Zit blijkbaar al langer bij Feyenoord als "Head of International Relations and Scouting"DutchOwnage schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 17:39:
Het AD meldt zojuist dat Feyenoord DTK gaat ontlasten en een TD gaat aanstellen. Mark Ruijl is de naam. Nooit van gehoord.
Precies, het zijn professionals. Maar zo gedraagt Bosz zich niet. Een hoofdcoach hoort zich niet zo uit te laten over een specifieke scheidsrechter, punt.toolkist schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:42:
[...]
Ik ben heel benieuwd welk stuk van wat Bosz zegt voor jou zo onfatsoenlijk is dan. Het zijn beide professionals, juist dan moet normale kritiek (en iemand geen goede scheids vinden valt wat mij betreft daaronder) gewoon kunnen.
Hij kan prima zeggen dat hij het een penalty vond.
Hij kan prima zeggen dat de scheidsrechter niet in hun voordeel floot.
Je kan niet over een specifieke scheidsrechter zeggen dat je hem niets vindt. Want je maakt het persoonlijk en creëert een bepaalde ongewenste situatie.
Makkelie kan PSV voorlopig niet meer fluiten, totdat Bosz zijn uitspraken terugneemt of nuanceert.
Dus ja, hij hoeft van mij geen (voorwaardelijke) schorsing te krijgen. Maar zeker wel een berisping.
In deze ben het volledig met @toolkist eens. Heel onfatsoenlijk is Bosz niet geworden. Ook heeft hij geen onvertogen woord gebruikt. Maar als de KNVB vindt dat ze Bosz daarvoor moeten berispen, dan zouden ze hetzelfde (openlijk) moeten doen met scheidsrechters (en VAR) die overduidelijk in de fout gaan.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Hmm oké. Dan is zijn achtergrond in ieder geval in orde met bijbehorend netwerk.toolkist schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:44:
[...]
Zit blijkbaar al langer bij Feyenoord als "Head of International Relations and Scouting"
Dat heb ik nu al twee keer vrij duidelijk gedaan, moet het echt nog een derde keer?toolkist schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:42:
[...]
Ik ben heel benieuwd welk stuk van wat Bosz zegt voor jou zo onfatsoenlijk is dan. Het zijn beide professionals, juist dan moet normale kritiek (en iemand geen goede scheids vinden valt wat mij betreft daaronder) gewoon kunnen.
Openlijke kritiek op de arbitrage is al een probleem waar met name voetbal last van heeft, maar als je het ook nog op de man gaat doen in plaats van de inhoud dan ben je gewoon af. Net als @Advizor ook mooi verwoordt.
Er wordt nu net gedaan alsof je moet schelden of met krachttermen moet komen voordat het onfatsoenlijk wordt, maar er wordt simpelweg op de man gespeeld in plaats van de inhoud. Dat kan je met geen mogelijkheid fatsoenlijk noemen.
En al helemaal in een periode zoals nu waarin veel initiatieven zijn om die eeuwige haat op de arbitrage eens wat te doen afnemen. Bosz zit hier gewoon 100% fout, ik snap oprecht niet hoe je dat überhaupt kunt verdedigen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ben team Bosz. Als je iemand een waardeloze scheidsrechter vind moet je toch gewoon man en paard kunnen noemen. Hij beticht Makkelie niet van grootschalige handel in drugs ofzo, maar gewoon van het feit dat die het niet zo'n goede scheidsrechter vindt. En dan mag Makkelie daaropvolgend Bosz een hork vinden. Maar daar gebeurt verder toch niets 'strafbaars' of oneerbaars?
Hoe wil je de man en de inhoud scheiden als het diezelfde man is die de inhoud (foute beslissingen) bepaalt (vanuit Bosz z'n oogpunt he)? Dat is toch precies hetzelfde?Gonadan schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:41:
Er wordt nu net gedaan alsof je moet schelden of met krachttermen moet komen voordat het onfatsoenlijk wordt, maar er wordt simpelweg op de man gespeeld in plaats van de inhoud. Dat kan je met geen mogelijkheid fatsoenlijk noemen.
En al helemaal in een periode zoals nu waarin veel initiatieven zijn om die eeuwige haat op de arbitrage eens wat te doen afnemen. Bosz zit hier gewoon 100% fout, ik snap oprecht niet hoe je dat überhaupt kunt verdedigen.
Als hij vindt dat Makkelie een foute beslissing neemt in een wel/niet penalty situatie met Bakayoko.. Moet ie dan z'n onvrede over de KNVB uiten? Over "het scheidsrechterskorps"?
Weet je hoe de "eeuwige haat" een stuk minder wordt? Door de grijze gebieden weg te halen. Door consequent te fluiten. Door de juiste beslissingen te nemen. Door mensen die überhaupt iets kunnen achter de VAR te zetten. Niet door te zeggen dat je niet eens meer mag zeggen dat je iemand een slechte scheids vindt. Niet een lul van een visboer, een enorme vervelende debiel, of verzin maar wat, nee, een slechte scheids.
Nou poehoe als dat al onfatsoenlijk is. Dan is jouw wereld heel erg anders dan die van mij.
Als ik op m'n werk regelmatig fouten maak, dan mag ik kritiek krijgen op de fouten die ik maak. En dan mag men mij niet goed vinden. Niet "de afdeling" of weetikveel wie. Nee ik.
Dan kan hij toch zeggen dat ie het een penalty vond? Heb het over de beslissing, niet over de persoon.toolkist schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:06:
[...]
Hoe wil je de man en de inhoud scheiden als het diezelfde man is die de inhoud (foute beslissingen) bepaalt (vanuit Bosz z'n oogpunt he)? Dat is toch precies hetzelfde?
Als hij vindt dat Makkelie een foute beslissing neemt in een wel/niet penalty situatie met Bakayoko.. Moet ie dan z'n onvrede over de KNVB uiten? Over "het scheidsrechterskorps"?
Op het werk wordt je aangesproken op je werk, en zegt men ook niet dat ze jou niks vinden omdat je fouten maakt.
Het empatisch vermogen om je te verplaatsen in een ander is helaas ver te zoeken hier, dus ik hou er weer over op.
Wat een k*tscheids!
Dat doet de KNVB ook. Scheidsrechters worden bij elke wedstrijd beoordeeld. Bij fouten worden ze daarop berispt. Dan mogen ze een weekend niet fluiten of krijgen ze geen wedstrijden meer waar de belangen groot zijn.ST10©DE schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:13:
In deze ben het volledig met @toolkist eens. Heel onfatsoenlijk is Bosz niet geworden. Ook heeft hij geen onvertogen woord gebruikt. Maar als de KNVB vindt dat ze Bosz daarvoor moeten berispen, dan zouden ze hetzelfde (openlijk) moeten doen met scheidsrechters (en VAR) die overduidelijk in de fout gaan.
Het is ook maar wat je er in wil lezen, uiteindelijk blijft het een onnodige en onhandige uitspraak die je als trainer niet moet willen doen.Advizor schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:30:
[...]
Dan kan hij toch zeggen dat ie het een penalty vond? Heb het over de beslissing, niet over de persoon.
Op het werk wordt je aangesproken op je werk, en zegt men ook niet dat ze jou niks vinden omdat je fouten maakt.
Om nou te zeggen dat "ik vind het helemaal niets" per definitie op de scheidsrechter ( Makkelie ) slaat staat niet vast al is dat wel het meest waarschijnlijk maar ook daar kan het nog steeds op de inhoud ( stijl van fluiten ) en niet op de persoon zijn. Wijst het wellicht op de de beslissing? e.g "ik vind de beslissing helemaal niets. Als je het moment..." Ook daar moet je wel de vragen stellen of zo'n uitspraak wenselijk is ( gevoelsmatig niet ) maar dan gaat het niet over de persoon maar de beslissing zelf."Ik ben altijd wel boos op Makkelie", zei Bosz na de wedstrijd bij ESPN. "Misschien ligt het aan mij. Ik vind het helemaal niks. Als je het moment terugkijkt: hoe duidelijk wil je het hebben? Of moet hij (Bakayoko, red.) eerst gaan liggen?"
Nu plaatst de KNVB zich deels ook wel in een lastige situatie omdat - met onder andere Nijhuis als exponent - de lijn van fluiten niet altijd consistent is, afhankelijk van de scheidsrechter krijgt een team meer of minder ruimte om een bepaald spel te spelen. Als verfijnde ploeg tegen een fysieke ploeg spelen onder leiding van Nijhuis is een compleet andere wedstrijd dan dat er onder leiding van Higlet wordt gespeelt.
Dat weet ik, daarom zei ik expliciet "openlijk". Bovendien eist de KNVB / Makkelie excuses van Bos. De clubs zouden in dat geval ook excuses van de scheidsrechter moeten krijgen.bazzemans schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:58:
[...]
Dat doet de KNVB ook. Scheidsrechters worden bij elke wedstrijd beoordeeld. Bij fouten worden ze daarop berispt. Dan mogen ze een weekend niet fluiten of krijgen ze geen wedstrijden meer waar de belangen groot zijn.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Vrij simpel: door te stellen dat hij die specifieke beslissing fout vindt en het daar niet mee eens is, meer niet.toolkist schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:06:
Hoe wil je de man en de inhoud scheiden als het diezelfde man is die de inhoud (foute beslissingen) bepaalt (vanuit Bosz z'n oogpunt he)? Dat is toch precies hetzelfde?
Wanneer je specifieke situaties beoordeelt is er niets aan de hand, ga je stellen dat alle situaties van de beste man slecht zijn dan ben je aan het generaliseren en speel je op de man. Zo moeilijk is het echt niet hoor.
Tot hier ben ik het helemaal met je eens.Weet je hoe de "eeuwige haat" een stuk minder wordt? Door de grijze gebieden weg te halen. Door consequent te fluiten. Door de juiste beslissingen te nemen. Door mensen die überhaupt iets kunnen achter de VAR te zetten.
Inderdaad, dan krijg je kritiek op de fouten, en dat is terecht. Maar er is geen afdelingshoofd wat meteen openlijk gaat roepen dat hij al het werk van die Toolkist maar helemaal niets vind, en dat hij eigenlijk altijd boos wordt van zijn klussen.Niet door te zeggen dat je niet eens meer mag zeggen dat je iemand een slechte scheids vindt. Niet een lul van een visboer, een enorme vervelende debiel, of verzin maar wat, nee, een slechte scheids.
Nou poehoe als dat al onfatsoenlijk is. Dan is jouw wereld heel erg anders dan die van mij.
Als ik op m'n werk regelmatig fouten maak, dan mag ik kritiek krijgen op de fouten die ik maak. En dan mag men mij niet goed vinden. Niet "de afdeling" of weetikveel wie. Nee ik.
Mocht dat wel zo zijn, en mocht je dat oprecht normaal en fatsoenlijk vinden dan heb ik oprecht medelijden met je.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De vergelijking gaat mank, een hoofdtrainer is geen afdelignshoofd en heeft geen hierarchie met de scheidsrechters. In dit geval is het eerder iemand van compliance of internal audit die roept dat het helemaal niets is.Gonadan schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:09:
[...]
Inderdaad, dan krijg je kritiek op de fouten, en dat is terecht. Maar er is geen afdelingshoofd wat meteen openlijk gaat roepen dat hij al het werk van die Toolkist maar helemaal niets vind, en dat hij eigenlijk altijd boos wordt van zijn klussen.
Openlijk - in de media in dit geval - gebeurt niet snel en dat moet je niet willen maar dat er geuit wordt dat een afdeling niet naar behoren acteert en daarmee het proces frustreert komt zeker voor ( met benodigde escalaties om dingen wel gedaan te krijgen ). Met indicaties dat het opgeleverde ( e.g. planningen dan wel deliverables ) compleet onbruikbaar zijn en je er niets mee kan. Al helemaal als het twee jaar op rij gebeurt bij eenzelfde afdeling voor een RCSA gebeurt.
Dus tsja, waar slaat die niets op? De persoon achter de scheidsrechter of de beslissingen die de scheidsrechter maakt?
Alleen gaat het overduidelijk niet over die ene fout. En als in je beleving een persoon maar vaak genoeg een fout tegen je gemaakt wordt, dan is het resultaat vanzelf dat je het helemaal niks meer vindt.Gonadan schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:09:
[...]
Vrij simpel: door te stellen dat hij die specifieke beslissing fout vindt en het daar niet mee eens is, meer niet.
Wanneer je specifieke situaties beoordeelt is er niets aan de hand, ga je stellen dat alle situaties van de beste man slecht zijn dan ben je aan het generaliseren en speel je op de man. Zo moeilijk is het echt niet hoor.
Of het nou een afdelingshoofd of een directe collega of wat dan ook is, als ik in hun beleving regelmatig grote fouten maak die hen hun baan kunnen kosten dan snap ik prima goed dat ze mijn werk niks vinden en dat ook uiten.Inderdaad, dan krijg je kritiek op de fouten, en dat is terecht. Maar er is geen afdelingshoofd wat meteen openlijk gaat roepen dat hij al het werk van die Toolkist maar helemaal niets vind, en dat hij eigenlijk altijd boos wordt van zijn klussen.
Mocht dat wel zo zijn, en mocht je dat oprecht normaal en fatsoenlijk vinden dan heb ik oprecht medelijden met je.
Dat is overigens heel iets anders dan "meteen" wat openlijk gaan roepen. Tis ook niet dat Bosz dat doet na de 1e keer dat ie een beslissing tegen krijgt.
Dat snap ik heel goed, en ik ben het persoonlijk ook niet per se oneens met Bosz qua visie op Makkelie. Maar daar zijn simpelweg andere kanalen voor dan een persconferentie.toolkist schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:22:
Alleen gaat het overduidelijk niet over die ene fout. En als in je beleving een persoon maar vaak genoeg een fout tegen je gemaakt wordt, dan is het resultaat vanzelf dat je het helemaal niks meer vindt.
Dan nog is dat geen reden om je openlijk in de media te uiten en zo de vaardigheden van de persoon publiekelijk te diskwalificeren.Of het nou een afdelingshoofd of een directe collega of wat dan ook is, als ik in hun beleving regelmatig grote fouten maak die hen hun baan kunnen kosten dan snap ik prima goed dat ze mijn werk niks vinden en dat ook uiten.
Dat is overigens heel iets anders dan "meteen" wat openlijk gaan roepen. Tis ook niet dat Bosz dat doet na de 1e keer dat ie een beslissing tegen krijgt.
Nu besef ik mij wel dat dit binnen de voetbalwereld eigenlijk heel normaal is, daar zijn de meeste praatprogramma's op gestoeld, maar dat maakt het nog niet fatsoenlijk.
Er gaat niets mank, ik heb het niet over het eigen afdelingshoofd maar welke dan ook.Napo schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:51:
De vergelijking gaat mank, een hoofdtrainer is geen afdelignshoofd en heeft geen hierarchie met de scheidsrechters. In dit geval is het eerder iemand van compliance of internal audit die roept dat het helemaal niets is.
Kom op, dit is niet meer dan je in allerlei bochten wringen om maar net te doen alsof niet gezegd wordt wat er wel bedoeld wordt. De boodschap is in deze duidelijk, Makkelie kan er geen kloot van.Openlijk - in de media in dit geval - gebeurt niet snel en dat moet je niet willen maar dat er geuit wordt dat een afdeling niet naar behoren acteert en daarmee het proces frustreert komt zeker voor ( met benodigde escalaties om dingen wel gedaan te krijgen ). Met indicaties dat het opgeleverde ( e.g. planningen dan wel deliverables ) compleet onbruikbaar zijn en je er niets mee kan. Al helemaal als het twee jaar op rij gebeurt bij eenzelfde afdeling voor een RCSA gebeurt.
Dus tsja, waar slaat die niets op? De persoon achter de scheidsrechter of de beslissingen die de scheidsrechter maakt?
Dat mag je best vinden, maar dat communiceer je niet in de media.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:33
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik vind het vooral tekenend voor Bosz, omdat hij altijd professionaliteit en topsport mentaliteit van een ander verwacht.Gonadan schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:59:
[...]
Dat snap ik heel goed, en ik ben het persoonlijk ook niet per se oneens met Bosz qua visie op Makkelie. Maar daar zijn simpelweg andere kanalen voor dan een persconferentie.
[...]
Dan nog is dat geen reden om je openlijk in de media te uiten en zo de vaardigheden van de persoon publiekelijk te diskwalificeren.
Nu besef ik mij wel dat dit binnen de voetbalwereld eigenlijk heel normaal is, daar zijn de meeste praatprogramma's op gestoeld, maar dat maakt het nog niet fatsoenlijk.
[...]
Er gaat niets mank, ik heb het niet over het eigen afdelingshoofd maar welke dan ook.
[...]
Kom op, dit is niet meer dan je in allerlei bochten wringen om maar net te doen alsof niet gezegd wordt wat er wel bedoeld wordt. De boodschap is in deze duidelijk, Makkelie kan er geen kloot van.
Dat mag je best vinden, maar dat communiceer je niet in de media.
Maar nu een oude vete hem weer steekt, gaat hij zo doen. Ik vind het kinderachtig van hem, wees een vent en laat je niet zo kennen.
Wat mij betreft hoeft er desondanks geen straf te komen, dat gaat ook wel wat ver.
Inderdaad. Gewoon een interne berisping en door. Je wilt het ook niet te groot maken met een hele schorsing en zo, maar ook weer niet volledig laten gaan alsof het allemaal niet boeit want dan maak je het weer te klein.
Ben benieuwd wat er als conclusie uit gaat komen.
Ben benieuwd wat er als conclusie uit gaat komen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hij gaat inherent mank als je doet alsof er een hierarchie gaat zijn die er niet is.Gonadan schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:59:
[...]
Er gaat niets mank, ik heb het niet over het eigen afdelingshoofd maar welke dan ook.
Zoals ik ook onderken ik de eerdere post. Uiteindelijk is het maar hoe je het interpreteert omdat het er niet expliciet staat. Dat jij het invult is een keuze. Beide vullen het in.[...]
Kom op, dit is niet meer dan je in allerlei bochten wringen om maar net te doen alsof niet gezegd wordt wat er wel bedoeld wordt. De boodschap is in deze duidelijk, Makkelie kan er geen kloot van.
Dat sowieso.Dat mag je best vinden, maar dat communiceer je niet in de media.
Ik doe niet alsof er een hiërarchie is, die vul jij zelf in.Napo schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:51:
Hij gaat inherent mank als je doet alsof er een hierarchie gaat zijn die er niet is.
Al kan je wat mij betreft nog best beredeneren dat er wel degelijk een hiërarchie bestaat tussen arbitrage en de staf met zijn spelers, maar dat is een losstaande discussie.
Nee, dat is niet meer dan het betere kop-in-het-zand-werk. Gelijk aan vergoelijken van discutabele uitspraken door te doen alsof het maar een mening is. Dit kan je niet afdoen met een kwestie van interpretatie.Zoals ik ook onderken ik de eerdere post. Uiteindelijk is het maar hoe je het interpreteert omdat het er niet expliciet staat. Dat jij het invult is een keuze. Beide vullen het in.
Als hij wil zeggen waar het op staat dan moeten we ons niet gaan zitten verschuilen achter formulering, dan zegen we ook gewoon waar op het op staat.
Mocht je dit principieel met mij oneens zijn dan zij het zo, dan laten we het erbij.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het is het tegenovergestelde van wat jij doet. Waar je de conclusie legt dat het onlosmakelijk op de scheidsrechter specifiek is interpreteer ik het wat breder. "het" is ambigue", al is het niet te ontkennen dat het meest waarschijnlijk op de scheidsrechter slaat maar ook daar kan het nog steeds over de inhoudelijke stijl van fluiten gaan en niet de persoon. Als je tegen iets bent ben je niet per definitie tegen de persoon, zo zwart wit kan je het niet maken.Gonadan schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:01:
[...]
Nee, dat is niet meer dan het betere kop-in-het-zand-werk. Gelijk aan vergoelijken van discutabele uitspraken door te doen alsof het maar een mening is. Dit kan je niet afdoen met een kwestie van interpretatie.Als hij wil zeggen waar het op staat dan moeten we ons niet gaan zitten verschuilen achter formulering, dan zegen we ook gewoon waar op het op staat.
Mocht je dit principieel met mij oneens zijn dan zij het zo, dan laten we het erbij.
Wat moet Makkelie de volgende keer denken als ie een wedstrijd van PSV mag gaan fluiten?
Het is een heel zwakke uitspraak van Bosz en het is helemaal niet nodig. En dan nog zeggen "Ik ben altijd kwaad op Danny Makkelie". PSV staat soeverein bovenaan. AZ ging onderuit tegen Fortuna. Laat dat gewoon. Heb het over het spel en je mag prima zeggen dat je iets een penalty vond of niet, maar ga 't gewoon niet op de man spelen. Ik vind het ontzettend onvolwassen van Bosz. En om 't dan te doen in het weekend waarin de scheidsrechters extra in de aandacht staan.
En dan kunnen we gaan lopen lullen of ie z'n mening mag geven of niet. Prima, hij mag zijn mening geven. Maar net zoals het gros van alle Nederlanders is het hebben van een mening niet meteen een vrijbrief om die mening dan maar te gaan verkondigen. Soms moet je even twee tellen nadenken en je mond houden. Dat had Bosz nu ook moeten doen. Zwak.
Het is een heel zwakke uitspraak van Bosz en het is helemaal niet nodig. En dan nog zeggen "Ik ben altijd kwaad op Danny Makkelie". PSV staat soeverein bovenaan. AZ ging onderuit tegen Fortuna. Laat dat gewoon. Heb het over het spel en je mag prima zeggen dat je iets een penalty vond of niet, maar ga 't gewoon niet op de man spelen. Ik vind het ontzettend onvolwassen van Bosz. En om 't dan te doen in het weekend waarin de scheidsrechters extra in de aandacht staan.
En dan kunnen we gaan lopen lullen of ie z'n mening mag geven of niet. Prima, hij mag zijn mening geven. Maar net zoals het gros van alle Nederlanders is het hebben van een mening niet meteen een vrijbrief om die mening dan maar te gaan verkondigen. Soms moet je even twee tellen nadenken en je mond houden. Dat had Bosz nu ook moeten doen. Zwak.
Ik ben altijd wel boos op Blind. Ik vind het echt helemaal niets.
De pijn van de uitspraak zit hierin dat Bosz heel makkelijk even Makelie volledig affakkelt als scheidsrechter (en misschien zelfs als mens). Bosz zal zoiets nooit zeggen over een voetballer of collega. Het punt wat Makelie maakt is dat het niet normaal moet zijn zo over scheidsrechters te praten.
Ik denk dat Makelie wel een punt heeft. Ik vind Bosz een geweldige trainer die zich overwegend beschaafd gedraagt. Als zelfs zo iemand een scheidsrechter op zo'n manier bejegent, dan zegt dat wat over de cultuur in het voetbal.
Als coaches nou eens zouden uitstralen dat de scheidsrechter onschendbaar is.
" Wat vond je van de scheidsrechter? Wie ben ik om de scheidsrechter te beoordelen, ik heb nog nooit gefloten. Of we strafschop moesten krijgen? Misschien wel. Ik reken erop dat het de volgende keer weer meezit."
En toen werd ik wakker.
De pijn van de uitspraak zit hierin dat Bosz heel makkelijk even Makelie volledig affakkelt als scheidsrechter (en misschien zelfs als mens). Bosz zal zoiets nooit zeggen over een voetballer of collega. Het punt wat Makelie maakt is dat het niet normaal moet zijn zo over scheidsrechters te praten.
Ik denk dat Makelie wel een punt heeft. Ik vind Bosz een geweldige trainer die zich overwegend beschaafd gedraagt. Als zelfs zo iemand een scheidsrechter op zo'n manier bejegent, dan zegt dat wat over de cultuur in het voetbal.
Als coaches nou eens zouden uitstralen dat de scheidsrechter onschendbaar is.
" Wat vond je van de scheidsrechter? Wie ben ik om de scheidsrechter te beoordelen, ik heb nog nooit gefloten. Of we strafschop moesten krijgen? Misschien wel. Ik reken erop dat het de volgende keer weer meezit."
En toen werd ik wakker.
Wanneer je dermate generaliseert dat je alles van de persoon diskwalificeert dan diskwalificeer je de persoon, zo zwart/wit is het helaas wel. We zitten hier niet in de tweede kamer alles grijs te leuteren, dus we gaan ook niet grijs maken wat heel duidelijk is.Napo schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:54:
Het is het tegenovergestelde van wat jij doet. Waar je de conclusie legt dat het onlosmakelijk op de scheidsrechter specifiek is interpreteer ik het wat breder. "het" is ambigue", al is het niet te ontkennen dat het meest waarschijnlijk op de scheidsrechter slaat maar ook daar kan het nog steeds over de inhoudelijke stijl van fluiten gaan en niet de persoon. Als je tegen iets bent ben je niet per definitie tegen de persoon, zo zwart wit kan je het niet maken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Oneens, maar hier gaan we niet uitkomen.Gonadan schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:14:
[...]
Wanneer je dermate generaliseert dat je alles van de persoon diskwalificeert dan diskwalificeer je de persoon, zo zwart/wit is het helaas wel. We zitten hier niet in de tweede kamer alles grijs te leuteren, dus we gaan ook niet grijs maken wat heel duidelijk is.
Wel te verwachten, komt zover ik kan heugen niet voor dat de aanklager een onderzoek in stelt en dat er dan uit komt dat er niets geeist wordt.De aanklager betaald voetbal heeft één duel schorsing in gedachten voor Peter Bosz naar aanleiding van zijn uitlatingen over Danny Makkelie. PSV gaat niet akkoord met het voorstel.
Ik denk dat er aan beide kanten iets te zeggen valt. De KNVB heeft aan het begin van het seizoen al aangegeven strenger op te treden tegen commentaar op de arbitrage, en bovendien vond dit plaats tijdens de Week van de Scheidsrechter.
Toch vind ik dat Bosz niet extreem over de schreef is gegaan. Natuurlijk had hij zijn woorden iets voorzichtiger kunnen kiezen, maar hij heeft geen uitspraken gedaan zoals dat hij hoopt dat Makkelie zou stoppen met fluiten. Voetbal is en blijft een sport vol emotie, en hoewel dat geen excuus is voor alles, gebeuren er soms veel ergere dingen waar niets mee gedaan wordt.
Toch vind ik dat Bosz niet extreem over de schreef is gegaan. Natuurlijk had hij zijn woorden iets voorzichtiger kunnen kiezen, maar hij heeft geen uitspraken gedaan zoals dat hij hoopt dat Makkelie zou stoppen met fluiten. Voetbal is en blijft een sport vol emotie, en hoewel dat geen excuus is voor alles, gebeuren er soms veel ergere dingen waar niets mee gedaan wordt.
Voetbal is zeker een sport met veel emotie, maar je kan prima passievol zijn en tegelijkertijd beschaafd (zie Farioli na de match waarin Baas een rode kaart kreeg).
Bosz had gewoon netjes kunnen blijven. Kom zeg, je staat soeverein bovenaan in de eredivisie, geen vuiltje aan de lucht en bij de eerste beste tegenslag ga je zo tekeer. Heel raar.
Bosz had gewoon netjes kunnen blijven. Kom zeg, je staat soeverein bovenaan in de eredivisie, geen vuiltje aan de lucht en bij de eerste beste tegenslag ga je zo tekeer. Heel raar.
Tekeer gaan? Hij zegt in vind het niets. Gewoon een mening. Wat een maatschappij zeg waarom iedereen door een woord bijna doodgestoken wordt.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Misschien kan PSV het telefoonnummer van die advocaat van Feyenoord vragen
Voetbal is emotie en Bosz uit dat tijdens de wedstrijd en krijgt geel. Vervolgens wint PSV de wedstrijd en doet de beslissing van Makkelie er al niet meer toe. Bosz krijgt ruim de tijd om af te koelen, maar gaat vervolgens in de persconferentie met gestrekt been in op Makkelie. Dat is niet zo handig/netjes in de week van de scheidsrechter.
Moet je iemand daar voor schorsen? Normaal gesproken niet, een berisping is op zijn plaats, maar in de week van de scheidsrechter kan ik het ook begrijpen dat er een wedstrijd schorsing op volgt. Maar ik kan ook begrijpen dat anderen het geen schorsing waard vinden.
Bosz had gewoon beter moeten weten.
Moet je iemand daar voor schorsen? Normaal gesproken niet, een berisping is op zijn plaats, maar in de week van de scheidsrechter kan ik het ook begrijpen dat er een wedstrijd schorsing op volgt. Maar ik kan ook begrijpen dat anderen het geen schorsing waard vinden.
Bosz had gewoon beter moeten weten.
Hattrick: Thorgal Eagles
Maar ook heb ik die Farioli bij een wedstrijd (durf echt niet meer te zeggen welke) als een volslagen idioot langs de lijn gezien.. richting scheids en 4de official..Trishul schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:19:
Voetbal is zeker een sport met veel emotie, maar je kan prima passievol zijn en tegelijkertijd beschaafd (zie Farioli na de match waarin Baas een rode kaart kreeg).
Niet dat dat er nu echt om doet in deze discussie maar ik ben echt van mening dat zo'n "uitschieter" die Bosz nu heeft gehad echt niet zo heel extreem was en dan vind ik wel echt dat een schorsing hierin over de top zou zijn.
Ze hebben hun statement vind ik al gemaakt om het te onderzoeken.
Probleem is dat vaak na dit soort momenten de scheidsrechter ook vaak geen interview geeft na de wedstrijd. (Correct me if i'm wrong, kon het zo 123 niet vinden). Scheidsrechters zijn ook mensen en die maken nou eenmaal ook fouten. Het erkennen ervan werkt dan een stuk beter.
[ Voor 0% gewijzigd door Envy Jeff op 11-10-2024 15:47 . Reden: typfout ]
Ik kan het mij wel heugen, maar ook weer niet dermate in detail dat ik daadwerkelijk een zaak kan noemen waarin dat gebeurd is. Het is vrij uitzonderlijk inderdaad.Napo schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:06:
Wel te verwachten, komt zover ik kan heugen niet voor dat de aanklager een onderzoek in stelt en dat er dan uit komt dat er niets geeist wordt.
En zeker gezien de week waarin Bosz het gedaan heeft zal je zien dat men extra principieel wil doen, dus dit lag wel in de lijn der verwachtingen.
Jammer dat het artikel niet toont wat de beweegredenen van PSV zijn om niet akkoord te gaan. Want hoewel ik de uitspraak onfatsoenlijk vind kan ik wel begrijpen dat je een daadwerkelijke schorsing weer te zwaar vind zonder dat je daarmee direct de hele zaak als onzin wilt bestempelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Los van deze specifieke situatie: Ongeacht de uitkomst gaat de uitdaging hem wellicht zitten in het consequent doortrekken van de gekozen lijn. We hebben al gezien dat het in woord of gebaar protesteren tegen de beslissing van de scheidsrechter tijdens de wedstrijd al minder strak wordt gemanaged dan aan het begin van het seizoen. Juist dat moet je als KNVB willen voorkomen, consistent beleid toepasen bij het leiden van wedstrijd, dat is al lastig genoeg met diverse scheidsrechters die niet allemaal op één lijn zitten maar ook over het seizoen over de wedstrijden is het niet consistent, al is dat lastig ( lees onmogelijk ) om op één lijn te krijgen bij mensenwerk.bregweb schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:39:
Moet je iemand daar voor schorsen? Normaal gesproken niet, een berisping is op zijn plaats, maar in de week van de scheidsrechter kan ik het ook begrijpen dat er een wedstrijd schorsing op volgt.
Sowieso.Bosz had gewoon beter moeten weten.
Scheidsrechters maken zeker fouten en tijdens wedstrijden kan het er af en toe verhit aan toegaan, maar Bosz had toch wel ruim afgekoeld moeten zijn na de wedstrijd. In plaats daarvan werd hij zelfs persoonlijk richting Makkelie. Vreemd gedrag.Envy Jeff schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:46:
[...]
Maar ook heb ik die Farioli bij een wedstrijd (durf echt niet meer te zeggen welke) als een volslagen idioot langs de lijn gezien.. richting scheids en 4de official..
Niet dat dat er nu echt om doet in deze discussie maar ik ben echt van mening dat zo'n "uitschieter" die Bosz nu heeft gehad echt niet zo heel extreem was en dan vind ik wel echt dat een schorsing hierin over de top zou zijn.
Ze hebben hun statement vind ik al gemaakt om het te onderzoeken.
Probleem is dat vaak na dit soort momenten de scheidsrechter ook vaak geen interview geeft na de wedstrijd. (Correct me if i'm wrong, kon het zo 123 niet vinden). Scheidsrechters zijn ook mensen en die maken nou eenmaal ook fouten. Het erkennen ervan werkt dan een stuk beter.
Schorsing vind ik dan wel weer zwaar, maar kan me voorstellen dat ze nu een duidelijke lijn willen trekken.
carpebios schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:23:
Tekeer gaan? Hij zegt in vind het niets. Gewoon een mening. Wat een maatschappij zeg waarom iedereen door een woord bijna doodgestoken wordt.
offtopic:
Doe jij nu niet feitelijk hetzelfde door "tekeer gaan" teveel lading te geven? Je kunt het ook gewoon oneens zijn zonder dat het een maatschappelijk probleem is.
Doe jij nu niet feitelijk hetzelfde door "tekeer gaan" teveel lading te geven? Je kunt het ook gewoon oneens zijn zonder dat het een maatschappelijk probleem is.
Verder niet zo'n mening over Bosz v.s. Makkelie, het is zoiets kleins, laat lekker gaan.
Only fools are enslaved by time and space.
Verkeerde topic.
[ Voor 185% gewijzigd door Jeroenvde89 op 11-10-2024 21:22 ]
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
.
[ Voor 100% gewijzigd door Jeroenvde89 op 11-10-2024 21:22 ]
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Europese spelers en competities dienen klacht in tegen FIFA om overvolle kalender
Hoop dat ze er in slagen. Totale overkill wat we nu hebben, elke avond voetbal.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Verwijderd
... against FIFA over its conduct concerning the imposition of the international match calendar, including decisions relating to the FIFA Club World Cup 2025.
Op de internationale wedstrijd kalender staan alleen de A-interlands.
Tegen elke avond voetbal moet je bij de nationale competities zijn, de UEFA en genoegen nemen met flink minder TV gelden.
Op de internationale wedstrijd kalender staan alleen de A-interlands.
Tegen elke avond voetbal moet je bij de nationale competities zijn, de UEFA en genoegen nemen met flink minder TV gelden.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2024 17:36 ]
Ik zie het niet in de kalender staan maar de FIFA heeft wel recent het wereldkampioenschap voor clubteams ingevoerd dat in de zomer van 2025 gaat plaats vinden van 15 juni tot 13 juli met eigenlijk dezelfde opzet als een WK voor landenteams. Dat betekent voor clubs die meedoen in ieder geval 3 poule wedstrijden en als ze de finale halen 7 wedstrijden. (https://www.fifa.com/en/t...oups-draw-matches-tickets)
edit:
Trouwens ook handig dat dit bijna tegelijkertijd met de Concaf Gold Cup (14 juni t/m 6 juli) plaatsvind.
edit:
Trouwens ook handig dat dit bijna tegelijkertijd met de Concaf Gold Cup (14 juni t/m 6 juli) plaatsvind.
[ Voor 11% gewijzigd door gws24 op 14-10-2024 20:44 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Verwijderd
Omdat de kalender alleen aangeeft wanneer de interland perioden zijn en dus wanneer de nationale bonden spelers kunnenn opeisen.gws24 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:39:
Ik zie het niet in de kalender staan maar
Verder ik had dat zelf nog niet eerder gelezen, maar je kan zien dat vanaf 2026 de breaks van september en oktober worden samengevoegd tot één break van vier wedstrijden.
Laat de "supporters" maar voelen dat het klaar moet zijn met geweld rondom voetbalwedstrijden.
Ik juich dit besluit wel toe.
Jammer voor de goedwillende fans, maar ik ben wel beetje klaar mee dat vandalen zich "namens" Nederlandse clubs misdragen.
Hm, na het schrijven bedacht ik me dat deze beter in randzaken past...
Jammer voor de goedwillende fans, maar ik ben wel beetje klaar mee dat vandalen zich "namens" Nederlandse clubs misdragen.
[ Voor 9% gewijzigd door Megupe op 15-10-2024 10:48 ]
Trainers zijn niet verplicht elke week dezelfde spelers op te stellen. Ze zijn er zelf bij.alexbl69 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:12:
Europese spelers en competities dienen klacht in tegen FIFA om overvolle kalender
Zit een kleine vorm van hypocrisie in. Bij een geblesseerde speler, trainers die klagen over een vol schema, maar de spelers wel tot uiterste drijven door ze op te blijven stellen.
uitgaande van dit bericht: https://www.voetbalnieuws...-het-seizoen-2022-23.html; (70 wedstrijden = 6300 minuten), Deze link laat zien: dat hij dat seizoen uit is gekomen op 5165 minuten. Dus hij is wel gewisseld etc. (en dat is blijkbaar nog zonder interland voetbal) https://www.transfermarkt...240306/saison/2022#gesamt
70 wordt dus gezien als veel, aangezien daaronder spelers zich al hard maakten tegen de overvolle kalender. Commercie draait door, dus minder wedstrijden uitzenden is minder inkomsten.
Ze kunnen beter regelgeving instellen m.b.t. het maximaal aantal minuten spelen in een seizoen. Stel 50 wedstrijden per seizoen verdeeld over alle competities = 4500 minuten per speler. Verdeeld over alle competities. eventueel met uitzondering van interland voetbal tijdens toernooien (geen kwalificatie)
Ik denk dat je dan ook 'bankspelers en jeugdspelers' meer te bieden hebt op het gebied van 'gegarandeerde minuten' Wedstrijden zullen een andere balans krijgen, heette dat vroeger het B-elftal, is dat er nu in minder mate. Aangezien je het als coach wellicht gaat spreiden.
offtopic:
Maar goed, 1 grote brainfart. Komt er toch niet. Gooi het bierviltje al weg.
Maar goed, 1 grote brainfart. Komt er toch niet. Gooi het bierviltje al weg.
En wellicht moet er nog wat getweaked worden;
Deze link van vorig seizoen: Spelers uit de top 10 competities, met de meeste minuten:
Dit is het aantal minuten i.c.m. gespeelde wedstrijden voor club wedstrijden en interlands. Waarbij de top 5 spelers uit deze lijst, typische posities zijn die niet vaak worden gewisseld. En als dit dus als veel wordt ervaren, dan moet dat mogelijk nog verder naar beneden.
1
Jordan Pickford
4680' 52
2
Jan Oblak
4545' 51
3
Joachim Andersen
4542' 51
4
Declan Rice
4520' 53
5
Virgil van Dijk
4501' 52
https://www.transfermarkt...tersklasse=alle&yt0=tonen
[ Voor 18% gewijzigd door Millie-ano op 15-10-2024 15:04 ]
Die Fransen hebben alleen een pak boter op hun hoofd niet te zuinig.Megupe schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:48:
Laat de "supporters" maar voelen dat het klaar moet zijn met geweld rondom voetbalwedstrijden.
PSG heeft echt heel smerige fans rondlopen, dat ze daar eerst eens werk van maken.
Boter?Millie-ano schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:50:
[...]
Trainers zijn niet verplicht elke week dezelfde spelers op te stellen. Ze zijn er zelf bij.
Zit een kleine vorm van hypocrisie in. Bij een geblesseerde speler, trainers die klagen over een vol schema, maar de spelers wel tot uiterste drijven door ze op te blijven stellen.
Die clubs verdienen het geld en moeten het salaris betalen. Nationale teams profiteren daar lekker van, wel de lusten niet de lasten. En clubs doen tours in de zomer naar Verweggistan, maar dat wil niet zeggen dat dan alle toppers meedoen. Bij het WK voor clubteams *moeten* die topspelers meedoen.
Dit kan nooit kloppen.Millie-ano schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:50:
1
Jordan Pickford
4680' 52
2
Jan Oblak
4545' 51
3
Joachim Andersen
4542' 51
4
Declan Rice
4520' 53
5
Virgil van Dijk
4501' 52
https://www.transfermarkt...tersklasse=alle&yt0=tonen
Rodri heeft 4300 minuten bij z'n club, en komt samen met het EK op 4.848
Wat een onzin zeg, ik sta er ook wel eens tussen, zoals in Londen. Helemaal niets aan de hand, gezellige sfeer etc. En ja, er zijn kinderen die daar komen voor de coke en stoer zijn, maar die heb je bij elke club. Wat ga je dan doen, elke club z'n uitsupporters verbieden naar de stad af te reizen?Megupe schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:48:
[ Voor 11% gewijzigd door carpebios op 15-10-2024 23:06 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Verwijderd
Niet geheel verrassend als de startgelden voor de deelnemende clubs daadwerkelijk 50 miljoen blijken te zijn.toolkist schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:09:
Bij het WK voor clubteams *moeten* die topspelers meedoen.
Probleem is dat een selecte groep het altijd voor iedereen verpest, ook bij PSV:carpebios schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:06:
[...]
Wat een onzin zeg, ik sta er ook wel eens tussen, zoals in Londen. Helemaal niets aan de hand, gezellige sfeer etc. En ja, er zijn kinderen die daar komen voor de coke en stoer zijn, maar die heb je bij elke club. Wat ga je dan doen, elke club z'n uitsupporters verbieden naar de stad af te reizen?
PSV 'schaamt zich diep' voor rellen bij Champions League-duel met Lens - https://nos.nl/l/2495294
https://psv.supporters.nl...regeldheden-tegen-arsenal
Dat de autoriteiten dan bepalen dat supporters van een degelijke club niet mogen komen is dan niet zo gek.
Clubs weten volgens mij dondersgoed om welke supporters het gaat, maar zijn volgens mij zelf bang om deze supporters toegang te ontzeggen
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dan klopt die filter niet. Maar los daarvan. Blijkbaar wordt dat gezien als 'te veel' dan moeten ze daar eens naar kijken. In het normale leven heb je ook soortgelijke regels m.b.t. werk en het veilig kunnen uitvoeren. Niet te lang achter elkaar rijden/werken, niet te zwaar tillen etc. Dan kunnen ze dat met topsport ook invoeren. Maar het werk gaat wel door, daar hebben ze personeel voor. Net zoals in sport, de wedstrijden gewoon doorgaan, daar hebben ze een A/B selectie van x-spelers voor.toolkist schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:14:
[...]
Dit kan nooit kloppen.
Rodri heeft 4300 minuten bij z'n club, en komt samen met het EK op 4.848
Het blijft sowieso een frappante werkelijkheid dat personen uit bepaalde gebieden geweigerd kunnen worden omdat er een vermoeden ontstaat dat ze supporter van een bepaalde club zijn. Hoe bepaal je dat een persoon die afreist naar Parijs een supporters is van PSV of uberhaupt het specifieke motief heeft om naar Parijs af te reizen omwille van de wedstrijd of omdat die toevallig samenvalt met een eerder geplande vakantie/zakenreis/of welke andere reden dan ook.carpebios schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:06:
[...]
Wat een onzin zeg, ik sta er ook wel eens tussen, zoals in Londen. Helemaal niets aan de hand, gezellige sfeer etc. En ja, er zijn kinderen die daar komen voor de coke en stoer zijn, maar die heb je bij elke club. Wat ga je dan doen, elke club z'n uitsupporters verbieden naar de stad af te reizen?
Idealiter heb je dit niet nodig maar als er te vaak iets mis gaat dan is het niet geheel onlogisch dat er een keer een lijn wordt getrokken en dan lijden de goedwillende supporters - zoals vrijwel altijd - onder de kansarme aanhang.
toolkist schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:07:
[...]
Die Fransen hebben alleen een pak boter op hun hoofd niet te zuinig.
PSG heeft echt heel smerige fans rondlopen, dat ze daar eerst eens werk van maken.
Ik heb het over het algemeen, niet specifiek PSV.carpebios schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:06:
[...]
Het is zo vaak raak, er gaat zo veel gemeenschapsgeld naar de klote omdat een deel het verpest.
Ik snap wel dat de gemeenschapsvertegenwoordiging dan korte metten er mee maakt, en ben het er wel mee eens. Zoals ik ook schreef, wel heel vervelend voor de goedbedoelende fans zoals @carpebios en ik mmezelf ook onder schaar.
Het zou al schelen als clubs ook wat meer doen, al begrijp ik wel dat die uit angst ook niet durven.
Ik ga toevallig wel naar Parijs dit weekend, maar kon geen kaarten krijgen, dus ik vertrek terug maandag
Eens, ik verwacht dat de soep niet zo heet wordt gegeten hoor. Zolang je niet overduidelijk gekleed als supporter rond het stadion hangt of een sportcafe opzoekt zal het wel loslopen. Als ik op zakenreis ben of met mijn gezin op vakantie ben dan kom ik toch op hele andere plekkenNapo schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:08:
[...]
Het blijft sowieso een frappante werkelijkheid dat personen uit bepaalde gebieden geweigerd kunnen worden omdat er een vermoeden ontstaat dat ze supporter van een bepaalde club zijn. Hoe bepaal je dat een persoon die afreist naar Parijs een supporters is van PSV of uberhaupt het specifieke motief heeft om naar Parijs af te reizen omwille van de wedstrijd of omdat die toevallig samenvalt met een eerder geplande vakantie/zakenreis/of welke andere reden dan ook.
XXXVI
Gedraag je dan ook!carpebios schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:05:
Ik ga toevallig wel naar Parijs dit weekend, maar kon geen kaarten krijgen, dus ik vertrek terug maandag
en veel plezier!
Iig beginnen we weer sterk, 2 interessante potten op zaterdag. Hoewel ik niet veel vertrouwen heb dat AZ gaat stunten en wel het idee dat Go ahead vervelend kan worden
10 second ninja DONE
Rood? Ja het is dom, maar rood?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Dat zeker.Advizor schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:58:
Slim gevallen door Guus.
Til was een in principe al langs hé, dus rood is prima uit te leggen. Wel ruk voor het verdere verloop vd wedstrijd.OMX2000 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:58:
Rood? Ja het is dom, maar rood?
Hup, hebbie t al. Ga wel naar Twente gluren zometeen tot Feyenoord aftrapt.
[ Voor 13% gewijzigd door DutchOwnage op 19-10-2024 19:02 ]
Nou klaar, PSV kan de 3 punten vast inpakken.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Mee eens hoor. Is ook een domme overtreding. Maar ja, wedstrijd naar de haaien. Terwijl het wel lekker begon.DutchOwnage schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:01:
[...]
Til was een in principe al langs hé, dus rood is prima uit te leggen. Wel ruk voor het verdere verloop vd wedstrijd.
Hup, hebbie t al. Ga wel naar Twente gluren zometeen tot Feyenoord aftrapt.
Til miste de bal en had deze zeker niet onder controle.DutchOwnage schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:01:
[...]
Til was een in principe al langs hé, dus rood is prima uit te leggen. Wel ruk voor het verdere verloop vd wedstrijd.
Voor mij maximaal een gele kaart en geen rood, want niet echt doorgebroken speler.
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Die Bosz is nou niet bepaald iemand die je voor de gezelligheid uitnodigt voor een pilsje hé. Sjongejonge. Dat interview vooraf ook...
Ennn er gaan blessures vallen.
Dat is ook niet zijn taak gezelligheid, winnen is de opdracht.DutchOwnage schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:06:
Die Bosz is nou niet bepaald iemand die je voor de gezelligheid uitnodigt voor een pilsje hé. Sjongejonge. Dat interview vooraf ook...
Je kunt wel een beetje op een normale manier de verslaggever te woord staan. Heb je het interview überhaupt gezien?tuinïnen schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:17:
[...]
Dat is ook niet zijn taak gezelligheid, winnen is de opdracht.
Natuurlijk, maar gezien de voorwaardelijke straf kan je beter je woorden goed wegen en niet teveel zeggen. KNVB blij , dat is belangrijk.DutchOwnage schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:18:
[...]
Je kunt wel een beetje op een normale manier de verslaggever te woord staan. Heb je het interview überhaupt gezien?
Schouten naar de kant met knieklachten.
O nee, hij is vermoeid.
Nee toch zijn knie.
O nee, hij is vermoeid.
Nee toch zijn knie.
Cadeautje, wat een slechte beslissing. Geel en vrije trap was ruim voldoende. Bal was niet onder controleAdvizor schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:58:
Slim gevallen door Guus.
Totaal niet relevant. Vasthouden begon al voordat de bal voorbij was.Holk schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:43:
[...]
Cadeautje, wat een slechte beslissing. Geel en vrije trap was ruim voldoende. Bal was niet onder controle
Ze maken het PSV natuurlijk wel makkelijk.
Vasthouden was van beide kanten, Til viel pas als een volleerd ballerina nadat hij de bal niet onder controle kreeg. Dat hij valt is prima, de sanctie is buitenproportioneeltuinïnen schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:46:
[...]
Totaal niet relevant. Vasthouden begon al voordat de bal voorbij was.
Ze maken het PSV natuurlijk wel makkelijk.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:33
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Maar de scheidsrechter kan er zeker wel rood voor geven. Diegene die vast gaat houden moet slimmer zijn dan diegene die valt.Holk schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:48:
[...]
Vasthouden was van beide kanten, Til viel pas als een volleerd ballerina nadat hij de bal niet onder controle kreeg. Dat hij valt is prima, de sanctie is buitenproportioneel
Had Til niet aangeraakt was er niks aan de hand geweest, nog genoeg mogelijkheden gehad om anders in te grijpen.
Boem boem Milambo
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Dubbel geel…
Wat een doelpunt. Lekker hoor.
GAE had rood moeten hebben
Waarom zit toch iedereen in de modus "je mag ook je mening helemaal niet meer zeggen van de KNVB!!!!!!"?tuinïnen schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:26:
[...]
Natuurlijk, maar gezien de voorwaardelijke straf kan je beter je woorden goed wegen en niet teveel zeggen. KNVB blij , dat is belangrijk.
Je mag prima zeggen dat je het ergens niet mee eens bent. Het probleem is alleen dat Bosz dat deed op een hele kinderachtige en neerbuigende manier. Dat snap ik prima als het tijdens de wedstrijd is en je vol emotie en adrenaline zit, maar in het interview achteraf zou je er toch weer nuchter naar moeten kunnen kijken en je genuanceerd moeten kunnen verwoorden. Zeg gewoon netjes "ik vond het een overduidelijke penalty maar deze scheids geeft hem niet. Dat is zijn keuze en daar zullen we mee moeten leven" of iets dergelijks en wees blij dat je met 10 man een zware pot over de streep hebt getrokken. Dan is er helemaal niemand die er iets van vindt terwijl je dezelfde boodschap hebt verteld.
Uit het boekje dit. Prachtig.
Bosz is een hork net een tikkeltje minder dan Ten Hag. Maar ik trek dat soort trainers slecht. Doe nie zo stug.
Klopt is het ook niet…Advizor schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:36:
Was geen buitenspel??
Die 0-4 was echt man city achtig. Perfect
Eindelijk een goeie overwinning.
Hopelijk houden ze deze lijn zo aan.
We zijn wel weer AZ en Twente voorbij op de ranglijst. Ajax staat er virtueel nog boven natuurlijk, maar die krijgen we binnenkort thuis en moet ze eerst nog even zien winnen in Almelo morgen. Utrecht is de vreemde eend op het moment, maar die zullen waarschijnlijk oom nog wel een terugval krijgen. Maar respect voor Jans wat ie doet daar.
Het was een goede avond. Maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer
Het was een goede avond. Maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer
Ik ben ook erg benieuwd hoe goed psv in onderlinge topwedstrijden nu eigenlijk is. Tegen AZ zegt niets eigenlijk vanwege die vroege rode kaart.
Die kaart was i.m.o. wel terecht, al zie je dat Til ook bezig was, denk dat de var bij geel ook niet had ingegrepen. Vind ik altijd (voor wie ook) zonde zo vroeg in een wedstrijd, omdat met name zo vroeg het wel heel beslissend is. (Nogmaals ook al is het terecht zoals hier)
Feyenoord was weer eens leuk om naar te kijken, zat weer plezier in en werd leuk gevoetbald. Je kon duidelijk zien wat vertrouwen met die gasten doet, het voelt eeen stukje minder geforceerd.
Milambo imo MotM, vooral ook vanwege zijn overstap bij de 0-4, de goal van Ueda. Dat getuigt van zoveel teamspirit en vooral inzicht. Dit deed hij zo bewust omdat hij wist dat Ueda daar liep, vond ik ook wel een mooie goal.
De goal van Carranza was ook een mooie voetbalde goal, hoop dat Ivanusec die daar de voor assist gaf, langzamerhand iets vertrouwen kan tanken, die had ook een paar leuke acties in de 20/25 minuten die hij kreeg.
Die kaart was i.m.o. wel terecht, al zie je dat Til ook bezig was, denk dat de var bij geel ook niet had ingegrepen. Vind ik altijd (voor wie ook) zonde zo vroeg in een wedstrijd, omdat met name zo vroeg het wel heel beslissend is. (Nogmaals ook al is het terecht zoals hier)
Feyenoord was weer eens leuk om naar te kijken, zat weer plezier in en werd leuk gevoetbald. Je kon duidelijk zien wat vertrouwen met die gasten doet, het voelt eeen stukje minder geforceerd.
Milambo imo MotM, vooral ook vanwege zijn overstap bij de 0-4, de goal van Ueda. Dat getuigt van zoveel teamspirit en vooral inzicht. Dit deed hij zo bewust omdat hij wist dat Ueda daar liep, vond ik ook wel een mooie goal.
De goal van Carranza was ook een mooie voetbalde goal, hoop dat Ivanusec die daar de voor assist gaf, langzamerhand iets vertrouwen kan tanken, die had ook een paar leuke acties in de 20/25 minuten die hij kreeg.
Vind het wel jammer dat Ivanusec zo weinig speeltijd krijgt.
De keren dat hij inviel waren heel erg slecht. Gisteren was het prima en hij oogt ook fitter.Grudgie schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 08:35:
Ik ergens ook, maar hij heeft nog niet kunnen overtuigen. Ik hoop dat hij dat nu wel kan gaan doen, hij oogt i.m.o. fitter ook. Nu de rest van het team ook fitter lijkt te worden en wat beter begint te draaien kan het wel eens een hele nuttige speler blijken tegen clubs die weinig ruimte laten. Er zit voldoende inzicht, creativiteit en traptechniek in die jongen, maar hij is verder niet heel snel en behendig, dus dat helpt hem niet.Grudgie schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 08:35:
Ik niet. De man is te traag. En zoals de verslaggever aangaf past hij denk ik niet goed in het spel wat Priske wil spelen.Grudgie schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 08:35:
Je buitenspelers moeten goed kunnen samenspelen met de wingbacks, en verdedigend ook kunnen helpen.
Hij speelde gisteren minder slecht dan normaal, was betrokken bij een van de doelpunten. Maar geniale passjes, steekballetjes of doelpogingen houden niet echt over.
Dan heb je in de aanval meer aan Bueno, die opvallend veel goede voorzetten geeft. Of een handenbinders zoals Osman. Die mij nu echt wel verraste. Maar Priske had bij zowel Bueno als Osman moeten zien/weten dat die voor het eind van de wedstrijd op zijn. Die lijken op hun limiet te spelen.
Net alsof de KNVB instructie gegeven heeft om vooral niet in nadeel van PSV te fluiten…tweakduke schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:29:
[...]
Maar de scheidsrechter kan er zeker wel rood voor geven. Diegene die vast gaat houden moet slimmer zijn dan diegene die valt.
Had Til niet aangeraakt was er niks aan de hand geweest, nog genoeg mogelijkheden gehad om anders in te grijpen.
Compensatie voor de niet gegeven pingel vorige wedstrijd of zo. Had Bosz toch gelijk.
Dat vonden wij als PSV aanhangers thuis. Ik vond het wel héél zwaar bestraft. Maar goed, je kúnt hem geven.
Raar moment in elk geval.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Die heb ik opgegeven. Tegen Girona kon echt niet.Grudgie schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 08:35:
Verwijderd
Valt wel mee, 30-10 gaat een makkelijke overwinning worden als men zo speelt als vandaag. We hebben naast een aantal spelers welke tegenvallen ook nieuwe toppers die het weer goedmaken. Easy win.Agent47 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:38:
Gisteren was een zeer goede overwinning. Ik ga niet te blij doen tot de winterstop. Komen nog moeilijke wedstrijden aan voor Feyenoord.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken