[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 302 Laatste
Acties:
  • 479.637 views

Onderwerpen

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
zo zie je maar dat 'foebal' zo lekker verneukeratief is. Spelletje is niet echt sprankelend onder Ajax, maar de resultaten zijn er, dus 'we' morren niet. Je ziet toch weer hoe belangrijk zo'n Klaassen is. Dat was gisteren ook een stille kracht.

Ik hou trouwens van filosoferen met opstellingen. Met name experimenten. Als ik zie hoe senang een Hato zich voelt met indribbelen, zie ik daar een combi Gravenberg/Alvarez in.

offtopic:
Tadic kon op links weinig meer, geen snelheid. Maar die had ik graag als destijds Schone op 6 willen zien. Gewoon als brainfart. Beetje zoals Modric toch meer van achter is gaan voetballen bij Kroatië. Beetje balletjes strooien. [

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:16
Advizor schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:57:
[...]

Waar zei ik dat ze niet hoog druk gaven? :?
Dat heb ik ook niet beweerd, mijn voorbeeld van hoog druk zetten was om jouw woorden te ontkrachten
Laat ik het anders zeggen. Het strijdplan van Ajax was duidelijk niks weggeven, de nul houden en hopen op een counter.
Ik zie dan 10 spelers rond de eigen 16, die de bal weg rossen en die niet over de middenlijn gaan als het niet hoeft. Maar misschien heb ik jouw woorden verkeerd gevisualiseerd.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:48

Sagat

Is pappa x2!

bregweb schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:40:
[...]
Ik zie dan 10 spelers rond de eigen 16, die de bal weg rossen en die niet over de middenlijn gaan als het niet hoeft. Maar misschien heb ik jouw woorden verkeerd gevisualiseerd.
De basis is niet verliezen, en kijken wat er mogelijk is in de omschakeling. Zo interpreteerde ik zijn woorden. Bij jouw woorden visualiseer ik meer een San Marino die met zijn allen voor het doel liggen. (nou ja iig in de late jaren 80/90. daarna keek ik deze wedstrijden bewust niet meer...omdat ik ze echt niet trek).

10 second ninja DONE

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02-2025
loewie1984 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:03:
[...]

Eens 2de helft was matig buiten dat het wel verdedigend sterk was. De bal wilde er niet in, er zat telkens een Ajax speler tussen.
Je bedoelt dat die Ajax speler er op het middenveld al tussen zat? Aangezien ik geen enkel gevaar voelde vanuit Feyenoord gisteren. Het was een mak paard wat ik zag vanaf de 0-1.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:00

Superkiwi

Hoi doei

Ik was eigenlijk vrij vandaag maar kreeg net een belletje dat er een collega ziek is en ik zometeen op mag komen draven. Kan ik ze het tóch nog even onder de neus wrijven bij de koffiemachine >:) :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:15
bregweb schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:32:

Verder zal elk team met een 0-2 voorsprong in een topwedstrijd na de rust, meer proberen deze voorsprong te verdedigen dan op zoek te gaan naar een 0-3.
Heerlijk omdat realisme eens bij Ajax te zien. Een recent ontslagen coach met een Ajax verleden verspeelde riantere voorsprongen op belangrijkere momenten door naïef te blijven aanvallen.

XXXVI

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 21:03
PolarBear schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:15:
[...]

Tja ik lees ook dat men vind dat de pijp leeg leek bij Feyenoord spelers, tijdens de interland break waren er PSV middenvelders die niet mee konden vanwege vermoeidheid.

Ajax heeft inmiddels 19 (?) officiële wedstrijden gespeeld (én nog steeds een wedstrijd minder door de politiestakingen). Geen noemenswaardige blessures (in ieder geval niet bij de belangrijkste spelers). 1 verloren wedstrijd die er echt toe doet (NAC, thuis tegen Panathinaikos goed weggekomen door pingels). 20 gescoord, 7 tegen.

Als zet Farioli zaterdag Pasveer in de spits, als de resultaten blijven dan interesseert mij het rouleren echt niets.

Dit seizoen is tweede worden het belangrijkst, en als we winnen van PSV zaterdag vind ik eigenlijk dat het vizier op de eerste plek moet. En als we dat doen met extreem lelijk voetbal, met 1-0 winst partijtjes, met extreme roulatie dit seizoen maakt het mij niets uit.

De weg omhoog kan je alleen echt maken als Ajax weer CL speelt volgend jaar. Dan ga ik wel weer over rouleren of ajax spel zeuren.
Rouleren is risicovol en tegen Utrecht uit rouleren is gewoon een groter risico dan Willem 2 thuis, en dat ging ook nog maar net goed voor Ajax. Bovendien zijn er bij Feyenoord wat blessures wat de opties om te rouleren toch al beperkt maakt, Beelen voor Trauner is zo'n beetje de enige optie op het moment.

Het is duidelijk dat de pijp leeg was bij Feyenoord, na 2 vroege, volkomen onnodige en ongelukkige tegendoelpunten en het vroeg uitvallen van weer een sleutelspeler stroomden de toch al beperkte krachten weg. Dan was het nog steeds een 0-0 wedstrijd maar met zulke blunders verlies je hem.

Van het weekend tegen AZ hetzelfde verhaal ben ik bang, dat wordt nog meer puzzelen.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 31-10-2024 14:10 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ph4ge schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:06:
[...]
Dan was het nog steeds een 0-0 wedstrijd maar met zulke blunders verlies je hem.
Nouuu, we hadden wel een beetje de overhand hoor, vooral in de eerste helft. 0-2 is een terechte einduitslag vind ik.

Ik vond het niet zozeer een blunder. De voorzet op Taylor was gewoon prima en Taylor houdt Trauner goed van de bal af. Gewoon prima goal. Het ligt er maar aan door welke bril je kijkt.

Dat die tweede voor de voeten van Hato komt te liggen, ja, daar moet je een beetje geluk bij hebben.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Van het weekend tegen AZ hetzelfde verhaal ben ik bang, dat wordt nog meer puzzelen.
Nee joh, AZ draait niet zo lekker, daar gaan jullie gewoon met 3 of 4-1 overheen. Het is niet zo dat jullie er na één nederlaag (de eerste pas in de laatste 25 ED wedstrijden) opeens niets meer van kunnen hè. Kom op, een beetje vertrouwen.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:20
[...]

Rouleren is risicovol en tegen Utrecht uit rouleren is gewoon een groter risico dan Willem 2 thuis, en dat ging ook nog maar net goed voor Ajax. Bovendien zijn er bij Feyenoord wat blessures wat de opties om te rouleren toch al beperkt maakt.

Het is duidelijk dat de pijp leeg was bij Feyenoord, na 2 vroege, volkomen onnodige en ongelukkige tegendoelpunten en het vroeg uitvallen van weer een sleutelspeler stroomden de toch al beperkte krachten weg. Dan was het nog steeds een 0-0 wedstrijd maar met zulke blunders verlies je hem.

Ik geloof niet dat de pijp leeg was bij Feyenoord. Ze bleven aanvallen, tot diep in blessuretijd. Ze kwamen alleen niet in hun spel, het werd hun gedurende reguliere tijd met name onmogelijk gemaakt. Timber, Hwang, Trauner, Hancko, Osman, ze deden hun best maar Ajax stond gewoon beter. Ze wilden er wel vol op klappen, maar werden afgetroefd. Je zag het duidelijk bij Timber; die speelde zoals altijd fel, maar werd vakkundig onschadelijk gemaakt door Klaassen.

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-01 14:40
Trishul schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:14:
[...]

Ik geloof niet dat de pijp leeg was bij Feyenoord. Ze bleven aanvallen, tot diep in blessuretijd. Ze kwamen alleen niet in hun spel, het werd hun gedurende reguliere tijd met name onmogelijk gemaakt. Timber, Hwang, Trauner, Hancko, Osman, ze deden hun best maar Ajax stond gewoon beter. Ze wilden er wel vol op klappen, maar werden afgetroefd. Je zag het duidelijk bij Timber; die speelde zoals altijd fel, maar werd vakkundig onschadelijk gemaakt door Klaassen.
Aanvallen vind ik een te groot woord voor wat Feyenoord liet zien: ze kwamen op de helft van Ajax, dat comfortabel naar achteren leunde, maar goed opgezette aanvallen heb ik eigenlijk niet gezien. Het was echt heel ondermaats, zeker in vergelijking met de afgelopen drie wedstrijden. Ajax stond goed georganiseerd, maar Feyenoord heeft ook laten zien beter te kunnen. Ook juist op bijvoorbeeld duelkracht.

Je ziet dat de selectie veel te smal is. Buiten Hancko-Trauner-Timber-Hwang (en gedeeltelijk Milambo) is het allemaal veel te wisselvallig en kan je ook helemaal niemand inbrengen die wat kan forceren. De enige middenvelder op de bank was Zerrouki. Dan weet je het wel...

• Dijkie79
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 31-10-2024
PrinsPils schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:37:
[...]

Aanvallen vind ik een te groot woord voor wat Feyenoord liet zien: ze kwamen op de helft van Ajax, dat comfortabel naar achteren leunde, maar goed opgezette aanvallen heb ik eigenlijk niet gezien. Het was echt heel ondermaats, zeker in vergelijking met de afgelopen drie wedstrijden. Ajax stond goed georganiseerd, maar Feyenoord heeft ook laten zien beter te kunnen. Ook juist op bijvoorbeeld duelkracht.

Je ziet dat de selectie veel te smal is. Buiten Hancko-Trauner-Timber-Hwang (en gedeeltelijk Milambo) is het allemaal veel te wisselvallig en kan je ook helemaal niemand inbrengen die wat kan forceren. De enige middenvelder op de bank was Zerrouki. Dan weet je het wel...
Ik vond dat dat jonge backie van Feyenoord ook wel een goed indruk maken, speelde ook goed tegen utrecht.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:49

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
D-e-n schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:53:
Met het tweede ben ik het eens, met het eerste niet Je kunt altijd wel een speler noemen die tegenvalt maar met name Hancko, Hartman, Timber, Wieffer, Geertruida zijn toch gewoon goede spelers of hebben zich ontwikkeld tot erg goede spelers. En Milambo blijft een geweldig talent. En spelers van dat niveau had Feyenoord voor Slot gewoon niet. Maar wat Feyenoord ook onder Slot miste was een aanvaller die datzelfde niveau 34 wedstrijden kon aantikken. Dat had Stengs moeten zijn maar die is er zo vaak niet. Die werd ook nu weer gemist.

Anno 2024 is een coach die een team smeedt dat beter is dan de elf losse delen gewoon een must. Slot deed dat, Bosz doet het maar Ten Hag deed het ook. En op kleinere schaal doet Oosting het bijvoorbeeld ook. Feyenoord heeft jarenlang coaches gehad bij wie het team niet meer was dan elf spelers bij elkaar opgeteld maar naar die periode moet Feyenoord dus niet terug. En Feyenoord moet zich dus ook vooral niet laten aanleunen dat de kwaliteit niet goed genoeg is. Die kwaliteit is nog altijd zodanig dat je die tweede plek moet gaan pakken. Dat is het doel. Als dat niet lukt moet je concluderen dat Priske het gewenste niveau niet heeft.
Het gaat inderdaad om het geheel, en daarmee kan je spelers ook niet zuiver beoordelen op de fase met Slot. Als diezelfde spelers zonder Slot gewoon een heel stuk minder presteren dan zal je moeten erkennen dat een deel van de kwaliteiten die ze toen lieten zien niet zuiver en alleen van henzelf kwamen.
En daarmee overschat je dus hun kwaliteiten als je ze wel zuiver op de Slot periode gaat beoordelen. En ik verwacht inderdaad niet dat je dat met mij eens bent, maar ik blijf er bij dat veel onderschat wordt hoeveel beter de speler rendeerden door Slot en hoeveel ze daarmee nu overschat worden.
Het is dan ook te makkelijk om het 100% aan Priske te hangen als Feyenoord nu geen tweede wordt, het gaat om het geheel.

Overigens zeg ik niet dat het slechte spelers zijn of geen materiaal om tweede mee te kunnen worden, maar dat het materiaal is waarmee je tweede móet worden ga ik niet in mee. Daarvoor zit het allemaal te dicht bij elkaar.
Rouleren is risicovol en tegen Utrecht uit rouleren is gewoon een groter risico dan Willem 2 thuis, en dat ging ook nog maar net goed voor Ajax.
Hoezo maar net goed? Praktisch niets weggegeven en wel gescoord. Ik geef meteen toe dat ik ook totaal niet rustig zat, maar het was echt een wedstrijd waarin bewust met de rem gespeeld werd. Willem II maakte dan ook gewoon geen aanspraak op een punt.
Het blijft heel on-Nederlands maar het doel is om tegen de kleintjes zo weinig mogelijk energie te gebruiken in plaats van ze zo hard mogelijk proberen weg te blazen. Voelt heel raar en kijkt niet leuk, maar werkt tot nu toe niet verkeerd.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
  • Laatst online: 18:14
Gonadan schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:51:
[...]

Het gaat inderdaad om het geheel, en daarmee kan je spelers ook niet zuiver beoordelen op de fase met Slot. Als diezelfde spelers zonder Slot gewoon een heel stuk minder presteren dan zal je moeten erkennen dat een deel van de kwaliteiten die ze toen lieten zien niet zuiver en alleen van henzelf kwamen.
En daarmee overschat je dus hun kwaliteiten als je ze wel zuiver op de Slot periode gaat beoordelen. En ik verwacht inderdaad niet dat je dat met mij eens bent, maar ik blijf er bij dat veel onderschat wordt hoeveel beter de speler rendeerden door Slot en hoeveel ze daarmee nu overschat worden.
Het is dan ook te makkelijk om het 100% aan Priske te hangen als Feyenoord nu geen tweede wordt, het gaat om het geheel.
Maar dat neigt dus naar de dubbele standaard die je wat mij betreft toch nog te vaak ziet. Als er bijvoorbeeld bij Ajax een slechte trainer voor de groep staat dan mogen we zeggen dat hij niet genoeg uit de groep haalt. Als dat bij Feyenoord gebeurt dan is het mantra "groep niet goed genoeg". Dat stoort me al langer. Het zet het beeld neer dat Feyenoord geen kwaliteit zou kunnen hebben. Het suggereert dat Feyenoord qua materiaal weer hetzelfde Feyenoord is van de donkere jaren. Terwijl dat toch echt niet zo is.

