[KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:32
Voor degene die willen overstappen naar KPN : via ING rentepuntenwinkel kan je een kortingsvoucher aanschaffen. Hiermee krijgt bij een nieuw 2 jarig abo de eerste 12 maanden internet +tv voor 30 euro en geen aansluitkosten van 25 euro.
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1023338
Voorwaarden

Bij inwisseling van de voucher betaal je de eerste 12 maanden € 30 bij een KPN Internet & TV abonnement. Ook betaal je geen aansluitkosten (t.w.v. € 25).
Deze actie geldt bij het afsluiten van een nieuw 2-jarig KPN Internet & TV abonnement.
De actie is geldig t/m 30 september 2025.
Na de actieperiode betaal je het reguliere maandbedrag (v.a. € 42,50), afhankelijk van de gekozen internetsnelheid.

Op dit moment denk ik best een leuke aanbieding, ik heb zelf alleen een hekel aan 2 jarig contract, zeker omdat je dan in het 2e jaar de normale prijs betaald en nog eens een keer de extra KPN bonus/inflatieboete moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
Ook gezien, best interessant.
Betaal nu bij Ziggo 83,50/maand..

Kan alleen niet terugvinden of die 30e/mnd voor alle pakketten geldt of alleen het basispakket? Wat is de prijs voor fiber, ook 30? Zo ja, dan is overstappen zeker de moeite..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:05
MacbookProx schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 22:15:
Ook gezien, best interessant.
Betaal nu bij Ziggo 83,50/maand..

Kan alleen niet terugvinden of die 30e/mnd voor alle pakketten geldt of alleen het basispakket? Wat is de prijs voor fiber, ook 30? Zo ja, dan is overstappen zeker de moeite..
Er staat bij ‘Alle pakketten kosten het eerste jaar € 30 per maand’ en daaronder zie je de verschillende pakketten, waaronder Fiber. Je kan dus de hoogste snelheid nemen en het tweede jaar zou je maandelijks je abonnement kunnen aanpassen naar een lagere (goedkopere) snelheid. Verder kun je de voucher bestellen, en nog binnen 14 dagen retourneren als het tijdens bestellen onverhoopt toch anders blijkt te liggen dan het op die ING pagina lijkt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Airw0lf schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 23:16:
[...]

Je kan ook elk jaar een nieuw eenjarig contract afsluiten.
Korting is weliswaar veel minder dan met een jaarlijkse overstap.
Maar je hebt er verder geen werk aan en ontloopt de jaarlijkse inflatieronde.
Werkt dat nog?
Als ik het verlengaanbod van mijn moeder bekijk (in de KPN app, 3 maanden 5 euro korting), gaan ze daar uit van de tarieven na inflatiecorrectie. Met ook nog een vage waarschuwing over lopende kortingen met einddatum die mogelijk vervallen (terwijl alle kortingen volgens de omschrijving "zolang het contract loopt" zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 19:59
MartijnS72 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 20:35:
[...]

Werkt dat nog?
Als ik het verlengaanbod van mijn moeder bekijk (in de KPN app, 3 maanden 5 euro korting), gaan ze daar uit van de tarieven na inflatiecorrectie. Met ook nog een vage waarschuwing over lopende kortingen met einddatum die mogelijk vervallen (terwijl alle kortingen volgens de omschrijving "zolang het contract loopt" zijn).
Mja - bij mij lijkt het daar wel op. :Y

Het is wel zaak dat je de einddatum van het lopende contract in het oog houdt.
Eerder verlengen kan inderdaad niet handig zijn.

Ik had voor de einddatum hetzelfde verlengaanbod met dezelfde waarschuwingen.
En heb gewacht met verlengen tot na de einddatum.

makes it run like clockwork

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:17
Heb de order bij KPN geannuleerd en opnieuw besteld via de puntenwinkel van ING.

Oorspronkelijke deal:
9 maanden 30 euro, daarna 65 euro
25 euro activatiekosten

Nu:
12 maanden 30 euro, daarna 65 euro
Geen activatiekosten

Ik wilde toch al een 2-jarig contract, omdat de televisiedienst van Odido niet echt bevalt. KPN was altijd prima bij mijn ouders. En straks mooi weer IPv6.

Heb toch 49.500 punten. Dus dat was een mooie deal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:25
mark1111 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 10:00:
Maar ik neem wel aan dat de overstap voor wat downtime gaat zorgen. En als het misgaat heb je zo een week geen internet denk ik. Of ben ik nu aan het doemdenken?
Nee hoor, je bent zeker niet aan het doemdenken. Ik stap over van Odido glasvezel naar KPN met overstapservice. Dat zou op maandag 21-7 zijn. Afgelopen vrijdag dus al geen internet meer via Odido... Beide partijen wijzen naar elkaar en geen van beiden kan de lijn eerder herstellen, dus zit ik nu met noodpakketten en Internet Connection Sharing via mijn laptop met wifi te punniken. First world problem zeker, maar naadloos is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 20:49
Als ik mijn abonnement via de website probeer te verlengen dan zie ik dat ik niet dezelfde maandprijs krijg als nieuwe klanten. De basisprijs voor internet voor nieuwe klanten is € 52,50 en ik betaal € 54,23:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TM5NUUVCHRsh639aw5zeXxcPzs8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Za7O4vjlDTZGZA2u4iqJiEZL.png?f=fotoalbum_large

KPN houdt dus vast aan de eerder gedane indexatie als ik mijn abonnement wil verlengen. Ik kan me niet herinneren dat dit ooit eerder is gebeurd. Is dit nieuw of ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:30

TFHfony

Professional Weirdo

kwon schreef op zondag 20 juli 2025 @ 07:54:
Als ik mijn abonnement via de website probeer te verlengen dan zie ik dat ik niet dezelfde maandprijs krijg als nieuwe klanten. De basisprijs voor internet voor nieuwe klanten is € 52,50 en ik betaal € 54,23:

[Afbeelding]

KPN houdt dus vast aan de eerder gedane indexatie als ik mijn abonnement wil verlengen. Ik kan me niet herinneren dat dit ooit eerder is gebeurd. Is dit nieuw of ligt het aan mij?
Ik had precies hetzelfde en heb besloten dus naar een andere provider over te stappen. Zowel de Vaste Klanten Boete (die zgn indexatie die alleen voor bestaande klanten bestaat) en de zeer karige 5 euro korting voor 3 maanden.
Mocht je niet bij KPN weg willen, dan kan je via een aantal KPN dochters een stuk betere korting krijgen en dan ben je ook van die Vaste Klanten Boete af. En dan gewoon elk jaar switchen. Je kan je hardware gewoon houden als je naar een van die dochters gaat. De overstap is administratief.
Bij een overstap naar Odido kan je een veel grotere korting krijgen, maar heeft de overstap wat meer voeten in aarde.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-09 09:51
TFHfony schreef op zondag 20 juli 2025 @ 08:30:
[...]
dan kan je via een aantal KPN dochters een stuk betere korting krijgen en dan ben je ook van die Vaste Klanten Boete af. En dan gewoon elk jaar switchen. Je kan je hardware gewoon houden als je naar een van die dochters gaat. De overstap is administratief.
Welke "KPN dochters" zijn dat dan? XS4ALL leidt gewoon door naar KPN en de enige die ik dan nog kan vinden is Solcon, maar die biedt alleen korting bij 2-jarige contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Budget thuis o.a.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Youfone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert.v.w.
Die gaat op ons adres maar tot 200 Mb/s (heb nu KPN 1 Gb/s) en hebben geen 1-jarig contract met korting. Ook krijg je geen voordeel meer met combinaties met o.a. mobiel die ik nu wél heb (simyo, KPN gecombineerd, dus o.a. dubbele databundels)
Budget is geen onderdeel van KPN dus je krijgt nieuwe apparatuur, ander IP etc. Is op zich wel een voordeel voor de TV want volgens mij gebruikt Budget nog de oude (non-plus) kastjes. En ook hier het verlies van het combinatievoordeel. Ik kan bij Budget zo'n 300 euro/jaar besparen, maar dan moet ik op 3 SIM abonnementen 5 tot 10 euro per maand per abo extra gaan betalen voor een gelijke databundel. Dat schiet dus ook niet op.

Ze weten wel hoe je je moeten binden :X

[ Voor 45% gewijzigd door robert.v.w. op 21-07-2025 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
kwon schreef op zondag 20 juli 2025 @ 07:54:

[Afbeelding]

Heb vanochtend gebeld om op te zeggen met als reden dat ik het te duur vind worden. Kreeg toen een aanbod voor zowel 12 als 24 maanden.

Bij 12 maanden de eerste 3 maanden in totaal 64,99 euro, daarna 69,99 = 15 euro korting over de looptijd.

Bij 24 maanden de eerste 6 maanden in totaal 59,99, daarna 69,99 = 60 euro korting over de looptijd.

Heb beide voorstellen nu per e-mail ontvangen. Ik neig naar verlenging met 24 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

robert.v.w. schreef op maandag 21 juli 2025 @ 07:22:
[...]

Welke "KPN dochters" zijn dat dan? XS4ALL leidt gewoon door naar KPN en de enige die ik dan nog kan vinden is Solcon, maar die biedt alleen korting bij 2-jarige contracten.
Naast Youfone & Budget kreeg ik, nota bene vanuit KPN zelf, ook nog Solcon als advies.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:49

servies

Veni Vidi Servici

robert.v.w. schreef op maandag 21 juli 2025 @ 09:10:
Ik kan bij Budget zo'n 300 euro/jaar besparen, maar dan moet ik op 3 SIM abonnementen 5 tot 10 euro per maand per abo extra gaan betalen voor een gelijke databundel. Dat schiet dus ook niet op.
Dat is heel simpel te fixen door naar een andere mobiele provider te gaan. Die specifieke bundel korting betaal je al zelf doordat je een veel te duur KPN mobiel abonnement hebt.
Youfone (notabene een dochter van KPN) levert bijvoorbeeld voor 10euro per maand 30GB/unlimited bellen en dan ook nog de eerste 12 maanden voor de helft van de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
kwon schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:02:
[...]
Bij 24 maanden de eerste 6 maanden in totaal 59,99, daarna 69,99 = 60 euro korting over de looptijd.

Heb beide voorstellen nu per e-mail ontvangen. Ik neig naar verlenging met 24 maanden.
Misschien ben je heel blij met KPN of zie je erg tegen overstappen op, maar ik vind het vrij magere kortingen als je dat vergelijkt met die voor nieuwe klanten. €60 over 2 jaar tijd is effectief €2.50 korting per maand. Die pakt KPN het tweede jaar van je terug met haar befaamde inflatiecorrectie (hierboven treffend: vaste klanten boete). Met de huidige 3% inflatie wordt die €2 per maand.

Ik heb inmiddels een eigen netwerk met Fritzbox om zo min mogelijk overstapdrempel te ervaren. Simpelweg de nieuwe provider selecteren in de instellingen en alles werkt weer. Alleen na overstappen krijg je nog een goede deal bij deze oligopolist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
servies schreef op maandag 21 juli 2025 @ 11:25:
[...]

Dat is heel simpel te fixen door naar een andere mobiele provider te gaan. Die specifieke bundel korting betaal je al zelf doordat je een veel te duur KPN mobiel abonnement hebt.
Youfone (notabene een dochter van KPN) levert bijvoorbeeld voor 10euro per maand 30GB/unlimited bellen en dan ook nog de eerste 12 maanden voor de helft van de prijs...
Symio is ook een veel goedkopere KPN-brand.
En daar is nog steeds een bundelkorting van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
areyouben schreef op maandag 21 juli 2025 @ 11:26:
[...]

Misschien ben je heel blij met KPN of zie je erg tegen overstappen op, maar ik vind het vrij magere kortingen als je dat vergelijkt met die voor nieuwe klanten. €60 over 2 jaar tijd is effectief €2.50 korting per maand. Die pakt KPN het tweede jaar van je terug met haar befaamde inflatiecorrectie (hierboven treffend: vaste klanten boete). Met de huidige 3% inflatie wordt die €2 per maand.

Ik heb inmiddels een eigen netwerk met Fritzbox om zo min mogelijk overstapdrempel te ervaren. Simpelweg de nieuwe provider selecteren in de instellingen en alles werkt weer. Alleen na overstappen krijg je nog een goede deal bij deze oligopolist.
Ik neig nu toch meer naar opzeggen ;)

Weet iemand hoe het zit met het volgende?

Ik ben nu contractvrij en ga 11 september 2 weken op vakantie. Stel ik bel vandaag op en zeg per 11 of 12 september op. Een weekje later vraag ik weer een nieuw abonnement bij KPN aan en tegen de tijd dat ik terug ben van vakantie zou ik weer online moeten kunnen.

Hoelang moet je geen klant zijn geweest voordat je weer als nieuwe klant wordt gezien en de nieuweklantenkorting krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
kwon schreef op maandag 21 juli 2025 @ 11:42:
[...]

Ik ben nu contractvrij en ga 11 september 2 weken op vakantie. Stel ik bel vandaag op en zeg per 11 of 12 september op. Een weekje later vraag ik weer een nieuw abonnement bij KPN aan en tegen de tijd dat ik terug ben van vakantie zou ik weer online moeten kunnen.

Hoelang moet je geen klant zijn geweest voordat je weer als nieuwe klant wordt gezien en de nieuweklantenkorting krijgt?
Geen idee en volgens mij is dit hier nog niet geprobeert.
Dus, als jij het nou probeert, weten wij het ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
kwon schreef op maandag 21 juli 2025 @ 11:42:
[...]

Dat kan na 6 maanden. Bij de nieuwe klanten acties staat het volgende:
Het actieaanbod geldt voor nieuwe klanten, die zich abonneren op een nieuwe Internetverbinding van KPN, al dan niet in combinatie met TV+ die de afgelopen 6 maanden geen Internet van KPN hebben afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
Hier eerder vermeld kan een oplossing zijn om op naam van huisgenoot/partner aan te vragen. Als je er een aantal weken van geen verbinding tussen kan laten zitten wegens die vakantie, valt het zelfs minder op. Bij een huurhuis zullen immers ook wel twee KPN contracten elkaar opvolgen, waarvan het nieuwe met korting, maar zit er ook vaak een aantal weken leegstand tussen waarin geen internet geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeweijer2
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-09 17:33
Echt bizar dat je bij het nemen van een abonnement niet kan kiezen om je installatiepakket te laten leveren op een ander adres dan het adres waar de glasvezel moet liggen.

Er zijn toch wel meer mensen die al internet willen bestellen voor een huis dat nog afgebouwd wordt en waar ze niet regelmatig aanwezig zijn?

"Dan moet je wachten tot het PostNL niet lukt te bezorgen en dan naar een afhaalpunt," zegt de klantenservice.

Maar ik weet wel wat dan gebeurt: Pakket wordt in de hal of gang van het appartementencomplex (dat in verband met de afbouwwerkzaamheden wagenwijd open staat) neergegooid en zie ik misschien wel, misschien niet ooit terug.

Het kan toch niet zo heel moeilijk zijn om dit gewoon op een klantvriendelijke manier te organiseren?
Het lukte Odido wel om het pakket op een ander adres te leveren, maar die kwamen dan weer niet opdagen op de installatieafspraak en bleven loze beloftes maken over hoe ze dat zouden oplossen.

Het is echt tijd voor meer serieuze aanbieders op deze markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

mikeweijer2 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 19:40:
Echt bizar dat je bij het nemen van een abonnement niet kan kiezen om je installatiepakket te laten leveren op een ander adres dan het adres waar de glasvezel moet liggen.

Er zijn toch wel meer mensen die al internet willen bestellen voor een huis dat nog afgebouwd wordt en waar ze niet regelmatig aanwezig zijn?

"Dan moet je wachten tot het PostNL niet lukt te bezorgen en dan naar een afhaalpunt," zegt de klantenservice.

Maar ik weet wel wat dan gebeurt: Pakket wordt in de hal of gang van het appartementencomplex (dat in verband met de afbouwwerkzaamheden wagenwijd open staat) neergegooid en zie ik misschien wel, misschien niet ooit terug.

Het kan toch niet zo heel moeilijk zijn om dit gewoon op een klantvriendelijke manier te organiseren?
Het lukte Odido wel om het pakket op een ander adres te leveren, maar die kwamen dan weer niet opdagen op de installatieafspraak en bleven loze beloftes maken over hoe ze dat zouden oplossen.

Het is echt tijd voor meer serieuze aanbieders op deze markt
Mijn woonadres staat in de PostNL app gelinkt aan een pakket automaat. Installatiepakket werd dus netjes in de automaat geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
Weliswaar een topic van 3 jaar terug, maar ik meen te herinneren dat je het pakket ook wel naar een ander adres kunt laten sturen:
https://community.kpn.com...m-nieuwbouw-woning-548945

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeweijer2
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-09 17:33
dutchgio schreef op maandag 21 juli 2025 @ 22:30:
Weliswaar een topic van 3 jaar terug, maar ik meen te herinneren dat je het pakket ook wel naar een ander adres kunt laten sturen:
https://community.kpn.com...m-nieuwbouw-woning-548945
Raar dat de persoon die ik aan de telefoon had expliciet zei dat dit niet kon.
Aan de andere kant: Mijn telefoon gaf aan dat de beller een KPN winkel ergens in een willekeurige plaats in het land (niet in de buurt van mijn oude of nieuwe woonplaats) was, dus misschien laten ze gewoon random medewerkers van KPN winkels die terugbelverzoeken afhandelen, wat de kwaliteit vast niet ten goede zal komen.

Ik heb uiteindelijk besloten dat ik nog een maand of wat wacht met glasvezel, tot ik in mijn nieuwe appartement woon, en dat ik dan kijk of ik Odido misschien toch een vierde kans ga geven of me toch door het proces van KPN heen worstelen. Ze accepteren bijvoorbeeld ook de correct spelling van mijn naam niet, wat me niet echt veel vertrouwen geeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Economics schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 16:15:
[...]

Ik begrijp je punt en wat je ermee wil zeggen, ik kende de term alleen niet. Als jij vind dat overstappen loont dan sta je daar natuurlijk helemaal vrij in om dit te doen. Als je vaste klant bent en je loopt tegen einde van je contract aan kun je ook bellen en zijn er kortingen beschikbaar, iedereen weet hoe het werkt, alleen is de korting niet vaak wat je verwacht t.o.v nieuwe klanten. Niet voor iedereen is de moeite weggelegd om over te stappen, je kan er van alles over zeggen, luiheid, slapende klanten. Er is ook een grote groep die het wel prima vind. (overigens is dit niet persé een kpn probleem, zo werkt het eenmaal in de telecom/energie/sportscholen/verzekeringen sector).

Ik zelf zit niet aan de retail kant, daar zit @mad-dog , wellicht dat hij er wat zinnigs over kan roepen :P wel ben ik blij om te horen dat je blij bent geweest met de dienstverlening. Dat is mijn pakkie aan
Don't worry, over de techniek en stabiliteit ben ik super tevreden. En de afgelopen jaren als ik belde om mijn abonnement "te verlengen" kreeg ik altijd een nette aanbieding.
Toen ik vorige maand belde, kon ik 3 maanden 5 euro korting krijgen, maar bleef de Vaste Klanten Boete staan. Terwijl ik bij een overstap 200 per jaar uitspaar. En als ik dan volgend jaar terug ga naar KPN, krijg ik daar ook weer ~200 euro korting. Tja... Als dat is hoe ze het willen spelen.
En inderdaad... Dit is een breder "probleem". Maar tot afgelopen jaar was KPN flexibel als je belde, maar dit jaar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:06
TFHfony schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 16:30:
[...]

Don't worry, over de techniek en stabiliteit ben ik super tevreden. En de afgelopen jaren als ik belde om mijn abonnement "te verlengen" kreeg ik altijd een nette aanbieding.
Toen ik vorige maand belde, kon ik 3 maanden 5 euro korting krijgen, maar bleef de Vaste Klanten Boete staan. Terwijl ik bij een overstap 200 per jaar uitspaar. En als ik dan volgend jaar terug ga naar KPN, krijg ik daar ook weer ~200 euro korting. Tja... Als dat is hoe ze het willen spelen.
En inderdaad... Dit is een breder "probleem". Maar tot afgelopen jaar was KPN flexibel als je belde, maar dit jaar niet meer.
Dit is gewoon hoe Het algemeen werkt in de markt. Als de prijzen je niet zinnen ben je vrij om te vertrekken. Erg flauw om het een boete te noemen, je bent een contract aangegaan met spelregels. Je wil die spelregels na einde contract ineens anders hebben.
Veel plezier bij Ziggo, Odido of whatever

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

mad-dog schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 16:56:
[...]

Dit is gewoon hoe Het algemeen werkt in de markt. Als de prijzen je niet zinnen ben je vrij om te vertrekken. Erg flauw om het een boete te noemen, je bent een contract aangegaan met spelregels. Je wil die spelregels na einde contract ineens anders hebben.
Beetje zure reactie, vind je niet?
Daarbij kwam ik dit artikel tegen op het KPN-forum:
https://www.totaaltv.nl/n...euwe-klanten-niet-langer/

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

mad-dog schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 16:56:
[...]

Nou... Dat is niet helemaal waar. Toen ik, lang lang geleden mijn contract bij KPN afsloot bestond deze fake-inflatie correctie nog niet, althans... niet onder deze naam en deze voorwaarden. Er waren toen wel jaarlijkse prijsverhogingen, maar dan mocht je ook gelijk je abbo opzeggen. Enige jaren geleden hebben ze aan de AV dit als "inflatie" toegevoegd waarbij je dus niet meer je abbo op mag zeggen. Maar inflatie is natuurlijk de grootste onzin, als je deze alleen aan je vaste klanten doorrekend. Zie, mij vergelijking van het pak melk hierboven.
Deze "spelregels" zijn later door KPN toegevoegd, met dezelfde klantvriendelijke houding die jij hier laat zien. Je zit duidelijk op je plek bij de retail kant van KPN :+
Anyway... jij mag het flauw noemen dat ik het een boete noem, maar de naam "Vaste Klanten Boete" ligt dichter bij de waarheid dan "inflatiecorrectie". En nee, KPN is niet de enige hier in. Het is een standaard marketing truc die vrijwel elk bedrijf tegenwoordig gebruikt. Maar dat maakt het nog niet goed.
Dus inderdaad... ik stap gewoon over en over één of twee jaar gaan we weer lekker terug naar KPN. Die nu wat omzet mist, 2 keer een pakketje heen en weer mag sturen en straks dan weer wel 200 euro korting mag geven. Krom, maar het werkt zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Zondagskindje schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:04:
[...]

Heel zuur, en wat kinderachtig. Maar dat mag :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Precies. Maar @mad-dog vindt dat al die klanten dus maar elk jaar moeten switchen en is een beetje blind voor hoe krom e.e.a. is. Tot hij straks zelf bij de AH een paar procent extra moet gaan betalen omdat hij er al een jaar klant is. Dan is de wereld waarschijnlijk te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

TFHfony schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:17:
[...]

Precies. Maar @mad-dog vindt dat al die klanten dus maar elk jaar moeten switchen en is een beetje blind voor hoe krom e.e.a. is. Tot hij straks zelf bij de AH een paar procent extra moet gaan betalen omdat hij er al een jaar klant is. Dan is de wereld waarschijnlijk te klein.
En dat switchen is ook precies wat ik ga doen in februari.
Ik ben niet van plan te gaan bedelen voor paar euro korting per maand. ;)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
TFHfony schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:17:
[...]

We kunnen er een hele discussie van maken, maar inflatiecorrectie heb je overal. Bij hosters, bij internetproviders en ook bij supermarkten. Je hebt er gewoon mee te dealen

We leven gelukkig in een welvarend land en vrij land, dus als je denkt bij een andere partij beter af te zijn, ga je gang

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Airw0lf
Dat het zo werkt is omdat marketeers dat er van gemaakt hebben met hun spreadsheet management.

Hardop denkend... :?

Wat zou het bedrijfsresultaat zijn als er geen nieuwe-klanten lokkertjes meer zijn. Maar in plaats daarvan een tarief voor een jaarcontract met stilzwijgende verlenging zonder prijsindexatie en een beetje korting. Met daarnaast een maandelijks opzegbaar abonnement zonder korting en met prijsindexatie.

Dan heeft KPN van stabiele bron van inkomsten voor investeringen. Met daarnaast:
(1) - Minder retentie kosten doordat er minder call-center medewerkers nodig zijn voor die verlengingstelefoontjes.
(2) - Minder verkoop kosten omdat er minder marketing medewerkers nodig zijn voor het bedenken van de nieuwe-klanten lokketjes.
(3) - Minder exolpoitatie kosten door het wegautomatiseren van operationele netwerkbeheer taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Laatst online: 21-08 00:02
Zondagskindje schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:20:
[...]

En dat switchen is ook precies wat ik ga doen in februari.
Ik ben niet van plan te gaan bedelen voor paar euro korting per maand. ;)
hoef je ook niet, ieder heeft tegenwoordig een aanbod in zijn mijnkpn staan :) 1 klik en klaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
jopoh schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:21:
[...]

hoef je ook niet, ieder heeft tegenwoordig een aanbod in zijn mijnkpn staan :) 1 klik en klaar
Die is voor meneer/mevrouw niet genoeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

jopoh schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:21:
[...]

Precies. Een kleine korting, met behoudt van de "Vaste Klanten Boete."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

TFHfony schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:22:
[...]

Precies. Een kleine korting, met behoudt van de "[Vaste Klanten Boete."
Nee, het is "Weggeefbeleid" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

mad-dog schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:21:
[...]

We kunnen er een hele discussie van maken, maar inflatiecorrectie heb je overal. Bij hosters, bij internetproviders en ook bij supermarkten. Je hebt er gewoon mee te dealen

We leven gelukkig in een welvarend land en vrij land, dus als je denkt bij een andere partij beter af te zijn, ga je gang
Nog wel ja, dat klopt. Maar het systeem zoals gecreëerd door energiemaatschappijen en providers begint onhoudbaar en steeds schever te worden. Maar ga rustig door met je kop in het zand te steken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:56
Zondagskindje schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:04:
[...]

Daarbij kwam ik dit artikel tegen op het KPN-forum:
Vooral dit is een wat mij betreft een treffende uitspraak: “Het zou voor iedereen binnen de markt dan ook beter zijn om een systeem te verzinnen waarin niet nieuwe klanten in de watten worden gelegd, maar bestaande klanten met extra kortingen voor hun trouw worden beloond.”

Bij veel leveranciers wordt trouw beloond, bij Vattenfall bijvoorbeeld met 25% korting. Dat zou bij providers ook een veel beter model zijn. Maar iemand moet er mee beginnen en zich daarmee onderscheiden.

Je kunt wel van dit artikel opmerken dat de uitspraken niet met cijfers ondersteund worden.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

ernstoud schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 18:52:
[...]

Vooral dit is een wat mij betreft een treffende uitspraak: “Het zou voor iedereen binnen de markt dan ook beter zijn om een systeem te verzinnen waarin niet nieuwe klanten in de watten worden gelegd, maar bestaande klanten met extra kortingen voor hun trouw worden beloond.”

Bij veel leveranciers wordt trouw beloond, bij Vattenfall bijvoorbeeld met 25% korting. Dat zou bij providers ook een veel beter model zijn. Maar iemand moet er mee beginnen en zich daarmee onderscheiden.

Je kunt wel van dit artikel opmerken dat de uitspraken niet met cijfers ondersteund worden.
Ik ben het met je eens, maar welke provider staat als eerste op?
Vwb cijfers: die worden niet getoond, maar ik denk dat je schrikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:38
ernstoud schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 18:52:
[...]

Bij veel leveranciers wordt trouw beloond, bij Vattenfall bijvoorbeeld met 25% korting.
Tja, korting op een hoger tarief dan nieuwe klanten is natuurlijk ook geen korting maar marketing technisch wel leuk bedacht.
Ziggo is de enige provider waarvan ik weet dat ze prijsverhogingen over de hele linie doorvoeren (oude en nieuwe klanten). De rest idd bijna allemaal vaste klanten boete.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:56
jongetje schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 08:44:
[...]

Tja, korting op een hoger tarief dan nieuwe klanten is natuurlijk ook geen korting maar marketing technisch wel leuk bedacht.
Voor gas en elektra betaal ik minder dan de helft dan nieuwe klanten. Maar goed dat is een sector met heel andere business modellen. Juist door het verbruik van vaste klanten kun je vooruit inkopen, handelen in opties is een heel circus.

Een ISP kent dat niet.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 19:04
TFHfony schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 15:32:
[...]

De Vaste Klanten Boete? Onder het mom van "inflatie correctie" vaste klanten straffen met een jaarlijkse prijsverhoging, terwijl voor nieuwe klanten het bedrag wel het oude tarief blijft bestaan (naast de korting die ze krijgen om een abonnement te nemen).
Stel je toch eens voor dat inflatie echt zo zou werken: Je loopt de AH binnen en je wil een pak melk kopen. Deze kost volgens het prijskaartje 2 euro voor 1,5 liter. Behalve als je al een jaar bij de AH komt. Dan kost hij 2,10 Euro. En als je al 2 jaar bij deze AH komt, dan kost hij 2,22 euro, etc... Maar voor die nieuwe klant geldt wel de prijs van 2 Euro.
Zo werkt inflatie niet. Maar gezien je nickname hoef ik je dat niet uit te leggen. Maar daarom noem ik het een Vaste Klanten Boete.
De welkomst premie begrijp ik, maar de Vaste Klanten Boete accepteer ik niet. Blijkbaar loont het om elk jaar van ISP te switchen. Je hebt dan geen last van de Vaste Klanten Boete en je krijgt er nog een dikke welkomstkorting (en soms een cadeau) boven op. Voor mijn energie doe ik dit ook al. Dit werken dit soort bedrijven zelf in de hand met deze tactiek. Maar door de grote hoeveelheid slapende klanten is het waarschijnlijk erg lucratief.
En daar ik mijn eigen netwerk hardware gebruik (De Box12 ligt hier nog in het cellofaan) is het een kwestie van het nieuwe profiel laden in de router en door. TV kijken via NLZIET, vaste telefonie via cheapconnect.
Ik reageer even in het juiste topic, deze quote komt uit het KPN Glasverzel Ervaringen, techniek, discussie topic.

Ik snap je punt, maar is dit specifiek een "KPN" ding, dat vaste klanten verhogingen krijgen per juli van het kalenderjaar? Ik heb dit ook gehad bij Odido, Ziggo en vroeger XS4ALL.
Het is mogelijk je contract te vernieuwen (dus niet verlengen). Je gaat dan de standaard prijs van dat abonnement betalen zonder kortingen en acties. Per juli volgend jaar gaat er dan opnieuw een verhoging op, maar ook dat doen ze allemaal. Zij het misschien minder hoog.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Soundwork schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:40:
[...]

Ik reageer even in het juiste topic, deze quote komt uit het KPN Glasverzel Ervaringen, techniek, discussie topic.

Ik snap je punt, maar is dit specifiek een "KPN" ding, dat vaste klanten verhogingen krijgen per juli van het kalenderjaar? Ik heb dit ook gehad bij Odido, Ziggo en vroeger XS4ALL.
Het is mogelijk je contract te vernieuwen (dus niet verlengen). Je gaat dan de standaard prijs van dat abonnement betalen zonder kortingen en acties. Per juli volgend jaar gaat er dan opnieuw een verhoging op, maar ook dat doen ze allemaal. Zij het misschien minder hoog.....
Nee hoor. Dit is zeker niet alleen typisch iets van KPN. Op andere plaatsen in de andere thread heb ik ook aangegeven dat andere ISP's zich hier ook schuldig aan maken. Energiemaatschappijen in mindere mate ook.
Maar hierdoor is het voordeliger om elk jaar te gaan ISP-hoppen. Daar ik mijn eigen netwerk ingericht heb en dus de box12 van KPN nog in het cellofaan ligt, is de downtime hier beperkt. Kabeltje oversteken, nieuw profiel instellen en gaan. TV via NLZiet, bellen via VOIP. Al meer dan 20 jaar mijn eigen domein voor mijn mail.
Nee, deze Vaste Klanten Boete betaal ik niet meer. De armoedige aanbieding die ik kreeg bij KPN om te blijven (3 maanden 5 euro korting) weegt niet eens op tegen die Vaste Klanten Boete die ze inflatie correctie noemen en alleen voor de vaste klanten geldt.
Eigenlijk is het van den gekke dat je 200 euro per jaar kan besparen door elk jaar van ISP te wisselen. Idem met energie. Is toch 400 euro die je verdient met 5 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
TFHfony schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:57:
[...]

Nee hoor. Dit is zeker niet alleen typisch iets van KPN. Op andere plaatsen in de andere thread heb ik ook aangegeven dat andere ISP's zich hier ook schuldig aan maken. Energiemaatschappijen in mindere mate ook.
Maar hierdoor is het voordeliger om elk jaar te gaan ISP-hoppen. Daar ik mijn eigen netwerk ingericht heb en dus de box12 van KPN nog in het cellofaan ligt, is de downtime hier beperkt. Kabeltje oversteken, nieuw profiel instellen en gaan. TV via NLZiet, bellen via VOIP. Al meer dan 20 jaar mijn eigen domein voor mijn mail.
Nee, deze Vaste Klanten Boete betaal ik niet meer. De armoedige aanbieding die ik kreeg bij KPN om te blijven (3 maanden 5 euro korting) weegt niet eens op tegen die Vaste Klanten Boete die ze inflatie correctie noemen en alleen voor de vaste klanten geldt.
Eigenlijk is het van den gekke dat je 200 euro per jaar kan besparen door elk jaar van ISP te wisselen. Idem met energie. Is toch 400 euro die je verdient met 5 minuten werk.
Maar van provider wisselen wil ik niet meer, ik ben al zo vaak van providers gewisseld met de nodige rompslomp. En natuurlijk kan je wisselen van ISP's die allemaal diensten leveren via KPN WBA zodat je port niet overgepatched over te worden in de area POP maar ik vind dit van de zotte. Ik kies er voor om na einde looptijd mijn contract te vernieuwen. Je bent dan tijdelijk van de VKB af en je betaald weer de "standaard" prijs van het abonnement die je afneemt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 18:57
Na mijn jaar odido krijg ik komende week ook weer mijn installatiepakket voor internet. heb via een aantal vergelijkingssites gekeken of ik meer dan 50% korting voor internet kon krijgen in een jaar abonnement, de cadeaubonnen voor boodschappen heb ik toch maar links laten liggen.
voor internet only komt het in de buurt van de cowboytarieven die odido in het eerste jaar aanbood (25 euro per maand). met de recente onrust in hun netwerk komt de overstap wel als geroepen. duo play (met sim only) is dan hier ook vanaf september weer actief.

Ga na het jaar wel actief kijken of ik misschien via een dochter van kpn aan kan blijven, zeker na de actieperiodes, voor het duurste netwerk hebben ze zonder twijfel het meest stabiele netwerk. op een ander adres dat ik beheer in 5 jaar tijd op een onderhoudsperiode na geen storingen gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 14:52
woekele schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:01:
Ik heb een positieve noot over KPN:
Ze verdubbelen 'gratis' mijn internetsnelheid. Van 100Mbit naar 200Mbit.

En een negatieve noot:
Ook ik krijg die inflatiecorrectie om m'n oren, terwijl mijn abonnement pas begin juni is ingegaan. Dat wil dus zeggen dat ik een 2-jarig abonnement heb afgesloten voor bedrag X per maand, en dat ik na 1 maand al een hogere prijs krijg. Nu staat in de voorwaarden dat de verhoging niet geldt als je pas na 1 april klant was. Maar omdat ik eind maart het abonnement al heb aangevraagd, ben ik schijnbaar toch al klant voor 1 april. Vraag me wel af wat een rechter daarvan zou vinden. Maar goed, gezien de verdubbeling van de snelheid en de tijd/moeite die ik er niet in wil stoppen, laat ik het er maar bij zitten.
Steeds meer mensen krijgen die verdubbeling. Ook vrienden van mij krijgen die verdubbeling.
Alleen krijg ik die niet, ik heb nog een contract tot 2027 en heb ook gevraagd aan KPN, die wil helemaal niets doen. Kan zelfs niet zelf naar 200 Mbit/s die tegenwoordig goedkoper is, want ik zit vast in het contract.

Iemand een idee hoe ik hogere snelheden kan krijgen zonder bijna €20 per maand extra te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Pilovali schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:28:
[...]

Steeds meer mensen krijgen die verdubbeling. Ook vrienden van mij krijgen die verdubbeling.
Alleen krijg ik die niet, ik heb nog een contract tot 2027 en heb ook gevraagd aan KPN, die wil helemaal niets doen. Kan zelfs niet zelf naar 200 Mbit/s die tegenwoordig goedkoper is, want ik zit vast in het contract.

Iemand een idee hoe ik hogere snelheden kan krijgen zonder bijna €20 per maand extra te betalen?
Niet. Een contract is een contract. En zoals eerder al vermeld, dit is niet het juiste topic daarvoor. Kan een mod deze verplaatsen?

[ Voor 7% gewijzigd door mad-dog op 12-08-2025 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 14:52
mad-dog schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:17:
[...]

Niet. Een contract is een contract. En zoals eerder al vermeld, dit is niet het juiste topic daarvoor. Kan een mod deze verplaatsen?
Oh, sorry. Heb ik waarschijnlijk over het hoofd gezien.

Via social was het niet mogelijk, dus heb ik gebeld... volgens de beste meneer geeft hun systeem 2 verschillende verbindingen aan. Het systeem denkt dat ik nog op DSL zit ipv glas.

Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/1eb51T0b.png
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/4J23mT1b.png
Ik krijg nu voor dezelfde prijs 200 Mbit. En ze sturen een nieuwe FTU op, want dat moet volgens het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Soundwork schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:06:
[...]

Maar van provider wisselen wil ik niet meer, ik ben al zo vaak van providers gewisseld met de nodige rompslomp. En natuurlijk kan je wisselen van ISP's die allemaal diensten leveren via KPN WBA zodat je port niet overgepatched over te worden in de area POP maar ik vind dit van de zotte. Ik kies er voor om na einde looptijd mijn contract te vernieuwen. Je bent dan tijdelijk van de VKB af en je betaald weer de "standaard" prijs van het abonnement die je afneemt...
Prima, dan ben je een dief van je eigen portemonnee.
Met een eigen modem, moet je alleen de tv ontvanger wisselen. 10 minuten werk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Soundwork
Azqi schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:13:
[...]

Ik ben inmiddels ook op deze stelling teruggekomen. ;)
Gebruik nu internet only, dus geen IPTV. Dus dat is helemaal makkelijk.
Maar het blijft wel van de zotte dat dit zo moet.... ISP's moeten zelf een vriendelijker prijsbeleid gaan hanteren om te voorkomen dat we iedere keer hoppen van ISP A naar ISP B en weer terug. Het geeft veel extra administratie, milieu-impact (want iedere keer nieuwe routers heen en weer e.d.)......
KPN claimt "groen" te zijn, nou niet dus op dit vlak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titanicfanatic
Azqi schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:13:
[...]

Of je zit net zoals ik een week zonder vast internet omdat de oude ISP het abonnement al heeft stopgezet, maar de nieuwe kan niet eerder starten, omdat de formele overdracht nog niet daar is. Werkt "top" zo'n overstapservice... Zit je daar te kloten met een vouchercode voor je mobiel en een Alcatel Mifi. En dan Internet Connection Sharing op een oude laptop die twee keer per dag uitvalt. En ja: ik heb een eigen modem, maar zonder actieve lijn heb je daar niet veel aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Titanicfanatic op 12-08-2025 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Titanicfanatic schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:41:
[...]

Of je zit net zoals ik een week zonder vast internet omdat de oude ISP het abonnement al heeft stopgezet, maar de nieuwe kan niet eerder starten, omdat de formele overdracht nog niet daar is. Werkt "top" zo'n overstapservice... Zit je daar te kloten met een vouchercode voor je mobiel en een Alcatel Mifi. En dan Internet Connection Sharing op een oude laptop die twee keer per dag uitvalt. En ja: ik heb een eigen modem, maar zonder actieve lijn heb je daar niet veel aan.
Je hebt de overstap gemaakt van KPN naar Odido of een andere provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Titanicfanatic schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:41:
[...]

Heb dat probleem nog nooit gehad met overstappen binnen KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Azqi schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:46:
[...]

Heb dat probleem nog nooit gehad met overstappen binnen KPN netwerk.
Jij bedoelt hier KPN Wholesale (KPN WBA).....
KPN Netwerk is de beheerder van het netwerk en hier kunnen meerdere operators actief zijn in de PoP's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• areyouben
Soundwork schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:16:
Gebruik nu internet only, dus geen IPTV. Dus dat is helemaal makkelijk.
Maar het blijft wel van de zotte dat dit zo moet.... ISP's moeten zelf een vriendelijker prijsbeleid gaan hanteren om te voorkomen dat we iedere keer hoppen van ISP A naar ISP B en weer terug. Het geeft veel extra administratie, milieu-impact (want iedere keer nieuwe routers heen en weer e.d.)......
KPN claimt "groen" te zijn, nou niet dus op dit vlak!
100%! Hoewel dit ook een manier kan worden om weer extra geld aan ons te verdienen wanneer er geen modem bij geleverd wordt, zou dit wel een duurzamere manier van overstappen zijn. Klanten die hem nodig hebben zouden hem dan kunnen het bijbestellen voor een paar euro of tegen voordelig tarief kopen. Maar dan zou ook actief moeten worden verplicht dat de modems eenvoudig in te stellen zijn voor andere providers, dat zij daar gebruiksaanwijzingen voor de meest voorkomende apparaten online zetten. In andere landen heb ik dat wel zo gezien, zelfs voor provider branded modems. Hier in NL is het echter een welkome overstapdrempel voor de telecomboeren en ook manier om hun product 'bijzonder' te maken met eigen wifi garanties.

Qua prijsbeleid zouden ze om te beginnen die inflatiecorrectie moeten afschaffen. Dezelfde abonnementen blijven online continu gelijk in prijs, maar als vaste klant zouden er opeens extra kosten zijn die een verhoging rechtvaardigen. Prima dat af en toe de prijzen stijgen, maar dan ajb over de gehele linie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
Soundwork schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:53:
[...]

Je hebt de overstap gemaakt van KPN naar Odido of een andere provider?
Een jaar geleden van KPN naar Odido en een maand geleden weer terug. Bij de laatste overstap ging het dus gierend fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik wil eigenlijk bij KPN blijven maar niet te veel betalen, kan ik instappen met een nieuw contract onder de naam van mijn vrouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:28

The Legend

*Plop*

goddegoddeot schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:57:
Ik wil eigenlijk bij KPN blijven maar niet te veel betalen, kan ik instappen met een nieuw contract onder de naam van mijn vrouw?
Heb ik vorig jaar gedaan, en ik heb net opgezegd per einde contract en probeer het dit jaar maar gewoon weer opnieuw :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Titanicfanatic schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 02:38:
[...]

Een jaar geleden van KPN naar Odido en een maand geleden weer terug. Bij de laatste overstap ging het dus gierend fout.
Ja, dat is vervelend. Ik ben ooit 1x overstapt vanuit Odido (toen nog T-Mobile) met operator Glasoperator naar KPN is de ISP met operator KPN WBA met de overstapservice. Toen kon KPN geen licht op de vezel zetten omdat de PoP ontoegankelijk was. Toen werkte de overstapservice wel correct en bleef mijn T-Mobile glasvezel internet (via Glasoperator) wel werken en werd niet "ge-shut". Duurde al met al 2 dagen langer. Kennelijk gaat deze communicatie tussen het huidige Odido en KPN ISP dus niet meer goed..... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hveener
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 20:28
Ben al jaren klant bij KPN glasvezel maar contract is afgelopen en een verlenging aanbod gekregen.
Ook nog via te bellen geprobeerd maar het blijft wel erg mager.
Als ik overstapt naar Odido dan scheelt dat 550 euro voor twee jaar.
Maar als ik via Tweakers of Trustpilot de beoordeling van KPN of Odido leest dan zijn ze allebei niet zo hoog.
Heb ook bij Onvi of Jonaz of Netrabel gekeken maar daar zijn de beoordelingen ook al laag.
Heeft iemand een betere ervaring of prijs kwaliteitsverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hveener schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:48:
Ben al jaren klant bij KPN glasvezel maar contract is afgelopen en een verlenging aanbod gekregen.
Ook nog via te bellen geprobeerd maar het blijft wel erg mager.
Als ik overstapt naar Odido dan scheelt dat 550 euro voor twee jaar.
Maar als ik via Tweakers of Trustpilot de beoordeling van KPN of Odido leest dan zijn ze allebei niet zo hoog.
Heb ook bij Onvi of Jonaz of Netrabel gekeken maar daar zijn de beoordelingen ook al laag.
Heeft iemand een betere ervaring of prijs kwaliteitsverhouding.
Het gemakkelijkste is om over te stappen op een van de budgetmerken die via KPN WBA aanbieden zoals Solcon, BudgetInternet, Online.nl en Youfone. Afhankelijk van je locatie en andere diensten kun je vaak ook nog combinatiekortingen krijgen.

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:18

ep667

It doesn't hurt to help

synoniem schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:53:
[...]

Het gemakkelijkste is om over te stappen op een van de budgetmerken die via KPN WBA aanbieden zoals Solcon, BudgetInternet, Online.nl en Youfone. Afhankelijk van je locatie en andere diensten kun je vaak ook nog combinatiekortingen krijgen.
Het lastige is dat Online en Youfone respectievelijk maximaal 500 en 200 Mbps aanbieden. Dat Solcon duurder is dan een geïndexeerd KPN-abonnement en dat Budget alleen interessant is als je ook energieklant bent.

Odido heeft een megascherpe aanbieding, vooral als je voor 2 jaar kiest maar dan ben ik over anderhalf jaar weer minder vrij met het kiezen van een mobiel abonnement. En met de recente issues bij Odido (storingen, ik lees ook over traag internet) en de bewuste keuze om bijvoorbeeld geen IPv6 aan te bieden, word ik daar niet enthousiast van.

Ik zit met dezelfde uitdaging. Verlengingsaanbod is 3 of 6 maanden 5 euro korting op een abonnementsprijs die 4 euro hoger ligt dan voor nieuwe klanten (die daarop ook 17,50 korting krijgen ipv 5 euro).

Ik ben enorm blij met KPN, dus hoef niet weg. Maar als ik dit doe dan betaal ik over 2 jaar een vaste prijs van rond de 60 euro en over 4 jaar van 65 euro. Blijkbaar zit een nieuw contract aangaan en dus ook een reguliere vaste prijs na korting er niet meer in voor bestaande klanten. Toen ik 2 jaar geleden 'verlengde' (aka een nieuw contract voor 2 jaar aanging) was dit nog heel anders. Een jaar 15 euro korting en een geresette vaste prijs.

Nu verlengen en dus blijven betekent dat je abonnement geïndexeerd blijft worden.

Ach, misschien ga ik wel voor een jaartje kijken bij Freedom. Daar geef ik dan liever mijn geld aan.

EP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robert.v.w.
ep667 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:26:
[...]
Ik ben enorm blij met KPN, dus hoef niet weg. Maar als ik dit doe dan betaal ik over 2 jaar een vaste prijs van rond de 60 euro en over 4 jaar van 65 euro. Blijkbaar zit een nieuw contract aangaan en dus ook een reguliere vaste prijs na korting er niet meer in voor bestaande klanten.
Exact het probleem wat ik ook had. Ik heb best wel wat kortingen door gecombineerde KPN (+dochters) producten, dus als ik overstap naar een andere provider, dan ben ik die kwijt en is het voordeel al een heel stuk minder. Daarbij lopen mijn jaarcontracten van energie, glas en mobiel niet synchroon... Odido is hier (617x) met afstand de goedkoopste, maar ik hoor ook met afstand de meeste problemen bij buren en vrienden, zowel in de buurt maar ook tot in Utrecht aan toe. En daar heb ik geen zin in. Ik werk 4 dagen per week thuis, dus 100% betrouwbare internetverbinding is voor mij gewoon belangrijk.

Ik vind het nog steeds jammer dat de grote telco-boys allemaal op acquisitie inzetten, maar geen aandacht geven aan retensie. Volgens mij heb je veel meer aan een trouwe vaste klant, dan elk jaar 10.000 nieuwe abonees waarvan er 95.000 weer opstappen (administratiekosten, monteurs, pakketten verzenden en ga zo maar door).

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:57
robert.v.w. schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:45:
[...]

Exact het probleem wat ik ook had. Ik heb best wel wat kortingen door gecombineerde KPN (+dochters) producten, dus als ik overstap naar een andere provider, dan ben ik die kwijt en is het voordeel al een heel stuk minder. Daarbij lopen mijn jaarcontracten van energie, glas en mobiel niet synchroon... Odido is hier (617x) met afstand de goedkoopste, maar ik hoor ook met afstand de meeste problemen bij buren en vrienden, zowel in de buurt maar ook tot in Utrecht aan toe. En daar heb ik geen zin in. Ik werk 4 dagen per week thuis, dus 100% betrouwbare internetverbinding is voor mij gewoon belangrijk.

Ik vind het nog steeds jammer dat de grote telco-boys allemaal op acquisitie inzetten, maar geen aandacht geven aan retensie. Volgens mij heb je veel meer aan een trouwe vaste klant, dan elk jaar 10.000 nieuwe abonees waarvan er 95.000 weer opstappen (administratiekosten, monteurs, pakketten verzenden en ga zo maar door).
Datzelfde heb ik hier dus ook.
4 dagen per week thuiswerken en stabiliteit is een must. Ik zie het bij collega’s, de meeste met andere providers hebben minder stabiele verbindingen. Uiteraard kan dat ook liggen aan verschillende netwerk-/wifi-configuraties.

Nog geheel los van het feit dat de familie hier van het padje gaat als ze alle KPN-opnames kwijt zijn…

• Soundwork
St00mwals schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:07:
[...]

Datzelfde heb ik hier dus ook.
4 dagen per week thuiswerken en stabiliteit is een must. Ik zie het bij collega’s, de meeste met andere providers hebben minder stabiele verbindingen. Uiteraard kan dat ook liggen aan verschillende netwerk-/wifi-configuraties.

Nog geheel los van het feit dat de familie hier van het padje gaat als ze alle KPN-opnames kwijt zijn…
Maar in het geval van internet only is het dus zeker een winst om over te stappen naar een KPN dochter. Want ook ik werk heel veel thuis dus een goede verbinding is een must. Overigens is het wel mogelijk om naar een nieuwe propositie over te stappen, maar dan wordt in juli het jaar erop weer met inflatie geïndexeerd. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

Soundwork schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:22:
[...]

Maar in het geval van internet only is het dus zeker een winst om over te stappen naar een KPN dochter. Want ook ik werk heel veel thuis dus een goede verbinding is een must. Overigens is het wel mogelijk om naar een nieuwe propositie over te stappen, maar dan wordt in juli het jaar erop weer met inflatie geïndexeerd. :-(
Ja, maar die nieuwe propositie lijkt ook lastiger. Zo is het mij 2 jaar terug inderdaad gelukt om van 1 Gbps 'Hussel' naar hoe het toen ook heette over te stappen. Nu heeft het wel een andere naam, maar is het volgens de klantenservice echt hetzelfde dus "u hoeft geen nieuw contract hoor".

En ik geloof dat retentie ook niet meer bestaat. Althans, niet als je zelf vraagt.

Ze weten het wel. Lastige van de KPN dochters is dat er nog mar twee zijn:
- Youfone: met een maximale snelheid van 200 Mbps
- Solcon: die duurder is dan KPN bij een 1-jarig contract, een eigen IP-netwerk heeft én waarvan ik de Christelijke waarden niet bepaald ondersteun

Dan is er nog Budget, dat een full reseller is of was van KPN. Dat kan ik niet meer vinden. Sowieso: eigen klantenservice en ik heb begrepen dat overstappen van de een naar de ander vroeger een ramp was.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Budget naar KPN of terug stelt niks voor. Je hoeft niet eens je modem te herstarten, mits je een eigen modem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
ep667 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:44:
[...]

Ja, maar die nieuwe propositie lijkt ook lastiger. Zo is het mij 2 jaar terug inderdaad gelukt om van 1 Gbps 'Hussel' naar hoe het toen ook heette over te stappen. Nu heeft het wel een andere naam, maar is het volgens de klantenservice echt hetzelfde dus "u hoeft geen nieuw contract hoor".

En ik geloof dat retentie ook niet meer bestaat. Althans, niet als je zelf vraagt.

Ze weten het wel. Lastige van de KPN dochters is dat er nog mar twee zijn:
- Youfone: met een maximale snelheid van 200 Mbps
- Solcon: die duurder is dan KPN bij een 1-jarig contract, een eigen IP-netwerk heeft én waarvan ik de Christelijke waarden niet bepaald ondersteun

Dan is er nog Budget, dat een full reseller is of was van KPN. Dat kan ik niet meer vinden. Sowieso: eigen klantenservice en ik heb begrepen dat overstappen van de een naar de ander vroeger een ramp was.
Voor mij is persoonlijk 200 Mbps prima, dus Youfone heb ik op het oog. Mijn contract van KPN loopt af op de Black Friday, misschien dat YF nog leuke deals heeft ;) En anders stap ik gewoon in met de "gewone" nieuwe klantenkorting.

Solcon is voor mij ook niet de provider, ik ben zelf niet religieus, dus ik hoef geen filters op dat vlak op mijn internet verbinding.

Budget is duurder, en ik niet of zij exact hetzelfde internet leveren als KPN en Youfone.... (de KPN WBA connectie is het wel hetzelfde), maar is de routering van/naar NL-IX hetzelfde als bij KPN......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Azqi schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:46:
Budget naar KPN of terug stelt niks voor. Je hoeft niet eens je modem te herstarten, mits je een eigen modem hebt.
Yes, eigen router heb ik ;)
Je WAN IP adres veranderd toch wel zodra je bij Budget of Youfone bent aangesloten...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

Azqi schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:46:
Ja, daarom zeg ik het ook in verleden tijd. Twee overstappers meegemaakt dir door (ik denk) dezelfde administratieve fout meer dan een week uit de lucht waren. Kregen geen IP, Budget gebruikte toen als full reseller weliswaar het IP-netwerk van KPN maar wel met eigen blokken.

Geen idee of ze nu dus mogelijk een eigen netwerk hebben of dat deze foutjes zijn opgelost. Gebruik inderdaad een eigen router, we zitten immers op Tweakers ;-).

[ Voor 4% gewijzigd door ep667 op 22-08-2025 18:08 ]

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Soundwork schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:57:
[...]

Yes, eigen router heb ik ;)
Je WAN IP adres veranderd toch wel zodra je bij Budget of Youfone bent aangesloten...?
Ik wissel alleen de tv ontvanger na een maand of 2, omdat ik de oude moet terugsturen. 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
ep667 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:08:
[...]

Ja, daarom zeg ik het ook in verleden tijd. Twee overstappers meegemaakt dir door (ik denk) dezelfde administratieve fout meer dan een week uit de lucht waren. Kregen geen IP, Budget gebruikte toen als full reseller weliswaar het IP-netwerk van KPN maar wel met eigen blokken.

Geen idee of ze nu dus mogelijk een eigen netwerk hebben of dat deze foutjes zijn opgelost. Gebruik inderdaad een eigen router, we zitten immers op Tweakers ;-).
Heb je overstap gemaakt naar Budget of ook naar Youfone waarbij het administratief fout ging?
Dit kan natuurlijk altijd gebeuren.... overstappen van ISP brengt altijd risico met zich mee.....
Overigens is het mij wel gewoon gelukt binnen KPN toenterijd naar de nieuwe propositie over te stappen.
De naam "Hussel" stond ook niet meer in mijn overeenkomst en ik ging weer de standaard contractprijs per maand betalen zonder korting of actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mk23
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-09 21:35
Wat zijn de ervaringen met de 4Gbit aansluiting die KPN aanbiedt? Door wat te schuiven in onze abonnementen zou ik voor een klein bedrag de snelheid kunnen verhogen.
De modem die ze aanbieden kan ik al gelijk weer niets mee, dus zou mijn fritzbox moeten vervangen en ik vraag me af of het de moeite waard is.

DS1817+& DS923+ DX513 & DX517

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

Soundwork schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:50:
[...]
Heb je overstap gemaakt naar Budget of ook naar Youfone waarbij het administratief fout ging?
Dit kan natuurlijk altijd gebeuren.... overstappen van ISP brengt altijd risico met zich mee.....
Klopt, alleen leek het bij die mensen (niet ikzelf) te gaan om een IP-fout omdat er niet goed geswitcht was. Is al een tijd geleden, dus kan inmiddels helemaal anders zijn.
Overigens is het mij wel gewoon gelukt binnen KPN toenterijd naar de nieuwe propositie over te stappen.
De naam "Hussel" stond ook niet meer in mijn overeenkomst en ik ging weer de standaard contractprijs per maand betalen zonder korting of actie.
Zeker, dit was bij mij ook zo. Eerst van (god weet wat) naar Hussel 'overgestapt' op deze manier en 2 jaar terug van Hussel naar de contractnaam die ze toen hadden (Internet 1 Gbps staat op mijn factuur). Nu heet datzelfde abo SuperFiber 1, met dezelfde basisprijs maar lijkt de klantenservice er niet in te trappen. Blijkbaar is in de scripts goed opgenomen om te verwijzen naar het verlengaanbod en niet een nieuw contract te laten openen.

Ik snap overigens best dat die enorme kortingen 'betaald' worden vanuit het marketingbudget. En dat dat budget niet voor bestaande klanten is. Maar je zou toch denken dat een ISP liever trouwe klanten vasthoudt dan overstappen stimuleert. Maar goed, misschien dat het voor heel veel mensen blijft bij 1 of 2 keer overstappen omdat ze bijvoorbeeld ook nog een provider mailadres gebruiken. Heb in het verleden in die wereld gewerkt en toen was dat nog standaard. Geen idee hoe dat nu is.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
ep667 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 23:53:
[...]

Klopt, alleen leek het bij die mensen (niet ikzelf) te gaan om een IP-fout omdat er niet goed geswitcht was. Is al een tijd geleden, dus kan inmiddels helemaal anders zijn.

[...]

Zeker, dit was bij mij ook zo. Eerst van (god weet wat) naar Hussel 'overgestapt' op deze manier en 2 jaar terug van Hussel naar de contractnaam die ze toen hadden (Internet 1 Gbps staat op mijn factuur). Nu heet datzelfde abo SuperFiber 1, met dezelfde basisprijs maar lijkt de klantenservice er niet in te trappen. Blijkbaar is in de scripts goed opgenomen om te verwijzen naar het verlengaanbod en niet een nieuw contract te laten openen.

Ik snap overigens best dat die enorme kortingen 'betaald' worden vanuit het marketingbudget. En dat dat budget niet voor bestaande klanten is. Maar je zou toch denken dat een ISP liever trouwe klanten vasthoudt dan overstappen stimuleert. Maar goed, misschien dat het voor heel veel mensen blijft bij 1 of 2 keer overstappen omdat ze bijvoorbeeld ook nog een provider mailadres gebruiken. Heb in het verleden in die wereld gewerkt en toen was dat nog standaard. Geen idee hoe dat nu is.
Maar je stapte dus over naar Budget of Youfone waarbij je patch bleef zitten en na de omzetting van de port in de PoP het IP adres niet meer "los" kwam?
Jammer dat KPN retentie niet eens meer de moeite wil nemen om klanten naar de nieuwe propositie te willen overzetten. Ik ben niet gebonden aan TV of een email adres, dus wat mij betreft stap ik eind dit jaar gewoon over. We moeten als klanten maar het signaal blijven afgeven dat het niet OK is om vaste klanten iedere keer met verhogingen op te zadelen. Ik heb dat al die jaren maar voor lief genomen, maar dat is nu ook maar een keer afgelopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Mk23 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:42:
Wat zijn de ervaringen met de 4Gbit aansluiting die KPN aanbiedt? Door wat te schuiven in onze abonnementen zou ik voor een klein bedrag de snelheid kunnen verhogen.
De modem die ze aanbieden kan ik al gelijk weer niets mee, dus zou mijn fritzbox moeten vervangen en ik vraag me af of het de moeite waard is.
Hoebedoel je met verwachting? Het zal sneller zijn...

Maar wat is nu je gebuik thuis, als je nu die gigabit niet vol trekt, waarom zou je dan in je spullen vervangen? Dan betaal je meer voor je internet plus een investering in allemaal nieuwe apparatuur. Ik had 1Gbit (was actie) en nu zit ik op 400Mbps. Dat is alleen maar lekker voor de kinderen met een game update want de rest van de tijd komt de lijn niet boven de 10 a 20Mbps uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
jongetje schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:39:
[...]

Hoebedoel je met verwachting? Het zal sneller zijn...

Maar wat is nu je gebuik thuis, als je nu die gigabit niet vol trekt, waarom zou je dan in je spullen vervangen? Dan betaal je meer voor je internet plus een investering in allemaal nieuwe apparatuur. Ik had 1Gbit (was actie) en nu zit ik op 400Mbps. Dat is alleen maar lekker voor de kinderen met een game update want de rest van de tijd komt de lijn niet boven de 10 a 20Mbps uit.
Wat een vreemde snelheid, omdat KPN tegenwoordig alleen 100/200/500 Mbps en 1 of 4 Gbps aanbiedt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Soundwork schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:23:
[...]

Wat een vreemde snelheid, omdat KPN tegenwoordig alleen 100/200/500 Mbps en 1 of 4 Gbps aanbiedt.....
Ik zit bij Odido, maar mijn punt is wel duidelijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mk23
@jongetje Ik heb twee NASsen draaien thuis en draai dagelijks backups van onder andere de NAS van een familielid. Met downloaden zit ik regelmatig tegen de 80/90MB/s, maar daarvoor moest ik wel de KPN modem vervangen door een Fritzbox. Voor het streamen via Plex is het eigenlijk ook niet nodig, maar ik gebruik mijn verbinding dus wel.
Ik heb even zitten kijken maar ik heb in ieder geval een extra 10GBe switch nodig, maar ik denk ook wel een nieuwe modem. Dat is toch wel weer een investering van 300-400Euro, alleen voor de heb:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Mk23 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 15:58:
@jongetje Ik heb twee NASsen draaien thuis en draai dagelijks backups van onder andere de NAS van een familielid. Met downloaden zit ik regelmatig tegen de 80/90MB/s, maar daarvoor moest ik wel de KPN modem vervangen door een Fritzbox. Voor het streamen via Plex is het eigenlijk ook niet nodig, maar ik gebruik mijn verbinding dus wel.
Ik heb even zitten kijken maar ik heb in ieder geval een extra 10GBe switch nodig, maar ik denk ook wel een nieuwe modem. Dat is toch wel weer een investering van 300-400Euro, alleen voor de heb:)
Je moet alles vervangen voor 10 Gb Ethernet, dus ook je router en je andere componenten in je netwerk.
KPN levert je dan een Box 14, wil je een eigen router houden zal je dus ook deze moeten vervangen. Gemiddeld hebben de meesten al zat aan 200 Mbps dus waarom 4 Gb afnemen? Is meer een marketing/verdienmodel.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mk23
Soundwork schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 17:57:
[...]
Je moet alles vervangen voor 10 Gb Ethernet, dus ook je router en je andere componenten in je netwerk.
KPN levert je dan een Box 14, wil je een eigen router houden zal je dus ook deze moeten vervangen. Gemiddeld hebben de meesten al zat aan 200 Mbps dus waarom 4 Gb afnemen? Is meer een marketing/verdienmodel.....
Omdat ik me bewust ben van mijn zwaktes:) stel ik de vraag ook. Mijn NASsen zitten al via 10Gbe verbonden en die snelheid is wel heel erg fijn, de laptops heb ik bedraad op 2,5Gbe zitten en dan houdt het wel op.
HomeAssistant heeft het niet nodig, de IP camera's ook niet, mijn Sonos speakers hebben nog niet eens Gbe poorten en onze Iphone's en Ipad pakken Wifi6 en dat lijkt voldoende.

Laat deze voor nu maar even aan ons voorbij gaan en onze sponsoring van KPN wat terug brengen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

Soundwork schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:50:
[...]
Ik was dit gelukkig niet zelf, maar een familielid. Het ging om Budget en het lastige is dat dit toen volledig op het KPN netwerk draaide. Inclusief KPN boxen en zo. Je hebt wel te maken met de klantenservice van Budget en die kunnen iets minder dan die van KPN. Enfin: er kwam simpelweg geen IP-adres binnen, dat duurde best lang en de terugkoppeling was dat het een administratieve fout was.

Zegt niets over nu en met wat slim zoeken in de database van RIPE zie ik nu dat Budget Thuis zelf IP-blokken heeft in AS62105 van Jonaz, een partij die ze vorig jaar overgenomen hebben.
[b]Soundwork schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:50:
Ja, destijds bij mij dus ook. Nu lijken de scripts iets beter dichtgetimmerd, vooral met focus op "uw persoonlijke verlengaanbod". Ik zei dat ik dat wat karig vond met 5 euro voor 5 maanden, maar de reactie was dat dit is gebaseerd op de tijd dat ik klant ben (als je XS4ALL meetelt >10 jaar). Okeeee.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
ep667 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:03:
[...]

Zegt niets over nu en met wat slim zoeken in de database van RIPE zie ik nu dat Budget Thuis zelf IP-blokken heeft in AS62105 van Jonaz, een partij die ze vorig jaar overgenomen hebben.
Aha, dus Budget thuis levert als internet dienst dus wel ander internet dan KPN en Youfone leveren.
Omdat Youfone sinds 2024 volledig KPN dochter is, levert deze partij hetzelfde internet, dus niet alleen via dezelfde operator (KPN Wholesale).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:10
Soundwork schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:29:
[...]

Aha, dus Budget thuis levert als internet dienst dus wel ander internet dan KPN en Youfone leveren.
Omdat Youfone sinds 2024 volledig KPN dochter is, levert deze partij hetzelfde internet, dus niet alleen via dezelfde operator (KPN Wholesale).
Nee hoor. Dat deed Youfone al voor de overname en dat zou Budget ook kunnen. Sterker nog: Ik hoor voor het eerst dat Budget eigen IP blokken heeft en zou kunnen gebruiken. Dat is voor mijn gevoel niet helemaal logisch omdat Budget de gehele WMP dienst afneemt (dus KPN internet en TV maar dan met een ander stickertje). Aan de andere kant: De Wholesalediensten zijn bouwblokken dus wellicht dat Budget dat deel nu wel zelf afhandelt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:10:
[...]

Nee hoor. Dat deed Youfone al voor de overname en dat zou Budget ook kunnen. Sterker nog: Ik hoor voor het eerst dat Budget eigen IP blokken heeft en zou kunnen gebruiken. Dat is voor mijn gevoel niet helemaal logisch omdat Budget de gehele WMP dienst afneemt (dus KPN internet en TV maar dan met een ander stickertje). Aan de andere kant: De Wholesalediensten zijn bouwblokken dus wellicht dat Budget dat deel nu wel zelf afhandelt.
Ik denk echter wel dat op termijn klanten in Fiber Crew gebied via Budget aangesloten gaan worden op GPON/XGSPON techniek omdat het moederbedrijf van Budget deze club heeft overgenomen. Dus in dat geval wordt de leverstraat wel geheel anders.... Maar het is/was dus wel volledig KPN internet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

[b]ep667 in "[KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen"
Ja, destijds bij mij dus ook. Nu lijken de scripts iets beter dichtgetimmerd, vooral met focus op "uw persoonlijke verlengaanbod". Ik zei dat ik dat wat karig vond met 5 euro voor 5 maanden, maar de reactie was dat dit is gebaseerd op de tijd dat ik klant ben (als je XS4ALL meetelt >10 jaar). Okeeee.
Klopt... Het erge is dus eigenlijk dat je voor je trouwheid keihard wordt afgestraft door KPN. Als iemand al zo lang klant is, schatten ze het risico op overstappen laag in. Dus een hoog "verlengaanbod" kan je vergeten. Daarbij is de Vaste Klanten Boete die je nu bij KPN krijgt op jaarbasis hoger dan de korting via het verlengaanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13:57
Barre73 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:10:
[...]

Budget(NLE) en YouFone hebben tot op de dag van vandaag geen eigen ip-blokken, wij KPN geven namelijk de ip-adressen uit eigen alias aan hen uit. Zij nemen inderdaad zoals je zegt de gehele WMP dienst af, dus zij maken gebruik van onze modems (zelfde software tegenwoordig) en TV platform met zoals je zegt een ander stickertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
Soundwork schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:29:
[...]

Dan is de order niet ingelegd via onze leverstraat als het IP-adres van RIPE Jonaz afkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

TFHfony schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 17:12:
[...]

Klopt... Het erge is dus eigenlijk dat je voor je trouwheid keihard wordt afgestraft door KPN. Als iemand al zo lang klant is, schatten ze het risico op overstappen laag in. Dus een hoog "verlengaanbod" kan je vergeten. Daarbij is de Vaste Klanten Boete die je nu bij KPN krijgt op jaarbasis hoger dan de korting via het verlengaanbod.
Je mag het hier geen boete noemen, geloof ik. Maar ik snap wat je bedoelt. Ik zal wel een oude man worden, want vroeger sloot je een contract af voor een bepaalde termijn en steeg de prijs in die termijn juist niet. Die bleef vast en ging pas stijgen zodra je contractvaste periode voorbij was.

Het doel was toen om klanten langer vast te houden én te laten verlegen zodra ze contractvrij waren. Zelfs zonder acties vaak voor een lagere prijs.

Nu krijg je juist tijdens je contractperiode flinke verhogingen en proberen ze je eigenlijk niet eens vast te houden. Want waar een nieuwe klant met een nieuw contract niet alleen een betere actieperiode maar ook start met een lagere vaste prijs, ben jij gebonden aan de al verhoogde prijs. Die dan ook doorstijgt met pak hem beet ieder 2 tot 2,5 euro maandelijks erbovenop.

En dan verwachten dat je wel klant blijft. Ergens snap ik het, want ik heb enorme koudwatervrees om over te stappen. Mobiel hebben wij hier beiden Odido en dat valt het afgelopen halfjaar niet mee. Ik werk 3 dagen per week thuis en een beetje betrouwbaarheid is gewenst. En zo houden ze mensen vast.
Economics schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 17:57:
[...]

Dan is de order niet ingelegd via onze leverstraat als het IP-adres van RIPE Jonaz afkomt
Ik vond dit met full text zoeken in de whois tool van RIPE. Kan me voorstellen dat dit gaat om klanten (of zelfs toekomstige klanten) in de gebieden waar Budget nu ook eigenaar is van de belichter (waar Jonaz dan weer onderdeel van is). Kleine kanttekening bij wat ik eerder postte.

[ Voor 13% gewijzigd door ep667 op 25-08-2025 18:02 ]

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Economics schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 17:57:
[...]

Het zal op termijn wel wijzigen, niet alleen de type verbinding via de PoP's maar ook je IP adres zal dus uit de RIPE van Jonaz gehaald gaan worden. Aangezien Fiber Crew maar op beperkt aantal plaatsen beschikbaar is, zal neem ik aan de levering grotendeels via KPN WBA plaats blijven vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
Soundwork schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:07:
[...]

Het zal op termijn wel wijzigen, niet alleen de type verbinding via de PoP's maar ook je IP adres zal dus uit de RIPE van Jonaz gehaald gaan worden. Aangezien Fiber Crew maar op beperkt aantal plaatsen beschikbaar is, zal neem ik aan de levering grotendeels via KPN WBA plaats blijven vinden.
Alles wat Budget inlegt over WBA zijn onze ip-adressen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ep667 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:00:
[...]
Je mag het hier geen boete noemen, geloof ik. Maar ik snap wat je bedoelt.
IVan wie niet? Ik weet dat er hier KPN-mederwerkers zijn die er een beetje allergisch op reageren, maar vanuit de moderators heb ik er nog niets over gezien, maar wellicht heb ik ergens een reactie over het hoofd gezien.
Maar ik zou het overigens ook wel vreemd vinden, want hoewel Vaste Klanten Boete niet leuk klinkt, is het feitelijk gewoon wel wat het is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
TFHfony schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:19:
[...]
IVan wie niet? Ik weet dat er hier KPN-mederwerkers zijn die er een beetje allergisch op reageren, maar vanuit de moderators heb ik er nog niets over gezien, maar wellicht heb ik ergens een reactie over het hoofd gezien.
Maar ik zou het overigens ook wel vreemd vinden, want hoewel Vaste Klanten Boete niet leuk klinkt, is het feitelijk gewoon wel wat het is.
Noem het beestje gewoon bij z'n naam in plaats van dit soort kinderachtige bewoordingen. Ga je ook elke keer bij je vaste supermarkt naar binnen en klagen dat er een vaste klanten boete is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
TFHfony schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:19:
[...]
Ik weet niet of het ontbreken van een Vaste Klanten Bonus gelijk is aan een Vaste Klanten Boete. Maakt me verder ook niet uit ik heb XS4ALL en daarmee KPN achter me gelaten en stap zo weer over als mijn huidige provider te inhalig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

synoniem schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:24:
[...]

Ik weet niet of het ontbreken van een Vaste Klanten Bonus gelijk is aan een Vaste Klanten Boete. Maakt me verder ook niet uit ik heb XS4ALL en daarmee KPN achter me gelaten en stap zo weer over als mijn huidige provider te inhalig wordt.
Het gaat niet om de Vaste Klanten Bonus. Die bestaat al een eeuwigheid en zo ongeveer overal. Het gaat om de Vaste Klanten Boete onder het mom van "inflatie". De vaste klant gaat elk jaar meer betalen voor hetzelfde product, waar een nieuwe klant het oude bedrag blijft betalen. Iemand die een paar jaar geleden een 1gbit abbo bij KPN af sloot, betaal nu inmiddels over de 60 Euro per maand, terwijl een nieuwe klant (afgezien van de korting) nog steeds 52,50 Euro betaald.
Als je de AH/Jumbo in zou lopen, zou je toch erg raar staan de kijken als het pak melk met 1,99 euro in het schap staat, maar jij "mag" 2,30 afrekenen, omdat jij al 4 jaar bij die AH de boodschappen doet. Zo werkt inflatie niet, maar KPN wel. Dus: Vaste Klanten Boete.
mad-dog schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:22:
[...]
Noem het beestje gewoon bij z'n naam in plaats van dit soort kinderachtige bewoordingen. Ga je ook elke keer bij je vaste supermarkt naar binnen en klagen dat er een vaste klanten boete is?
Precies zoals ik in het voorbeeld hier boven gaf, bestaat de Vaste Klanten Boete niet bij de AH of Jumbo, dus je commentaar raakt kant nog wal.
En jij noemt het kinderachtige bewoordingen: Prima... jij mag de Marketing Machine van KPN blindelings volgen. Maar ik noem het beestje gewoon bij zijn naam: Vaste Klanten Boete.

Leesvoer over de Vaste Klanten Boete ter ondersteuning:

https://www.totaaltv.nl/n...an-overstapangst-ouderen/
https://www.totaaltv.nl/n...delen-van-providerhoppen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
TFHfony schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:58:
[...]

Het gaat niet om de Vaste Klanten Bonus. Die bestaat al een eeuwigheid en zo ongeveer overal. Het gaat om de Vaste Klanten Boete onder het mom van "inflatie". De vaste klant gaat elk jaar meer betalen voor hetzelfde product, waar een nieuwe klant het oude bedrag blijft betalen. Iemand die een paar jaar geleden een 1gbit abbo bij KPN af sloot, betaal nu inmiddels over de 60 Euro per maand, terwijl een nieuwe klant (afgezien van de korting) nog steeds 52,50 Euro betaald.
Als je de AH/Jumbo in zou lopen, zou je toch erg raar staan de kijken als het pak melk met 1,99 euro in het schap staat, maar jij "mag" 2,30 afrekenen, omdat jij al 4 jaar bij die AH de boodschappen doet. Zo werkt inflatie niet, maar KPN wel. Dus: Vaste Klanten Boete.

[...]

Precies zoals ik in het voorbeeld hier boven gaf, bestaat de Vaste Klanten Boete niet bij de AH of Jumbo, dus je commentaar raakt kant nog wal.
En jij noemt het kinderachtige bewoordingen: Prima... jij mag de Marketing Machine van KPN blindelings volgen. Maar ik noem het beestje gewoon bij zijn naam: Vaste Klanten Boete.

Leesvoer over de Vaste Klanten Boete ter ondersteuning:

https://www.totaaltv.nl/n...an-overstapangst-ouderen/
https://www.totaaltv.nl/n...delen-van-providerhoppen/
Bij de AH heb je ook persoonlijke bonussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Economics schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:01:
[...]

Bij de AH heb je ook persoonlijke bonussen...
Klopt... Daar krijg je dus korting als vaste klant. Geen Vaste Klanten Boete zoals bij KPN.
Heb je wel goed gelezen? Of geen compleet begrip van hoe inflatie werkt?
Bij de AH wordt de melk namelijk niet duurder voor de vaste klant ten opzichte van de nieuwe. Bij KPN wel.

[ Voor 20% gewijzigd door TFHfony op 25-08-2025 21:05 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar KPN Glasvezel / xDSL. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3
• KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
• KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
• KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
• KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud