[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 302 Laatste
Acties:
  • 477.580 views

Onderwerpen

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:38

gws24

Thinking is hard!

Ligt er maar net aan wat hij geroepen heeft.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:19
Begint er wel weer op te lijken dat het bij een minimale marge blijft, dus een foutje is meteen erg duur...
En meteen als ik dit schrijf weer zo'n belachelijke bal van Wellenreuter.

[ Voor 25% gewijzigd door jbdeiman op 22-09-2024 15:52 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:34
Maar 1-0 voor tegen NAC. Als we zo doorgaan staan we tegen de kerst heel veel punten achter op AZ en Ajax. Niet te geloven hoe de goede uitgangspositie van vorig jaar zo is weggegooid.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:53

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik zie inderdaad ng steeds niet een heel sprankelend aanvallend spel van Feyenoord.

Of dat nu ligt aan gewenning in nieuwe opstelling en spelers of gewoon onmacht is nog de vraag.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:57
Ik begrijp er weinig van, Heerenveen wordt met 9-1 van de mat gespeeld maar tegen Groningen winnen we weer. Had gehoopt dat we eens een consistent seizoen zouden hebben.

Twitch

• jbdeiman
Rubman schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:57:
Ik zie inderdaad ng steeds niet een heel sprankelend aanvallend spel van Feyenoord.

Of dat nu ligt aan gewenning in nieuwe opstelling en spelers of gewoon onmacht is nog de vraag.
Gewenning en tegen zo'n stugge ploeg als Nac, die strak/ stevig verdedigen, hadden we vorig seizoen zonder Stengs ook alle moeite.

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-11 16:53

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik zie toch wel groot verschil qua spel met vorig jaar. Vorig jaar gingen we veel meer druk zetten en meer snelheid in het spel. Het is nu stuk trager en minder scherp.

• D-e-n
jbdeiman schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:59:
[...]

hadden we vorig seizoen zonder Stengs ook alle moeite.
En met die wetenschap had de positie van aanvallende middenvelder dus een prioriteit moeten zijn. En als die speler er niet was of niet ging komen had Priske vanaf dag één vanuit de verdedigende basis van Slot moeten gaan experimenteren om dat probleem aan te pakken. Maar we hebben maanden over de schutting geflikkerd met een ander systeem en ook nog eens zonder Hwang die gewoon in augustus al op te pikken was.

De hele technische afdeling, van Priske tot aan Te Kloese, heeft dikke steken laten vallen op cruciale punten die je nu dus punten kosten

[ Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 22-09-2024 16:05 ]

• jbdeiman
Grudgie schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:02:
Ik zie toch wel groot verschil qua spel met vorig jaar. Vorig jaar gingen we veel meer druk zetten en meer snelheid in het spel. Het is nu stuk trager en minder scherp.
Dat klopt, de spelopvatting is dit seizoen behoorlijk anders, minder voluit lijkt wel.
Maar ging mij er vooral om dat dit soort wedstrijden onder slot ook eigenlijk nooit gemakkelijk gingen.

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07-11 20:48
D-e-n schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:00:
Ik vraag me nog steeds af waarom Ivanusec niet eens een kans krijgt. Die heeft de creativiteit die we toch missen. En ook bij een middenveld Hwang, Milambo, Timber vraag je je af wie er moet gaan scoren want geen van drie is een nummer tien.
Ivanusec valt toch gewoon erg tegen? Ook vandaag weer. Weinig snelheid en diepgang. Alleen in de kleine ruimtes vind ik hem vaak wel aardig.
Hadj Moussa valt me ook tegen tot dusver. Paixao speelt slecht. Dus het probleem ligt m.i. bij de buitenspelers, nog steeds.

Die middenvelders kunnen wel een goal maken denk ik. Maar je mist idd een echte nr. 10. Hopelijk is Stengs snel terug.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:17

Agent47

I always close my contracts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTOauMo0-aUKpBhdKaez-Clpyog=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uoIqo9GPTZk3mzCIGS2iBmvL.jpg?f=user_large

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Grudgie

Grudgie

Netjes ingeschoten. :)

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-11 09:37
Vond die van gisteren meer een strafschop dan deze.

• D-e-n
Advizor schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:08:
[...]

Ivanusec valt toch gewoon erg tegen? Ook vandaag weer. Weinig snelheid en diepgang. Alleen in de kleine ruimtes vind ik hem vaak wel aardig.
Maar hij kan het toch niet verleerd zijn? Wellicht eens een andere positie?
Die middenvelders kunnen wel een goal maken denk ik. Maar je mist idd een echte nr. 10. Hopelijk is Stengs snel terug.
Timber scoort te weinig, Milambo geeft ook niet de indruk van een scorende speler te zijn. Ook met Lingr had ik wat dat betreft nog wel wat willen experimenteren maar die was al weg voordat we weer 433 speelden

• Rubman

Rubman

Ik zie het nu met de penalty, er mist vuur in het team. Het is allemaal erg gezapig en weinig beleving heb ik het idee.
Nu vind ik Priske daar ook niet de coach voor, oogt ook wat vlak zelf.

Maar BAM 2-0

[ Voor 4% gewijzigd door Rubman op 22-09-2024 16:11 ]

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-11 09:43
Advizor schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:08:
[...]

Hadj Moussa valt me ook tegen tot dusver. Paixao speelt slecht. Dus het probleem ligt m.i. bij de buitenspelers, nog steeds.

Dit. @D-e-n mag negatief zijn maar overdrijft soms wat mij betreft ook wel. Sauer uitlenen was ook onlogisch volgens hem maar die laat precies vandaag zien waarom een jaartje basisplaatsen op een niveautje minder een uitstekend idee is.

• Grudgie

Grudgie

Vind uitstraling van Priske ook wat saai. Slot was echt totaal tegenovergestelde.

• Advizor
D-e-n schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:11:
[...]

[...]

Timber scoort te weinig, Milambo geeft ook niet de indruk van een scorende speler te zijn. Ook met Lingr had ik wat dat betreft nog wel wat willen experimenteren maar die was al weg voordat we weer 433 speelden
Het begint bij de bal naar de juiste kleur spelen en dat lijkt vandaag al lastig.

Lingr vond ik altijd heel veel energie brengen maar helaas niet meer dan dat.

• D-e-n
donleone83 schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:11:
[...]

Dit. @D-e-n mag negatief zijn maar overdrijft soms wat mij betreft ook wel.
Er is ook weinig om positief over te zijn tenzij we de lat weer op het oude niveau willen gaan leggen waar een derde of vierde plek het uitgangspunt was. Want op deze manier gaan we echt geen tweede worden vrees ik. En dat vind ik vanuit de uitgangspositie een wanprestatie en dan valt er dus genoeg aan te merken op zowel de TD en de trainer.

• TonyD
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20:50
sNielz123 schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:11:
Vond die van gisteren meer een strafschop dan deze.
Erg makkelijk gegeven inderdaad. Als dit in het strafschopgebied van Feyenoord was gebeurd, dan was het nooit een penalty geweest. Zie gister ook bij Ajax. De grote clubs worden teveel beschermd.

• D-e-n
Advizor schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:13:
[...]

Lingr vond ik altijd heel veel energie brengen maar helaas niet meer dan dat.
Hij had wel scorend vermogen en dat missen we nogal.

• Advizor
TonyD schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:16:
[...]

Erg makkelijk gegeven inderdaad. Als dit in het strafschopgebied van Feyenoord was gebeurd, dan was het nooit een penalty geweest. Zie gister ook bij Ajax. De grote clubs worden teveel beschermd.
Sorry, maar hands is hands. Dus dit is een beetje een onzinnige en suggestieve uitspraak.

• jbdeiman
D-e-n schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:11:
[...]

[...]

Ik heb het idee dat die ritme en vertrouwen mist. Hij wil te graag beslissend zijn, is te nadrukkelijk op zoek in mijn ogen, en maakt daarmee vaak een verkeerde beslissing.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:58
Sem Steijn ondertussen fier bovenaan op de topscorer lijst tot nu toe. Nog ruim boven heel veel centrumspitsen. Geen eendagsvlieg dus.

• carpebios
  • Laatst online: 18-11 08:08
Feyenoord thuis, 2-0 tegen Breda, En dan ook nog door een pingel? Whut, heeft NAC Breda 50 miljoen in de ploeg gepompt?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:22

OMX2000

By any means necessary...

Ivanusec mist ritme.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Advizor
carpebios schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:24:
Feyenoord thuis, 2-0 tegen Breda, En dan ook nog door een pingel? Whut, heeft NAC Breda 50 miljoen in de ploeg gepompt?
3 punten. Dat is even het belangrijkst.

En o ja. Voor 60 miljoen verkocht.

[ Voor 6% gewijzigd door Advizor op 22-09-2024 16:29 ]

• carpebios
Advizor schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:28:
[...]

3 punten. Dat is even het belangrijkst.
7 punten bedoel je, ik ik had er liever 10 ;)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:52

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Rubman schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:11:
Ik zie het nu met de penalty, er mist vuur in het team. Het is allemaal erg gezapig en weinig beleving heb ik het idee.
Nu vind ik Priske daar ook niet de coach voor, oogt ook wat vlak zelf.

Maar BAM 2-0
Ja zo kun je het ook noemen. Van wat ik nu van de laatste 20 minuten zie, is dat alle inzet erg weinig oplevert aan serieuze doelpogingen.

Dus voorin is er nog werk aan de winkel.

Tweakers Discord

• donleone83
D-e-n schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:15:
[...]

Er is ook weinig om positief over te zijn tenzij we de lat weer op het oude niveau willen gaan leggen waar een derde of vierde plek het uitgangspunt was. Want op deze manier gaan we echt geen tweede worden vrees ik. En dat vind ik vanuit de uitgangspositie een wanprestatie en dan valt er dus genoeg aan te merken op zowel de TD en de trainer.
En ik vind het dus veel te vroeg voor dit soort uitspraken. Drie onnodige gelijke spelen in de competitie ja, waarvan je twee daarvan echt serieus 99 keer wint als je hem 100 keer overspeelt. Niet sprankelend,
soms kwetsbaar en absoluut nog wat onwennig. Geslacht door vorig jaar een van de best voetballende teams van Europa die er alleen maar sterker op geworden zijn. Door persoonlijke fouten overigens. Pijnlijk? Ja. Maar geen schande.

Helemaal eens dat de transferperiode een sof geweest is en het elftal minder sterk lijkt dan vorig jaar, maar laten we nu niet gaan doen alsof het allemaal maar dramatisch is en we in de ED niet gewoon nog steeds de grote favoriet zijn voor de tweede plek. Vooralsnog worden we niet een groot deel van de wedstrijd van de mat gespeeld door de Eagles en hebben we hulp van de scheidsrechter nodig om zo’n pot niet te verliezen 😜

[ Voor 3% gewijzigd door donleone83 op 22-09-2024 16:41 ]

• carpebios
Dit was toch gewoon geel.

• D-e-n
@donleone83
We zijn aanvallend onmachtig en defensief (met toch echt grotendeels dezelfde defensie) minder stabiel dan vorig jaar. We hebben veel punten laten liggen met een vrij makkelijk programma.

Kijkende wat er komt zie ik ons ook niet zomaar winnen bij NEC, Go Ahead of Utrecht en tussendoor komen we ook nog de concurrentie voor plek 2 tegen. Er moet wel heel snel veel veranderen om goed uit de komende reeks te komen. Dus ik vind het niet logisch om er positief naar te kijken. Als we pas mogen oordelen over twee maanden is het mogelijk mosterd na de maaltijd.

[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 22-09-2024 16:57 ]

• carpebios
Dit mag ook gewoon door? Kom op scheids zeg.

• carpebios
Eindelijk geel zeg.

• carpebios
BAM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8X_rP_VOPdQWOlADgtHjNCfNyI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RQgKpOe9At9txSwZWizzChBR.png?f=user_large

• donleone83
D-e-n schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:50:
@donleone83
We zijn aanvallend onmachtig en defensief (met toch echt grotendeels dezelfde defensie) minder stabiel dan vorig jaar. We hebben veel punten laten liggen met een vrij makkelijk programma.

Kijkende wat er komt zie ik ons ook niet zomaar winnen bij NEC, Go Ahead of Utrecht en tussendoor komen we ook nog de concurrentie voor plek 2 tegen. Er moet wel heel snel veel veranderen om goed uit de komende reeks te komen. Dus ik vind het niet logisch om er positief naar te kijken. Als we pas mogen oordelen over twee maanden is het mogelijk mosterd na de maaltijd.
Ik snap je echt wel en ben het ook niet per se met je oneens. Ik ervaar de paniek alleen nog niet zo. Een nieuwe coach en een elftal wat op een aantal sleutelposities gewijzigd is heeft tijd nodig om de juiste afstemming te vinden. Vandaag met Hwang zag het er al weer veel beter uit op het middenveld. Voorin is het momenteel huilen met de pet op en achterin is het ook nog wat labiel ja.

Vergeet niet dat vorig jaar aan de start van het seizoen het ook zoeken was naar het optimale middenveld, dat Minteh ook niet vanaf dag 1 zijn vorm te pakken had en de achterhoede ook instabiel oogde. Wat toen zand in de ogen strooide is dat Gimenez in bloedvorm was.

• carpebios
Die had mogen zitten Till!

• carpebios
Waar blijft die kaart. Die kerel is zo gevaarlijk als wat, hoeveel mensen moet die nog blesseren?

• carpebios
Wat een beperkte speler zeg, eerst jan en allemaal blesseren en nu een schwalbe.

• carpebios
Deze scheids is het echt helemaal kwijt.

• carpebios
Tjah, dan krijgen ze een kans ja.

• Trishul
PSV zal er wel nog flink overheen gaan hoor. Groot verschil in individuele kwaliteiten.

• carpebios
Maar die scheids, wat is dat toch. Laat die kamikaze speler maar z'n gang gaan, maar fluit elk duel af bij de goal van Fortuna.

• carpebios
Flamingo, wat een aankoop....

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:41
Nog een aanvallende back kopen zal de verdediging wel beter maken

• carpebios
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8X_rP_VOPdQWOlADgtHjNCfNyI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RQgKpOe9At9txSwZWizzChBR.png?f=user_large

Lang geleden dat PSV er zo eentje maakte.

[ Voor 11% gewijzigd door carpebios op 22-09-2024 18:14 ]

• sNielz123
Mooie trap

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:25
Feyenoord was weer erg matig...Hopelijk vindt de trainert snel een ideale opstelling zodat er weer wat meer automatismen komen..

PSV is al lang en breed weg. Ik verwacht een leuke strijd voor plek 2 met Feyenoord, AZ , Ajax en wellicht Twente.

• carpebios
DutchOwnage schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:15:
Feyenoord was weer erg matig...Hopelijk vindt de trainert snel een ideale opstelling zodat er weer wat meer automatismen komen..

PSV is al lang en breed weg. Ik verwacht een leuke strijd voor plek 2 met Feyenoord, AZ , Ajax en wellicht Twente.
AZ staat momenteel een punt voor op PSV.

• carpebios

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:34
Weer eentje voor de bingokaart van Luuk

Study everything, You'll find something you can use

• carpebios
De commentator zal balen, die begon een kwartier geleden al over verliespunten voor PSV.

• DutchOwnage
carpebios schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:17:
[...]

AZ staat momenteel een punt voor op PSV.
Verrek, je hebt gelijk :9

Maar zoals vaak het geval is, een enkele uitzondering daargelaten, denk ik niet dat ze het tot in mei vol gaan houden. Zou wel leuk zijn natuurlijk.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-11 10:55

Vos

AFCA

carpebios schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:18:
De commentator zal balen, die begon een kwartier geleden al over verliespunten voor PSV.
Snap ik, die wil ook spanning ;)

• carpebios
Vos schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:38:
[...]

Snap ik, die wil ook spanning ;)
bungeejumpen zou ik dan aanraden ;)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:23

Quad

Doof

6 wedstrijden gespeeld en PSV staat al lekker op 23 goals voor. Gaan lekker door met scoren.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• D-e-n
DutchOwnage schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:37:
[...]

Verrek, je hebt gelijk :9

Maar zoals vaak het geval is, een enkele uitzondering daargelaten, denk ik niet dat ze het tot in mei vol gaan houden. Zou wel leuk zijn natuurlijk.
Vanuit Feyenoord bekeken is het helemaal niet leuk. Laat AZ maar lekker in elkaar storten ;)

• Agent47

Agent47

NAC mocht eigenlijk al geen uit supporters meenemen, maar hebben het nu goed verziekt.

Beetje zieke kinderen bekogelen en de food kraam bij het uitvak omgooien en personeel bedreigen. Op dumpert staat het filmpje.

Personeel is hartstikke bang geweest.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:26
Martin0 schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:57:
Ik begrijp er weinig van, Heerenveen wordt met 9-1 van de mat gespeeld maar tegen Groningen winnen we weer. Had gehoopt dat we eens een consistent seizoen zouden hebben.
Nou, wij, van Groningen, hadden er geen zin in
Slap en ongeconcentreerd.
Heerenveen ging er vol voor en hebben ook terecht gewonnen.

Heb mij erover verbaasd dat Brouwers steeds niet gedekt werd. Na 3 vrije kansen voor hem ga je toch eens bij zo'n kerel staan?
Nog meer verbaasd over het aantal goede kansen wat die Brouwers verprutste.

[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 22-09-2024 21:04 ]

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:26
Agent47 schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:50:
NAC mocht eigenlijk al geen uit supporters meenemen, maar hebben het nu goed verziekt.

Beetje zieke kinderen bekogelen en de food kraam bij het uitvak omgooien en personeel bedreigen. Op dumpert staat het filmpje.

Personeel is hartstikke bang geweest.
Dat klinkt behoorlijk als zielige supporters ook.
Sneu voor het personeel

• Rubman

Rubman

Doe volgende keer maar weer tegen Ado die gooien tenminste 1000 knuffels van het uitvak naar beneden ipv dit zielige gedoe.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Rubman schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:33:
Doe volgende keer maar weer tegen Ado die gooien tenminste 1000 knuffels van het uitvak naar beneden ipv dit zielige gedoe.
Ja goed plan. Die hebben in de Arena nog nooit massaal bekers vol pis het vak onder het uitvak in gegooid :X

• Agent47

Agent47

toolkist schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:49:
[...]

Ja goed plan. Die hebben in de Arena nog nooit massaal bekers vol pis het vak onder het uitvak in gegooid :X
Zo deed Utrecht dat ook bij Feyenoord. Bekers met pis naar beneden keilen en daarna muntjes van 20 cent vol door de netten naar beneden gegooid. Is serieus iemand met een gat in het hoofd naar het ziekenhuis gegaan toen.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

4 handballen in de 16, bij de minst verwijtbare - speler valt en breekt zijn val met zijn armen, daar wordt tegenaan geschoten, van achteren, kan hij niets aan doen - wordt een penalty (tegen) gegeven. Klaassen krijgt (onterecht) géén penalty tegen, anderen wel.

Leg eens uit, scheidsrechterskorps en VAR, waarom jullie zo ongelooflijk totaal verschillend oordelen over zeer vergelijkbare situaties.

Meerdere, waaronder zeker één smerige overtredingen op o.a. Joey Veerman: geen kaart. Kennelijk is die scheidsrechter ook van de school van ‘nergens een kaart voor geven’.

Dat levert bijzonder irritante verschillen in straffen op tussen wedstrijden, en totaal onberekenbare wedstrijdleiding.

Doe daar toch eens wat aan zeg. :/

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:39:
4 handballen in de 16, bij de minst verwijtbare - speler valt en breekt zijn val met zijn armen, daar wordt tegenaan geschoten, van achteren, kan hij niets aan doen - wordt een penalty (tegen) gegeven. Klaassen krijgt (onterecht) géén penalty tegen, anderen wel.
Los van of het wel of geen penalty is, hoe is je armen uitsteken om je val te breken minder verwijtbaar dan je gezicht willen beschermen als er van dichtbij op je wordt geschoten?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:41:
[...]

Los van of het wel of geen penalty is, hoe is je armen uitsteken om je val te breken minder verwijtbaar dan je gezicht willen beschermen als er van dichtbij op je wordt geschoten?
Als dat het geval zou zijn, prima, maar dat was het dus niet.

Die NAC-speler kreeg de bal in zijn val van achteren op de arm, en hij hij heeft heel die bal nooit gezien… Klaassen keek duidelijk naar de bal en had zijn arm absoluut niet strak langs het lichaam.

Totaal niet vergelijkbaar. Alhoewel een situatie die vergelijkbaar is, als in je moet hier een goede beslissing nemen.

En dat gebeurt in die 2 gevallen duidelijk niet.

In het VAR-stukje in SV was men er ook wel heel duidelijk over.

Waarom houdt de VAR zich hier afzijdig, als het zeer waarschijnlijk een foutieve beslissing is?

En dan heb ik het nog niet eens om de pingel die PSV werd onthouden.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 22-09-2024 23:29 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• sNielz123
Ramzzz schreef op zondag 22 september 2024 @ 23:21:
[...]

En dan heb ik het nog niet eens om de pingel die PSV werd onthouden.
Bedoel je die handsbal? Ik kon niet goed zien of die werd geraakt. Daarvoor was het beeld in de herhaling echt te slecht en te snel.

Verwijderd

Ramzzz schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:39:
Klaassen krijgt (onterecht) géén penalty tegen, anderen wel.
Waarom zou je hier een penalty voor willen geven?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixhkIHbcXg9OJmhDf3FnvDni-CY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pf8Jvzoq5ywoaLqNOjiTAtjq.jpg?f=fotoalbum_large

• Rubman

Rubman

toolkist schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:49:
[...]

Ik heb het ook niet over Ado bij Ajax, maar bij Feyenoord bij de wedstrijd in het teken van Sophia Kinderziekenhuis. Daar is het altijd goed gegaan met vele knuffels en verder weinig gedoe ongeacht de stand. Zeg niet dat het engeltjes zijn, absoluut niet zelfs.

Wat betreft rare scheidsrechter beslissingen en een wel of niet ingrijpende VAR kunnen we inmiddels een heel topic mee vullen. Het blijft inconsistent en lijkt totale willekeur.
Ben nog steeds van mening als je frame voor frame moet gaan kijken of iets het nu wel of niet is vanuit 8 verschillende hoeken ben je het doel voor ik geschoten.
Zelfde met de kaarten voor trainers, Priske geen vanwege een imho terecht en normale reactie waarbij hij niet iets heel geks doet. Je mag niet meer naar de 4e man als trainer, wat doet die vent daar dan nog?
Op het veld enkel captain om zo:n hele meute te voorkomen prima maar de trainer moet toch ook wel wat kunnen zeggen is tenslotte ook degene die het team leid.

Maar zoals gezegd hier kun je een heel topic over vullen en is niet waar dit topic voor bedoeld is.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op maandag 23 september 2024 @ 06:38:
[...]

Waarom zou je hier een penalty voor willen geven?

[Afbeelding]
Handen gaan naar bal, baan van bal was richting doel, gaat nu langs doel.

• Gonadan
  • Laatst online: 00:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
We zijn weer verzand in subjectieve beoordelingen van handelingen en verdraaien van feiten. Tijd om het weekend achter ons te laten en vooruit te kijken.

AZ, Twente en Ajax mogen aantreden. AZ zou wat mij betreft moeten winnen, een punt voor Twente is leuk en van Ajax verwachten we ook wel punten lijkt mij. Al is het voor die laatste nogal afhankelijk met welke instelling ze het veld op stappen, met de slappekutteritis van afgelopen weekend gaat Besiktas er gewoon met de winst vandoor.

Wat denken jullie ervan?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:42:
We zijn weer verzand in subjectieve beoordelingen van handelingen en verdraaien van feiten. Tijd om het weekend achter ons te laten en vooruit te kijken.
Dat is toch wel de essentie van dit topic? Niet het verdraaien van feiten maar de subjectieve beoordeling. Waarom je daar dan zo direct een punt achter wil zetten is een vraagteken.

Het is echter wel de regel dat er ruimte zit tussen de keuzes van scheidsrechters en de VAR en dat is niet altijd zo in één speelronde maar dat het nu juist in één speelronde over meerdere momenten niet heel consistent is blijft een manco. Je zou juist hopen dat de VAR dat weg zou halen ( maar ook daar is het evident dat de VAR dat niet weg gaat kunnen halen )
AZ, Twente en Ajax mogen aantreden. AZ zou wat mij betreft moeten winnen, een punt voor Twente is leuk en van Ajax verwachten we ook wel punten lijkt mij. Al is het voor die laatste nogal afhankelijk met welke instelling ze het veld op stappen, met de slappekutteritis van afgelopen weekend gaat Besiktas er gewoon met de winst vandoor.
Een punt voor Twente zou leuk zijn maar lijkt mij weinig realistisch. Een Man. United in slechte doen achter ik nog steeds wel iets beter dan FC Twente. Daarbij helpt het niet mee dat Man. United er niet heel rooskleurig voor staat in de Premier league.

Ajax tegen Besiktas zijn de verwachtingen al helemaal laag na de moeite die Ajax had met Panathinaikos.

AZ heeft de beste kaarten voor een winst ( en dat mag je wellicht ook wel verwachten)

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:00:
Dat is toch wel de essentie van dit topic? Niet het verdraaien van feiten maar de subjectieve beoordeling. Waarom je daar dan zo direct een punt achter wil zetten is een vraagteken.
Over interpretatie van de actie kan je eeuwig discussiëren, dat klopt. Iemand die wegdraait en zijn armen niet ver genoeg weg trekt uitleggen als hand gaat naar de bal is simpelweg feiten verdraaien. Dan is alle poging tot objectiviteit eruit.

Maar belangrijker, die discussie is gisteren al lang en breed geweest. Gaan we toch niet uit komen. Het probleem ligt bij de KNVB en/of regelmakers, niet bij de spelers of bij ons. Ofwel gaat niet opgeloste worden.
Dan zeg ik: geen energie meer aan verspillen, is beter voor de sfeer en er is genoeg te bespreken.

En dat is ook meteen het laatste wat ik er over zeg, want anders behaal ik mijn persoonlijke doel alsnog niet. :P
Een punt voor Twente zou leuk zijn maar lijkt mij weinig realistisch. Een Man. United in slechte doen achter ik nog steeds wel iets beter dan FC Twente. Daarbij helpt het niet mee dat Man. United er niet heel rooskleurig voor staat in de Premier league.

Ajax tegen Besiktas zijn de verwachtingen al helemaal laag na de moeite die Ajax had met Panathinaikos.

AZ heeft de beste kaarten voor een winst ( en dat mag je wellicht ook wel verwachten)
Voor Twente gok ik op de ondergrens van United, die is namelijk niet heel hoog. Je moet wat dat betreft mazzel hebben met de variant van United die je treft.

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 23-09-2024 08:17 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jbdeiman
Harribo schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:00:
[...]

Nou, wij, van Groningen, hadden er geen zin in
Slap en ongeconcentreerd.
Heerenveen ging er vol voor en hebben ook terecht gewonnen.

Heb mij erover verbaasd dat Brouwers steeds niet gedekt werd. Na 3 vrije kansen voor hem ga je toch eens bij zo'n kerel staan?
Nog meer verbaasd over het aantal goede kansen wat die Brouwers verprutste.
Zie hier waarom hij niet gedekt werd. Zeggen we op zondag ook als een spits zo een kansje of 2 verprutst. Laat maar schieten! Maar het verbaasde mij ook, het was vaak niet zo dat hij een slimme loopactie inzette waardoor die vrij kwam.

• jbdeiman
toolkist schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:41:
[...]

Klaassen legt het i.m.o. mooi uit, het was zeker een reactie van schrik, maar was zeker nie zo dat als zijn handen daar niet hadden gezeten hij de bal dan op zijn gezicht kreeg.
Daarnaast ging de bal op de goal af, wat het 'vergrijp' (zwaar woord voor zoiets, maargoed) als ik de regels goed begrijp, zwaarder maakt.

Zie ook de foto hier: https://www.vi.nl/nieuws/...onderd-procent-strafschop

• TonyD
Gonadan schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:17:
[...]

Over interpretatie van de actie kan je eeuwig discussiëren, dat klopt. Iemand die wegdraait en zijn armen niet ver genoeg weg trekt uitleggen als hand gaat naar de bal is simpelweg feiten verdraaien. Dan is alle poging tot objectiviteit eruit.

Maar belangrijker, die discussie is gisteren al lang en breed geweest. Gaan we toch niet uit komen. Het probleem ligt bij de KNVB en/of regelmakers, niet bij de spelers of bij ons. Ofwel gaat niet opgeloste worden.
Dan zeg ik: geen energie meer aan verspillen, is beter voor de sfeer en er is genoeg te bespreken.

En dat is ook meteen het laatste wat ik er over zeg, want anders behaal ik mijn persoonlijke doel alsnog niet. :P
Als je nou stopt na je eerste zin, dan kan iedereen met je reactie leven denk ik. Het is een beslissing die flink aan interpretatie onderhevig kan zijn. Dat jij, die Ajax een warm hart toedraagt, het niet als een penalty ziet, en dus die kant op redeneert, is helemaal niet gek en kan ik accepteren. Dat iemand anders het wel een penalty vindt, kan ik ook begrijpen.

Ik vind het vooral frappant dat de VAR de scheidsrechter niet heeft geroepen. Dit moment verdiende wat mij betreft een extra blik van de scheidsrechter. En daarnaast heb ik het idee dat dit soort beslissingen vaker worden genomen in het voordeel van de topclub (let op: dit is ook slechts mijn subjectieve gedachte).

• Gonadan

Gonadan

@TonyD ben wel benieuwd waar je mij hebt zien zeggen dat het geen strafschop was.
Ik probeer mij juist weg te houden van een oordeel, kijkend naar de feiten kan je voor allerlei zienswijzen wat zeggen maar consensus is er niet.
Het enige waar we het over eens kunnen zijn is dat het simpelweg niet consistent is, en dat frustreert iedereen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jbdeiman
Gonadan schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:19:
@TonyD ben wel benieuwd waar je mij hebt zien zeggen dat het geen strafschop was.
Ik probeer mij juist weg te houden van een oordeel, kijkend naar de feiten kan je voor allerlei zienswijzen wat zeggen maar consensus is er niet.
Het enige waar we het over eens kunnen zijn is dat het simpelweg niet consistent is, en dat frustreert iedereen.
Ik denk dat dit e.e.a. wel mooi samenvat. Het is gewoon niet uitlegbaar waarom de ene wel een strafschop is (gisteren bij Feyenoord) en de andere die veel duidelijker lijkt, weer niet. We zouden willen dat het gewoon helder en uitlegbaar is, dat scheelt frustraties en disussie.

• TonyD
Gonadan schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:19:
Excuus, dan heb ik dat simpelweg (onterecht) tussen de regels doorgelezen. Ik dacht dat je vooral ageerde tegen de personen die het wel een penalty vonden. Maar goed, de hele discussie rondom dit moment zegt inderdaad genoeg.

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op zondag 22 september 2024 @ 23:21:
[...]

Als dat het geval zou zijn, prima, maar dat was het dus niet.

Die NAC-speler kreeg de bal in zijn val van achteren op de arm, en hij hij heeft heel die bal nooit gezien… Klaassen keek duidelijk naar de bal en had zijn arm absoluut niet strak langs het lichaam.

Totaal niet vergelijkbaar. Alhoewel een situatie die vergelijkbaar is, als in je moet hier een goede beslissing nemen.
Totaal wel vergelijkbaar. In beide gevallen hand niet langs het lichaam. Bewust of niet maakt geen zak uit voor penalty ja/nee, hoogstens voor welke straf je erbij krijgt (geel of rood, al moet ik zeggen dat dat deel van de regels me nu niet helemaal duidelijk is aangezien die elk seizoen weer veranderen).

Dus voor jouw beeldvorming, ja Klaassen vind ik een 100% penalty.
Maarja, de toepassing van de regels is zo inconsequent doordat de IFAB zn uiterste best doet om regels zou ingewikkeld en bij voorkeur met zoveel mogelijk interpretatie te maken, ipv gewoon zwart/wit.

• mkmi
  • Laatst online: 22:41
Heeft de KNVB inmiddels toelichting of reactie gegeven over strafschop beslissingen?

• Advizor
mkmi schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:35:
Heeft de KNVB inmiddels toelichting of reactie gegeven over strafschop beslissingen?
Nee en dat gaat ook niet gebeuren.

• Advizor
Was Brobbey overigens niet fit, of waarom starte hij niet?

• mkmi
  • Laatst online: 22:41
Advizor schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:29:
Francesco Farioli rouleert graag, hij is consistent daarin.

• Gonadan

Gonadan

Advizor schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:29:
Er was op de training wat gebeurd waardoor hij ook weer niet helemaal 100% was.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:21

Player1S

Probably out in the dark

Ellende voor Vitesse nog niet klaar

Vitesse krijgt weer puntenstraf

Even vlug kijkend komen ze hier meer vrijwel onderaan te staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Player1S op 23-09-2024 16:14 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• toolkist
  • Niet online
Player1S schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:14:
Ellende voor Vitesse nog niet klaar

Vitesse krijgt weer puntenstraf

Even vlug kijkend komen ze hier meer vrijwel onderaan te staan.
6 punten maar? Komen ze goed mee weg.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:21

Player1S

Probably out in the dark

toolkist schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:16:
[...]

6 punten maar? Komen ze goed mee weg.
Er kan nog meer komen komende maanden. Geloof nooit dat het komende maanden goed komt daar. Die nieuwe beoogde eigenaar komt niet door de keuring dus over ~6 maand weer ellende.

Hun grootse redding is dat ze niet uit de KKD kunnen degraderen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:28
Gimenez dus 3 maanden aan de kant.

WoT stats

• Gonadan

Gonadan

Man man, het zit ze ook niet mee op Zuid.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Trishul
Ik denk dat Feyenoord de komende tijd juist een stijgende lijn zal laten zien. Gimenez leverde al heel lang niet, blessure wens je natuurlijk niemand toe. Ueda pakt nu zijn kans en ik denk niet dat hij zal verzaken. Er is nu ook een speler achter die een steekpass kan geven (Hwang).

• Agent47

Agent47

Echt wat een k*t seizoen, nu al! Als het maar geen Jorgensen 2.0 gaat worden...

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:52

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Trishul schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:25:
Ik denk dat Feyenoord de komende tijd juist een stijgende lijn zal laten zien. Gimenez leverde al heel lang niet, blessure wens je natuurlijk niemand toe. Ueda pakt nu zijn kans en ik denk niet dat hij zal verzaken. Er is nu ook een speler achter die een steekpass kan geven (Hwang).
Dat hoop ik ergens ook, Gimenez komt maar niet goed in vorm en houdt al heel lang die positie vast.

Nu is er noodgedwongen geen keuze.

Tweakers Discord

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:23
Gimenez is pure overbelasting, zowel in zn hoofd als in zn lichaam. Had hem fatsoenlijk op vakantie gestuurd en ff op de bank gezet na de interlands, dan was er niks aan de hand geweest.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• DutchOwnage
Persoonlijk denk ik ook niet dat het gemis van Gimenez een aderlating hoeft te zijn. Hoop stiekem dat met de komst van onze Koreaan, het Japannertje ook eindelijk eens een beetje loskomt. Misschien veert ie wat op nu er een mede Aziaat ( en zoals het er nu naar uitziet, nog een bepalende ook) bij de selectie zit. Nergens op gebaseerd verder, maar zomaar een gedachte.

Misschien is deze 3 maanden break ook wel even prettig voor Gimenez. Alle tijd voor wat zelfreflectie en dan weer opgeladen terugkomen.

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
DutchOwnage schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:11:
Persoonlijk denk ik ook niet dat het gemis van Gimenez een aderlating hoeft te zijn. Hoop stiekem dat met de komst van onze Koreaan, het Japannertje ook eindelijk eens een beetje loskomt. Misschien veert ie wat op nu er een mede Aziaat ( en zoals het er nu naar uitziet, nog een bepalende ook) bij de selectie zit. Nergens op gebaseerd verder, maar zomaar een gedachte.

Misschien is deze 3 maanden break ook wel even prettig voor Gimenez. Alle tijd voor wat zelfreflectie en dan weer opgeladen terugkomen.
Ik neem niet aan omdat je denkt dat ze Aziaat zijn dat ze elkaar ineens begrijpen. Zullen nog steeds voldoende cultuurverschillen zijn, inclusief taal barrière. Het klinkt nu alsof jij ergens in Oeganda zou moeten klikken met de enige Fransman in de selectie.

• DutchOwnage
Millie-ano schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:25:
[...]

Ik neem niet aan omdat je denkt dat ze Aziaat zijn dat ze elkaar ineens begrijpen. Zullen nog steeds voldoende cultuurverschillen zijn, inclusief taal barrière. Het klinkt nu alsof jij ergens in Oeganda zou moeten klikken met de enige Fransman in de selectie.
Begrijpen is een groot woord. Tuurlijk begrijp ik dat er een groot verschil zit tussen een Japanner en een Koreaan. Sterker nog, volgens mij liggen die elkaar niet eens heel lekker. Maar toch denk ik dat het op persoonlijk vlak voor Ueda best wel fijn is om een andere Aziatische speler er bij te hebben lopen. Bij PSV trokken de Zuid-Amerikanen toch ook altijd best wel met elkaar op?

Maar ik snap je punt hoor

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 24-09-2024 16:52 ]

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:31
Ik hoor dat de spelers nu veel harder trainen dan hiervoor.
Heeft dat ook impact op de blessures? Stengs eruit voor een aantal weken. Nu Gimenez. Nieuwkoop zwalkt ook best vaak.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:23
Russel88 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:28:
Ik hoor dat de spelers nu veel harder trainen dan hiervoor.
Heeft dat ook impact op de blessures? Stengs eruit voor een aantal weken. Nu Gimenez. Nieuwkoop zwalkt ook best vaak.
Stengs en Nieuwkoop zijn hun hele carriere al vaak geblesseerd en ook niet typische overbelastingblessures.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ph4ge schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:58:
Gimenez is pure overbelasting, zowel in zn hoofd als in zn lichaam. Had hem fatsoenlijk op vakantie gestuurd en ff op de bank gezet na de interlands, dan was er niks aan de hand geweest.
Overbelasting ‘algemeen’ of specifiek voor zijn gestel?

Ik had niet de indruk dat hij nou zo enorm veel (meer dan anderen) gespeeld heeft? :?

Pagina: 1 ... 62 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken