Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De landelijke Nederlandse politiek 2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 82 Laatste
Acties:
  • 421.300 views

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:00
D-e-n schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:28:
[...]

Maar is dat al niet duidelijk? Wilders wil helemaal geen problemen oplossen. Hij wil zijn machtspositie uitbreiden.
Waarom denk je dat? Hij heeft nu ook veel macht, lijkt me handig die ook in te zetten nu het nog kan?
Voor mijn gevoel zit die man echt met een doel in de kamer. Hij is er heilig van overtuigd dat Nederland en Islam een slechte combinatie zijn en staat daar vrijwel zijn hele carrière voor. Dat dat slecht te combineren is met ons democratisch bestel is buiten het zicht van zijn tunnel gekomen…

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
brothermaynard schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:31:
[...]
Voor mijn gevoel zit die man echt met een doel in de kamer.
Ja, voor zichzelf. Net als Trump. Als Wilders écht wat wilde bereiken, dan doe je dat niet met klunzige ministers en geschreeuw op Twitter.

Het ontgaat mij vooral waarom zoveel mensen denken dat demagogen zoals Wilders en Trump voor ze op gaan komen. Die zijn daar helemaal niet in geïnteresseerd.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
[...]

Waarom denk je dat? Hij heeft nu ook veel macht, lijkt me handig die ook in te zetten nu het nog kan?
Voor mijn gevoel zit die man echt met een doel in de kamer. Hij is er heilig van overtuigd dat Nederland en Islam een slechte combinatie zijn en staat daar vrijwel zijn hele carrière voor. Dat dat slecht te combineren is met ons democratisch bestel is buiten het zicht van zijn tunnel gekomen…
Maar waarom dan maanden en maanden zeuren om een noodwet die er toch niet ging komen? Waarom Schoof al in meerdere debatten onderuit gehaald? Waarom geen concrete maatregelen? Het is alleen maar ophef en ruis en hij weet dat hij dat weer kan framen als ware het de schuld van iedereen behalve hemzelf.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:40
Real schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:24:
Als NSC nog een actief wil blijven in de hoop een paar zetels te houden, trekken ze nu echt de stekker eruit. Anders blijft er van elke minuscuul stukje geloofwaardigheid helemaal niks meer over.

Het duurt alleen allemaal veel te lang. Dit wordt weer:

- Landsbelang bla bla bla...
- Snappen de keuze van Achahbar, maar Nederland staat voor uitdagingen, dus...
- Verantwoordelijkheid nemen...

Oftewel: NSC gaat zich nog verder in de nesten werken om dan volgende week weer verbaasd te zijn dat Wilders tijdens zijn 'diplomatieke' reis in Israel een of andere extreme uitspraak plaatst op twitter.
Aan de andere kant de stekker kan je er ook niet te snel.
Want dan kan je zeggen
Er alles aan gedaan
Onwerkbaar
Gesprek niet de gewenste resultaten .
Maar goed acht de kans op jouw rijtje groter

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:28

HollovVpo1nt

I like gadgets

[...]

Wilders heeft met zijn PVV behoorlijk wat verkiezings beloften gedaan waar je het als burger moeilijk mee oneens kunt zijn. Denk lagere belasting, schrappen eigen risico, lagere premie etc. Vrij populistisch. Nu heeft hij een aanzienlijke stempel en zit hij als grootste partij in het Kabinet. Maar hij heeft bijna geen van zijn beloften waar kunnen maken.

Oprechte vraag: Heeft Wilders/PVV een andere verklaring gegeven voor het niet kunnen realiseren van hun verkiezingsbeloften/tegenvallers dan migratie? Een ander inhoudelijk argument heb ik het over, niet "in een kabinet moet je samen regeren en dan krijg je het niet volledig naar de hand".

• Vrietje
Als ik het live blog van het ad lees zouden Achabar en uitermark zouden in meer of mindere mate willen opstappen .Maar van Vroonhoven staat niet achter haar mensen en zit geen reden waarom ze zouden opstappen. Even geparafeerd.

Dan rest mij de vraag waarom ze bij de NSC dan niet dit eerst intern uitvechten.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:42:
[...]

Wilders heeft met zijn PVV behoorlijk wat verkiezings beloften gedaan waar je het als burger moeilijk mee oneens kunt zijn. Denk lagere belasting, schrappen eigen risico, lagere premie etc. Vrij populistisch. Nu heeft hij een aanzienlijke stempel en zit hij als grootste partij in het Kabinet. Maar hij heeft bijna geen van zijn beloften waar kunnen maken.
Het is ook bijzonder lastig om het er mee eens te zijn aangezien er amper tot geen dekking wordt gegeven. Minder belasting is leuk maar linksom of rechtsom gaan overige uitgaven van de Overheid dus omlaag, idem met lagere premies en schappen van Eigen risico. Daarnaast ook een set aan voorstellen die over de rand van discriminatie zijn waardoor je eigenlijk de partij al niet in de regering moet willen hebben.

Tenzij je de discriminerende standpunten gemakshalve negeert voor de eigen portemonee maar dan heb je ook gewoon gekregen wat je hebt gekozen. Een niet uitvoerbaar verkiezingsprogramma waardoor er de perceptie is dat er veel ingeleverd is ( wat je in theorie zo kan stellen maar als het niet haalbaar is is het wellicht ook geen inleveren ). Als je beloftes onrealistisch zijn dan kan je ze ook niet waarmaken.

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:00
[...]

Oprechte vraag: Heeft Wilders/PVV een andere verklaring gegeven voor het niet kunnen realiseren van hun verkiezingsbeloften/tegenvallers dan migratie? Een ander inhoudelijk argument heb ik het over, niet "in een kabinet moet je samen regeren en dan krijg je het niet volledig naar de hand".
De beste man komt er nu achter dat flink roep toeteren en een ‘one issue’ niet goed werkt?
Ik heb niet veel met zijn keuzes, maar de aanhoudende energie die hij steekt kan ik wel waarderen
En hij staat voor zijn ideeën en ik geloof oprecht dat hij NL beter wil maken voor ‘Henk en Ingrid’
Jammer alleen dat er zo’n rare visie bij heeft.zijn energie en vastberadenheid, in een gematigd jasje (dus zonder de extremen) en met iets meer diplomatie zou ons land best kunnen gebruiken. Gaat nu verloren in zijn don Quichot queeste tegen moslims

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vrietje schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:47:
Als ik het live blog van het ad lees zouden Achabar en uitermark zouden in meer of mindere mate willen opstappen .Maar van Vroonhoven staat niet achter haar mensen en zit geen reden waarom ze zouden opstappen. Even geparafeerd.

Dan rest mij de vraag waarom ze bij de NSC dan niet dit eerst intern uitvechten.
Omdat er geen echte leiding is.

Indsenga vond ook al dat de partij hem liet vallen.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:24
Achabar naar huis en de NSC kan weer door is vrij vertaald de conclusie.

Ik vraag me echt hoeveel ruggengraat deze partij heeft als het zo makkelijk bewindslieden laat vallen. Een partij die prat ging op nieuwe bestuurscultuur en fatsoen. In mijn beleving is dit het begin van het einde. Het is wachten op de volgende rel.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:58
En ze gaan door volgens de liveblogs…

Wanneer is de volgende crisis, binnen een week?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het kleine beetje geloofwaardigheid dat NSC nog had is hiermee ook wel verdwenen.

Rechtsbescherming lijkt voor hen dus niet echt een issue, het lijkt ze toch meer om het behoud van de pluche zetels voor henzelf te gaan.

Virussen? Scan ze hier!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

brothermaynard schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:55:
[...]

En hij staat voor zijn ideeën en ik geloof oprecht dat hij NL beter wil maken voor ‘Henk en Ingrid’
Alle manieren om Nederland "beter te maken" voor Henk en Ingrid komen steeds tot minder migranten en minder moslims. Daardoor begin je je af te vragen of dat het doel is of middel. Voor mij is het duidelijk dat minder migranten en moslims, het liefst nul, een doel is voor hem, geen middel.

[ Voor 11% gewijzigd door HollovVpo1nt op 15-11-2024 22:17 ]

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-11 16:30

Auredium

Informaticus Chaoticus

rik86 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:11:
En ze gaan door volgens de liveblogs…

Wanneer is de volgende crisis, binnen een week?
Uiteindelijk valt dit kabinet. Het is geen stabiel kabinet. Van de afgelopen 9 kabinetten zijn er 8 gevallen en veel daarvan waren stabieler dan dit kabinet. Dit jaar is nog niet om maar zelfs als ze dit jaar weten uit te zitten is de kans groot dat ze vallen in 2025.

Het probleem is gewoon dat een splinternieuwe partij met een achteraf relatief zwakke leider (die wel een goede visie heeft maar dat ter zijde) gewoon niet sterk genoeg is. Of wellicht beter gezegd; zijn kern principes erg belangrijk vind en dat deze te ver af staan van wat PVV wilt.

Het ergste van deze situatie is dat inmiddels het kabinet dermate zwak is dat als Amsterdam een nog grotere rel krijgt binnen nu en een maand het kabinet waarschijnlijk valt omdat PVV keihard er tegenin gaat en NSC vervolgens zich genoodzaakt voelt de stekker eruit te trekken. Dat betekend feitelijk dat het kabinet zelf niet eens meer bepaald of het overeind blijft in de toekomst. Zo zie ik het iig.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Vrietje
wildhagen schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:16:
Het kleine beetje geloofwaardigheid dat NSC nog had is hiermee ook wel verdwenen.

Rechtsbescherming lijkt voor hen dus niet echt een issue, het lijkt ze toch meer om het behoud van de pluche zetels voor henzelf te gaan.
Viel wel te verwachten. Ook fijne club dat ze achter je staan. Maar waarom dit dan een hele crisis was kan ik dan ook niet volgen. Want we staan dus op het punt van vanmiddag. achabar stapt op vanwege vermeend racisme(mijn telefoon maakt er fascisme van). Enige wat we meer weten is dat de eigen partij dus niet achter haar staat. Maar dit had dus ook gewoon intern opgelost kunnen zijn.

• Vrietje
Auredium schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:20:
[...]

Uiteindelijk valt dit kabinet. Het is geen stabiel kabinet. Van de afgelopen 9 kabinetten zijn er 8 gevallen en veel daarvan waren stabieler dan dit kabinet. Dit jaar is nog niet om maar zelfs als ze dit jaar weten uit te zitten is de kans groot dat ze vallen in 2025.

Het probleem is gewoon dat een splinternieuwe partij met een achteraf relatief zwakke leider (die wel een goede visie heeft maar dat ter zijde) gewoon niet sterk genoeg is. Of wellicht beter gezegd; zijn kern principes erg belangrijk vind en dat deze te ver af staan van wat PVV wilt.

Het ergste van deze situatie is dat inmiddels het kabinet dermate zwak is dat als Amsterdam een nog grotere rel krijgt binnen nu en een maand het kabinet waarschijnlijk valt omdat PVV keihard er tegenin gaat en NSC vervolgens zich genoodzaakt voelt de stekker eruit te trekken. Dat betekend feitelijk dat het kabinet zelf niet eens meer bepaald of het overeind blijft in de toekomst. Zo zie ik het iig.
Ik wil Omzigt wel feliciteren met een partij die nog makkelijker de principes opzij zet dan D66 en het CDA.

• mister_S
  • Nu online
Niet dat ik wilde dat NSC eruit zou stappen, maar in het afgelopen jaar is toch glashelder gebleken dat Omtzigt een grap is als partijleider? Zoek gewoon een nieuwe en verlos die man uit zijn lijden.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Auredium schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:20:
[...]

Wacht even, het probleem is een nieuwe partij met een zwakke leider en niet extremistische partijen die blijkbaar een velletje Rechtstaatverklaring nodig hebben om gewoon normaal te doen? Hoe is NSC in hemelsnaam hét probleem??

Laat het even inzinken, ons kabinet heeft een notitie nodig gehad waarin ze ondertekenen dat ze zich aan de wet houden en normale omgangsvormen.

En wij maar lachen om wat er in de VS aan fascisme gebeurt.

[ Voor 14% gewijzigd door HollovVpo1nt op 15-11-2024 22:28 ]

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:57
Vrietje schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:21:
[...]Maar waarom dit dan een hele crisis was kan ik dan ook niet volgen. Want we staan dus op het punt van vanmiddag. achabar stapt op vanwege vermeend fascisme. Enige wat we meer weten is dat de eigen partij dus niet achter haar staat. Maar dit had dus ook gewoon intern opgelost kunnen zijn.
Het is dan ook geen echte crisis. De NOS noemt het "Den Haag verkeert in 'crisis sfeer'".
Dat het journaille er dan meteen een crisis van maakt, tja, alles voor de clicks zeg ik dan maar.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mister_S schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:25:
Niet dat ik wilde dat NSC eruit zou stappen, maar in het afgelopen jaar is toch glashelder gebleken dat Omtzigt een grap is als partijleider? Zoek gewoon een nieuwe en verlos die man uit zijn lijden.
Mee eens. Ik was destijds wat sceptisch over "functie elders" richting Omtzigt , maar achteraf denk ik dat die kwestie misschien toch zo slecht niet was.

Het lijkt gewoon de zoveelste dertien in een dozijn politicus te zijn, die zijn punten gewoon overboord gooit zodra de pluche zetels in het geding komen gaan de principes gewoon de vuilnisbak in.

Virussen? Scan ze hier!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:55
Kan iemand mij vertellen waar NSC voor staat? Ze laten al hun beloftes vallen en zitten alleen voor macht.

NSC lijkt vooral veel met SGP te stemmen. https://www.partijgedrag.nl/partijgelijkenis.php

[ Voor 30% gewijzigd door Superman op 15-11-2024 22:35 ]

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Dus. Er wordt in racistische termen gesproken over Nederlandse jongeren met een Marokkaanse afkomst, een Nederlandse bewindsvrouw met Marokkaanse achtergrond treedt af en de bewindspersonen die dergelijke uitingen gedaan hebben blijven zitten.

bron: De Speld

It’s the economy, stupid!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:57
wildhagen schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:30:
[...]Mee eens. Ik was destijds wat sceptisch over "functie elders" richting Omtzigt , maar achteraf denk ik dat die kwestie misschien toch zo slecht niet was.
Het lijkt gewoon de zoveelste dertien in een dozijn politicus te zijn, die zijn punten gewoon overboord gooit zodra de pluche zetels in het geding komen gaan de principes gewoon de vuilnisbak in.
Zullen we even op een verklaring van de bewindslieden wachten alvorens we Jan en Alleman onder de bus gooien? Misschien zijn er wel nieuwe voorwaarden gesteld of zoiets, kan ook namelijk.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• D-e-n
  • Nu online
Yaksa schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:33:
[...]

Misschien zijn er wel nieuwe voorwaarden gesteld of zoiets, kan ook namelijk.
Wilders houdt zich ook niet aan de oude dus wat maakt het uit?

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Wat betreft NSC zijn beslissing - Ik denk dat ze gekozen hebben voor een kabinet te houden boven nieuwe verkiezingen. Wat je er zelf van vind mag je zelf weten. Het is een nieuwe partij en vermoedelijk moeten ze gewoon zelf nog leren wat verstandig is of niet.

Is dit slim? Ik zie het als uitstel van executie waarna NSC naar 1 zetel gaat bij nieuwe verkiezingen. Ga ik ze daarom afschieten? Nee.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 19:28

Prx

Superman schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:30:
Kan iemand mij vertellen waar NSC voor staat? Ze laten al hun beloftes vallen en zitten alleen voor macht.
Dat laatste vind ik altijd zo'n dooddoener. Tijdens de formatie loopt iedereen net zo hard te zeggen dat ze met zoveel zetels hun verantwoordelijkheid moeten nemen, omdat formeren anders zo goed als onmogelijk zou worden. De partij zelf vond het toen eigenlijk niet voor hen weggelegd om te gaan regeren. Dus het is, wat mij betreft, oneerlijk om ze nu dit als verwijt te gaan maken.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:52
Prx schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:36:
Dat laatste vind ik altijd zo'n dooddoener. Tijdens de formatie loopt iedereen net zo hard te zeggen dat ze met zoveel zetels hun verantwoordelijkheid moeten nemen, omdat formeren anders zo goed als onmogelijk zou worden. De partij zelf vond het toen eigenlijk niet voor hen weggelegd om te gaan regeren. Dus het is, wat mij betreft, oneerlijk om ze nu dit als verwijt te gaan maken.
Plus dat je als partij gewoon altijd in een spagaat zit. In de oppositie krijg je vrijwel niets voor elkaar, in een coalitie kun je tenminste nog zaken onderhandelen en uitvoeren.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yaksa schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:33:
[...]

Zullen we even op een verklaring van de bewindslieden wachten alvorens we Jan en Alleman onder de bus gooien? Misschien zijn er wel nieuwe voorwaarden gesteld of zoiets, kan ook namelijk.
Alsof dat iets uitmaakt?

Er lagen ook oude voorwaarden waar de NSC van vond dat de coalitie zich aan moest houden.

Dat bleek de coalitie niet te doen, en nu geeft de NSC aan dat dat niet zo'n probleem was, en dat "men toch door kan".

Dan kan je wel nieuwe voorwaarden stellen maer wie zegt dat je daar wél achter blijft staan, als je het schenden van de vorige voorwaarden ook gewoon accepteerde ondanks eerder beloften dat je dat niet zou doen?

Virussen? Scan ze hier!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
dawg schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:32:
Dus. Er wordt in racistische termen gesproken over Nederlandse jongeren met een Marokkaanse afkomst, een Nederlandse bewindsvrouw met Marokkaanse achtergrond treedt af en de bewindspersonen die dergelijke uitingen gedaan hebben blijven zitten.

bron: De Speld
Of er valt Achahbar van alles te verwijten en haar aftreden is helemaal geen reden om andere personen te laten vallen. Zonder de echte feiten weten we niets, dus allerlei conclusies en verwijten zijn niet te onderbouwen. Eens kijken welke kant dit topic vervolgens op gaat...

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

wildhagen schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:38:
[...]

Alsof dat iets uitmaakt?

Er lagen ook oude voorwaarden waar de NSC van vond dat de coalitie zich aan moest houden.

Dat bleek de coalitie niet te dien, en nu geeft de NSC aan dat zat het zo'n probleem was, en dat "men toch door kan".

Dan kan je wel nieuwe voorwaarden stellen maer wie zegt dat je daar wél achter blijft staan, als je h er 't schenden van de vkruge voorwaarden ook gewoon accepteerde ondanks eerder beloften dat je dat niet zou doen?
Bij het NSC moet men in het achterhoofd houden dat de partijtop oud-CDAers betreft.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

haribold schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:39:
[...]
Of er valt Achahbar van alles te verwijten en haar aftreden is helemaal geen reden om andere personen te laten vallen. Zonder de echte feiten weten we niets, dus allerlei conclusies en verwijten zijn niet te onderbouwen. Eens kijken welke kant dit topic vervolgens op gaat...
Nou ja, we weten natuurlijk wel wat voor uitspraken er afgelopen week gedaan zijn door deze en gene. We weten ook wat voor uitspraken PVV-bewindslieden in het verleden gedaan hebben.

Dus zo moeilijk is het niet om in te schatten hoe het er in de ministerraad aan toe ging.

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

Voor mijn gevoel zit die man echt met een doel in de kamer.
Zeker. Geert heeft doelen. Maar hij is zich al vanaf die gesprekken ooit met Wiegel, intens bewust ervan dat als hij zijn doelen wil bewerkstelligen, hij rigoureus in moet zetten op het verder (en erger) gaan op de lijnen die geworteld zijn in neoliberalisme, neoconservatisme, laisser-faire en shock doctrine (waar de VVD na hun verschuivingen naar die lijn hem geleerd heeft dat te gebruiken).
Hij is er heilig van overtuigd dat Nederland en Islam een slechte combinatie zijn en staat daar vrijwel zijn hele carrière voor.
Legt hem ook geen windeieren. Leuke reisjes, continu gefêteerd. Leuke cadeautjes. Goed gezelschap van, eh, gelijkgestemden.
Dat dat slecht te combineren is met ons democratisch bestel is buiten het zicht van zijn tunnel gekomen…
Dat laatste, dat weet hij heel goed. Ik ben een aantal malen aanwezig geweest op conferenties waar hij spreker was, georganiseerd door de nogal saillante clubs van - laat ik het zo zeggen - “oud” gedachtegoed. Buiten Nederland, en zeker bij dat soort kringen, is hij veel opener. Hij heeft niets op met democratie, behalve dan dat het handig is dat het er is, want het kan eenvoudig tegen zichzelf gebruikt worden.

De crux is heel eenvoudig, maar het ligt gevoelig. Het fundament van zijn methodologie is een machtsmiddel waar je continuïteit causaal afhankelijk is van consistente aanwezigheid van problematiek geschikt als prikkel voor emotie als brandstof. Dat is een nogal hellend vlak, en dus heb je telkens nieuw en meer probleem nodig. Het is het logische verlengde van laisser-faire én shock doctrine.

Lost hij iets op, dan haalt hij zich zelf onderuit. En dus zijn doelen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Auredium schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:34:
Het is een nieuwe partij en vermoedelijk moeten ze gewoon zelf nog leren wat verstandig is of niet.
Een groot deel van de NSC-partijleden loopt al vele jaren mee, soms al meer dan tien jaar, in de politiek, want zijn overgekomen van met name het CDA.

Het is dus niet alsof het om louter onervaren mensen gaat ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

• Virtuozzo
  • Niet online
Dennis schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:38:
[...]

Plus dat je als partij gewoon altijd in een spagaat zit. In de oppositie krijg je vrijwel niets voor elkaar, in een coalitie kun je tenminste nog zaken onderhandelen en uitvoeren.
Vooropgesteld dat die “coalitie” (aanhalingstekens want er is geen agenda voor uitdagingen, enkel een lijn van gedeelde afhankelijkheden - aanwezigheid van perikelen) het bestel onderschrijft en geen eigen plannen ermee heeft, die er tegen in gaan.

Het zou een stuk eenvoudiger zijn als al die partijen in “coalitie” conforme partijen waren, dus politieke organisaties gestoeld op demos cratos, het bestel onderschrijvend, van open structuur voor inspraak en toezicht, maar goed, dat is helaas niet zo.

Dat een NSC in een spagaat zit, dat is nog zacht uitgedrukt 8) Maar allemaal bewegen ze op een hellend vlak. Het NSC lijkt vooralsnog de enige te zijn die dat niet nuttig vindt, en twijfels heeft bij waar de helling precies naar toe gaat.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• haribold
  • Niet online
De insinuaties naar anderen zijn hier ook niet gewenst.

[ Voor 91% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-11-2024 10:00 ]

• Virtuozzo
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:38:
[...]

Alsof dat iets uitmaakt?

Dat bleek de coalitie niet te doen, en nu geeft de NSC aan dat dat niet zo'n probleem was, en dat "men toch door kan".

Dan kan je wel nieuwe voorwaarden stellen maer wie zegt dat je daar wél achter blijft staan, als je het schenden van de vorige voorwaarden ook gewoon accepteerde ondanks eerder beloften dat je dat niet zou doen?
Test van politieke integriteit: gezakt.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:40
Die talkshow op 1 meldt dat Faber heeft gezegd dat antisemitisme in de genen van Marokkanen zit in de ministerraad.

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

wildhagen schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:45:
[...]

Een groot deel van de NSC-partijleden loopt al vele jaren mee, soms al meer dan tien jaar, in de politiek, want zijn overgekomen van met name het CDA.

Het is dus niet alsof het om louter onervaren mensen gaat ofzo.
Dat begrijp ik. Maar eerst willen mensen dat NSC mee buigt voor een regering die ze eigenlijk neit zien zitten. Dan onder enorme druk van alle kanten buigen ze mee. En nee willen mensen weer liever dat ze de boel laten springen. Heel eenvoudige gezegd - NSC kan niets goed doen.

Wat waren de opties?
- Niet het kabinet laten vallen - Nee want dan verloochenen ze hun principes.
- Wel het kabinet laten vallen? - Nee want dan moeten we weer gaan stemmen.

Sorry hoor maar het maakt niet uit wat ze kozen. Mensen hadden ze toch wel kaalgeschoren. Ik vind het echt een compleet nulpunt om te praten over de beslissing van NSC in deze kwestie want het zou toch nooit goed zijn geweest. Als het toch nooit goed zou zijn geweest is het geen praatpunt dan is het gewoon ouderwets ranten.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

In het NOS journaal van de gehele dag had u deze uitspraken zelf kunnen zien. Gelukkig kunt u het journaal gratis terugkijken. :)

Verder wordt net door WNL gemeld dat Faber afgelopen maandag in de ministerraad heeft gezegd dat antisemitisme in de genen van Marokkanen zit. Hetzelfde als wat Keizer recentelijk gezegd heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-11-2024 10:01 ]

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

En dat hoeft hij ook niet. Zolang als er meer en erger à la theater en shock doctrine is blijft zijn kiezer, bij afwezigheid van media die aanwezige complexiteit én realiteit in verhaal zetten met vertaalslag, vast zitten in die transitie van navigeren op geloofsgedrag naar geloofsvalstrikken. De rigiditeit van het afwijzen van alles anders (no pun intended) neemt enkel toe.
Nee. Is toch ook niet nodig? Er is geen media debat wat de toolbox uit de doeken doet en hem het vuur van journalistiek aan de schenen legt.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:10
dawg schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:51:
[...]

Verder wordt net door WNL gemeld dat Faber afgelopen maandag in de ministerraad heeft gezegd dat antisemitisme in de genen van Marokkanen zit. Hetzelfde als wat Keizer recentelijk gezegd heeft.
Als dat waar is, dan is dat echt niet oké. Als ze die woorden niet terugneemt, dan snap ik best dat iemand met Marokkaanse roots opstapt.

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11 19:49
[...]

In het NOS journaal van de gehele dag had u deze uitspraken zelf kunnen zien. Gelukkig kunt u het journaal gratis terugkijken. :)

Zat ik net toevallig even terug te kijen
YouTube: Mona Keijzer & Arnon Grunberg in discussie over antisemitisme | Soph...

NSC wist waar ze aan waren begonnen

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

HEY_DUDE schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:50:
Die talkshow op 1 meldt dat Faber heeft gezegd dat antisemitisme in de genen van Marokkanen zit in de ministerraad.
Weinig verrassende uitspraak, Faber is immers zelfverklaard (!) aanhanger van de omvolkingstheorie die zijn oorsprong vind in het nazismetijdperk van de jaren 30.

Deze uitspraak past bij die theorie.

Virussen? Scan ze hier!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Mawlana schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:53:
[...]

Als dat waar is, dan is dat echt niet oké. Als ze die woorden niet terugneemt, dan snap ik best dat iemand met Marokkaanse roots opstapt.
Ik begrijp niet dat Faber in dit geval kan aanblijven. Dat Achahbar vertrekt is wat mij betreft de omgekeerde wereld.

• haribold
  • Niet online
[...]

Het geparafraseerde van-horen-zeggen, ik wacht de letterlijke feiten wel even af. Keijzer had het bijvoorbeeld over "bijna onderdeel van de islamitische cultuur", niet Marokkaanse genen. Zie je al hoe snel iets verbasterd.

• Mawlana
dawg schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:55:
[...]

Ik begrijp niet dat Faber in dit geval kan aanblijven. Dat Achahbar vertrekt is wat mij betreft de omgekeerde wereld.
Eens. Maar ik denk niet dat Wilders dat zou accepteren (al had hij dat nog een goede draai kunnen geven...).

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

haribold schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:55:
[...]
Het geparafraseerde van-horen-zeggen, ik wacht de letterlijke feiten wel even af. Keijzer had het bijvoorbeeld over "bijna onderdeel van de islamitische cultuur", niet Marokkaanse genen. Zie je al hoe snel iets verbasterd.
Als u kennelijk bekend bent met die uitspraken waarom vraagt u het dan aan mij? :)

• Virtuozzo
  • Niet online
Auredium schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:50:
[...]

Dat begrijp ik. Maar eerst willen mensen dat NSC mee buigt voor een regering die ze eigenlijk neit zien zitten. Dan onder enorme druk van alle kanten buigen ze mee. En nee willen mensen weer liever dat ze de boel laten springen. Heel eenvoudige gezegd - NSC kan niets goed doen.

Wat waren de opties?
- Niet het kabinet laten vallen - Nee want dan verloochenen ze hun principes.
- Wel het kabinet laten vallen? - Nee want dan moeten we weer gaan stemmen.

Sorry hoor maar het maakt niet uit wat ze kozen. Mensen hadden ze toch wel kaalgeschoren. Ik vind het echt een compleet nulpunt om te praten over de beslissing van NSC in deze kwestie want het zou toch nooit goed zijn geweest. Als het toch nooit goed zou zijn geweest is het geen praatpunt dan is het gewoon ouderwets ranten.
Nou, dat zeg je, maar men had ook precies kunnen doen waar vroeger echte politieke partijen hun opbouw in vonden.

Hun integriteit niet verkopen.

Zeker, ze waren dan absoluut afgerekend, maar ze hadden dan wel het verhaal overeind kunnen houden, met een nuttige kern die basis kan vormen voor groei.

Dat klinkt misschien vreemd in deze tijden, juist in tijden van theater en toenemende overprikkeling, ligt daar historisch potentieel voor een opbouw waar men zelf de controle heeft over identiteit en doelstellingen.

• haribold
  • Niet online
dawg schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:57:
[...]

Als u kennelijk bekend bent met die uitspraken waarom vraagt u het dan aan mij? :)
Ik richtte mij uiteraard op de uitspraken tijdens de ministerraad, fair: ik was te laat met mijn edit.

• Virtuozzo
  • Niet online
dawg schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:55:
[...]

Is toch volstrekt logisch? Toxiciteit krijgt prioriteit.

Herinner je je nog de gedragskaders bij de toepassing van Selectorate Theory? Bad behaviour must be the default.

• Virtuozzo
  • Niet online
haribold schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:55:
[...]
Dat is semantiek om alt-rechts ruimte te geven voor reasonability 8)7 Ik had toch gedacht dat we die oude trucjes wel kenden inmiddels.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

haribold schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:59:
[...]
Ik richtte mij uiteraard op de uitspraken tijdens de ministerraad, fair: ik was te laat met mijn edit.
Geen probleem. :)

Echter durf ik wel aan te nemen dat Faber een dergelijke uitspraak gedaan heeft in de ministerraad. Maar we gaan het zien.

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Virtuozzo schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:57:
[...]

Nou, dat zeg je, maar men had ook precies kunnen doen waar vroeger echte politieke partijen hun opbouw in vonden.

Hun integriteit niet verkopen.

Zeker, ze waren dan absoluut afgerekend, maar ze hadden dan wel het verhaal overeind kunnen houden, met een nuttige kern die basis kan vormen voor groei.

Dat klinkt misschien vreemd in deze tijden, juist in tijden van theater en toenemende overprikkeling, ligt daar historisch potentieel voor een opbouw waar men zelf de controle heeft over identiteit en doelstellingen.
Ik ben bang dat hun integriteit al weg was toen Omtzigt aan het draaikonten was over wel of niet een regering te vormen. Dus ik denk dat nu klagen over hun integriteit enigszins naïef is omdat die toch al het raam uit was.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Voor NSC is het: door de kat of hond gebeten worden. Gebeten worden ze sowieso. Laten ze het kabinet vallen, krijgen ze de zwarte piet met nieuwe verkiezingen. Laten ze het kabinet in stand 'omdat iedere staats / minister een eigen afweging mag maken als het op de omgangsvormen / rechtstaat verklaring aankomt' dan houden ze Wilders in zijn kracht. Wel roeptoeteren en steken via X, maar geen fluit voor elkaar krijgen via zijn eigen bewindspersonen.

Gepiepeld worden ze sowieso. En de grootste veroorzaker van dit alles: Wilders / de roze olifant in de porseleinen kast wordt niks verweten, nee het is de draaikonterij / wijfelachtigheid van Omtzigt en NSC. Het blijft toch grappig op GoT. Wie doet er aan moslim / islam bashen, wie is er veroordeeld voor 'minder, minder, minder' das niet de NSC. Die proberen nog enigzins de rug recht te houden maar tegen twee a-typische partijen, nl een eenmansfractie en een boerenlobbyclub waarbij de VVD zich door laat bevuilen valt maar zoveel tegengewicht te geven. Ze zitten wat dat betreft in de zijspan zoals D66 dat ook zat toen zij het CDA/VVD tegen over zich hadden. De enige partij die wel normaal wil opereren wordt door de rest naar hun niveau naar beneden gehaald.

Voor PvdA / GL / SP zijn ze te conservatief en niet links genoeg. Voor Ja21 / Forum te MSM. Het blijft toch de geniale zet van de VVD. Wilders, ex VVD laat je de Fortuyn kant op gaan. BBB eet het CDA leeg en bij nieuwe verkiezingen geldt voor NSC wat voor D66 gold: regeren is halveren ahem decimeren.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Virtuozzo schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:59:
[...]

Is toch volstrekt logisch? Toxiciteit krijgt prioriteit.

Herinner je je nog de gedragskaders bij de toepassing van Selectorate Theory? Bad behaviour must be the default.
Nee u heeft ook gelijk, echter kennelijk vindt iedereen dit een normale gang van zaken en worden er geen vragen gesteld. Althans, niet de juiste vragen.

En ja, ook dat past binnen het patroon maar ik ben toch verbaasd over hoe snel het gaat het laatste jaar.

• Mawlana
dawg schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:01:
[...]

Geen probleem. :)

Echter durf ik wel aan te nemen dat Faber een dergelijke uitspraak gedaan heeft in de ministerraad. Maar we gaan het zien.
Wedden dat de notulen op mysterieuze wijze onvindbaar zijn geworden? En dat niemand een actieve herinnering heeft aan de ministerraad?

• HEY_DUDE
wildhagen schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:54:
[...]

Weinig verrassende uitspraak, Faber is immers zelfverklaard (!) aanhanger van de omvolkingstheorie die zijn oorsprong vind in het nazismetijdperk van de jaren 30.

Deze uitspraak past bij die theorie.
Twee dingen zijn misschien een beetje verrassend

1. De ministerraad is zo lek als een mandje
2. Er wordt rascistische taal in de ministerraad gebezigd op maandag. En de voorzitter lijkt dat getolereerd te hebben.

Beide zijn toch vooral schoof toe te wijzen. Hij maakt toch een zwakke indruk. Of hij is gewoon niet goed of hij loopt wel heel erg aan de leiband van de PVV.

*knip* generaliserend over groep kiezers

[ Voor 6% gewijzigd door polthemol op 16-11-2024 09:11 ]

• Virtuozzo
  • Niet online
Auredium schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:02:
[...]

Ik ben bang dat hun integriteit al weg was toen Omtzigt aan het draaikonten was over wel of niet een regering te vormen. Dus ik denk dat nu klagen over hun integriteit enigszins naïef is omdat die toch al het raam uit was.
De ruimte was er nog. Er lag absolute enorme druk, maar tot aan vandaag was de ruimte er, in weerwil van hoe intens de focus was in het media debat om de identiteit van het NSC te bepalen. Ruimte die men bij aanvang en het wel of niet meedoen niet had in het mediadebat.

Hier lag een gelegenheid voor een tweetal oude politieke functies: die van timing, en identiteit.

Don’t get me wrong, niet zonder prijs. Hoge prijs. Maar wel in een setting waar men hoe dan ook een hoge prijs komt te betalen.

Als je zit met een keuze voor korte of lange pijn, van prijs nu, met enige ruimte, of later, zonder enig potentieel van beheersing, waar kies je dan voor?

In politieke dynamiek is er meer te halen op termijn als je kiest voor de korte pijn.

Juist hier en nu had men een gigantisch probleem kunnen scheppen voor het perceptie management van de grote partij die de deur opengezet heeft voor extreem. En dat lijkt men te missen in de media perspectieven (vooralsnog, maar straks is het inmiddels te laat), de pijlen waren niet primair of singulier op de PVV gericht. Juist hier en nu had men gebruik kunnen maken van de afhankelijkheden van media voor prikkel en symbool.

Laat ik het zo zeggen, in termen van politieke strategie, heeft men gefaald vanuit het niet één lijn trekken bij toets van integriteit. En dan moet ik het toch opmerken, het komt niet onverwacht, want wat Omtzigt geslecteerd heeft, is gewoon oud CDA. En daar is de integriteit al weg sinds de Grote Pensioenroof.

Ik ken mensen die de hoop hadden dat het aanwezige “jonger” de vereiste duw had kunnen geven, juist op basis van moraliteit en integriteit. De rest heeft het gewoon laten vallen. NSC exit.

• D-e-n
  • Nu online
Auredium schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:50:
[...]

Dat zijn niet dezelfde mensen. De mensen die zeggen "stap op" zijn overduidelijk degenen die het toch al een slecht idee vonden.

• Dennis
HEY_DUDE schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:05:
2. Er wordt rascistische taal in de ministerraad gebezigd op maandag. En de voorzitter lijkt dat getolereerd te hebben.
Dat weet je helemaal niet. Dat er niet iemand uit het kabinet is gezegd betekent helemaal niet dat het "getolereerd" is. Je doet hier een aanname die je niet kunt staven. Niemand weet hoe de vergadering is verlopen, er zijn alleen fragmenten naar buiten gekomen en we kunnen de betrouwbaarheid daarvan niet toetsen.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:13
[...]

Beide zijn toch vooral schoof toe te wijzen. Hij maakt toch een zwakke indruk. Of hij is gewoon niet goed of hij loopt wel heel erg aan de leiband van de PVV.

Dat pvv ers er rascistisch gedachte goed op na houden dat is niet opvallend inderdaad.
Puur een aanname, maar als jij een baan accepteert als premier waarbij de PVV de grootste partij is. Waarbij je weet wat de prioriteiten van Wilders is, dan lijkt het me toch aannemelijk dat je je wel in zijn visie kan vinden.

I

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Dat pvv ers er rascistisch gedachte goed op na houden dat is niet opvallend inderdaad.
Als onderzoeksjournalistiek nou eens echt Schoof’s loopbaan, progressie, selecties, uitspraken en netwerk doorgelicht had, dan was hier geen enkele verrassing geweest.

• Virtuozzo
  • Niet online
dawg schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:04:
[...]

Nee u heeft ook gelijk, echter kennelijk vindt iedereen dit een normale gang van zaken en worden er geen vragen gesteld. Althans, niet de juiste vragen.

En ja, ook dat past binnen het patroon maar ik ben toch verbaasd over hoe snel het gaat het laatste jaar.
Het is absoluut niet normaal. Maar, inderdaad, het lijkt te snel zo omdat het niet voorop staat in media debat dat het geen normaal is.

Misschien wat cru, maar men zou best wat minder middelen en ruimte mogen steken in prikkels als liveblogs, en wat meer in het hapklaar maken van de realiteit op wijzen die bij mensen aankomt. Dat is een primaire rol en functie van media als poortwachter van het bestel.

Het NSC heeft vandaag zijn toets gehad, de media ook. Het NSC is gezakt, dat media landschap is enkel door vanwege hoge cijfers in het verleden, waardoor het in perceptie functioneel is, ondanks dat het hier ook gezakt is.

Zeker, het is voor media in zekere zin geen eerlijke toets. Het kwam zomaar ineens. Maar dan nog, als redacties hoor je scenario’s uit te werken en voor te bereiden. Dat doet men voor overlijdens van bekende personen, voor scenario’s van crisis zus of zo, behalve dan deze ronde die zo voorspelbaar is.

• Napo
  • Niet online
[...]

En 3. Schoof vertrouwt de vice-premiers niet om het weekelijke persconferentie op vrijdag middag te doen mocht hij afwezig zijn.

Nou kan ik hem daar wel in volgen aangezien de vier vice-premiers nou niet de meest capabele sprekers zijn maar het is en blijft een zwakte van het kabinet.

• HEY_DUDE
Dennis schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:13:
[...]

Dat weet je helemaal niet. Dat er niet iemand uit het kabinet is gezegd betekent helemaal niet dat het "getolereerd" is. Je doet hier een aanname die je niet kunt staven. Niemand weet hoe de vergadering is verlopen, er zijn alleen fragmenten naar buiten gekomen en we kunnen de betrouwbaarheid daarvan niet toetsen.
Let op het woordje “lijkt”.

De opmerking van Faber wordt door meerdere bronnen gestaafd, en daarmee wel erg waarschijnlijk dat ze dit gezegd heeft.

Schoof heeft het in ieder geval niet voldoende kunnen deëscaleren of voldoende kunnen corrigeren om een crisis af te wenden. Maar ik hoor graag Schoof nog tekst en uitleg geven over zijn handelen als voorzitter van de ministerraad.

• BakkerM
  • Nu online
Misschien een heel ander geluid en een impopulaire mening: ik ben wel blij dat het kabinet niet gevallen is. En dat heeft niet zo zeer te maken dat ik het huidige kabinet steun, maar wel dat ik zeker niet op wéér verkiezingen zit te wachten.

Nieuwe verkiezingen zou volgens mij niet persé een beter alternatief zijn: dan krijgen we weer campagnes, goedbedoelde maar onhaalbare beloftes, verdere polarisatie, een complexe formatie en een nieuw(?) kabinet dat het opnieuw mag proberen, maar dan weer een jaar achterstand verder. Ik krijg nu al jeuk hoe bijna alle partijleiders drukker zijn met elkaar aanvallen, ongepast gebruik van oneliners en misplaatste metaforen.

Hardopdenkend: Is het echt beter om deze amateurs/roeptoeters te vervangen door andere amateurs/roeptoeters?

Laat ze aub (iets) leren van dit gepruts, zich herpakken en enig verstandig beleid gaan voeren.

#erisaltijdhoop

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

• Dennis
Die heb ik gelezen.
De opmerking van Faber wordt door meerdere bronnen gestaafd, en daarmee wel erg waarschijnlijk dat ze dit gezegd heeft.
Daar ging het niet over, jij schreef dat Schoof het getolereerd lijkt te hebben. Maar dat weet je niet, want misschien heeft hij wel direct zijn afkeuring uitgesproken nadat het gezegd is.
Schoof heeft het in ieder geval niet voldoende kunnen deëscaleren of voldoende kunnen corrigeren om een crisis af te wenden.
Dat is wat anders.

• Jerie
  • Niet online
[...]

'Er zitten hier geen racisten in het kabinet'.

'Ik ben de premier van alle Nederlanders'.

Dat maar vaak genoeg herhalen.

Een capabele staatssecretaris met migratieachtergrond is weggepest. Schandalig.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:12
Even een gekke scenario. Maar is het niet mogelijk als NSC de stekker eruit trok uit het kabinet en dan een nieuw kabinet vormt met center en linkse partijen? Is het een wet dat na val van een kabinet nieuwe verkiezingen eraan komen? Of meer een omgangsvormen ?

• Vrietje
mnarijnm schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:30:
Even een gekke scenario. Maar is het niet mogelijk als NSC de stekker eruit trok uit het kabinet en dan een nieuw kabinet vormt met center en linkse partijen? Is het een wet dat na val van een kabinet nieuwe verkiezingen eraan komen? Of meer een omgangsvormen ?
Het mag, maar gebruikelijk is nieuwe verkiezingen.

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 14:52

marapuru

db.

Persconferentie is hier zometeen te volgen: https://nos.nl/livestream...-en-de-fractievoorzitters

• Virtuozzo
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:23:
[...]

Let op het woordje “lijkt”.

Schoof heeft het in ieder geval niet voldoende kunnen deëscaleren of voldoende kunnen corrigeren om een crisis af te wenden. Maar ik hoor graag Schoof nog tekst en uitleg geven over zijn handelen als voorzitter van de ministerraad.
Als Omtzigt nou niet onderuit gehaald was met al het drama van bepalen wat de identiteit van zijn partij ging zijn, en hij in oppositie zat, dan zou hij hoogstwaarschijnlijk weer de publicatie van de notulen via de Kamer af kunnen dwingen. Maar ja. Keep your enemies closer, en zo, en daar zit hij dus.

• HEY_DUDE
Dennis schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:28:
[...]

Die heb ik gelezen.

[...]

Daar ging het niet over, jij schreef dat Schoof het getolereerd lijkt te hebben. Maar dat weet je niet, want misschien heeft hij wel direct zijn afkeuring uitgesproken nadat het gezegd is.

[...]

Dat is wat anders.
De ministerraad is zo lek als een mandje en er zijn geen signalen dat hij het niet getolereerd heeft. En met niet niet getolereerd bedoel ik iets van krachtige bewoording richting Faber danwel een Excuses eisen van Faber. Racisme zou niet thuis moeten horen in een ministerraad, daar past alleen een krachtigerespons. Ik acht de kans klein dat dit zo plaats heeft gevonden, omdat ik denk dat dit ook wel gelekt zou zijn. Daarmee LIJKT hij het getolereerd te hebben. Ik ken er een redelijke waarschijnlijkheid aan toe dat hij het getolereerd heeft.

• Virtuozzo
  • Niet online
Jerie schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:29:
[...]

'Er zitten hier geen racisten in het kabinet'.

'Ik ben de premier van alle Nederlanders'.

Dat maar vaak genoeg herhalen.

Een capabele staatssecretaris met migratieachtergrond is weggepest. Schandalig.
Er moet nog een oproep tot normaal en eenheid bij, met vijandsbeeld, maar vergezeld van oneliner voor pers om semantiek draaien mogelijk te maken. Schoof’s oude situational tactics.

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 15-11-2024 23:35 ]

• Napo
  • Niet online
Sterke Schoof

"Er was en is geen sprake van racisme"

rinse and repeat 8)7

• marapuru

marapuru

db.

Napo schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:37:
Sterke Schoof

"Er was en is geen sprake van racisme"

rinse and repeat 8)7
Wat een treurnis. Wat zou de media nu moeten doen om dit _goed_ uit te diepen?

[ Voor 12% gewijzigd door marapuru op 15-11-2024 23:38 ]

• Virtuozzo
  • Niet online
Repetition is power. Het werkt, want het wordt overgenomen omdat het blijft hangen.

Op dit punt is het meer interessant, en nuttig, om het gedrag van media in verslag en analyse te observeren 8)

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:16
Begint echt met de dag belachelijker te worden. Er was geen sprake van racisme, wat een grap

• marapuru

marapuru

db.

Virtuozzo schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:38:
Repetition is power. Het werkt, want het wordt overgenomen omdat het blijft hangen.

Op dit punt is het meer interessant, en nuttig, om het gedrag van media in verslag en analyse te observeren 8)
Doorvragen en doorzagen dus.

"We moeten nu echt verder, want anders zitten we hier nog tot heel laat"
Jammer dat de journalisten zich zo laten afwimpelen dan.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

:o

Wat een hallucinante persconferentie.

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:16
marapuru schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:39:
[...]

Marleen van NOS, zaagt toch wel een beetje door

• Virtuozzo
  • Niet online
marijn15 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:38:
Begint echt met de dag belachelijker te worden. Er was geen sprake racisme, wat een grap
Het is een klassiek script vanuit die transitie naar bankieren op geloofsgedrag. Met prikkel, zodat voor de in-group het geloofsvalstrik wordt. Voeg herhaling toe, en het wordt narratief.

En narratief is content voor media.

• Napo
  • Niet online
Geen sprake van Racisme bij de fracties, wordt wel breder getroken op deze manier en je mag je openlijk afvragen of het recente verleden geen uiterst discutabele uitspraken zijn geweest...

• marapuru

marapuru

db.

*knip* als je suggereert dat er censuur zou zijn, dan graag een gedegen onderbouwing

[ Voor 72% gewijzigd door polthemol op 16-11-2024 08:57 ]

• Virtuozzo
  • Niet online
marapuru schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:39:
[...]

De machtsrelatie is fundamenteel veranderd.

Je moest voorheen bij media aankloppen, zij toetsten macht, conform rol en functie. Tegenwoordig hangen media overal in de gang en op het plein voor de oneliner, en als je echt loopbaan wil hebben, dan ben je afhankelijk van toegang tot de politieke actor.

Het speelveld is omgevormd van Schaken naar Go.

• Jerie
  • Niet online
TL;DW hij speelt de 'What happened in Vegas stays in Vegas' kaart.

Daarnaast moet hij steeds herhalen: 'Er was en zijn in dit kabinet geen sprake van racisme.'
Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie: "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."
Wikipedia: Racisme

Het plan om Nederlandse staatsburgers het paspoort af te pakken staaft niet met EVRM. Ook bepaalde scheldwoorden zijn racistisch.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

marapuru schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:42:
"Ho ho ho Nee" hoorde ik zojuist. Wou daar iemand iets vragen wat niet is toegestaan?
Iemand wilde een vraag stellen terwijl hij de microfoon niet had/niet aan de beurt was.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• marapuru

marapuru

db.

Virtuozzo schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:40:
[...]

Het is een klassiek script vanuit die transitie naar bankieren op geloofsgedrag. Met prikkel, zodat voor de in-group het geloofsvalstrik wordt. Voeg herhaling toe, en het wordt narratief.

En narratief is content voor media.
Ha, hij blijft letterlijk herhalen!

• Jerie
  • Niet online
"Ho ho ho Nee" hoorde ik zojuist. Wou daar iemand iets vragen wat niet is toegestaan?
Dat denk ik niet. Men stelt veel vragen (logisch, Schoof herhaald mantra er was en is geen sprake van racisme). Dus kan maar zoveel vragen per persoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Jerie op 15-11-2024 23:46 ]

• BakkerM
  • Nu online
marijn15 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:38:
Begint echt met de dag belachelijker te worden. Er was geen sprake racisme, wat een grap
Tsja of hij gelooft oprecht niet dat het racisme is/was omdat zijn denkkader gewoon anders is?

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-11 10:03
Iemand zei (of vroeg) wat, maar zonder microfoon.

EU DNS: 86.54.11.100

• Napo
  • Niet online
BakkerM schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:45:
[...]

Tsja of hij gelooft oprecht niet dat het racisme is/was omdat zijn denkkader gewoon anders is?
Het is natuurlijk ook niet zo dat hij kan zeggen dat er wel racisme is zonder dat daar consequenties aan zouden moeten zitten. Je moet dan wel doorgaan op dat pad omdat het anders helemaal nergens op slaat.

• Jerie
  • Niet online
BakkerM schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:45:
[...]

Gezien hij graag de ene burger anders aan wil pakken dan de andere is de bittere uitleg helaas dat premier Schoof zelf een racist is.

Niet zo racistisch als Wilders.

• marapuru

marapuru

db.

Is er een kans dat Achahbar later een uitspraak zal doen waaruit blijkt dat het wel racistisch was?

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Potverdorie hier ligt echt zo een enorme kans voor de media. Wellicht ijdele hoop maar ik hoop oprecht dat er wat journalisten zijn die niet los gaan laten.

Deze persconferentie smeekt daarom.

• Virtuozzo
  • Niet online
marapuru schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:43:
[...]

Ha, hij blijft letterlijk herhalen!
Het zijn en blijven scripts. Pijnlijk voorspelbaar, daarom dat ik doelbewust opmerk dat het voor de burger nu meer interessant is om het gedrag en komend narratief van media te observeren.

Ik ben benieuwd welke politiek analist het aandurft vragen te stellen over het aspect van die rechtsstaatverklaring, want de dame die nu vertrekt lijkt toch de enige te zijn die het bredere perspectief door lijkt te hebben van waarom het NSC er in geduwd is, en waarom tegelijk de focus er is om aan het NSC te zagen.

• Virtuozzo
  • Niet online
dawg schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:49:
Potverdorie hier ligt echt zo een enorme kans voor de media. Wellicht ijdele hoop maar ik hoop oprecht dat er wat journalisten zijn die niet los gaan laten.

Deze persconferentie smeekt daarom.
Ik zei het toch? Er zijn er twee die vandaag een examen hebben.

Het NSC.

Het media landschap.

Pseudo-crisis, maar een uiterst serieus moment op de lijn deze dag.

• marapuru

marapuru

db.

Wat was nou nu een goede aanpak geweest dan van de media en NSC? Hoe hadden ze een wond open kunnen trekken?

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Virtuozzo schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:51:
[...]

Ik zei het toch? Er zijn er twee die vandaag een examen hebben.

Het NSC.

Het media landschap.

Pseudo-crisis, maar een uiterst serieus moment op de lijn deze dag.
Nou ja, het komt door Schoof, slechte acteur. Als Rutte nog premier was geweest had deze kans er niet geweest. Dus ik tegen de pers én de oppositie willen zeggen; bijten nu en niet meer loslaten.

• Virtuozzo
  • Niet online
marapuru schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:49:
Is er een kans dat Achahbar later een uitspraak zal doen waaruit blijkt dat het wel racistisch was?
In theorie, maar ik verwacht van niet. Er zijn bepalingen en gedragskaders van toepassing. Dat ze hier op integriteit ingezet heeft zal hoogstwaarschijnlijk haar binnen die kaders houden.

Het is nu met ontslag door de Koning ook iets wat nu buiten taak val, want het mandaat is er niet langer. Daarmee is het nu aan de Kamer, om publicatie van de notulen af te dwingen.

Daar heb je dus eigenlijk een Omtzigt bij nodig. Wordt het duidelijk waarom bij aanwezige gedragslijnen waar prioriteit gegeven wordt aan toxiciteit, men Omtzigt onder de stress én dichtbij moest hebben?

En nu is het NSC medeschuldig.

When everyone is guilty, no one is.
- Hannah Arendt.

Pagina: 1 ... 60 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen culture war talking points. Zie ook: defiant in "De landelijke Nederlandse politiek 2023 - Na de val"
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen discussie over iq, natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur
• De kwestie Israël/Palestina is hier offtopic.

Brondiscussie kan hier: [AWM] Betrouwbare Bronnen Discussietopic