Er zijn gewoon genoeg punten geweest waarbij Priske er een zooitje van heeft gemaakt. We hebben het hele gedoe met het systeem gehad en zijn wissels hebben volgens mij nog geen een keer lekker uitgepakt. Er is nooit een plan B of een succesvolle ingreep die de wedstrijd kantelt. Het heeft Feyenoord punten gekost.

ps.
Ik deel dus de mening dat Steijn en Schip hebben zitten prutsen. Bijvoorbeeld Taylor of Sutalo laten zien dat ze beter kunnen als er gewoon iets van een concept is waar op getraind wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 31-10-2024 17:10 ]

• Gonadan
  • Laatst online: 17:49

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
D-e-n schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:03:
Maar dat neigt dus naar de dubbele standaard die je wat mij betreft toch nog te vaak ziet. Als er bijvoorbeeld bij Ajax een slechte trainer voor de groep staat dan mogen we zeggen dat hij niet genoeg uit de groep haalt. Als dat bij Feyenoord gebeurt dan is het mantra "groep niet goed genoeg". Dat stoort me al langer. Het zet het beeld neer dat Feyenoord geen kwaliteit zou kunnen hebben. Het suggereert dat Feyenoord qua materiaal weer hetzelfde Feyenoord is van de donkere jaren. Terwijl dat toch echt niet zo is.
Dat is toch echt iets wat je bij jezelf moet zoeken.
Het is juist de dubbele standaard die je zelf hanteert die ik probeer te ontkrachten. Enerzijds wel willen toegeven dat Slot van uitzonderlijke klasse was en veel extra uit de spelers haalde, maar niet willen toegeven dat de spelers daardoor hoger ingeschat kunnen worden dan ze op regulier niveau halen.
En niemand heeft gezegd dat ze allemaal van het niveau van de donkere jaren zijn, dat vul je echt helemaal zelf in.
Er zijn gewoon genoeg punten geweest waarbij Priske er een zooitje van heeft gemaakt. We hebben het hele gedoe met het systeem gehad en zijn wissels hebben volgens mij nog geen een keer lekker uitgepakt. Er is nooit een plan B of een succesvolle ingreep die de wedstrijd kantelt. Het heeft Feyenoord punten gekost.

ps.
Ik deel dus de mening dat Steijn en Schip hebben zitten prutsen. Bijvoorbeeld Taylor of Sutalo laten zien dat ze beter kunnen als er gewoon iets van een concept is waar op getraind wordt.
En ik deel de mening dat Priske ook loopt te prutsen. Een stap terug vanuit het Slot tijdperk was te verwachten, maar het hoeft ook weer niet tien jaar terug in de tijd te zijn.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16:25
Gonadan schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:15:
[...]

Ajax heeft de tweede helft gewoon krachten kunnen sparen voor de wedstrijd tegen PSV, met dank aan Feyenoord.
Natuurlijk zie ik liever een 90 minuten lang vol gas aanvallen, maar het is ook wel gebleken dat die Nederlandse vloek niet meer realistisch is. Waarom zou je de tweede helft nog met extra krachten gaan smijten om die 3-0 te maken als je Feyenoord in feite gewoon in je zak hebt?
Beetje on-Nederlands, dat geef ik toe, maar het werkte wel erg goed.
Ik hoop echt dat we weer meer gaan domineren. Maar ik hoop dat Ajax blijvend de waarde leert van een wedstrijd vakkundig dood maken. Dat moet je gewoon kunnen in het moderne voetbal. En daar zijn Nederlandse clubs doorgaand slecht in.

• Kist
[...]

Rouleren is risicovol en tegen Utrecht uit rouleren is gewoon een groter risico dan Willem 2 thuis, en dat ging ook nog maar net goed voor Ajax. Bovendien zijn er bij Feyenoord wat blessures wat de opties om te rouleren toch al beperkt maakt, Beelen voor Trauner is zo'n beetje de enige optie op het moment.

Farioli zei laatst ook dat die zijn denken heeft moeten aanpassen over rouleren door wat die aantrof, en dat die bij bijvoorbeeld Nice dat veel minder deed.

Volgens mij zijn hij en zijn staf zich de pleuris geschrokken van de fysieke staat van de selectie toen ze binnen kwamen. En is het rouleren echt bittere noodzaak.

Niet gek aangezien ze vorig jaar soms maar 2x per week op het veld stonden.

Je hoort het ook van alle spelers. Eigenlijk allemaal universeel in benoemen hoe alles tot in de kleinste details anders is en het allemaal veel grondiger, professioneler, beter en leuker is.

• Millie-ano
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:03:
[...]

ps.
Ik begrijp wel waar je gevoel vandaan komt. Maar Feyenoord zit in dezelfde fase als Ajax paar terug. Je doet langzaam aan een jasje uit en de opvolgers zijn niet direct het niveau maar wel de potentie.. of überhaupt een mispeer.

Kijk je naar de huidige selectie. Maar ook de aankopen wel gevaarlijke jongens. Die jongen van Vitesse bijvoorbeeld, wel een risico voor 3.5 miljoen. Zerrouki? I.m.o weggegooid geld inmiddels. Ueda.. oef, is het ook (nog) niet gebleken. Lingr ? .. Ivanusec. Had er toch meer van verwacht inmiddels. Nieuwkoop, hop 2.5 miljoen door de pot. Dan heb nog klein grut, van den belt. E.d. niet direct spelers die de vertrokken spelers 1:1 vervangen op basis van kwaliteit. Transfervrij is minder tot weinig risico, met korte contracten. maar die spelen niet gratis elke maand. Als het dan niks is/wordt.

Slot haalde daar wel meer uit. En priske heeft tijd nodig, en echt al iets laten zien. Maar zet hem bij Heerenveen neer, of random Plek 5-16 club zal hij in eerste instantie echt niet direct iets laten zien van ... Nou, daar hebben we wat. (farioli idem dito trouwens)

Maar zoveel kan je er niet veel van blijven hebben. Zo begon het bij Ajax ook. Allemaal troep. Dan heb je nog het nadeel bij Ajax, dan betaal je als Ajax minimaal al 2-5 miljoen teveel in de onderhandelingen, als naam zijnde. En na 1-2 seizoenen is je vermogen verdampt, keertje geen Champions League of überhaupt Europees en je hangt.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

We gaan loten vanmiddag voor de volgende ronde knvb beker.

Feyenoord thuis en Ajax een amateurclub? :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-01 23:41

OMX2000

By any means necessary...

Millie-ano schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 23:49:
[...]

Ik begrijp wel waar je gevoel vandaan komt. Maar Feyenoord zit in dezelfde fase als Ajax paar terug. Je doet langzaam aan een jasje uit en de opvolgers zijn niet direct het niveau maar wel de potentie.. of überhaupt een mispeer.

Kijk je naar de huidige selectie. Maar ook de aankopen wel gevaarlijke jongens. Die jongen van Vitesse bijvoorbeeld, wel een risico voor 3.5 miljoen. Zerrouki? I.m.o weggegooid geld inmiddels. Ueda.. oef, is het ook (nog) niet gebleken. Lingr ? .. Ivanusec. Had er toch meer van verwacht inmiddels. Nieuwkoop, hop 2.5 miljoen door de pot. Dan heb nog klein grut, van den belt. E.d. niet direct spelers die de vertrokken spelers 1:1 vervangen op basis van kwaliteit. Transfervrij is minder tot weinig risico, met korte contracten. maar die spelen niet gratis elke maand. Als het dan niks is/wordt.

Slot haalde daar wel meer uit. En priske heeft tijd nodig, en echt al iets laten zien. Maar zet hem bij Heerenveen neer, of random Plek 5-16 club zal hij in eerste instantie echt niet direct iets laten zien van ... Nou, daar hebben we wat. (farioli idem dito trouwens)

Maar zoveel kan je er niet veel van blijven hebben. Zo begon het bij Ajax ook. Allemaal troep. Dan heb je nog het nadeel bij Ajax, dan betaal je als Ajax minimaal al 2-5 miljoen teveel in de onderhandelingen, als naam zijnde. En na 1-2 seizoenen is je vermogen verdampt, keertje geen Champions League of überhaupt Europees en je hangt.
Niet mee eens. De terugval is niet zo groot bij Feyenoord. Ja de selectie was aan het begin van het seizoen minder dan die van vorig jaar. Maar Hwang, Bueno, Lotomba en Osman brengen toch echt wel iets. Dan hebben we nog Hartman en Stengs in de ziekenboeg. En zal Zechiël ook wel weer zijn minuten pakken.

En ja Ivanusec en Zerrouki presteren ondermaats. Maar ik denk dat iedere club wel een aantal “miskopen” heeft.

Priske heeft de pecht dat de voorbereiding een beetje ongunstig was. En hij de optimale formatie relatief laat heeft weten te vinden. Daarnaast vind ik hem nie goed in aanpassen van de tactiek tijdens een wedstrijd. Maar hopelijk heeft ie geleerd van de laatste wedstrijd.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Millie-ano
  • Niet online
OMX2000 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:32:
[...]

Niet mee eens. De terugval is niet zo groot bij Feyenoord. Ja de selectie was aan het begin van het seizoen minder dan die van vorig jaar. Maar Hwang, Bueno, Lotomba en Osman brengen toch echt wel iets. Dan hebben we nog Hartman en Stengs in de ziekenboeg. En zal Zechiël ook wel weer zijn minuten pakken.

En ja Ivanusec en Zerrouki presteren ondermaats. Maar ik denk dat iedere club wel een aantal “miskopen” heeft.

Priske heeft de pecht dat de voorbereiding een beetje ongunstig was. En hij de optimale formatie relatief laat heeft weten te vinden. Daarnaast vind ik hem nie goed in aanpassen van de tactiek tijdens een wedstrijd. Maar hopelijk heeft ie geleerd van de laatste wedstrijd.
In andere woorden zeg ik dat ook? De opvolgers zijn niet direct het niveau maar wel potentie (Hwang, Lotomba) Huurspelers vind ik lastig, zijn niet echt aankopen en meer tussenstations. Dan heb je hetzelfde gezeur het jaar erop weer. Je kunt niet met hen verder bouwen volgend jaar, als het wat is. Tenzij je optie tot koop hebt

Spelers uit de ziekenboeg staan er ook niet direct. Missen een hoop ritme. En dan afhankelijk van de blessure hebben ze mogelijk ook wat ingeleverd.

En ja elke club heeft miskopen, dat benoem ik ook nergens dat alleen Feyenoord dat zou hebben. Ik beaam het zelfs door te stellen dat je als Feyenoord moet oppassen niet dezelfde weg bewandeld als Ajax met die shitload aan netniet spelers.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Advizor schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:52:
[...]

Laten we het nog even evalueren.
Ajax kwam vrij duidelijk voor een punt. Door de fout Wellenreuther komt Ajax op 0-1.
Daarna loopt Feyenoord volledig achter de feiten aan. Spelers lopen uit positie, (kansloze) lange ballen. Trauner was een schim van tegen Benfica.

Verder alle credits voor Farioli en Ajax, het strijdplan heeft perfect gewerkt.
Na de 0-1 stond er een forse bus geparkeerd, inderdaad.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ramzzz schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:52:
[...]

Heb je ook gelezen wat er op de zijkant stond?

"Niets is sterker dan de verdediging van Ajax"
:P

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:52:
[...]

Je bedoelt denk ik na de 2-0, 1e half uur gaf Ajax enorm veel druk op de helft van Feyenoord en dat is heel wat anders dan een bus parkeren.

• Trishul
Nou ik zag dat Feyenoord ook in de tweede helft nog flink aan het afjagen was. Het was alleen niet effectief; Ajax had de controle en dekte gedisciplineerd en effectief door. Hwang en Timber zijn meegegaan met de bus naar Amsterdam.

Trainer Sparta ontslagen trouwens. Steijn wordt genoemd als mogelijke opvolger...

[ Voor 15% gewijzigd door Trishul op 01-11-2024 11:57 ]

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:10
Trishul schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:31:
Ajax had de controle en dekte gedisciplineerd en effectief door.
Daar werd de trainer van Ajax Francesco Farioli voor geprezen het nieuwe Ajax DNA kan me eigen nog een tijd herinneren dat we dat vervloekten als we tegen Italiaanse clubs moesten spelen :9

Maar goed het werkt niks mis mee

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Priske kan Wellenreuther z'n prestaties niet langer waarderen, Bijlow staat weer in de basis dit weekend. Ik ben vooral benieuwd hoe sterk Bijlow terugkomt van de blessure(s), vond hem qua rust en tactisch meedenken altijd wel sterk samen met Trauner en Hancko.

[ Voor 28% gewijzigd door LAD93 op 01-11-2024 14:37 ]

per aspera ad astra

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17:43
Nou ik zag dat Feyenoord ook in de tweede helft nog flink aan het afjagen was. Het was alleen niet effectief; Ajax had de controle en dekte gedisciplineerd en effectief door. Hwang en Timber zijn meegegaan met de bus naar Amsterdam.

Trainer Sparta ontslagen trouwens. Steijn wordt genoemd als mogelijke opvolger...
Prima trainer voor zo'n club toch? Wel bijzonder dat die trainer ontslagen wordt overigens, volgens mij doen ze het gewoon goed. Je kan van een club als Sparta toch niet verwachten dat ze structureel top 8 of zelfs top 6 spelen.
LAD93 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:35:
Priske kan Wellenreuther z'n prestaties niet langer waarderen, Bijlow staat weer in de basis dit weekend. Ik ben vooral benieuwd hoe sterk Bijlow terugkomt van de blessure(s), vond hem qua rust en tactisch meedenken altijd wel sterk samen met Trauner en Hancko.
Toch wel erg blij mee, altijd al een veel betere keeper gevonden dan Wellenreuther op vrijwel alle vlakken.

• ph4ge
LAD93 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:35:
Onvermijdelijk, Wellenreuther is altijd een goede reserve keeper en uitstekende prof geweest, maar kost gewoon teveel punten. Ik ben benieuwd of Bijlow met de druk om kan gaan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Millie-ano
  • Niet online
Lood om oud ijzer. Voor de supporters puur omdat die jongen óók uit Rotterdam is en meer een jongen van de club. Gezwicht onder de druk van het sentiment van de supporters. Hij slachtoffert een jongen ten behoeve van zijn eigen hachje. Kijk mij eens naar jullie luisteren.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Vrij zinloos, ik snap deze niet zo goed - tenzij er werklijk geen enkel vertrouwen in / klik met de spelersgroep is of zo.

[ Voor 27% gewijzigd door Ramzzz op 01-11-2024 14:59 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Dus....

Ueda is geblesseerd en Milambo ook. Je mist dus 2 van de 3 spitsen en 2 nummer tien spelers. Lotomba en Read zijn ook geblesseerd. Dan mis je ook 2 rechtsbacks.

Gaat lekker zo. Die gaat spelen met Zerrouki. Ik zie het somber in :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Agent47 op 01-11-2024 15:03 ]

• Trishul
Millie-ano schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:56:
Lood om oud ijzer. Voor de supporters puur omdat die jongen óók uit Rotterdam is en meer een jongen van de club. Gezwicht onder de druk van het sentiment van de supporters. Hij slachtoffert een jongen ten behoeve van zijn eigen hachje. Kijk mij eens naar jullie luisteren.
Eens. Vergelijk dat bv met Pasveer die wel erg blunderde tegen Heracles. Maar die mocht gewoon blijven staan, je moet een keeper ook de kans geven zichzelf te herstellen.
Bijlow weer op doel prima, over een paar maanden staat Wellenreuther toch weer op doel vanwege een nieuwe blessure van Bijlow. Ja, dat klinkt lullig, maar zo gaat dat al heel lang.

• Vld1989
Trishul schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:08:
[...]

Eens. Vergelijk dat bv met Pasveer die wel erg blunderde tegen Heracles. Maar die mocht gewoon blijven staan, je moet een keeper ook de kans geven zichzelf te herstellen.
Bijlow weer op doel prima, over een paar maanden staat Wellenreuther toch weer op doel vanwege een nieuwe blessure van Bijlow. Ja, dat klinkt lullig, maar zo gaat dat al heel lang.
Wellenreuther heeft al genoeg kansen gehad om zichzelf te herstellen, maar het wordt niet beter. Tegen Willem II, Leverkusen, Benfica en Ajax geeft ie gewoon goals weg en dan heb ik het nog niet eens over de fouten die geen tegengoals hebben opgeleverd en vergeet ik vast nog wel een goal die voort is gekomen uit een fout van hem.

Ik ben zelf overigens een grote fan van Bijlow, echt een geweldig groot keeperstalent die heel compleet is en waar puur en alleen zijn blessures in de weg zitten. Ik ben ervan overtuigd dat hij zonder blessures nu onbetwist eerste keeper zou zijn geweest bij een club als Spurs en uiteraard ook bij Oranje. Snap nooit zo goed waar mensen die hem niet goed vinden dat op baseren. Waarschijnlijk vooral op zijn fysieke gesteldheid, maar dat heeft verder weinig te maken met hoe goed hij keept.

• ph4ge
Trishul schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:08:
Hij heeft een paar maanden de kans gekregen om zichzelf te herstellen. Het is niet beter geworden.

Bij een topclub is concurrentie en als je maanden niet presteert kan je gepasseerd worden. Hij heeft Feyenoord gewoon teveel punten gekost. De keeper met de meeste fouten in de Eredivisie las ik op VI, en dan gaven ze hem nog heel wat keer het voordeel van de twijfel.

• Trishul
Vld1989 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:23:
[...]

Wellenreuther heeft al genoeg kansen gehad om zichzelf te herstellen, maar het wordt niet beter. Tegen Willem II, Leverkusen, Benfica en Ajax geeft ie gewoon goals weg en dan heb ik het nog niet eens over de fouten die geen tegengoals hebben opgeleverd en vergeet ik vast nog wel een goal die voort is gekomen uit een fout van hem.

Ik ben zelf overigens een grote fan van Bijlow, echt een geweldig groot keeperstalent die heel compleet is en waar puur en alleen zijn blessures in de weg zitten. Ik ben ervan overtuigd dat hij zonder blessures nu onbetwist eerste keeper zou zijn geweest bij een club als Spurs en uiteraard ook bij Oranje. Snap nooit zo goed waar mensen die hem niet goed vinden dat op baseren. Waarschijnlijk vooral op zijn fysieke gesteldheid, maar dat heeft verder weinig te maken met hoe goed hij keept.
Groot keepers talent? Die man is bijna 27? Goede keeper hoor, maar in Oranje is hij gezakt op de ranglijst t.o.v. de PL keepers. Ik vind Verbruggen dan een groter talent omdat hij meer laat zien op veel jongere leeftijd.

Laat hij eerst maar eens promoties afdwingen door een jaar lang de sterren van de hemel te keepen bij Feyenoord. Mensen lijken ook de succesvolle ConfL campagne van Feyenoord te vergeten waarin Wellenreuther ook zijn significante aandeel had. Misschien dat hij nu in een iets mindere fase zit, maar het is wel erg opvallend hoe de media direct beide tegengoals tegen Ajax toeschrijven aan hem. Bij die eerste tegengoal stond Feyenoord gewoon te (naïef) hoog op het veld, bij die tweede stonden ze met zijn tienen in de eigen zestien lucht te dekken. Kijk bijvoorbeeld eens naar die verdediger die vergat te koppen bij de tweede goal.

• Millie-ano
  • Niet online
Vld1989 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:23:
[...]

Keepers zullen altijd en overal 'blunderen' in het geval van Wellenreuther heeft hij nu gewoon de schijn tegen en dat is zonde dat hij nu geslachtofferd wordt. Speelt Feyenoord straks een zaadpot, maar houden wel de 0 is het in eens hosanna. 'Dan staat er iemand' 'zet de lijnen uit' en nog enkele dooddoeners.

Ik vind hem druistig en wild en krijg beetje zenuwen van hem. Ik vind hem niet uitzonderlijk. Om nu te zeggen dit is de 1e keeper van een Tottenham vind ik gewaagd. Ik acht een prime Cillessen om maar eens te noemen als 'talent' destijds beter. Maar dat is ook niet bij Barca geworden wat wij allemaal dachten.

• Vld1989
Trishul schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:33:
[...]

Groot keepers talent? Die man is bijna 27? Goede keeper hoor, maar in Oranje is hij gezakt op de ranglijst t.o.v. de PL keepers. Ik vind Verbruggen dan een groter talent omdat hij meer laat zien op veel jongere leeftijd.

Laat hij eerst maar eens promoties afdwingen door een jaar lang de sterren van de hemel te keepen bij Feyenoord. Mensen lijken ook de succesvolle ConfL campagne van Feyenoord te vergeten waarin Wellenreuther ook zijn significante aandeel had. Misschien dat hij nu in een iets mindere fase zit, maar het is wel erg opvallend hoe de media direct beide tegengoals tegen Ajax toeschrijven aan hem. Bij die eerste tegengoal stond Feyenoord gewoon te (naïef) hoog op het veld, bij die tweede stonden ze met zijn tienen in de eigen zestien lucht te dekken. Kijk bijvoorbeeld eens naar die verdediger die vergat te koppen bij de tweede goal.
De term "talent" is toch niet voorbehouden aan jonge spelers? Ik vind Bijlow gewoon een hele complete keeper zonder zwakke punten, dus dan heb je talent.
Wellicht heb je gelijk over de tegengoals bij Ajax, maar dan mag je toch niet als keeper gewoonweg een bal loslaten of druistig uitkomen richting de bal waar Hwang gewoon bij loopt? Of maken dat soort kinderlijke fouten dan ineens niet meer uit omdat een ander ook een klein foutje maakte?

Wellenreuther kwam overigens pas na de Conference League naar Feyenoord, de immer fantastische Ofir Marciano stond toen een paar potjes onder de lat.

• ephymerous
Vld1989 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:43:
[...]

De term "talent" is toch niet voorbehouden aan jonge spelers? Ik vind Bijlow gewoon een hele complete keeper zonder zwakke punten, dus dan heb je talent.
Zijn zwakke punt is zijn blessuregevoeligheid. Anders was ie allang onomstreden eerste doelman bij een mooie club in het buitenland.

XXXVI

• Vld1989
ephymerous schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:01:
[...]

Zijn zwakke punt is zijn blessuregevoeligheid. Anders was ie allang onomstreden eerste doelman bij een mooie club in het buitenland.
Ja, fair enough :+ Maar dat is eigenlijk precies wat ik zeg.

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07-11-2025
Millie-ano schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:56:
Wat een klets. Een keeper moet ballen tegenhouden en vasthouden. Wellenreuther heeft al 4-5 fouten gemaakt dit seizoen en punten gekost.
In potentie is Bijlow ook gewoon een betere keeper en NL elftal materiaal.
Laten we hopen dat hij fit blijft.

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ramzzz schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:59:
[...]

Vrij zinloos, ik snap deze niet zo goed - tenzij er werklijk geen enkel vertrouwen in / klik met de spelersgroep is of zo.
Het ontslag van Rijsdijk is echt de enige juiste beslissing die eigenlijk in januari 2024 al genomen had moeten worden. Of beter nog, eigenlijk was zijn aanstelling al een fout.

Ik begrijp overigens dat het als buitenstaander lijkt alsof het een “raar” ontslag is. Maar dat is het zeker niet.

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Hé weer een uitwedstrijd voor Feyenoord in de beker :)

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Agent47 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 18:03:
Hé weer een uitwedstrijd voor Feyenoord in de beker :)
Pokken eind naar Limburg. Kan er wel bij in het drukke programma :+

• Agent47
  • Nu online

Agent47

DutchOwnage schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 18:38:
[...]

Pokken eind naar Limburg. Kan er wel bij in het drukke programma :+
Leuke Europese wedstrijd ! :+

• D-e-n
  • Laatst online: 18:14
Agent47 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:03:
Dus....

Ueda is geblesseerd en Milambo ook. Je mist dus 2 van de 3 spitsen en 2 nummer tien spelers. Lotomba en Read zijn ook geblesseerd. Dan mis je ook 2 rechtsbacks.

Gaat lekker zo. Die gaat spelen met Zerrouki. Ik zie het somber in :'(
Opvallend dat sinds het vertrek van Slot en zijn staf het aantal blessures weer ouderwets rampzalig is.

• toolkist
  • Niet online
Vld1989 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:43:
[...]

Wellicht heb je gelijk over de tegengoals bij Ajax, maar dan mag je toch niet als keeper gewoonweg een bal loslaten of druistig uitkomen richting de bal waar Hwang gewoon bij loopt? Of maken dat soort kinderlijke fouten dan ineens niet meer uit omdat een ander ook een klein foutje maakte?

Wellenreuther kwam overigens pas na de Conference League naar Feyenoord, de immer fantastische Ofir Marciano stond toen een paar potjes onder de lat.
Zonder zwakke punten?
Z'n lichaam is zwak punt nr 1, en meteen een hele flinke. En ook Bijlow heeft vaak genoeg (grote) fouten gemaakt, alleen worden die hem blijkbaar vergeven want een jongen van de club.

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:19:
[...]

Wat een klets. Een keeper moet ballen tegenhouden en vasthouden. Wellenreuther heeft al 4-5 fouten gemaakt dit seizoen en punten gekost.
Je kunt het hopen maar dat is tegen beter weten in en daardoor wordt hij ook nooit structureel NL elftal materiaal. Verbruggen en Flekken heeft ie sowieso al voor zich en als ie niet uitkijkt binnen een jaar ofzo ook nog Owusu-Oduro van AZ

• Vld1989
toolkist schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:50:
[...]

Zonder zwakke punten?
Z'n lichaam is zwak punt nr 1, en meteen een hele flinke. En ook Bijlow heeft vaak genoeg (grote) fouten gemaakt, alleen worden die hem blijkbaar vergeven want een jongen van de club.
Geen zwakke punten in z'n spel bedoel ik, dat leek me duidelijk. Uitstekend in de 1-op-1, goed bij hoge ballen, goede reflexen, kan goed mee voetballen.. Wellenreuther heeft weliswaar iets snellere reflexen op de lijn maar verder vind ik hem voetbalinhoudelijk op elk punt minder goed.

En ja, Bijlow maakt wel eens een fout maar niet zo'n opeenstapeling in korte periode als Wellenreuther nu. Die kan je hem vergeven, niet omdat het een jongen van de club is, maar omdat hij op lange termijn bewezen heeft dat hij niet structureel fouten maakt.

YouTube: GIANLUIGI BUFFON WORST MISTAKES | Compilation

YouTube: Manuel Neuer Epic Mistakes & Funny Fails ● MUST WATCH

YouTube: IKER CASILLAS WORST MISTAKES | Compilation

YouTube: COURTOIS WORST MISTAKES | Compilation

Of zullen we het deze jongens dan ook maar niet vergeven dat ze wel eens een fout maken?

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
FreakNL schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:57:
[...]

Het ontslag van Rijsdijk is echt de enige juiste beslissing die eigenlijk in januari 2024 al genomen had moeten worden. Of beter nog, eigenlijk was zijn aanstelling al een fout.

Ik begrijp overigens dat het als buitenstaander lijkt alsof het een “raar” ontslag is. Maar dat is het zeker niet.
Ik ben een buitenstaander, zou je het wat willen toelichten :)?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Advizor
toolkist schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:53:
[...]

Je kunt het hopen maar dat is tegen beter weten in en daardoor wordt hij ook nooit structureel NL elftal materiaal. Verbruggen en Flekken heeft ie sowieso al voor zich en als ie niet uitkijkt binnen een jaar ofzo ook nog Owusu-Oduro van AZ
Verbruggen en Flekken steken niet boven een fitte Bijlow uit, maar goed. Ik zei NL elftal materiaal, niet 1e keeper.
Owusu-Oduro heb ik ook al zat fouten zien maken dit seizoen, dus naast zijn leeftijd geen idee waar je dat op baseert.

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-01 21:29

BTU_Natas

Superior dutchie

@Typhone

https://www.nu.nl/voetbal...-de-champions-league.html

Hahahahaha suck on it! Vanavond nog even de laatste restjes ambitie de grond in rammen. :+

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Sallin schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 01:28:
[...]

Ik ben een buitenstaander, zou je het wat willen toelichten :)?
Jazeker.

En dan pak ik voor de beeldvorming meteen deze erbij
Vld1989 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:42:
[...]

Prima trainer voor zo'n club toch? Wel bijzonder dat die trainer ontslagen wordt overigens, volgens mij doen ze het gewoon goed. Je kan van een club als Sparta toch niet verwachten dat ze structureel top 8 of zelfs top 6 spelen.
[...]
We doen het dus helemaal niet goed. We presteren zelfs iets onder verwachting. Toen Steijn instapte bij Sparta was de club al een enorme groei aan het doormaken. Drie/vier jaar geleden was Sparta een kleine club en was handhaving de doelstelling. Maar daar zijn we uitgegroeid. Met Steijn als katalysator. Met (voor Sparta begrippen) grote aankopen zijn we twee keer achter elkaar in de top-8 geëindigd en de laatste 4 seizoenen hebben we 3 keer PO Europees gehaald. Verder hebben we wat geluk gehad met de recente degradaties van Heracles, Zwolle, Groningen en Willem II. Daardoor zijn we sterk omhooggegaan in de TV-gelden ranglijst. Dat alles resulteert in een 8e begroting van de eredivisie en een navenant spelersbudget. Mensen en journalisten moeten loslaten dat we een kleine club zijn. Dat zijn we op dit moment NIET. We hebben de duurste selectie ooit en we zien/zagen spelers op het Kasteel waarvan we vroeger alleen konden dromen (Saito bijvoorbeeld)..

Dan kun je natuurlijk ook 11e staan. Want de ranglijst van begroting reflecteert nooit 1-op-1 met de ranglijst in de eredivisie (gelukkig niet). Maar dan komt in beeld hoe deze positie tot stand komt. En dat ziet er bij Sparta gewoon slecht uit momenteel. Het spel is al meer dan een jaar slecht. Spelers worden niet beter en de spelersgroep loopt met de pest in het lijf rond. Dat wordt Rijsdijk met name aangerekend, veel meer dan de 11e plek. Vorig jaar werden we 8e, maar pas nadat de spelersgroep een soort coupe pleegde.

Dit Sparta voelt zich niet alleen groter dan plek 11, dit Sparta is dat daadwerkelijk ook. En ze willen doorpakken. Ik dat licht bezien kun je het ontslag van Rijsdijk billijken. Er wordt ambitie getoond. Dat wil overigens niet zeggen dat Sparta zomaar door gaat stoten naar structureel linkerrijtje. Daar is veel voor nodig. Uitbreiding stadion bijvoorbeeld. Maar ook waarde creëren op het veld zodat er goed verkocht en weer goed ingekocht kan worden. Voornamelijk in dat laatste was er gewoon geen vertrouwen meer in Rijsdijk.

Het vertrek van Steijn in 2023 was ook doodzonde. Daar is echt niemand (behalve de bankrekening van Steijn) beter van geworden. Het was voor alle partijen gewoon beter geweest als Steijn nog steeds trainer van Sparta was geweest. De spelers, de supporters, de sponsors, de BVO. Iedereen liep met hem weg. In alles had Steijn het in zich om jaren bij Sparta succesvol te werken. Of die magie terug kan keren bij een terugkeer van Steijn is natuurlijk maar de vraag… Maar ik snap dat Sparta daarop hoopt en ik snap ook dat dat vertrouwen er met Rijsdijk niet (meer) was…

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:24
@FreakNL Mooie toelichting en inkijk in waar Sparta staat. Aan het eind van je verhaal is er één gevoel die beklijft: het kan eigenlijk alleen maar tegenvallen met Steijn.

Sinds zijn vertrek is er in de beeldvorming van de persoon Steijn een hoop veranderd. Voor een deel terecht, voor een deel onterecht. Hierdoor ligt zijn instappen bij Sparta ineens onder een vergrootglas. Media gaat er bovenop springen. Bovendien is het verwachtingspatroon zoals je het zelf stelt nu anders. Dat creëert mogelijk een situatie waarin het een stuk moeilijker werken is dan in de relatieve luwte van een paar jaar geleden.

• Trishul
Met nederig opstellen en hard werken kan Steijn zich weer in de kijker spelen bij Sparta.
Ajax was gewoon geen match, plotseling kreeg hij zoveel meer salaris dat hij niet meer wist hoe er met beide benen op de grond mee om te gaan. Zie je soms ook bij voetballers (Antony mooi voorbeeld).

Hij zal zijn naam wel willen zuiveren.

• Typhone
  • Laatst online: 18:12

Typhone

Who Dares Wins

BTU_Natas schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 08:27:
@Typhone

https://www.nu.nl/voetbal...-de-champions-league.html

Hahahahaha suck on it! Vanavond nog even de laatste restjes ambitie de grond in rammen. :+
Wat mis ik?

Ik begrijp noch de contex noch de tag even niet.

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:13:
[...]

Wat mis ik?

Ik begrijp noch de contex noch de tag even niet.
Blijkbaar heel blij dat PSV in een seizoen een keer een hogere omzet heeft dan Ajax. Nou, wauw.

• Millie-ano
  • Niet online
Advizor schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:19:
[...]

Ik heb de verliespunt wedstrijden nog een eens bekeken. Leverkusen kun je gewoon verliezen, niks met wellenreuther te maken. NEC was een fout van de verdediging. Ja korte hoek verrast, maar niet hem aan te rekenen. Willem 2, knullig botsing.

Maar kijk je naar Sparta, dan laat ook daar de verdediging steken vallen. Buitenspelval werkte niet, en anders had de spits direct kunnen doorlopen, dus uitkomen moest wel. Sterker nog hij had hem. De verdediging laat weer steken vallen door de 2e/afvallende bal niet te hebben. Dat negli hem er vervolgens 1/1000 x O inschiet is lullig.

Hij heeft gewoon de schijn tegen en het sentiment van een Rotterdamse jongen krijgt hiermee voorrang. Maar van wat ik gezien heb, maakt dat Bijlow niet direct een wereld keeper. Beide zijn gelijkwaardig. Maar goed. Ik hoop voor jullie dat Bijlow de punten pakt. Succes ermee :>

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YjFjqzPdKqI1S8BMk9MoCA1GEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zlsWnkAyxy6tbImZyXpotkJi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TR7bYcoaKWmSSMG6_HqQpLBO9v8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/poB5lgBl2hbgwlT8Sqxuo4JI.jpg?f=fotoalbum_large

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Trishul
Wow, Lang doet mee tegen Ajax.
Jammer dat Taylor niet speelt, toch een gemis.
Ik verwacht dat het 1-3 wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door Trishul op 02-11-2024 17:40 ]

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:53
Gefeliciteerd alvast mede Ajacieden , wij spelen met Fitz-Jim.

[ Voor 16% gewijzigd door Megupe op 02-11-2024 22:24 ]

• OMX2000

OMX2000

Megupe schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 17:45:
Gefeliciteerd alvast psvers , wij spelen met Fitz-Jim...
Dan heb je toch een extra man op het veld 😋.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:12
PSV is favoriet, maar hoop op winst Ajax

• OMX2000

OMX2000

Deadsy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:23:
PSV is favoriet, maar hoop op winst Ajax
Ik niet 😋

Ik vind Bosz maar een <knip>, Farioli is sympathieker. Maar ik dacht, door de media, dat Gardiola de trainer van Ajax was.

[ Voor 27% gewijzigd door Outerspace op 02-11-2024 19:14 . Reden: Nergens voor nodig ]

• Kist
En Brobbey. Als er al een kans komt weet je al dat we hem toch gaan missen.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:04

Vos

AFCA

OMX2000 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:23:
[...]

Ik niet 😋

Ik vind Bosz maar een eikel, Farioli is sympathieker. Maar ik dacht, door de media, dat Gardiola de trainer van Ajax was.
En door de media ben je dus tegen Ajax?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Fijne wedstrijd mede-Ajacieden en PSV supporters :*)
Hup Ajax oOo

• Advizor
Millie-ano schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:05:
[...]
Heel verhaal.

Hij heeft gewoon de schijn tegen en het sentiment van een Rotterdamse jongen krijgt hiermee voorrang.
Je hebt de momenten terug gekeken en het ligt allemaal aan de verdediging.

En je 2e opmerking... sorry maar dit kan ik niet serieus nemen.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:59
Na de wedstrijd tegen Feyenoord durf ik geen voorspelling meer te doen. Maar logisch gezien zou Ajax geen kans maken vanavond. Ben heel benieuwd hoe het gaat.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Trishul
Gozobuyuk als scheids... Hij ging toch een paar jaar geleden naar het PSV kantoor voor een gesprek?

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:34
Succes iedereen!

• Kist
OMX2000 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:23:
[...]

Ik niet 😋

Ik vind Bosz maar een eikel, Farioli is sympathieker. Maar ik dacht, door de media, dat Gardiola de trainer van Ajax was.
Ach het is relatief vergeleken met Schip en Steijn is het net Guardiola.

• cheiron
Prachtig gedaan van Fitz-Jim

Flickr PSN ID= cheironnl

• Megupe
Ok, deze actie was zeer ok

• Gynnad
Goede aanval van Ajax

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Overzicht, geen overhaaste beslissingen, rustig opbouwen; het ziet er een stuk meer verzorgd uit nu :)

• Gynnad
Dat is gewoon een kaart

• toolkist
  • Niet online
Hoe duidelijk geel moet het worden? zo laat de bal nog wegtrappen

[ Voor 3% gewijzigd door toolkist op 02-11-2024 18:59 ]

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:46
nergens voor nodig

[ Voor 80% gewijzigd door Outerspace op 02-11-2024 19:07 ]

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Deja vu naar afgelopen seizoen, toen waren we het eerste half uur ook beter. Lekker kijken zo.

• cheiron
Leuk eerste kwartier!

Flickr PSN ID= cheironnl

• carpebios
  • Laatst online: 18:21
De jong!!!!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rvdN3XzjffhiSpPnOfEW88nb94=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RQgKpOe9At9txSwZWizzChBR.png?f=user_large

[ Voor 87% gewijzigd door carpebios op 02-11-2024 19:05 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• cheiron
Uiteraard, waarom de Jong dekken bij een corner. Jeetje wat onnodig.

Flickr PSN ID= cheironnl

• toolkist
  • Niet online
Goedzo Pasveer, je zou je armen eens uitsteken lamme tak

• Gynnad
Klote, maar wie anders dan Luuk..

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Poh, wat kan die kerel koppen.... -O-

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:34
De man waar ik dinsdag eindelijk een shirtje van ga halen!

• toolkist
  • Niet online
cheiron schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:05:
Rensch op de Jong is ook wel vragen om problemen ja

• ephymerous
Ja godverdomme potverdorie zeg. Ik had Weghorst alleen al laten starten om de Jong bij standaard momenten te dekken.

[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 02-11-2024 19:06 ]

XXXVI

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Welke idioot zet Rensch op Luuk de jong dan haha

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:37

Quad

Doof

Wat mij betreft was dit wel houdbaar.
Maar de beste kopper van de EU doet het maar weer eens.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Trishul
Hij werd gedekt, maar liep veel sneller weg dan de verdediging.

• carpebios
dglavimans schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:06:
De man waar ik dinsdag eindelijk een shirtje van ga halen!
Ik heb er al 3 van hem!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• carpebios
Ajax wel veel feller.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:04

Vos

AFCA

Meer kansen maarjah de goals tellen.

• carpebios
Niets aan de hand scheids

• Megupe
Ik zat tijdens de bal van lang al te denken: goh wat een goede corner. Helaas werd dat door de Jong bekrachtigd.

Waarom lukt het Ajax niet om een corner goed strak voor de pot te krijgen? Is toch prima op te oefenen...

• nocalimero
  • Laatst online: 16:03
Agent47 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:06:
Welke idioot zet Rensch op Luuk de jong dan haha
Dat is meester brein Farioli toch?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• carpebios
Weer dom die overtreding.

• toolkist
  • Niet online
nocalimero schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:10:
[...]

Dat is meester brein Farioli toch?
volgens mij hebben ze een coach specifiek voor de dode spel momenten
Pagina: 1 ... 98 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken