Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De landelijke Nederlandse politiek 2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 82 Laatste
Acties:
  • 421.303 views

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:22

DevWouter

Creator of Todo2d.com

CornermanNL schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:01:
[...]

Uiteraard moeten we haar wel veroordelen, maar vanuit haar en haar eenmansbeweging is dit wel bewust. Je kan en moet vanuit de kamer daar scherp in zijn, maar zo lang de coalitie haar de hand boven het hoofd houdt blijft deze tactiek hout snijden. Zodra de oppositie nu aan de slag gaat met moties van wantrouwen en het kabinet valt er uiteindelijk over, NSC zou het geweten moeten zijn, dan heeft de PVV en de BBB direct weer een stok om mee te slaan.
Eens, dat is een voorbeeld van het excuseren.
Het is de schuld van links en europa dat "wij" niet aan de slag mogen om de asielstroom in te perken.
En dan staan we weer aan het begin van de cyclus.
Ik ga deze omdraaien. Het is de schuld van "rechts" dat de asielstroom bestaat. En het is de schuld van Faber dat ze geen oplossing heeft, en het is de schuld van "rechts" dat het daardoor blijft bestaan.

(Nogmaals: De focus is Faber en haar functioneren. Asiel en migratie kunnen we beter in het andere topic bespreken. Het feit dat ik het benoem is vooral dat haar functioneren over asiel en migratie gaat en daarom is zij schuldig.)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03:42
Snap niet waarom dingen zoals integratie er bij moet worden gehaald. Dit hooligan geweld noemen is ook naïef. Dit is puur het Israël - Palestina conflict wat zich hier voorzet. Ja het was grimmig bij de Arena maar de echte chaos was in de nacht in het centrum van Amsterdam.

In 2019 speelde Feyenoord tegen een Israëlisch team en was er niks aan de hand, why omdat er toen geen oorlog was.

Het centrum van Amsterdam stond vol politie, ME was massaal aanwezig. Probleem is als de volkswoede groot genoeg is, is het bijna niet te stoppen.

Ze zien dagelijks bebloede baby lijkjes, ze zien een genocide waar ze niks tegen kunnen doen. Dan komen de "daders" naar Nederland.

Ik weet niet hoe de politie dit had kunnen voorkomen zonder het hele centrum af te zetten.

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:27
HouseQ schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:03:
[...]

De kamer gaat hier misschien niet over maar kan zeker politieke druk erop leggen. Eerder was namelijk al wel genoemd dat het onder de politieke verantwoordelijkheid valt van de burgemeester om de orde te bewaken. je zou best kunnen stellen dat ze die verantwoordelijkheid niet op een adequate wijze heeft heeft ingevuld (en dat is inmiddels gezien de voorbeelden niet de 1e x)
De Tweede Kamer moet zich helemaal niet bemoeien met burgemeesters. Dus ook geen 'politieke druk erop leggen'. Ze gaan er niet over. Er zijn genoeg dingen waar ze wel mee bezig zouden kunnen zijn en wat ook binnen hun taken ligt.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
phreako schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:04:

Hoe vreselijk ook, uiteindelijk zijn er 5 mensen gewond geraakt en valt het wat dat betreft gelukkig mee.
en dit is precies waarom acties als gisteren gewoon door zullen gaan, er waren maar 5 gewonden en het viel gelukkig mee.

Ik heb inmiddels al 10+ filmpjes gezien van afzonderlijke situaties/gebeurtenissen gezien wat er vannacht hier bij mij in Amsterdam is gebeurd.
In alle filmpjes kregen de slachtoffers klappen. Dus hoezo 5 gewonden?

Ik begrijp dat jij dit soort acties ook fel veroordeeld, maar met uitspraken als ''het viel gelukkig mee'', geef je alleen meer 'brandstof' voor meer acties zoals afgelopen nacht in de toekomst.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-11 08:17
DevWouter schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:06:
[...]

[...]

Ik ga deze omdraaien. Het is de schuld van "rechts" dat de asielstroom bestaat. En het is de schuld van Faber dat ze geen oplossing heeft, en het is de schuld van "rechts" dat het daardoor blijft bestaan.

(Nogmaals: De focus is Faber en haar functioneren. Asiel en migratie kunnen we beter in het andere topic bespreken. Het feit dat ik het benoem is vooral dat haar functioneren over asiel en migratie gaat en daarom is zij schuldig.)
Los van politieke voorkeur/ kant (of kleur) vind ik eigenlijk het continue pappen en nathouden beleid een groot oorzaak. Er worden geen harde keuzes gemaakt, excessen worden niet direct de kop in gedrukt, maar we gaan er eens met een kopje koffie rustig over praten en vervolgens met een foei niet meer doen sturen we de mensen weer de straat op.
In plaats van ingrijpen voor het escaleert, moeten we het eerst laten escaleren en dan zijn we dus alweer te laat (en ook dan grijpen we niet (echt) in.

Pak bijvoorbeeld het verhaal Ter Apel, dit speelt al zo lang, maar we komen maar niet met oplossingen. Of met halve oplossingen, dat het 1 a 2 nachten even beter is, en gaan dan weer op de oude voet verder.

Of het toeslagen schandaal, dat dat nog steeds zo'n langslepend proces is kost uiteindelijk meer dan dat het had gekost als ze dit sneller hadden gedaan. Er zijn behoorlijk veel mensen (nog steeds) mee bezig, had die ergens anders ingezet en de procedure versimpeld/ versneld.
Er worden geen keuzes gemaakt die logisch zijn, maar onder het mom van 'we willen dat iedereen precies krijgt waar hij/ zij recht op heeft' (dus eigenlijk onder het mom van we willen ze niet teveel uitbetalen) worden enorme kosten gemaakt die totaal niet meer opwegen tegen hetgeen 'bespaard wordt' door niet teveel te betalen aan de slachtoffers.

Dat Faber haar werk niet goed doet, staat wat mij betreft ook overeind, maar het is niet alleen Faber, het probleem zit dieper in de politiek geworteld.

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-11 23:27

tuinïnen

Eventus stultorum magister

twerk schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:12:
Snap niet waarom dingen zoals integratie er bij moet worden gehaald. Dit hooligan geweld noemen is ook naïef. Dit is puur het Israël - Palestina conflict wat zich hier voorzet. Ja het was grimmig bij de Arena maar de echte chaos was in de nacht in het centrum van Amsterdam.

In 2019 speelde Feyenoord tegen een Israëlisch team en was er niks aan de hand, why omdat er toen geen oorlog was.

Het centrum van Amsterdam stond vol politie, ME was massaal aanwezig. Probleem is als de volkswoede groot genoeg is, is het bijna niet te stoppen.

Ze zien dagelijks bebloede baby lijkjes, ze zien een genocide waar ze niks tegen kunnen doen. Dan komen de "daders" naar Nederland.

Ik weet niet hoe de politie dit had kunnen voorkomen zonder het hele centrum af te zetten.
Het is wel een onderdeel van integratie om dit niet met geweld af te reageren op onschuldige burgers die in Nederland zijn. Om als groepen te jagen op individuen en ze het licht uit de ogen slaan en schoppen. Dat is niet normaal en geen onderdeel van de Nederlandse cultuur (hoewel de beelden anders kunnen doen vermoeden)

Het is nu wel aan de politiek om hier een rode lijn te trekken en ook alles op alles te zetten om de daders veroordeeld te krijgen en dit in de toekomst te voorkomen. Een taak van politie en justitie maar je kan dit niet met de zachte hand zijn gang laten gaan. Politieke druk is dan nodig.

Nederland slaat met het slappe optreden en het mogelijk maken van deze acties een enorm modderfiguur internationaal, en dat met de herdenking van Kristallnacht. Bizar.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:15

Roozzz

Plus ultra

edie schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:59:
En Wilders roept weer op tot ontslag van Halsema. Maar de Tweede Kamer gaat helemaal niet over burgermeesters. Weer volledig nutteloos, maar het voedt lekker de onderbuik. Gaat Schoof achter de Halsema staan - net zoals de vorige keer -; gaat hij eindelijk Wilders eens terecht wijzen op zijn ophitsende taalgebruik?
Never waste a good crisis.

If you can see, look. If you can look, observe

• phreako
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11 20:06
_Bailey_ schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:15:
[...]

en dit is precies waarom acties als gisteren gewoon door zullen gaan, er waren maar 5 gewonden en het viel gelukkig mee.

Ik heb inmiddels al 10+ filmpjes gezien van afzonderlijke situaties/gebeurtenissen gezien wat er vannacht hier bij mij in Amsterdam is gebeurd.
In alle filmpjes kregen de slachtoffers klappen. Dus hoezo 5 gewonden?

Ik begrijp dat jij dit soort acties ook fel veroordeeld, maar met uitspraken als ''het viel gelukkig mee'', geef je alleen meer 'brandstof' voor meer acties zoals afgelopen nacht in de toekomst.
Ik bedoelde dat het aantal gewonden gelukkig meevalt. Dat het in de eerste plaats zover komt is vreselijk en dat veroordeel ik absoluut. We weten volgens mij alleen nog niet precies hoe het zover heeft kunnen komen.

Onder andere omdat mogelijk 'gewoon' voetbalhooliganisme een rol heeft gespeeld bij de escalatie moeten we ook oppassen met al te grote woorden als 'pogroms', 'jodenjacht' of 'dit is mijn land niet meer!' Dat helpt echt niemand.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11 21:40

Had de driehoek de Israëlische fans niet een verplichte combo kunnen opleggen. Of mag dat weer niet van de UEFA?

Want ja als dan ook filmpje zie van Macabbi fans die uit het raam hangende Palestina vlaggen opzettelijk gaan slopen, dan had je wel een tegen reactie kunnen verwachten.
Dus niet zo handig om de fans vrij rond te laten dwarrelen.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ik hou het kort:
Het gevoel van onmacht kan vaak voornamelijk doorbroken worden als we bewijs (actie) zien. Het feit dat we het niet zien zorgt voor de overtuiging dat we er geen invloed uitgeoefend wordt.

Wat lomper: Er wordt wel invloed aangewend, maar voor de meeste mensen is het doel al bereikt dus is er niet meer nodig. Mocht iemand overtuigd zijn dat het doel niet bereikt is dan ervaart die onmacht.

Voorbeeld: Een dodelijk ongeluk op de snelweg. De nabestaanden vinden dat die weg veiliger moet en eisen actie. Overheid onderzoekt en komt tot de conclusie dat hoewel het veiliger kan, de weg meer dan veilig genoeg is en dat het geld beter ergens anders besteed kan worden. Dit heeft als gevolg dat de nabestaanden overtuigd zijn dat de overheid niks doet aan de veiligheid van de snelweg, terwijl er toch invloed (besluit om het te onderzoeken) is aangewend.

(Een aardige oefening: Vertaal het voorbeeld naar sport en hoe supporters omgaan met winst/verlies)
Ps: Er zijn andere methodes, maar de meeste mensen raken alleen overtuigd als ze denken dat er actie is.

[ Voor 9% gewijzigd door NMH op 08-11-2024 12:22 ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:29
En Wilders roept weer op tot ontslag van Halsema. Maar de Tweede Kamer gaat helemaal niet over burgermeesters. Weer volledig nutteloos, maar het voedt lekker de onderbuik. Gaat Schoof achter de Halsema staan - net zoals de vorige keer -; gaat hij eindelijk Wilders eens terecht wijzen op zijn ophitsende taalgebruik?
En als Schoof dat niet doet en niet blijft doen, wordt het gedrag van Wilders weer verder genormaliseerd. En gaan steeds meer mensen vinden/denken dat Tweede Kamerleden over de Burgemeesters gaan.

Dit is een verantwoordelijkheid van de Amsterdamse gemeenteraad.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03:42
tuinïnen schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:20:
[...]
Het is wel een onderdeel van integratie om dit niet met geweld af te reageren op onschuldige burgers die in Nederland. Om als groepen te jagen op individuen en ze het licht uit de ogen slaan en schoppen. Dat is niet normaal en geen onderdeel van de Nederlandse cultuur (hoewel de beelden anders kunnen doen vermoeden)
Ben het er mee eens dat politiek geweld uiteindelijk geen oplossing is. Probleem is dat het antwoord van de gewelds aanhangers daarop is dat Israël dat ook doet en de Nederlandse regering dat ook goed keurt en het dus hypocriet is.

Zucht, de situatie is totaal verziekt. Ik denk dat veel mensen onderschatten hoe diep de woede zit over wat er in de West Bank en Gaza gebeurt.

Het is alsof je Russische voetbalfans een avondje uit laat gaan in Kiev.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:03
spijkerhoofd schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:54:
[...]

Het verbieden van demonstraties op grond dat het een andere mening is, is verboden. Wij leven in een rechtstaat en in een fatsoenlijke rechtstaat mag iedereen demonstreren zolang er geen wetten overtreden worden. Of het ongepast is dat is een andere discussie, Halsema houd zich aan de wet.

Ik vind het verbieden van onwelvallige demonstraties een hoog dictatoriaal trekje hebben en zeer ondemocratisch. Ik vind het triest dat ons land zodanig is afgegleden dat zelfs democratische vrijheden nu onder druk staan, het laat weer zien hoe extreem rechts en neo nazisme aan het groeien is helaas.
Je hebt hier zeker een punt. Waar het alleen behoorlijk schuurt is dat bepaalde demonstraties behoorlijk extreme trekjes hebben en keer op keer de mist in gaan. Dat was met de boerenprotesten een paar jaar geleden ook al. En bij pro-Palestijnse protesten zie je dat ook vaak weer om de hoek komen.

We vinden het demonstratierecht erg belangrijk, maar als je weet dat het elke keer uit de hand gaat lopen, moet je dit dan nog wel willen faciliteren? Moet het niet anders?

En laat ik voorop zeggen: Ik heb ook geen goed antwoord om die vraag te beantwoorden want hellend vlak. Maar het elke keer maar laten gebeuren en achteraf verbaasd zijn over de gevolgen voelt ook een beetje als een ezel die zijn hoofd stoot aan dezelfde steen.

• _Bailey_
  • Niet online
Deputy Director General at the Israeli Ministry of Diaspora Affairs: “Our Ministry had a clear indication of an organized attempt to attack the Israeli football fans.
This information was shared yesterday at 7 PM with the relevant Israeli security agencies, who immediately shared it with their Dutch counterparts. Unfortunately , the Dutch security agencies , although they had this very concrete information in their hands, failed to secure the well-being of the Israeli fans.”

Nou, daar had je niet voor bij een inlichtingendienst hoeven te werken, als simpele ziel zag je afgaand op social media dit al van mijlenver aankomen.

Maar goed, wat is nu de oplossing om onder andere de acties van vannacht te voorkomen?

Daders strenger straffen kan niet, want dan krijg je zoals in het verleden de racisme kaart; ''waarom word ik als moslim harder aangepakt dan een blanke Nederlander??''

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

jbdeiman schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:19:
[...]

Los van politieke voorkeur/ kant (of kleur) vind ik eigenlijk het continue pappen en nathouden beleid een groot oorzaak. Er worden geen harde keuzes gemaakt, excessen worden niet direct de kop in gedrukt, maar we gaan er eens met een kopje koffie rustig over praten en vervolgens met een foei niet meer doen sturen we de mensen weer de straat op.
In plaats van ingrijpen voor het escaleert, moeten we het eerst laten escaleren en dan zijn we dus alweer te laat (en ook dan grijpen we niet (echt) in.

Pak bijvoorbeeld het verhaal Ter Apel, dit speelt al zo lang, maar we komen maar niet met oplossingen. Of met halve oplossingen, dat het 1 a 2 nachten even beter is, en gaan dan weer op de oude voet verder.

Of het toeslagen schandaal, dat dat nog steeds zo'n langslepend proces is kost uiteindelijk meer dan dat het had gekost als ze dit sneller hadden gedaan. Er zijn behoorlijk veel mensen (nog steeds) mee bezig, had die ergens anders ingezet en de procedure versimpeld/ versneld.
Er worden geen keuzes gemaakt die logisch zijn, maar onder het mom van 'we willen dat iedereen precies krijgt waar hij/ zij recht op heeft' (dus eigenlijk onder het mom van we willen ze niet teveel uitbetalen) worden enorme kosten gemaakt die totaal niet meer opwegen tegen hetgeen 'bespaard wordt' door niet teveel te betalen aan de slachtoffers.

Dat Faber haar werk niet goed doet, staat wat mij betreft ook overeind, maar het is niet alleen Faber, het probleem zit dieper in de politiek geworteld.
Los dat ik waarschijnlijk vermoed dat we iets anders verstaan onder mogelijke "logische keuze", de vraag die ik hier stel is welke zijde verantwoordelijk is. Welke kant/kleur heeft de macht om iets te doen? En die groep wil ik vervolgens zonder complexiteit voor stellen.

In jouw laatste zin beschrijf je het alsof de hele politiek verantwoordelijk gehouden moeten worden, maar laten we beginnen met 1 persoon en vanuit daar de (politieke) wereld verbeteren. Doen we dat niet dan wordt het heel lastig om probleem zichtbaar te verbeteren.

En ik denk dat iedereen liever een minister heeft die kennis van zaken heeft dan een minister die elke keer gevraagd wordt om haar huiswerk te doen.

• Robkazoe
Joris748 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:32:
[...]

En door op Wilders te stemmen wordt die tweedeling kleiner? Wilders drijft op polarisatie. Dat patroon mag ondertussen wel duidelijk zijn.
Het wordt ook gewoon tijd om de problemen te benoemen zoals ze zijn en niet enkel door de roeptoeter die Wilders/de PVV heet. Dan kunnen we daarna met de normale partijen eens kijken of we naar oplossingen kunnen zoeken.

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 22:15
tuinïnen schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:20:
[...]

Het is wel een onderdeel van integratie om dit niet met geweld af te reageren op onschuldige burgers die in Nederland zijn. Om als groepen te jagen op individuen en ze het licht uit de ogen slaan en schoppen. Dat is niet normaal en geen onderdeel van de Nederlandse cultuur (hoewel de beelden anders kunnen doen vermoeden)

Het is nu wel aan de politiek om hier een rode lijn te trekken en ook alles op alles te zetten om de daders veroordeeld te krijgen en dit in de toekomst te voorkomen. Een taak van politie en justitie maar je kan dit niet met de zachte hand zijn gang laten gaan.

Nederland slaat met het slappe optreden en het mogelijk maken van deze acties een enorm modderfiguur internationaal, en dat met de herdenking van Kristallnacht. Bizar.
De oorsprong van dit grote maatschappelijke probleem ligt uiteraard bij integratie. De Nederlandse samenleving (en die in de rest van het westen) is door het gemis hiervan compleet ontregeld. Er is een deel wat nog de Nederlandse normen en waarden hanteert, maar ook verschillende groepen waar hele andere normen en waarden leven. Deze staan haaks op elkaar en dit zal enkel een steeds groter probleem gaan worden. Je ziet het in alles terug.

Een oplossing heb ik niet.. nou ja de groepen fysiek scheiden van elkaar zou dit kunnen oplossen, maar dat is geen optie meer. Elkaars mening respecteren is ook geen optie meer omdat de ideeën totaal niet met elkaar stroken.

De multiculturele samenleving is geslaagd op heel veel vlakken alleen niet wanneer je kijkt naar, in mijn ogen, de steeds groter worden groep moslim extremisten. Deze groep groeit met de dag en sluit zich steeds verder af van de "Nederlandse" samenleving. Let op. Ik heb het in deze niet over de stroom van asielzoekers/vluchtelingen, maar over voornamelijk in Nederland geboren mensen.

Het voorval van gisteravond is hier één van de vele voorbeelden van in de afgelopen 20 jaar.

Bovenstaande is een mening en ik sta open voor commentaar of andere zienswijze.

Zero.

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-11 11:22
DevWouter schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:26:
[...]

Ik hou het kort:
Het gevoel van onmacht kan vaak voornamelijk doorbroken worden als we bewijs (actie) zien. Het feit dat we het niet zien zorgt voor de overtuiging dat we er geen invloed uitgeoefend wordt.

Wat lomper: Er wordt wel invloed aangewend, maar voor de meeste mensen is het doel al bereikt dus is er niet meer nodig. Mocht iemand overtuigd zijn dat het doel niet bereikt is dan ervaart die onmacht.

Voorbeeld: Een dodelijk ongeluk op de snelweg. De nabestaanden vinden dat die weg veiliger moet en eisen actie. Overheid onderzoekt en komt tot de conclusie dat hoewel het veiliger kan, de weg meer dan veilig genoeg is en dat het geld beter ergens anders besteed kan worden. Dit heeft als gevolg dat de nabestaanden overtuigd zijn dat de overheid niks doet aan de veiligheid van de snelweg, terwijl er toch invloed (besluit om het te onderzoeken) is aangewend.

(Een aardige oefening: Vertaal het voorbeeld naar sport en hoe supporters omgaan met winst/verlies)
Ps: Er zijn andere methodes, maar de meeste mensen raken alleen overtuigd als ze denken dat er actie is.
Ik begrijp wat je bedoelt maar nu klinkt het alsof het mijn gevoel niet overheen komt met de werkelijkheid en ik het overdrijf. Ik wil niet beweren dat er niets gebeurd om dit soort zaken te voorkomen maar wel te weinig anders was het niet gebeurd. Want we moeten toch constateren dat het enorm uit de hand loopt en dat we al veel te lang doen aan pappen en nathouden.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:17

St@m

@ Your Service

phreako schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:25:
[...]

Ik bedoelde dat het aantal gewonden gelukkig meevalt. Dat het in de eerste plaats zover komt is vreselijk en dat veroordeel ik absoluut. We weten volgens mij alleen nog niet precies hoe het zover heeft kunnen komen.

Onder andere omdat mogelijk 'gewoon' voetbalhooliganisme een rol heeft gespeeld bij de escalatie moeten we ook oppassen met al te grote woorden als 'pogroms', 'jodenjacht' of 'dit is mijn land niet meer!' Dat helpt echt niemand.
Je wilt beweren dat het géén Jodenjacht was in Amsterdam? En je twijfelt nog aan wie het waren?
*knip*, dat soort screenshots graag alleen als onderbouwing gebruiken als ze door een gerenommeerde mediaorganisatie gedeeld zijn.

En als dit dus in jouw stad gebeurt, dan is het tijd om af te treden. Je kan de shit niet meer aan, en dat mag gezegd worden. Ook door Wilders.

[ Voor 22% gewijzigd door NMH op 08-11-2024 20:17 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• _Bailey_
  • Niet online
St@m schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:35:
[...]

Je wilt beweren dat het géén Jodenjacht was in Amsterdam? En je twijfelt nog aan wie het waren?
*knip*

En als dit dus in jouw stad gebeurt, dan is het tijd om af te treden. Je kan de shit niet meer aan, en dat mag gezegd worden. Ook door Wilders.
ze heeft toch netjes gereageerd met 'relschoppers' en de alombekende 'onacceptabel', dan is het daar (met een aantal arrestaties vannacht) toch gewoon klaar? En gewoon op naar de volgende 'onacceptabel'.

[ Voor 21% gewijzigd door NMH op 08-11-2024 20:12 ]

• Joris748
[...]

*knip*
*knip*, reactie op geknipte reactie.
Zullen we dan Agema burgemeester van Amsterdam maken en dan ook maar meteen af laten treden als er iets gebeurd?

[ Voor 31% gewijzigd door NMH op 08-11-2024 20:16 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:29

ericplan

5180 Wp PV

[...]

Ze had de voetbalwedstrijd gewoon moeten verbieden. Probleem aanpakken bij de bron, toch?

A'dam PVOutput

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:33

Wimo.

Shake and Bake!

twerk schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:31:
[...]

Ben het er mee eens dat politiek geweld uiteindelijk geen oplossing is. Probleem is dat het antwoord van de gewelds aanhangers daarop is dat Israël dat ook doet en de Nederlandse regering dat ook goed keurt en het dus hypocriet is.

Zucht, de situatie is totaal verziekt. Ik denk dat veel mensen onderschatten hoe diep de woede zit over wat er in de West Bank en Gaza gebeurt.

Het is alsof je Russische voetbalfans een avondje uit laat gaan in Kiev.
De geweldsaanhangers zijn niet door de oorlog zo gevormd. De haat richting Joden is niet nieuw maar begint nu meer in de schijnwerpers te komen. We accepteren het nu blijkbaar want de slachtoffers zijn immers 'daders'.

• St@m

St@m

@ Your Service

[ Voor 54% gewijzigd door NMH op 08-11-2024 20:14 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Malfunctions
  • Laatst online: 13:20
HouseQ schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:03:
[...]

De kamer gaat hier misschien niet over maar kan zeker politieke druk erop leggen. Eerder was namelijk al wel genoemd dat het onder de politieke verantwoordelijkheid valt van de burgemeester om de orde te bewaken. je zou best kunnen stellen dat ze die verantwoordelijkheid niet op een adequate wijze heeft heeft ingevuld (en dat is inmiddels gezien de voorbeelden niet de 1e x)
Volslagen onzin.
Tijdens het overleg werd gemeld dat de politie-inzet uitzonderlijk hoog was. Er zouden achthonderd agenten en zes pelotons van de Mobiele Eenheid (ME) zijn ingezet, een zeldzame omvang voor de Amsterdamse politie.
Van: https://www.parool.nl/wer...msterdamse-raad~ba8fedc0/

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• _Bailey_
  • Niet online

[ Voor 51% gewijzigd door NMH op 08-11-2024 20:15 ]

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 22:15

[ Voor 66% gewijzigd door NMH op 08-11-2024 20:13 ]

Zero.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 21:47

Het is ook zo dat lokale conflicten zich ook naar ons land verspreiden omdat we ook groepen in dit land hebben die elkaar het daglicht niet gunnen.

Dat zag je een tijd geleden ook in Den Haag met die Eritreeërs die als beesten tekeer gingen.

Verder is dit natuurlijk ook een verlengstuk van het Israël - Hamas conflict. We kunnen allemaal wel roepen dat het moet stoppen maar de haat zit heel diep en het is ook een onderwerp dat niet openlijk besproken kan worden vanwege de sensitiviteit ervan. (We hebben hier op GoT nog steeds een themaforum voor de oorlog in Oekraine maar het Hamas, Libanon en Israël conflict heb ik nooit gezien)

[ Voor 14% gewijzigd door Vlassie1980 op 08-11-2024 11:48 ]

• Joris748
Ik voel een soort van machteloosheid over me heen komen. De polarisatie wordt overal om ons heen steeds groter. Niet alleen in Amerika, maar ook in Nederland en hier op Tweakers.

Dit staat iedere redelijke discussie en mogelijke oplossingen in de weg.

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 01:15

Malarky

Wils voor wat ieder

Joris748 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:32:
[...]

En door op Wilders te stemmen wordt die tweedeling kleiner? Wilders drijft op polarisatie. Dat patroon mag ondertussen wel duidelijk zijn.
Wilders en zijn stemmers kunnen vandaag hun gelijk halen. Het echte anti-democratische gevaar en de aanjager van een geweldsspiraal tegen andersdenkenden op straat komt toch echt van degene die hij al jaren beschuldigt (Islam en wegkijken/steun vanuit links).

Extra saillant is dat juist Amsterdam - ook qua politieke richting - bekend zou staan om haar tolerantie en verdraagzaamheid naar anders denken maar dat in de praktijk daar sinds de Universiteitsrellen juist daar keer op keer andersdenkenden op straat met geweld worden belaagd. Het onophoudelijk prediken van diversiteit, inclusie en liefde voor religie leidt voorlopig vooral tot het tegenovergestelde op de Amsterdamse straten.

Het bedekken met de mantel der liefde - waar vooral de linkse partijen zich in Amsterdam schuldig aan maken - van geweld tegen Joodse mensen (degene met een zichtbare uiting als een keppeltje) leidt tot niets dan meer geweld tegen deze mensen. Sterker, uitgesproken linkse media als Joop.nl leggen de schuld van vannacht zelfs volledig bij de Joden. Over de actieve zoektocht naar mensen met een Joods paspoort wordt geen woord gerept.

Dat is het enige lichtpuntje voor mij na afgelopen nacht. Weer zullen van meer mensen de ogen opengaan na afgelopen nacht, hierdoor zal de groei van rechts kunnen doorzetten. De 'oplossing' van links is immers nog meer immigratie en nog meer Islam en bijbehorend geweld in Nederland.

Je moet tegenwoordig helaas conservatief stemmen als je de groei van de Islam (wat voor Nederlandse begrippen religie in het algemeen is) wil afremmen. Progressief links laat dit volledig liggen en dat is heel erg jammer.

[ Voor 35% gewijzigd door Malarky op 08-11-2024 11:58 ]

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:57

Koekfabriek

King Billy on the wall

Hoezo niet? zie Gemeentewet Artikel 61b
Lid 1:
De burgemeester kan te allen tijde bij koninklijk besluit op voordracht van Onze Minister worden ontslagen.
2de kamer kan de minister ter verantwoording roepen.

• Robkazoe
https://nos.nl/liveblog/2...n-israeliers-in-amsterdam

De NOS heeft in hun live blog om 10:52 een bericht geplaatst over dat ze druk bezig zijn met verificatie en dat o.a. deze bevestigd is:
[Twitter: https://x.com/MichaelVis_/status/1854682728509137272]
Oordeel van de rest zal wel volgen in de loop van de dag.

[ Voor 9% gewijzigd door NMH op 08-11-2024 20:16 ]

• _Bailey_
  • Niet online
Joris748 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:45:
Ik voel een soort van machteloosheid over me heen komen.
dat voel ik inderdaad ook; machteloosheid.

Maar dat gevoel dat jij en ik hebben is totaal nietszeggend itt de joodse Amsterdammers nu oa in Amsterdam en/of de Israelische slachtoffers van afgelopen nacht.
Die zijn/waren bang, ontzettend bang.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-11 08:17
DevWouter schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:34:
[...]

Los dat ik waarschijnlijk vermoed dat we iets anders verstaan onder mogelijke "logische keuze", de vraag die ik hier stel is welke zijde verantwoordelijk is. Welke kant/kleur heeft de macht om iets te doen? En die groep wil ik vervolgens zonder complexiteit voor stellen.

In jouw laatste zin beschrijf je het alsof de hele politiek verantwoordelijk gehouden moeten worden, maar laten we beginnen met 1 persoon en vanuit daar de (politieke) wereld verbeteren. Doen we dat niet dan wordt het heel lastig om probleem zichtbaar te verbeteren.

En ik denk dat iedereen liever een minister heeft die kennis van zaken heeft dan een minister die elke keer gevraagd wordt om haar huiswerk te doen.
Ik versta (simpel verwoord) onder logische keuze dat als ze toch alles willen afwegen dat je sneller en goedkoper van het probleem af had kunnen zijn, zonder dat je mensen echt tekort doet in deze correctieslag.

Natuurlijk hebben we meer aan een minister die weet wat ze doet/ kennis van zaken heeft, maar moeten we ons dan niet ook afvragen hoe/ door wie ze op die positie is gekomen? Ik houd meer van oorzaken oplossen bij de bron, dan bij het gevolg.
Haar er nu weg halen betekent waarschijnlijk een volgende minister op die plek zonder kennis van zaken, ik denk wel dat het een goede zet kan zijn haar te vervangen, maar dan moet er wel een goede vervanger zijn/ worden gekozen anders is het geen weg voorwaards.

Ik denk ook dat we het in grote lijnen wel met elkaar eens zijn, maar doel moet zijn dat het beter wordt, niet dat het verslechterd/ of hetzelfde blijft.

• Joris748

[ Voor 56% gewijzigd door NMH op 08-11-2024 20:15 ]

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:57
DevWouter schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:06:
[...]

[...]

Ik snap dat je hem om zou willen draaien, maar het narratief is te lang de andere kant op geweest, en dat terwijl "links" op geen enkel moment in het kabinet zat, we hebben immers voornamelijk centrum rechtse kabinetten gekend, en zeker de laatste 30 jaar een neo liberaal rechts kabinet.

Om deze om te draaien en straks de juiste fouten aan Faber en het kabinet te koppelen moet de perceptie en het begrip over hoe deze dossiers in elkaar steken zowel juridisch als de oorzaken vanuit het verleden, neem de bezuinigingen op de IND, de opvang enzovoorts duidelijk bij de kiezer op het netvlies staan.

Met andere woorden, het vergt een echte interesse en even verder kijken dan de neuzen lang zijn om dit te doorgronden. En we weten allemaal waar de prioriteiten van een groot deel van het media landschap liggen in deze moderne tijd. De meeste mensen nemen de tijd niet, of kunnen de tijd niet nemen om zich wat verder in de materie te verdiepen en kijken slechts naar wat ze hapklaar voorgeschoteld krijgen.

Of zien en merken de problemen in hun buurt, want die zijn er wel degelijk. Dat de oplossing heel anders zou moeten zijn dan het huidige en vorige kabinet(ten) ze voorspiegelen gaat aan ze voorbij. Ze willen gewoon minder asielzoekers. Hoe dat boeit gewoon niet.

Hetzelfde geldt voor alle andere dossiers, mensen willen er vanaf, zonder dat ze er zelf moeite voor hoeven doen of iets van hun veronderstelde welvaart voor willen inleveren. Van die platgeslagen processen in de media, de politiek kom je gewoon niet zomaar meer af.

• phreako
[...]

*knip*

Dat laatste is naar mijn idee onzin. Waar leidt je uit af dat de burgemeester zodanig heeft gefaald dat ze zou moeten aftreden?

En er zijn óók beelden van de harde kern van Maccabi. Hoe ze Palestijnse vlaggen komen 'verwijderen', voertuigen aanvallen... Dat speelt zich allemaal al de dag vóór de wedstrijd af. Een deel van die 'supporters' (hooligans) schuwde de provocatie in ieder geval absoluut niet. Dat rechtvaardigt verder helemaal niks, maar onderstreept wel het belang om goed te onderzoeken hoe dit is gebeurd.

[ Voor 14% gewijzigd door NMH op 08-11-2024 20:17 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

phreako schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:51:
[...]

Dat laatste is naar mijn idee onzin. Waar leidt je uit af dat de burgemeester zodanig heeft gefaald dat ze zou moeten aftreden?
Ik leid dat af uit het vlak dat al jaren aan het hellen is en inmiddels wel is omgeklapt.
En er zijn óók beelden van de harde kern van Maccabi. Hoe ze Palestijnse vlaggen komen 'verwijderen', voertuigen aanvallen... Dat speelt zich allemaal al de dag vóór de wedstrijd af. Een deel van die 'supporters' (hooligans) schuwde de provocatie in ieder geval absoluut niet. Dat rechtvaardigt verder helemaal niks, maar onderstreept wel het belang om goed te onderzoeken hoe dit is gebeurd.
Precies, dat rechtvaardigt helemaal niets en is whataboutisme. Het gaat hier niet om voetbalhooligans die zich misdragen.

Ik ga het hier overigens bij laten. Ik zie het volgende incident wel weer tegemoet.

[ Voor 64% gewijzigd door NMH op 08-11-2024 20:15 ]

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Freezhost schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:35:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt maar nu klinkt het alsof het mijn gevoel niet overheen komt met de werkelijkheid en ik het overdrijf. Ik wil niet beweren dat er niets gebeurd om dit soort zaken te voorkomen maar wel te weinig anders was het niet gebeurd. Want we moeten toch constateren dat het enorm uit de hand loopt en dat we al veel te lang doen aan pappen en nathouden.
De overtuiging dat er meer gedaan moet worden zou ik loskoppelen van het "gevoel van onmacht". Want het is natuurlijk onzin dat je alleen dingen doet omdat je gedreven bent door een gevoel van onmacht. Het kan ook gewoon zijn dat je hogere eisen stelt of omdat jij onevenredig hard getroffen wordt.

Wat ik in mijn vorige post vooral duidelijk wil maken is dat "gevoel van onmacht" een "gevoel" is die vaak veroorzaakt wordt door een "observatie", en inderdaad, een "observaties" hoeft niet over een te komen met de werkelijkheid (maar kan natuurlijk wel). Het was niet mijn intentie om aan te geven of jouw gevoel, observatie, overtuiging, etc onjuist was.

• _Bailey_
  • Niet online
St@m schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:51:
[...]

Geeft ook duidelijk aan wat er aan de hand is en welke bevolkingsgroep het betreft.
jij weet ook wel dat dit de olifant in de kamer is, dat zal zo blijven.

In vrijwel alle filmpjes van afgelopen nacht die ik tot nu toe heb gezien word er telkens ''allahoe akbar'' geschreeuwd, maar dat terzijde.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

CornermanNL schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:50:
[...]

Ik snap dat je hem om zou willen draaien, maar het narratief is te lang de andere kant op geweest, en dat terwijl "links" op geen enkel moment in het kabinet zat, we hebben immers voornamelijk centrum rechtse kabinetten gekend, en zeker de laatste 30 jaar een neo liberaal rechts kabinet.

Om deze om te draaien en straks de juiste fouten aan Faber en het kabinet te koppelen moet de perceptie en het begrip over hoe deze dossiers in elkaar steken zowel juridisch als de oorzaken vanuit het verleden, neem de bezuinigingen op de IND, de opvang enzovoorts duidelijk bij de kiezer op het netvlies staan.

Met andere woorden, het vergt een echte interesse en even verder kijken dan de neuzen lang zijn om dit te doorgronden. En we weten allemaal waar de prioriteiten van een groot deel van het media landschap liggen in deze moderne tijd. De meeste mensen nemen de tijd niet, of kunnen de tijd niet nemen om zich wat verder in de materie te verdiepen en kijken slechts naar wat ze hapklaar voorgeschoteld krijgen.

Of zien en merken de problemen in hun buurt, want die zijn er wel degelijk. Dat de oplossing heel anders zou moeten zijn dan het huidige en vorige kabinet(ten) ze voorspiegelen gaat aan ze voorbij. Ze willen gewoon minder asielzoekers. Hoe dat boeit gewoon niet.

Hetzelfde geldt voor alle andere dossiers, mensen willen er vanaf, zonder dat ze er zelf moeite voor hoeven doen of iets van hun veronderstelde welvaart voor willen inleveren. Van die platgeslagen processen in de media, de politiek kom je gewoon niet zomaar meer af.
Eens, maar we kunnen ook geen onderzoek doen naar de achtergrond en kiezen voor de populistisch methode en gewoon kort langs onze neus Faber de schuld geven, de titel wordt dan: Faber zorgt voor meer asielzoekers.

Laat ik er wel even bij vermelden dat ik overtuigd ben dat rechts-populisme op dit moment alleen praktisch bestreden kan worden met links-populisme. Dat leidt wel tot een race to bottom, maar ik vermoed dat rechts harder tegen de bodem knalt.

Liever had ik "echte interesse" gezien, maar zoals jezelf ook aangaf, dat is nagenoeg onmogelijk in deze moderne tijd.

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Robkazoe schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:32:
[...]

Je hebt hier zeker een punt. Waar het alleen behoorlijk schuurt is dat bepaalde demonstraties behoorlijk extreme trekjes hebben en keer op keer de mist in gaan. Dat was met de boerenprotesten een paar jaar geleden ook al. En bij pro-Palestijnse protesten zie je dat ook vaak weer om de hoek komen.

We vinden het demonstratierecht erg belangrijk, maar als je weet dat het elke keer uit de hand gaat lopen, moet je dit dan nog wel willen faciliteren? Moet het niet anders?

En laat ik voorop zeggen: Ik heb ook geen goed antwoord om die vraag te beantwoorden want hellend vlak. Maar het elke keer maar laten gebeuren en achteraf verbaasd zijn over de gevolgen voelt ook een beetje als een ezel die zijn hoofd stoot aan dezelfde steen.
Het vervelende is dat de demonstratie georganiseerd word door vredelievende mensen die een vredelievende demonstratie willen houden. Helaas, telkens word de demonstraties 'gekaapt' door extreme groeperingen die geweld gaan plegen, maar dat is nooit de bedoeling geweest van de organisatoren van de demonstraties.

Ik zou willen dat de geweldplegers fors bestraft worden, lange gevangenisstraffen en als het iemand is met een dubbel paspoort of iemand die op wat voor visum ook hier bevind het land uit gezet word. Hopelijk kunnen we geweldloze demonstraties geweldloos blijven.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:58
[...]

*knip*
Het gebeurt in ons land waar Wilders aan de macht staat. Jij zegt dus eigenlijk dat Wilders ook op moet stappen omdat ie de boel niet onder controle heeft?

[ Voor 30% gewijzigd door NMH op 08-11-2024 20:17 ]

[removed]

• phreako
[...]

Ik leid dat af uit het vlak dat al jaren aan het hellen is en inmiddels wel is omgeklapt.
Ok, dus je hebt geen argumentatie.
Precies, dat rechtvaardigt helemaal niets en is whataboutisme. Het gaat hier niet om voetbalhooligans die zich misdragen.

Ik ga het hier overigens bij laten. Ik zie het volgende incident wel weer tegemoet.
Is 'whataboutisme' een stopwoordje hier? Het is hierop in ieder geval niet van toepassing.

• Robkazoe
spijkerhoofd schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:59:
[...]

Het vervelende is dat de demonstratie georganiseerd word door vredelievende mensen die een vredelievende demonstratie willen houden. Helaas, telkens word de demonstraties 'gekaapt' door extreme groeperingen die geweld gaan plegen, maar dat is nooit de bedoeling geweest van de organisatoren van de demonstraties.

Ik zou willen dat de geweldplegers fors bestraft worden, lange gevangenisstraffen en als het iemand is met een dubbel paspoort of iemand die op wat voor visum ook hier bevind het land uit gezet word. Hopelijk kunnen we geweldloze demonstraties geweldloos blijven.
We hebben helaas hier een handje van om kapers/verstoorders dezelfde dag nog weer naar buiten te bonjouren. Of het nu XR, hooligans, pro Palestijns of boer is.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:43

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Koekfabriek schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:45:
[...]

Hoezo niet? zie Gemeentewet Artikel 61b
Lid 1:
[...]

2de kamer kan de minister ter verantwoording roepen.
Yep. Zie ook hier waar het verrassend genoeg ook al over Halsema gaat in 2020 :X
https://www.gemeente.nu/b...en-burgemeester-ontslaan/

Sys Specs

• _Bailey_
  • Niet online
inmiddels heeft de BBC ook een liveblog geopend nav afgelopen nacht.

https://www.bbc.com/news/live/cwyge1587e5t

Wat betekent dit voor politiek Nederland? aangezien dit een politiek topic is.
Ook in andere landen besteden ze (uitgebreid) aandacht voor wat er afgelopen nacht gebeurd is.

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:De discussie gaat weer lekker zo te zien. Tijdelijk dicht voor onderhoud en zodat iedereen even kan afkoelen.

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Goed, we gaan het nog een keer proberen. Ik hoop wel dat het nu wat beheerster kan; probeer je niet mee te laten slepen door emotie en reageer kalm en onderbouwd. Dan loopt het topic een stuk beter.

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-11 19:31
_Bailey_ schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:02:
inmiddels heeft de BBC ook een liveblog geopend nav afgelopen nacht.

https://www.bbc.com/news/live/cwyge1587e5t

Wat betekent dit voor politiek Nederland? aangezien dit een politiek topic is.
Ook in andere landen besteden ze (uitgebreid) aandacht voor wat er afgelopen nacht gebeurd is.
In belgie is het alvast uitgebreid in het nieuws geweest.

Verder springt netanyahu hier natuurlijk als een hyena op. Een vergelijking met kristalnacht was zelfs niet te ver gezocht voor hem.

Even ter referentie was kristalnacht inhield:

''Er werden 1400 synagogen in brand gestoken en gesloopt.[1] Ongeveer 7500 winkels en bedrijven van Joden werden vernield. Ook Joodse huizen, scholen, begraafplaatsen en ziekenhuizen moesten het ontgelden. Het werd de brandweer verboden de branden te blussen.''

Bron wikipedia

Lichtelijk overdreven vergelijking?

[ Voor 23% gewijzigd door Rubberen op 08-11-2024 20:53 ]

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
DevWouter schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:59:
[...]
En dus mogen we haar op dat punt gewoon keihard veroordelen.
Ik snap niet zo goed waarom je dit schrijft, want ik zeg toch nergens dat ik het OK vind wat Faber doet?

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:18
Ook weer erg typisch dat Wilders de Israëlische delegatie eerst zou ontvangen. Dat lijkt er alleen niet van gekomen te zijn...? Maar zulk gedrag laat wel zien dat hij eigenlijk denkt de baas te zijn hier :X .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rubberen schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 20:51:
[...]

In belgie is het alvast uitgebreid in het nieuws geweest.

Verder springt netanyahu hier natuurlijk als een hyena op. Een vergelijking met kristalnacht was zelfs niet te ver gezocht voor hem.

Even ter referentie was kristalnacht inhield:

''Er werden 1400 synagogen in brand gestoken en gesloopt.[1] Ongeveer 7500 winkels en bedrijven van Joden werden vernield. Ook Joodse huizen, scholen, begraafplaatsen en ziekenhuizen moesten het ontgelden. Het werd de brandweer verboden de branden te blussen.''

Bron wikipedia

Lichtelijk overdreven vergelijking?
Jup. Het was geen kristalnacht. Groepjes (moslim)jongeren die iedereen najagen (oja, en in elkaar kopschoppen!) omdat ze (misschien)jood zijn, dat wel. Man man man man man wat maakt het uit hoe er vergeleken wordt, kijk naar wat er gebeurd 8)7

Dat dit internationale aandacht krijgt en niet zo weinig lijkt me meer dan terecht. Veel schandaliger en zieker dan dit was ik nog niet gewend, maar het laat het vooral over aan onze hoofdstad 'to make it so'.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:08
rodie83 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:11:
[...]

Jup. Het was geen kristalnacht. Groepjes (moslim)jongeren die iedereen najagen (oja, en in elkaar kopschoppen!) omdat ze (misschien)jood zijn, dat wel. Man man man man man wat maakt het uit hoe er vergeleken wordt, kijk naar wat er gebeurd 8)7

Dat dit internationale aandacht krijgt en niet zo weinig lijkt me meer dan terecht. Veel schandaliger en zieker dan dit was ik nog niet gewend, maar het laat het vooral over aan onze hoofdstad 'to make it so'.
Dat er meteen een israelische delagatie deze kant op komt zegt ook wel genoeg. Daarnaast kunnen we er vanuit gaan dat de mossad bij een eventueel volgend sportevenement aanwezig zal zijn.... ik hoop dat dit grondig word uitgezocht en er passende maatregelen worden genomen.

• Bananenplant
Iets anders: Brandbrief over racisme bij de rijksoverheid: ‘Medewerkers van kleur lijken systematisch doelwit te worden’.
In het onderzoeksrapport staat dat de ervaringen van rijksambtenaren met racisme op de werkvloer uiteenlopen van los staande incidenten tot langlopende conflicten of pesterijen en foute grappen. „Bij een deel van de ervaringen gaat het om expliciet en openlijk racisme.” Een ambtenaar kreeg op haar eerste dag van een collega te horen dat „jullie de plekken van onze kinderen inpikken”. Tegen een andere ambtenaar werd bij een overleg gezegd: „Haal dat doek eens van je hoofd”.

Onderhuids of subtiel racisme uit zich vaak „in een gebrek aan vertrouwen, onderschatting of betutteling. Juist het verborgen karakter van deze ervaringen maakt het lastig voor respondenten om de vinger te leggen op wat er aan de hand is”.

Rijksambtenaren met een migratieachtergrond krijgen volgens de onderzoekers vaak ongepaste vragen over hun herkomst of achtergrond tijdens (interne) sollicitatiegesprekken. „Ook worden er aan hen hogere eisen gesteld voor promotie, bijvoorbeeld met betrekking tot taalgebruik, of worden andere collega’s met minder ervaring onterecht voorgetrokken”.
Ik had echt geen idee dat dit speelde :/ . Zie ook het gelinkte rapport. Het laat denk ik wel zien dat een grote PVV niet uit het niets is gekomen, zulke problemen ontstaan niet van de ene op de andere dag.

Hieraan gerelateerd: Situatie rond staatssecretaris Chris Jansen (PVV) op ministerie Infrastructuur & Waterstaat escaleert.
In de afgelopen weken meldden zeker twee beleidsadviseurs van Jansen, beiden met een migratieachtergrond, zich ziek na diens recente uitlatingen.

Een groep van 175 ambtenaren met uiteenlopende achtergronden en functies bij I&W neemt nu stelling in een mail aan Jansen, die is ingezien door NRC. „Uw uitspraak tijdens het begrotingsdebat (…) liet ons, uw ambtenaren, achter met een zwaar gevoel”, schrijven ze.

De meeste van de briefschrijvers deelden hun ergernis en zorgen over Jansen met collega’s en ambtelijk leidinggevenden, maar niet rechtstreeks met de staatssecretaris. „De drempel om ongevraagd deze signalen te agenderen bij een bewindspersoon ligt voor ons hoog.”

Om te voorkomen dat ambtenaren „opnieuw worden gekwetst” door Jansen „en zich nog meer alleen gelaten voelen” door de leiding van het ministerie, uiten ze hun noodkreet nu per mail. Ze nemen daarin afstand van Wilders’ ‘minder Marokkanen’- uitspraak en schrijven „diversiteit te zien als kracht”. En: „Wij staan voor de gelijkwaardigheid van alle mensen.”
Ik wist eerder niet dat degenen die zich ziek hebben gemeld een migratieachtergrond hadden. Maar mijns inziens wel terecht. Bij je werkgever heb je al last van racisme, en dan komt dit er nog overheen :/ .

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

[...]

Het benoemen als 'relschoppers' vond ik ronuit beschamend. En dat er iemand met een auto op de stoep omver gereden was, is niet eens benoemd geworden. Althans, ik zie het nergens terug. Paspoort opeisen etc etc. Zeer normaal gedrag van een gemiddelde relschopper.

Er was zoveel politiemacht op de been dat het kinderlijk eenvoudig was voor een stel 'relschoppers' via telegram de boel te organiseren.

Wie verwacht nou serieuze celstraffen? Het zou mij verbazen als het verder gaat dan taakstraf, als ze al alle mensen oppakken. En die 'relschoppers' lachen zich dan compleet kapot, en een volgende keer zal het erger worden.

Politiek gezien is dit een afgang van je welste. Maar ook daar zal helemaal niets gebeuren, want in Amsterdam 'gebeurd nou eenmaal veel'.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• rodie83
  • Niet online
siggy schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:25:
[...]

Het benoemen als 'relschoppers' vond ik ronuit beschamend. En dat er iemand met een auto op de stoep omver gereden was, is niet eens benoemd geworden. Althans, ik zie het nergens terug. Paspoort opeisen etc etc. Zeer normaal gedrag van een gemiddelde relschopper.

Er was zoveel politiemacht op de been dat het kinderlijk eenvoudig was voor een stel 'relschoppers' via telegram de boel te organiseren.

Wie verwacht nou serieuze celstraffen? Het zou mij verbazen als het verder gaat dan taakstraf, als ze al alle mensen oppakken. En die 'relschoppers' lachen zich dan compleet kapot, en een volgende keer zal het erger worden.

Politiek gezien is dit een afgang van je welste. Maar ook daar zal helemaal niets gebeuren, want in Amsterdam 'gebeurd nou eenmaal veel'.
*knip* onderbouw dit soort claims altijd met betrouwbare bronnen.

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 08-11-2024 21:48 ]

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Tuurlijk, brandstof op het vuur gooien helpt altijd om het te blussen 8)7

Complexiteit is een brug te ver.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Shadow_Agent
  • Laatst online: 11:37

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

62 mensen opgepakt maar 52 daarvan lopen alweer vrij rond. Lachwekkend!

Om je kapot te schamen wat er gebeurd is.

Do { Ping } while ( LOL )

• Bananenplant
Oh?

Burgemeester Femke Halsema kijkt terug op gitzwarte nacht: ‘Onverdraaglijk en onverteerbaar. Deze uitbarsting van antisemitisme is on-Amsterdams’, vet van mij.
„We kijken terug op een gitzwarte nacht, en ook vandaag is het nog donker”, stelt de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema vrijdag op een persconferentie over het geweld tegen supporters van de Israëlische voetbalclub Maccabi Tel Aviv. „Jongens op scooters gingen kriskas door de stad, op zoek naar supporters”, vertelt Halsema. „Het was ‘hit and run’. Voetbalfans werden geslagen en geschopt, waarna de relschoppers er snel vandoor gingen, vluchtend voor de politiemacht die massaal op de been was.”

Halsema „begrijpt heel goed dat dit de herinnering aan pogroms terugbrengt”, de van oorsprong Russische term voor het grootschalig en buitensporig geweld tegen Joden. Op vele plaatsen in Amsterdam, nota bene op de avond waarop in de Portugese synagoge de Kristallnacht werd herdacht, werden na de wedstrijd tegen Ajax in de Johan Cruyff Arena Joodse supporters tegen de grond gewerkt en mishandeld. „Onverdraaglijk en onverteerbaar”, aldus Halsema. „Ik ben woedend. Ik schaam mij voor het gedrag door relschoppers en criminelen. Deze uitbarsting van antisemitisme is on-Amsterdams.”
Dit klinkt niet als iemand die het "wel prima" vindt. Ik hoop ook dat er niet weer zo'n hetzerige PVV-oproep om haar ontslag komt: ze heeft nota bene de NCTV nog geraadpleegd om te helpen de risico's in te schatten en er waren 800 man politie op de been.

[ Voor 2% gewijzigd door defiant op 08-11-2024 21:49 ]

• rodie83
  • Niet online
Virtuozzo schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:31:

*knip* reageer s.v.p. constructief en inhoudelijk en maak het s.v.p. niet persoonlijk.
Bananenplant schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:38:
[...]

Oh?

Burgemeester Femke Halsema kijkt terug op gitzwarte nacht: ‘Onverdraaglijk en onverteerbaar. Deze uitbarsting van antisemitisme is on-Amsterdams’, vet van mij.

[...]

Dit klinkt niet als iemand die het "wel prima" vindt. Ik hoop ook dat er niet weer zo'n hetzerige PVV-oproep om haar ontslag komt: ze heeft nota bene de NCTV nog geraadpleegd om te helpen de risico's in te schatten en er waren 800 man politie op de been.
Uiteraard vindt het ze het allemaal heel erg. Elke bestuurder vind alles wat gebeurd en niet fijn is heel erg. Je zou eens anders zeggen. Maar de teneur was al tijden zichtbaar en het feit dat je niet beter inzicht hebt in hoe explosief dingen leven in je stad zegt mij meer dan genoeg.

[ Voor 58% gewijzigd door defiant op 08-11-2024 21:51 ]

• Rubberen
[...]

Dat het in de Nederlandse hoofdstad is voorgevallen is eerder toeval. Dit kon even goed gebeuren in brussel, londen etc. Er is nu eenmaal een haat tussen 2 godsdiensten die op dit ogenblik een kritiek punt heeft bereikt.

Verder als je aangeeft ' veel schandaliger en zieker dan dit was ik nog niet gewend', dan heb je vast nog niet gezien wat er in de GAZA strook aan de hand is. Toeval wil dan nog eens dat dit rechtstreeks is voortgekomen uit de gebeurtenissen daar.

Neen we moeten dit zeker niet goedkeuren en absoluut proberen te verhinderen naar de toekomst toe, maar de mens een beetje kennende is dit bijna een logisch gevolg van de gebeurtenissen geopolitiek gezien.

• Virtuozzo
  • Niet online
*knip* reactie op mbr'ed post.

[ Voor 74% gewijzigd door defiant op 08-11-2024 21:55 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Bananenplant
Virtuozzo schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:31:

Wilders en radicale pro-Palestijnse activisten (of misschien beter gezegd: antisemieten die zich bij gelegenheid uitgeven als pro-Palestijnse activisten) hebben elkaar net zo hard nodig als Bibi en Hamas heb ik soms het idee :X .

Die reflex van Wilders om naar het vliegtuig te racen om de Israëlische minister Gideon Saar te ontvangen ook :X . Blijkbaar was Van Weel nét eerder.

• rodie83
  • Niet online
*knip* reageer s.vp. constructief en onderbouwd en maak het s.v.p. niet persoonlijk.

[ Voor 149% gewijzigd door defiant op 08-11-2024 21:55 ]

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11 17:24
Bananenplant schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:45:
[...]

Wilders en radicale pro-Palestijnse activisten (of misschien beter gezegd: antisemieten die zich bij gelegenheid uitgeven als pro-Palestijnse activisten) hebben elkaar net zo hard nodig als Bibi en Hamas heb ik soms het idee :X .

Die reflex van Wilders om naar het vliegtuig te racen om de Israëlische minister Gideon Saar te ontvangen ook :X . Blijkbaar was Van Weel nét eerder.
Dit toch? De machines draaien weer aan alle kanten om hier een politiek slaatje uit te slaan...

Vergelijken met de Kristallnacht omdat een stel simpele pubers met elkaar op de vuist gaan rondom een voetbalwedstrijd.

Kunnen we ons niet beter bezig houden met wat er echt rond Israël gebeurt? Daar staat een stuk meer op het spel lijkt me.

Oh en over het hele immigratiestuk; ik durf er veel op in te zetten dat deze relschoppers geboren en getogen zijn in Nederland. Dus lijkt me vooral een integratie kwestie. En daar kun je vanalles over vinden, maar de PVV heeft daar geen plan voor (voor immigratie ook niet, maar dat terzijde).

[ Voor 30% gewijzigd door Morrar op 08-11-2024 21:57 ]

• Virtuozzo
  • Niet online
Bananenplant schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:45:
[...]

Draaiboeken. Autoritarisme identificeert onderling middels specifieke signalen, met hoeft niet in verbinding te staan om onderling te faciliteren.

Het zijn oude lessen, we lijken ze als samenleving vergeten te zijn. Dit soort dynamiek is heel laagdrempelig te triggeren, middels het activeren van predisposities, ook daar waar mensen niet in het segment van autoritarisme zitten.

Pur sang hebben we hier historische ervaringen mee, maar ik betwijfel of de gemiddelde verslaggever of journalist die überhaupt nog in herinnering heeft. Toch zullen we die lessen opnieuw moeten leren, want oude draaiboeken zijn weer helemaal terug. Leren we ze te herkennen, dan verliezen ze hun effectiviteit, en dan valt ook de impetus weg voor accelerationisme.

• rodie83
  • Niet online
Morrar schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:49:
[...]

Dit toch? De machines draaien weer aan alle kanten om hier een politiek slaatje uit te slaan...

Vergelijken met de Kristallnacht omdat een stel simpele pubers met elkaar op de vuist gaan rondom een voetbalwedstrijd.

Kunnen we ons niet beter bezig houden met wat er echt rond Israël gebeurt? Daar staat een stuk meer op het spel lijkt me.
Dit, die verachting, het idee dat het allemaal niet is, er niks gebeurd, het geen onderdeel uitmaakt van. Ik vind het stuitend.

• Morrar
rodie83 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:56:
[...]

Dit, die verachting, het idee dat het allemaal niet is, er niks gebeurd, het geen onderdeel uitmaakt van. Ik vind het stuitend.
Nou vertel; waar maakt het onderdeel van uit?

Mislukte integratie? Immigratie? Het conflict Israël - Palestina? Je kan er alle kanten mee op als je wilt.

Maar heb je ook oplossingen? Want al die dossiers zitten ramvast, hebben een ellenlange geschiedenis en de partijen die zich er nu mee bemoeien maken het in ieder geval niet beter...

[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 08-11-2024 22:03 ]

• Rubberen
rodie83 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:56:
[...]

The times of israel is meer neutraal dan jijzelf?

Maccabi fans filmed chanting racist slogans against Arabs upon arrival at Ben Gurion from Amsterdam

Footage has been posted on social media showing Maccabi Tel Aviv fans chanting racist slogans against Arabs upon arriving at Ben Gurion Airport from Amsterdam where hundreds came under attack from pro-Palestinian mobs last night.
https://www.timesofisrael.com/liveblog-november-08-2024/
*knip* maak alleen (!) een topic report aan als je dit vind.

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 08-11-2024 22:43 ]

• rodie83
  • Niet online
Morrar schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:01:
[...]

Nou vertel; waar maakt het onderdeel van uit?

Mislukte integratie? Immigratie? Het conflict Israël - Palestina? Je kan er alle kanten mee op als je wilt.

Maar heb je ook oplossingen? Want al die dossiers zitten ram ast en de partijen die zich er nu mee bemoeien maken het in ieder geval niet beter...
Terechte vraag of ik oplossingen heb. Neen, die heb ik niet. Is ook flauw, want jij hebt ze net zo weinig. Alhoewel het weren van de meer explosieve godsdiensten ongetwijfeld zou helpen zie ik zelf ook wel in dat dat geen echte oplossing kan zijn. Wel lijkt het me zinvol als we met zijn allen zouden stellen dat er bovenmatig veel issues zijn met bepaalde groepen en er dus ook stevigere interventies moeten plaatsvinden. En dan doe ik niet moeilijk over het specifiek controleren en fouilleren van bepaalde groepen.
Rubberen schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:01:
[...]

The times of israel is meer neutraal dan jijzelf?

Maccabi fans filmed chanting racist slogans against Arabs upon arrival at Ben Gurion from Amsterdam

Footage has been posted on social media showing Maccabi Tel Aviv fans chanting racist slogans against Arabs upon arriving at Ben Gurion Airport from Amsterdam where hundreds came under attack from pro-Palestinian mobs last night.
https://www.timesofisrael.com/liveblog-november-08-2024/

*knip*
*knip* reageer s.v.p. constructief en inhoudelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door defiant op 08-11-2024 22:49 ]

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:29

ericplan

5180 Wp PV

rodie83 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:09:
[...]
Terechte vraag of ik oplossingen heb. Neen, die heb ik niet. Is ook flauw, want jij hebt ze net zo weinig. Alhoewel het weren van de meer explosieve godsdiensten ongetwijfeld zou helpen zie ik zelf ook wel in dat dat geen echte oplossing kan zijn. Wel lijkt het me zinvol als we met zijn allen zouden stellen dat er bovenmatig veel issues zijn met bepaalde groepen en er dus ook stevigere interventies plaatsvinden. En dan doe ik niet moeilijk over het specifiek controleren en fouilleren van bepaalde groepen.
Nou, gelukkig heeft Halsema naar je geluisterd en geldt er dit weekend een noodverordening voor de hele stad. https://www.at5.nl/artike...atieverbod-voor-hele-stad

A'dam PVOutput

• redwing
rodie83 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:09:
[...]

Terechte vraag of ik oplossingen heb. Neen, die heb ik niet. Is ook flauw, want jij hebt ze net zo weinig.
Net zo goed als er amper oplossingen zijn, zijn er ook amper problemen. Als je naar de cijfers kijkt is het nu stukken beter dan b.v. 25 jaar geleden. Criminaliteit is nog steeds dalend (met een dal tijdens corona, maar na een opleving wel weer verder dalend.)
Alhoewel het weren van de meer explosieve godsdiensten ongetwijfeld zou helpen zie ik zelf ook wel in dat dat geen echte oplossing kan zijn. Wel lijkt het me zinvol als we met zijn allen zouden stellen dat er bovenmatig veel issues zijn met bepaalde groepen en er dus ook stevigere interventies moeten plaatsvinden. En dan doe ik niet moeilijk over het specifiek controleren en fouilleren van bepaalde groepen.
Helaas voor jou klopt dat ook niet. Iig niet met de groepen zoals jij ze bedoelt. Als je de cijfers naast de bevolkingslagen legt krijg je een beeld dat veel beter klopt dan dat je het naast afkomst legt. Het probleem hierin is dat veel immigranten in de onderste lagen van de bevolking zitten. En de onderste lagen van de bevolking hebben bovenmatig veel contact met de politie. Wil je daar op profileren, moet je dat niet op kleur maar op inkomen doen. In de praktijk gebeurt het echter vaak wel op kleur. En dan ben je dus verkeerd bezig.
Daarbij ben ik ook voorstander van wel profileren, maar dan wel met de goede data en op de goede manier. En dat lijkt voorlopig nogal lastig te zijn.
[...]
Jup, is ook gebeurd. Meeeeeeer dan genoeg reden toch, om lekker Joden te jagen?
Nee, maar het geeft wel aan dat het niet zo'n eenzijdig iets is als nu gedaan wordt. Zelfs in de media wordt net gedaan of de pro-palestijnen de enige aanstokers zijn. En ook al zijn ze in dit geval zeker voor een groot deel het probleem, zijn ze niet het enige probleem. En wederom is hier het probleem dat we alleen zwart/wit willen kijken ipv een echt overzicht te krijgen.

[removed]

• Morrar
Echte oplossingen heb ik ook niet, maar ik denk niet dat hele groepen wegzetten de integratie gaat bevorderen... Strenger straffen vind ik prima, maar verwacht daar niet zoveel van. Denk dat deze groep niet veel gaat verbeteren... Maar ze worden uiteindelijk vanzelf ouder en wijzer.

Voor de mensen die nu nieuw binnenkomen zou ik vooral zeggen; investeer erin, houd ze erbij, zorg dat ze zsm aan het werk gaan, investeer in zwakke scholen. Maar we gaan eerder de andere kant op.

Verder is immigratie niet een kwestie van "binnenlaten"; ze komen of je nu wilt of niet. En als ze in krakkemikkige bootjes een levensgevaarlijke zee oversteken, dan zal een nachtje buiten slapen in Ter Apel ze echt geen zak uitmaken. En terugsturen is echt niet zo simpel als even op een vliegtuig zetten...

Ik zie meer in een Franse aanpak met tijdelijke arbeidscontracten. We hebben handjes nodig, zeker in bepaalde seizoenen. Zij verdienen eraan en het land waar ze vandaan komen ook. Heb je meteen een onderhandelingspositie om illegalen terug te sturen / tegen te houden.

Maar ja, schreeuwen dat je de grenzen dicht gaat gooien klinkt natuurlijk veel stoerder....

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-11 21:58
Ik kan mij erg storen aan de discussie rondom dit topic.

Nee, Israël en zijn extremistische regime niet leuk vinden omdat ze hele steden en flats platgooien is geen antisemitisme. Niet alle joden zijn Israëlisch en niet alle Israëliërs zijn het eens met de actie van hun regering. Waar mensen boos op zijn, is het buitenproportioneel geweld waar deze regering nu helemaal los op gaat.

Hebben alle Tel Avis supporters hiermee te maken? Is het geweld daarmee goed te praten? Nee zeker niet. Maar de regering in Israël maakt dankbaar gebruik van de slachtofferrol en het onterecht verwarren van boosheid op hun agressie met antisemitisme. Daarnaast zijn die supporters zelf ook geen lieverds als ik lees wat ze zelf allemaal gesloopt hebben en de leuzen die ze hebben geroepen.

Wat mij betreft sluiten ze de relschoppers aan beide kanten op, of ze nu Israëlisch moslim of pastafari zijn. Eigen rechter spelen en chaos veroorzaken is nooit goed.

[ Voor 9% gewijzigd door PHiXioN op 08-11-2024 22:55 ]

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
*knip*, wellicht goed bedoeld maar laat dat aan de crew over.

https://www.rtl.nl/nieuws...pchat-oproep-social-media

Hoe kan de Nederlandse politiek dit op Nederlandse bodem toelaten en proberen hier mensen de jacht te bagataliseren..? Hoe durf je dit als "omdat een stel simpele pubers met elkaar op de vuist gaan rondom een voetbalwedstrijd." te benoemen..?

"Op de beelden die op sociale media worden gedeeld is te zien hoe burgers om paspoorten worden gevraagd. Bij twee video's die door RTL Nieuws zijn geverifieerd worden mannen op straat naar hun paspoort gevraagd. De eerste man stelt uit Oekraïne te komen en laat zijn paspoort zien, de tweede man zegt dat hij Ernst heet en kan verder lopen."

Zie voor meer details de bron en laten we 'gewoon' on-topic blijven *knip*, wellicht goed bedoeld maar laat dat aan de crew over.

[ Voor 11% gewijzigd door NMH op 09-11-2024 16:53 ]

• YKla
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
PHiXioN schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:53:
Ik kan mij erg storen aan de discussie rondom dit topic.

Nee, Israël en zijn extremistische regime niet leuk vinden omdat ze hele steden en flats platgooien is geen antisemitisme. Niet alle joden zijn Israëlisch en niet alle Israëliërs zijn het eens met de actie van hun regering. Waar mensen boos op zijn, is het buitenproportioneel geweld waar deze regering nu helemaal los op gaat.

Hebben alle Tel Avis supporters hiermee te maken? Is het geweld daarmee goed te praten? Nee zeker niet. Maar de regering in Israël maakt dankbaar gebruik van de slachtofferrol en het onterecht verwarren van boosheid op hun agressie met antisemitisme. Daarnaast zijn die supporters zelf ook geen lieverds als ik lees wat ze zelf allemaal gesloopt hebben en de leuzen die ze hebben geroepen.

Wat mij betreft sluiten ze de relschoppers aan beide kanten op, of ze nu Israëlisch moslim of pastafari zijn. Eigen rechter spelen en chaos veroorzaken is nooit goed.
Ik snap niet zo goed waarom het nu weer over Israel moet gaan. Gisteren hebben onze overwegend arabische landgenoten massaal joden aangevallen. Geen enkele oorlog waar dan ook verantwoord dat.

De 250.000 oekrainers gaan toch ook niet hier de straat op om op Russen te jagen? Gaan wij de straat op morgen om op Marrokanen te jagen vanwege dit incident?

Het is een soort rare diepgewortelde beperking dat de (voornamelijk berber) arabische gemeenschap telkens maar weer naar geweld grijpt als iets ze niet zint en niet in staat is om eens kritisch naar zichzelf te kijken. (Ergens ook mooi dat je zo eensgezind kunt zijn, maar geweld verheerlijken?) Dit keer waren het joden. Meestal zijn het de homoseksuelen. Whats next?

Tevens is dat precies de reden dat (extreem)rechts overal als winnaar uit de bus komt. Ik vrees dat dit enkel koren op de molen is van iedere rechtse partij die nog een lands verkiezing te winnen heeft. Reken op dat dit hét voorbeeld wordt van wat er kan gebeuren als je migratie niet inperkt.

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

redwing schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:37:
[...]

Net zo goed als er amper oplossingen zijn, zijn er ook amper problemen. Als je naar de cijfers kijkt is het nu stukken beter dan b.v. 25 jaar geleden. Criminaliteit is nog steeds dalend (met een dal tijdens corona, maar na een opleving wel weer verder dalend.)
Serieus bedoeld, maar waar kan ik deze data vinden? Want wat bedoel je met 'criminaliteit' daalt? Is dat het aantal criminele momenten? Want dat openlijk schieten over weilanden van een paar jaar terug was niet bepaald iets wat ooit voorgekomen was. Dus misschien dat het aantal 'petty crimes' daalt, de criminaliteit in intensiteit is wel een stukje anders. In dat geval is de claim 'criminaliteit daald' wel erg nietszeggend.

[...]
Helaas voor jou klopt dat ook niet. Iig niet met de groepen zoals jij ze bedoelt. Als je de cijfers naast de bevolkingslagen legt krijg je een beeld dat veel beter klopt dan dat je het naast afkomst legt. Het probleem hierin is dat veel immigranten in de onderste lagen van de bevolking zitten. En de onderste lagen van de bevolking hebben bovenmatig veel contact met de politie. Wil je daar op profileren, moet je dat niet op kleur maar op inkomen doen. In de praktijk gebeurt het echter vaak wel op kleur. En dan ben je dus verkeerd bezig.
Daarbij ben ik ook voorstander van wel profileren, maar dan wel met de goede data en op de goede manier. En dat lijkt voorlopig nogal lastig te zijn.
Je zeg letterlijk zelf dat veel immiganten in de onderste lagen van de bevolking zitten. Correlatie, blijft corelatie. En als de politie haar werk moet kunnen doen..... Je kunt lastig even snel een uitdraai aanvragen of opeisen van de belastingen om te checken of persoon a of b daadwerkelijk tot de onderste bevolkingslaag behoord. Dat is op het absurde af politiewerk onmogelijk maken. Sterker nog, als er achetrstandswijken (=arme wijken) zijn waar veel mensen met een migratieachtergrond wonen, en de politie is daar actief, is de politie dan racistisch bezig of doen ze dan gewoon hun werk? Het is onmogelijk voor de politie om te profileren op inkomen. Een beter statement zou zijn dat het werk van de politie onrealistisch moeilijk wordt gemaakt. Want als de politie een pauper kerel met te veel tatoos en piercings aanhoudt in een gepimpte BMW en het oude dametje in een Duster voorbijlaat schreeuwt er niemand om discriminatie.

Maar diezelfde pauper in de Duster en het oude dametje in de gepimpte BMW, en dan is de perceptie heel anders. Kleur zal inhoudelijk nooit de hoofdreden zijn, het complete plaatje wel. Totdat de politie via gezichtsherkenning de complete belastinggeschiedenis en inkomen weet van personen binnen enkele seconden, is het niet mogen profileren én het niet mogen bijhouden van data, een groter probleem dan de perceptie van discriminatie.

[...]
Nee, maar het geeft wel aan dat het niet zo'n eenzijdig iets is als nu gedaan wordt. Zelfs in de media wordt net gedaan of de pro-palestijnen de enige aanstokers zijn. En ook al zijn ze in dit geval zeker voor een groot deel het probleem, zijn ze niet het enige probleem. En wederom is hier het probleem dat we alleen zwart/wit willen kijken ipv een echt overzicht te krijgen.
Deze 'relschoppers' hadden dit wel ver van te voren gepland. Dit kun je niet even in eenhalf uurtje 'regelen' dat overal groepjes klaarstaan om mensen op te zoeken en op te wachten. Ik praat hier niks goed, van mij mogen al die fans met die ziekelijke leuzen ook opgepakt worden. Maar het is vrij lastig om mensen op te pakken als je de taal niet spreekt.

En wat die noodverordening nou voor een nut heeft? Iets met een ezel en een putdeksel ofzo.

In algemene zin, het is behoorlijk wrang om openlijk geweld, het jagen op mensen te vergelijken met het oepen van leuzen. Ik kan me nog 'demonstraties' herinneren met leuzen en toen waren leuzen roepen geen enkel probleem. Het komt allemaal wel erg bagataliserend over. Hebben de mensen wel de filmpjes gezien? De filmpjes die de daders dus zelf gemaakt hebben en gepost hebben?

We zijn te tolerant. Veel te tolerant. 'We' zijn gewoon wereldnieuws hierdoor en de reactie is gewoon uitermate zwak, nog afgezien dat het feitelijk niet correct is om het 'relschoppers' te noemen. Ook de media is volledig kritiekloos hierin, niks anders dan contentmakers, geen kritische vragen durven stellen. Het gaat alleen nog maar om tolerantie.

[ Voor 8% gewijzigd door siggy op 08-11-2024 23:18 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Fantastisch om bij een vervelende gebeurtenis al die actoren die er zijn hun kunstje gaan opvoeren.
Voetbalfans zijn zowat de onderkant van wat beschaving genoemd kan worden.
De Telegraaf wil dat de burgemeester oprot.
Wilders vindt dat ook.
Half forum weer aan de rel en de wat minder genuanceerd buitenlanderopmerkingen gaan weer rond.
Netanyahu roept weer eens antisemitisme (hier hebben we mazzel dat de IDF geen woonwijk platgooit).
Joodse instellingen roepen schande.
Moslims gaan er weer op reageren.
Media zitten er weer de hele avond over te ouwehoeren met de usual suspects en Johan Derksen.

Enzovoort enzovoort. Dit soort dingen laten prima zien hoe de loopgraven erbij liggen en wie er inzitten. Ik ga niet eens vragen wie er onnodig provocatief was.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:04
Morrar schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:49:
[...]
"Pubers die met elkaar op de vuist gaan"? Dat is aantoonbaar onjuist, denk dat we daar inmiddels wel uit zijn.
Afleiding. Het gaat hier om wat er in Nederland gebeurt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• YKla
redwing schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:37:
[...]

[...]

[...]

Is al herhaaldelijk onderzocht en aangetoond: https://www.parlementaire...vij5epmj1ey0/vi3agqwg0bzx
De verklaring van het relatief hoge aandeel van de vier minderheidsgroepen in de criminaliteit vanuit de leeftijdsopbouw, hun slechte maatschappelijke positie en hun slechte woonomgeving is echter niet toereikend. Deze factoren blijken niet het gehele verschil te kunnen verklaren in de criminaliteit van etnische minderheden en autochtonen. Wanneer de criminaliteitscijfers van de minderheden voor deze factoren gecorrigeerd worden, komen zij inderdaad lager uit, maar zij blijven significant hoger dan het gemiddelde. Zo wordt in de eerder genoemde publicatie Criminaliteit en etnische minderheden van het WODC op basis van een analyse van twaalf onderzoeken geconcludeerd dat onder etnische minderheden ongecorrigeerd voor demografische en sociaal-economische factoren, drie- tot zesmaal zoveel criminaliteit voorkomt. Na correctie voor deze factoren blijft het aandeel in de criminaliteit van de betreffende groepen nog steeds hoger, maar gaat het om anderhalf tot driemaal zoveel.
En daarna wilde niemand er meer iets van weten en mocht het niet meer onderzocht worden. Over zwart/wit kijken gesproken 😉

• redwing
siggy schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:11:
[...]
Serieus bedoeld, maar waar kan ik deze data vinden? Want wat bedoel je met 'criminaliteit' daalt? Is dat het aantal criminele momenten? Want dat openlijk schieten over weilanden van een paar jaar terug was niet bepaald iets wat ooit voorgekomen was. Dus misschien dat het aantal 'petty crimes' daalt, de criminaliteit in intensiteit is wel een stukje anders. In dat geval is de claim 'criminaliteit daald' wel erg nietszeggend.
Dat is nogal simpel te vinden omdat dit openbare data is, maar pak b.v. :
https://ccv-secondant.nl/...periode%20in%20Figuur%201).

En dat openlijk schieten is misschien niet precies zo voorgevallen, maar zwaardere incidenten zijn toch echt wel normaal. Maar je bent nu zelf al met buikgevoel de cijfers aan het aanpassen, en dat is ook gelijk het grootste probleem. Mensen denken dat het minder gaat, maar nemen niet meer de moeite om de bijbehorende data te bekijken.
[...]

[...]

Je zeg letterlijk zelf dat veel immiganten in de onderste lagen van de bevolking zitten. Correlatie, blijft corelatie.
Nee, want je legt de verkeerde link. Het is een enorm probleem als je die link verkeerd legt omdat je dan een groep gaat benadelen op verkeerde gronden. De grond moet in dit geval bepaald worden door de laag van de bevolking en niet op afkomst. Doe je het wel op afkomst mis je aan de ene kant een deel van de groep die de problemen veroorzaakt, maar tegelijkertijd ga je een groep aanpakken die helemaal geen onderdeel is van het probleem. En dan ben je dus aan het discrimineren.
En als de politie haar werk moet kunnen doen..... Je kunt lastig even snel een uitdraai aanvragen of opeisen van de belastingen om te checken of persoon a of b daadwerkelijk tot de onderste bevolkingslaag behoord. Dat is op het absurde af politiewerk onmogelijk maken.
Klopt, en dan moet je die check dus niet doen, maar ook zeker niet gaan discrimineren op ras/kleur.
Sterker nog, als er achetrstandswijken (=arme wijken) zijn waar veel mensen met een migratieachtergrond wonen, en de politie is daar actief, is de politie dan racistisch bezig of doen ze dan gewoon hun werk?
Als ze alleen naar de migranten kijken zijn ze racistisch bezig. Kijken ze naar de hele bevolking die daar woont is dat prima. Je moet er dus heel erg mee opletten waar je controles op baseert. En daar is het helaas nogal vaak fout gegaan waardoor er nu veel strenger naar gekeken wordt.
Het is onmogelijk voor de politie om te profileren op inkomen. Een beter statement zou zijn dat het werk van de politie onrealistisch moeilijk wordt gemaakt. Want als de politie een pauper kerel met te veel tatoos en piercings aanhoudt in een gepimpte BMW en het oude dametje in een Duster voorbijlaat schreeuwt er niemand om discriminatie.
Ik wel en ook politiek wordt daar steeds meer een probleem van gemaakt.
Maar diezelfde pauper in de Duster en het oude dametje in de gepimpte BMW, en dan is de perceptie heel anders. Kleur zal inhoudelijk nooit de hoofdreden zijn, het complete plaatje wel. Totdat de politie via gezichtsherkenning de complete belastinggeschiedenis en inkomen weet van personen binnen enkele seconden, is het niet mogen profileren én het niet mogen bijhouden van data, een groter probleem dan de perceptie van discriminatie.
Uit cijfers blijkt dat dat kleurtje dus wel vaak de hoofdreden is. En dat is nu net waar het op fout gaat. Als je niet goed kunt profileren, moet je dus niet profileren. Dan moet je niet gaan profileren op de verkeerde gronden.
[...]

[...]

Deze 'relschoppers' hadden dit wel ver van te voren gepland. Dit kun je niet even in eenhalf uurtje 'regelen' dat overal groepjes klaarstaan om mensen op te zoeken en op te wachten.
Klopt, maar ook dat komt dus van beide kanten.

Sowieso snap ik het nut van deze rellen niet echt, zeker voor de pro-Palestijnen geeft dit eerder een negatief beeld (en meer redenen om voor Israël te zijn)
Ik praat hier niks goed, van mij mogen al die fans met die ziekelijke leuzen ook opgepakt worden. Maar het is vrij lastig om mensen op te pakken als je de taal niet spreekt.

En wat die noodverordening nou voor een nut heeft? Iets met een ezel en een putdeksel ofzo.
Dat heeft voor nut dat je het nu makkelijker aan kunt pakken om de kans dat het nog een avond gebeurt zo klein mogelijk te maken. Het is natuurlijk een beetje laat, maar intussen is wel duidelijk dat de risico-afschatting verkeerd is geweest.

[removed]

• PHiXioN
YKla schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:05:
[...]

Ik snap niet zo goed waarom het nu weer over Israel moet gaan. Gisteren hebben onze overwegend arabische landgenoten massaal joden aangevallen. Geen enkele oorlog waar dan ook verantwoord dat.

De 250.000 oekrainers gaan toch ook niet hier de straat op om op Russen te jagen? Gaan wij de straat op morgen om op Marrokanen te jagen vanwege dit incident?

Het is een soort rare diepgewortelde beperking dat de (voornamelijk berber) arabische gemeenschap telkens maar weer naar geweld grijpt als iets ze niet zint en niet in staat is om eens kritisch naar zichzelf te kijken. (Ergens ook mooi dat je zo eensgezind kunt zijn, maar geweld verheerlijken?) Dit keer waren het joden. Meestal zijn het de homoseksuelen. Whats next?

Tevens is dat precies de reden dat (extreem)rechts overal als winnaar uit de bus komt. Ik vrees dat dit enkel koren op de molen is van iedere rechtse partij die nog een lands verkiezing te winnen heeft. Reken op dat dit hét voorbeeld wordt van wat er kan gebeuren als je migratie niet inperkt.
Nee hoor, ze hebben Israëlische voetbalfans aangevallen uit onvrede over het feit dat hun regering hele steden platgooit en families uit moord. Als antwoord en wraak op het uitmoorden van veel geliefden op 7 okt 2023. Dat veel Israëliërs joden zijn betekent niet dat het ging om hun joods zijn.

Maakt dit het beter? Nee totaal niet. Maar het stoort me wel dat de regering dit gebruikt om weer totaal in de slachtofferrol te kruipen en weerstand tegen hun totaal zieke beleid parallel te trekken met antisemitisme en kristalnacht.

De nazis hadden oprecht wat tegen joden. Nu gaat het over beleid en acties van een land met een doorgeslagen leider die onder het mom “never waste a good crisis” zijn wrok botviert op heel veel onschuldige burgers in Gaza en Libanon. Totaal niet vergelijkbaar.

Verder zal een groot deel van de relschoppers klootzakken zijn geweest die bij elke aanleiding om te kunnen relschoppen paraat staan.
*knip* dit soort verwensingen willen we niet zien.

[ Voor 4% gewijzigd door defiant op 09-11-2024 00:21 ]

• redwing
YKla schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:26:
[...]

Is al herhaaldelijk onderzocht en aangetoond: https://www.parlementaire...vij5epmj1ey0/vi3agqwg0bzx

[...]

En daarna wilde niemand er meer iets van weten en mocht het niet meer onderzocht worden 😉
Er zijn wel meer onderzoeken van, die nog met andere oorzaken geven dan puur ras/kleur. Hoe dan ook zie je wel dat het aandeel migranten door deze correctie al meer dan halveert. En dan kan de criminaliteit in deze groep nog groter zijn, is die niet groot genoeg om dat als basis te gebruiken om te profileren.

[removed]

• Morrar
YKla schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:26:
[...]

[...]

En daarna wilde niemand er meer iets van weten en mocht het niet meer onderzocht worden 😉
Mijn ex heeft dat onderzoek uitgevoerd. Ik zou zeggen lees het een keer goed en verdiep je in statistiek. Je kunt niet voor alles corrigeren en een scheve dataset recht trekken.

Neemt niet weg dat er waarschijnlijk een verschil is, maar vraag je ook eens af waar dat vandaan komt. Wie denk je dat die groepen hierheen heeft gebracht? Hoe denk je dat ze behandeld werden? Praat het niet goed, maar om nou te zeggen dat we het goed aangepakt hebben...

En over Israël erbuiten laten; dan ben je wel echt onbekend met het begrip context denk ik... Onze tolerantie richting dat land is kennelijk wel grenzeloos; ze stapelen oorlogsmisdaden, maar zelfs een foei hoeven we van deze regering niet te verwachten...

[ Voor 13% gewijzigd door Morrar op 08-11-2024 23:34 ]

• alexbl69
siggy schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:11:
[...]

Lies, damn lies and statistics...

Criminaliteit gedaald, maar overlast gestegen.

De aangiftebereidheid daalt al jaren. Cijfers over criminaliteit staan dus steeds verder van de werkelijkheid af.

Vandaag ook de oproep van Halsema dat iedereen aangifte moet doen. Logisch, anders kan men niks. Maar ook een loze oproep, want de slachtoffers zijn allemaal al vertrokken.

• redwing
PHiXioN schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:29:
[...]
De nazis hadden oprecht wat tegen joden. Nu gaat het over beleid en acties van een land met een doorgeslagen leider. Totaal niet vergelijkbaar.
Correctie, 2 landen (of 1 land en 1 regio) met 2 doorgeslagen leiders. Het is wel duidelijk dat het probleem hier van 2 kanten komt. Dit soort rel-akties maken dat alleen maar duidelijker (waarbij ik geen uitspraken ga doen ie nu beter/slechter is, maar naar mijn idee gaat het wel om 2 partijen die fout bezig zijn.)

[removed]

• YKla
redwing schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:29:
[...]

Er zijn wel meer onderzoeken van, die nog met andere oorzaken geven dan puur ras/kleur. Hoe dan ook zie je wel dat het aandeel migranten door deze correctie al meer dan halveert. En dan kan de criminaliteit in deze groep nog groter zijn, is die niet groot genoeg om dat als basis te gebruiken om te profileren.
Profileren zal ik nooit aanmoedigen. Maar ik denk wel dat het de moeite waard kan zijn om te onderzoeken wat het dan bijvoorbeeld in culturen is dat deze excessen in cijfers verklaard.

• alexbl69
Delerium schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:24:
Fantastisch om bij een vervelende gebeurtenis al die actoren die er zijn hun kunstje gaan opvoeren.
Voetbalfans zijn zowat de onderkant van wat beschaving genoemd kan worden.
De Telegraaf wil dat de burgemeester oprot.
Wilders vindt dat ook.
Half forum weer aan de rel en de wat minder genuanceerd buitenlanderopmerkingen gaan weer rond.
Netanyahu roept weer eens antisemitisme (hier hebben we mazzel dat de IDF geen woonwijk platgooit).
Joodse instellingen roepen schande.
Moslims gaan er weer op reageren.
Media zitten er weer de hele avond over te ouwehoeren met de usual suspects en Johan Derksen.

Enzovoort enzovoort. Dit soort dingen laten prima zien hoe de loopgraven erbij liggen en wie er inzitten. Ik ga niet eens vragen wie er onnodig provocatief was.
Heb je nog een mening over wat er afgelopen nacht gebeurd is? Want dat is wat er besproken moet worden. De rest is afleiding.

• alexbl69
:? :X

[ Voor 25% gewijzigd door defiant op 09-11-2024 00:22 ]

• PHiXioN
redwing schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:33:
[...]

Correctie, 2 landen (of 1 land en 1 regio) met 2 doorgeslagen leiders. Het is wel duidelijk dat het probleem hier van 2 kanten komt. Dit soort rel-akties maken dat alleen maar duidelijker (waarbij ik geen uitspraken ga doen ie nu beter/slechter is, maar naar mijn idee gaat het wel om 2 partijen die fout bezig zijn.)
Helemaal mee eens, het is de ene overreactie op de andere overreactie. De vraag is hoe dit ooit nog goed gaat komen. Waarschijnlijk nooit als ze zo door gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door PHiXioN op 09-11-2024 05:55 ]

• Morrar
redwing schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:33:
[...]

Beiden kanten zijn fout, maar hopelijk zie je toch wel een verschil in proportionaliteit? Er staat geen enkele maat meer op.

Gaza was al een ommuurd kamp en nu gooien we er zware vliegtuigbom en op. Het is als schieten op vissen in een ton. Oh en we blokkeren ook elke vorm van voedsel en medische hulp of draaien de waterkraan dicht.

[ Voor 15% gewijzigd door Morrar op 08-11-2024 23:41 ]

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

alexbl69 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:35:
[...]

Heb je nog een mening over wat er afgelopen nacht gebeurd is? Want dat is wat er besproken moet worden. De rest is afleiding.
Wat voor mening is er nodig als je al aan de intro kan zien wat er gezegd gaat worden. Zelfs jouw reacties worden voorspelbaar.

Mijn mening: Naar de typische Hollandse volksaard is er gewoon weer gereld en kon de lokale autoriteit dat niet de kop indrukken. En een betoog dat bv vuurwerk verboden wordt is dan weer afleiding enzo. Het enige wat ik kan toevoegen is dat het betrokken tuig prima geïntegreerd spul is, want zo zijn wij.

• YKla
Morrar schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:31:
[...]

Mijn ex heeft dat onderzoek uitgevoerd. Ik zou zeggen lees het een keer goed en verdiep je in statistiek. Je kunt niet voor alles corrigeren en een scheve dataset recht trekken.

Neemt niet weg dat er waarschijnlijk een verschil is, maar vraag je ook eens af waar dat vandaan komt. Wie denk je dat die groepen hierheen heeft gebracht? Hoe denk je dat ze behandeld werden? Praat het niet goed, maar om nou te zeggen dat we het goed aangepakt hebben...
Een dergelijk onderzoek is medio 2020 (3 generaties verder) ook gedaan en die was niet heel anders. Kan m er zo snel niet bij vinden.

Waar het volgens mij om gaat en wat al die onderzoeken bevestigen is dat er nog iets anders is dan dergelijke factoren, anders was de verhouding niet zo scheef. Maar men verrekt (of durft niet?) uit te zoeken wat dat nou precies is.

Mijn vermoeden is dat daar hetzelfde aan ten grondslag ligt als bijvoorbeeld de fascinatie voor dikke auto’s (met de hele familie een dikke auto kopen terwijl je met 8 man in een rijtjeshuis woont) en het nodig vinden om er luid toeterend op uit te gaan en schijt te hebben aan je omgeving als je clubje heeft gewonnen. Ik sjacheer het bewust een beetje, maar ook dat zijn voor ons ‘vreemde’ gewoontes die bepaalde groepen als vanzelfsprekend zien. In dat grijze gebied zit ergens de trigger als ook oplossing. Maar dan moet je het wel uitzoeken.

• alexbl69
Delerium schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:39:
[...]Het enige wat ik kan toevoegen is dat het betrokken tuig prima geïntegreerd spul is, want zo zijn wij.
Wanneer hebben 'wij' de laatste keer en masse (georganiseerd, met honderden tegelijk) mensen op grond van hun afkomst en/of nationaliteit systematisch opgejaagd en volledig in elkaar geslagen?

• PHiXioN
Mijn neef is 100% Nederlands en rijdt de dikste Mercedes terwijl hij bij zijn moeder woont. En een helemaal autochtone hooligan die de meeste dagen leuke dingen doet met zijn familie. Verder ken ik hele Marokkanen en Turken die hard werken om een mooi bestaan voor zichzelf op te bouwen. Hou toch op met het uitvergroten van stereotypen en het verheerlijken van eugenics en zoeken van causale verbanden tussen afkomst en gedrag.

• Morrar
Je hebt cijfers en meningen. Jouw vermoeden is vooral dat laatste zou ik zeggen.

Ik heb ook mijn vermoedens. Zou mij ook niet verbazen als de macho cultuur ermee te maken heeft, maar aan de andere kant zijn er genoeg landen met zo'n cultuur waar het wel prima loopt...

Dus er zullen ook nog wel wat andere dingen meespelen, denk je niet? Ik ga er in ieder geval nu een nachtje over slapen ;) Weltrusten allen en houd het vriendelijk!

[ Voor 7% gewijzigd door Morrar op 08-11-2024 23:48 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Omdat het over Israel gaat, staat alles en iedereen natuurlijk op scherp. Op zich terecht, antisemitisme is, net zoals alle andere soorten van rassenhaat, iets wat met wortel en tak moet uitgeroeid worden. En natuurlijk kwam dit geweld vanuit antisemitisme, wat enorm is aangewakkerd door bepaalde zaken.

Maar neem eens wat stappen terug, allen tezamen.

Stel we hadden het somehow een goed idee gevonden dat Spartak Moskou gezellig in Amsterdam mocht gaan voetballen.

Dat had echt al tot genoeg onrust geleid, en als die fans dan ook nog eens besluiten wat UA-vlaggen te vernielen en wat al niet meer, dan was de vlam ook in de pan geslagen. En dan hadden we minimaal dezelfde taferelen gezien, alleen in een andere taal.

Nogmaals, ik praat het niet goed, want het is niet goed te praten.

Het is alleen helaas ook gewoon niet uniek, de scheidslijnen in landen waar je echte ultra's hebt [waar onze hooligans dus nog wat van kunnen leren] gaan ook veel dieper dan "ik draag rood, jij draagt blauw, dus ik sla je dood", en anders heb je natuurlijk nog de immer gezellige Old Firm in Schotland, waar je geen "integratieproblematiek" en antisemitisme nodig hebt om complete veldslagen te houden.

Voetbal is oorlog, zo bleek helaas weer eens. Het is uiteindelijk gewoon triest voor alle onschuldigen. De Israelische supporters, buitenlanders in NL die wel gewoon normaal kunnen doen [veruit de meeste], Halsema die de wind van voren krijgt zonder goede reden en Schoof die nu niet kan genieten van het zonnetje in Budapest.

En niet vergeten de AWM mods :+

People as things, that’s where it starts.

• PHiXioN
RobinHood schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:46:
Omdat het over Israel gaat, staat alles en iedereen natuurlijk op scherp. Op zich terecht, antisemitisme is, net zoals alle andere soorten van rassenhaat, iets wat met wortel en tak moet uitgeroeid worden. En natuurlijk kwam dit geweld vanuit antisemitisme, wat enorm is aangewakkerd door bepaalde zaken.

Maar neem eens wat stappen terug, allen tezamen.

Stel we hadden het somehow een goed idee gevonden dat Spartak Moskou gezellig in Amsterdam mocht gaan voetballen.

Dat had echt al tot genoeg onrust geleid, en als die fans dan ook nog eens besluiten wat UA-vlaggen te vernielen en wat al niet meer, dan was de vlam ook in de pan geslagen. En dan hadden we minimaal dezelfde taferelen gezien, alleen in een andere taal.

Nogmaals, ik praat het niet goed, want het is niet goed te praten.

Het is alleen helaas ook gewoon niet uniek, de scheidslijnen in landen waar je echte ultra's hebt [waar onze hooligans dus nog wat van kunnen leren] gaan ook veel dieper dan "ik draag rood, jij draagt blauw, dus ik sla je dood", en anders heb je natuurlijk nog de immer gezellige Old Firm in Schotland, waar je geen "integratieproblematiek" en antisemitisme nodig hebt om complete veldslagen te houden.

Voetbal is oorlog, zo bleek helaas weer eens. Het is uiteindelijk gewoon triest voor alle onschuldigen. De Israelische supporters, buitenlanders in NL die wel gewoon normaal kunnen doen [veruit de meeste], Halsema die de wind van voren krijgt zonder goede reden en Schoof die nu niet kan genieten van het zonnetje in Budapest.

En niet vergeten de AWM mods :+
Ik ben gestopt met lezen toen je het antisemitisme noemde. Israël en joods zijn zijn niet hetzelfde. Als je geen appels lust wil het niet zeggen dat je alle fruit haat.

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:41
YKla schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:05:
[...]

Nee, ze hebben Israëliërs aangevallen, niet Joden. Geweld van gister komt voort uit het geweld van Israel, niet omdat ze Joods zijn. Het is niet de eerste keer dat Maccabi Tel Aviv in Nederland voetbalt. Indien het Jodenhaat zou zijn, was het toen ook allemaal gebeurd.
Ik denk dat je zodra Russische supporters in Kiev loslaat er heel wat zal gebeuren, denk je niet?
Israëliërs.

EU DNS: 86.54.11.100

Pagina: 1 ... 49 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen culture war talking points. Zie ook: defiant in "De landelijke Nederlandse politiek 2023 - Na de val"
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen discussie over iq, natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur
• De kwestie Israël/Palestina is hier offtopic.

Brondiscussie kan hier: [AWM] Betrouwbare Bronnen Discussietopic