In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Scott Sterling had ‘t gewoon gedaan.zetje01 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:20:
Ik gok dat Perez de race niet uit rijdt ...
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Of allemaal Karts voor deze GPBundin schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:20:
Sja, wagens te lang, te breed en te zwaar voor deze baan. Liever dat ze de wagens fors afslanken (meer dan nu gepland) dan dat ze Monaco skippen. Al is het niet de meest enerverende race, het is een instituut in de F1 en de drivers vinden dit weekend naar eigen zeggen wel erg leuk.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
26 May 2024, 15:21:47, Lap 1
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 26-05-2024 15:23 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Over optochten gesproken...Pierre schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:21:
Als we maar klaar zijn voor de Indy500 vanmiddag.
Rondetijden voor ronde 1
1 | LEC | null |
2 | PIA | null |
3 | NOR | null |
4 | RUS | null |
5 | VER | null |
6 | HAM | null |
7 | TSU | null |
8 | ALB | null |
9 | GAS | null |
10 | STR | null |
11 | RIC | null |
12 | ALO | null |
13 | SAR | null |
14 | BOT | null |
15 | OCO | null |
16 | SAI | null |
17 | ZHO | null |
18 | HUL | CRASH |
19 | PER | CRASH |
20 | MAG | CRASH |
Newey moet nog ff het chassis van de RB20 fixen, want het is ruk op hobbelige circuits en veel kerbs.dreester schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:22:
Newey werpt even z'n CFD blik op de McLaren
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Daar parkeert een Amerikaanse Kevin hem ook in de muur waardoor je weinig hoeft te missenPierre schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:21:
Als we maar klaar zijn voor de Indy500 vanmiddag.

26 May 2024, 15:22:38, Lap 1
SAI vs PIA geen onderzoek nodig
Dat gebeurd als er snel na een (her) start zulke chaos en rode vlaggen ontstaan. Dan word de grid gereset.albino71 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:23:
SAI… hoe dan
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Regels, als ze nog niet door een detectiepunt zijn gegaan op moment van rode vlag is het laatste punt gewoon de start en wordt die volgorde gehanteerd.albino71 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:23:
SAI… hoe dan
Er was nog geen volledige ronde gereden voor de rode vlag.albino71 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:23:
SAI… hoe dan
"When you grow up your heart dies"
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Maar niet iedereen was er doorheen.Chefbierrr schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:23:
Dit is wel dubieus toch? Die rode vlag kwam echt lang na de eerste sector?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
F1 TV ook, maar tegen steward belissingen doe je weinig.Skidmarks schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:23:
De hele Viaplay studio zat er weer naast qua start volgorde
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Nee die is te kapot.Jasphur schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:23:
Zou Haas de wagen van HUL nog kunnen repareren?
Ook niet voor MAG/PER?StefanVerkerk schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:24:
FIA STEWARDS: LAP 1 TURN 1 INCIDENT REVIEWED NO FURTHER INVESTIGATION
SAI vs PIA geen onderzoek nodig
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Die gaat nog niet terug naar de pits, dus zal niks uitmaken.Jasphur schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:23:
Zelfs als het repareren kon, kan het niet
[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 26-05-2024 15:26 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nee ik zag inderdaad de Saubers heel langzaam rijden door alle debris.... Naja regels zijn regels dan.
Geen statiegeld op deze manier
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Lopen is gezond.Formula one schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:23:
Waarom moet perez terug lopen en niet met de medical car mee
Nog afwachtend op beslissing. Maar mag krijgt zeker een straf en daarmee een dsq voor volgende race.
Het is hoofdzakelijk de fout van Kevin, ik zeg wat dat betreft niks anders. Maar om te zeggen dat Perez helemaal niks anders kon doen? Hij zit letterlijk al in het midden van de baan zowel links als rechts te blokken en kijkt continu in de spiegels. Dat hij blijkbaar diepte niet kan inschatten of niet gezien heeft dat Kevin al zijn voorwiel voorbij het achterwiel heeft, dan zou je van een ervaren coureur voor T2 van 1e ronde verwachten niet te doen alsof er niemand is.d-vine schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:20:
[...]
Sorry 100% Kevin en met mij vele.
Ligt ruim ruim voor de Haas die gewoon vol door wil drukken wat niet kan
Het was gewoon veel te agressief van Kevin, maar knullig van Perez. Voorwiel voorbij achterwiel, voorheen was dat al voldoende om gewoon ruimte te laten. Lomp van Kevin, maar op een gegeven moment zit je er gewoon naast. Zeker op een dergelijk stuk.
Maar goed, benieuwd of Haas het aandurft om Kevin ook voor de rest van het seizoen aan de kant te houden.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
[ Voor 3% gewijzigd door Bundin op 26-05-2024 15:26 ]
Lijkt mij een goed plan. Zeker bij een red flag in de eerste ronde.meenkdrie schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:25:
Het is de FIA, die gaan gewoon even zeggen dat je weer moet wisselen van compound
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dat was bocht 2. Daar nog geen verdere berichtgeving over bij de race control messages.
Was de medical car wel bij de auto's? Want dan heeft die nu misschien ook lekke banden.Formula one schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:23:
Waarom moet perez terug lopen en niet met de medical car mee
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Volgens mij is het ontwerp rechts beter in langzame bochten.
Hulk is uitgestapt dus dan mag die sowieso niet meer meedoenJasphur schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:23:
Waarbij sainz geluk had dat hij naar de pits kon rijden.Brummetje schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:26:
[...]
Hulk is uitgestapt dus dan mag die sowieso niet meer meedoen
[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 26-05-2024 15:28 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Inderdaad, anders ben je sowieso kansloosChevy454 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:28:
Ik zou gek doen. Starten op rood nu en ze proberen in te halen en dan de rijdende chicane van voor zijn tot een SC.
26 May 2024, 15:29:32, Lap 1
Sukkel
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
JazekerTk55 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:29:
Krijgen we nu een optocht met iedereen op hards?
Hopelijk krijgen we nog meer gekkigheid zonder een rode vlagTk55 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:29:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dit had ook een dode PER kunnen zijn 20 jaar geleden ofzo
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Mag ik eentje plsJasphur schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:31:
Ik ga nog even naar de keuken voor een koude. Iemand anders iets?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Nee, dat was SAI vs PIA.loekf2 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:31:
Stewards laten het dus hier bij ? WTF
De rest is nog in onderzoek als ik het goed heb.
De grootste WTF van vandaag.loekf2 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:31:
Elect a clown, expect a circus.
Zolang Sainz in die auto zit is hij een rijdende rijder.Holk schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:29:
Start volgorde klopt van geen kant. De rijdende auto’s zijn door sector 1 en zouden daar tijd van moeten krijgen. Monaco ligt dichtbij Italië maar Sainz hoort daar niet te staan (sector 1 ligt vlak voor de hairpin)
Juist Sainz was nog niet door de detectie heen.
Goed geregeld dus.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Dit kan je Perez niet aanrekenen. Ronde 1 in Monaco op zo’n snel en smal stuk heb je 0 recht van spreken als je net met je voorwiel naast een achterwiel zit. Er is gewoon geen ruimte voor. Magnussen is gewoon een pannenkoek die dit seizoen geen enkel geduld heeft en daardoor al 10 penaltypunten aan z’n broek heeft hangen.siggy schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:26:
Het was gewoon veel te agressief van Kevin, maar knullig van Perez. Voorwiel voorbij achterwiel, voorheen was dat al voldoende om gewoon ruimte te laten. Lomp van Kevin, maar op een gegeven moment zit je er gewoon naast. Zeker op een dergelijk stuk.
Nee, degenen die op Hard gestart zijn moeten ook nog op Medium.Tk55 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:29:
Nogmaals: dat is lap 1 turn 1. Dat is SAI vs PIA.
De aanrijding tussen PER / MAG / HUL was lap 1 turn 2.
Tja, first lap incident. Dat is dan maar weer de mazzel voor MAG.loekf2 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:31:
Fransman tegen Fransman. Dat is hetsiggy schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:33:
Mogen we ook een speciale vermelding voor Occon maken? De hoeveelste keer is dit nu dat ie zijn teamgenoot ramt? Hij moet toch met stip die ranglijst aanvoeren. Alsof hij rood ziet als hij zijn teamgenoot ziet. Bizar.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik gok dat Sainz zelf de coureur is die niet door sector 1 was voordat de rode vlag werd gezwaaid... Geluk bij een ongeluk dus.Holk schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:29:
Start volgorde klopt van geen kant. De rijdende auto’s zijn door sector 1 en zouden daar tijd van moeten krijgen. Monaco ligt dichtbij Italië maar Sainz hoort daar niet te staan (sector 1 ligt vlak voor de hairpin)
Ze willen meer sensatie in Canada.dr.lowtune schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:32:
Magnussen wordt hier wel extreem gematst. Bizar. Echt bizar.
+ auto repareren inderdaad.RegularJohn schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:32:
Die ongein van het banden wisselen onder een rode vlag mag echt wel afgeschaft worden.
Rode vlag zou gewoon een race pauze moeten zijn imo...
Ja dat zou fijn zijn voor Zhou. Hele banden naar de kloten omdat je voorzichtig door een mijnenveld van carbon moet rijden.RegularJohn schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:32:
Die ongein van het banden wisselen onder een rode vlag mag echt wel afgeschaft worden.
naaaaaaaaah. Het is Occon vs the world
Nee serieus. Met Perez had ie ook elke andere race wel een dingetje.
En ook ZHO of BOT stond lang achter het ongeluk van PER/MAG/HULAardappelbakker schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:33:
[...]
Ik gok dat Sainz zelf de coureur is die niet door sector 1 was voordat de rode vlag werd gezwaaid... Geluk bij een ongeluk dus.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Ik heb vaak het idee dat de stewards bij teamgenoten de andere kant opkijken als het niet al te gek is, laat de teambaas het maar uitzoekensiggy schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:33:
Mogen we ook een speciale vermelding voor Occon maken? De hoeveelste keer is dit nu dat ie zijn teamgenoot ramt? Hij moet toch met stip die ranglijst aanvoeren. Alsof hij rood ziet als hij zijn teamgenoot ziet. Bizar.
Bron???desalniettemin schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:35:
No further investigation, dus Magnussen komt er mee weg.
NIKS in race control messages daarover.
It’s nice to be important but it’s more important to be nice
Ocon is heeft het talent van Magnussensiggy schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:33:
Persoonlijk vond ik niet een racing incident die je bij de start van een wedstrijd wel eens ziet.
Maar mogelijk vind ik MAG gewoon te veel een cowboy en mag hij van mij wel eve pauze nemen
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Hoewel waar, mag dat natuurlijk nooit een argument zijn in het bepalen van een eventuele straf. Hij zat er wel, simpel zatsambalbaj schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:36:
Toch is het ook wel PER zijn eigen schuld.
Die had in een RB nooit op die positie mogen zitten.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
20 beste rijders rijden in de F1
Magnussen
Stroll
Sargeant
Zhou
Ocon
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik denk dat je deze bedoeld maar dat was PIA/SAI volgens mijdesalniettemin schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:35:
No further investigation, dus Magnussen komt er mee weg.
Je kunt sowieso geen vinger en handgebaren horen via de radio.sjaool schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:37:
Het blijft toch wel vreemd om geen Italiaans accent te horen op de boardradio van Leclerc.
Geen idee waarom ze hier zo traag mee zijn.
Nee, die vlieger gaat niet op. Ondanks zijn startpositie hoef je rookie fouten van een ander niet perez aan te rekenen.sambalbaj schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:36:
Toch is het ook wel PER zijn eigen schuld.
Die had in een RB nooit op die positie mogen zitten.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |