Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 302 Laatste
Acties:
  • 477.614 views

Onderwerpen

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:29
Gonadan schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:44:
[...]

't Is voetbal, regels zijn irrelevant. Wat we hebben is multi interpretabel, scheidsrechters doen waar ze zin in hebben en de VAR is een farce.

ja ik weet dat jij het serieuzer bedoelde maar het is de laatste dag van de week en mijn serieus is een beetje op. :+
Haha, geeft ook niet hoor. Op zich snap ik het wel wat je bedoelt, maar dat is (zo lees ik ook in jouw reactie) ook een van de dingen die mis is met voetbal. Scheidsrechters hanteren de regels op hun eigen manier en optelsommetjes (die niet in de regels staan) worden nog steeds gemaakt.
Je weet als speler (maar ook supporter) niet waar je aan toe bent. Natuurlijk maakt dit ook dat je zoveel over voetbal kan discussiëren, immers over grijze gebieden valt meer te discussiëren dan over zwart-wit situaties.

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-11 16:20

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Ik snap de euforie onder de Amsterdammers niet zo. Zo veel moeite tegen enkel rechterrijtje clubs, waar je al verloren hebt van NAC en gelijk speelt tegen een zwak GAE, en met hakken over de sloot van een FC Groningen en Heracles wint.

Ajax heeft gespeeld tegen de huidige nummer 7 (gelijk), 10, 12 (verloren), 13, 15, 16 en 18.
PSV heeft gespeeld tegen de huidige nummer 4, 7, 8, 9, 10, 11, 15, 17 en 18.
FC Utrecht heeft gespeeld tegen de huidige nummer 4, 6, 8, 12, 14, 16 (gelijk) en 18.
Feyenoord heeft gespeeld tegen 6, 7, 8 (gelijk), 9 (gelijk), 11 (gelijk), 12, 13 (gelijk) en 14.
AZ heeft gespeeld tegen de huidige nummer 1 (verloren), 2 (verloren), 10 (verloren), 11, 13 (gelijk), 14, 16, 17 en 18.

Ik ben echt heel benieuwd wat Ajax tegen PSV, FC Utrecht, Feyenoord, Twente en AZ gaat doen. Dat kan zomaar 0 punten zijn.

Steam ID = Ackerfiets

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:15
Family Guy schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:36:
Ik snap de euforie onder de Amsterdammers niet zo. Zo veel moeite tegen enkel rechterrijtje clubs, waar je al verloren hebt van NAC en gelijk speelt tegen een zwak GAE, en met hakken over de sloot van een FC Groningen en Heracles wint.

Ajax heeft gespeeld tegen de huidige nummer 7 (gelijk), 10, 12 (verloren), 13, 15, 16 en 18.
PSV heeft gespeeld tegen de huidige nummer 4, 7, 8, 9, 10, 11, 15, 17 en 18.
FC Utrecht heeft gespeeld tegen de huidige nummer 4, 6, 8, 12, 14, 16 (gelijk) en 18.
Feyenoord heeft gespeeld tegen 6, 7, 8 (gelijk), 9 (gelijk), 11 (gelijk), 12, 13 (gelijk) en 14.
AZ heeft gespeeld tegen de huidige nummer 1 (verloren), 2 (verloren), 10 (verloren), 11, 13 (gelijk), 14, 16, 17 en 18.

Ik ben echt heel benieuwd wat Ajax tegen PSV, FC Utrecht, Feyenoord, Twente en AZ gaat doen. Dat kan zomaar 0 punten zijn.
Welke euforie?
Of heb je ergens op een forum of social media een comment gelezen en is dat in je hoofd omgezet in generalisatie voor 'de Amsterdammers'?

Genoeg dingen op aan te merken, genoeg kritiek zoals je hier ook kunt lezen.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-11 12:26
De enige eurorie bij Ajax is 1 goede pot in europa, maar vooral wedstrijden die nu (ja met hakken over de sloot) worden gewonnen terwijl we die vorig seizoen niet wonnen.

Verder houdt het niet over helaas.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

ephymerous schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:22:
[...]

Het is heel simpel. Als ie blijft missen staat Weghorst snel in de basis. Hij miste gewoon weer 2 100% kansen en dat kost je bijna weer punten.
100% kansen? Kijk die gast aan de andere kant een technisch doelpunt erin prikken. Brobbey zit gewoon te suffen en teert momenteel op helemaal niets. Als die niet heel snel gaat presteren is het wieberen mag ik hopen.

Ik neig dit 1000% te noemen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 21-10-2024 10:08 ]

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Zo ben ik benieuwd of PSV die dominatie gaat voortzetten in de CL of dat daar de doelstelling uitsluitend is dat meedoen wel genoeg is.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:37
Family Guy schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:36:
Ik snap de euforie onder de Amsterdammers niet zo.
Benieuwd wat je bron is.

Ik denk dat er wel wat optimisme heerst nu, dat heeft vooral te maken met de resultaten van de laatste seizoenen. Je ziet nu dat het voetbal wat beter is, denken we dat we meedoen om het kampioenschap, nee absoluut niet, PSV is daar nog te sterk voor. Denken we (lees ik) dat we mee doen om de plekken voor CL voetbal, dat denk ik wel.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Vertikken het om toch 3 punten mee naar huis te nemen in Tilburg, maar alsnog word ik steeds blijer van het huidige Fortuna team. Met minimale middelen toch best een mooi teampje weten te creëren. Aanvallend kan en moet het beter, ik denk dat we met Sierhuis minimaal 5 punten meer hadden gehad op het moment.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 22:37
ephymerous schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:22:
Het is heel simpel. Als ie blijft missen staat Weghorst snel in de basis. Hij miste gewoon weer 2 100% kansen en dat kost je bijna weer punten.
Brobbey heeft een bepaalde gunfactor. Een hele vriendelijke jongen, jongen van de club, etc. Maar inderdaad, als je Weghorst hebt zou ik ook echt ophouden met Brobbey. Zowel fijne techniek als killerinstinct heb je of heb je niet, en hij heeft het niet. Bovendien ook nog vaak geblesseerd en dat voor een jonge speler.

Misschien verhuren aan pak-hem-beet Heerenveen zodat hij in de luwte kan doorgroeien en aan zn techniek en rust kan werkten want hij is jong genoeg om nog stappen te maken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:29:
[...]

Brobbey heeft een bepaalde gunfactor. Een hele vriendelijke jongen, jongen van de club, etc. Maar inderdaad, als je Weghorst hebt zou ik ook echt ophouden met Brobbey. Zowel fijne techniek als killerinstinct heb je of heb je niet, en hij heeft het niet. Bovendien ook nog vaak geblesseerd en dat voor een jonge speler.

Misschien verhuren aan pak-hem-beet Heerenveen zodat hij in de luwte kan doorgroeien en aan zn techniek en rust kan werkten want hij is jong genoeg om nog stappen te maken.
Eens wat betreft Brobbey, zijn rendement is zwaar onder de maat, net als zijn ontwikkeling. Hij kost Ajax gewoon punten. Weghorst zie ik echter niet als zijn vervanger, dat is een pinchhitter, een super-sub. Weghorst is niet een spits die in het normale spel past van Ajax, waarbij hij deel uit moet maken van de opbouw en druk zetten. Weghorst is een spits die je inbrengt als er iets geforceert moet worden. Wat dat betreft heeft Ajax een spitsen probleem. De eerste spits rendeert niet, je tweede spits is een pinchhitter, de derde spits (Akpom) is in zijn geheel niet van het juiste niveau en de vierde (!!!) spits staat compleet stil in zijn ontwikkeling. Een echte misser dat ze Rijkhof niet hebben weten te verhuren dit seizoen.

Ajax moet Brobbey en Akpom verkopen in de winterstop, een nieuwe eerste spits aantrekken en Rijkhof verhuren.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:29:
[...]

Brobbey heeft een bepaalde gunfactor.
Die factor heeft hij zeker bij mij. Het is geen van Basten, Bergamp of noem al die andere goede en van wereldklasse spitsen die er zijn geweest. Hij is wat ik noem een houtje-touwtje spits gelijk een Nico Jansen [toen van Feyenoord] een John van Loen, Peter Houtman, Weghorst en nog meer van die bonkige technisch wat minder voetbaltechnisch begaafde spitsen. Op dit moment schiet hij er weinig in, dat is zijn pech. Als dat weer komt dan hoor je niemand meer. Hij staat wel vaak op de juiste positie om een kans te missen. Dat is ook best knap.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:23

Superkiwi

Hoi doei

Gynnad schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:18:
[...]
Ik denk dat er wel wat optimisme heerst nu, dat heeft vooral te maken met de resultaten van de laatste seizoenen. Je ziet nu dat het voetbal wat beter is [...]
Dat. Het is beter dan afgelopen seizoen maar nog steeds niet zo goed dat ik met plezier een (hele) wedstrijd kijk.
Tegen welke clubs we hebben gespeeld in vergelijking met onze concurrenten (de statistieken die FamilyGuy aangaf) boeit me dan ook niet zo, het belangrijkste is dat we zélf stappen maken en dat doen we.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:10
chim0 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:13:
Utrecht gewoon stevig tweede. Knap hoor! Benieuwd of ze het volhouden.
Zeker knap. Utrecht functioneert goed als team zonder echte uitblinkers.

Maar ik als Groningen aanhanger baalde er wat van. Wij krijgen als team meerdere kansen, we hadden een punt moeten overhouden.

Nu was het slechts 1 wedstrijd maar zo pak je natuurlijk geen punten en voor je het weet zit je dan weer op degradatie koers.

Tegen go ahead en Heerenveen was het bar slecht. Nu beter nu de achterhoede weer in tact is maar met een spits als bijvoorbeeld Postema ga je niet scoren. Er mist overtuiging dan.
Het is ook de jeugdigheid hoor maar je zal weer een keer moeten winnen en zoals gisteren een punt moeten pakken.

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 21-10-2024 11:30 ]

• Harribo
Over Brobbey.. Het is mi nog steeds de beste spits van Ajax op dit moment.
Een spits kan in een mindere fase zitten. Zou hem nog steeds wel vertrouwen geven.
Hij hoeft niet zozeer techniek te bezitten, hij moet gewoon zijn kansen afmaken. Wat hij eerder ook deed.

Als hij die deze periode komt, wordt hij mentaal ook weer een betere spits.

Waar ik moe van wordt is de vraag of Weghorst in de basis moet. Die vraag is al zooo vaak langs gekomen.
Beetje vulling van een voetbal programma en natuurlijk, het gaat over Ajax, dus genoeg die het interessant vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 21-10-2024 11:35 ]

• ph4ge
Han schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:57:
Weghorst zie ik echter niet als zijn vervanger, dat is een pinchhitter, een super-sub. Weghorst is niet een spits die in het normale spel past van Ajax, waarbij hij deel uit moet maken van de opbouw en druk zetten.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het zoals het gaat, en je moet roeien met de riemen die je hebt.
offtopic:
Ik kan zo analyst worden met al deze cliches

Natuurlijk is Weghorst niet een typische Ajax spits, maar op de korte termijn is hij wat je hebt en liegen zijn prestaties er niet om (hoewel hem prijzen omdat hij die penalty cadeau kreeg en Brobbey afvallen omdat hij niks mee kreeg ook niet helemaal terecht is).

Ik weet ook niet of Ajax in de positie zit om een spits te kopen in de winter die er gelijk staat.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• jbdeiman
Harribo schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:34:
Over Brobbey.. Het is mi nog steeds de beste spits van Ajax op dit moment.
Een spits kan in een mindere fase zitten. Zou hem nog steeds wel vertrouwen geven.
Hij hoeft niet zozeer techniek te bezitten, hij moet gewoon zijn kansen afmaken. Wat hij eerder ook deed.

Als hij die deze periode komt, wordt hij mentaal ook weer een betere spits.

Waar ik moe van wordt is de vraag of Weghorst in de basis moet. Die vraag is al zooo vaak langs gekomen.
Beetje vulling van een voetbal programma en natuurlijk, het gaat over Ajax, dus genoeg die het interessant vinden.
Tjah, ik vind het wel een logische vraag. Brobbey staat al tijden droog én dat maakt dat Ajax lastig de overwinningen binnenhaalt. Weghorst vind ik op zichzelf geen basisspeler (vooral omdat hij als invaller extra gemotiveerd lijkt te zijn) normaal gesproken, maar met 3 goals en een assist in in totaal 132' gespeelde minuten in de Eredivisie heeft hij wel een goed visitekaartje afgegeven.
Maar als het dan (zoals gisteren) weer gebeurt, dat Brobbey niet scoort (en enorme kansen mist) en Weghorst er 2 inprikt in 31 minuten, dan vind ik de vraag logisch.

Overigens als je dan terugkijikt, dan zie je dat hij in de wedstrijden waarin hij niet scoorde , zoals bijvoorbeeld tegen de Eagles, dat hij ook veel langer de tijd had (blijkbaar toch minder gebrand ofzo).

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 16:32

Sagat

Is pappa x2!

Brobbey de eerste pot tegen duitsland, dat is toch duidelijk dat hij toch echt wel iets kan. De 2e pot tegen duitsland en ook wat ik gister in de samenvatting zag is helaas niet best, maar naar mijn mening vormcrisis en niet dat hij er 'geen pepernoot' van kan.
Als hij er een paar intrapt en weer vertrouwen krijgt? Volgens mij is hij dan prima als eerste spits.

En ja, misschien goed om Weghorst even te laten starten en hem juist te laten invallen. Of misschien zelfs potje rust geven en het oplossen met Akpom en Weghorst.

Ik vind juist de combinatie van fysiek sterk maar wel goed af kunnen maken en toch wel snelheid en functionele spitsen techniek...bij hem dus het beste van deze keuzes. Weghorst vind ik wel meer een echte killer qua doelpunten maken, maar kan hij het ook vanaf de start?

Enige wat ik wel terecht kritiek vind over Brobbey is idd het klagen naar de scheids. Niet over zeiken maar slim mee omgaan....juist een italiaanse coach zou hem dat toch wel duidelijk moeten kunnen maken?

Maar eerlijk is eerlijk als je wedstrijd in wedstrijd uit aangepakt word op alle manieren mogelijk en de scheidsrechters doen (al dan niet in zijn ogen) niets, dan snap ik dat dat zeker wel frustratie opbouwt, helemaal als het niet lekker loopt...

10 second ninja DONE

• jbdeiman
Typhone schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:10:
[...]

Zo ben ik benieuwd of PSV die dominatie gaat voortzetten in de CL of dat daar de doelstelling uitsluitend is dat meedoen wel genoeg is.
Willen zeker, maar of het lukt is een tweede. Ik denk dat zowel voor Feyenoord (ook al heb je echt een zware loting) als PSV geldt dat ze bij de top 22 terecht willen komen, dus voldoende punten willen pakken om in ieder geval nog een extra wedstrijd te spelen.
Maar ik ben vooral benieuwd naar PSV ná deze Europese speelronde, want dan komen de wedstrijden waar ze eigenlijk de punten móeten pakken.

Dominantie in de CL lijkt me overigens wel een beetje sterk uitgedrukt, en ik ben gezien de tegenstand die ze hebben gehad tot nog toe, en de enige keer in NL dat ze tegenstand kregen, dat van korte duur was wegens een vroege rode kaart, nog niet heel erg overtuigd, zeker zonder een Jerdy Schouten die toch wel heel belangrijk is voor PSV.

• jbdeiman
Sagat schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:47:
Brobbey de eerste pot tegen duitsland, dat is toch duidelijk dat hij toch echt wel iets kan. De 2e pot tegen duitsland en ook wat ik gister in de samenvatting zag is helaas niet best, maar naar mijn mening vormcrisis en niet dat hij er 'geen pepernoot' van kan.
Als hij er een paar intrapt en weer vertrouwen krijgt? Volgens mij is hij dan prima als eerste spits.

En ja, misschien goed om Weghorst even te laten starten en hem juist te laten invallen. Of misschien zelfs potje rust geven en het oplossen met Akpom en Weghorst.

Ik vind juist de combinatie van fysiek sterk maar wel goed af kunnen maken en toch wel snelheid en functionele spitsen techniek...bij hem dus het beste van deze keuzes. Weghorst vind ik wel meer een echte killer qua doelpunten maken, maar kan hij het ook vanaf de start?

Enige wat ik wel terecht kritiek vind over Brobbey is idd het klagen naar de scheids. Niet over zeiken maar slim mee omgaan....juist een italiaanse coach zou hem dat toch wel duidelijk moeten kunnen maken?

Maar eerlijk is eerlijk als je wedstrijd in wedstrijd uit aangepakt word op alle manieren mogelijk en de scheidsrechters doen (al dan niet in zijn ogen) niets, dan snap ik dat dat zeker wel frustratie opbouwt, helemaal als het niet lekker loopt...
De frustratie bij Brobbey is bij vlagen terecht, maar ook heel vaak niet. Hij is eigenlijk altijd bezig met de verdediger, houdt achterwaards zelf ook vaak vast en probeert zijn lijf te gebruiken zoals hij in de jeugd wel kon, want hij was veel sterker. Nu is dat niet het geval en blijft het veel worstelen, terwijl hij snel/ behendig genoeg is om los te komen van de verdediger, (moet die wellicht aan de kaats nog werken) en dan eroverheen te denderen.
Juist doordat hij altijd zo bezig is (zelf ook wat vasthouden/ worstelen) krijgt hij minder mee, dat is een gegeven (of dat in alle gevallen terecht is, dat denk ik niet, maar zie het verschil maar eens in die splitsecond) waar hij best slimmer mee kom kan gaan.

Voorbeeld tegen Duitsland slaat de spijker op zijn kop, daar wisselde hij het worstelen veel meer af met een keer in de bal komen, een keer diep rennen (of die 2 achter elkaar). Dan komt hij echt veel beter uit de verf. Maar bij het NL elftal leek het ook dat hij er meer plezier in heeft/ had dan bij Ajax, dus dat het werken en meer lopen/ bewegen daar ook wellicht mee te maken heeft.

• Family Guy

Family Guy

Trishul schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:41:
[...]

Welke euforie?
Of heb je ergens op een forum of social media een comment gelezen en is dat in je hoofd omgezet in generalisatie voor 'de Amsterdammers'?

Genoeg dingen op aan te merken, genoeg kritiek zoals je hier ook kunt lezen.
knip. Er is geen Ajax-topic, laat die opruiende opmerkingen aub achterwege

[ Voor 43% gewijzigd door Outerspace op 23-10-2024 17:36 ]

Steam ID = Ackerfiets

• Trishul
Family Guy schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:21:
[...]

Ahh we zijn weer in het Ajax-topic. Je zegt iets met onderbouwing over Ajax en meteen krijg je als een stel bloeddorstige honden vijandigheid naar je toegeworpen. @Typhone haalt er zelfs PSV bij, waar het toch helemaal niet over gaat? Wie heeft het over PSV in de CL?

In de media krijg je te lezen dat Klaassen fenomenaal was qua positionering, dat Weghorst basis moet staan maar intussen verdedigt menig persoon Brobbey met hand en tand, ik las zelfs dat Sutalo als nieuwe sterkhouder gezien wordt. Is het gek dat dat als de tendens gezien wordt dan of staan die paar fanatieke Ajacieden hier symbool voor alle Ajacieden?
Even tot drie tellen en je reactie nogmaals lezen, want dit slaat nu als een tang op een varken. Nergens voor nodig om zo te gaan overdrijven.

Wat de media/individuen verder schrijven over clubs of wedstrijden moet je niet teveel waarde aan hechten, vaak betreft het geen journalistieke berichtgeving maar opiniestukken.
Zoals velen hier aangeven, Ajax is er nog niet. Ja, het is beter dan onder de vorige drie trainers, maar ze zijn nog lang niet op het oude topniveau.
Overigens is een ESPN en VI bijvoorbeeld helemaal niet zo positief over de laatste wedstrijd.

• Family Guy

Family Guy

Trishul schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:58:
[...]

Even tot drie tellen en je reactie nogmaals lezen, want dit slaat nu als een tang op een varken. Nergens voor nodig om zo te gaan overdrijven.
Makkelijk praten aan jouw kant van het spectrum, maar dit is wel gewoon hoe er gereageerd wordt. Dus ik benoem het.
Wat de media/individuen verder schrijven over clubs of wedstrijden moet je niet teveel waarde aan hechten, vaak betreft het geen journalistieke berichtgeving maar opiniestukken.
Zoals velen hier aangeven, Ajax is er nog niet. Ja, het is beter dan onder de vorige drie trainers, maar ze zijn nog lang niet op het oude topniveau.
Overigens is een ESPN en VI bijvoorbeeld helemaal niet zo positief over de laatste wedstrijd.
Dat kan, maar wat hier gezegd wordt is dat er totaal geen euforie is, terwijl dat toch wel degelijk te vinden is (of was, na afgelopen wedstrijd is het mogelijk wat minder). Jammer dat het een terugkerend patroon is hier. Het ei moet koste wat kost beschermd worden schijnbaar.

Steam ID = Ackerfiets

• Trishul
Family Guy schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:20:
[...]

Makkelijk praten aan jouw kant van het spectrum, maar dit is wel gewoon hoe er gereageerd wordt. Dus ik benoem het.

[...]

Dat kan, maar wat hier gezegd wordt is dat er totaal geen euforie is, terwijl dat toch wel degelijk te vinden is (of was, na afgelopen wedstrijd is het mogelijk wat minder). Jammer dat het een terugkerend patroon is hier. Het ei moet koste wat kost beschermd worden schijnbaar.
Ik denk dat je nu spijkers op laag water aan het zoeken bent. Jij komt aanzetten met een generaliserende statement waarop ik aangeef 'welke euforie?'. Omdat ik benieuwd ben naar wat je bedoelt, want ik zie geen euforie. Niet in de media en ook niet hier.
Als een wesp gestoken reageren met termen zoals 'bloedhonden' slaat dan als een tang op een varken.

Natuurlijk gaat het wel beter bij Ajax nu t.o.v. de vorige trainers, maar iedereen weet dat ze nog lang niet op hun oude topniveau zitten. Dat is ook niet zo gek, want al die spelers zijn vertrokken. Misschien dat sommige individuen er moeite mee hebben dat Ajax niet meer in het rechter rijtje staat. Ik denk dat dat het eerder is. Is niet erg, maar wel opvallend.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:34
Family Guy schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:20:
[...]

[...]

Haha je bent echt grappig. Misschien even je clubbrilletje afzetten?

Niemand is zo kritisch als Ajacieden op hun eigen club. Dus als je dan eens een keer iets positiefs ziet, dan is geen euforie. Maar goed je hebt een idee in je hoofd en zoekt alles wat er bij past, vrij zwak eigenlijk.
Dat er eens een keer een positief bericht staat over Ajax na een jaar waar er weinig positiefs te melden was, betekent niet dat het euforie is.

Bovendien je opmerking over Sutalo slaat ook nergens op. Sutalo is namelijk daadwerkelijk echt heel goed bezig dit seizoen(op die ene actie vorige wedstrijd na dan), dat vinden niet alleen Ajax fans, als je ooit eens verder zou kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Terranova op 21-10-2024 14:26 ]

• Harribo
jbdeiman schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:44:
[...]

Tjah, ik vind het wel een logische vraag. Brobbey staat al tijden droog én dat maakt dat Ajax lastig de overwinningen binnenhaalt. Weghorst vind ik op zichzelf geen basisspeler (vooral omdat hij als invaller extra gemotiveerd lijkt te zijn) normaal gesproken, maar met 3 goals en een assist in in totaal 132' gespeelde minuten in de Eredivisie heeft hij wel een goed visitekaartje afgegeven.
Maar als het dan (zoals gisteren) weer gebeurt, dat Brobbey niet scoort (en enorme kansen mist) en Weghorst er 2 inprikt in 31 minuten, dan vind ik de vraag logisch.

Overigens als je dan terugkijikt, dan zie je dat hij in de wedstrijden waarin hij niet scoorde , zoals bijvoorbeeld tegen de Eagles, dat hij ook veel langer de tijd had (blijkbaar toch minder gebrand ofzo).
Ajax wint nog steeds. Met Weghorst als pinchhitter.
Dus echt een probleem is er nog niet.

Daarom kun je prima Brobbey de tijd geven. Vraag is alleen hoe lang?
Maar eigenlijk heeft Ajax ook geen andere opties... Weghorst als basisspeler wordt echt minder, dan levert hij niet de energie. Dat kan ook bijna niet.
Akpom is bankvulling, die presteert eigenlijk niet goed genoeg.
Dus daarom ben je ook wat aangewezen op Brobbey.

Wat dat betreft doet Farioli mi dit prima. Weghorst een kwartier of iets langer geven en met Brobbey beginnen.
Zolang Ajax maar wint toch?

Wie Weghorst de afgelopen jaren volgt, ziet dat hij als basisspeler, en met flink aantal minuten per wedstrijd, op de lange termijn een stuks minder presteert.

Enige waar ik je je denk ik meer zorgen nu om moet maken zijn de tegendoelpunten tegen Heracles.
Hoewel die goal van Engels een uitzondering is.
Als Ajax hoog staat, zijn ze soms verdedigend kwetsbaar heb ik het idee.
Tegen Groningen kwamen ze daarmee goed weg omdat Groningen mogelijkheden onbenut laat, maar je ziet dat je tegen Heracles al in het mes loopt.

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 21-10-2024 14:32 ]

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Family Guy schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:21:
[...]

Ahh we zijn weer in het Ajax-topic. Je zegt iets met onderbouwing over Ajax en meteen krijg je als een stel bloeddorstige honden vijandigheid naar je toegeworpen. @Typhone haalt er zelfs PSV bij, waar het toch helemaal niet over gaat? Wie heeft het over PSV in de CL?
Ho ho, leg mij geen woorden in de mond. Jij geeft toch aan de Ajax fans zingen hosanna? Ik zeg alleen als je zo dominant speelt ga het maar eens showen tegen clubs die niet in het rechterrijtje Eredivisie zitten. En PSG lijkt me een goede graadmeter daarvoor.

Want (zoek maar na) ik weet niet waar jij hosanna posts vandaan haalt maar niet bij mij in elk geval. Los daarvan heb ik die tijd van wij zijn Ajax en zij zijn PSV wel een beetje gehad dus laat mij daar lekker buiten. Ik heb het veel te druk dus zie lang niet alle wedstrijden live maar kijk de grote drie altijd op een later tijdstip integraal terug.

Dat framen hou ik niet zo van want dat doe je hier toch echt zelf. Anders adviseer ik jou jouw postgeschiedenis van de afgelopen (met name de magere) jaren er eens bij te pakken en het daar verder bij te laten.

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 21-10-2024 20:00 ]

• Family Guy

Family Guy

Typhone schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:59:
[...]

Ho ho, leg mij geen woorden in de mond. Jij geeft toch aan de Ajax fans zingen hosanna? Ik zeg alleen als je zo dominant speelt ga het maar eens showen tegen clubs die niet in het rechterrijtje Eredivisie zitten. En PSG lijkt me een goede graadmeter daarvoor.

Want (zoek maar na) ik weet niet waar jij hosanna posts vandaan haalt maar niet bij mij in elk geval. Los daarvan heb ik die tijd van wij zijn Ajax en zij zijn PSV wel een beetje gehad dus laat mij daar lekker buiten. Ik heb het veel te druk dus zie lang niet alle wedstrijden live maar kijk de grote drie altijd op een later tijdstip integraal terug.

Dat framen hou ik niet zo van want dat doe je hier toch echt zelf. Anders adviseer ik jou jouw postgeschiedenis van de afgelopen (met name de magere) jaren er eens bij te pakken en het daar verder bij te laten.
En nog zie ik niet waarom je PSV erbij haalt? Kennelijk spelen die dominant en moeten die het plots laten zien? Wat heeft dat met Ajax en zijn tegenstand tot nu toe te maken?

Als ik het goed begrijp voel je je dus niet aangesproken maar reageer je vervolgens wel fel. Dat rijmt niet.

Oh dus ik moet altijd aanwezig zijn (geweest) in dit topic om iets te mogen zeggen. Is dat een nieuwe regel?

Ik snap eigenlijk niet waarom ik er eigenlijk nog op in ga. Kuttopic. Veel plezier met het kliekje👍🏼

Steam ID = Ackerfiets

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:21
Beetje zelfreflectie zou je sieren @Family Guy , je wordt aangesproken op je post en om voorbeelden gevraagd. Die kan je niet geven, want die zijn er niet. Dus je standaard reactie is om weer finaal in de verdediging te schieten en over een Ajax topic te beginnen.

Nee, je bent op een discussieforum. Als je van repliek wordt gediend, ben dan ook een man en ga daar op een fatsoenlijke manier op in, in plaats van meteen het slachtoffer te gaan spelen.

• Family Guy

Family Guy

JanW schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:38:
Beetje zelfreflectie zou je sieren @Family Guy , je wordt aangesproken op je post en om voorbeelden gevraagd. Die kan je niet geven, want die zijn er niet. Dus je standaard reactie is om weer finaal in de verdediging te schieten en over een Ajax topic te beginnen.

Nee, je bent op een discussieforum. Als je van repliek wordt gediend, ben dan ook een man en ga daar op een fatsoenlijke manier op in, in plaats van meteen het slachtoffer te gaan spelen.
Geen voorbeelden gegeven, prima joh 8)7
Standaard reactie, maar ik post nooit hier?
Prima als ik van repliek wordt gediend, maar ik kom met een post, sommigen pakken het op als commentaar op Ajax en reageren met een gestrekt been. En dan ligt het aan mij? Prima joh! :(:)

Steam ID = Ackerfiets

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
jbdeiman schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 08:25:
Haha, geeft ook niet hoor. Op zich snap ik het wel wat je bedoelt, maar dat is (zo lees ik ook in jouw reactie) ook een van de dingen die mis is met voetbal. Scheidsrechters hanteren de regels op hun eigen manier en optelsommetjes (die niet in de regels staan) worden nog steeds gemaakt.
Je weet als speler (maar ook supporter) niet waar je aan toe bent. Natuurlijk maakt dit ook dat je zoveel over voetbal kan discussiëren, immers over grijze gebieden valt meer te discussiëren dan over zwart-wit situaties.
Er zat ook wel een zweem van cynisme in want ik vind dat ook zeker geen mooi aspect van het voetbal moet ik eerlijk zeggen.

Er is zoveel discussie als dat je als sport en bijbehorende cultuur toelaat. Je hebt sporten zoals Hockey waarin ze het heel zwart/wit proberen te maken om discussie te voorkomen, en dat werkt. Je hebt ook sporten waarin het totaal niet zo zwart/wit is maar waar respect voor de arbitrage gewoon hoger ligt (Rugby, Handbal, eigenlijk bijna alle sporten).
Eigenlijk is voetbal maar de enige sport die ik ken waarin het volstrekt normaal is werkelijk waar élke arbitrale beslissing in twijfel te trekken, en ook de enige waarin het volstrekt normaal is om enig verschil in mening of bijbehorend ongenoegen verbaal en non-verbaal te uiten alsof net je huis in de fik gestoken is.

Het heeft weinig te maken met hoe duidelijk regels zijn of hoe strikt ze gehanteerd worden, op dat vlak heeft voetbal gewoon een totaal verrotte sportcultuur en die ga je echt niet zomaar veranderen door een VAR of wat regels beter uit proberen te schrijven.
Dat kost inzet als iedereen die zijn mond onredelijk open trekt geel geven, iedereen, geen uitzondering, op alle niveaus, minimaal een generatie lang. Pas dan zal voetbal enige kans hebben een fatsoenlijke sport te worden.
Desnoods introduceer je tijdstraffen voor praten, werkt in andere sporten ook heel goed.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jbdeiman
Volgens mij is het beter de discussie te stoppen en te focussen op de wedstrijden Europees van van de week. Het wordt er zo niet gezelliger op, terwijl het doorgaans echt wel een leuk topic is.

Ik ben bang dat zowel Psv als Feyenoord er (behoorlijk) af gaan, tegen Psg en Benfica. Op zich zou dat niet heel onverwachts zijn, maar met het schema van Feyenoord met name zou je toch punten (of een punt) willen meenemen.

Ben zelf vooral benieuwd naar de volgende speelronden voor Psv, of ze het daarin ook kunnen laten zien.

• jbdeiman
Gonadan schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:34:
[...]

Er zat ook wel een zweem van cynisme in want ik vind dat ook zeker geen mooi aspect van het voetbal moet ik eerlijk zeggen.

Er is zoveel discussie als dat je als sport en bijbehorende cultuur toelaat. Je hebt sporten zoals Hockey waarin ze het heel zwart/wit proberen te maken om discussie te voorkomen, en dat werkt. Je hebt ook sporten waarin het totaal niet zo zwart/wit is maar waar respect voor de arbitrage gewoon hoger ligt (Rugby, Handbal, eigenlijk bijna alle sporten).
Eigenlijk is voetbal maar de enige sport die ik ken waarin het volstrekt normaal is werkelijk waar élke arbitrale beslissing in twijfel te trekken, en ook de enige waarin het volstrekt normaal is om enig verschil in mening of bijbehorend ongenoegen verbaal en non-verbaal te uiten alsof net je huis in de fik gestoken is.

Het heeft weinig te maken met hoe duidelijk regels zijn of hoe strikt ze gehanteerd worden, op dat vlak heeft voetbal gewoon een totaal verrotte sportcultuur en die ga je echt niet zomaar veranderen door een VAR of wat regels beter uit proberen te schrijven.
Dat kost inzet als iedereen die zijn mond onredelijk open trekt geel geven, iedereen, geen uitzondering, op alle niveaus, minimaal een generatie lang. Pas dan zal voetbal enige kans hebben een fatsoenlijke sport te worden.
Desnoods introduceer je tijdstraffen voor praten, werkt in andere sporten ook heel goed.
Ik denk sowieso dat tijdstraffen toevoegen aan de straf-opties (spelbederf zoals bal wegtrappen e.d., maar ook ipv geel bij zeuren/ praten) en dat consequent toepassen al heel veel zou helpen. Met een gele kaart benadeel je je eigen team niet,aar als die een aantal minuten met een man minder moeten spelen, dan juist wel heel erg.

• ph4ge
jbdeiman schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:35:
Volgens mij is het beter de discussie te stoppen en te focussen op de wedstrijden Europees van van de week. Het wordt er zo niet gezelliger op, terwijl het doorgaans echt wel een leuk topic is.

Ik ben bang dat zowel Psv als Feyenoord er (behoorlijk) af gaan, tegen Psg en Benfica. Op zich zou dat niet heel onverwachts zijn, maar met het schema van Feyenoord met name zou je toch punten (of een punt) willen meenemen.

Ben zelf vooral benieuwd naar de volgende speelronden voor Psv, of ze het daarin ook kunnen laten zien.
Ik heb stiekem best wel vertrouwen in Feyenoord. Ik heb het gevoel dat het team in elkaar aan het klikken is. Nou zou zelfs het team van vorig jaar rond deze tijd niet makkelijk winnen van Benfica, maar kansloos ben je zeker niet.

En PSV zit ook gewoon goed in elkaar, zij zullen ook niet even de punten ophalen maar ook niet kansloos zijn.

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:38:
[...]

Ik denk sowieso dat tijdstraffen toevoegen aan de straf-opties (spelbederf zoals bal wegtrappen e.d., maar ook ipv geel bij zeuren/ praten) en dat consequent toepassen al heel veel zou helpen. Met een gele kaart benadeel je je eigen team niet,aar als die een aantal minuten met een man minder moeten spelen, dan juist wel heel erg.
Als je consequent die tweede durft te geven wanneer die ter sprake komt gaat geel ook wel werken. Maar daar komt weer een valkuil van de scheidsrechter, bij de tweede geel gaan zitten meewegen of hij wel rood waardig is. Nee, het is geel, als je die verdient krijg je hem gewoon, punt, klaar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Sagat schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:47:
Áls hij goed draait is hij prima als eerste spits inderdaad, maar het gaat om die áls. We zijn nu alwéér bijna één derde seizoen verder en meneer is nog steeds niet op schot. Wanneer gaat dat dan wel komen? Over twee wedstrijden, of vijf, of nog meer? Tel daar zijn bijna in te calculeren blessureperiode bij op en welk deel van een seizoen gaat hij dan daadwerkelijk renderen? Dat kan dan nog maximaal de helft worden.
In een seizoen als de vorige kan dat een keer gebeuren, dat was gewoon ruk. Maar onderhand heb ik nog geen enkel seizoen gezien waarin er echt op hem te bouwen is, en dat voedt alleen maar de twijfels die er al waren toen hij teruggehaald werd.

Het is gewoon jammer. Het is een lieve jongen en in potentie een topspits, maar die onrust in zijn koppie blijft elke keer terug komen en dat zie je in zowel het slechte afronden als in zich druk maken om arbitrage en andere spelers. Dat moet hij er toch echt permanent uit gaan krijgen, en snel, anders gaat hij het gewoon niet halen.

Daarom snap ik ook niet zo goed waarom er elke keer discussie gestart wordt waarom er discussie over hem is. Hij doet een hoop dingen goed, maar ook een hoop dingen niet. En van een spits verwacht je toch doelpunten en anders op zijn minst veel assists.
En als je dan ziet dat zelfs een Weghorst het voetballend beter doet op dit moment dan moet hij zich toch gewoon echt eens achter zijn oren gaan krabben. Op deze manier is het wachten op een spits die hem de basis uit speelt en dan moet je maar afwachten of hij mentaal sterk genoeg is om zich terug te knokken. Zoals het nu allemaal gaat vrees ik van niet, en ik denk ook dat ze hem daarom zo veel minuten blijven geven. Ook in de hoop dat het tij keert.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

jbdeiman schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:35:
Ik ben bang dat zowel Psv als Feyenoord er (behoorlijk) af gaan, tegen Psg en Benfica.
Ik denk het ook.
Lichtpuntje: hierna wordt het één groot puntenverzamelfestijn in Eindhoven en Rotterdam :9

Voor PSV nog op het programma:
05-11 18:45u thuis tegen Girona
27-11 21:00u thuis tegen Sjachtar
10-12 21:00u uit naar Brest
21-01 21:00u uit naar Rode Ster
29-01 21:00u thuis tegen Liverpool (oké, deze is nog moeilijk)

Voor Feyenoord:
06-11 21:00u thuis tegen RB Salzburg
26-11 21:00u uit naar Man City (oké, deze is moeilijk)
11-12 21:00u thuis tegen Sparta Praag
22-01 21:00u thuis tegen Bayern (oké, deze is ook wel moeilijk)
29-01 21:00u uit naar LOSC

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:22
ph4ge schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:38:
[...]

Ik heb stiekem best wel vertrouwen in Feyenoord. Ik heb het gevoel dat het team in elkaar aan het klikken is. Nou zou zelfs het team van vorig jaar rond deze tijd niet makkelijk winnen van Benfica, maar kansloos ben je zeker niet.
Zou een gelijkspel al erg goed vinden hoor. In de voorbereiding gingen we er met 5-0 af. Zelfs een nipte nederlaag met goed spel zou niet gek zijn....

Maar gezien het spel de afgelopen weken begrijp ik je ook wel. Ben het er ook mee eens dat het eindelijk een beetje in elkaar begint te vallen.

• ph4ge
DutchOwnage schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:17:
Zou een gelijkspel al erg goed vinden hoor. In de voorbereiding gingen we er met 5-0 af. Zelfs een nipte nederlaag met goed spel zou niet gek zijn....

Maar gezien het spel de afgelopen weken begrijp ik je ook wel. Ben het er ook mee eens dat het eindelijk een beetje in elkaar begint te vallen.
Waarschijnlijk staan er bij Feyenoord maar 2 spelers op het veld die toen in de basis stonden (Hancko en Paixao). :+

• Trishul
Benfica speelt weer iets sterker sinds Schmidt daar is vertrokken. Het blijft Europees gezien toch altijd een taaie ploeg dat zelfs van de top5 Europa kan winnen op een goede dag.

Bonuspunten voor Feyenoord als ze toch weten te winnen van hun, alleen al omdat het een Portugese club is. Het wordt helaas niet makkelijk.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 16:32

Sagat

Is pappa x2!

Gonadan schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:49:
[...]

Áls hij goed draait is hij prima als eerste spits inderdaad, maar het gaat om die áls. We zijn nu alwéér bijna één derde seizoen verder en meneer is nog steeds niet op schot. Wanneer gaat dat dan wel komen?
Ik kijk natuurlijk met een andere bril, en ik zie zeker niet alle wedstrijden, en ook vaak alleen maar de samenvattingen. Dat gezegd hebbende vond ik Brobbey vorig seizoen aardig. 4e plek op de topscorers lijst in een elftal dat euh, niet bepaald optimaal draaide? En ik moet erbij zeggen dat ik aan het begin van dat seizoen eigenlijk de mening had dat Brobbey overrated was. Dus hij heeft mij redelijk overtuigd.
Maar ik snap dat je dit zegt, op basis van het huidige seizoen zou ik zeker een stuk minder enthousiast zijn.
Ik denk persoonlijk dat het goed voor hem zou zijn om juist een wedstrijd vanaf de bank te starten, en ja als je die wedstrijd comfy voorstaat, dan misschien invallen om vrij uit te spelen en vertrouwen te tanken? Weghorst zou wmb gewoon moeten starten nu.
Over twee wedstrijden, of vijf, of nog meer? Tel daar zijn bijna in te calculeren blessureperiode bij op en welk deel van een seizoen gaat hij dan daadwerkelijk renderen? Dat kan dan nog maximaal de helft worden.
In een seizoen als de vorige kan dat een keer gebeuren, dat was gewoon ruk. Maar onderhand heb ik nog geen enkel seizoen gezien waarin er echt op hem te bouwen is, en dat voedt alleen maar de twijfels die er al waren toen hij teruggehaald werd.
Er is nu met Weghorst een alternatief, en mocht die bij starten ook brengen wat hij nu bij invallen doet, dan heeft Brobbey pech. Maar ik denk persoonlijk dat je als beide fit en in vorm zijn je altijd met Brobbey wil starten, ook om verdedigers moe te maken, kaarten te laten pakken, en natuurlijk het commerciele plaatje, Brobbey zou je nog goed kunnen vekopen, Wout wsl lastiger en voor minder geld.

Blessures vind ik lastig. Je natuurlijk, helemaal tegen de mindere goden rouleren. Maar wel eens dat dit idd een minpunt is.
Het is gewoon jammer. Het is een lieve jongen en in potentie een topspits, maar die onrust in zijn koppie blijft elke keer terug komen en dat zie je in zowel het slechte afronden als in zich druk maken om arbitrage en andere spelers. Dat moet hij er toch echt permanent uit gaan krijgen, en snel, anders gaat hij het gewoon niet halen.
Dit had ik ook al benoemd dus weinig aan toe te voegen.
Daarom snap ik ook niet zo goed waarom er elke keer discussie gestart wordt waarom er discussie over hem is. Hij doet een hoop dingen goed, maar ook een hoop dingen niet. En van een spits verwacht je toch doelpunten en anders op zijn minst veel assists.
En als je dan ziet dat zelfs een Weghorst het voetballend beter doet op dit moment dan moet hij zich toch gewoon echt eens achter zijn oren gaan krabben. Op deze manier is het wachten op een spits die hem de basis uit speelt en dan moet je maar afwachten of hij mentaal sterk genoeg is om zich terug te knokken. Zoals het nu allemaal gaat vrees ik van niet, en ik denk ook dat ze hem daarom zo veel minuten blijven geven. Ook in de hoop dat het tij keert.
Daarom banken en rustig brengen, zo zie ik het. Maar iets met beste stuurlui :+

10 second ninja DONE

• Harribo
Superkiwi schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:03:
[...]

Ik denk het ook.
Lichtpuntje: hierna wordt het één groot puntenverzamelfestijn in Eindhoven en Rotterdam :9
Eerst zien.... ;)

Feyenoord is best zuur met zijn loting, van de andere kant... mooi affiches... om je ook als club én als speler te laten zien

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:46
Ik verwacht niet zoveel resultaat tegen Benfica. Het loopt natuurlijk prachtig tegen GAE, maar dat is dan 1 wedstrijd tegen een ploeg waar we gewoon van moeten winnen. Voorin is het allemaal behelpen. Het middenveld en verdediging staat steeds beter. Maar ook daar zijn de backs niet van Geertruida en Hartman niveau.

Benfica is blijkbaar al een jaar lang ongeslagen thuis, dus we moeten waarschijnlijk nog veel beter zijn dan zaterdag om een kansje te maken. De wedstrijden tegen Utrecht en Ajax kijk ik persoonlijk meer naar uit. Klinkt misschien erg negatief, maar is Feyenoord ineens dan zo sterk dat we komende 3 wedstrijden tegen Benfica, Utrecht en Ajax meer dan 4 punten halen?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:50:
Ik verwacht niet zoveel resultaat tegen Benfica. Het loopt natuurlijk prachtig tegen GAE, maar dat is dan 1 wedstrijd tegen een ploeg waar we gewoon van moeten winnen.
Nederland staat hoger op de coëfficiëntenlijst dan Portugal, ergo Go Ahead > Benfica.
Als je 5-1 wint van de Eagles moet Benifica helemaal makkelijk zijn. Gooi er een willekeurige mavaros-voorspelling in en de kans is groot dat ie uitkomt.

• Gonadan

Gonadan

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:50:
Ik verwacht niet zoveel resultaat tegen Benfica. Het loopt natuurlijk prachtig tegen GAE, maar dat is dan 1 wedstrijd tegen een ploeg waar we gewoon van moeten winnen. Voorin is het allemaal behelpen. Het middenveld en verdediging staat steeds beter. Maar ook daar zijn de backs niet van Geertruida en Hartman niveau.
GAE was gewoon even de perfecte naïeve tegenstander op het juiste moment. Goed gespeeld van Feyenoord, dat zeker, maar niet per se een graadmeter voor waar ze staan.
Benfica is blijkbaar al een jaar lang ongeslagen thuis, dus we moeten waarschijnlijk nog veel beter zijn dan zaterdag om een kansje te maken. De wedstrijden tegen Utrecht en Ajax kijk ik persoonlijk meer naar uit. Klinkt misschien erg negatief, maar is Feyenoord ineens dan zo sterk dat we komende 3 wedstrijden tegen Benfica, Utrecht en Ajax meer dan 4 punten halen?
Oprecht, ik heb geen idee. Feyenoord komt de laatste tijd beter voor de dag maar dat is nog veel te weinig om er echt conclusies aan te verbinden. Ik denk dat in die zin de verwachting meer aan de persoon zelf ligt, houd je vast aan hoop en groei of heb je nog last van teleurstelling en ergernis van de wedstrijden daarvoor?
Natuurlijk kan het lek ineens boven zijn, maar team en staf zijn niet veranderd en volgens mij is er ook niet significant ergens iets omgegooid wat een ommekeer zou verklaren. Dus vanaf nu een reeks wonderen verwachten is ook weer wat optimistisch.

Zelf verwacht ik dat het nog helemaal niet op de rit is en nog wisselvallig zal blijven, maar dat zeg ik ook voor een groot deel uit een niet geheel onbewuste hoop dat het zo is omdat jullie een concurrent zijn. Dat geef ik grif toe. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-11 04:49
Vanavond de Lichtstadderby. :)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Trishul
Ik denk dat vanavond heel veel mensen voor PSV zijn hier in NL. PSG/olieclub wordt zoveel gehaat joh, niet normaal haha. Enige positieve wat ik over ze kan verzinnen is dat ze Ronaldinho naar Europa haalden.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-11 12:26
Trishul schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:09:
Ik denk dat vanavond heel veel mensen voor PSV zijn hier in NL. PSG/olieclub wordt zoveel gehaat joh, niet normaal haha. Enige positieve wat ik over ze kan verzinnen is dat ze Ronaldinho naar Europa haalden.
Nog een positief punt over PSG, nog nooit de CL gewonnen _/-\o_

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:27
Sowieso ben ik voor de Nederlandse clubs punten in Europa ;)

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:43:
Ik weet ook niet of Ajax in de positie zit om een spits te kopen in de winter die er gelijk staat.
Lijkt me in ieder geval niet de juiste prioriteit zolang Akpom Brobbey en Weghorst er lopen. Dan eerst maar eens versterking op linksbuiten en die creatieve middenvelder die ze wilden halen.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:00
Ik ben simpelweg voor PSV omdat ze ons land/competitie vertegenwoordigen, daarvoor hoef ik niets naar de tegenstander te kijken ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Trishul
Bossie schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:40:
[...]

Ik ben simpelweg voor PSV omdat ze ons land/competitie vertegenwoordigen, daarvoor hoef ik niets naar de tegenstander te kijken ?
Ik ook, maar ik gun dat soort olieclubs niks aangezien zij verantwoordelijk zijn voor de huidige situatie met bizarre hoeveelheden geld in omloop in het voetbal.
PSV was bv Europese gezien in de jaren 80 en 90 een club van hogere status dan PSG toen. Je zou zelf kunnen zeggen PSV hoorde bij de Europese top in die tijd. PSG zou niet zoveel goede spelers kunnen hebben zonder de grote oliesponsor.

Hoop dat PSG PSV onderschat en dat het 3-2 wordt voor PSV.

Verwijderd

Trishul schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:39:
Ik ook, maar ik gun dat soort olieclubs niks aangezien zij verantwoordelijk zijn voor de huidige situatie met bizarre hoeveelheden geld in omloop in het voetbal....
Dit leest weg als een stukje afgunst. De tijd dat spelers voor een stereotoren als tekenbonus naar Eindhoven kwamen is voorbij en dat ligt niet alleen aan de olieclubs.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 15:51
ph4ge schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:38:
[...]
En PSV zit ook gewoon goed in elkaar, zij zullen ook niet even de punten ophalen maar ook niet kansloos zijn.
Behalve dat bij PSV zowel Veerman en Schouten stuk zijn. Dus geen degelijk middenveld. Ik denk dus wel dat PSV kansloos gaat zijn vanavond.

Als het 3-1 wordt ofzo zou ik het acceptabel vinden. Gelijkspel zou al gauw als winst voelen denk ik.

Sorry voor de weinige posts van mij hier verder, beetje druk op andere vlakken, maar ik lees nog trouw (vrijwel) alles mee :)

WoT stats

• Trishul
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:17:
[...]

Dit leest weg als een stukje afgunst. De tijd dat spelers voor een stereotoren als tekenbonus naar Eindhoven kwamen is voorbij en dat ligt niet alleen aan de olieclubs.
Kan me voorstellen dat het zo lijkt. Natuurlijk is de wereld veranderd, maar als speler kan je prima miljonair worden hier in NL als je bv bij de 6 grootste clubs zit. Genoeg geld te verdienen in zelfs de eredivisie.

Met de komst van het grote oliegeld kreeg je ineens excessen zoals een PSG dat Neymar wegkocht voor €222 miljoen bij Barcelona. Achteraf misschien dom van Barça die clausule, maar ja, wie had gedacht dat een club wel even dat bedrag zou aftikken? Zonder oliegeld had PSG nooit Neymar kunnen losweken van Barcelona. En natuurlijk had je daarvoor ook nog Real met de Galacticos, maar dat is gewoon een hele grote en legendarische club.

Hoop dat ze de Jong goed kunnen vinden vanavond en dat Saibari een sterke wedstrijd speelt. Schouten helaas wel een gemis.

• Harribo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ioJbSU5KkzYQgNZ8gT2HEWrLtUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VYrOvotiMMt0GBpG0tz70Xv6.jpg?f=fotoalbum_large

• carpebios
  • Laatst online: 20:58
4-1 denk ik! We missen te veel en Bakayoko staat er weer in, dus we spelen met 10 man tegen een PSG.
(we hebben ook geen vervanger voor die jongen)

[ Voor 19% gewijzigd door carpebios op 22-10-2024 20:20 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07-11 20:48
carpebios schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:17:
4-1 denk ik! We missen te veel en Bakayoko staat er weer in, dus we spelen met 10 man tegen een PSG.
(we hebben ook geen vervanger voor die jongen)
Vooral de backs lijken mij zwak bezet.

• Harribo
Dams tegen Dembele... Je houdt je hart vast

• carpebios
O ja, ik moet dat achterlijke goziggo weer gaan opzoeken om te kunnen kijken.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• carpebios
PSV in het wit, ze hebben zich al overgegeven. Dat verwacht je toch eerder bij die Fransen :+

[ Voor 34% gewijzigd door carpebios op 22-10-2024 21:01 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Voorspelling gebaseerd op helemaal niks: 5-2.

• carpebios
Superkiwi schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:01:
Voorspelling gebaseerd op helemaal niks: 5-2.
Luuk 2x?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

1x Luuk, 1x Saibari.

• carpebios
Bakayoko doet ook maar gewoon wat.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-11 04:49
4-0 voor PSG, kan er niet meer van maken.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• carpebios
Ook zulk publiek dat bij 30 seconden balverlies gaat fluiten.

• carpebios
Bakayako laat hem gaan en weer gevaarlijk. Waarom wordt daar geen psycholoog voor ingezet.
Die jongen lukt niets meer.

[ Voor 13% gewijzigd door carpebios op 22-10-2024 21:11 ]

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:21
is Saibari nou zo'n 5kg te zwaar of lijkt dat maar zo?

• carpebios
Grindtegel schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:10:
is Saibari nou zo'n 5kg te zwaar of lijkt dat maar zo?
Zware baard.

• Harribo
Psv snel de bal steeds weer kwijt.
Tja

Ik hoop dat bakayoko eruit gaat en dat we dan Driouch gaan zien

• carpebios
Inderdaad, iedere keer slordig en de bal direct kwijt.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Ik vind PSG ook slordig. Met een beetje geluk scoort PSV per ongeluk en is PSG van slag

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• carpebios
Lang is ook nog niet echt in vorm aan het geraken helaas. Flamingo tot nu toe prima!

[ Voor 19% gewijzigd door carpebios op 22-10-2024 21:13 ]

• carpebios
Dembele vond het Niks en maakte een wegwerpgebaar. 14 dagen cel! O nee, het is niet de KNVB.

[ Voor 17% gewijzigd door carpebios op 22-10-2024 21:16 ]

• Harribo
Als Lang de bal heeft komt er geen back overheen?
Lang mag het dan zelf uitzoeken tegen 3 verdedigers?

• carpebios
Benítez!

• Harribo
Uhhhh... De vm's moeten wel mee terug rennen graag!

• Grindtegel
die commentator vind het zo fijn om iedere keer Njjjjjevjjjjesjjjjj te zeggen... zo vermoeiend nu al

• carpebios
Hoe vrij kan je staan zeg!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Zo! Als een duveltje :D

• carpebios
Pfffff, hahahaha dat publiek! Je zou er voetballen zeg. Word je alsmaar uitgefloten door je eigen fans omdat je de bal niet hebt.

[ Voor 40% gewijzigd door carpebios op 22-10-2024 21:23 ]

• Harribo
Kijk bakayoko naar Lang, die kan er aan BEIDE kanten langs
Dàt is dus een echte vleugelspits

Edit : bakayoko heeft mij gehoord geloof ik

[ Voor 20% gewijzigd door Harribo op 22-10-2024 21:24 ]

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

carpebios schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:22:
Pfffff, hahahaha dat publiek! Je zou er voetballen zeg. Word je alsmaar uitgefloten door je eigen fans omdat je de bal niet hebt.
Dàt! Nu al fluiten is alsof je 10 kleuren poep schijt en er nog gene bruin bij zit.

• carpebios
Die bal moest hoog!

• carpebios
Flamingo speelt echt prima, wat een groei maakt die door zeg.

• carpebios
Mauro! Again.

• Harribo
De vorige keer ook, snap niet dat dat niet gebeurd dan

Edit : en weeeeeeer een lage voorzet tegen de eerste verdediger van psg aan
Ik zou gek worden als ik Bosz was

[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 22-10-2024 21:29 ]

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

Psg speelt een soort van spitsloos?

• carpebios
Hands

• carpebios
OMX2000 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:28:
Psg speelt een soort van spitsloos?
Ik heb het even bekeken, iedereen is ook spits ;)

• Harribo
Wat doet die Dams nou?

• carpebios
PSG is nog erger dan PSV met kansen. Dat is een geluk.

• carpebios
Leek wel een NPC.

• Grindtegel
Gelukkig is Dembele 9 van de 10 potten die hij speelt drie keer niks

• carpebios
Geef hem dan geel voor zeuren!

• Grindtegel
Grensrechter tegen Hakimi " talk to the hand, not to the face"

• carpebios
Bij Bakayoko dacht ik al, helaas.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:54

ST10©DE

Dus.............

Ondertussen zet Malen BVB op voorsprong in Madrid!

[ Voor 5% gewijzigd door ST10©DE op 22-10-2024 21:34 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Harribo
carpebios schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:33:
Bij Bakayoko dacht ik al, helaas.
Maar eindelijk een voorzet op hoogte!

• Harribo
Yesssss
Pagina: 1 ... 81 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken