Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Waar ook... alleen dat is al 8m waardAgent47 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:25:
Nu Stengs vertrekt krijgen we Joey Kooij ook terug in de Kuip. Gadverdamme
Er zijn nog mensen binnen Ajax die niet zoveel van de club houden blijkbaar.
Waar dan? Volgens mij mis je de grap.toolkist schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 20:23:
[...]
Ik snap niet dat er nog steeds zo moeilijk over wordt gedaan dat hij een psycholoog heeft, alsof dat zo enorm raar is.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die ga je aankomend seizoen ook elke zondag zien, we weten het onderhand wel
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Het middenveld wordt wel vrij pover zo en ik lees ook maar weinig over een vervanger.
Als Ajacied vind ik het niet erg (o.a. omdat Feyenoord dan ook weer met Kooij te maken krijgt) maar ik begrijp er weinig van.
[ Voor 9% gewijzigd door JEightyFive op 12-08-2024 09:12 ]
Ik begrijp er ook weinig van, maar blijkbaar vind men hem te blessuregevoelig.JEightyFive schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:11:
Iemand een idee waarom Feyenoord Stengs zo makkelijk laat gaan? Zo'n beetje de enige met wat creativiteit op het middenveld? Ik vind het een bijzondere move.
Het middenveld wordt wel vrij pover zo en ik lees ook maar weinig over een vervanger.
Als Ajacied vind ik het niet erg (o.a. omdat Feyenoord dan ook weer met Kooij te maken krijgt) maar ik begrijp er weinig van.
Waarom een aangetrouwde familieband zwaarder mee zou tellen dan een band op het gebied van clubliefde, is mij overigens een raadsel.JEightyFive schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:11:
Iemand een idee waarom Feyenoord Stengs zo makkelijk laat gaan? Zo'n beetje de enige met wat creativiteit op het middenveld? Ik vind het een bijzondere move.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Een familieband is wat makkelijker hard te maken denk ik? Dan kan je maar beter alle schijn tegen vermijden.Ramzzz schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:44:
[...]
Waarom een aangetrouwde familieband zwaarder mee zou tellen dan een band op het gebied van clubliefde, is mij overigens een raadsel.
Kan me niet voorstellen dat scheidsrechters geen (lichte) clubvoorkeur hebben, maar zolang ze niet in een shirt van die club op de tribune zitten is dat wat lastiger aan te tonen.
Nijhuis mag toch Twente niet fluiten, of heb ik dat verkeerd in mijn hoofd zitten?
Eens. Clubliefde gaat bij velen alleen ‘sportief’ wel veel dieper…JEightyFive schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:52:
[...]
Een familieband is wat makkelijker hard te maken denk ik? Dan kan je maar beter alle schijn tegen vermijden.
Dacht ik ook.Kan me niet voorstellen dat scheidsrechters geen (lichte) clubvoorkeur hebben, maar zolang ze niet in een shirt van die club op de tribune zitten is dat wat lastiger aan te tonen.
Nijhuis mag toch Twente niet fluiten, of heb ik dat verkeerd in mijn hoofd zitten?
Ik zou regionale band/associatie/invloed hier ook zeker in meenemen.
Dat gezegd hebbende, een scheidsrechter moet sowieso gewoon te allen tijde neutraal zijn.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Nijhuis is echt een geboren Enschedeër inderaad.Ramzzz schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:55:
[...]
Eens. Clubliefde gaat bij velen alleen ‘sportief’ wel veel dieper…
[...]
Dacht ik ook.
Ik zou regionale band/associatie/invloed hier ook zeker in meenemen.
Dat gezegd hebbende, een scheidsrechter moet sowieso gewoon te allen tijde neutraal zijn.
Maar een Makkelie komt bijvoorbeeld uit Dordrecht en werkt(e) ook voor politie Rotterdam-Rijnmond en hij fluit gewoon Feyenoord. Maar volgens mij is het qua 'regio' niet te doen anders voor de KNVB

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
*knip*
Dergelijke insinuaties laten we achterwege.
[ Voor 35% gewijzigd door tweakduke op 13-08-2024 10:20 ]
Verwijderd
Nijhuis woont niet in de stad Enschede, maar daar net buiten.
Hij heeft één keer FC Twente gefloten toen Blom zich op het laatst moment afmeldde.
Maar hij heeft zelf aangegeven geen wedstrijden van Fc Twente te willen fluiten, want dan lig je onder het vergrootglas..
Gözübüyük woont naar verluidt ook in de gemeente Amsterdam.
Ik herinner me deze nog. Lijkt me niet dat hij een die hard Feyenoorder is, anders had hij hem sowieso niet gegevenJeroenvde89 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:49:
[...]
Makkelie komt bijvoorbeeld uit Dordrecht en werkt(e) ook voor politie Rotterdam-Rijnmond en hij fluit gewoon Feyenoord.
Naja een winnend coach heeft het gelijk aan zijn hand. Ik vind het nogal gedurfd om met zoveel Mislintatinezen aan de aftrap te verschijnen. En opeens is daar ook weer eigen jeugd die er lang nog niet is maar die kwalitatief echt niet zoveel minder is als wat er voor de rest op die positie staat. Of is een Mika Godts opeens minder dan Forbs? Dacht het niet.Trishul schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 23:19:
Goed dat Farioli duidelijk zijn ongenoegen heeft geuit over het lekken van de opstelling een dag voor de wedstrijd.
Er zijn nog mensen binnen Ajax die niet zoveel van de club houden blijkbaar.
Zelfde over Janse en Baas. Zo'n Traoré verbaas ik me ook over hoe die gisteren die counter uitspeelde. Zelden vertoond zoiets en deed me denken aan van Beukering bij Feyenoord ooit in die gruwelijke sprint die hij trok.
Bijna niks? Ik weet niet wat voor referentiekader jij hebt, maar de meeste eredivisie scheidsrechters verdienen aan het fluiten gewoon boven modaal. En dat is voor de meesten bovendien ook nog eens erbij omdat ze er gewoon ook nog een baan naast hebben over het algemeen.Trishul schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:56:
Gozübüyük is ook vrienden van de familie Kökcu, toch mocht hij gewoon die wedstrijden Feyenoord fluiten.
*knip*
[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 13-08-2024 10:20 . Reden: Quote aangepast ]
Relatief gezien noem ik dat wel bijna niks ja. Vergelijk het maar eens met hoeveel geld er omgaat in het betaald voetbal en wat de 22 spelers op het veld verdienen.Henkie_NtA schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:33:
[...]
Bijna niks? Ik weet niet wat voor referentiekader jij hebt, maar de meeste eredivisie scheidsrechters verdienen aan het fluiten gewoon boven modaal. En dat is voor de meesten bovendien ook nog eens erbij omdat ze er gewoon ook nog een baan naast hebben over het algemeen.
Niemand hier snapt het. Complete waanzin ook. Hij wordt verkocht voor 8 miljoen. Is gekocht voor 6 met 25% doorverkoop. Dus we verdienen er ook niks op. En als je z’n goals en assists van vorig jaar bekijkt zie je gewoon dat het een belangrijke speler is bJEightyFive schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:11:
Ja het is een heel vreemde transfer. Bijna alsof er meer speelt. Stengs is nu 25? Dat is ook niet echt een leeftijd om al "af te bouwen" in de VS.Russel88 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:05:
[...]
Niemand hier snapt het. Complete waanzin ook. Hij wordt verkocht voor 8 miljoen. Is gekocht voor 6 met 25% doorverkoop. Dus we verdienen er ook niks op. En als je z’n goals en assists van vorig jaar bekijkt zie je gewoon dat het een belangrijke speler is b
Ik lees wat geruchten over zijn knie, maar dan zou je denken dat hij de medische keuring ook niet door komt?
Er zal toch een reden zijn dat Feyenoord zo makkelijk afscheid van 'm neemt.
Ik ben geboren in Dordrecht en heb aangetrouwde familie in de regio en ik kan je vertellen dat er ook genoeg Ajacieden zitten. Dus het kan ook zomaar zo zijn dat Makkelie een Ajax pyjama heeftJeroenvde89 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:49:
[...]
Maar een Makkelie komt bijvoorbeeld uit Dordrecht en werkt(e) ook voor politie Rotterdam-Rijnmond en hij fluit gewoon Feyenoord. Maar volgens mij is het qua 'regio' niet te doen anders voor de KNVB.
En zelf woon ik Haarlem, werk in Amsterdam en zou als Feyenoorder maar al te graag wedstrijden van Ajax fluiten
[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 12-08-2024 12:39 ]
Relatief veel feyenoorders hier in Haarlem hoor. Voor dat het NH is en zo dicht bij Amsterdam ligt vind ik het er iig veel.D-e-n schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:38:
[...]
En zelf woon ik Haarlem, werk in Amsterdam en zou als Feyenoorder maar al te graag wedstrijden van Ajax fluiten
Oh niet alleen in Dordrecht hoor. Ik woon al heel m'n leven in de 010 regio, het is vaak toch wel rond de 50/50 Feyenoord of Ajax. Vooral rond mijn leeftijdscategorieD-e-n schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:38:
[...]
Ik ben geboren in Dordrecht en heb aangetrouwde familie in de regio en ik kan je vertellen dat er ook genoeg Ajacieden zitten. Dus het kan ook zomaar zo zijn dat Makkelie een Ajax pyjama heeft
Naast Rulli lijkt ook Tahirovic snel richting uitgaan te gaan nu in A'dam.
Ik kan je niet echt volgen, wat probeer je nu te zeggen?Typhone schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:30:
[...]
Naja een winnend coach heeft het gelijk aan zijn hand. Ik vind het nogal gedurfd om met zoveel Mislintatinezen aan de aftrap te verschijnen. En opeens is daar ook weer eigen jeugd die er lang nog niet is maar die kwalitatief echt niet zoveel minder is als wat er voor de rest op die positie staat. Of is een Mika Godts opeens minder dan Forbs? Dacht het niet.
Zelfde over Janse en Baas. Zo'n Traoré verbaas ik me ook over hoe die gisteren die counter uitspeelde. Zelden vertoond zoiets en deed me denken aan van Beukering bij Feyenoord ooit in die gruwelijke sprint die hij trok.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ajax wil spelers aantrekken en lozen want kwaliteit is nodig. De eigen jeugd laat vooralsnog zien minimaal even goed te zijn als die vreemdelingen van vorig seizoen. Ik zou iets voorzichtiger zijn met geld uitgeven. Als er een plan was dan was er allang geschakeld en nu betwijfel ik of er goede spelers bij gaan komen.Gonadan schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:56:
[...]
Ik kan je niet echt volgen, wat probeer je nu te zeggen?
Welke jeugd is nu zo goed dan? Want Baas is de enige die het écht goed doet wat mij betreft, en ook daarvan vraag ik mij af of hij op langere termijn het gewenste niveau haalt of dat Kaplan gewoon basis wordt. (los van Hato of Brobbey uiteraard) De rest is lood om oud ijzer en dan moet je nu juist kijken wat je kunt verkopen.Typhone schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:34:
Ajax wil spelers aantrekken en lozen want kwaliteit is nodig. De eigen jeugd laat vooralsnog zien minimaal even goed te zijn als die vreemdelingen van vorig seizoen. Ik zou iets voorzichtiger zijn met geld uitgeven. Als er een plan was dan was er allang geschakeld en nu betwijfel ik of er goede spelers bij gaan komen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Niet per definitie goed maar zeker niet minder dan wat er (duur) gekocht is. Ik word nog steeds niet warm van Forbs. En zo zijn er nog wel een paar te noemen. Als ik dan kijk naar eigen jongens op die plaats dan denk ik dat ze het geld beter op zak kunnen houden.Gonadan schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:46:
[...]
Welke jeugd is nu zo goed dan? Want Baas is de enige die het écht goed doet wat mij betreft, en ook daarvan vraag ik mij af of hij op langere termijn het gewenste niveau haalt of dat Kaplan gewoon basis wordt. (los van Hato of Brobbey uiteraard) De rest is lood om oud ijzer en dan moet je nu juist kijken wat je kunt verkopen.
Drommel keept bij vlagen uitstekend, staat er als dispensatiespeler in denk ik, gezien z'n leeftijd.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Steam ID = Ackerfiets
Voor keepers van de Jong teams is het 25 jaar en jonger maar als twee Jong teams tegen elkaar spelen geldt die regel niet.Quad schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:09:
Vermakelijk potje tussen Jong PSV en Jong Ajax. Dat het 0-0 staat is bijzonder 1-4 of 3-3 had ook nog wel gekund.
Drommel keept bij vlagen uitstekend, staat er als dispensatiespeler in denk ik, gezien z'n leeftijd.
En Drommel!
Steam ID = Ackerfiets
Aan andere kant goede redding weer van Setford.
⏩ PVOutput☀️
Was toch gewoon goed ingeschoten?Quad schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:33:
Wat een slechte aanloop ook. Wordt dit al in de jeugd geleerd of hoe zit dat?
Aan andere kant goede redding weer van Setford.
Steam ID = Ackerfiets
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Wat moet je anders bij 33 graden 🫠carpebios schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:35:
Wat een activiteit tijdens de jong elftallen jongens!
Steam ID = Ackerfiets
Welke eigen jongen op de vleugel dan? Forbs ben ik ook zeker geen fan van maar dan kom je snel op Godts, wat je ook niet echt een 'eigen jongen' kunt noemen. En hij overtuigt ook nog niet echt.Typhone schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:29:
Niet per definitie goed maar zeker niet minder dan wat er (duur) gekocht is. Ik word nog steeds niet warm van Forbs. En zo zijn er nog wel een paar te noemen. Als ik dan kijk naar eigen jongens op die plaats dan denk ik dat ze het geld beter op zak kunnen houden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Meneer Sneijder heeft weer eens geen idee waar ie het over heeft.Wesley Sneijder sluit zich volledig aan bij de woorden van zijn oud-trainer. "Dat is niet het Ajax-dna. Ajacieden zitten niet te wachten op clean sheets.
Meneer Sneijder denkt bij Rondo ook dat het hoog drukken van Priske kan werken dus die neem ik niet zo serieus.toolkist schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:20:
[...]
Meneer Sneijder heeft weer eens geen idee waar ie het over heeft.
Godts liet zien dat er genoeg potentie in zit. Wellicht nog niet klaar voor een heel seizoen, maar ik zou hem zeker veel speeltijd geven dit seizoen.Gonadan schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:15:
[...]
Welke eigen jongen op de vleugel dan? Forbs ben ik ook zeker geen fan van maar dan kom je snel op Godts, wat je ook niet echt een 'eigen jongen' kunt noemen. En hij overtuigt ook nog niet echt.
Wat mij betreft Forbs, Bergwijn en Akpom verkopen als de gelegenheid er is, en dan Eriksen, een spits (Weghorst? nog steeds niet overtuigd) en een speler die links- en rechtsbuiten kan spelen, liefst een talent, erbij. Als ze ipv Eriksen een speler kunnen vinden die alle aanvallende middenvelder plekken kan bezetten is dat uiteraard ook prima. Maar alleen Berghuis gaat iig nooit voldoende zijn voor een heel seizoen.
Dit snap ik nou echt niet. Feyenoord vangt miljoenen deze transferwindow, en dan ga je een speler huren zonder koopoptie...Feyenoord heeft met Brighton & Hove Albion een principeakkoord bereikt over Ibrahim Osman, zo meldt 1908. De 19-jarige aanvaller moet dit seizoen op huurbasis de overstap maken naar Rotterdam.
In de deal tussen beide clubs wordt geen optie tot koop bedongen door Feyenoord.
Godts heeft absoluut een stuk meer potentie dan Forbs maar het rendement moet wel echt omhoog wil hij in de toekomst basismateriaal zijn. Zijn enige voordeel is dat de rest nog slechter is of te duur (Bergwijn).toolkist schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:43:
Godts liet zien dat er genoeg potentie in zit. Wellicht nog niet klaar voor een heel seizoen, maar ik zou hem zeker veel speeltijd geven dit seizoen.
Eriksen is toch nooit serieus in beeld geweest? Ik zou graag het middenveld versterken hoor maar dan moet daar ook wel wat weg. We hebben er nu gewoonweg te veel en te weinig balans.Wat mij betreft Forbs, Bergwijn en Akpom verkopen als de gelegenheid er is, en dan Eriksen, een spits (Weghorst? nog steeds niet overtuigd) en een speler die links- en rechtsbuiten kan spelen, liefst een talent, erbij. Als ze ipv Eriksen een speler kunnen vinden die alle aanvallende middenvelder plekken kan bezetten is dat uiteraard ook prima. Maar alleen Berghuis gaat iig nooit voldoende zijn voor een heel seizoen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Negentien jaar ook pas en volgens diverse websites een linksbuiten, net als dat eigen talent dat je net hebt verhuurd. En we hebben al twee spelers die het liefst daar spelen. Nu dus al twee jonge huurspelers: zo creëer je geen waarde op het veld en het zijn ook geen spelers "aan de bovenkant" die je direct beter maken.toolkist schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:46:
[...]
Dit snap ik nou echt niet. Feyenoord vangt miljoenen deze transferwindow, en dan ga je een speler huren zonder koopoptie...
[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 12-08-2024 22:56 ]
Zit dat schertsfiguur ook al bij Rondo? Ik had al niet meer zo'n hoge pet op van Rondo maar dat wordt zeker niet beter zo.D-e-n schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:41:
[...]
Meneer Sneijder denkt bij Rondo ook dat het hoog drukken van Priske kan werken dus die neem ik niet zo serieus.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vind het soms wel aardig toch. Hangt af van de gasten wel. Van Basten, Gullit en Mulder waren vandaag de andere gasten overigens. Maar Sneijder helpt dan niet nee.Gonadan schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 23:00:
[...]
Zit dat schertsfiguur ook al bij Rondo? Ik had al niet meer zo'n hoge pet op van Rondo maar dat wordt zeker niet beter zo.
Welk praatprogramma vind je wel te pruimen dan of zijn ze allemaal slecht?
[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 12-08-2024 23:03 ]
Echt he. Een piepjonge speler die je opleidt voor een ander. Op dit moment heb je spelers nodig die er direct staan. Niet spelers die misschien in de 2e seizoenshelft een bijdrage kunnen leveren. Zeker niet als het gaat om huur spelers.D-e-n schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:53:
[...]
Negentien jaar ook pas en volgens diverse websites een linksbuiten, net als dat eigen talent dat je net hebt verhuurd. En we hebben al twee spelers die het liefst daar spelen. Nu dus al twee jonge huurspelers: zo creëer je geen waarde op het veld en het zijn ook geen spelers "aan de bovenkant" die je direct beter maken.
Ik snap het echt niet.
Ik vond Rondo altijd de minst slechte maar afgelopen jaar raakte ik er een beetje klaar mee. Was ook mede omdat Van Basten steeds zuurder werd en nog maar weinig inhoudelijks had te melden.D-e-n schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 23:02:
Ik vind het soms wel aardig toch. Hangt af van de gasten wel. Van Basten, Gullit en Mulder waren vandaag de andere gasten overigens. Maar Sneijder helpt dan niet nee.
Welk praatprogramma vind je wel te pruimen dan of zijn ze allemaal slecht?
Terwijl ik meestal hem en met name Gullit wel kan waarderen.
Qua gasten moet je inderdaad wat mazzel hebben.
Andere programma's kijk ik nog maar zelden, sowieso niets met Genee of een spinoff daarvan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Laat staan dat het me ook nog maar iets boeit wat een paar voetballers (oke, wel verdomd goede) van decennia geleden ervan vinden.
Mij ook teveel vriendjespolitiek. Van Basten zit vorig jaar week in, week uit, Ajax - terecht - de grond in te stampen en op het moment dat onze Ibiza Steijn er dan zowaar komt te zitten durft hij z'n mond amper open te trekken, of ligt het aan alles en iedereen behalve de gast die tegenover hem zit. Hij vond die Wietse zelfs nog (te) hard bij bepaalde vragen

V.w.b. Sneijder, dat is gewoon een omhoog gevallen tokkie en zonder zijn talent was 'ie waarschijnlijk stukadoor o.i.d. geworden. Niks tegen stukadoors overigens, maar een intellectueel is het niet. Die heb ik echt nog nooit op een zinnige uitspraak kunnen betrappen.
Zou het kunnen dat hij aanschuift vanwege de afwezigheid/het herstel van Waterreus?Gonadan schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 23:00:
[...]
Zit dat schertsfiguur ook al bij Rondo? Ik had al niet meer zo'n hoge pet op van Rondo maar dat wordt zeker niet beter zo.
Van mij hoeft het ook zeker niet. Zoals ik de laatste afleveringen van vorig seizoen ook een stuk minder vond, vooral vanwege de azijnpet van Van Basten.
Waarom kreeg de SC Heerenveen speler een gele kaart voor de prachtige sliding op de bal? Waarom kreeg die eigenlijk rood in eerste instantie?
Ik heb geen commentaren gezien of gelezen, maar ik vond het bijzonder.
Sneijder is zijn snabbel bij dat programma van Genee kwijt natuurlijk. Dat stopt toch.SterqVerhael schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:59:
[...]
Zou het kunnen dat hij aanschuift vanwege de afwezigheid/het herstel van Waterreus?
Van mij hoeft het ook zeker niet. Zoals ik de laatste afleveringen van vorig seizoen ook een stuk minder vond, vooral vanwege de azijnpet van Van Basten.
Ik vond het gisteren voor wat betreft Feyenoord overigens prima dat van Basten zijn azijnpet op had.
In 1ste instantie zal Nijhuis het ook wel zo gezien hebben als een rode kaart. Hangt erg af van welke hoek je het ziet. Mijn eerste gedachte was ook dat het rood was. Daarna als je de herhalingen ziet vanuit diverse hoeken [ de hoeken die een scheids en wij niet ziet] blijkt het geen charge geweest te zijn die rood verdiende. Wel geel omdat hij bij die sliding met gestrekt been zijn voet de voorkant van de schoen van de Ajax speler raakte. Dus geel. Wellicht streng, maar het kan/mag.DeKever schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:10:
Beetje laat misschien.
Waarom kreeg de SC Heerenveen speler een gele kaart voor de prachtige sliding op de bal? Waarom kreeg die eigenlijk rood in eerste instantie?
Zo zie je maar weer wat voor toegevoegde waarde, ondanks alle gezeik, in de praktijk zeker heeft
Ik zag vooral een bal die van richting veranderde, maar ik kan me voorstellen dat de scheidsrechter het slecht kon zien.RCBL schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:25:
[...]
In 1ste instantie zal Nijhuis het ook wel zo gezien hebben als een rode kaart. Hangt erg af van welke hoek je het ziet. Mijn eerste gedachte was ook dat het rood was. Daarna als je de herhalingen ziet vanuit diverse hoeken [ de hoeken die een scheids en wij niet ziet] blijkt het geen charge geweest te zijn die rood verdiende. Wel geel omdat hij bij die sliding met gestrekt been zijn voet de voorkant van de schoen van de Ajax speler raakte. Dus geel. Wellicht streng, maar het kan/mag.
Zo zie je maar weer wat voor toegevoegde waarde, ondanks alle gezeik, in de praktijk zeker heeft
Over de toegevoegde waarde. Het kan mijns inziens niet zo zijn dat hier zolang over vergaderd wordt. Als je het niet ziet blijft de beslissing van de scheids staan (ook al was deze fout in mijn ogen).
Over de kaart. En of het wel dan geen overtreding was, daar kan je over twisten, maar dat gaan we niet doen..DeKever schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:34:
[...]
Ik zag vooral een bal die van richting veranderde, maar ik kan me voorstellen dat de scheidsrechter het slecht kon zien.
Over de toegevoegde waarde. Het kan mijns inziens niet zo zijn dat hier zolang over vergaderd wordt. Als je het niet ziet blijft de beslissing van de scheids staan (ook al was deze fout in mijn ogen).
Dat laatse kan ik mij volledig in vinden. Dat overleg dat gaat in mijn optiek ook veel en veel tever. En als je er dan uit bent, dan vind ik dat wij als toeschouwers ook gewoon mogen horen wat en waarom zo is besloten. Ik mis dat in het voetbal. Bij andere sporten i.e. hockey, Rugby etc hoor je ze met elkaar communiceren en weet je meteen waarom er zo is besloten. Dat is bij het voetbal echt een gemis.
toolkist in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025"
Haha, goeie.toolkist schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:56:
Ipv speculeren is het natuurlijk handiger om even te zoeken of de scheids een reactie gegeven heeft, wat bij Nijhuis natuurlijk 100% is.
toolkist in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025"
Hij tikt inderdaad de speler van Ajax mee aan, maar ik vind het niks. Maar nu ben ik toch aan het discussieren over de overtreding.
Nijhuis kan ik niet volgen. In zijn uitleg legt ie de speler van Ajax neer, maar speelt hij ook de bal naar buiten dus is het geen scoringskans?
Tav een goede trage beslissing of een snelle foute. Er zit hierin een optimum. We kunnen ook de tuchtrechtcommissie raadplegen voordat we verder gaan, dan weten we het helemaal zeker. Het voetbal heeft ook tempo nodig, dus de termijn om te beslissen is wel degelijk gelimiteerd.
• :) Volgende ronde CL!!
• :( Volgende ronde = EL
Ook een poll maken? Klik hier
Hij raakte de bal wel, maar dat was alleen omdat Godts em tegen hem aan speelt terwijl (/vlak voor) ie getackeld werd. Daarbij komt hij ook nogal lomp inzetten, dan is het niet altijd zomaar OK als je de bal speelt blijkbaar. Zie ook vorige week in de JC schaal, werd ook minimaal 1x geel gegeven terwijl de bal gespeeld werd.DeKever schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:03:
[...]
Haha, goeie.
Hij tikt inderdaad de speler van Ajax mee aan, maar ik vind het niks. Maar nu ben ik toch aan het discussieren over de overtreding.
Nijhuis kan ik niet volgen. In zijn uitleg legt ie de speler van Ajax neer, maar speelt hij ook de bal naar buiten dus is het geen scoringskans?
Tav een goede trage beslissing of een snelle foute. Er zit hierin een optimum. We kunnen ook de tuchtrechtcommissie raadplegen voordat we verder gaan, dan weten we het helemaal zeker. Het voetbal heeft ook tempo nodig, dus de termijn om te beslissen is wel degelijk gelimiteerd.
En vanavond: Twente thuis, publiek erachter. Die gaan door
[ Voor 9% gewijzigd door JEightyFive op 13-08-2024 11:20 ]
Hij doet het niet?toolkist schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:06:
Poll: Twente vanavond...
• :) Volgende ronde CL!!
• :( Volgende ronde = EL
[Afbeelding]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
FC Twente - Sparta en NAC - Ajax zullen dan niet door kunnen gaan.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Mja, maar die clubs hebben onderling nauwelijks tot geen rivaliteit dacht ik. Je zou zeggen, moet kunnen zonder politie in het stadion.alexbl69 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:33:
Nieuwe politieactie voor vroegpensioen: agenten blijven weg bij twee voetbalwedstrijden Eredivisie
FC Twente - Sparta en NAC - Ajax zullen dan niet door kunnen gaan.
Er was een tijdje geleden ook een wedstrijd tussen Ajax en AZ zonder politie, in 2016 ofzo geloof ik? Het kan dus wel, kwestie van als volwassenen afspraken maken tussen de supporters groepen.
Was de vorige week ook al zo. Geen idee waar het door komt, maar heb em toen 2x gemaakt en werkte beide keren niet.
Wil jij er als test ook eens 1 maken?
Volgens mij pakt de poll geen leestekens en dergelijke, alleen normale letters.toolkist schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:33:
[...]
Was de vorige week ook al zo. Geen idee waar het door komt, maar heb em toen 2x gemaakt en werkte beide keren niet
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Haha same here, onlangs aangekomen in mijn veertigste levensjaar. Ook kijk ik lang niet meer alle wedstrijden. Dat was “vroeger” wel andersJEightyFive schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 07:51:
Misschien is het de leeftijd (kruip toch zoetjes aan richting de 40) maar al dat geouwehoer op tv over voetbal kan me echt niets meer schelen.
XXXVI
Vind dat sowieso met sport. Vind de dingen eromheen echt niet te harden. Wielrennen keek ik vroeger ook de programme's eromheen maar dat doe ik ook niet meer.JEightyFive schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 07:51:
Misschien is het de leeftijd (kruip toch zoetjes aan richting de 40) maar al dat geouwehoer op tv over voetbal kan me echt niets meer schelen. Ik schakel tegenwoordig in op het moment dat de wedstrijd begint en zodra het klaar is, zap ik weg of gaat de tv uit. De ingestudeerde praatjes kan je op voorhand invullen.
Laat staan dat het me ook nog maar iets boeit wat een paar voetballers (oke, wel verdomd goede) van decennia geleden ervan vinden.
Mij ook teveel vriendjespolitiek. Van Basten zit vorig jaar week in, week uit, Ajax - terecht - de grond in te stampen en op het moment dat onze Ibiza Steijn er dan zowaar komt te zitten durft hij z'n mond amper open te trekken, of ligt het aan alles en iedereen behalve de gast die tegenover hem zit. Hij vond die Wietse zelfs nog (te) hard bij bepaalde vragenGa fietsen. Dan ben je bij mij je geloofwaardigheid kwijt. Durf dan ook een grote vent te zijn.
V.w.b. Sneijder, dat is gewoon een omhoog gevallen tokkie en zonder zijn talent was 'ie waarschijnlijk stukadoor o.i.d. geworden. Niks tegen stukadoors overigens, maar een intellectueel is het niet. Die heb ik echt nog nooit op een zinnige uitspraak kunnen betrappen.
Vind het sowieso allemaal veel te negatief. Nu ook. Las dat ze weer alles rond Ajax de grond in boorden. Maar je kan ook gewoon een positieve benadering nemen. Gewoon knap hoeveel groei er al is met zo'n beperkte groep.
Bovendien inderdaad klaar met de herhaling van zetten. Echt geen geduld meer voor.
[edit] nog steeds kapoet
[ Voor 73% gewijzigd door toolkist op 13-08-2024 13:45 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Superkiwi op 13-08-2024 15:16 ]
En net zo kapotSuperkiwi schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:49:
Et voilà
Poll: Twente vanavond
• Volgende ronde EL
• Volgende ronde CL
Tussenstand:
[Afbeelding]
Holk schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:25:
I’ll take it. Nog meer mensen met deze aanbieding?
[Afbeelding]
Lucky you, ik had in juni terwijl ik op vakantie sms gekregen met zelfde aanbod alleen toen ik het na een week probeerde toen ik weer thuis was werkte de link al niet meer

Slim, krijg je kooi niet als scheids.Pompi schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:56:
Volgens VI gaat de Stengs deal zeer waarschijnlijk niet door. Weet niet echt of dat nou een goed of slecht iets is, beetje 50/50
En als ik de berichten mag geloven is hij 1 van de weinigen die profiteert van het nieuwe systeem.
Jammer dat hij blijft. Heb het nooit wat gevonden, helemaal fysiek niet.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Impact van het vertrek van een Wieffer of daarvoor Kokcu was toch veel groter?
[ Voor 9% gewijzigd door DutchOwnage op 13-08-2024 18:50 ]
Hoop ontzettend dat FC Twente wint, zou heel mooi zijn.
⏩ PVOutput☀️

@DutchOwnage
Vorig seizoen hadden we, weliswaar minder dan nu, ook vaak moeite een muur van verdedigers te slopen. De combinatie met Wieffer, Timber en Zerouki liep op dat soort momenten totaal niet, mede omdat Timber geen nummer tien is.
Op het moment dat Stengs met Timber en Wieffer het middenveld vormde hadden we daar veel en veel minder moeite mee. Stengs was vorig seizoen feitelijk onmisbaar. Zie ook zijn aantal assist.
Wie gaat hem vervangen? Ivanusec? Die zal in dit systeem nooit als middenvelder kunnen functioneren en wordt ook aanvallend vooral misbruikt.
Blijkbaar was ie maandag al goedgekeurd?hotymoty schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:21:
Stengs is niet door de keuring gekomen… En nu zegt ie dat hij wil blijven. Triest ventje
⏩ PVOutput☀️
NOS meldt dat Stengs er zelf voor kiest om de overstap niet te maken. Was in persoonlijk al rond, net als de clubs maar zet er toch z'n handtekening er niet onder.toolkist schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:17:
[...]
Blijkbaar was ie maandag al goedgekeurd?
⏩ PVOutput☀️
Twente speelt ontzettend slordig, Salzburg hoeft zelf bijna niks te creëren, ze krijgen de aanvallen gewoon in de schoot geworpenQuad schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:18:
Oef, serieuze problemen voor FC Twente.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
Telegraaf:Quad schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:20:
NOS meldt dat Stengs er zelf voor kiest om de overstap niet te maken. Was in persoonlijk al rond, net als de clubs maar zet er toch z'n handtekening er niet onder.
Na de medische keuring uitte Charlotte FC zijn twijfels over de fitheid van Stengs, waarna een vergeefse poging werd ondernomen met Feyenoord te heronderhandelen over de betalingsvoorwaarden. Het voelde voor de speler niet als een teken van vertrouwen. En dat opgeteld bij zijn aarzeling of hij op deze leeftijd al het Amerikaanse avontuur moest aangaan, deed hem uiteindelijk besluiten de stekker uit de transfer te trekken.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Groot gelijk van Charlotte FC dan. Al vraag ik mij wel af of de scouts de medische fitheid vooraf al niet hadden kunnen zien.Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:24:
[...]
Telegraaf:
Na de medische keuring uitte Charlotte FC zijn twijfels over de fitheid van Stengs, waarna een vergeefse poging werd ondernomen met Feyenoord te heronderhandelen over de betalingsvoorwaarden. Het voelde voor de speler niet als een teken van vertrouwen. En dat opgeteld bij zijn aarzeling of hij op deze leeftijd al het Amerikaanse avontuur moest aangaan, deed hem uiteindelijk besluiten de stekker uit de transfer te trekken.
[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 13-08-2024 19:29 ]
⏩ PVOutput☀️
Dat is toch ook al mooi voor Twente.DutchOwnage schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:25:
Europa League it is.
Ajax zou er meteen voor tekenen nu.
Ook wel erg naief om een week voor CL kwalificatie je belangrijkste verdediger, en captain, te verkopen voor een appel en een ei.Bastien schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:26:
Echt, de verdediging is zo gemakzuchtig. Dit gaat zo een terechte afstraffing worden vrees ik. Wilde wel wat langer CL hier in de stad maar zo verdien je het niet.
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken