c-nan schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:39:
[...]
Maar dan begrijp ik niet hoe de PVV zo groot kan blijven. Stemmen we met zijn alle op de PVV als protest? Zo ja, protest tegen wat? Volgens de meest recente peilingen komt de PVV uit op 40+ zetels. Dat is bijna 1 op de 3 van alle stemgerechtigden, terwijl we met zijn alle weten dat de PVV nooit iets gaat bereiken.
Ja het is voor het overgrote deel echt wel een proteststem gezien de groei van PVV sinds de oorlog in Syrie. Daar hoef je weinig interviews voor te doen. En de andere politieke partijen blijven het keihard negeren. Also half NL Adolf ff wilt verkiezen tot opperhoofd.... Met LPF was het hetzelfde. De rest doet de koppen in het zand en wachten tot het kabinet klapt zodat het weer business as usual kan zijn. Ofwel problemen negeren..........
https://www.rijksoverheid...n-met-eerdere-verwachting
Tussen 30.000 en 72.000 asielzoekers per jaar.
*knip*, stemmingmakerij.
En het helpt ook niet echt dat er geen inhoudelijke discussie is of inhoudelijke analyse is over de instroom. Ik probeer ff snel wa te vinden over de instroom tov de jaren 80 en 90, maar kan even niet zo snel wat vinden. Vragen als:
- is de instroom zoveel hoger dan in andere periodes na de 2e wo
- verschil tussen arbeidsmigranten en asielzoekers van buiten de EU
- wat was de verwachting
- wat is de aangepaste verwachting
- Hoe gaan we ze huisvesten
- Gaan ze bijdragen aan de economie
- Wat doen we met mensen die niets bijdragen aan de economie
- Wat doen we met integratie? Dit is een gigantisch punt waar niemand inhoudelijk over wilt praten, want vrijheid blijheid.
- als dit een 5e column is gecreeerd door een buitenlandse mogenheid in samenwerking met mensensmokkelaars, doen we hier iets aan?
Gezien we ook afhankelijk zij van de EU kan er in NL zelf niks aangepast worden. En gezien het stemgedrag in Europa denk ik dat NL niet uniek is om rechts te stemmen en dat het sentiment wel hetzelfde is.
[
Voor 6% gewijzigd door
NMH op 16-10-2024 00:55
]