Zat in het treintje wat bijna te laat was. Dus die zaten veel te dicht op elkaar om de ronde fatsoenlijk te kunnen rijden.Exocet schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:16:
Perez... Fout gemaakt?
Dat bedoel ik, ze doen een Ferrari. Hadden ze 30 seconden eerder eruit gegaan dan waren ze erdoor. Een beetje marge voor errors houden.Harry Nak schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:21:
Hij had motorpech toch?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Dat krijg je als je alleen maar naar anderen aan het kijken bent inplaats van uit te gaan van je eigen kracht.TheBrut3 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:22:
[...]
Zat in het treintje wat bijna te laat was. Dus die zaten veel te dicht op elkaar om de ronde fatsoenlijk te kunnen rijden.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
"Copy, we are checking..."Chevy454 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:23:
[...]
Dat bedoel ik, ze doen een Ferrari. Hadden ze 30 seconden eerder eruit gegaan dan waren ze erdoor. Een beetje marge voor errors houden.
LEC klaagde nog over dat de antistall ervoor zorgde dat de motor afsloeg.
Moest door de hele start procedure heen.
Ben blij dat ik niet de enige ben die hier last van heeft....PatrickC schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:21:
Ze hebben die verschrikkelijke Davide ook weer van stal gehaald… niet om aan te horen die vent.
Wat ik me afvraag - de WDC stand bepaalt toch altijd de volgorde van het uitkiezen van de pitboxen? Ik snap wel dat RBR niet als eerste gaat, iedereen die een paar boxen verder in de pitstraat zit kan voor hen de box uitkomen en er dus alsnog voor zitten. Waarom zou RBR tijdens dit soort weekenden niet de pitbox helemaal vooraan willen hebben?
per aspera ad astra
Omdat je voorrang hebt in de fastlane. Als je de eerste box hebt kan je er veel makkelijker inrijden.LAD93 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:33:
Wat ik me afvraag - de WDC stand bepaalt toch altijd de volgorde van het uitkiezen van de pitboxen? Ik snap wel dat RBR niet als eerste gaat, iedereen die een paar boxen verder in de pitstraat zit kan voor hen de box uitkomen en er dus alsnog voor zitten. Waarom zou RBR tijdens dit soort weekenden niet de pitbox helemaal vooraan willen hebben?
Omdat het tijdens de race een voordeel is om vooraan te zitten.LAD93 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:33:
Daar worden de punten verdeeld
Red Bull heeft toch de eerste pitbox? Ik snap het probleem niet.
Het team kijkt naar of het aanrijden makkelijker is of het wegrijden en zodoende kies men de eerste of laatste pitbox.
Het team kijkt naar of het aanrijden makkelijker is of het wegrijden en zodoende kies men de eerste of laatste pitbox.
En andersom heb je ook weer voordelen. Als je de laatste pitbox hebt en je "vooraan rijdt" kun je na een pitstop ook altijd zo weg rijden. Terwijl als je de eerste pitbox hebt en er is bv een SC bij regen en na de herstart wilt iedereen stoppen voor andere banden dan moet je als je de eerste pitbox hebt juist weer het hele veld langslaten omdat die achter je rijden. Als je de laatste pitbox hebt heb je dat probleem niet.TinusXIII schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:37:
[...]
Omdat je voorrang hebt in de fastlane. Als je de eerste box hebt kan je er veel makkelijker inrijden.
En er zijn ook wel een aantal races waar de WCC er voor kiest om de laatste pitbox te nemen. IIRC was Suzuka dit jaar daar een van.
Als je de laatste pitbox hebt moet je toch ook iedereen voor laten?
Niet als je vooraan rijdtTinusXIII schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 18:34:
Als je de laatste pitbox hebt moet je toch ook iedereen voor laten?
We zijn er nog niet, maar al die paniek in de comments hier voorafgaand aan de SQ.
Die Red Bull met Max achter het stuur kan echt wel een rondje neerzetten blijkt.
Edit: En nu zijn we er wel, en hij staat hij staat er uiteraard inderdaad gewoon weer.
Die Red Bull met Max achter het stuur kan echt wel een rondje neerzetten blijkt.
Edit: En nu zijn we er wel, en hij staat hij staat er uiteraard inderdaad gewoon weer.
[ Voor 20% gewijzigd door ZeromaNoiS op 28-06-2024 19:46 ]
Net even terug gekeken, maar het gaatje is iets groter dan de vorige race met Lando?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dat sowieso want nu staat Max voor LandoPierre schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 19:35:
Net even terug gekeken, maar het gaatje is iets groter dan de vorige race met Lando?
Niet alleen is het gaatje groter, en is het omgekeerd zoals @JustSomeone aangeeft, maar het circuit is ook nog eens korter / sneller. Dus het gat is niet alleen absoluut groter, maar relatief nog eens veel groter.Pierre schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 19:35:
Lol heb je gelijk in, denk dat het komt door de wijn die er inmiddels in zit

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ferrari blijft toch wel bijzonder met die gekke dingen
Als dat volgend jaar ook bij HAM gebeurd, ben ik heel benieuwd hoe dat gaat. Die moet echt zelf aan de bak daar, want vanzelf gaat het niet zoals ie nu gewend is.

Mijn boefje is liev!
Wat ik ook wel grappig vond is dat de mannen van Sky in het commentaar bij de eerste vrije training direct voorsorteerden op een kampioenschap van Lando na het stilvallen van Max’ auto en de schijn van een kapotte motor (‘this could be a big development in the destination of the championship!)
Maar eerlijk is eerlijk, ik verwachtte ook niet dat Redbull er zo goed bij zou zitten in een sprintweekend met traditioneel weinig afsteltijd.
Maar eerlijk is eerlijk, ik verwachtte ook niet dat Redbull er zo goed bij zou zitten in een sprintweekend met traditioneel weinig afsteltijd.
Net allebei de onboards gekeken van Max en Lando (SQ3). Het valt me op dat het lijkt alsof de MClaren veel meer grip heeft maar ook wat onrustiger is. Bocht 1 stuurt Lando te vroeg in en moet direct een correctie maken. Bocht 2 (3) is ook rommelig en vanaf daar lijkt de lap redelijk clean. Bij Max lijkt de auto veel meer onderstuur te hebben maar is daarentegen erg stabiel of het zijn de skills van Max die met minimaal stuurbewegingen het maximale bereikt.
Het was toch ook dit circuit waar Max wel de sprint-race won, maar bij race teveel bandenslijtage had? Maw: ze hadden niet genoeg FP-tijd voor goede race setup.zilver7 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 20:31:
De skill/racecraft van Max is echt fenomenaal, bizar wat hij eruit kan halen. Zodat hij ook met schijnbaar (?) iets langzamer auto uiteindelijk alsnog overgaat tot managen/cruisen...Chefbierrr schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 20:38:
Bij Max lijkt de auto veel meer onderstuur te hebben maar is daarentegen erg stabiel of het zijn de skills van Max die met minimaal stuurbewegingen het maximale bereikt.
Dat is nu dus geen probleem meer, omdat ze morgen na de sprintrace een nieuwe set up voor de race kunnen kiezen. En de sprintrace geldt dan meteen als input voor racepace.Jake schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 21:39:
[...]
Het was toch ook dit circuit waar Max wel de sprint-race won, maar bij race teveel bandenslijtage had? Maw: ze hadden niet genoeg FP-tijd voor goede race setup.
Ik vraag me echt af wat men denkende was toen ze dat contract gaven voor nog 2 jaar. Vorig jaar was het al dramatisch, maar nu de rest een betere auto heeft is de man echt al een aantal races compleet de weg kwijt. Letterlijk elke andere coureur in het RB programma zou op dit moment een upgrade zijn.PatrickC schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:16:
PER 1.3s achter Max, op zo’n kort rondje….
Niet echt het goede topic hiervoor, maar er gaan geruchten dat Perez Junior of Senior wat belastende informatie hebben over de Redbull...Afwezig schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 22:26:
[...]
Ik vraag me echt af wat men denkende was toen ze dat contract gaven voor nog 2 jaar. Vorig jaar was het al dramatisch, maar nu de rest een betere auto heeft is de man echt al een aantal races compleet de weg kwijt. Letterlijk elke andere coureur in het RB programma zou op dit moment een upgrade zijn.
---RAWE CEEK!!!---
Goedenavond, de verjaardagsvisite is weg en het huis is weer aan kant, dus toch nog even de sprint kwalificatie gekeken. Weinig schokkends, behalve een miskleun van heb ik jou daar bij Redbull om Perez zo laat naar buiten te laten gaan. Die zat dus mooi gevangen tussen Ocon en Gasly en gingen met z'n drieën de ronde starten en eindigen.
Gepruts.
Tja en Leclerc... Ferrari blijft Ferrari. Ik snap alleen niet waarom Leclerc zijn debrief telkens over de teamradio wil doen
je kunt zo'n reactie van zijn engineer wel verwachten.
SAR naar SQ2. Wow. GOAT.
Tja en Leclerc... Ferrari blijft Ferrari. Ik snap alleen niet waarom Leclerc zijn debrief telkens over de teamradio wil doen

SAR naar SQ2. Wow. GOAT.
Ik wilde dit haast al suggereren dat dit een van de weinige rationele mogelijkheden was .. je zou er haast een complotdenker van worden.NoFearCreations schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 22:37:
[...]
Niet echt het goede topic hiervoor, maar er gaan geruchten dat Perez Junior of Senior wat belastende informatie hebben over de Redbull...
Je moet de roddelpers niet zo geloven.NoFearCreations schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 22:37:
[...]
Niet echt het goede topic hiervoor, maar er gaan geruchten dat Perez Junior of Senior wat belastende informatie hebben over de Redbull...
"When you grow up your heart dies"
Er zit teveel suiker in de vieze drankjes?NoFearCreations schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 22:37:
[...]
Daar hebben we idd het Privé/Story topic voor: [F1] RandzakenNoFearCreations schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 22:37:
[...]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Wel benieuwd naar de bandenkeuze. Vraag me af of de zachte het een beetje uithoudt met deze temperatuur.
Ik gok dat de meeste op medium rijden. Ik ben wel benieuwd wat RBR gaat doen. Neem aan hard, want die hebben ze nog 2. Lijkt mij dat ze de nieuwe medium set voor morgen willen bewaren.
Echt wat zegt die gozer allemaal tijdens de pre-show. Ze moeten echt stoppen met die gozer vragen, is al jaren verschrikkelijk irritant.
Of die tweede set hards gaat ongebruikt de shredder in. Die kans lijkt mij eigenlijk groter. De hards gebruiken voor wat maar 100KM is en ze deze band nog helemaal niet gebruikt hebben lijkt mij nogal risicovol. Als in: snelheid zal vast (te) langzaam zijn en ook onnodig (de medium zal het vast ook kunnen).TheBrut3 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:35:
Ik gok dat de meeste op medium rijden. Ik ben wel benieuwd wat RBR gaat doen. Neem aan hard, want die hebben ze nog 2. Lijkt mij dat ze de nieuwe medium set voor morgen willen bewaren.
Daarvoor is een ander topicJustevo schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:47:
Echt wat zegt die gozer allemaal tijdens de pre-show. Ze moeten echt stoppen met die gozer vragen, is al jaren verschrikkelijk irritant.
offtopic:
En dit is pas zijn tweede weekend op F1TV.
En dit is pas zijn tweede weekend op F1TV.
Iedereen heel veel plezier met de sprint-race!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Is toch prima verstaanbaar?Justevo schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:47:
Word altijd vrolijk van deze gozer
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
zo zit er klaar voor.
benieuwd naar de race pace.
En of NOR een goede launch heeft.
blijf dit wel een leuke korte baan vinden.
benieuwd naar de race pace.
En of NOR een goede launch heeft.
blijf dit wel een leuke korte baan vinden.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
De analytici gaan voor een overwinning van/voor NOR. Ik moet het allemaal nog maar zien.
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
iedereen moet het nog zien. De start is zo pasJeroenvde89 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:56:
De analytici gaan voor een overwinning van/voor NOR. Ik moet het allemaal nog maar zien.
Maar de race pace van NOR en mclaren is wel goed de laatste tijd.
Een goede start en meteen P1 pakken en hij maakt echt wel een kans denk ik.
echt benieuwd naar de pace van max.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Goedemiddag! De kleine ligt op bed voor zijn middagslaapje, zelf net een tosti achter de kiezen. Tijd voor een leuke sprint race. Veel plezier!
RISK OF RAIN FOR F1 SPRINT IS 0%
29 Jun 2024, 11:45:20, Lap 1
RISK OF RAIN FOR F1 SPRINT IS 0%
29 Jun 2024, 11:45:20, Lap 1
Iedereen op gebruikte geel zo te zien?
---RAWE CEEK!!!---
Volgens Red Bull zit het veld voornamelijk op gebruikte medium banden en een paar met nieuwe medium banden achteraan.
Yep!NoFearCreations schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:00:
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
En daar gaan we voor de mini race.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Alleen BOT en ZHO op nieuwe mediumsNoFearCreations schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:00:
:strip_exif()/f/image/1m5PSIgvZ732LyWMb4FuSYVg.jpg?f=fotoalbum_large)
Perez for the win....

spoiler:
Dan is het vast geen saaie sprint geweest. 
VER staat al flink naar rechts gericht
Ben benieuwd of hij na ronde 1 nog op 1 rijdt.
I served in a company of heroes.
Fijne sprintrace allemaal

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
START ABORTED - EXTRA FORMATION LAP
29 Jun 2024, 12:02:58, Lap 1
29 Jun 2024, 12:02:58, Lap 1
Wut?
---RAWE CEEK!!!---
Hmmm, wie stond er niet in z'n vakje?
Maak ik dit ook nog een keer mee
Begint goed
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
En..... aborted start.
nog paar keer en we zijn klaar met de sprint ;-)
Uh, waarom?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Geniet van de extra formation lap!
Mijn reviews al gezien?
Bij HUL stonden aan de zijkant de borden op geel te knipperen.
Dat zal het niet zijn, want dan krijgt die toch gewoon een false start straf?Hippocampus schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:03:
Hmmm, wie stond er niet in z'n vakje?
Dan wint Verstappen welDarkSide schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:04:
En..... aborted start.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Extra formation lap telt als Lap 1, dus Verstappen heeft zijn positie behouden
Albon die start vanuit de pits mag nu ook een formation lap doen, start wel zo weer vanuit de pits.
Nieuw concept.
Formation race ;-)
Formation race ;-)
Mogelijke oorzaak: fotografen die na bocht 1 gevaarlijk stonden, aldus F1TV/SkyF1.
Fotograven stonden achter een barrier die te dicht op de baan stonden, zoiets hoor ik via GP Radio
Mijn reviews al gezien?
En gelukkig de lampen doe het
Albon al op +1 lap
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Duurde wel lang zeg hahaha
Mijn reviews al gezien?
Blijft een fantastisch gezicht, die hoogteverschillen.
Zowel van de baan zelf als van de achtergrond.
Zowel van de baan zelf als van de achtergrond.
[ Voor 31% gewijzigd door CodeCaster op 29-06-2024 12:07 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Raket start van Max 🚀
PIA goede start
SAI mooi buitenom.
Sainz is lekker bezig!
Mijn reviews al gezien?
DRS ENABLED
29 Jun 2024, 12:07:08, Lap 1
29 Jun 2024, 12:07:08, Lap 1
LEC gemist. Maar al 7e. NIce
De Alpines zakken ook mooi weg. Zijn die weer bezig geweest?
Rondetijden voor ronde 2
1 | VER | 1:09.122 |
2 | NOR | 1:08.935 |
3 | PIA | 1:08.980 |
4 | SAI | 1:09.263 |
5 | RUS | 1:09.349 |
6 | HAM | 1:09.677 |
7 | LEC | 1:10.133 |
8 | PER | 1:10.251 |
9 | MAG | 1:10.670 |
10 | STR | 1:10.744 |
God wat zijn die Mclarens ineens zo snel..!
---RAWE CEEK!!!---
RIP Red Bull, het waren drie mooie jaren.
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
mclarens wel goede pace.
max moet nog wel verdedigen.
max moet nog wel verdedigen.
Prachtig, Max moet er weer voor vechten.
Sector 3 is Verstappenland.
[ Voor 6% gewijzigd door Jeroenvde89 op 29-06-2024 12:11 ]
Ja want daar heb je geen DRS.Jeroenvde89 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:11:
Sector 3 is Verstappenland.
Max moet echt de DRS breken.
NOR is sneller.
klein foutje met max en nor heeft zijn extra 0.2 sc die hij nodig heeft
edit: nevermind
Edit edit. nevermid
NOR is sneller.
klein foutje met max en nor heeft zijn extra 0.2 sc die hij nodig heeft
edit: nevermind
Edit edit. nevermid
[ Voor 7% gewijzigd door DarkSide op 29-06-2024 12:12 ]
Wat een gevecht!
Wel benieuwd of die pufjes rook bij Verstappen nog iets betekenen. Perez weer hopeloos
Wel benieuwd of die pufjes rook bij Verstappen nog iets betekenen. Perez weer hopeloos
Flickr PSN ID= cheironnl
WOW!! Super actie van Piastri!
---RAWE CEEK!!!---
Mooi hoor.
geen saaie race tot nu toe
geen saaie race tot nu toe
Rondetijden voor ronde 5
1 | VER | 1:09.902 |
2 | PIA | 1:09.025 |
3 | NOR | 1:10.619 |
4 | SAI | 1:09.801 |
5 | RUS | 1:09.633 |
6 | HAM | 1:09.265 |
7 | LEC | 1:09.352 |
8 | PER | 1:09.869 |
9 | MAG | 1:10.674 |
10 | STR | 1:10.295 |
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |