[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 181 ... 302 Laatste
Acties:
  • 479.932 views

Onderwerpen

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
DutchOwnage schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:31:
[...]

Geen woorden, maar daden gaat dus op dat gebied niet op....
Vind deze van de Speld iig wel treffend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-0s70qRUEHpw2_0VfRfKLFSWrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TVzPYW2FkW82QkddthMWZK0Z.jpg?f=fotoalbum_large

per aspera ad astra

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:57
LAD93 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:30:
[...]

Ik vind het zo bizar dat dit al de zoveelste transferperiode is waar Feyenoord en DtK volledig achter het net vissen. Letterlijk elke periode lees ik weer dat ze te laat zijn of te langzaam en niet doorpakken…
En het bizarre: de namen die je hoort hebben ook allemaal geen bal met het vertrek van Gimenez te maken. Die Mexicaanse spits is er voor de toekomst, die speler van Le Havre sorteert voor op het lozen van Zerouki en de vleugelspelers waar over wordt gesproken zijn toch al langer in beeld mag ik hopen?

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:31
Gonadan schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:06:
[...]

Sorry het ging ook even over PSV in het Feyenoord topic. ;)

Maar bij Feyenoord zit er ook iets niet goed hoor. Sommige blessures zijn gewoon pech maar negen is wel heel veel.
En dan is er ook alweer iets terug uit de ziekenboeg. Het was nóg gekker

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:38
[...]

Ik vind het zo bizar dat dit al de zoveelste transferperiode is waar Feyenoord en DtK volledig achter het net vissen. Letterlijk elke periode lees ik weer dat ze te laat zijn of te langzaam en niet doorpakken…
Dat komt omdat het TDschap bij ons een part time job is.
Dat doet Te Kloese erbij als hobby.

• LAD93
  • Niet online
Russel88 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:11:
[...]

Dat komt omdat het TDschap bij ons een part time job is.
Dat doet Te Kloese erbij als hobby.
De RvC en VVF hadden nooit moeten accepteren dat er geen vervaging voor Arnesen kwam…

per aspera ad astra

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

Alleen gebeurt het bij de hele top 3. Blijkbaar is het dan toch niet zo makkelijk?

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:47:
[...]

En het bizarre: de namen die je hoort hebben ook allemaal geen bal met het vertrek van Gimenez te maken. Die Mexicaanse spits is er voor de toekomst, die speler van Le Havre sorteert voor op het lozen van Zerouki en de vleugelspelers waar over wordt gesproken zijn toch al langer in beeld mag ik hopen?
Als Feyenoord 15m heeft geboden dan zal dat toch wel mogelijk gemaakt zijn door de transfer van Gimenez?

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
toolkist schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:55:
Alleen gebeurt het bij de hele top 3. Blijkbaar is het dan toch niet zo makkelijk?
Er zit inderdaad een heel voortraject aan vast vaak wat je niet altijd mee krijgt, zo makkelijk is het meestal niet.

Kijken we echter naar Te Kroese dan lijkt het er op dat hij pas vandaag überhaupt is begonnen met contact zoeken en bieden, dat is dan wel rijkelijk laat. Verkopende clubs hebben dan überhaupt geen tijd om zelf nog door te schakelen of daar voorbereidingen voor te treffen. Niet zo gek dat hij nu dus steeds 'nee' hoort. Op de laatste dag moet je echt een hele bak geld mee nemen anders gaat het niet lukken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:01:
[...]

Er zit inderdaad een heel voortraject aan vast vaak wat je niet altijd mee krijgt, zo makkelijk is het meestal niet.

Kijken we echter naar Te Kroese dan lijkt het er op dat hij pas vandaag überhaupt is begonnen met contact zoeken en bieden, dat is dan wel rijkelijk laat. Verkopende clubs hebben dan überhaupt geen tijd om zelf nog door te schakelen of daar voorbereidingen voor te treffen. Niet zo gek dat hij nu dus steeds 'nee' hoort. Op de laatste dag moet je echt een hele bak geld mee nemen anders gaat het niet lukken.
Maar dat zien we PSV doen met Malacia (gisteren pas, en alleen doordat Benfica de koopclausule te hoog vond, Malacia was volgens mij al onderweg naar Portugal), we hebben Kroes het in de zomer uitgebreid zien doen, etc. Kan me zomaar voorstellen dat Te Kloese moest wachten tot de handtekeningen voor Gimenez gezet waren (en bankgaranties geregeld enzo) voordat ie echt kon gaan bieden.

• toolkist
  • Niet online
Kwartfinale beker, voor Heracles toch geen slechte prestatie, en dan is het stadion half leeg?

Geweldige beslissing alweer.. Vd Hoorn hangt aan spits, spits zwaait daardoor naar achter met z'n arm en raakt vd Hoorn, vd Hoorn doet aan toneel en de spits krijgt geel...
Ipv vd Hoorn te bestraffen voor vasthouden

edit 2: Wauw hoe krijg je die mis.

[ Voor 58% gewijzigd door toolkist op 04-02-2025 21:45 ]

• Lt. Big Mack
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-01 21:42
Verrassend, had Utrecht beter ingeschat. Uiteindelijk leek Heracles veel gemotiveerder en reeg de kansen ook aaneen. Maar wat een missers zaten daarbij zeg, ook op het laatst door Utrecht..

EDIT: Malacia ook eindelijk rond voor PSV. Ben benieuwd of Ohio nog gaat lukken. Anders lekker Uneken minuten laten maken

[ Voor 24% gewijzigd door Lt. Big Mack op 04-02-2025 22:03 ]

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-01 18:37
Tim van Duin (VI): "Nog geen bevestiging van transfers Ajax want de persoon die de fax bedient is ziek en het papier is op"

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 12:11
Kist schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:08:
Tim van Duin (VI): "Nog geen bevestiging van transfers Ajax want de persoon die de fax bedient is ziek en het papier is op"
Zou mij weinig verbazen met naamverbasteringen niet toegestaan, zie TW Kroes

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 07-02-2025 10:54 ]

• Kist
Terranova schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:24:
[...]

Zou mij weinig verbazen met Faalex Kroes
Van Duin beweerde het te hebben gehoord van Kroes himself. Bij herhaling zei die dat het geen grap was.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:47

Quad

Doof

Matheus is officieel.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 26-01 09:46
Van mij mag deze winterse transferperiode wel afgeschaft worden. Bij geen enkele (Nederlandse) club lijkt er een plan te zijn. Er worden spelers aangetrokken op basis van paniek, door een slechte plek op de ranglijst (bijvoorbeeld Sparta) of juist door uitgaande transfers (Ajax en Feyenoord.)

Er zit vast meer achter dan ik allemaal zie maar het lijkt zo random. Clubs met diepe zakken komen er mee weg. Bijvoorbeeld PSV dat het salaris van Malacia blijkbaar zomaar over kan en wil nemen. En andere clubs blijven berooid achter. Het gevolg? De hele machtsverhoudingen overhoop en geen enkele achterban die echt blij lijkt te zijn met het resultaat.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Terranova schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:24:
[...]

Zou mij weinig verbazen met Faalex Kroes
Hij heeft het druk zat, Buikema moest ook nog even binnen komen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Kist
Gonadan schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:41:
[...]

Hij heeft het druk zat, Buikema moest ook nog even binnen komen.
Snap echt niet dat Kroes zich daar ook nog mee bezig houdt. Of is dat omdat die Koster er even niet is? Dan promoveer je toch gewoon een ander persoon uit de vrouwen tak?

Dat je je als TD door zulke onbelangrijke bijzaken als de vrouwentak laat afleiden. Onbegrijpelijk.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:33
toolkist schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:20:
[...]

Maar dat zien we PSV doen met Malacia (gisteren pas, en alleen doordat Benfica de koopclausule te hoog vond, Malacia was volgens mij al onderweg naar Portugal), we hebben Kroes het in de zomer uitgebreid zien doen, etc. Kan me zomaar voorstellen dat Te Kloese moest wachten tot de handtekeningen voor Gimenez gezet waren (en bankgaranties geregeld enzo) voordat ie echt kon gaan bieden.
Voordat de verkoop rond is kun je echt al even contact zoeken met een andere club om te kijken wat speler x kost en al even contact opnemen met de zaakwaarnemer om te kijken of de speler wel will en wat voor salaris ze willen etc.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-01 12:32

gws24

Thinking is hard!

Rosa is ook binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgKc8U6QMH5Lxu_xqIQPzcb5u34=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KtPsLt7Vx0OAxoKLdOTfMvul.png?f=user_large
bron: https://x.com/AFCAjax/status/1886896295379612002

edit: vind het maar niks dat het een uur voor tijd al rond is; nul spanning zo :+

[ Voor 16% gewijzigd door gws24 op 04-02-2025 23:02 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Quad

Quad

Doof

nggyu nglyd

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 12:11
Gelukkig maar, had het al voor de 3e keer mis zien gaan met inschrijvingen

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:05
Wat is de reden dat je vindt dat de Wolf dan mag blijven?

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:51:
[...]

Voordat de verkoop rond is kun je echt al even contact zoeken met een andere club om te kijken wat speler x kost en al even contact opnemen met de zaakwaarnemer om te kijken of de speler wel will en wat voor salaris ze willen etc.
klopt, maar je kunt niet echt een formeel bod doen. volgens mij was de hoogte van het bod deze keer geen probleem, maar de timing wel aangezien ze geen vervanger meer konden halen.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-01 12:32

gws24

Thinking is hard!

Malacia is officieel speler van PSV: https://www.psv.nl/media/...cia-van-manchester-united

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Kist schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:43:
Snap echt niet dat Kroes zich daar ook nog mee bezig houdt. Of is dat omdat die Koster er even niet is? Dan promoveer je toch gewoon een ander persoon uit de vrouwen tak?

Dat je je als TD door zulke onbelangrijke bijzaken als de vrouwentak laat afleiden. Onbegrijpelijk.
Het was met een knipoog, maar ik vermoed dat hij als eindverantwoordelijke wel de handtekening moet zetten. Lijkt me ook niet meer dan normaal.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:04

Agent47

I always close my contracts.

Lotomba en Nadje zien we dit seizoen ook niet meer terug. De gifbeker is nog lang niet leeg zeg.
Kan me nog wel herinneren dat Gert-Jan Verbeek ontslagen werd bij Feyenoord omdat hij wou dat spelers 8 uur per dag aan het sporten en " werken" waren.

Dit seizoen dondert iedereen om en er gebeurd niks. Vandaag er ff af tegen PSV en dan uitgeschakeld worden door AC Milan, maximaal derde, heb je gewoon een kak seizoen.

Van de zomer raak je Hancko & Timber ook kwijt.

De ellende is dat iedereen ook lekker blijft zitten en wijzen, maar er niemand vertrekt qua bestuur en hogerop.

We mogen weer letterlijk helemaal opnieuw beginnen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:02
Gonadan schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:01:
[...]

Het zijn te Kloese (Feyenoord) en Kroes (Ajax), was het wel Te Kroese dan was die inderdaad pas gisteren bij een van de clubs begonnen. :+

Maar er werd al veel eerder dan gisteren aan van alles en nog wat getrokken en gewerkt volgens alle geruchten molens. Ook bij Feyenoord, maar clubs zijn in de winter wat afhoudend, omdat het een lopend seizoen is en je niet zo gemakkelijk kan vervangen.
Er zijn boden (wederom geruchtenmolen) van 15+ miljoen gedaan aan bepaalde spelers ruim voor gisteren., maar de clubs wilden die niet laten gaan. (Betreft Feyenoord, dat volg ik wat nauwer dan Ajax). Probleem is vooral dat winter transfers lastig zijn en vaker niet dan wel rondkomen. En als die rondkomen is het pas op het einde.

• jbdeiman
Ik lees op andere fora veel negativiteit over de overstap van Malacia naar PSV. Persoonlijk snap ik die jongen wel. In een vertrouwde omgeving vooral weer meer aan spelen komen en het fysiek weer op pijl krijgen zodat hij weer wedstrijden kan spelen. PSV zat daarnaast ook niet ruim in de links achter spelers, in die zin, of heel jong / onrustig, of er moest geschoven worden.
Met de geblesseerde Boscagli is schuiven ineens een stuk lastiger. Dus bij PSV zal hij wel aan spelen komen. Terug naar Feyenoord zoals op verschillende (veelal andere) fora werd gesuggereerd zou wel het domste zijn dat hij kon doen. Dan zit je nog met enorme concurrentie met Hartman, Bueno en Smal, en is de kans op speeltijd nog steeds maar gering.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gezien de omstandigheden bij Ajax gewoon een prima transferperiode :)

Inkomende transfers:
  • Youri Regeer (4,5m)
  • Lucas Rosa (3,0m)
  • Matheus (huur)
  • Oliver Edvardsen (3,0m)
Uitgaande transfers:
  • Benjamin Tahirovic (verkocht, 2,75m)
  • Gaston Ávila (verhuurd met optie tot koop)
  • Devyne Rensch (verkocht, 6m)
  • Naci Ünüvar Ünüvar (ontbonden)
  • Chuba Akpom (verhuurd met optie tot koop)
  • Kristian Hlynsson (verhuurd)
  • Sivert Mannsverk (verhuurd)
  • Diant Ramaj (5m)
  • Banel (verkocht, 1m)
10,5 miljoen uitgegeven en ruim 14 miljoen binnengekomen, met als kers op de taart dat er behoorlijk wat salariskosten is bespaard. En ze hebben de trainer tevreden gehouden door de gewenste linksbuiten en rechtsback aan de selectie toe te voegen. Alles bij elkaar inclusief de positie op de ranglijst die boven alle verwachtingen is kan mijn geluk even niet op :)

[ Voor 7% gewijzigd door Han op 05-02-2025 08:26 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• jbdeiman
Agent47 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:46:
Lotomba en Nadje zien we dit seizoen ook niet meer terug. De gifbeker is nog lang niet leeg zeg.
Kan me nog wel herinneren dat Gert-Jan Verbeek ontslagen werd bij Feyenoord omdat hij wou dat spelers 8 uur per dag aan het sporten en " werken" waren.

Dit seizoen dondert iedereen om en er gebeurd niks. Vandaag er ff af tegen PSV en dan uitgeschakeld worden door AC Milan, maximaal derde, heb je gewoon een kak seizoen.

De ellende is dat iedereen ook lekker blijft zitten en wijzen, maar er niemand vertrekt qua bestuur en hogerop.

Ik vermoed dat er naarstig gezocht wordt naar redenen voor al die blessures, maar dat er geen duidelijke oorzaak is. Je kan dan wel allemaal mensen wegsturen, maar dan verandert daar niets. Dat is i.m.o. de waar de wind waait ga ik heen mentaliteit bij voetbal. Ik vind het wel goed dat er de tijd voor wordt genomen.

Ik vermoed dat het deels overbelasting is (best veel van de spelers zijn/ waren niet gewend 2 maal per week te spelen), vooral bij nieuwere spelers. Helaas heb je met de (i.m.o. kwalitatief echt mindere) bank niet de luxe om te blijven wisselen. Dragende spelers proberen nog meer te doen om de mindere spelers te helpen en raken ook meer en meer overbelast.

• jbdeiman
Han schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:19:

Inkomende transfers:
  • Youri Regeer (4,5m)
  • Lucas Rosa (3,0m)
  • Matheus (huur)
Uitgaande transfers:

Benjamin Tahirovic (verkocht, 2,75m)
Gaston Ávila (verhuurd met optie tot koop)
Devyne Rensch (verkocht, 6m)
Naci Ünüvar Ünüvar (ontbonden)
Chuba Akpom (verhuurd met optie tot koop)
Kristian Hlynsson (verhuurd)
Sivert Mannsverk (verhuurd)
Diant Ramaj (5m)
Banel (verkocht, 1m)

7,5 miljoen uitgegeven en ruim 14 miljoen binnengekomen, met als kers op de taart dat er behoorlijk wat salariskosten is bespaard. En ze hebben de trainer tevreden gehouden door de gewenste linksbuiten en rechtsback aan de selectie toe te voegen. Alles bij elkaar inclusief de positie op de ranglijst die boven alle verwachtingen is kan mijn geluk even niet op :)
Als enigszins kritische noot:
En toch snap ik de keuze voor Regeer niet heel erg. Ik vind hem niet super sterk spelen en denk dat er ook niet heel erg veel ruimte voor hem zit om in de basis te komen en vooral te blijven. Waar hij zat speelde hij veel en deed hij goed mee, maar i.m.o. niet veel meer dan dat.

Kan een Ajacied zijn licht daar wellicht wat meer over laten schijnen?

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:03

Inkomende transfers:
  • Youri Regeer (4,5m)
  • Lucas Rosa (3,0m)
  • Matheus (huur)
  • [i]Oliver Edvardsen (3,0m [/i]
Uitgaande transfers:
  • Diant Ramaj (5m)
  • Banel (verkocht, 1m)
10,5 miljoen uitgegeven en ruim 14 miljoen binnengekomen, met als kers op de taart dat er behoorlijk wat salariskosten is bespaard. En ze hebben de trainer tevreden gehouden door de gewenste linksbuiten en rechtsback aan de selectie toe te voegen. Alles bij elkaar inclusief de positie op de ranglijst die boven alle verwachtingen is kan mijn geluk even niet op :)
Inkomend vergeet je Edvardsen nog, prima backup voor Godts. Daarmee staat Ajax ook direct weer in de topscorers lijst op teletekst pagina 832.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJ_VWRDcQ__5I0e0cm9--LNfwmE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LNoSxs8416IxRCWG7PugwAqO.png?f=fotoalbum_large

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Han
  • Niet online

Han

jbdeiman schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:22:
Kijkende wat er allemaal vertrokken is snap ik deze wel. Regeer is op meerdere posities inzetbaar en was voor een gelimiteerde som op te halen. Dus het is een prima aankoop voor de breedte en wellicht meer. De bank was sowieso kwalitatief erg mager, met name op het middenveld, in de basis staat het wel, maar bij wisselingen leverde Ajax te veel kwaliteit in. Met Regeer heb je in ieder geval meer opties. Nu had Ajax geen concurrentie bij het binnenhalen, grote kans dat het aankomende zomer anders had gelopen en Regeer voor een avontuur in het buitenland had gekozen.

[ Voor 5% gewijzigd door Han op 05-02-2025 08:32 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Inkomende transfers:
  • Youri Regeer (4,5m)
  • Lucas Rosa (3,0m)
  • Matheus (huur)
  • Oliver Edvardsen (3,0m)
Uitgaande transfers:
  • Diant Ramaj (5m)
  • Banel (verkocht, 1m)
Alleen Ramaj lijkt wat onnodig. Je hebt nu geld bespaard door Pasveer op te stellen en Ramaj van de hand te doen, maar had Ramaj alles gespeeld dan was hij ongetwijfeld meer waard geweest.
Die keeper van Braga is ook al 32.

• Han
  • Niet online

Han

dutchgio schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:36:
Kijkende naar Pasveer kan die nog 9 seizoenen mee :+

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:19
[...]

En toch snap ik de keuze voor Regeer niet heel erg. Ik vind hem niet super sterk spelen en denk dat er ook niet heel erg veel ruimte voor hem zit om in de basis te komen en vooral te blijven. Waar hij zat speelde hij veel en deed hij goed mee, maar i.m.o. niet veel meer dan dat.

Volgens mij verliep die gelimiteerde transferoptie voor Ajax deze periode. Ik denk eigenlijk dat ze hem niet zo zeer voor nu, maar meer voor volgend seizoen halen. Henderson gaat denk ik weg na dit seizoen en ze zien Vergeer toch vooral als 6 heb ik het idee.
Ben het op zich wel eens met je twijfel, moet nog maar zien of hij het echt aankan.

• Typhone
  • Laatst online: 23:20

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Ik hoorde gisteren dat Ajax eventueel voorsorteerde op een vertrek van Jordan Henderson met de komst van Regeer.

Verder snap ik dat Ajax krap bij kas zit maar vind ik de aankopen een zwaktebod van de bovenste plank. Opeens kopen we Real Valladolid leeg. Alsof daar opeens een linksbuiten en een back rondlopen die Ajax moet nastreven. Complete bullshit in mijn ogen.

En dat gelul online van mensen die zogenaamd wel even weten hoe het zat, ik heb die rechtsback niet langs horen komen op de welbekende verlanglijstjes en nu is het opeens een soort verlosser. Je reinste kul. Er liggen geen lijstjes en er is geen plan B op dit moment. Ook het inschrijven (wederom te laat) van Edvardsen geeft wel even aan hoe "professioneel" het momenteel geregeld is binnen Ajax. Prutsers eerste klas. Amateurs.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:05
Typhone schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:34:
[...]

Ik hoorde gisteren dat Ajax eventueel voorsorteerde op een vertrek van Jordan Henderson met de komst van Regeer.

Verder snap ik dat Ajax krap bij kas zit maar vind ik de aankopen een zwaktebod van de bovenste plank. Opeens kopen we Real Valladolid leeg. Alsof daar opeens een linksbuiten en een back rondlopen die Ajax moet nastreven. Complete bullshit in mijn ogen.

En dat gelul online van mensen die zogenaamd wel even weten hoe het zat, ik heb die rechtsback niet langs horen komen op de welbekende verlanglijstjes en nu is het opeens een soort verlosser. Je reinste kul. Er liggen geen lijstjes en er is geen plan B op dit moment. Ook het inschrijven (wederom te laat) van Edvardsen geeft wel even aan hoe "professioneel" het momenteel geregeld is binnen Ajax. Prutsers eerste klas. Amateurs.
Ik hoorde bij de Branie podcast dat ze bij Go Ahead alles op tijd hadden aangeleverd. De deadline was vrijdagmiddag om 12.00 en dat Ajax om 11.56 nog aan kwam zetten of ze alles wilden controleren. 4 minuten voor de deadline. Amateurisme ten top.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:15
Agent47 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:46:

Lotomba breekt zn been op de training en is er 9 (!) maanden uit. Ik heb meerdere keren mn been gebroken doen ik nog voetbalde en dat duurde nooit langer dan een week of 6 voor ik weer op het veld stond als ik het me goed herinner. Dat moet een flinke klap zijn geweest.

Hoe dan ook, een beenbreuk kan je moeilijk een trainer aanrekenen. En Nadje kan ook amper overbelast zijn, wat heeft die jongen nou gespeeld dit seizoen? Ik zou niet weten wat je er mee opschiet om de trainer eruit te gooien, dat kost alleen maar geld. Een vervanger heeft het ook met deze ziekenboeg te doen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ajax heeft al aangegeven intern te willen gaan evalueren hoe die processen beter kunnen, want dat gaat nu inderdaad gewoon niet goed. Ze hebben simpelweg te veel tijd nodig voor dat soort dingen in een periode waar je die tijd eigenlijk gewoon niet hebt. Staat dus op de verbeterlijst.

In dat licht ben ik ook erg benieuwd naar het interview met Kroes later deze week waarin hij gaat uitweiden over de transferperiode. Wellicht schijnt dat ook wat licht op vragen die we nu nog hebben.

Hij is multi inzetbaar en in feite een goede vervanger voor een Henderson of Mannsverk. Daar waar Van den Boomen in mijn ogen gewoon niet voldoet. Aangezien de één verhuurd is en de ander waarschijnlijk in de zomer wel vertrekt is het fijn om alvast een mannetje te hebben. Het voordeel is ook dat hij al bekend is met de club en een deel van de werkwijze.
En ik denk ook dat de gelimiteerde transfersom mee helpt, al had die van de zomer ook nog geteld heb ik begrepen. Je had dus ook kunnen wachten of het met een jeugdspeler proberen.
Dus ja, ik vind het uitlegbaar maar het zou niet per se ook mijn keuze zijn.

Boze tongen beweren dat het eerst de rechtsback zou moeten zijn tot Farioli daar echt piswoest over ging doen en ze dus toch maar verder gingen zoeken. En andere tongen beweren dat het voorsorteren is op het vertrek van Henderson en dat Henderson daarom ook zo slecht in zijn vel zat, want waarom dan nu al?

Maar ik houd het persoonlijk liever bij uitlegbare scenario's dan het sensatiedenken van de T.
Branie geluisterd? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik wist niet meer waar het vandaan kwam :D.
Ik luister alle Ajax podcasts altijd al ik met de honden aan het wandelen ben dus dat smeert zich over de maandag, dinsdag en woensdag uit maar inmiddels weet ik dat het Branie was hahaha. Dat had ik oprecht niet meer geweten.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

jbdeiman schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:13:
Het zijn te Kloese (Feyenoord) en Kroes (Ajax), was het wel Te Kroese dan was die inderdaad pas gisteren bij een van de clubs begonnen. :+
Heb die namen zo vaak geschreven en genoemd deze week dat het wat door elkaar begint te lopen inderdaad. :+
Maar er werd al veel eerder dan gisteren aan van alles en nog wat getrokken en gewerkt volgens alle geruchten molens. Ook bij Feyenoord, maar clubs zijn in de winter wat afhoudend, omdat het een lopend seizoen is en je niet zo gemakkelijk kan vervangen.
Er zijn boden (wederom geruchtenmolen) van 15+ miljoen gedaan aan bepaalde spelers ruim voor gisteren., maar de clubs wilden die niet laten gaan. (Betreft Feyenoord, dat volg ik wat nauwer dan Ajax). Probleem is vooral dat winter transfers lastig zijn en vaker niet dan wel rondkomen. En als die rondkomen is het pas op het einde.
Zou kunnen hoor, ik krijg ook niet alles van Feyenoord mee. Maar van wat ik begreep was dat bod van 15M bij die Denen ook pas gisteren neergelegd (of hooguit eergisteren later op de dag) en is dat afgewezen omdat het zo laat was.
dutchgio schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:36:
Alleen Ramaj lijkt wat onnodig. Je hebt nu geld bespaard door Pasveer op te stellen en Ramaj van de hand te doen, maar had Ramaj alles gespeeld dan was hij ongetwijfeld meer waard geweest.
Het schijnt dat Ramaj zelf liever verder wilde kijken in plaats van wachten tot opa Pasveer echt niet meer kon. En dat snap ik ook wel weer. Als de trainer duidelijk niet voor je kiest en er zijn geen signalen dat het komend seizoen anders gaat zijn dan ga je als 23 jarige keper met ambitie toch verder kijken.

En dan kan je als club maar beter het verlies zo klein mogelijk houden en alvast verder gaan kijken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:31:
[...]

Lotomba breekt zn been op de training en is er 9 (!) maanden uit. Ik heb meerdere keren mn been gebroken doen ik nog voetbalde en dat duurde nooit langer dan een week of 6 voor ik weer op het veld stond als ik het me goed herinner. Dat moet een flinke klap zijn geweest.

Hoe dan ook, een beenbreuk kan je moeilijk een trainer aanrekenen. En Nadje kan ook amper overbelast zijn, wat heeft die jongen nou gespeeld dit seizoen? Ik zou niet weten wat je er mee opschiet om de trainer eruit te gooien, dat kost alleen maar geld. Een vervanger heeft het ook met deze ziekenboeg te doen.
Week of 6 voordat je weer op het veld stond? Wait wut! Wat ben jij voor superman? :D

• Han
  • Niet online

Han

Typhone schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:34:Opeens kopen we Real Valladolid leeg. Alsof daar opeens een linksbuiten en een back rondlopen die Ajax moet nastreven. Complete bullshit in mijn ogen.
Wat verwacht je dan? Dat Ajax Real Madrid gaat leeglopen? Ik.snap deze opmerking niet zo goed. Dat ze voor een linksbuiten bij Valladolid uit komen is in mijn ogen niet erg vreemd. Ploegen als Ajax, Feyenoord en PSv scouten dergelijke ploegen, daar is niks vreemd aan, speuren naar spelers die doorbreken bij mindere ploegen in grotere competities. Dat ze vervolgens een rechtsback spotten die voor zeer weinig op te pikken is lijkt mij een buitenkans die ze prima benut hebben. Het is een speler a la Tete, midden twintig en een basisspeler die op beide back posities uit de voeten kan. Voor 3 miljoen kan ik me in deze aankoop prima vinden :)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Han schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:17:
[...]

Wat verwacht je dan? Dat Ajax Real Madrid gaat leeglopen? Ik.snap deze opmerking niet zo goed. Dat ze voor een linksbuiten bij Valladolid uit komen is in mijn ogen niet erg vreemd. Ploegen als Ajax, Feyenoord en PSv scouten dergelijke ploegen, daar is niks vreemd aan, speuren naar spelers die doorbreken bij mindere ploegen in grotere competities. Dat ze vervolgens een rechtsback spotten die voor zeer weinig op te pikken is lijkt mij een buitenkans die ze prima benut hebben. Het is een speler a la Tete, midden twintig en een basisspeler die op beide back posities uit de voeten kan. Voor 3 miljoen kan ik me in deze aankoop prima vinden :)
Nee met de huidige financiële situatie ga ik daar niet van uit. Maar in dat geval moet je als Ajax je roots niet verloochenen en de jeugd inpassen. Liever jeugd die een paar keer een uitglijder maakt dan 3,5 miljoen spenderen aan iemand die een klap meer verdienen gaat dan diezelfde jeugd en de cultuur van de club niet kent.

Ergo: Ajax zou voor dit soort pietluttige bedragen hier wat meer moeten kijken :). Achteraf is het altijd makkelijk praten maar we zitten geld te spenderen aan linksbuitens zonder einde en uiteindelijk bleek de oplossing Mika Godts te zijn. Blessures doen even niet ter zake maar zijn rendement is heel wat hoger dan Carlos Forbs die voor heel wat meer kwam.

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 05-02-2025 11:31 ]

• Han
  • Niet online

Han

Typhone schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:23:
Maar in dat geval moet je als Ajax je roots niet verloochenen en de jeugd inpassen.
Wie dan? Naar mijn weten heeft Jong Ajax alleen Jermoumi rondlopen op die positie en die is zeker nog niet klaar om Rensch te vervangen.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
FC Twente opnieuw bestraft door UEFA

De 'ludieke' actie van de eencelligen-brigade heeft geresulteerd in een boete van €35.000 en 5 lege vakken (2600 plaatsen). Tezamen met de misgelopen recette-inkomsten betekent dit een schade van circa €100.000, en het gemis van een deel van de thuissteun tijdens de thuiswedstrijd tegen Bodø.

Goed gedaan stelletje....

Ergste is dat degenen die dit geflikt hebben het stadion echt wel inkomen. Het zijn altijd anderen die weer de dupe zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Han schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:30:
[...]

Wie dan? Naar mijn weten heeft Jong Ajax alleen Jermoumi rondlopen op die positie en die is zeker nog niet klaar om Rensch te vervangen.
Die hoeft ook nog niet klaar te zijn maar die kan mooi als backup dienen achter Gaaei.
Iedereen die komt voor een miljoenenbedrag is net zo 'klaar' als de spelers in jong Ajax maar zijn wellicht op persoonlijk vlak wat verder. Gaaei kwam ook voor 4,5 miljoen naar Ajax.

En ging er tegen zowel Feyenoord als AZ vroeg uit omdat hij zo goed presteerde

Nee ik ben echt keihard tegen Ajax as we speak want ze blunderen gewoon door als een stel idioten en lijken niks te leren van het verleden. Ik geloof er geen hol van dat Ajax scouts had zitten bij Valladolid voor een linksbuiten en een back. Echt nul komma nul gewoon. Dat is gewoon via een zaakwaarnemer gaan rollen al zal dit altijd speculatie blijven vrees ik dus ik kan dat argument niet hard maken helaas.

Kijk ook even het profiel van die clubs. Een club die tegen degradatie strijdt vereist heel wat anders van haar backs dan een club die het spel gaat maken en in de top van de Eredivisie meedraait. Zo gaat dat ook keer op keer met spitsen in het Ajax systeem. In Engeland prachtig en goed maar zodra ze bij Ajax spelen geen schim meer van zichzelf.

[ Voor 29% gewijzigd door Typhone op 05-02-2025 11:41 ]

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:30:
[...]

Alders, hij wordt net verhuurd aan Twente maar had prima backup achter Gaaei kunnen zijn.

• ph4ge
Typhone schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:14:
[...]

Week of 6 voordat je weer op het veld stond? Wait wut! Wat ben jij voor superman? :D
Gewoon placentatje erop en gaan.

Natuurlijk was dat 25 jaar geleden maar als ik even snel google is tussen de 6-8 weken normaal. In ieder geval geen 9 maanden.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 05-02-2025 11:43 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-01 07:03
ph4ge schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:42:
[...]

Natuurlijk was dat 25 jaar geleden maar als ik even snel google is tussen de 6-8 weken normaal.
Hangt er een beetje vanaf wat je breekt he, bovenbeen, kuitbeen, scheenbeen, scheen en kuit.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Typhone schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:36:
Die hoeft ook nog niet klaar te zijn maar die kan mooi als backup dienen achter Gaaei.
Iedereen die komt voor een miljoenenbedrag is net zo 'klaar' als de spelers in jong Ajax maar zijn wellicht op persoonlijk vlak wat verder. Gaaei kwam ook voor 4,5 miljoen naar Ajax.

En ging er tegen zowel Feyenoord als AZ vroeg uit omdat hij zo goed presteerde

Nee ik ben echt keihard tegen Ajax as we speak want ze blunderen gewoon door als een stel idioten en lijken niks te leren van het verleden. Ik geloof er geen hol van dat Ajax scouts had zitten bij Valladolid voor een linksbuiten en een back. Echt nul komma nul gewoon. Dat is gewoon via een zaakwaarnemer gaan rollen al zal dit altijd speculatie blijven vrees ik dus ik kan dat argument niet hard maken helaas.
Gaaei is nooit voor de basis gehaald, maar moest dat wel worden omdat Rensch een volledige pannenkoek is.
Kijk ook even het profiel van die clubs. Een club die tegen degradatie strijdt vereist heel wat anders van haar backs dan een club die het spel gaat maken en in de top van de Eredivisie meedraait. Zo gaat dat ook keer op keer met spitsen in het Ajax systeem. In Engeland prachtig en goed maar zodra ze bij Ajax spelen geen schim meer van zichzelf.
Zoals ik het begrepen heb zit er wat pit en fysiek enthousiasme in die back wat we nu missen. Aan de bal wederom niet de sterkste maar kan wel wat brengen. Wellicht een beetje in de Tagliafico gedachte? Dat heb je soms ook nodig en een Alders heeft dat (nog) niet.

Volg je überhaupt een beetje hoe de spelers van jong presteren en hoe consistent ze zijn? En zie je daarin namen die daadwerkelijk zo aan de deur kloppen dat we er niet omheen kunnen? Of is het meer een principiële stelling zonder daadwerkelijk zicht te hebben op hoe realistisch dat nu is?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
alexbl69 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:35:
FC Twente opnieuw bestraft door UEFA

De 'ludieke' actie van de eencelligen-brigade heeft geresulteerd in een boete van €35.000 en 5 lege vakken (2600 plaatsen). Tezamen met de misgelopen recette-inkomsten betekent dit een schade van circa €100.000, en het gemis van een deel van de thuissteun tijdens de thuiswedstrijd tegen Bodø.

Goed gedaan stelletje....

Ergste is dat degenen die dit geflikt hebben het stadion echt wel inkomen. Het zijn altijd anderen die weer de dupe zijn.
Maar euhm, ik wil niet heel vervelend zijn, maar er was toch ook een dikke pyro-actie bij o.a. Feyenoord, Sporting en alle oostblok-clubs etc. etc. Waarom krijgen die alleen boetes? Waar zijn die dichte vakken? :?

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ph4ge schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:42:
[...]

Natuurlijk was dat 25 jaar geleden maar als ik even snel google is tussen de 6-8 weken normaal. In ieder geval geen 9 maanden.
Tenzij het geen nette breuk maar een spelletje mikado geworden is, of er complicaties opgetreden zijn, dan kan het natuurlijk zomaar langer duren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ph4ge
Gonadan schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:47:
Tenzij het geen nette breuk maar een spelletje mikado geworden is, of er complicaties opgetreden zijn, dan kan het natuurlijk zomaar langer duren.
Kennelijk is dat hier het geval, 9 maanden is wel extreem volgens mij. Ik bedoel dat vooral om aan te geven dat het Priske ook gewoon echt niet mee zit.

• LAD93
  • Niet online
Jeroenvde89 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:47:
[...]

Maar euhm, ik wil niet heel vervelend zijn, maar er was toch ook een dikke pyro-actie bij o.a. Feyenoord, Sporting en alle oostblok-clubs etc. etc. Waarom krijgen die alleen boetes? Waar zijn die dichte vakken? :?
Geen idee waarom maar de straf voor dichte vakken bij Feyenoord is 2 jaar voorwaardelijk gesteld (dus die zullen ze volgende week wel pakken :+)

per aspera ad astra

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:13
Vanavond de bekerwedstrijd voor PSV en Feyenoord. Helaas wel 18:45 al, dus vroeg door van het werk en hopelijk nog een beetje parkeergelegenheden.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:46:
[...]

Volg je überhaupt een beetje hoe de spelers van jong presteren en hoe consistent ze zijn? En zie je daarin namen die daadwerkelijk zo aan de deur kloppen dat we er niet omheen kunnen? Of is het meer een principiële stelling zonder daadwerkelijk zicht te hebben op hoe realistisch dat nu is?
Ja die zijn flink drama. Maar in dat geval zou je als club de hand op de knip moeten houden bij dit soort luttele bedragen aangezien dat net zo veel garantie biedt. Ik hoop natuurlijk dat ik er flink naast zit maar je moet de knip trekken voor directe versterkingen en niet voor paniekbal.

Verder zit er natuurlijk ook een stuk principekwestie bij. Ajax heeft altijd de jonkies voor de leeuwen gegooid of ze er nu klaar voor waren of niet. Vroeger bestond er geen Jong Ajax wat meespeelde in de KKD.

• jbdeiman
LAD93 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:50:
[...]

Geen idee waarom maar de straf voor dichte vakken bij Feyenoord is 2 jaar voorwaardelijk gesteld (dus die zullen ze volgende week wel pakken :+)
Hebben ze toch al gepakt in de uitwedstrijd bij Lille? :+

(I know, daar mochten gewoon geen supporters mee, en was een uitwedstrijd....)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

carpebios schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:54:
Vanavond de bekerwedstrijd voor PSV en Feyenoord. Helaas wel 18:45 al, dus vroeg door van het werk en hopelijk nog een beetje parkeergelegenheden.
En je laptop niet in de auto laten liggen!

• jbdeiman
Typhone schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:55:
[...]

Gewoon een brandveilige/ stevige kluis aan de bodemplaat vastzetten en daar de laptop in bewaren :P

• carpebios
[...]

Ik zal wel moeten 8), doe dat wel vaker. Tesla Sentry mode aan :)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:56:
[...]

Gewoon een brandveilige/ stevige kluis aan de bodemplaat vastzetten en daar de laptop in bewaren :P
Of op de zaak laten liggen ;)

• carpebios
toolkist schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:56:
[...]

Of op de zaak laten liggen ;)
Ik ben zelfstandige, dus de zaak is mijn auto eigenlijk ;)

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ja die zijn flink drama. Maar in dat geval zou je als club de hand op de knip moeten houden bij dit soort luttele bedragen aangezien dat net zo veel garantie biedt. Ik hoop natuurlijk dat ik er flink naast zit maar je moet de knip trekken voor directe versterkingen en niet voor paniekbal.
Goedkopere, wat meer onbekende spelers zijn niet per se een paniekaankoop hè? Het kan ook een niet heel bijzonder maar wel stabiele speler betekenen.

Kijkend naar de rechtsback heb je een Alders waarvan we denken dat hij wel wat gaat worden, maar zo ver is hij nog niet. Hij is nog jong (19), geen echte vent, moet zich fysiek en tactisch nog ontwikkelen.
Dan heb je Gaaei die was door velen afgeschreven maar lijkt zich wat te herpakken. Mooie acties maar ook altijd een aantal heel domme fouten. Gaan die er nog uit of komen we over twee maanden tot de conclusie dat je er toch niet op kunt bouwen en hij je punten gaat kosten?

En dan heb je Rosa die is vijf jaar ouder dan een Alders, heeft 20+ volle wedstrijden ervaring op het hoogste niveau in Spanje, en brengt de befaamde grinta. Iets wat je in bepaalde wedstrijden tegen stevige clubs wel kunt gebruiken.

Alders kan zich tot de zomer in alle rust ontwikkelen op ED niveau en minuten maken. Gaaei kan laten zien of hij daadwerkelijk voor de lange termijn nog perspectief heeft. En een Rosa zou in ieder geval goed genoeg moeten zijn om in de meeste wedstrijden die Ajax speelt het niveau aan te kunnen.
En dan kijk je van de zomer of je Alders al terug haalt, en wat je met Gaaei wilt.

Ik vind het allemaal niet zo raar hoor.
Of heb je dan liever dat we Gaaei als absolute basisspeler gaan beschouwen en daarop bouwen, en dan een jochie van 19 die er eigenlijk nog niet klaar voor is als achtervang gebruiken? Ik vind dat nogal een risico.
Verder zit er natuurlijk ook een stuk principekwestie bij. Ajax heeft altijd de jonkies voor de leeuwen gegooid of ze er nu klaar voor waren of niet. Vroeger bestond er geen Jong Ajax wat meespeelde in de KKD.
Vroeger was er gewoon de beloftencompetitie wat meer een jeugdcompetitie was, dus die redenatie gaat niet op. Ze worden juist door jong in de KKD eerder voor de leeuwen gegooid.

Ik ben het wel met je eens dat er wat vaker spelers minuten moeten krijgen. Ik snap dat je dat in een klassieker met gelijke stand niet doet, maar er zijn wel vaker kansen geweest waar ik liever een Bounida minuten had zien maken dan een Akpom op links zetten.

Maar hopelijk wordt dat ook makkelijker als de spelers zonder perspectief niet meer in de A-selectie mogen zitten, want dan heeft Farioli er ook minder tevreden te houden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:31
carpebios schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:54:
Ga je daarheen als een soort zelfkastijding? :P

Want voetballen doen beide ploegen niet

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

LZ86 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:16:
[...]

Toch gaat PSV vanavond een stap naar de dubbel zetten. En Priske gaat er vanavond voor zorgen dat we naar Mario Been kijken en denken: "die Mario, die was zo slecht nog niet".

• ephymerous
  • Laatst online: 22:05
dr.lowtune schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:39:
[...]

Toch gaat PSV vanavond een stap naar de dubbel zetten. En Priske gaat er vanavond voor zorgen dat we naar Mario Been kijken en denken: "die Mario, die was zo slecht nog niet".
Ik zet m'n geld op Feyenoord hoor. De elftallen van Bosz imploderen nogal eens het tweede seizoen. En ja de wens is hier de vader van de gedachte ;) :+

XXXVI

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:04

Agent47

I always close my contracts.

Ik zou zo geld zetten op 2-0 handicap feyenoord. Denk 4-1 PSV.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:17

Superkiwi

Hoi doei

LZ86 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:16:
[...]

PSV wint gewoon met 5-2 hoor.
Veel plezier @carpebios!

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:38
Volgens Priske presenteren z’n teams na de winterstop altijd beter dan daarvoor.
Resultaat tot nu tegen tegen niet amateur ploegen:
1 winst
1 gelijkspel
3 verliezen

Ik verwacht dus dat we vanaf nu alles winnen.

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:09:
[...]

Of heb je dan liever dat we Gaaei als absolute basisspeler gaan beschouwen en daarop bouwen, en dan een jochie van 19 die er eigenlijk nog niet klaar voor is als achtervang gebruiken? Ik vind dat nogal een risico.
Dat wil ik wel ja. Een basis bestaand uit wat meer ervaren spelers aangevuld met de grootste talenten (Hato), daarachter misschien 2-3 oudere (25+) spelers en verder alleen talentvolle spelers.

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:00:
[...]

PSV wint gewoon met 5-2 hoor.
Veel plezier @carpebios!
Doe mij maar 2-2 na 90min, 3-3 na verlenging en 8-7 na penalty's 😇
Om het even voor welk team.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:03:
[...]

Doe mij maar 2-2 na 90min, 3-3 na verlenging en 8-7 na penalty's 😇
Om het even voor welk team.
Begrijpbaar, wordt een genoot van het oog om deze twee superfitte teams te zien strijden. De hoop van elk voetballiefhebber }:O

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Ja inderdaad. Dat hele Henderson verhaal, ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Alex Kroes daar een niet hele beste rol heeft gespeeld (icm lekken naar de Telegraaf).

Hij heeft vooral een grote mond gehad maar dat maar weinig om kunnen zetten in daden.
  • Aantrekken Weghorst -> wat mij betreft overbodige speler. Met Akpom (in de spits) hadden we het waarschijnlijk ook wel gered (vorig jaar ook productief al invaller).
  • Te laat met Sulemana
  • Ramaj voor een habbekrats verkopen
  • Een linksbuiten, rechtsback én keeper halen die eigenlijk allemaal op zijn best middelmaat zijn
  • Een Regeer terugkopen van FC Twente
Nou ja en spelers als Wijndal en Gorter lopen ook gewoon nog bij Ajax rond. Of van den Boomen. Ik had dan liever gezien dat een Akpom en Mannsverk erbij waren gebleven.

Ik snap dat het allemaal lastig is maar Kroes is hier nu een jaar mee bezig, bij elk bedrijf was een reorganisatie er al door heen geweest. Al was het met eenmalige kosten.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:01
Wordt eitje voor PSV... Ik quote van vi:
Quilindschy Hartman, Jordan Lotomba, Chris-Kévin Nadje, Calvin Stengs, Ramiz Zerrouki, Anis Hadj Moussa, Bart Nieuwkoop en Gernot Trauner ontbreken bij de Rotterdammers. Aanvoerder Quinten Timber heeft dus weer een basisplaats, na zijn rentree tegen Ajax. Inbeom Hwang, die al eerder zijn rentree maakte, begint vanaf de reservebank.
Dit wordt wrs zeer eenzijdig saai potje

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:45
Feyenoord pakt de laatste strohalm om nog iets van het seizoen te maken(op nationaal niveau dan).

Met het mes tussen de tanden, strijdend voor iedere meter. Dat kunnen ze heus wel, hebben ze vaker laten zien. Het wordt spannend, maar hopelijk valt het kwartje nu een keer onze kant op.

Let's go.

Dussssss..... :z

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:58
Blijf het hilarisch vinden dat op alle media enkel staat dat Feyenoord een sloot geblesseerden heeft. PSV heeft net zo goed een bak geblesseerden, maar daar scoor je blijkbaar niet zo goed mee.

En ja, Feyenoord heeft er nu meer, maar PSV staat ook met een rare opstelling waarbij je nooit een fatsoenlijke wissel kan doen zonder enorm in te leveren in kwaliteit.

WoT stats

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ph4ge schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:50:
Kennelijk is dat hier het geval, 9 maanden is wel extreem volgens mij. Ik bedoel dat vooral om aan te geven dat het Priske ook gewoon echt niet mee zit.
Het zit hem ook niet mee. In mijn optiek wordt hij veel te veel naar beneden gepraat terwijl de omstandigheden gewoon lastig zijn.
Ja het is geen Slot en hij heeft moeite met tactische aanpassingen, maar nu wordt gedaan alsof hij daarmee ineens ver ondergemiddeld is. Zoveel trainers zijn er niet die tijdens een wedstrijd even uit de losse pols succesvolle omzettingen doen. Ik denk dat er meer zijn die het niet kunnen dan die het wel kunnen.
Dus nu denken dat je zo even een andere trainer vindt die er wel heel veel meer uit haalt gaat op een heel grote teleurstelling uit lopen voor Feyenoord. Dus Te Kloese kennende gaan ze dat dan vast doen. ;)

Los daarvan kan je natuurlijk wel zien dat de fitheid over de gehele breedte niet in orde is en ver afgezakt is ten opzichte van onder Slot. Daar gaat dus wel op de één of andere manier iets niet goed. Veel blessures helpen daar ook niet in mee, beetje kip/ei, maar Priske zal daar ontegenzeggelijk een aandeel in hebben.

En Feyenoord heeft Priske niet geholpen door te denken dat het niveau wat Slot eruit haalde het standaard niveau van de selectie kon zijn, en hebben daarmee de balans wat laten verslonzen. In feite hadden bestuur en achterban behoorlijk wat zand in de ogen wat dat betreft denk ik.
Dus ik snap dat je Priske wilt verdedigen, het wordt veel te veel aan hem alleen gehangen. Maar ik wil er ook voor waken hem vrij te pleiten en alles aan tegenslag te hangen, want dat is ook weer niet realistisch.
Maar zoals hij nu vaak afgezaagd wordt, nee daar ben ik het niet mee eens. Hij mag nota benen niet eens zijn eigen tactiek bepalen, dus waar reken je hem dan eigenlijk op af? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01 10:44

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Prettige wedstrijd allen.

Ik hoop dat Feyenoord wint, maar ik ga er 100% vanuit dat PSV hier dik gaat winnen. De gifbeker bij Feyenoord moet nog leger denk ik.

Wat betreft Priske denk ik niet dat het helemaal zijn conto is, eerder die van te Kloese en alle blessures. Al denk ik niet dat hij het seizoen af gaat maken want het is niet een heel gelukkig huwelijk

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:40
Sterkte allemaal!
En psv en Feyenoord tegelijk in beeld doet nu al pijn aan mijn ogen.

• Trishul
  • Laatst online: 23:19
Ik zie Drommel op doel bij PSV, dan heeft Feyenoord toch nog een kans.
Alleen die aanval van PSV, tja dat wordt tegenhouden.

• Napo
  • Niet online
Met veel geluk de bal bij Bakayoko houden en dan geplaatst in het hoekje. De voorloop meer geluk dan wijsheid, de afronding bekeken.

• toolkist
  • Niet online
lijkt me buiten spel, speler staat tussen de bal en de keeper in en ontneemt het zicht daarmee

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:56:
lijkt me buiten spel, speler staat tussen de bal en de keeper in en ontneemt het zicht daarmee
Ik snap niets meer van het concept "hinderlijk buitenspel"

• toolkist
  • Niet online
nou hef dan buiten spel maar op...

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:07

OMX2000

By any means necessary...

Hou op!

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 10:52

Vos

AFCA

Hinderlijk buitenspel imo, vrij duidelijk.

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:45
Lijkt mij ook maar doelpunt blijft staan..

• PrinsPils
  • Laatst online: 20-01 14:40
Dit is toch best hinderlijk buitenspel. Maar goed. Sterk verdedigd weer.

• D-e-n
Op het EK was dit buitenspel

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:59
Dus ook met hinderlijk buitenspel gaan we nu met 2 maten meten, ongekend weer dit :')

Twente komt eraan!

• Rubman

Rubman

Wat doet die commentator moeilijk joh speler staat niet in de weg gewoon doelpunt. En dat zeg ik als Feyenoord supporter.

Hier kijkt de VAR dan weer een uur naar maar andere dingen laten ze totaal links liggen.

• toolkist
  • Niet online
overal. duidelijker in de weg staan krijg je niet als een speler de keeper tijdelijk het zicht op de bal ontneemt

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:45
Dit was gewoon duidelijk hinderlijk. Wat een poppenkast weer.

• D-e-n
Dat is toch geen toeval meer? Daar moet de staf de hand in hebben

• Quad

Quad

Doof

Ziet er veilig uit, het vuurwerk in het uitvak.

nggyu nglyd

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:40
En het publiek laat zich ook weer op hun best zien...
Zucht...

Misschien maar overal Feyenoordpubliek weren.
In Rome, Amsterdam en Lille niet voor niets

[ Voor 44% gewijzigd door Megupe op 05-02-2025 19:00 ]

• Rubman

Rubman

D-e-n schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:58:
[...]

Dat is toch geen toeval meer? Daar moet de staf de hand in hebben
True dat samen met gekke aankoop beleid van te Kloese en de trainer is vrij snel lam.

Pagina: 1 ... 181 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken