Gonadan schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:49:
[...]
Áls hij goed draait is hij prima als eerste spits inderdaad, maar het gaat om die áls. We zijn nu alwéér bijna één derde seizoen verder en meneer is nog steeds niet op schot. Wanneer gaat dat dan wel komen?
Ik kijk natuurlijk met een andere bril, en ik zie zeker niet alle wedstrijden, en ook vaak alleen maar de samenvattingen. Dat gezegd hebbende vond ik Brobbey vorig seizoen aardig. 4e plek op de topscorers lijst in een elftal dat euh, niet bepaald optimaal draaide? En ik moet erbij zeggen dat ik aan het begin van dat seizoen eigenlijk de mening had dat Brobbey overrated was. Dus hij heeft mij redelijk overtuigd.
Maar ik snap dat je dit zegt, op basis van het huidige seizoen zou ik zeker een stuk minder enthousiast zijn.
Ik denk persoonlijk dat het goed voor hem zou zijn om juist een wedstrijd vanaf de bank te starten, en ja als je die wedstrijd comfy voorstaat, dan misschien invallen om vrij uit te spelen en vertrouwen te tanken? Weghorst zou wmb gewoon moeten starten nu.
Over twee wedstrijden, of vijf, of nog meer? Tel daar zijn bijna in te calculeren blessureperiode bij op en welk deel van een seizoen gaat hij dan daadwerkelijk renderen? Dat kan dan nog maximaal de helft worden.
In een seizoen als de vorige kan dat een keer gebeuren, dat was gewoon ruk. Maar onderhand heb ik nog geen enkel seizoen gezien waarin er echt op hem te bouwen is, en dat voedt alleen maar de twijfels die er al waren toen hij teruggehaald werd.
Er is nu met Weghorst een alternatief, en mocht die bij starten ook brengen wat hij nu bij invallen doet, dan heeft Brobbey pech. Maar ik denk persoonlijk dat je als beide fit en in vorm zijn je altijd met Brobbey wil starten, ook om verdedigers moe te maken, kaarten te laten pakken, en natuurlijk het commerciele plaatje, Brobbey zou je nog goed kunnen vekopen, Wout wsl lastiger en voor minder geld.
Blessures vind ik lastig. Je natuurlijk, helemaal tegen de mindere goden rouleren. Maar wel eens dat dit idd een minpunt is.
Het is gewoon jammer. Het is een lieve jongen en in potentie een topspits, maar die onrust in zijn koppie blijft elke keer terug komen en dat zie je in zowel het slechte afronden als in zich druk maken om arbitrage en andere spelers. Dat moet hij er toch echt permanent uit gaan krijgen, en snel, anders gaat hij het gewoon niet halen.
Dit had ik ook al benoemd dus weinig aan toe te voegen.
Daarom snap ik ook niet zo goed waarom er elke keer discussie gestart wordt waarom er discussie over hem is. Hij doet een hoop dingen goed, maar ook een hoop dingen niet. En van een spits verwacht je toch doelpunten en anders op zijn minst veel assists.
En als je dan ziet dat zelfs een Weghorst het voetballend beter doet op dit moment dan moet hij zich toch gewoon echt eens achter zijn oren gaan krabben. Op deze manier is het wachten op een spits die hem de basis uit speelt en dan moet je maar afwachten of hij mentaal sterk genoeg is om zich terug te knokken. Zoals het nu allemaal gaat vrees ik van niet, en ik denk ook dat ze hem daarom zo veel minuten blijven geven. Ook in de hoop dat het tij keert.
Daarom banken en rustig brengen, zo zie ik het. Maar iets met beste stuurlui