Red Bull heeft tot nu toe niet op de harde band gereden en andere teams uit de top 10 wel. Kijken of dit een factor gaat worden in de race net zoals in 2022.
Haha, en dat was maar 40 km. Het kan erger:DarkSide schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:56:
[...]
Bleek ik 40km verkeerd te zittenGewoon naam in navi inkloppen. Zit dat de map naar noorden wijst. maar niets controleren
Stel, je wilt naar Sydney
Kortom, @StefanVerkerk, no worries.
Is er nog iets geroepen over die unsafe release (Lewis wist niet eens dat er een onderzoek was, bij een vraag na quali
), alsmede het onnodig traag rijden van Max
Mijn boefje is liev!
Mercedes boete, Verstappen no further action.JB schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:34:
Is er nog iets geroepen over die unsafe release (Lewis wist niet eens dat er een onderzoek was, bij een vraag na quali), alsmede het onnodig traag rijden van Max
Boete voor Mercedes.JB schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:34:
Is er nog iets geroepen over die unsafe release (Lewis wist niet eens dat er een onderzoek was, bij een vraag na quali), alsmede het onnodig traag rijden van Max

FIA document voor Verstappen staat hier sjaool in "[F1 2024] Race 11 GP van Oostenrijk"
[ Voor 11% gewijzigd door Chocoball op 30-06-2024 11:42 ]
Medium - Hard - Hard voor Verstappen en Perez dus. Medium - Hard - Medium voor de rest in de top 8.
Dat viel mij in de SQ ook al op. Heel bijzonder om te zien dat Max met minimale stuuruitslag bocht 8 nam. Super strak en ogenschijnlijk zonder enige moeite. Andere coureurs zag je daar veel meer worstelen, meer corrigeren en dus meer van de banden vragen.Chocoball schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:58:
• In de GPS vergeljking domineert Verstappen in de hoge snelheidsbochten 6,7, 9 en 10. Dat had niet alleen met downforce te maken. De topsnelheid van Verstappen lag steeds onder de top 3 van snelste wagens. Mogelijke verklaring daarvoor is dat Verstappen daar zijn banden niet laat oververhitten.
Ik doe alvast mee met de hypeTheBrut3 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:45:
[...]
Medium - Hard - Hard voor Verstappen en Perez dus. Medium - Hard - Medium voor de rest in de top 8.

Inderdaad, de 1ste 4 a 5 ronden ging dat prima. Maar als je met meer dan 4sec achterstand na 23 ronden finisht valt er een hoop op te merken op prima. Linear doorgetrokken naar een volledige race kom je zo'n 13 sec. In de F1 kwalificeert met dat meestal als een straatlengte voorsprong.Exocet schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:23:
[...]
Huh, in de sprintrace konden de McLarens Max toch prima bijhouden en ook nog aanvallen. Vreemde conclusie.
Dat klinkt ongunstig voor Red BullTheBrut3 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:45:
[...]
Valt wel mee. Pirelli zegt namelijk dat het verschil tussen deze twee strategieën slechts enkele seconden is en daarom verwaarloosbaar. Bovendien kun je meer pushen met M-H-H
En je weet niet hoe gebruikt de gebruikte mediums zijn, misschien zitten daar net 5 rondjes op ofzo.
Ik schat Norris nog steeds aardig hoger in dan Piastri op racepace. Had Norris nog achter Verstappen gezeten na die 5e ronde zou het gat, als ie niet nog een inhaalpoging zou hebben gewaagd, echt wel kleiner zijn geweest.RCBL schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:56:
Inderdaad, de 1ste 4 a 5 ronden ging dat prima. Maar als je met meer dan 4sec achterstand na 23 ronden finisht valt er een hoop op te merken op prima. Linear doorgetrokken naar een volledige race kom je zo'n 13 sec. In de F1 kwalificeert met dat meestal als een straatlengte voorsprong.
Testing, one, two ...
Dat komt omdat Piastri Norris inhaalt. Norris is in de race echt veel sneller dan Piastri. Wanneer Max nu een kopstart heeft, dan verwacht ik dat hij het de eerste rondes echt wel moeilijk gaat krijgen. Norris lijkt sneller tot bocht 4. Na de 3e/4e ronde worden de banden van degene die 2e rijdt te warm om echt goed te kunnen inhalen. De start en de eerste paar rondes zullen dus veel bepalen.RCBL schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:56:
Inderdaad, de 1ste 4 a 5 ronden ging dat prima. Maar als je met meer dan 4sec achterstand na 23 ronden finisht valt er een hoop op te merken op prima. Linear doorgetrokken naar een volledige race kom je zo'n 13 sec. In de F1 kwalificeert met dat meestal als een straatlengte voorsprong.
Ik vind het ook wel heftig veel en denk dat Tsunoda's reputatie meespeelt. Ik snap dat er een taalbarriere is en geloof direct dat hij niet weet wat "retarded" betekent. Ik ken genoeg Nederlands sprekende Nederlanders die nog vergeiljkbare Nederlandse woorden gebruiken en volgens mij zelf niet echt weten wat ze zeggen.TheBrut3 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:08:
Ik lees op internet dat hij 'fucking retarded' zei... Nou, whooptiedoo lekker belangrijk zeg.
Zijn onboard is overigens van F1TV gehaald.
En als ze het dan toch nodig vinden om Yuki te straffen dan liever voor "retarded" dan voor "fucking".
Dat ze in het algemeen wat krampachtig doen over schelden hoort denk ik een beetje bij een grote internationale sport, je zal rekening moeten houden met alle wetten en gewoontes van de wereld anders komen de lokale uitzendpartners in problemen. (Sky zit een beetje op het randje strict genomen Brits is, maar voor velen is Sky het gezicht en geluid van F1. Plus dat de Britten zichzelf nog steeds een als wereldleider en moreel voorbeeld zien.
Het zal wel niet lang meer duren voor AI het piepen overneemt vervangt door sociaal acceptabele alternatieven. "Hey Max, je bent een... trouwe viervoeter... ik ga je moeder in de ....bloemmetjes zetten... ."
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Ik zie bij de driver prarade dat Ferrari aan voetballen gaat doen
In o.a. de Verenigde Koninkrijk mogen ze niet schelden voor 9(?) uur 's avonds. Alles daarvoor moet gecensureerd worden of met excuses er achteraan bij live tv. Anders krijgen de tv zenders boetes.Major_ton schreef op zondag 30 juni 2024 @ 01:18:
[...]
Dat zoiets als dit nodig is vind ik eigenlijk een stuk erger dan de uitspraak waarover het gaat. Vanuit Sky Sport hoor je ook niks anders dan verontschuldigingen voor woorden of uitspraken waar iemand zich mogelijk (diep) geraakt door kan voelen... En dan gaat het meestal om een woordje als "shit". Hoe zijn we toch zo ver gezonken.
Scheldwoord retarded is letterlijk vertaald mongool in het Nederlands. Mensen met mentale of fysieke handicap zullen zich aangesproken voelen, wat ik voorkomen kan begrijpen. Zelfde geldt voor schelden met ziektes, vinden mensen die de ziekte hebben of hebben gehad ook niet fijn.
Aan de andere kant, vind ik die boete wel weer overdreven.
Hoe dan ook, ik kijk uit naar de race vandaag! Eens zien of Lando nu nog agressiever gaat aanvallen en of Max veel mensen gaat lappen op zo'n korte baan
[ Voor 7% gewijzigd door NeverSettle op 30-06-2024 13:09 ]
Ze hebben allemaal mediums liggen met 3 laps erop van SQ1&2 natuurlijk.TinusXIII schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:19:
En je weet niet hoe gebruikt de gebruikte mediums zijn, misschien zitten daar net 5 rondjes op ofzo.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hmm een rode band als mogelijkheid bij de meest voor de hand liggende bandenstrategien. Jammer dat Max dan een rode band onnodig extra gebruikte gisteren tijdens de kwalificatie. En zoals boven beschreven nog niet op de harde band gereden.G_Dragon schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:09:
[...]
Even een kleine update over de mogelijke banden strategieën voor vanmiddag, Pirelli heeft blijkbaar hun eigen voorspelling van gisteravond aangepast. Iets wat niet vaak gebeurd
[Afbeelding][Twitter]
Edit: zie net dat ze hierboven ook al gepost zijn met zelfs het overzicht welk band elke coureur nog over heeft! Met zoals verwacht dat Perez bijna niks meer overheeft, maar hij is gelukkig niet de enigste. Had verwacht dat hij er slechter voor zou staan
Nah, meeste hebben volgens mij meer ronden geredenYakuzA schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:21:
[...]
Ze hebben allemaal mediums liggen met 3 laps erop van SQ1&2 natuurlijk.
Maar die zullen inderdaad vast wel prima zijn
Gebruikte rode band aan het einde om nog even de FL te halen is ook wel iets voor VerstappenBarturion schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:23:
[...]
Hmm een rode band als mogelijkheid bij de meest voor de hand liggende bandenstrategien. Jammer dat Max dan een rode band onnodig extra gebruikte gisteren tijdens de kwalificatie. En zoals boven beschreven nog niet op de harde band gereden.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Klopt, maar hopelijk krijgen we hierdoor wel een mooie spannende race?Barturion schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:23:
[...]
Hmm een rode band als mogelijkheid bij de meest voor de hand liggende bandenstrategien. Jammer dat Max dan een rode band onnodig extra gebruikte gisteren tijdens de kwalificatie. En zoals boven beschreven nog niet op de harde band gereden.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Gezien Norris P2 start en Piastri P7 zal de samenwerking sowieso lastiger worden.G_Dragon schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:29:
[...]
Klopt, maar hopelijk krijgen we hierdoor wel een mooie spannende race?ik ben heel benieuwd of de Mclarens dit keer beter samen gaan werken, want in de sprint was dat niet hun sterkste kant.
Dat is waar, dan zal er niet veel samenwerking mogelijk zijn. Laten we dan hopen dat Norris een goede start heeftTransportman schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:31:
[...]
Gezien Norris P2 start en Piastri P7 zal de samenwerking sowieso lastiger worden.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Weer een 'holy moly' Russel met een dubbele slipstream, hoewel dit keer zal het rechte stuk daarvoor te kort zijnG_Dragon schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:38:
[...]
Dat is waar, dan zal er niet veel samenwerking mogelijk zijn. Laten we dan hopen dat Norris een goede start heeft
Ben vooral benieuwd naar PIA vs PER.
het is "jammer" dat PIA voor PER start. Zou een mooi RB vs Mclaren zijn geweest.
Maar als PIA zich wel naar voren weet te rijden en P8R blijft waar hij start zegt dat ook genoeg.
Ik hoop echt op een goede start van NOR en dat hij kan blijven aanhaken.
Kans is aanwezig als VER uit de DRS is, dat hij een vrij makkelijk te managen gat kan creëren vermoed ik.
het is "jammer" dat PIA voor PER start. Zou een mooi RB vs Mclaren zijn geweest.
Maar als PIA zich wel naar voren weet te rijden en P8R blijft waar hij start zegt dat ook genoeg.
Ik hoop echt op een goede start van NOR en dat hij kan blijven aanhaken.
Kans is aanwezig als VER uit de DRS is, dat hij een vrij makkelijk te managen gat kan creëren vermoed ik.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Haha ja die actie van Russel bij de vorige race was wel echt heel vet, ik begin hem altijd te knijpen als rijders met Russel in gevecht gaan omdat het met hem vaak in huilen eindigde. Maar dat gaat de laatste tijd wel een stuk beter!Chocoball schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:39:
[...]
Weer een 'holy moly' Russel met een dubbele slipstream, hoewel dit keer zal het rechte stuk daarvoor te kort zijn
Hopelijk gaan de weersomstandigheden nog een mooie rol spelen, zoals van droog naar regen
Lekker interviewtje met Helmut net bij Viaplay. Hij zit er nog omdat Max er zit.
Perez is verlengd omdat Max het een fijne collega vindt en de Verstappens niet de makkelijkste zijn (ze dulden niet elke rijder naast max). Max wil een fijne werkomgeving en daar past Perez goed bij.
Perez is verlengd omdat Max het een fijne collega vindt en de Verstappens niet de makkelijkste zijn (ze dulden niet elke rijder naast max). Max wil een fijne werkomgeving en daar past Perez goed bij.
[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 30-06-2024 14:18 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Iedereen naar buiten! Letsgo

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Russel vliegt al lekker van de baan af
Wow, vier verschillende teams op de eerste vier plaatsen voor de start. Dat hebben we volgens mij al een tijdje niet meegemaakt.

Die kijkt of hij Max en Lando kan uitremmen net als in Spanje vorige week.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Als om Davide op F1TV hoor denk ik altijd, it's a me Davide, let's a go racing.Jasphur schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:28:
Iedereen naar buiten! Letsgo
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
"When you grow up your heart dies"
Dat, en er schijnt iets te zijn met zn stuurinrichtingPierre schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:33:
[...]
Die kijkt of hij Max en Lando kan uitremmen net als in Spanje vorige week.
Heerlijke goudeerlijke Albon 
Dat ze DNF’s nodig hebben om in de punten te komen
Dat ze DNF’s nodig hebben om in de punten te komen
[ Voor 47% gewijzigd door Jasphur op 30-06-2024 14:36 ]
Een Hans Zimmer volkslied .
Ruining Mozart forever
Ruining Mozart forever
Hoorde ik dat nu goed van Will Buxton? Na de zomerstop Danny Ric eruit en in gesprek met Williams?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Yep, dan wordt Williams het thuis van uitgerangeerde Red Bull coureurs....Chevy454 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:44:
Hoorde ik dat nu goed van Will Buxton? Na de zomerstop Danny Ric eruit en in gesprek met Williams?
Dat zou wel een goede move zijn denk ik. De leftovers naar Williams.Chevy454 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:44:
Dan Liam Lawson in de RB.
haha dit is tof haha
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Benieuwd of hij staks ook nog een variant op het Wilhelmus te voorschijn tovert
Brian Tyler zou dit beter doen denk ik.
De hardcore of techno versie misschien?PalingDrone schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:48:
Benieuwd of hij staks ook nog een variant op het Wilhelmus te voorschijn tovert
Bij dat volkslied ik heb het idee dat ik zit te kijken naar al die kneusjes van idols die in dat stadium staan.
Ik zou het doen!
Ik zeg: DJ Paul Elstak voor Zandvoort!
Fijne race verder allemaal!
[ Voor 28% gewijzigd door BiaggioLuciano op 30-06-2024 14:50 ]
Ze vragen Joost Klein...BiaggioLuciano schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:50:
Ik zeg: DJ Paul Elstak voor Zandvoort!
Ze zijn wel echt allemaa bang voor de wind vandaag he
Geen beeld op de apple tv f1 app? Ik hoor alleen audio.
Ik zit er al weer helemaal klaar voor.
Ga af en toe wel switchen om te kijken hoe het gaat bij de Tour de France, maar daar zal de echte ontknoping pas plaatsvinden als de F1 al gefinisht is.
Ga af en toe wel switchen om te kijken hoe het gaat bij de Tour de France, maar daar zal de echte ontknoping pas plaatsvinden als de F1 al gefinisht is.
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Allemaal heel veel plezier met de race! Veel korte rondes dus ik hoop op veel actie.
[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 30-06-2024 14:54 ]
Hier beeld en geluid.Rickrebr schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:52:
Geen beeld op de apple tv f1 app? Ik hoor alleen audio.
Goedemiddag, ook hier weer ingecheckt. Fruithap voor de kleine gemaakt, dus die is de komende 10 minuten wel rustig haha. Veel plezier gewenst! (En wederom een nogal bijzonder volkslied...)
RISK OF RAIN FOR F1 RACE IS 10%
30 Jun 2024, 14:45:17, Lap 1
(jup, sorry)
RISK OF RAIN FOR F1 RACE IS 10%
30 Jun 2024, 14:45:17, Lap 1
(jup, sorry)
Vrienden allemaal heel veel plezier ik ga even een blikje Red Bull pakken en met de benen op tafel, heel veel plezier met de race. Hopelijk een mooi resultaat voor RBR en Max. Have fun.
Race on tweakers
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Dat denk ik ook, als er op Spielberg niets geks gebeurt.964C2 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:53:
Ik zit er al weer helemaal klaar voor.
Iedereen veel plezier!
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Veel plezier allemaal!
Probeer 't hoofd koel te houden en de maag nat!
Probeer 't hoofd koel te houden en de maag nat!
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Zo’n mooie video over het circuit met Buxton als voice over en dan eindigen ze met de Snollebollekes…
Veel plezier allemaal!
Veel raceplezier, dat het een spannende strijd mag worden met een uitgeslapen raceleiding die nuttige info op het scherm toont 
Enjoy!
Enjoy!
Mijn reviews al gezien?
Ik heb het gevoel dat het een heel enerverende race gaat worden vandaag, veel plezier!
Ik zou het doen!
Bandenstaatje heel simpel: (bijna) iedereen op nieuwe mediums. Alleen ALO en STR op oude mediums en Zhou op nieuwe hards (pitstart).
[ Voor 3% gewijzigd door StefanVerkerk op 30-06-2024 15:01 ]
Ik ook maar wel dat Max er in ronde 1 eraf geknald wordt of de motor ergens poef doet.......rammes schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:58:
Ik heb het gevoel dat het een heel enerverende race gaat worden vandaag, veel plezier!
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Dan is de live timing weer lekker aan het klooien. STR en ALO staan bij mij ook op medium.StefanVerkerk schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:59:
Bandenstaatje heel simpel: (bijna) iedereen op nieuwe mediums. Alleen ALO en STR op oude softs en Zhou op nieuwe hards (pitstart).
Eens kijken wat Russel gaat doen.
Ik zou het doen!
Nee klopt, mediums. Foutje mijnerzijds. (Letterlijk net wakkersjaool schreef op zondag 30 juni 2024 @ 15:00:
[...]
Dan is de live timing weer lekker aan het klooien. STR en ALO staan bij mij ook op medium.

F1tv zegt ook iedereen op M behalve Zhou...sjaool schreef op zondag 30 juni 2024 @ 15:00:
[...]
Dan is de live timing weer lekker aan het klooien. STR en ALO staan bij mij ook op medium.
heb het nog niet live kunnen zien
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
kloptDarkSide schreef op zondag 30 juni 2024 @ 15:01:
[...]
F1tv zegt ook iedereen op M behalve Zhou...
heb het nog niet live kunnen zien
Ik zou het doen!
Net even op de onboard gekeken en ALO en STR staan ook op medium.
Gaspedaal maximaal en het rempedaal minimaal indrukkenrammes schreef op zondag 30 juni 2024 @ 15:01:
Eens kijken wat Russel gaat doen.
Zo, net op tijd.
Veel plezier allen!!!
Veel plezier allen!!!
Zijn niet nieuw. Maar 1 ronde gebruikt om te scrubben. Zo goed als nieuw dussjaool schreef op zondag 30 juni 2024 @ 15:02:
Net even op de onboard gekeken en ALO en STR staan ook op medium.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Bowlen in de eerste bocht bedoel je?Jasphur schreef op zondag 30 juni 2024 @ 15:02:
[...]
Gaspedaal maximaal en het rempedaal minimaal indrukken

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
And the lights are out
Max is weer weg als een raket. RUS en NOR zijn lekker in gevecht.
Per een plek gewonnen! Wow!
PIA schade.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
5 lampen bleven lang aan zeg hahaha
Mijn reviews al gezien?
Leek een behoorlijk slechte start van NOR...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |