O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Vrijwilligers met een tag boven hun naam horen zulke gekleurde opmerkingen gewoon niet te maken. Dat is mijn mening. Het wekt irritatie op, in ieder geval bij mij. Doe het dan gewoon op persoonlijke titel.Han schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:13:
[...]
Dat weet ik, één van mijn vele gaven
[...]
En hop, daar is ie weer. Mijn opmerking had 0,0 met Ajax te maken maar enkel over iets met lange tenen omdat dat vrijwilligers met een kleurtje blijkbaar geen mening mogen hebben…. Het feit dat je dit er bij sleept zegt genoeg over hoe jij zaken benaderd. En dat vind ik best zielig eigenlijk. Juist de ooermingen die jij maakt zijn sfeer verpestend.
Maar goed, als ik hier alleen in sta dan is dat verder helemaal prima. Gevolg is dat ik hier dan wat minder langskom, maar dat zal jullie aan je reet roesten
De competitie gaat over 34 rondes, een kampioen kan beslist worden door middel van beslissingen. Maar over het algemeen valt het, naar mate de competitie vordert, het meer en zwaarder op dan in het begin.
Maar gelukkig krijgen alle teams te maken met, soms cruciale, beslissingen en derde invloeden.
Ik zie deze discussies ook wel elk jaar weer terugkomen, en dan maakt het niet uit welke club het betreft. Hoevaak is PSV wel niet verguist met winst in 90+x minuut? Of Feyenoord met penalties mee, of Ajax met beslissingen van scheidsrechter mee. (nee niet de VAR-momenten van gisteren)
Hoewel de competitie an sich goed is, geloof ik wel dat het tijd wordt voor optimalisatie van de inzet van VAR en duidelijke spelregels. Het gaat tegenwoordig om hele miljoenen en vele werkende mensen in de maatschappij die gebonden zijn aan het succes van de clubs.
Al begint het wat mij betreft bij spelers, die eerlijk zijn over hun intenties op het veld, richting tegenstander, scheids en publiek.
Enfin, laten we de gespeelde wedstrijden onze prettig onderlinge relaties hier op het forum niet beïnvloeden.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dan zal ik als lokaal SPRT modje een duitje doen in dit topic. Ik heb er nul moeite mee dat @Gonadan zijn persoonlijke visie hier uit, zo lang hij dan ook maar niet gaat modererenDutchOwnage schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:18:
[...]
Vrijwilligers met een tag boven hun naam horen zulke gekleurde opmerkingen gewoon niet te maken. Dat is mijn mening. Het wekt irritatie op, in ieder geval bij mij. Doe het dan gewoon op persoonlijke titel.
Maar goed, als ik hier alleen in sta dan is dat verder helemaal prima. Gevolg is dat ik hier dan wat minder langskom, maar dat zal jullie aan je reer roesten
Verder weer ontopic aub
[edit]Nog maar even een aanpassing doorgevoerd @toolkist
[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 24-02-2025 22:34 . Reden: Oeps! ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
De laatste of de 1e?Outerspace schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:21:
En als hij een overtreding begaat, dan zal ik de laatste zijn die @Gonadan op zijn falie geeft
[edit] En om dan maar weer on topic te gaan..
Doen die poll dingen het alweer?
Zo niet:
PSV-Go Ahead: PSV door na 90min
Heracles-AZ: Heracles door na verlenging
[ Voor 25% gewijzigd door toolkist op 24-02-2025 22:36 ]
Die taak neem ik in het voetbalpouletopic graag op meOuterspace schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:21:
[...]
En als hij een overtreding begaat, dan zal ik de laatste eerste zijn die @Gonadan op zijn falie geeft
Dus laat 'm hier maar een beetje met rust, anders zijn we 'm straks helemaal kwijt.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Soms denk ik wel eens "waren er maar meer personen zoals ik"carpebios schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:13:
Wat een gezelligheid hier, het wordt wel erg toxisch allemaal!
Lastig. Normaal zou ik zeggen dat beide clubs door gaan, maar nu allebei nog in Europa zitten én in de competitie strijden om belangrijke plekken kan het zijn dat hun prio niet bij de beker ligt.Overmorgen de beker om 20:00 (wat een tijdstip). Wat zijn jullie gedachten?
De tegenstanders schat ik niet hoog in maar ook zij staan hier met een reden. Desalniettemin een overwinning voor PSV en AZ.
Ik zou niet zeggen dat het Ajax meezit met arbitrage. Misschien wel dat de arbitrage nu wat neutraler is voor Ajax. Want we kunnen het bijvoorbeeld ook gaan hebben over het feit dat Ajax voor dit seizoen iets van anderhalve seizoen al geen rode kaart meegekregen had, terwijl de andere twee grote clubs die wel elk seizoen meekregen. Dat is opmerkelijk. Of dat de tegenstander van Ajax altijd weinig gele kaarten krijgt / de scheids meer toelaat wat betreft overtredingen (check de wedstrijd tegen AZ maar eens).Advizor schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:05:
[...]
Het zit Ajax toch alles behalve tegen qua arbitrale beslissingen dit seizoen?
Dan mag dat best benoemd worden.
Al vind ik zo'n voorpagina dan weer behoorlijk overdreven en ongepast.
Wat Ajax wel heeft is een trainer die de tegenstander leest en in staat is met wissels zelfs nog met een man minder te winnen in een Europese wedstrijd. Een serieuze staf is gewoon erg belangrijk, dat weten alle Feyenoorders ook wel sinds het Slot tijdperk.
En toch he, je kunt nog steeds winnen van Ajax. Kijk maar naar AZ die dit jaar al twee keer gewonnen heeft van Ajax. Kwestie van hoog druk, gegenpressung en ontregelen op het middenveld.
[ Voor 8% gewijzigd door Trishul op 24-02-2025 23:06 ]
Ik verwacht dat zowel PSV en AZ doorgaan naar de finale. Is ook wel het leukste affiche.toolkist schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:33:
[...]
De laatste of de 1e?
[edit] En om dan maar weer on topic te gaan..
Doen die poll dingen het alweer?
Zo niet:
PSV-Go Ahead: PSV door na 90min
Heracles-AZ: Heracles door na verlenging
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ze staan gewoon bovenaan. Als je ziet waar ze vorig jaar stonden en waar ze nu staan, met de weinige aankopen. Dit is gewoon een wereld prestatie.
Dat ze niet echt sprankelend voetbal spelen, tja wat wil je dan. Ik zou graag bovenaan staan met Feyenoord met slecht voetbal. Zo kun je tenminste langzaam verder bouwen met de CL miljoenen.
Qua affiche zeker het leukst ja. Maar een kleinere (met alle respect) club die de finale haalt vind ik toch ook altijd wel wat hebben. Voor veel fans is de finale in de Kuip dan een once in a lifetime.Gynnad schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 06:00:
[...]
Ik verwacht dat zowel PSV en AZ doorgaan naar de finale. Is ook wel het leukste affiche.
Weet ik niet. Ik baal echt van de stand. Maar Feyenoord heeft dit jaar ook hele goede wedstrijden gespeeld. Slecht voetbal af en toe vind ik best, maar structureel… En ik ben ervan overtuigd dat je met wat sleutelen volgend jaar mee kunt doen voor kampioenschap. Kan, het is absoluut geen gegeven want van Persie en een ontbrekende TD garanderen geen zekerheid daarop.Russel88 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:06:
Wat een geneuzel over lucky Ajax.
Ze staan gewoon bovenaan. Als je ziet waar ze vorig jaar stonden en waar ze nu staan, met de weinige aankopen. Dit is gewoon een wereld prestatie.
Dat ze niet echt sprankelend voetbal spelen, tja wat wil je dan. Ik zou graag bovenaan staan met Feyenoord met slecht voetbal. Zo kun je tenminste langzaam verder bouwen met de CL miljoenen.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Misschien niet de 'once in a lifetime' maar wel de charme van het bekertournooi,.toolkist schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:51:
[...]
Qua affiche zeker het leukst ja. Maar een kleinere (met alle respect) club die de finale haalt vind ik toch ook altijd wel wat hebben. Voor veel fans is de finale in de Kuip dan een once in a lifetime.
In de laatste tien jaar is het gelukkig niet altijd een wedstrijd tussen Ajax, Feyenoord, PSV, AZ, of FC Twente geweest. Daar hebben we ook teams gehad zoals N.E.C., Vitesse, Willem II, FC Utrecht, FC Groningen, en PEC Zwolle.
En ja, de onverwachte resultaten zijn als neutrale supporter maar ook als supporter van het 'kleinere' team het mooie. Een PEC Zwolle dat tegen alle verwachtingen in Ajax met 5-1 verslaat, een finalle tussen FC Groningen en PEC is wellicht niet de wedstrijd met de meest aansprekende teams maar doordat het een zeldzaamheid is wel weer mooi vanuit de charme die het meebrengt. Pieken op de juiste momenten ( en soms een wat gunstige loting ) en je kan tegen de verwachtingen in in de finale komen.
En dan het seizoen erna weer het coefficientengezeur omdat er weer 1 club weer in de voorrondes uitligt. Dat is inderdaad wel een van de grote charmes van het bekervoetbal.Napo schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:25:
[...]
Misschien niet de 'once in a lifetime' maar wel de charme van het bekertournooi,.
In de laatste tien jaar is het gelukkig niet altijd een wedstrijd tussen Ajax, Feyenoord, PSV, AZ, of FC Twente geweest. Daar hebben we ook teams gehad zoals N.E.C., Vitesse, Willem II, FC Utrecht, FC Groningen, en PEC Zwolle.
En ja, de onverwachte resultaten zijn als neutrale supporter maar ook als supporter van het 'kleinere' team het mooie. Een PEC Zwolle dat tegen alle verwachtingen in Ajax met 5-1 verslaat, een finalle tussen FC Groningen en PEC is wellicht niet de wedstrijd met de meest aansprekende teams maar doordat het een zeldzaamheid is wel weer mooi vanuit de charme die het meebrengt. Pieken op de juiste momenten ( en soms een wat gunstige loting ) en je kan tegen de verwachtingen in in de finale komen.
Sowieso als ik posts als zoiets zie
(verder niks persoonlijks, maar wel de algemene opvatting hier en elders), dan vraag ik me af of voetbal nog wel zoveel charme heeft. Maja het blijft ons voetbal he...Dat ze niet echt sprankelend voetbal spelen, tja wat wil je dan. Ik zou graag bovenaan staan met Feyenoord met slecht voetbal. Zo kun je tenminste langzaam verder bouwen met de CL miljoenen.
Tsja, als je de prijs voor het Europese ticket er af gaat halen blijft er nog minder over. Voor het prijzengeld hoef je het niet te doen, voor de exposure ook niet. Zeker voor die teams is dat dé kans om in Europa uit te komen ( altijd beter dan de Fair Play award/ticket zoals in 2015 voor eveneens Go Ahead Eagles ).Snowdog schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:32:
[...]
En dan het seizoen erna weer het coefficientengezeur omdat er weer 1 club weer in de voorrondes uitligt. Dat is inderdaad wel een van de grote charmes van het bekervoetbal.
Maar ook daar, de impact op de coefficienten komt niet door de Go Ahead Eagles van deze wereld maar de grotere teams die blijkbaar deze teams niet weten te verslaan. En daarnaast zijn dat wel de uitzonderingen op de regel, al helemaal sinds ( als ik het goed herinner ) het ticket niet naar de verliezend finalist gaat maar naar de nummer X op de ranklijst.
Resultaat telt, het liefste met de combinatie mooi en goed voetbal maar in essentie liever winnen en dan wat lelijker dan verliezen maar wel mooi spel. Soms moet je naar de mogelijkheden van het team spelen en nee, daar wordt waarschijnlijk niemand niet heel blij van.Sowieso als ik posts als zoiets zie
[...]
(verder niks persoonlijks, maar wel de algemene opvatting hier en elders), dan vraag ik me af of voetbal nog wel zoveel charme heeft. Maja het blijft ons voetbal he...
Maar ook de doorn in mijn oog is de constante discussie rond omzet, omzet, omzet. Alsof het tegenwoordig enkel om geld gaat. Het gaat te vaak over vermeende transfersommen, CL-miljoenen ( wat meer een resultaat is en niet het doel op zich ), en ga zo maar door met diverse geldstromen. Dat het mogelijkheden schept is overigens zonder twijfel.
Resultaat telt, daar ben ik het zeker mee eens, al kan het soms wat te ver doorschieten in het negatieve (periode de Boer en latere periode Cocu bijv., Farioli hoeft wmb niet direct in dit rijtje, die zit er sowieso nog niet eens 1 jaar, als Ajax over 2 jaar nog altijd zo speelt en kampioen wordt echter...).Napo schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:41:
[...]
Resultaat telt, het liefste met de combinatie mooi en goed voetbal maar in essentie liever winnen en dan wat lelijker dan verliezen maar wel mooi spel. Soms moet je naar de mogelijkheden van het team spelen en nee, daar wordt waarschijnlijk niemand niet heel blij van.
Maar ook de doorn in mijn oog is de constante discussie rond omzet, omzet, omzet. Alsof het tegenwoordig enkel om geld gaat. Het gaat te vaak over vermeende transfersommen, CL-miljoenen ( wat meer een resultaat is en niet het doel op zich ), en ga zo maar door met diverse geldstromen. Dat het mogelijkheden schept is overigens zonder twijfel.
Maar het ging idd om dat geld... en dat is gewoon jammer. Het is alsof we tegenwoordig allemaal fan zijn van multinationals en vervolgens ook nog eens staan te juichen als ze weer eens zoveel miljoen binnenharken. Of dat nou met een transfer of met het behalen van CL is. Daardoor verliest voetbal wmb toch echt wel zijn charme (of heeft dat al gedaan)...
en dat bekervoetbal, tsjah... dan is charme soms wel even leuk natuurlijk, lekker cheeren voor de underdog... daar hebben ze nog een klein kansje... maar ook daar geldt dat dit natuurlijk alleen het geval is wanneer ze niet tegen jouw cluppie spelen, want dan is het toch fijner als het grote geld gewoon weer even wint... Of in die voorrondes dus.
Ben wellicht even te cynisch vandaag
Maar beide clubs hebben niks in Europa te zoeken, dus beter dat psv of az de beker wint. Met alle clubs heb ik niks, bij voorkeur wint Ajax, maar als Ajax niet kan winnen dan mag Feyenoord hem niet winnen
Wordt er nog geloot (in een speciale uitzending donderdagavond/vrijdag middag) wie de finale thuis of uit speelt?
Ik zie het meer als realisme, hoewel ik dan waarschijnlijk ook wel in de cynische hoek zit. Ik denk dat het geld inderdaad meer kapot gemaakt heeft dan het opgeleverd heeft, en vond de tijden van nationale teams met maar een paar buitenlanders absoluut leuker. Maar we moeten het ermee doen.Snowdog schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:52:
[...]
Resultaat telt, daar ben ik het zeker mee eens, al kan het soms wat te ver doorschieten in het negatieve (periode de Boer en latere periode Cocu bijv., Farioli hoeft wmb niet direct in dit rijtje, die zit er sowieso nog niet eens 1 jaar, als Ajax over 2 jaar nog altijd zo speelt en kampioen wordt echter...).
Maar het ging idd om dat geld... en dat is gewoon jammer. Het is alsof we tegenwoordig allemaal fan zijn van multinationals en vervolgens ook nog eens staan te juichen als ze weer eens zoveel miljoen binnenharken. Of dat nou met een transfer of met het behalen van CL is. Daardoor verliest voetbal wmb toch echt wel zijn charme (of heeft dat al gedaan)...
en dat bekervoetbal, tsjah... dan is charme soms wel even leuk natuurlijk, lekker cheeren voor de underdog... daar hebben ze nog een klein kansje... maar ook daar geldt dat dit natuurlijk alleen het geval is wanneer ze niet tegen jouw cluppie spelen, want dan is het toch fijner als het grote geld gewoon weer even wint... Of in die voorrondes dus.
Ben wellicht even te cynisch vandaag
Laatst ook al getikt dat volgens mij iedereen het liefst mooi voebal zien, daar ben je fan door geworden. Maar de resultaten zijn gewoon nodig.
De hele geluk discussie, mogelijk door realisme/cynisme of omdat het simpelweg mijn clubje niet betreft. Tsja denk de voor- en tegenstanders niet eens heel ver uitelkaar zitten en dat een interpretatie dingetje is.
Verder zijn de regels helaas vaag en subjectief (zeker qua hands en penalties) en helaas ook te misbruiken...opwippen van bal tegen verdediger enzo waar je ook over kan discusieren, is dat nog een de geest van het spel?
Dus ja denk dat 'we' gewoon moeten accepteren dat het:
- lastig dicht te timmeren is qua regels
- regel interpretatie ook een dingetje is
- mensen maken fouten, en zelfs met VAR gaat het (naar mening van de meerderheid?
Dus ja, mijn TLDR is dan dat geluk absoluut een factor is, maar dat je met alleen geluk geen kampioen word.
Anyways, dacht dat vandaag de beker wedstrijden al begonnen, is het gewoon morgen!
10 second ninja DONE
Sowieso zijn de coefficienten voor mij niet heilig, en wat dat betreft kan in Snowdog prima volgen. De charme van een kleinere club die dan een keer Europees voetbal haalt vind ik prachtig, ook als ze er dan in de 1e ronde uitdonderen.
Tegenwoordig woon ik in Enschede. En geld, tja, bij de lokale FC hebben we daar een historie mee. Ik hoop tegenwoordig eerst en vooral dat er goed mee omgegaan wordt als er miljoenen binnnenkomen. Het stadion afbouwen lijkt me een mooie stap om structureel vooruit te komen.
Regeren is vooruitschuiven
Maar wat is mooi voetbal? Ik vond het Stoke City onder Tony Pullis prachtig om te zien. Maar mooi voetbal? Als je lange ballen vooruit naar een lantaarnpaal als spits mooi vindt...Sagat schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:06:
Laatst ook al getikt dat volgens mij iedereen het liefst mooi voebal zien, daar ben je fan door geworden. Maar de resultaten zijn gewoon nodig.
Van het eindeloze rondtikken door Barca tijdens Messi/Iniesta/Xavi werd ik dan weer niet vrolijk. Ja af en toe hele mooie combinaties, maar soms ook gewoon strontvervelend saai.
Mwa, vond je die 1e gele kaart (wat rood werd) terecht?Qu3st schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:35:
[...]
Behalve die penalty van Fortuna is er toch niks qua beslissingen die "meezitten"?
Goed punt, ikzelf vind klassiek 4-3-3 leuk, maar eigenlijk zolang er maar druk naar voren is, spelen om doelpunten te maken.toolkist schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:19:
[...]
Maar wat is mooi voetbal? Ik vond het Stoke City onder Tony Pullis prachtig om te zien. Maar mooi voetbal? Als je lange ballen vooruit naar een lantaarnpaal als spits mooi vindt...
Van het eindeloze rondtikken door Barca tijdens Messi/Iniesta/Xavi werd ik dan weer niet vrolijk. Ja af en toe hele mooie combinaties, maar soms ook gewoon strontvervelend saai.
De bus parkeren en wachten op een counter vind ik niet fijn. Maar (en dat was mijn punt) de resultaten die het oplevert wel, en je zou nog kunnen stellen dat die omschakeling vanuit de counter heel effectief aanvallend voetbal is
10 second ninja DONE
Oneens. Dat komt juist wél door dergelijke teams. Wanneer de nummer laatst die mee mag doen zich kwalificeert voor Europees Voetbal op basis van 4 potjes (aan het einde van het seizoen richting de zomer) dan ga je voorbij aan de constante(re) presterende clubs die meestal wat meer slagkracht bezitten. Daarmee schakel je jezelf al vroeg uit voor een Conference League ticket waardoor je veel punten misloopt en de prestaties van de rest vanaf moment 1 onder druk komen te staan.Napo schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:41:
[...
Maar ook daar, de impact op de coefficienten komt niet door de Go Ahead Eagles van deze wereld maar de grotere teams die blijkbaar deze teams niet weten te verslaan.
[...]
Daarbij als de kleintjes niet meedoen in het geheel dan heeft het weinig zin dat de grote clubs punten gaan sprokkelen in Europa. Dan komt de wet van de remmende voorsprong heel snel om de hoek omdat je met veel clubs zult moeten presteren om de coëfficiëntenstatus te behouden. Anders drop je weer naar 5 deelnemers, 4 deelnemers etc etc.
Dit jaar is het goed dat PSV en (met name) Feyenoord zoveel bonuspunten hebben behaald.
[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 25-02-2025 10:58 ]
Wel of niet staat compleet los van hoezeer het Ajax mee zit of niet. Het is niet als of er een onterechte rode kaart werd getrokken die de wedstrijd deed kantelen. Dergelijke momenten heb je bijna iedere wedstrijd, bij elke ploeg, tegen elke tegenstander. Jij schuift het echter op een hoop en bent gewoon bepaalde media personen aan het napapagaaien. Zoals @Gonadan gisteren al doeltreffend aan gaf kan je vele wedstrijden op deze manier analyseren en prestaties downplayen. Het is gewoon bloedirritant gedrag.Advizor schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:49:
Mwa, vond je die 1e gele kaart (wat rood werd) terecht?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
100%. Als de scheids 3x tegen je zegt dat je naar em toe moet komen en je doet lekker alsof je hem niet hoort, dan is geel 100% terecht. En volgens mij riep de scheids hem bij zich omdat ie de bal wegtikte, dus dat had op zichzelf al voldoende geweest voor geel.Advizor schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:49:
[...]
Mwa, vond je die 1e gele kaart (wat rood werd) terecht?
Toen Godts de bal wegtikte en geel kreeg maakte de scheids dat gebaar ook, van 'ja jongen ik heb daarvoor net ook geel gegeven aan Go Ahead, dus dan krijg jij em ook'
Ik downplay helemaal niets, dat vat jij onder andere vooral zo op. Het is gewoon een feit dat Ajax dit seizoen wat vaker geluk heeft met discutabele momenten. Neem het aantal (makkelijk) gegeven penalty's als voorbeeld. VAR momenten, rode kaarten, etc. heeft verschillende keren voordeel opgeleverd.toolkist schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:16:
[...]
Dat heeft niks met moeilijk toegeven te maken, dat heeft met niet downplayen van een prestatie te maken.
Zoals bijvoorbeeld Feyenoord fans het niet fijn vinden als ik steeds zou gaan herhalen dat Feyenoord wel heeeeeeeel erg veel mazzel had tegen City en Bayern
Of dat PSV vorig seizoen wel erg veel mazzel had dat Ajax het zo verklootte... (en nee dat deed ik niet en doe ik niet, ik heb alleen Feyenoord gecomplimenteerd met die prestaties tegen Bayern en City en PSV gefeliciteerd met het terechte kampioenschap).
Gewoon respect hebben voor de prestaties van een tegenstander. Maakt het ook een stuk leuker hier, en dan kun je nog steeds lekker discussiëren over beslissingen van scheidsrechters of andere gebeurtenissen tijdens een wedstrijd enzo.
Dat is nogmaals niet erg, maar dit kun je toch ook gewoon eens toegeven in plaats van zo geforceerd de respect kaart te trekken?
Het enige verschil is dat Godts (en Ajax) het er bij lieten, GAE niet, die doen huilie-huilie voor de camera en spelen de vermoorde onschuld, voetballers niet geheel vreemd. Overigens is het de keuze van GAE om een speler met geel te laten staan en is het de speler zijn eigen keus om met geel op zak door middel van obstructie een aanval te onderbreken. Daar heeft Ajax 0,0 invloed op en valt never nooit niet onder het motto ‘het zit ze wel heel erg mee allemaal’. Kijk naar Kaplan, die werd gewisseld omdat hij geel had gepakt. Dat heeft risico’s beperken en helemaal als je deze scheidsrechter in het veld hebt.toolkist schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:59:
Toen Godts de bal wegtikte en geel kreeg maakte de scheids dat gebaar ook, van 'ja jongen ik heb daarvoor net ook geel gegeven aan Go Ahead, dus dan krijg jij em ook'
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik had het, nogmaals, ook niet specifiek over de laatste wedstrijd maar over eerder dit seizoen. Waarin je gewoon vaak een makkelijk gegeven strafschop hebt gekregen, of de tegenstander juist niet.Han schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:57:
[...]
Wel of niet staat compleet los van hoezeer het Ajax mee zit of niet. Het is niet als of er een onterechte rode kaart werd getrokken die de wedstrijd deed kantelen. Dergelijke momenten heb je bijna iedere wedstrijd, bij elke ploeg, tegen elke tegenstander. Jij schuift het echter op een hoop en bent gewoon bepaalde media personen aan het napapagaaien. Zoals @Gonadan gisteren al doeltreffend aan gaf kan je vele wedstrijden op deze manier analyseren en prestaties downplayen. Het is gewoon bloedirritant gedrag.
Dit doet verder niets af aan de prestaties, want een beetje geluk hoort gewoon bij het voetbal.
Ik snap werkelijk niet waarom het zo tegen je zere been is en dit niet benoemd mag worden. Ook jammer dat een andere mening weer direct wordt bestempeld als 'media na papegaaien'.

Dat hoef ik niet toe te geven, want jij vergeet structureel de niet gegeven zaken aan tegenstanders van Ajax.Advizor schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:00:
Dat is nogmaals niet erg, maar dit kun je toch ook gewoon eens toegeven in plaats van zo geforceerd de respect kaart te trekken?
Maak eerst maar eens een objectieve lijst van bevoordeeld/benadeeld. Kijken we op basis van die resultaten verder. Oh en doe dat dan ook voor de andere teams, anders is het nog niet duidelijk of Ajax meer of minder voordeel heeft gekregen.
Succes!
Nog los daarvan, hij had daarvoor al meerdere overtredingen begaan waar je ook prima geel voor had kunnen geven maar die kreeg hij niet. Dus het kan ook zomaar een optelsom geweest zijn want hij schopte de halve wedstrijd al op alles wat bewoog. Voetballen met strijd en het randje opzoeken, dat kan een keer tegen vallen.toolkist schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:59:
100%. Als de scheids 3x tegen je zegt dat je naar em toe moet komen en je doet lekker alsof je hem niet hoort, dan is geel 100% terecht. En volgens mij riep de scheids hem bij zich omdat ie de bal wegtikte, dus dat had op zichzelf al voldoende geweest voor geel.
Dat soort dingen haal je echter vaak niet uit een samenvatting.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb er zo een paar voor je hoor.toolkist schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:11:
[...]
Dat hoef ik niet toe te geven, want jij vergeet structureel de niet gegeven zaken aan tegenstanders van Ajax.
Maak eerst maar eens een objectieve lijst van bevoordeeld/benadeeld. Kijken we op basis van die resultaten verder. Oh en doe dat dan ook voor de andere teams, anders is het nog niet duidelijk of Ajax meer of minder voordeel heeft gekregen.
Succes!
Penalty die Go Ahead had moeten krijgen. (hands Klaassen)
De laatste 3 penalty's die Weghorst mee kreeg. (schwalbe / buiten de 16)
Tegen Go Ahead en Heracles heeft dat sowieso al 3 punten opgeleverd.
Nou ben ik heel benieuwd wanneer je benadeeld bent.
Omdat je het enkel van één kant belicht en je daarmee dus aan het sturen bent in plaats van het objectief te benaderen.Advizor schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:05:
Ik snap werkelijk niet waarom het zo tegen je zere been is en dit niet benoemd mag worden.
De timing maakt het waarschijnlijk zo blijken.Ook jammer dat een andere mening weer direct wordt bestempeld als 'media na papegaaien'.
Gezien de koers van de discussie probeerde ik met een knipoog de boel wat luchtiger te maken. Dat is iets wat naar mijn beleving het laatste jaar juist een stuk beter kon in dit topic en dat het wat gezelliger werd. Leuke discussies, soms stevig, wat steekjes naar elkaar, maar in beginsel wel gewoon vriendelijk.DutchOwnage schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:48:
Toch even hoor. Jij bent blijkbaar een modje hier, toch? Vindt jij het dan gepast om een overduidelijk gekleurde aanname hier te gaan lopen verkondigen? Of is dit op persoonlijke titel?
Als iemand die weinig tot niets met die club uit Amsterdam heeft, lezen dit soort dingen gewoon niet erg prettig.
Het begint er nu op te lijken dat het ineens niet meer kan, of in ieder geval de ruimte daarvoor hard afneemt. Ik zou dat erg jammer vinden.
Wat maakt dat je deze opmerking niet prettig vindt om te lezen? Is dat de vorm, de inhoud, dat hij van mij komt, of een combinatie? Ik ben oprecht benieuwd.
Qua gepastheid betreft: een discussie als deze, die niet over voetbal gaat maar de discussie zelf (metadiscussie), is in feite niet gepast maar off-topic. Ik reageer nu alsnog omdat ik dat netjes vind, maar je mag me ook gewoon per DM benaderen voor feedback en discussie, daar is hij voor. Ik kan mij namelijk voorstellen dat veel lezers in dit topic er minder op zitten te wachten.
Voor hier wat off-topic, maar ik wil de toelichting toch even geven voor de duidelijkheid.DutchOwnage schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:55:
Dan nog. Iemand met een functie voor deze site zou een vorm van neutraliteit/ terughoudendheid dienen te betrachten. Anders gewoon op persoonlijke titel.
Het is een misvatting dat crew geen mening mag hebben of die niet mag uiten. Sterker nog, in het fotografiedeel is algemeen bekend dat ik een voorkeur heb voor Canon en daar gebruiker van ben. En daar modereer ik wel actief, én heb een mening.
Wat we echter willen voorkomen is dat een crewlid zelf modereert in discussies waar hij/zij actief participeert, zeker wanneer de discussies wat verhit zijn. Als je zelf niet (meer) objectief in de discussie staat dan is het niet wijs een oordeel te vormen over de vorm van de discussie. Ook al zijn vorm en inhoud twee heel verschillende dingen, toch laten we het modereren dan bij voorkeur aan een ander crewlid over.
Het is geenszins het geval dat uitspraken van crew altijd objectief moeten zijn omdat het een mening van Tweakers als platform of de crew in zijn geheel zou zijn. Zolang het gewoon over het onderwerp van een topic gaat, en dus niet forumbeleid, vorm van de discussie of aanverwante zaken, dan is het in beginsel altijd op persoonlijke titel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ehh nee hoor. Volgens mij heb ik dit vrij genuanceerd en onderbouwd gedaan.Han schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:45:
[...]
Omdat je het enkel van één kant belicht en je daarmee dus aan het sturen bent in plaats van het objectief te benaderen.
Direct valt de een na de ander over elkaar heen die op zijn pik getrapt is, er andere clubs bij haalt en 'ja maar jullie'.
De eerste Ajaxcied die hier kan toegeven 'het zit niet tegen dit seizoen' moet nog geboren worden denk ik.
Ik proef wel een hoog niveau van hypocrisie. Ik vind het ook wel vergaan om het continue over geluk te hebben, het is altijd een combinatie van factoren. Al kan je prima het ene seizoen wat meer geluk hebben dan het andere seizoen. Ik kan me de lijstjes hier nog wel herinneren over het lage aantal toegekende strafschoppen, dat argument werd toen gebruikt om aan te geven dat het vooral erg tegenzat.
Ik denk ook niet dat dit ooit zal veranderen en dat we het maar moeten accepteren. Is het erg? Ach lekker discussiëren over de belangrijkste bijzaak in het leven is niet erg. Diegene die voor Feyenoord is vind het een strafschop, degene die voor Ajax is vind het geen strafschop. Zo werkt het vaak wel. Als we dat accepteren hoeven we ook niet met de termen als “respect” te smijten.
Het zit ons niet tegen.Advizor schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:52:
[...]
Ehh nee hoor. Volgens mij heb ik dit vrij genuanceerd en onderbouwd gedaan.
Direct valt de een na de ander over elkaar heen die op zijn pik getrapt is, er andere clubs bij haalt en 'ja maar jullie'.
De eerste Ajaxcied die hier kan toegeven 'het zit niet tegen dit seizoen' moet nog geboren worden denk ik.
/einde discussie
Dat zijn m.i. niet objectieve bronnen die je aanhaalt, want penalties worden altijd gereviewed door de VAR en daarmee dus geldig. Zullen we aub geen spijkers op laag water gaan zoeken, dat wordt vervelendAdvizor schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:40:
[...]
Ik heb er zo een paar voor je hoor.
[ Voor 39% gewijzigd door Outerspace op 25-02-2025 12:01 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
De eerste die gaat beweren dat het tegen zit zal ik recht in zijn gezicht uitlachen ben ik bang.Advizor schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:52:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik wil mijn waardering uitspreken voor het feit dat je überhaupt de moeite neemt om te reageren, en dat ook nog goed onderbouwd en uitgebreid
Laat ik voorop stellen dat het absoluut niet persoonlijk tegen jou bedoeld was. Het is nou eenmaal een gegeven dat een vrij behoorlijk aantal mensen hier Ajax georiënteerd zijn. Dat blijkt ook uit welke kant dit topic regelmatig opgaat. Dat is natuurlijk volkomen terecht en daar heb ik ook absoluut geen problemen mee (wie ben ik). Maar als ik dan weer een reactie lees van iemand met een "officiële " functie met een duidelijke sneer naar alles wat niet Ajax is, trok ik op dat moment even niet. Hoe grappig of luchtig bedoeld ook. Maar jouw uitleg maakt een hoop duidelijk. Van mijn kant dan ook mijn excuses.
Wat niet helpt in mijn geval is dat ik normaal gesproken veel meer op Rotterdams georiënteerde fora rondhang. En daar is alles wat met Ajax, of zelfs Amsterdam, te maken heeft in feite uit den boze.
In dat opzicht mogen we inderdaad best trots zijn dat hier alle meningen door elkaar mogen lopen.
Dus afsluitend, geen rancune van mijn kant en weer door wat mij betreft.
Hoho jij claimt dat Ajax zo enorm bevoordeeld (en dus meer bevoordeeld dan benadeeld) is... Dan mag je zelf ook met die lijst komen. En graag wat objectiever dan die penalty voor Weghorst tegen Heracles.Advizor schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:40:
[...]
Ik heb er zo een paar voor je hoor.
Hint: Twente uit.
Mwoa. Daat is wel een boom over op te zetten. De handsbal dit weekend bij Twente had ook gewoon op de stip kunnen eindigen. Daar hebben we geluk gehadOuterspace schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:59:
[...]
want penalties worden altijd gereviewed door de VAR en daarmee dus geldig.
Regeren is vooruitschuiven
Dit vind ik best een leuke discussie en ik moet eerlijk zeggen dat ik in de loop der jaren ook meer stijlen ben gaan waarderen. Ik denk dat ik een voorzichtige conclusie kan leggen dat ik het als aantrekkelijk voetbal kan beschouwen als het team ook daadwerkelijk wel iets onderneemt.Sagat schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:55:
Goed punt, ikzelf vind klassiek 4-3-3 leuk, maar eigenlijk zolang er maar druk naar voren is, spelen om doelpunten te maken.
De bus parkeren en wachten op een counter vind ik niet fijn. Maar (en dat was mijn punt) de resultaten die het oplevert wel, en je zou nog kunnen stellen dat die omschakeling vanuit de counter heel effectief aanvallend voetbal is
Dat hoeft dan niet het klassieke 95% balbezit te zijn en alleen maar aanvallen, maar er moet wel een bepaalde tactiek achter zitten en actief gevoetbald worden. Wanneer een trainer een plan bedenkt om de kracht van de tegenstander te ontregelen en het team daarop instelt kan ik dat heel mooi vinden. Bijvoorbeeld net iets behoudender, actief druk zetten op bepaalde spelers, bepaalde lijnen proberen blokkeren. Dat het dan wat behoudender over komt vind ik niet erg, dat is alleen maar realistisch. Maar je komt dan wel echt met een plan en probeert daar initiatief op te tonen.
Puur het parkeren van de bus of met zijn allen terug en hopen op een uitbraak vind ik in die zin heel iets anders, dan ben je echt aan het afwachten en zit er verder weinig plan of initiatief achter.
Het is ook allemaal niet zo zwart/wit. Frank de Boer had een abominabele selectie en kwam na jaren droogte dus maakte veel mensen blij met twee kampioenschappen, dan wordt het even geaccepteerd maar na twee jaar was de lol van het kijken er wel af en komt de gewenste lat vanzelf hoger te liggen.
Nu met Farioli zie je heel duidelijk veel vaker een plan erachter zitten en tactische keuzes die goed uitpakken, dat is voor nu tof om te zien en geeft een beter gevoel dan het echte bus parkeren. Maar ook van hem zullen we meer gaan verwachten naarmate de selectie versterkt wordt en hij er langer zit.
Tegen GAE zag je bijvoorbeeld het eerste deel van de tweede helft meer tempo en urgentie en was Ajax ook duidelijk beter, maar na de voorsprong ging de rem er al meteen op. Ik hoop dat die rem op termijn minder noodzakelijk voelt en men wel wat langer door durft blijven gaan met de tegenstander de wil opleggen.
Maar goed, misschien loop je dan juist wel in het mes. Het was toch een wedstrijd na 120 Europese minuten en als er iets was wat Ajax vroeger niet kon was het wel een voorsprong verdedigen, dus misschien moeten we juist blij zijn dat het nu wel kan.
Daarnaast kan ook aanvallend voetbal tergend saai zijn. 90% balbezit maar geen dreiging is ook weer geen aanvallend voetbal te noemen. Precies daarom heb ik van Barcelona in het verleden vaak de samenvattingen gekeken. Niet het continue gebrei, maar wel de mooie acties (want dat waren er ook gewoon een hoop).
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Over die eerste gele kaart kan je een discussie hebben (maar imo dan met name over hoe consequent, of eerder inconsequent, hiervoor wordt gefloten). Ik snap de discussie over de 2e gele kaart echt niet. Ook in meerdere podcasts en op tv dat het geen zware overtreding was. Nee klopt, maar daar krijgt hij die kaart ook niet voor. Hij krijgt die kaart voor het onderbreken van een veelbelovende aanval.Gonadan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:18:
[...]
Nog los daarvan, hij had daarvoor al meerdere overtredingen begaan waar je ook prima geel voor had kunnen geven maar die kreeg hij niet. Dus het kan ook zomaar een optelsom geweest zijn want hij schopte de halve wedstrijd al op alles wat bewoog. Voetballen met strijd en het randje opzoeken, dat kan een keer tegen vallen.
Dat soort dingen haal je echter vaak niet uit een samenvatting.
knipAdvizor schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:00:
[...]
Het is gewoon een feit dat Ajax dit seizoen wat vaker geluk heeft met discutabele momenten.
[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 27-02-2025 10:13 . Reden: Ongetwijfeld grappig bedoeld, maar het is ook anders interpreteeerbaar ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
De VAR is achteraf nog nooit teruggefloten op een foute beslissing inderdaad /sOuterspace schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:59:
[...] worden altijd gereviewed door de VAR en daarmee dus geldig [...]
Grappig genoeg was de scheids consistent, Godts kreeg daarna ook geel voor t zelfde. Alleen omdat hij daarna geen 2e geel kreeg is het geen probleem.Henkie_NtA schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:40:
[...]
Over die eerste gele kaart kan je een discussie hebben (maar imo dan met name over hoe consequent, of eerder inconsequent, hiervoor wordt gefloten). Ik snap de discussie over de 2e gele kaart echt niet. Ook in meerdere podcasts en op tv dat het geen zware overtreding was. Nee klopt, maar daar krijgt hij die kaart ook niet voor. Hij krijgt die kaart voor het onderbreken van een veelbelovende aanval.
Ik doelde meer op scheidsrechter breed. Dat Godts geel kreeg vond ik prima, maar dan wel constant.Terranova schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:41:
[...]
Grappig genoeg was de scheids consistent, Godts kreeg daarna ook geel voor t zelfde. Alleen omdat hij daarna geen 2e geel kreeg is het geen probleem.
Ja goede vraag.
* chim0 is schoonAdvizor schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:52:
[...]
Ik vind het vooral schrijnend om te zien als Club X een goal tegen krijgt, het Forum ineens vol loopt en mensen die club een beetje steekjes onder water gaan geven.
"Jaaaaaaaaaa Gimenez, oh nee speelt nu voor Milan
Vaak zijn hier dezelfde mensen en dat gaat vaak leuk, maar soms blijf ik gewoon weg om gezeik op je eigen club te voorkomen.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Neem het niet te serieus. Doe ik ook niet. Vroeger wel, we weten allemaal hoe dat ging. Kijk gewoon je wedstrijdjes en oordeel zelf. We weten allemaal hoe voetbal werkt en kennen de regels en hebben gelukkig zelf ogen. Vroeger keek ik ook alles, maar heb er nu simpelweg geen tijd voor. Scheelt ook, hoef je je niet zo vaak te ergeren. En natuurlijk ben je voor je club en baal je als ze verliezen, maar die verwende miljonairtjes krijgen hun centen toch wel. Jij en ik moeten maandag gewoon weer ploeteren voor de baas. Zo moet je ook een beetje denken.
Uiteraard zal het vast wel eens gebeuren, ik had 't voor die genoemde momenten moeten vastleggenNapo schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:39:
[...]
De VAR is achteraf nog nooit teruggefloten op een foute beslissing inderdaad /s
[ Voor 24% gewijzigd door Outerspace op 25-02-2025 16:32 ]
Dat is toch gewoon een grapje, verre van een steekje onder waterAgent47 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:09:
en mensen die club een beetje steekjes onder water gaan geven.
"Jaaaaaaaaaa Gimenez, oh nee speelt nu voor Milan"
Ik dacht dat de smileys in dat bericht dat wel duidelijk maakten.
Soms denk ik wel eens dat we voetbal hier veel te serieus nemen.
[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 25-02-2025 17:26 ]
Maar de VAR is dit seizoen ook niet onomstreden heOuterspace schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:59:
[...]
Het zit ons niet tegen.
/einde discussie
[...]
Dat zijn m.i. niet objectieve bronnen die je aanhaalt, want penalties worden altijd gereviewed door de VAR en daarmee dus geldig. Zullen we aub geen spijkers op laag water gaan zoeken, dat wordt vervelend
20:00 is toch juist een prima tijd als er maar 1 wedstrijd is? Dan is normaal de wedstrijd rond 22:00 afgelopen en ben je gewoon een normale tijd thuis, indien het verlenging wordt en evt penalties eindigd het ook niet midden in de nacht. Zo is het ook beter te doen voor schoolgaande kinderen/jongeren om dergelijke wedstrijden te bezoeken.carpebios schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:13:
Overmorgen de beker om 20:00 (wat een tijdstip). Wat zijn jullie gedachten?
Veel beter dan 21:00 wat mij betreft wat te laat is.
https://www.voetbalprimeu...leens-anders-aflopen.html
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Tsjah, dat ziet 'ie vast ook elke wedstrijd dat er iemand daar geel krijgt en dit keer gebeurt het dan een keer... Wat een click/ragebait-artikeltje van welgeteld vier regels (incl. intro) en het wordt zowaar ook nog verspreid. The internet ladies and gentlemen. Fantastisch.Agent47 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:18:
Peter Bosz zag de rode kaart al aankomen in Amsterdam:
Had me voorgenomen om de haat/ jaloezie/ minachting richting Ajax van de laatste dagen van bepaalde personen te negeren ( zoals ik in het verleden vaak heb gedaan), maar kan het toch niet laten dit nu te posten.
Wie van deze forum posters - jullie weten zelf wel of je je aangesproken moet voelen - heeft een tatoeage op zijn rug van de stand van de competitie van dik een jaar geleden?
Het zou mij niks verbazen als er meerdere handjes de lucht in gaan…
Tip: juich voor je eigen club, dat is veel leuker! Ook voor jezelf! 😉
Als ze dit jaar op vakantie gaan naar Australië klopt het weerhulkie schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:38:
Wie van deze forum posters (...) heeft een tatoeage op zijn rug van de stand van de competitie van dik een jaar geleden?
Als je van ver moet komen is dat wel lastig met werk -> naar stadion, zeker in de spits en nog ergens kunnen parkeren. Ik zou dan eerst naar huis moeten, mijn dochter ophalen, richting het stadion, dat haal ik nooit voor 20:00. Als je in de buurt woont is het natuurlijk perfect!Gynnad schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 06:40:
[...]
20:00 is toch juist een prima tijd als er maar 1 wedstrijd is? Dan is normaal de wedstrijd rond 22:00 afgelopen en ben je gewoon een normale tijd thuis, indien het verlenging wordt en evt penalties eindigd het ook niet midden in de nacht. Zo is het ook beter te doen voor schoolgaande kinderen/jongeren om dergelijke wedstrijden te bezoeken.
Veel beter dan 21:00 wat mij betreft wat te laat is.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Je begint te roepen over hoe slecht fake news is, om vervolgens deze zelf te verspreiden over andere.hulkie schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:38:
Begint hier steeds meer op de huidige (wereld) politiek te lijken met verspreiden van fake news/ totaal uit verband of context getrokken berichtgeving te gebruiken om de tegenstander te ondermijnen of non-stop onderuit te halen…
Had me voorgenomen om de haat/ jaloezie/ minachting richting Ajax van de laatste dagen van bepaalde personen te negeren ( zoals ik in het verleden vaak heb gedaan), maar kan het toch niet laten dit nu te posten.
Wie van deze forum posters - jullie weten zelf wel of je je aangesproken moet voelen - heeft een tatoeage op zijn rug van de stand van de competitie van dik een jaar geleden?
Het zou mij niks verbazen als er meerdere handjes de lucht in gaan…
Tip: juich voor je eigen club, dat is veel leuker! Ook voor jezelf! 😉
Trump doet dat ook goed. Er is nooit minachting of haat tegen Ajax geweest. Dat weet je zelf diep van binnen toch ook wel?
Wederom zijn dit soort berichten de reden dat veel mensen hier zijn vertrokken. De andere beschuldigingen dat het uit het verband wordt getrokken, om vervolgens zelf hetzelfde te doen.
Mooie wereld is het geworden.
[ Voor 14% gewijzigd door HollowGamer op 26-02-2025 09:32 ]
Geen idee wat hij precies zegt, maar iedereen die de wedstrijd keek zag die kaart wel aan komen. Nauber probeerde met strijd op en over het randje te winnen en daarmee was de kans aanzienlijk dat hij tegen meer dan één kaart aan zou lopen.Agent47 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:18:
Peter Bosz zag de rode kaart al aankomen in Amsterdam:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Is het je opgevallen dat Trump vaak een witte blouse met rode stropdas draagt? Wit-rood-wit.HollowGamer schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:30:
[...]
Trump doet dat ook goed. Er is nooit minachting of haat tegen Ajax geweest.
Ook Trump is gewoon voor Ajax, wat zijn aanvallende spel verklaart.
Make Ajax Great Again!
Oh, hier een smiley om de intentie duidelijk te maken:
Je moet ze niet alles vertellen hier.Superkiwi schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:44:
[...]
Is het je opgevallen dat Trump vaak een witte blouse met rode stropdas draagt? Wit-rood-wit.
Ook Trump is gewoon voor Ajax, wat zijn aanvallende spel verklaart.
Make Ajax Great Again!
Oh, hier een smiley om de intentie duidelijk te maken:
Als je van veraf moet komen is het per definitie lastig, al helemaal als je niet de luxe hebt om ergens je spullen nabij het stadion achter te laten omdat het niet mee het stadion in mag.carpebios schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:20:
[...]
Als je van ver moet komen is dat wel lastig met werk -> naar stadion, zeker in de spits en nog ergens kunnen parkeren. Ik zou dan eerst naar huis moeten, mijn dochter ophalen, richting het stadion, dat haal ik nooit voor 20:00. Als je in de buurt woont is het natuurlijk perfect!
N=1:
Van huis naar stadion is zo'n 2 uur dus bij een wedstrijd om 20:00 om 18:00 weg en dan ben je dus om een uur of 24:00 weer thuis, bij Thuiswerken kan je nog wat fatsoenlijks eten voordat je vertrekt maar optimaal is het al niet.
Om 19:00 is het lastig haalbaar ( al is het met de flexibiliteit die ik heb wel te regelen ), om 21:00 heb je vooraf wat meer ruimte maar achteraf zit je met de uidagaging om weer thuis te geraken.
Toen ik nog op fietsafstand woonde was het tijdstip nooit problematisch nu geeft dat toch wat meer uitdagingen met plannen.
Zo dan! Ik moest even nadenken wat je bedoelde omgSuperkiwi schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:49:
[...]
Als ze dit jaar op vakantie gaan naar Australië klopt het weer

Voetbal Primeur hè, het afvoerputje van de journalistiek. Ze zijn niet mijn klik waardig.Snowdog schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:25:
[...]
Tsjah, dat ziet 'ie vast ook elke wedstrijd dat er iemand daar geel krijgt en dit keer gebeurt het dan een keer... Wat een click/ragebait-artikeltje van welgeteld vier regels (incl. intro) en het wordt zowaar ook nog verspreid. The internet ladies and gentlemen. Fantastisch.
Hoe kan een vraag ooit fake news zijn.....HollowGamer schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:30:
[...]
Je begint te roepen over hoe slecht fake news is, om vervolgens deze zelf te verspreiden over andere.
Trump doet dat ook goed. Er is nooit minachting of haat tegen Ajax geweest. Dat weet je zelf diep van binnen toch ook wel?
Wederom zijn dit soort berichten de reden dat veel mensen hier zijn vertrokken. De andere beschuldigingen dat het uit het verband wordt getrokken, om vervolgens zelf hetzelfde te doen.
Mooie wereld is het geworden.
En ja, 100% zeker dat er hier wel users zijn die Ajax haten. Zoals er ongetwijfeld ook wat zijn die Feyenoord haten, of de Spurs, etc
Een keer met grote cijfers winnen zodat je voor de ED ook al een klap heb gemaakt.
Dit moet echt een overwinning worden voor PSV.
Ik zeg 2-0
Zoveelste clickbait site.Qu3st schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:04:
[...]
Voetbal Primeur hè, het afvoerputje van de journalistiek. Ze zijn niet mijn klik waardig.
Eigenlijk is er zelden nieuws, behalve als het de transferperiode is of als er gevoetbald is.
De rest van de dagen wordt het dan gevuld met meningen van (zogenaamde belangrijke) mensen, dat moet dan interessant zijn.
Daar klik ik in ieder geval niet voor.
Het Juve van Overijssel, veel van m'n collega's uit Zwolle zullen blij zijn met 2 keer grote overwinningen van PSV. Succes!carpebios schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:50:
Genoeg over dat Ajax geleuter, we hebben een wedstrijd. Hopelijk gaat PSV erin alsof het Juventus is.
Een keer met grote cijfers winnen zodat je voor de ED ook al een klap heb gemaakt.
Ik daarentegen gun GAE 2 maal winst
[ Voor 4% gewijzigd door Qu3st op 26-02-2025 20:06 ]
Dit houdt GAE niet 90 minuten vol, deze intensiteit.carpebios schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:08:
Geen lekkere start zullen we maar zeggen voor PSV.
Tegenstander heeft dat gewoon door
Zoals heel het spel van PSV wat ze goed door hebben en onschadelijk maken en zelf gevaarlijk.Harribo schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:22:
Bakayoko Binnendoor er ook weer bij
Tegenstander heeft dat gewoon door
Mijn voorspelling kan weer de prullenbak in... 🤣
Niet geheel onverdiend imo.carpebios schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:25:
De goal die je wist die zou komen.
Leuk voor de wedstrijd in elk geval.
Sterker nog, geheel verdiend. PSV bakt er weer eens helemaal niets van.Superkiwi schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:26:
[...]
Niet geheel onverdiend imo.
Leuk voor de wedstrijd in elk geval.
Nee joh,.carpebios schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:25:
De goal die je wist die zou komen.
Als bakayoko gewoon normaal afspeelde daarvoor, had Psv een reuzenkans gehad
Edit : wattt?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Les 1 bij voorspellen: altijd een goaltje voor de tegenstander noterenHarribo schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:26:
Das balen voor PSV
Mijn voorspelling kan weer de prullenbak in... 🤣
Of in dit geval 2.
Dat was er een uit het boekje inderdaadQuad schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:27:
Wow! Prachtige uitbraak.
Psv heeft een goed team maar ze vergeten vaak hard te werken
Wel mooi gedaan door de Eagles
Half uurtje gespeeld en PSV al met 2-0 op de broek. Gaat lekker in Eindhoven, ik ben benieuwd wanneer Bosz zijn koffers mag gaan inpakken. Priske is voor minder weggestuurd.
Bij nader inzien, ik denk dat ze het wel over de streep kunnen trekken. Nu hoeven ze niks meer.Qu3st schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:21:
[...]
Dit houdt GAE niet 90 minuten vol, deze intensiteit.
Vorige week Juventus alweer vergeten?carpebios schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:31:
Ook echt weer in eigen huis, PSV is niets meer in eigen huis.
Heb de eerdere overtreding niet gezien, maar deze was iig overduidelijkcarpebios schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:31:
Nu wel geel, wat een mannetje.
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken