[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 197 ... 302 Laatste
Acties:
  • 479.373 views

Onderwerpen

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:13

Agent47

I always close my contracts.

Ja ja

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:31

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik zou zweren dat het geen buitenspel was, maarja nu kun je voor beide kanten een discussie kan voeren.

Ik vermoed dat dit gewoon een 0-0 gaat blijven, Carranza gaat echt snel weer weg denk ik. Raakt geen bal goed en ook Ivanusec blijft maar stuntelen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:45
Op een lijn is toch geen buitenspel of is dat tegenwoordig ook anders?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:40
ph4ge schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:24:
Een milimeter scheelt het altijd wel, dit zijn momenten waarbij ik denk, blijf eraf (ook al laat hij nu de beslissing op het veld staan), want het scheelt dusdanig weinig dat de beslissing op het veld niet overduidelijk fout was.
En ja, ik weet dat dit betekent dat er buitenspel was gegeven en hier niets veranderd. Behalve dat je niet 5 minuten moet zoeken.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:31

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Elke VAR is anders :+

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:26

gws24

Thinking is hard!

Ze staan niet op een lijn omdat de 2 lijnen elkaar net niet raken.

Edit: die lijnen zijn ongeveer 5cm dus een aanvaller heeft sowieso altijd al een voordeel van 10cm. Zie o.a. https://www.parool.nl/spo...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Ook heeft de KNVB een foutmarge bepaald, gelijk aan de dikte van de blauwe en de rode lijn die bij de crosshairmethode zichtbaar zullen zijn. Beide lijnen zijn tien pixels dik, wat in werkelijkheid gelijkstaat aan vijf centimeter. Als de twee lijnen elkaar op de beelden raken nadat er volledig is ingezoomd op de situatie, wordt de beslissing van de scheidsrechter en zijn assistenten niet teruggedraaid. In de praktijk kan een speler dus tien centimeter buitenspel staan, waarbij de lijnen van de buitenspellijntechnologie elkaar raken en de aanvankelijke beslissing blijft staan

[ Voor 67% gewijzigd door gws24 op 15-02-2025 20:34 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:34
Gynnad schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:39:
Mooi nieuws vandaag, Ajax en Bounida lijken er toch uit te gaan komen.

[...]

https://www.vi.nl/nieuws/...-rond-over-nieuw-contract

[Embed]
En officieel rond

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6UUSjUx-I3TBv7GQTBDjGBfZBQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1qdxXeANBmhnWtSTq1m0oKtO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Gynnad op 15-02-2025 20:41 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:50
9 minuten. Ik hoop dat Carpebios niet zit te kijken 😁

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:18
Die Fernandez gaat even lopen pingelen achterin en vervolgens doorleuk door het midden uitverdedigen. In de vierde klasse onderbond werd je hiervoor gewisseld.

• Agent47

Agent47

Zogenaamd buitenspel goal afgenomen, lekker zeg.
Utrecht verknalt de punten dus doen wij dat ook maar :)

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:32
En weer een domper. Je had nota bene zelfs PSV weer een klein beetje in het vizier kunnen krijgen.

• ph4ge
D-e-n schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:46:
En weer een domper. Je had nota bene zelfs PSV weer een klein beetje in het vizier kunnen krijgen.
Priske out? ;)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• D-e-n
Bosschaart zal sowieso na zoveel weken out moeten? Maar een ontbrekende samenhang en fysiek onvermogen verhelp je ook niet binnen een week, zeker zolang je de CL potjes nog hebt

• Agent47

Agent47

Bosschaart mag volgens mij een maandje zitten. Opschieten dus :)

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Agent47 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:45:
Zogenaamd buitenspel goal afgenomen, lekker zeg.
Utrecht verknalt de punten dus doen wij dat ook maar :)
Ook een zuivere penalty weggestreept om onbegrijpelijke reden, dus ik zou zeker niet klagen.

• ph4ge
D-e-n schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:50:
[...]

Bosschaart zal sowieso na zoveel weken out moeten? Maar een ontbrekende samenhang en fysiek onvermogen verhelp je ook niet binnen een week, zeker zolang je de CL potjes nog hebt
Zolang je maar 2 middenvelders kan opstellen zal het voor elke trainer moeilijk zijn. En dan heb je nog geluk dat Moder er gelijk staat.

• D-e-n
toolkist schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:52:
[...]

Ook een zuivere penalty weggestreept om onbegrijpelijke reden, dus ik zou zeker niet klagen.
Die was erbuiten?

• D-e-n
ph4ge schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:52:
[...]

Zolang je maar 2 middenvelders kan opstellen zal het voor elke trainer moeilijk zijn. En dan heb je nog geluk dat Moder er gelijk staat.
Ik heb al vaker gezegd: dat is niet allemaal toeval.

• D-e-n
Agent47 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:51:
[...]

Bosschaart mag volgens mij een maandje zitten. Opschieten dus :)
Dat helpt niet bij het kiezen, zeker als de RvC zich er dan mee gaat bemoeien.

• toolkist
  • Niet online
Ok daar had ik niet op gelet, maar dan nog kom je daar goed weg want nog 2 stappen en hij schiet, dus dan had dit zomaar rood kunnen zijn

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:55:
[...]

Dat helpt niet bij het kiezen, zeker als de RvC zich er dan mee gaat bemoeien.
Die denken een kans te hebben bij Ten Hag, maar die was te duur voor Dortmund omdat ie nog gewoon op de loonlijst staat bij Man Utd...

• D-e-n
toolkist schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:56:
[...]

Ok daar had ik niet op gelet, maar dan nog kom je daar goed weg want nog 2 stappen en hij schiet, dus dan had dit zomaar rood kunnen zijn
Kom op. Dan ben je aan het zoeken. Dit was never nooit een doorgebroken speler. De zestien stond vol.

• D-e-n
toolkist schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:57:
[...]

Die denken een kans te hebben bij Ten Hag, maar die was te duur voor Dortmund omdat ie nog gewoon op de loonlijst staat bij Man Utd...
Terwijl Dortmund een prima club was geweest. Lever dan maar wat in

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:58:
[...]

Kom op. Dan ben je aan het zoeken. Dit was never nooit een doorgebroken speler. De zestien stond vol.
Dan was het niet zoeken, maar heb ik te weinig van de herhaling bekeken, excuses :)

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07-11-2025
[...]

Iets met spijkers op laag water zoeken.

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 21:02:
[...]

Iets met spijkers op laag water zoeken.
Iets met even m'n laatste post lezen :p

• Agent47

Agent47

toolkist schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:52:
[...]

Was er sowieso buiten

• toolkist
  • Niet online
Lees de post erna ff 😇

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-01 08:33
Och och och Utrecht toch. Dood en doodzonde! :'(

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:13
Net de samenvattingen terug zitten kijken. PSV vergeet zichzelf weer te belonen. Maar het wordt ook echt wel slordiger. De eerste seizoenshelft werden er 100 kansen per wedstrijd gecreeerd en vloog er 1 procent binnen. Nu komen er alsnog genoeg kansen om het af te maken, maar valt het simpelweg de verkeerde kant op. Utrecht had hier zo kunnen winnen (weliswaar geflatteerd).

Feyenoord is een heel ander verhaal. Clubs hebben een simpel antwoord op de manier van spelen van Feyenoord en zijn makkelijk te bestrijden. Al moet ik zeggen dat ik de spelopvatting van NAC erg kon waarderen, gewoon aanvallend en zonder angst. Jammer dat ze dit niet elke week kunnen opbrengen.
[...]

Iemand uitmaken voor troll uitmaken is not done

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 16-02-2025 20:13 ]

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:00
Meh, wéér een totale kutpot na een CL wedstrijd.
Het zat NAC ook wel een beetje mee, maar daar moet je niet afhankelijk van zijn.

Als je een jaar lang geen prijzen wint, of sterker nog: niet eens fucking mee doet om de knikkers.........

Nadat Slot zo’n fantastische basis heeft gelegd en je alleen maar in dezelfde lijn had doorgemoeten, heb je zo GRUWELIJK hard gefaald als clubleiding. Nagenoeg alle spelers van belang waren er nog zelfs..... Van mij mogen ze allemaal opdonderen.

Die Carranza en Ivanusec heb je toch helemaal niets aan? Feyenoord speelde gewoon met 9 man gisteren.
Lekker handig van DTK om je nr 1 spits in de winter te laten gaan en dan zo kort voor de deadline dat je geen vervanger kan halen......

[ Voor 20% gewijzigd door LZ86 op 16-02-2025 11:08 ]

• LZ86
Han schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 18:45:
Ik zit als Ajacied toch echt met volle verbazing te kijken naar PSV…. Onbegrijpelijk wat een verval. Spelers die enkele maanden geleden nog de sterren van de hemel speelden kunnen plots geen pass meer geven over enkele meters. De automatismen die er in het elftal zat lijkt compleet weg. Hoe dan?

Een troost voor de PSV’ers, ook Ajax gaat dit nog meemaken dit seizoen, onthoud mijn woorden. Waar het kwartje nu nog vaak de goede kant op viel zal deze echt nog wel de verkeerde kant op vallen. Ook qua spel horen we eigenlijk niet bovenaan te staan, dat is puur door het falen van anderen. Wat dat betreft sukkelt Ajax rustig door en pakt voorlopig de puntjes, zij het met matig en lelijk spel.
De Ajacieden die ik spreek zeggen eigenlijk allemaal hetzelfde. Ajax verdient niet bovenaan te staan met het huidige elftal/spel.

Het is bij gratie van het totale falen van PSV, Feyenoord, Utrecht, AZ en Twente dat ze bovenaan staan.
Oprecht een competitie van armoede dit seizoen. Ongelofelijk wat een verval bij vooral PSV, Feyenoord en Twente.

Roerend met je eens dus.

Alleen vraag ik me af of Ajax echt wel wat pech gaat krijgen, wat je zegt: Het kwartje valt nu verdomd vaak precies goed. maar het seizoen is toch al een partij onderweg en toch lukt het Farioli telkens weer om het te flikken. Dat tegen die Belgische club een 16 jarige de beste speler op t veld was zegt eigenlijk wel genoeg over de rest van het elftal. Het zou oprecht de kampioen van de armoede zijn als het zowaar lukt :+

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb dit seizoen nie veel mooie en spannende wedstrijden tussen de top gezien.

Ik vermoed dat de eredivisie, beker en Europees voetbal voor een aantal net teveel gevraagd lijkt te zijn. Waarbij Feyenoord het grootste voorbeeld daarvan is.

Ajax staat terecht bovenaan. Maar man o man wat een armoe qua spel.

Van PSV snap ik momenteel maar weinig. Aanvallend weten zo opeens niet meer te domineren, terwijl ze vanaf het middenveld naar voor de beste opstelling van de eredivisie hebben.

En Feyenoord, tja. Ik heb me erbij neergelegd hoe het gaat. Sinds het verlies van Ajax hoop ik op nog een paar krenten in de pap en dat ze nog steeds een paar uitzonderlijk goede wedstrijden laten zien. We spelen nu praktisch in de geest van Priske. En of er voor het eind van het seizoen een nieuwe trainer komt vraag ik me af.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:46
LZ86 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:03:
[...]

De Ajacieden die ik spreek zeggen eigenlijk allemaal hetzelfde. Ajax verdient niet bovenaan te staan met het huidige elftal/spel.

Het is bij gratie van het totale falen van PSV, Feyenoord, Utrecht, AZ en Twente dat ze bovenaan staan.
Oprecht een competitie van armoede dit seizoen. Ongelofelijk wat een verval bij vooral PSV, Feyenoord en Twente.

Roerend met je eens dus.

Alleen vraag ik me af of Ajax echt wel wat pech gaat krijgen, wat je zegt: Het kwartje valt nu verdomd vaak precies goed. maar het seizoen is toch al een partij onderweg en toch lukt het Farioli telkens weer om het te flikken. Dat tegen die Belgische club een 16 jarige de beste speler op t veld was zegt eigenlijk wel genoeg over de rest van het elftal. Het zou oprecht de kampioen van de armoede zijn als het zowaar lukt :+
Schei toch uit zeg. Het falen van Feyenoord en PSV. Ajax heeft twee keer verloren en presteert gewoon t meest stabiel van de traditionele top drie. En de armoede kaart wordt ook alweer gespeeld. Kan die onzin alsjeblieft diep worden begraven, onzin eerste klas.

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:57
[...]

Roerend met je eens dus.

Qua elftal is het zeker ontzettend matig. Maar qua spel, ja mooi is het niet. Maar ik vind het wel heel Nederlands om zo te kijken. Ajax is van volledig lek achterin naar hartstikke solide gegaan. Het is lelijk, het is Italiaans, maar het is een speelstijl die al decennia overal prijzen wint.

Sterker nog ik heb PSV regelmatig met even zo lelijk catenaccio voetbal kampioen zien worden de afgelopen 30 jaar. Maar dan heeft men het vooral over hoe degelijk het allemaal is.

Het spel van Ajax is gewoon realistisch. En ontzettend sterk op een andere manier dan we in Nederland gewend zijn. Ook een andere manier dan ik graag als fan zou zien. Mja, wat wil je met Hamstra/Huntelaar, daarna Mislintat en nu Kroes. Met hun aankoop beleid kan je nooit beter verwachten.

Feit is dat als je na 21 wedstrijden pas 2x hebt verloren je bijna elk seizoen wel meedoet om de titel.

Wel vreemd dat je zegt dat Utrecht faalt. Die presteren ver boven hun kunnen. Waren net als Ajax vorig jaar nog hekkensluiter.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-01 08:33
JanW schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:46:
[...]

Schei toch uit zeg. Het falen van Feyenoord en PSV. Ajax heeft twee keer verloren en presteert gewoon t meest stabiel van de traditionele top drie. En de armoede kaart wordt ook alweer gespeeld. Kan die onzin alsjeblieft diep worden begraven, onzin eerste klas.
Dit soort offtopic / op de man berichten mag je achterwege laten

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 16-02-2025 20:10 ]

• Gonadan
  • Laatst online: 23:17

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Bijzondere Ajacieden dan, dat soort ken ik niet.

De mening dat het geen mooi spel is en we liever wat creatievere spelers zien en meer aanvallend voetbal herken ik mij helemaal in, maar dat het succes komt door afhaken van de rest is echt hele grote onzin. Feitelijk slaat dat werkelijk waar nergens op.

Ajax heeft nu na 21 wedstrijden 51 punten. In de afgelopen vijf jaar had één club meer, PSV vorig jaar. En Ajax hetzelfde enkele jaren geleden. Verder is er geen club geweest die na 21 wedstrijden op 51 punten stond. Feyenoord in hun kampioensjaar slechts 46.
Dus misschien even de emotie laten weg ebben, even ademhalen, en constateren dat Ajax nu gewoon meer dan terecht bovenaan staat en nu blijkbaar gewoon beter is dan de rest.
Roerend met je eens dus.

Het heeft niet zoveel met geluk te maken als je zou denken/willen. Er is meestal gewoon veel controle en een goed tactisch plan.
Natuurlijk kan ook Ajax prima nog een dip krijgen, maar het is niet dat er nog een statistisch gemiddelde aan pech rechtgetrokken moet worden.

En wat Mokio betreft, ik zou eerder naar je eigen club kijken en je zorgen maken. Als het Ajax namelijk weer gaat lukken om echte talenten te behouden en door te laten stromen dan gaat Te Kloese het echt niet bijbenen en is Feyenoord weer gewoon derde van Nederland. Zeker als de CL ook nog eens niet gehaald wordt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Gonadan schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:25:
[...]

Bijzondere Ajacieden dan, dat soort ken ik niet.

De mening dat het geen mooi spel is en we liever wat creatievere spelers zien en meer aanvallend voetbal herken ik mij helemaal in, maar dat het succes komt door afhaken van de rest is echt hele grote onzin. Feitelijk slaat dat werkelijk waar nergens op.
De rest haakt wel degelijk af

punten t.o.v. vorig seizoen

PSV -13
Fey -12
Twente -8

• OMX2000

OMX2000

De PSV selectie is grotendeels hetzelfde als vorig jaar. Dus dat zou je als benchmark kunnen nemen. Zij hebben bij far de beste selectie.

Dit jaar presteert PSV duidelijk ondermaats. Feyenoord kwam vorig jaar soort van in de buurt. Dan kun je toch concluderen dat de eredivisie in zijn geheel minder presteert dan vorig jaar?

Het zal niet de 1e keer zijn dat een club door minder presteren van de andere clubs kampioen wordt. Is het kampioenschap dan minder waard, ik denk het niet. Maar dit jaar is de tendens opinie van meerdere journalisten dat er opvallend veel slechte wedstrijden in de eredivisie gespeeld worden.

• Gonadan

Gonadan

De feiten zijn duidelijk. Met de punten van de concurrentie van vorig jaar had Ajax nu gewoon nog tweede gestaan. Alleen PSV deed het toen beter dan Ajax nu.
Maar om te stellen dat Ajax nu onterecht hoog staat omdat vijf clubs het laten afweten kan ik niet anders uitleggen dan pure afgunst. Dat is feitelijk simpelweg niet te onderbouwen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

OMX2000 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 13:00:
Dit jaar presteert PSV duidelijk ondermaats. Feyenoord kwam vorig jaar soort van in de buurt. Dan kun je toch concluderen dat de eredivisie in zijn geheel minder presteert dan vorig jaar?

Het zal niet de 1e keer zijn dat een club door minder presteren van de andere clubs kampioen wordt. Is het kampioenschap dan minder waard, ik denk het niet. Maar dit jaar is de tendens opinie van meerdere journalisten dat er opvallend veel slechte wedstrijden in de eredivisie gespeeld worden.
Kampioen moet ik nog maar zien, ik zet nog steeds mijn geld op PSV.
En het het is ook zeker zo dat een aantal clubs minder presteren, het is sowieso een vreemd Eredivisie jaar als je de middenmoot ziet, die is ruim tien clubs. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:23
LZ86 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:56:
Meh, wéér een totale kutpot na een CL wedstrijd.
Het zat NAC ook wel een beetje mee, maar daar moet je niet afhankelijk van zijn.

Als je een jaar lang geen prijzen wint, of sterker nog: niet eens fucking mee doet om de knikkers.........

Nadat Slot zo’n fantastische basis heeft gelegd en je alleen maar in dezelfde lijn had doorgemoeten, heb je zo GRUWELIJK hard gefaald als clubleiding. Nagenoeg alle spelers van belang waren er nog zelfs..... Van mij mogen ze allemaal opdonderen.

Die Carranza en Ivanusec heb je toch helemaal niets aan? Feyenoord speelde gewoon met 9 man gisteren.
Lekker handig van DTK om je nr 1 spits in de winter te laten gaan en dan zo kort voor de deadline dat je geen vervanger kan halen......
Wat een ontzettende lariekoek zeg! Als iemand in dit topic ook maar de helft beweert van wat jij hier zegt over jouw geliefde Feyenoord dan is de wereld te klein… sjonge jonge.

En we zijn nog niet aan het einde van het seizoen, we zien dan wel wie de terechte kampioen is. Het kan nog alle kanten op…

• D-e-n
[...]

Zo zwart wit is het niet. Als je met kutspel en een goede verdediging kampioen kunt worden moet je dat als ploeg gewoon doen natuurlijk. Niemand weet dat over vijf jaar meer tenslotte. En vergeet niet: zo'n seizoen als PSV vorig jaar had is gewoon een uitzondering. De meeste ploegen worden kampioen met minder swingend voetbal en met minder punten. Met PSV vorig jaar en Feyenoord het jaar ervoor zijn we ook wel een beetje verwend qua spelopvatting.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:43
Voor mij kan het weekend niet meer mis!
Groningen die wint in een zeer belangrijke wedstrijd op weg naar handhaving in de Eredivisie, super.

Vaessen is ook echt een top keeper

• LZ86
Laat ik m zo inkoppen: Als PSV dit soort spel speelt (wat vaker gebeurd is) valt men over elkaar heen om het af te kraken. Ook in dit topic is dat vaak gebeurd (antivoetbal, smerige counterploeg etc etc)

Nu ben ik als voetballiefhebber gecharmeerd van hoe Ajax normaal speelt. Dat ze nu met lelijk countervoetbal met de nodige dosis mazzel bovenaan staan is natuurlijk wel gewoon knap, Fariola speelt zeer realistisch met zijn elftal wat gewoon niet is wat je van een Ajax elftal mag verwachten.

Ik zeg ook niet dat het met hoe de andere clubs nu spelen onterecht is dat ze bovenaan staan. Punten zijn punten tenslotte.

Maar het is geen klassiek Ajax, ze spelen geen Ajax voetbal en individueel is geen enkele van de Ajax spelers op papier een versterking voor PSV en Feyenoord. Dát was de klacht van "mijn" Ajacieden. Daarom vonden ze (en ik) het onterecht als ze kampioen worden.

En dat is natuurlijk ook niet normaal.
Als Feyenoorder ben ik wellicht een beetje zuur dat mijn eigen club door wanbeleid zo onderuit gaat. Het helpt dan niet mee dat de aartsrivaal het op t oog aan komt waaien met een team waarvan ik voor het eerst sinds ik me kan herinneren geen enkele speler graag bij Feyenoord zou willen hebben.

Ik heb er geen problemen mee als een klassiek Ajax elftal boven Feyenoord staat, die elftallen waren ook gewoon erg goed. Dat is dit seizoen gewoon niet zo. Wellicht is het collectief onder de leiding van Fariola sterk omdat er ook besef is dat ze het klassieke Ajax voetbal niet kunnen spelen met dat elftal.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 03:02
Ik, als Ajacied, heb liever dat Ajax kampioen word. Maakt me niet uit hoe.
Als ze dan ook nog de pannen van het dak spelen is dat een mooie bonus.
Ik kan me wel voorstellen dat fans van andere clubs en liefhebbers van mooi voetbal er een beetje zuur van worden, alleen is al heeeeeel lang geleden besloten dat voetbal geen jurysport is.

• OMX2000

OMX2000

Megupe schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:20:
Ik, als Ajacied, heb liever dat Ajax kampioen word. Maakt me niet uit hoe.
Als ze dan ook nog de pannen van het dak spelen is dat een mooie bonus.
Ik kan me wel voorstellen dat fans van andere clubs en liefhebbers van mooi voetbal er een beetje zuur van worden, alleen is al heeeeeel lang geleden besloten dat voetbal geen jurysport is.
Ajax is toppunt van de Nederlandse school. En daarbij wordt vaak gesteld dat je liever mooi voetbal speelt. Dat is ook waarom we altijd klagen over Oranje, we willen het te mooi doen maar vergeten te presteren.

Dus jij kunt als Ajacied er vrede mee hebben, dat is echt je goed recht. Maar in het algemeen vinden Ajacieden dit type voetbal helemaal niks. Als ze vorig jaar kampioen waren geworden met mooi voetbal, dan geloof ik er helemaal niks van dat ze dit jaar zo blij zouden zijn.

• Kist
De PSV selectie is grotendeels hetzelfde als vorig jaar. Dus dat zou je als benchmark kunnen nemen. Zij hebben bij far de beste selectie.

Ik vind dit altijd een rare logica, psv en Feyenoord scoren minder punten dus dan presteert de gehele Eredivisie minder?

Als PSV de benchmark is omdat ze dezelfde selectie hebben. En PSV haalt minder punten. Dan is de rest juist toch beter geworden? Of kan dat niet zo zijn omdat wij in Nederland dogmatisch vinden dat goed voetbal aanvallend moet zijn? Nouja tenminste als Ajax bovenaan staat dan.

Er zijn ook gewoon ploegen die veel beter presteren. Met name Ajax en Utrecht. Dat heeft per definitie gevolgen voor de puntenverdeling.

• ph4ge
Je kan er de klok op gelijk zetten, als er een ploeg een gaatje slaat beginnen anderen over de kampioen van de armoede. ;)

Ik weet niet wat armoediger is, kampioen worden in een competitie die kennelijk dicht bij elkaar zit en waar iedereen van iedereen kan winnen, of een competitie waar de rest kennelijk zo zwak is dat ze aan 1 of 2 clubs amper weerstand kunnen bieden.

• LZ86
ph4ge schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:27:
Je kan er de klok op gelijk zetten, als er een ploeg een gaatje slaat beginnen anderen over de kampioen van de armoede. ;)

Ik weet niet wat armoediger is, kampioen worden in een competitie die kennelijk dicht bij elkaar zit en waar iedereen van iedereen kan winnen, of een competitie waar de rest kennelijk zo zwak is dat ze aan 1 of 2 clubs amper weerstand kunnen bieden.
Precies. Beetje zoals de F1. 3 teams verdelen de knikkers en de rest is erbij voor opvulling. Dat idee heb ik de afgelopen 2 seizoenen heel erg bij de ED.

Overigens wéér een gelijkspel in de eerste pot van vandaag.....

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 16-02-2025 14:33 ]

• Megupe
OMX2000 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:24:
[...]

Ajax is toppunt van de Nederlandse school. En daarbij wordt vaak gesteld dat je liever mooi voetbal speelt. Dat is ook waarom we altijd klagen over Oranje, we willen het te mooi doen maar vergeten te presteren.

Dus jij kunt als Ajacied er vrede mee hebben, dat is echt je goed recht. Maar in het algemeen vinden Ajacieden dit type voetbal helemaal niks. Als ze vorig jaar kampioen waren geworden met mooi voetbal, dan geloof ik er helemaal niks van dat ze dit jaar zo blij zouden zijn.
Oranje kijk ik niet, tenzij ze finale EK/WK spelen, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. Maar ik zie ze bijna nooit spelen, dus er wordt blijkbaar weinig gepresteerd, jammer, maar logisch voor een klein land als NL.

En liever mooi voetbal klopt, dat zie ik ook veel liever. Maar dat moet wel realistisch zijn en dat is met deze groep nog niet haalbaar. Dan heb ik liever dat er geknokt wordt voor de punten. In mijn omgeving (amsterdam oost) zijn trouwens in het algemeen zeer positief over de huidige jaargang en wordt het huidige speltype geaccepteerd, dus wellicht heb jij andere mensen om je heen.

• Kist
[...]

Tuurlijk helpt de context. Dit voelt als 1 van de belangrijkste seizoenen uit de club geschiedenis. Normaal maakt het niet zoveel uit. Je wordt als Ajax altijd wel eerste of tweede en de zeldzame jaren dat Feyenoord het goed doet misschien derde. En je weet, als je derde wordt het jaar daarna doe je wel weer mee.

Dit jaar is dat anders. De club staat na 3 jaar wanbeleid, financieel aan de rand van de afgrond. De toekomst levert al tijden niet meer wat het eerder wel deed.

Het enige wat dit jaar telt is de CL miljoenen binnenhalen en zoveel mogelijk van de Mislintat puinhopen ruimen. Nu gaat het puinruimen bij afc borent niet heel voortvarend. Dus worden die miljoenen nog belangrijker.

Liever een jaar presteren en de miljoenen binnenhalen dan nog een jaar niks en dan de richting van Man Utd opgaan.

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:57:
[...]

De rest haakt wel degelijk af

punten t.o.v. vorig seizoen

PSV -13
Fey -12
Twente -8
PSV is al benoemd, de rest zou nog steeds onder Ajax staan.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Het is maar net hoe je dingen wilt zien, je zou ook kunnen concluderen dat de eredivisie sterker is geworden?
In realiteit mist PSV natuurlijk gewoon 2 sterkhouders in Tillman en Dest. Ik hoorde Aad vanmorgen zeggen dat Teze ook belangrijk was want die maakte met zijn runs Bakayoko gevaarlijk. Tel daarbij op dat Schouten vaak geblesseerd was en lang zijn niveau van vorig jaar niet haalt en Veerman heeft volgens mij een mentale tik gehad door die hele hele hele slechte wedstrijd op het EK. Genoeg ingrediënten voor een slecht seizoen.

Feyenoord heeft wat sterkhouders verkocht en de vervanger van Slot had een valse start met het inbrengen van zijn systeem. Hartman langdurig geblesseerd, sowieso veel pijntjes en blessures. Denk dat daar ook wel wat mis gaat met trainingen en de intensiteit daarvan.

Ajax speelt gewoon catenaccio. Organisatie behoorlijk op orde en geduld, eerst de nul houden en hopen dat je zelf scoort.

Vind het onderin vooral leuk. De teams die kansloos leken komen ineens in vorm. Het zal voor Almere te laat komen maar ik zie RKC zich nog wel veiligstellen.

Only fools are enslaved by time and space.

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:12:
Laat ik m zo inkoppen: Als PSV dit soort spel speelt (wat vaker gebeurd is) valt men over elkaar heen om het af te kraken. Ook in dit topic is dat vaak gebeurd (antivoetbal, smerige counterploeg etc etc)
Als PSV het seizoen ervoor 18e stond na een aantal wedstrijden had ook niemand er iets negatiefs van gevonden het seizoen erop. Naja, jij wellicht.

Het voetbal van Ajax is nu niet sprankelend nee, dat zal iedereen beamen, maar tegelijkertijd weet ook iedereen waar Ajax vandaan komt. En dat de manier waarop dit seizoen dus niet boeit, zo lang het resultaat er maar is. Langere termijn is dat uiteraard een ander verhaal.
Als Feyenoorder ben ik wellicht een beetje zuur dat mijn eigen club door wanbeleid zo onderuit gaat. Het helpt dan niet mee dat de aartsrivaal het op t oog aan komt waaien met een team waarvan ik voor het eerst sinds ik me kan herinneren geen enkele speler graag bij Feyenoord zou willen hebben.
Vooral geen enkele speler van Ajax nu willen hebben nee omdat ze niet goed genoeg zouden zijn, dan blijft die malaise bij Feyenoord wel.
Hato, Sutalo, Henderson, Taylor in de vorm van dit seizoen, Godts (en met potlood Mokio, maar natuurlijk alleen als ie de rest van het seizoen gaat laten zien dat afgelopen donderdag geen incident was), stuk voor stuk zouden ze een versterking zijn voor het huidige Feyenoord. Zelfs Pasveer zou nu een versterking zijn trouwens.

[ Voor 35% gewijzigd door toolkist op 16-02-2025 14:56 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Knappe actie van Lammers met dito afronding.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://www.ajax.nl/media/fpqh0pyo/v2ajax-squad-portret.png?anchor=center&width=1080&quality=85
Godts weer terug. Geen Taylor, Baas en Kaplan ivm griep.

nggyu nglyd

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:12:

Nu ben ik als voetballiefhebber gecharmeerd van hoe Ajax normaal speelt. Dat ze nu met lelijk countervoetbal met de nodige dosis mazzel bovenaan staan is natuurlijk wel gewoon knap, Fariola speelt zeer realistisch met zijn elftal wat gewoon niet is wat je van een Ajax elftal mag verwachten.

Ik zeg ook niet dat het met hoe de andere clubs nu spelen onterecht is dat ze bovenaan staan. Punten zijn punten tenslotte.

Maar het is geen klassiek Ajax, ze spelen geen Ajax voetbal en individueel is geen enkele van de Ajax spelers op papier een versterking voor PSV en Feyenoord. Dát was de klacht van "mijn" Ajacieden. Daarom vonden ze (en ik) het onterecht als ze kampioen worden.

Ik heb er geen problemen mee als een klassiek Ajax elftal boven Feyenoord staat, die elftallen waren ook gewoon erg goed. Dat is dit seizoen gewoon niet zo. Wellicht is het collectief onder de leiding van Fariola sterk omdat er ook besef is dat ze het klassieke Ajax voetbal niet kunnen spelen met dat elftal.
Goede post met een stuk meer nuance. :)

Laten we eerlijk zijn, de reden dat dit nu door 'ons' als Ajacieden geaccepteerd wordt is met name omdat de resultaten de jaren hiervoor zo slecht waren dat het resultaat nu even heilig is. Maar dat zal niet eeuwig duren. Ik vergelijk het met de jaren De Boer waarin we de eerste twee jaar nog bij waren met de prijzen maar daarna het kijkplezier zo laag bleef liggen dat zelfs de kampioenschappen niet meer voor tevredenheid konden zorgen.

Daarnaast is het voor Nederlanders ook erg wennen om niet blind van de eigen aanvallende kracht uit te gaan maar je aan te passen om de kracht van de tegenstander teniet te doen. Dat wordt als zwak gezien of zo. Terwijl juist een Slot daar ook heel goed in was.
Een Farioli doet dat ook gewoon heel goed, alleen miste vooralsnog de creativiteit om het ook aanvallend leuk te maken.

Als je wat meer wedstrijden helemaal kijkt zie je ook dat het meer is dan alleen maar lelijk countervoetbal, maar consistent is dat nog niet. Nu spelers als Bounida toch blijven en de balans in de selectie langzaam verbetert heb ik er ook wel vertrouwen in dat het spel steeds leuker wordt om te kijken.

Maar het sentiment dat resultaten niet terecht zouden zijn omdat het spel niet in de smaak valt kan ik niets mee. Dat vind ik echt van dat oerconservatieve Nederlandse gezwam.
Alsof alleen 433 met 80 procent balbezit goed genoeg is. Ik ben lang genoeg fan om te weten dat dat vaker niet dan wel werkt tegenwoordig.
Het is tijd voor wat moderner voetbal en gelukkig hebben we een technisch kader wat dat ook begrijpt.

Nu hopen dat het spel ook snel beter aan te gluren is. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Jij vond het niet vreemd? Serieus bedoeld.

Hij staat letterlijk stil, en denkt dan 'oh, laat ook maar '.

• HollowGamer
  • Niet online
Ik houd meer van gewoon natuurlijk. :)

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

2600+ keer bal hooghouden, ga er maar aanstaan.

nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
Scheids die fluit omdat de Heracles speler zogenaamd geraakt wordt en pijn heeft, en een magisch fluitje wat alle pijn meteen weghaalt....

• toolkist
  • Niet online
Hoe krijg je em recht op de keeper af....

• gws24

gws24

Thinking is hard!

toolkist schreef op zondag 16 februari 2025 @ 16:58:
Hoe krijg je em recht op de keeper af....
Echt hé, daar moet je volgens mij je best nog voor doen ook.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Megupe
Godts had wat meer moeten oefenen in Sittard en brussel

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Die Kulenovic is best een goeie spits, aardig wat doelpunten gemaakt.

• toolkist
  • Niet online
gws24 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 16:59:
[...]
Echt hé, daar moet je volgens mij je best nog voor doen ook.
En dat wetende wat er aan alternatieven op de bank zitten.. Edvardsen Bounida Mokio Steur, stuk voor stuk beter dan hij

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ajax speelt lekker aanvallend.

nggyu nglyd

• sNielz123
Trishul schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:01:
Die Kulenovic is best een goeie spits, aardig wat doelpunten gemaakt.
Bijna weer eentje

• toolkist
  • Niet online
Balverlies van... Fitz Jim. die niet gewoon naar Hato speelt maar opzij tegen een Heracles speler aan.....

• sNielz123
Mooie pass

• Trishul
  • Nu online
Hoppa

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Hoppa! Lekkere pass van Berghuis.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Quad schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:01:
Ajax speelt lekker aanvallend.
En dat betaald zich uit, lekker Berghuis!

nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
Mooi moment voor Berghuis om weer in vorm te raken

• Megupe
[...]

Ik moet ff kleine correctie doorvoeren.
Hollandse school en aanvallend voetbal bij Ajax vandaag. Ze hebben naar je geluisterd.
Wat een goal!

Edit, om vervolgens weer in te kakken

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

toolkist schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:03:
[...]

Mooi moment voor Berghuis om weer in vorm te raken
Om hem elke week een contractverlenging te geven.. :P

nggyu nglyd

• HollowGamer
  • Niet online
Buitenspel?

Verder leuk dat zo'n speler dan scoort, iemand die door vrijwel elke Ajacied wordt afgemaakt op social media en in het stadion. :)

• toolkist
  • Niet online
En alweer een jankbal van Heracles die oh zo veel pijn heeft totdat ie de bal niet mee blijkt te krijgen waarna er spontaan niks is

• sNielz123
toolkist schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:05:
En alweer een jankbal van Heracles die oh zo veel pijn heeft totdat ie de bal niet mee blijkt te krijgen waarna er spontaan niks is
Dit was Brobbey

• HollowGamer
  • Niet online
Brobbey zou goed in La Liga passen.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:40

Qu3st

HollowGamer schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:04:
Buitenspel?

Verder leuk dat zo'n speler dan scoort, iemand die door vrijwel elke Ajacied wordt afgemaakt op social media en in het stadion. :)
In welke bubbel leef jij? Godts wordt op handen gedragen man

• toolkist
  • Niet online
HollowGamer schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:04:
Buitenspel?

Nice try, maar Godts scoort... die wordt door niemand afgemaakt

• HollowGamer
  • Niet online
Qu3st schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:06:
[...]

In welke bubbel leef jij? Godts wordt op handen gedragen man
Hij werd toch uitgefloten vorige week? Of ben ik in de war met iemand anders?

• toolkist
  • Niet online
Nee dat was ervoor. Brobbey bleef liggen.

• toolkist
  • Niet online
HollowGamer schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:07:
[...]

Rasmussen bedoel je

• Qu3st

Qu3st

HollowGamer schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:07:
[...]

2 weken geleden werd bij de wissel van Rasmussen gefloten, dus niet bij Godts. Die is paar weken uit de running geweest.

• toolkist
  • Niet online
En hier wordt vaker wel dan niet geel voor gegeven.. behalve vandaag. Nee echt niet meer doen he!

Met de hand wegduwen, geen probleem...

[ Voor 17% gewijzigd door toolkist op 16-02-2025 17:09 ]

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Het lijkt hier wel alsof het hier een wedstrijd is om de acties van de scheidsrechter van commentaar te voorzien :/

• HollowGamer
  • Niet online
Ah excuses, dacht dat hij die speler was.

Vind dat ze het nogal snel doen bij Ajax. Fritz Jim zou na een top club kunnen gaan aantal weken geleden, nu is hij diegene die niets goeds kan doen.

Wij hebben dat ook hoor, dus onze fanbase is niet veel beter.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
HollowGamer schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:10:
[...]

Vind dat ze het nogal snel doen bij Ajax. Fritz Jim zou na een top club kunnen gaan aantal weken geleden, nu is hij diegene die niets goeds kan doen.

Ik vraag me af - en dat is hier ook de discussie geweest dacht ik - of het uitfluiten van Rasmussen als speler is of dat het het uitfluiten van de keuze om een speler van de kwaliteit Rasmussen in te brengen. Lijkt meer te neigen naar het laatste en ook niet helemaal fair jegens de speler want daar kan hij weinig aan doen.

• Megupe
Naar ik heb begrepen wordt deze jongen met Pieter Omtzigt Jr. benoemd hier ;)

• toolkist
  • Niet online
[...]

Wat verzin je nou weer? Echt niemand die dat over Fitz Jim geroepen heeft.

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:10:
Het lijkt hier wel alsof het hier een wedstrijd is om de acties van de scheidsrechter van commentaar te voorzien :/
Let op de TW aub

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 16-02-2025 20:12 ]

• Qu3st

Qu3st

[...]

Waar lees je deze sprookjes? Hij is niet eens een vaste basisspeler, het is dat Taylor ziek is, anders had hij gewoon op de bank gezeten :?

• Qu3st

Qu3st

Napo schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:11:
[...]

Ik vraag me af - en dat is hier ook de discussie geweest dacht ik - of het uitfluiten van Rasmussen als speler is of dat het het uitfluiten van de keuze om een speler van de kwaliteit Rasmussen in te brengen. Lijkt meer te neigen naar het laatste en ook niet helemaal fair jegens de speler want daar kan hij weinig aan doen.
Dat was het meer inderdaad, het leek alsof Farioli de handdoek in de ring gooide. Maar ja de mastermind had het goed in de gaten.

• carpebios
  • Laatst online: 23:47
Gezellig hier!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Trishul
  • Nu online
Sjongejonge, die nr 23 van Heracles die rent rond met nog net geen sneakersokjes. Ongelooflijk dat de club daar mee akkoord gaat.

• Qu3st

Qu3st

Trishul schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:25:
Sjongejonge, die nr 23 van Heracles die rent rond met nog net geen sneakersokjes. Ongelooflijk dat de club daar mee akkoord gaat.
Zo loopt Brobbey er ook bij. Het ziet er belachelijk uit.

• sNielz123
Trishul schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:25:
Je zou zeggen dat als je een keer een jetser op je scheenbeen krijgt dat je dat dan wel afleert
Pagina: 1 ... 197 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken