[KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13:57
TFHfony schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:03:
[...]

Klopt... Daar krijg je dus korting als vaste klant. Geen Vaste Klanten Boete zoals bij KPN.
Heb je wel goed gelezen? Of geen compleet begrip van hoe inflatie werkt?
Bij de AH wordt de melk namelijk niet duurder voor de vaste klant ten opzichte van de nieuwe. Bij KPN wel.
Zeker, korting dat niet geld voor een ander. Het is geen verplichting om KPN af te nemen, het zit je wel erg hoog namelijk.. (alhoewel de dienstverlening van KPN wel erg goed is 8) en zeer actief op fora 's voor support)

[ Voor 8% gewijzigd door Economics op 25-08-2025 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:30

TFHfony

Professional Weirdo

Economics schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:09:
[...]

Zeker, korting dat niet geld voor een ander. Het is geen verplichting om KPN af te nemen, het zit je wel erg hoog namelijk.. (alhoewel de dienstverlening van KPN wel erg goed is 8) en zeer actief op fora 's voor support)
Dat hoog zitten lijkt ook voor jou & @mad-dog het geval te zijn gezien jullie reacties ;-)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13:57
TFHfony schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:22:
[...]

Dat hoog zitten lijkt ook voor jou & @mad-dog het geval te zijn gezien jullie reacties ;-)
Je bent anders al een paar dagen bezig, dus wie zit wat hoog? Je hebt je statement gemaakt, en door..

[ Voor 6% gewijzigd door Economics op 25-08-2025 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:06
Ik sluit me aan bij @Economics. Wat mij behoorlijk irriteert is dat je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten en dat maar steeds blijft herhalen(niemand bij KPN houdt je tegen om over te stappen). Ik ben ook gewoon een Nederlander die zo min mogelijk weinig wil betalen, maar ik spreek dan liever met m'n portemonnee door over te stappen ipv dit soort onzinnige bijdrages.

[ Voor 6% gewijzigd door mad-dog op 25-08-2025 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

mad-dog schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:29:
Ik sluit me aan bij @Economics. Wat mij behoorlijk irriteert is dat je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten en dat maar steeds blijft herhalen(niemand bij KPN houdt je tegen om over te stappen). Ik ben ook gewoon een Nederlander die zo min mogelijk weinig wil betalen, maar ik spreek dan liever met m'n portemonnee door over te stappen ipv dit soort onzinnige bijdrages.
Oh, maar die overstap is ook al in gang gezet, dus dat komt goed ;-)
Maar ik mag dit punt hier gewoon aanhalen, daar is een forum en met name dit topic voor bedoelt. En jullie mogen daar dan ook jullie mening weer over geven. Mooi toch? d:)b

En onzinnig? Dat mag jij vinden met je groene KPN bril. Anderen denken er anders over. Zie de links die ik eerder postte. En de hoeveelheid +1-tjes die mijn berichten een weekje of 2 geleden opgeleverd hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door TFHfony op 25-08-2025 21:39 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:56

DON PAPA

Tweaker-fan

mad-dog schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:29:
ipv dit soort onzinnige bijdrages.
Zo onzinnig vind ik zijn bijdrage niet, het heeft mij (en waarschijnlijk ook andere lezers) wel aan het denken gezet...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:10
En dan sluit ik met mijn groene bril aan bij de discussie. Misschien verrassend maar ik vind het ook niet kloppen. Als je voor de bestaande klanten de prijs verhoogt wegens inflatie, moet je dat ook doen voor nieuwe klanten. En dan mag je daar van mij daarna gerust korting voor X maanden op geven zoals nu ook gebeurt. Maar zoals het nu gaat klopt het ook voor mijn gevoel niet. Ik wil het alleen geen boete voor vaste klanten noemen maar een onterecht voordeel voor nieuwe klanten.
Zeg ik er ook meteen bij dat het een open markt is waarbij KPN mag besluiten dit te doen en een klant mag besluiten ergens anders heen te gaan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Barre73 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:50:
En dan sluit ik met mijn groene bril aan bij de discussie. Misschien verrassend maar ik vind het ook niet kloppen. Als je voor de bestaande klanten de prijs verhoogt wegens inflatie, moet je dat ook doen voor nieuwe klanten. En dan mag je daar van mij daarna gerust korting voor X maanden op geven zoals nu ook gebeurt. Maar zoals het nu gaat klopt het ook voor mijn gevoel niet. Ik wil het alleen geen boete voor vaste klanten noemen maar een onterecht voordeel voor nieuwe klanten.
Zeg ik er ook meteen bij dat het een open markt is waarbij KPN mag besluiten dit te doen en een klant mag besluiten ergens anders heen te gaan.
Exact. Daar kan ik mij volledig bij aansluiten.
Natuurlijk is het een beetje van welke kant je redeneert: Voordeel (korting) voor de een, nadeel (boete) voor de ander. Maar netjes is het niet. Het feit dat iets wettelijk kan/mag, betekent nog niet dat het goed gedrag is.

[ Voor 12% gewijzigd door TFHfony op 25-08-2025 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 19:04
Barre73 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:50:
Het is gewoon jammer dat KPN (en ook de andere telco's) ervoor kiezen voor een "model" waarbij nieuwe klanten gelokt worden met mooie aanbiedingen en cadeaus en de vaste klanten betalen hier in feite "de rekening" voor. Ze kunnen beter kiezen voor een ander business model waarbij je dus niet iedere keer overstappers creëert, want heel "groen" is dit ook niet: monteurs, postpakketten e.d.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:38
@Soundwork Marketing technisch hangt het enorm af van hoeveel klanten er daadwerkelijk overstappen. Ik denk dat een enorm grote groep met meerdere abonnementen bij 1 provider zit en het wel prima vind. Ik ken genoeg mensen die al jaren bij hun provider zitten en gewoon tevreden zijn en geen zin hebben in overstap "gedoe".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:43
Kijk is naar mezelf. Dan heb ik geen provider die mijn 4gbit leverd dan kpn. Dus zit zowiezo vast aan kpn.
Wat wel een leuke is dat je op naam van je vrouw / vriendin kan zetten en dan het jaar erop weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
jongetje schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:31:
@Soundwork Marketing technisch hangt het enorm af van hoeveel klanten er daadwerkelijk overstappen. Ik denk dat een enorm grote groep met meerdere abonnementen bij 1 provider zit en het wel prima vind. Ik ken genoeg mensen die al jaren bij hun provider zitten en gewoon tevreden zijn en geen zin hebben in overstap "gedoe".
Dat zal zeker ook een rol spelen en daarom zullen ze mede inspelen op nieuwe klanten vertroetelen en de bestaande klanten de rekeningen laten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:38
Cybermage schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:33:
Kijk is naar mezelf. Dan heb ik geen provider die mijn 4gbit leverd dan kpn. Dus zit zowiezo vast aan kpn.
Wat wel een leuke is dat je op naam van je vrouw / vriendin kan zetten en dan het jaar erop weer terug.
Want je hebt serieus 4Gbps nodig voor thuis? Ik sluit zakelijke verbindingen af voor bijvoorbeeld een bedrijf met 500 a 1000 medewerkers en die kunnen prima met een gigabit uit. Waarom zou je thuis zoveel capaciteit nodig hebben? Al biedt Odido vaak ook 8Gbps aan (voor de heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:43
jongetje schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:38:
[...]

Want je hebt serieus 4Gbps nodig voor thuis? Ik sluit zakelijke verbindingen af voor bijvoorbeeld een bedrijf met 500 a 1000 medewerkers en die kunnen prima met een gigabit uit. Waarom zou je thuis zoveel capaciteit nodig hebben? Al biedt Odido vaak ook 8Gbps aan (voor de heb).
In mijn geval was 4gbit goedkoper met experiabox 14 in verhouding dan de 1gbit met fritzbox. Als het kan waarom niet he. Heeft mijn verbinding nog wat lucht. Handig voor downloaden van Linux iso's. Altijd de nieuwste voor een installatie op een stick.
Enige nadeel de enige die het aanbied is kpn. Gekeken op site van Odido maar gaat niet hoger dan 1gbit op mijn locatie. Kwestie van wachten dat er meer aanbieders bijkomen zodat weer overgestapt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:18

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Titanicfanatic schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:41:
[...]

Of je zit net zoals ik een week zonder vast internet omdat de oude ISP het abonnement al heeft stopgezet, maar de nieuwe kan niet eerder starten, omdat de formele overdracht nog niet daar is. Werkt "top" zo'n overstapservice... Zit je daar te kloten met een vouchercode voor je mobiel en een Alcatel Mifi. En dan Internet Connection Sharing op een oude laptop die twee keer per dag uitvalt. En ja: ik heb een eigen modem, maar zonder actieve lijn heb je daar niet veel aan.
Idd, ik heb dit vorig jaar ook gehad. Van KPN glas naar KPN glas en vervolgens een week zonder internet zitten met eigen modem. Ik had zelf het abonnement beëindigd, vervolgens weer een nieuw abonnement besteld. Resultaat week downtime :X

Of dit onder overstap service valt binnen dezelfde provider is twijfelachtig maar als een nieuwe klant een aantrekkelijker aanbod krijgt dan een bestaande klant ...

[ Voor 9% gewijzigd door WeaZuL op 29-08-2025 11:53 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:10
WeaZuL schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:11:
[...]

Idd, ik heb dit vorig jaar ook gehad. Van KPN glas naar KPN glas en vervolgens een week zonder internet zitten met eigen modem. Ik had zelf het abonnement beëindigd, vervolgens weer een nieuw abonnement besteld. Resultaat week downtime :X
Overstapservice op dezelfde glaslijn werkt alleen als de nieuwe provider een migratieorder inlegt en niet een "New Line" order.
Verschil is dat een New Line alleen kan worden aangevraagd als de vezel op het adres vrij is (hetgeen pas gebeurt op de dag dat de diensten eindigen).
Een migratie kan worden aangevraagd terwijl de vezel nog bezet is.
Een New Line duurt gemiddeld enkele werkdagen tot een week tussen inleg en activatie. Dat moet sneller gaan gebeuren en daar wordt hard aan gewerkt maar het is nog niet zo. Dus ja, als je zelf iets opzegt en daarna zelf iets aanvraagt en de nieuwe provider legt het in als New Line, dan krijg je downtime want de nieuwe provider kan die order pas inleggen als de lijn vrij is gemaakt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veli_kavlak
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 06-09 21:33
Ik zit eigenlijk ook met een vraag. Of eigenlijk advies in wat zouden jullie in mijn situatie doen.
Ik heb een woning gekocht met me vrouw, we krijgen alleen de sleutel pas begin November. Dus pas in November gaan wij verhuizen.

Nu heb ik op dit moment KPN Glasvezel internet thuis (ook KPN Mobiel, dus we krijgen ook wat korting) ons abonnement is maandelijks opzegbaar. Ik ben opzicht tevreden met KPN, ik kan bijna zeggen dat ik nooit problemen ervaren heb. Er zijn wel eens acties en daar wil ik toch ook gebruik van maken, wat zouden jullie doen in mijn situatie, abonnement (Dan heb ik het over thuis internet) opzeggen en dan op het nieuwe adres een nieuwe abonnement afsluiten en proberen te profiteren van de acties bij KPN ? Kan dat überhaupt ?

En hoe snel is glasvezel aangesloten, ik wil natuurlijk geen downtime hebben i.v.m. dat ik vanuit thuis werk ook.

Mij benieuwd het eigenlijk ook wat jullie in zo een situatie zouden doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06
Je kan toch, heel simpel gezegd, op je nieuwe adres indien sleuteloverdracht is geweest (of iig bekend), een nieuwe abonnement laten ingaan? En als je gaat verhuizen, oude abonnement opgezeggen?
Hierdoor geen gedoe met downtime. Is natuurlijk wat anders als je je mailadres van KPN bv wilt behouden (maar zover ik weet wordt deze nog een tijdje in de lucht gehouden voor max 6 maanden of zoiets).

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:05
Veli_kavlak schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:29:
Er zijn wel eens acties en daar wil ik toch ook gebruik van maken, wat zouden jullie doen in mijn situatie, abonnement (Dan heb ik het over thuis internet) opzeggen en dan op het nieuwe adres een nieuwe abonnement afsluiten en proberen te profiteren van de acties bij KPN ? Kan dat überhaupt ?
Jahoor dat kan, heb het ook gedaan. Destijds bood KPN op mijn nieuwe adres 9 maanden korting en als ik het abonnement zou verhuizen wilde men die korting niet geven. Dus nieuw aangevraagd op nieuw adres, kon op zelfde naam, en oude adres apart opgezegd. Ik gebruikte geen emailadressen van KPN dus had daar geen last van.

KPN zegt dat ze binnen zeven werkdagen kunnen leveren. Het zal altijd een aantal dagen duren voor je het pakket ontvangt. Iets van 2 weken vooruit bestellen zal vast goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veli_kavlak
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 06-09 21:33
Sjowhan schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:45:
Je kan toch, heel simpel gezegd, op je nieuwe adres indien sleuteloverdracht is geweest (of iig bekend), een nieuwe abonnement laten ingaan? En als je gaat verhuizen, oude abonnement opgezeggen?
Hierdoor geen gedoe met downtime. Is natuurlijk wat anders als je je mailadres van KPN bv wilt behouden (maar zover ik weet wordt deze nog een tijdje in de lucht gehouden voor max 6 maanden of zoiets).
Ok, ja ik weet het niet en ik weet niet wat de ervaringen zijn van mensen die dit "recent" gedaan hebben. Vandaar mijn vraag :)
areyouben schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:02:
[...]

Jahoor dat kan, heb het ook gedaan. Destijds bood KPN op mijn nieuwe adres 9 maanden korting en als ik het abonnement zou verhuizen wilde men die korting niet geven. Dus nieuw aangevraagd op nieuw adres, kon op zelfde naam, en oude adres apart opgezegd. Ik gebruikte geen emailadressen van KPN dus had daar geen last van.

KPN zegt dat ze binnen zeven werkdagen kunnen leveren. Het zal altijd een aantal dagen duren voor je het pakket ontvangt. Iets van 2 weken vooruit bestellen zal vast goed gaan.
Aah ok dat is duidelijk, ik zat meer met dat downtime maar als ik 2 weken van te voren bestel dan moet dat dus goed komen begrijp ik. Ik denk dat ik dan ook op me huidige adres op zeg en op de nieuwe adres bestel.

duidelijk, bedankt dat je je ervaring deelde :) (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 22:00
Ik ben nu 5 jaar abbo btw. Ter informatie. Allen internet ook. Geen tv
Ik heb geen mobiel abbo bij KPN. Wel bij Simyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Sende115 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:25:
[...]

Ook wel jammer dat klanten met een 1Gb/s abonnement achter het net lijken te vissen met deze actie, Tenminste, Ik lees aardig wat (ook in mijn eigen kennisenkring) van mensen welke een "gratis" upgrade krijgen naar 200Mb/s of 1Gb/s , maar daarmee is de kous zo te zien ook af. (Enigszins logisch gezien de volgende stap 4Gb/s is en daar andere apparatuur (lees: minimaal KPN Box 14) voor nodig is, maar het steekt toch wel een beetje.)
Klopt, de 1 Gbps klanten vissen ook achter het net.....
Daarom ga ik zelf maar downgraden van 1 Gbps naar 200 Mbps en dan bij een andere aanbieder op KPN WBA, krijg je ook weer de welkomstkorting. Eerst mijn contract uitzitten :)

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:21
Bij is het ook sinds gisteren ge-upgrade, zo rond 23:10. Had in de middag mail gekregen, dat het ging gebeuren, maar ze hebben het ook daadwerkelijk snel gedaan. Mij hoor je niet klagen. :)

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Sende115 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:25:
[...]

Ook wel jammer dat klanten met een 1Gb/s abonnement achter het net lijken te vissen met deze actie, Tenminste, Ik lees aardig wat (ook in mijn eigen kennisenkring) van mensen welke een "gratis" upgrade krijgen naar 200Mb/s of 1Gb/s , maar daarmee is de kous zo te zien ook af. (Enigszins logisch gezien de volgende stap 4Gb/s is en daar andere apparatuur (lees: minimaal KPN Box 14) voor nodig is, maar het steekt toch wel een beetje.)
Dat ik geen gratis upgrade kan krijgen snap ik helemaal, de NTU die hier hangt is harstikke oud ondertussen en kan niet meer dan 1Gb/s aan. Dat ding zou dan op zijn minst vervangen moeten worden.

Maar wat wel op zijn minst bijzonder is dat mijn buurman (fictief voorbeeld) die al jaren een veel goedkoper abonnenment heeft en nu opeens hetzelfde heeft als ik, maar daar dan minder voor betaalt? Dat lijkt mij op zijn minst niet eerlijk en voelt haast alsof ik nu gestrafd wordt omdat ik jaren meer betaald heb.

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:43

elsinga

=8-)

Kun je als 1Gb klant niet downgraden naar 200Mb en dan gelijk de gratis upgrade krijgen? Je hebt tenslotte al tijden meer betaald....

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:49

servies

Veni Vidi Servici

lHybridl schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:41:
Kreeg een mail dat mijn 200 mbit/s naar 1gbit/s voor dezelfde prijs. Gaat komende 7 dagen in
Dus jij gaat 43,50 betalen voor 1Gbit?

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:04
Hayte schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:19:
[...]

Ik dacht eerst ook dat het nieuw was ;) KPN zegt dat 'loyale klanten' de upgrade krijgen (mits ze glasvezel en een router die snel genoeg is hebben), maar wilde niet in details treden over wanneer een klant loyaal 'genoeg' is en wanneer niet.
Als je al zoveel jaar klant bent en diverse inflatiecorrecties hebt gehad? Zodat zelfs KPN zich achter het oor krabt over hoe eerlijk de klant zijn prijs/snelheid verhouding is :9 :o . My2cents ;-)

Serieuze note ik ben wel benieuwd of het allemaal 3+ a 5+ jaren klant relaties zijn die dit aanbod krijgen?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zijn het soms de “oude” proposities met de hogere prijzen die de “gratis” upgrade krijgen?

Internet 1Gbit/s kost volgens mijn factuur van KPN namelijk €56,29. Ik ben wel benieuwd wat degene die deze upgrade krijgen nu maandelijks betalen voor 200Mbit/s.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:11
Dj-sannieboy schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:50:
Zijn het soms de “oude” proposities met de hogere prijzen die de “gratis” upgrade krijgen?

Internet 1Gbit/s kost volgens mijn factuur van KPN namelijk €56,29. Ik ben wel benieuwd wat degene die deze upgrade krijgen nu maandelijks betalen voor 200Mbit/s.
Heb jaren die oude proposities gehad op 50Mb internet maar nooit een snelheidsverhoging. Op glas. Op koper was meer dan 50Mb niet mogelijk.

Uiteindelijk een nieuw abonnement genomen en betaal nu 42,50 voor 100Mb. (43,50 is 200Mb).

Enige waar ik niet helemaal over tevreden over ben is TV+. De functionaliteit is grotendeels hetzelfde als interactieve TV, maar ik kan merken dat de ontvanger er soms even geen zin in heeft tijdens het zappen of tijdens het terugkijken van een programma ineens “stopt”. Nu kijken we gelukkig niet meer zoveel tv als voorheen dus is er mee te leven. Maar ergens zit je er toch mee.

[ Voor 23% gewijzigd door krakendmodem op 04-09-2025 20:16 ]

• lHybridl
servies schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:09:
[...]

Dus jij gaat 43,50 betalen voor 1Gbit?
Klopt

• stormfly
Dj-sannieboy schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:50:

@ginod @lHybridl wat is/was jullie prijs voor 200Mbps nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:21
stormfly schreef op donderdag 4 september 2025 @ 21:33:
[...]

Ik betaalde 56 euro per maand, dat is inclusief Disney, en nu dus nog steeds. Het was wat goedkoper, maar ben nu voor ff uit de kortingsperiode... :'(

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ginod schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:42:
[...]

Ik betaalde 56 euro per maand, dat is inclusief Disney, en nu dus nog steeds. Het was wat goedkoper, maar ben nu voor ff uit de kortingsperiode... :'(
Ik kan Disney nu niet los toevoegen, als ik een dummy bestelling maak, heb je er ook TV bij? En mobiel?

Als je nu voor 56e 1Gbps+TV+Disney hebt dan heb je een mooie deal, ook zonder TV is het een prima deal.

[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 05-09-2025 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

stormfly schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:52:
[...]

Ik kan Disney nu niet los toevoegen, als ik een dummy bestelling maak, heb je er ook TV bij? En mobiel?

Als je nu voor 56e 1Gbps+TV+Disney hebt dan heb je een mooie deal, ook zonder TV is het een prima deal.
Nou, dat kan je wel zeggen, ik betaal 65 voor alleen internet. Ben altijd tevreden geweest over de kwaliteit en gecombineerd met mobiel vond ik het altijd net wel waard maar dit zijn allemaal wel hele grote verschillen zo zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
DizzyWeb schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:56:
[...]

Nou, dat kan je wel zeggen, ik betaal 65 voor alleen internet. Ben altijd tevreden geweest over de kwaliteit en gecombineerd met mobiel vond ik het altijd net wel waard maar dit zijn allemaal wel hele grote verschillen zo zeg.
Het is fijn als je prijs en snelheid/diensten kan benoemen, want als je 65 voor 4/4Gbps betaald is het een prima deal. Als de mensen met een aanbod hun onderstaande info delen dan weten we een beetje waar KPN op mikt.
  • volledige pakket aan diensten (internet/tv/streaming/mobiel)
  • totaal prijs
  • aantal jaren klant
Het is zo stabiel dat ik eigenlijk wel wel blijven, maar niet tot aan de 4e inflatiecorrectie, heb er nu slechts één inflatiecorrectie op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

stormfly schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:00:
[...]

Het is fijn als je prijs en snelheid/diensten kan benoemen, want als je 65 voor 4/4Gbps betaald is het een prima deal. Als de mensen met een aanbod hun onderstaande info delen dan weten we een beetje waar KPN op mikt.
  • totaal prijs
  • aantal jaren klant
Het is zo stabiel dat ik eigenlijk wel wel blijven, maar niet tot aan de 4e inflatiecorrectie, heb er nu slechts één inflatiecorrectie op zitten.
Nee, voor 1Gbps, dat is waar we het hier toch allemaal over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
DizzyWeb schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:00:
[...]

Nee, voor 1Gbps, dat is waar we het hier toch allemaal over hebben?
Nee dat hoeft niet:

Dit is een persoonlijk aanbod voor klanten met een glasvezelverbinding. Het gaat om een verhoging van 50 of 100 naar 200 Mbit/s, of van 200 Mbit/s naar 1 Gbit/s.
https://community.kpn.com...estgestelde-vragen-614450

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
stormfly schreef op donderdag 4 september 2025 @ 21:33:
[...]

43,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
stormfly schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:59:
[...]

Nee dat hoeft niet:

Dit is een persoonlijk aanbod voor klanten met een glasvezelverbinding. Het gaat om een verhoging van 50 of 100 naar 200 Mbit/s, of van 200 Mbit/s naar 1 Gbit/s.
Zoals al eerder gezegd, dit is een oneerlijk systeem, want wat bepaald dan wanneer een klant van 50 naar 200 Mbps of van 200 Mbps naar 1 Gbps wordt gezet? Komen ze van een andere provider af die is overgenomen door KPN? Nemen ze meerdere producten af (zoals mobiel en TV+) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:55
stormfly schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:59:
[...]

Nee dat hoeft niet:

En mensen die dus 500 Mbit/s hebben gaan niet naar 1 Gbit/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Joster schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 19:56:
[...]

En mensen die dus 500 Mbit/s hebben gaan niet naar 1 Gbit/s?
Ik heb geen idee het is veel halve informatie;-)
stormfly schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:00:
[...]

• totaal prijs
  • aantal jaren klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:18

ep667

It doesn't hurt to help

Soundwork schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 18:52:
[...]

Zoals al eerder gezegd, dit is een oneerlijk systeem, want wat bepaald dan wanneer een klant van 50 naar 200 Mbps of van 200 Mbps naar 1 Gbps wordt gezet? Komen ze van een andere provider af die is overgenomen door KPN? Nemen ze meerdere producten af (zoals mobiel en TV+) ?
Of het is, zoals wel vaker lijkt met KPN-aanbiedingen en verlengaanbod, gewoon een beetje random. Feit dat ze nu een hele schare klanten gaan oplijnen die een tientje onder de nieuwe-klanten-prijs betaalt voor 1Gbps zal wel niet helemaal de bedoeling zijn, alleen een bij-effect.

Waarschijnlijk ook voorkomen dat de klanten weglopen of op een andere naam een contract voor dezelfde snelheid afsluiten en dus de omzet een beetje hoog houden door klanten dan maar meer te geven.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nafofella
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 13:32
als je nu overstapt krijg je 50% korting eerste 6 maanden. Gaat kpn daarin mee als je belt en zegt dat je anders overstapt als vaste klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

nafofella schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:15:
als je nu overstapt krijg je 50% korting eerste 6 maanden. Gaat kpn daarin mee als je belt en zegt dat je anders overstapt als vaste klant?
Kort antwoord: Nee.

Of althans: Ik heb in 10 jaar nooit meegemaakt dat KPN hierin meeging. Wat wel altijd lukte, is je abonnement om laten zetten naar de huidige abonnementsformule. Voordeel daarbij is dat je opgebouwde inflatiecorrectie ook wordt gereset. Alleen dat scheelt al snel 5 euro per maand.

Bijvoorbeeld 2 jaar geleden kwam ik na veel zeuren nog bij de afdeling retentie uit die me op een nieuwe contractformule zette en me een jaar lang 15 euro per maand korting gaf. Dat wast niet zo hoog als de 17,50 korting per maand voor een heel jaar voor nieuwe klanten. Maar het scheelde niet veel. In 2021 had ik vergelijkbare ervaringen. Wel opnieuw korting, maar niet zo hoog als voor nieuwe klanten.

Nu krijg je bij KPN persoonlijke korting in je account. Ik heb van de klantenservice begrepen dat deze is gebaseerd op het aantal diensten dat je afneemt in combinatie met de tijd die je klant bent. Dat laatste klinkt als vasteklantenkorting, maar lijkt eerder andersom te zijn: als je vaste klant bent, krijg je minder.

Ook naar aanleiding van die korting (en de superscherpe aanbieding van Odido) toch maar weer eens gebeld. Maar nu blijft KPN verwijzen naar de persoonlijke korting. Die overigens ook 4,50 duurder is omdat de inflatiecorrectie blijft staan, terwijl die er voor nieuwe klanten niet is.

Dus ik vrees dat het lange antwoord ook nee is.

EP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 12:56
ep667 schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:34:
[...]
[...]
Nu krijg je bij KPN persoonlijke korting in je account. Ik heb van de klantenservice begrepen dat deze is gebaseerd op het aantal diensten dat je afneemt in combinatie met de tijd die je klant bent. Dat laatste klinkt als vasteklantenkorting, maar lijkt eerder andersom te zijn: als je vaste klant bent, krijg je minder.
Dus als vaste klant met 14 jaar ervaring
1 internet verbinding thuis
4 mobiele contracten

ben ik €15 waard als ik een jaar bijteken?! (3 maand €5 korting)
wauw... dat klinkt meer als een trap na dan een 'gewaardeerde klant'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

Zilverdael80 schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:43:
[...]

Dus als vaste klant met 14 jaar ervaring
1 internet verbinding thuis
4 mobiele contracten

ben ik €15 waard als ik een jaar bijteken?! (3 maand €5 korting)
wauw... dat klinkt meer als een trap na dan een 'gewaardeerde klant'
Ja, totale speculatie hier hoor: maar heb het idee dat het een algoritme is dat berekent hoe lang je al klant bent, hoeveel abonnementen je hebt en hoe groot het risico is dat je wegloopt.

Maar nogmaals: dat is speculatie tot iemand bij KPN dit bevestigt.

Ik krijg dezelfde korting als jij. En liefst 5 maanden voor 2 jaar verlengen. Maar ja, ik zit er dan ook al heel erg lang.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nafofella
ep667 schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:34:
[...]

Of althans: Ik heb in 10 jaar nooit meegemaakt dat KPN hierin meeging. Wat wel altijd lukte, is je abonnement om laten zetten naar de huidige abonnementsformule. Voordeel daarbij is dat je opgebouwde inflatiecorrectie ook wordt gereset. Alleen dat scheelt al snel 5 euro per maand.

Bijvoorbeeld 2 jaar geleden kwam ik na veel zeuren nog bij de afdeling retentie uit die me op een nieuwe contractformule zette en me een jaar lang 15 euro per maand korting gaf. Dat wast niet zo hoog als de 17,50 korting per maand voor een heel jaar voor nieuwe klanten. Maar het scheelde niet veel. In 2021 had ik vergelijkbare ervaringen. Wel opnieuw korting, maar niet zo hoog als voor nieuwe klanten.

Ook naar aanleiding van die korting (en de superscherpe aanbieding van Odido) toch maar weer eens gebeld. Maar nu blijft KPN verwijzen naar de persoonlijke korting. Die overigens ook 4,50 duurder is omdat de inflatiecorrectie blijft staan, terwijl die er voor nieuwe klanten niet is.

Dus ik vrees dat het lange antwoord ook nee is.
Ik was er al bang voor....
Ik ben al vrij lang klant en met uitgebreid pakket. Netwerk is super stabiel en service goed maar prijsverschil word wel heel groot.

En ik heb nu een goed eigen router en ik gebruik google tv streamers. Dus ik hoef alleen ff de inet settings in de ucg ultra vervangen. Vroeger was dat overstappen met nieuw modem en settop boxen nog wel een dingetje.

Vind nog vrij raar dat providers vaste klanten geen fatsoenlijke trouwe klanten korting geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

nafofella schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:13:
[...]

Ik was er al bang voor....
Ik ben al vrij lang klant en met uitgebreid pakket. Netwerk is super stabiel en service goed maar prijsverschil word wel heel groot.

[...]

Vind nog vrij raar dat providers vaste klanten geen fatsoenlijke trouwe klanten korting geven.
Ik heb de tijd nog meegemaakt dat KPN (of was het Hi) voor ieder jaar dat je langer klant bleef 2 euro korting per maand gaf. Dus dat kon leuk oplopen. Qua vaste lijn is het mij altijd gelukt om een nieuw contract af te sluiten met korting (nooit zo hoog als nieuwe klantenkorting) maar toch.

Maar nu lijkt het alleen maar duurder te worden. Overigens niet alleen bij KPN. Ziggo en Odido doen voor bestaande klanten hetzelfde. Al is de korting daar wel beter.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nafofella
ep667 schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:31:
[...]

Ik heb de tijd nog meegemaakt dat KPN (of was het Hi) voor ieder jaar dat je langer klant bleef 2 euro korting per maand gaf. Dus dat kon leuk oplopen. Qua vaste lijn is het mij altijd gelukt om een nieuw contract af te sluiten met korting (nooit zo hoog als nieuwe klantenkorting) maar toch.

Maar nu lijkt het alleen maar duurder te worden. Overigens niet alleen bij KPN. Ziggo en Odido doen voor bestaande klanten hetzelfde. Al is de korting daar wel beter.
Zelfde met energiecontracten. Ik wissel de niet dynamische contracten elk jaar tussen de grote betrouwbare aanbieders. Dat is 5 minuten werk sinds enkele jaren.
En nu met je eigen modem is dat met inet niks anders.

Ik vind het ondertussen bij kpn ook duur worden. iets van 95 euro (zit wel 2 streamingdienstren bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

nafofella schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:49:
[...]

En nu met je eigen modem is dat met inet niks anders.
Eens, maar in tegenstelling tot met energie is het product dat je ontvangt ook daadwerkelijk anders. Dat maakt het voor mij toch spannend.

Dus, nee, router vervangen hoeft niet. Maar bij Odido heb je bijvoorbeeld geen quality of life diensten als een vast IPv4 of überhaupt IPv6. Om over de onbetrouwbaarheid van dat netwerk de laatste maanden nog maar niks te zeggen.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09:37
ep667 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:10:
[...]
Maar bij Odido heb je bijvoorbeeld geen quality of life diensten als een vast IPv4 of überhaupt IPv6.
Ik vraag mij af waar je IPv6 voor kan gebruiken. Is er een praktisch voorbeeld van het nut van IPv6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-09 22:38
mark1111 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 21:27:
[...]

Ik vraag mij af waar je IPv6 voor kan gebruiken. Is er een praktisch voorbeeld van het nut van IPv6?
Voor het verbinden met andere IPv6 adressen? Dat is praktisch zat om er ondersteuning voor aan te bieden. En je zit er niet mee achter NAT. Ik zou eerder de tegenvraag "waarom niet" willen stellen. IPv6 maakt gewoon deel uit van het internet en Odido biedt het als internetprovider niet aan. Zowel in theorie als praktijk is dat een minpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

mrtl schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 21:51:
[...]

Voor het verbinden met andere IPv6 adressen? Dat is praktisch zat om er ondersteuning voor aan te bieden. En je zit er niet mee achter NAT. Ik zou eerder de tegenvraag "waarom niet" willen stellen. IPv6 maakt gewoon deel uit van het internet en Odido biedt het als internetprovider niet aan. Zowel in theorie als praktijk is dat een minpunt.
Verbinden met IPv6 websites... Yup... Afgezien van een paar test websites is er vrijwel geen enkele zinvolle website alleen via IPv6 te bezoeken. Natuurlijk zou het veel beter zijn als Odido IPv6 zou aanbieden, maar het gemis bij normaal gebruik van internet is letterlijk 0.
Zelf ben ik afgelopen wee overgestapt omdat ik inmiddels wel klaar was met de Vaste Klanten Boete van KPN. Ik host wat spul thuis en heb in de week voor de overstap de IPv6 uitgezet. Het was leuk om te hebben, maar momenteel mis je echt nog niets zonder IPv6.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar KPN Glasvezel / xDSL. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3
• KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
• KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
• KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
• KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud