D-e-n schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:53:
Met het tweede ben ik het eens, met het eerste niet Je kunt altijd wel een speler noemen die tegenvalt maar met name Hancko, Hartman, Timber, Wieffer, Geertruida zijn toch gewoon goede spelers of hebben zich ontwikkeld tot erg goede spelers. En Milambo blijft een geweldig talent. En spelers van dat niveau had Feyenoord voor Slot gewoon niet. Maar wat Feyenoord ook onder Slot miste was een aanvaller die datzelfde niveau 34 wedstrijden kon aantikken. Dat had Stengs moeten zijn maar die is er zo vaak niet. Die werd ook nu weer gemist.
Anno 2024 is een coach die een team smeedt dat beter is dan de elf losse delen gewoon een must. Slot deed dat, Bosz doet het maar Ten Hag deed het ook. En op kleinere schaal doet Oosting het bijvoorbeeld ook. Feyenoord heeft jarenlang coaches gehad bij wie het team niet meer was dan elf spelers bij elkaar opgeteld maar naar die periode moet Feyenoord dus niet terug. En Feyenoord moet zich dus ook vooral niet laten aanleunen dat de kwaliteit niet goed genoeg is. Die kwaliteit is nog altijd zodanig dat je die tweede plek moet gaan pakken. Dat is het doel. Als dat niet lukt moet je concluderen dat Priske het gewenste niveau niet heeft.
Het gaat inderdaad om het geheel, en daarmee kan je spelers ook niet zuiver beoordelen op de fase met Slot. Als diezelfde spelers zonder Slot gewoon een heel stuk minder presteren dan zal je moeten erkennen dat een deel van de kwaliteiten die ze toen lieten zien niet zuiver en alleen van henzelf kwamen.
En daarmee overschat je dus hun kwaliteiten als je ze wel zuiver op de Slot periode gaat beoordelen. En ik verwacht inderdaad niet dat je dat met mij eens bent, maar ik blijf er bij dat veel onderschat wordt hoeveel beter de speler rendeerden door Slot en hoeveel ze daarmee nu overschat worden.
Het is dan ook te makkelijk om het 100% aan Priske te hangen als Feyenoord nu geen tweede wordt, het gaat om het geheel.
Overigens zeg ik niet dat het slechte spelers zijn of geen materiaal om tweede mee te kunnen worden, maar dat het materiaal is waarmee je tweede móet worden ga ik niet in mee. Daarvoor zit het allemaal te dicht bij elkaar.
Hoezo maar net goed? Praktisch niets weggegeven en wel gescoord. Ik geef meteen toe dat ik ook totaal niet rustig zat, maar het was echt een wedstrijd waarin bewust met de rem gespeeld werd. Willem II maakte dan ook gewoon geen aanspraak op een punt.
Het blijft heel on-Nederlands maar het doel is om tegen de kleintjes zo weinig mogelijk energie te gebruiken in plaats van ze zo hard mogelijk proberen weg te blazen. Voelt heel raar en kijkt niet leuk, maar werkt tot nu toe niet verkeerd.