[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 183 ... 302 Laatste
Acties:
  • 479.802 views

Onderwerpen

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-01 17:40
aaaido schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:29:
[...]

Helemaal mee eens. Denk niet dat je Priske veel kwalijk kan nemen. Meer dtk door een dramatische start van het seizoen waardoor er totaal nog geen degelijk team stond. Verder zit ook wel echt alles tegen van blessures tot aan gebrek aan aankopen. Verder is clubliefde (voor hoever dat er überhaupt nog is) ver te zoeken bij bepaalde spelers die niet kunnen wachten tot de zomer om te verkassen..
Maar Priske maakt spelers ook zeker niet beter. Het vertrouwen bij spelers is weg, je ziet zelfs aan Hancko dat er geen vertrouwen is, de man die de afgelopen seizoenen toch echt een rots in de branding was. Wellenreuter deed het ook een stuk beter onder Slot, dat is ook weg.
Spelers die komen doen het de eerste pot vaak leuk, maar daarna steeds minder. Er is i.m.o. voldoende aan de staf aan te rekenen, maar de spelers leveren ook niet. (Geen 100% in elk geval).

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:08

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
toolkist schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:34:
[...]

Volgens mij bedoelde ie uiteindelijk dat de VAR gewoon de beelden aan de scheids moet laten zien en die moet laten beslissen. dat het tijdens het spel gewoon te snel gaat tegenwoordig dus dat de scheids niet meer alles goed kan beoordelen in 1x. En daar zit denk ik wel wat in.
Ik noem het toch ook goede teksten? :?

Het punt is alleen dat zolang de VAR niet consequent handelt het nooit een constante factor gaat zijn.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-01 17:40
Gonadan schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:36:
[...]

Het punt is alleen dat zolang de VAR niet consequent handelt het nooit een constante factor gaat zijn.
Jawel, het is constant inconsequent. Dus er is wel een constante factor, maar niet waar je die hebben wilt.

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 11:40
Dluit gewoon af

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:37:
[...]

Jawel, het is constant inconsequent. Dus er is wel een constante factor, maar niet waar je die hebben wilt.
We kunnen daar een heel semantische discussie over gaan houden maar wanneer een factor in een berekening steeds een andere waarde heeft is het geen constante factor. ;)

Het is meer dat je wel voorkennis hebt dat er een randomizer in de berekening zit en je daar vast vanuit mag gaan. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-01 18:48
Als je de klassieker hebt gezien en deze wedstrijd, Dan is het niet best gesteld met de traditionele top 3. Wat een armoe.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:37
Volgens mij is dit de eerste keer dat PSV de 0 houdt sinds de 3-0 tegen Feyenoord. Volgens mij dus ook pas de 2e keer dit kalenderjaar.

WoT stats

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:36:
[...]

Zeker, ik bedoelde alleen dat Vink het in het begin heel krom zei :)

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:47

Agent47

I always close my contracts.

Feyenoord en PSV waren beide erg slecht gewoon.
KNVB beker Maar naar GAE dan

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:42:
[...]

Zeker, ik bedoelde alleen dat Vink het in het begin heel krom zei :)
Tja 't blijft een voetballer, daar moet je wat interpretatie op los laten. :P

Maar ik vind Vink over het algemeen wel een geschikte peer met een genuanceerde mening.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:10

Vos

AFCA

Agent47 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:42:
Feyenoord en PSV waren beide erg slecht gewoon.
KNVB beker Maar naar GAE dan
Leuk voor hun, slecht voor Nederland.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:40
Schoten
7 vs 12
Schoten op doel
4 vs 5
Balbezit
49,5 vs 50,5

Dan heeft Feyenoord het toch niet zo slecht gedaan toch.
Gezien de statistieken had Feyenoord het net zo goed kunnen winnen?

Mario Been praatte alsof Feyenoord niet ok was

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 05-02-2025 20:48 ]

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-01 15:31
jbdeiman schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:36:
[...]

Maar Priske maakt spelers ook zeker niet beter. Het vertrouwen bij spelers is weg, je ziet zelfs aan Hancko dat er geen vertrouwen is, de man die de afgelopen seizoenen toch echt een rots in de branding was. Wellenreuter deed het ook een stuk beter onder Slot, dat is ook weg.
Spelers die komen doen het de eerste pot vaak leuk, maar daarna steeds minder. Er is i.m.o. voldoende aan de staf aan te rekenen, maar de spelers leveren ook niet. (Geen 100% in elk geval).
Tja maar Priske krijgt daar ook weinig kans voor. Volgens mij is er nog geen kwartaal geweest waar je basis op orde was. En dan nog de pech zoals blessure Bijlow. Dat heeft niks te maken met Priske. Verder heeft Priske imo al laten zien ook mooi voetbal te spelen zoals in de cl. Vaak heeft vorm ook wel een beslissende factor in continuïteit van succes. Door een samenloop van omstandigheden en veel pech kan je de vorm dan niet doorzetten.

• Gonadan

Gonadan

Harribo schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:47:
Schoten
7 vs 12
Schoten op doel
4 vs 5
Balbezit
49,5 vs 50,5

Dan heeft Feyenoord het toch niet zo slecht gedaan toch.
Gezien de statistieken had Feyenoord het net zo goed kunnen winnen?

Mario Been praatte alsof Feyenoord niet ok was
Als je de wedstrijd het zitten kijken dan weet je meteen weer wat statistieken betekenen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:05

Sagat

Is pappa x2!

De enige troost is dat Feyenoord niet de enige verliezer waren, ik kon pas later starten en dacht gewoon in zijn geheel de wedstrijd terug te kijken. maar na 12 mintuen 30 minuten naar voren gegaan, en daarna door naar live. Maar wat een ellende. Alle kijkers waren hier de verliezers.

Desondanks gefeliciteerd aan de psv-ers.

10 second ninja DONE

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:36
Als je zo naar de Klassieker en deze wedstrijd kijkt, is het een wonder dat een AZ/Twente/Utrecht er niet dichter op staan. Is een momentopname natuurlijk, en zowel PSV als Feyenoord zijn wat behept qua spelers op dit moment. Maar je zou zeggen dat als zowel een AZ of Twente nu tegen één van de twee had moeten spelen, dit voor beiden te doen had moeten zijn.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• D-e-n
  • Nu online
aaaido schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:47:
[...]

Tja maar Priske krijgt daar ook weinig kans voor. Volgens mij is er nog geen kwartaal geweest waar je basis op orde was. En dan nog de pech zoals blessure Bijlow. Dat heeft niks te maken met Priske. Verder heeft Priske imo al laten zien ook mooi voetbal te spelen zoals in de cl. Vaak heeft vorm ook wel een beslissende factor in continuïteit van succes. Door een samenloop van omstandigheden en veel pech kan je de vorm dan niet doorzetten.
Het is een sympathieke man hoor maar ik vind het verdedigen van Priske wel een beetje naïef worden. Feyenoord is ook geen liefdadigheidsinstelling. Een trainer is anno 2025 meer dan elf man opstellen en "doe je best" roepen. De voorbeelden van verschillen tussen trainers, op elk niveau, zijn de afgelopen jaren legio. En na een driekwart jaar mag je echt wel concluderen dat dit geen match is.

De argumenten (ploeg is nooit fit, er is geen concept, tactische blunders, te weinig topsport uitstralen) zijn legio. Ze hadden na Willem II al moeten ingrijpen. Nu wordt het steeds genanter.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 05-02-2025 20:56 ]

• Agent47

Agent47

Vind het nog triester dat wij Osman hebben gehuurd. Wat nog triester is, is dat brighton 20 miljoen voor hem heeft betaald.

De beste man struikelt over z’n eigen voeten. Schandalig.

• D-e-n
  • Nu online
Agent47 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:56:
Vind het nog triester dat wij Osman hebben gehuurd. Wat nog triester is, is dat brighton 20 miljoen voor hem heeft betaald.

De beste man struikelt over z’n eigen voeten. Schandalig.
Terwijl hij er na een paar weken nog leek door te komen. Maar dit soort huurconstructies zijn het vaker niet dan wel

• Harribo
Gonadan schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:49:
[...]

Als je de wedstrijd het zitten kijken dan weet je meteen weer wat statistieken betekenen. :P
Ok maar het is dan toch niet zo dat Feyenoord echt de mindere was?
Dat kan je dan toch niet stellen?

Priske komt bij mij prima over. Geen verkeerde trainer denk ik.

Osman was wel dramatisch. Die moet oa echt beter leren passen. Hij was vandaag slechter dan normaal

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 05-02-2025 21:02 ]

• Rubman
  • Laatst online: 09:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Osman leek heel even Minteh 2.0 maar kan nu echt alleen nor maar rennen en struikelen.

Vond Moder ook zeer ongelukkig, elke. Al was te lang, te kort of naar de verkeerde kleur.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Gonadan

Gonadan

Harribo schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:02:
[...]

Ok maar het is dan toch niet zo dat Feyenoord echt de mindere was?
Dat kan je dan toch niet stellen?
Op basis van het spelbeeld had Feyenoord nergens recht op wat mij betreft. Beiden waren niet best maar de statistiek vertekent nogal.
Dingen als eens stiftje in de handen van de keeper of een bal die iemand nog net aan maar zonder gevaar richting keeper weet te frommelen tellen als schot op doel, maar een kans op een doelpunt is het nooit geweest. Denk dat ze Gimenez toch meer misten dan ik had verwacht.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09:46
Maarten_E schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:55:
Als je zo naar de Klassieker en deze wedstrijd kijkt, is het een wonder dat een AZ/Twente/Utrecht er niet dichter op staan. Is een momentopname natuurlijk, en zowel PSV als Feyenoord zijn wat behept qua spelers op dit moment. Maar je zou zeggen dat als zowel een AZ of Twente nu tegen één van de twee had moeten spelen, dit voor beiden te doen had moeten zijn.
Ik heb geen idee wie er kampioen gaat worden, maar dit wordt echt de kampioen van de armoede dit seizoen.. Ze zullen kampioen worden omdat de rest zo slecht is, niet omdat ze zelf zo goed zijn.

• Lt. Big Mack
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-01 21:42
Vond Feyenoord niet overduidelijk de mindere, gezien de beschikbare middelen. PSV net effectiever met de kansen.

Wel leuk om te zien hoeveel Drommel gegroeid is sinds de periode kort na Van Bommel. Niet meer die nerveuze vent waar iedereen om hem heen nerveus van wordt. Mooie stappen gemaakt.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Bao_mi1 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:10:
[...]
Ik heb geen idee wie er kampioen gaat worden, maar dit wordt echt de kampioen van de armoede dit seizoen.
Hé, dat mag niet Bao!
Wij winnen ook onze slechte wedstrijden omdat er weer eens gevochten wordt voor de winst. Wanneer Als wij kampioen worden hebben we dat volledig aan onszelf te danken en daar is niets armoedigs aan :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Agent47

Agent47

Gaan trouwens geruchten dat Feyenoord een dag voor een wedstrijd te intensief traint en daardoor blessures komen, spelers klagen veel Maar er gebeurd niks.

Onder slot was dat anders. Werd er veel geleidelijker getraind naar de wedstrijden toe.

• Harribo
Gonadan schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:09:
[...]

Op basis van het spelbeeld had Feyenoord nergens recht op wat mij betreft. Beiden waren niet best maar de statistiek vertekent nogal.
Dingen als eens stiftje in de handen van de keeper of een bal die iemand nog net aan maar zonder gevaar richting keeper weet te frommelen tellen als schot op doel, maar een kans op een doelpunt is het nooit geweest. Denk dat ze Gimenez toch meer misten dan ik had verwacht.
Ik heb niet alles gezien dus zal je moeten geloven. Geen probleem.
Wel zag ik nu in de herhaling een kans voor Milambo en een kans voor hwang die erover heen maait. Beiden hadden toch doelpunten kunnen zijn.
Wat je zegt... Giménez wordt dan wel gemist.

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:14:
[...]

Hé, dat mag niet Bao!
Wij winnen ook onze slechte wedstrijden omdat er weer eens gevochten wordt voor de winst. Wanneer Als wij kampioen worden hebben we dat volledig aan onszelf te danken en daar is niets armoedigs aan :+
En idem als PSV kampioen wordt, of Feyenoord, Utrecht, etc.

• Gonadan

Gonadan

Harribo schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:31:
[...]

Ik heb niet alles gezien dus zal je moeten geloven. Geen probleem.
Wel zag ik nu in de herhaling een kans voor Milambo en een kans voor hwang die erover heen maait. Beiden hadden toch doelpunten kunnen zijn.
Wat je zegt... Giménez wordt dan wel gemist.
Die twee zag ik ook weer langs komen inderdaad, maar dat zijn geen kansen. Het zijn hooguit mogelijkheden die ze zelf al onmeuinig verprutsen waardoor het niet eens gevaarlijk wordt. Dat is dan toch geen kans te noemen? ;)

En niet dat PSV wel heel veel gevaarlijker was hoor, maar toch wel een beetje.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• sNielz123
Zit Genk - Club te kijken op sporza.
Ook leuk. Wel opmerkelijk dat ze in de rust spelers interviewen

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:01:
[...]

Dat wil ik wel ja. Een basis bestaand uit wat meer ervaren spelers aangevuld met de grootste talenten (Hato), daarachter misschien 2-3 oudere (25+) spelers en verder alleen talentvolle spelers.
Ja dat zou ik ook wel willen, maar dat is wel iets anders dan wat ik zei. :P

Een wat meer ervaren speler en een talentvolle zou de combinatie Rosa met Alders of eventueel Gaaei zijn. Maar Gaaei kan je niet een wat meer ervaren speler noemen en ook niet een van de grootste talenten. Dus daar is de spoeling gewoon nog te dun. Ik denk dan ook dat het in de zomer Gaaei eruit wordt en dan Alders terug om als talent de kans te krijgen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Kist schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:30:
We weten toch allemaal hoe deze transferperiode gaat verlopen. Veel gezucht en gesteun van Kroes in de media, geruchten over opties die komen maar waar geen geld voor is, wat geruchten rond Wijndal. En uiteindelijk vertrekt Rensch voor 4 miljoen naar Roma en dat is het.
Niet om je op de man aan te willen vallen maar ik had nog een bookmark staan ter reflectie op de algemene tendens die er heerst. :)

Gezien de zomerperiode en het ongelukkige einde snap ik de scepsis helemaal, maar ik blijf vinden dat we (men) online te makkelijk is met het neersabelen van mensen en hun prestaties. Ook al is dat best begrijpelijk na zijn grote uitspraken, dan nog eerst zien dan geloven, zowel positief als negatief.

Ook voor een Kroes is het natuurlijk gewoon nieuw, en wennen. Het nalatenschap van zijn verschillende voorgangers is niet makkelijk en daar moet je mee omgaan, wat de ene keer beter gaat dan de andere keer.
Het spreekt voor de nieuwe technische staf dat ze transparant zijn in hun ambities, dus we weten wat ze graag willen. Het nadeel daarvan is wel dat men ambities als doelen gaat uitleggen en wanneer iets dan nog even niet lukt wordt dat gelijk een minpunt. Ik vind dat niet terecht. Ambities kan je nu eenmaal niet allemaal vervullen, sommigen hebben meer tijd nodig en sommigen zijn te utopisch. Het uitspreken ervan geeft echter wel duidelijkheid en richting, en je kunt dan zien of de koers nog gevolgd wordt.

Nu achteraf terug kijkend denk ik dat we best tevreden mogen zijn met wat de mensen bij Ajax (want Kroes doet het niet alleen) voor elkaar gekregen hebben en wat de koers lijkt te zijn.
• De gewenste versterkingen zijn binnen gehaald, zelfs iets meer. Of ze gaan voldoen blijft altijd afwachten, maar het lijken relatief veilige keuzes en Farioli lijkt er over het algemeen achter te staan. Ook niet onbelangrijk.
• Er is aardig opgeruimd in de spelers die geen perspectief hebben. Helaas nog niet alles verkocht maar wel een hoop verhuurd en dat geeft ook ruimte.
• Er is een heel duidelijk signaal neergelegd dat spelers waarvoor geen perspectief is ook niet meer in de weg mogen zitten van spelers die dat mogelijk wel kunnen gaan krijgen. Dus geen plek meer in de A-selectie en geen knuffels van Farioli meer. Als je niet goed genoeg bent mag je bij jong wachten op de uitgang. Hopelijk geeft dat meer duidelijkheid en zorgt het dat bepaalde knakkers die nu wel erg lekker zitten toch iets minder lekker zitten waardoor ze komende zomer gewoon alsnog verkocht kunnen worden.
• De combinatie van verlengen en verhuur voor speeltijd van bijvoorbeeld een Alders geeft een goed signaal aan de opkomende spelers. Je moet ze lang vastleggen wanneer je de potentie ziet, zodat het nog betaalbaar is. Wanneer je pas gaat onderhandelen als ze echt goed gedraaid hebben dan zit het meteen hoog in de bol (zeker bij de zaakwaarnemers).
• Ze lijken sowieso wat meer openlijk in te willen zetten op kansen voor de jeugd. Hopelijk trekt dat Bounida nog over de streep en voorkomt het in de toekomst dergelijke situaties.

Uiteraard is er ook nog een hoop te verbeteren:
• Hoe kan het dat de processen zo lang duren dat er toch nog weer een deadline gemist is? Staat op de kaart maar moet wel echt gaan verbeteren.
• Waarom komt de onrust vandaan tussen Farioli en Kroes? Was dat niet meer dan wat emotie en eerlijkheid van Farioli, of was het achter de schermen toch wat discussie? Daar moet je de rust blijven bewaren.
• In hoeverre is er al voorgesorteerd op een eventueel vertrek van Farioli komende zomer? Weten we al welke stafleden dan meteen achter hem aan rennen en welke posities dus onverwachts vacant kunnen raken? In het kader van de continuïteit wil je daar waarschijnlijk wel voorkomen dat je voor verrassingen komt te staan.
• Er komen nog een hoop huurspelers terug waarvan een aantal aanzienlijk meer gaan verdienen als er CL gespeeld wordt, die moet je echt nog zien te lozen anders waait het geld zo weer het raam uit.

Maar hoe je er ook in staat en wat je ook van specifieke keuzes vindt, het lijkt mij wel duidelijk dat er gewoon een stijgende lijn in zit. Dus rust bewaren, geduld hebben en hopen dat we zo stap voor stap door blijven gaan.
Met een beetje mazzel spelen we dan volgend seizoen dan weer iets meer pressie- in plaats van reactievoetbal. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

@Gonadan bedankt voor je 'reflectie' op de afgelopen transferperiode. Ik denk inderdaad dat er voor nu gesaneerd is waar mogelijk en er een sportieve injectie heeft plaatsgevonden voor de komende maanden. Daarbij is het goed dat ze twee Brazilianen hebben gevonden, zodat ze samen acclimatiseren.

Ik was er op een gegeven moment wel klaar mee, zeker nadat Ramaj vertrok, maar de vervanging is prettig, vooral omdat ik dacht dat ze met Gorter en een junior op de bank gingen zitten.

En in elke linie is in elk geval vervanging gehaald voor de, door Farioli, gewenste posities.

En als de 2e of 1e plaats behaalt worden, blijft Farioli wellicht ook wel een tweede seizoen, omdat er dan plots financiële slagkracht is.

Laten we vooral met goede hoop vooruit kijken. Het zal heus nog wel minder gaan, maar de 2e plek moet echt het minimaal haalbare zijn dit seizoen, en dat is stiekem meer dan ik had gehoopt (maar wel heb voorspelt in de poule ;) ).

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Gonadan

Gonadan

@Quad tip: kijk het interview met Kroes van vanavond nog even terug.
Hij heeft ook aan wat ik vanmiddag al suggereerde, Ramaj wilde zelf gewoon graag weg want heeft het gevoel ook volgend seizoen niet eerste keeper te worden. En dan vind ik het netjes van Ajax dat ze dat gewoon mogelijk maken, waarom zou je hem tegen zijn zin houden? Voor nu geeft het ook weer wat meer lucht voor bijvoorbeeld die back.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Is die er nu al ja? Had nog niets gezien. Kijk ik later wel even naar. :)

nggyu nglyd

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:01
Terug thuis. Wat was de eerste helft saai zeg met een onterecht doelpunt voor PSV. Scheidsrechter was sowieso weer niet super sterk maar beide kanten toe. 2e helft psv wel beter met een heerlijke stadion erachter. Jammer dat het uitvak noah ff moest toezingen met K*an*** jood. Voor de rest genoten. Feyenoord had toch echt wel wat kansen nog waar drommel goed antwoord op had. Hoorde jullie ook het uitvak op het eind met schaam je kapot? Vond in wat overdreven als je ziet hoeveel geblesseerde er zijn overal.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Harribo
Gonadan schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:41:
[...]

Die twee zag ik ook weer langs komen inderdaad, maar dat zijn geen kansen. Het zijn hooguit mogelijkheden die ze zelf al onmeuinig verprutsen waardoor het niet eens gevaarlijk wordt. Dat is dan toch geen kans te noemen? ;)

En niet dat PSV wel heel veel gevaarlijker was hoor, maar toch wel een beetje.
Een kans noem ik een kans op een goal. Dat waren deze. Vond ik dan he?
Ze verprutsen ze zeker. Een killer spits had ze gemaakt.

Enfin uiteindelijk waren de kansen van Psv dus gevaarlijker begrijp ik.
Ik zag Wellenreuter nog een kopbal eruit houden.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
"De scheidsrechter zei na de goal tegen mij dat ik die bal toch al niet kon hebben." (link)

Tja, het maakt kennelijk allemaal niet uit wat er gebeurt in het veld als de scheidsrechter denkt dat je toch niet bij de bal krijgt. 8)7 Ik snap best dat het moeilijk is om scherp te blijven en de moed erin te houden als er zo tegen je gepraat wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door ph4ge op 05-02-2025 23:06 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Gonadan

Gonadan

Harribo schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 22:54:
[...]

Een kans noem ik een kans op een goal. Dat waren deze. Vond ik dan he?
Ze verprutsen ze zeker. Een killer spits had ze gemaakt.

Enfin uiteindelijk waren de kansen van Psv dus gevaarlijker begrijp ik.
Ik zag Wellenreuter nog een kopbal eruit houden.
Ik snap wat je bedoelt hoor maar bij die erover maai bal stond er nog vijf man in de weg, die had Gimenez ook niet gemaakt. ;)

Maar de mooiste vond ik wel van Feyenoord, vrij in het begin.. Weet niet meer wie maar hij krulde keurig tweede paal binnen van afstand, alleen kreeg Drommel er nog net de vingertoppen tegen. Dat was echt een mooie bal en een mooie redding.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• sNielz123
Volgens mij was dat de bal van Reed.
Was een goed schot, mooi geplaatst. Maar de redding was echt formidabel.
Drommel speelde sowieso een erg sterke wedstrijd. Voor mij zelfs de beste op het veld en ik ben eerlijk gezegd nooit fan van hem geweest.

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:13
Hier nog even duidelijk uitleg over de penalty die Ajax kreeg bij Feyenoord, het was dus gewoon een terechte penalty

System | Racing is in my Blood

• Harribo
Gonadan schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 23:32:
[...]

Ik snap wat je bedoelt hoor maar bij die erover maai bal stond er nog vijf man in de weg, die had Gimenez ook niet gemaakt. ;)
[...]
Maar de mooiste vond ik wel van Feyenoord, vrij in het begin.. Weet niet meer wie maar hij krulde keurig tweede paal binnen van afstand, alleen kreeg Drommel er nog net de vingertoppen tegen. Dat was echt een mooie bal en een mooie redding.
Oh die heb ik dan gemist

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 10:00

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Barfman schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:27:
Hier nog even duidelijk uitleg over de penalty die Ajax kreeg bij Feyenoord, het was dus gewoon een terechte penalty

[YouTube: 🖥️ PENALTYBESLISSING in DE KLASSIEKER: kijk & luister mee! 🦻👀 | Extra Tijd Ajax - Feyenoord]
Het contact waardoor hij valt is toch duidelijk buiten de 16 en op de bal. Of hij daarna nog lichtjes weghorst aanraakt op het randje 16 of er net buiten is bijna niet te zien en kan dus nooit zo intensief geweest zijn dat je daardoor zal vallen.

• Harribo
Barfman schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:27:

[YouTube: 🖥️ PENALTYBESLISSING in DE KLASSIEKER: kijk & luister mee! 🦻👀 | Extra Tijd Ajax - Feyenoord]
Steeds die discussies over de arbitrage.
Het is maar zo'n klein onderdeel van het spel.
Iedereen kopieert gewoon schaapachtig de voetbal programma's die ze moeten zien te vullen met langdurig geneuzel over de VAR etc en praat er ook dan maar over.
Ik praat liever over het voetbal en de spelers zelf.
Enfin mijn mening

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
Harribo schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:29:
Iedereen kopieert gewoon schaapachtig de voetbal programma's die ze moeten zien te vullen met langdurig geneuzel over de VAR etc en praat er ook dan maar over.
Enfin mijn mening
Dit ben ik niet met je eens. In topsport zijn de verschillen vaak klein, en zeker in een momentensport als voetbal zijn dit de momenten die wedstrijden, of zelfs hele competities, maken of breken.
Bintmeister schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:28:
Het contact waardoor hij valt is toch duidelijk buiten de 16 en op de bal. Of hij daarna nog lichtjes weghorst aanraakt op het randje 16 of er net buiten is bijna niet te zien en kan dus nooit zo intensief geweest zijn dat je daardoor zal vallen.
Het lijkt erop dat ze het moment in tweeen knippen. Eerste actie is op de bal en geen overtreding, maar daarna een tweede actie die niet op de bal is. Als de oorspronkelijke beslissing was geweest een overtreding buiten de 16 had de VAR dat misschien wel teruggedraaid.

[ Voor 33% gewijzigd door ph4ge op 06-02-2025 09:34 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Gonadan schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:09:
[...]

Ueda is misschien echt wel een goed meevoetballende spits, hij is de spits van japan, deed het erg goed bij zijn vorige club. oa vdvaart en ook slot waren enthousiast (al hoewel ik bij beiden dit niet helemaal blind vertrouw zeg maar :S )
MAAR zelfs als je dit wel aanneemt, en het is echt een grote maar want zelfs dit element vind ik tegenvallend. Hij scoort amper.

Lichtpuntje...geen druk van een Gimenez voor hem, zeker geen druk achter hem, geen druk om te presteren seizoen is toch al verkloot *. Misschien dat hij dan langzaam vertrouwen kan tanken en kan groeien. Maar zou me ontzettend verbazen.

*...tsja derde? Het is natuurlijk eigenlijk bij de meeste clubs dramatisch dus misschien is dat nog de enige waar je wel serieus voor moet en kan gaan, oh nee heeft hij nog steeds druk 8)7

10 second ninja DONE

• toolkist
  • Niet online
Sagat schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:20:

Lichtpuntje...geen druk van een Gimenez voor hem, zeker geen druk achter hem, geen druk om te presteren seizoen is toch al verkloot *. Misschien dat hij dan langzaam vertrouwen kan tanken en kan groeien. Maar zou me ontzettend verbazen.
Als ie die druk niet aan kan dan heeft ie niks te zoeken bij een topclub.

• Bintmeister

Bintmeister

ph4ge schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:33:
[...]

Dit ben ik niet met je eens. In topsport zijn de verschillen vaak klein, en zeker in een momentensport als voetbal zijn dit de momenten die wedstrijden, of zelfs hele competities, maken of breken.

[...]
Het lijkt erop dat ze het moment in tweeen knippen. Eerste actie is op de bal en geen overtreding, maar daarna een tweede actie die niet op de bal is. Als de oorspronkelijke beslissing was geweest een overtreding buiten de 16 had de VAR dat misschien wel teruggedraaid.
Als er al een 2e contact is geweest, was het heel licht en zegt de VAR meerdere malen dat het op de lijn zou zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2NRta_WCOcOZPI_pUi4o96LG-4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pDaqAMNvqZB3cTWt0UyWEgpd.png?f=fotoalbum_large

Maargoed, het is gewoon jammer dat je 2 belangrijke wedstrijden verliest door dit soort discutabele momenten. Aan de andere kant ben je al ploeg ook niet bij machte om een dergelijke klap te boven te komen en zelf gewoon 2 cleane doelpunten daar tegenover te stellen.

Met 11 basisspelers waar je net bij mee kunt in de nationale competitie en af en toe hele leuke dingen kan laten zien in de Champions League, daar redt je het niet mee. Met de reserves die op de bank zitten lever je zoveel kwaliteit in. Als je dan ook nog 9 basisspelers geblesseerd op de tribune hebt zitten en je verkoopt je beste speler die je nog over hebt, ja dan wil je volgens mij ook niet winnen...

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

toolkist schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:23:
[...]

Als een speler in theorie/praktijk goed kan voetballen maar het komt er niet uit, dan zoek je oorzaken.

Druk is daar een van.
Vorm van het team is mogelijk een ander, maar ook onder Slot hield het nooit over.

Mogelijk is hij simpelweg ook geen goede match met de club, of cultuur van nederland, wat natuurlijk bijzonder is gezien het in belgië wel lukte. Maar hij lijkt me niet houdbaar en je verwacht dat hij in de zomer vertrekt en er een nieuwe nummer 1 spits komt. Of misschien is de nieuwe jonge spits het dan al, zou me ook verbazen maar dat zou helemaal geniaal zijn.

10 second ninja DONE

• D-e-n
  • Nu online
Bintmeister schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:36:
[...]

Maargoed, het is gewoon jammer dat je 2 belangrijke wedstrijden verliest door dit soort discutabele momenten.
Die penalty ging er niet in dus dat moment heeft geen bal te maken met het verlies
Met 11 basisspelers waar je net bij mee kunt in de nationale competitie
Die basis is individueel nog altijd beter dan wat de huidige nummer twee (nummer één qua verliespunten zelfs) op de mat kan leggen.
Met de reserves die op de bank zitten lever je zoveel kwaliteit in.
Dat wordt overdreven. Natuurlijk mis je Gimenez of Timber maar kijk eens wat Ajax inlevert als er een paar niet zijn. En ook met Gimenez en Timber hebben we zaadpotten gezien.
Als je dan ook nog 9 basisspelers geblesseerd op de tribune hebt zitten
Die negen is maar hoe je het bekijkt. Wellenreuther werd door de trainer als nummer één gezien in september. Read en Smal deden het gisteren prima en met Hancko, Timber en Milambo was de as ook niet bovenmatig zwak bezet.

We kunnen wel blijven miepen over de pech die er overduidelijk ook is maar het staat als een paal boven water dat de staf heel wat te verwijten valt. Van een ploeg met als kenmerk fitheid, conditie, sterk positiespel, defensieve stabiliteit en tactisch vernuft is het een ploeg geworden zonder weerstand die als een kip zonder kop over het veld rondloopt en na 70 minuten op is.

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Maargoed, het is gewoon jammer dat je 2 belangrijke wedstrijden verliest door dit soort discutabele momenten.
Hoe heb je deze wedstrijd door dit moment verloren :/
De penalty ging mis. De andere optie was vrije trap tegen en een rode kaart, had je die liever gehad?

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
En Regeer na terugkomst bij Ajax vrijwel direct maanden eruit. Zuur voor die jongen

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:45
[...]
zegt de VAR meerdere malen dat het op de lijn zou zijn.
Dat is de bevestiging dat het een penalty is he vanuit de VAR ;) op de lijn hoort bij het strafschopgebied.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• toolkist
  • Niet online
[...]

Als er al een 2e contact is geweest, was het heel licht en zegt de VAR meerdere malen dat het op de lijn zou zijn.

[Afbeelding]

Maargoed, het is gewoon jammer dat je 2 belangrijke wedstrijden verliest door dit soort discutabele momenten. Aan de andere kant ben je al ploeg ook niet bij machte om een dergelijke klap te boven te komen en zelf gewoon 2 cleane doelpunten daar tegenover te stellen.

Met 11 basisspelers waar je net bij mee kunt in de nationale competitie en af en toe hele leuke dingen kan laten zien in de Champions League, daar redt je het niet mee. Met de reserves die op de bank zitten lever je zoveel kwaliteit in. Als je dan ook nog 9 basisspelers geblesseerd op de tribune hebt zitten en je verkoopt je beste speler die je nog over hebt, ja dan wil je volgens mij ook niet winnen...
Discutabel? De optie was of rood en erbuiten of geel en erbinnen. Hoe dan ook was Feyenoord de sjaak en terecht ook, niks discutabels aan.
[edit] 9 basisspelers is overigens ook wel overdreven. Zerrouki, Stengs, Nadje, Nieuwkoop en Lotomba (speelt Feyenoord met 2 rechtsbacks?) zijn echt niet allemaal basisspeler normaliter, 1 vd 2 backs ja maar die andere 4 niet.

[ Voor 8% gewijzigd door toolkist op 06-02-2025 11:48 ]

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:06:
Die penalty ging er niet in dus dat moment heeft geen bal te maken met het verlies
En wat Feyenoord gisteren liet zien gaf ook niet de indruk dat het zonder dat eerste tegendoelpunt wel goed was gekomen. Het helpt uiteraard niet mee, maar de root cause is dat het gewoon niet goed genoeg was.
Die basis is individueel nog altijd beter dan wat de huidige nummer twee (nummer één qua verliespunten zelfs) op de mat kan leggen.
Te Kloese lijkt dit ook nog steeds te denken, vooral vol blijven houden dat idee wat mij betreft, dan wordt de afstand alleen maar groter voor ons. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Enfin mijn mening
Ach ja, het is een mooie afleiding van de eigen prestaties. Steevast begint met met 'het is geen excuus hoor' of 'ik klaag nooit over de arbitrage' en dan gevolgd met 'maar' en een klaagzang. Tja, blijf daar vooral op focussen en verbeter zelf niet, dan zal je blijven krijgen wat je kreeg.
toolkist schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:23:
Zie Brobbey.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-01 17:36
Gonadan schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:14:
[...]
Te Kloese lijkt dit ook nog steeds te denken, vooral vol blijven houden dat idee wat mij betreft, dan wordt de afstand alleen maar groter voor ons. :Y)
Te Kloese denkt dit terecht. Het is inmiddels wel duidelijk dat het in de technische staf misgaat, want individueel ishet materiaal goed genoeg om makkelijk 2e te staan.

De combinatie van fysieke en mentale arbeidsintensiteit, blessures en zonder goed idee (of niet uitvoerbaar idee) dat veld ingaan maakt dat het seizoen finaal de mist in gaat.

We zijn in een jaar van fitste ploeg van NL naar niet eens 70 minuten gas kunnen geven gegaan. En dat met merendeel dezelfde spelers.

Dat kan toch niet.... Wat mij betreft lozen ze DTK (of zetten ze er iemand naast die zich over het technisch stuk ontfermt) Priske en zijn hele staf op de Wolf na en ga je een trainer zoeken die voort kan borduren op de basis die Slot voor de club heeft neergezet.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:04
Op basis van wat zou De Wolf mogen blijven zitten? Omdat ie in een ver verleden ooit eens in 't zelfde shirt heeft rond gerend? Ik krijg niet de indruk dat hij nou een impact heeft of kan hebben. Anders had ie toch al lang tegen Priske iets gezegd over de huidige gang van zaken en hoe 't conditioneel nu gaat. Hij heeft namelijk ook de jaren onder Slot meegemaakt.

offtopic:
Ik vind de arrogantie van sommigen wel mooi. O wee als je als Ajacied zoiets durft te zeggen :D Maar wel met droge ogen durven beweren dat Feyenoord de tweede selectie heeft van de Eredivisie, mits fit.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-01 18:42
JanW schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:15:
Op basis van wat zou De Wolf mogen blijven zitten? Omdat ie in een ver verleden ooit eens in 't zelfde shirt heeft rond gerend? Ik krijg niet de indruk dat hij nou een impact heeft of kan hebben. Anders had ie toch al lang tegen Priske iets gezegd over de huidige gang van zaken en hoe 't conditioneel nu gaat. Hij heeft namelijk ook de jaren onder Slot meegemaakt.

offtopic:
Ik vind de arrogantie van sommigen wel mooi. O wee als je als Ajacied zoiets durft te zeggen :D Maar wel met droge ogen durven beweren dat Feyenoord de tweede selectie heeft van de Eredivisie, mits fit.
De geruchten gaan dat Priske en De Wolf niet echt dikke maatjes zijn. Het kan dus best dat De Wolf dit intern al aangegeven heeft.
Maar idd we weten niet wat zijn rol in dit alles is, behalve dat de spelers geen probleem met hem hebben, maar wel met de andere assistenten.

Ik las vandaag dat de spelers ook klagen dat er te hard getraind wordt. De befaamde breakfast club is ook al afgeschaft.
Nee, ik geloof er helemaal niks van dat de enorme waslijst aan blessures puur te maken heeft met pech.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:04
Russel88 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:50:
[...]

De geruchten gaan dat Priske en De Wolf niet echt dikke maatjes zijn. Het kan dus best dat De Wolf dit intern al aangegeven heeft.
Maar idd we weten niet wat zijn rol in dit alles is, behalve dat de spelers geen probleem met hem hebben, maar wel met de andere assistenten.

Ik las vandaag dat de spelers ook klagen dat er te hard getraind wordt. De befaamde breakfast club is ook al afgeschaft.
Nee, ik geloof er helemaal niks van dat de enorme waslijst aan blessures puur te maken heeft met pech.
Maar dan speelt de Wolf toch ook vieze spelletjes voor z'n eigen gewin. Want ik lees en hoor meer verhalen over hem. Ook dat ie schijnbaar not amused was dat Priske na de 3-0 overwinning op Bayern toch mag blijven zitten. Dat klinkt allemaal niet als een lekkere werksfeer tussen die twee.

Daarnaast komt De Wolf altijd over als een man die zegt wat ie vind. Maar hij kan Priske niet overtuigen om de trainingsmethodes aan te passen? Waarom zou die dan wel geschikt zijn om assistent te blijven van een eventuele vervanger van Priske?

• toolkist
  • Niet online
Russel88 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:50:
Hard trainen hoeft helemaal niet verkeerd te zijn. Kijk naar Tadic die de hele selectie mee de sportschool in sleurde voordat de training überhaupt begon. Die verzaakte nooit qua trainen.
En dan naar Bergwijn die het vorig seizoen allemaal niet zo nodig vond.
Nu hebben we weer een op en top professional als captain en zie daar, prestaties zijn beter (ok echt niet alleen dankzij Henderson natuurlijk), spelers zijn fitter, etc.
Blessures van Bijlow, Hartman, Lotomba en Stengs kun je sowieso al niet aan te hard trainen linken

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-01 17:16
[...]

Enfin mijn mening
Helemaal eens! Wat een onzin om dit ook weer op te rakelen. Je weet dat je hier toch nooit overeenstemming over gaat bereiken. Iedereen redeneert vanuit zijn eigen belang.

Een goede discussie is prima maar sommigen doen alsof de ene club meer voordeel heeft dan de ander. En tot 100x toe ene Ruperti erbij halen bijvoorbeeld. Dan ben je geen topclub hoor.

• Megupe
  • Laatst online: 23:29
toolkist schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:22:
[...]

Hard trainen hoeft helemaal niet verkeerd te zijn. Kijk
Blessures van Bijlow, Hartman, Lotomba en Stengs kun je sowieso al niet aan te hard trainen linken
Bijlow moet zich constant in alle hoeken en gaten wurmen om vuurwerk mee te krijgen en spandoeken op te hangen voor de harde kern. Snap wel dat dat niet samengaat met topsport.

• D-e-n
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:14:
[...]

Welke spelers van Ajax zouden een absolute versterking zijn voor de basis van Feyenoord? Dat valt volgens mij erg mee/tegen.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 18:55

OMX2000

By any means necessary...

D-e-n schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:56:
[...]

Welke spelers van Ajax zouden een absolute versterking zijn voor de basis van Feyenoord? Dat valt volgens mij erg mee/tegen.
Hato en Godtz.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-01 15:32
Zelfs Pasveer met Bijlow de helft van het jaar geblesseerd :+

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-01 18:42
toolkist schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:22:
[...]

Hard trainen hoeft helemaal niet verkeerd te zijn.
Zeker niet. Maar hard trainen moet ergens naartoe leiden.
Blijkt als je naar de laatste x minuten van de wedstrijd kijkt, dan had Feyenoord een positieve doelsaldo van dubbele cijfers. Dit jaar een negatieve doelsaldo.
Feyenoord had nog voldoende energie om te jagen e.d. nu zijn ze conditioneel beduidend minder.

Hoe komt dat dan? Een andere manier van trainen lijkt me.
Dus er is idd niks mis met hard trainen, als je daarvan sterker wordt. Maar onder Priske wordt iedereen slechter en conditioneel zwakker.

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Russel88 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:41:
[...]
Blijkt als je naar de laatste x minuten van de wedstrijd kijkt, dan had Feyenoord een positieve doelsaldo van dubbele cijfers. Dit jaar een negatieve doelsaldo.
Feyenoord had nog voldoende energie om te jagen e.d. nu zijn ze conditioneel beduidend minder.

Hoe komt dat dan? Een andere manier van trainen lijkt me.
Of was Feyenoord voorheen beter/effectiever in het spelletje waardoor ze over de hele wedstrijd minder energie verspilden en dus aan het eind nog krachten over hadden? Nu loopt het voor geen meter en moet iedereen zich extra inspannen om de fouten van anderen te herstellen, logisch dat ze dan tegen het einde meer vermoeid zijn.

• toolkist
  • Niet online
Sutalo ook 100%

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:18:
[...]

Zelfs Pasveer met Bijlow de helft van het jaar geblesseerd :+
En Henderson ipv Moder/Zerrouki
En nu Gimenez weg is heb ik beide spitsen van Ajax liever dan Ueda en Hoeheetieookalweer
Gaaei/Nieuwkoop wint Gaaei momenteel ook 😇

[ Voor 24% gewijzigd door toolkist op 06-02-2025 20:25 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Gaat Henderson na dit seizoen ook weg wanneer Ajax rechtstreeks CL weet te behalen? Of heeft hij daar verder niets over gezegd?

nggyu nglyd

• sNielz123
Toch wel zeker een penalty

• Megupe
Trapt hem vol op de enkel. Als er geel kwam had ik dat volledig begrepen.

Wel leuk dat az na een goal "Tadic on fire" door de speakers laat knallen.

Quick Boys zit helemaal stuk lijkt het, erg slordig en makkelijk balverlies. Maar wel heel typisch hoe de meeste afvallende ballen voor hen zijn. Alsof az het een beetje overkomt.

[ Voor 23% gewijzigd door Megupe op 06-02-2025 21:28 ]

• sNielz123
Zolang het maar 2-1 blijft kan je zo nog tegen een doelpunt aanlopen en moet je nog verlengen. Az had het al af moeten maken

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:56:
Minimaal de halve selectie onderhand.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Superkiwi schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:28:
[...]

Of was Feyenoord voorheen beter/effectiever in het spelletje waardoor ze over de hele wedstrijd minder energie verspilden en dus aan het eind nog krachten over hadden? Nu loopt het voor geen meter en moet iedereen zich extra inspannen om de fouten van anderen te herstellen, logisch dat ze dan tegen het einde meer vermoeid zijn.
Oh maar dat werkt absoluut mee inderdaad. Wanneer de tactiek niet lekker werkt en het niet lekker staat dan moet dat gecompenseerd worden. Dat kost kracht.
Daarnaast kan ik mij voorstellen dat de mentale kracht onder Slot beter was dan nu, dat helpt ook niet mee.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:02:
Gaat Henderson na dit seizoen ook weg wanneer Ajax rechtstreeks CL weet te behalen? Of heeft hij daar verder niets over gezegd?
Hij heeft alleen gezegd dat ie iig tot de zomer blijft, verder niks.

• D-e-n
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:36:
[...]

Minimaal de halve selectie onderhand.
Je noemt geen namen maar laat ik dat dan doen. Sinds het vertrek van Gimenez zou een spits als Brobbey uiteraard een dikke plus zijn voor Feyenoord. Verder staat het talent van Hato buiten kijf, heeft Taylor absoluut kwaliteiten en is Godts een groot talent. Dat zouden prima toevoegingen zijn maar die staan toevallig net op plekken waar Feyenoord, mits iedereen fit, ook wel aardig voorzien is. Mocht Feyenoord Hato hebben zou je na de terugkomst van Hartman waarschijnlijk met twee linkspoten centraal gaan spelen.

Gaai, FritzJim, Baas, Sutalo: ze zijn allemaal opgeleefd onder de stijl van Farioli maar zouden in Feyenoord net zo verzuipen als Milambo of Beelen nu. En Henderson heeft bij uitstek baat bij een defensievere speelwijze. Die zou niet blij worden van het spel van Priske. Iets zegt me dat zelfs Zerouki zou opleven onder Farioli.

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 07-02-2025 08:46 ]

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

D-e-n schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:41:
[...]

Je noemt geen namen maar laat ik dat dan doen. Sinds het vertrek van Gimenez zou een spits als Brobbey uiteraard een dikke plus zijn voor Feyenoord. Verder staat het talent van Hato buiten kijf, heeft Taylor absoluut kwaliteiten en is Godts een groot talent. Dat zouden prima toevoegingen zijn maar die staan toevallig net op plekken waar Feyenoord, mits iedereen fit, ook wel aardig voorzien is. Mocht Feyenoord Hato hebben zou je na de terugkomst van Hartman waarschijnlijk met twee linkspoten centraal gaan spelen.

Gaai, FritzJim, Baas, Sutalo: ze zijn allemaal opgeleefd onder de stijl van Farioli maar zouden in Feyenoord net zo verzuipen als Milambo of Beelen nu. En Henderson heeft bij uitstek baat bij een defensievere speelwijze. Die zou niet blij worden van het spel van Priske. Iets zegt me dat zelfs Zerouki zou opleven onder Farioli.
Zijn altijd leuke discussies dit, maar denk dat ik met stip Farioli erbij zou willen, misschien niet het leukste voetbal om naar te kijken, maar gewoon een elftal stabiel maken en maximale resultaten!
Ben erg benieuwd hoe zijn 2e seizoen gaat zijn, want dan verwacht je ook wat leuker voetbal. Of zou hij echt Frank de boer 2.0 zijn/worden?

10 second ninja DONE

• Bintmeister

Bintmeister

Het aan- en verkoopbeleid is echt wel dramatisch bij Feyenoord ja.. Hier en daar een gelukje als een Gimenez, Hancko en Paixao, maar veel beter dan een gemiddelde eredivisie speler wordt er niet gehaald. En als je dan vervolgens ook nog je halve jeugd weg laat lopen wordt het inderdaad lastig om een fatsoenlijke selectie neer te zetten.

Je bent ook wel het haasje en flink naïef als je je laat verleiden tot een topverkoop vlak voor de deadline en dan nog denkt om 5 voor 12 een goede vervanger ergens weg te kapen. Dan moet je niet verbaasd zijn dat die andere club wel ballen toont en zegt niet zo dicht voor de deadline een speler te willen verkopen zonder dat er tijd voor vervanging is...

De combinatie met de trainer lijkt op dit moment ook niet echt te lukken. Tja, dan mag je van geluk spreken dat je nog in het linker rijtje staat.

Ik hoop dat Te Kloese er voor de zomer een technisch directeur naast krijgt, want dit is huilen met de pet op..

[ Voor 23% gewijzigd door Bintmeister op 07-02-2025 09:45 ]

• Gonadan

Gonadan

Nee dat klopt, maar je formulering vraagstelling over welke een 'absolute versterking' zou zijn duwt de discussie alweer de voorspelbare kant op.

Niemand heeft ooit gezegd dat de selectie van Ajax zoveel beter is dan die van Feyenoord dat alle spelers een absolute versterking zouden zijn. Er wordt echter wel met regelmaat gesteld dat de selectie van Feyenoord zo onmeunig veel beter zou zijn dat ze lachend tweede zouden moeten staan, en eigenlijk zelfs PSV moeilijk moeten maken.
Dan zou je volgens het principe van 'wie stelt bewijst' zelf juist moeten aangeven welke spelers een 'absolute versterking' voor de concurrenten gaan zijn en ook moeten beargumenteren waarom het er andersom bijna geen zijn. Dat gaat je vies tegen vallen vermoed ik.

Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp het effect van de cognitieve dissonantie echt wel. Wij hebben de afgelopen jaren ook met regelmaat gedacht dat het ook weer niet zó slecht kon zijn met die spelers. En dat was tot op zeker hoogte ook zo, maar ook weer niet helemaal.
De praktijk is nu duidelijk. De huidige omstandigheden laten ze op een laag niveau presteren, Slot liet ze op een zeer hoog niveau presteren. Het niveau slot is echter absoluut niet de basislijn van de selectie, wie dat echt geloof houdt zichzelf voor de gek.
Dat het niveau van nu onder de basislijn ligt wil ik ook nog wel geloven, want zo slecht zijn ze ook weer niet.

De feiten zijn dat je nu vijfde staat, op zeer ruime achterstand op de top 2 en onder twee ook alles behalve stabiele concurrenten. Ik snap dat dat zeer doet en dat je zou willen dat een Priske vervangen alles oplost, maar dat is een utopie. De groep is gewoon minder dan gedacht en met het huidige beleid loopt dat echt in de soep.

Dan kunnen we op basis van clubbril spelers en selecties onderling naast elkaar gaan leggen maar daar ga je waarschijnlijk toch niet uit komen. Ik denk dat wanneer je de basislijn van Ajax en Feyenoord zou vergelijken er niet per se een heel groot verschil tussen zit, dus met dezelfde kwaliteit coach en staf zou er een mooi gevecht om de tweede plaats zijn.
Maar de continue stellingen dat de selectie van Feyenoord met afstand de tweede plek waard zou moeten zijn? Nee, daar zie ik echt geen onderbouwing voor. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Gonadan schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:20:
[...]

Nee dat klopt, maar je formulering vraagstelling over welke een 'absolute versterking' zou zijn duwt de discussie alweer de voorspelbare kant op.

Niemand heeft ooit gezegd dat de selectie van Ajax zoveel beter is dan die van Feyenoord dat alle spelers een absolute versterking zouden zijn. Er wordt echter wel met regelmaat gesteld dat de selectie van Feyenoord zo onmeunig veel beter zou zijn dat ze lachend tweede zouden moeten staan, en eigenlijk zelfs PSV moeilijk moeten maken.
Dan zou je volgens het principe van 'wie stelt bewijst' zelf juist moeten aangeven welke spelers een 'absolute versterking' voor de concurrenten gaan zijn en ook moeten beargumenteren waarom het er andersom bijna geen zijn. Dat gaat je vies tegen vallen vermoed ik.

Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp het effect van de cognitieve dissonantie echt wel. Wij hebben de afgelopen jaren ook met regelmaat gedacht dat het ook weer niet zó slecht kon zijn met die spelers. En dat was tot op zeker hoogte ook zo, maar ook weer niet helemaal.
De praktijk is nu duidelijk. De huidige omstandigheden laten ze op een laag niveau presteren, Slot liet ze op een zeer hoog niveau presteren. Het niveau slot is echter absoluut niet de basislijn van de selectie, wie dat echt geloof houdt zichzelf voor de gek.
Dat het niveau van nu onder de basislijn ligt wil ik ook nog wel geloven, want zo slecht zijn ze ook weer niet.

De feiten zijn dat je nu vijfde staat, op zeer ruime achterstand op de top 2 en onder twee ook alles behalve stabiele concurrenten. Ik snap dat dat zeer doet en dat je zou willen dat een Priske vervangen alles oplost, maar dat is een utopie. De groep is gewoon minder dan gedacht en met het huidige beleid loopt dat echt in de soep.

Dan kunnen we op basis van clubbril spelers en selecties onderling naast elkaar gaan leggen maar daar ga je waarschijnlijk toch niet uit komen. Ik denk dat wanneer je de basislijn van Ajax en Feyenoord zou vergelijken er niet per se een heel groot verschil tussen zit, dus met dezelfde kwaliteit coach en staf zou er een mooi gevecht om de tweede plaats zijn.
Maar de continue stellingen dat de selectie van Feyenoord met afstand de tweede plek waard zou moeten zijn? Nee, daar zie ik echt geen onderbouwing voor. :)
Volgens mij heb ik dit al eerder getikt, maar onder Slot was er overpresteren. onder Priske onder.
En ja paar keer wat pech gehad qua resultaten. En natuurlijk vele blessures.

Verder helemaal eens, door verschillende club brillen en simpelweg verschillende inzichten ga je hier niet snel uitkomen. Als feyenoord heb je iig 4 nieuwe spelers, en hoewel ik geen wonderen verwacht, kan dit natuurlijk al een groot verschil zijn, en ja met Timber en hartman (hopelijk) weer fit heb je natuurlijk ook al een heel ander team.

TLDR: we gaan het zien.

10 second ninja DONE

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:37

De feiten zijn dat je nu vijfde staat, op zeer ruime achterstand op de top 2 en onder twee ook alles behalve stabiele concurrenten.
Dit zinnetje gaf me toch een enorm vreugdevol gevoel *O* *O*

Niet zozeer om Feyenoord maar vooral omdat Ajax goede kansen heeft op directe plaatsing CL. Wie had dat gedacht voorafgaand dit seizoen

XXXVI

• Gonadan

Gonadan

Sagat schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:45:
Volgens mij heb ik dit al eerder getikt, maar onder Slot was er overpresteren. onder Priske onder.
En ja paar keer wat pech gehad qua resultaten. En natuurlijk vele blessures.

Verder helemaal eens, door verschillende club brillen en simpelweg verschillende inzichten ga je hier niet snel uitkomen. Als feyenoord heb je iig 4 nieuwe spelers, en hoewel ik geen wonderen verwacht, kan dit natuurlijk al een groot verschil zijn, en ja met Timber en hartman (hopelijk) weer fit heb je natuurlijk ook al een heel ander team.

TLDR: we gaan het zien.
Ja ik heb hetzelfde ook al eerder getikt, wellicht in beknoptere vorm, maar de stelling blijft ook maar steeds terug komen. Natuurlijk heeft ieder recht op zijn mening, maar uiteindelijk is het ook wel zaak om een beetje realistisch te blijven.

Timber en Hartman terug gaat zeker helpen. Die brengen wat meer kracht en pit en dat kan zomaar de boel beter in balans brengen waardoor het weer beter gaat draaien.
Persoonlijk ben ik benieuwd hoe het nu mentaal zit. Is de boel nu geknakt en blijft het kwakkelen, of gaan die jongens die terug komen de boel op sleeptouw nemen en komt het geloof er weer een beetje in?
Lukt het om positief te blijven en die jongens fit dan ga je AZ en Utrecht snel voorbij vermoed ik, want die zijn ook niet stabiel op het moment.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
  • Nu online
[...]
en eigenlijk zelfs PSV moeilijk moeten maken.
Dat heb ik in elk geval niet beweerd. Ik vind dat Feyenoord plek twee als doel moet hebben en aangezien Ajax beter presteert dan verwacht kan dat prima een spannende strijd zijn maar de huidige stand is echt bezopen.
Het is een beetje moeilijk wat dan de "basislijn" zou zijn. Vaak komt dan de term "overpresteren" langs. Maar als dat twee jaar duurt: in hoeverre is dat dan nog "overpresteren"? Want dan zeg je dat Farioli ook "overpresteert"? Terwijl hij enkel laat zien wat de potentie van die groep spelers is als je ze op een bepaalde manier laat voetballen.

Het is wat het halen van trainers betreft hetzelfde als het halen van een spits: het kan mee- en tegenvallen. En natuurlijk kan het niet altijd een spits zijn die er dertig intikt maar je gaat wel voor het beste en een spits die niet het juist niveau aantikt gaat er ook uit. Trainers zijn anno 2025 veel belangrijker dan vroeger. Daarom is de juiste trainer ook zo belangrijk. Als het niet matcht kun je als club diep vallen.
Ik snap dat dat zeer doet en dat je zou willen dat een Priske vervangen alles oplost, maar dat is een utopie.
Ze zijn natuurlijk al veel te laat met ingrijpen. Het patroon van een niet fitte selectie, een trainer die slecht wisselt, vreemde keuzes maakt en niet kan inspelen op blessures is er al maanden. En ik heb al vaker laten weten dat ik er na de eerste maand al klaar mee was. Dat mocht ik dan niet zeggen van sommigen maar die systeemkeuze met deze selectie was voor mij al een dikke "red flag". Dan heb je als trainer echt totaal geen idee met welke situatie je in de eredivisie te maken hebt, wat er vanuit de puinhopen van vroeger was opgebouwd en wat de kracht van je spelersmateriaal is.

Maar wat nu als je ook niet van Sparta wint? Hoelang moet dit nog dooretteren? Want nog verder afglijden is helemaal schandalig. Je enige hoop is nu dat Hartman en Timber gelijk de pannen van het dak spelen. En natuurlijk zijn dit twee toppers in de eredivisie maar het zijn ook geen eenlingen als Robben of Messi die ook in een kut draaiend elftal met bevliegingen de doorslag gaan geven.

[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 07-02-2025 11:47 ]

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:26:
Dat heb ik in elk geval niet beweerd. Ik vind dat Feyenoord plek twee als doel moet hebben en aangezien Ajax beter presteert dan verwacht kan dat prima een spannende strijd zijn maar de huidige stand is echt bezopen.
De huidige stand is inderdaad niet wat je qua potentie zou verwachten, daar zijn we het allemaal over eens volgens mij.
Ajax doet het beter dan verwachte en Feyenoord een heel stuk minder dan verwacht. Ik had verwacht dat het een stuk spannender zou zijn.
Het is een beetje moeilijk wat dan de "basislijn" zou zijn. Vaak komt dan de term "overpresteren" langs. Maar als dat twee jaar duurt: in hoeverre is dat dan nog "overpresteren"? Want dan zeg je dat Farioli ook "overpresteert"? Terwijl hij enkel laat zien wat de potentie van die groep spelers is als je ze op een bepaalde manier laat voetballen.
Dat is ook heel moeilijk. Het is echter wel zo dat bepaalde combinaties van factoren zorgen voor een bovengemiddeld presteren van een groep, dat kan ook langdurig zijn maar is altijd eindig. De staf en bij behorende aanpak is daar vaak een belangrijk aandeel in, maar zelden de enige factor.

Dat een Slot het twee jaar heeft vol gehouden om zo goed te draaien is knap, maar aan het einde krijg je toch wat barstjes en het is ook logisch dat hij dan een stap maakt. Het bekende verhaal van dat chemie uitgewerkt kan raken werkt echt zo in de praktijk. Als hij langer was blijven zitten was het uiteindelijk ook een keer echt minder geworden.

Wat Farioli betreft, ik denk dat hij er ook bovengemiddeld veel uit haalt. Qua resultaat dan vooral, dat is voor hem heilig. Veel trainers zouden gevoeliger zijn voor de drang naar mooi voetballen en daarmee waarschijnlijk veel vaker onderuit zijn gegaan. Maar maakt hem dat een 'overperformer'? Ik vind dat zelf nog wat overdreven. Er is bij Ajax heel veel meer veranderd dan alleen de trainer, op alle vlakken zijn stappen gemaakt en die combinatie heeft het niveau flink verhoogt.

Maar de basislijn, hoe bepaal je die dan? Wellicht kan je kijken naar de staf. Bij een normale verdeling van een trainer/staf/TD combinatie heb je altijd wat positieve en negatieve outliers, en een hele grote gemiddelde groep die grotendeels uitwisselbaar is. Daarin zal de combinatie Slot/Arnesen een positieve outlier zijn denk ik. En daarmee is het ook heel lastig een combinatie te brengen van dezelfde kwaliteit.
Want waar schaalt een Priske/Kloese combinatie? Is dat ergens in het grote midden of een negatieve outlier? Je hoopt natuurlijk op het laatste want dan zou je basislijn een stuk hoger kunnen liggen dan nu. Maar gaat een andere combinatie met Te Kloese dan wel ineens weer bovenin het midden zitten of heb je eigenlijk ook nog wat nodig om Arnesen te vervangen?

Het is allemaal erg lastig en eigenlijk een beetje koffiedik kijken. Maar we moeten wel realistisch zijn dat de combi Slot/Arnesen wel érg goed werkte en niet zomaar vervangen is. Daarbij zie je ook dat het vervangen van een trainer zelden voor écht betere prestaties zorgt binnen een seizoen.
Wat dat betreft nu alvast aan komend seizoen gaan denken en op tijd zorgen dat je daar klaar voor bent? Ook qua staf?
Ze zijn natuurlijk al veel te laat met ingrijpen. Het patroon van een niet fitte selectie, een trainer die slecht wisselt, vreemde keuzes maakt en niet kan inspelen op blessures is er al maanden. En ik heb al vaker laten weten dat ik er na de eerste maand al klaar mee was. Dat mocht ik dan niet zeggen van sommigen maar die systeemkeuze met deze selectie was voor mij al een dikke "red flag". Dan heb je als trainer echt totaal geen idee met welke situatie je in de eredivisie te maken hebt, wat er vanuit de puinhopen van vroeger was opgebouwd en wat de kracht van je spelersmateriaal is.

Maar wat nu als je ook niet van Sparta wint? Hoelang moet dit nog dooretteren? Je enige hoop is nu dat Hartman en Timber gelijk de pannen van het dak spelen. En natuurlijk zijn dit twee toppers in de eredivisie maar het zijn ook geen eenlingen als Robben of Messi die ook in een kut draaiend elftal met bevliegingen de doorslag gaan geven.
Ik herinner me nog goed dat jij met name over het middenveld viel, en ik denk ook dat je dat achteraf gewoon goed gezien hebt.
Nu ben ik zelf niet zo snel van het direct oordelen, maar het was zeker een aandachtspunt. Want dan heb je blijkbaar een trainer in huis die graag op een bepaalde manier wil spelen en daar de poppetjes bij zoekt, in plaats van één die kijkt welke poppetjes hij heeft en die zo goed mogelijk in hun kracht zet.

Nu valt mij sowieso op dat er relatief weinig trainers zijn die echt goed kunnen analyseren en goed gebruik maken van het materiaal. Heel veel trainers hebben toch bepaalde voorkeur en principes en proberen dat hoe dan ook voor elkaar te krijgen.
En dan zijn er nog veel minder trainers die het uit de losse pols tijdens een wedstrijd kunnen en dingen ook goed om kunnen zetten. Zo zag je Bosz afgelopen week direct wat aanpassingen doen omdat hij zag dat zijn tactiek niet werkte, en Priske kijkt al een aantal wedstrijden als een hert in de koplampen en weet geen invloed te hebben.
Het inbrengen van een Timber ga ik hem geen credits voor geven. Elke halve tamme snapt dat een fitte Timber op het middenveld van Feyenoord een directe versterking is.

Maar op je vraag hoe lang dit nog moet doorgaan? Ik denk zo kort mogelijk, maar niet zonder goed plan. Je moet zo snel mogelijk op zoek naar een waardige vervanger en die dan liefst ruim voor de zomer al installeren.
Priske er nu maar direct uit gooien en De Wolf het laten oplossen word je ook niet direct beter van is mijn onderbuikgevoel, maar dat weet jij waarschijnlijk beter dan ik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:27
Bintmeister schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:41:
Het aan- en verkoopbeleid is echt wel dramatisch bij Feyenoord ja.. Hier en daar een gelukje als een Gimenez, Hancko en Paixao, maar veel beter dan een gemiddelde eredivisie speler wordt er niet gehaald. En als je dan vervolgens ook nog je halve jeugd weg laat lopen wordt het inderdaad lastig om een fatsoenlijke selectie neer te zetten.

Je bent ook wel het haasje en flink naïef als je je laat verleiden tot een topverkoop vlak voor de deadline en dan nog denkt om 5 voor 12 een goede vervanger ergens weg te kapen. Dan moet je niet verbaasd zijn dat die andere club wel ballen toont en zegt niet zo dicht voor de deadline een speler te willen verkopen zonder dat er tijd voor vervanging is...

De combinatie met de trainer lijkt op dit moment ook niet echt te lukken. Tja, dan mag je van geluk spreken dat je nog in het linker rijtje staat.

Ik hoop dat Te Kloese er voor de zomer een technisch directeur naast krijgt, want dit is huilen met de pet op..
Timber, Trauner, Mousa. De laatste jaren is het veel beter dan het jarenlang geweest is.

• D-e-n
  • Nu online
DeKever schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:34:
[...]

Timber, Trauner, Mousa. De laatste jaren is het veel beter dan het jarenlang geweest is.
Wieffer was ook een aardige aankoop lijkt me. Met Smal als backup voor Hartman (want dat was de bedoeling) is ook niks mis. Paixao is geen wereldtopper in spé maar heeft toch zijn waarde gehad. De huur van Szymanski was top. Stengs heeft onder Slot heel veel waarde gehad en ik denk ook nog steeds dat er potentie zit in Beelen. Lotomba wil ik ook nog niet afschrijven.

Daar tegenover staan namen als Zerouki en van de Belt, breedtespelers als Nadje en de nodige huurspelers. Onze Japanse spits gaat het ook niet meer worden vrees ik.

Ook de (terecht) geroemde Overmars heeft zijn batterij aan miskopen overigens.

• D-e-n
  • Nu online
Gonadan schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:29:
[...]

Priske er nu maar direct uit gooien en De Wolf het laten oplossen word je ook niet direct beter van is mijn onderbuikgevoel, maar dat weet jij waarschijnlijk beter dan ik.
Volgens geruchten zou Bosschaart de interim moeten worden. Die zat bij Dordrecht en de onder 21 meen ik maar geen idee wat voor type dat is. De Wolf is absoluut geen hoofdtrainer.

• Lt. Big Mack
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-01 21:42
Pepi's seizoen is helaas over :'(

https://www.voetbalprimeu...l-niet-meer-in-actie.html

Heel jammer, vind dat hij altijd iets extra's brengt zodra hij in de ploeg zit/komt.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:01
PSV loot ook altijd thuis! :7

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• toolkist
  • Niet online
Gaai, FritzJim, Baas, Sutalo: ze zijn allemaal opgeleefd onder de stijl van Farioli maar zouden in Feyenoord net zo verzuipen als Milambo of Beelen nu.
Ik denk dat Sutalo vorig jaar vooral een dip had en dat ie nu weer op normaal niveau presteert en daarmee dus absoluut een versterking zou zijn voor Feyenoord. Priske of geen Priske. Bij die andere 3 is het inderdaad maar afwachten of het dankzij Farioli is of niet.

• Megupe
waarom moet er uberhaupt nog geloot worden?
Het is toch prima om bij begin bekertoernooi te loten en dan verder gewoon het afvalschema af te gaan.

Verwijderd

Megupe schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:45:
Het is toch prima om bij begin bekertoernooi te loten en dan verder gewoon het afvalschema af te gaan.
In december van het seizoen 2019/20 werd doorgeloot vanaf de achtste finales en daar was iedereen en alles op tegen. |:(

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

[...]

Stel je speelt bij een amateurclub en moet tegen het grote Utrecht. Al je concentratie en energie steek je in die wedstrijd en misschien win je wel. Als je op voorhand al weet dat je bij winst tegen het nóg grotere Feyenoord moet en dus naar de Kuip mag zou dat weleens extra druk met zich mee kunnen brengen waardoor je je niet volledig op de wedstrijd tegen Utrecht kan concentreren. Voor de kleinere clubs is een loting derhalve fijner denk ik.
Daarnaast vind ik verrassingen tijdens een loting altijd leuker dan een schema op voorhand.

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 08-02-2025 10:04 ]

• Megupe
advocaat van de duivel, moeten we dat dan ook niet bij EKś en WKs gaan doen?
(logistiek heel anders gezien 3 weken met verplaatsingen)

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[...]

Kan je deze voor mij uitleggen? :)

Schemas maken is ontzettend ingewikkeld en ook de planning is moeilijk. PSV speelt bijvoorbeeld ook Europees, dus daar moet je dan ook weer rekening mee houden.

In theorie zou zelfs een team zich kunnen terugtrekken, dan kun je weer opnieuw gaan loten.

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Megupe schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 10:39:
advocaat van de duivel, moeten we dat dan ook niet bij EKś en WKs gaan doen?
(logistiek heel anders gezien 3 weken met verplaatsingen)
Deels, omdat je daar met qualificaties en een poulesysteem speelt, waardoor je jezelf door hoog te eindigen beloont met een mindere tegenstander.
Vanaf de knockout fase zou een loting in mijn optiek dan weer wel leuk zijn.

• Megupe
HollowGamer schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:44:
[...]

Kan je deze voor mij uitleggen? :)

Schemas maken is ontzettend ingewikkeld en ook de planning is moeilijk. PSV speelt bijvoorbeeld ook Europees, dus daar moet je dan ook weer rekening mee houden.

In theorie zou zelfs een team zich kunnen terugtrekken, dan kun je weer opnieuw gaan loten.
Die schema's zijn toch al van begin seizoen redelijk bekend wanneer wie speelt. En Europees spelen maakt niet uit, want bekerrondes zijn altijd in niet-europese weken.

In mijn herinnering(kan fout/nostalgie zijn) werd er aan begin geloot en verder niet meer.

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 03:13:
In december van het seizoen 2019/20 werd doorgeloot vanaf de achtste finales en daar was iedereen en alles op tegen. |:(
Ja maar bij verandering is altijd iedereen en alles erop tegen. Althans zo lijkt het door de vocale groep die dan naar de voorgrond treedt.
Maar wat waren de argumenten, weten we dat nog en sneden die hout?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 183 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken