De landelijke Nederlandse politiek 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 82 Laatste
Acties:
  • 419.511 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Wat is er met de koelkast van de PVV gebeurd....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

eric.1 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:38:
Het is toch niet om te filmen dit. Het eerste echte debat, waar gaat het over? Een tweet van de vice-premier, wie tevens erg voldaan kijkt. 5 minutes of fame...succes.
Tsja, en het eerste écht inhoudelijke debat over een écht belangrijk onderwerp, namelijk de mest-problematiek, wordt uitgesteld tot na de zomer.

En waarom? Omdat de minister geen (voldoende) inhoudelijke kennis heeft.

WTF? Wat doe je dan als minister op die post als je geen kennis hebt van de materie waar je eigen ministerie over gaat?

Waar halen ze zo'n minister vandaan? Plukken ze gewoon een random iemand van straat die dan voorgedragen wordt ofzo? :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:39
*knip*, dit draagt niets bij.

[ Voor 79% gewijzigd door NMH op 04-07-2024 20:27 ]

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 11:23

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:40:
[...]

Waar halen ze zo'n minister vandaan? Plukken ze gewoon een random iemand van straat die dan voorgedragen wordt ofzo? :X
Vergeet even niet dat we een energetisch therapeut als minister hebben van Volksgezondheid.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
wildhagen schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:40:
[...]

Tsja, en het eerste écht inhoudelijke debat over een écht belangrijk onderwerp, namelijk de mest-problematiek, wordt uitgesteld tot na de zomer.

En waarom? Omdat de minister geen (voldoende) inhoudelijke kennis heeft.

WTF? Wat doe je dan als minister op die post als je geen kennis hebt van de materie waar je eigen ministerie over gaat?

Misschien kun je even hier kijken... het debat is bezig.

https://www.tweedekamer.n...n/livedebat/thorbeckezaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:30
dglavimans schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:40:
Arme Schoof, benieuwd hoe lang die dit volhoudt lijkt me een slijtageslag van heb ik jou daar
*knip*, dat mag wel wat minder grof. Je kiest hier voor als je je met die lui in laat.

[ Voor 11% gewijzigd door NMH op 04-07-2024 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:59
Schoof die zegt dat het niet meer geaccepteerd wordt als er nog wordt getwitterd vanuit Vak K.

Zou hij daar dan ook consequenties aan verbinden als het wel gebeurt? Wat doet hij als een van zijn ministers direct na een debat een dergelijke tweet stuurt als Agema?

Zijn positie is uiterst wankel, met dank aan zijn eigen ministersploeg.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

'praat u dit eerst uit onderling, dan spreken we daarna verder'. Oppositiepartijen bieden vaker zulke pauzes aan de coalitie aan, juist om de interne verdeeldheid bloot te leggen. Het is een goede Haagse gewoonte om daar dan vooral geen gebruik van te maken. Maar premier Schoof gaat er toch op in: ,,Als u schorst, kan ik me hier samen met het kabinet op beraden." Agema kijkt verbaasd als Schoof inderdaad pauzeert.

Het is duidelijk dat de linkse oppositie niet overtuigd is. ,,Jullie moeten op dag 1 al schorsen omdat er hommeles is," zegt Jimmy Dijk (SP).

:')

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:31

Auredium

Informaticus Chaoticus

Als ik zie hoe deze eerste dag gaat ben ik oprecht benieuwd of het kabinet het ook maar een maand doet uithouden.

Maar niet alleen het kabinet ook de kamer is gevuld met kleuters. Die mensen krijgen per maand 13.271 euro uitbetaald voor dit werk. Sorry dat ik het zeg maar dat is ronduit schandalig. (Dit staat los van het links of rechts debat maar is in het algemeen)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Malfunctions schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:43:
Schoof die zegt dat het niet meer geaccepteerd wordt als er nog wordt getwitterd vanuit Vak K.

Zou hij daar dan ook consequenties aan verbinden als het wel gebeurt? Wat doet hij als een van zijn ministers direct na een debat een dergelijke tweet stuurt als Agema?
Opstappen. En daar heeft ie dan genoeg redenen voor, want er is altijd een regel dat het kabinet als één mond hoort te praten. Het zal niet het eerste kabinet zijn wat daardoor is gevallen.

Getwitter van allerlei individuen hoort daar niet bij.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:59
Na een jaar van dit verlangt iedereen weer naar kabinet Rutte (inclusief de PVV) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Auredium schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:44:
Als ik zie hoe deze eerste dag gaat ben ik oprecht benieuwd of het kabinet het ook maar een maand doet uithouden.

Maar niet alleen het kabinet ook de kamer is gevuld met kleuters. Die mensen krijgen per maand 13.271 euro uitbetaald voor dit werk. Sorry dat ik het zeg maar dat is ronduit schandalig. (Dit staat los van het links of rechts debat maar is in het algemeen)
Dat lijkt niet te stroken met wat er op parlement.com staat.
Een 'gewoon' lid van de Tweede Kamer ontvangt per 1 januari 2023 een schadeloosstelling van ruim 124 duizend euro op jaarbasis, inclusief vakantiegeld en een eindejaarsuitkering. De voorzitter , ondervoorzitters en fractievoorzitters i ontvangen daar bovenop, afhankelijk van hun functie of de grootte van hun fractie, een toelage. Tweede Kamerleden ontvangen verder allerlei onkostenvergoedingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:05
Malfunctions schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:43:
Hoe dan ook is dat de oplossing natuurlijk niet. Het probleem is niet een tweet. Het probleem is dat ministers/bewindspersonen het kabinet ondermijnen. En dat los je niet op met een tweetverbod tijdens debatten...heck, dan mist hij volstrekt het punt :s

Zijn positie is uiterst wankel, met dank aan zijn eigen ministersploeg.
Wat voor consequentie? Zijn eigen minister eruit gooien?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kist schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:41:
[...]

*knip* Je kiest hier voor als je je met die lui in laat.
Inderdaad. Schoof moet niet klagen. Met partijen als PVV, BBB en (in mindere mate) NSC wéét je op voorhand dat je knallende ruzie krijgt, het zijn allemaal partijen met populistische standpunten (PVV, BBB) of partijen die mee waaien met rechts-radicale populisten om maar in het pluche te komen (NSC).

Dat gekoppeld aan uitspraken en acties uit het verleden van Wilders, en in mindere maten ook van Van der Plas.

Als Schoof écht dacht dat zo'n explosieve mix een stabiele coalitie kan opleveren, dan noem ik dat op zijn minst extreem naïef, en vraag ik me af of hij wel geschikt is voor deze functie. Dit had hij van 25 kilometer afstand al kunnen zien aankomen.

[ Voor 3% gewijzigd door NMH op 04-07-2024 20:29 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
eric.1 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:47:
[...]

Hoe dan ook is dat de oplossing natuurlijk niet. Het probleem is niet een tweet. Het probleem is dat ministers/bewindspersonen het kabinet ondermijnen. En dat los je niet op met een tweetverbod tijdens debatten...heck, dan mist hij volstrekt het punt :s

[...]

Wat voor consequentie? Zijn eigen minister eruit gooien?
Wat kun je er anders voor een consequenties aan verbinden? Anders is het een volkomen loze uitspraak.

Dus ja, overeengekomen regels overtreden betekent opstappen wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
Malfunctions schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:49:
[...]

Wat kun je er anders voor een consequenties aan verbinden? Anders is het een volkomen loze uitspraak.

Dus ja, overeengekomen regels overtreden betekent opstappen wat mij betreft.
Mja, dat zie ik niet snel gebeuren eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

eric.1 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:50:
[...]

Mja, dat zie ik niet snel gebeuren eerlijk gezegd.
Ik ook niet. De eerste lading ministers vinden was al een hele opgave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:28
Het zal Wilders aan z'n reet roesten of dit kabinet de kerst haalt ja of nee. Hij weet nu al dat ie bij eventuele volgende verkiezingen nog groter wordt, en daarmee zijn premierskansen aanzienlijk zullen stijgen.

Het geleuter van de oppositie helpt hem alleen maar zijn ultieme doel te verwezenlijken.

[ Voor 17% gewijzigd door DutchOwnage op 04-07-2024 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:47
Yaksa schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:32:
"Het is een vieze, vuile beschuldiging van Yesilguz dat ik achter de tweet van Agema zou zitten". Aldus dhr. Wilders
Waarom maakt hij daar nou een punt van? Of staat hij nu ineens niet meer achter de uitspraken van zijn ministers?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 16:53
En ik maar denken dat de "debatten" tussen Trump en Biden het absolute dieptepunt zijn met alle moddergooien over en weer.
Nou,zoek het maar dichter bij huis hoor, we zijn het lachertje van Europa met dit circus wat er nu gaande is.

Het voelt bijna te absurd voor woorden om dit mee te maken in mijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Malfunctions schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:47:
[...]

Dat lijkt niet te stroken met wat er op parlement.com staat.

[...]
Jaarbasis en maandelijks, Bruto en Netto. Verschillende jaartallen mogelijk. Je moet nu niet gaan muggenziften. Het is gewoon een hoop geld. Maar het is een goede manier om een fout aan te wijzen zonder de boodschap echt te ontkrachten.

Ze krijgen een hoop geld voor dit clownsgedrag.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DutchOwnage schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:51:
Het zal Wilders aan z'n reet roesten of dit kabinet de kerst haalt ja of nee. Hij weet nu al dat ie bij eventuele volgende verkiezingen nog groter wordt, en daarmee zijn premierskansen aanzienlijk zullen stijgen.
Als hij nu al de boel laat klappen, en nu al de grootst mogelijke moeite heeft om coalitiepartners te vinden, kan je nu al op alle 11 vingers natellen dat er volgende keer écht niemand meer met PVV in zee wil, en hij dus geen coalitie kan vormen, waanra nummer 2 eenj poging mag gaan doen hij dus buitenspel staat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
De bijdrage van Baudet.. :')

Hoe kan het dat die clown nog spreektijd krijgt. Dat vergeten we misschien met de shitshow op de voorgrond, maar dat hij daar nog steeds zit is natuurlijk een schande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
wildhagen schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:53:
[...]

Als hij nu al de boel laat klappen, en nu al de grootst mogelijke moeite heeft om coalitiepartners te vinden, kan je nu al op alle 11 vingers natellen dat er volgende keer écht niemand meer met PVV in zee wil, en hij dus geen coalitie kan vormen, waanra nummer 2 eenj poging mag gaan doen hij dus buitenspel staat.
Met zoveel zetels van de PVV straks zullen alleen de BBB en Ja21 voldoende zijn om tot een meerderheid te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:58
Baudet: "Je mag rustig zeggen dat een straat vol hoofddoekjes een teken van omvolking is".
Niet te geloven dit.....

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:30
DutchOwnage schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:55:
[...]

Met zoveel zetels van de PVV straks zullen alleen de BBB en Ja21 voldoende zijn om tot een meerderheid te komen.
In de huidige peilingen staan die partijen samen op 51 doen we de andere landverraders erbij, dan kom je op 54, groot maar niet groot genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Gelukkig wordt hij op het matje geroepen door de voorzitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:53:
[...]

En waardoor Wilders nóg harder populistisch gaat lopen schreeuwen dat iedereen groot is en hij klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

DutchOwnage schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:51:

Het geleuter van de oppositie helpt hem alleen maar zijn ultieme doel te verwezenlijken.
Wilders zijn probleem is dat zelfs als hij groeit als partij hij na dit debacle geen kabinet meer kan vormen. NSC en VVD zullen na dit 100% zeker niet meer met PVV samen willen werken. Dus PVV zal hoogst waarschijnlijk geen meerderheid kunnen vormen. Wat we dan wel krijgen is koffiedik kijken maar ik vermoed 'iets' met PVDA/GL.
Mijn verwachting is dat dit kabinet bliksemsnel klapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Kist schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:56:
[...]

In de huidige peilingen staan die partijen samen op 51 doen we de andere landverraders erbij, dan kom je op 54, groot maar niet groot genoeg.
Huidige peilingen... Je zegt 't goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 13:30
skimine schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:52:
[...]

Waarom maakt hij daar nou een punt van? Of staat hij nu ineens niet meer achter de uitspraken van zijn ministers?
Je zou bijna denken dat hij een stoornis heeft waardoor hij mensen dwangmatig moet uitkafferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Auredium schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:57:
[...]

Wilders zijn probleem is dat zelfs als hij groeit als partij hij na dit debacle geen kabinet meer kan vormen.
Ook niet als worst-case scenario Wilders 76 zetels haalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Stoney3K schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:58:
[...]

Fictieve scenario's doen weinig terzaken. Maar ik denk niet dat Wilders zo veel groei zal krijgen als men denkt. Zijn initiële groei bij herverkiezingen was als er geen regering uit de laatste verkiezingen zou komen. Nu is er een PVV regering en die bakt er niets van dus zullen mensen PVV hiervoor afstraffen zelfs als Wilders zelf de dans ontspringt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Malfunctions
Ouwehand die terecht vraagt of Schoof dit niet zag aankomen. En Schoof die daar op z'n tong moet bijten om geen eerlijk en oprecht antwoord te geven. Ik begin echt medelijden met hem te krijgen.

Met (wellicht de verkeerde) idealen in deze functie stappen, en dan deze bak stront over je heen krijgen. Het heeft wat triests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zelfs al haalt Wilders 76 zetels, dan nog moet hij in de eerste kamer aansluiting zoeken om zijn lekkende koelkast uit te mogen pakken.
Volgens mij hebben PVV en BBB samen geen meerderheid in de eerste kamer.

Edit: ik kom op 25 zetels met BBB, PVV, Ja21 en FvD samen. De rest zal ze zeer waarschijnlijk niet steunen bij een evt herverkiezing met 76 zetels.

[ Voor 26% gewijzigd door _JGC_ op 04-07-2024 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Stoney3K schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:58:
[...]

Dat gaat echt niet gebeuren. De grootste partij uit het verleden had volgens mij 49 zetels (Katholieke Volkspartij, een van de voorlopers van het CDA, in 1959). En dat was een normale partij, geen extemisten-partij als PVV.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
Auredium schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:00:
[...]

Fictieve scenario's doen weinig terzaken. Maar ik denk niet dat Wilders zo veel groei zal krijgen als men denkt. Zijn initiële groei bij herverkiezingen was als er geen regering uit de laatste verkiezingen zou komen. Nu is er een PVV regering en die bakt er niets van dus zullen mensen PVV hiervoor afstraffen zelfs als Wilders zelf de dans ontspringt.
Echt, ze zijn nog niet eens begonnen. Al 2 dagen wordt alleen de racisme kaart getrokken door de oppositie.

Een groot deel van de bevolking is daar gewoon klaar mee. Geef het een kans.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als het zo snel klapt als dat het kan, is de rol van Wilders natuurlijk wel definitief uitgespeeld. Inhoudelijk fout, maar ook qua vorm en uitvoering niet geschikt voor politiek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Malfunctions schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:00:
Ouwehand die terecht vraagt of Schoof dit niet zag aankomen. En Schoof die daar op z'n tong moet bijten om geen eerlijk en oprecht antwoord te geven. Ik begin echt medelijden met hem te krijgen.

Met (wellicht de verkeerde) idealen in deze functie stappen, en dan deze bak stront over je heen krijgen. Het heeft wat triests.
Natuurlijk. Zelfs wij amateurs hier zagen dat dit een zooitje zou worden. Dan kan Schoof dat ook.

Het is tragisch voor Schoof, en het is treurig dat Wilders niet op deze plek staat. Die zou het ook niet bij elkaar houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:14
Delerium schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:02:
Als het zo snel klapt als dat het kan, is de rol van Wilders natuurlijk wel definitief uitgespeeld. Inhoudelijk fout, maar ook qua vorm en uitvoering niet geschikt voor politiek.
Verwacht ik niet. Wilders zou dit prima weten te spinnen in zijn voordeel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

DutchOwnage schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:02:
[...]

Echt, ze zijn nog niet eens begonnen. Al 2 dagen wordt alleen de racisme kaart getrokken door de oppositie.

niets mis met openlijk racisme. Graag nog meer toeslagenaffaire en liever nog deporteren.

Maar dat wil Omtzigt niet en zo loopt er nog een kamermeerderheid rond die dit soort shit niet goed vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
Eerdmans zet rustig twee groepen tegenover elkaar. Hoe noemen we dat ook al weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Delerium schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:04:
[...]
niets mis met openlijk racisme. Graag nog meer toeslagenaffaire en liever nog deporteren.

Maar dat wil Omtzigt niet en zo loopt er nog een kamermeerderheid rond die dit soort shit niet goed vinden.
Omtzigt houdt werkelijk niets over bij eventuele volgende verkiezingen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Heb je de uitlatingen van diverse kabinetsleden wel gehoord? Dingen als omvolking, wat gewoon een nazi-term is.

Als je met dat soort zeer extremistische termen gooit, en als minister-president stuur je de (kandidaat-)minister niet meteen de laan uit, dan roep je het ook wel over jezelf af.

Een groot deel van de bevolking is klaar met kabinets-uitspraken over 'omvolking' etc, wat men overgenomen heeft van het nazisme.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Parafrasering Eerdmans: "De linkse oppositie zal altijd spijkers op laag water zoeken, zoals een tweet van tig jaar geleden"

De hypocrisie nadat Agema een interview van tig jaar geleden aanhaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:07
Bananenplant schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:57:
[...]

Ik zat laatst te kijken hoeveel abonnees kranten hebben: Wikipedia: Lijst van kranten in Nederland.

Als je de kwaliteitskranten (NRC, Trouw, Volkskrant) bij elkaar optelt ...
Kwaliteitskranten, dat is een waarde oordeel. Ik lees bewust allerlei kranten om zo meerder invalshoeken cq standpunten te lezen. De door jou genoemde kranten zijn links georienteerd, er zijn ook meer rechts georienteerde kwaliteitskranten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
wildhagen schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:06:
[...]

Heb je de uitlatingen van diverse kabinetsleden wel gehoord? Dingen als omvolking, wat gewoon een nazi-term is.

Als je met dat soort zeer extremistische termen gooit, en als minister-president stuur je de (kandidaat-)minister niet meteen de laan uit, dan roep je het ook wel over jezelf af.

Een groot deel van de bevolking is klaar met kabinets-uitspraken over 'omvolking' etc, wat men overgenomen heeft van het nazisme.
Een groot deel van de bevolking ligt niet wakker van (foute) uitspraken uit het verleden. Die willen gewoon dat het kabinet aan de slag gaat, en wel meteen. Alsof er niet genoeg uitdagingen liggen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Malfunctions
Jetten legt de vinger op de zere plek. Als de tweet blijft staan is het onderdeel van wat het kabinet zegt/denkt.

Zwakke beurt van Schoof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 22:08
Sleepie schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:53:
En ik maar denken dat de "debatten" tussen Trump en Biden het absolute dieptepunt zijn met alle moddergooien over en weer.
Nou,zoek het maar dichter bij huis hoor, we zijn het lachertje van Europa met dit circus wat er nu gaande is.

Het voelt bijna te absurd voor woorden om dit mee te maken in mijn leven.
Precies dit.. Dat de huidige coalitie uiterst wankel is ziet iedereen, dat enkele partijen en personen daarbinnen nou niet bepaald meehelpen weet ook iedereen, maar please ga de (onafhankelijke) premier pas aanvallen als het echt niet meer gaat, en niet nog voordat ze zijn begonnen. Het lijkt wel een kleuterklas.

Laat ze eerst maar eens aangeven wat ze gaan doen en hoe, en de oppositie daarop reageren ipv op de man spelen of individuele uitspraken uit een lang verleden, want die individuen zullen echt niet de hele richting van de regering kunnen bepalen.

Maar goed, nu Schoof zelfs vanuit een regeringspartij wordt aangevallen is het helemaal treurig. Jemig..

En de huidige oppositie helpt m.i. de PVV met dit optreden. PVV vindt het wss wel best dat de coalitie snel valt en er snel weer verkiezingen zijn waar ze nog groter worden :F

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 04-07-2024 17:10 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Heeft Wilders de tweet nou uitgeprint? :P

Edit: Ja dus.

Lekker links trashen zodat het niet over het beleid hoeft te gaan.

[ Voor 51% gewijzigd door Tk55 op 04-07-2024 17:10 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Door de oppositie? Kabinetsleden hebben die kaart getrokken, de oppositie pakt het alleen op. Racisme en discriminatie liever negeren dus?
DutchOwnage schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:08:
[...]

Een groot deel van de bevolking ligt niet wakker van (foute) uitspraken uit het verleden. Die willen gewoon dat het kabinet aan de slag gaat, en wel meteen. Alsof er niet genoeg uitdagingen liggen.
Uit het verleden? Agema heeft nog geen uur geleden getweet. Agema begin inderdaad wel over een artikel uit een heel ver verleden. Pot en ketel much?

[ Voor 34% gewijzigd door fsfikke op 04-07-2024 17:13 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:02
Ik denk dat de oppositie ook liever heeft dat de regering 't een paar maanden uitzingt, tot in ieder geval na de begroting voor 't komende jaar; Dan kan tenminste iedereen goed zien wat voor een shitshow 't is.

En ergens heb ik 't wel te doen met Schoof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

garriej schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:51:
[...]

Ik ook niet. De eerste lading ministers vinden was al een hele opgave.
Relatief gezien was er dan ook alleen maar kans op brandhout en andere ambitieuze kwakzalvers, niemand met enige serieuze ambitie gaat met zulke schertsfiguren in één kabinet zitten zonder een gigantisch afbreukrisico voor lief te nemen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:58
Wilders maakt het alleen maar erger nu. Hij vergeet ff dat ministers het kabinetsbeleid moeten uitdragen.

[ Voor 45% gewijzigd door Yaksa op 04-07-2024 17:12 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
rik86 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:10:
Ik denk dat de oppositie ook liever heeft dat de regering 't een paar maanden uitzingt, tot in ieder geval na de begroting voor 't komende jaar; Dan kan tenminste iedereen goed zien wat voor een shitshow 't is.

En ergens heb ik 't wel te doen met Schoof
Ook hij had kunnen bedanken voor de eer en het voorstel af kunnen slaan :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Een groot deel van de bevolking wil geen beleid wat voortkomt uit nazi-ideologie (zoals omvolking etc, dat toch echt uit het nazisme komt). De nazi's hebben laten zien dat dat beleid niet heel goed uitpakt.

Uitdagingen kan je alleen met fatsoenlijk beleid aangaan en bestrijden, niet door het op omvolking te gooien,

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Yaksa schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:11:
Wilders maakt het alleen maar erger nu.
Niet voor zijn achterban; Hij doet het uitstekend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-06 22:15

boesOne

meuh

GAIAjohan schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:08:
[...]
Maar goed, nu Schoof zelfs vanuit een regeringspartij wordt aangevallen is het helemaal treurig. Jemig..
Het is sowieso een negatief kabinet met een negatieve boodschap. Het is allemaal kut en dat is andermans schuld. Ze zijn gewend om te zieken, treiteren en backstabben. Dat gaat niet zomaar veranderen omdat ze per ongeluk een kabinet ingetuimeld zijn. Dit blijft zo doorgaan totdat iemand de stekker er uit trekt.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
GAIAjohan schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:08:
[...]

Precies dit.. Dat de huidige coalitie uiterst wankel is ziet iedereen, dat enkele partijen en personen daarbinnen nou niet bepaald meehelpen weet ook iedereen, maar please ga de (onafhankelijke) premier pas aanvallen als het echt niet meer gaat, en niet nog voordat ze zijn begonnen. Het lijkt wel een kleuterklas.

Laat ze eerst maar eens aangeven wat ze gaan doen en hoe, en de oppositie daarop reageren ipv op de man spelen of individuele uitspraken uit een lang verleden, want die individuen zullen echt niet de hele richting van de regering kunnen bepalen.

Het zijn niet zomaar wat uitspraken uit het verleden. Geen normaal mens gaat termen als "omvolking" gebruiken als er meer migranten in de wijk komen wonen. Normale mensen, zeg maar "de gewone Nederlander" waar Wilders het altijd over heeft, zegt dat dat er veel buitenlanders komen wonen, dat ze hun wijk niet meer herkennen, eventueel iets in de trant van k**<vul maar een afkomst in>. Maar mensen die omvolking gebruiken doen dat heel specifiek. En daar kan je ze niet hard genoeg voor aanpakken. Als je zo diep in die materie zit dan laat je dat niet opeens vallen als je minister wordt. Zo'n gedachtengang zit in de vezels van je lichaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Wilders maakt het alleen maar erger nu.
Wilders maakt het voor de PVV alleen maar beter, en wordt feitelijk gesteund door de oppositie :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:11

ZieMaar!

Moderator General Chat
Normaal komt Wilders weg met dit soort frames, maar hier prikt toch echt iedereen doorheen? Wat @Yaksa zegt dus idd.

Heb te doen met Schoof, al wist ie waar hij aan begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Auredium schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:00:
[...]

Nou ja. Als het kabinet valt omdat of Europa of "D66-rechters" of coalitiegenoten onmogelijke asielmaatregelen tegenhouden dan kan hij het natuurlijk zo spinnen dat het niet aan hem ligt. De vraag is nu of de domme tweets van Wilders zelf als Agema de PVV verweten wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
ZieMaar! schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:12:
Normaal komt Wilders weg met dit soort frames, maar hier prikt toch echt iedereen doorheen? Wat @Yaksa zegt dus idd.

Ik hoop dat Schoof een beetje warm aan het lopen is en zodra het moment daar is Wilders een keer genadeloos in de hoek zet, op een manier dat de achterban van Wilders ook doorheeft dat het een charlatan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
ZieMaar! schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:12:

Ik denk dat de gemiddelde pvv’er dit niet boeit en heb ermee weg laat komen. Twitter kuch X staat vol met dat soort meuk

Oh wat is Wilders zielig, de elite bla bla blaas

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 04-07-2024 17:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
wildhagen schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:11:
[...]

Een groot deel van de bevolking wil geen beleid wat voortkomt uit nazi-ideologie (zoals omvolking etc, dat toch echt uit het nazisme komt). De nazi's hebben laten zien dat dat beleid niet heel goed uitpakt.

Uitdagingen kan je alleen met fatsoenlijk beleid aangaan en bestrijden, niet door het op omvolking te gooien,
Hou toch alsjeblieft op met dat omvolking en nazi praktijken. Betrokken bewindslieden hebben daar openlijk afstand van genomen (gemeend of ongemeend, dat valt te bezien)

Op een gegeven moment moet je daar gewoon een punt achter kunnen zetten. Hoe verwerpelijk die uitspraken ook waren. Maar het is de enige munitie waar de oppositie op dit moment mee kan schieten. Triest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Timmermans maakt een goed punt over hondenfluitjes. Uit de reactie komt Schoof wel wat naïef over; Hij lijkt niet in de gaten te hebben dat er continu smerige politieke spelletjes worden gespeeld door Wilders en co.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:14
Wat doet die Baudet in de kamer joh :p

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DutchOwnage schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:15:
[...]

Hou toch alsjeblieft op met dat omvolking en nazi praktijken. Betrokken bewindslieden hebben daar openlijk afstand van genomen (gemeend of ongemeend, dat valt te bezien)

Op een gegeven moment moet je daar gewoon een punt achter kunnen zetten. Hoe verwerpelijk die uitspraken ook waren. Maar het is de enige munitie waar de oppositie op dit moment mee kan schieten. Triest.
De dag dat we omvolking en andere nazi-ideologie gaan normaliseren en goedpraten zoals jij doet, is de dag dat we als land moreel helemaal failliet zijn, en internationeel een krankzinnige indruk achterlaten.

Als je als kabinet je beleid baseert op dingen als omvolking, dan ben je wat mij betreft gewoon af.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:27
bommel schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:07:
[...]
er zijn ook meer rechts georienteerde kwaliteitskranten.
Noem er eens een paar? Ik kan namelijk niks vinden, maar wellicht Google ik verkeerd? :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

dglavimans schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:18:
"Er worden hier complottheorieën verspreid" :') _O-

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-06 22:15

boesOne

meuh

[...]

Niet triest, noodzakelijk. Alles was naar fascisme ruikt moet je actief weren uit het centrum van de macht. De oppositie is hier nu actief mee bezig en ik hoop dat ze niet loslaten. Niemand gelooft dat ze oprecht afstand gedaan hebben van de uitspraken. Kom nou. We zijn niet achterlijk.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:46
Vanavond maar eens wat popcorn inslaan…

Wat een vertoning. Triest.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
[...]

Dat zou omgaan als het een keertje per ongeluk gezegd zouden hebben. Maar het komt bij diverse PVV-ers keer op keer op keer terug. Ook Bosma is niet vies van een complottheorie her en der.

Dus die excuses zijn loos, ze gebruiken vervolgens gewoon een ander woord

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• b_g_e
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-04 16:39
dglavimans schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:18:
Hij komt behoorlijk bezopen over, als ik dat zo mag zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
b_g_e schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:21:
[...]

Hij komt behoorlijk bezopen over, als ik dat zo mag zeggen.
Hij lijkt het oprecht als een spelletje te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
boesOne schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:19:
[...]

Niet triest, noodzakelijk. Alles was naar fascisme ruikt moet je actief weren uit het centrum van de macht. De oppositie is hier nu actief mee bezig en ik hoop dat ze niet loslaten. Niemand gelooft dat ze oprecht afstand gedaan hebben van de uitspraken. Kom nou. We zijn niet achterlijk.
Zolang het verankerd is in de grondwet(iedereen is gelijk voor de wet), kan Faber in haar hoofd denken wat ze wil. Dat mag. Maar uiteindelijk zal ook zij zich aan de grondwet dienen te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
Wat zegt Baudet nou eigenlijk...? "De som der delen", "vector", .. NAVO aan pulsvisserij koppelen? Een enorm rookgordijn zonder specifieke inhoud...

[ Voor 21% gewijzigd door eric.1 op 04-07-2024 17:24 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

eric.1 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:22:
Wat zegt Baudet nou eigenlijk...? "De som der delen", "vector", .. NAVO aan pulsvisserij koppelen?
"Lorem ipsum dolor sit amet"
Ik vraag me sowieso af hoeveel Nederlandse intellectuelen onder ons überhaupt deze taal begrijpen. Het is niet te volgen voor de gemiddelde mens.

[ Voor 6% gewijzigd door ViezeVis op 04-07-2024 17:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
wildhagen schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:18:
[...]

De dag dat we omvolking en andere nazi-ideologie gaan normaliseren en goedpraten zoals jij doet, is de dag dat we als land moreel helemaal failliet zijn, en internationeel een krankzinnige indruk achterlaten.

Als je als kabinet je beleid baseert op dingen als omvolking, dan ben je wat mij betreft gewoon af.
Volgens mij normaliseert hij het nergens en praat hij het ook niet goed.
En anders mag je de exacte locatie waar hij het goedkeurt en normaliseert best even aanwijzen in zijn post.

Het enige dat hij zegt is dat mensen hun verwerpelijke uitspraken uit het verleden achter zich moeten kunnen laten.

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 04-07-2024 17:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:26
Malfunctions schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:00:

Schoof dacht het denk ik, en ik heb dit eerder al gedacht dat hij het met zijn ervaring en staat van dienst wel kon managen. Dat is of naïef geweest of een stukje arrogantie/ego. Hoort erbij en geen waardeoordeel. Kan gebeuren niemand is iets menselijks vreemd.

Andere kandidaten zijn afgehaakt nadat hun directe omgeving heeft gezegd, doe nou niet.

Wellicht dacht Schoof daar anders over, maar medelijden hoef je niet te hebben. Het is een weloverwogen beslissing geweest dat kan weleens verkeerd uitpakken.

Men heeft gewoon teveel hoop gehad dat de PVV te managen zou zijn. En dat is het losgeslagen projectiel dat Wilders heet nú eenmaal niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
GAIAjohan schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:25:
[...]
Het enige dat hij zegt is dat mensen hun verwerpelijke uitspraken uit het verleden achter zich moeten kunnen laten.
Probleem is dat dat erg ongeloofwaardig is. Het is alsof Van der Plas morgen voorzitter wordt van de PvdD. Dan komt ze ook niet weg met één slap woordje dat ze al die tijd verkeerd begrepen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CornermanNL
Wilders maakt het alleen maar erger nu. Hij vergeet ff dat ministers het kabinetsbeleid moeten uitdragen.
Hij heeft dan ook niets op met de rechtsstaat, die Agema is gewoon zijn ondergeschikte en zit daar voor hem en niemand anders.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
CornermanNL schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:26:
[...]

Men heeft gewoon teveel hoop gehad dat de PVV te managen zou zijn. En dat is het losgeslagen projectiel dat Wilders heet nú eenmaal niet.
Ik had eerlijk gezegd wel gedacht dat hij zo tactisch was om niet nu al gelijk de boel in de fik te zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
D-e-n schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:30:
[...]

Ik had eerlijk gezegd wel gedacht dat hij zo tactisch was om niet nu al gelijk de boel in de fik te zetten
Waarom zou hij? Zijn beweging is gebaat bij meer chaos. Dan kan hij weer iedereen en alles de schuld geven. Hoe langer het duurt hoe meer de PVV ministers in de problemen kunnen komen.

Nu kan hij, bij het snel laten klappen de Calimero kaart trekken. Zie je wel wij krijgen geen kans. Compleet onzin maar dat maakt niet uit. Allemaal marketing en optiek. Met de toekomst van Nederland op het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
D-e-n schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:29:
[...]

Probleem is dat dat erg ongeloofwaardig is. Het is alsof Van der Plas morgen voorzitter wordt van de PvdD. Dan komt ze ook niet weg met één slap woordje dat ze al die tijd verkeerd begrepen is.
Maar dan nog. Tuurlijk ben ik niet naïef en ik weet heus wel dat Faber het liefst morgen een grenshek van Groningen naar Maastricht wil laten neerzetten. Dat mag zij toch denken? Maar de uitvoerbaarheid is 0,0, dat zal zij weten. Maar dat hoeft haar er niet van te weerhouden om proberen zo ver mogelijk te komen. Dat mandaat heeft zij nou eenmaal gekregen van een meerderheid van de kiezers. En of die minister nou Faber of Pietje of Henkie heet, doet niet ter zake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bommel
  • Laatst online: 10:07
iamerwin schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:18:
[...]

Noem er eens een paar? Ik kan namelijk niks vinden, maar wellicht Google ik verkeerd? :)
FD, Elsevier (alhoewel misschien technisch geen krant), Reformatorisch Dagblad, regionale dagbladen (alhoewel tegenwoordig veelal onder AD paraplu) en ... de telegraaf.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
eric.1 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:22:
Wat zegt Baudet nou eigenlijk...? "De som der delen", "vector", .. NAVO aan pulsvisserij koppelen? Een enorm rookgordijn zonder specifieke inhoud...
Je zou eerder zeggen dat hij een klap van de molen heeft gehad dan van een paraplu.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 13:30
[...]

Zo her en der in de sportschool en de kroeg opgepikt: “ik weet ook wel dat de PVV foute boel is, maarja, ik wil gewoon dat mijn dochter van 25jaar nu eindelijk eens een huurwoning krijgt, dus ik geef ze een kans. Verder heb ik niks tegen moslims en immigranten want daar werk ik zelf ook mee. Maar de foute types verpesten het voor de rest. Dus tja.”.

En iets soortgelijks zal het ook wel met de boeren en CO2 uitstoot en BBB zijn.

Mensen gaan over het algemeen voor de simpele oplossing en voor zichzelf. En er zijn er een paar die dat goed snappen en het verhaal lekker simpel en zwart wit neerzetten, inclusief gratis bier.

En dan krijg je dus dit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Malfunctions
DutchOwnage schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:33:
[...]

Maar dan nog. Tuurlijk ben ik niet naïef en ik weet heus wel dat Faber het liefst morgen een grenshek van Groningen naar Maastricht wil laten neerzetten. Dat mag zij toch denken? Maar de uitvoerbaarheid is 0,0, dat zal zij weten. Maar dat hoeft haar er niet van te weerhouden om proberen zo ver mogelijk te komen. Dat mandaat heeft zij nou eenmaal gekregen van een meerderheid van de kiezers. En of die minister nou Faber of Pietje of Henkie heet, doet niet ter zake.
Dit is niet waar. Al tientallen keren eerder uitgelegd. Deze coalitie heeft samen een meerderheid. De PVV alleen niet. Dus er is geen meerderheid van kiezers die PVV beleid wil zien.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:10

MazeWing

The plot thickens...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nx5e52A9kmeQobexaJq2No9XVeo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mygeOvZdBo2IexnwTembMELn.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat bovenstaand plaatje de huidige coalitie perfect samenvat. Wat een aanfluiting van epische proporties. Als dit langer dan 100 dagen stand gaat houden dan eet ik mijn hier op.

Het is wachten tot de eerste partijleider de stekker eruit gaat trekker en zich terugtrekt met zijn/haar partij, Schoof het voor gezien houdt of dat iedereen elkaar de moet uit vecht.
LPF in 2002 is er niets bij....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Hoezo, meerderheid van de kiezers? Dat zou alleen opgaan als ze 76 zetels of meer hebben. Het is een minderheid van de kiezers die daarvoor kiest en een mandaat gegeven heeft.

Het overgrote deel van Nederland heeft niet op de PVV (en dus Faber) gestemd! Vergeet dat niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
[...]

Ze mag alles denken maar ik en vele Nederlanders met mij vinden haar denken een gevaar voor de democratie. Haar denken is een vijandbeeld dat mensen tegen elkaar opzet. Het deelt mensen in in klassen op basis wat ze geloven of waar ze vandaan komen of wat ze überhaupt zijn. Het omvat leugens over complotten die helemaal niet bestaan. En dat soort mensen zou je ver weg moeten houden bij de knoppen van het land.

Overigens heeft zij dat mandaat niet gekregen. Een partij die een minderheid van het Nederlandse volk vertegenwoordigt heeft haar naar voren geschoven en een deel van de kamer heeft niet de ballen gehad om dat tegen te houden terwijl ze het eigenlijk gewoon met mij eens zijn. En dat is extra gevaarlijk want het voedt bovenstaande gevaarlijke vijandbeeld alleen maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-06 02:57
MazeWing schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:38:
Ik denk dat bovenstaand plaatje de huidige coalitie perfect samenvat. Wat een aanfluiting van epische proporties. Als dit langer dan 100 dagen stand gaat houden dan eet ik mijn hier op.
Misschien kunnen we de krop sla alvast uit de koelkast van Wilders halen en kijken of Schoof het record van Liz Truss breekt. Ik vind het wel treurig wat het niveau is van het debat vandaag. Vooral het kabinet maar ook de oppositie doet niet veel meer dan modder gooien, en dat moet dan ons land besturen in een zeer uitdagende periode wat betreft geopolitiek en klimaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Malfunctions schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:37:
[...]

Dit is niet waar. Al tientallen keren eerder uitgelegd. Deze coalitie heeft samen een meerderheid. De PVV alleen niet. Dus er is geen meerderheid van kiezers die PVV beleid wil zien.
Maar een PVV minister heeft Asiel en Integratie gekregen. Net zoals stokpaardje Financiën naar de VVD ging. Daar zaten de andere coalitiepartijen bij. Die wisten dondersgoed wat de PVV agenda inhoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
D-e-n schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:29:
[...]

Natuurlijk, maar dat is uiteindelijk aan de kiezer. Die ene man van D66 die ooit bij FrieslandCampina zat en nu ineens totaal anti-boer was, is ook in genade aangenomen.

Verder gaat het mij erom dat @DutchOwnage een mening van ‘goedkeuring’ en ‘normalisatie’ in de mond wordt gelegd, terwijl hij dat nergens doet.

Dat is gewoon een persoonlijke aanval die eigenlijk best wel ranzig is, net zoals de uitspraken van die PVV’ers.

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 04-07-2024 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
CornermanNL schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:33:
[...]

Waarom zou hij? Zijn beweging is gebaat bij meer chaos. Dan kan hij weer iedereen en alles de schuld geven. Hoe langer het duurt hoe meer de PVV ministers in de problemen kunnen komen.

Nu kan hij, bij het snel laten klappen de Calimero kaart trekken. Zie je wel wij krijgen geen kans. Compleet onzin maar dat maakt niet uit. Allemaal marketing en optiek. Met de toekomst van Nederland op het spel.
ik had eerder ook wel gezinspeeld dat we nog maar in het middenspel zitten, dat Wilders gokt op nog meer zetelwinst, dus meer macht, na vroeg klappen, met de gunstiger prognoses voor de PVV in het achterhoofd; ik kan me voorstellen dat een deel van z’n achterban dit fantastisch vindt (tegen de zittende orde etc), maar heb ook wel wat verstandigere PVV-stemmers, de overlopers wellicht, gehoord, die gelukkig wel kritisch op de inhoud en haalbaarheid zijn

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Malfunctions
bommel schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:34:
[...]

FD, Elsevier (alhoewel misschien technisch geen krant), Reformatorisch Dagblad, regionale dagbladen (alhoewel tegenwoordig veelal onder AD paraplu) en ... de telegraaf.
Je weet dat je met die laatste titel je eigen verhaal onderuit haalt?

De telegraaf is veel, maar absoluut geen kwaliteitskrant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 14:00
bommel schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:07:
[...]

er zijn ook meer rechts georienteerde kwaliteitskranten.
Welke dan?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:27

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

olafmol schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:37:
[...]
Verder heb ik niks tegen moslims en immigranten want daar werk ik zelf ook mee. Maar de foute types verpesten het voor de rest. Dus tja.”.
Ah, dit is wel van het niveau "ik bestel ook kebab dus ik heb niks tegen de Turken" haha :D.

M.i. heeft de focus van links teveel gelegen bij de aandacht van rechts in plaats van de aanpak van problemen. De stigma's van media en van rechts hebben daar echt niet aan bijgedragen. In mijn hypothese heeft dat voor een enorme ruk naar rechts gezorgd. En ja, ikke ikke ikke en de rest kan stikken.

(De reactie van @Silvos sluit ik bij mij aan. Dat moddergooien is echt iets van de laatste paar jaar en dat stoort mij enorm. Beiderzijds)

[ Voor 9% gewijzigd door ViezeVis op 04-07-2024 17:46 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen culture war talking points. Zie ook: defiant in "De landelijke Nederlandse politiek 2023 - Na de val"
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen discussie over iq, natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur
• De kwestie Israël/Palestina is hier offtopic.

Brondiscussie kan hier: [AWM] Betrouwbare Bronnen Discussietopic