show_states: true
  title: ""
graph_span: 1d
series:
  - entity: sensor.battery_state_of_charge
    name: Batterij
    type: line
    color: "#fff"
    stroke_width: 2
    curve: smooth
    group_by:
      func: min
      duration: 15min
    show:
      in_header: false
  - entity: sensor.battery_power
    name: Vermogen
    group_by:
      func: avg
    type: column
    yaxis_id: energy
    show:
      in_header: false
    color: "#6700a7"
    float_precision: 0
  - entity: sensor.battery_energy_import
    yaxis_id: header_only
    name: Geladen
    statistics:
      period: day
      type: change
      align: start
    show:
      legend_value: true
      in_header: true
      in_chart: false
  - entity: sensor.battery_2_energy_export
    yaxis_id: header_only
    name: Ontladen
    statistics:
      period: day
      type: change
      align: start
    show:
  - entity: sensor.battery_state_of_charge
    name: Batterij
    type: line
    color: "#fff"
    stroke_width: 2
    curve: smooth
    group_by:
      func: min
    show:
span:
  start: day
apex_config:
  xaxis:
    labels:
      show: false
      style:
        colors: grey
    axisTicks:
  yaxis:
    - title:
        text: ""
      decimalsInFloat: 0
      min: 0
      max: 100
      tickAmount: 4
      opposite: true
      labels:
        style:
          colors: "#e4e4e7"
    - title:
        text: ""
      decimalsInFloat: 0
      min: -800
      max: 800
      tickAmount: 8
      labels:
        style:
          colors: "#e4e4e7"
  grid:
    strokeDashArray: 0
    borderColor: rgb(52,52,52)
    show: true
  chart:
    height: 250px
  legend:
  plotOptions:
    bar:
      colors:
        ranges:
          - from: 0
            to: 100000
            color: "#6700a7"
          - from: -100000
            to: 0
            color: "#46a635"

6320wp O/Z/W | 2x HW Batterij |Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erick12345678
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-04 09:45
Hier vandaag dan ook eindelijk de twee batterijen ontvangen die ik had besteld!

Helaas heb ik wat minder geluk😢

Installatie van de eerste batterij ging prima in no time up and running. Echter, toen de tweede in het stopcontact deed, was het pats en lag de aardlek eruit (ze zitten op een eigen groep met een eigen aardlek alleen voor hun) ook wel Alamat..

Ik heb dus helaas een kapotte batterij gekregen jammerdebammer nu wachten op HomeWizard tot ze de swap komen doen. Ze reageren wel heel snel op mails gelukkig. Alleen toch is het balen. En veel gesjouw voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shthpnz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:42
@Erick12345678 ja dat is pech. Toeval natuurlijk, maar fijn dat het aansluiten van de eerste accu goed ging. Anders had je wellicht getwijfeld of jij je bedrading wel op orde had.

Blijft jammer; gelukkig is HW erg alert en komt het zeker goed met de wissel.

Bj 1904; gasloos; HR++ x133; PV 9kWp; WP L/W 16kW; Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s; laadpaal, EV’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The - DDD schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:03:
[...]

Je installeert je accu. De tellers beginnen te lopen. Staan inmiddels op, zeg 35 export, 40 import. Nu voeg je hem toe aan HA.

Je gaat lekker verder met je accu. Inmiddels zegt de accu 55 export en 62 import.
HA geeft dan als export 55-35 = 20 weer, en geeft als import 62-40 = 22 weer.

Dat bedoel ik. Als "nulpunt" is de eerste ontvangen waarde op de sensor genomen.
Dank. Wat ik dan apart vind is dat er helemaal geen batterij activiteit meer is geweest na toevoegen in HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Erick12345678 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:53:

Installatie van de eerste batterij ging prima in no time up and running. Echter, toen de tweede in het stopcontact deed, was het pats en lag de aardlek eruit (ze zitten op een eigen groep met een eigen aardlek alleen voor hun) ook wel Alamat..

Ik heb dus helaas een kapotte batterij gekregen jammerdebammer nu wachten op HomeWizard tot ze de swap komen doen. Ze reageren wel heel snel op mails gelukkig. Alleen toch is het balen. En veel gesjouw voor niks.
Heb je ook al een andere wcd geprobeerd die op een andere aardlekautomaat zit.
30mA zit je vrij snel aan namelijk.
Of deze aardlekautomaat tript iets te snel kan natuurlijk ook. (Of de thuisbatterij is defect)
Om het een en ander uit te sluiten.
Even in een ander wcd (stopcontact) proberen is zo gedaan.
Om deze rede wordt ook vaak 300mA aardlekautomaat bij zonnepanelen omvormer toegepast.

[ Voor 7% gewijzigd door peterbier op 29-01-2025 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erick12345678
peterbier schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 22:09:
[...]

Heb je ook al een andere wcd geprobeerd die op een andere aardlekautomaat zit.
30mA zit je vrij snel aan namelijk.
Of deze aardlekautomaat tript iets te snel kan natuurlijk ook. (Of de thuisbatterij is defect)
Om het een en ander uit te sluiten.
Even in een ander wcd (stopcontact) proberen is zo gedaan.
Om deze rede wordt ook vaak 300mA aardlekautomaat bij zonnepanelen omvormer toegepast.
Hoi hoi!
Ik heb de kapotte in zijn eentje in het desbetreffende stopcontact gedaan waar de goeie op werkte. Toen knalde de aardlek er meteen weer uit.

Daarna was ik eigenlijk wel klaar mee, ha ha…

Daarstraks was ik toch nog even nieuwsgierig geworden en heb ik m’n Multimeter even gepakt, ik meet bij de stekker op de pennen en of de aarde bij de goeie batterij allemaal oneindig.
En bij de defecte batterij meeting tussen fase aarde 410k Ohm tussen fasepen en aarde. Dat is natuurlijk wel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erick12345678 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 22:27:
[...]

Hoi hoi!
Ik heb de kapotte in zijn eentje in het desbetreffende stopcontact gedaan waar de goeie op werkte. Toen knalde de aardlek er meteen weer uit.

Daarna was ik eigenlijk wel klaar mee, ha ha…

Daarstraks was ik toch nog even nieuwsgierig geworden en heb ik m’n Multimeter even gepakt, ik meet bij de stekker op de pennen en of de aarde bij de goeie batterij allemaal oneindig.
En bij de defecte batterij meeting tussen fase aarde 410k Ohm tussen fasepen en aarde. Dat is natuurlijk wel vreemd
Je wilt er ook niet teveel mee prutsen. Hoewel zeldzaam kunnen ze branden. En dat wil je echt niet. Dus terug in de doos en retour afzender :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erick12345678
asing schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 22:53:
[...]

Je wilt er ook niet teveel mee prutsen. Hoewel zeldzaam kunnen ze branden. En dat wil je echt niet. Dus terug in de doos en retour afzender :)
Precies hoewel ik baal als een ……stekker :+ gewoon garantie dus geen gehannes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flodder325
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 18-03 23:06
Zojuist mijn €60- korting gebruikt die bij de eerste levering van de plug-in batterij was gegeven.

Ik heb inmiddels alles al van HW en ben er tot nu toe zeer tevreden over, maar ja wat moet je nog bestellen dacht ik.

Toch maar een extra kwh meter besteld, ondertussen begint de meterkast behoorlijk vol te raken, maar goed nog 1 extra groep erbij voor de tuin met kwh meter 👍

Jammer dat ik de korting niet kon gebruiken voor mijn 2e accu aanvraag, maar ik ben er blij mee.

Wederom chapeau @HomeWizard_NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
asing schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:29:
[...]

Dat de ring in kleur verandert van de batterij is er al.
Nu leverd de batterij energie aan het huis naar een paar uur opladen (paars handmatig)
Je ziet de ring meelopen in %. (Groen)
Nu nog een nieuwe functie aantal watt in het midden van de ring. @HomeWizard_NL ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FItqTPGj0W7pq8o8GRyhF8XBFms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OQb8U39MZef1kEElu5XiUQKx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:10
Erick12345678 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:53:

Prettig dat je geen 46 kg (2.5 kWh) danwel 72 kg (5 kWh) hoeft te slepen zoals bij de directe concurrent.

Ik moet zelf nog wat geduld hebben, maar de snelheid en zorgvuldigheid waarmee HomeWizard de op dit topic gemelde issues aanpakt, geeft mij het gevoel dat ik hier gewoon op moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
vannacht de accu's leeg getrokken.
Mooi op de 0 gebleven.
Echter zou het mooi zijn dat ie niet onder 0 zou gaan dus terug leveren, ik zie dan liever de NOM op een 50w ofzo of instelbaar op de app, (@HomeWizard_NL )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Blt7U59xbQfe2UGOHsIALLV44rk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xwgi1Li2nz9QrMtxcfFjPjE9.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:39
asing schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:01:
Er staan meerdere advertenties op MP. Zelfs iemand die ze wegdoet voor de kostprijs, maar die advertentie laat bij mij al mijn nekharen overeind staan.

Het is overigens risicoloos voor de mensen die proberen er een slaatje uit te slaan. 4 weken aanbieden tegen de hoofdprijs en als niemand toerhapt dan stuur je alles terug naar HW.
Als geld verdienen het doel is met een batterij dan is marktplaats de beste manier als het een paar honderd euro oplevert, moeten de mensen die hem daadwerkelijk gebruiken nog maar waar zien te maken >:)

p.s. ik wacht ook nog gewoon op mijn batterij om te gaan gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparky
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 17:47
SpikeHome schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 07:27:
Mooi op de 0 gebleven.
Echter zou het mooi zijn dat ie niet onder 0 zou gaan dus terug leveren, ik zie dan liever de NOM op een 50w ofzo of instelbaar op de app, (@HomeWizard_NL )
[Afbeelding]
Bij vrienden van ons een batterij (van een ander fabricaat) bekeken en daar kon men idd het setpoint zelf bepalen. Een soort van offset rondom het nulpunt waardoor je zoveel mogelijk NOM kon draaien of ervoor kunt kiezen om netlevering te voorkomen.

Dat is voor HW ook erg eenvoudig in de app te knutselen.

WP Daikin Altherma 3 / Thuisbatterij Marstek Venus 5,12 / EV Tesla / 54 zonnepanelen / Van Moof S3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Oftewel XOM (X-op-de-meter). :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:49
Hmm, gisteren netjes mijn twee batterijen gekregen. Krijg ik zojuist een mail van Transmission dat ze vandaag weer voor de deur staan met een zending ('nalevering') van Homewizard. Ben helaas niet thuis, maar iets gaat daar niet helemaal lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SpikeHome schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 07:27:
Mooi op de 0 gebleven.
[Afbeelding]
Kijk eens bij je energieleverancier wat je werkelijk aan stroom aan het net hebt teruggeleverd. Mijn ervaring is dat dit echt minimaal is. Ben benieuwd wat het bij jou is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
@Devke Kan ik nog niet zien, die lopen een 2 dagen achter.
Ook bij de slimmemeterportal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18:29
SpikeHome schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:43:
Hier stond de meter total power bij gebruik HW batterij eerste 7 uren van de nacht op nul op de meter, op vebruikt 0,010kWh en teruggeleverd 0,010kW. Daar stond het om 4 uur in de nacht ook al op, dus ik verwacht dat dat een soort minimum is wanneer er enige teruglevering of verbruik is geweest.

Dat wil niet zeggen dat dat bij jou ook zo is uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpikeHome schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:43:
Om je een beeld te geven. Hier was het 8 uurtje NOM draaien avond/deel nacht in totaal 0.007 kWh wat terug het net op ging vanuit de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:54
Ik heb gisteren de batterijen op de definitieve plaatsen gezet, aangesloten op verschillende Fases en dus ook verschillende groepen (duh)

Ik heb de ontlading ontsloten naar 1600W, echter valt mij op dat dit maar tijdelijk werkt.
@HomeWizard_NL
Was dit al eerder gemeld of moet ik dit melden aan thuisbatterij@homewizard.com ?

IOS 18.3
P1 6.0103
batterijen 1.0010
App 1.23.8(626)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carp_be
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:53
Ik vind in de FAQ geen direct antwoord , mss een speciale use case

Thuis heb ik een 3 fase aansluiting , waarbij de stopcontacten boven & beneden op apparte fases zitten.
Mocht ik 2 baterijen kopen en een batterij boven en beneden aansluiten , dus beide batterijen op een apparte fase , kan je dan ook 1600w ontladen? of moet die echt op een apparte zekering hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
carp_be schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:07:

Thuis heb ik een 3 fase aansluiting , waarbij de stopcontacten boven & beneden op apparte fases zitten.
Mocht ik 2 baterijen kopen en een batterij boven en beneden aansluiten , dus beide batterijen op een apparte fase , kan je dan ook 1600w ontladen? of moet die echt op een apparte zekering hiervoor ?
Iedere groep is afgezekerd op een fase. Dus beide stopcontacten zijn apart afgezekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carp_be
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:53
asing schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:09:
[...]

Iedere groep is afgezekerd op een fase. Dus beide stopcontacten zijn apart afgezekerd.
klopt ! de vraag is in deze situatie , kan er dan 1600w ontladen worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
carp_be schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:13:
[...]

klopt ! de vraag is in deze situatie , kan er dan 1600w ontladen worden ?
Ja in principe wel.

[ Voor 4% gewijzigd door asing op 30-01-2025 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Nu online
phYzar schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:22:
Hmm, gisteren netjes mijn twee batterijen gekregen. Krijg ik zojuist een mail van Transmission dat ze vandaag weer voor de deur staan met een zending ('nalevering') van Homewizard. Ben helaas niet thuis, maar iets gaat daar niet helemaal lekker.
Stuur even je order nummer in een dm, dan kijken we even wat hier gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Als er een over is mag ie wel naar Apeldoorn hoor! O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Nu online
(RSH) schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:51:
Ik heb gisteren de batterijen op de definitieve plaatsen gezet, aangesloten op verschillende Fases en dus ook verschillende groepen (duh)

Ik heb de ontlading ontsloten naar 1600W, echter valt mij op dat dit maar tijdelijk werkt.
@HomeWizard_NL
Was dit al eerder gemeld of moet ik dit melden aan thuisbatterij@homewizard.com ?

IOS 18.3
P1 6.0103
batterijen 1.0010
App 1.23.8(626)
Is een bekende issue, wordt aan gewerkt. Als je contact opneemt met support krijg je mogelijk al een versie net wat eerder dan publieke release.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Nu online
carp_be schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:07:

Het is 'in principe' veilig om de batterijen op verschillende groepen of fasen aan te sluiten en te ongrendelen om harder te ontladen. Maar let op: de kans op fouten – zoals per ongeluk toch op dezelfde groep aansluiten – is groter.

Daarom is vanuit ons de enige correcte manier om de Plug-in Battery altijd op een aparte groep zonder andere apparaten aan te sluiten, voordat je hem ontgrendelt. Veiligheid voorop!

De batterij vergrendeling wordt automatisch heractiveert als er een batterij uit het stopcontact is geweest of als er een nieuwe batterij wordt toegevoegd.

[ Voor 26% gewijzigd door HomeWizard_NL op 30-01-2025 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
@HomeWizard_NL Maar met drie fasen, voldoende technische kennis zou je dus in principe 12 Accu's aan kunnen sluiten.

Bijvoorbeeld met een krachtstroom/3 fase aardlekautomaat, vervolgens alle 12 accu's, 4 per fase aansluiten.

Dit zal softwarematig vast niet ondersteund worden. Maar kwa fase belasting zal dit dikke prima zijn.

Let wel, ik zou bovenstaande niemand aanraden, al zou het technisch kunnen. Dit is totaal niet het doel van een HW accu lijkt mij.

Overigens: Dat detail van een accu die stroomloos raakt en dan zichzelf vergrendeld is een belangrijk detail.

[ Voor 13% gewijzigd door The - DDD op 30-01-2025 09:49 . Reden: Even ene verduidelijking dat dit natuurlijk een compleet zot idee is. ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:58
Gister is de beta van Home Assistant 2025.2 beschikbaar gekomen met daarin ondersteuning voor de Plug-In Battery. Ook maakt Home Assistant nu gebruik van de v2 API van de P1 Meter. Ik heb de beta nu draaien en die draait stabiel en de toevoeging van de Plug-In Battery werkt in mijn situatie zoals verwacht.

Ik lees hier regelmatig over Home Assistant gebruikers, en ik wil jullie vragen om de beta uit te proberen. We hebben met veel situaties rekening gehouden maar misschien zitten er nog bugs in die we voor de release op 5 februari kunnen oplossen.

Aanmelden voor de beta kan hier: https://my.home-assistant.io/redirect/updates/, druk rechtsboven op 'Word lid van het bètakanaal', maak een backup en installeer de laatste beta.

Thanks alvast!

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Ik ben dus begonnen met een RTE berekening die met het hele zooitje rekening houd en dus niet import en export berekend dit omdat je met een halve SOC zo de nacht in kan gaan. De template voor Home Assistant heb ik klaar. Hierbij de template uitgelegd;

100% SOC ga ik vanuit dat dit 2.473 kwh is omdat 8% gereserveerd is.

Begin SOC: 26% van 2.473 kWh = 0.643 kWh (vastgesteld om 00:01)
Eind SOC: 81% van 2.473 kWh = 2.003 kWh
Verandering in SOC: 2.003 kWh - 0.643 kWh = 1.360 kWh
Totale Gebruikte Energie: 0.523 kWh (export) + 1.360 kWh (verandering in SOC) = 1.883 kWh
RTE: (1.883 kWh / 2.268 kWh) * 100 = 83.04%

Gedurende dag heb je dan schommelingen hoe effectief hij gaat ontladen en laden. Maar dan heb je om 23:59 een RTE punt. En overdag in een daily chart een indicatie

Zie ik nog iets over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door gielz op 30-01-2025 10:46 ]

6320wp O/Z/W | 2x HW Batterij |Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:07
DCSBL schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:25:
Gister is de beta van Home Assistant 2025.2 beschikbaar gekomen met daarin ondersteuning voor de Plug-In Battery. Ook maakt Home Assistant nu gebruik van de v2 API van de P1 Meter. Ik heb de beta nu draaien en die draait stabiel en de toevoeging van de Plug-In Battery werkt in mijn situatie zoals verwacht.

Ik lees hier regelmatig over Home Assistant gebruikers, en ik wil jullie vragen om de beta uit te proberen. We hebben met veel situaties rekening gehouden maar misschien zitten er nog bugs in die we voor de release op 5 februari kunnen oplossen.

Aanmelden voor de beta kan hier: https://my.home-assistant.io/redirect/updates/, druk rechtsboven op 'Word lid van het bètakanaal', maak een backup en installeer de laatste beta.

Thanks alvast!
Gisteren de beta geïnstalleerd, geen rare dingen gezien, P1 meter is weer gekoppeld, gegevens batterij zijn beschikbaar, toegevoegd aan energie dashbord. Nu wachten op zon (nu 150 Watt). d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-05 21:36
johnvanderster schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:26:
[...]
Gisteren de beta geïnstalleerd, geen rare dingen gezien, P1 meter is weer gekoppeld, gegevens batterij zijn beschikbaar, toegevoegd aan energie dashbord. Nu wachten op zon (nu 150 Watt). d:)b
Hier nog geen batterijen binnen helaas wel bezig met home assistant, hoe werkt de intergratie? Laat deze een token ophalen via de interface? Of moet je wel even via bash oid een token maken voor je p1 meter en batterij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:11
Webarcher schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:52:
Omdat mijn HW batterij het niet deed heb ik contact gezocht met ze. Ze constateerde dat er een interne software fout in mijn batterij zat waardoor hij niets deed. Ze hebben op afstand een patch geschreven en mijn batterij geupdate. Hij lijkt nu gewoon te werken. Super de snelle response!
Vreugde was maar van korte duur, na een paar uur goed werken stopte hij er toch weer mee. Batterij is blijkbaar toch defect. Ze gaan hem omruilen zeggen ze....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:58
crryp schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:30:
[...]

Hier nog geen batterijen binnen helaas wel bezig met home assistant, hoe werkt de intergratie? Laat deze een token ophalen via de interface? Of moet je wel even via bash oid een token maken voor je p1 meter en batterij?
Je krijgt een mooie interface die vraagt of je het knopje indrukt, de rest gaat vanzelf. Je kan het met de P1 Meter proberen.

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 01-05 15:56
gielz schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:39:
Gedurende dag heb je dan schommelingen hoe effectief hij gaat ontladen en laden. Maar dan heb je om 23:59 een RTE punt. En overdag in een daily chart een indicatie

Volgens mij is de SoC niet een heel betrouwbaar getal, en wordt het steeds onbetrouwbaarder naarmate je langere tijd de 100% niet hebt aangetikt. Ik zou dus terughoudend zijn het vermenigvuldigen van de SoC met de totale capaciteit.

Betrouwbaarder lijkt me om iedere keer dat je ofwel de 100%, ofwel de 0% aantikt, een RTE-berekening te doen, t.o.v. de vorige keer dat je dezelfde SoC hebt gehad. Dat zou dus wel meerdere keren per dag kunnen zijn. Volgens mij heb je dan het meest betrouwbare getal.

En als je beide strategieën parallel zou toepassen, kan je kijken of je inderdaad het effect van onbetrouwbare SoC-percentages om 00:00uur ziet, of dat het allemaal wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:49
Mooie vind ik hoewel er gerust DOA en andere zaken zijn waar de HW batterij wat issues mee zal gaan hebben dat @HomeWizard_NL snel reageert.

Ben zelf in de race voor drie HW batterij met ingang van midden 2026 ergens, nu alles al aan het uitzoeken . Ook omdat ik elke batterij wil voorzien van zijn eigen wcd en groep . Dus per fase een batterij.

Deze plug in batterijen zijn relatief nieuw, hoop power users hier (meeste zetten hem neer en dat is het dan wel ) en er zijn wat andere spelers al op de markt , maar daar zie ik niet die korte lijntjes die HW echt wel heeft naar mijn idee. Dus kuddoos voor hun .

Sterkt mij wel dat het een wel doordacht verhaal is, volg het topic met interesse iig .En er komen vast nog een hoop features bij die "handig"zijn, maar waar we nu nog niet aan denken (iets met "voortschrijdend inzicht :+)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:14
Daarom heb ik liever een HW thuisaccu dan een accu van een ander merk. Goede Nederlandse support, erg actief op de community en open voor verbeterpunten.

Ik vind wel dat het aan de iets wat hogere prijs i.t.t. andere merken, maar dat neem ik graag voor lief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:55
Ik ben dus begonnen met een RTE berekening die met het hele zooitje rekening houd en dus niet import en export berekend dit omdat je met een halve SOC zo de nacht in kan gaan. De template voor Home Assistant heb ik klaar. Hierbij de template uitgelegd;

Totale Gebruikte Energie: 0.523 kWh (export) + 1.360 kWh (verandering in SOC) = 1.883 kWh

toon volledige bericht
Heb je niet iets ingewikkelds bedacht voor een simpele rekensom.

Je kan de import en export teller standen van de batterij uitlezen.
Neem de waarden op een begin tijd.
Neem de waarden op een eind tijd
Trek begin waarden af van eind waarden en je hebt de import en export voor die periode.
Met die waarden is een RTE bepaling simpel en je hoeft niet te werken met een aanname van capaciteit of de mogelijkheid van een SOC die niet exact is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
hanev001 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:27:
[...]

Heb je niet iets ingewikkelds bedacht voor een simpele rekensom.

Je kan de import en export teller standen van de batterij uitlezen.
Neem de waarden op een begin tijd.
Neem de waarden op een eind tijd
Trek begin waarden af van eind waarden en je hebt de import en export voor die periode.
Met die waarden is een RTE bepaling simpel en je hoeft niet te werken met een aanname van capaciteit of de mogelijkheid van een SOC die niet exact is.
JanHenk schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:32:
RTE is round-trip, dus letterlijk 'energie uit' delen door 'energie in'. Die batterij is een black box (letterlijk en figuurlijk), je hoeft ook niet te weten wat de SoC is. Je kan het op deze manier gewoon op de lange termijn beoordelen.

@gielz Misschien kun je een teller maken die reset bij SoC = 0 en een teller voor de lange termijn (die dus de cumulatieve pakt en doortelt).
Ja dat kan als ik de RTE maandelijks bepaal want dan is 1 kwh niets. Maar als ik dit op dagelijkse basis wilt doen. En de SOC is op dat moment bijvoorbeeld 50% dan mis je dus een deel in je RTE berekening. Hoe zou jij dan die 50% SOC meenemen?

[ Voor 24% gewijzigd door gielz op 30-01-2025 13:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
RTE is round-trip, dus letterlijk 'energie uit' delen door 'energie in'. Die batterij is een black box (letterlijk en figuurlijk), je hoeft ook niet te weten wat de SoC is. Je kan het op deze manier gewoon op de lange termijn beoordelen.

@gielz Misschien kun je een teller maken die reset bij SoC = 0 en een teller voor de lange termijn (die dus de cumulatieve pakt en doortelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-04 09:29
Webarcher schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:57:
[...]

Vreugde was maar van korte duur, na een paar uur goed werken stopte hij er toch weer mee. Batterij is blijkbaar toch defect. Ze gaan hem omruilen zeggen ze....
Al geprobeerd je P1 meter los te koppelen uit je slimme meter en weer terug erin te doen? Wellicht dat dit nog werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:11
Flexiilex schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:33:
[...]

Al geprobeerd je P1 meter los te koppelen uit je slimme meter en weer terug erin te doen? Wellicht dat dit nog werkt
De support van HW heeft in de batterij meegekeken en volgens hen zit er een fout in de batterij software. Staat los van de P! dongle lijkt mij. Die dongle is alleen verantwoordelijk voor de aansturing. Niet voor de werking van de accu

[ Voor 15% gewijzigd door Webarcher op 30-01-2025 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
gielz schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:31:

Ja dat kan als ik de RTE maandelijks bepaal want dan is 1 kwh niets.
Precies, dat is de cumulatieve teller.
Maar als ik dit op dagelijkse basis wilt doen. En de SOC is op dat moment bijvoorbeeld 50% dan mis je dus een deel in je RTE berekening. Hoe zou jij dan die 50% SOC meenemen?
Ik zou dus niet dagelijks resetten maar alleen bij SoC=0, dan hoef je niet te compenseren voor lading die er wellicht aan het begin in zit of aan het eind nog in zat. Want heel betrouwbaar is dat niet. Je bent vast bekend met de (zeer vlakke) spanningscurve van LFP cellen? In sommige batterijen of auto's wil de SoC zelfs nog wel op drift slaan. Maar leeg is wel leeg. :)

Ook op die manier kun je prima ontwikkelingen bekijken en verbanden leggen, me dunkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:53
gielz schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:31:
[...]

[...]

Ja dat kan als ik de RTE maandelijks bepaal want dan is 1 kwh niets. Maar als ik dit op dagelijkse basis wilt doen. En de SOC is op dat moment bijvoorbeeld 50% dan mis je dus een deel in je RTE berekening. Hoe zou jij dan die 50% SOC meenemen?
SOC is een zeer onbetrouwbaar getal. zeker bij LiFePO accu's,
De beste manier om RTE te berekenen blijft nog steeds Ontladen kWh's delen door geladen kWh's
daarbij kun je dan rekening houden met de maximale lading van 2,5kWh maar dan weet je de range waarbinnen de RTE valt. Na verloop van tijd word de invloed van de SOC steeds kleiner tov de RTE
Vergelijk het maar met " hoeveel gebruikt mijn auto "
Dan heb je ook meer aan een getal over 100.000 km dan een getal van 1 tankbeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Ja dus eigenlijk simpel gezegd; Voor de import en export een nutsmeter aanmaken en deze via automation bij soc 0 reseten en de RTE wegschrijven. Voor de RTE sinds start heb ik al een template dus een kwestie van aanpassen, metertjes aanmaken en daarna een Apexchart er van maken.

De RTE met SOC laat ik ook nog wel draaien. Want ik vind hem wel mooi geworden :+

[ Voor 13% gewijzigd door gielz op 30-01-2025 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:09

toon volledige bericht
ik snap wat je probeert te bereiken met stabielere rte. Je zou met 1 sync moment afkunnen 23.59. dan is eerste dag nog niet gedefinieerd en 2e dag heen je oude en nieuwe soc waarde van 23.59. De soc vd batterij zal een coulomb waarde/berekening zijn ivm vlakje lfp spanningscurve. Die verloopt dus in de tijd als 100% tijdje niet wordt aangetikt en heeft dus invloed op je rte berekening.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Peterhardenberg
@gielz

In een spreadsheet zet ik elke maand import export van mn accu en zie het maand resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSa3Fbu0n-GubIQMHbMs0496m6U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xRSAMmNVRToC5ebzYH2MR6DH.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVa
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Misschien heb ik het gemist maar ik zie in de nieuwe integratie in Home Assistant geen optie om de batterij aan te sturen.
Is dit iets wat op een andere manier op te lossen is of in de toekomst zou toegevoegd worden?
Doel is om ontladen te kunnen sturen vanuit HA: alleen na zonsondergang, niet als de auto aan het laden is, andere mogelijke scenarios…
Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanev001
DaVa schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:19:
Misschien heb ik het gemist maar ik zie in de nieuwe integratie in Home Assistant geen optie om de batterij aan te sturen.
Is dit iets wat op een andere manier op te lossen is of in de toekomst zou toegevoegd worden?
Doel is om ontladen te kunnen sturen vanuit HA: alleen na zonsondergang, niet als de auto aan het laden is, andere mogelijke scenarios…
Thanks
De batterij kan niet aangestuurd worden. De Api is read-only.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
DaVa schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:19:
Thanks
Dit komt er wel aan las ik in het topic van de P1 intercept;
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81411888

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanev001
Dat staat er helemaal niet. Er is iemand die een vreemd idee had om de berichten tussen P1-meter en batterij te manipuleren .Dat wordt afgeraden met de hoop/speculatie dat HW de API toegankelijk maakt.

HW heeft echter tot nu toe gemeld dat die niet op korte termijn gaat gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
hanev001 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:37:
[...]

Dat staat er helemaal niet. Er is iemand die een vreemd idee had om de berichten tussen P1-meter en batterij te manipuleren .Dat wordt afgeraden met de hoop/speculatie dat HW de API toegankelijk maakt.

HW heeft echter tot nu toe gemeld dat die niet op korte termijn gaat gebeuren.
De poster is ontwikkelaar bij HomeWizard, dus je mag wel enig vertrouwen ontlenen aan zijn bewering dat 'de functie om de batterij aan te sturen' er binnenkort aankomt :)

Edit: voor de duidelijkheid, de reikwijdte van de aansturing (hoeveel vrijheden 'krijgen we') is niet bekend. En voorlopig is de API inderdaad read-only.

[ Voor 11% gewijzigd door JanHenk op 30-01-2025 14:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:35
Vandaag heb ik ook mijn Plug-in Batterij mogen ontvangen.

De installatie stelde inderdaad geen fluit voor. Lekker intuïtief. Wel een update voor de Batterij en daarna ook voor de P1 meter. Dat verliep ook goed.

Ik had wel het issue dat in de eerste 5 minuten de batterij in storing viel. In de app werd al snel duidelijk waarom. Het beestje had het veel te koud van de lange reis naar het verre zuiden. Ik was blij dat ik dat al voorbij had zien komen in dit topic. Nadat de koukleum was opgewarmd deed ie het prima! Misschien had ik hem ook even eerst 30 minuten moeten laten staan ofzo.

Ook erg blij dat ik het Energy Display had besteld voor de 60 euro voucher. Toch super leuk om te zien wat je huis allemaal aan het doen is. Zeker i.c.m. de batterij nu. Heb hem bij de koffieautomaat gezet. Dan kan ik regelmatig ffe checken wat allemaal gebeurd. Overigens bizar hoeveel watt een koffiemachine trekt haha.

Overigens vond ik de bijgevoegde kaart een leuke touch. Dat maakt het toch ook weer een beetje speciaal allemaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Peterhardenberg
Alpha89 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:11:
Vandaag heb ik ook mijn Plug-in Batterij mogen ontvangen.
De installatie stelde inderdaad geen fluit voor
. Lekker intuïtief. Wel een update voor de Batterij en daarna ook voor de P1 meter. Dat verliep ook goed.
Ik had wel het issue dat in de eerste 5 minuten de batterij in storing viel.
In de app werd al snel duidelijk waarom. Het beestje had het veel te koud van de lange reis naar het verre zuiden. Ik was blij dat ik dat al voorbij had zien komen in dit topic. Nadat de koukleum was opgewarmd deed ie het prima! Misschien had ik hem ook even eerst 30 minuten moeten laten staan ofzo.

Ook erg blij dat ik het Energy Display had besteld voor de 60 euro voucher. Toch super leuk om te zien wat je huis allemaal aan het doen is. Zeker i.c.m. de batterij nu. Heb hem bij de koffieautomaat gezet. Dan kan ik regelmatig ffe checken wat allemaal gebeurd. Overigens bizar hoeveel watt een koffiemachine trekt haha.

Overigens vond ik de bijgevoegde kaart een leuke touch. Dat maakt het toch ook weer een beetje speciaal allemaal.
toon volledige bericht
Dat komt ervan als je een accu koopt die zo makkelijk is te installeren. _/-\o_ _/-\o_

Had je die andere accu van 5,12 kWh moeten kopen, die is wel opgewarmd voordat de installatie is gelukt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 01-05 15:56
gielz schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:51:
Ja dus eigenlijk simpel gezegd; Voor de import en export een nutsmeter aanmaken en deze via automation bij soc 0 reseten en de RTE wegschrijven.
Misschien kun je er dan óók eentje maken die hetzelfde doet, maar dan bij SoC 100%. Om alvast voorbereid te zijn op de zomerdagen dat je je batterij wellicht voor langere tijd nooit helemaal leeg krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Misschien een wat aparte vraag; maar is deze accu ook in te zetten als backup accu bij stroomstoringen? Niet om het hele huis van stroom te voorzien, maar om er wat apparaten op aan te sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peterhardenberg
MikeyMan schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:26:
Misschien een wat aparte vraag; maar is deze accu ook in te zetten als backup accu bij stroomstoringen? Niet om het hele huis van stroom te voorzien, maar om er wat apparaten op aan te sluiten.
De HW accu heeft deze mogelijkheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:35
Peterhardenberg schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:17:
[...]

Dat komt ervan als je een accu koopt die zo makkelijk is te installeren. _/-\o_ _/-\o_

Had je die andere accu van 5,12 kWh moeten kopen, die is wel opgewarmd voordat de installatie is gelukt. 8)7
Haha echt he! Het ging echt belachelijk snel en makkelijk. Volgens mij was de chauffeur niet eens de straat uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Peterhardenberg schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:27:
[...]

De HW accu heeft deze mogelijkheid niet.
Dat heeft die opgewarmde accu dan weer wel. ;)

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:02
Dan zet je er toch een ecoflow naast... ;)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0OAhXrrt2dgH0SHYjQoY1yUdjA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5tQ2Cb51EhQiBmYlWh33zYGi.png?f=fotoalbum_large

Besteltijd 12:01

[ Voor 3% gewijzigd door hgwj1983 op 30-01-2025 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:31
Schiet goed op zo!

Bij lineaire voortgang ben ik met mijn bestelling van 12 juli al in september 2028 aan de beurt. :+

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Spannend, hier nog niet binnen hoewel ik voor die tijd besteld heb.

Klopt het dat jij (ook) eerder al betaald hebt?

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
De 2e batterij was inmiddels gevonden. Kreeg dezelfde chauffeur aan de deur en die moest wel lachen. Meteen allemaal vragen en kijken wat voor batterij het nou precies is. "wel hip zeg"

Inmiddels op zijn broertje gezet en aangesloten. Dit ging uiteraard weer makkelijk en meteen ook in Home Assistant (mijn eigen post gebruikt :+ ). Ik ga hem nu even naar 100% laden en dan vanavond eens kijken of ze een beetje goed met elkaar samen werken. In de energy app is dat namelijk 1 grafiek en nu dus in Home assistant 2. Voorlopig staan ze op 800 ontladen en 1600 watt laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73ZsKqTXccT8Fe072l1slvq3s14=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6aqbTyKAgfhhmthDbDkl9rqR.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door gielz op 30-01-2025 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

winwiz schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:32:
Dan zet je er toch een ecoflow naast... ;)
tsjah... als het in 1 systeem kan, why not...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 19:07

HE1

easywoods schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:41:
[...]

Huh?
Je kunt niet het huidige vermogen van de batterij in nu weergave tonen op het display zoals je met je zonnepanelen wel kan?
Dat had ik ook wel verwacht inderdaad 🤷🏻‍♂️
Zal nog wel komen dan verwacht ik…
@HomeWizard_NL komt dit binnenkort wel zodat je op het HW display realtime ziet wat de batterij laad/ontlaad in een Cirkel? anders moet er een extra socket op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 14:38

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

@HomeWizard_NL
Was leuk zo'n tegemoetkoming voor het wachten op de batterij en ik heb de tip gevolgd en een display besteld, kwam ook mooi op dezelfde dag als de batterij en kon deze, dacht ik, ook meteen even met de batterij installeren.
Helaas lukt het het display niet, om verbinding met de WiFi te maken en dan maar contact opgenomen met de AI collega's van Intercom-mail. Helaas kom ik met deze AI collega's niet veel verder en ik zal het display retour sturen.
Mijn ervaring met HW is niet fijn, 10% van de producten doet het niet en contact gaat moeilijk.
Ik hoop dat de batterij het wel blijft doen, maar voorlopig zal ik niets meer bestellen.

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
@PeteSplit Je hebt wel een 2,4 Ghz netwerk geprobeerd? 5Ghz werkt niet met een display namelijk.

Naar aanleiding van reactie van @HomeWizard_NL en de handleidingen, zowel de battery als de display werken enkel met 2,4 Ghz Wifi.

[ Voor 42% gewijzigd door The - DDD op 30-01-2025 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-05 13:08
Hier ook bestel tijd 1156 hr vanuit Santa Maria Kaap Verdie, ik was net wakker aan het ontbijt, het is daar 3 uur eerder ofzoiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Nu online
PeteSplit schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 17:27:
@HomeWizard_NL
Was leuk zo'n tegemoetkoming voor het wachten op de batterij en ik heb de tip gevolgd en een display besteld, kwam ook mooi op dezelfde dag als de batterij en kon deze, dacht ik, ook meteen even met de batterij installeren.
Helaas lukt het het display niet, om verbinding met de WiFi te maken en dan maar contact opgenomen met de AI collega's van Intercom-mail. Helaas kom ik met deze AI collega's niet veel verder en ik zal het display retour sturen.
Mijn ervaring met HW is niet fijn, 10% van de producten doet het niet en contact gaat moeilijk.
Ik hoop dat de batterij het wel blijft doen, maar voorlopig zal ik niets meer bestellen.
Heb je je email achtergelaten bij de bot? Als het wel lukt om de batterij te installeren, maar de display niet, is vreemd. Bijde apparaten maken gebruik van exact dezelfde techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Hier deze mail ook binnen. Bestel tijd 11:49.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tof dat jullie van de maandag batch (tot 12:15) een mail krijgen dat het gaat gebeuren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charles1983
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-05 23:23
Hier besteltijd 11.44 maar helaas nog geen mail binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-05 21:36
DCSBL schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:43:
[...]

Je krijgt een mooie interface die vraagt of je het knopje indrukt, de rest gaat vanzelf. Je kan het met de P1 Meter proberen.
Helaas krijg je de firmware pas als je ook een accu heb op t moment. Anders had ik t al geprobeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
Ik kan het bestelsysteem met tijdslot totaal niet begrijpen. Sorry daarin is mijn geestelijke denk vermogen gewoon te beperkt

Ik zelf zou denken we laten er een x aantal produceren , daarop kan men inschrijven en als aantal inschrijvers aantal voldaan is dan een stop. En nieuwe batch .

Maar goed ik werd hier bestempeld als een jankerd , maar geduld wordt wel hevig op proef gesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:43

Winkiller

De Mopperpot

Verkeerde topic, mag weg.

[ Voor 118% gewijzigd door Winkiller op 30-01-2025 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ivo1969 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:05:
Ik kan het bestelsysteem met tijdslot totaal niet begrijpen. Sorry daarin is mijn geestelijke denk vermogen gewoon te beperkt

Ik zelf zou denken we laten er een x aantal produceren , daarop kan men inschrijven en als aantal inschrijvers aantal voldaan is dan een stop. En nieuwe batch .

Maar goed ik werd hier bestempeld als een jankerd , maar geduld wordt wel hevig op proef gesteld
Je moet het denk ik niet zien als een tijdslot maar meer met de volgende x bestellingen. Besef dat dat logistiek een uitdaging is als je ineens 1000en accus moet uitleveren.

Jij en ik zitten er maandag nog niet bij. Homewizard heeft ook aangegeven dat onze batch waarschijnlijk niet op maandag wordt gestart.

Dus nog 2 weekjes geduld, dan weer je meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Nu online
ivo1969 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:05:

Je hebt helemaal gelijk. Dat is exact hoe het werkt, alleen is het volume groot genoeg per batch dat dit niet allemaal tegelijk beschikbaar is. Dat is namelijk kwa logistiek en productie niet haalbaar. Batterijen worden geassembleerd en daarna verzonden, we sparen niet alles op om in een keer de gehele batch te leveren, dan hebben we heel veel meer magazijn en vervoer nodig en duurt het voor iedereen nog langer. Ik denk voornamelijk dat er word onderschat hoeveel batterijen er nu al per week worden geleverd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saturnariesbee
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:55
HomeWizard_NL schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:17:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Dat is exact hoe het werkt, alleen is het volume groot genoeg per batch dat dit niet allemaal tegelijk beschikbaar is. Dat is namelijk kwa logistiek en productie niet haalbaar. Batterijen worden geassembleerd en daarna verzonden, we sparen niet alles op om in een keer de gehele batch te leveren, dan hebben we heel veel meer magazijn en vervoer nodig en duurt het voor iedereen nog langer. Ik denk voornamelijk dat er word onderschat hoeveel batterijen er nu al per week worden geleverd. ;)
Noem dan eens een getal!? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
asing schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:15:
[...]

Je moet het denk ik niet zien als een tijdslot maar meer met de volgende x bestellingen. Besef dat dat logistiek een uitdaging is als je ineens 1000en accus moet uitleveren.

Jij en ik zitten er maandag nog niet bij. Homewizard heeft ook aangegeven dat onze batch waarschijnlijk niet op maandag wordt gestart.

Dus nog 2 weekjes geduld, dan weer je meer.
Ja maar 7 maanden geleden besteld, ik heb vroeger heeeeeeel lang geleden distributie en vervoer gedaan als onderdeel van mijn opleiding, maar zoals dit heb ik nooit meegemaakt. Bestellingen die voor maart staan gaan wel dan uitgeleverd worden, lijkt mij op deze werkwijze niet haalbaar .

Maar goed zag hier ook al dat er zowieso 2 omgeruild moeten worden hopelijk hebben ze daar wel een voorraad voor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Nu online
Meer dan 2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Dat is wat ik bedoel, hoeveel zijn er nu eigenlijk besteld die al in november zouden worden uitgeleverd?
En hoeveel geproduceerd voor november batch?

Maar goed ik blijf wachten,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Nu online
ivo1969 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:21:
[...]

Ja maar 7 maanden geleden besteld, ik heb vroeger heeeeeeel lang geleden distributie en vervoer gedaan als onderdeel van mijn opleiding, maar zoals dit heb ik nooit meegemaakt. Bestellingen die voor maart staan gaan wel dan uitgeleverd worden, lijkt mij op deze werkwijze niet haalbaar .

Maar goed zag hier ook al dat er zowieso 2 omgeruild moeten worden hopelijk hebben ze daar wel een voorraad voor
Als alles wat ik probeer te verduidelijken in twijffel word getrokken heeft het voor nu geen zin om in discussie te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-04 09:29
HomeWizard_NL schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:17:
[...]

Veel batterijen van de eerste batch zijn in november geproduceerd. Waar zijn deze al deze tijd gebleven dan? In china?

[ Voor 9% gewijzigd door Flexiilex op 30-01-2025 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
HomeWizard_NL schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:27:
[...]

Als alles wat ik proberen te verduidelijken in twijffel word getrokken heeft het voor nu geen zin om in discussie te gaan.
Nee dat hoeft niet, ik gaf al aan zal wel aan mijn geestelijke denk vermogen liggen 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 21:46
ivo1969 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:21:
[...]

Misschien eens een bericht naar radar of kassa.
Over hoe dit allemaal gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:02
Rbb-lwdn schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:28:
[...]

Ach kom op zeg... Noem eens een ander merk die zoveel moeite doet om een en ander te verduidelijken. Ik heb zelf een reactie gezien op zondag. Als je nu over een half jaar kunt zeggen, met bewijs, dat 20 - 30 - 40% is misgegaan en het allemaal een zooitje is heb je een punt maar dit slaat nergens op.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Rbb-lwdn schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:28:
[...]

Of ze gaan in de leer bij Albert Heijn, daar bestel je een week van te voren en ik weet niet hoeveel klanten en zelfs met vast levertijd stip gaat altijd goed.

Ik zal vinger op zere plek leggen, homewizard heeft het geheel onderschat en succes is groter dan verwacht.
Verder is een aanbetaling van 50 euro eigenlijk ook gewoon veels te laag in verhouding.
Ik persoonlijk had zelfs een aanbetaling van 30 % reëler gevonden.
En was de piek beter te overzien.

Verder homewizard heeft naar mij om 11.50 een mail gestuurd met reserveer je plug in battery nu!

Ik kan niet gelijk ergens op reageren maar na een uur toch aardig snel

Probleem is dus mede door homewizard zelf veroorzaakt, maar ja nogmaals sorry mijn geestelijke denkvermogen 🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hey allemaal,

@JanHenk en ondergetekende hebben elkaar gesproken m.b.t. een nieuwe TS. We wilden een nieuwe maken. Meer info. Daarnaast vonden we het een mooie kans om van een meer speculatief topic naar een ervaringen topic te gaan. Met speculatief topic bedoelen we meer ...... " Wat hebben we met zn allen een boel gespeculeerd over de nieuwe thuisbatterij". Tijd voor veel ervaringen in het nieuwe topic met een nieuwe TS.

Gaan jullie mee naar het nieuwe topic? De link is Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2
Pagina: 1 ... 64 65 Laatste

Dit topic is gesloten.