Je kan hier ook gewoon met hagel op schieten en alsnog raak schieten.
Je tekorten in de zorg oplossen met AI... Ja goed bezig. Het zet vooral zoden aan de dijk om extra handjes binnen te halen maar dat gaan we ontmoedigen.
Idem voor woningbouw. Waar ga je de handjes in de bouw vandaan halen om die 100k woningen op jaarbasis op te leveren? De Jonge had er al moeite mee om er 30K te bouwen en nu moeten er magisch 70K bij komen? En al ga je geen rekening houden met mensen en plomp je gewoon ergens een nieuwe woonwijk neer, denk je nou echt dat burgers dat leuk gaan vinden? Die gaan eerst nog 2 jaar procederen. Los van de stikstof die hierbij vrij komt.
130 rijden hoef ik niet over te beginnen, geen ruimte voor. Maar goed we vestigen onze hoop dat Brussel ons na zoveel keer vragen en ons niet aan de richtlijnen houden nu opeens nog meer ruimte gaat geven. Good luck with that.
Over Brussel gesproken: een asielcrisis uitroepen is toch al keer op keer door experts aangehaald als kansloos? Dan hoef ik daar ook geen paragraaf over te typen. Maar ik heb het te doen met die arme mensen in Ter Apel die PVV hebben gestemd uit wanhoop. Maar het blokkeren van een spreidingswet helpt die mensen niet. En de leuke praatjes dat die mensen bij de grens worden tegen gehouden heb ik een hard hoofd in. Ik zie dan vooral het aantal daklozen toe nemen en een plan dat administratief totaal onhoudbaar is. Wat ga je dan doen, bij de grens terugsturen naar Duitsland? Gaat Europa leuk vinden... Zeker wanneer landen van oorsprong asielzoekers niet willen terug nemen. Dan kan je hoog of laag springen maar dan moet je degelijk voor iemand gaan zorgen zodat er geen overlast ontstaat.
Maar het is beschamend dat dit mede vanuit de NSC is doorgekomen.
Groene energie: leuk maar 9,5 miljard voor 2 centrales. Laten we zeggen dat de eerste wordt gebouwd voor 5 en die daarna voor 4,5 door een positief leereffect. Ik wens ze bijzonder veel succes. Net zoveel voor de belastingen die omhoog zullen gaan door dit grapje. Even een factcheck naar hoe het met onze buren gaat met die centrales bouwen.
:strip_exif()/f/image/ZWVlPZ6vJLt496LBpFArIhCj.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron: Follow the Money. Maar verdere bronverwijzing is te vinden in de afbeelding.
Stikstof: Brussel gaat ons hiermee niet helpen,
er is onlangs nog veel meer gemeten. De natuur gaat steeds verder naar de kl*te en we staan erbij en kijken ernaar. Leuke boodschap vanuit de BBB naar de achterban dat er toch wel boeren worden uitgekocht om vriendjes met Europa te blijven (en subsidies te blijven ontvangen.)
En dan zijn dit soort momenten wel prachtig.
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-80607618. Wilters met "we maken het waar". Oh daarom halveert het eigen risico NU al? Ga toch weg. "Het kabinet wil het eigen risico in 2025 en 2026 bevriezen op het huidige bedrag: 385 euro. Vanaf 2027 moet het bedrag worden verlaagd naar 165 euro.".
Tot zover mijn eerste indruk. Nog niet echt kunnen kijken naar financien, militaire dingen etc. Maar enthousiast ben ik vooralsnog niet echt.
[
Voor 29% gewijzigd door
Yariva op 13-09-2024 15:09
]