Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De landelijke Nederlandse politiek 2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 82 Laatste
Acties:
  • 421.301 views

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Frame164 schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:54:
[...]

En vervolgens klagen omdat andere zaken blijven liggen omdat mensen die nuttig werk kunnen doen zinloze grenscontroles aan het doen zijn...
Nou ja zinloos, de Duitsers hebben er dacht ik wel wat uit kunnen halen, niet alleen asielzoekers dan maar wel drugssmokelaars en andere duistere zaken. Maar het zal met 1600 open vacatures bij de marechaussee niet makkelijk worden inderdaad

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Zewatanejo schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:01:
[...]

Er alleen zijn wat politici van de VVD en PVV die de gebeurtenissen in Amsterdam uitvergroten ten bate van hun eigen standpunten.
Ja, de bekende usual suspects vergroten dit weer uit met ferme taal, vaak overdreven en wellicht kwetsend.

Tegelijkertijd ook de usual suspects (politici) die het afdoen met een totaal nietszeggende tweet met labels als 'onacceptabel' en 'geschokt'.
Wie wil je hiermee bereiken en wat denk je als politicus nou hier écht mee te bereiken?

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 11-11-2024 17:19 ]

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:08
Zewatanejo schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:01:
[...]
Er is feitelijk helemaal geen discussie. Er alleen zijn wat politici van de VVD en PVV die de gebeurtenissen in Amsterdam uitvergroten ten bate van hun eigen standpunten. De kop van het NOS artikel is misleidend, omdat die precies suggereert wat deze politici willen, maar feitelijk niet juist is. Er wordt helemaal geen politieke discussie gevoerd, maar alleen statements gemaakt voor de achterban. Dat je daar vervolgens discussies door krijgt (zoals jij en ik hier) via dit soort mediakoppen, is het mechanisme waarvoor de PVV en VVD de NOS maar als te graag misbruiken. Dat de NOS zich daarvoor leent, vind ik dan weer misselijkmakend.

Dat je dat niet (meer) ziet, is je zeker niet kwalijk te nemen, maar ik vind het wel verontrustend.
Hmmm nee niet mee eens. Het is de taak van de NOS om verslag te doen. Ook over wat politiek leiders zeggen. "Na geweld in Amsterdam laait politieke discussie over integratie weer op" is een nuchtere, neutrale kop. Er is geweld geweest in Amsterdam. Het artikel zelf laat de uitspraken zien van zowel linkse als rechtse leiders. En er is natuurlijk genoeg politieke discussie geweest over het voorval de laatste tijd.

Ik vrees dat je hier graag een zondebok zoekt die er niet is.

@dawg Zie mijn reactie in het Migratietopic, daar past deze discussie beter zoals @RobinHood terecht aangaf.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:40
Soldaatje schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:10:
[...]

Nou ja zinloos, de Duitsers hebben er dacht ik wel wat uit kunnen halen, niet alleen asielzoekers dan maar wel drugssmokelaars en andere duistere zaken. Maar het zal met 1600 open vacatures bij de marechaussee niet makkelijk worden inderdaad
Nou ja ik zat te denken Duitsland praat over enkele
Tienduizenden illegale grensoverschrijdingen . Maar toen zat ik te denk ja daar zit ook ook gewoon mensen uit de grensregio bij die er niet aan denken dat ze eigenlijk een paspoort/id moeten hebben om de grens over te mogen.
Ik betrap mijzelf er op als ik ga tanken in België geen paspoort of ID bij te hebben. En voor je cijfers staat het mooi om mensen met een enkel rijbewijs bij zich de andere kant op te sturen

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Vrietje schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:27:
[...]

Tienduizenden illegale grensoverschrijdingen . Maar toen zat ik te denk ja daar zit ook ook gewoon mensen uit de grensregio bij die er niet aan denken dat ze eigenlijk een paspoort/id moeten hebben om de grens over te mogen.
Ik betrap mijzelf er op als ik ga tanken in België geen paspoort of ID bij te hebben. En voor je cijfers staat het mooi om mensen met een enkel rijbewijs bij zich de andere kant op te sturen
Klopt inderdaad, maar af en toe zit er ook een Nederlandse drugssmokkelaar tussen.

• Stiggy
Vrietje schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:27:
[...]

Nou nee, het waren niet grotendeels mensen die even over de grens gingen tanken hoor. Dat is mooi staaltje downplayen >:) . Er zijn 53.000 mensen tegen gehouden:
Het gaat vooral om mensen die illegaal het land probeerden binnen te komen, maar bijvoorbeeld ook om mensen die drugs smokkelden.
8000 mensen die een arrestatiebevel uit hadden staan en 1200 smokkelaars. Geen gekke score in 9 maanden lijkt me. Bron: Duitse federale politie volgens RTL nieuws.

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Stiggy schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:33:
[...]

Nou nee, het waren niet grotendeels mensen die even over de grens gingen tanken hoor. Dat is mooi staaltje downplayen >:) . Er zijn 53.000 mensen tegen gehouden:
[...]
8000 mensen die een arrestatiebevel uit hadden staan en 1200 smokkelaars. Geen gekke score in 9 maanden lijkt me. Bron: Duitse federale politie volgens RTL nieuws.
Zoiets is een kosten/baten analyse. Hoeveel geld heeft het gekost, hoeveel tijd heeft het gekost, hoeveel mankracht en waar had je die mensen anders in kunnen zetten. De politie in Nederland is zwaar onderbemand. Ik vermoed dat je daar beter mankracht heen kunt zetten i.p.v. douane.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Stiggy
Jerie schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:37:
[...]

Zoiets is een kosten/baten analyse. Hoeveel geld heeft het gekost, hoeveel tijd heeft het gekost, hoeveel mankracht en waar had je die mensen anders in kunnen zetten. De politie in Nederland is zwaar onderbemand. Ik vermoed dat je daar beter mankracht heen kunt zetten i.p.v. douane.
Oh dat kan best. Ik ben ook niet echt voor de grenscontroles. Maar ik reageerde met wat feiten op de opmerking dat het misschien wel heel veel mensen waren die even over de grens gingen tanken :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:52
DevWouter schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:33:
De vraag die jij stelde was welke selectie criteria partijen hebben voor het selecteren van hun leiders en waarom er een aantrekkingskracht is naar een autoritair persoon.
Nou, ik lees dat toch echt nergens terug in mijn posts (of ik moet echt blind zijn). Kun je precies quoten waar ik dat zou hebben gezegd?

• donald_dick
  • Laatst online: 22:02
[...]

[...]
maar de asielinstroom was weer hoger, dus extra controleren werkt dus niet in Duitsland

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• Stiggy
donald_dick schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:44:
[...]
maar de asielinstroom was weer hoger, dus extra controleren werkt dus niet in Duitsland
Heuh? Hoe kun je dat nou zeggen? Met die tegengehouden mensen erbij zou de instroom toch nog hoger geweest zijn?

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03:05
Van de NOS viel mij al op van het weekend. Ik denk dat de media en politici vooral afkeuring willen laten blijken conform Israëlisch model/frame. Het is opvallend, want ik heb gezien hoe de Maccabi supporters/harde kern zich flink misdroegen hier in Amsterdam, erger dan de Bialystok of Besiktas supporters.

Zelfde op radio 1 vandaag. Erg veel harde taal, Wilders en Yesilgoz zijn er natuurlijk als de kippen bij om zich te profileren, want er is weer eens antisemitisme om goed uit te buiten.
Ondertussen hoorde ik Schoof zeggen te waken voor polarisatie. Lekker dan. Wat een politieke poppenkast is het ook, en de massa vind het wel prima gezien de peilingen.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:14
Trishul schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:48:
Van de NOS viel mij al op van het weekend. Ik denk dat de media en politici vooral afkeuring willen laten blijken conform Israëlisch model/frame. Het is opvallend, want ik heb gezien hoe de Maccabi supporters/harde kern zich flink misdroegen hier in Amsterdam, erger dan de Bialystok of Besiktas supporters.

Zelfde op radio 1 vandaag. Erg veel harde taal, Wilders en Yesilgoz zijn er natuurlijk als de kippen bij om zich te profileren, want er is weer eens antisemitisme om goed uit te buiten.
Ondertussen hoorde ik Schoof zeggen te waken voor polarisatie. Lekker dan. Wat een politieke poppenkast is het ook, en de massa vind het wel prima gezien de peilingen.
Hoorde vandaag op Radio 1 een 'opiniemaker' zijn betoog afsluiten met 'from the river to the sea', over polariseren gesproken :/

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Stiggy schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:42:
[...]

Oh dat kan best. Ik ben ook niet echt voor de grenscontroles. Maar ik reageerde met wat feiten op de opmerking dat het misschien wel heel veel mensen waren die even over de grens gingen tanken :)
Ik ben op zich niet tegen grenscontroles. Feit is dat als je meer controlepunten hebt, rondreizend gespuis meer risico loopt tegen de lamp te lopen. Lastig is het wel. Ik wil dan ook weer geen vertraging aan de grens als ik even ga tanken en voel me nu eigenlijk wel gedwongen een id-kaart aan te schaffen zodat ik niet iedere keer aan m'n paspoort hoef te denken. Open grenzen hebben voor- en nadelen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:40
[...]

[...]
“Tegengehouden”. Stel je komt uit Syrië steekt met een bootje met gevaar voor eigen leven de zee over. En bij de grens met Duitsland steekt een diender zijn hand op en maant je rechtsomkeert te maken. Wat doe je dan?
Hoop vooral dat ze er in Nederland op tijd bij zijn voor de illegale vuurwerk smokkel. Significante controle in december zou best eens effect kunnen hebben.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Stiggy schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:46:
[...]

Heuh? Hoe kun je dat nou zeggen? Met die tegengehouden mensen erbij zou de instroom toch nog hoger geweest zijn?
De Duitse regelgeving overigens zo dat mensen die een asielverzoek willen doen niet mogen worden teruggewezen zonder dat dit is onderzocht. Om dit praktisch te kunnen doen, worden mensen niet teruggewezen.

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

HEY_DUDE schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:59:
[...]

“Tegengehouden”. Stel je komt uit Syrië steekt met een bootje met gevaar voor eigen leven de zee over. En bij de grens met Duitsland steekt een diender zijn hand op en maant je rechtsomkeert te maken. Wat doe je dan?
Die Syriër had zich in het Schengenland van binnenkomst moeten melden dus terecht dat die rechtsomkeert kan maken.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat

Hoop vooral dat ze er in Nederland op tijd bij zijn voor de illegale vuurwerk smokkel. Significante controle in december zou best eens effect kunnen hebben.
Dat denk ik ook. Voor smokkel etc is de grens een goede controleplek. Voor veel andere zaken zou controle op andere plaatsen effectiever kunnen zijn.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:40
[...]

[...]

Die begint hier al in oktober/november juist omdat de politie pas steek proeven houdt in december.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:12
dawg schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:51:
De onderliggende suggestie van deze post (althans zo lees ik het) is dat u op allochtonen doelt, en kennelijk niet op Nederlanders?

Want als het dan over integratie gaat zit daar natuurlijk ook een probleem. Wanneer iemand zijnde allochtoon beschouwd wordt, daardoor gediscrimineerd wordt, terwijl diegene hier geboren is, maakt daadwerkelijk "integreren" natuurlijk veel en veel moeilijker. En laten we wel wezen, hoevelen bedoelen met "integreren" niet stiekem "assimileren"?

Het komt van twee kanten. Beter gezegd, het zou van twee kanten moeten komen.
Laten we dan nog eerlijker zijn, hoeveel culturen ken jij waar met integratie niet stiekem assimilatie bedoeld wordt? Misschien is dan wel de conclusie dat integratie ongewenst is en assimilatie gedoemd te mislukken.

Ik kan me zo geen land bedenken waar verschillende culturen echt met elkaar verweven zijn. Het is vooral dat ze langs elkaar heen leven en (de meeste culturen) elkaar wel gedogen.

• HEY_DUDE
evilution schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:02:
[...]

Die Syriër had zich in het Schengenland van binnenkomst moeten melden dus terecht dat die rechtsomkeert kan maken.
Wellicht dat een Duitse diender erg overtuigend is, maar ik kan het me lastig voorstellen dat dat gebeurt.

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

begintmeta schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:01:
[...]

De Duitse regelgeving overigens zo dat mensen die een asielverzoek willen doen niet mogen worden teruggewezen zonder dat dit is onderzocht. Om dit praktisch te kunnen doen, worden mensen niet teruggewezen.
Ja maar als je ze aan de grens al tegen kunt houden hoeven ze niet teruggestuurd te worden. Duitse regelgeving geldt pas in Duitsland. Als je het land al niet binnenkomt kun je ook geen asielaanvraag doen.

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

HEY_DUDE schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:10:
[...]

Wellicht dat een Duitse diender erg overtuigend is, maar ik kan het me lastig voorstellen dat dat gebeurt.
Dat is anders wel gewoon z'n werk. Je staat aan de grens, jij bepaalt, op grond van regelgeving, wie het land in mag.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 10:25
Ik kan me zo voorstellen dat de hulpdiensten er ook geen probleem mee hebben als er het een en ander aan illegaal vuurwerk uit wordt gevist de komende maanden. Goede timing, wat mij betreft.

Heb er zelf geen moeite mee in ieder geval. Ben van mening dat zulke controles niet nodig zouden moeten zijn, maar ben niet te beroerd een goede te zijn die onder de kwaden moet lijden. En dan ben ik al een paar keer aangehouden voor controle. De cijfers van Duitsland tonen in ieder geval aan dat het allemaal toch niet helemaal voor niks is.

Die tien minuutjes zijn ook wel te overkomen zolang het geen grensovergang Salzburg taferelen zijn.

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Vrietje schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:07:
[...]

Die begint hier al in oktober/november juist omdat de politie pas steek proeven houdt in december.
Het is niet ondenkbaar dat dit regime net als Mr. Magoo af en toe een resultaat boekt.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
evilution schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:10:
[...]

Ja maar als je ze aan de grens al tegen kunt houden hoeven ze niet teruggestuurd te worden. Duitse regelgeving geldt pas in Duitsland. Als je het land al niet binnenkomt kun je ook geen asielaanvraag doen.
De controles vinden over het algemeen niet op de grens plaats, maar meters daarachter. Verder is het ook niet zo dat een eerdere aanvraag al moet hebben plaatsgevonden, of als dat zo is, dat die is geweest in het land waar de betreffende persoon vandaan komt, verder is het enige wat nodig is dat je een asielaanvraag doet, zelfs als je dat van over de grens naar de Duitse agent roept, waarna je de grens oversteekt zal die daar wat mee moeten, en zal het moeten worden uitgezocht.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

evilution schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:10:
[...]

Dat staat haaks op de bron die aangehaald wordt:
Schutzsuchende Personen können unabhängig von Personenkontrollen an der Grenze Deutschlands Asyl beantragen. Denn um ein Asylverfahren in Gang zu setzen reicht es, gegenüber einem*einer Bundespolizist*in schriftlich, mündlich oder auf andere Weise zu äußern, dass man um Asyl nachsucht.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• HEY_DUDE
evilution schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:12:
[...]

Dat is anders wel gewoon z'n werk. Je staat aan de grens, jij bepaalt, op grond van regelgeving, wie het land in mag.
Als de Syriër een km verderop opnieuw de grens oversteekt zou ik voorstellen dat we de man zinvol werk gaan geven.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-11 17:12
HEY_DUDE schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:20:
[...]
Als de Syriër een km verderop opnieuw de grens oversteekt zou ik voorstellen dat we de man zinvol werk gaan geven.
Waarom zou je niet eerst de illegale oversteek willen aanpakken?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:01
Vraagt niemand zich dan af:
- waar deze mensen vandaan komen, als ze al lang in de EU zijn. We zijn geen grensland, behalve aan de zeezijde, waar geen vluchtelingen of immigranten landen.
- waar deze mensen naartoe moeten, behalve dan niet-hier?

Ik snap dat het leuk klinkt en dat overheidsdiensten trots gaan melden dat er straks mensen gestopt zijn. En ook de bijvangst, met name van illegale import van vuurwerk kan ik persoonlijk wel waarderen (al haalt elke simpele ziel z'n zooi sowieso al in de zomer of bestelt via de post), doch ontstaat het probleem elders.

En zonder het probleem op te lossen of tegen te houden waar het ontstaat is het alleen maar symboliek en een NIMBY-regeling. Want uiteindelijk moeten we gaan nadenken over de gehele keten van immigratie en vluchtelingen naar de EU en niet allerlei lokale barrieres opwerpen zodat deze mensen vast komen te zitten tussen dichte grenzen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Trishul
  • Laatst online: 03:05
alexbl69 schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:55:
[...]

Hoorde vandaag op Radio 1 een 'opiniemaker' zijn betoog afsluiten met 'from the river to the sea', over polariseren gesproken :/
Ook dat soort taal hoort niet thuis op onze publieke media. Enig lichtpuntje is dan nog dat maar heel weinig NL'ers de betekenis van die slogan kennen, waardoor de impact misschien wat minder is dan de hapklare populistische drek van Wilders, Yesilgoz en die staatssecretaris.
Daarmee praat ik het niet goed, maar impact is minder.

• HEY_DUDE
Piet_Piraat7 schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:21:
[...]

Waarom zou je niet eerst de illegale oversteek willen aanpakken?
Wordt die dan aangepakt als je iemand tegenhoudt en een km verder wel de grens oversteekt?

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20
Trishul schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:21:
[...]

Enig lichtpuntje is dan nog dat maar heel weinig NL'ers de betekenis van die slogan kennen,
Vraag is of de betreffende opiniemaker het zelf weet. En ik moet zeggen dat ik het ook niet weet. Ik vermoed niet dat zo'n opiniemaker heel Israël van de kaart zal willen vegen maar dat is in elk geval wel wat mensen er uit op kunnen gaan maken. En of het nu wel of niet de exacte betekenis is: gebruik die term dan gewoon niet, nooit niet.

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 14:52

marapuru

db.

NiGeLaToR schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:21:
- waar deze mensen vandaan komen, als ze al lang in de EU zijn. We zijn geen grensland, behalve aan de zeezijde, waar geen vluchtelingen of immigranten landen.

Ik snap dat het leuk klinkt en dat overheidsdiensten trots gaan melden dat er straks mensen gestopt zijn. En ook de bijvangst, met name van illegale import van vuurwerk kan ik persoonlijk wel waarderen (al haalt elke simpele ziel z'n zooi sowieso al in de zomer of bestelt via de post), doch ontstaat het probleem elders.

En zonder het probleem op te lossen of tegen te houden waar het ontstaat is het alleen maar symboliek en een NIMBY-regeling. Want uiteindelijk moeten we gaan nadenken over de gehele keten van immigratie en vluchtelingen naar de EU en niet allerlei lokale barrieres opwerpen zodat deze mensen vast komen te zitten tussen dichte grenzen.
Dat vraag ik mij dikwijls af.

Het zou toch een fijne ironie zijn als over een paar jaar de partijen die het liefst de grenzen een paar jaar terug al dicht hadden met een plan en subsidie gaan komen om ‘anderen’ beter te laten integreren…

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

HEY_DUDE schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:20:
[...]

Dat die Syriër een km verderop de grens oversteekt maakt het werk van die man of grenscontroles in het algemeen niet per definitie niet zinvol. Denk wat we even de resultaten moeten afwachten in plaats van hier op voorhand een uitspraak over te doen.
Daarnaast kun je bijvoorbeeld drones inzetten daar waar fysieke controle niet mogelijk is. Controle hoeft zich niet te beperken tot de begaanbare wegen.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

LA-384 schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:09:
[...]

Laten we dan nog eerlijker zijn, hoeveel culturen ken jij waar met integratie niet stiekem assimilatie bedoeld wordt? Misschien is dan wel de conclusie dat integratie ongewenst is en assimilatie gedoemd te mislukken.

Ik kan me zo geen land bedenken waar verschillende culturen echt met elkaar verweven zijn. Het is vooral dat ze langs elkaar heen leven en (de meeste culturen) elkaar wel gedogen.
De Nederlandse cultuur. Dat Wilders en Yesilgoz nu met niet zoveel woorden assimilatie bedoelen is enkel en alleen om mensen tegen elkaar op te zetten. Wat radicaal/extreemrechts nu roept is natuurlijk niet de opvatting van het gehele land.

It’s the economy, stupid!

• HEY_DUDE
evilution schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:29:
[...]

Dat die Syriër een km verderop de grens oversteekt maakt het werk van die man of grenscontroles in het algemeen niet per definitie niet zinvol. Denk wat we even de resultaten moeten afwachten in plaats van hier op voorhand een uitspraak over te doen.
Daarnaast kun je bijvoorbeeld drones inzetten daar waar fysieke controle niet mogelijk is. Controle hoeft zich niet te beperken tot de begaanbare wegen.
Nog steeds lastig voorstelbaar dat een Syriër die met gevaar voor eigen leven een middellandse zee is overgestoken dan wel door een paar drones overtuigd wordt terug te keren.

Er is ook een land die grotendeels een muur gebouwd heeft maar daar kwamen vrij snel daarna record hoeveelheden migranten doorheen.

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

HEY_DUDE schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:38:
[...]

Nog steeds lastig voorstelbaar dat een Syriër die met gevaar voor eigen leven een middellandse zee is overgestoken dan wel door een paar drones overtuigd wordt terug te keren.

Er is ook een land die grotendeels een muur gebouwd heeft maar daar kwamen vrij snel daarna record hoeveelheden migranten doorheen.
Dat hangt van de payload van die drones af :+

Maar alle gekheid op een stokje, met drones kun je gericht je fysieke controle inzetten en mensen daadwerkelijk aan de grens tegenhouden. Bovendien gaat het niet alleen om die Syriër maar ook om andere mensen. Zoals genoemd, mensen met een arrestatiebevel, smokkelaars van vuurwerk of andere illegale meuk.

Zoals ik al zei, open grenzen hebben voor- en nadelen en laten we vooral eerst eens afwachten wat die grenscontroles opleveren.

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ja, misschien iets dat mensen zich in het land van binnenkomst moeten melden en dan via een soort verdeelsleutel in een ander EU land terechtkomen. En dat ze dan in dat land waar ze terechtkomen ook weer over dat land verdeeld worden. Was daar maar regelgeving voor :+

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

Soldaatje schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:10:
[...]

Wellicht dat Schoof en Wilders het goede voorbeeld willen geven en een weekje op een grenspost kunnen gaan zitten? O-) Doen ze nog eens wat nuttigs...

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Amphiebietje schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:16:
[...]

Wellicht dat Schoof en Wilders het goede voorbeeld willen geven en een weekje op een grenspost kunnen gaan zitten? O-) Doen ze nog eens wat nuttigs...
Dat zou geen gek idee zijn eigenlijk, een week is wat overdreven maar een halve dag meelopen op de werkvloer is prima, is ook niet heel ongebruikelijk. En de pers erbij natuurlijk. :)

• LA-384
Je bedoelt dat de Nederlandse cultuur openstaat voor integratie? Ik denk wel dat dat klopt idd. Maar zoals je zelf al aangeeft moet het van twee kanten komen. Bepaalde andere culturen staan duidelijk niet open voor de Nederlandse cultuur, dus is het onmogelijk dat ze zich verweven met de Nederlandse cultuur en dat zie je ook. Ze vormen veelal een soort communes waar ze lekker hun eigen taal kunnen spreken, hun eigen eten kunnen kopen, een plek krijgen waar ze met uitsluitend cultuurgenoten hun geloof kunnen uiten en zelfs scholen hebben waar ze in hun moerstaal les krijgen over onderwerpen en normen en waarden die het land van herkomst belangrijk vindt.

Dan kun je zeggen, ja maar de Nederlandse politiek heeft dat allemaal mogelijk gemaakt/in de hand gewerkt. Dat kan, en dat vind ik persoonlijk ook een slechte zaak, maar de niet integrerende personen in kwestie valt toch zeker ook wat te verwijten. Niemand die ze verplicht zich zo af te zonderen en vooral niets te leren over het land waar je woont. Dat is gewoon onwil.

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:27

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Vanavond kunnen we de goede uitwerking van de integratie weer aanschouwen in Amsterdam.

Koren op de molen voor Wilders dit, maar hij wordt ook enorm in de kaart gespeeld door dit belachelijke gedrag.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
tuinïnen schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:47:
Vanavond kunnen we de goede uitwerking van de integratie weer aanschouwen in Amsterdam.

Koren op de molen voor Wilders dit, maar hij wordt ook enorm in de kaart gespeeld door dit belachelijke gedrag.
*knip* zie topicwarning inzaken israël/palestina kwestie

[ Voor 98% gewijzigd door polthemol op 13-11-2024 13:54 ]

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:09
Wat betreft het onderwerp "de 1/3 met een predispositie tot autoritarisme" betreft zat ik eens na te denken. Tot nu toe lijkt het vooral benaderd te worden als een probleem, iets dat helaas zo is. Maar zou zo'n predispositie juist ook niet functioneel nuttig kunnen zijn in een goed functionerende democratische samenleving?

Ik heb nog niet een concreet idee hoe, alleen. Nog wat langer over nadenken wellicht :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• Piet_Piraat7
tuinïnen schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:47:

Ik verwacht niet dat je er naast zit, maar ik lees nog niks over mogelijke daders / groepen

• Trichoglossus
  • Laatst online: 29-11 17:26
Piet_Piraat7 schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:36:
[...]

Ik verwacht niet dat je er naast zit, maar ik lees nog niks over mogelijke daders / groepen
Wel eens in die wijk geweest? Rondom Plein 40 45?

• Piet_Piraat7
Trichoglossus schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:39:
[...]
Wel eens in die wijk geweest? Rondom Plein 40 45?
Nee, wat is het voor wijk?

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
*knip* originele post verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door polthemol op 13-11-2024 13:55 ]

• Trichoglossus
  • Laatst online: 29-11 17:26
Ga morgen maar eens kijken, dan is er weer markt.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:46

lasharor

7 december 2004

*knip* originele post verwijderd

[ Voor 73% gewijzigd door polthemol op 13-11-2024 13:56 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Zojuist Dick Schoof in Nieuwsuur, ondervraagd door Nienke de Zoeten:
…”een groot deel van de Joden met een migratieachtergrond onze kernwaarden niet onderschrijft…”
Le what?

Hij mompelde het enigszins, maar dat verstond ik dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 11-11-2024 21:58 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-11 16:29
Ik zit naar Nieuwsuur te kijken en verbaas me dat ik in een discussie me beter kan vinden bij de opvattingen van het Denk raadslid dan die van het VVD raadslid.

Ik lees altijd dat Daan Wijnands een goed raadslid is, maar hij is hier behoorlijk rechts-extremistisch aan het framen. De rellende jongeren van de afgelopen dagen moeten maar voor terrorisme worden aangeklaagd en andere nonsens. Tot het uiterste weigeren om de rol van de Maccabi supporters te veroordelen en enkel kijken naar hoe 'zwaar' joodse mensen het hebben tegenwoordig in Amsterdam.

Heel triest. Overigens niet dat het Denk raadslid alleen maar goede punten had, maar wel realistischer dan de VVD'er.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 14:52

marapuru

db.

Ramzzz schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:58:
[...]

Le what?

Heb je een timestamp of link?

• rodie83
  • Niet online
Malfunctions schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:01:
Ik zit naar Nieuwsuur te kijken en verbaas me dat ik in een discussie me beter kan vinden bij de opvattingen van het Denk raadslid dan die van het VVD raadslid.

Ik lees altijd dat Daan Wijnands een goed raadslid is, maar hij is hier behoorlijk rechts-extremistisch aan het framen. De rellende jongeren van de afgelopen dagen moeten maar voor terrorisme worden aangeklaagd en andere nonsens. Tot het uiterste weigeren om de rol van de Maccabi supporters te veroordelen en enkel kijken naar hoe 'zwaar' joodse mensen het hebben tegenwoordig in Amsterdam.

Heel triest. Overigens niet dat het Denk raadslid alleen maar goede punten had, maar wel realistischer dan de VVD'er.
Als het nou zou zijn geweest dat die Maccabi supporters hier op palestijnen (of moslims) hadden gejaagd, dán was er een soort van gelijkwaardigheid geweest. Maar dat is niet zo. Hebben die Maccabi supporters zich dan matig gedragen? Vast en zeker. Moet je de gemiddelde spreekkoren eens horen bij een wedstrijdje voetbal. De gemiddelde lgbqqia'er zou er van omver vallen. Geef ik grif toe. Maar om hier een soort van victim blaming toe te passen, iets wat altijd zó wordt veroordeeld, dat vind ik zó idioot.

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:55
Zullen we de hele discussie "zijn het voetbalhooligans of antisemieten" hier niet nog een keer voeren? Ik vond hem de eerste keer al niet interessant en toen duurde het 10 pagina's, bovendien is het offtopic verklaard.

Morgen is trouwens de uitspraak in de zaak van Milieudefensie tegen Shell. Ik ben benieuwd of de recente ontwikkelingen in het kabinet (doelen verder uit zicht, de helft van de coalitie die sowieso al minder wil doen en de helft die tot nu toe vooral zegt ongeveer evenveel te willen doen) nog invloed gaat hebben op de uitspraak. Daar werd wel voor gewaarschuwd, naar ik me herinner, maar ik kan dat even niet terugvinden.

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07-11 20:48
Ramzzz schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:58:
[...]

Le what?

Hij zei jongeren. Niet Joden.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:52
Never mind.

[ Voor 95% gewijzigd door Dennis op 11-11-2024 22:20 ]

• Malfunctions
  • Laatst online: 29-11 16:29
rodie83 schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:07:
[...]

Als het nou zou zijn geweest dat die Maccabi supporters hier op palestijnen (of moslims) hadden gejaagd, dán was er een soort van gelijkwaardigheid geweest. Maar dat is niet zo. Hebben die Maccabi supporters zich dan matig gedragen? Vast en zeker. Moet je de gemiddelde spreekkoren eens horen bij een wedstrijdje voetbal. De gemiddelde lgbqqia'er zou er van omver vallen. Geef ik grif toe. Maar om hier een soort van victim blaming toe te passen, iets wat altijd zó wordt veroordeeld, dat vind ik zó idioot.
Ik heb het nergens over gelijkwaardigheid van de acties van beide groepen. Ik heb het enkel over de weigering om een van de beide gedragingen te benoemen en te veroordelen.

Maar ik trek het vooral heel slecht dat alle kritiek op Israël onder de noemer antisemitisme wordt geschaard. Wat er in Amsterdam is gebeurd is dramatisch, maar is in mijn idee gericht tegen Israël, en geen antisemitisme.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:42
Compuchip87 schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:10:

Morgen is trouwens de uitspraak in de zaak van Milieudefensie tegen Shell. Ik ben benieuwd of de recente ontwikkelingen in het kabinet (doelen verder uit zicht, de helft van de coalitie die sowieso al minder wil doen en de helft die tot nu toe vooral zegt ongeveer evenveel te willen doen) nog invloed gaat hebben op de uitspraak. Daar werd wel voor gewaarschuwd, naar ik me herinner, maar ik kan dat even niet terugvinden.
Spannend, ik ben benieuwd. Ik zag zojuist een bericht dat Milieudefensie ook een NGO is waarop binnenkort bezuinigd kan gaan worden. Toeval zeker?

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 28-11 10:08
Malfunctions schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:23:
[...]

Maar ik trek het vooral heel slecht dat alle kritiek op Israël onder de noemer antisemitisme wordt geschaard. Wat er in Amsterdam is gebeurd is dramatisch, maar is in mijn idee gericht tegen Israël, en geen antisemitisme.
Oh dat er steeds 'K**** Jood' in die filmpjes wordt geroepen moeten we dan zeker even negeren?

• rodie83
  • Niet online
Zullen we de hele discussie "zijn het voetbalhooligans of antisemieten" hier niet nog een keer voeren? Ik vond hem de eerste keer al niet interessant en toen duurde het 10 pagina's, bovendien is het offtopic verklaard.

Sowieso vind ik die hele zaak tegen Shell een volstrekte aanfluiting. Het helpt helemaal niemand. Voor elke Shell 10 andere buitenlandse clubjes die het nog minder nauw nemen met alles en waartegen optreden helemaal geen optie is. M.a.w., een hop verspilde (justitiële) tijd en geld en 0,0 winst voor danwel Shell, danwel het milieu. Zonde.
Malfunctions schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:23:
[...]

Ik heb het nergens over gelijkwaardigheid van de acties van beide groepen. Ik heb het enkel over de weigering om een van de beide gedragingen te benoemen en te veroordelen.

Trap elke Jood die je ziet in elkaar, het gaat niet om hen, maar om Israël! Ze zullen het vast zo hebben gedacht. Komop zeg.

[ Voor 22% gewijzigd door rodie83 op 11-11-2024 22:31 ]

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:55
edie schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:27:
[...]

Spannend, ik ben benieuwd. Ik zag zojuist een bericht dat Milieudefensie ook een NGO is waarop binnenkort bezuinigd kan gaan worden. Toeval zeker?
En anders was er toch een idee om de rechtsgang te beperken voor niet direct belanghebbenden, of zoiets ronkends? Heb ik al even niets meer van gehoord maar dat zullen ze vast nog stilletjes een keer proberen erdoorheen te drukken.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Compuchip87 schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:29:
En anders was er toch een idee om de rechtsgang te beperken voor niet direct belanghebbenden, of zoiets ronkends? Heb ik al even niets meer van gehoord maar dat zullen ze vast nog stilletjes een keer proberen erdoorheen te drukken.
Dat zouden ze vast willen, maar voorlopig loopt er al een inbreukprocedure tegen Nederland omdat we die toegang momenteel al niet goed geregeld hebben.

• DevWouter
  • Laatst online: 23:11

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Dennis schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:43:
[...]

Nou, ik lees dat toch echt nergens terug in mijn posts (of ik moet echt blind zijn). Kun je precies quoten waar ik dat zou hebben gezegd?
Laatste alinea in Dennis in "De landelijke Nederlandse politiek 2024" althans ik ging er van uit dat het volk niet de leiders van politieke partijen bepalen. Dat gebeurt intern in de organisatie (behalve PVV, die doen niet aan interne democratie)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• rodie83
  • Niet online
Free palestine!

Kleine gok voor het nieuws van morgenochtend: Geert tweet op X dat Halsema nu écht weg moet (3(0)e keer), alle andere politieke lui roepen onacceptabel op X, er komen wat random lui iets duiden op TV, en dat was het wel weer.

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
DevWouter schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:49:
[...]

Laatste alinea in Dennis in "De landelijke Nederlandse politiek 2024" althans ik ging er van uit dat het volk niet de leiders van politieke partijen bepalen. Dat gebeurt intern in de organisatie (behalve PVV, die doen niet aan interne democratie)
BBB ook niet, en de rest van die volgzame linie … tja, transitie illiberal democracy … herkenbaar?

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Altijd leuk om de premier te horen dat iedereen gewoon over straat moet kunnen lopen, ook als deze van Joodse afkomst is.

Maar als de persoon die over straat loopt een moslim is, dan staat Wilders vooraan om te zorgen dat de moslim zich niet thuis voelt in Nederland. De premier heeft of een voorkeur voor religie of zit weer eens in een onmogelijke spagaat.
* Delerium vindt dat iedereen hier zich thuis moet voelen. Dus mevr Faber, doe eens rustig.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Delerium schreef op maandag 11 november 2024 @ 23:19:
Altijd leuk om de premier te horen dat iedereen gewoon over straat moet kunnen lopen, ook als deze van Joodse afkomst is.

Maar als de persoon die over straat loopt een moslim is, dan staat Wilders vooraan om te zorgen dat de moslim zich niet thuis voelt in Nederland. De premier heeft of een voorkeur voor religie of zit weer eens in een onmogelijke spagaat.
* Delerium vindt dat iedereen hier zich thuis moet voelen. Dus mevr Faber, doe eens rustig.
Met het verschil dat we niet op Palestijnen (of Islamieten als je het godsdienstig wil maken) jagen in Amsterdam. Of dat sympathisanten van Israel niet de hele stad kort en klein slaan. Subtiel maar belangrijk verschil natuurlijk.

Overigens ben ik het met je eens dat iedereen zich hier thuis moet kunnen voelen (en veilig zijn).

[ Voor 5% gewijzigd door dr.lowtune op 11-11-2024 23:40 ]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
dr.lowtune schreef op maandag 11 november 2024 @ 23:39:
[...]

Met het verschil dat we niet op Palestijnen (of Islamieten als je het godsdienstig wil maken) jagen in Amsterdam.
Dat deden (een deel van) die Maccabi fans anders wel.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

toolkist schreef op maandag 11 november 2024 @ 23:52:
[...]

Lopen die hier nou nog steeds rond?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:27

tuinïnen

Eventus stultorum magister

toolkist schreef op maandag 11 november 2024 @ 23:52:
[...]

Hier wordt je toch suf van. Deden ze dat vanavond ook? Bizar hoe dit opeens naar die ‘fans’ wordt gespind. Ah nee vanavond kwam dan weer door stelselmatige discriminatie..

Wat dat betreft had de VVD-man in Nieuwsuur wel een punt dat je wel veilig en zonder beveiliging met een hoofddoek door Amsterdam kan lopen maar niet met een keppel. Het zal natuurlijk wel door de Maccabi-supporters komen maar toch.

• Virtuozzo
  • Niet online
Delerium schreef op maandag 11 november 2024 @ 23:19:

Langzaam maar zeker gaat de deur naar binaire valstrikken en vijandsbeelden open in het perceptie management. Het is alsof ik nog in de VS zit.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01:12
Malfunctions schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:01:

Ik zat er met een heel dubbel gevoel naar te kijken .

Voor mij is het gewoon duidelijk dat we veel te lang te tollerant zijn geweest voor intolerante groepen. Het lastige is inderdaad dat je dit dan probeert in een keer wil "corrigeren" want dan ben je immers zelf intolerant.

Wij hebben in nederland de combinatie van vrijheid van religie dus ook religies die jeugd indoctrineert die haaks staan op waar we als progressief land heen willen, althans zo hebben we ons decennia geprofileerd, en de vrijheid van onderwijs zodat je naast religieuze invalshoeken ook op eigen scholen je eigen agenda's kan propageren met elementen die haaks op huidige normen en waarden staan en het fenomeen van social media waar je totaal afgezonderd kan worden en in eigen bubbels en nieuws kanalen met gelijkgestemden het wereld beeld kan herschapen.

Dit allemaal in combinatie met elkaar zorgt ervoor dat je geheel zonder corrigerende factoren je eigen moraal en zeden kan creëren en als de groep groot genoeg is dit ook kan uitdragen.

Misschien moeten we inderdaad meer handvaten hebben op deze situatie. We hebben tal van wetten in nederland om de boel veilig te houden van verkeersregels tot leeftijds beperking van alcohol drinken etc maar normen en waarden zijn op een paar uitzonderingen na een wilde westen. Je mag geen Mein Kampf lezen en pedofiele is ook verboden. Haatspraak is ook strafbaar maar pakt niet het onderliggende probleem aan. zo zijn er nog wel een paar op te noemen maar veelal is het vrij lafjes. Ik heb geen idee hoe ze of we dit probleem zouden moeten gaan aanpakken.

En ja iemand als wilders is enorm polariserend maar ik heb nog geen jonge wilders/pvv fans gezien die als knokploegen lokale minderheden met geweld lastigvallen. Die grens is overschreden maar moet heel streng bewaakt blijven en ja dan kan mogelijk ten koste gaan van een stuk tolerantie.

(Als iemand mij wil corrigeren over de de afwezigheid van pvv knokploegen dat neem ik mijn woorden daarover terug.)

[ Voor 7% gewijzigd door Palindrome op 12-11-2024 00:44 ]

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
rodie83 schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:55:
Free palestine!

Kleine gok voor het nieuws van morgenochtend: Geert tweet op X dat Halsema nu écht weg moet (3(0)e keer), alle andere politieke lui roepen onacceptabel op X, er komen wat random lui iets duiden op TV, en dat was het wel weer.
En moeten we ons hier überhaupt druk om maken?

In 2000 brak de pleuris uit in Den Bosch, voetbal'supporters' plus maatschappelijke onrust en je hebt een tijdje rellen.
DiscoNootje schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:27:
[...]

Oh dat er steeds 'K**** Jood' in die filmpjes wordt geroepen moeten we dan zeker even negeren?
Ik hoop dat maatschappelijke organisaties zich sterk uitspreken tegen het gebruik van deze ziekte als scheldwoord. 45.000 doden afgelopen jaar!
Ow, sorry, ik lees het verkeerd. Dit moet ik natuurlijk zien als een dood verwensing voor ongeveer 30%.

Is deze hier al geplaatst:
https://www.rijnmond.nl/n...euzen-voor-feyenoord-ajax
@Virtuozzo is dit voor jou een grijstint?

• Virtuozzo
  • Niet online
Ik begrijp het dubbele gevoel, maar ik vraag het me toch wel af - al moet ik toegeven, dat is primair omdat ik zo lang in de VS gezeten heb, en het is heel serieus gewoon niet alsof ik weer daar ben.

Groepen. Of raddraaiers.

Het klinkt misschien als een subtiel onderscheid, maar er zit me toch iets in het achterhoofd. Effectief ligt hier een probleem van wat we accelerationisme noemen, het is daarbij niet zozeer relevant of het ingebakken wordt, of het geprikkeld wordt, of het vanuit individuele disfuncties volgt, als issue ligt het er (en dat is het dan, want we maken niet beleidsmatig de middelen vrij om daar kaders voor op te stellen en ze toe te passen - de huidige politieke lijn ligt juist nog dieper op gebruik van perikelen).

Als we het over groepen hebben in deze context, dan zit daar een ruimte bij voor connotaties die voornamelijk heel erg makkelijk afleiden van hoe perikelen gebruikt worden, door wie, en voor welke doeleinden.

Hebben we het over raddraaiers, of ander dergelijk woord, dan ligt er een waardeoordeel in lijn met algemene normen en waarden. Maar ook een prikkel naar overheid toe. We halen ook menige angel er uit.

Wat in mijn achterhoofd zit is nog niet volledig gedistilleerd, ik ben er nog niet uit. Er zit gewoon een te diepe resonantie met ervaringen in de VS, en dat is toch wel iets waar ik eerst even bij zal moeten landen om eigen perspectief te kunnen toetsen. Ik heb daar op bittere wijze kunnen zien hoe simpele woorden tot wapens werden zonder dat mensen het überhaupt door hadden. Het hellend vlak van gedragseffecten is net zo'n wapen geworden.

• Virtuozzo
  • Niet online
Bedoel je met grijstint het aspect van individuele / sociale disfuncties waar accelerationisme vaak in geworteld is?

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:19

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Ik ben Joods (door geboorte, niet praktiserend) en heb een heel grote afkeer van elk geloof.
Palindrome schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 00:37:
[...]
Wij hebben in Nederland de combinatie van vrijheid van religie dus ook religies die jeugd indoctrineert die haaks staan op waar we als progressief land heen willen,
Elk geloof indoctrineert, dat is inherent aan religie. De ene gelovigei s gematigder dan de ander, maar elke religie heeft uitwassen. Soennieten vs sjiieten , prostestanten vs katholieken, Rooms vs orthodox, Hindoes vs Moslims enzovoorts. Logisch, want als je accepteert dat 'die ander' ook gelijk heeft, valt jouw godsbeeld in elkaar.
En laten we niet doen alsof antisemitisme iets typisch Islamitisch is, het gezwatel van Wilders et al over de Joods-Christelijke traditie is aperte nonsens. Ook die twee geloven staan diametraal tegenover elkaar. Ook bij andere Nederlanders leven antisemitische gedachten. Mijn katholieke schoonmoeder had het dertig jaar geleden nog wel eens over een 'Jodenstreek" of een opmerking als 'Joden zijn goed met geld'. Daar heb ik wat van gezegd dus dat is voorbij, maar in eerste instantie zag ze het als een 'normale uitdrukking'. En dat geldt nog steeds voor grote groepen Nederlanders. (denk eens aan voetbal'supporters' met hun 'Hamas, Hamas, alle joden aan het gas' geroep)

Terug naar donderdagavond. Per ongeluk kwam ik bij Jinek terecht vanavond, en daar heb ik dingen gehoord die onze regering hopelijk ook heeft meegekregen: Natasja van Weezel, Ozcan Akyol, Karim Anghar, Emile Schrijver en Coks Donders kwamen met een genuanceerde discussie waarbij niet over en weer naar schuldigen werd gewezen, maar men probeerde te komen tot een mogelijkheid van verbinding.

https://eva.avrotros.nl/a...nding-van-11-november-217

Vooral kijken en tot je laten doordringen. Geen gezwatel meer over integratie, deporteren of nationaliteit afpakken, maar begrijpen dat een groepJE (!) rotjochies stompzinnig bezig waren en dat groepJE dus ter verantwoording roepen, maar dat andere moslims daar niet op mogen worden afgerekend (waarbij je je mag afvragen of die rotjochies vanuit religieus oogpunt optraden, of om eens lekker provocerend te rellen....)

• Palindrome
Virtuozzo schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 00:54:
[...]

Ik begrijp het dubbele gevoel, maar ik vraag het me toch wel af - al moet ik toegeven, dat is primair omdat ik zo lang in de VS gezeten heb, en het is heel serieus gewoon niet alsof ik weer daar ben.

Groepen. Of raddraaiers.

Het klinkt misschien als een subtiel onderscheid, maar er zit me toch iets in het achterhoofd. Effectief ligt hier een probleem van wat we accelerationisme noemen, het is daarbij niet zozeer relevant of het ingebakken wordt, of het geprikkeld wordt, of het vanuit individuele disfuncties volgt, als issue ligt het er (en dat is het dan, want we maken niet beleidsmatig de middelen vrij om daar kaders voor op te stellen en ze toe te passen - de huidige politieke lijn ligt juist nog dieper op gebruik van perikelen).

Als we het over groepen hebben in deze context, dan zit daar een ruimte bij voor connotaties die voornamelijk heel erg makkelijk afleiden van hoe perikelen gebruikt worden, door wie, en voor welke doeleinden.

Hebben we het over raddraaiers, of ander dergelijk woord, dan ligt er een waardeoordeel in lijn met algemene normen en waarden. Maar ook een prikkel naar overheid toe. We halen ook menige angel er uit.

Wat in mijn achterhoofd zit is nog niet volledig gedistilleerd, ik ben er nog niet uit. Er zit gewoon een te diepe resonantie met ervaringen in de VS, en dat is toch wel iets waar ik eerst even bij zal moeten landen om eigen perspectief te kunnen toetsen. Ik heb daar op bittere wijze kunnen zien hoe simpele woorden tot wapens werden zonder dat mensen het überhaupt door hadden. Het hellend vlak van gedragseffecten is net zo'n wapen geworden.
Elke groep kent wel raddraaiers, (al zal wellicht mogelijk in de onderkant van de samenleving het percentage raddraaiers groter zijn.) Bestaat Nederland uit 1 grote groep die zich verbonden voelt dan zal het waardeoordeel van raddraaier in lijn met algemene normen en waarden.

Echter hoe meer groepen hoe meer fracties van raddraaiers. "one man's terrorist is another man's freedom fighter" (of tool) die elkaar kunnen versterken/escaleren.

• Palindrome
garathane schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 01:17:
Ik ben Joods (door geboorte, niet praktiserend) en heb een heel grote afkeer van elk geloof.

[...]

Elk geloof indoctrineert, dat is inherent aan religie. rellen....)
Daarom is mijn beschrijving ook niet specifiek gericht op Islam ook al snap ik dat dit de trigger is op dit moment voor deze landelijke discussie. Het gaat net zo goed op voor op bijvoorbeeld intolerantie richting homoseksualiteit vanuit christendom.
Vooral kijken en tot je laten doordringen. Geen gezwatel meer over integratie, deporteren of nationaliteit afpakken, maar begrijpen dat een groepJE (!) rotjochies stompzinnig bezig waren en dat groepJE dus ter verantwoording roepen, maar dat andere moslims daar niet op mogen worden afgerekend (waarbij je je mag afvragen of die rotjochies vanuit religieus oogpunt optraden, of om eens lekker provocerend te rellen....)
Laten we hopen dat het een spontaan incident is geweest zonder voorbedachten rade en "onschuldig" motivatie. Ik ben erg benieuwd naar het feiten relaas.

Ongeacht wat er echt heeft gefaald is de sociale controle op deze jongeren. Wellicht dat ze niet zijn opgestaan met het idee om een jodenjacht vandaag uit te voeren echter zijn ze wel opgestaan met het idee/gevoel dat openlijk fysiek geweld oke is.

[ Voor 43% gewijzigd door Palindrome op 12-11-2024 01:38 ]

• FreakNL
  • Laatst online: 29-11 17:11

FreakNL

Well do ya punk?

Ik vraag me dat constant af.

Laten we even de stelling aangaan dat migranten gelijk staan aan problemen.
Dan kan je die “problemen” buiten de deur houden door dichte grenzen (alhoewel ?) , maar waar gaan die mensen dan heen? De wereld stopt niet bij ons kikkerland en als ze dan ervoor zorgen dat het in België en Duitsland en verderop onleefbaar wordt (want dat is de retoriek), hoe fijn hebben wij het dan nog op ons eilandje?

Ik mis echt het globale denken. Ik had er een discussie met een collega over (die ook voor dichte grenzen is alleen dat niet uit durft te spreken) en die noemde mijn “oplossing”* te idealistisch… Daar had hij misschien wel gelijk in maar dichte grenzen is ook geen oplossing… Dat is korte termijn denken.

*De wereld staat in brand en die mensen blijven gewoon komen. Zeker als Israël Gaza met de grond gelijkt maakt en Oekraïne de oorlog verliest. In plaats van ons te Micro-focussen op Ter Apel kunnen we beter proberen om de wereld en betere plaats te maken. Geen oorlog = geen vluchtelingen

• Palindrome
FreakNL schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 01:25:
[...]

Ik vraag me dat constant af.

Laten we even de stelling aangaan dat migranten gelijk staan aan problemen.
Dan kan je die “problemen” buiten de deur houden door dichte grenzen (alhoewel ?) , maar waar gaan die mensen dan heen? De wereld stopt niet bij ons kikkerland en als ze dan ervoor zorgen dat het in België en Duitsland en verderop onleefbaar wordt (want dat is de retoriek), hoe fijn hebben wij het dan nog op ons eilandje?

Ik mis echt het globale denken. Ik had er een discussie met een collega over (die ook voor dichte grenzen is alleen dat niet uit durft te spreken) en die noemde mijn “oplossing”* te idealistisch… Daar had hij misschien wel gelijk in maar dichte grenzen is ook geen oplossing… Dat is korte termijn denken.

*De wereld staat in brand en die mensen blijven gewoon komen. Zeker als Israël Gaza met de grond gelijkt maakt en Oekraïne de oorlog verliest. In plaats van ons te Micro-focussen op Ter Apel kunnen we beter proberen om de wereld en betere plaats te maken. Geen oorlog = geen vluchtelingen
Het 1 sluit het ander niet uit. je kan de bosbrand wel proberen te blussen maar als achter je rug om wel je huis afbrand is dat niet heel fantastisch.

Een land met dichte grenzen kan ook nog steeds het conflict in andere landen proberen op te lossen.

• Virtuozzo
  • Niet online
Palindrome schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 02:12:
[...]

Een land met dichte grenzen kan ook nog steeds het conflict in andere landen proberen op te lossen.
Zoek daar eens een historisch voorbeeld van 8)

Daarnaast, "dichte grenzen" is puur mythe. Of we moeten hier Oost-Duitse toestanden willen, en zelfs dat werkte nog niet.

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-11 02:42
DiscoNootje schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:27:
[...]

Maar dat doen wij al jaren toch? Amsterdam/Ajax hebben "jood" tot geuzennaam verheven en scanderen het van de tribunes; om nu heel krampachtig daarover te vallen is op zijn minst vreemd; waarom is er dan toen niets van gezegd? Maar ik neem aan dat je dezelfde mening hebt over het gebruik van "kutmarokkanen"; niet negeren maar hard aanpakken?

https://www.bnnvara.nl/jo...kerjoden-en-kutmarokkanen

• LA-384
R3M1 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 06:01:
Maar dat doen wij al jaren toch? Amsterdam/Ajax hebben "jood" tot geuzennaam verheven en scanderen het van de tribunes bij tribunes; om nu heel krampachtig daarover te vallen is op zijn minst vreemd; waarom is er dan toen niets van gezegd? Maar ik neem aan dat je dezelfde mening hebt over het gebruik van "kutmarokkanen"; niet negeren maar hard aanpakken?

https://www.bnnvara.nl/jo...kerjoden-en-kutmarokkanen
Volgens mij bedoeld hij niet dat het gebruik van dat woord hard bestraft moet worden, maar dat het veelvuldige gebruik van dat woord door de groep die de afgelopen week dagelijks Joden belaagd, opjaagt en terroriseert, bewijst dat het excessieve geweld niet slechts gericht is tegen de Maccabi supporters, (wat voetbalgeweld zou suggereren), maar tegen Joden in het algemeen (wat antisemitisme is).

[ Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 12-11-2024 06:15 ]

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-11 02:42
LA-384 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 06:13:
[...]

Volgens mij bedoeld hij niet dat het gebruik van dat woord hard bestraft moet worden, maar dat het veelvuldige gebruik van dat woord door de groep die de afgelopen week dagelijks Joden belaagd, opjaagt en terroriseert, bewijst dat het excessieve geweld niet slechts gericht is tegen de Maccabi supporters, maar tegen Joden in het algemeen.
De Maccabi hooligans werden joden genoemd, ook op Telegram, waar men na Athene voorbereid wilde zijn op hun komst; waarom zou er opeens uit het niets een jacht op Amsterdamse joden worden gemaakt? De media (o.a. BBC) heeft deze aanname gedaan, en kracht termen als "pogrom" gebruikt, de politiek heeft het gewoon overgenomen.

Het verstorende element waren de Maccabi hooligans; maar verschillende partijen (ook onze overheid) hebben er belang bij dat het antisemitisme vuurtje flink wordt opgestoken, zodat ze elkaar kunnen uitspelen. Als de media het nog steeds heeft over "Israeli Soccer Fans" vs "Antisemitic Rioters" heeft, dan weet je dat er iets fundamenteel fout zit.

Maccabi denkt "mission accomplished"

• Bananenplant
  • Laatst online: 22:09
Even resumerend:
  • Een jaar geleden is Rutte 4 gevallen over aantoonbare leugens over migratie.
  • Migratie is door de VVD tot campagnespeerpunt gemaakt. We zitten als gevolg daarvan met een PVV-kabinet dat "het strengste asielbeleid ooit" wil, terwijl het in werkelijkheid problemen vooral in stand wil houden. Bijvoorbeeld door de spreidingswet af te schaffen zodat alles weer op Ter Apel neerkomt.
  • Er vindt een incident plaats tussen Israëlische voetbalfans en (naar verluidt) jongeren met een Marokkaanse achtergrond. En iedereen gaat weer los over migratie, ook hier.
Wat voor prikkel zou je mensen toch moeten geven om te bereiken dat ze eens gaan nadenken over waarom ze dat thema toch zo belangrijk vinden? En of die fixatie wel gerechtvaardigd is in het licht van de vele andere uitdagingen waar we mee te maken gaan krijgen?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• Piet_Piraat7
Bananenplant schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 07:22:
Wat voor prikkel zou je mensen toch moeten geven om te bereiken dat ze eens gaan nadenken over waarom ze dat thema toch zo belangrijk vinden? En of die fixatie wel gerechtvaardigd is in het licht van de vele andere uitdagingen waar we mee te maken gaan krijgen?
Vele andere uitdagingen zoals klimaat? Ik ben het met je eens hoor dat er grotere uitdagingen zijn dan migratie, maar in het dagelijks leven ervaren mensen meer verandering (positief of negatief) door migratie dan door klimaat. Heftige overstromingen in Spanje raken ze minder dan de wijk waar de autochtone Nederlander steeds meer verdwijnt. De een vindt dat storend en de ander niet.

• Virtuozzo
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:01:
[...]

Vele andere uitdagingen zoals klimaat? Ik ben het met je eens hoor dat er grotere uitdagingen zijn dan migratie, maar in het dagelijks leven ervaren mensen meer verandering (positief of negatief) door migratie dan door klimaat. Heftige overstromingen in Spanje raken ze minder dan de wijk waar de autochtone Nederlander steeds meer verdwijnt. De een vindt dat storend en de ander niet.
Dat eerste, tja, gevoel is te prikkelen, en te richten. Daarom dat het zo’n bruikbare brandstof is.

Dat tweede, dat zit hem in hoe we reageren op prikkels in relatie tot afstand. Menselijk gedrag.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-11 07:18
Bananenplant schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 07:22:
Even resumerend:
  • Een jaar geleden is Rutte 4 gevallen over aantoonbare leugens over migratie.
  • Migratie is door de VVD tot campagnespeerpunt gemaakt. We zitten als gevolg daarvan met een PVV-kabinet dat "het strengste asielbeleid ooit" wil, terwijl het in werkelijkheid problemen vooral in stand wil houden. Bijvoorbeeld door de spreidingswet af te schaffen zodat alles weer op Ter Apel neerkomt.
  • Er vindt een incident plaats tussen Israëlische voetbalfans en (naar verluidt) jongeren met een Marokkaanse achtergrond. En iedereen gaat weer los over migratie, ook hier.
En in dat licht doet VVD staatssecretaris Nobel er weer een schepje bovenop, helemaal in lijn met de uitspraken van Yesilgöz.

https://nos.nl/video/2544...en-een-integratieprobleem

Nobel heeft het in dit interview consequent over "grote groepen" en "veel mensen" die onze normen en waarden niet onderschrijven. Door dit soort vaagheden zien veel kiezers hun vooroordelen weer bevestigd.

Ik ben wel benieuwd met welke harde maatregelen hij gaat komen. Ik verwacht niet dat de VVD een uitgebreide analyse gaat doen naar de feitelijke redenen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• NiGeLaToR
@FreakNL het patroon wat je nu ziet ontvouwen in het verrechtse sentiment is zo oppervlakkig en zinloos dat we ons af moeten gaan vragen of mensen onderhand niet gewoon voor de gek gehouden willen worden.

Of het nu gaat om het afschaffen van bed en brood regelingen, waardoor reeds aanwezige mensen dus weinig anders kunnen dan op een illegale manier aan geld moeten komen, waardoor het probleem waar we blijkbaar collectief elke dag opnieuw last van hebben zal groeien of het dichtgooien van grenzen zodat we de illusie kunnen creeeren van minder problemen, het draagt alleen maar bij aan het groter maken van problemen.

Dat de lokale politie agenten in mijn woonplaats er geen geheim van maken dat ze 70% van de tijd bezig zijn met verwarde GGZ-patienten die ze nu opsluiten omdat er geen GGZ-hulp voor ze is, is ook zo'n voorbeeld. Het criminaliseren van sociaal maatschappelijke problemen lost ze niet op, maar voedt alleen maar het gevoel dat er veel criminaliteit is. Doelmatig, voor de zetelwinst.

De nuance vereist dat we ook reeel zijn: er zijn honderden miljoenen mensen in Afrika die in potentie een beter bestaan willen. Veel kunnen zich de reis niet permitteren en zitten vast, veel ondernemen wel de reis en met risico voor eigen leven stranden ze op een Europees eiland. De vraag voor ons is: willen we deze mensen uberhaupt helpen? Daarnaast: zijn we bereid voldoende op te offeren om ze te helpen?

Idem met mensen uit het midden Oosten waar rijke buurlanden geen vinger uitsteken, behalve naar ons, vangen wij wel mensen op omdat we dit onze morele plicht vinden. Het zijn complexe vraagstukken, waarbij je kunt stellen dat na een aantal decennia aan pogen deze mensen een bestaan te bieden het gemiddeld genomen niet goed is bevallen. En of dat komt omdat het geen culturele match is, of omdat onze assimiltatie poging of opdracht aan deze mensen niet heeft gewerkt - goede vragen. Helaas komen we niet verder dan 'ze moeten er allemaal uit' en 'we sluiten de grenzen' terwijl we het inmiddels net zo vaak over tenminste 2e generatie immigranten hebben - ergo: Nederlanders dus.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Virtuozzo
  • Niet online
garathane schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 01:17:

[...]

Elk geloof indoctrineert, dat is inherent aan religie. De ene gelovigei s gematigder dan de ander, maar elke religie heeft uitwassen. Soennieten vs sjiieten , prostestanten vs katholieken, Rooms vs orthodox, Hindoes vs Moslims enzovoorts. Logisch, want als je accepteert dat 'die ander' ook gelijk heeft, valt jouw godsbeeld in elkaar.
En laten we niet doen alsof antisemitisme iets typisch Islamitisch is, het gezwatel van Wilders et al over de Joods-Christelijke traditie is aperte nonsens. Ook die twee geloven staan diametraal tegenover elkaar. Ook bij andere Nederlanders leven antisemitische gedachten. Mijn katholieke schoonmoeder had het dertig jaar geleden nog wel eens over een 'Jodenstreek" of een opmerking als 'Joden zijn goed met geld'. Daar heb ik wat van gezegd dus dat is voorbij, maar in eerste instantie zag ze het als een 'normale uitdrukking'. En dat geldt nog steeds voor grote groepen Nederlanders. (denk eens aan voetbal'supporters' met hun 'Hamas, Hamas, alle joden aan het gas' geroep)

Terug naar donderdagavond. Per ongeluk kwam ik bij Jinek terecht vanavond, en daar heb ik dingen gehoord die onze regering hopelijk ook heeft meegekregen: Natasja van Weezel, Ozcan Akyol, Karim Anghar, Emile Schrijver en Coks Donders kwamen met een genuanceerde discussie waarbij niet over en weer naar schuldigen werd gewezen, maar men probeerde te komen tot een mogelijkheid van verbinding.

https://eva.avrotros.nl/a...nding-van-11-november-217

Ja. Maar. We willen het als hefboom gebruiken voor toestemming aan autoritarisme. Want sterke man X geeft de richting aan voor het gevoel. Dan gaan mensen op een heel andere manier kijken, namelijk weg van inhoud, weg van complexiteit, weg van realiteit. Want, eigen aandeel in dat proces tot dan toe. Gratificatie bij overcompenseren. Activeren van predisposities.

Dat de arena er een van gedrag is, oké, maar dat het er een van ons gedrag is, en niet van “de ander”, eep.

• Piet_Piraat7
NiGeLaToR schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:49:
Helaas komen we niet verder dan 'ze moeten er allemaal uit' en 'we sluiten de grenzen' terwijl we het inmiddels net zo vaak over tenminste 2e generatie immigranten hebben - ergo: Nederlanders dus.
In de link boven je post wordt toch juist gesproken over een integratie probleem? Ook 2e en 3e generaties dus. Volgens mij is dat al eerder hier aan bod gekomen. We kunnen beter spreken over een integratieprobleem dan een migratieprobleem.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

We hebben bij de vorige verkiezingen massaal de middelvinger naar het klimaat opgestoken en dan moet Shell de puinhoop maar oplossen? Gelukkig ziet de rechtbank dit anders:
Gerechtshof: Shell mag zelf bepalen hoe CO2-uitstoot te verlagen, tegenvaller Milieudefensie

Het Gerechtshof meent dat de eisen van Milieudefensie niet effectief zijn. Als Shell zou worden gedwongen minder brandstoffen te verkopen, zullen klanten de benzine en diesel elders kopen. Daarmee neemt de CO2-uitstoot dus niet af door een verplichting aan Shell.

Tenslotte erkennen de rechters wel dat volgens de klimaatwetenschap de wereldwijde uitstoot in 2030 met tenminste 45 procent omlaag zou moeten om klimaatverandering te temperen, maar dat wil niet zeggen dat dit percentage geldt voor elk individuele bedrijf. Het zijn landen die mogen bepalen op welke manier aan die verlaging van de uitstoot moet worden voldoen.

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 12-11-2024 09:02 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Virtuozzo
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:55:
[...]

In de link boven je post wordt toch juist gesproken over een integratie probleem? Ook 2e en 3e generaties dus. Volgens mij is dat al eerder hier aan bod gekomen. We kunnen beter spreken over een integratieprobleem dan een migratieprobleem.
Maar dat prikkelt niet hetzelfde …

• NiGeLaToR
Virtuozzo schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:59:
[...]

Maar dat prikkelt niet hetzelfde …
@Piet_Piraat7 precies - we doen de grenzen dicht omdat we een bestaand en binnenlands integratieprobleem hebben.

• Piet_Piraat7
NiGeLaToR schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:00:
[...]

@Piet_Piraat7 precies - we doen de grenzen dicht omdat we een bestaand en binnenlands integratieprobleem hebben.
Als je met de huidige aantallen mensen met migratieachtergrond al problemen ervaart, dan wil je toch ook eerst de kraan dichtdraaien?

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-11 07:18
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:55:
[...]

Maar daarbij hoort ook de analyse hoe groot het integratieprobleem werkelijk is en hoe dat ontstaan is.

Ik ben de laatste die zal ontkennen dat integratie niet goed gaat. Maar dat is mede een gevolg van vele politieke keuzes, we hebben het hier over ruim 40 jaar beleid (of een gebrek daaraan). Nu zijn we op een punt aangekomen waarop PVV, VVD en BBB alleen maar komen met ronkende oneliners om de onderbuik verder te voelen. Gaan ze iets oplossen? Nee, ze roepen wat hun kiezers willen horen.

Als we het hebben over 2de en 3de generatie, zullen we ook moeten kijken naar sociaal-maatschappelijke en sociaal-economische aspecten.

[ Voor 7% gewijzigd door Joris748 op 12-11-2024 09:06 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Joris748 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:04:
[...]

Als we het hebben over 2de en 3de generatie, zullen we ook moeten kijken naar sociaal-maatschappelijke en sociaal-economische aspecten.
Dat sowieso en dat is niet beperkt tot immigratie maar ook tot groepen aan de onderkant van de maatschappij. Soortgelijke uitdagingen - maar niet compleet vergelijkbaar - zie je ook bij kinderen van laagopgeleide of armere gezinnen. Je begint met een achterstand en het is niet zo dat we het als maatschappij gemakkelijker hebben gemaakt om die achterstand in te lopen ( laat staan als andere dankzij welvaart wel de mogelijkheid hebben tot bijscholing en daardoor enige achterstand ingehaald kan worden )
Opvallend is dat een taalachterstand in achterstandswijken op 87% van de scholen een probleem is. Terwijl dit op basisscholen in reguliere wijken maar voor 23% van de scholen het geval is. Dit heeft ermee te maken dat kinderen die in achterstandswijken naar school gaan, vaak ouders hebben die de Nederlandse taal niet voldoende beheersen. Ook hebben deze gezinnen het vaak financieel moeilijk en zitten zij in een sociaal isolement.
Dat maakt de excessen in een latere leeftijd niet acceptabel maar als je enkel stuurt aan de achterkant en je niets doet aan de voorkant van het proces dan ga je heel lastig je doel bereiken.

• Palindrome
Virtuozzo schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 02:50:
[...]

Zoek daar eens een historisch voorbeeld van 8)

Daarnaast, "dichte grenzen" is puur mythe. Of we moeten hier Oost-Duitse toestanden willen, en zelfs dat werkte nog niet.
Noord Korea heeft toch onlangs troepen gestuurd naar Oekraïne? :X
Pagina: 1 ... 53 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen culture war talking points. Zie ook: defiant in "De landelijke Nederlandse politiek 2023 - Na de val"
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen discussie over iq, natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur
• De kwestie Israël/Palestina is hier offtopic.

Brondiscussie kan hier: [AWM] Betrouwbare Bronnen Discussietopic