Ik heb zelf ook sterk het vermoede dat de opbrengst uit hybride handel ook regio gebonden is. Ik heb Frank een mailtje gestuurd met de vraag of dat misschien het geval is.Coffeeroam schreef op maandag 10 november 2025 @ 08:16:
[...]
Maar ik zie in jouw schermafdrukje niets staan over regio. Wel iets over landelijk transport. Maar dat is landelijk.
Het prijsverchil is inderdaad maar ten dele verklaard, door hogere inkoopvergoeding in jouw contract. Ik ben benieuwd welke verklaring FE hiervoor heeft. Ook benieuwd waarom de inkoopvergoeding verschillend is.
Misschien gaat dit niet over mijn verschil in prijs, hybride handel is niet echt iets dat ik doe met mijn gasaansluiting.osluis schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:56:
[...]
Ik heb zelf ook sterk het vermoede dat de opbrengst uit hybride handel ook regio gebonden is. Ik heb Frank een mailtje gestuurd met de vraag of dat misschien het geval is.
Nou, ik sla vooral aan op het feit dat er blijbaar andere gasprijzen gelden afhankelijk van de regio en dat dit niet duidelijk op de website staat. Frank communcieert ook over de opbrengsten voor hybride handel en geeft als voorbeelden de opbrengst van een referentiesysteem. Stel dat die nu in een regio staat waar meer en betere handel is dan in mijn regio, dan gaat mijn ervaring ook afwijken van hetgeen Frank communiceert.tcw82 schreef op maandag 10 november 2025 @ 17:39:
[...]
Misschien gaat dit niet over mijn verschil in prijs, hybride handel is niet echt iets dat ik doe met mijn gasaansluiting.
Ik heb eerder in deze thread al eens mijn beklag gedaan over de opbrengst van hybride handel en heb hardop de vraag gesteld of dit ook regiogebonden kan zijn. Door de berichtgeving over de gasprijzen vraag ik mij dus ook af of ze bij het publiceren van cijfers over de hybride handel ook een soortgelijke praktijk toepassen en de meest gunstige situatie afbeelden.
Voordat ik door de Frank verdediging weer aangevallen wordt, ik wil geen beschuldiging uiten, maar ben nu wel even benieuwd naar hoe het zit.
Ja maar de gasprijzen op de TTF DA (Powernext) via EEX worden maar 1 keer per dag vastgesteld, gaan de volgende ochtend om 6:00 uur in en blijven dan 24 uur lang constant. Bij mij komen die prijzen op de website precies overeen met die in mijn app, en in de werkelijke kosten én in de factuur.osluis schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:05:
[...]
Nou, ik sla vooral aan op het feit dat er blijbaar andere gasprijzen gelden afhankelijk van de regio en dat dit niet duidelijk op de website staat. Frank communcieert ook over de opbrengsten voor hybride handel en geeft als voorbeelden de opbrengst van een referentiesysteem. Stel dat die nu in een regio staat waar meer en betere handel is dan in mijn regio, dan gaat mijn ervaring ook afwijken van hetgeen Frank communiceert.
Ik heb eerder in deze thread al eens mijn beklag gedaan over de opbrengst van hybride handel en heb hardop de vraag gesteld of dit ook regiogebonden kan zijn. Door de berichtgeving over de gasprijzen vraag ik mij dus ook af of ze bij het publiceren van cijfers over de hybride handel ook een soortgelijke praktijk toepassen en de meest gunstige situatie afbeelden.
Voordat ik door de Frank verdediging weer aangevallen wordt, ik wil geen beschuldiging uiten, maar ben nu wel even benieuwd naar hoe het zit.
[ Voor 3% gewijzigd door Coffeeroam op 10-11-2025 19:43 ]
Het zal denk ik eraan liggen wat voor overeenkomst je hebt. Ik heb gas voor 1 jaar vastgelegd. Ik zie daarom ook andere prijzen.Coffeeroam schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:40:
[...]
Ja maar de gasprijzen op de TTF DA (Powernext) via EEX worden maar 1 keer per dag vastgesteld, gaan de volgende ochtend om 6:00 uur in en blijven dan 24 uur lang constant. Bij mij komen die prijzen op de website precies overeen met die in mijn app, en in de werkelijke kosten én in de factuur.
Als je de prijs vast hebt, dan heb je dus een vast gascontract en geen dynamisch contract.osluis schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:46:
[...]
Het zal denk ik eraan liggen wat voor overeenkomst je hebt. Ik heb gas voor 1 jaar vastgelegd. Ik zie daarom ook andere prijzen.
Logisch dat die prijs hoger ligt dan dynamisch. De laatste tijd zijn de dynamische prijzen van gas aan de lage kant.
Ik heb dat niet, ik zou ook niet gaan vragen (incl. schermafbeeldingen) waarom mijn prijzen afwijken van de website als ik een vorm van vastcontract zou hebben. (winter vast, jaar vast, variabel etc.) .osluis schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:46:
[...]
Het zal denk ik eraan liggen wat voor overeenkomst je hebt. Ik heb gas voor 1 jaar vastgelegd. Ik zie daarom ook andere prijzen.
Ik heb "gewoon" dynamisch en mijn prijs is 18 cent hoger per kuub dan Frank op zijn site publiceert, dat vind ik vreemd.
Dat snap ik ook welCoffeeroam schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:56:
[...]
Als je de prijs vast hebt, dan heb je dus een vast gascontract en geen dynamisch contract.
Logisch dat die prijs hoger ligt dan dynamisch. De laatste tijd zijn de dynamische prijzen van gas aan de lage kant.
Ik heb ook geen vraag over de gasprijzen, maar over de hybride handel en of daar per regio verschil in zit.