Ok als ik het goed lees klinkt het iedergeval niet alsof je met onbalans momenteel structureel echt meer verdiend dan met epex sturing als ik je zo hoor? Dan hou ik het lekker bij epex waarbij ik zelf in controle ben ipv via Frank. Als het echt euro’s per dag zou schelen dan wil ik het best proberen.
Frank laat je alleen toe op de onbalansmarkt als je kiest voor zelfconsumptie plus en dan verdien je per saldo altijd minder dan met handel op de EPEX! kies voor handel bij Frank dan tast je in het duister omdat ze niet bekend maken tegen welke prijzen en op welke markten ze handelen, dus rijp voor frauduleus handelen en zelf bevoordeling door Frank!annoniem83 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 17:21:
Ok als ik het goed lees klinkt het iedergeval niet alsof je met onbalans momenteel structureel echt meer verdiend dan met epex sturing als ik je zo hoor? Dan hou ik het lekker bij epex waarbij ik zelf in controle ben ipv via Frank. Als het echt euro’s per dag zou schelen dan wil ik het best proberen.
annoniem83 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 17:21:
Mijn resultaten voor de afgelopen x dagen. Handel agressief. 16kw batterij met 10kw omvormer. Spreekt voor zich, dit was echt teleurstellend.
Kwam vandaag nog ergens achter. Sinds een maandje eigenaar van een elektrische auto, netjes gekoeld via Frank app voor slim laden. Wat schetste mijn verbazing? Laden werd (zelfs bij publieke laadpaal) afgebroken als frank niet vind dat er geladen moest worden. Gevolg: onbetrouwbaar laadgedrag. Vandaag voor het eerst de snellader geprobeerd en toen die het issue niet had de oplossing op het spoor gekomen. Auto verwijderd uit de app, daarna laden als een zonnetje. Ik had nooit verwacht dat slim laden ook bij de publieke laadpaal zou ingrijpen. Vanaf morgen sta ik weer even op zelfconsumptie, maar eens kijken hoe dat loopt.