Kort antwoord: Nee.
Of althans: Ik heb in 10 jaar nooit meegemaakt dat KPN hierin meeging. Wat wel altijd lukte, is je abonnement om laten zetten naar de huidige abonnementsformule. Voordeel daarbij is dat je opgebouwde inflatiecorrectie ook wordt gereset. Alleen dat scheelt al snel 5 euro per maand.
Bijvoorbeeld 2 jaar geleden kwam ik na veel zeuren nog bij de afdeling retentie uit die me op een nieuwe contractformule zette en me een jaar lang 15 euro per maand korting gaf. Dat wast niet zo hoog als de 17,50 korting per maand voor een heel jaar voor nieuwe klanten. Maar het scheelde niet veel. In 2021 had ik vergelijkbare ervaringen. Wel opnieuw korting, maar niet zo hoog als voor nieuwe klanten.
Nu krijg je bij KPN persoonlijke korting in je account. Ik heb van de klantenservice begrepen dat deze is gebaseerd op het aantal diensten dat je afneemt in combinatie met de tijd die je klant bent. Dat laatste klinkt als vasteklantenkorting, maar lijkt eerder andersom te zijn: als je vaste klant bent, krijg je minder.
Ook naar aanleiding van die korting (en de superscherpe aanbieding van Odido) toch maar weer eens gebeld. Maar nu blijft KPN verwijzen naar de persoonlijke korting. Die overigens ook 4,50 duurder is omdat de inflatiecorrectie blijft staan, terwijl die er voor nieuwe klanten niet is.
Dus ik vrees dat het lange antwoord ook nee is.