Is die bal van Jaap Stam eindelijk niet meer alleen.Typhone schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:10:
Auw, krijg opeens een bal op m’n kop.
Jaaaaaa Feyenoord!!! We worden kampioen!!!! Lekker dit. Toppers
kom op joh. je wordt in de 10e minuut al enorm bevoordeeld, toen had 1/3e van het team geel moeten hebben....
Ik leg al in de fontein, kom je ook?Lekkerboeie86 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:16:
Jaaaaaa Feyenoord!!! We worden kampioen!!!! Lekker dit. Toppers
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat is wel een kleinzielige reactie, niet? Manschot was niet goed, maar PSV werd nou niet geholpen door hem, waardoor hij een 12de man voor PSV zou zijn.Advizor schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:14:
Terecht. Feyenoord gewonnen van 12 man vandaag.
Wellenreuther motm!
Feyenoord had zelfs nog geluk dat ie geen tweede geel aan Wellenreuther gaf.
Ik zou dat dan uitleggen als PSV is genaaid door Manschot doordat hij de tweede geel niet gaf.JanW schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:16:
[...]
Lekker, een huldiging in een nagenoeg leeg stadion.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Feyenoord wint uiteindelijk wel terecht van psv. Ook een bizarre Manschot. Verdedigend is er nog flink wat te verbeteren.
Maar goed. Er kunnen nog versterkingen gehaald worden. Is wel nodig
Maar goed. Er kunnen nog versterkingen gehaald worden. Is wel nodig
Potverdriedubbeltjes.
Gefeliciteerd Feyenoord, heel close maar dan had PSV het maar beter moeten doen.
Fijn begin voor Priske, al zullen beide trainers wat moeilijk naar hun eigen verdediging moeten kijken.
Gefeliciteerd Feyenoord, heel close maar dan had PSV het maar beter moeten doen.
Fijn begin voor Priske, al zullen beide trainers wat moeilijk naar hun eigen verdediging moeten kijken.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dat mag jij vinden. Ik vond hem dramatisch fluiten en vaak in het nadeel van Feyenoord. Onterechte gele kaarten bij de vleet, geen VAR moment bij de tackle op Gimenez. Maar dan alleen het moment van Wellenreuther er uit pikken. PrimaJanW schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:16:
[...]
Dat is wel een kleinzielige reactie, niet? Manschot was niet goed, maar PSV werd nou niet geholpen door hem, waardoor hij een 12de man voor PSV zou zijn.
Wat een wedstrijd. Bizar. Had er in het begin weinig vertrouwen in maar naar mate de wedstrijd werd Feyenoord wel steeds beter. Was wel echt enorm spannend. Penalty's werden door Feyenoord echt goed ingeschoten. Wel lekker zo de eerste prijs en overwinning van de competitie.
We doen gewoon een PSV'tje dit jaarGrudgie schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 21:22:
Wel lekker zo de eerste prijs en overwinning van de competitie.
Priske met Feyenoord, Slot met Liverpool. En dan komen ze elkaar ook nog tegen in de knock-out out van de Champions League

Dat had echt 100% tweede geel = rood moeten zijn.JanW schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:16:
[...]
Dat is wel een kleinzielige reactie, niet? Manschot was niet goed, maar PSV werd nou niet geholpen door hem, waardoor hij een 12de man voor PSV zou zijn.
Wat mij betreft een smet op de wedstrijd.
De gele kaarten werden echt wel terecht, goed verdeeld en 'naar rato' gegeven.
Spektakelwedstrijd, erg leuk om te zien, en dramatisch genomen pingels door PSV, dat moet echt beter.
[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 04-08-2024 23:02 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Van mij hoeft PSV (Penalty Serie Verpesters?Ramzzz schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 23:01:
[...]
Spektakelwedstrijd, erg leuk om te zien, en dramatisch genomen pingels door PSV, dat moet echt beter.
12e man is het publiek. Of beter gezegd dat is hoe het publiek bij Feyenoord wordt genoemd.JanW schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:16:
[...]
Die 2e gele kaart aan Wellenreuther had gegeven kunnen worden vanwege consequent zijn. Maar Benitez haalt de speler bewust onderuit waar Wellenreuther ongelukkig doorglijdt. De penal is geen discussie over. Wel een aantal kaarten aan spelers die met een waarschuwing afgedaan hadden kunnen worden. Oa de 1e aan Wellenreuther omdat het in context te begrijpen is dat hij het oneens is en kenbaar wil maken.
Verder 4-4 was een terechte uitslag. Beide kanten maakten verdedigend veel fouten. Had 6-4 en 4-6 kunnen zijn. Maar 1-3 was ook heeeel dichtbij, dat had echt een andere wedstrijd opgeleverd.
En dat een Veerman zich ergert aan gerollebol begrijp ik. Maar dat heeft Feyenoord geleerd uit de vele Europese wedstrijden tegen Italiaanse clubs. Wat dat betreft een goede oefening voor als je in de CL moet gaan spelen.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Dat Wellenreuther dan blijkbaar de nieuwe regels niet kent is zijn probleem... Een waarschuwing geven zou meteen het failliet van de nieuwe spelregel zijn.OMX2000 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 23:43:
Wel een aantal kaarten aan spelers die met een waarschuwing afgedaan hadden kunnen worden. Oa de 1e aan Wellenreuther omdat het in context te begrijpen is dat hij het oneens is en kenbaar wil maken.
Inderdaad was meteen in het begin na die goal al dat ee een gele kaart kwam. Na die 1-0 van PSV. Maar sowieso spelers die iemand zien huilebalken die op de grond ligt, moeten eens beseffen dat de scheidsrechter bepaalt of het spel doorgaat ja of nee. Daarna en masse lopen te roepen en gillen dan begrijp je de spelregels van je eigen sport niet en zou je misschien eens een verplichte regelcursus moeten volgen. Maar aangezien de gemiddelde voetballer niet zo slim is vrees ik dat dat niet gaat werken.toolkist schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 23:55:
[...]
Dat Wellenreuther dan blijkbaar de nieuwe regels niet kent is zijn probleem... Een waarschuwing geven zou meteen het failliet van de nieuwe spelregel zijn.
Dat kleutergedrag van de hele tijd wijzen naar de stervende zwaan terwijl ze moeten verdedigen zit er al op jonge leeftijd in volgens mij.
Hoeft niet. Je kunt in het begin van de wedstrijd best beginnen met waarschuwingen en dan overgaan op gele kaarten. Maar hij was ook niet per se consequent daarin.toolkist schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 23:55:
[...]
Dat Wellenreuther dan blijkbaar de nieuwe regels niet kent is zijn probleem... Een waarschuwing geven zou meteen het failliet van de nieuwe spelregel zijn.
Ik ben helemaal voor die regel hoor trouwens. Dat gezeik met spelers die de scheids “aanvallen” moet ophouden. Maar dat een speler soms zijn ongenoegen over een besluit mag uiten is in mijn ogen wat anders. Dus niet richting scheids.
Oh die gele kaart voor Paixao vanwege dat gele kaart gebaar is ook wel terecht. Dat soort naaistreken moet je ook mee kappen.
Hoeft niet. Je kunt in het begin van de wedstrijd best beginnen met waarschuwingen en dan overgaan op gele kaarten. Maar hij was ook niet per se consequent daarin later.toolkist schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 23:55:
[...]
Ik ben helemaal voor die regel hoor trouwens. Dat gezeik met spelers die de scheids “aanvallen” moet ophouden. Maar dat een speler soms zijn ongenoegen over een besluit mag uiten is in mijn ogen wat anders. Dus niet richting scheids.
Oh die gele kaart voor Paixao vanwege dat gele kaart gebaar is ook wel terecht. Dat soort naaistreken moet je ook mee kappen.
It depends.Typhone schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 05:47:
[...]
Inderdaad was meteen in het begin na die goal al dat ee een gele kaart kwam. Na die 1-0 van PSV. Maar sowieso spelers die iemand zien huilebalken die op de grond ligt, moeten eens beseffen dat de scheidsrechter bepaalt of het spel doorgaat ja of nee. Daarna en masse lopen te roepen en gillen dan begrijp je de spelregels van je eigen sport niet en zou je misschien eens een verplichte regelcursus moeten volgen. Maar aangezien de gemiddelde voetballer niet zo slim is vrees ik dat dat niet gaat werken.
Dat kleutergedrag van de hele tijd wijzen naar de stervende zwaan terwijl ze moeten verdedigen zit er al op jonge leeftijd in volgens mij.
Je moet niet stoppen met voetballen. Daar ben ik het mee eens. Maar het komt nogal eens voor dat een scheids niet (wil zien?) ziet dat een speler geblesseerd is. Dat spelers dat kenbaar willen maken vind ik op zich niet raar.
Zerrouki ging ook wat mij betreft te makkelijk liggen. Tegelijkertijd werd er wel degelijk een overtreding gemaakt door Tillman. Scheids zag dat niet of vond het te licht. En dat daarna een doelpunt valt gaat noooit goed vallen natuurlijk.
Oh, die gasten kennen de regels. Alleen sommige daarvan zijn “rekbaar” en een aantal amper te begrijpen.
Ze moeten gewoon eens de regel invoeren dat wanneer iemand ligt te rollen alsof een ledemaat geamputeerd is je de rest van de wedstrijd gewoon het veld niet in komt als je gewoon door blijkt te kunnen voetballen. Het is één groot theater geworden.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
"Jordan Teze is dicht bij een vertrek van PSV naar AS Monaco, zo meldt journalist Rik Elfrink zondagavond." https://www.voetbalzone.n...ljoen-aan-bonussen/438030
Even los van de wedstrijd van gisteravond, als dit echt zo is moet PSV de status van favoriet voor de competitie maar eens loslaten. We praten over het halen van Van de Berg maar de laatste transferwindows gaat het vaker fout dan goed met het aantrekken van verdedigers. Ramalho weg, en dat was een degelijke basis kracht. Teze dan weg als basisspeler, Sambo en vam Aanholt weg als goede invallers, en Bella Kotchap was een mispeer. Maar samen zijn dat wel 5 verdedigers weg waarvoor alleen Flamingo is gehaald tot nu toe. Toch zorgwekkend dit..
Even los van de wedstrijd van gisteravond, als dit echt zo is moet PSV de status van favoriet voor de competitie maar eens loslaten. We praten over het halen van Van de Berg maar de laatste transferwindows gaat het vaker fout dan goed met het aantrekken van verdedigers. Ramalho weg, en dat was een degelijke basis kracht. Teze dan weg als basisspeler, Sambo en vam Aanholt weg als goede invallers, en Bella Kotchap was een mispeer. Maar samen zijn dat wel 5 verdedigers weg waarvoor alleen Flamingo is gehaald tot nu toe. Toch zorgwekkend dit..
[ Voor 7% gewijzigd door Bao_mi1 op 05-08-2024 07:39 ]
Dat deed hij, door alleen Wellenreuther een kaart te geven ipv de 4 die em hadden moeten krijgen.OMX2000 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 07:09:
[...]
Hoeft niet. Je kunt in het begin van de wedstrijd best beginnen met waarschuwingen en dan overgaan op gele kaarten. Maar hij was ook niet per se consequent daarin.
Er is zoveel aandacht voor die regelwijziging geweest, dan is nog een keer waarschuwen gewoon niet meer nodig.
Het is ongenoegen over de beslissing van de scheids, dus hoe je het ook wendt of keert, kritiek op de scheids.Ik ben helemaal voor die regel hoor trouwens. Dat gezeik met spelers die de scheids “aanvallen” moet ophouden. Maar dat een speler soms zijn ongenoegen over een besluit mag uiten is in mijn ogen wat anders. Dus niet richting scheids.
Ben benieuwd of er clubs zijn die een cursusje Anger Management hebben gedaan/ingepland
En wie dan? Feyenoord wat ongetwijfeld nog spelers als Geertruida en Hancko gaat verliezen?Bao_mi1 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 07:39:
"Jordan Teze is dicht bij een vertrek van PSV naar AS Monaco, zo meldt journalist Rik Elfrink zondagavond." https://www.voetbalzone.n...ljoen-aan-bonussen/438030
Even los van de wedstrijd van gisteravond, als dit echt zo is moet PSV de status van favoriet voor de competitie maar eens loslaten. We praten over het halen van Van de Berg maar de laatste transferwindows gaat het vaker fout dan goed met het aantrekken van verdedigers.
Ajax wt geen geld heeft om de selectie te versterken?
PSV heeft vorig jaar laten zien helemaal geen super goede verdediging nodig te hebben, dus blijven echt nog wel de grote favoriet.
Ik mag toch hopen - en op basis van historische communicatie is dat zo - dat de KNVB voorgaand aan het seizoen bij de BVO's langs gaat om de significante wijzigingen uit te leggen. Spelers zouden dus bewust moeten zijn van de aanpassingen en juist door er in het begin wat duidelijker in te gaan zitten - en dus niet te opteren voor waarschuwingen - geeft een duidelijke lijn aan. Ga je nu eerst waarschuwen wat ga je dan doen in volgende wedstrijden?OMX2000 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 07:09:
[...]
Hoeft niet. Je kunt in het begin van de wedstrijd best beginnen met waarschuwingen en dan overgaan op gele kaarten. Maar hij was ook niet per se consequent daarin.
Als keeper zal je daar al vaak een streep achter hebben dan overige spelers. Je hebt in de regel een geruime afstand af te leggen naar de scheidsrechter. Wat dat betreft een prima en gemakkelijke keuze om te maken als scheidsrechter.
Het enige voordeel is zolang Stengs blijft krijgen wij geen Joey Kooy als scheidsrechter ( is zijn zwager)
Maar allemachtig wat een beroerde scheidsrechters heb je in Nederland.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Dat is dan wel een voordeeltje inderdaad. Maar dan weet ik het goed gemaakt: spelers niet meer protesteren, scheidsrechters die gewoon goed fluiten. Iedereen blij.Agent47 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 08:11:
Het enige voordeel is zolang Stengs blijft krijgen wij geen Joey Kooy als scheidsrechter ( is zijn zwager)
Helemaal vergeten dat die pot gister was, lekker aan de "grote jongen kamer" voor m'n zoontje gewerkt. Realiseerde het te laat, keek even de uitslag en toen dacht ik wel even: potver, volgens mij wel een leuke pot gemist. 4-4, penalties
Niet verwacht. Ik had na die laatste oefenpotten van Feyenoord wel op een overwinning van PSV gerekend.
Laat nu de competitie maar weer beginnen. De zomerstop van de F1 duurt nog even dus dan heb ik weer wat te kijken in het weekend

Niet verwacht. Ik had na die laatste oefenpotten van Feyenoord wel op een overwinning van PSV gerekend.
Laat nu de competitie maar weer beginnen. De zomerstop van de F1 duurt nog even dus dan heb ik weer wat te kijken in het weekend
In Nederland jatoolkist schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 07:45:
[...]
En wie dan? Feyenoord wat ongetwijfeld nog spelers als Geertruida en Hancko gaat verliezen?
Ajax wt geen geld heeft om de selectie te versterken?
PSV heeft vorig jaar laten zien helemaal geen super goede verdediging nodig te hebben, dus blijven echt nog wel de grote favoriet.
Sowieso vind ik de aankopen nog erg behoudend geweest bij PSV.
Mee eens. Al wordt er gelukkig nog wel wat vuurwerk verwacht. De directie heeft aangegeven achterin nog veel te willen doen (lees twee CV's en een LB).Typhone schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 08:49:
[...]
In Nederland ja. Europees gezien stelde het niks voor.
Sowieso vind ik de aankopen nog erg behoudend geweest bij PSV.
Zin in het nieuwe seizoen!
Steam ID = Ackerfiets
Laten we wel wezen, er werd constant door iedereen gepraat en alleen Wellenreuther kreeg geel. Kijk eens naar de 3 penalties, elke keer volop discussie met de scheidsrechter. Hoe is dat niet het failliet van het systeem?toolkist schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 23:55:
En helaas blijft het ook nodig om te praten tegen de scheidsrechter. Dat de VAR niet eens keek naar het strafschop moment met Gimenez heeft er volgens mij ook alles mee te maken dat er niet geprotesteerd werd.
Dit blijft heel lastig, omdat spelers ook gewoon vaak oprecht pijn hebben die na een paar seconden wegtrekt. Zuivere speeltijd, consequente VAR checks en andere maatregelen zorgen er voor dat het geen zin heeft om je aan te stellen en dan verdwijnt het.Gonadan schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 07:34:
Ze moeten gewoon eens de regel invoeren dat wanneer iemand ligt te rollen alsof een ledemaat geamputeerd is je de rest van de wedstrijd gewoon het veld niet in komt als je gewoon door blijkt te kunnen voetballen. Het is één groot theater geworden.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Omdat dat op een heel andere manier ging? Een keer een vraag stellen mag blijkbaar, op hem afrennen/dicht op hem staan/wild gebarend met armen niet.ph4ge schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:02:
[...]
Laten we wel wezen, er werd constant door iedereen gepraat en alleen Wellenreuther kreeg geel. Kijk eens naar de 3 penalties, elke keer volop discussie met de scheidsrechter. Hoe is dat niet het failliet van het systeem?
Geen idee of het bekeken is of niet, we hebben geen continue camera aanstaan in het VAR hok? Kan prima dat het wel beoordeeld is.En helaas blijft het ook nodig om te praten tegen de scheidsrechter. Dat de VAR niet eens keek naar het strafschop moment met Gimenez heeft er volgens mij ook alles mee te maken dat er niet geprotesteerd werd.
Dan moeten ze maar leren niet zo te rollebollen alsof ze neergeschoten zijn. Als het 9 vd 10 keer niks is, ja, dan is het jammer als het de 10e keer wel wat is. Zuivere speeltijd gaat daar overigens weinig tot niks aan veranderen, want doel blijft bereikt als de scheids fluit. Spel wordt onderbroken dus het wordt onmogelijk om een periode van druk op de tegenstander op te bouwen.Dit blijft heel lastig, omdat spelers ook gewoon vaak oprecht pijn hebben die na een paar seconden wegtrekt. Zuivere speeltijd, consequente VAR checks en andere maatregelen zorgen er voor dat het geen zin heeft om je aan te stellen en dan verdwijnt het.
Overigens vond ik die gele kaart voor Ueda echt zwaar overdreven, geen gerollebol geen armen naar z'n hoofd alsof ie zo zwaar geblesseerd was oid. En allicht dat ie niet meteen opspringt na zo'n val. Dat had de scheids echt beter moeten beoordelen en het lijkt me heel sterk dat ie dat in z'n beoordeling ook niet te horen krijgt.
Ik kreeg gisteren juist het idee dat Bosz een LB niet zo nodig vond? Iig voorafgaand aan de wedstrijd.Family Guy schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:17:
[...]
Mee eens. Al wordt er gelukkig nog wel wat vuurwerk verwacht. De directie heeft aangegeven achterin nog veel te willen doen (lees twee CV's en een LB).
Zin in het nieuwe seizoen!
Welweer typisch overigens, vorige week (of week ervoor) nog 'met vulpen' geschreven dat Teze blijft, en nu meldt zich 1 club, niet eens echt iets bijzonders, en meteen wil ie weg. En zie dan maar een vervanger te halen voor die 10-13m die ie schijnbaar gaat opleveren?
Fitheid is ook een onderdeel van het voetbal..donleone83 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:45:
[...]
Ik zie geen enkel onderdeel waarin Wellenreuther echt beter is dan Bijlow.
Dat gezegd hebben maakte Wellenreuther geen beste indruk. Maar ook Bijlow heeft weleens een offday he...
Ik snap de keuze wel.. En ik zou Bijlow proberen te slijten voor een paar ton (nu krijg je er nog wat voor)... Die gaat in Oranje ook geen kans meer krijgen nu Verbruggen een gevestigde naam is geworden.
Tja, dat is de voetballerij. Woorden en contracten zijn wat waard tot de eerste de beste mogelijkheid of zak geld zicht aandient. En geef een speler eens ongelijk. Een voetbalcarriere is niet zo gek lang en als je er sportief en/of financieel wat mee wil dan moet je de kansen grijpen als ze er zijn.toolkist schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:23:
[...]
Welweer typisch overigens, vorige week (of week ervoor) nog 'met vulpen' geschreven dat Teze blijft, en nu meldt zich 1 club, niet eens echt iets bijzonders, en meteen wil ie weg. En zie dan maar een vervanger te halen voor die 10-13m die ie schijnbaar gaat opleveren?
Bij Twente dachten we van het voorjaar ook dat we Propper nog mooi een paar jaar gebonden hadden. Maar nog geen halfjaar later gaat hij toch naar Rangers. Dat is ook niet bepaald Real Madrid, maar financieel is het vast gunstiger dan Twente. En ik snap wel dat je op je 30e nog eens iets wil in het buitenland.
Regeren is vooruitschuiven
Geen idee, maar na gisteren is wel duidelijk geworden dat dat wel degelijk nodig is, al helemaal als je in de CL potten wil breken.toolkist schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:23:
[...]
Ik kreeg gisteren juist het idee dat Bosz een LB niet zo nodig vond? Iig voorafgaand aan de wedstrijd.
En wat betreft Teze, tja, zo zie je maar dat woorden maar woorden zijn. En toegegeven, Monaco is ook wel een unieke kans. Aardig niveau, amper belasting betalen en het hele jetset-leven is natuurlijk wel aanlokkelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Family Guy op 05-08-2024 10:47 ]
Steam ID = Ackerfiets
Zelfs voor de wedstrijd had je kunnen zien dat de verdediging ontzettend matig bezet is. Als dat pas duidelijk was na gisteren zou ik grote twijfels hebben bij de technische staf ;-). Dat mag geen verrassing zijn en het is ook niet heel onlogisch als je 4 verdedigers mist, welke club in Nederland zou dan niet in de problemen komen?Family Guy schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:47:
Geen idee, maar na gisteren is wel duidelijk geworden dat dat wel degelijk nodig is, al helemaal als je in de CL potten wil breken.
Boscagli, Dest, Mauro Jr, Obispo. Is nogal een slok op een borrel
Neem daarin mee dat je Ramalho, van Aanholt, & Bella-Kotchap bent kwijtgeraakt en je effectief enkel Flamingo hebt teruggehaald.
Zelfs als iedereen fit is heb je maar 3 echte centrale verdedigers waar Obispo een beperkte maar maximaal redelijke wisselspeler is. Linksback afdoende is ingevuld, rechtsback een risico. En het is niet alsof er geweldige talenten klaarstaan uit de jeugd. Oppegard en Dams zijn van onvoldoende kwaliteit ( al deed Dams het gisteren boven verwachting )
Zoals altijd, de huidige club is perfect ( zolang men kansen en waardering krijgt ) en de toekomstige club is de droomclub waar ze altijd naar toe wilde zodra het concreet lijkt te worden. Het is natuurlijk ook het naar de mond praten van fans, die willen in de regel niet horen dat de club maar een tussenstap is en spelers toch wel echt graag door willen groeien. Iets wat in Nederland de norm is want het blijft uiteindelijk een competitie die spelers opleidt.Family Guy schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:47:
En wat betreft Teze, tja, zo zie je maar dat woorden maar woorden zijn.
Teze is (was?) gewoon een ontzettend nuttige speler. Snel, sterk, defensief prima en offensief ook vaak nuttig. Nu ben ik geen psv fan dus mogelijk als je er met een andere bril naar kijkt dat je toch andere dingen ziet of anders meeweegt. Maar ik denk dat het best lastig word om dezelfde kwaliteit terug te kopen.
10 second ninja DONE
Hij had natuurlijk ook kunnen zeggen dat ie prima bij PSV zit, maar dat ie wel wil kijken mocht zich een mooie kans voordoen. Zie ook Hancko bij Feyenoord bijvoorbeeld.Napo schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:37:
[...]
Zoals altijd, de huidige club is perfect ( zolang men kansen en waardering krijgt ) en de toekomstige club is de droomclub waar ze altijd naar toe wilde zodra het concreet lijkt te worden. Het is natuurlijk ook het naar de mond praten van fans, die willen in de regel niet horen dat de club maar een tussenstap is en spelers toch wel echt graag door willen groeien. Iets wat in Nederland de norm is want het blijft uiteindelijk een competitie die spelers opleidt.
Dat snapt (nagenoeg) elke supporter wel.
Verwijderd
Ja bij een mooie kans voor Feyenoord = dus voor de hoofdprijs anders gewoon blijven, niet helemaal hetzelfde.toolkist schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:19:
[...]
Hij had natuurlijk ook kunnen zeggen dat ie prima bij PSV zit, maar dat ie wel wil kijken mocht zich een mooie kans voordoen. Zie ook Hancko bij Feyenoord bijvoorbeeld.
Dat snapt (nagenoeg) elke supporter wel.
Dat is wat te Kroese wil ja, niet wat Hancko wil.Verwijderd schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:42:
[...]
Ja bij een mooie kans voor Feyenoord = dus voor de hoofdprijs anders gewoon blijven, niet helemaal hetzelfde.
En dan nog is het hetzelfde. PSV verkoopt Teze ook niet als ze vinden dat er niet genoeg betaald wordt.
Hancko wil op een nette manier weg, Teze wil op een nette manier weg.
Ik zie, anders dan de hoogte van de vraagprijs, echt niet zoveel verschillen...
Grootste verschil tussen beide spelers is natuurlijk wel de resterende contractduur. Hancko met nog 3 seizoenen waarbij dit het laatste contractjaar is van Teze. Daarin zit Feyenoord natuurlijk wat comfortabeler dan PSV, als je nu niet verkoopt óf verlengt vertrekt de speler volgend jaar zonder enige vergoeding wat natuurlijk suboptimaal is voor de bedrijfsvoering ( niet sportief, wel financieel )toolkist schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:00:
[...]
Dat is wat te Kroese wil ja, niet wat Hancko wil.
En dan nog is het hetzelfde. PSV verkoopt Teze ook niet als ze vinden dat er niet genoeg betaald wordt.
Daarin zullen beide clubs inderdaad dezelfde afweging maken, bij een te laag bod willen we de speler behouden. Zoals altijd mag een speler altijd wel voor het juiste bedrag ( of meer ) zijn carriere ergens anders voortzetten.
Is dat de liefdesbaby van te Kloese en Kroes?
Waar het hoofd vol van is....JEightyFive schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:21:
[...]
Is dat de liefdesbaby van te Kloese en Kroes?
Als het na een paar seconden weg trekt kan je ook na een paar seconden weer staan en doorgaan. Het probleem is echter dat men blijft liggen en rollen, daar gaat het juist over.ph4ge schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:02:
Dit blijft heel lastig, omdat spelers ook gewoon vaak oprecht pijn hebben die na een paar seconden wegtrekt. Zuivere speeltijd, consequente VAR checks en andere maatregelen zorgen er voor dat het geen zin heeft om je aan te stellen en dan verdwijnt het.
Zuivere speeltijd werkt alleen tegen tijdrekken, nergens anders tegen. De VAR mag simpelweg te weinig.
Ik opteer nog altijd voor een speciale commissie die op maandag eens even lekker beelden gaat terug kijken specifiek om spelbederf te bestraffen. Blijkt achteraf dat je boel hebt lopen flessen? Wedstrijdje tribune.
Dát zijn dingen die helpen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het punt is dat tijdrekken de belangrijkste reden is om te blijven liggen. Als tijdrekken niet meer kan vanwege zuivere speeltijd dan hoef je ook niet meer te blijven liggen. Als de VAR een beetje consequent is hoef je ook niet meer aan te stellen om te zorgen dat de VAR er naar kijkt.Gonadan schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:12:
Als het na een paar seconden weg trekt kan je ook na een paar seconden weer staan en doorgaan. Het probleem is echter dat men blijft liggen en rollen, daar gaat het juist over.
Zuivere speeltijd werkt alleen tegen tijdrekken, nergens anders tegen. De VAR mag simpelweg te weinig.
Je gaat nooit in iemand zn hoofd kunnen kijken om te bepalen of en wanneer hij echt pijn heeft.
Je kan Teze ook weinig kwalijk nemen in deze, behalve misschien onduidelijke communicatie de laatste week over potlood VS vulpen. Jongen van de club die alles heeft gegeven en zeker in de eerste jaren van z'n doorbraak voldoende kritiek heeft gehad maar altijd scherp gebleven.toolkist schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:00:
[...]
Dat is wat te Kroese wil ja, niet wat Hancko wil.
De clubleiding kan je des te meer verwijten. Los van de blessures van Boscagli, Obispo en Mauro (Dest is langer geblesseerd) was de verdediging sowieso niet gebalanceerd. Er is niet doorgeselecteerd, van bijna iedereen loopt het contract hetzelfde jaar af, en met een week voor de competitiestart is het gewoon erg magertjes. Een jongen als Sambo had prima kunnen blijven als hij vorig jaar wat meer minuten gemaakt had.
Of de leiding heeft heel veel vertrouwen in de jeugd, of er komen nog wat toppers uit de mouw in de transferwindow, of de verdediging is weer het ondergeschoven kindje. En ik ben bang voor het laatste.
Ik verwijt de clubleiding ook weinig. Zij kunnen er niets aan doen dat tijdens PSV-Valencia zowel Mauro als Boscagli geblesseerd uitvallen, terwijl Flamingo er al is en al bekend is dat ze aan het proberen zijn Sepp van den Berg naar Eindhoven te halen. En eerder in de week is al gezegd dat er meer dan 1 verdedigende versterking komt, toch?Bao_mi1 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:00:
[...]
Je kan Teze ook weinig kwalijk nemen in deze, behalve misschien onduidelijke communicatie de laatste week over potlood VS vulpen. Jongen van de club die alles heeft gegeven en zeker in de eerste jaren van z'n doorbraak voldoende kritiek heeft gehad maar altijd scherp gebleven.
De clubleiding kan je des te meer verwijten. Los van de blessures van Boscagli, Obispo en Mauro (Dest is langer geblesseerd) was de verdediging sowieso niet gebalanceerd. Er is niet doorgeselecteerd, van bijna iedereen loopt het contract hetzelfde jaar af, en met een week voor de competitiestart is het gewoon erg magertjes. Een jongen als Sambo had prima kunnen blijven als hij vorig jaar wat meer minuten gemaakt had.
Of de leiding heeft heel veel vertrouwen in de jeugd, of er komen nog wat toppers uit de mouw in de transferwindow, of de verdediging is weer het ondergeschoven kindje. En ik ben bang voor het laatste.
Het is in de voetballerij niet een kwestie van naar de winkel gaan en thuiskomen met een volle kar. Ik vertrouw er wel degelijk op dat er voor 2 september nog voldoende spelers bij komen in achterin bij PSV.
Steam ID = Ackerfiets
Je kunt ze niet verwijten dat ie uitvalt, wel dat ze niet allang een capabele vervanger klaar hebben staan aangezien Mauro Jr enorm blessure gevoelig is en je dus weet dat ie nooit een heel seizoen vol zal maken.Family Guy schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:07:
[...]
Ik verwijt de clubleiding ook weinig. Zij kunnen er niets aan doen dat tijdens PSV-Valencia zowel Mauro als Boscagli geblesseerd uitvallen, terwijl Flamingo er al is en al bekend is dat ze aan het proberen zijn Sepp van den Berg naar Eindhoven te halen. En eerder in de week is al gezegd dat er meer dan 1 verdedigende versterking komt, toch?
Het is in de voetballerij niet een kwestie van naar de winkel gaan en thuiskomen met een volle kar. Ik vertrouw er wel degelijk op dat er voor 2 september nog voldoende spelers bij komen in achterin bij PSV.
Over twee weken verwijt ik ze dat, maar nu nog niet. Als er dan nog niets gebeurd is.toolkist schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:14:
[...]
Je kunt ze niet verwijten dat ie uitvalt, wel dat ze niet allang een capabele vervanger klaar hebben staan aangezien Mauro Jr enorm blessure gevoelig is en je dus weet dat ie nooit een heel seizoen vol zal maken.
[ Voor 4% gewijzigd door Family Guy op 05-08-2024 15:23 ]
Steam ID = Ackerfiets
Eens, te veel spelers vertrokken ( Ramalho, Bella-Kotchap, van Aanholt, Sambo ) terwijl je effectief één speler terughaalt. Kan je Earnest Stewart aanrekenen dat die situatie zo is? Deels maar ik kan me niet voorstellen dat hij dat niet poogt recht te trekken maar ook dat gaat niet over één nacht ijs.Bao_mi1 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:00:
Sambo had vorig jaar wellicht meer minuten moeten maken maar als hij niet wil verlengen ( en dat is zijn goed recht ongeacht de redenen ) dan houdt dat natuurlijk vrij snel op, dan moet je als club de keuze maken om die speelminuten te gunnen aan een andere speler ( Teze in dit geval ).
Die kans lijkt me vrij klein. De jeugd heeft weinig echt talent in de verdediging die klaar is voor de stap. Oppengard is bijvoorbeeld al 21 en amper tot niet beter dan de alternatieven die er waren en gisteren was dat geen geweldige beurt ( al kan je hem op basis daarvan niet direct in zijn geheel afbranden ). De verdediging van PSV is niet echt een ondergeschoven kindje, daar is wat dat betreft genoeg in geinvesteert maar niet altijd niet altijd het niveau wat je hoopt.Bao_mi1 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:00:
Integendeel, tijdrekken is zelden het doel op zich. Meestal gaat het om beïnvloeden van de scheidsrechter om de tegenstander zwaarder te bestraffen, het ontregelen van een goede fase van de tegenstander, je eigen team de kans geven om te communiceren en herorganiseren, het opnaaien en frustreren van je tegenspeler en pure aanstelleritis. Tijdrekken komt ook zeker voor maar aan al die andere redenen verander je niets.ph4ge schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:24:
Het punt is dat tijdrekken de belangrijkste reden is om te blijven liggen. Als tijdrekken niet meer kan vanwege zuivere speeltijd dan hoef je ook niet meer te blijven liggen. Als de VAR een beetje consequent is hoef je ook niet meer aan te stellen om te zorgen dat de VAR er naar kijkt.
Je gaat nooit in iemand zn hoofd kunnen kijken om te bepalen of en wanneer hij echt pijn heeft.
En nogmaals aan de VAR heb je helemaal niets in de huidige regelgeving, nul komma nul. Hij mag helemaal niets zolang het niet riekt naar een levensgrote fout van de scheidsrechter op de drie onderwerpen. Hij mag echt niet elke duikelaar beoordelen. Wat jij voorstelt gaat echt heel weinig uitmaken.
Een commissie die achteraf kijkt of spelers überhaupt wel geraakt zijn, of iemand die op zijn enkel geraakt wordt naar zijn hoofd grijpt (vooral deze vind ik zes wedstrijden waardig), ellebogen bekijken, ander vals spel. Daar hoef je niet voort in hoofden te kijken, daar kan je vrij gemakkelijk elke speelronde een aantal schorsingen mee opschrijven.
Ik ben absoluut voor zuivere speeltijd, maar niet omdat het rollen en duikelen tegen zou gaan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En met een trainer als Bosz weet je sowieso dat je een veel bredere selectie nodig hebt. Spelers gaan gewoon stuk van zijn stijl.toolkist schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:14:
[...]
Je kunt ze niet verwijten dat ie uitvalt, wel dat ze niet allang een capabele vervanger klaar hebben staan aangezien Mauro Jr enorm blessure gevoelig is en je dus weet dat ie nooit een heel seizoen vol zal maken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Amen to that..Gonadan schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:00:
[...]
Integendeel, tijdrekken is zelden het doel op zich. Meestal gaat het om beïnvloeden van de scheidsrechter om de tegenstander zwaarder te bestraffen, het ontregelen van een goede fase van de tegenstander, je eigen team de kans geven om te communiceren en herorganiseren, het opnaaien en frustreren van je tegenspeler en pure aanstelleritis. Tijdrekken komt ook zeker voor maar aan al die andere redenen verander je niets.
En nogmaals aan de VAR heb je helemaal niets in de huidige regelgeving, nul komma nul. Hij mag helemaal niets zolang het niet riekt naar een levensgrote fout van de scheidsrechter op de drie onderwerpen. Hij mag echt niet elke duikelaar beoordelen. Wat jij voorstelt gaat echt heel weinig uitmaken.
Een commissie die achteraf kijkt of spelers überhaupt wel geraakt zijn, of iemand die op zijn enkel geraakt wordt naar zijn hoofd grijpt (vooral deze vind ik zes wedstrijden waardig), ellebogen bekijken, ander vals spel. Daar hoef je niet voort in hoofden te kijken, daar kan je vrij gemakkelijk elke speelronde een aantal schorsingen mee opschrijven.
Ik ben absoluut voor zuivere speeltijd, maar niet omdat het rollen en duikelen tegen zou gaan.
Het rollen en aanstellen kan je alleen afstraffen door een speler dan verplicht 5 minuten buiten de lijnen te laten verzorgen. Wanneer het nadelig is voor t team als je je aanstelt, dan denken spelers er echt wel over na, je wilt niet door zoiets stoms het hele team over je heen krijgen. Iig dat het eigen team zich daaraan irriteert, want dan gebeurt het niet (of veel minder).
Helemaal voorkomen kan je bepaalde dingen niet, dat kan in praktisch geen enkele sport, je kan wel zorgen dat gedrag dat niet hoort en werd gemist (zowel gele als rode kaarten) alsnog wordt bestraft.
Zo zullen er vele (2e) gele kaarten (en dus 1 wedstrijd schorsing gewoon achteraf geven) bij komen en houden gedragingen die je niet wil vanzelf op.
Het begint in elk geval bij zorgen dat het niet (echt) meer loont, nooit niet en dat je (en je eigen team) er zelf hinder van hebt, dit kan ook een wedstrijd later zijn.
Maar dan moet je de regels wel echt aanpassen en toepassen. Dit laatste is (ook) vaak een probleem met arbitrage.
In modern voetbal is de gevraagde intensiteit hoger. Nou ja, tenzij je vanuit een verdediging gaat spelen, en laten we daar in Nederland niet heel goed in zijn. Het old skool counter voetbal van Italië dus.Gonadan schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:02:
[...]
En met een trainer als Bosz weet je sowieso dat je een veel bredere selectie nodig hebt. Spelers gaan gewoon stuk van zijn stijl.
Voetbal van Slot en Bosz vergt enorm veel van de fitheid. En dat is ook zo in het spel van Priske. En als je in de CL iets wilt bereiken moet je echt een stuk meer dan gemiddeld eredivisie fit zijn. En ja dan heb je een brede selectie nodig.
Ik denk dat PSV verdedigend vorig jaar het onderste uit de kan wist te halen, en ik had verwacht dat ze in de winterstop een goede CV zouden hebben gehaald. Bosz heeft het goed weten op te lossen. En eigenlijk vind ik dat eigenlijk nog wel de grootste prestatie, heel weinig weggeven en toch behoorlijk aanvallend spelen.
De JC wedstrijd was voor zowel Feyenoord en PSV heel leerzaam. En de komende weken zullen de TD’s hard aan de slag gaan. Maak ik me niet zo’n zorgen om. Alleen te hopen dat er last minute topspelers gekaapt worden zonder dat je er iets voor terug kunt halen.
Dan komen ze wel erg laat op gang. Ze hoeven toch niet dezelfde lessen te leren als Ajax een paar seizoenen geleden al deed (veel te laat op gang komen qua spelers halen, zodat die de voorbereiding totaal misten)?OMX2000 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:37:
De JC wedstrijd was voor zowel Feyenoord en PSV heel leerzaam. En de komende weken zullen de TD’s hard aan de slag gaan.
toolkist schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:45:
[...]
Dan komen ze wel erg laat op gang. Ze hoeven toch niet dezelfde lessen te leren als Ajax een paar seizoenen geleden al deed (veel te laat op gang komen qua spelers halen, zodat die de voorbereiding totaal misten)?
[/quote]
Dat kan. Maar volgens mij is het grote spel nog niet in gang gekomen. Dus dat de grote clubs bijvoorbeeld uit paniek spelers kopen voor grote bedragen. De boel moet nog in beweging komen. En of dat in het belang is van NL-se clubs, tja.
Ze zullen bij PSV en Feyenoord achter de schermen echt wel hard bezig zijn om bij eventuele verkoop door te kunnen schakelen en andere spelers binnenhalen. Maar dat kan nog steeds raar lopen, zeker als er last minute een sleutelspeler verkocht wordt. Maar vooral PSV wist vorig jaar verrassende inkomende transfers te maken.
[...]
Dan komen ze wel erg laat op gang. Ze hoeven toch niet dezelfde lessen te leren als Ajax een paar seizoenen geleden al deed (veel te laat op gang komen qua spelers halen, zodat die de voorbereiding totaal misten)?
[/quote]
Dat kan. Maar volgens mij is het grote spel nog niet in gang gekomen. Dus dat de grote clubs bijvoorbeeld uit paniek spelers kopen voor grote bedragen. De boel moet nog in beweging komen. En of dat in het belang is van NL-se clubs, tja.
Ze zullen bij PSV en Feyenoord achter de schermen echt wel hard bezig zijn om bij eventuele verkoop door te kunnen schakelen en andere spelers binnenhalen. Maar dat kan nog steeds raar lopen, zeker als er last minute een sleutelspeler verkocht wordt. Maar vooral PSV wist vorig jaar verrassende inkomende transfers te maken.
[ Voor 5% gewijzigd door OMX2000 op 06-08-2024 07:56 . Reden: Leesbaarheid en taalfouten. ]
Kan me niet voorstellen dat ze nog niet op gang zijn gekomen, punt is dat het niet zo simpel is om een speler te laten tekenen voor een club die in de Eredivisie uitkomt. In ieder geval niet voor de spelers die de eerste keuze zijn en potentieel ook lager in een grotere competitie zouden kunnen uitkomen.toolkist schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:45:
[...]
Idealiter is de selectie natuurlijk al compleet zodra de eerste training van de voorbereiding start maar de praktijk is weerbarstiger.
Ik vind die voorbereiding dit jaar verre van ideaal door de EK. Clubs die weinig spelers hebben hoeven leveren èn al wedstrijden voor het echie mochten doen hebben een licht voordeel. Zoals Ajax die al Europees heeft kunnen spelen heeft daarmee best een goede voorbereiding. Hoewel Brobbey en Bergwijn daar laat aanhaakten.Napo schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 07:13:
[...]
Kan me niet voorstellen dat ze nog niet op gang zijn gekomen, punt is dat het niet zo simpel is om een speler te laten tekenen voor een club die in de Eredivisie uitkomt. In ieder geval niet voor de spelers die de eerste keuze zijn en potentieel ook lager in een grotere competitie zouden kunnen uitkomen.
Idealiter is de selectie natuurlijk al compleet zodra de eerste training van de voorbereiding start maar de praktijk is weerbarstiger.
Ik moet wel toegeven dat het enorm knap is van Nederlandse clubs als ze goede spelers, die echt wat toevoegen, weten te vinden in de 12 tot 20 miljoen euro range. Daar worden we makkelijk afgetroefd door clubs die met belachelijk veel geld kunnen smijten.
Ajax had ook behoorlijk wat afwezigen door het EK/Olympische Spelen, Kaplan, Brobbey, Bergwijn, Sosa, Sutalo, Rulli.OMX2000 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:04:
[...]
Ik vind die voorbereiding dit jaar verre van ideaal door de EK. Clubs die weinig spelers hebben hoeven leveren èn al wedstrijden voor het echie mochten doen hebben een licht voordeel. Zoals Ajax die al Europees heeft kunnen spelen heeft daarmee best een goede voorbereiding. Hoewel Brobbey en Bergwijn daar laat aanhaakten.
Afgelopen seizoen toch 4 basisspelers die ze dus miste in (een deel van) de voorbereiding.
Elke ploeg heeft daar last van, het is niet anders
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dat vroege moeten spelen om het echie kan later in het seizoen de boel juist lelijk opbreken. Het seizoen van Ajax gaat heel lang duren, zeker wanneer ze in Europa de groepsfase weten te bereiken en te overleven.OMX2000 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:04:
[...]
Ik vind die voorbereiding dit jaar verre van ideaal door de EK. Clubs die weinig spelers hebben hoeven leveren èn al wedstrijden voor het echie mochten doen hebben een licht voordeel. Zoals Ajax die al Europees heeft kunnen spelen heeft daarmee best een goede voorbereiding. Hoewel Brobbey en Bergwijn daar laat aanhaakten.
De selectie stroomt niet bepaald over van kwaliteit in de breedte dus het is ook niet zo dat je vermoeide of geblesseerde spelers even moeiteloos vervangt.
Zeker, een eindtournooi zoals het EK helpt totaal niet mee.OMX2000 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:04:
[...]
Met betrekking tot de voorrondes geeft dat een voordeel / naddel. waarbij je in het geval van Ajax, Go Ahead Eagles, & FC Twente hun selectie veel eerder klaar hadden moeten hebben om het risico op uitschakeling te beperken, je eerder in training gaat, je onzekerheid hebt in de sportieve propesitie die je kan bieden.
Als club die in de top van de Eredivisie wil acteren ( daarbij doel ik dus op Ajax / FC Twente ) is dat eerder een nadeel dan een voordeel. Een seizoen is al lang en voor deze clubs haal je er een rustmoment vanaf en verleng je het met effectief twee weken.
Zowel de transfersom als de salarissen die je in Nederland kan bieden. De nummer 18 in de PL heeft al meer inkomsten uit de televisiegelden dan dat de begroting van de top van de eredivisie. Dus ja, zeker knapOMX2000 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:04:
Ik moet wel toegeven dat het enorm knap is van Nederlandse clubs als ze goede spelers, die echt wat toevoegen, weten te vinden in de 12 tot 20 miljoen euro range. Daar worden we makkelijk afgetroefd door clubs die met belachelijk veel geld kunnen smijten.
Vooral dit, ik zie te vaak dat een SR een speler na een zogenaamde blessure van een minuut, op laat staan om verder te spelen. 2 á 3 jaar geleden is volgens mij de regel ingesteld dat spelers die het spel doen stoppen door een blessure naar de kant moeten.Dit wordt al te weinig gedaan, maar vaak mogen ze na 2 seconden al weer terug in het veld laat. Als je de speler wat langer negeert en pas na 2 minuten terug laat komen leert men het hopelijk af. Geen VAR voor nodig, gewoon gezonde inschatting door een SR.jbdeiman schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:47:
[...]
Het rollen en aanstellen kan je alleen afstraffen door een speler dan verplicht 5 minuten buiten de lijnen te laten verzorgen. Wanneer het nadelig is voor t team als je je aanstelt, dan denken spelers er echt wel over na, je wilt niet door zoiets stoms het hele team over je heen krijgen. Iig dat het eigen team zich daaraan irriteert, want dan gebeurt het niet (of veel minder).
Hattrick: Thorgal Eagles
[edit] poll kapoet?
Heb maar een nieuwe gemaakt...
Poll: Wat gaat Twente vanavond doen tegen Salzburg?
• Winnen
• Gelijk spelen
• Verliezen
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Heb maar een nieuwe gemaakt...
Poll: Wat gaat Twente vanavond doen tegen Salzburg?
• Winnen
• Gelijk spelen
• Verliezen
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 13% gewijzigd door toolkist op 06-08-2024 10:21 ]
Tuurlijk wel. PSV en Feyenoord kunnen beiden groepsfase CL bieden. Genoeg spelers die daar gevoelig voor zijn.Napo schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 07:13:
[...]
Kan me niet voorstellen dat ze nog niet op gang zijn gekomen, punt is dat het niet zo simpel is om een speler te laten tekenen voor een club die in de Eredivisie uitkomt. In ieder geval niet voor de spelers die de eerste keuze zijn en potentieel ook lager in een grotere competitie zouden kunnen uitkomen.
Gelijkspel gestemd. En dan thuis afmakentoolkist schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:34:
Mbt m'n eigen poll... Ik hoop op een gelijkspel (of beter natuurlijk), maar vrees dat Salzburg een maatje te groot is voor Twente.
Net zoals 32 andere concurende clubs waarbij spelers wellicht nog de hoop hebben dat er andere teams in betere competities langskomen.toolkist schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:31:
[...]
Tuurlijk wel. PSV en Feyenoord kunnen beiden groepsfase CL bieden. Genoeg spelers die daar gevoelig voor zijn.
Ja, de propesitie is beter dan EL/ECL maar het minpunt Eredivisie blijft staan.
Dat helpt zeker niet mee inderdaad, helemaal niet bij blessure gevoelige spelers zoals Brobbey en Bergwijn. Er is een reden dat die nog hun rust gekregen hebben tijdens de voorronde EL. Al verdenk die laatste van pijntjes faken omdat hij niet hard wil trainen en bang is om in de etalage gezet te worden.Napo schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:44:
Zeker, een eindtournooi zoals het EK helpt totaal niet mee.
Met betrekking tot de voorrondes geeft dat een voordeel / naddel. waarbij je in het geval van Ajax, Go Ahead Eagles, & FC Twente hun selectie veel eerder klaar hadden moeten hebben om het risico op uitschakeling te beperken, je eerder in training gaat, je onzekerheid hebt in de sportieve propesitie die je kan bieden.
Als club die in de top van de Eredivisie wil acteren ( daarbij doel ik dus op Ajax / FC Twente ) is dat eerder een nadeel dan een voordeel. Een seizoen is al lang en voor deze clubs haal je er een rustmoment vanaf en verleng je het met effectief twee weken.
Het grootste nadeel van zo'n EK vind ik dat de hele markt laat op gang komt, en dat is voor de meeste Nederlandse ploegen een nadeel. Hierdoor komen de grote clubs nóg later dan normaal shoppen en is er nóg minder tijd om vervanging te zoeken.
En je weet ook hoe het spelletje met de publieke opinie dan werkt. Wanneer aan een speler van de top getrokken wordt dan is het een kans voor hem om naar het buitenland te gaan en moet de topclub niet dwars liggen. Maar wanneer de topclub dan bij de subtop gaat shoppen moeten ze niet zo arrogant doen en bij spelers het hoofd niet op hol brengen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Naci Ünuvar ook geen onderdeel meer van de selectie, mag op zoek naar een nieuwe club. Het klinkt allemaal wel hard hoeveel spelers ineens op de vertrek lijst staan maar het is ook wel weer gewoon eindelijk eens knopen door hakken. Bij Ünuvar is al zo lang de hoop dat hij écht doorbreekt maar het komt maar niet, dan houdt het ook een keer op, zeker in dit soort tijden.
En hoewel ik zeker weet dat de hele technische staf erachter staat wordt het wel steeds gebracht als keuzes van Farioli. Bewust? Om een passant de nare boodschappen te laten brengen en daarmee de beeldvorming over het technisch kader niet direct teveel te beïnvloeden?
En hoewel ik zeker weet dat de hele technische staf erachter staat wordt het wel steeds gebracht als keuzes van Farioli. Bewust? Om een passant de nare boodschappen te laten brengen en daarmee de beeldvorming over het technisch kader niet direct teveel te beïnvloeden?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Volgens het AD mag Rensch ook wegGonadan schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:52:
Naci Ünuvar ook geen onderdeel meer van de selectie, mag op zoek naar een nieuwe club. Het klinkt allemaal wel hard hoeveel spelers ineens op de vertrek lijst staan maar het is ook wel weer gewoon eindelijk eens knopen door hakken. Bij Ünuvar is al zo lang de hoop dat hij écht doorbreekt maar het komt maar niet, dan houdt het ook een keer op, zeker in dit soort tijden.

Is dat nieuws?
Kan je nog wel wat voor krijgen ook, buitenland denkt dat er nog rek in zit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Rensch en Taylor. Ik zou bijna geld toe willen leggen om er vanaf te zijn. Ben benieuwd of er een club zo gek is om zich eraan te branden.
Bij geen enkele middenmoter in de Eredivisie zouden ze opvallen.
Ik ben wel blij met deze duidelijkheid.
Ünuvar geeft mij toch wel het eeuwige talent gevoel. Kan toch overduidelijk goed voetballen, maar het komt er toch niet helemaal. Hoop dat het er ooit wel uit gaat komen, maar snap ook wel dat ze bij Ajax hem laten gaan nu.
Bij Rensch zal zn contract situatie ook wel meespelen.
Verwijderd
Rensch gaat bijtekenen voor een jaar of een transfer maken. Er komen geen vervangers als ze gratis vertrekken en dan mag je het 50 wedstrijden met Gaaei op rechtback doen..JEightyFive schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:45:
Rensch en Taylor. Ik zou bijna geld toe willen leggen om er vanaf te zijn. Ben benieuwd of er een club zo gek is om zich eraan te branden.
Verdedigend net zo zwak maar heeft in ieder geval nog iets van een voorzet en 10x de inzet van Rensch. Nee, het is geen wereldtopper maar ik zie er meer potentie in dan in Rensch. Die staat echt al jaren stil.Verwijderd schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:10:
[...]
Rensch gaat bijtekenen voor een jaar of een transfer maken. Er komen geen vervangers als ze gratis vertrekken en dan mag je het 50 wedstrijden met Gaaei op rechtback doen..
Dat hij aangaf tevreden te zijn over zijn eigen spel vorig seizoen laat ook wel het totale gebrek aan zelfreflectie en topsportmentaliteit zien.
[ Voor 11% gewijzigd door JEightyFive op 06-08-2024 11:15 ]
Ben het met je eens dat het niet de absolute toppers zijn waar Ajax op hoopt, maar wie ga je dan op hun plek neerzetten? Niemand van de huidige selectie is in staat het beter te doen. En voor het geld dat je voor deze 2 spelers krijgt, koop je niet twee betere.JEightyFive schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:45:
Hattrick: Thorgal Eagles
Verwijderd
Een mislukte omgeturnde buitenspeler die in het spelletje van Farioli aan de binnenkant moet spelen. Veel succes.JEightyFive schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:13:
Verdedigend net zo zwak maar heeft in ieder geval nog iets van een voorzet en 10x de inzet van Rensch. Nee, het is geen wereldtopper maar ik zie er meer potentie in dan in Rensch. Die staat echt al jaren stil.
Dat hij aangaf tevreden te zijn over zijn eigen spel vorig seizoen laat ook wel het totale gebrek aan zelfreflectie zien.
Toen ik je reactie las moest ik meteen denken aan die wedstrijd waarin Rensch helemaal kapot gespeeld werd door Bakayoko. Laatste onderlinge wedstrijd was dat geloof ik.JEightyFive schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:13:
[...]
Verdedigend net zo zwak maar heeft in ieder geval nog iets van een voorzet en 10x de inzet van Rensch. Nee, het is geen wereldtopper maar ik zie er meer potentie in dan in Rensch. Die staat echt al jaren stil.
Gaaei laat idd tenminste wel een stijgende lijn zien, heeft ook al een aantal assists in deze oefencampagne.
Blijft dan nog Taylor over. In principe heeft hij heel veel, alleen hij wordt ernstig beperkt door het mentale aspect. Dit al de afgelopen twee seizoenen op rij. Lastig wat je nou met hem moet doen. Als een club een transfersom wil betalen, toch maar laten gaan denk ik.
Dat is in het geval van Ajax dit seizoen misschien wel zo. Maar het jaar dat Feyenoord kampioen werd moesten ze zich ook kwalificeren voor de conference league. Lang seizoen maar die extra wedstrijden waren toen wel in het voordeel van Slot en het team.JEightyFive schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:42:
[...]
Dat vroege moeten spelen om het echie kan later in het seizoen de boel juist lelijk opbreken. Het seizoen van Ajax gaat heel lang duren, zeker wanneer ze in Europa de groepsfase weten te bereiken en te overleven.
De selectie stroomt niet bepaald over van kwaliteit in de breedte dus het is ook niet zo dat je vermoeide of geblesseerde spelers even moeiteloos vervangt.
Voor 2-3m koop je echt wel een betere back dan Rensch, want veel slechter dan hij kan niet. Gaaei is verdedigend dan ook niet goed, zijn voorzet is wel de beste binnen de selectie. Maak daar meer gebruik van als Ajax en hij hengelt gewoon een stuk of 10 assists per jaar binnen.bregweb schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:17:
[...]
Ben het met je eens dat het niet de absolute toppers zijn waar Ajax op hoopt, maar wie ga je dan op hun plek neerzetten? Niemand van de huidige selectie is in staat het beter te doen. En voor het geld dat je voor deze 2 spelers krijgt, koop je niet twee betere.
En Ajax zou bezig zijn met Sergi Roberto, wie weet dat je die wel binnen kan halen als Rensch weg is.
Verwijderd
In 2022/23 was Feyenoord direct geplaatst voor de Europa League.OMX2000 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:23:
Dat is in het geval van Ajax dit seizoen misschien wel zo. Maar het jaar dat Feyenoord kampioen werd moesten ze zich ook kwalificeren voor de conference league. Lang seizoen maar die extra wedstrijden waren toen wel in het voordeel van Slot en het team.
De 10e Europese wedstrijd van dat seizoen voor Feyenoord werd gespeeld eind april. Ajax kan dit seizoen haar 10e Europese wedstrijd spelen in de eerste week van november.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2024 11:37 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lgppNMn9mTn6zO2EKO5EI9oz.jpg?f=user_large)
Steam ID = Ackerfiets
Het valt me eigenlijk nu pas op dat Ajax komend seizoen in gaat met de 4 B's in de aanval...
(Brobbey Berghuis Bergwijn en Bertje (Traore)). Als dat geen succes wordt?
Het blijven toch B keus spelers........toolkist schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:05:
Het valt me eigenlijk nu pas op dat Ajax komend seizoen in gaat met de 4 B's in de aanval...
DrugsKids maken meer kapot dan je lief isVerwijderd schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:27:
[...]
In 2022/23 was Feyenoord direct geplaatst voor de Europa League.
De 10e Europese wedstrijd van dat seizoen voor Feyenoord werd gespeeld eind april. Ajax kan dit seizoen haar 10e Europese wedstrijd spelen in de eerste week van november.
Klopt dus. Maar nog steeds, voorbereiding heeft Feyenoord toen geholpen.
Precies. Ook bij Twente het niet waargemaakt. Eén goede goal (tegen Ajax), maar verder als invaller zelden echt goed.Gonadan schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:52:
..
Maar zou het eigenlijk niet gewoon kunnen zijn dat iedereen die geld op kan leveren eigenlijk weg mag?
Taylor is sowieso al jaren hét probleem op het middenveld. Staat altijd veel te hoog en niet aanwezig genoeg in de omschakeling. Daardoor ontstaan die mega ruimtes. Bovendien helpt die elke wedstrijd wel een paar kansen om zeep met de slechtste afronding van de eredivisie.bregweb schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:17:
[...]
Ben het met je eens dat het niet de absolute toppers zijn waar Ajax op hoopt, maar wie ga je dan op hun plek neerzetten? Niemand van de huidige selectie is in staat het beter te doen. En voor het geld dat je voor deze 2 spelers krijgt, koop je niet twee betere.
Eigenlijk een soort Teemu variant van Van de Beek dus.
Rensch is de meester van het schijnverdedigen. Loopt vaak netjes mee met de tegenstander om vervolgens de rode loper uit te leggen voor een voorzet of een beslissende actie. Maar vindt zichzelf fantastisch. Bovendien een van de slechtste voorzetters van de eredivisie. Niveautje manolev wat dat betreft.
Als die twee Mislintat aankopen waren, waren ze week in week uit met de grond gelijk gemaakt en waren ze met Sosa en co verbannen naar Jong Ajax.
Bij Ajax hebben ze lang op zijn doorbraak gewacht, maar het kwam er maar niet uit. Schijnt ook een probleem met mentaliteit te zijn bij Naci.ZieMaar! schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:55:
[...]
Precies. Ook bij Twente het niet waargemaakt. Eén goede goal (tegen Ajax), maar verder als invaller zelden echt goed.
Maar zou het eigenlijk niet gewoon kunnen zijn dat iedereen die geld op kan leveren eigenlijk weg mag?
Ik denk dat de belangrijkste reden is, dat Naci toch aardig wat verdient. Ik dacht dat hij op een salaris van rond de 1 miljoen zit. Voor een speler die een aantal spelers voor zich heeft in de pikorde is dat veel te duur.
Nee zo simpel ligt het niet, je ziet in het lijstje wel duidelijk een trend dat het gaat om spelers die er of überhaupt niet te veel voor willen doen of al vrij lang simpelweg te weinig progressie boeken.ZieMaar! schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:55:
[...]
Precies. Ook bij Twente het niet waargemaakt. Eén goede goal (tegen Ajax), maar verder als invaller zelden echt goed.
En zoals Farioli heeft aangegeven kunnen ze dit ook zien als moment om de knop om te zetten en een plek te verdienen, maar dat is aan hen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wie zouden bij t nieuwe Ajax passen? Hato en Taylor? Heel misschien Regeer? Of zitten er meer bij die toekomst kunnen hebben?Gonadan schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:58:
[...]
Nee zo simpel ligt het niet, je ziet in het lijstje wel duidelijk een trend dat het gaat om spelers die er of überhaupt niet te veel voor willen doen of al vrij lang simpelweg te weinig progressie boeken.
En zoals Farioli heeft aangegeven kunnen ze dit ook zien als moment om de knop om te zetten en een plek te verdienen, maar dat is aan hen.
Hato vooralsnog zeker. Hij krijgt een andere positie, niet zijn favoriete, maar gaat dat dan alsnog volledig voor. Dan kom je er wel.ZieMaar! schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:19:
Wie zouden bij t nieuwe Ajax passen? Hato en Taylor? Heel misschien Regeer? Of zitten er meer bij die toekomst kunnen hebben?
Taylor kan, mits hij de knop om kan zetten en er nóg weer een keer vol voor kan gaan. Hij heeft dat echter nu al een aantal jaar moeten doen en is toch altijd weer de kop van jut, ik heb het gevoel dat hij uitgeblust is geraakt. Moeite met het vinden van de drive er nog vol voor te gaan, ook qua ontwikkeling. Vindt hij dat terug dan komt ook hij er wel.
Regeer is wel anders terug gekomen, meer body, wat slimmer. En hij heeft de juiste instelling, de vraag is alleen of hij uiteindelijk het gewenste niveau aan kan. Daar heb ik twijfels over.
Vos zou nog kunnen, mits hij zich herpakt. Nadat Ajax zo onwijs veel voor zijn contractverlenging over had is hij aardig gevleid geraakt en dat is niet goed geweest voor het vechten voor je plek. Daarnaast hielp de blessure niet meer en nu is hij van erg gewild afgezakt naar te licht bevonden. Hij kan mogelijk het tij nog keren, maar dan moet er ook bij hem echt een knop om.
In Jong en daaronder zitten ook echt nog wel een hoop goede spelers, het is nu alleen even afwachten welke goed in het plan van Farioli passen en hoe ze bereid zijn daarvoor te vechten. Je hebt al genoeg sneeuwvlokjes zien gaan omdat ze geen garantie op speelminuten in het eerste kregen, nu kijken wat de rest laat zien.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Blijkbaar ligt het bij Vos niet eens zozeer aan inzet, maar aan tactisch vermogen. Het duurt te lang voor hij dingen oppakt.Gonadan schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:09:
[...]
Hato vooralsnog zeker. Hij krijgt een andere positie, niet zijn favoriete, maar gaat dat dan alsnog volledig voor. Dan kom je er wel.
Taylor kan, mits hij de knop om kan zetten en er nóg weer een keer vol voor kan gaan. Hij heeft dat echter nu al een aantal jaar moeten doen en is toch altijd weer de kop van jut, ik heb het gevoel dat hij uitgeblust is geraakt. Moeite met het vinden van de drive er nog vol voor te gaan, ook qua ontwikkeling. Vindt hij dat terug dan komt ook hij er wel.
Regeer is wel anders terug gekomen, meer body, wat slimmer. En hij heeft de juiste instelling, de vraag is alleen of hij uiteindelijk het gewenste niveau aan kan. Daar heb ik twijfels over.
Vos zou nog kunnen, mits hij zich herpakt. Nadat Ajax zo onwijs veel voor zijn contractverlenging over had is hij aardig gevleid geraakt en dat is niet goed geweest voor het vechten voor je plek. Daarnaast hielp de blessure niet meer en nu is hij van erg gewild afgezakt naar te licht bevonden. Hij kan mogelijk het tij nog keren, maar dan moet er ook bij hem echt een knop om.
In Jong en daaronder zitten ook echt nog wel een hoop goede spelers, het is nu alleen even afwachten welke goed in het plan van Farioli passen en hoe ze bereid zijn daarvoor te vechten. Je hebt al genoeg sneeuwvlokjes zien gaan omdat ze geen garantie op speelminuten in het eerste kregen, nu kijken wat de rest laat zien.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken