[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 240 ... 302 Laatste
Acties:
  • 476.310 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ephymerous schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:28:
Qua beeldvorming en gevoel is kampioen worden natuurlijk veel waard. Zelfuitgeroepen experts hebben beweerd dat de wederopbouw jaren of zelfs decennia zou duren. Maar rationeel heb je gelijk, emotioneel snap ik de prioriteit om kampioen te willen worden erg goed :)

En zoals @toolkist al goed heeft toegelicht. Zo heel veel andere opties waren ook niet beschikbaar.
Is de wederopbouw klaar als we met resultaatvoetbal kampioen worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Harribo schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:39:
[...]

Dat geldt dan denk ik meer voor de CL dan de EL
Tuurlijk, maar wereldwijd word je club ook meer bekeken waardoor spelers gaan opvallen. Gisteren ook een vol uitvak en dan niet je complete sterke team...

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:35
Jammer van het verlies tegen EF, maar ik had geen winst verwacht. EF heeft thuis de beschikking over hoeveel thuis supporters, iets van 70000?
Daarnaast zagen we vorige week al dat hun team en spel gewoon op een hoger niveau ligt dan dat van Ajax.
Helpt ook niet mee dat Ajax nog nauwelijks spitsen over heeft.

Nu eens kijken hoe het beleid van Farioli uitpakt aanstaande zondag. Als hij gelijk krijgt en weet te winnen van AZ, dan heb ik nog minder moeite met het verlies tegen EF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 16:18
krissie100 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:31:
[...]

Jij denkt dat jullie dat nog kunnen weggeven als je er gisteren gewoon voor had gegaan?? begrijp echt werkelijk niet hoe dat kan.
Ik denk ook dat je meer kracht en moraal haalt uit een goede Europese wedstrijd dan zo'n aanfluiting.

Bovendien is het belang van Ajax naar de toekomst toe ook dat we die 2 CL plekken halen en elk coefficient puntje telt voor die strijd, zeker als straks de goede seizoenen wegvallen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ephymerous schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:28:
[...]

Qua beeldvorming en gevoel is kampioen worden natuurlijk veel waard. Zelfuitgeroepen experts hebben beweerd dat de wederopbouw jaren of zelfs decennia zou duren. Maar rationeel heb je gelijk, emotioneel snap ik de prioriteit om kampioen te willen worden erg goed :)

En zoals @toolkist al goed heeft toegelicht. Zo heel veel andere opties waren ook niet beschikbaar.
Dan had hij spelers ook niet moeten laten gaan..

Verder jammer dat een mening wordt afgedaan als Telegraaf, kansloos of sensatie brengen. Maar zo ken ik wel vele in dit topic, dus echt een verrassing is het niet. :)

Het is een beetje de NUJij show (die overigens wel negatief zijn hierover) alles wat een andere vindt is onzin of niet onderbouwd. Maar een mening van hunzelf natuurlijk wel.

Daarom zie je hier ook weinig tegengeluid, de meeste waren er wel klaar mee dat het gewoonweg niet mogelijk is iets anders te vinden en zijn daarom al een tijdje vertrokken.

[ Voor 20% gewijzigd door HollowGamer op 14-03-2025 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-09 20:42
toolkist schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:29:
[...]

Niet (alleen) op jou gericht, maar wat is dit toch voor gezeik over een B-team?
Brobbey kan niet spelen, dus de aanval is gewoon wat je beschikbaar hebt.
Middenveld ontbreekt alleen Taylor.
Achterin ontbreekt Hato, verder waren Baas en Sutalo niet fit genoeg om te spelen/starten wat je wel gewoon nodig hebt in een Europese wedstrijd dus dat ie die niet opstelt is helemaal logisch.
Welgeteld 2 spelers dus die hadden kunnen spelen maar nu niet opgesteld stonden...
Op zich breng je het mooi. Maar als je team al zo verzwakt is door alle noodzakelijke wissels, dan zouden die "slechts 2 spelers die hadden kunnen spelen" juist moeten spelen. Als je die óók nog eens niet opstelt, dan is het gewoon een B-team in mijn ogen. (vind ik niet perse erg, alhoewel ik het wel jammer vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Overigens als je kijkt wat er nog in de EL zit dan had je als Ajax gewoon een reele kans om die te winnen. Nu er geen afvallers meer uit de CL komen zitten er geen echt grote namen in. AZ won ook bijna van Tottenham en van Lazio etc hoef je ook niet bang te zin.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:26
ph4ge schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:02:
[...]

Ik denk ook dat je meer kracht en moraal haalt uit een goede Europese wedstrijd dan zo'n aanfluiting.

Bovendien is het belang van Ajax naar de toekomst toe ook dat we die 2 CL plekken halen en elk coefficient puntje telt voor die strijd, zeker als straks de goede seizoenen wegvallen.
Als Ajax gewoon kampioen wordt, maakt hun die tweede CL plek niets uit hoor... Laat dat de andere clubs dan maar een keertje oplossen.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:01

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ph4ge schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:22:
Overigens als je kijkt wat er nog in de EL zit dan had je als Ajax gewoon een reele kans om die te winnen. Nu er geen afvallers meer uit de CL komen zitten er geen echt grote namen in. AZ won ook bijna van Tottenham en van Lazio etc hoef je ook niet bang te zin.
Hadden we dat vooraf geroepen dat was het de zoveelste arrogantie van de Ajacieden geweest. ;)
Maar ik geloof daar niet zo in. AZ deed het goed tegen Tottenham maar je zag dat het verschil eigenlijk toch wel groot was, en omdat het dan over twee wedstrijden gaat leg je het toch af. De kans is nooit nul, maar ik schat hem niet hoog in als ik eerlijk ben.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:45

Superkiwi

Hoi doei

HollowGamer schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:06:
[...]

(...) de meeste waren er wel klaar mee dat het gewoonweg niet mogelijk is iets anders te vinden en zijn daarom al een tijdje vertrokken.
Dat was bij jou ook het geval en toch ben je weer terug en actief aan het posten. Blijkbaar is dit topic dus toch één van de leukste plekken op het internet :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
frumper schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:23:
[...]

Als Ajax gewoon kampioen wordt, maakt hun die tweede CL plek niets uit hoor... Laat dat de andere clubs dan maar een keertje oplossen.
Eeeh. Volgens mij hebben we die twee plekken ook te danken aan de successen van Feyenoord en AZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:39:
[...]

Nee maar het schept wel de voorwaarden om verder te groeien. Champions League geld en deelname maken weer wat (beperkte) transfers mogelijk. Of zorgt dat spelers nog een seizoen blijven (* in het geval van spelers die je ook wil houden).

Ik snap werkelijk niet waarom er nu zo op Farioli wordt gezeken door een deel van het journaille en de vaderlandse analisten. De selectie is beperkt, de aanwinsten dit seizoen zijn maar zo-zo, er worden veel wedstrijden gespeeld en we staan bovenaan in een seizoen waar PSV in de winterstop de platte kar al klaar had staan en Ajax misschien wel de top 3/4/5 kon halen volgens de geleerden. En nu staat Ajax bovenaan mét ook nog een respectabel aantal punten én heb je vanuit voorrondes de achtste finale EL gehaald. CL deelname volgend jaar lijkt al vrijwel zeker.

De druk moet, imho, nu echt een keer bij Kroes gaan liggen. Die moet de selectie nu op orde krijgen komende zomerstop. Dit wordt zijn derde transferperiode, dat het moeilijk is weten we nu wel een keer, gehandeld moet er worden. Zo een verhuurfestijn als deze winterstop kan niet meer. In elke bedrijfstak zijn er medewerkers die moeilijk weg te krijgen zijn, maar er is altijd een weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Van Persie heeft lopen experimenteren met Feyenoord en Bosz is ook niet met de sterkste selectie gestart. Nu had PSV geen kans meer om door te gaan maar als je het hebt over principieel met de sterkste groep moeten beginnen dan heeft bij mijn weten alleen AZ daar deze week strikt genomen aan voldaan.

Nu heeft Ajax verreweg het slechtste gepresteerd dus het is niet meer dan terecht dat er flinke kritiek is op wat ze hebben laten zien, maar vanwege die twee spelers die nu niet speelden zo'n hetze over een B-elftal houden is wel een sterk staaltje boter op het hoofd.
Lever gerust bakken kritiek op het vertoonde spel want dat was gewoon bagger. En dat was ook veel slechter dan strikt noodzakelijk met deze spelers dus er ging wel meer mis dan het aantal beschikbare spelers.
HollowGamer schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:06:
Dan had hij spelers ook niet moeten laten gaan..

Verder jammer dat een mening wordt afgedaan als Telegraaf of sensatie brengen. Maar zo ken ik wel vele in dit topic, dus echt een verrassing is het niet. :)
Dus nu gaan we zelfs het transferbeleid aan Farioli hangen en hem dat verwijten dat hij nu logische keuzes maakt? Zie je dan zelf niet dat je mening allang vast staat en je alles in die richting probeert te argumenteren? Daar is dan toch geen discussie meer mogelijk?

En qua sensatie, ja die classificatie sta ik nog steeds volledig achter. Al sinds de rust gisteren worden er allerlei stellingen geponeerd: dat de spelers het er absoluut niet mee eens zijn, dat ze bewust de boel laten lopen (lees: dus niet eens willen winnen), dat ze op het hele elftal B-keuzes maken, en nu ook dat het Farioli's eigen schuld is dat hij nu spelers niet meer heeft en daardoor keuzes moet maken.
Dat zijn allemaal zaken die óf feitelijk onjuist zijn, óf waarvoor niet meer onderbouwing is dan een sterke mening in de onderbuik.
En het suggereren van de meest negatieve scenario's op basis van de onderbeuk is core business van de Telegraaf, kan ik ook niets aan doen. :)

Om er dan nog maar even realistisch op in te gaan, want het moet ook niet gaan lijken alsof ik het wel allemaal een heel positief verhaal vind.
Nee ik was ook niet blij met de opstelling en had graag minimaal één sterkhouder in de verdediging erbij gezien. Maar ik snap wel hoe belangrijk ze zijn en als ze dan niet helemaal okselfris zijn wil je niet het risico lopen dat ze hier 120 minuten op het tandvlees moeten en dat je ze dan kwijt bent. Mijn gevoel is dat hij hoopte de eerste helft tot eerste uur goed door te komen, en als dat zou lukken dan zou de A-keuze erbij komen om voor de winst te gaan. Doordat het zo snel zo dom mis ging viel dat hele plan in duigen en was het eigenlijk wel klaar.

In die zin dus gegokt en verloren, en dan snap ik ook de ontluistering bij de spelers wel. Het is nu hopen dat de knop naar zondag gewoon weer om kan, zoals ze het hele seizoen al doen, en dat daarmee de focus gewoon volledig op de competitie ligt. Aangezien het hele seizoen al eenheid en begrip is voor de keuzes zie ik niet waarom dat nu ineens niet zo zou zijn, dus wat dat betreft heb ik wel vertrouwen dat ze gewoon volgens plan door blijven gaan. Maar ik begrijp ook dat fans van andere clubs hopen dat het niet zo is. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

D-e-n schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:39:
[...]

Eeeh. Volgens mij hebben we die twee plekken ook te danken aan de successen van Feyenoord en AZ.
Was het niet zo dat Ajax er voornamelijk voor gezorgd heeft dat we weer gezorgd heeft dat we een gegarandeerde plek kregen en dat Feyenoord, AZ en PSV er de jaren daarop voor hebben gezorgd dat er een gegarandeerde plek bijkwam én we de plekken nu nog een seizoen langer behouden? Waardoor we onder de streep dus ongeveer allemaal verantwoordelijk zijn voor wat we als NL nu aan plekken hebben.

Ik weet het niet zeker hoor, heb geen cijfertjes paraat of gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 16:52
toolkist schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:29:
[...]

Prima als jij liever kwartfinale EL hebt dan kampioenschap of 100% 2e worden.
Kwartfinale EL is nog steeds geen prijs, dus dan heb ik liever het kampioenschap of dus die 2e plek gezien de financiële situatie waarin we zitten.
Je kan toch ook voor beiden gaan? Er is in het begin veel kritiek geweest op het wisselbeleid van Farioli. Die lijkt inmiddels verstomd door de successen. Aan de ene kant logisch, aan de andere kant zijn er nog steeds argumenten om wel kritiek te hebben.

Ik denk dat veel mensen hier het gewoon zonde vinden dat Ajax dit heeft laten lopen. Die teleurstelling is geen aanval op Ajax, maar gaat vooral om het besef dat er geen enkele Nederlandse club meer actief is in Europa, terwijl we vooral toch wel kans maakten om minimaal 1 club door te zien gaan.

En prima om het nu geen B elftal te noemen, maar we weten ook dat Farioli vaak uit voorzorg spelers spaart, dus ik vraag me of die spelers dusdanig geblesseerd waren dat ze niet konden spelen. Maar he, het werkt in de eredivisie wat betreft resultaat en dat is een uitzonderlijke prestatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Superkiwi schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:56:
[...]

Was het niet zo dat Ajax er voornamelijk voor gezorgd heeft dat we weer gezorgd heeft dat we een gegarandeerde plek kregen en dat Feyenoord, AZ en PSV er de jaren daarop voor hebben gezorgd dat er een gegarandeerde plek bijkwam én we de plekken nu nog een seizoen langer behouden? Waardoor we onder de streep dus ongeveer allemaal verantwoordelijk zijn voor wat we als NL nu aan plekken hebben.

Ik weet het niet zeker hoor, heb geen cijfertjes paraat of gezien.
Zou kunnen maar wat mij betreft ben je als club in Europa een afvaardiging van de eredivisie en doet het er dus ook niet toe. Zonder sterke eredivisie kunnen topclubs uiteindelijk ook niks. Daarom stoorde ik me altijd zo aan Van der Sar die soms deed alsof Ajax in zijn eentje bij de Europese top zou kunnen aanhaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:07:
Zou kunnen maar wat mij betreft ben je als club in Europa een afvaardiging van de eredivisie en doet het er dus ook niet toe. Zonder sterke eredivisie kunnen topclubs uiteindelijk ook niks. Daarom stoorde ik me altijd zo aan Van der Sar die soms deed alsof Ajax in zijn eentje bij de Europese top zou kunnen aanhaken.
Die ergernis deel ik helemaal met je. Hij gedroeg zich af en toe een beetje als dat zooitje wat nu graag zo'n superleage wil, doen alsof je van het gepeupel af moet raken om nog een beetje een normaal niveau te halen.
Dat heeft echt helemaal niets met sport en sportiviteit te maken, maar gaat puur om aanzien en geld. Dat zou voor mij serieus kunnen betekenen dat ik supporter af zou kunnen raken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Superkiwi schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:38:
[...]

Dat was bij jou ook het geval en toch ben je weer terug en actief aan het posten. Blijkbaar is dit topic dus toch één van de leukste plekken op het internet :P
Ik had (helaas) een ban.

Ik snap echt de feiten, en begrijp ook goed dat dit nu de Ajax-manier is geworden. De selectie zo fit mogelijk houden, maar toch vind ik dat overdreven voor een club uit de Eredivisie en tegen een vrij simpele tegenstander in de EL.

Je gaat nu inderdaad vol voor het kampioenschap, maar ik denk echt dat je beide prima had kunnen doen.
Het is niet alsof Ajax tegen teams speelt dit hetzelfde niveau hebben of hoger, zelfs een top 4 club in de PL zie je haast niet spelers rust geven. Arteta had nu het geluk dat PSV zoveel achterstond, anders had daar ook een A-team gestaan, en was het de volgende wedstrijd tegen City.

Zover ik weet staat Arteta nog altijd in de top 3, en dat met aanvallend en een nog (veel) drukker speelschema.
Op elke positie heeft Ajax wel een speler die hoger is dan de onder/mid-range in de Eredivisie. Hato zou al in Duitsland of Engeland moeten spelen bijvoorbeeld. En zoals gezegd vind ik fitness overdreven, als je kijkt naar hoeveel moeilijke wedstrijden een West Ham of gemiddelde club uit de Championship speelt, dat is 3x zoveel.

De Eredivisie is echt niet van het niveau Engeland, gok zelfs nog onder de Championship en rond Ligue 1.
Als je het zou vergelijken met de Duitse competitie, dan had Ajax ook bovenaan kunnen meedraaien, zonder al dat gewissel. De moeilijkste tegenstanders zijn PSV, AZ, FEY en Utrecht. Daar mag je toch wel van verwachten dat Ajax iets kan met een gemiddeld fitte selectie. Als dat al niet meer kan.. geen idee of Ajax dat wel Europees moet gaan spelen volgend seizoen. Zou mij ook uitschrijven uit de KNVB beker.

Daarnaast was het gewoon stom om Akpom te laten gaan. Hij was prima als stand-in, en juist dat soort dingen zijn gek, aangezien je hem ook wel in de zomer had kunnen verkopen.

Dus nee, ik deel de meningen hier niet en ook niet het begrip. Ik vind het zelfs een schande dat je als Ajax zo laag de drempel legt om eerlijk te zijn (1-0 winnen tegen een laagvlieger in de Eredvisie is al erg genoeg en dit erbij ook), zelfs met deze selectie en weinig(er) budget. Het is top ploeg onwaardig.

Maar goed, zeg maar eens iets als buitenstaander op iemand zijn club. :)

[ Voor 36% gewijzigd door HollowGamer op 14-03-2025 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Had je Akpom niet verkocht dan was een Edvardsen niet gekomen en had een Konadu geen perspectief gehad. Wat mogelijk weer invloed had op de succeskansen bij het verlengen van de contracten bij de grotere talenten (bijv. Bounida). Er hangt meer aan vast helaas.

Maar stel dat je nu Baas en Sutalo opgesteld had, vind je daarmee het elftal zoveel sterker dat EF ineens wel ruim opgerold was? Ik wil je graag geloven, maar heb dat gevoel zelf niet als ik eerlijk ben. Ik vrees dat het alsnog hooguit gelijk op of erger was gegaan.
En wanneer je ze dan na een uur alsnog wisselt (wat vaak gebeurt als er moeilijke wedstrijden aan komen) dan wordt het evengoed nog als 'laten lopen' gezien. Ik zie eigenlijk geen ander scenario waarin de beeldvorming positiever was geweest.
Zeker omdat analisten en journalisten überhaupt niet zullen kijken wie er daadwerkelijk hadden kúnnen spelen dus die spreken er toch wel schande van.

Toegegeven, het voelt wel kut zo. Het is echt zo'n nachtkaars idee. En dat zag je ook in de ogen van de spelers.

Ben ook wel benieuwd hoe men tegenover die gele kaart van Henderson stond, want dat is één van de redenen dat je gisteren je middenveld ook al niet optimaal kon bezetten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:40:
Had je Akpom niet verkocht dan was een Edvardsen niet gekomen en had een Konadu geen perspectief gehad. Wat mogelijk weer invloed had op de succeskansen bij het verlengen van de contracten bij de grotere talenten (bijv. Bounida). Er hangt meer aan vast helaas.

Maar stel dat je nu Baas en Sutalo opgesteld had, vind je daarmee het elftal zoveel sterker dat EF ineens wel ruim opgerold was? Ik wil je graag geloven, maar heb dat gevoel zelf niet als ik eerlijk ben. Ik vrees dat het alsnog hooguit gelijk op of erger was gegaan.
En wanneer je ze dan na een uur alsnog wisselt (wat vaak gebeurt als er moeilijke wedstrijden aan komen) dan wordt het evengoed nog als 'laten lopen' gezien. Ik zie eigenlijk geen ander scenario waarin de beeldvorming positiever was geweest.
Zeker omdat analisten en journalisten überhaupt niet zullen kijken wie er daadwerkelijk hadden kúnnen spelen dus die spreken er toch wel schande van.

Toegegeven, het voelt wel kut zo. Het is echt zo'n nachtkaars idee. En dat zag je ook in de ogen van de spelers.

Ben ook wel benieuwd hoe men tegenover die gele kaart van Henderson stond, want dat is één van de redenen dat je gisteren je middenveld ook al niet optimaal kon bezetten.
Dat is wel een goed punt, zo diep zit ik ook weer niet in de (jeugd)spelers en de contracten.
De financiële kant ken ik ook niet, maar ook daarin is gewoon niet veel mogelijk.

Ik denk wel dat die spelers beter zijn (Hato zoals gezegd moet niet meer bij Ajax spelen), en ruim opgerold niet het goede woord is. AZ speelt tegen de Spurs ook gewoon met een goede basis, en ondanks dat ze verliezen, kan je het wel mooi/beter afsluiten. Je hebt van Spurs verloren met een budget dat 10x zo hoog ligt, en je hebt gespeeld tegen spelers als Son en Maddison (dat lijkt me ook als speler leuker - dan tegen Batshuayi). Kijk voor de grap eens hier:
- https://www.transfermarkt...pur/startseite/verein/148
- https://www.transfermarkt...ar/startseite/verein/1090

Ajax komt met niets tegen FRA, een middenmoter met zeker een hoger budget en betere selectie dan Ajax. Maar als je AZ vergelijkt met Ajax, dan snap ik die journalisten en analisten wel. Ik geloof zeker dat AZ met een beter gevoel weggaat uit de EL, dan een manager die roept hoe fantastisch het was, maar het gewoon kansloos laat liggen want de Eredivisie (vergelijkbaar momenteel met Zweden en Noorwegen op deze manier). In mijn optiek hoef je dan ook niet te gaan, dan kun je beter tegen een andere club zeggen 'ga maar'. Volg Viktoria Plzeň en Olympiacos FC niet, maar hebben die gisteren met een B-selectie gespeeld?

Het gaat niet erom of je hier had gewonnen, gelijkgespeeld of verloren, het gaat op de manier waarop. Dat is Ajax onwaardig en ook Eredivisie onwaardig (vind ik).

[ Voor 6% gewijzigd door HollowGamer op 14-03-2025 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Agent47 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:33:
[...]

Europees voetballen is jezelf en spelers ook meer op de kaart zetten --> Meer inkomsten. Die tweede plek is sowieso al binnen.
Niks is zeker tot het rekenkundig niet meer anders kan en dit jaar geldt gewoon zekerheid boven alles wat mij betreft. Als er komend jaar financieel weer een stuk meer mogelijk is dan wordt het wel weer een ander verhaal, maar dit jaar voor mij absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:39:
[...]

Absoluut niet, maar dat kampioenschap geeft financieel wel meer ruimte om die wederopbouw verder uit te rollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-09 15:21
frumper schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:12:
Daarnaast... het is niet dat Ajax de eerste club is die de EL links gaat laten liggen ivm ander belangen, daar hebben andere clubs in het verleden ook wel een handje van gehad. Farioli picks his battles, en tot zover heeft ie ze heel goed uitgekozen :)
Dat is uiteraard waar, maar ik meen dat iedereen het er vrij unaniem mee eens is dat we die tijd achter ons hebben gelaten. Als PSVer kan ik me de tijden nog goed herinneren, o.a. in de periode dat we Toivonen hadden rondlopen, dat Europa League wedstrijden niet om aan te gluren waren.

Verder snap ik dat Farioli bepaalde keuzes maakt en daarin de competitie voorkeur geeft. Gezien waar Ajax vandaan komt is als kampioen de CL ingaan veel waardevoller dan dat als nummer 2 doen. Ik snap alleen niet waarom er vorig kaar zo'n gedoe was over of Ajax wel of geen Europees voetbal zou halen en dat nu blijkt dat menig Ajacied de Europa League gestolen kan worden. Waarom was dan vorig jaar die eindklassering zo belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:02:
[...]

Maar wie zegt dat het met Hato en Taylor wel goed zou zijn gegaan? En met eventueel nog een niet helemaal fitte Sutalo?
Ik denk dat het bar weinig uitmaakt voor het gevoel, of je met deze 11 verliest of met een andere basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Bao_mi1 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:56:
[...]

Dat is uiteraard waar, maar ik meen dat iedereen het er vrij unaniem mee eens is dat we die tijd achter ons hebben gelaten. Als PSVer kan ik me de tijden nog goed herinneren, o.a. in de periode dat we Toivonen hadden rondlopen, dat Europa League wedstrijden niet om aan te gluren waren.

Verder snap ik dat Farioli bepaalde keuzes maakt en daarin de competitie voorkeur geeft. Gezien waar Ajax vandaan komt is als kampioen de CL ingaan veel waardevoller dan dat als nummer 2 doen. Ik snap alleen niet waarom er vorig kaar zo'n gedoe was over of Ajax wel of geen Europees voetbal zou halen en dat nu blijkt dat menig Ajacied de Europa League gestolen kan worden. Waarom was dan vorig jaar die eindklassering zo belangrijk?
Of zelfs de vorige ronde.. dan je al die energie ook kunnen besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Als zelfs ik nooit een ban gehad heb moet je het wel héél bont gemaakt hebben, kleine vlegel >:)
Maar ja, ik kan de mods onder de toonbank natuurlijk wat extra puntjes toestoppen in de voetbalpoule...

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 14-03-2025 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

HollowGamer schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:52:
Dat is wel een goed punt, zo diep zit ik ook weer niet in de (jeugd)spelers en de contracten.
De financiële kant ken ik ook niet, maar ook daarin is gewoon niet veel mogelijk.

Ik denk wel dat die spelers beter zijn (Hato zoals gezegd moet niet meer bij Ajax spelen), en ruim opgerold niet het goede woord is. AZ speelt tegen de Spurs ook gewoon met een goede basis, en ondanks dat ze verliezen, kan je het wel mooi/beter afsluiten. Je hebt van Spurs verloren met een budget dat 10x zo hoog ligt, en je hebt gespeeld tegen spelers als Son en Maddison. Kijk voor de grap eens hier:
De woordkeuze 'ruim opgerold' gebruik ik bewust want zo'n uitslag was nodig om door te gaan. Met minder was je uitgeschakeld of op een verlening met eventuele strafschoppen uitgekomen en dat was waarschijnlijk slecht afgelopen én voor zondag ook nadelig geweest.
Ajax komt niet ver tegen FRA, een middenmoter met zeker een hoger budget en betere selectie dan Ajax. Maar als je AZ vergelijkt met Ajax, dan snap ik die journalisten en analisten wel. Ik geloof zeker dat AZ met een beter gevoel weggaat uit de EL, dan een manager die roept hoe fantastisch het was, maar het gewoon kansloos laat liggen want de Eredivisie (vergelijkbaar momenteel met Zweden en Noorwegen op deze manier). In mijn optiek hoef je dan ook niet te gaan, dan kun je beter tegen een andere club zeggen 'ga maar'. Volg Viktoria Plzeň en Olympiacos FC niet, maar hebben die gisteren met een B-selectie gespeeld?
Maar dan komen we weer op het punt of die twee spelers verschil ook het grote verschil gemaakt hadden. Die journalisten kijken daar niet naar, die roepen gewoon meteen en hebben in hun hoofd dat Brobbey, Henderson, Godts, Pasveer, Hato, Taylor, Sutalo en Baas hadden moeten spelen, maar dat is sowieso onmogelijk.

Dus terug naar de vraag waar alles om draait: Hadden alleen Baas en Sutalo echt het verschil gemaakt waar iedereen het nu over heeft?
Nu ben ik zelf in de war aan het raken, het ging meer om Hato en Taylor in deze.
Het gaat niet erom of je hier had gewonnen, gelijkgespeeld of verloren, het gaat op de manier waarop. Dat is Ajax onwaardig en ook Eredivisie onwaardig (vind ik).
Daar zijn we het dan ook sowieso over eens. Ongeacht de keuze qua opstelling is er ook gewoon een onmeunige zaadpot gespeeld en dat alleen is al Ajax onwaardig. Ik heb dan ook niet met een lekker gevoel afscheid genomen van het Europees voetbal dit seizoen. Prima als je het niet redt tegen Eintracht, maar speel wel gewoon een goede pot en maak niet zoveel onnodige fouten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
HollowGamer schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:52:
[...]

Ik denk wel dat die spelers beter zijn (Hato zoals gezegd moet niet meer bij Ajax spelen), en ruim opgerold niet het goede woord is. AZ speelt tegen de Spurs ook gewoon met een goede basis, en ondanks dat ze verliezen, kan je het wel mooi/beter afsluiten. Je hebt van Spurs verloren met een budget dat 10x zo hoog ligt, en je hebt gespeeld tegen spelers als Son en Maddison (dat lijkt me ook als speler leuker - dan tegen Batshuayi). Kijk voor de grap eens hier:

Ajax komt met niets tegen FRA, een middenmoter met zeker een hoger budget en betere selectie dan Ajax. Maar als je AZ vergelijkt met Ajax, dan snap ik die journalisten en analisten wel. Ik geloof zeker dat AZ met een beter gevoel weggaat uit de EL, dan een manager die roept hoe fantastisch het was, maar het gewoon kansloos laat liggen want de Eredivisie (vergelijkbaar momenteel met Zweden en Noorwegen op deze manier). In mijn optiek hoef je dan ook niet te gaan, dan kun je beter tegen een andere club zeggen 'ga maar'. Volg Viktoria Plzeň en Olympiacos FC niet, maar hebben die gisteren met een B-selectie gespeeld?

Je maakt er wel een mooi verhaal van zo. De nr 13 uit de PL, met een Son die al een heel jaar niet presteert, is beter dan de huidige nr 4 in de Bundesliga en 3 jaar geleden nog EL won. Uhuh....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Omdat je daar 20m mee binnen hebt gehaald aan alleen al premies, die voornamelijk zijn ontvangen voor het halen van de groepsfase. 20m die dit seizoen hard nodig was.

En hadden we nu 6e gestaan een stuk of 10 punten achter op plek 3, dan was de EL nu waarschijnlijk wel de hoogste prio geweest.
Feit is gewoon dat Ajax geen selectie heeft die tot einde seizoen op 2 fronten mee kan doen, daarvoor ontbreekt de kwaliteit gewoon.

[ Voor 11% gewijzigd door toolkist op 14-03-2025 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:26
[...]

Die eindklassering was vorig jaar belangrijk omdat ze destijds het idee hadden dat de deelname aan de EL het belangrijkste zou zijn dit seizoen, vergeet niet, dat sinds een maand of het hele beeld en de verwachting voor dit seizoen 180 graden gedraaid is… van knokkend voor plek 2 naar ruim voor op de nummer 2. Hierdoor ga je andere keuzes maken… als ze nu nog tweede hadden gestaan met x punten voor op nummer 3, maar wel 8 achter op PSV, dan waren ze wellicht heel anders deze wedstrijd tegen Frankfurt ingegaan.

Maar goed, Europees gezien is het nu klaar voor Nederland, op naar de ontknoping van de eredivisie! Waar de strijd om plek 3 misschien nog wel spannender is nu dan de strijd om plek 1 en 2…

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Ik geloof dat plek 1 ook nog wat extra geld oplevert t.o.v. plek 2 in de eredivisie, nog even los van de CL deelname gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
frumper schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:23:
[...]

Als je met deze instelling Europa in gaat hebben we voor dat we het weten uberhaupt geen directe CL plaatsen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bao_mi1
frumper schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:37:
[...]

Maar goed, Europees gezien is het nu klaar voor Nederland, op naar de ontknoping van de eredivisie! Waar de strijd om plek 3 misschien nog wel spannender is nu dan de strijd om plek 1 en 2…
Ik ben bang dat er helemaal geen strijd om plek 1 en 2 meer is. Dat is lang en breed gelopen. Met 8 punten voorsprong, maar voornamelijk een veel betere vorm, is de ontknoping echt wel duidelijk. En verdiend ook. En misschien nog wel belangrijker, een coach die bewezen meerdere speelwijzes en tactieken kan hanteren, en die een plan B en C heeft, is alles in het voordeel van Ajax. Die strijd om plek 3 gaat dan wel weer belangrijk worden voor psv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:06:
[...]

Je maakt er wel een mooi verhaal van zo. De nr 13 uit de PL, met een Son die al een heel jaar niet presteert, is beter dan de huidige nr 4 in de Bundesliga en 3 jaar geleden nog EL won. Uhuh....
Je draait mijn woorden om, want dit zeg ik helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 19:49
toolkist schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:08:
[...]

Omdat je daar 20m mee binnen hebt gehaald aan alleen al premies, die voornamelijk zijn ontvangen voor het halen van de groepsfase. 20m die dit seizoen hard nodig was.

En hadden we nu 6e gestaan een stuk of 10 punten achter op plek 3, dan was de EL nu waarschijnlijk wel de hoogste prio geweest.
Feit is gewoon dat Ajax geen selectie heeft die tot einde seizoen op 2 fronten mee kan doen, daarvoor ontbreekt de kwaliteit gewoon.
Ik denk dat je vooral heel veel geluk hebt met de gok voor Farioli, die er een stukje kwaliteit (mentaliteit) in heeft gebracht, maar vooral ook realisme. Zou je een typische Ajax trainer hebben aangesteld, die aanvallend wil voetballen, dan zou je zomaar ineens op plek 6 kunnen hebben gestaan.
Realistisch gezien ben je ook wel redelijk gelukkig verder gekomen en was dit ook echt wel het verwachte eindpunt. Ik denk alleen dat juist nu je weer bovenaan staat en behoorlijk stabiel bent dat men vooral hoopte op wat anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:36

Qu3st

Trishul schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:43:
Ik geloof dat plek 1 ook nog wat extra geld oplevert t.o.v. plek 2 in de eredivisie, nog even los van de CL deelname gelden.
Prijzengeld voor kampioenschap stelt niet zo extreem veel voor hoor en Ajax is het meeste al weer kwijt aan premies als we kampioen worden. Die CL gelden zijn vele malen belangrijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:00:
Ik denk dat je vooral heel veel geluk hebt met de gok voor Farioli, die er een stukje kwaliteit (mentaliteit) in heeft gebracht, maar vooral ook realisme. Zou je een typische Ajax trainer hebben aangesteld, die aanvallend wil voetballen, dan zou je zomaar ineens op plek 6 kunnen hebben gestaan.
Realistisch gezien ben je ook wel redelijk gelukkig verder gekomen en was dit ook echt wel het verwachte eindpunt. Ik denk alleen dat juist nu je weer bovenaan staat en behoorlijk stabiel bent dat men vooral hoopte op wat anders.
Je moet het eigenlijk omdraaien. Er is een nieuw technisch kader opgesteld welke een moderne en duidelijke visie heeft opgesteld. Vanuit die visie is Farioli gekozen en juist niet een typische Nederlandse trainer die maar aan één ding waarde hecht.
Het is dus verre van geluk, het is een beleidskeuze die dan wel boven verwachting goed uit pakt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Qu3st schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:01:
[...]

Prijzengeld voor kampioenschap stelt niet zo extreem veel voor hoor en Ajax is het meeste al weer kwijt aan premies als we kampioen worden. Die CL gelden zijn vele malen belangrijker.
Ik zie net dat het ongeveer €1,5 miljoen scheelt tussen de no.1 en 2. Grote kans dat de bonussen voor de spelers daar al overheen gaan ja.
Maar zou wel leuk zijn, valt mooi samen met Ajax 125 jaar en Amsterdam 750 jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Trishul schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:29:
[...]

Ik zie net dat het ongeveer €1,5 miljoen scheelt tussen de no.1 en 2. Grote kans dat de bonussen voor de spelers daar al overheen gaan ja.
Maar zou wel leuk zijn, valt mooi samen met Ajax 125 jaar en Amsterdam 750 jaar.
Ik wil ook gewoon heel graag kampioen worden hoor. Vooral omdat niet ons een stuiver gaf aan begin van het seizoen, het samenvallen met het jubileumjaar is leuk. En ook heb je een betere uitgangspositie in de loting voor CL volgend seizoen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:22
Hey ik ben er weer eens! :w

Ik probeer wel alles bij te lezen, maar is niet eenvoudig, zelfs niet nu quickreply uit staat :p

Maar als je niet kijkt naar het hoe, maar vooral naar het wat dan kunnen we toch bijna niet anders dan trots zijn op wat we als NL clubs hebben laten zien?

Iedereen die de groepsfase in ging heeft die overleefd en eventuele tussenrondes ging ook (bijna) allemaal goed.

Als NL ieder jaar zo presteerde (dus over de hele breedte ipv 1 team wat aanzienlijk verder komt) dan is dat toch alleen maar goed?

Het laat denk ik ook zien dat we een sterke subtop hebben, waar we uiteindelijk allemaal beter van worden. Het maakt het voor die subtop ook makkelijker om betere spelers aan te trekken die eventueel weer doorstromen naar de NL top.

Eerlijk, ik heb het dit jaar vooral van samenvattingen moeten hebben maar als je vooraf zou zeggen dat iedereen de groepsfase zou overleven zou iedereen daar denk ik voor tekenen.

En nu kruip ik weer in mijn hol, het is hier buiten maar koud!

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Op VI las ik over een Van Persie die de boel wat strakker zet. Langere vergaderingen met uitleg en geen mobieltjes erbij, behalve in de kleedkamer. Blijkbaar was het dan wel erg vrij geworden onder Priske? Want voor mij klinkt dat als basisdingen die je voor elkaar wilt hebben. Goed als een Van Persie daar dan weer wat structuur in aanbrengt, want dat heb je wel nodig voor een professionele omgeving.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Qu3st schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:52:
[...]
. En ook heb je een betere uitgangspositie in de loting voor CL volgend seizoen.
Oh? Ik dacht dat de indeling in potten op club coefficient gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
HollowGamer schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:49:
[...]

Je draait mijn woorden om, want dit zeg ik helemaal niet.
Dan ben ik benieuwd wat je wel wilde zeggen met je 'middenmoter' uit Duitsland en Spurs die zo enorm veel uit te geven hebben en spelers als Son en Madison hebben... Veel anders kan ik er nl niet van maken, Spurs ophemelen en Frankfurt downplayen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:49
Uitgeschakeld worden door Arsenal, Inter Milan, Eintracht Frankfurt en Tottenham is geen schande.

Blij dat PSV zich ietwat kon herstellen na het drama van vorige week, een gelijkspel uit tegen Arsenal staat iets netter op het blazoen, ook al was het tegen het C-team en was je weggeblazen in eigen huis.

Jammer dat Feyenoord niet meer kon, al wist je dat het lastig zou worden na het verlies al in De Kuip. Inter gewoon de betere, niet heel erg.

Heel spijtig dat Farioli besloot om met een B-team te spelen, één goal achterstand goedmaken was niet onrealistisch met het A-team. Alle focus op de competitie snap ik, maar je laat je zo wel erg kennen naar mijn mening.

Jammer van AZ, net niet genoeg helaas maar prima spel laten zien door de Europese competitie heen. Biedt perspectief en ik hoop dat ze dit team nog bij elkaar kunnen houden.

Tot zover Open Deuren Intrappen met Maarten_E. :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik zit nu de samenvatting van AZ te kijken; aan die eerste goal ging een grote fout vooraf zeg, die goal was totaal onnodig. Daarentegen werden er aan beide kanten wel wat risicovolle foutjes gemaakt, wat ook zorgde voor 2-1. Leuk dat het nog zo lang spannend is gebleven, de kansen op de 3-2 waren er zeker. Complimenten aan AZ :)

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 14-03-2025 16:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:17
Gonadan schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:10:
[...]

Die ergernis deel ik helemaal met je. Hij gedroeg zich af en toe een beetje als dat zooitje wat nu graag zo'n superleage wil, doen alsof je van het gepeupel af moet raken om nog een beetje een normaal niveau te halen.
Dat heeft echt helemaal niets met sport en sportiviteit te maken, maar gaat puur om aanzien en geld. Dat zou voor mij serieus kunnen betekenen dat ik supporter af zou kunnen raken.
Fijn dat je dit ook zo met ons mee ervaart.
De houding van v/d Sar is precies de reden dat zoveel Nederlandse voetbalfans zoveel leedvermaak hadden toen het slecht ging bij Ajax.

Gelukkig is er nu wat meer realisme bij de club.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lEDWVJyIYNLIIR3L81rWEmQa2NU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EGUtipYU9CrjkVoOFK3E6h6X.jpg?f=fotoalbum_large

Toch best mooi hè jongens. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:17
Een flessenopener en winkelwagenmuntje?

Leuk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Lol. Logo met magneet (hangt nu in de keuken) en sleutelhanger. Beiden van metaal dus wel stevig hoop ik. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:53:
[...]

Een flessenopener en winkelwagenmuntje?

Leuk! :P
Als jij als rasechte Ajacied er ook 1 wil, er staan er genoeg op marktplaats al ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Gonadan schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:04:
Lol. Logo met magneet (hangt nu in de keuken) en sleutelhanger. Beiden van metaal dus wel stevig hoop ik. :P
Die sleutelhanger is echt wel zwaar! Die hang ik niet aan de sleutel van de Yarris want dat contact gaat naar z'n grootje ervan :9

Maar leuk cadeautje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:49
Als de prestaties tegenvallen, kunnen de leden in ieder geval wat gooien op het veld. })

*Maarten_E duikt weg voor verdacht grote munt*

Zonder dollen, mooie geste!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Maarten_E schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:12:
[...]

Als de prestaties tegenvallen, kunnen de leden in ieder geval wat gooien op het veld. })

*Maarten_E duikt weg voor verdacht grote munt*

Zonder dollen, mooie geste!
Die sleutelhanger komt harder aan!

*VANGEN!*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als de prestaties tegen vallen nemen we allemaal spaghetti mee en gaan dat ter plekke in stukken staan breken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:18

Quad

Doof

En het jubileumshirt is nu ook officieel gepresenteerd.
Afbeeldingslocatie: https://www.ajax.nl/media/xqpdljx3/godts900.jpg
Beperkt beschikbaar en zondag tegen AZ wordt hier eenmalig in gespeeld.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Verplicht allemaal zwarte schoenen eronder. En er wordt gespeeld met een bruine bal met veters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 17:58
Quad schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 23:20:
[...]

[Afbeelding]
En dan met Ziggo erop :F
Verder een mooi shirt. Zou gewoon een keer gaaf zijn dat ze een heel seizoen erin spelen. Ook Europees.

[ Voor 13% gewijzigd door Mosin op 15-03-2025 09:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 08:39

Typhone

Who Dares Wins

Pwoooah vrouwlief had hem bijna laten opvreten door de katten hier thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Quad schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 23:20:
[...]

[Afbeelding]
Mika Godts is geen goed model vind ik ergens. Tadic kwam toch wat mannelijker over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Superkiwi schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 07:54:
Verplicht allemaal zwarte schoenen eronder. En er wordt gespeeld met een bruine bal met veters.
Goed idee, misschien kan Ajax daar wél goed mee voetballen :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:55:
Als de prestaties tegen vallen nemen we allemaal spaghetti mee en gaan dat ter plekke in stukken staan breken.
Of we bestellen massaal pizza Hawaii!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:04
Typhone schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:58:
[...]

Mika Godts is geen goed model vind ik ergens. Tadic kwam toch wat mannelijker over.
Die zien we vanaf komende zomer weer in het Ajax shirt als je de laatste geruchten uit Turkije mag geloven.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Gynnad schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 12:19:
[...]

Die zien we vanaf komende zomer weer in het Ajax shirt als je de laatste geruchten uit Turkije mag geloven.
Dat is beleid wat me doet denken aan het oude Feyenoord: oude spelers terughalen en er dan niet bij stilstaan of ze nog wel hetzelfde kunnen brengen als vroeger. En ze hebben toch al twee linksbuitens? Het lijkt me dat er andere prioriteiten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
D-e-n schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 12:27:
[...]

Dat is beleid wat me doet denken aan het oude Feyenoord: oude spelers terughalen en er dan niet bij stilstaan of ze nog wel hetzelfde kunnen brengen als vroeger. En ze hebben toch al twee linksbuitens? Het lijkt me dat er andere prioriteiten zijn
Niet per se. Ajax haalt wel vaker oude legendes terug om als aanvoerder/voorbeeld prof te dienen (in het verleden: Rijkaard, Blind Sr, Litmanen, enz).
Tadic hoeft ook niet op linksbuiten he; hij kan prima nog een jaar mee op 10, valse 9 of balvaste 9.
Daarna zou hij kunnen instromen in de opleiding tot trainer.

Maar als Tadic komt, wil dat zeggen dat er volgend seizoen geen ruimte meer is voor Henderson.

[ Voor 6% gewijzigd door Trishul op 15-03-2025 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Trishul op 15-03-2025 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Trishul schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:43:
[...]

Niet per se. Ajax haalt wel vaker oude legendes terug om als aanvoerder/voorbeeld prof te dienen (in het verleden: Rijkaard, Blind Sr, Litmanen, enz).
Litmanen was in zijn tweede periode toch ook niet zo succesvol en Rijkaard en Blind waren bij terugkeer een stuk jonger dan Tadic nu. Bovendien waren ze verdediger, dan gaat dat leiding geven ook een stuk makkelijker.

Het heeft dus enkel zin als zo'n oude legende ook qua voetbalkwaliteiten nog leidend is. We hebben in de afgelopen tien a twintig jaar teveel spelers gezien die, omdat ze te laat terugkeerden, het spel nog maar moeilijk konden bijbenen en dan is leiding geven een stuk moeilijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
D-e-n schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:20:
[...]

Het heeft dus enkel zin als zo'n oude legende ook qua voetbalkwaliteiten nog leidend is. We hebben in de afgelopen tien a twintig jaar teveel spelers gezien die, omdat ze te laat terugkeerden, het spel nog maar moeilijk konden bijbenen en dan is leiding geven een stuk moeilijker.
Tadic is ook wat betreft voetbalkwaliteiten leidend. Zijn statistieken dit seizoen zijn nog steeds beter dan die van de huidige aanvallers bij Ajax.
Zou nog prima meekomen op 9 of 10. Daarnaast ook altijd fit, dat is ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

We hebben ook genoeg oudere spelers gezien die zonder basisspeler te zijn een flinke meerwaarde brachten in een selectie. Het lijkt me nogal vooringenomen in nu zonder enige details op basis van een gerucht alvast te gaan oordelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:53
Trishul schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:31:
[...]

Tadic is ook wat betreft voetbalkwaliteiten leidend. Zijn statistieken dit seizoen zijn nog steeds beter dan die van de huidige aanvallers bij Ajax.
Zou nog prima meekomen op 9 of 10. Daarnaast ook altijd fit, dat is ook wat waard.
Alleen die maniertjes en dramaqueen mag ie wat mij betreft achterwege laten net als zijn landgenoot Djokovic. Dat is niet wat de Balkan man vertegenwoordigt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:30
D-e-n schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 12:27:
[...]

Het hangt er vanaf in welke rol. Als duidelijk met m besproken wordt dat hij geen onbetwiste basisspeler is dan zou ik het toejuichen.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 19:49
Ik denk dat je met de financiële middelen die je hebt, tenzij Tadic echt enorm wil inleveren, beter een andere keuze kan maken als Ajax zijnde. Natuurlijk, voetballend gezien heb je nu niets beters, maar Tadic zal er ook niet beter op worden, tot de grootverdieners behoren en (op basis van eerdere ervaringen) niet graag genoegen nemen met een vaste positie op de bank. Dus dan gaat hij andere spelers in de weg zitten, en of dat handig is betwijfel ik.
Als je Tadic voor een derde keer bij de club wil halen, dan in een andere rol, niet meer als speler (my 2 cents).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bao_mi1
Dest terug en Babadi basis net als tegen Arsenal. Eigenlijk durf ik niet te hopen maar dit kan zomaar een leuk avondje PSV worden. Tegen een RKC dat ook creativiteit heeft en gewoon durft te voetballen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQ5xbkgnkEp8_41h4t-IBmG_NOA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2EEJnYhkBkaR3K8AxIaOSveV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Bao_mi1 op 15-03-2025 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Utrecht puntenverlies! Goed voor Feyenoord denk ik.
PSV gaat zo over RKC heen walsen verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:29
Bizar.. malacia "knock-out" in ieder geval een botsing met het hoofd.. scheids laat doorspelen. Schandalig.

[ Voor 25% gewijzigd door Pelox op 15-03-2025 20:22 ]

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Die verzorger van PSV is een held, ongelofelijk dat niet iemand een seintje geeft als de scheidsrechter niets doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-09 15:46
Trishul schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:54:
Utrecht puntenverlies! Goed voor Feyenoord denk ik.
PSV gaat zo over RKC heen walsen verwacht ik.
Rustig, rustig, die moeten eerst nog langs ons morgen :P :P

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

JoteW schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:24:
[...]

Rustig, rustig, die moeten eerst nog langs ons morgen :P :P
Sta jij basis? 🫡

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 16:31

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

HollowGamer schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:22:
Die verzorger van PSV is een held, ongelofelijk dat niet iemand een seintje geeft als de scheidsrechter niets doet.
Grappig dat een speler ipv de scheids bepaald dat een verzorger op het veld mag komen. Dat zou of de verzorger en/of speler een standje cq geel mogen opleveren.

verders zou psv met 12 vingers in de neus moeten kunnen winnen tegen een team met een eerste divisie stadion

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik zie RKC nog wel een gelijkmaker maken, PSV mist enorme mogelijkheden op de 0-2.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bao_mi1
HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:27:
[...]

Grappig dat een speler ipv de scheids bepaald dat een verzorger op het veld mag komen. Dat zou of de verzorger en/of speler een standje cq geel mogen opleveren.
Op basis waarvan zou De Jong, die riep dat er haast was, geel moeten krijgen. Los van het feit dat het er gewoon naar uitzag en dan elke seconde kan tellen, slaat het nergens op om een speler geel te geven voor elke keer als er onterecht geappelleerd wordt voor iets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ephymerous schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:52:
[...]

Het hangt er vanaf in welke rol. Als duidelijk met m besproken wordt dat hij geen onbetwiste basisspeler is dan zou ik het toejuichen.
nog 1-2 jaar voetballen en daarna technische staf wat ik gelezen heb.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Bao_mi1 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:32:
[...]

Op basis waarvan zou De Jong, die riep dat er haast was, geel moeten krijgen. Los van het feit dat het er gewoon naar uitzag en dan elke seconde kan tellen, slaat het nergens op om een speler geel te geven voor elke keer als er onterecht geappelleerd wordt voor iets.
de verzorger had niet het veld mogen opkomen zonder toestemming van de scheids. geel is misschien niet nodig maar de scheids had de verzorger gewoon moeten terugsturen en niet het veld op moeten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-09 15:46
Slechter dan Daan Rots kan ik het niet doen! :P

Twente komt eraan!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:44

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:37:
[...]

de verzorger had niet het veld mogen opkomen zonder toestemming van de scheids. geel is misschien niet nodig maar de scheids had de verzorger gewoon moeten terugsturen en niet het veld op moeten komen.
Die betreffende speler was even K.O. vandaar de paniek en de scheidsrechter had dit gemist.

Kom op, beetje menselijkheid is er nog wel in het voetbal.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

tweakduke schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:43:
[...]

Die betreffende speler was even K.O. vandaar de paniek en de scheidsrechter had dit gemist.

Kom op, beetje menselijkheid is er nog wel in het voetbal.
Daar heb je een punt. Nu mag er aanmerkelijk meer sportiviteit onder spelers komen 'om dat te verdienen' ipv altijd tijdrekken en zeuren als een klein kut kind wat zijn snoepje niet krijgt. ofwat je ook vaak ziet dat het valappels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:15:
[...]

Daar heb je een punt. Nu mag er aanmerkelijk meer sportiviteit onder spelers komen 'om dat te verdienen' ipv altijd tijdrekken en zeuren als een klein kut kind wat zijn snoepje niet krijgt. ofwat je ook vaak ziet dat het valappels zijn.
Je hebt het moment gezien? Die lag echt KO op het veld. Als ik zo op het veld ligt, dan maakt mij echt niet uit of de verzorger toestemming heeft gekregen. Dan neem ik als speler die gele kaart wel.

Verder snap ik de scheidsrechter hier niet. Je hebt een VAR en grensrechter, die moet wel sneller kunnen handelen.

Kan erger, zoals die karate trap in iemand zijn gezicht door een GK recentelijk. :+

Nu weer Ajax morgen. De Eredivisie mag dan niet van een heel hoog niveau zijn, maar spannend is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
HollowGamer schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 23:51:
[...]

Je hebt het moment gezien? Die lag echt KO op het veld. Als ik zo op het veld ligt, dan maakt mij echt niet uit of de verzorger toestemming heeft gekregen. Dan neem ik als speler die gele kaart wel.

Verder snap ik de scheidsrechter hier niet. Je hebt een VAR en grensrechter, die moet wel sneller kunnen handelen.

Kan erger, zoals die karate trap in iemand zijn gezicht door een GK recentelijk. :+

Nu weer Ajax morgen. De Eredivisie mag dan niet van een heel hoog niveau zijn, maar spannend is het wel.
Vooral om plek 3

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Heb de herhaling gezien keer maar het is gewoon een ongelukkige botsing en die RKC speler is drie keer zo groot als Malacia dus de klap is dan harder en lijkt het erger. K.O. is lichtelijk overdreven, hooguit zag ie wat sterretjes want even later huppelt ie weer vrolijk verder.

Wel zwaar teleurgesteld in RKC. Had verwacht dat ze het PSV moeilijk zou maken, maar ze lieten ze gewoon lekker voetballen. Veerman kon lekker met balletjes strooien, kreeg alle tijd en ruimte. Heb ik in de 5de klasse nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
chim0 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 05:12:
Heb ik in de 5de klasse nog nooit gehad.
In de 5e klasse heb je ongeveer 15x zoveel tijd.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01:26
ephymerous schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:52:
[...]

Ik vraag me toch wel af waarom. Vorig seizoen toen het leek dat het een jaar moeilijk zou worden was het eerste wat die deed vluchten. Nu moet die als een soort leider en redder terug gehaald worden?

Echte leiders en echte club legendes staan op als een club in de fik staat. Tadic wil alleen maar met mooi weer de grote leider uithangen. Lekker daar in Turkije laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:35:
[...]

nog 1-2 jaar voetballen en daarna technische staf wat ik gelezen heb.
Technische staf voor een man die dat niet eens bewezen heeft :+ Kroes is echt lachwekkend aan het worden als TD. Wat een clown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
Trishul schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:31:
[...]

Die statistieken zijn toch appels en peren. Ajax speelt super behoudend en in een andere competitie. Nu is de eredivisie niet bijzonder, maar de Turkse competitie is nog vele malen slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Pelox schreef op zondag 16 maart 2025 @ 08:02:
[...]

In de 5e klasse heb je ongeveer 15x zoveel tijd.
Nee hoor, zodra je de bal kreeg werd je bij de knieën afgezaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Kist schreef op zondag 16 maart 2025 @ 08:58:
[...]

Die statistieken zijn toch appels en peren. Ajax speelt super behoudend en in een andere competitie. Nu is de eredivisie niet bijzonder, maar de Turkse competitie is nog vele malen slechter.
Natuurlijk is de Turkse competitie minder dan de eredivisie. Maar ook zijn statistieken van de seizoenen ervoor waren MVP waardig. Dus hij heeft aangetoond het niveau aan te kunnen houden. Hij zou het beter doen dan Berghuis en Traore in ieder geval. Ook heeft hij meer ervaring en oog voor medespelers als Godts.
Zoals ik al zei, hij hoeft niet op linksbuiten. Als balvaste 9, valse 9 of 10 nog prima bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 16:52
Kist schreef op zondag 16 maart 2025 @ 08:55:
[...]

Ik vraag me toch wel af waarom. Vorig seizoen toen het leek dat het een jaar moeilijk zou worden was het eerste wat die deed vluchten. Nu moet die als een soort leider en redder terug gehaald worden?

Echte leiders en echte club legendes staan op als een club in de fik staat. Tadic wil alleen maar met mooi weer de grote leider uithangen. Lekker daar in Turkije laten.
Dit. Ik mag toch hopen dat Tadic niet als legend wordt gezien, te vaak negatief de hoofdrol gepakt.

Zet hem af tegen een Huntelaar, Litmanen, dat zijn echte helden met een hart voor de club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Mr.Jappe schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:06:
[...]

Dit. Ik mag toch hopen dat Tadic niet als legend wordt gezien, te vaak negatief de hoofdrol gepakt.

Zet hem af tegen een Huntelaar, Litmanen, dat zijn echte helden met een hart voor de club.
Huntelaar is een PSV'er. ;)

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Mr.Jappe schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:06:
[...]
Ik mag toch hopen dat Tadic niet als legend wordt gezien, te vaak negatief de hoofdrol gepakt.
*Kiwi probeert zich negatieve dingen te herinneren, lukt niet.
Tadic heeft het elftal onder meer dankzij zijn uit Engeland meegebrachte trainingsmentaliteit naar een hoger niveau getild. Ontzettend genoten van die man op het veld.

noot: ik vraag niet indirect om een lijstje negatieve punten, dat lees ik waarschijnlijk toch niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 16-03-2025 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:04
Pelox schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:24:
[...]

Huntelaar is een PSV'er. ;)
Huntelaar is een superboer :Y)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Willem II scoort twee keer, allebei afgekeurd.
Eagles scoort, ook afgekeurd.
_O-

[ Voor 28% gewijzigd door Superkiwi op 16-03-2025 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:35

OMX2000

By any means necessary...

Feyenoord kan op redelijke sterkte startenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ikY80o3kB9O2DUdys64vUo5Rsk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vso2yyhUtkyeNGRReEkvIykQ.jpg?f=fotoalbum_large

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Pagina: 1 ... 240 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken