Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Niet helemaal eens. Red Bull heeft veel veteranen die er al 12-14 jaar werken. Wil je een organisatie "fresh" houden ook wat er op het circuit rondrijdt (de auto) moet je mensen laten gaan en zorgen dat je veelbelovend talent weer binnen hengelt. De budget cap heeft ook invloed op wie je kan houden en betalen.CH4OS schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:14:
[...]
Dat gaat ook nog afwachten worden. volgens geruchten (van een sensatie site, I know...) zou Williams ook personeel bij RBR en Ferrari weggekaapt hebben, dus in the long run kan het sowieso wel effect hebben op de spiraal waar je op doelt.
Edit: ik ben op dit moment ook niet helemaal onder de indruk van de RB20. De auto zal op zich prima zijn, maar krijg de indruk dat ze een bepaalde kant (ws onder invloed van Newey) zijn opgegaan, waar andere teams een iets andere draai aan gegeven hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door loekf2 op 28-06-2024 13:23 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Davide Valsecchi.Miki schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:20:
Wie is die onverstaanbare vent die in bocht 9 commentaar levert bij F1 Live?
"When you grow up your heart dies"
De trend zet zich voort, over een paar races en Max moet punten sprokkelen achter het podium.Chefbierrr schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:22:
Ik heb de longrun tijden zitten volgen en het ziet er niet goed uit voor Red Bull tenzij ze met tjokvolle tanks reden of met veel minder vermogen maar ze zaten een seconde van de pace van Lando en Leclerc.
CTRL-ALT-DELETE?sjaool schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:08:
Max is alweer onderweg.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Het lijkt er wel op.
Absoluut, ik denk ook echt dat ze met significant minder vermogen rijden in de trainingen om ook de levensduur wat te rekken. Echter de delta naar de andere teams qua longrun pace lijkt nu wat groter, maar nogmaals we hebben zo weinig info om er eigenlijk iets zinnigs over te kunnen zeggen.sjaool schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:27:
Vlak Max niet al te snel uit. Dat is het enige dat ik wil zeggen. Hij heeft al vaker aangetoond dat hij, om te winnen, niet altijd de snelste wagen nodig heeft.
Dat werd vorige week volgens mij op F1TV geopperd. Dat RBR elke sessie rijdt met zo min mogelijk vermogen waarmee ze maximaal resultaat kunnen.Chefbierrr schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:30:
Absoluut, ik denk ook echt dat ze met significant minder vermogen rijden in de trainingen om ook de levensduur wat te rekken.
Los van dat, het is een vrije training. Hoewel het een sprint raceweekend is, zegt ook de vrije training hier niet alles, grootste deel van de set-up haalt men toch wel uit de sim. VER heeft al meer laten zien er "opeens" met de kwalificatie te staan (vorige week vergeten bijvoorbeeld?), toch blijft men alhier vooral (ook) kijken naar de tijden van vrije trainingen...sjaool schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:27:
Vlak Max niet al te snel uit. Dat is het enige dat ik wil zeggen. Hij heeft al vaker aangetoond dat hij, om te winnen, niet altijd de snelste wagen nodig heeft.
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 28-06-2024 13:46 ]
De Red Bull Ring is wel Max zijn circuit. Het is kort maar lastig dus een leuke uitdaging. Maar dat Max met de rest moet knokken voor de overwinning is helemaal niet erg. Des te vermakelijker voor ons.Chefbierrr schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:30:
[...]
Absoluut, ik denk ook echt dat ze met significant minder vermogen rijden in de trainingen om ook de levensduur wat te rekken. Echter de delta naar de andere teams qua longrun pace lijkt nu wat groter, maar nogmaals we hebben zo weinig info om er eigenlijk iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Eens, tot op zekere hoogte is dat ook zeker zo, maar met jong talent heb je dan weer niet de garantie van goed personeel die je wel bij een veteraan hebt die je laat gaan.loekf2 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:21:
Niet helemaal eens. Red Bull heeft veel veteranen die er al 12-14 jaar werken. Wil je een organisatie "fresh" houden ook wat er op het circuit rondrijdt (de auto) moet je mensen laten gaan en zorgen dat je veelbelovend talent weer binnen hengelt. De budget cap heeft ook invloed op wie je kan houden en betalen.
Edit: ik ben op dit moment ook niet helemaal onder de indruk van de RB20. De auto zal op zich prima zijn, maar krijg de indruk dat ze een bepaalde kant (ws onder invloed van Newey) zijn opgegaan, waar andere teams een iets andere draai aan gegeven hebben.
Ik las ergens dat regen in de bergen moeilijk te voorspellen is en in te schatten is aan de hand van de regenradar.Chefbierrr schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:52:
Ik zag trouwens ergens iets voorbij komen over regen dit weekend maar ik zie alleen maar zonnetjes in het weerbericht. Ze rijden in de buurt van Stiermarken toch?
Ik zie alleen zondagmiddag kans op wat regen (12u - 18u). Zo te zien kans op onweer.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ze rijden in Stiermarken, maar Stiermarken is ongeveer 1/5e van heel Oostenrijk. De Ring ligt in Spielberg (bij Knittelfeld) en dat is ongeveer 50km van Graz (de hoofdstad van Stiermarken).Chefbierrr schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:52:
Ik zag trouwens ergens iets voorbij komen over regen dit weekend maar ik zie alleen maar zonnetjes in het weerbericht. Ze rijden in de buurt van Stiermarken toch?
Dat wordt al een seizoen of twee geroepen, maar niets is wat het 'lijkt'' natuurlijk. En ze lijken idd sterk..Blik1984 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:51:
Mercedessen lijken ook sterk
...of Perez degraderen naar RB of zelfs naar huis sturen kost ze zoveel omzet en merchandise, dat ze de matige prestaties accepteren. Een beetje waarom RIC ook meer krediet heeft dan de meeste anderen die bij VCARB binnen zijn gekomen.Bezulba schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:38:
[...]
Wij weten het niet, maar er werken genoeg slimme mensen bij RB en RB (har har) die echt wel data kunnen vergelijken om te kijken of een swap überhaupt zin heeft. En daar is blijkbaar ook de conclusie dat wat Checo doet voldoende is om te blijven.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Dat is ook gewoon data wat onderdeel van het geheel is.Grrrrrene schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:25:
[...]
...of Perez degraderen naar RB of zelfs naar huis sturen kost ze zoveel omzet en merchandise, dat ze de matige prestaties accepteren. Een beetje waarom RIC ook meer krediet heeft dan de meeste anderen die bij VCARB binnen zijn gekomen.
blup
Vorig weekend was het ook "duidelijk" en wie stond er weer bovenaan?
Er is regen voorspeld maar dan is de race al gereden.Chefbierrr schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:52:
Ik vind het niet passen bij een topteam als RBR. Het is dus feitelijk een pay driver, maar dan net even anders. Dat doen McLaren, Mercedes en Ferrari beter. Maarja, dat zijn autofabrikanten die misschien wat meer waarde hechten aan het WCC?Bezulba schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:27:
[...]
Dat is ook gewoon data wat onderdeel van het geheel is.
Verschil is wel dat McLaren, Ferrari en Mercedes zelf ook auto's maken, waar RBR dat (nog) niet echt doet. Enige zou wellicht de Valkyrie kunnen zijn, maar daar (want beperkte oplage) bekostig je er ook geen raceteam mee. Niet vergeten dat F1 teams (zeker voor de fabrieksteams!) bedoelt zijn om de verkopen van de eigen (straat)auto's te stimuleren en dat dus via die verkoop het F1 team bekostigd wordt, tezamen met de sponsors.Grrrrrene schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:53:
Ik vind het niet passen bij een topteam als RBR. Het is dus feitelijk een pay driver, maar dan net even anders. Dat doen McLaren, Mercedes en Ferrari beter. Maarja, dat zijn autofabrikanten die misschien wat meer waarde hechten aan het WCC?
Het enige wat RBR dan heeft, is de verkoop stimuleren van het eigen sportdrankje... Geen idee in hoeverre de F1 daar impact op heeft, maar dat het minder tot de verbeelding spreekt dan een auto is wat mij betreft wel duidelijk. Zelf heb ik niets met energiedrankjes (ik vind het sameken naar vloeibaar kauwgom) en meer met (sport)auto's.
[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 28-06-2024 15:07 ]
De Valkyrie was een samenwerking met Aston Martin. Red Bull met Adrian Newey werken aan de RB17.CH4OS schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:05:
[...]
Verschil is wel dat McLaren, Ferrari en Mercedes zelf ook auto's maken, waar RBR dat (nog) niet echt doet. Enige zou wellicht de Valkyrie kunnen zijn, maar daar (want beperkte oplage) bekostig je er ook geen raceteam mee. Niet vergeten dat F1 teams (zeker voor de fabrieksteams!) bedoelt zijn om de verkopen van de eigen (straat)auto's te stimuleren en dat dus via die verkoop het F1 team bekostigd wordt, tezamen met de sponsors.
Het enige wat RBR dan heeft, is de verkoop stimuleren van het eigen sportdrankje... Geen idee in hoeverre de F1 daar impact op heeft, maar dat het minder tot de verbeelding spreekt dan een auto is wat mij betreft wel duidelijk. Zelf heb ik niets met energiedrankjes (ik vind het sameken naar vloeibaar kauwgom) en meer met (sport)auto's.
Dat zeg ikCH4OS schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:05:
[...]
Verschil is wel dat McLaren, Ferrari en Mercedes zelf ook auto's maken, waar RBR dat (nog) niet echt doet.
Dat is natuurlijk wel zo, voor een autofabrikant telt zo'n constructeurskampioenschap zwaarder mee. Maar als je het heel simpel stelt (mogelijk te simpel, I know) proberen ze allemaal iets te verkopen door succes in de F1. Want mensen willen zich associëren met succes, kopen de shirtjes, blikjes, auto's van het merk dat het het best doet in F1. Heel veel blikjes Red Bull vs. een veel lager aantal aan Ferrari'sEnige zou wellicht de Valkyrie kunnen zijn, maar daar (want beperkte oplage) bekostig je er ook geen raceteam mee. Niet vergeten dat F1 teams (zeker voor de fabrieksteams!) bedoelt zijn om de verkopen van de eigen auto's te stimuleren en dat dus via die verkoop het F1 team bekostigd wordt, tezamen met de sponsors.
Een omzet van 27,6bn liter met €10,55bn inkomsten in 2023 om precies te zijn.Grrrrrene schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:12:
[...]
Dat zeg ik
[...]
Dat is natuurlijk wel zo, voor een autofabrikant telt zo'n constructeurskampioenschap zwaarder mee. Maar als je het heel simpel stelt (mogelijk te simpel, I know) proberen ze allemaal iets te verkopen door succes in de F1. Want mensen willen zich associëren met succes, kopen de shirtjes, blikjes, auto's van het merk dat het het best doet in F1. Heel veel blikjes Red Bull vs. een veel lager aantal aan Ferrari's
En nog ander leuk leesvoer over Red Bull
Op sky laten ze net Horner zien over dat gemiep over Max volgend jaar.
Zegt ie iets als "als toto volgend jaar graag verstappen wil hebben, kan hij Jos misschien beter vragen".
Jos moet echt ff wegwezen, ik snap dat Horner misschien een engbek is maar hij moet daar niet de stoorzender zitten uithangen.SuBBaSS schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:11:
Oh lol.
Op sky laten ze net Horner zien over dat gemiep over Max volgend jaar.
Zegt ie iets als "als toto volgend jaar graag verstappen wil hebben, kan hij Jos misschien vragen".
Uh? Wat heeft Jos nu gedaan dan?Chefbierrr schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:13:
[...]
Jos moet echt ff wegwezen, ik snap dat Horner misschien een engbek is maar hij moet daar niet de stoorzender zitten uithangen.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik interpreteerde het meer als Jos als coureur, niet als stoorzender.Chefbierrr schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:13:
[...]
Jos moet echt ff wegwezen, ik snap dat Horner misschien een engbek is maar hij moet daar niet de stoorzender zitten uithangen.
Maar zo kun je het ook zien.
In deze context ga ik even uit van het eerste icm. Britse humor.
"Heeft ie toch nog een Verstappen"
[ Voor 5% gewijzigd door SuBBaSS op 28-06-2024 16:17 ]
Inderdaad rijden met een RB wagen terwijl hij nooit voor RB heeft gereden? Ik snap wel dat Horner niet happig is. Je kiest in principe voor eigen "oud" coureurs. Misschien overspeelt papa ook een beetje zijn hand hier?Chefbierrr schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:13:
[...]
Ik ben benieuwd of ze wel gaan pushen voor sprintrace.Hippocampus schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:27:
Kijken of NOR 'm deze keer wel uit het grind kan houden als ie snel wil zijn.
Volgens mij lees je het verkeerd. Jos doet hier helemaal niks. Horner bedoelt hier dat Max niet beschikbaar is en dat Mercedes maar met Verstappen sr moet gaan praten als ze graag een Verstappen achter het stuur willen.hamsteg schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:18:
[...]
Inderdaad rijden met een RB wagen terwijl hij nooit voor RB heeft gereden? Ik snap wel dat Horner niet happig is. Je kiest in principe voor eigen "oud" coureurs. Misschien overspeelt papa ook een beetje zijn hand hier?

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
Het zou me niet verbazen als ze deze quali en sprintrace gebruiken als oefentijd.plizz schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:31:
[...]
Ik ben benieuwd of ze wel gaan pushen voor sprintrace.
Was net met F3 ook zo, toen de auto''s op de baan waren wel. maar niemand wilde als eerste een gaan en een slipstream gevenSkidmarks schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:32:
Iedereen wachten, dat wordt chaos straks.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Yup. Dat denk ik.Toke_gt schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:33:
[...]
Het zou me niet verbazen als ze quali en sprintrace gebruiken als oefentijd.
Dat is eigenlijk elke sessie wel, dus ook de race. Met elke kilometer die men rijdt, leert men over de auto en diens wegligging, wat wel en wat niet werkt e.d. per rijder.Toke_gt schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:33:
Het zou me niet verbazen als ze quali en sprintrace gebruiken als oefentijd.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
TSU kan meteen even een schone onderbroek zoeken
Onderweg neer GP van Oosterijk?Illegal_Alien schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:49:
Zit ergens in de trein in Duitsland dus lastig ja
Omdat het wel iets uitgebreider is dan enkel de camera die de boel in de gaten houdt.Exocet schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:40:
Gaan we tegenwoordig camera technologie die een lijn bewaakt AI noemen?
Nah. gewoon lekker Duitsland onveilig maken.
Het is ook niet echt spannend. De nieuwe track-limits gravelstrips werken overigens uitstekend zo te zien.Hippocampus schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:48:
Volgens mij zit bijna alle deelnemers hier momenteel in de auto naar huis.....lekker rustig hier.
Bij Alpine of bij AM?Hippocampus schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:01:
Alpine beide sneller dan Aston Martin.... gaat niet goed daar.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Zo lijkt het.Skidmarks schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:09:
Gaan ze maar 1 run doen?
Een gele vlag door een andere rijder en je hangt, ik ben benieuwd.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
8 min is te kort om 2 runs te doenSkidmarks schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:09:
Gaan ze maar 1 run doen?
Niet te appen met een bepaalde dame?SnowDude schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:11:
Horner zit gewoon rustig te twitteren.
Dit is een grapje hoop ik?Exocet schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:25:
[...]
De trend zet zich voort, over een paar races en Max moet punten sprokkelen achter het podium.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Ja, dan rijden ze de garage uit en gaan ze alsnog stilstaan in de fastlane...Nyazzin schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:14:
8 min de tijd en nog te laat. Je kan het ook overdrijven met wachten

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

PSN: xMaurice93
Iets met Perez en een spuit. 😜
Ja door RB door hem een nieuw contract te geven
Maar wel de GP van Monaco gewonnen, dus seizoen geslaagd!LAD93 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:16:
LEC volgens mij minder dan een seconde te laat over de streep… man man man
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Punten worden morgen uitgedeeld.SnowDude schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:17:
[...]
Ja door RB door hem een nieuw contract te geven
Hij zat achter Ocon die bewust langzaam lijkt te gaan rijden. Gasly zat achter Ocon en die had helemaal een dramatische ronde...dawg schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:18:
[...]
Volgens mij is Perez gewoon Perez. Maar eerlijk gezegd niet echt op hem gelet.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Heeft z'n banden niet goed kunnen opwarmen, dat krijg je als je zolang wacht on naar buiten gaan...Exocet schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:16:
Perez... Fout gemaakt?
Ja Ferrari doet een FerrariNyazzin schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:14:
8 min de tijd en nog te laat. Je kan het ook overdrijven met wachten

Dat was echt dom van hun.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Hij had motorpech toch?Chevy454 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:21:
[...]
Ja Ferrari doet een Ferrari
Dat was echt dom van hun.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |