On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
:strip_exif()/f/image/RQgKpOe9At9txSwZWizzChBR.png?f=user_large)
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Hij loopt gewoon.Agent47 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:11:
Hij trapt na ?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Zelfs al kan je opteren dat het natrappen is en dat Tilman dat zeker niet moet doen is het helaas al een aantal seizoenen door het gebrek aan intensiteit weer niets.Agent47 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:11:
Hij trapt na ?
top oss natuurlijkJanW schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:22:
[...]
Ik ben zelf altijd wel onder de indruk van een Lemkan Titan. Welke andere ploeg is er daarnaast nog?
Hulde dat je zo'n verhaal als antwoord geeft. Dat verdient ook een serieuze reactie maar ik ben momenteel ook aan mobiel gebonden dus moest even een momentje vinden.Kist schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:20:
Ik snap je post, en ik ben gister inderdaad wat kort van stof geweest. Misschien niet geheel fair, maar daar heb ik sowieso wel vaker last van via Mobiel.
Van mij mag je best kritisch zijn. Sterker nog, ik zou het raar vinden als je het niet was.Maar ik ben het verder niet helemaal met je eens. Ik ben kritisch omdat bepaalde spelers totaal geen verbetering laten zien tegenover vorig jaar. En ook niet vergeleken met het jaar daarvoor. Sommige spelers komen gewoon overduidelijk kwaliteit tekort. Dat staat los van dat er overduidelijk tactisch en fysiek stappen gezet worden. Sterker nog, ik vind dat je nu nóg duidelijk begint te zien dat sommige spelers gewoon echt heel veel tekort komen en onder normale omstandigheden al lang niet meer of helemaal nooit in een Ajax shirt te zien zouden zijn.
Ik vind het alleen niet terecht om individuele spelers zo zwart/wit te veroordelen zonder dat de omstandigheden daarin mee genomen worden.
Je hoeft de spelers echt niet vrij te pleiten maar als je ziet wat er aan technisch beleid was, hoe er getraind werd, wat er aan tactiek werd overgedragen en hoe de coaching was, ook op persoonlijk vlak, dan is dat een heel moeilijk klimaat om je in te ontwikkelen en te presteren.
In zo'n omgeving en sfeer lijkt het al snel alsof spelers niets kunnen of niet willen, maar het is allemaal een stuk complexer dan dat.
Nu met de nieuwe structuur en een gedreven trainer die hoge eisen stelt zie je al snel veranderingen in de groep. Ook bepaalde spelers lijken iets van een stijgende lijn te pakken. Sommige spelers inderdaad nog niet, en het kaf lijkt van het koren gescheiden te worden maar twee echte wedstrijden en wat voorbereiding is echter te weinig om echte conclusies te trekken.
Farioli probeert dat nu wel en zal dat met name doen op basis van wie hem wil volgen qua plan, intensiteit en opdrachten en hoe men dat dan op trainingen en in wedstrijden uitvoert. We gaan dan nu ook langzaam zien of spelers kunnen omschakelen naar groei of dat ze liever de handdoek gooien. Maar echt beoordelen op de afgelopen twee jaar is heel lastig.
Eerst even over Feyenoord. Het beeld van een tros simpele havenarbeiders die de mouwen opgestroopt en alles schopt wat beweegt kan echt niet meer. Nog los van of het überhaupt ooit terecht is geweest.Also, sinds wanneer is het voor een Ajax fan dé maatstaf hardwerken? We zijn Feyenoord toch niet? Ja hard werken telt, ja ik zie dat Rasmussen hard werkt. Maar die jongen is niet goed genoeg. Het is geen bijzonder talent, niet iemand die wat extra kan. Slecht in de passing, geen bijzondere individuele acties gezien, niet bijzonder snel, niet bijzonder slim, niet iets van brillé richting de goal, niet opvallend in vroeg drukzetten en jagen, niet opgevallen in meeverdedigen, gewoon eigenlijk allemaal niet beter dan net niet goed.
Hard werken is de basis van topsport, namelijk er alles voor over hebben. Het betekent zoveel meer dan alleen maar alles op basis van hard werken kunnen behalen.
Het geeft aan of je je vol inzet voor de plannen van de trainer, voor het steunen van je teamgenoten, of je de trainen écht serieus neemt, of je opdrachten in het veld ook echt uitvoert, of je bereid bent om zelfstandig extra te werken aan je zwakke punten, nog even een balletje na trappen of extra de gym in, etc.
Farioli lijkt daar heel veel waarde aan te hechten en dat is ook logisch gezien zijn systeem. Wanneer mensen de opdrachten niet uitvoeren, geen stapje extra willen doen als een ander en fout maakt en bij fouten van henzelf liever naar anderen wijzen of bagatelliseren dan gaat het niet werken. Zie de afgelopen twee jaar.
Het opstellen van Magnussen is in die zin verklaarbaar dat het een echte buitenspeler is, hij zijn opdracht echt probeert te vervullen en ook verdedigend probeert hij te dragen. Een signaal dat hij niet zomaar iemand die toevallig beter zou zijn op een andere positie gaat zetten puur omdat hij beter is.Los van die jongen, het is toch gewoon armoedig en pijnlijk dat we nu zover afgezakt zijn dat we jeugdspelers moeten gebruiken, die nog lang niet klaar zijn voor het eerste elftal? Vroeger kwam een jeugdspeler van het kaliber Rasmussen niet eens in de buurt van het elftal, maar als die dat al kwam was het een keer voor een invalbeurtje tegen ADO of een dergelijke club. Als een speler al wat serieuzer mee deed, dan was die al in staat om meerwaarde te hebben in bepaalde situaties. Deze jongen zou onder normale omstandigheden nooit in Ajax 1 spelen.
Op termijn zie ik die jongen ook wel afvloeien hoor maar dit is een team in opbouw en zijn niet alle keuzes voor de langere termijn.
Het is eerder armoedig dat veel jeugd de juiste mentaliteit niet lijkt te hebben, daar zit echt iets mis de afgelopen jaren. Twee goede wedstrijden en ze eisen speelminuten in het eerste of weigeren contractverlenging. Verwend tuig is het, eerst terug naar de basis en die echte inzet erin zonder alles aangereikt te krijgen.
Taylor is relatief jong en heeft wat mij betreft echt een probleem in zijn ontwikkeling. Die is gestagneerd en de afgelopen twee jaar is daar ook weinig aan gedaan.Taylor, die is toch gewoon al 3 jaar dezelfde voetballer? Ik snap een hoop, maar je kan na 3 jaar toch wel iets van groei zien? Het enige wat die jongen mee heeft is dat die uit de Ajax opleiding komt, waarmee je heilig bent tegenwoordig, en dat die af en toe een goede loopactie heeft. Maar zie jij wel goede individuele acties? Zie jij Taylor wel regelmatig de bal tussen de palen mikken? Zie jij Taylor wel eens een splijtende steekpass geven? Zie jij Taylor constant meeverdedigen en zijn tegenstanders opjagen als een bloedhond? Want ik zie het niet. Ik zie nog steeds hetzelfde arrogante ventje dat zich al helemaal de vedette vindt als dat we vorig jaar hebben gezien.
Het is een type speler wat niet snel uitblinkt dus moet onzichtbaar nuttig zijn en dat lukt bij vlagen maar niet genoeg.
Nu even vaker wisselen om hem op scherp te zetten en te kijken of hij kan gaan groeien sta ik helemaal achter. Ik denk dat hij meer kan, maar het koppie moet ernaar staan en hij heeft hulp nodig.
Deze heeft nog meer het probleem dat hij te veel op handen gedragen is. Het is op zich niet slecht en handig dat hij op veel posities kan, maar het blijft vaak wel wat slap, voelt soms nonchalant.Zijn vriendje Rensch, vindt zelf dat die vorig jaar een fantastisch jaar had, gaat ook gewoon op dezelfde voet verder als altijd. Gaeei heeft dan tenminste nog een fatsoenlijke voorzet in huis. En die zou ik liever een nieuwe kans zien krijgen in een elftal wat wel volwassen tactisch staat.
Gezien het feit dat hij er wel vaker naast gestaan heeft zou je denken dat het kwartje allang gevallen had moeten zijn maar blijkbaar niet. Ik denk dat hij hem de rek er inderdaad wel uit is, bij Ajax in ieder geval.
Traore kost niet veel en kan heel veel opleveren, ik vind het wel een goede zet. Hij is een type wat we niet hebben en technisch 748 keer beter dan een Akpom. Als je ziet hoe balvast die laatste is kan je hem beter in een flipperkast monteren.Traore, speelde gisteren prima. Maar laten we niet net doen of Vojvodina een goede ploeg is. Bovendien is het een brekebeen en heeft die echt al jaren niet gerendeerd. Ik hoop echt dat die het fantastisch gaat doen. En hij deed het al vele malen beter dan Akpom die met zijn ziel onder zijn arm lijkt rond te lopen de afgelopen weken. Maar het is een dure kracht én elke aankoop van Ajax moet dit jaar raak zijn. Traore is een gokje. Een duur gokje bovendien. In een tijd dat Ajax geen geld heeft.
Plus ik ben wel gecharmeerd van Bertje, daar gaan we nog wel plezier van hebben.
Balvast, bindt verdedigers, ervaring in de groep. Het is zeker niet helemaal niets, maar inderdaad te weinig voor wat hij kost.Bergwijn, kunnen we toch ook gewoon kort over zijn? 2 jaar geen pepernoot geraakt. Loopt als een lapszwans over het veld. Geen actie, geen beslissende passes, rampzalige doelpogingen, geen meeverdedigen, geen pressie, geen inzet, niks. Helemaal niks.
Ik was al tegen zijn komst en heb er ook nul vertrouwen in dat hij de kar gaat trekken om uit dit dal te komen. Dus deze gauw verpatsen inderdaad.
Het punt is alleen, verpatsen is één, de positie beter invullen een lastige twee. Want wat afgelopen jaar op zijn plek mocht was lang niet altijd beter voor het geheel, integendeel.
Je onderschat in grote mate wat een persoonlijkheid als Henderson in een groep doet. Zelfs een Berghuis is onder de indruk.Henderson is niet mega slecht. Maar hij kost ook 5 miljoen per jaar. En dat geld heeft Ajax niet. Was het een speler geweest die met een minder zwaar prijskaartje kwam, had ik echt wel begrepen wat die op het veld doet. Maar nu, zie ik dat toch anders.
Het is een voorbeeldprof met een veelvoud aan ervaring dan de rest van de selectie bij elkaar. In het veld wordt hij nu een beetje misbruikt als zes die veel terug zakt wat jammer is maar wel betrouwbaar. En in de kleedkamer, op trainingen, qua coaching, spelers op scherp zetten. Ongeëvenaard belangrijk dat soort dingen en daarin is hij uniek binnen de club. Vind maar een goedkopere die dat op hetzelfde niveau kan bieden.
Voor de kosten per jaar moet je overigens alles mee nemen en dan zal je schrikken wat voor spelers nog duurder zijn dan hij.
Saneren is makkelijk, maar wat haal je ervoor terug? Zowel op bestuurlijk niveau als qua spelers roepen supporters altijd maar dat er van alles weg moet. Met steeds maar weg doen wordt het echter niet beter, je moet gericht en selectief vervangen. Dat is echter niet zo makkelijk in het echt, ook al roept het wel lekker van achter de TV.Ik zie een tendens in de breedte van het elftal waar ik heel blij mee ben. Farioli heeft in 6 weken echt wel vooruitgang gebracht. Er is een duidelijk idee van wat er moet gebeuren. Spelers lijken fitter. En in tegenstelling tot wat sommige kranten beweren heb ik geen minuut het gevoel gehad gisteren dat er gevaar was voor uitschakeling.
Sutalo komt echt beter voor de dag tot nu toe. Ik vond Berghuis positief gisteren. Baas is een positieve verrassing tot nu toe. Godts vind ik een mooi talent, waarom Forbs speelt in plaats van hij? Geen idee. Er wordt zowaar soms druk gezet. En ik heb best wat momenten gezien waar er ook iets leuks gebeurde. Maar de staat van de selectie is gewoon bedroevend. En er lijken weer spelers gespaard te worden. Spelers die 2 jaar geleden al naar clubs van het niveau Heerenveen hadden gemoeten.
En dat geeft ook te denken over de breedte van de club. De jeugdopleiding, de scouting, het aankoopbeleid, ook de namen die dit jaar weer langskomen in de geruchten. Het is echt om te janken. Wat een gevallen club we zijn.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Niemand weet precies wat ze moeten doen. Blijven naar elkaar kijken. Ga jij het doen of ik?
Het was zo goed, waarom weer een trainer halen die het wiel opnieuw moet uitvinden..
per aspera ad astra
[ Voor 4% gewijzigd door silmaril8 op 04-08-2024 18:31 ]
Dat zijn ook echt de slechtste met Ueda idd.LZ86 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:26:
Feyenoord echt slecht.
Zerrouki is echt klote en Lopez wellicht nog erger.
Alleen maar balverlies.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uoIqo9GPTZk3mzCIGS2iBmvL.jpg?f=user_large)
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Wat was er slecht aan de scheidsrechter? Doel jij nu op het doelpunt van PSV?ph4ge schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:35:
Jeetje, dit zag ik het eerste half uur niet aankomen met een veel beter PSV en zo'n slechte scheidsrechter.
Was voor deze wedstrijd al redelijk evident. Oppegard zet je niet uit luxe achterin in de basis en het liefste heb je Schouten ook niet in de verdediging.silmaril8 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:35:
Nou, het is wel duidelijk in welke linie PSV versterkingen moet halen...
Valt best mee toch. Ook voor jou @LZ86Grudgie schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:26:
Dit Feyenoord is niet om aan te zien.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Los daarvan zat hij er al een aantal keer naast en leek hij ook de penalty te missen.silmaril8 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:36:
[...]
Wat was er slecht aan de scheidsrechter? Doel jij nu op het doelpunt van PSV?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Hij twijfelde niet hij wacht gewoon heel even ipv nog voordat de overtreding afgemaakt is te fluiten. Zoals iedere scheids het zou moeten doen. Die extra twee seconden maken echt geen verschil. Zo heb je ook scheidsrechters die nog voor de bal still ligt aan komen rennen om geel te geven. Nergens voor nodig. Neem de tijd (niet te uiteraard), leeg uit waarom en geef rustig geel. Dan komen ze ineens veel meer 'in control' over ipv dat de kwaliteit van het doorrollen de kleur van de kaart bepaalt
Dat dus, bij het begin van die loopactie dacht ik al ‘doe dat nou niet’DutchOwnage schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:36:
Dit heb ik Gimenez de hele 2e seizoenshelft niet zien doen afgelopen seizoen
per aspera ad astra
Scheids fluit prima tot nu toe.ph4ge schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:35:
Jeetje, dit zag ik het eerste half uur niet aankomen met een veel beter PSV en zo'n slechte scheidsrechter.
Het doelpunt van Lang was gewoon 100% correct doelpunt. Het was dus ook totaal geen overtreding van Tillman op Zerrouki. En die halve seconde dat hij wachtte met fluiten voor de penalty, is helemaal niet "de penalty lijken te missen".ph4ge schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:37:
Los daarvan zat hij er al een aantal keer naast en leek hij ook de penalty te missen.
Scheids fluit voor de rest gewoon prima. Je kan eventueel nog discussieren over het geven van meer gele kaarten voor kritiek op de scheids door anderen dan de aanvoerder (bv toen Feyenoorders gingen protesteren bij het doelpunt van Lang). Maar laten we dat maar houden op dat iedereen nog even moet wennen aan deze nieuwe regel.
Of dat ie door 1 kaart te geven meteen de hele ploeg er even aan herinnert. In een losstaande wedstrijd als deze, ook nog eens eerste van het seizoen, best begrijpelijk en naar mijn mening beter dan dat ie ineens 4x geel geeft ofzo.silmaril8 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:43:
Maar laten we dat maar houden op dat iedereen nog even moet wennen aan deze nieuwe regel.
[ Voor 4% gewijzigd door gws24 op 04-08-2024 18:51 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
[ Voor 18% gewijzigd door silmaril8 op 04-08-2024 18:51 ]
Geef maar toe, je vindt hem ook een eng mannetje als ie niks doetAgent47 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:50:
Lang heel eng mannetje met die bal weg slaan
En dan nog protesteren ook, eindelijk ook geel voor PSV.Agent47 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:50:
Lang heel eng mannetje met die bal weg slaan
per aspera ad astra
Nee valt mee. Goede voetballer, alleen enge manier van praten en handelen.toolkist schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:52:
[...]
Geef maar toe, je vindt hem ook een eng mannetje als ie niks doet
Al een jaar of 7...LAD93 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:53:
Ik heb even gemist dat de JC schaal niet meer in de JC Arena is, sinds wanneer is dat? Is de bekerfinale dan nu ook niet meer standaard in de Kuip?
Sinds 2017/2018LAD93 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:53:
Ik heb even gemist dat de JC schaal niet meer in de JC Arena is, sinds wanneer is dat? Is de bekerfinale dan nu ook niet meer standaard in de Kuip?
Dat sowieso, daar hoef je niet lang over na te denken. Beetje zoeen waar je of van houdt, of juist niet.toolkist schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:52:
[...]
Geef maar toe, je vindt hem ook een eng mannetje als ie niks doet
Maar hij heeft zowieso in het veld ook wel veel dingetjes, frustraties en van die naai-acties.
Inderdaad, zeker voor de neutrale kijker zoals ik. Komt denk ik vooral omdat het verdedigend bij beide ploegen nog niet helemaal lekker gaat.Harribo schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:51:
Ik vind het altijd een super flauwekul cup maar de wedstrijd is wel heel leuk
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Keepers staan beiden geweldig te keepen.
Kan nog alle kanten op. Denk zo Timber er in voor Zerrouki.
Bekerfinale in de Kuip, JC schaal in stadion kampioen.LAD93 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:58:
@Agent47 @Napo - Poah, flinke steen is dat geweest zeg.
Dat leek mij ook.Agent47 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:09:
Dat was geen bal!!
Waar moet de VAR dan naar kijken?Advizor schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:10:
De VAR is thuis gebleven?
Gimenez werd neergelegd en het leek erop dat de bal niet gespeeld werd.
(En Teze raakte de bal lichtjes - net zoals dat Zerrouki de bal lichtjes raakte bij die onterechte gele kaart)
Noa Lang stond ernaast ook vogeltje vrijtoolkist schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:14:
Je zou als verdediger toch eens voor Luuk de Jong gaan staan als de bal laag van de zijkant komt....
CorrectAgent47 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:15:
Geen rood ?
Serieus? ...Agent47 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:15:
Geen rood ?

Lekker verdedigd van PSV... ajb zsm versterkingen achterin!!
Vooral de verdediging van Psv laat veel steken vallen.dglavimans schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:16:
Lekker open wedstrijd zo, beide verdedigingen niet zo besf
Ach leuke wedstrijd om erin te komen
Huh?toolkist schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:21:
Gaat ie nou zelfs geel geven voor schwalbes? Hopen dat dit niet bij 1 wedstrijd blijft maar dat het structureel aangepakt wordt.
- klagen met z'n allen bij de scheids: gele kaart.
- smeken om een kaart: gele kaart.
Laten we hoop dat er voor aanstelleritus ook in de toekomst gele kaarten komen... Maar ook dat de VAR gele kaarten kan terugdraaien.
Ik dacht dat ie em voor zn snoekduik kreeg, had zn vragen om een kaart niet gezien.
Nee was omdat Paixao om een kaart vroeg.toolkist schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:21:
Gaat ie nou zelfs geel geven voor schwalbes? Hopen dat dit niet bij 1 wedstrijd blijft maar dat het structureel aangepakt wordt.
Die maakt alleen maar wereldgoals en mist de makkelijke kansen. Ongelooflijk.Harribo schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:24:
Paixao kan zo de la Liga in
[ Voor 22% gewijzigd door ph4ge op 04-08-2024 19:27 ]
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken