O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ook niet, 't is niet hun eigen stadion.carpebios schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:48:
[...]
Nee, want zij zijn dat knollenveld gewend, dus hebben voordeel. En het is meer een gokspel geworden, je kunt niet meer op techniek aan omdat en duur. Het lijkt ook wel of er sneeuw op het veld ligt, zo tergend langzaam gaat die bal.
O, dan neem ik mijn woorden terug. Al zit er toch nog iets van een gok element in met dat veld.toolkist schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:49:
[...]
Ook niet, 't is niet hun eigen stadion.
Ajax heeft natuurlijk ook wel kansen gehad die mochten zitten.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dat is zand wat je steeds ziet. Dat vertraagd de bal enorm. Misschien ook wel gebruikelijk die kant i.v.m. vorst?carpebios schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:48:
[...]
Nee, want zij zijn dat knollenveld gewend, dus hebben voordeel. En het is meer een gokspel geworden, je kunt niet meer op techniek aan omdat en duur. Het lijkt ook wel of er sneeuw op het veld ligt, zo tergend langzaam gaat die bal.
Ben ik het niet mee eens. Bovendien zie ik de bal geen onvoorspelbare dingen doen. Is het veld traag? Sneller inspelen. Daarbij gok ik dat ze trainen op een kunstgrasveld.carpebios schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:48:
[...]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Zou Farioli wel ontslagen worden?Harribo schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:50:
Wat een rollercoaster deze week... Eerst Feyenoord die Bayern met 3-0 verslaat en dan Ajax die achter staat tegen zo'n team
Ja het is een klote veld, maar dan nog moet je hier gewoon winnen, kwalitatief zou je zoveel beter moeten zijn.
Over een week pas weer spelen om deze smaak enigzins weg te poetsen...
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Zojuist nog de bal van Baas op AkpomST10©DE schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:51:
[...]
Ben ik het niet mee eens. Bovendien zie ik de bal geen onvoorspelbare dingen doen. Is het veld traag? Sneller inspelen. Daarbij gok ik dat ze trainen op een kunstgrasveld.
Maar ondanks het veld, Ajax speelt echt bedroevend slecht.
[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 23-01-2025 22:52 ]
Nee want het bestuur spreekt z'n vertrouwen niet uit
Flickr PSN ID= cheironnl
Wanneer gaan ze dat inhalen, nu heb je gelijk weer een ongelijk lopend aantal gespeelde wedstrijden.Gynnad schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:51:
Verliezen in Riga, man man man ...
Ja het is een klote veld, maar dan nog moet je hier gewoon winnen, kwalitatief zou je zoveel beter moeten zijn.
Over een week pas weer spelen om deze smaak enigzins weg te poetsen...
En zuur voor het missen van coëfficiënten.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
er lijken wel 11 #JaapStams op het veld te staan die vooral hun balltje breed quota willen halen.
Alle ajacieden 0/10 vandaag. Werkelijk een 0/10. Voor dat geld zou je kapot moeten schamen en de tickets en verblijf van alle uit supporters van eigen salaris moeten betalen.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Er is blijkbaar geen plan B bij Ajax. Dat ligt niet alleen aan de spelers!
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Ik zal ze gelijk een factuur van 1:30 uur sturen om dat stukje leven terug te krijgen in geld.HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:54:
Dit Ajax mag nog net niet naar huis gaan lopen, een maand lang pakketjes bezorgen tegen hetzelfde salaris van deze zeer hard werkende bezorgers en bij geklaag dat een week extra doen.
er lijken wel 11 #JaapStams op het veld te staan die vooral hun balltje breed quota willen halen.
Alle ajacieden 0/10 vandaag. Werkelijk een 0/10. Voor dat geld zou je kapot moeten schamen en de tickets en verblijf van alle uit supporters van eigen salaris moeten betalen.
Ik denk dat het probleem aan fitness ligt. De spelers uit de Eredivisie spelen zoveel wedstrijden, en dan ook nog een overvol Europees programma erbij.ephymerous schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:33:
Die fan-tas-tische Ajax aanval speelt helemaal niets klaar. Net als die FitzJim. Die doet werkelijk niets goed.
Het lijkt me het beste als Ajax gewoon niet mee doet. In de PL spelen ze al veel, maar iedereen onderschat het niveau van de Eredivisie.
Of ben ik te sarcastisch op de late avond? Je zou bijvoorbeeld, maar dat is wel een heel gewaagde aanvallende opstelling.. met twee spitsen kunnen beginnen.
[ Voor 9% gewijzigd door HollowGamer op 23-01-2025 22:57 ]
Nou als elke speler een 0 haalde dan was Fitz Jim toch wel degene die een -5 gescoord heeft.HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:54:
Dit Ajax mag nog net niet naar huis gaan lopen, een maand lang pakketjes bezorgen tegen hetzelfde salaris van deze zeer hard werkende bezorgers en bij geklaag dat een week extra doen.
Er ligt nauwelijks een plan A.nocalimero schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:55:
Dit tactische aanvalsplan is echt om te huilen!
Er is blijkbaar geen plan B bij Ajax. Dat ligt niet alleen aan de spelers!
Flickr PSN ID= cheironnl
Gewoon altijd gaan liggen en een veld hebben waarop je niet kunt opbouwen.
Heb je wel gekeken? Het was echt slecht, zeker bepaalde spelers die direct het doelpunt veroorzaakten. De urgentie leek er pas te zijn bij de achterstand. Om je kapot te schamen.Trishul schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:57:
Zo dramatisch is dit nou ook weer niet. Omstandigheden waren er simpelweg niet, dan kan je van iedereen verliezen.
RFS kan écht helemaal niets, alles minder dan winst is ronduit beschamend.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Toevoeging : de spelers op het veld mogen ook het feestbier betalen uit eigen zak voor de thuis supporters.carpebios schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:56:
[...]
Ik zal ze gelijk een factuur van 1:30 uur sturen om dat stukje leven terug te krijgen in geld.
Nu is het dat ik de ziggo gegevens van mijn ouders heb en je ook zonder ziggo..
FdB (of RdB) : opgezwollen gezwets in het kwadraat, Trump is er trots op
zonder ziggo.. maar anders had ik zelfs ajax de rekening gestuurt voor de verspilde bandbreedte van een stream van een van mijn websites omdat ESPN o.a. nog in het VHS Tijdperk leeft en een 'TV abo verplichten' bij een abo.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Niet? Dit was diep diep diep diep diep (en ga zo nog maar 100x door) triest.Trishul schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:57:
Zo dramatisch is dit nou ook weer niet. Omstandigheden waren er simpelweg niet, dan kan je van iedereen verliezen.
Omstandigheden my ass, daar moeten ze mee om kunnen gaan.
Of zou het stiekem toch aan de trainer liggen?Trishul schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:57:
Ik snap de media niet zo. Hij wint met veel geluk zijn wedstrijden, maar het spel is niet aan te zien. Als je dan inderdaad niet scoort, dan komt de JC uitspraak: als jij niet scoort, dan scoort de ander.
Bij Ziggo waren ze terecht kritisch op de directeur. Bij Feyenoord wordt een manager bijna ontslagen die nog iets (ja, nog te min) van aanvallend voetbal wilt laten zien. Maar bij Ajax snap ik er echt niets van. Het is alsof de opdracht is, beweeg niet te veel, dan worden jullie te snel moe.
Of de spelers zijn bang dat de fitness meter in het rood staat?
Ik probeerde positief te blijventoolkist schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:56:
[...]
Nou als elke speler een 0 haalde dan was Fitz Jim toch wel degene die een -5 gescoord heeft.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Fitz krijgt alle schuld, maar hij speelde net zo'n bal waar kapitein Henderson elke keer net mee weg komt. Zelden een Engelse speler zo dramatisch zien voetballen. En waarom Berghuis en Traore tegelijkertijd in het veld?
Waarom met 4 man achterin blijven voetballen?
Waarom was er niemand tussen de 5 en 10 meter voor het strafschopgebied van de RFS te vinden?
Beste stuurlui staan aan wal en toch zou ik het 10x beter doen dan Farioli.
Ja ik heb het gezien. Maar soms, terwijl je een wedstrijd kijkt, weet je dat het er niet in zit. Dat gevoel had ik eerste helft nog niet, pas na rust. Je zag de fouten achter elkaar van Fitz-Jim, ballen die niet aankwamen, aanvallers die de bal niet kunnen meenemen, enz. Ja, dan weet ik al dat wordt geen 3 punten.Gonadan schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 23:00:
[...]
Heb je wel gekeken? Het was echt slecht, zeker bepaalde spelers die direct het doelpunt veroorzaakten. De urgentie leek er pas te zijn bij de achterstand. Om je kapot te schamen.
RFS kan écht helemaal niets, alles minder dan winst is ronduit beschamend.
Of gelijk (4x namelijk).ST10©DE schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 23:04:
Ze kunnen de schuld wel aan de omstandigheden geven, maar dit is toch pas echt de eerste keer dat ze winnen in een Europese wedstrijd. Alle andere bezoekende partijen wisten wel te winnen ondanks het abominabele veld.
Je mist wel de visionair skills van hem. Je kunt niet zomaar er een man tussen zetten, dan gaat niet als hij één week later moet spelen of dit weekend tegen een ploeg uit de middenmoot. /sBvZwolle schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 23:04:
En Ajax mag ook niet klagen over de scheids.
Fitz krijgt alle schuld, maar hij speelde net zo'n bal waar kapitein Henderson elke keer net mee weg komt. Zelden een Engelse speler zo dramatisch zien voetballen. En waarom Berghuis en Traore tegelijkertijd in het veld?
Waarom met 4 man achterin blijven voetballen?
Waarom was er niemand tussen de 5 en 10 meter voor het strafschopgebied van de RFS te vinden?
Maurice ben jij dit?BvZwolle schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 23:04:
Zonder gekheid, met een FJ in deze vorm heb je eigenlijk geen tegenstander meer nodig.
XXXVI
Absoluut, ik herken me helemaal in jouw gevoel. Maar dat ligt maar beperkt aan de omstandigheden en primair aan Ajax zelf.Trishul schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 23:04:
[...]
Ja ik heb het gezien. Maar soms, terwijl je een wedstrijd kijkt, weet je dat het er niet in zit. Dat gevoel had ik eerste helft nog niet, pas na rust. Je zag de fouten achter elkaar van Fitz-Jim, ballen die niet aankwamen, aanvallers die de bal niet kunnen meenemen, enz. Ja, dan weet ik al dat wordt geen 3 punten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Niet? Ik had eigenlijk wel een hoop te klagen. Maar ook dat mag geen excuus zijn.BvZwolle schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 23:04:
En Ajax mag ook niet klagen over de scheids.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
zeg gewoon eerlijk dat je je KAPOT moet schamen
Berghuis die Jim een goede speler noemt , waarvan gesteld word eerlijk te zijn...
Zeker.Gonadan schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 23:18:
[...]
Absoluut, ik herken me helemaal in jouw gevoel. Maar dat ligt maar beperkt aan de omstandigheden en primair aan Ajax zelf.
Als boetedoening mag wat mij betreft Ajax in ieder geval de kaarten van de uitsupporters vergoeden. Aan hun heeft het niet gelegen; een uitwedstrijd aan de rand van Europa en dan met meer dan 2000 man ook nog. Supporters hebben hun best gedaan, Ajax niet. Het zou ze sieren als ze met iets van compensatie komen.
Zou ook fijn zijn als Kroes nu eens eindelijk zijn rol als TD goed uitvoert.
[ Voor 8% gewijzigd door Trishul op 23-01-2025 23:35 ]
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Nee dat mag je niet zeggen.HollowGamer schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 23:01:
[...]
Hij wint met veel geluk zijn wedstrijden, maar het spel is niet aan te zien.
Voor de aftrap was hij nog een enorme over performer.
Klopt, het is onzin om het aan geluk te hangen. Één abominabele wedstrijd met dito uitslag verandert dat niet ineens.Advizor schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 23:38:
[...]
Nee dat mag je niet zeggen.
Voor de aftrap was hij nog een enorme over performer.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Precies, niet te dramatisch over doen. Een keer een offday hebben, kan gebeuren. Het is niet alsof Twente, AZ, Feyenoord en PSV deze Europese campagne dit niet gehad hebben.Gonadan schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 01:13:
[...]
Klopt, het is onzin om het aan geluk te hangen. Één abominabele wedstrijd met dito uitslag verandert dat niet ineens.
Oh wacht een Argentijn
Het is gewoon jammer dat het tegen zo'n matige tegenstander gebeurt. Het veld hielp ook zeker niet mee en als Fitz-Jim de bal niet zo knullig weggeeft dan scoren hun ook nooit, dan was het waarschijnlijk gewoon 0-0 gebleven of met een beetje geluk nog 0-1 geworden.Mr.Jappe schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:22:
[...]
Precies, niet te dramatisch over doen. Een keer een offday hebben, kan gebeuren. Het is niet alsof Twente, AZ, Feyenoord en PSV deze Europese campagne dit niet gehad hebben.
Volgende week nog thuis tegen Galatasaray en dan de blik op Feyenoord thuis. Waar de vrienden van Feyenoord afgelopen weekend er ontzettend tegenop zagen om naar Amsterdam te komen, is daar ineens alle vertrouwen terug door de prachtige overwinning op Bayern.
Wie had dat gedacht dat Bayern dat zou verliezen, maar dat geldt ook voor Ajax in Letland. Zo zie je maar weer, is Ajax toch nog een beetje het Bayern van Nederland.
Half twee werd ik weer wakker en zag dat het 1-0 was geworden. Weinig gemist dus.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ze zoeken nog een excuses om hem er uit te tikken, normaal is Bayern thuis verliezen wel een mooi smoesje. Ging even mis voor de directie, dus kijken ze uit naar Ajax. Trainert ontslaan na verlies op Ajax (moet ik nog maar zien) valt wel lekker bij de achterbanDeruxian schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:54:
Zouden ze bij Priske nu echt gedreigd hebben met ontslag? Als dat zo is en hij mag nu opeens blijven zou ik de eer aan mijzelf houden …
Verliezen van Bayern Munchen als Nederlandse club is wellicht wel de slechtste smoes. Als je voor het seizoen gaat intekenen welke wedstrijden je wellicht verliest staat deze hoog op de lijst.Holk schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:11:
[...]
Ze zoeken nog een excuses om hem er uit te tikken, normaal is Bayern thuis verliezen wel een mooi smoesje. Ging even mis voor de directie, dus kijken ze uit naar Ajax. Trainert ontslaan na verlies op Ajax (moet ik nog maar zien) valt wel lekker bij de achterban
Als het de eerste helft wat meer mee had gezeten en/of je was zelf nog wat scherper geweest dan had je bij rust al voorgestaan en was het gewoon klaar. Halverwege had ik nog zoiets van het is niet best maar onder controle, en alles minder dan winst is gewoon iets om je kapot voor te schamen. Maar blijkbaar kon men het toch mentaal niet opbrengen om de tweede helft wel echt vol gas te gaan, iets waar ik Fitz-Jim helaas wel vaker op betrapt hebt in minder enerverende potjes.Gynnad schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:40:
Het is gewoon jammer dat het tegen zo'n matige tegenstander gebeurt. Het veld hielp ook zeker niet mee en als Fitz-Jim de bal niet zo knullig weggeeft dan scoren hun ook nooit, dan was het waarschijnlijk gewoon 0-0 gebleven of met een beetje geluk nog 0-1 geworden.
Dat is iets waar Farioli wat mij betreft keihard in mag zijn. Je levert elke wedstrijd, ongeacht aanzien, en anders ga je maar banken.
Maar goed, ik houd mijzelf nu maar voor dat dit een vooropgezet plan was om Kroes en consorten wat extra onder druk te zetten zodat er nog flink wat gebeurt voor het einde van de maand.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Thanks.Quad schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:49:
Is er in elk geval iets te vieren vandaag in huize @Gonadan. Van harte! 🎉
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Regeren is vooruitschuiven
I know, maar dan roepen ze wat moois als “de afgelopen periode zagen we geen verbetering in spel en resultaten bla bla bla” en dan met de ‘verwachte’ 0-3 verlies was het een prima verhaalNapo schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:30:
[...]
Verliezen van Bayern Munchen als Nederlandse club is wellicht wel de slechtste smoes. Als je voor het seizoen gaat intekenen welke wedstrijden je wellicht verliest staat deze hoog op de lijst.
Winnen ze met 3-0
Verwijderd
Vrijwel zeker.T-MOB schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:36:
als Twente met 2 doelpunten verschil wint zijn ze zeker door
Met 2 doelpunten verschil zou de grootste Europese overwinning in ruim een jaar zijn.
En Braga kan er dan nog voorbij met een 4-0 tegen Lazio.
Zie de simulator.
Lazio staat natuurlijk eerste en is gegarandeerd door. Die spelen misschien wel met een B opstelling. En Twente tegen Besiktas moet ik ook nog maar zien.Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:01:
[...]
Vrijwel zeker.
Met 2 doelpunten verschil zou de grootste Europese overwinning in ruim een jaar zijn.
Zie de simulator.
[Afbeelding]
Heeft een club er iets aan om 1e te eindigen in plaats van bijvoorbeeld 3e of 4e? Of is er na de tussenronde gewoon een loting tussen alle direct geplaatste teams en de winnaars van de tussenronde?
1 en 2 maakt niks uit dat is loting.Bao_mi1 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:14:
[...]
Lazio staat natuurlijk eerste en is gegarandeerd door. Die spelen misschien wel met een B opstelling. En Twente tegen Besiktas moet ik ook nog maar zien.
Heeft een club er iets aan om 1e te eindigen in plaats van bijvoorbeeld 3e of 4e? Of is er na de tussenronde gewoon een loting tussen alle direct geplaatste teams en de winnaars van de tussenronde?
De hoogste 2 geklasseerde krijgen de laagste geklasseerde uit de play off.
https://www.uefa.com/uefaeuropaleague/simulator/
als je hier naar bracket view gaat zie je dat.
YouTube: FC RFS 0:2 PAOK | HIGHLIGHTS | LABĀKIE MOMENTI | UEFA EUROPA LEAGUE
FTFYRobkazoe schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:28:
lang niet Iedereen zat af te geven op het veld van RFS wat ergens ook wel begrijpelijk is. PAOK speelde 1,5 maand geleden in hetzelfde stadion en het veld lag er toen ook niet heel best bij. PAOK won overigens wel met 2-0 (en mede door de vroege goal hebben ze waarschijnlijk de boel niet snel op slot gegooid achterin).
YouTube: FC RFS 0:2 PAOK | HIGHLIGHTS | LABĀKIE MOMENTI | UEFA EUROPA LEAGUE
Brobbey schijnbaar onderweg naar West Ham, zou om een verhuur gaan. Gaat dus neem ik aan weer 2m (half jaar salaris) schelen voor Kroes z'n budget, dan mag ie nu toch maar beter wel heel snel met een linksbuiten, rechtsback en een creatieve middenvelder aan komen zetten.
En dan Regeer ipv Fitz Jim, die jongen heeft gewoon niks in Ajax 1 te zoeken. Waar Gaaei zowaar stappen lijkt te maken lijkt het bij hem alleen maar minder te worden, of in ieder geval niet minder slecht.
Kan mij niet voorstellen dat ze Brobbey gaan verhuren zonder verplichte optie tot koop.toolkist schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:53:
[...]
FTFY
Brobbey schijnbaar onderweg naar West Ham, zou om een verhuur gaan. Gaat dus neem ik aan weer 2m (half jaar salaris) schelen voor Kroes z'n budget, dan mag ie nu toch maar beter wel heel snel met een linksbuiten, rechtsback en een creatieve middenvelder aan komen zetten.
En dan Regeer ipv Fitz Jim, die jongen heeft gewoon niks in Ajax 1 te zoeken. Waar Gaaei zowaar stappen lijkt te maken lijkt het bij hem alleen maar minder te worden, of in ieder geval niet minder slecht.
Ik zie het wel gebeuren, gezien z'n hoge salaris en lage rendement dit seizoen.Gynnad schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:59:
[...]
Kan mij niet voorstellen dat ze Brobbey gaan verhuren zonder verplichte optie tot koop.
Zo gaat het toch elke keer met Kroes. Grote eisen komen de media. Twee dagen later, speler vertrekt op huurbasis op kosten van Ajax.toolkist schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:39:
[...]
Ik zie het wel gebeuren, gezien z'n hoge salaris en lage rendement dit seizoen.
Dat is toch ook wat ik voorspel, die 2m huursom zou dan z'n salaris zijnKist schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:08:
[...]
Zo gaat het toch elke keer met Kroes. Grote eisen komen de media. Twee dagen later, speler vertrekt op huurbasis op kosten van Ajax.
Was hetzelfde bij Wijndal, die zouden ze ook gaan verhuren voor de salariskosten. Wat met de salarissen die Ajax die jongens betaalt ook niet raar is, die hebben helemaal geen zin om minder te gaan verdienen bij een andere club.
Die 4-0 leek/lijkt mij te onrealistisch om rekening mee te houden. Lazio kreeg pas 4 goals tegen in 7 wedstrijden. Zelfs als ze met een B-elftal beginnen gaan ze geen schandalige nederlaag toestaan. Maar goed, het blijft voetbal, dus het zou kunnen. In dat geval moet AZ maar te hulp schieten.Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:01:
[...]
Vrijwel zeker.
ondanks dat ze wonnen is dit natuurlijk puur geluk. Als ze 100 keer spelen dan verliezen ze gewoon 99x. Totaal vertekende uitslag maar de vrienden in Rotterdam zijn snel tevreden.Holk schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:11:
[...]
Ze zoeken nog een excuses om hem er uit te tikken, normaal is Bayern thuis verliezen wel een mooi smoesje. Ging even mis voor de directie, dus kijken ze uit naar Ajax. Trainert ontslaan na verlies op Ajax (moet ik nog maar zien) valt wel lekker bij de achterban
Bedoelde het meer om je punt te bevestigen.toolkist schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:14:
[...]
Dat is toch ook wat ik voorspel, die 2m huursom zou dan z'n salaris zijn
Was hetzelfde bij Wijndal, die zouden ze ook gaan verhuren voor de salariskosten. Wat met de salarissen die Ajax die jongens betaalt ook niet raar is, die hebben helemaal geen zin om minder te gaan verdienen bij een andere club.
Overigens ook interessant, nog steeds geen bevestiging van de transfer van Regeer.
Dus Benfica en City uit waren ook puur geluk. En zo kan ik nog tig voorbeelden opnoemen over de laatste jaren.AMARONE schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:36:
[...]
ondanks dat ze wonnen is dit natuurlijk puur geluk. Als ze 100 keer spelen dan verliezen ze gewoon 99x. Totaal vertekende uitslag maar de vrienden in Rotterdam zijn snel tevreden.
Complete onzin wat je hier loopt te verkondigen. Feyenoord presteert Europees juist erg goed .
[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 24-01-2025 13:02 ]
Mja, het is wel een feit eigenlijk dat al die clubs (City, Benfica en Bayern) in niet zo'n goede flow zitten. City is al genoeg over bekend. Benfica is erg wisselvallig, al helemaal sinds Schmidt daar ontslagen is. Bayern, Tja... Ze horen veel beter te kunnen o.b.v. hun spelers, maar hebben gewoon niet zo'n sterke trainer.DutchOwnage schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:00:
[...]
Dus Benfica en City uit waren ook puur geluk. En zo kan ik nog tig voorbeelden opnoemen over de laatste jaren.
Complete onzin wat je hier loopt te verkondigen. Feyenoord presteert Europees juist erg goed .
Desondanks, knap om van Bayern te winnen, hoewel de uitslag ook wel wat vertekend is als je naar de stats kijkt.
Tja, dat kan je ook van de meeste wedstrijden zeggen die Feyenoord dit seizoen niet won. Ik dacht dat inmiddels iedereen het er wel over eens was dat een statistiek telt en dat is de einduitslag, net als dat we in dit topic de internationale prestaties van andere clubs niet zouden bagatelliseren.Trishul schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:06:
Desondanks, knap om van Bayern te winnen, hoewel de uitslag ook wel wat vertekend is als je naar de stats kijkt.
[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 24-01-2025 13:09 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
In de competitie heeft het wel degelijk een aantal keer heel erg mee gezeten.Gonadan schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 01:13:
[...]
Klopt, het is onzin om het aan geluk te hangen. Één abominabele wedstrijd met dito uitslag verandert dat niet ineens.
Trek er eens 5-6 punten af, sta je 4e.
En ook tegen, tel je er weer 4 bij, sta je weer 2eAdvizor schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:11:
[...]
In de competitie heeft het wel degelijk een aantal keer heel erg mee gezeten.
Trek er eens 5-6 punten af, sta je 4e.
Gelukkig zeg ik daarom ook: knap om van Bayern te winnen.ph4ge schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:08:
[...]
Tja, dat kan je ook van de meeste wedstrijden zeggen die Feyenoord dit seizoen niet won. Ik dacht dat inmiddels iedereen het er wel over eens was dat een statistiek telt en dat is de einduitslag, net als dat we in dit topic de internationale prestaties van andere clubs niet zouden bagatelliseren.
Ik bagatelliseer niet, geef alleen maar aan dat die andere clubs op dit moment niet presteren zoals je van hun zou verwachten o.b.v. hun naam.
Ja je kunt prima 99 van de 100x verliezen van Bayern (de verhouding zal iets anders liggen maar goed). Maar die ene keer hoeft dan nog steeds helemaal niks met geluk te maken te hebben, zoals afgelopen woensdag.AMARONE schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:36:
[...]
ondanks dat ze wonnen is dit natuurlijk puur geluk. Als ze 100 keer spelen dan verliezen ze gewoon 99x. Totaal vertekende uitslag maar de vrienden in Rotterdam zijn snel tevreden.
Deze wedstrijd won Feyenoord gewoon terecht om het simpele feit dat Feyenoord z'n kansen wel afmaakt.
Dat Bayern z'n kansen niet maakt heeft niks te maken met geluk voor Feyenoord. Vorm, motivatie, concentratie, whatever geef het een naam maar geluk is het iig niet. Dat Bijlow zoveel ballen stopte idem, heeft niks te maken met geluk tenzij ie ballen via via via tegen zich aan kreeg (heb er bijna niks van gezien).
Het gaat om effectief zijn. Feyenoord heeft zo ver ik weet 4 schoten direct op doel gehad. 3 erin waarvan 1 penalty.toolkist schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:20:
[...]
Ja je kunt prima 99 van de 100x verliezen van Bayern (de verhouding zal iets anders liggen maar goed). Maar die ene keer hoeft dan nog steeds helemaal niks met geluk te maken te hebben, zoals afgelopen woensdag.
Deze wedstrijd won Feyenoord gewoon terecht om het simpele feit dat Feyenoord z'n kansen wel afmaakt.
Dat Bayern z'n kansen niet maakt heeft niks te maken met geluk voor Feyenoord. Vorm, motivatie, concentratie, whatever geef het een naam maar geluk is het iig niet. Dat Bijlow zoveel ballen stopte idem, heeft niks te maken met geluk tenzij ie ballen via via via tegen zich aan kreeg (heb er bijna niks van gezien).
Gewoon zwaar effectief geweest. Komt beetje geluk bij kijken natuurlijk, maar de overwinning was terecht.
Ik lees net dat er coefficientenbonussen worden uitgedeeld op basis van de plek op de ranglijst. De nummer 1 krijgt 6 punten, en dan per plek omlaag een kwartpunt minder. Ik weet niet hoe boeiend de clubs dat vinden, maar je hebt er in zoverre wat aan dat je volgend jaar misschien in een gunstigere pot komt voor de loting.Bao_mi1 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:14:
[...]
Heeft een club er iets aan om 1e te eindigen in plaats van bijvoorbeeld 3e of 4e?
Tja de fantastische Europese campagne van Ajax in 2019 had ook (deels) met geluk te maken. Het zat mee, tegenstanders zaten ook niet in hun spel. Hetzelfde geldt voor Feyenoord toen ze de finale in de conference league haalden, of toen AZ vorig jaar tegen Lazio speelde.AMARONE schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:36:
[...]
Er komt vaak een dosis geluk bij kijken. Net als dat gezanik over de scheids. Maar je hoort niemand als het een keer meezit (oh jawel, dan is het opeens “ja je zou m ook kunnen geven”)
Alleen heb je als club er helemaal geen baat meer bij als je bij de loting in een hogere pot zit? Bij CL en EL kreeg elke club 2 tegenstanders uit elke pot. Dus of je nou in pot 1 of pot 4 zit, je hebt 2 tegenstanders uit pot 1, 2, etc.T-MOB schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:19:
[...]
Ik lees net dat er coefficientenbonussen worden uitgedeeld op basis van de plek op de ranglijst. De nummer 1 krijgt 6 punten, en dan per plek omlaag een kwartpunt minder. Ik weet niet hoe boeiend de clubs dat vinden, maar je hebt er in zoverre wat aan dat je volgend jaar misschien in een gunstigere pot komt voor de loting.
Dat is denk ik deels de reden waarom dit is ingevoerd. Clubs die doorheen vrij zeker waren van 6 nederlagen of misschien 5 en een gelijkspelletje, hebben nu ook ineens kans om wat punten te pakken.
Prachtige vrije trap
Edit :niet alle eredivisie teams spelen dit weekend? Waarom? Ik zie de overige duels ook niet zo snel ingehaald worden..
[ Voor 47% gewijzigd door Harribo op 24-01-2025 22:01 ]
Eind februari spelen clubs in Europa in een vrij weekend de inhaalwedstrijd.Harribo schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 21:50:
Pfff gelukkig scoort Utrecht nog tegen Heracles
Prachtige vrije trap
Edit :niet alle eredivisie teams spelen dit weekend? Waarom? Ik zie de overige duels ook niet zo snel ingehaald worden..
Alleen psv en az hebben er voor gekozen om gewoon door te voetballen.
Al voor die vrije trap genomen werd zei ik dat die keeper te ver richting de andere hoek stond. Jammer dat ie dat zelf niet door had.Harribo schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 21:50:
Pfff gelukkig scoort Utrecht nog tegen Heracles
Prachtige vrije trap
Verwijderd
Weekend van 22/23 februari. Dit is in december al gecommuniceerd.Harribo schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 22:37:
Dat weekend moet wrs dan nog gepland worden
Ajax drie dubbele jackpot voor die knakker. Die raakt niks.
Ik oordeel pas wanneer alles rond is. Mijn gevoel zegt dat het een kloten verhuur wordt voor een half jaar met optie tot koop, die niet gelicht gaat worden. De geïnteresseerde club is op zoek naar een korte termijn oplossing. Lang verhaal kort; Ajax is de ene spits kwijt, en de andere die ze willlen lozen blijft, zonder dat er een transfersom tegenover staat. Geen geld voor een vervanger dus.Agent47 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 04:37:
Ja hoor en brobbey die geen knikker raakt wordt ff voor 30 miljoen waarschijnlijk verkocht richting Engeland[…]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Nee joh! Niet jammer!toolkist schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 01:05:
[...]
Al voor die vrije trap genomen werd zei ik dat die keeper te ver richting de andere hoek stond. Jammer dat ie dat zelf niet door had.
Heel fijn!
Heracles moet niet weglopen van Groningen
Verwijderd
Waarom zou Brobbey zich laten verhuren voor 4 maanden zonder garanties op een definitieve transfer?Han schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:35:
Ik oordeel pas wanneer alles rond is. Mijn gevoel zegt dat het een kloten verhuur wordt voor een half jaar met optie tot koop, die niet gelicht gaat worden. De geïnteresseerde club is op zoek naar een korte termijn oplossing. Lang verhaal kort; Ajax is de ene spits kwijt, en de andere die ze willlen lozen blijft, zonder dat er een transfersom tegenover staat. Geen geld voor een vervanger dus.
Dat zou mooi zijn voor Ajax.Agent47 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 04:37:
Ja hoor en brobbey die geen knikker raakt wordt ff voor 30 miljoen waarschijnlijk verkocht richting Engeland
Brobbey draait dit seizoen uitermate belabberd. Maar het kan toch zijn hij gewoon een minder seizoen heeft? Als hij zijn normale niveau van de jaren daarvoor haalt, kàn hij heel goed zijn.
Giménez heeft ook wel mindere tijden gekend als ik het mij goed herinner?
Blijkbaar wil een West Ham dat risico wel nemen?
West Ham loopt nu ook weg met de destijds van Ajax aangekochte Kudus, dat zal meespelen. En Alvarez zie ik ook regelmatig bij hun meedoen.
Brobbey... 30 miljoen, toch gelijk wegdoen
Ik lees veel interesse van goede clubs voor Brobbey, mits waar drijft dat de prijs dan natuurlijk flink op.
[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 25-01-2025 09:50 ]
Ajax haalt toch geen spelers op noodzakelijke posities. Dus dan kan je hem net zo goed gratis verhuren.Han schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:35:
[...]
Ik oordeel pas wanneer alles rond is. Mijn gevoel zegt dat het een kloten verhuur wordt voor een half jaar met optie tot koop, die niet gelicht gaat worden. De geïnteresseerde club is op zoek naar een korte termijn oplossing. Lang verhaal kort; Ajax is de ene spits kwijt, en de andere die ze willlen lozen blijft, zonder dat er een transfersom tegenover staat. Geen geld voor een vervanger dus.
Ajax wil dat zelf ook niet.Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:48:
[...]
Waarom zou Brobbey zich laten verhuren voor 4 maanden zonder garanties op een definitieve transfer?
Tja, dat is de Ajax tax die je ondanks dat een hele serie van spelers die de hoge verwachtingen bij verkoop niet waar maakten nog steeds betaald. Brobbey kan overigens in mijn optiek best wel wat, getuige ook hoe hij bij het Nederlands elftal speelde bijvoorbeeld, als het spel wat meer op zijn snelheid/ fysiek is afgestemd.Agent47 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 04:37:
Ja hoor en brobbey die geen knikker raakt wordt ff voor 30 miljoen waarschijnlijk verkocht richting Engeland en wij onderhandelen voor een paar miljoen meer over gimenez met AC Milan.
Ajax drie dubbele jackpot voor die knakker. Die raakt niks.
Dat wil niet zeggen dat het in verhouding staat met elkaar overigens, Gimenez zie ik in die zin eerder bij een topclub slagen (waarmee ik niet zeg dat hij daar thuishoort op dit moment, hij zou daar eerder passen dan Brobbey) maar dat is omdat die vaak moeten voetballen en dan heb je gewoon meer aan Gimenez dan aan Brobbey.
In die zin zijn het totaal verschillende spitsen, waarbij ik Gimenez wel beter en completer vind dan Brobbey.
Maar goed, laat Gimenez nog eens scoren in de CL en dan zal er ook wel wat uit Engeland komen, of wellicht Spanje, dan zal de prijs ook wel omhoog gaan.
Probleem voor Brobbey is dat die Engelse verdedigers fysiek wel in orde zijn dus dan wordt het een stuk moeilijker om de verdediging op kracht te overwinnen. Als je hogerop wilt kun je niet enkel op fysiek terenjbdeiman schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:47:
[...]
als het spel wat meer op zijn snelheid/ fysiek is afgestemd.
Daarnaast (weer) een talent die voor langere termijn heeft bijgetekend (Kraaijeveld), na van Persie. Nu Feyenoord eindelijk weer een tijdje ook inzet op jeugd en doorstroming, komen er toch best wat talenten vanuit de jeugd die het eerste elftal halen/ kunnen halen. Jeugdspelers zullen dit merken en voelen bij de club en linken meer dan in een periode tot heel veel jaren terug, het gevoel te hebben dat ze dit kunnen redden en niet alleen door aankopen in de weg te worden gezeten.
In die zin, merk je i.m.o. meer en meer dat het beleid de gewenste vruchten afwerpt.
Kijk naar hoe hij dit tegen de fysiek toch ook echt sterke Duitsers deed, er zit echt wel meer in die jongen dan velen hem toedichten. Het is geen killer voor de goal, maar als kapstok/ aanspeelpunt en wanneer de afstand tot de goal (en daarmee de open/ vrije ruimte) wat groter is lijkt hij het beste te renderen.D-e-n schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:52:
[...]
Probleem voor Brobbey is dat die Engelse verdedigers fysiek wel in orde zijn dus dan wordt het een stuk moeilijker om de verdediging op kracht te overwinnen. Als je hogerop wilt kun je niet enkel op fysiek teren
Dat valt denk ik wel mee, als je ziet hoe Brobbey in die interland tegen Duitsland die centrale verdedigers ook op een hoopje speelde. Dat waren volgens mij Rudiger en Tah, fysiek toch ook niet de minste.D-e-n schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:52:
[...]
Probleem voor Brobbey is dat die Engelse verdedigers fysiek wel in orde zijn dus dan wordt het een stuk moeilijker om de verdediging op kracht te overwinnen. Als je hogerop wilt kun je niet enkel op fysiek teren
Achterin een goed blok met Trauner en Hancko, middenveld Timber, hwang, Milambo en voorin Paixao en Hadj Moussa als vleugels die tenminste renderen en Giménez als afmaker. Giménez moet wel dan in vorm zijn. Zeer compleet elftal vind ik die veel facetten heeft. Snelheid, kracht, techniek, creativiteit, vechtlust, efficiëntie etc.
Een fit elftal en Priske moet dan beter kunnen presteren
[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 25-01-2025 10:59 ]
Dat is denk ik wat er aan ontbreekt dit seizoen ja. Dit seizoen is de tactiek niet bepaald om Brobbey in te spelen en vervolgens met lopende middenvelders aan te sluiten. Bij West Ham lopen spelers als Kudus en Bowen, die weten wel hoe daarvan te profiteren.jbdeiman schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:54:
[...]
Kijk naar hoe hij dit tegen de fysiek toch ook echt sterke Duitsers deed, er zit echt wel meer in die jongen dan velen hem toedichten. Het is geen killer voor de goal, maar als kapstok/ aanspeelpunt en wanneer de afstand tot de goal (en daarmee de open/ vrije ruimte) wat groter is lijkt hij het beste te renderen.
Denk inderdaad dat Brobbey prima past bij West Ham. Brobbey is een storm ram, die moet je niet bij Arsenal of Spurs zetten denk ik, daar draait het meer om techniek mitoolkist schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:59:
[...]
Dat is denk ik wat er aan ontbreekt dit seizoen ja. Dit seizoen is de tactiek niet bepaald om Brobbey in te spelen en vervolgens met lopende middenvelders aan te sluiten. Bij West Ham lopen spelers als Kudus en Bowen, die weten wel hoe daarvan te profiteren.
Milambo valt zwaar tegen. Laat net als Stengs vaak de man lopen, geen sprintjes terug. Heeft enkele leuke wedstrijden gehad. Achterin wordt het beter als Hartman weer op linksback komt. Voorin staat het inderdaad aardig.Harribo schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:57:
Ik als buitenstaander vind Feyenoord, mits allemaal fit, de beste selectie hebben van Nederland.
Achterin een goed blok met Trauner en Hancko, middenveld Timber, hwang, Milambo en voorin Paixao en Hadj Moussa als vleugels die tenminste renderen en Giménez als afmaker. Giménez moet wel dan in vorm zijn. Zeer compleet elftal vind ik die veel facetten heeft. Snelheid, kracht, techniek, creativiteit, vechtlust, efficiëntie etc.
Een fit elftal en Priske moet dan beter kunnen presteren
Ik vind psv de beste selectie hebben. Kijk wat een luxe aan wissels er op de bank zitten. Wij kunnen een vergeten voetballer als Ivanusec inzetten. PSV kan lang , Bakayoko, Tillman, Till etc gewoon standaard inzetten.
Die is pas negentien ofzo. Ik heb in mijn leven al zo vaak het verhaal gehoord van jonge spelers gehoord die "hun man laten lopen" of "lui" zouden zijn. Dat hoort ook bij de leeftijd. De generatie De Boer heette de "patat-generatie". Ik bedoel maar. Jonge spelers moet je vooral goed coachen vanaf de bank. En dat blijkt dus te weinig te gebeuren. Zie ook hoe een Taylor opbloeit op het moment dat hij in een strakke organisatie speelt.
Wat dat betreft heeft Te Kloese ook dik gefaald bij het beoordelen van Priske. Een trainer die (blijkbaar) een groep spelers "verantwoordelijkheid" geeft. Dat is anno nu echt een red flag in de top van de eredivisie. Je hebt elk jaar met transfers te maken en je zult elk jaar jonge spelers moeten inpassen. Dat vereist een coach die er bovenop zit. Dat vereist een van Gaal en geen Hiddink.
[ Voor 32% gewijzigd door D-e-n op 25-01-2025 11:50 ]
Vind het wat ver gaan om het niet meeverdedigen door Milambo op de rekening van Priske te schuiven.D-e-n schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:42:
[...]
Die is pas negentien ofzo. Ik heb in mijn leven al zo vaak het verhaal gehoord van jonge spelers gehoord die "hun man laten lopen" of "lui" zouden zijn. Dat hoort ook bij de leeftijd. De generatie De Boer heette de "patat-generatie". Ik bedoel maar. Jonge spelers moet je vooral goed coachen vanaf de bank. En dat blijkt dus te weinig te gebeuren. Zie ook hoe een Taylor opbloeit op het moment dat hij in een strakke organisatie speelt.
Wat dat betreft heeft Te Kloese ook dik gefaald bij het beoordelen van Priske. Een trainer die een groep spelers "verantwoordelijkheid" geeft. Dat is anno nu echt een red flag in de top van de eredivisie. Je hebt elk jaar met transfers te maken en je zult elk jaar jonge spelers moeten inpassen. Dat vereist een coach die er bovenop zit. Dat vereist een van Gaal en geen Hiddink.
Dit had er in de jeugd al in gedreund moeten worden, niet nu pas door de trainer van het 1e.
Taylor is dan ook geen goed voorbeeld, die is ook gewoon niet goed genoeg als ie die drive niet al uit zichzelf heeft.
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken